[quote]
Pazo schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:03:
[...]
De Envoy / Gateway kan maar 1 type software / protocol hebben. Die van IQ7 en IQ8 zijn verschillend.
[...]
Goedenavond.
Zou je hier aub meer over kunnen vertellen?
Ik heb vandaag een IQ8M + Envoy-S metered + 3 fase Q-Relay laten instaleren door een erkende Enphase installateur.
Helaas kregen ze het niet aan de gang. De Envoy "ziet" alle IQ8M's tijdens een scan, maar ze communiceren niet met de Envoy. Zie foto hieronder.
Mijn huis was hun eerste IQ8 installatie en ze wisten zelf niet wat er mis was.
Uiteindelijk hebben ze moeten gaan naar hun volgende project en mij gevraagd een paar dagen te wachten om te kijken of er firmware updates binnenkomen.
Ik kon niet wachten en heb Enphase zelf gevraagd om een firmware update to pushen. Maar volgens hun is het al goed en de oplossing is het ontkoppellen van de Q-kabel en opnieuw koppellen.
Dit klinkt als een slappe antwoord en een beetje als de gewonen "try turning it off and on again". Alles ligt op dak en ik wil niet weken wachten tot dat de installateurs weer tijden hebben om dit te komen doen.
Omdat het nu donker is buiten (geen DC van de panelen) heb ik 15 minuten lang de meterkast uitgezet (geen AC). Dit zou volgens mij net zo goed zijn als de kabels opnieuw koppellen, toch?
Of hebben jullie nog andere ideeen om dit systeem aan de gang te krijgen?
Firmware van de Envoy is D7.0.88.
Ik heb geen toegang meer tot het Envoy (had ik wel maar nu ineens niet meer omdat ik niet de officiele installateur ben): "Sorry, you are not authorized to view that page." na inloggen
Thanks in advance!
-Matt
[
Voor 6% gewijzigd door
GemeenAapje op 02-03-2023 19:36
. Reden: foto toevoegen ]