Wat een waardeloos systeem zeg. Dit is geen probleem, de Atlantic is in feite gewoon een vat met 3 gaten. Maar ik zou eens kijken of je die Logitex kan dumpen en gewoon een PV 230V omvormer daarvan in de plaats kan krijgen i.c.m. de AE 270L. Als de boiler warm is na een 2-3 uur valt je zonneopwekking tenminste niet stil.Ahum..... schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:48:
Hi,
Ik heb al het nodige gelezen, maar nog niet gevonden wat ik zoek.
Kan de Atlantic Explorer 270 ook met warm water gevuld worden via het koud water vulpunt?
Wij verwarmen ons SWW tot nu toe in een 160 liter Logitex gelijkstroomboiler in combinatie met 7 zonnepanelen (245wp).
In de zonnige maanden krijg ik de boiler met gemak op 60 graden, maar in de donkere maanden gebeurt dit hoofdzakelijk door een 230v verwarmingselement van 2000w.
Daar we ook een B&B hebben hebben we nog een 50 liter boiler hangen.
Ik overweeg nu om de 270 liter Atlantic Explorer aan te schaffen, en de 50 liter boiler sowieso te verwijderen.
Alle warm water wordt dan door de Explorer verzorgd, het zal mooi zijn als ik hem in de zonnige maanden kan vullen met het door de zon verwarmd water uit de gelijkstroomboiler, dan wordt hij nog een stuk zuiniger!
Vriendelijke groet,
Teake
@SPZ01 Ik kan geen kaas maken van je verhaal.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning