Bij mij draait de WP Boiler sinds gister. CV eruit en gas opgezegd. Met dank aan alle info op dit forum!
Gisteren het vat laten opwarmen naar 45 gr C, daarvan gisteravond en vanmorgen prima kunnen douchen, water zat zo lijkt t.
Wel nog een vraag over of ik de aansluiting in jullie ogen juist gedaan heb.
De handleiding van de Auer Edel air 200 L(dus RVS boilervat) geeft het volgende aan:
"consequently, the appliance should always be connected to copper domestic hot water pipes with a cast-iron or steel link, or with dielectric connections to avoid an iron/copper galvanic bridge"
Aansluiting van het warme water op de leidingen is nu: Boilervat-messing verloopnippel-RVS slang(1,5 meter)-messing koppelstuk - koperleidingen.
Ik weet te weinig van galvanische corrosie om te bepalen of dit correct is. Er staat namelijk specifiek een stalen link vermeld, niet persé RVS. Terwijl er eerder wel gesproken wordt over 'stainless steel'. Voor de zekerheid kan ik er natuurlijk prima een dielctrische koppeling tussenzetten.
Hoe hebben jullie de aansluiting gemaakt?
Edit: ik hem toch maar een extra koppeling ertussen gezet. De extra kosten zijn het wel waard om mij er geen zorgen meer om te maken.
[
Voor 5% gewijzigd door
dt_swiss op 07-05-2022 19:14
]