Ook geen flauw idee.busscherski schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:14:
Ik heb het noodlot getart en tegen beter weten in mijn Atlantic Explorer v3 (geinstalleerd in 2018) volledig onthard water gevoerd. Ik denk dat ik de waterontharder ergens afgelopen zomer op 0 °dH heb gezet (een van onze konijntjes had te hoog calcium gehalte in het bloed, onthard water en calciumarm hooi werd aangeraden).
Nu dus error 7 / Foutnr. 7.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En als je in het installateursmenu kijkt:
[Afbeelding]
Wat ik al geprobeerd heb:
1) Inmiddels heb ik de waterontharder weer op hard gezet en gedoucht (misschien was ik wel de laatste). Nu meet ik water van 10°dH uit de warme kraan. Power off en on hielp niet.
2) wizzopa in "Warmtepomp boiler gebruiken voor cv ondersteuning"
Het enige dat ik tot nu toe bereikt heb is 60 seconden COP1 test. Trekt dan 1.70 kW bij 222 V gemeten in de meterkast.
3) https://assistance.thermo...-code-depannage-13a007002
De betreffende connector zat flink onder groen poeder. Ik denk koper roest oid. En onder dat groene poeder was de relatief dikke kabel die naar de ACI gaat verkleurd van roze naar zwart.
Ook toen ik de connector heb vervangen voor een lasklem was het nog niet opgelost.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heeft iemand een idee wat de volgende stap is? Ik heb het mijn vriendin nog niet durven vertellen.
edit: dat van die Franse website heb ik gedaan tot en met dat stukje over de connector.
"If KO replacement of the heating body." heb ik niet gedaan
edit: software versie E
Maar hij trekt wel even 1700 watt dus het verwarmingselement lijkt te werken.
Maar ik ga nu even op de melding "no water in tank" hoe weet dat ding dat er water in zit?
Daar zal een sensor verantwoordelijk voor zijn.
Kun je die controleren? Of eventueel overbruggen als dat een optie is?
Nogmaals ook geen idee maar daar zou ik het voor nu even in zoeken...
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l