Niet voor de Explorer V5, die wordt nog niet ondersteund.roelbb schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:30:
[...]
wil je zonder cloud werken, is dit evt een optie https://github.com/tspopp/AquaMQTT
Zojuist geïnstalleerd en deze geeft meer bruikbare informatie dan de app. Ik had die al wel gevonden maar "this has been tested on..." gaf mij de indruk dat de explorer niet ondersteunt werd. Voortaan gewoon proberen dusariebakker schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:27:
Met deze Hacs kan je veel gegevens bekijken op in de explorer V5
https://github.com/gduteil/cozytouch
Werkt hier goed in combinatie met Home Assistant
De calypso split v3 stond ook niet tussen het lijstje maar die doet het ook prima met de hacs Cozytouch versie.MrZioN schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:36:
[...]
Zojuist geïnstalleerd en deze geeft meer bruikbare informatie dan de app. Ik had die al wel gevonden maar "this has been tested on..." gaf mij de indruk dat de explorer niet ondersteunt werd. Voortaan gewoon proberen dus
Life is like living only without the peaches
Ja klopt bij de github staat het er inderdaad niet heel duidelijk bij. Maar hier kun je aardig wat informatie uit halen.MrZioN schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:36:
[...]
Zojuist geïnstalleerd en deze geeft meer bruikbare informatie dan de app. Ik had die al wel gevonden maar "this has been tested on..." gaf mij de indruk dat de explorer niet ondersteunt werd. Voortaan gewoon proberen dus
Ik heb de cv een tijdje in serie gehad met de (zonne)boiler. Meeste combitoestellen kunnen dit, ergens zul je het keurmerk 'naverwarmer zonneboiler' vinden op die toestellen.Kerngezond schreef op woensdag 15 april 2026 @ 18:39:
Een klein beetje aanhakend op mijn vorige post. Ik zit in een situatie dat ik een warmtepompboiler wil aanschaffen maar ook voorzieningen wil hebben voor het geval ik nog een keer veel meer warmwater nodig heb. Nou heb ik een behoorlijk nieuwe cv-ketel die ik in serie wil zetten met de boiler. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Ik heb begrepen van de installateur dat de cv-installatie er geschikt voor is. De voordelen zijn duidelijk, maar ik vroeg me af of er nog nadelen aan zitten.
Sommige hebben dan een externe sensor voor het boiler tapwater nodig. Zo ook bij mijn toestel maar dat heb ik niet gedaan dat werkte hier prima, risico isdan o.a. dat de temperatuur van de tap warmtewisselaar in de cv dan even te warm wordt.
Ik heb dit dus ook uitgezocht en mij is gezegd dat daar geen subsidie voor is. Dit is mij verteld na telefonisch contact met de RVO. In mijn geval gaat het om een losstaande garage die niet in de thermische schil valt. Er is dus wel een zekere nuance en er zijn zoals hierboven ook beschreven bepaalde voorwaarden.vincent_1971 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:08:
[...]
Klopt..en je moet 80mm pir als isolatie laten uitvoeren. Daarnaast als je het laat doen vergeet niet de nodige foto's te maken.
Ik heb ook sinds kort een Atlantic Explorer V5. Maak je de koppeling doormiddel van een Shelly relais?MrZioN schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:36:
[...]
Met mijn caplypso split v3 heb ik nog niet echt een goede use case gevonden voor pv contact met shelly relais. met de hacs cozytouch kun je gewoon boost automatiseren via home assistant. werkt vaak beter dan pv contact. pv contact gaat soms niet aan terwijl boost wel aan gaat. boost en pv contact lijken te werken bij andere midden of onder temp.Groningen84 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:46:
[...]
Ik heb ook sinds kort een Atlantic Explorer V5. Maak je de koppeling doormiddel van een Shelly relais?
binnenkort nog eens goed testen maar leek zo te zijn dat boost werkt als midden temp onder de 50 graden is en pv als bottom temp volgens mij onder de 40 is. maar ik durf het niet meer met zekerheid te zeggen.
[ Voor 15% gewijzigd door Kingpinda op 24-04-2026 14:55 ]
Life is like living only without the peaches
Nee, ik heb simpelweg de integratie geïnstalleerd welke door @ariebakker werd vermeld: https://github.com/gduteil/cozytouchGroningen84 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:46:
[...]
Ik heb ook sinds kort een Atlantic Explorer V5. Maak je de koppeling doormiddel van een Shelly relais?