Iemand die zegt dat zou geen probleem zijn en vervolgens je boiler op een dergelijke wijze met plakband aansluit zou ik niet bijzonder veel vertrouwen meer in hebben.WendyW1 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:00:
[...]
Op het dak buiten is er niets aangepast. Dat weet ik heel zeker. Daar is de 'oude' situatie blijven zitten en dat is inderdaad een CV pijp. Zou geen probleem zijn...We hadden de complete dakdoorvoerset al bij de boiler besteld, maar die was niet leverbaar destijds. Boiler zelf duurde al ruim 7 maanden, maar kwam alsnog veel eerder omdat het eigenlijk 2023 zou worden. Opeens was de boiler daar, wat goed was, want de elektrische tijdelijke noodboiler was gaan lekken.
Zoals wij het zelf zien staat de boiler er sowieso niet goed onder, want de binnenste buis krijgen we, vanuit de huidige opstelling, met geen mogelijkheid in de piepschuim opening.
Begrijp ik het dan goed dat er, naar de officiele complete dakdoorvoerset, alsnog iets anders op het dak moet gebeuren met de pijp?
Temeer omdat ze dus schijnbaar geen idee hebben van hoe en wat met de lucht in en uitlaat....
Ik heb de oude cv uitlaat zo aangepast dat beide kanalen gebruikt worden om de lucht uit te blazen dat ding moet goed kunnen ademen des te beter is het rendement.
Maar ik haal de lucht uit de woning en jullie doen beide buiten dus dat is wat een ander verhaal.
Met de officiële vaillant pijp mits goed geplaats en aangesloten zou het gewoon moeten werken.
Maar ook dan zal de boiler er fatsoenlijk mee in lijn moeten staan omdat voor elkaar te krijgen.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.