Doet die "tank bottom temperature" eigenlijk iets bij jullie V5? Ik zie in bovenstaande printscreen dat dit op 27.1gr staat. Bij mij staat dit al altijd op 36.1gr.
Ik kan niet spreken over de explorer v5 maar bij mijn split v3 verandert(de) mijn bottom temp wel degelijk. Warm water gaat via boven er uit en koud water komt via beneden erin. de drie temp sensoren laten goed de stratificatie zien. 27 graden bottom temp dan heb ik niet zoveel warmte meer. Misschien 40 of 38 midden en 42 top. Kan ik nog wel effe snel douchen voor het lauw word.argon007 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:54:
Doet die "tank bottom temperature" eigenlijk iets bij jullie V5? Ik zie in bovenstaande printscreen dat dit op 27.1gr staat. Bij mij staat dit al altijd op 36.1gr.
Ik merk wel dat de sensoren een stuk trager updaten met de nieuwe implementatie
Life is like living only without the peaches
17,1 hier, altijdargon007 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:54:
Doet die "tank bottom temperature" eigenlijk iets bij jullie V5? Ik zie in bovenstaande printscreen dat dit op 27.1gr staat. Bij mij staat dit al altijd op 36.1gr.
Ik ben aan het overwegen om een Explorer V5 270L te plaatsen als SWW oplossing om van het gas te gaan. Het idee is om twee vliegen in 1 klap te slaan. Ik heb sinds vorig jaar namelijk een Deye omvormer in de berging hangen, en die produceert aardig wat warmte. Het is met dit weer regelmatig 30+ in de berging, terwijl de woonkamer 24 blijft. Dus ik dacht: die WPB kan dan mooi binnen/binnen draaien en de berging en omvormer koelen. Dit zal in de winter natuurlijk niet nodig zijn, maar die worden toch steeds korter 
Enige waar ik tegenaan loop is de aansluiting. De CV zit nu op zolder. De WPB zou natuurlijk ook ‘elders’ op de warmwaterleiding aangesloten kunnen worden. Je wil natuurlijk wel liefst op de hoofdleiding zitten met grote diameter, en niet op de 16mm leiding van de keukenkraan, lijkt mij? Tweede punt: wat doe je dan met de leidingen op zolder. Dat wordt dan toch een ‘dood’ einde, en dat is dan een legionella risico denk ik? De leidingen gaan onder de CV de dekvloer in, dus verwijderen wordt lastig. Is dit op te lossen?
Enige waar ik tegenaan loop is de aansluiting. De CV zit nu op zolder. De WPB zou natuurlijk ook ‘elders’ op de warmwaterleiding aangesloten kunnen worden. Je wil natuurlijk wel liefst op de hoofdleiding zitten met grote diameter, en niet op de 16mm leiding van de keukenkraan, lijkt mij? Tweede punt: wat doe je dan met de leidingen op zolder. Dat wordt dan toch een ‘dood’ einde, en dat is dan een legionella risico denk ik? De leidingen gaan onder de CV de dekvloer in, dus verwijderen wordt lastig. Is dit op te lossen?
Ik ben toch malle pietje niet!
:strip_exif()/f/image/suyVVcJQ74SxLnZvZdciqpJO.jpg?f=fotoalbum_large)