Q-relais doet ook niet gek? Lampjes blijven netjes groen?masaman schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:44:
[...]
ik kom nog even terug op mijn bericht van gisteren. Ik ben actief aan het foutzoeken geslagen met de opmerkingen van @jeroen3. Binnenshuis in de meterkast lijkt alles goed vast te zitten. Ik ben gedeeltes van mijn omvormers aan het loshalen (zitten op een centraaldoos binnen waar ik makkelijk bij kan) om door eliminatie erachter te komen waar het probleem zit (ik dacht aan problemen in de bekabeling op het dak). Dat leidt nog niet tot veel inzicht. Het probleem lijkt erger te worden:
[Afbeelding]
De rode lijn is de high resolution data van de Envoy, je ziet het opgewekte vermogen iedere keer oplopen en dan ineens terugspringen naar 0. Geen events, logs in het system dashboard die richting geven. Alle omvormers lijken spontaan naar 0 te klappen om vervolgens langzaam weer op te starten. Om vervolgens weer naar 0 te klappen. What the .... Netspanning gerapporteerd volgens de omvormer is niet te hoog, het probleem doet zich ook vroeg in de ochtend voor als de omvormers net opstarten.
Bekabeling is allemaal 4 mm2 met de goede Wago's, geschikt voor 4mm2. Goed gestript, tot aan het einde in de Wago gestopt. Iemand enig idee wat ik kan nalopen?
Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract