De oorlog in Oekraïne Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 147 148 Laatste
Acties:
  • 777.910 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:30
TheRicolaa10 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:13:
De lijst van onvriendelijke landen, opgesteld door Rusland. Opmerkelijk: Taiwan valt hier ook onder.
[Twitter]
[Twitter]
Personen die een dergelijk paspoort hebben en zich nog in Rusland bevinden zullen binnenkort wel opgepakt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:10
Hier spreekt iemand die overduidelijk vroeger te weinig aandacht en liefde heeft gehad van zijn ouders. Als straks iedereen "rood" roept gaat hij geheid "groen" roepen, alles om in de aandacht te blijven. Negatieve aandacht is ook aandacht, dat weet elke ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 09:02
Rob van Wijk over als de NAVO zou ingrijpen:

https://www.telegraaf.nl/...n-voor-oorlog-met-rusland

Het begint vanaf 5.30 Hij acht de Europese landen kansloos bij een grondoorlog. Er is 30 jaar teveel bezuinigd. En Amerika heeft de meeste troepen in Amerika zitten. Die zijn er niet even zo.

[ Voor 33% gewijzigd door martwoutnl op 07-03-2022 12:21 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04 18:53
Odessa _/-\o_ (nee is niet fake, hij heeft de foto zelf genomen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3p9c_3v0B2ZSfoC4urT083cOHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPqLWACx9gEk2gEnJ0hkrPFG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Eli3l op 07-03-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 1032405 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:11:
Persoonlijk zie ik ook eerder de dreiging van levensmiddelen schaarste, o.a. door de onzekerheid rondom de Oekraïense graanvoorraad, dan de algehele nucleaire paniek.

Die schaarste op levensmiddelen gaat vermoedelijk weer gepaard met grote vluchteling stromen en vermoedelijke escalatie in landen waar het toch al niet zo stabiel vertoeven is...

Echt bizarre tijden.

Dit gaat zeker consequenties hebben op de middellange termijn en Rusland heeft deze situatie in een stroomversnelling gezet zodat er minder tijd is voor focus en eventuele oplossingen...

Aan de andere kant draagt het wel enorm bij aan bewustwording van dit soort zaken.
Als er echt levensmiddelenschaarste dreigt (hier) kan dat volgens mij ook meegenomen worden in de strategische redenatie om wel in te grijpen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Astennu schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:18:
[...]

Ik zou het gewoon niet eens posten ik ga het ook niet eens kijken. Het debat laatst in de kamer was voor mij genoeg om niets meer van deze man te willen horen.
Eens. Ze sturen hem maar naar de frontlinie, kan hij mooi kijken hoe gematigd die russische militairen zijn.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Sissors schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:15:
[...]

Zag gisteren op nu.nl een artikel over broodprijzen die x2 zouden gaan in Nederland door graanprijzen die x2 gaan. Waarbij ook nog werd gesteld dat een industriele bakkerij een paar dubbeltjes per kilo brood krijgt van supermarkten. Daarna hadden ze het over prijzen voor een heel brood van boven de €5. Nou, dan wordt er wel echt schandalig veel verdient aan brood door supermarkten, ik vermoed dat hier dus de impact wel te overzien zal zijn. Maar inderdaad, in armere landen gaat het wel een heel ander verhaal zijn :(
yups, wij kunnen dat prima aan, dan maar een hipster-IPA biertje minder per week. Maar andere landen gaan serieus een probleem krijgen. Het is overduidelijk dat Putin niet helemaal achterlijk is, en een vrij complexe "hybride" strategie heeft van instabiliteit in de wereld creeeren "by any means possible"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
olafmol schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:19:
[...]

Hier spreekt iemand die overduidelijk vroeger te weinig aandacht en liefde heeft gehad van zijn ouders. Als straks iedereen "rood" roept gaat hij geheid "groen" roepen, alles om in de aandacht te blijven. Negatieve aandacht is ook aandacht, dat weet elke ouder.
Ik vraag me enorm af of hij nou zelf geloofd wat hij zegt, of dat als volgende week wappie Nederland besluit dat de aarde plat is, Baudet aan het ranten is op de NASA die wel beweren dat de aarde een bol is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11:26
Sissors schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:15:
[...]

Zag gisteren op nu.nl een artikel over broodprijzen die x2 zouden gaan in Nederland door graanprijzen die x2 gaan. Waarbij ook nog werd gesteld dat een industriele bakkerij een paar dubbeltjes per kilo brood krijgt van supermarkten. Daarna hadden ze het over prijzen voor een heel brood van boven de €5. Nou, dan wordt er wel echt schandalig veel verdient aan brood door supermarkten, ik vermoed dat hier dus de impact wel te overzien zal zijn. Maar inderdaad, in armere landen gaat het wel een heel ander verhaal zijn :(
Als je in Nederland woont en in armoede leeft, dan zal het ook een heel ander verhaal zijn en is 5 euro voor een brood heel erg veel als je je gezin moet voeden van 50 euro in de week.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04
Voor een ieder hier: stop met tolerantie naar dit soort 'meningen'.

We hebben inmenging door Rusland en de opkomst van extremistisch populisme in het kader van 'vrijheid van meningsuitting' getolereerd.
The paradox of tolerance states that if a society is tolerant without limit, its ability to be tolerant is eventually seized or destroyed by the intolerant. Karl Popper described it as the seemingly paradoxical idea that in order to maintain a tolerant society, the society must retain the right to be intolerant of intolerance.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
FairPCsPlease schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Als je in Nederland woont en in armoede leeft, dan zal het ook een heel ander verhaal zijn en is 5 euro voor een brood heel erg veel als je je gezin moet voeden van 50 euro in de week.
Eens, maar mijn punt was dat als een industriële bakkerij nu €0.30 voor een kilo brood krijgt, en doordat hun kosten stijgen dat €0.60 moet worden. Dan is er echt geen enkele reden dat supermarkten de brood prijs ook moeten verdubbelen. En natuurlijk snap ik wel dat in de praktijk dan de prijs wel meer dan €0.30 voor de consument zal stijgen, maar die hoeft echt niet te verdubbelen. Dan wordt de winstmarge van een supermarkt maar wat kleiner (en alsnog hogere absolute winst).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
Apache4u schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:20:
[...]

Als er echt levensmiddelenschaarste dreigt (hier) kan dat volgens mij ook meegenomen worden in de strategische redenatie om wel in te grijpen.
te duur of te weinig eten is denk ik toch wat minder heftig dan een kernbom op je hoofd...dat laatste is vrij definitief...het eerste duurt wat langer en geeft dus iets meer opties om opgelost te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
FairPCsPlease schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Dat kunnen we met z'n allen als (nog) rijk land wel dragen. We willen allemaal solidair zijn, tegen die tijd eens kijken of we ook echt aan "put our money were our mouth is" doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
olafmol schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:26:
[...]

Dat kunnen we met z'n allen als (nog) rijk land wel dragen. We willen allemaal solidair zijn, tegen die tijd eens kijken of we ook echt aan "put our money were our mouth is" doen.
Dan gaan we toch aardappels eten? Of rijst of..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:12
Sissors schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Ik vraag me enorm af of hij nou zelf geloofd wat hij zegt, of dat als volgende week wappie Nederland besluit dat de aarde plat is, Baudet aan het ranten is op de NASA die wel beweren dat de aarde een bol is.
Ik vraag het me ook af, maar eigenlijk is de vraag niet eens relevant. Als je de uitingen van Baudet hoort kan je enkel tot twee mogelijke conclusies komen:
1. Hij is de trekpop van Poetin
2. Hij is dusdanig slecht in rechtpraten wat krom is dat het onmogelijk is hem niet met plaatsvervangende schaamte aan te horen. Tevens staat zijn werkwijze haaks op hetgeen hij ooit poogde te bereiken binnen de politiek: Het zorgen voor meer transparantie en een eerlijker en opener debat in de politiek. Ergo, er spreekt een gefaald politicus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Nuclear War Simulation op basis van openbare data van IAEA, UN en CIA.
In deze simulatie gaan ze ervan uit dat Rusland eerst zal beginnen;

YouTube: Nuclear War Simulation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
olafmol schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:25:
[...]

te duur of te weinig eten is denk ik toch wat minder heftig dan een kernbom op je hoofd...dat laatste is vrij definitief...het eerste duurt wat langer en geeft dus iets meer opties om opgelost te worden.
Klopt, als je meegaat in de putin-gooit-een-kernbom-redenatie wel.
Ik ga daar niet in mee.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-05 15:35
martwoutnl schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:20:

Het begint vanaf 5.30 Hij acht de Europese landen kansloos bij een grondoorlog. Er is 30 jaar teveel bezuinigd. En Amerika heeft de meeste troepen in Amerika zitten. Die zijn er niet even zo.
Tenzij putty 4D aan het schaken is, zie ik het niet gebeuren, die doet er al een week over om 10 km te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:11
Apache4u schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:30:
[...]

Klopt, als je meegaat in de putin-gooit-een-kernbom-redenatie wel.
Ik ga daar niet in mee.
Wanneer houdt deze discussie toch eens op. Niemand heeft zekerheid.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
*knip* we gaan hier geen discussie starten over iemands visie over werkelozen/uitkeringsgerechtigden

[ Voor 88% gewijzigd door polthemol op 07-03-2022 12:40 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
olafmol schreef op maandag 7 maart 2022 @ 11:56:
[...]

en dan hebben we het nog niet over graan gehad, er komen nog interessante tijden aan...
Wie niet? Eerder vandaag heb ik dat nog genoemd, na gisteren avond een item in Nieuwsuur en vandaag een groot artikel in de Volkskrant.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
CurlyMo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:33:
[...]

Wie niet? Eerder vandaag heb ik dat nog genoemd, na gisteren avond een item in Nieuwsuur en vandaag een groot artikel in de Volkskrant.
hahaha....ik zal het de volgende keer wat anders formuleren zodat de Tweakers publiek het wat minder letterlijk leest :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
olafmol schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:35:
[...]

hahaha....ik zal het de volgende keer wat anders formuleren zodat de Tweakers publiek het wat minder letterlijk leest :*)
Dan geef je alsnog niet aan wat je dan wel bedoelde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:21:
[...]

Ik zat ook dat verhaal te luisteren gisteren. Hoewel de vrouw het mooi wist te vertellen kreeg ik er wel jeuk van. Poetin wil dus een orthodox ussr terug hebben. Ik zie dan heel veel paralellen nu met de islamitische staat. Of zie ik dat allemaal verkeerd? Het tijdperk van theocratie zouden we toch allang voorbij moeten zijn?
Hmm, het is meer dat hij de religie kaart speelt om de Orthodoxe Christenen te verenigen (hoewel de Oekraïense Orthodoxe kerk afstand heeft genomen van de Russische). Orthodox Christendom is al heel lang onderdeel van Rusland e.o. Terwijl bijvoorbeeld Polen juist Katholiek is. Zie hier bijvoorbeeld hoe Rusland is ontstaan: The origins of Russia (vandaar dat USSR nogal myopisch is omdat voor die tijd Rusland ook groot was, en wel met Orthodox Christendom als onderdeel itt USSR). Religie kan verdelen, het kan ook verenigen. In dit geval probeert Poetin de Russen te verenigen door deze kaart te spelen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CurlyMo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:59:
China gaat nu dus humanitaire hulp sturen via het Rode Kruis. Ik denk dat het afknallen van die hulpverleners wel iets minder wordt gewaardeerd vanuit de Russische legerleiding.
Of de Chinese hulpverlening wordt alleen ingezet in de steden die onder Russische controle staan. Het zal vast weer een vies spelletje zijn tussen Rusland en China.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
BeefHazard schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:31:
[...]

Wanneer houdt deze discussie toch eens op. Niemand heeft zekerheid.
Je quote de verkeerde..;) ben het met je eens. Ik startte de discussie met het feit dat een voedseltekort in de westerse landen wel eens mee kon wegen in de strategische beslissing om wel in te grijpen daar.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:12
groggy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:29:
[...]

Dan gaan we toch aardappels eten? Of rijst of..
Ik las gisteren iets over dat roggen ook goed of in ieder geval beter zou groeien in Nederland. Dan maar wat minder diervoederproductie (voor de export van vlees) en brood van een ander materiaal.

Binnen de kaders van duurzaam leven zou je bijna denken dat deze oorlog de wal is die het schip doet keren. Mogelijkheden genoeg, plus dat wat @Sissors ook stelt: Dat de inkoop verdubbelt (lees: met centen omhoog gaat) hoeft toch ook niet te betekenen dat de winstmarge moet verdubbelen en daardoor met euro's omhoog gaat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
olafmol schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:22:
[...]

yups, wij kunnen dat prima aan, dan maar een hipster-IPA biertje minder per week.
Wie is 'wij' in deze? Jij en je gezin? of wij hier op tweaekers met minimaal twee keer modaal en een tesla? of wij als nederland in het algemeen.

want van die laatste groep weet ik niet zo zeker of je daarin gelijk hebt als je in je tochtige huurhuis zit met een minimuminkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
XWB schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:37:
[...]

Of de Chinese hulpverlening wordt alleen ingezet in de steden die onder Russische controle staan. Het zal vast weer een vies spelletje zijn tussen Rusland en China.
Marioepol zou er erg bij gebaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-05 12:50
_Bailey_ schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:30:
Nuclear War Simulation op basis van openbare data van IAEA, UN en CIA.
In deze simulatie gaan ze ervan uit dat Rusland eerst zal beginnen;

YouTube: Nuclear War Simulation
Wij, als in Nederland, zijn dan 't spreekwoordelijke bokje. Emigreren naar Australië dan maar :'( .

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:46
Apache4u schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:20:
[...]

En mede hierom ben ik zelf niet zo fan van het hele “agrarische sector moet kleiner worden” je moet als land niet teveel afhankelijk zijn van zaken die je prima zelf kan verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
dakka schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:30:
[...]

Tenzij putty 4D aan het schaken is, zie ik het niet gebeuren, die doet er al een week over om 10 km te rijden.
Omdat hij geen lucht dominantie heeft, en het spoornet van Oekraïne voor hem niet is te gebruiken. Het spoornet is niet te gebruiken omdat de Oekraïners de spoorwegen die verbinden met Rusland hebben gesaboteerd. Dit heeft grote invloed op de logistiek; intern in Rusland gebruikt men veelvuldig de trein.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

NiGeLaToR schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Voor een ieder hier: stop met tolerantie naar dit soort 'meningen'.
Het is een logische stap als je er van tevoren al van overtuigd was dat Rusland onmetelijk sterk is. Hier wordt ook gespeculeerd dat de Russen met een hand achter de rug vechten omdat ze nog niet gewonnen hebben. Dan moet de verklaring wel zoiets zijn dat ze zich inhouden, het is tenslotte ondenkbaar dat je misschien de Russische kracht enorm hebt overschat.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:09
Jeroenvde89 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:41:
[...]

Wij, als in Nederland, zijn dan 't spreekwoordelijk bokje. Emigreren naar Australië dan maar :'( .
Ik had noord Noorwegen in gedachten voordat ik dit filmpje zag. Misschien toch maar naar Zweden als minst slechte optie hier in de buurt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:52
mannowlahn schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:41:
[...]

En mede hierom ben ik zelf niet zo fan van het hele “agrarische sector moet kleiner worden” je moet als land niet teveel afhankelijk zijn van zaken die je prima zelf kan verbouwen.
Dat is juist een argument om onze agrarische sector in te krimpen. Wij exporteren gigantische hoeveelheden naar het buitenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik lees op Twitter dat de Russen langs de evacuatieroute uit mariopol mijnen hebben gelegd.

Veel vuiler dan dat gaat het niet worden als dit waar is.

[ Voor 63% gewijzigd door Brazos op 07-03-2022 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je kijkt naar waar die human corridors naartoe gaan, wordt je daar natuurlijk ook niet heel blij van.
(zie NOS)

[ Voor 4% gewijzigd door B_FORCE op 07-03-2022 12:44 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
CurlyMo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:35:
[...]

Dan geef je alsnog niet aan wat je dan wel bedoelde?
ok. Ik reageerde op iemand die het had over de gasprijzen. Daarop reageerde ik met "en dan hebben we het nog niet eens over de graanprijzen gehad" oid. Bij wijze van spreken dus, niet alsof er hier nog niet over gesproken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:04
anboni schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:43:
Dat is juist een argument om onze agrarische sector in te krimpen. Wij exporteren gigantische hoeveelheden naar het buitenland.
Zolang dat naar onze eigen EU/NAVO bondgenoten is lijkt me daar niets mis mee.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:07
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt. Ik kan geen andere verklaring bedenken voor dit standpunt. Dit is geen domme jongen, die wel hele domme dingen zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45

Dan heeft die gast toch geen idee waar hij over het spreken is.
Leeft die misschien nog begin jaren 80?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:46
Cid Highwind schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:29:
[...]

Ik vraag het me ook af, maar eigenlijk is de vraag niet eens relevant. Als je de uitingen van Baudet hoort kan je enkel tot twee mogelijke conclusies komen:
1. Hij is de trekpop van Poetin
2. Hij is dusdanig slecht in rechtpraten wat krom is dat het onmogelijk is hem niet met plaatsvervangende schaamte aan te horen. Tevens staat zijn werkwijze haaks op hetgeen hij ooit poogde te bereiken binnen de politiek: Het zorgen voor meer transparantie en een eerlijker en opener debat in de politiek. Ergo, er spreekt een gefaald politicus.
Baudet is net zoals Willem Engel. Dit is hun verdienmodel. Continue tegen de massa ingaan, het onderwerp doet er weinig toe. Als we morgen bepalen dat Rusland helemaal goed is, is Baudet weer tegen.

Dit zijn gewoon ondernemers met een discutabele businessmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024

Na het optreden van het Russische leger van afgelopen week vraag ik me toch af hoe hij dat voor zich ziet. Ondanks bezuinigingen.

Constant tanks en ander materieel achterlaten omdat de benzine op is getuigd toch niet echt van een goed geoliede oorlogsmachine.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
anboni schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:43:
[...]

En andere agrarische producten importeren we weer met gigantische hoeveelheden. Onder de streep wil je dat het netto op zijn minst in de buurt van de nul ligt. Maar als we bijvoorbeeld zorgen dat we alleen nog precies genoeg aardappelen voor eigen consumptie verbouwen, maar nog wel rijst uit buitenland moeten kopen, dan ben je nog steeds afhankelijk.

Natuurlijk zijn er wel wat dingen aan huidige situatie te betwijfelen, maar algemeen is het gewoon een heel duidelijk punt waarom ik niet tegen landbouwsubsidies in de EU ben. En dat was ik vroeger wel, maar tegenwoordig denk ik dat het te belangrijk is om niet afhankelijk te zijn van andere qua voedsel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
k995 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:45:
Rob de Wijk weet echt wel waar hij het over heeft.
Je overschat de West-Europese defensie enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Hij is wel een beetje defaitistisch.
We verwachten/hopen wel dat de Oekraïne het in hun eentje afkunnen.
Maar niet dat als we als heel Europa, of in ieder geval een deel van de Europese Unie of enige internationale coalitie samenwerken. In combinatie met het Oekraïnse leger, de Russen terug kunnen vegen Rusland in?

Vooral met wat we nu zien dat er gebeurt?

Geen enkel land zal sterk genoeg zijn om in hun eentje iets te doen tegen Rusland, inderdaad. Maar we kunnen wel samenwerken.

Mocht Rusland dit winnen, is de volgende optie, beide partijen weer flink investeren in hun leger, en dan over een paar jaar waarschijnlijk alsnog die oorlog met Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Over die Russische heli's die aangevallen zouden zijn door UA:

en vervolgens
[Twitter: https://twitter.com/konrad_muzyka/status/1500796501886476290]

Ik heb alleen geen idee hoe betrouwbaar deze bron is.. ziet er allemaal wel professioneel uit.. maar goed..als er abo's nodig zijn om zaken te bekijken..

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
Brazos schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:44:
[Twitter]

Veel vuiler dan dit gaat het niet worden als dit waar is.
Tot de bulldozer in beeld kwam had dit zo ingekleurd beeld uit Dresden in 1945 kunnen zijn.
Zo droevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
SlaadjeBla schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:50:
[...]

Tot de bulldozer in beeld kwam had dit zo ingekleurd beeld uit Dresden in 1945 kunnen zijn.
Zo droevig.
Op één of andere manier pakte hij de verkeerde tweet. Het ging om een tweet waarbij werd gesproken over mijnen die de Russen hebben gelegd langs de evacuatieroute.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Shamalamadindon schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:48:
[...]

Na het optreden van het Russische leger van afgelopen week vraag ik me toch af hoe hij dat voor zich ziet. Ondanks bezuinigingen.

Constant tanks en ander materieel achterlaten omdat de benzine op is getuigd toch niet echt van een goed geoliede oorlogsmachine.
Inderdaad..ik kan het ook moeilijk serieus nemen. Alleen al met onze de AH64's en F16/35's zouden we al een flinke tik kunnen uitdelen heb ik het idee.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Apache4u schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:52:
[...]

Inderdaad..ik kan het ook moeilijk serieus nemen. Alleen al met onze de AH64's en F16/35's zouden we al een flinke tik kunnen uitdelen heb ik het idee.
De 'prestaties' van het Russische leger zijn bedroevend, dat heeft ook te maken met dat het leger geen idee heeft wat het aan het doen is. Maar dat neemt niet weg dat Europese krijgsmachten zo wegbezuinigd zijn dat het maar de vraag is of daar iets van inzetbaar is in een oorlog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
hoevenpe schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:49:
[...]

Hij spreekt over navo en europa, ik denk dat hij neit beseft welke landen daar allemaal ondervallen.
Dat jij het al wil verkleinen naar west europa zegt genoeg.

Zelfs zonder de VS heeft europa weinig te vrezen van rusland, rusland had moeite met georgie en nu met oekraine, het is niet alsof de problemen in het russiceh leger niet al lang gekend waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Jerie schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:36:
[...]

Hmm, het is meer dat hij de religie kaart speelt om de Orthodoxe Christenen te verenigen (hoewel de Oekraïense Orthodoxe kerk afstand heeft genomen van de Russische). Orthodox Christendom is al heel lang onderdeel van Rusland e.o. Terwijl bijvoorbeeld Polen juist Katholiek is. Zie hier bijvoorbeeld hoe Rusland is ontstaan: The origins of Russia (vandaar dat USSR nogal myopisch is omdat voor die tijd Rusland ook groot was, en wel met Orthodox Christendom als onderdeel itt USSR). Religie kan verdelen, het kan ook verenigen. In dit geval probeert Poetin de Russen te verenigen door deze kaart te spelen.
Of hij is echt een relifanaat geworden, fundamentalistisch. Ik denk het niet aangezien hij uit de "goede oude tijd' stamt, maar je weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
RodeStabilo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:38:
[...]

Wie is 'wij' in deze? Jij en je gezin? of wij hier op tweaekers met minimaal twee keer modaal en een tesla? of wij als nederland in het algemeen.

want van die laatste groep weet ik niet zo zeker of je daarin gelijk hebt als je in je tochtige huurhuis zit met een minimuminkomen.
Daarom schreef ik ook dit: olafmol in "De oorlog in Oekraïne"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:59
[...]

We zien toch allemaal de kwaliteiten van het Russische leger? Of weet Rob iets wat wij niet weten?

Anders voelt dit gewoon als een Russische Muppet.

[ Voor 7% gewijzigd door eric.1 op 07-03-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Het machtigste wapen waar de Russen mee worden tegengehouden is de slechte infrastructuur en modder. Dat hebben we hier veel beter voor elkaar, een dicht netwerk zeer goede wegen voor de tanks en trucks van de Russen.

Nog even los van dat de Oekrainers wel bereid zijn te vechten.

https://www.reddit.com/r/...o_fight_for_your_country/

15 procent!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k995
Brazos schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:54:
[...]

De 'prestaties' van het Russische leger zijn bedroevend, dat heeft ook te maken met dat het leger geen idee heeft wat het aan het doen is. Maar dat neemt niet weg dat Europese krijgsmachten zo wegbezuinigd zijn dat het maar de vraag is of daar iets van inzetbaar is in een oorlog.
De EU geeft een 250 a 300 miljard elk jaar uit aan defensie, elkeen die denkt dat er daar niks van inzetbaar is moet toch eens leren denken voor iets te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:34
IJzerlijm schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:59:
[...]

Het machtigste wapen waar de Russen mee worden tegengehouden is de slechte infrastructuur en modder. Dat hebben we hier veel beter voor elkaar, een dicht netwerk zeer goede wegen voor de tanks en trucks van de Russen.

15 procent!
Dat was 7 jaar geleden. Denk dat dat percentage tegenwoordig met alle ontwikkelingen wel veel hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 22:32

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

15 procent!
En hoe komen die tanks op magische wijze op de Autobahn/A2/route du soleil. Ze zullen toch hier naar toe moeten komen rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[...]

ja want tussische tanks kunnen zomaar even 2000 km elders verschijnen als bij magie. Die moeten niet eerst door oekraine en polen

15 procent!
LOL reddit poll, daarbij is enkele %'en genoeg, meer vecht er ook niet in oekraine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Rob de Wijk doet hier een onzinnige voorstelling van zaken aangezien er nooit enkel en alleen een grondoorlog zal plaatsvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-05 19:53
[...]

Heb je enig idee wat er de afgelopen jaren bezuinigd is op defensie? En dan niet alleen bij ons in Nederland, maar ook andere buur en navo landen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Het spijt me maar ik denk dat hij gelijk heeft. Met name de Duitse defensie is helemaal kapot bezuinigd. Die 100 miljard extra voor defensie, bovenop de verhoogde jaarlijkse uitgaven, komt niet uit de lucht vallen. Die is keihard nodig om de ergste ellende te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
downtime schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:04:
[...]

Het spijt me maar ik denk dat hij gelijk heeft. Met name de Duitse defensie is helemaal kapot bezuinigd. Die 100 miljard extra voor defensie, bovenop de verhoogde jaarlijkse uitgaven, komt niet uit de lucht vallen. Die is keihard nodig om de ergste ellende te fixen.
Hoewel ik zeker mee eens ben dat er te weinig geinvesteerd is, is het ook dat als ik nu zie wat Rusland doet, dat Polen in hun eentje volgens mij prima een Russische invasie zou kunnen afhandelen. En niet anders voor een Frankrijk. Geen idee hoe de staat van Duitse leger precies is, maar Fransen hebben in Mali laten zien dat ze wel wat kunnen. En dan bedoel ik niet alleen qua vechten, maar ook qua logistiek. Die zijn toen verrekte snel naar een ander continent gegaan zonder één grote puinhoop van de logistiek te maken, iets wat Rusland niet lukt 50km van hun eigen grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
eric.1 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:58:
We zien toch allemaal de kwaliteiten van het Russische leger? Of weet Rob iets wat wij niet weten?

Anders voelt dit gewoon als een Russische Muppet.
Ik zie ze niet doorwandelen naar Berlijn of Amsterdam, hun logistiek zal ze daarbij in de steek laten.

Een offensieve NAVO aanval boven vijandelijk gebied is echt andere koek. Dan komen onze gevechtstoestellen binnen S400 bereik en moeten we eerst die batterijen uitschakelen. Zoveel actieve toestellen hebben we niet paraat, Nederland momenteel 2 F35's in Bulgarije. Wat je kunt doen met max. 100 toestellen is beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
Bouke-p schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:04:
[...]

Heb je enig idee wat er de afgelopen jaren bezuinigd is op defensie? En dan niet alleen bij ons in Nederland, maar ook andere buur en navo landen?
*zucht* nogmaals: als je dergelijke uitspraken doet is het altijd best zelf eerst te kijken.

https://www.cnbc.com/2019...ing%20military%20hardware.

Defensie uitgaven gestegen sinds 2015, het is ook niet zo dat omdat je wat bespaard plots alles nutteloos en onbruikbaar word.

[ Voor 16% gewijzigd door k995 op 07-03-2022 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Dat zal allemaal wel, maar het blijft een enorme berg materieel en gemiddeld genomen prima getraind personeel, ook na de bezuinigingen.

Alleen Polen heeft al iets van 800 battle tanks. Tel daar nog het Duitse, Italiaanse en Franse spul bij en ik geloof er helemaal niks van dat die het Russische spul niet aan kunnen.

En een grondoorlog voer je niet zonder luchtsteun. Althans niet als je geen Russisch praat.

En niet geheel onbelangrijk; logistiek zijn we ook prima georganiseerd.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 07-03-2022 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:08:
[...]

En een grondoorlog voer je niet zonder luchtsteun. Althans niet als je geen Russisch praat.
Dat sowieso, op geen moment is het idee bij NATO geweest de afgelopen 70 jaar dat het een goed idee zou zijn om Russen in een pure grond oorlog te lijf te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:47
Bouke-p schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:04:
[...]

Artikel over de bezuinigingen (1 miljard) op defensie tussen 2011-2018 en de focus om deze bezuinigingen te halen

En wat we hebben bezuinigd (periode 1990-2017)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SfbcqMhgAcVemMwIq34K4m_eK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXRMq4ud7HsK4FKPoV10sEzz.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aYLKZF0ry9JckrdR6KeFpEAG0rs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XL5GDcinCiMyy7k9Vn0Isp3c.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SHFqXTWES_r0ztZNoPDOlBy8ds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KODzVoFUWATadOq24IxgQ2AC.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UH3Ym7gvuhYvf9wbDfy3MJQqrFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNjbjrTrps9A1iiWBHIEZney.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door jan390 op 07-03-2022 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
k995 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:07:
Defensie uitgaven gestegen sinds 2015, het is ook niet zo dat omdat je wat bespaard plots alles nutteloos en onbruikbaar word.
Zonder voldoende munitie, reserveonderdelen en inzetbare soldaten houdt het snel op...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De Russische families krijgen nu berichten dat hun zoon overleden is, maar het Kremlin blijft daarbij onduidelijk:
Maksim Chanygin stierf tijdens de eerste dag van de oorlog in Oekraïne, op 24 februari. De dag erna zou hij 22 worden, zegt zijn moeder Ljoedmila aan de onafhankelijke Russische krant Novaja Gazeta. ‘Maksim belde me op 23 februari. Hij zei dat ze in auto’s sliepen op twee kilometer van de Oekraïense grens en dat ze oefeningen deden. Hij zou me later bellen, zei hij, maar hij moest zijn gsm tijdelijk ­afgeven. Toen ik op zijn verjaardag niets hoorde, belde ik ’s middags naar de militaire commissaris. “Uw zoon is overleden bij militaire acties”, zeiden ze. “Meer weten we niet.”’

De familie kreeg daarna een ­officieel overlijdensbericht van het militaire registratiebureau en ­regelde de begrafenis. Maar op de dag dat de priester en de genodigden wachtten op het lichaam, kwam het bericht dat het bureau ‘te voortvarend’ was geweest. ‘De autoriteiten willen geen paniek, zegt het bureau, en dus hadden ze zijn lichaam niet bij’, zegt de ­moeder van Chanygin. ‘Het graf is ­gegraven, maar ze willen mijn zoon niet brengen. Het is ondraaglijk. We kunnen geen afscheid nemen!’
De situatie vlak voor de invasie:
‘Velen weten niet waar hun kind is en zeggen dat ze de dag voor de invasie nog verwarde berichtjes kregen met “hou van je, bel je ­later”, maar dat ze sindsdien niets meer gehoord hebben. Zij willen weten of wij kunnen achterhalen of hun zoon nog in leven is en waar hij is. Een helse klus want het ministerie geeft bijna geen informatie vrij en beantwoordt ook geen enkele vraag. Ze hebben er geen oren naar.’
Ook over de lichamen is veel onduidelijkheid:
‘Ouders die wel een overlijdensbrief kregen, vragen zich dan weer af of het lichaam van de gesneuvelde ooit naar huis wordt gebracht en in welke omstandigheden hun kind precies overleden is. Ook daarover blijft het oorverdovend stil bij het ministerie. Wij zijn zelf aan het onderzoeken of we gekoelde busjes naar de grens of zelfs naar Oost-Oekraïne kunnen sturen om daar eventueel lichamen op te halen. Dat is echt een longshot, maar iemand moet de zonen van die mensen toch thuisbrengen? Vragen over uitkeringen krijgen we trouwens ook veel, want iedereen krijgt het financieel moeilijker door de oorlog.’
Russische soldaten dachten blijkbaar dat ze aan het oefenen waren bij de grens, en kregen dan plotseling te horen dat ze Oekraïne moeten aanvallen.

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 07-03-2022 13:11 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

k995 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:01:
[...]

ja want tussische tanks kunnen zomaar even 2000 km elders verschijnen als bij magie. Die moeten niet eerst door oekraine en polen
Op dit moment, 7 maart 2022 is er inderdaad geen enkele mogelijkheid voor de Russen om iets te doen met 80 procent van hun troepen in Oekraine. En als dat lang genoeg doorgaat kan er nog wel een moment komen dat de krachtsverhoudingen meer in evenwicht komen, daar zijn we nog lang niet.
LOL reddit poll, daarbij is enkele %'en genoeg, meer vecht er ook niet in oekraine.
Het is een Gallup peiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[...]

Hij sprak van heel europe, qua defensie uitgaven enkele keren groter, qua economie/bevolking 5-10 keer groter .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

k995 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:59:
[...]

De EU geeft een 250 a 300 miljard elk jaar uit aan defensie, elkeen die denkt dat er daar niks van inzetbaar is moet toch eens leren denken voor iets te zeggen.
Een groot deel van dat geld wordt verkeerd uitgegeven. Aan transportvliegtuigen om troepen in Afghanistan te ondersteunen of een landingsschip voor een invasie in Afrika. Dure spullen waar we binnen Europa niet veel aan hebben.
Dan is er nog het punt dat er soms wel genoeg wapens zijn maar geen personeel, munitie of reserveonderdelen om het spul te onderhouden (je weet wel, Nederlandse soldaten die pang-pang roepend over de hei rennen, of met tweedehands Roemeense granaten naar Mali worden gestuurd).

De Europese defensie is in een hele trieste staat. Er wordt best veel geld uitgegeven en de aantallen zijn op papier ook nog wel in orde. Maar als je kijkt wat er daadwerkelijk rijdt en vliegt, en of het geschikt is voor een Europese oorlog, dan ga je janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
hoevenpe schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:09:
[...]

Zonder voldoende munitie, reserveonderdelen en inzetbare soldaten houdt het snel op...
En we hebben plots geen industrie meer? Een oorlog ontstaat niet zomaar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:24
XWB schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:10:
De Russische families krijgen nu berichten dat hun zoon overleden is, maar het Kremlin blijft daarbij onduidelijk:

[...]

De situatie vlak voor de invasie:

[...]

Ook over de lichamen is veel onduidelijkheid:

[...]

Russische soldaten dachten blijkbaar dat ze aan het oefenen waren bij de grens, en kregen dan plotseling te horen dat ze Oekraïne moeten aanvallen.
toon volledige bericht
Op Reddit zie je plaatjes van Russische mobiele crematoria, dan weet je wel wat Rusland doet met de slachtoffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 09:04
hoevenpe schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:07:
[...]

Ik zie ze niet doorwandelen naar Berlijn of Amsterdam, hun logistiek zal ze daarbij in de steek laten.

Een offensieve NAVO aanval boven vijandelijk gebied is echt andere koek. Dan komen onze gevechtstoestellen binnen S400 bereik en moeten we eerst die batterijen uitschakelen. Zoveel actieve toestellen hebben we niet paraat, Nederland momenteel 2 F35's in Bulgarije. Wat je kunt doen met max. 100 toestellen is beperkt.
Ligt aan je doelstelling. Ik denk dat de NAVO het op kwaliteit prima redt en op kleine gerichte operaties goed doet. Ook verdedigen van eigen grond gaat wellicht prima omdat genoeg individuele landen hun krijgsmacht op orde hielden. Als we zinspelen op een invasie van Rusland is dat niet aan de orde simpelweg omdat we niet zulke offensieve slagkracht hebben opgebouwd.

Wat Rusland nu doet met een invasiemacht van 180.000 man aan troepen met materieel en logistiek een land in trekken dat is er niet.

Ukraine helpen de Russen buiten te houden kan prima; we zijn zo’n beetje de uitvinders van wat Ukraine al succesvol doet - SOF aanvallen en in ons geval met effectieve, maar laag in aantal, luchtmachtonderdelen. Als iedereen geleide AT’s heeft zou ik de tanks lekker thuis laten.

Tenslotte: je ziet aan Rusland, maar eigenlijk aan elk gewapend conflict, dat alles aan elkaar hangt van de praktijk. Het weer, motivatie, mazzel of pech, tot aan lekke banden aan toe - alles planning valt in het water na het eerst contact met de vijand.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:59
[...]

Ik zie ze niet eens Oekraïne behouden, laat staan ook maar iets meer. Sterker nog, prima kans dat Assad in de problemen komt door alleen dit Oekraïense conflict.
Dat zal de NAVO prima weten, en we weten ook dat Rusland organisatorisch, tactisch en strategisch een blamage aan het vertonen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Nu online
Protax schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:14:
[...]

Op Reddit zie je plaatjes van Russische mobiele crematoria, dan weet je wel wat Rusland doet met de slachtoffers.
Dat blijkt toch fake news te zijn.
https://www.volkskrant.nl...en-van-de-oorlog~v484352/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
downtime schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:11:
[...]
De Europese defensie is in een hele trieste staat. Er wordt best veel geld uitgegeven en de aantallen zijn op papier ook nog wel in orde. Maar als je kijkt wat er daadwerkelijk rijdt en vliegt, en of het geschikt is voor een Europese oorlog, dan ga je janken.
Gelukkig is dat aan de Russische kant nog erger...

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
downtime schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:11:
[...]

Een groot deel van dat geld wordt verkeerd uitgegeven. Aan transportvliegtuigen om troepen in Afghanistan te ondersteunen of een landingsschip voor een invasie in Afrika. Dure spullen waar we binnen Europa niet veel aan hebben.
Dan is er nog het punt dat er soms wel genoeg wapens zijn maar geen personeel, munitie of reserveonderdelen om het spul te onderhouden (je weet wel, Nederlandse soldaten die pang-pang roepend over de hei rennen, of met tweedehands Roemeense granaten naar Mali worden gestuurd).

En nogmaals, dat er veel te verbeteren valt staat niet ter discussie. Maar de kwaliteit van Russische leger is nou ook niet bepaald indrukwekkend gebleken. Ook zijn transportvliegtuigen en landingsschepen nog best handig voor een oorlog in Europa, om troepen en materiaal sneller te verplaatsen met vliegtuigen wanneer nodig, en om in de rug een tweede front ergens te kunnen starten door een landing vanaf zee.

En zelfs al gaan we S400's mythische kwaliteiten geven waardoor we geen één vliegtuig meer hebben, tijdens de Irak oorlog zijn alleen al 600+ Tomahawk raketten afgevuurd. Nu zou dat misschien een beetje overkill zijn voor zo'n convooi, een Tomahawk op elk voertuig, maar duidelijk is dat we die prima van hele grote afstand kunnen vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Voor zover ik weet worden er bijna nooit meer Wild Weasel operaties uitgevoerd. Te gevaarlijk met de geavanceerde luchtafweer tegenwoordig. Er worden daarvoor vooral standoff wapens gebruikt, tezamen met EW.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat mis ik @Virtuozzo als ik zo een ochtendje in dit topic aan het bij lezen ben... :-(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:57
D-Ed schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:17:
Wat mis ik @Virtuozzo als ik zo een ochtendje in dit topic aan het bij lezen ben... :-(
Ergens mis ik hem ook wel, maar veel van zijn posts moest ik vaak 3x opnieuw lezen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-05 13:17

boesOne

meuh

Waar is hij eigenlijk?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:57
Gebanned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Daarbij zullen de Amerikanen heus wel troepen en materieel invliegen, doen ze nu ook al om de oostflank te versterken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 22:32

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Heeft een ban geen idee waarom though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 20:19

Wimo.

Shake and Bake!

Dat is de crux..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 20:55
k995 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:14:
[...]

En we hebben plots geen industrie meer? Een oorlog ontstaat niet zomaar hoor.
Inderdaad hebben we niet. Zelf lapjes textiel konden we niet maken toen er Covid was.

En ja oorlog is er van de een op de andere dag.
23 februari niet, 24 februari wel.

[ Voor 13% gewijzigd door MrDirect op 07-03-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

15 procent!
Je moet eerst vechten definiëren. Ik zou vechten voor mijn kinderen, daarna pas voor mijn land. Als mijn land wordt aangevallen, dan kan ik net zo goed voor de kinderen van de buurman vechten, en hij voor die van mij, in de hoop dat die van hem of die van mij het overleven. Verder zal ik met een wapen weinig verschil kunnen maken, maar met een computer des te meer. Dat zal voor iedereen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Tot wanneer btw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
De_Bastaard schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:18:
[...]

Ergens mis ik hem ook wel, maar veel van zijn posts moest ik vaak 3x opnieuw lezen :+
Door drie keer nalezen van zijn posts leer ik meer dan het oeverloze heen en weer gediscussieer wat ik de laatste dagen lees.. Het lijkt nu moeilijker een beetje duiding te vinden voor iemand als ik die er niet zo diep in zit.. Op de één of andere manier kreeg ik van hem (en zeker ook wel anderen hoor) toch een wat 'beter' beeld van sommige situaties. Niet dat het perse 'beter' is maar het had vaak wel een toon die ik kon waarderen..

Ach tja, zo maar een gedachte op deze zonnige maandagmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Blijkbaar heeft hij vorige week een ban gekregen.

Overigens wil ik geenszins hier die discussie opwekken.. Ik had een momentje waarvan ik denk dat sommigen anderen dat ook wel eens hebben..

[ Voor 26% gewijzigd door D-Ed op 07-03-2022 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:26
De_Bastaard schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:18:
[...]

Ik ook... Deden meer mensen dat maar :)
Er is niks mis mee om soms echt te proberen eens iets te lezen en te begrijpen van dit alles....

...ipv. alleen maar Twitter en Reddit linkjes (beide blijkbaar zowat 90% fakenews) hier te delen en te analyseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
XWB schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:19:
Daarbij zullen de Amerikanen heus wel troepen en materieel invliegen, doen ze nu ook al om de oostflank te versterken.
Alles kan, maar een brigade ter plekke operationeel krijgen doe je niet in een paar dagen.
Er is nu een acuut probleem, wat momenteel daar beschikbaar is kan je helaas niet zoveel.

Dan gooien we een paar bommen, en dan?
Op de grote schaal der dingen maakt het weinig uit, ze zullen het zelf moeten doen (met onze wapens).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:23

polthemol

Moderator General Chat
[...]

15 procent!
Maar goed, Rob de Wijk zijn insteek in zijn werk is dat uitrusting/manschappen en budget niet persé uit maken, het gaat om hoe ver je bereid bent te gaan. (ik neem hier een kort door de bocht uitleg, zal een paar nuancepunten missen). Rusland wil all out gaan, mensenlevens zijn niet veel waard, dus ze vliegen meteen hoog in de geweldsspiraal.

Hij is vooral zijn eigen theorie over oorlogen waar hij boeken over schrijft aan het pluggen. Ik heb er voor de rest mijn bedenkingen bij en denk dat hij meer een kans ziet om nog wat boeken te verkopen (al zijn werken sluiten aan bij EU/NATO vs. Rusland/China conflicten als onderwerp, wat de reden zal zijn meteen dat hij een expert zal worden genoemd en vanaf dat punt kijken kranten niet meer naar hoe zeer die informatie wel of niet klopt, hij is immers de expert).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
IJzerlijm schreef op maandag 7 maart 2022 @ 13:10:
[...]

Op dit moment, 7 maart 2022 is er inderdaad geen enkele mogelijkheid voor de Russen om iets te doen met 80 procent van hun troepen in Oekraine.
20-25% van hun troepen zitten in/rond oekraine, niet 80%.
En als dat lang genoeg doorgaat kan er nog wel een moment komen dat de krachtsverhoudingen meer in evenwicht komen, daar zijn we nog lang niet.

Het is een Gallup peiling.
Het is een foto up reddit van jaren geleden , totaal niks zeggend .

En nogmaals je beroepsleger vecht, 1 a 2% van europa dans spreek je letterlijk van miljoenen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Brazos schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:44:
Ik lees op Twitter dat de Russen langs de evacuatieroute uit mariopol mijnen hebben gelegd.

Veel vuiler dan dat gaat het niet worden als dit waar is.
En de bron hiervan is?
Pagina: 1 ... 147 148 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. geen vliegbewegingen, dit voegt weinig toe aan het topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Discussie over wapensystemen, verhoudingen en inzet kan hier: Wapensystemen en effectiviteit
Voor de nasleep en mogelijke berechting daders MH17 hebben de we dit topic: MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting

AWM beleidstopic:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid