Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:26
Zie vorige modbreak, geen VS discussie meer!

[ Voor 96% gewijzigd door Chaoss op 30-08-2023 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
PakjeDrum schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:25:
[...]

Ah goed om te weten, ik heb een 7900xtx maar heb hier al wel destijds Jedi Survivor mee geactiveerd, geen problemen?
Ik vermoed dat dat niet zou moeten uitmaken maar ik heb zelf een 7800x3d + 7900xtx gekocht net tussen alle game promos door (helaas) dus voor mij was het de eerste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Laatst online: 10-08 10:49
Commentaar op moderatie mag in het feedback topic.

[ Voor 98% gewijzigd door Ircghost op 30-08-2023 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 09:31

Vagax

Hehe

stickfiguur schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:20:
[...]

Heb jij de steam key daadwerkelijk ontvangen ook? Ik heb er ook een geclaimed maar voorzover ik weet zou het 1 sept pas op mn steam account geactiveerd worden.
Excuses had er bij moeten zetten dat het niet op Starfield ging maar om The Callisto Protocol en Dead Island 2.

Toendertijd was Dead Island 2 nog niet uit en moest ik idd wachten tot rond release dat ik de key pas kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:18:
[...]

Bij Microsoft zelf heb ik er 75 euro voor betaald. Maar nu zie ik op de Microsoft Store twee prijzen staan, 79 en 69 euro. Dus geen idee wat nu de werkelijke prijs moet zijn.
Oh, ik dacht dat 75 euro MSRP was. In ieder geval erg blij met de controller, ik vind hem er strak uit zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Boefmans schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:21:
[...]

Ik heb inmiddels wel geleerd om niet meer game tijd te plannen bij eenn release. Soms duurt de download te lang, werkt de code niet, gaan de drivers niet goed of wat dan ook. :-)
Flashbacks naar Cyberpunk 2077 toen ik de hele dag bezig was met de installatie ondanks dat ik een halve dag vrij had genomen :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04
Frez schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:31:
Ja jongens, ik kom weer met wat kleine leakjes.
Reminder: de early acces komt 1/09/2023 uit. Dus wil je niks gespoilt hebben. Gewoon niet klikken. Daarbij kan echter gezegd worden dat het minimale spoilers zijn :)

In het filmpje is het volgende te zien:
spoiler:
een personage loopt in 3rd person enkele secondes panoramisch door New Atlantis. Daar zie je een dus een aantal seconden New Atlantis en wat NPC's

Het filmpje in kwestie:

Van bovenstaande locatie zijn al eerder beelden geleakt. Binnen de community worden de verschillen in graphics besproken. Men zegt dat bovenstaand filmpje wellicht van een "lower setting PC" afkomstig is.

---------------------------------------------------

Ook een video leak waarop het volgende te zien is
spoiler:
Een personage kijkt in 3rd person panoramisch enkele secondes uit over een planeet vanaf een heuvel.

Het filmpje in kwestie:

---------------------------------------------------

Ook een video leak waarop het volgende te zien is
spoiler:
Een personage in 3rd person jetpack't op een rots en toont de nieuwe "ledge grab" functie

Het filmpje in kwestie
Grafisch toch niet zo mooi, als ik gehoopt had. Misschien dat het aan deze beelden ligt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:40:
[...]

Grafisch toch niet zo mooi, als ik gehoopt had. Misschien dat het aan deze beelden ligt.
Zag er wat flets? uit vond ik, zeker niet de mooiste beelden die ik tot nu toe gezien heb idd.

Mwah nog ff en dan zelf eens kijken.. Genoeg van de hype let's go 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

flugelisoke schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:45:
[...]

Compressie, compressie en nog eens compressie op een mogelijk low end pc wat in de beschrijving stond.

En dan ook nog eens op 720p terwijl de series X versie op 4k draait. Niet te vergelijken.
Even gelezen waarom die 30 fps is maar het is duidelijk dat ze een bepaalde verwachting hebben van hoe je de game ervaart en ze willen geen kantjes snijden om 60 fps te behalen. Ik hoop stiekem nog wel op een performance mode met bijvoorbeeld dynamic resolution :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gearloose
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:54
Ach laat gewoon gaan, de ene vindt het top de ander niks.
De een is kritisch op bepaalde aspecten, een ander boeit dat helemaal niks want die is op zoek naar andere zaken in een game.
Dit is SF, en niet een andere game dus vergelijken is zinloos.
Ga het allemaal lekker spelen, vind je het tof => Dat mag!
Vind je het verschrikkelijk en raak je het nooit meer aan => Dat mag!

Maar laten we ophouden met het wellus/nietus aub.
Trek je eigen plan en conclusies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Vagax schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:53:
[...]

Even gelezen waarom die 30 fps is maar het is duidelijk dat ze een bepaalde verwachting hebben van hoe je de game ervaart en ze willen geen kantjes snijden om 60 fps te behalen. Ik hoop stiekem nog wel op een performance mode met bijvoorbeeld dynamic resolution :o
Nee die gaat er op deze Xbox hardware niet komen.Als hij goed in 30fps draait dan mag je al blij zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 30-08-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
KBE91 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:02:
Zou het wel cool vinden mochten ze FSR3 releasen samen met Starfield.
Zou leuk zijn.
Maar weet je wat nog leuker is?: (00:32)
[Streamable: New project]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

40fps mode lijkt mij prima te doen op een lagere resolutie. De series x draait als het goed is op 1296P. Wellicht als ze naar 1080P gaan dat ze een 40fps mode gewoon kunnen realiseren. Dat draait al veel soepeler dan 30fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

jori040 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:54:
[...]

Nee die gaat er op deze Xbox hardware niet komen.
Hoe bedoel je precies? In interviews wordt al gezegd dat 4k 60fps in sommige situaties al te bereiken is in de volle 4k resolutie, dus het is wellicht wel mogelijk dat ze de de grafische settings wat lager zetten of anders een lagere resolutie aannemen.

Snap niet dat je dan zo hard "nee" roept terwijl je het niet eens weet

[ Voor 4% gewijzigd door Vagax op 30-08-2023 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:29
[...]

Dat hoop ik zeker een dynamic resolution. Fixed, vind ik niet van deze tijd. Ik snap dat ze een zo goed mogelijke game ervaring willen en dat ze die kunnen garanderen onder bepaalde voorwaarden lees settings.

Mjahh er zijn gelukkig meerdere die net als ik max settings willen spelen en =>120FPS willen spelen.

Ik vind het *** als een partij dit voor ons bepaald.

Zelfde als Elden ring, een ENORME gave game, maar gecapt op 60FPS...framedrops :-( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Vagax schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:56:
[...]

Hoe bedoel je precies? In interviews wordt al gezegd dat 4k 60fps in sommige situaties al te bereiken is in de volle 4k resolutie, dus het is wellicht wel mogelijk dat ze de de grafische settings wat lager zetten of anders een lagere resolutie aannemen.

Ik heb in interviews gelezen dat Todd nu duidelijk voor mooie plaatjes[30fps] wil gaan.

Mijn wens is ten alle tijden 1440p/60.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Off-topic.

[ Voor 92% gewijzigd door Ircghost op 30-08-2023 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Vagax schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:56:
[...]

Ze hebben zelf al gezegd dat ze geen performance mode willen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Graag dit soort dingen in de dm bespreken. Dit is zwaar off-topic.

[ Voor 87% gewijzigd door Ircghost op 30-08-2023 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nu7s
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-09 15:47
Iemand van jullie die de constellation edition al ontvangen heeft of een tracking nummer gekregen?

Zou het wel heel jammer vinden als ik deze pas ontvang na de pre-release.

3 x Marstek Venus 5.12KWh V151 (3 fasen) - Shelly Pro 3EM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Graag dit soort dingen in de dm bespreken. Dit is zwaar off-topic.

[ Voor 87% gewijzigd door Ircghost op 30-08-2023 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Nu7s schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:09:
Iemand van jullie die de constellation edition al ontvangen heeft of een tracking nummer gekregen?

Zou het wel heel jammer vinden als ik deze pas ontvang na de pre-release.
Bij Bol.com besteld maar nog niks binnen van een verzendcode, bij Elden Ring kon ik herinneren dat een dag voor release ik pas de track and trace kreeg (en toen kwam die 8 uur s'avonds binnen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Het werkt, ik heb hem nu zelf ook in gebruik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Nu is die Xbox controller natuurlijk overal uitverkocht :'). Had hem eerder moeten kopen.

Oh well, heb toch geen bluetooth op de PC dus misschien maar beter ook, scheelt toch weer 80 euro :P

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:00
Oh yeah!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdp3Hlijx2RXEkN005s425I_26s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRMdOBVmPgcGj23pAUNwl09p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SEJdGPL1M0og-HVUx8nLQVzWzoU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rHb7mMTxQUyrDTynKgu2uSwz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
James Pond schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:46:
Nu is die Xbox controller natuurlijk overal uitverkocht :'). Had hem eerder moeten kopen.

Oh well, heb toch geen bluetooth op de PC dus misschien maar beter ook, scheelt toch weer 80 euro :P
Was best lang verkrijgbaar, heb er in juli 62 euro voor betaald. Het was voor mij wel overbodig :P En normaal geen fan van speciale edities. Maar vindt deze nog best neutraal voor een Starfield controller. Het schreeuwt geen Starfield. Het doet me eerder denken aan een retro look van de Xbox 360 controller.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Vind overigens de design language (bij gebrek aan beter woord) van Starfield wel fantastisch. Tot zo ver wat ik heb gezien van de interface en de merchandise (Constellation Edition, controller, headset, Serie X wrap) ziet het er allemaal strak uit zonder dat het direct de aandacht roept dat het gaat om een bepaald product.
De omschrijving "NASA-punk" vind ik dan ook perfect passen voor wat ze voor gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Vagax op 30-08-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-09 22:52
Ik ben benieuwd hoe immersive de game gaat zijn, ik hoor wat tegenstrijdige geluiden.

Ik hoop dat ik niet tegen veel loading screens zit te kijken tussen gebieden of dat je per planeet maar een paar vierkante gebiedjes (maps) kan verkennen die niet eens op elkaar aansluiten.

Dan is de illusie van "een planeet" al snel verloren bij mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:08
Sinds gisteren op discord:
Across the world, we have hidden 1001 unique and numbered 'Windows to the Worlds', offering a glimpse into the universe of Starfield.

Nederland staat er ook tussen, dus we zouden hier dus ook wat 'windows' moeten zien :)

Zien er dus zo uit, genummerd in de hoek.
https://media.discordapp....3939/F4tYEF_WMAAkTJ0.jpeg

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 30-08-2023 15:16 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magenof
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-09 08:05
Zeer weinig officiële gameplay footage of previews van nieuwssites zorgt er wel voor dat de leaks de "talk of the town" zijn, Bethesda had beter zelf het nieuws in handen gehouden door minder vaag te zijn over alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Magenof schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:16:
Zeer weinig officiële gameplay footage of previews van nieuwssites zorgt er wel voor dat de leaks de "talk of the town" zijn, Bethesda had beter zelf het nieuws in handen gehouden door minder vaag te zijn over alles.
Wat hadden ze beter kunnen doen dan? Morgen gaat het embargo eraf en een paar uur later kan iedereen los die EA heeft.

Prima toch als mensen de voorpret verpesten door slechte leaks te bekijken en de rest lekker wacht tot de goede content uitkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magenof
D-Ed schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:19:
[...]

Wat hadden ze beter kunnen doen dan? Morgen gaat het embargo eraf en een paar uur later kan iedereen los die EA heeft.

Prima toch als mensen de voorpret verpesten door slechte leaks te bekijken en de rest lekker wacht tot de goede content uitkomt?
Als iemand vraagt aan Pete Hines of ze heel de planeet rond kunnen wandelen reageren met "Yep, Walk on, brave explorer" om het dan door leaks weer helemaal onwaar blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
EA = early access

ik zat mij al 2 minuten af te vragen wat Electronic Arts met Bethesda te maken heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Magenof schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:24:
[...]

Als iemand vraagt aan Pete Hines of ze heel de planeet rond kunnen wandelen reageren met "Yep, Walk on, brave explorer" om het dan door leaks weer helemaal onwaar blijkt te zijn.
Ah ja das balen………. De meeste mensen pakken al de auto om een pak melk te halen bij de super maar wij hardcore gamers wandelen gewoon heel de planeet over..

Ik land straks op een planeet waar volgens mijn boordcomputer iets te halen is, kijk eens links en rechts om de overweldigende/of saaie vergezichten te bekijken en duik m’n spaceship weer in om naar het volgende avontuur te vliegen.. Maar goed, misschien ben ik gewoon een te saaie gamer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Wolfp4ck schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:31:
EA = early access

ik zat mij al 2 minuten af te vragen wat Electronic Arts met Bethesda te maken heeft.
Excuses, ik dacht die afkorting al duidelijk was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Magenof schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:16:
Heb je de showcase video niet gezien dan ?
Een soort van preview even vind ik persoonlijk ook wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Laatst online: 20-09 17:35
jori040 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:34:
[...]

Heb je de showcase video niet gezien dan ?
Een soort van preview even vind ik persoonlijk ook wel fijn.
Dan is dit waarschijnlijk je eerste Bethesda Game Studio's release. Welkom :)
Dit is precies Oblivion, Fallout en Skyrim all over again. Herinner me nog dat EINDELIJK gamepkay van Skyrim werd getoond op de E3 en de hype tot release.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 09:25
D-Ed schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:32:
[...]

Ah ja das balen………. De meeste mensen pakken al de auto om een pak melk te halen bij de super maar wij hardcore gamers wandelen gewoon heel de planeet over..

Ik land straks op een planeet waar volgens mijn boordcomputer iets te halen is, kijk eens links en rechts om de overweldigende/of saaie vergezichten te bekijken en duik m’n spaceship weer in om naar het volgende avontuur te vliegen.. Maar goed, misschien ben ik gewoon een te saaie gamer…
Andere verwachtingen. Een van de door Bethesda geschepte verwachtingen was seamless exploration, dat blijkt dus toch niet zo seamless te zijn. En dat valt bij sommigen in het verkeerde keelgat.

Ze kiezen er zelf voor om nuance weg te laten en de community los te laten speculeren over wat er tot dusver getoond, gezegd, al dan niet gelekt is. Waarschijnlijk ook gewoon met opzet, het zorgt immers voor tonnen hits en houd je spel op de radar. :P

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Frez schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:36:
[...]

Dan is dit waarschijnlijk je eerste Bethesda Game Studio's release. Welkom :)
Dit is precies Oblivion, Fallout en Skyrim all over again. Herinner me nog dat EINDELIJK gamepkay van Skyrim werd getoond op de E3 en de hype tot release.
Op Redfall na heb elke Bethesda game gespeeld.
Ik weet ook nog heel goed hoe het traject bij Fallout 4 is gegaan.

Maar ik mag toch wel vinden dat ik een preview event als fijn ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit is niet gepast voor dit topic.

[ Voor 97% gewijzigd door Ircghost op 30-08-2023 15:42 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online

https://www.gameshop-twen...8&&staat2ehands_id=420539

En een Bluetooth adapter is er al voor 10 euro :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
[...]

Dit dus |:( hopelijk is de leak info incorrect op dit vlak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:59
Is het al vrijdag? :) kan niet wachten om Starfield te kunnen spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:40:
[...]

Ja hoor dat kan absoluut:

Moet je onder Layout naar Custom css gaan, UserID opzoeken van de gene die je wilt blocken en dit gebruiken:

code:
1
2
3
4
5
[data-owner-id="12345"],
[data-owner-id="123456"]
{
    display: none;
}

Edit: Voel je als 12345 en 123456 niet aangesproken overigens :P
Was al gelukt zag ik in de reacties, aan de andere kant nogal off-topic en niet zo netjes om uitgebreid te gaan behandelen hoe we elkaar hier kunnen blocken als we het niet eens zijn met elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jori040 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:39:
[...]

Op Redfall na heb elke Bethesda game gespeeld.
Ik weet ook nog heel goed hoe het traject bij Fallout 4 is gegaan.

Maar ik mag toch wel vinden dat ik een preview event als fijn ervaar.
Redfall is geen Bethesda game maar een game van Arkane, Bethesda Softworks was daar alleen de uitgever.
Starfield is daadwerkelijk van Bethesda Game Studios, zoals bijvoorbeeld Fallout4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:43:
[...]

Was al gelukt zag ik in de reacties, aan de andere kant nogal off-topic en niet zo netjes om uitgebreid te gaan behandelen hoe we elkaar hier kunnen blocken als we het niet eens zijn met elkaar.
Ja ach netjes, er is wel meer niet netjes maar dat zie ik ook voorbij komen.
Ik ben heel blij met de functie in ieder geval, offtopic is het wel maar zo hebben meer mensen er wat aan dan via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Palindrome schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:02:
Ik ben benieuwd hoe immersive de game gaat zijn, ik hoor wat tegenstrijdige geluiden.

Ik hoop dat ik niet tegen veel loading screens zit te kijken tussen gebieden of dat je per planeet maar een paar vierkante gebiedjes (maps) kan verkennen die niet eens op elkaar aansluiten.

About Loading Screens:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwBS98w3NwDQQ5yukz3MpijwCHQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nBwrEwJU9a0zFrfVM5Jd30fd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:32

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

D-Ed schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:32:
[...]

Ik ben het niet per se oneens met het modereerbeleid hier, maar allemachtig, dit soort kletskoek als 'antwoord' op een puntje van kritiek of een niet-hallelujah post is toch ook niet om aan te gluren..?

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
Palindrome schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:02:

Waarom niet. Het is een game engine, geen wereld simulator.

Die vierkante gebieden zijn twee keer zo groot als een Skyrim map, een normaal mens gaat dat niet eens verkennen.

De points of interest worden gegenereerd in je landingszone, dus in die map van 2x skyrim. Heb je die gezien dan vertrek je naar een ander punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
hmm die laatste 2 lijken mij op voorhand wel heel verstorend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

NoFearWizz schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:42:
Is het al vrijdag? :) kan niet wachten om Starfield te kunnen spelen!
Pfff plebs zoals ik moeten zelfs tot volgende week vrijdag wachten... :'(

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008

https://www.galaxus.nl/nl...dium=cpc&supplier=2705624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
[...]

Dat kan ook, als jij elke keer naar een andere regio wil gaan om daar je schip te droppen.

Maar dan nog, waarom zou je om een planeet heen willen wandelen. Weet je hoe lang dat duurt en hoe saai dat is?

Deze gast had het gedaan in No Mans Sky, maar vroeg zich uiteindelijk af, waarom heb ik dit in godsnaam uberhaupt gedaan. Wel grappige video.

YouTube: I Walked Around a Planet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magenof
Ik hoop dat ik de FOMO kan weerstaan om tot 6 sept te wachten, zal wat van de reviews afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
D4NG3R schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:37:
[...] Een van de door Bethesda geschepte verwachtingen was seamless exploration
Wat een onzin, waar hebben ze dit gezegd dan?

Riekt weer naar zelf gecreeerde verwachtingen.

[ Voor 9% gewijzigd door James Pond op 30-08-2023 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
James Pond schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:51:
[...]

Waarom niet. Het is een game engine, geen wereld simulator.

Die vierkante gebieden zijn twee keer zo groot als een Skyrim map, een normaal mens gaat dat niet eens verkennen.

De points of interest worden gegenereerd in je landingszone, dus in die map van 2x skyrim. Heb je die gezien dan vertrek je naar een ander punt.
Een game engine die een wereld probeert te simuleren....

Ze presenteren je dus een sterrenstelsel met planeten en vliegen van planeet naar planeet of stelsel naar stelsel. Maar dat had net zo goed een lijstje van maps kunnen zijn waarbij je wat aanklikt er naar de map teleport en inlaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Palindrome op 30-08-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Donstil schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:43:
[...]

Redfall is geen Bethesda game maar een game van Arkane, Bethesda Softworks was daar alleen de uitgever.
Starfield is daadwerkelijk van Bethesda Game Studios, zoals bijvoorbeeld Fallout4
Nou joh je verteld me nu iets nieuws.Voor de duidelijkheid: Op 1 game na alles van Bethesda Softworks[uitgever] gespeeld.

Fallout 4[een BGS game] Heb ik hier op twee platformen gespeeld.Denk zo'n 600 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Nu online
Palindrome schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:56:
[...]

Ze presenteren je dus een sterrenstelsel met planeten en vliegen van planeet naar planeet of stelsel naar stelsel. Maar dat had net zo goed een lijstje van maps kunnen zijn.
Een game engine die een verbetering is op voorgaande BGS games en vergelijkbaar zijn met Skyrim en Fallout 4 qua gameplay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
[...]

Ze presenteren je dus een sterrenstelsel met planeten en vliegen van planeet naar planeet of stelsel naar stelsel. Maar dat had net zo goed een lijstje van maps kunnen zijn waarbij je wat aanklikt er naar de map teleport en inlaad.
Je kan in de ruimte gewoon vliegen.

Maar ja je selecteert idd vaak een bestemming, en gebruikt de grav drive om daarheen te vliegen. Zoals in elke andere ruimte game.

In de direct zie je letterlijk dat je vanuit een menu een sterrensysteem kiest.

Echt het is wederom alsof mensen maar zelf verwachtingen creeeren, gebaseerd op iets wat helemaal niet door BGS is laten zien.

De game is zoals het te zien was in de direct.

Het is geen universum van 1000 planeten met 5 steden die je seamless kan ontdekken, zonder welk laadscherm dan ook.

Daar zijn we waarschijnlijk over 10 jaar nog niet eens.

[ Voor 27% gewijzigd door James Pond op 30-08-2023 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:59
Chaoss schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:52:
[...]

Pfff plebs zoals ik moeten zelfs tot volgende week vrijdag wachten... :'(
Ik heb medelijden met je hoor! ik heb niet super veel tijd om te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
James Pond schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:58:
[...]

Je kan in de ruimte gewoon vliegen.

Maar ja je selecteert idd vaak een bestemming, en gebruikt de grav drive om daarheen te vliegen. Zoals in elke andere ruimte game.
Met veel laadscherm tussendoor en je beland in een map met invisible walls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
@Palindrome Leakers zeggen dat de meeste cutscenes zijn idpv loading screens
Loading screen = cutscene ? Cutscene = loading screen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jori040 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:57:
[...]

Nou joh je verteld me nu iets nieuws.Voor de duidelijkheid: Op 1 game na alles van Bethesda Softworks[uitgever] gespeeld.

Fallout 4[een BGS game] Heb ik hier op twee platformen gespeeld.Denk zo'n 600 uur.
Aah oke, dan had je het duidelijker op moeten schrijven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:37:
[...]

Andere verwachtingen. Een van de door Bethesda geschepte verwachtingen was seamless exploration, dat blijkt dus toch niet zo seamless te zijn. En dat valt bij sommigen in het verkeerde keelgat.

Ze kiezen er zelf voor om nuance weg te laten en de community los te laten speculeren over wat er tot dusver getoond, gezegd, al dan niet gelekt is. Waarschijnlijk ook gewoon met opzet, het zorgt immers voor tonnen hits en houd je spel op de radar. :P
Benieuwd waar je aan die info komt, Tod Howard heeft een tijdje geleden (edit: vorig jaar zelfs) uitleg gegeven over de 'cells' en hoe een planeet is opgebouwd..

Edit, gevonden: https://www.reddit.com/r/.../162t634/comment/jxzhgds/

[ Voor 8% gewijzigd door D-Ed op 30-08-2023 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
[...]

Zo kun je heel veel spellen platslaan ;) .
Immersion is de truc natuurlijk, anders kan je net zo goed zeggen dat een shooter een stipje is wat je op een ander stipje moet richten en dan de trigger overhalen om te winnen.
Baldurs gate heeft geen graphics nodig en je kan net zo goed text based maken.... Of gewoon D&D gaan spelen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Donstil schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:01:
[...]

Aah oke, dan had je het duidelijker op moeten schrijven :P
Oke.Jij ook die fijne ervaring met hun games ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Klauwhamer schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:47:
[...]

Ik ben het niet per se oneens met het modereerbeleid hier, maar allemachtig, dit soort kletskoek als 'antwoord' op een puntje van kritiek of een niet-hallelujah post is toch ook niet om aan te gluren..?
Ja sorry dat mijn humor op een laag niveau zit de laatste dagen dat ik hier in dit topic zit. Ik zal er aan werken, okay?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond

*knip*
Als je niet normaal kan reageren dan wil ik je toch verzoeken om niet te reageren.

[ Voor 84% gewijzigd door Ircghost op 30-08-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
YouTube: Imagine Dragons - Children of the Sky (a Starfield song) (Official L...

Imagine Dragons nummer in samenwerking met Starfield

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jori040 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:03:
[...]

Oke.Jij ook die fijne ervaring met hun games ?
Ik heb alleen Fallout 4 gespeeld, geen 600 uur overigens maar dat doet mij niet minder uitkijken naar Starfield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
D-Ed schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:03:
[...]

Ja sorry dat mijn humor op een laag niveau zit de laatste dagen dat ik hier in dit topic zit. Ik zal er aan werken, okay?
Was een prima reactie, verontschuldig je niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
James Pond schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:55:
[...]

Wat een onzin, waar hebben ze dit gezegd dan?

Riekt weer naar zelf gecreeerde verwachtingen.
https://twitter.com/DCDeacon/status/1693878589303738591

Het is mijn verwachting ook nooit geweest, maar dat is meer gebaseerd op ervaring met voortgaande games op deze engine dan met de verwoording van Hines.

Grote delen van de community hebben de vraag <> antwoord geïnterpreteerd als zijnde 'je kan landen en dan de [gehele] planeet verkennen'.
D-Ed schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:02:
[...]

Benieuwd waar je aan die info komt, Tod Howard heeft een tijdje geleden uitleg gegeven over de 'cells' en hoe een planeet is opgebouwd..
Zou je mij kunnen vertellen waar? Bij mijn weten is er namelijk geen woord gerept over eventuele boundaries voordat het in een video gelekt werdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:05:
[...]

Het is mijn verwachting ook nooit geweest, maar dat is meer gebaseerd op ervaring met voortgaande games op deze engine dan met de verwoording van Hines.

Grote delen van de community hebben de vraag <> antwoord geïnterpreteerd als zijnde 'je kan landen en dan de [gehele] planeet verkennen'.

[...]

Zou je mij kunnen vertellen waar? Bij mijn weten is er namelijk geen woord gerept over eventuele boundaries voordat het in een video gelekt werdt.
Boundaries weet ik zo niet maar in deze video (zojuist ook nog een edit gedaan in m'n vorige post) legt hij wel heel goed uit hoe de techniek werkt: https://www.reddit.com/r/.../162t634/comment/jxzhgds/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
D-Ed schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:06:
[...]

Boundaries weet ik zo niet maar in deze video (zojuist ook nog een edit gedaan in m'n vorige post) legt hij wel heel goed uit hoe de techniek werkt: https://www.reddit.com/r/.../162t634/comment/jxzhgds/
Cheers, even koekeloeren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
James Pond schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:05:
[...]

Was een prima reactie, verontschuldig je niet hoor.
Het was dan ook een verkapt grapje.. Maar tja, m'n humor laat me nu écht in de steek merk ik -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
[...]

[...]

Je kan landen overal op de planeet. Je kan de hele planeet verkennen als jij steeds met je schip naar een nieuw stukje land wil gaan.

Waar Todd Howard uitwijdt over de technische aspecten is bijvoorbeeld in de Lex Fridman podcast/interview met Todd.

Maar nogmaals, er is nooit gezegd dat het spel geen laadschermen zal hebben of bepaalde grenzen.

Zo zit in Skyrim ook een grens aan de map, ook in Fallout, ook in eigenlijk elk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magenof
Wow ... echt niet mijn soort muziek, de gameplay areas zien er goed uit gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:07:
[...]

Cheers, even koekeloeren. :)
Keep us posted! Ik sta altijd open om bij te leren maar ben ook wat minder 'kritisch' dan sommige andere mensen..

Ik uit alleen kritiek op 343 Industries overigens.. Maar dat is een discussie voor een ander keer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online
[...]

Volgens mij zijn wij hier en die communities ook wel de extreme gevallen dat we een game dagen lang voor release met elkaar bespreken en speculeren. Ik denk dan dat je het als game studio nooit goed kan doen. Altijd wel iets op aan te merken. De meeste mensen kopen de game aan de hand van de reviews en marketing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Magenof schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:08:
[...]

Wow ... echt niet mijn soort muziek, de gameplay areas zien er goed uit gelukkig
Nee de band is vrij tergend idd 😂. Maar tegenwoordig is dit een ding. Ook Diablo 4 had zo'n populaire band. Was ook niks wat mij betreft :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
L23 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:09:
[...]

Volgens mij zijn wij hier en die communities ook wel de extreme gevallen dat we een game dagen lang voor release met elkaar bespreken en speculeren. Ik denk dan dat je het als game studio nooit goed kan doen. Altijd wel iets op aan te merken. De meeste mensen kopen de game aan de hand van de reviews en marketing.
Dit zeiden ze in de Xcast podcast goed,

For every 10 things you can do in a game like this, there are a hundred that you cant do.

En Todd gaf ook aan dat zij daar ook naar kijken tijdens de development. Maar ze focussen op wat zij belangrijk vinden. Zo kan je ook niet vissen in het spel, wat wel in Skyrim kon uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

jori040 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:57:
[...]

Dat vindt ik wel knap, dat heb ik nog nooit met wat voor game dan ook gehaald. Denk da tmijn record staat op ca 300 uur in The Witcher 3.

Ik heb FO4, FO4, Oblivion en Skyrim gespeeld maar nog nooit van een BGS game de mainquest uitgespeeld. 8)7 We veel uren ingestoken maar door alle side content nooit tijd gehad om uit te spelen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Nu online
James Pond schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:10:
Zo kan je ook niet vissen in het spel, wat wel in Skyrim kon uiteindelijk.
Dat is de druppel, wat een waardeloos spel zeg :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Donstil schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:05:
[...]

Ik heb alleen Fallout 4 gespeeld, geen 600 uur overigens maar dat doet mij niet minder uitkijken naar Starfield.
Ben veel met dat bouwen bezig geweest. :)
Ik kijk ook uit naar een nieuwe game van BGS. :)Wel blijft er op de achtergrond nog iets van sceptisch spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
kneusteun schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:02:
[...]

Zo kun je heel veel spellen platslaan ;) .
Immersion is de truc natuurlijk, anders kan je net zo goed zeggen dat een shooter een stipje is wat je op een ander stipje moet richten en dan de trigger overhalen om te winnen.
Baldurs gate heeft geen graphics nodig en je kan net zo goed text based maken.... Of gewoon D&D gaan spelen.

.
Klopt maar games hebben vanaf het begin af aan het streven gehad om die illusie van een andere wereld steeds beter te maken. Zeker in het space genre zijn er al veel voorbeelden van naadloze werelden en volledige planeet stelsels. Ik zou het jammer vinden als starfield niet de limieten verlegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

L23 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:12:
[...]

Dat is de druppel, wat een waardeloos spel zeg :P
Schijnt dat je nu wel mars mannetjes kunt vangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Ieuw!

Starfield Suite door Inon Zur en London Symphony Orchestra (Apple Music, Spotify) is meer mijn kopje thee.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
James Pond schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:10:
Zo kan je ook niet vissen in het spel, wat wel in Skyrim kon uiteindelijk.
Pardon, kunnen we niet vissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ah das niet voor mij, ik zet muziek in games altijd direct uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:14:
[...]

Pardon, kunnen we niet vissen?
Ja belachelijk he, dat zou je anno 2023 wel minimaal verwachten in een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Chaoss schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:11:
[...]

Dat vindt ik wel knap, dat heb ik nog nooit met wat voor game dan ook gehaald. Denk da tmijn record staat op ca 300 uur in The Witcher 3.

Ik heb FO4, FO4, Oblivion en Skyrim gespeeld maar nog nooit van een BGS game de mainquest uitgespeeld. 8)7 We veel uren ingestoken maar door alle side content nooit tijd gehad om uit te spelen :P
Heb veel gebruik gemaakt van die bouw mechaniek + alle DLC.In bv Skyrim tik ik de 300 uur niet aan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
L23 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:14:
[...]

Het schijnt wel dat je Oblivion kunt spelen op een computer in je ruimteschip.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Weet je dat ik dat altijd een beetje lomp vind, dan denk je op voorhand "Ja hoor vissen, wie gaat dat nou doen". Maar vervolgens heb ik in RDR2 wel de alle vissen trophy gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Nu online
Mog schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:15:
[...]

Grapje neem ik aan? :P Maar zou serieus wel tof zijn als je een oudere BGS game kan spelen in Starfield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
James Pond schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:09:
[...]

Nee de band is vrij tergend idd 😂. Maar tegenwoordig is dit een ding. Ook Diablo 4 had zo'n populaire band. Was ook niks wat mij betreft :p.
Toch past het nummer wel bij de beelden eigenlijk.. Ik krijg er een beetje dezelfde vibes van als de Gears of War (Mad World) commercial bij (legendarische commercial was dat overigens!):

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Positief of negatief, dit topic gaat best hard :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
[...]

Komt vast wel een mod voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
James Pond schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:07:
[...]

Je kan landen overal op de planeet. Je kan de hele planeet verkennen als jij steeds met je schip naar een nieuw stukje land wil gaan.

[...]

Maar nogmaals, er is nooit gezegd dat het spel geen laadschermen zal hebben of bepaalde grenzen.
Vandaar dus ook; (ontbrekende) nuance.

"Je kan de hele planeet verkennen" is technisch correct, maar schept (zoals blijkt) bij veel mensen de verkeerde verwachtingen als de vraag "Kan ik landen en dan de gehele planeet verkennen?" is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:00
Mog schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:15:
[...]

Ik weet dat het een grap is.

Is het een grap? Dit zou wel geniaal zijn, het is een grap he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
flugelisoke schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:23:
[...]

Ik weet dat het een grap is.

Is het een grap? Dit zou wel geniaal zijn, het is een grap he?
Ja :P
Pagina: 1 ... 14 ... 63 Laatste

Let op:
Gebruik spoiler-tags waar ze redelijkerwijs nodig zijn, kleine moeite, en houd het voor iedereen leuk! :)

Houd het ook ontopic, bespreek vooral je eigen ervaringen, en wees lief en respectvol naar elkaar. Je hoeft het niet eens te zijn.