Prijs was zeker verkeerd, later is deze naar 299,99 aangepast en niet veel later was het uitverkocht. Ben benieuwd hoe Amazon hier mee om gaat.Postman schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 07:13:
[...]
Klopt, ik bedoelde de PC versie. Xbox variant was wel te bestellen met verzending naar NL.
Sowieso lijken de prijzen mij verkeerd want overal is die 300, en daar was die ver onder de 300 te koop. Zou dus kunnen dat die nog terug komt.
Als ze niet al geannuleerd hebben dan leveren ze vaak gewoon uit. Was ook geen gigantisch verschil in prijs.schumi1986 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 07:43:
[...]
Prijs was zeker verkeerd, later is deze naar 299,99 aangepast en niet veel later was het uitverkocht. Ben benieuwd hoe Amazon hier mee om gaat.
Als je gamepass hebt is dat ook onnodig, het is niet dat je ineens een ander spel krijgt.SacreBleu schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 07:38:
Breng het spel gewoon uit voor iedereen op hetzelfde moment in plaats dat achter een betaalmuur te plaatsen.
Mijn gamepass loopt af 04/2024, dus dan koop ik het mogelijks wel als het nog boeit.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Krijgen Gamepass houders ook eerder toegang? Volgens mij is daar een speciale upgrade voor zodat zij makkelijker naar de special edition kunnen upgraden, toch?Engineer Stewie schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:13:
[...]
Als je gamepass hebt is dat ook onnodig, het is niet dat je ineens een ander spel krijgt.
Mijn gamepass loopt af 04/2024, dus dan koop ik het mogelijks wel als het nog boeit.
Als ik dat fout heb is het mijn fout.
Desondanks, vind ik het jammer dat meer uitgevers EA uitdelen als men meer betaalt. Vooral voor een spel als Starfield waarbij het verhaal een groot onderdeel is is dit jammer, juist door de mogelijke spoilers etc.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Nee, bedoel dat het een beetje onnozel is te betalen voor 5 dagen eerder toegang als je het spel al hebt. Van die 5 dagen ga je niet dood, je mag alleen geen footage bekijken.SacreBleu schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:52:
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Krijgen Gamepass houders ook eerder toegang? Volgens mij is daar een speciale upgrade voor zodat zij makkelijker naar de special edition kunnen upgraden, toch?
Als ik dat fout heb is het mijn fout.
Desondanks, vind ik het jammer dat meer uitgevers EA uitdelen als men meer betaalt. Vooral voor een spel als Starfield waarbij het verhaal een groot onderdeel is is dit jammer, juist door de mogelijke spoilers etc.
Controller is binnen. Ziet er echt goed uit

[ Voor 15% gewijzigd door Engineer Stewie op 13-06-2023 12:16 ]
Ah, eens! Ik vind het alleen raar dat je tegenwoordig moet betalen voor een optie om het spel eerder te spelen dan de release datum is.Engineer Stewie schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:38:
[...]
Nee, bedoel dat het een beetje onnozel is te betalen voor 5 dagen eerder toegang als je het spel al hebt. Van die 5 dagen ga je niet dood, je mag alleen geen footage bekijken.
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
Ik heb ook de controller binnen. Erg gaaf! De afwerking voelt ook erg goed aan: de rubberen grepen zijn fijn, de goudgekleurde d-pad steekt mooi af ten opzichte van het witte.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9HdYTmBqMqzjcF8z5S3WNOs2.jpg?f=user_large)
Mooie controller, die early acces vind ik echt belachelijk, maar goed dan hoor ik na paar werkdagen of ik de game via steam ga aanschaffen of via gamepass ga spelen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Was mijzelf even aan het oriënteren of ik misschien toch voor de CE wil gaan. Supergaaf op het eerste oog, zeker met die kist erbij is het een mooi om te showcasen. Helaas lijkt mij de Watch iets te simpel te zijn om het bedrag van 299,- euro te verantwoorden, erg gedateerd qua specs IMHO. Hier is de handleiding van The Wand Company die het horloge heeft ontwikkeld voor Bethesda.
[ Voor 3% gewijzigd door XeNoBiTe op 13-06-2023 17:28 ]
Geen connectie met de game dus naar het lijkt, dat is wel teleurstellendXeNoBiTe schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:24:
Was mijzelf even aan het oriënteren of ik misschien toch voor de CE wil gaan. Supergaaf op het eerste oog, zeker met die kist erbij is het een mooi om te showcasen. Helaas lijkt mij de Watch iets te simpel te zijn om het bedrag van 299,- euro te verantwoorden, erg gedateerd qua specs IMHO. Hier is de handleiding van The Wand Company die het horloge heeft ontwikkeld voor Bethesda.
Zeker jammer, Fallout 4 vond ik geweldig met mijn iPad of telefoon naast de PC, kon je real time de map bekijken, snel uit je inventory een item kiezen, je stats zien, etc.
Hoe kijken jullie naar de 30fps in Starfield?
Ik persoonlijk vind het een schande. Speel zelf op de series X, maar 30fps is toch niet te doen qua gameplay?
Ik persoonlijk vind het een schande. Speel zelf op de series X, maar 30fps is toch niet te doen qua gameplay?
Niet te doen? Op console niet anders gewend bij games die veel vragen van de console. 60fps = PC helaas.nickdw7 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:14:
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
bij een singleplayer rpg moet je toch ook niet zo zwaar tillen aan de fps als bij bv een multiplayer shooter.
fallout 3 speelde ik met misschien 15 fps op mijn rommelpc vroeger
fallout 3 speelde ik met misschien 15 fps op mijn rommelpc vroeger
Al hun voortgaande games [op deze engine] draaide ook maar op 30FPS op de consoles van dat moment. Wordt het eens tijd dat ze een nieuwe engine oppakken? Ja absoluut, maar als je het schandalig vind heb je in mijn ogen de verkeerde verwachtingen van een open-world Bethesda game. 
Nee ik ben zelf ook geen fan van 30FPS, maar het is in een singleplayer RPG doorgaans prima te pruimen - mits deze ook daadwerkelijk rock solid op 30 blijft. Zelf speel ik iig op PC, en draai ik de graphics met alle liefde naar standje 0 als de framerate omlaag blijkt te kakken.
Nee ik ben zelf ook geen fan van 30FPS, maar het is in een singleplayer RPG doorgaans prima te pruimen - mits deze ook daadwerkelijk rock solid op 30 blijft. Zelf speel ik iig op PC, en draai ik de graphics met alle liefde naar standje 0 als de framerate omlaag blijkt te kakken.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
30fps is jaren de standaard geweest op vrijwel alles m.u.v. PC. Waarom zou dat nu ineens "niet te doen" zijn? Ik ga me pas aan de framerate ergeren als deze regelmatig onder de 30fps dropt, zoals in Fallout 4.nickdw7 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:14:
De systeemeisen staan nu ook in de TS
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Top, dankjewel!
Ik had ze al eens gezien maar was het vergeten
Op zich zijn de aanbevolen eisen niet eens zo superhoog. Is wel voor op 1080p dacht ik.
Ben zeer benieuwd hoe het gaat draaien op mijn RTX2060 met maar 6GB Vram. En dan heb ik ook nog eens een 7 jaar oude I5 Quad core

Maar aangezien Microsof "geselecteerde games" naar GFN gaat brengen, hoop ik van harte dan Starfield daar ook bij gaat zitten! Zou me een complete PC upgrade schelen.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Digital foundry doet een hun zegje over de beelden van starfield:
@ 8:19 in de video heeft hij het over de resolutie van de beelden ( is op een xbox series x zover ik weet ?)
Volgens hun is het (in deze scene)1269p upscaled naar 4k(mogelijk via fsr2).
Is best een lage resolutie voor een 30fps game. Ziet er volgens hun best scherp uit.
Is nog een tijdje tot september maar met zo een resolutie zou ik eigenlijk wel een 60fps of op zijn minst een 40fps.modus verwachten.
@ 8:19 in de video heeft hij het over de resolutie van de beelden ( is op een xbox series x zover ik weet ?)
Is best een lage resolutie voor een 30fps game. Ziet er volgens hun best scherp uit.
Is nog een tijdje tot september maar met zo een resolutie zou ik eigenlijk wel een 60fps of op zijn minst een 40fps.modus verwachten.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Sinds de Starfield Direct is het aantal verkochte Xbox Series X/S consoles met maar liefst 1337% gestegen. Wat een proper spelletje allemaal niet ten weeg kan brengen... pic.twitter.com/t7m9cOgoJD
— Gamekings (@Gamekings) 15 juni 2023
Het is koffiedik kijken, maar het kan altijd nog dat er een 60fps - of 40 - patch komt. Ik denk dat ze bij DF ook een heel goed punt maken dat het misschien ook een limiet van de CPU zou kunnen zijn. Misschien gebeurt er onder de motorkap ook nog genoeg wat veel eist maar wel belangrijker is om de sfeer/look te creëren waar ze voor willen gaan.v8power67 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:30:
[YouTube: DF Direct Special: Starfield Tech Breakdown - 30FPS, Visuals, Rendering Tech + Game Impressions]
https://www.reddit.com/r/...s_on_the_starfield_watch/
Voor de mensen die het horloge alvast willen zien in de CE.
Ondertussen is de CE ook overal uitverkocht, was vrijdag nog beschikbaar bij Bol maar op dit moment niet meer. Is dus wel duidelijk dat de vraag toch hoog is.
Ondertussen is de CE ook overal uitverkocht, was vrijdag nog beschikbaar bij Bol maar op dit moment niet meer. Is dus wel duidelijk dat de vraag toch hoog is.
Ik ga echt zelf de game spelen en beoordelen, en om eerlijk te zijn, vooral op YouTube die haat over de frame rate en de engine, ik heb echt wel zin in deze game.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik kijk ook uit naar dit spel, Maar als ik heel eerlijk ben vind ik ook fijn dat er nu dus flink aan ES6 gewerkt kan gaan worden.
Ik hoop dat de engine echt zoveel verbeterd is als het op de filmpjes lijkt.
Ja inderdaad, hoop dat men nog iets weer te optimaliseren.Soullie schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 12:34:
Ik kijk ook uit naar dit spel, Maar als ik heel eerlijk ben vind ik ook fijn dat er nu dus flink aan ES6 gewerkt kan gaan worden.
Want dan alsnog lang heeft geduurd want maandag kwamen de pakketten allemaal online. De eerste keer dat ik wilde bestellen bij Bol.com hadden ze mijn winkelmandje leeggegooid vlak voor het afrekenen. Was al op.Postman schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 00:49:
https://www.reddit.com/r/...s_on_the_starfield_watch/
Paar minuten later was er toch weer voorraad dus alsnog besteld. Daarna nog een lange tijd voorradig geweest.
Ook gamemania had nog een ruime tijd voorraad maar hun zijn er nu ook doorheen.
Ik had een sterke Fallout 4 in de ruimte gevoel na het zien van de video, dus zoveel hype is er nu nog niet. Net als met elke Bethesda spel zal ik me waarschijnlijk ergeren aan tal van dingen, maar ik zal wel urenlang genieten 
Altijd leuk om Todd Howard te horen. Elke keer is het weer de grootste, beste en meest innovatieve spel die ze hebben gemaakt.
Altijd leuk om Todd Howard te horen. Elke keer is het weer de grootste, beste en meest innovatieve spel die ze hebben gemaakt.
Vergeet niet dat de pagina op Bol niet direct zichtbaar was als je zocht naar "Starfield". Dus kans dat veel mensen niet eens wisten dat die daar ook te koop was.SacreBleu schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:05:
[...]
Want dan alsnog lang heeft geduurd want maandag kwamen de pakketten allemaal online. De eerste keer dat ik wilde bestellen bij Bol.com hadden ze mijn winkelmandje leeggegooid vlak voor het afrekenen. Was al op.
Paar minuten later was er toch weer voorraad dus alsnog besteld. Daarna nog een lange tijd voorradig geweest.
Ook gamemania had nog een ruime tijd voorraad maar hun zijn er nu ook doorheen.
Verder reken ik Nedgame en Gamemania niet tot de echt betrouwbare winkels. Leuk dat je daar een pre-order kunt plaatsen, maar garantie dat het geleverd is heb je niet. Uiteraard hetzelfde bij een Bol of Amazon, maar heb daar toch een beter gevoel bij dan die verkapte drop-shippers.
Klopt. Later op de dag wel, volgens mij. Ik heb verder geen ervaring met Gamemania of Endgame dus voorkeur ging ook uit naar Bol. Daar staat de preorder hopelijk veilig. Nu wachten tot 1 september. Ik ga ervanuit dat ze eind augustus gaan verzenden zodat je 1 september meteen kan spelen.Postman schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:51:
[...]
Vergeet niet dat de pagina op Bol niet direct zichtbaar was als je zocht naar "Starfield". Dus kans dat veel mensen niet eens wisten dat die daar ook te koop was.
Verder reken ik Nedgame en Gamemania niet tot de echt betrouwbare winkels. Leuk dat je daar een pre-order kunt plaatsen, maar garantie dat het geleverd is heb je niet. Uiteraard hetzelfde bij een Bol of Amazon, maar heb daar toch een beter gevoel bij dan die verkapte drop-shippers.
Op Reddit stond een leuk stukje over de haat over Starfield. Veel haat schijnt uit de hoek te komen van de Star Citizen fanboys en girls. En dat terwijl na 10 jaar, 500 miljoen en weet ik veel hoeveel gebroken beloftes SC nog steeds in Alpha zit. Ondertussen komt SF gewoon uit over ruim 2 maanden.Linksquest schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 11:07:
Ik ga echt zelf de game spelen en beoordelen, en om eerlijk te zijn, vooral op YouTube die haat over de frame rate en de engine, ik heb echt wel zin in deze game.
En alle haat op het oude Bethesda is ook onterecht in mijn ogen. De hele studio is nu in handen van Microsoft, dit gaat de eerste grote titel worden die onder MS naam uitgebracht gaat worden. De kans dat MS dit laat floppen is echt nihil.
Heb voor de zekerheid ook een order staan bij Amazon.SacreBleu schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:54:
[...]
Klopt. Later op de dag wel, volgens mij. Ik heb verder geen ervaring met Gamemania of Endgame dus voorkeur ging ook uit naar Bol. Daar staat de preorder hopelijk veilig. Nu wachten tot 1 september. Ik ga ervanuit dat ze eind augustus gaan verzenden zodat je 1 september meteen kan spelen.
Bol is tot op heden met pre-orders wel altijd netjes geweest met op tijd leveren. Amazon verzend het doodleuk op de release datum zelf, dus verwacht daar nog wel wat vertraging. En mocht Bol vertraging hebben dan zijn ze niet de beroerdste met het geven van kortingscodes.
Ik heb het niet gelezen maar haat slaat imo nergens op. Het is gewoon een andere, extra space shooter.Postman schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:54:
[...]
Op Reddit stond een leuk stukje over de haat over Starfield. Veel haat schijnt uit de hoek te komen van de Star Citizen fanboys en girls. En dat terwijl na 10 jaar, 500 miljoen en weet ik veel hoeveel gebroken beloftes SC nog steeds in Alpha zit. Ondertussen komt SF gewoon uit over ruim 2 maanden.
Nu is Starfield natuurlijk nog niet uit dus sommige dingen weten we nog niet goed, maar er zijn dingen waar Star Citizen veel uitgebreider in is, complete vrijheid van waar je wilt landen. Je kunt een hele planeet rondlopen, alleen er is (nog) niet veel te doen helaas.
Starfield wordt wat meer story/aktie gedreven, Star Citizen is een compleet andere beleving/spelen met anderen.
Ik kijk zeker uit naar Starfield, ik wou alleen dat de ontwikkelaars van SC eens wat meer vaart maakten (ik denk nl. dat dat een veel completere ervaring biedt dan SF).
Denk ook dat als SC ooit volledig gaat worden wat ze in het begin zeiden dat het zou zijn een veel betere ervaring gaat zijn. Helaas lijken ze nu een oneindige melkkoe gevonden te hebben en nog weinig intentie om het ooit af te ronden. Beetje zoals Het Lied van IJs en Vuur ook nooit meer tot een einde gebracht gaat worden.Tadream schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:16:
[...]
Ik heb het niet gelezen maar haat slaat imo nergens op. Het is gewoon een andere, extra space shooter.
Nu is Starfield natuurlijk nog niet uit dus sommige dingen weten we nog niet goed, maar er zijn dingen waar Star Citizen veel uitgebreider in is, complete vrijheid van waar je wilt landen. Je kunt een hele planeet rondlopen, alleen er is (nog) niet veel te doen helaas.
Starfield wordt wat meer story/aktie gedreven, Star Citizen is een compleet andere beleving/spelen met anderen.
Ik kijk zeker uit naar Starfield, ik wou alleen dat de ontwikkelaars van SC eens wat meer vaart maakten (ik denk nl. dat dat een veel completere ervaring biedt dan SF).
En weet ook wel dat SF die 1000 planeten uiteindelijk na een 100 je ze wel allemaal gezien hebt. Veel meer variatie zal er niet zijn. Ik laat me in ieder geval verrassen met hoe het zal zijn.
Voor de mensen die de CE nog willen kopen: zowel de Xbox als de PC versie is weer te bestellen als pre-order bij Bol. Zie Postman in "[XBOX/PC] Starfield" voor info.
Ik weet het nog niet. SC heeft enorm veel last van feature creep en het wordt een simulator. Ik merk nu al dat sommige dingen mij erg tegenzitten omdat ze het allemaal té realistisch willen maken.Postman schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:00:
[...]
Denk ook dat als SC ooit volledig gaat worden wat ze in het begin zeiden dat het zou zijn een veel betere ervaring gaat zijn. Helaas lijken ze nu een oneindige melkkoe gevonden te hebben en nog weinig intentie om het ooit af te ronden. Beetje zoals Het Lied van IJs en Vuur ook nooit meer tot een einde gebracht gaat worden.
En weet ook wel dat SF die 1000 planeten uiteindelijk na een 100 je ze wel allemaal gezien hebt. Veel meer variatie zal er niet zijn. Ik laat me in ieder geval verrassen met hoe het zal zijn.
Degene die een starfield controller hebben, is deze bij jullie ook stroef bij de joysticks?
Mijn 2 andere controllers, waarbij een custom versie van microsoft (eigen kleuren/naam van zoontje) zijn de sticks veel soepeler.
Moet dat loskomen door spelen of stuur ik deze best terug?
Mijn 2 andere controllers, waarbij een custom versie van microsoft (eigen kleuren/naam van zoontje) zijn de sticks veel soepeler.
Moet dat loskomen door spelen of stuur ik deze best terug?
Toch aant denken hier over.Postman schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:02:
Voor de mensen die de CE nog willen kopen: zowel de Xbox als de PC versie is weer te bestellen als pre-order bij Bol. Zie Postman in "[XBOX/PC] Starfield" voor info.

Bestelling plaatsen bij Bol kan ook met achteraf betalen. Heb je nog 2 maanden om na te denken, kost je verder niets. Maar verzekerd je wel van een exemplaar mocht je straks toch besluiten om te willen kopen.
Of haal er 1 via V&A of MP, maar of je dan ook nog 300 kwijt bent...
De optie achteraf betalen lukt bij mij niet bij het artikel. Anders had ik het wel al gedaan. Maar het bedrijf dat het horloge maakt staat toch bekend als een goed bedrijf.Postman schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:54:
[...]
Bestelling plaatsen bij Bol kan ook met achteraf betalen. Heb je nog 2 maanden om na te denken, kost je verder niets. Maar verzekerd je wel van een exemplaar mocht je straks toch besluiten om te willen kopen.
Of haal er 1 via V&A of MP, maar of je dan ook nog 300 kwijt bent...
A maar blijkbaar als je met creditcard betaald betaal je het ook pas na ze het verzonden hebben.
Maar blijft nog steeds veel voor dat. Keuze stress haha
[ Voor 12% gewijzigd door Bieren89 op 22-06-2023 00:37 ]
SF speel je met name voor de quests, het bouwen van je schip/settlements en dingen uitproberen toch? Die planeten zijn leuk omdat je tegen sidequests etc kunt aanlopen maar qua exploren van de planeten ansich denk ik dat je al bij veel sneller dan de 100 je het al wel gezien hebt. Kijk naar NMS, leuk die procedurely generated omgevingen maar je raakt snel uitgekeken. Juist al het handcrafted spul bij SF zoals basissen, missies, vage factions etc maken het de moeite. NMS leek me fantastisch 'om het heelal te verkennen', maar dat bleek toch al vrij snel saai te worden omdat je niet echt een doel had. SF lijkt je veel meer een doel, of meerdere doelen te geven.Postman schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:00:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 22-06-2023 00:54 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Met een CC betaling reserveren ze inderdaad het bedrag, maar die verdwijnt uiteindelijk.Bieren89 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 00:28:
[...]
De optie achteraf betalen lukt bij mij niet bij het artikel. Anders had ik het wel al gedaan. Maar het bedrijf dat het horloge maakt staat toch bekend als een goed bedrijf.
A maar blijkbaar als je met creditcard betaald betaal je het ook pas na ze het verzonden hebben.
Maar blijft nog steeds veel voor dat. Keuze stress haha
Ik had een milde paniekaanval toen ik zag dat die reservering was verdwenen. Aangezien de Constellation Edition nu vrijwel is uitverkocht. Maar de order is nog steeds actief bij Bol.com. Ze factureren pas wanneer ze hem verzenden.
Das dan nog een goeie optie.SacreBleu schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:31:
[...]
Met een CC betaling reserveren ze inderdaad het bedrag, maar die verdwijnt uiteindelijk.
Ik had een milde paniekaanval toen ik zag dat die reservering was verdwenen. Aangezien de Constellation Edition nu vrijwel is uitverkocht. Maar de order is nog steeds actief bij Bol.com. Ze factureren pas wanneer ze hem verzenden.
Gaat ook 1 van de enige games zijn die ik dit jaar nog koop samen met de uitbreiding van Cyberpunk.
Anoniem: 1885112
Pfoe, na het zien van de Gameplay Deep Dive ben ik toch wel hyped nu. En dat is met mijn 32 jaar toch alweer een behoorlijke tijd geleden.
Ik was van plan een PS5 te halen, maar deze game doet mij toch weer twijfelen... Keuzes keuzes...
Jammer dat Xbox Series X net 50 euro duurder geworden is. Overigens ook toevallig dat in dezelfde week als Starfield pre-order Xbox opeens duurder is.CousinBoneless schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 10:52:
Ik was van plan een PS5 te halen, maar deze game doet mij toch weer twijfelen... Keuzes keuzes...
Na een tijdje twijfelen toch maar die Collectors Edition gekocht bij Bol. Ik hou sowieso van BGS games en die kan ik allemaal echt uren en uren spelen. En daarbij hou ik ook van Sci-Fi zoals Mass Effect dus dat moet wel goedkomen bij dit spel. Zoveel zin in deze game.
De XBOX series X is bij Microsoft nog gewoon voor €499 te bestellen: https://www.xbox.com/nl-NL/consoles/xbox-series-x#purchasePostman schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:21:
[...]
Jammer dat Xbox Series X net 50 euro duurder geworden is. Overigens ook toevallig dat in dezelfde week als Starfield pre-order Xbox opeens duurder is.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ook apart dat de resellers allemaal al hoger zitten sinds gisteren (toen bericht op frontpage stond) en dan MS zelf nog 499 vraagt._Dune_ schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:54:
[...]
De XBOX series X is bij Microsoft nog gewoon voor €499 te bestellen: https://www.xbox.com/nl-NL/consoles/xbox-series-x#purchase
Krijg je via Game Pass nou ook die 5 dagen early access? Of moet je echt 35 euro lappen om 5 dagen eerder te spelen?
Prijsverhoging gaat officieel vanaf 1 augustus in.Postman schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:44:
[...]
Ook apart dat de resellers allemaal al hoger zitten sinds gisteren (toen bericht op frontpage stond) en dan MS zelf nog 499 vraagt.
Zoals te lezen hier lijkt het van niet:Jackson6 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 23:10:
Krijg je via Game Pass nou ook die 5 dagen early access? Of moet je echt 35 euro lappen om 5 dagen eerder te spelen?
Dank aan @NotSoSteady voor de correctieGame Pass
Join and Play Starfield Day One
Play Day One with Xbox Game Pass. Xbox Game Pass members also get access to pre-order content included in Starfield Standard Edition.
[ Voor 5% gewijzigd door Postman op 22-06-2023 23:44 ]
Lijkt me niet. Day one is de releasedatum van de standaard editie.Postman schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 23:30:
[...]
Zoals te lezen hier lijkt het van wel:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 22-06-2023 23:48 ]
Met Game Pass speel je op ‘day one’, verder krijg als extra wat extra content welke bij pre-order komt, dus niet 5 dagen eerder dan de officiële release spelen. Persoonlijk zou ik daar ook geen 35 euro voor neerleggen, maar dat komt ook doordat ik pre-ordes wel af geleerd heb. Daar gaan de AAA releases gewoon te slecht voor de laatste paar jaar. Eerst laten zien dat je iets kunt leveren, dan pas kan men mijn geld krijgen. 😒Postman schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 23:30:
[...]
Zoals te lezen hier lijkt het van wel:
[...]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Even de reviews afwachten, anders ga ik denk toch de portemonnee trekken._Dune_ schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 23:47:
[...]
Met Game Pass speel je op ‘day one’, verder krijg als extra wat extra content welke bij pre-order komt, dus niet 5 dagen eerder dan de officiële release spelen. Persoonlijk zou ik daar ook geen 35 euro voor neerleggen, maar dat komt ook doordat ik pre-ordes wel af geleerd heb. Daar gaan de AAA releases gewoon te slecht voor de laatste paar jaar. Eerst laten zien dat je iets kunt leveren, dan pas kan men mijn geld krijgen. 😒
Nieuw interview met Todd Howard waarin verschillende vragen worden beantwoord.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Nice en ik ziet hier nog altijd te twijfelenNukaWorldNL schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 20:29:
Na een tijdje twijfelen toch maar die Collectors Edition gekocht bij Bol. Ik hou sowieso van BGS games en die kan ik allemaal echt uren en uren spelen. En daarbij hou ik ook van Sci-Fi zoals Mass Effect dus dat moet wel goedkomen bij dit spel. Zoveel zin in deze game.

Anoniem: 1885112
Ik twijfel een beetje, man. Ga ik een Xbox Series X kopen of ga ik mijn RTX 2060 Super upgraden? Ik neig naar het laatste.
De 3060 is al beter dan de Xbox Series X, lijkt me duidelijk dus!Anoniem: 1885112 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:55:
Ik twijfel een beetje, man. Ga ik een Xbox Series X kopen of ga ik mijn RTX 2060 Super upgraden? Ik neig naar het laatste.
Ik snap je.Anoniem: 1885112 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:55:
Bij mij is de vraag: ga ik mijn GeForce 2060 (6GB) + mobo, cpu, ram en sata ssd naar Nvme ssd upgraden of wacht ik tot het op GeForce Now verschijnt?
Mijn voorkeur heeft upgraden - ook met het oog op toekomstige mods (en ook andere games), maar mijn portemonnee heeft liever GFN
Ik zal wel de enige zijn die de CE vind tegenvallen of je moet graag een smartwatch willen hebben? De doos waar het horloge inzit heeft www.thewandcompany.com wel mooi gemaakt. De handleiding voor het horloge kan je hier inzien https://manuals.plus/the-...onomark-smartwatch-manualBieren89 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:42:
[...]
Nice en ik ziet hier nog altijd te twijfelen
Ik lijk wel gek…
Heb mijn Xbox Series S geupgrade naar de Series X voor 175 euro. Heb de starfield controller gekocht. Heb de Steelseries Nova 7X headset gekocht, toen ik voornemens was de starfield headset te kopen…want beter.
En dat allemaal voor Starfield 😂
Heb mijn Xbox Series S geupgrade naar de Series X voor 175 euro. Heb de starfield controller gekocht. Heb de Steelseries Nova 7X headset gekocht, toen ik voornemens was de starfield headset te kopen…want beter.
Ik twijfelde ook best wel. Tot ik las dat de steelcase alleen maar een downloadcode bevat. Heb je zo een mooie case maar zit er niks in, dat voelt gewoon gek. Noem mij oldskool maar voor dat geld verwacht ik toch ook de game zelf op een disc. Ja, met dan evt een update downloaden, dat snap ik dan wel. Ik vind dat echt zonde.Bieren89 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:42:
[...]
Nice en ik ziet hier nog altijd te twijfelen
Overigens kan ik niet wachten op de game, ook ik zit helemaal op de hype train 😁
If it bleeds, it can be killed!
Of voor Pc op USB stick, maak een game eens af zou ik zeggen zodat een day one Patch, die Dan veel te lang op zich laat wachten, om fatsoenlijk te kunnen spelen gewoon niet nodig is. Dat gaat de laatste jaren gewoon te vaak fout, daarom voor mij geen pre-orders in welke vorm dan ook. Verder ben ik heel erg benieuwd naar de game. 😃Logic schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:04:
[...]
Ik twijfelde ook best wel. Tot ik las dat de steelcase alleen maar een downloadcode bevat. Heb je zo een mooie case maar zit er niks in, dat voelt gewoon gek. Noem mij oldskool maar voor dat geld verwacht ik toch ook de game zelf op een disc. Ja, met dan evt een update downloaden, dat snap ik dan wel. Ik vind dat echt zonde.
Overigens kan ik niet wachten op de game, ook ik zit helemaal op de hype train 😁
Series S naar Series S? Of bedoel je XBox One S naar Series S?Xecuter NL schreef op zondag 25 juni 2023 @ 08:07:
Ik lijk wel gek…
Heb mijn Xbox Series S geupgrade naar de Series S voor 175 euro. Heb de starfield controller gekocht. Heb de Steelseries Nova 7X headset gekocht, toen ik voornemens was de starfield headset te kopen…want beter.
Want dat heb ik dus ook gedaan
Ik vind het ook best jammer, maar als ze er geen code maar een fysieke disc bij doen sluit je alle Series S-gebruikers uit. Het is een onfortuinlijk gevolg van de digitalisering denk ik. Ik heb zelf wel zoiets dat gezien de waarde van de meeste 2e hands BGS titels ik over een jaar of 2 wel een tweedehandsje oppik en die disc in de steelbook doe.Logic schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:04:
[...]
Ik twijfelde ook best wel. Tot ik las dat de steelcase alleen maar een downloadcode bevat. Heb je zo een mooie case maar zit er niks in, dat voelt gewoon gek. Noem mij oldskool maar voor dat geld verwacht ik toch ook de game zelf op een disc. Ja, met dan evt een update downloaden, dat snap ik dan wel. Ik vind dat echt zonde.
Alle fysieke edities krijgen een code lees ik net op Twitter. Toch wel een beetje jammer hoor. Heb nog steeds bepaalde games liever op disk.
Mja na lang twijfelen en men Vram die wat laag is besloten om het gewoon is op game pass te proberen.fieldnote schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:54:
[...]
Ik zal wel de enige zijn die de CE vind tegenvallen of je moet graag een smartwatch willen hebben? De doos waar het horloge inzit heeft www.thewandcompany.com wel mooi gemaakt. De handleiding voor het horloge kan je hier inzien https://manuals.plus/the-...onomark-smartwatch-manual
Oeps…series X dus…mvds schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:45:
[...]
Series S naar Series S? Of bedoel je XBox One S naar Series S?
Want dat heb ik dus ook gedaan
Warm enzo
Aha, maar de Series S zou Starfield toch prima moeten kunnen draaien?
Prima is denk ik het juiste woord. Maar Starfield is wel de game voor mij waar ik al jaaaaren op zit te wachten. En op de Series X draait de game in 4K en vermoed ik tevens andere fidelity upgrades tov de series S (draw distance, particles, etc).mvds schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:16:
[...]
Maar goed, dat is natuurlijk speculatie op basis van de hardware verschillen.
NukaWorldNL schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:40:
Alle fysieke edities krijgen een code lees ik net op Twitter. Toch wel een beetje jammer hoor. Heb nog steeds bepaalde games liever op disk.

Als je fysiek verkoopt moet je er ook een disc bijleveren ben ik van mening.
Heb je trouwens ook een embled/link van dat Twitter bericht?
Edit: niet alle fysieke edities ( @drawing_a.k )
Update:
— Starfield News (@StarfieldNews) 25 juni 2023
Standard editions of #Starfield will have a disc, while the Constellation Edition has an engraved code on a collector's item.
via. @bethesda_ESP https://t.co/wp3L4GGXvY pic.twitter.com/xTegp04DhK
In the standard edition, you will get a disc in the case.
— Starfield News (@StarfieldNews) 25 juni 2023
In the constellation edition, rather than getting a disc you'll get a collector's item which has a code engraved on it for you to redeem.
[ Voor 23% gewijzigd door G_Dragon op 26-06-2023 13:34 ]
Series S kan hem gewoon aan, hij zal daarin grafisch terug geschroefd zijn, aangezien die geen 4K heeft te leveren maar 1080p, en aangezien de SSD snelheid het zelfde is, zal dit ook geen problemen opleveren. Als hij hem echt niet aan zou kunnen, dan zou er wel Xbox Series X exclusief op komen te staan. En als ik op de officiële website kijk, dan staat S er gewoon bij.mvds schreef op maandag 26 juni 2023 @ 09:16:
[...]
:fill(white):strip_exif()/f/image/ovD8Y09uYLE0NbRIlqkEzDRc.png?f=user_large)
Maar goed, hoe vloeiend en hoe goed hij echt loopt en hoe warm de consoles worden, komen we pas achter als de game uit is.
Als het echt niet speelbaar is op mijn Series S, heb ik altijd nog een PC staan waarop ik het spel kan spelen. Maar spelen ga ik het zeker
Ah gelukkig is er nu duidelijkheid. Gisteren leek het er echt op dat alle versies een code zouden hebben.G_Dragon schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:02:
[...]
Waarom doen ze dit toch...
Als je fysiek verkoopt moet je er ook een disc bijleveren ben ik van mening.
Heb je trouwens ook een embled/link van dat Twitter bericht?
Edit: niet alle fysieke edities ( @drawing_a.k )
[Twitter]
[Twitter]
Ja dat zou echt belachelijk zijn geweest, ben blij dat er snel duidelijkheid kwam!NukaWorldNL schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:27:
[...]
Ah gelukkig is er nu duidelijkheid. Gisteren leek het er echt op dat alle versies een code zouden hebben.
Als aanvulling hier op zijn de gamers er niet blij mee want AMD schijnt DLSS tegen te houden.
https://www.gamesradar.co...formance-and-ray-tracing/
En op zo moment denk ik dan, had die game dan gewoon een console exclusive gemaakt.3DEXP schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 07:56:
[...]
Als aanvulling hier op zijn de gamers er niet blij mee want AMD schijnt DLSS tegen te houden.
Zou wel heel erg zijn als ze dit gaan tegen houden voor Nvidia gebruikers.
Tussen het schijnt en effectief zit nog wel wat verschil. Als ze het doen, dan schieten ze enorm hard in hun eigen voet.
Het is in mijn ogen ook vooral een verkooppraatje om AMD spullen te kopen.
Er wordt nergens gezegd dat FSR exclusief is en dat er geen dlss zal zijn of dat de game minder mooi zou zijn op Nvidia hardware (of minder zal presteren op Intel processors).
Wel wordt de suggestie gewekt natuurlijk
Ik vermoed dat ze dit dus bewust zo hebben gedaan zodat gamers wat schrikken en meer zullen kijken naar AMD spullen (en dan hopen dat men die gaat kopen ipv de concurrent).
In feite is het enige wat we nu echt 100% zeker weten is dat de game FSR zal ondersteunen bij launch.
Er wordt nergens gezegd dat FSR exclusief is en dat er geen dlss zal zijn of dat de game minder mooi zou zijn op Nvidia hardware (of minder zal presteren op Intel processors).
Ik vermoed dat ze dit dus bewust zo hebben gedaan zodat gamers wat schrikken en meer zullen kijken naar AMD spullen (en dan hopen dat men die gaat kopen ipv de concurrent).
In feite is het enige wat we nu echt 100% zeker weten is dat de game FSR zal ondersteunen bij launch.
Mja, hoeveel heeft Nvidia dit niet gedaan in het verleden met hun "...By Nvidia" programma. Dit keer heeft AMD een game binnen gehengeld. Overigens betekend dit niet, dat het niet ondersteund zal worden. De nadruk zal waarschijnlijk meer op AMD technieken gaan liggen. Overigens de consoles zijn ook veelal op AMD hardware gebasseerd.3DEXP schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 07:56:
[...]
Het schijnt de laatste tijd een probleem te zijn met meerdere games dat het niet van AMD mag om Nvidia features te ondersteunen, ik las dit ook in het AMD videokaarten topic. Het is nog al een dingetje de laatste tijd wat je nu meer nieuws over kunt lezen maar hopelijk valt het met Starfield mee. Het is ook niet goed voor de gamedev's want ze snijden zichzelf zo in de vingers.Vortigen schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:05:
Het is in mijn ogen ook vooral een verkooppraatje om AMD spullen te kopen.
Oh echt joh? Dat heb ik helemaal gemist....dat is dan inderdaad slecht nieuws3DEXP schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:47:
[...]
Het schijnt de laatste tijd een probleem te zijn met meerdere games dat het niet van AMD mag om Nvidia features te ondersteunen, ik las dit ook in het AMD videokaarten topic. Het is nog al een dingetje de laatste tijd wat je nu meer nieuws over kunt lezen maar hopelijk valt het met Starfield mee. Het is ook niet goed voor de gamedev's want ze snijden zichzelf zo in de vingers.
Zou enorm jammer zijn als ze daadwerkelijk DLSS niet ondersteunen bij launch....
bnron: nieuws: AMD en Bethesda onthullen 'exclusief pc-partnerschap' en FSR 2 voor S...Overigens moet vermeld worden dat eigenaren van een GeForce-gpu niet uitgesloten zijn van upscalingtechnologie wanneer er geen DLSS-ondersteuning voor Starfield komt. FSR wordt namelijk ook op videokaarten van Nvidia ondersteund. DLSS is daarentegen alleen compatibel met recente GeForce-videokaarten en niet met AMD Radeon-gpu's.
Niets vreemds aan, heeft Nvidia in het verleden ook vaak genoeg gedaan (andere technologiën frustreren, ten gunste van hun eigen). Ik zie niet direct waarom het nu wel een probleem is, mocht AMD dit nu ook doen. Let wel, dat het gebeurd is wel vervelend voor de consument. Echter staat AMD veel meer open voor opensource of openheid in standaarden, dan Nvidia dit doet.3DEXP schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 12:47:
[...]
Het schijnt de laatste tijd een probleem te zijn met meerdere games dat het niet van AMD mag om Nvidia features te ondersteunen, ik las dit ook in het AMD videokaarten topic. Het is nog al een dingetje de laatste tijd wat je nu meer nieuws over kunt lezen maar hopelijk valt het met Starfield mee. Het is ook niet goed voor de gamedev's want ze snijden zichzelf zo in de vingers.
Het mooie van die AMD technieken is dat ze vrijwel allemaal toegankelijk zijn op elk mogelijk platform, in plaats van de technieken van Nvidia. Ik heb liever dat de game overal even goed en mooi draait, dan dat we weer een Cyberpunk 2077 debacle krijgen waarbij er 2 a 3 maanden aan ontwikkeling gestoken wordt in een game modus die maar een enkeling kan draaien. En zelfs als je het kunt draaien als een steaming pile of dogshit draait, zoals raytracing overdrive. Waar je overigens niemand hoorde klagen dat ze zoveel tijd en resources stoken in Nvidicrap. Kuch NVIDIA: The Way It's Meant To Be Played kuch. Die slogan zie je in bijna iedere game intro. Maar owee als AMD het een keer probeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Seth_Chaos op 06-07-2023 14:56 ]
Nvidia blokt geen features wat AMD wel schijnt te doen. Dit heeft echt 0 met RT overdrive te maken. RT draait gewoon minder goed op AMD omdat AMD daar mee achterloopt en bij games met RT kun je gewoon presents instellen zodat het minder zwaar word. Het zal me ook niks verbazen dat Starfield ook weer matig gebruik gaat maken van RT net als de RE games, StarWars en The Callisto Protocol. Dit hoeft helemaal niet, games kunnen prima DLSS en veel RT effecten hebben met presents, maar ja dan draait het wat beter en ziet het er mooier uit met een Nvidia GPU, iets wat AMD de gamers graag tegenwerkt.
Dan moet je eens een AMD kaart gebruiken en een game starten die voor nvidia is geoptimaliseerd. Geen enkele GameWorks feature werkt goed op AMD hardware. Niet omdat de hardware het niet aan kan. Maar omdat Nvidia het actief blokkeerd. Dan zijn ineens 3 of 4 features greyed out omdat het enkel op Nvidia kaarten werkt. En dat gebeurd bij AMD niet want die features zijn allemaal beschikbaar op Nvidia kaarten.3DEXP schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:18:
Nvidia blokt geen features wat AMD wel schijnt te doen. Dit heeft echt 0 met RT overdrive te maken. RT draait gewoon minder goed op AMD omdat AMD daar mee achterloopt en bij games met RT kun je gewoon presents instellen zodat het minder zwaar word. Het zal me ook niks verbazen dat Starfield ook weer matig gebruik gaat maken van RT net als de RE games, StarWars en The Callisto Protocol. Dit hoeft helemaal niet, games kunnen prima DLSS en veel RT effecten hebben met presents, maar ja dan draait het wat beter en ziet het er mooier uit met een Nvidia GPU, iets wat AMD de gamers graag tegenwerkt.
[ Voor 6% gewijzigd door Seth_Chaos op 06-07-2023 17:28 ]
Noem eens een huidige game waarbij dat het geval is want dan ga ik dat uitzoeken. Ik weet alleen dat het geldt voor GPU physx maar dat word niet meer gebruikt en de meeste Gamework features werkt ook goed op AMD, behalve iets met veel tesselation in het verleden wat meer aan de hardware ligt net zoals met RT. Veel gameworks features is nu ook opensource. Het is fout wat vroeger gebeurde maar dat betekent niet dat AMD AMD nu maar features moet gaan blokken want dan zijn ze net zo slecht. Het is in ieder geval een goed iets dat de game consumers er flink over klage.Seth_Chaos schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:23:
[...]
Dan moet je eens een AMD kaart gebruiken en een game starten die voor nvidia is geoptimaliseerd. Geen enkele GameWorks feature werkt goed op AMD hardware. Niet omdat de hardware het niet aan kan. Maar omdat Nvidia het actief blokkeerd. Dan zijn ineens 3 of 4 features greyed out omdat het enkel op Nvidia kaarten werkt. En dat gebeurd bij AMD niet want die features zijn allemaal beschikbaar op Nvidia kaarten.
Ik heb het artikel ook nogeens gelezen... beetje doomdenken en pot verwijt de ketel. Het is nu niet dat Nvidia nu zo open is, voornamelijk op closedsource zit. Vaak genoeg games gehad die door Nvidia gesponsord zijn waar bepaalde technologiën ook minder andacht hebben gekregen als deze niet uit Nvidia's eigen keuken komen. Dat zal in dit geval andersom zijn, dus het is niet gezegd dat DLSS er niet in zit, men zal er mogelijk minder aandacht aan besteden. Daarnaast als de game er goed uitziet en goed draait, wat zou het dan uitmaken... Nee, het artikel is nogal hypocriet.
[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 06-07-2023 21:29 ]
Ze blocken niets.3DEXP schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:59:
[...]
Noem eens een huidige game waarbij dat het geval is want dan ga ik dat uitzoeken. Ik weet alleen dat het geldt voor GPU physx maar dat word niet meer gebruikt en de meeste Gamework features werkt ook goed op AMD, behalve iets met veel tesselation in het verleden wat meer aan de hardware ligt net zoals met RT. Veel gameworks features is nu ook opensource. Het is fout wat vroeger gebeurde maar dat betekent niet dat AMD AMD nu maar features moet gaan blokken want dan zijn ze net zo slecht. Het is in ieder geval een goed iets dat de game consumers er flink over klage.
Man wat gaat de tijd toch snel. Een maand geleden hadden we die showcase en nu over 2 maanden is de game er al.
Heb trouwens wel die LE geannuleerd. Zat er een tijdje geleden nog even over na te denken en het blijft tof hoor, maar eigenlijk heb ik die Watch ook niet nodig. Ik heb namelijk al een Samsung Watch en dan zou die Starfield Watch een beetje overbodig worden.
Heb trouwens wel die LE geannuleerd. Zat er een tijdje geleden nog even over na te denken en het blijft tof hoor, maar eigenlijk heb ik die Watch ook niet nodig. Ik heb namelijk al een Samsung Watch en dan zou die Starfield Watch een beetje overbodig worden.
Wel treurig, 1269p met 30 FPS inderdaad. Zal wel de open world zijn icm de engine die veel vraagt? Leek me een leuke game, maar ik trek 30 fps niet meer. Ik was zo blij toen 60 fps voor GTA V uitkwam en zelfs later Farcry 5 en The Witcher 3, alles opnieuw gespeeld, wat een genot. Ook Fallout 4 met 60 FPS was fijn (mod). Zit nog steeds te wachten op RDR2v8power67 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:30:
[YouTube: DF Direct Special: Starfield Tech Breakdown - 30FPS, Visuals, Rendering Tech + Game Impressions]

Ja leuk al die cross gen games. Logisch dat dat op 60fps draait.Galvatron schreef op zondag 9 juli 2023 @ 16:58:
[...]
Wel treurig, 1269p met 30 FPS inderdaad. Zal wel de open world zijn icm de engine die veel vraagt? Leek me een leuke game, maar ik trek 30 fps niet meer. Ik was zo blij toen 60 fps voor GTA V uitkwam en zelfs later Farcry 5 en The Witcher 3, alles opnieuw gespeeld, wat een genot. Ook Fallout 4 met 60 FPS was fijn (mod). Zit nog steeds te wachten op RDR2maar die gaat denk ik niet meer komen. Starfield wordt vast een mooie game, maar ik pak ‘m wel mee wanneer de nieuwe consoles komen die het wel op 60 FPS kunnen draaien.
GTA 6 zal 30fps zijn en ook alle echte next gen games zullen 30fps zijn.
Zelfs een lineaire game als FF16 haalt geen 60fps op de PS5.
Je zal het moeten accepteren dat deze 'next gen' consoles ook niet gebouwd zijn voor 60fps over een periode van 6/7 jaar.
30 - 60 fps op 4K met een 2080 super (dat in de PS5 zit) is al heel behoorlijk. Je kunt inderdaad wachten op de nieuwe consoles.... ooit. Kleine kans dat dan 8K de nieuwe norm is;. Zit je wéér met 30 - 60 fps op 8 KJames Pond schreef op maandag 10 juli 2023 @ 11:25:
[...]
Ja leuk al die cross gen games. Logisch dat dat op 60fps draait.
GTA 6 zal 30fps zijn en ook alle echte next gen games zullen 30fps zijn.
Zelfs een lineaire game als FF16 haalt geen 60fps op de PS5.
Je zal het moeten accepteren dat deze 'next gen' consoles ook niet gebouwd zijn voor 60fps over een periode van 6/7 jaar.
Als er een TV bestond op 1440P dan zou menig console eigenaar daar heel blij van worden mits de games ook een 1440P optie tot schaling hebben.
Games worden groter en zwaarder, consoles zullen het (versneld) steeds moeilijker krijgen. Zeker met direct verouderde hardware. Wellicht kan de PS5 PRO steady 60 fps op 4K aan.
Gaat die AMD deal met 7900 cpu's / bundle met Starfield hier niet komen?
Zit zelf ook nog steeds te twijfelen, heb geen smart watch.NukaWorldNL schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:26:
Man wat gaat de tijd toch snel. Een maand geleden hadden we die showcase en nu over 2 maanden is de game er al.
Zou zelf nog wat meer willen zien van de watch zelf, vind op youtube nog niks daarover.
Is het wel een volwaardige smart watch?
Het zal geen Apple Watch of Samsung Galaxy vervangen want je kan geen apps installeren. Maar volgens mij zaten er wel een aantal smart opties op.Dontknow_id schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:36:
[...]
Zit zelf ook nog steeds te twijfelen, heb geen smart watch.
Zou zelf nog wat meer willen zien van de watch zelf, vind op youtube nog niks daarover.
Is het wel een volwaardige smart watch?
Ik heb hem wel besteld als collectors item. Ook al zal ik het horloge niet als hoofdhorloge gebruiken. Ik vind het al dope om hem tentoon te stellen.
Zag dat ie er al was bij Megekko.James Pond schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:07:
Gaat die AMD deal met 7900 cpu's / bundle met Starfield hier niet komen?
Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk!
Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.