Warmtepompboiler topic (WPB) deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 108 109 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdereus1969
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 04:06
Dank je wel voor je reactie, echter deze laatste serie is zonder bridge en moeten rechtstreeks koppelen. Ik zie het netwerk uitgezonden worden, maar de app weigert te koppelen. Verschillende devices geprobeerd. Installateur weet het ook niet, en heeft het bij Atlantic belegt, daar blijft het nog steeds stil. WPB zelf werkt prima, en bevalt erg goed. Alleen kan niets zien/uitlezen bewaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:25

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Uit de handleiding begrijp ik dat je de wpb via menu Parameters/connectiviteit in de koppelmodus zet.
Mijn app zegt dat ie de QR-code gaat scannen (op display of stikker van de wpb) of dat je handmatig gegevens van de wpb kan invullen..

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdereus1969
Dat klopt inderdaad, maar dan komt er al heel snel de melding dat hij geen verbinding kan maken, apparaat niet herkend. QR code scannen of handmatig SSID invoeren geeft het zelfde resultaat. Ik kan een telefoon/tablet aanmelden op het SSID van de WPB, krijg dan ook een ip adres van de WPB, maar het gaat mis in de koppeling met de cozytouch app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online

Jerra

Beunhaas in wording

Mogelijk een open deur maar heb je al geprobeerd je 2,4gHz netwerk een losse eigen naam te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdereus1969
Dag Jerra,

Ook gedaan, ik heb veel meer IOT devices die alleen op de 2,4 Ghz werken. Daar zit het hem niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online

Jerra

Beunhaas in wording

Daar was ik al wel bang voor, helaas verder geen ervaring met deze WPB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
https://www.reddit.com/r/...h_application_is_it_scam/

Daar lijkt het te gaan om bepaalde (ongebruikelijke) poorten die je niet met elke router open kan zetten.
Een niet herkend apparaat zou kunnen, de wifi modellen zijn er sinds 2024 lees ik elders en de app onderscheidt wpb's niet duidelijk van warmtepompen tenzij het onder boilers valt (er zijn ook gewone boilers).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdereus1969
Dag Speedy-Andre,

Ik ken dat Reddit artikel, mijn telefoon, met de cozytouch app staat in de DMZ van mijn router, en dus alle poorten open. Dit blijft hetzelfde resultaat geven. Het enige vreemde wat mij opvalt is dat het SSID van de WPB een weergave is van een Mac adres. Echter, als ik een poortscan doe op het SSID van de WPB zie ik een ander Mac adres, of dit klopt weet ik niet. Had gehoopt op een webinterface of zo uit te komen als ik de gateway probeer te benaderen die zich bevindt in de WPB. Het blijft dus een zoektocht, dank voor het meedenken, allemaal, maar ik ben er nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoei
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-06 13:32
Op dit moment ben ik bezig om een schuur om te bouwen tot (tijdelijke) woonruimte omdat we eind dit jaar starten met de verbouwing van het huis (naar verwachting voor zo'n 1,5 tot 2 jaar). Aangezien de afstand tot de hudige CV ketel te groot is (+30m) ben ik opzoek naar ene andere oplossing voor warmwater. Nu overweeg ik dus om een warmtepompboiler aan te schaffen. We zijn met 2 volwassenen en twee kleine kinderen, enkel een douch, geen bad, 200 liter zou dus toereikend moeten zijn.

Nu kom ik de volgende warmtepompboiler tegen (AquaPura 200 liter - https://www.123-kaminofen.de/product/200-liter/). De aanbieding icm de subsidie maakt het erg interessant, of is deze 'deal' te mooi om waar te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
MarcianoH in "Warmtepompboiler topic (WPB) deel 2"

Goedkoop is vaak duurkoop...
Dan nog die slechts 3 maanden garantie omdat hij er kennelijk mee stopt.
Je kan er geluk mee hebben maar als er een reparatie nodig is dan vind je niemand die dat kan/wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:49
Whoei schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 10:57:
Op dit moment ben ik bezig om een schuur om te bouwen tot (tijdelijke) woonruimte omdat we eind dit jaar starten met de verbouwing van het huis (naar verwachting voor zo'n 1,5 tot 2 jaar). Aangezien de afstand tot de hudige CV ketel te groot is (+30m) ben ik opzoek naar ene andere oplossing voor warmwater. Nu overweeg ik dus om een warmtepompboiler aan te schaffen. We zijn met 2 volwassenen en twee kleine kinderen, enkel een douch, geen bad, 200 liter zou dus toereikend moeten zijn.

Nu kom ik de volgende warmtepompboiler tegen (AquaPura 200 liter - https://www.123-kaminofen.de/product/200-liter/). De aanbieding icm de subsidie maakt het erg interessant, of is deze 'deal' te mooi om waar te zijn?
Kan je denk ik beter 300 euro meer uitgeven voor een Atlantic/Thermor WPB: https://groupsumi.nl/airc...x-vs-van-270-liter-286043

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Apart dat Thermor voor loopt op Atlantic, ik zie daar 'Calypso' modellen met R290 :)
Geen idee hoe het met de service in NL zit, in de winkelwagen komt er nog aardig wat bij.

[ Voor 35% gewijzigd door Speedy-Andre op 10-06-2025 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoei
Heronimo schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:20:
[...]

Kan je denk ik beter 300 euro meer uitgeven voor een Atlantic/Thermor WPB: https://groupsumi.nl/airc...x-vs-van-270-liter-286043
Dank voor je reactie, waarom zou je voor de Thermor gaan? Zo kan ik terugvinden dat voor de Thermor Aéromax V4 wel subsidie mogelijk is maar voor de Thermor Aéromax VS niet, maar wellicht zijn dit dezelfde modellen.

Als ik puur naar de prijzen kijk
- AquaPura: €1250 + €29 verzendkosten = €1319 - €950 subsidie = €369
- Thermor: €1569 + €119 verzendkosten = €1688 - €725 subsidie = €963

Kijk ik naar de cijfers:
AquaPura
- COP (bij 14°C aanvoer): 3,72
- Geluidsniveau: 36 dB

Thermor
- COP (bij 14°C aanvoer): 3,01
- Geluidsniveau: 53 dB

Even vooropgesteld, ik ben niet bekend met warmtepompboilers, dus kan momenteel enkel uitgaan van cijfers en advies / ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Ga gerust voor de goedkoopste, da's de lichtste als je hem vanwege niet te repareren mag gaan vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoei
Speedy-Andre schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:10:
Ga gerust voor de goedkoopste, da's de lichtste als je hem vanwege niet te repareren mag gaan vervangen :)
Hmm dat klinkt redelijk sarcastisch haha, vooral het stukje "niet te repareren" klinkt hoopvol.. :/

Zijn er hier mensen met slechte ervaringen met bepaalde modellen? Of juist modellen welke aan te raden zijn? Omdat het voor een tijdelijke oplossing is willen we wel een beetje op de prijs letten, maar betrouwbaarheid is wel een dingetje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
Kan je de wpb later niet in de woning gebruiken?
Dan kijk je denk ik iets meer naar de kwaliteit en service op de langere termijn.
Of je neemt een normale boiler, wellicht is het hogere verbruik minder duur dan alles wat bij een wpb komt kijken en heb je geen geluid of lucht die ergens heen moet.
Ik heb destijds met een 80l boiler gewerkt die instelbaar is van 65-85C, die kan ik nog altijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:49
Speedy-Andre schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:52:
Apart dat Thermor voor loopt op Atlantic, ik zie daar 'Calypso' modellen met R290 :)
Geen idee hoe het met de service in NL zit, in de winkelwagen komt er nog aardig wat bij.
Ja, dat was mij ook al opgevallen. Ik hoopte stiekem op een R290 model van 200+ liters, maar die zijn er helaas nog niet. Andere merken lijken ook erg veel technische problemen te hebben met R290 boilers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Heronimo schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:29:
[...]

Ja, dat was mij ook al opgevallen. Ik hoopte stiekem op een R290 model van 200+ liters, maar die zijn er helaas nog niet. Andere merken lijken ook erg veel technische problemen te hebben met R290 boilers.
Ik zag de Aeromax access (200 en 250L) in R290 uitvoering
https://www.thermor.com/o...er-heaters/aeromax-access
https://www.thermor.fr/pr...eromax-access-stable-250l

Zijn er voordelen om naar R290 te gaan t.o.v. R513a?
(buiten de milieu-aspecten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Whoei schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:48:
[...]

Hmm dat klinkt redelijk sarcastisch haha, vooral het stukje "niet te repareren" klinkt hoopvol.. :/

Zijn er hier mensen met slechte ervaringen met bepaalde modellen? Of juist modellen welke aan te raden zijn? Omdat het voor een tijdelijke oplossing is willen we wel een beetje op de prijs letten, maar betrouwbaarheid is wel een dingetje..
Koop dan gewoon een fatsoenlijke boiler op marktplaats voor 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Topicstarter
jj85 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:38:
[...]

Zijn er voordelen om naar R290 te gaan t.o.v. R513a?
(buiten de milieu-aspecten)
Hoewel het schetsen zijn lijkt het element lager te zitten en breder te zijn.
Het bedienpaneel zit vreemd laag en heeft alleen nog symbolen, de rest gaat via de app.
Er zitten nu rechthoekige luchtroosters aan de zij- en bovenkant, geen opstel voorbeelden meer met een pijp naar buiten of een andere ruimte en geen lucht volume specificatie waarbij de wp nog tot 450W trekt.
Hier zou ik hem niet zomaar kunnen vervangen omdat in een klein hok staat, tenzij er opties komen om toch een buis aan te kunnen sluiten.
2. Prohibited configurations
• Water heater drawing air from a heated room or air containing solvents or explosive materials.
• Connection to the CMV or attic.
• Duct <====
• Connection to an underground heat exchanger.
• Water heater installed in a room containing a natural draught boiler and ducted externally for discharge
only.
• Aeraulic connection of the appliance to a dryer.
• Installation in dusty rooms.
• Connection to hoods evacuating greasy or polluted air.

Pagina: 1 ... 108 109 Laatste