@Mark_1987 toevallig heb ik ervaring met die lokale partij en die is eigenlijk niet zo super. Werken niet netjes en niet veilig. Implementeren geen Q-relay ondanks dat dat eigenlijk wel moet. Ik weet niet wie jij over de vloer had, ik had hier 'bespaar-met-je-dak Jaap' over de vloer. Best een aardige kerel, alleen jammer dat ie met onzin begon te spuien toen ik aangaf mogelijk voor een andere partij te gaan: zijn bedrijf zou 'eerste keus hebben bij panelen', oftewel: alleen de best presterende panelen zou ik via hem kunnen krijgen 
Heb je 1 of 3 fase? In geval van het laatste mis ik nog wat CT spoelen. Vind de prijs ook niet bepaald geweldig overigens.
Ik ben uiteindelijk voor solar-bouwmarkt gegaan. Stuk goedkoper. Mijn pa ging wel met Jaap in zee. Toegegeven, de installatie doet het, maar te duur, en voldoet niet aan de regels. Opgemerkt moet worden overigens dat Enphase dit zelf ook zegt, maar zij 'adviseren' slechts het implementeren van een Q-relay. Blijft een bizar iets. Maar omdat Enphase het niet als verplicht wegzet tegen installateurs, kan je je installateur niet dwingen dat ding op te hangen.

Heb je 1 of 3 fase? In geval van het laatste mis ik nog wat CT spoelen. Vind de prijs ook niet bepaald geweldig overigens.
Ik ben uiteindelijk voor solar-bouwmarkt gegaan. Stuk goedkoper. Mijn pa ging wel met Jaap in zee. Toegegeven, de installatie doet het, maar te duur, en voldoet niet aan de regels. Opgemerkt moet worden overigens dat Enphase dit zelf ook zegt, maar zij 'adviseren' slechts het implementeren van een Q-relay. Blijft een bizar iets. Maar omdat Enphase het niet als verplicht wegzet tegen installateurs, kan je je installateur niet dwingen dat ding op te hangen.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc