Dat is precies mijn vraag. Ik heb het niet aangesloten!Ies Korpershoek schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:33:
[...]
Wat is de reden dat je de Gateway Metered maar met 1 fase hebt aangesloten? Je hebt het over 2 draadjes extra! of je nu wel of geen spoelen gebruikt.
Ik wil erachter komen of de installateurs steekjes hebben laten vallen, en hoe dit potentieel de installatie benadeeld. Als er hen niets te verwijten valt ('het werkt'), dan kan ik het altijd zelf nog aansluiten (meerfase voeding, (extra te bestellen) CT-spoelen). Voordat ik dat doe moet ik echter mijn positie in het geheel weten. Daar vraag ik hier dus meer inzicht voor.
Dus daarom opnieuw mijn twee vragen:
• Wat zijn de nadelen van het aansluiten van een metered IQ Gateway op een enkele fase in een drie-fasesysteem (met een drie-fase IQ-relay)?
• Wat/hoe kan ik beter meten qua productie en verbruik bij het aansluiten van CT-spoelen, die nu in het geheel missen?
Dit bepaalt of ik de leverancier kan aanspreken, en/of dat ik zelf aan de slag ga om het alsnog op orde te krijgen.
[ Voor 57% gewijzigd door The Zep Man op 28-04-2023 07:46 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!