Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:57
Zo worden er wel onrealistische verwachtingen geschept en is straks iedereen teleurgesteld :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:00
Over muziek gesproken, dit is fucking vet!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gWR3tCwPtgVndLRRLwKr5Z1WMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1XCN2S8eSjVfFlOlQvHMq8b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 22:52
Maar dat je overal kan landen op een planeet is bevestigd ? Dus de gehele planeet is opgedeeld in hokje? En in elke hokje kan je landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Palindrome schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:12:
[...]

Klopt maar games hebben vanaf het begin af aan het streven gehad om die illusie van een andere wereld steeds beter te maken. Zeker in het space genre zijn er al veel voorbeelden van naadloze werelden en volledige planeet stelsels. Ik zou het jammer vinden als starfield niet de limieten verlegd.
Welke games doen dit dan?

En bevatten die ook een volledige RPG of? :P

Starfield verlegd die limieten niet. Het is geen space sim, het is een Bethesda RPG.
Palindrome schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:27:
Maar dat je overal kan landen op een planeet is bevestigd ? Dus de gehele planeet is opgedeeld in hokje? En in elke hokje kan je landen?
Yessir. Je kan overal landen (niet op water).

[ Voor 29% gewijzigd door James Pond op 30-08-2023 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:10
Als het bouwen/knutselen net zo tof[lijkt het wel op] is als bv in Fallout 4 dan ga ik voor Starfield ook weer veel tijd vrij maken.Fallout 4: Dat ik het in een post-apocalyptische wereld heel gezellig kon maken sprak mij enorm aan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
James Pond schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:28:
[...]

Welke games doen dit dan?

En bevatten die ook een volledige RPG of laten we dit dan maar even achterwege voor de grap.
Wat is een "volledige RPG" en wat heeft dat te maken met map design/virtuele wereld.

RPG zegt iets zover wat je doet in de virtuele wereld en niet hoe die wereld eruit ziet. Dat zijn twee ongerelateerde zaken.
Yessir. Je kan overal landen (niet op water).
nou goed dat wilde ik dus weten, ik las al geruchten dat je maar een paar hokjes per planeet kan exploreren en du niet overal naar toe kan gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Palindrome op 30-08-2023 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
L23 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:14:
[...]

Ja belachelijk he, dat zou je anno 2023 wel minimaal verwachten in een game.
En wie toch per se op een andere planeet wil vissen: Icarus heeft laatst ondersteuning gekregen 8)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Palindrome schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:31:
[...]

Wat is een "volledige RPG" en wat heeft dat te maken met map design/virtuele wereld.

RPG zegt iets zover wat je doet in de virtuele wereld en niet hoe die wereld eruit ziet. Dat zijn twee ongerelateerde zaken.
Heb je ooit een Bethesda game zoals Skyrim gespeeld?

Natuurlijk zegt het design van een game en het genre hiervan iets over de map en welke limieten je hiermee hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
Maargoed neem wel ff een breaky hier, zie jullie morgen nacht wel met de release

Tot dan vrinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
flugelisoke schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:23:
[...]

Ik weet dat het een grap is.

Is het een grap? Dit zou wel geniaal zijn, het is een grap he?
Sorry. Het is een grap. Maar 100% uitsluiten dat het niet in de game zit kan ik het helaas niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Mog op 30-08-2023 16:37 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:25:
[...]

Zo worden er wel onrealistische verwachtingen geschept en is straks iedereen teleurgesteld :P
Probeerde dat juist te voorkomen :P

Ik hoop niet dat hier spacers zitten die graag onder water willen zwemmen in deze game.

Krijgen we dat weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Fallout 4 kreeg bv de kritiek dat het niet genoeg een RPG zou zijn.Of Starfield nou een RPG is of een action adventure zou mij een worst wezen.

Ik kies een game niet uit op genre.

[ Voor 12% gewijzigd door jori040 op 30-08-2023 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
James Pond schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:32:
[...]

Heb je ooit een Bethesda game zoals Skyrim gespeeld?

Natuurlijk zegt het design van een game en het genre hiervan iets over de map en welke limieten je hiermee hebt.
Je sprak specifiek over "" volledige RPG" niet over algemeen game design.

Roleplayinggame zegt alleen iets over wat je doet in de game, niet hoe die game eruitziet.

[ Voor 12% gewijzigd door Palindrome op 30-08-2023 16:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
Palindrome schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:39:
[...]

Je sprak specifiek over ""RPG" niet over algemeen game design.
Het is een Bethesda Game Studios RPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:15:
[...]

Weet je dat ik dat altijd een beetje lomp vind, dan denk je op voorhand "Ja hoor vissen, wie gaat dat nou doen". Maar vervolgens heb ik in RDR2 wel de alle vissen trophy gehaald :P
Maar jij hebt RDR2 gespeeld met de muziek uit?.. Oof respect.

Die was zo'n mooie soundtrack imo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:39:
[...]

Ja en dit is een ander soort RPG dan bv BG3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 09:31

Vagax

Hehe

L23 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:39:
[...]

Interessant puntje is dat het inderdaad een Bethesda formule RPG wordt, in die 45 minuten Starfield Direct spreken ze ook over "the Bethesda DNA" en als ik de beelden en gameplay zie dan merk je inderdaad dat het in sommige opzichten duidelijk iets is wat vooral Bethesda doet, alleen moet ik zeggen dat The Outer Worlds ook een stukje hebben mee gepikt van deze zogenoemde "B-RPG" ;)

Een RPG als Baldurs Gate 3 is weer een hele andere koek, ook wel TRPG genoemd, vaak herkenbaar aan (4) companions en de turn based gevechten. BG3 gebruikt natuurlijk de regels van DND 5e

[ Voor 14% gewijzigd door Vagax op 30-08-2023 16:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 08:45
Oh bij welke editie krijg je zo'n bus? :)

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ik zag een twitterpost van iemand die zei dat, omdat je niet op een gasreus kunt landen, het hele verkennen in dit spel een grote leugen is 7(8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtZqbsr_Hxj6-4d6mTreCKVmeN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTXXYb8x5QiWJ4V73HvAniVW.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wacht nog op de reviews voor ik het spel koop maar de controller was gewoon te mooi om voorbij te laten gaan. Wel jammer dat ie zo verpakt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Vagax schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:46:
[...]

Interessant puntje is dat het inderdaad een Bethesda formule RPG wordt, in die 45 minuten Starfield Direct spreken ze ook over "the Bethesda DNA" en als ik de beelden en gameplay zie dan merk je inderdaad dat het in sommige opzichten duidelijk iets is wat vooral Bethesda doet, alleen moet ik zeggen dat The Outer Worlds ook een stukje hebben mee gepikt van deze zogenoemde "B-RPG" ;)
Dat is niet zo gek. Ik begrijp dat ze eerder te maken hebben gehad met Fallout 1 en 2. Ze hebben Fallout New Vegas gemaakt. Ben ook benieuwd wat Obsidian in de toekomst gaat doen, zou tof zijn als ze met de Creation Engine 2 aan de slag gaan. Ik vind het verhalen vertellen bij Obsidian altijd vrij goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 09:25
alleen moet ik zeggen dat The Outer Worlds ook een stukje hebben mee gepikt van deze zogenoemde "B-RPG" ;)
Dat gaat wel wat verder dan 'een stukje meepikken'. :P
L23 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:50:
[...]

Dat is niet zo gek. Ik begrijp dat ze eerder te maken hebben gehad met Fallout 1 en 2.
Obsidian is opgericht door oud medewerkers van Black Isle Studios, de originele bedenkers/ontwikkelaars van FO. Helaas werkt er bij Obsidian ondertussen (bijna ?) niemand meer van voor 2005..

Als gigantisch F:NV fan destijds overigens ook aardig teleurgesteld door TOW. ;(

Prima spel, maar helaas niet waar op gehoopt was.

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 30-08-2023 16:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Wee Man schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:50:
Ik wacht nog op de reviews voor ik het spel koop maar de controller was gewoon te mooi om voorbij te laten gaan. Wel jammer dat ie zo verpakt werd.
Bol.com?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wee Man
Hoe raad je het zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:32

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

[...]

The Outer Worlds had een paar mooie regio's, maar toch ook erg veel karige leegte, met name in de laatste grote 'stad'. Dat voelde vaak aan als een grote cardboard wereld zonder leven. Overigens is de themesong van The Outer Worlds wel echt heel mooi.

[ Voor 5% gewijzigd door Klauwhamer op 30-08-2023 16:53 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sipio schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:39:
[...]

Maar jij hebt RDR2 gespeeld met de muziek uit?.. Oof respect.

Die was zo'n mooie soundtrack imo :'(
Nou daar toevallig niet, wel zonder begonnen, laten overhalen en daarom gelukkig weer aangezet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zo das een behoorlijke collectors edition :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Wee Man schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:50:
Ik zag een twitterpost van iemand die zei dat, omdat je niet op een gasreus kunt landen, het hele verkennen in dit spel een grote leugen is 7(8)7

[Afbeelding]

Ik kreeg gisteren nog mee dat er iemand Screenshots aan het bashen was wat foto's bleken te zijn van de Mars Rover :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Palindrome schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:31:
[...]

[...]

nou goed dat wilde ik dus weten, ik las al geruchten dat je maar een paar hokjes per planeet kan exploreren en du niet overal naar toe kan gaan.
Je bent users op een forum naar 'feiten' aan het vragen over een game waar vanuit de maker redelijk wat content over is gedeeld.. De 45 minuten direct van afgelopen zomer is een mooi startpunt. Als je dan ook nog even de highlights uit de Discord AMA opzoekt van een paar weken geleden en het filmpje checkt dat ik een paar posts geleden heb gepost heb je volgens mij alle concrete zaken (en miscommunicatie over het overal kunnen wandelen) wel gehad volgens mij..

DYOR (Do Your Own Research) is het makkelijkste om teleurstelling te voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palindrome schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:27:
Neen dit is net ontdekt dat dit niet zo is. De planeet is opgedeeld in hokjes, dat klopt. Maar als jij een hokje kiest wordt daar een willekeurige map in geopend. Het volgende hokje dat je kiest de map daarin wordt geladen is volledig random. Je kan niets zien horen of doen van hokje a naar hokje b. Alle hokjes krijgen een volledige random map, en na 4 hokjes wordt de info uit het eerste hokje gewist en kan je daar weer opnieuw landen met een random map.

Dus je kan hoogstens op 4 plaatsen landen voor de eerste wordt gewist, en alles is random en losstaand van elkaar. Wat maakt dat een planeet verkennen eigenlijk niets voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Klauwhamer schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:52:
[...]

The Outer Worlds had een paar mooie regio's, maar toch ook erg veel karige leegte, met name in de laatste grote 'stad'. Dat voelde vaak aan als een grote cardboard wereld zonder leven. Overigens is de themesong van The Outer Worlds wel echt heel mooi.

[YouTube: Hope (Title Theme)]
Eens, het probeerde iets te zijn wat het niet altijd helemaal kon waarmaken, maar ik vond de quests vrij leuk geschreven en de humor kon ik vaak wel vinden, het idee van de jaren 30-40 corporaties in de space-age is ook een leuk concept.

Heb me vermaakt met de game en ik hoop erg dat Outer Worlds 2 een stuk groter wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:05:
Dus je kan hoogstens op 4 plaatsen landen voor de eerste wordt gewist, en alles is random en losstaand van elkaar. Wat maakt dat een planeet verkennen eigenlijk niets voorstelt.
Waarom stelt een map verkennen niks voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

[...]

Neen dit is net ontdekt dat dit niet zo is. De planeet is opgedeeld in hokjes, dat klopt. Maar als jij een hokje kiest wordt daar een willekeurige map in geopend. Het volgende hokje dat je kiest de map daarin wordt geladen is volledig random. Je kan niets zien horen of doen van hokje a naar hokje b. Alle hokjes krijgen een volledige random map, en na 4 hokjes wordt de info uit het eerste hokje gewist en kan je daar weer opnieuw landen met een random map.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5u5Iuk_v20wD2WmH-cdbqSfI4A4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UTMs5xvP1SiF9uIwYr59tt3.jpg?f=fotoalbum_large

Komt deze screen dan uit dezelfde cell als de stad, of zullen de steden wel te zien zijn van een afstand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

L23 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:07:
[...]

Waarom stelt een map verkennen niks voor?
Een map verkennen is niet hetzelfde als een planeet verkennen.. de planeten zijn eigenlijk niet meer dan een skybox/map generator wat voor mij persoonlijk zeer veel immersie wegneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vagax schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:09:
[...]

[Afbeelding]

Komt deze screen dan uit dezelfde cell als de stad, of zullen de steden wel te zien zijn van een afstand?
Als je niet in dezelfde tile zit als de stad zal hij niet te zien zijn in de verte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:11:
[...]

Als je niet in dezelfde tile zit als de stad zal hij niet te zien zijn in de verte.
Ah, nou als ik het dan zo beoordeel zijn die tiles vrij gigantisch

Wel vet dat je dan zo ver buiten de stad kan verkennen :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Vagax op 30-08-2023 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:09:
[...]

Een map verkennen is niet hetzelfde als een planeet verkennen.. de planeten zijn eigenlijk niet meer dan een skybox/map generator wat voor mij persoonlijk zeer veel immersie wegneemt.
Ik weet het niet. Ik wacht morgen even de reviews en vrijdag de game af 🤷🏽‍♂️

Zelda vond ik doodsaai in de wereld. Minecraft vind ik iedere biome weer spannend als ik begin…

[ Voor 11% gewijzigd door Kenny_026 op 30-08-2023 17:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:09:
[...]

Ik begrijp precies wat je omschrijft hoor. Maar zie zelf niet hoe het de immersie wegneemt. En qua gameplay lijkt me helemaal niet zo interessant om daadwerkelijk een gehele planeet te verkennen. Ik vond dat in ieder geval bij No Man's Sky niet zo interessant. En ook niet iets wat ik zoek in een Bethesda Studio Game.

Ik vond zelf de map verkennen in Elder Scrolls en Fallout in ieder geval leuk om te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door L23 op 30-08-2023 17:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:04
Deel 3

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Het voelt naar mijn idee dat ze best laat beginnen met de marketing campagne. Het gaat in ieder geval wel plots van 0 naar 100 met de reclame en marketing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
[...]

Oh dat is wel een kleine teleurstelling dan. Eerder Starfields met laadschermen tussendoor dan Starfield dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Palindrome op 30-08-2023 17:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:58

TheVMaster

Moderator WOS
De soundtrack (met videoclip)

En de versie van de Imagine Dragons zelf.

[ Voor 77% gewijzigd door TheVMaster op 30-08-2023 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Vagax schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:06:
[...]

Eens, het probeerde iets te zijn wat het niet altijd helemaal kon waarmaken, maar ik vond de quests vrij leuk geschreven en de humor kon ik vaak wel vinden, het idee van de jaren 30-40 corporaties in de space-age is ook een leuk concept.

Heb me vermaakt met de game en ik hoop erg dat Outer Worlds 2 een stuk groter wordt
Ja, ik heb mij er ook mee vermaakt. Het is een specifieke 'itch' waar niet veel games bij mij krabben. Maar na één playthrough had ik het ook wel gezien en heb ik ook niet meer omgekeken naar DLC/mods, zelfs niet voor een dollar per stuk.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:49
Beste mede Starfielders,

Kan ik mij ergens inlezen over hoe je je character kan maken? Ik bedoel dus: wat voor "class" (als die er zijn dan), welke stats of backgrounds etc.
Ik heb werkelijk geen idee waar je uit kan kiezen.

Wellicht is deze vraag al ergens beantwoord in dit topic en heb ik er overheen gelezen...in dat geval mijn excuses :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:50
[...]

Ja en nee, het is lomp gezien de evolutie van de procedurally generated maps met 'eigenschappen' meegegeven aan de engine voor die specifieke planeet (lucht, kleur, rocky, etc). Echter, wat al direct door diverse als 'oplossing' werd aangedragen, net als bij games die zulke maps maken, kan je ook een seed-string meegeven.

Als jij dus een planeet bezoekt, krijgt dat hokje een 'seed', kom jij daar later weer eens terug, kan je dus precies dezelfde planeet genereren doormiddel van die seed, wat ook de verklaring kan geven hoe je dus op 'random generated' maps wel kan bouwen, ergens moet je toch iets opslaan? Simpelste oplossing, seeds.

Ja, het is een aanname, is vrijwel alles wat je leest op dit moment ook, of interpretatie/verdraaiing op z'n best. De 1 op youtube roept het nog harder als waarheid als de ander, of boort het compleet de grond in 'want het is niet zoals ik het zou doen'.

Elke game, hoe groot dan ook, heeft 'shortcuts', sommige vallen op, sommige totaal niet, maar het is maar hoeveel men er aan lijkt te tillen, dat het echt een gamebreaker wordt.

Enige wat ik hoop, als ik planeet X-3747-Y48 bezoek en ik een Tweaker's Henk logo in het zand (random is random, dus kan), dat iemand anders naar die planeet gaat hetzelfde ziet, dan zie ik al meer dan genoeg 'community' aspect dat mensen een hele database gaan bijhouden voor locaties en 'places to visit'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:11:
[...]

Enige wat ik hoop, als ik planeet X-3747-Y48 bezoek en ik een Tweaker's Henk logo in het zand (random is random, dus kan), dat iemand anders naar die planeet gaat hetzelfde ziet, dan zie ik al meer dan genoeg 'community' aspect dat mensen een hele database gaan bijhouden voor locaties en 'places to visit'.
Maar locations en POI zijn volledig verschillend voor jou en voor mij. Als ik level 10 ben en ik ga naar planeet A en jij bent op planeet B, zullen we allebei een van de POI tegenkomen die horen bij ons level. Waar je zit maakt niet uit.

Dus wat jij doet ergens is ook niet zichtbaar voor iemand anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
Het is toch gewoon een offline single player game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiloque
  • Laatst online: 23-06 14:16
M’n Xbox staat al een tijdje aan maar die day one patch is nog niet binnen. Kun je die forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Waarom niet gewoon iemand benaderen die ervoor gestudeerd heeft zoals een theoloog bijvoorbeeld??

Ik hoop dat er geen genitaliën te kiezen zijn bij char creation. Dat schept toch verwachtingen.

Bij bg3 en Cyberpunk kon je ook al niet met jezelf spelen en die verwachting schep je dan toch.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:15:
[...]

Maar locations en POI zijn volledig verschillend voor jou en voor mij. Als ik level 10 ben en ik ga naar planeet A en jij bent op planeet B, zullen we allebei een van de POI tegenkomen die horen bij ons level. Waar je zit maakt niet uit.

Dus wat jij doet ergens is ook niet zichtbaar voor iemand anders.
Dat is het proc-gen deel van de planeet, maar er is ook aangegeven dat er veel 'handmatig' is toegevoegd/aangepast, dat bepaalde landmarks wel degelijk 'fixed' kunnen zijn voor mensen om te bezoeken.
(doet me denken aan principe hoe Reunion werkte, heeeeeeeele oude DOS game).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Vortigen schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:03:
Beste mede Starfielders,

Kan ik mij ergens inlezen over hoe je je character kan maken? Ik bedoel dus: wat voor "class" (als die er zijn dan), welke stats of backgrounds etc.
Ik heb werkelijk geen idee waar je uit kan kiezen.

Wellicht is deze vraag al ergens beantwoord in dit topic en heb ik er overheen gelezen...in dat geval mijn excuses :)
https://deltiasgaming.com/starfield-builds/

Misschien heb je hier iets aan?

Heb bijvoorbeeld gelezen dat de Bounty Hunter background je al gelijk een punt geeft in de back/jetpack dat lijkt mij persoonlijk al een goed begin :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Sipio schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:39:
[...]

Heb bijvoorbeeld gelezen dat de Bounty Hunter background je al gelijk een punt geeft in de back/jetpack dat lijkt mij persoonlijk al een goed begin :P
Enorm bedankt! Naar zoiets was ik op zoek :)
Heb ik wat te lezen voordat ik mij in het early access geweld stort !

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Sipio schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:39:
[...]

Die is nog een stuk uitgebreider inderdaad _/-\o_

@Vortigen

Zelf vond ik deze wat handiger/overzichtelijker: https://www.reddit.com/r/...te_a_character_concept_i/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
D-Ed schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:43:
[...]

Die is nog een stuk uitgebreider inderdaad _/-\o_

@Vortigen

Zelf vond ik deze wat handiger/overzichtelijker: https://www.reddit.com/r/...te_a_character_concept_i/
Dankjewel, nu kan ik mij een beter beeld vormen van wat ik eigenlijk wil en kan doen _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
Als je alvast een build wilt maken dan is deze de meest complete die ik ben tegengekomen:
https://nukesdragons.com/starfield/character

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBhoi9Dc1viFETigPjbLhTB1hcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XgDKHQOMY9uQuGvu3QkPTm05.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
WillemAtHome schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:19:
[...]

Ik hoop dat er geen genitaliën te kiezen zijn bij char creation. Dat schept toch verwachtingen.

Bij bg3 en Cyberpunk kon je ook al niet met jezelf spelen en die verwachting schep je dan toch.
Maar euh… hoe euh…. Wat verwachtte je precies dan met de genitaliën te kunnen doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Kenny_026 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:57:
[...]

Maar euh… hoe euh…. Wat verwachtte je precies dan met de genitaliën te kunnen doen?
Ik mocht in een andere thread niet beginnen over 'teabaggen' (want niet netjes..) dus ik hoop dat @WillemAtHome niet teveel details geeft O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
RocketKoen schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:50:
Als je alvast een build wilt maken dan is deze de meest complete die ik ben tegengekomen:
https://nukesdragons.com/starfield/character
Wow bedankt! Dat ziet er zo op het eerste gezicht heel goed uit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn game install is 101GB groot op de Series X. Is dat al inclusief day one patch? Want ik krijg maar geen update gepresenteerd namelijk.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiloque
  • Laatst online: 23-06 14:16
Rivanov schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:09:
Mijn game install is 101GB groot op de Series X. Is dat al inclusief day one patch? Want ik krijg maar geen update gepresenteerd namelijk.
Zie m’n post hierboven. Volgens mij moet er nog een patch van 14GB bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

D-Ed schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:02:
[...]

Ik mocht in een andere thread niet beginnen over 'teabaggen' (want niet netjes..) dus ik hoop dat @WillemAtHome niet teveel details geeft O-)
Na onderzoek ben ik erachter dat je geen genitaliën kan kiezen tijdens char creation.

Ik snap niet dat hier niet meer ophef over is.
Al die mensen die zeuren over een ononderbroken ontdekking van planeten, terwijl je in het spel niet eens je eigen lichaam kan ontdekken.
Ik hoop dat er een dlc komt.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Epiloque schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:11:
[...]
Zie m’n post hierboven. Volgens mij moet er nog een patch van 14GB bij komen.
Jouw install is ook 101GB?

Is deze bij iemand groter?

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 30-08-2023 19:16 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb ‘m dus al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja hier ook 101GB inclusief patch. Die 16 GB heeft gewoon data vervangen ipv erbij geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:46
Op mn ally ben ik nu 131,8 gb aan het downloaden (premium ed. upgrade)

PV opbrengst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

WillemAtHome schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:19:
[...]

Mag aannemen dat je op zijn minst sex met een beer kan hebben

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
WillemAtHome schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:12:
[...]

Na onderzoek ben ik erachter dat je geen genitaliën kan kiezen tijdens char creation.

Ik snap niet dat hier niet meer ophef over is.
Al die mensen die zeuren over een ononderbroken ontdekking van planeten, terwijl je in het spel niet eens je eigen lichaam kan ontdekken.
Ik hoop dat er een dlc komt.
Dat meen je niet?! Ik zat me al af te vragen of ik een omhoog gebogen, omlaag gebogen, c-vormig, recht, grotere basis met smal hoofd, smalle basis met groter hoofd, kleiner dan gemiddelde lengte en omtrek, korter dan gemiddelde lengte en dikke omtrek, gemiddelde lengte en omtrek, groter dan gemiddelde lengte en omtrek, groter dan gemiddelde lengte en dunne omtrek, huidkleur, besneden, onbesneden, behaard, glad, geaderd, gesproet, vlees of een bloed-lul zou nemen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Okay, nu ben ik officieel blij dat er geen multiplayer in zit.. Hoef ik me ook niet druk te maken over teabaggen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:00
Wie had er ook in z’n hoofd dat augustus 30 dagen heeft ipv 31? 8)7 33 jaar oud en dan dit niet goed op orde hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sigmundfreund schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:52:
Wie had er ook in z’n hoofd dat augustus 30 dagen heeft ipv 31? 8)7 33 jaar oud en dan dit niet goed op orde hebben.
Even aan de knokkeltjes voelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:06
Dat ziet er wel vet uit, kan niet wachten om aan deze game te beginnen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aramius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 17:33
Game + Premium Edition upgrade geïnstalleerd op pc.
Totaal 140GB.
Heb er nu wel erg veel zin in!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNECrxevkqJf0V1ScUVtPIiOMyY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jIeQ9PSMQByw34xCWnyFGuwb.png?f=fotoalbum_large

PSN: Aramius1810

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wee Man
Een bericht van Todd himself op de Starfield subreddit:
Hey everyone! Long time lurker here. A quick THANK YOU for your passion and excitement for Starfield. I can remember when this sub started, and as it's grown, your excitement has fueled all of us at Bethesda. We like to say we have gaming’s smartest fans, and you certainly are. Starfield has been a labor of love for us and the fact that all of you care enough to build a community around it means the world to us. We can’t wait for you to play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Laatst online: 19-09 17:50
Zeg, welke snacks gaat iedereen eigenlijk halen om zijn/haar gamesessie door te komen? Zijn er nog mensen met bijzondere tips?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

SacreBleu schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:25:
Zeg, welke snacks gaat iedereen eigenlijk halen om zijn/haar gamesessie door te komen? Zijn er nog mensen met bijzondere tips?
Spacecake

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• elknic
  • Laatst online: 18-09 08:45
Mars en Milky Way uiteraard.

Met raket ijsje als toetje.

(My iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
LSD.

Helaas moet ik wachten tot 6 september :+ Geen zin om te betalen voor een paar dagen eerder spelen.

Wel benieuwd hoe het spel draait, en of het op 120+ FPS wil draaien (7800X3D, RTX 4090 @ 4K vanaf de bank met controller). Ik heb namelijk sneller last van motion sickness met lagere framerates..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Mach!-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:49

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

Een onofficiele trailer, maar wel een erg sterke, na het zien van deze zit ik er gelijk helemaal in:)

ut=life

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
BlazeMuis schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:36:
[...]

LSD.

Helaas moet ik wachten tot 6 september :+ Geen zin om te betalen voor een paar dagen eerder spelen.

Wel benieuwd hoe het spel draait, en of het op 120+ FPS wil draaien (7800X3D, RTX 4090 @ 4K vanaf de bank met controller). Ik heb namelijk sneller last van motion sickness met lagere framerates..
Stiekeme post want zou eigk pas morgen terugkomen haha

Bro. Dat gaat makkelijk lukken het is geen UE5 he. Het is de creation engine maar.

En bedenk dat je de eerste story DLC erbij krijgt, die waarschijnlijk los ook zo'n 20 / 25 euro gaat kosten.

Je betaald misschien 5/10 euro om 6 dagen extra te kunnen spelen afhankelijk van hoeveel vrije tijd je hebt kan dat het wel waard zijn

[ Voor 8% gewijzigd door James Pond op 30-08-2023 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
-Mach!- schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:05:
Een onofficiele trailer, maar wel een erg sterke, na het zien van deze zit ik er gelijk helemaal in:)

[YouTube: "Return to Me" Starfield Launch Trailer]
Mocht deze game morgen compleet door de mand vallen in de reviews dan beschouw ik dat als hoogverraad en ben ik voor altijd het vertrouwen in de gamewereld kwijt.. dan ga ik echt opzoek naar een nieuwe hobby :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• James Pond
schumi1986 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:15:
[...]

Mocht deze game morgen compleet door de mand vallen in de reviews dan beschouw ik dat als hoogverraad en ben ik voor altijd het vertrouwen in de gamewereld kwijt.. dan ga ik echt opzoek naar een nieuwe hobby :p
Zou me geen zorgen maken :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbKmYDVEhQrcUrxsdJPmiNEzkmE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dSvxHmyXfsHTNYPiWmQPzVmL.jpg?f=user_large

Ok nu ga ik echt weer kom morgennacht pas terug hou van jullie :*

[ Voor 5% gewijzigd door James Pond op 30-08-2023 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
James Pond schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:22:
[...]

Zou me geen zorgen maken :P

[Afbeelding]

Ok nu ga ik echt weer kom morgennacht pas terug hou van jullie :*
Voor het gemak zijn ze Fallout 76 vergeten toe te voegen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

schumi1986 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:26:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTMdy3iKSVA9fRkyGBtnuo9uaKY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hOpCs3TIHsby2VGbmViV1dcD.png?f=user_large

Even aangepast, snap dat ze die achter laten :P

Toch heb ik vorig jaar Fallout 76 best wel erg veel gespeeld met een maat van me en het krijgt nog steeds actieve ondersteuning en nieuwe DLC/expansions. Ik denk dat je bij een re-review misschien wel een 70-80 kan verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Fallout 76 is zeker een prima game nu, krijgt regelmatig updates en ze hebben behoorlijk wat 'harde' legacy balansfixes gedaan, maar mensen zien nog steeds 'fallout 4 in multiplayer' idee, wat het simpelweg nooit zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Laatst online: 20:23
elknic schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:27:
[...]

Mars en Milky Way uiteraard.

Met raket ijsje als toetje.
Ik heb vakantie en ga daarom mijn best doen 02.00 uur fit klaar te zitten voor de early acces release, of dat gaat lukken is nog de vraag.

Ik heb 2 redbulletjes ingeslagen. 1 om het tot 02.00 uur te redden en 1 om nog even door te halen. Heb als snack daarbij een zak zoete popcorn gehaald. Dat eet zich lekker weg en daar krijg je geen plakkerige handen van.

;-)

Zoals gezegd, join mijn Tweakers Starfield discord. Dan kunnen we morgenavond de tijd wat doden tot de release! https://discord.gg/fsnN53kH

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

• James Pond
schumi1986 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:26:
[...]

Die game is dan ook niet gemaakt door dezelfde studio, en is ook niet gedirect door Todd Howard of het team achter bovenstaande games.
Ik snoep niet. :+

• Afuni
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:33
Goedemorgen allen,

Ik heb op steam de premium edition gekocht, toch staat er na de preload 'coming sept 6'. Ik zie in de titel ook nergens premium edition staan of zo. Heb er toch 99 voor betaald.

Beetje in de war nu dus... Kan je ergens met duidelijkheid zien dat je de premium edition hebt en dat je morgenochtend kan beginnen spelen?

Hoe ziet dat er bij jullie uit, steam spelers?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Voor de mensen die de Premium Edition via AMD rewards hadden, hij is nu te claimen op Steam. Mijn Premium Edition is nu aan het preloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Afuni schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 06:55:
Goedemorgen allen,

Ik heb op steam de premium edition gekocht, toch staat er na de preload 'coming sept 6'. Ik zie in de titel ook nergens premium edition staan of zo. Heb er toch 99 voor betaald.

Beetje in de war nu dus... Kan je ergens met duidelijkheid zien dat je de premium edition hebt en dat je morgenochtend kan beginnen spelen?

Goedemorgen,

Steam geeft altijd de officiele release datum aan en geen eventuele early access.
Ik heb ook de Premium edition en schrok ook even :)

Je kan het checken door Starfield te selecteren en dan voor support te kiezen. (Dat staat onder je Play button in een rijtje met andere opties)
Daar kan je zien dat je de Premium edition hebt en dus gewoon morgen kan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:14
Afuni schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 06:55:
Goedemorgen allen,

Steam geeft alleen de reguliere release datum weer, om juist verwarring te voorkomen voor mensen met de gewone editie. Wanneer je rechts boven op je naam drukt in de Steam client en naar verkoopt geschiedenis gaat, zal je zien dat je Starfield premium bezit.

Vanaf 02:00 vannacht is het speelbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 31-08-2023 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Misschien die van mij toch maar uit de doos halen hmm...

[ Voor 24% gewijzigd door G_Dragon op 31-08-2023 07:41 ]

• stickfiguur
  • Laatst online: 12-09 14:19
Jackson6 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:08:
Voor de mensen die de Premium Edition via AMD rewards hadden, hij is nu te claimen op Steam. Mijn Premium Edition is nu aan het preloaden.
Ik had stiekem gehoopt dat ze de standard keys ook zouden sturen zodat ik via steam kon upgraden. Jammer dat ik nu toch langer moet wachten maar goed, het zij zo.
Pagina: 1 ... 15 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.