Ik weet niet goed of dit de juiste topic is, anders mag een moderator deze wel gelijk naar de juiste topic verplaatsen.
Ik ben in afwachting van plaatsen van een EV ONE Pro, en tegelijkertijd de Back Up Interface, daar ze dan toch hier aan het werk moeten.
Offerte al tijd terug getekend, nu bij navraag naar een mogelijke installatie datum krijg ik nu pas te horen dat mijn huidige omvormer een HD WAVE SE3500H-RW000BNN4 niet geschikt is voor de back up interface. Dat ze dat niet gelijk bij de offerte beter hadden ingezien? Deze huidige omvormer ligt er sinds begin 2019, dus heeft er al een 8 jaar op zitten.
Klopt dit inderdaad? Ik zou dan of kunnen afzien van de HBI, of een nieuwere Home Hub omvormer te plaatsen. Ik lever tot een 5000 Wp en twijfel dan beetje om voor de SE3680 of toch de SE4000H Home Hub omvormer te gaan. De 4000 levert tot 18 A en de 3680 tot 16 A.
Zou het nog een voordeeltje kunnen zijn om met de combi voor de EV ONE Pro toch te kiezen voor de SE4000 ivm het laden van de auto op zoveel mogelijk zonnestroom?
Trouwens wat zou een nieuwe Home Hub omvormer kosten?
Aanvullende info wat nog miste: 1 fase aansluiting blijft ook zo, sinds april `24 een 400V SE 10 kWh Accu. De 15 zonnepanelen liggen in een zuid, zuid- westelijke opstelling, plat dak circa 10 a 15 graden. Trouwens wat ik al aangaf, als ze een offerte voor de BUI (1 fasig) maken zou je toch gelijk verwachten dat ze even je huidige installatie erbij pakken, en ze dus gelijk bij het maken van de offerte voor de BUI zouden zien dat het met de geinstalleerde omvormer niet zou werken.
Dus ja wat is wijsheid, ze nemen wel een erg ruime marge, hebben me een SE3680 aangeboden voor een 2000b (tweeduizend) Euro geplaatst. Ik ga morgen eerst een bellen, van de prijs kan nog flink wat af denk ik zelf. Zeker als ze alles in een te verwachting 1 werkdag allemaal af kunnen werken, wat mij ruimschoots moet kunnen lukken denk ik. Bekabeling vanuit de meterkast naar de te plaatsen EV ONE Pro ligt er ook al.
De voorgenomen uitbreiding zou voor mij denk ik als eerste de thuis accu van SE laden, en vervolgens zoveel mogelijk op solar laden van mijn binnenkort geleverde EV, een Inster met een 49 kWh accu, welke ik gerust gedurende langere tijd kan gaan laden, is op 1 fase meer dan oke, hoef niet dagelijks met de EV op pad.
[
Voor 35% gewijzigd door
dinandus op 28-05-2026 19:17
]