Thuis, WiFi dus.
De Samsung Bixby bloatware had ik eigenlijk al afgeschreven, totdat ik deze video over routines zag. Ik raad jullie allemaal aan deze video te kijken, echt ontzettend handig! Ik heb nu bijvoorbeeld ingesteld dat mijn telefoon automatisch op stil gaat wanneer ik hem tussen 22:00-8:00 aan de lader hang. 
YouTube: Hi Bixby, ROUTINES Might Be Your Saving Grace!
Met Routines+ in de Good Lock app kun je zelfs je smart lights triggeren door de volume knoppen ingedrukt te houden.
YouTube: Bixby Routines Plus: 5 New Incredibly Useful Routines!
Met Routines+ in de Good Lock app kun je zelfs je smart lights triggeren door de volume knoppen ingedrukt te houden.
[ Voor 35% gewijzigd door Sjoerd611 op 20-02-2022 12:18 ]
Toestellen die in Nederland zijn uitgegeven zijn Dual Sim, dus 2x nano sim + e-sim. Eigenlijk dus Trio sim maar je kunt maar twee sim kaarten tegelijk gebruiken.golden1988 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:54:
Weet iemand trouwens of de gewone s22 2 simslots heeft of dat het 1 esim en 1 slot gaat zijn? Kan het niet echt vinden
Bron is Samsung forum en XDA.
[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 20-02-2022 12:16 ]
Degene die de S22U al hebben, kan je de navigation gestures gebruiken met een third party launcher?oNo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:34:
Mijn Huawei P20 PRo was top, de P30 was prettig, de P40 Pro beter (maar ben het gekloot om GMS werkend te krijgen zat) De Mi 11 Ultra die ik nu heb ik wel wat groot, maar ok. Wat me mateloos irriteert aan de Miui skin is dat de Android navigation gestures niet werken met een third party launcher zoals Nova.
De S22 is het formaat met de specs een smartphone die me zeer aanspreekt. Echter, kan iemand aangeven of One UI 4 icm een third party launcher geen invloed heeft op de Android navigation gestures?
Bedankt voor het antwoord:)neeecht schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:02:
[...]
[Samsung Galaxy S20] eSIM + Dual Sim tegelijk gebruiken
Denk hetzelfde als de S20 en S21.
Dual sim + eSIM (geen idee wat de max van eSIMs is).
sim1 + sim2
of
sim1 + esim(1) kun je gebruiken: http://x264.nl/dump/samsung_s21_sim_settings.jpg
Routines zijn geweldig. Ik gebruik het zelf om auto rotate aan te zetten in bepaalde apps en om mijn hotspot aan te zetten als ik in de auto zit.Sjoerd611 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:08:
De Samsung Bixby bloatware had ik eigenlijk al afgeschreven, totdat ik deze video over routines zag. Ik raad jullie allemaal aan deze video te kijken, echt ontzettend handig! Ik heb nu bijvoorbeeld ingesteld dat mijn telefoon automatisch op stil gaat wanneer ik hem tussen 22:00-8:00 aan de lader hang.
Echt een fantastische feature. Gebruikte dat op mij. s10 ook veel.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Met Nova Launcher werkt het hier in ieder geval wel.oNo schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:21:
[...]
Degene die de S22U al hebben, kan je de navigation gestures gebruiken met een third party launcher?
[ Voor 20% gewijzigd door Mast3rWill op 20-02-2022 13:07 ]
:strip_exif()/f/image/4PJun6YtkM57bx7nq4I9YCr3.jpg?f=fotoalbum_large)
24 uur van de lader met 5 uur screen time en 14% over.
Best netjes.
[ Voor 20% gewijzigd door rajackar op 20-02-2022 13:23 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Hier idem, nog nooit gehad.
RoelsRules schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:01:
[Afbeelding]
Herkennen jullie dit? Bij de vorige telefoon kon ik na selecteren meteen zoeken, nu een vage foutmelding...
RoelsRules schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:01:
[Afbeelding]
Herkennen jullie dit? Bij de vorige telefoon kon ik na selecteren meteen zoeken, nu een vage foutmelding...
:strip_exif()/f/image/Z8K8W9PYdgWBTY6OObBhEmIb.jpg?f=fotoalbum_large)
Bedoel je dit?
Werkt hier namelijk wel.
Tja, "unable to access network"... dus kan gewoon een tijdeljijke storing (internet/google) zijn toch? Tenzij je er al 2 dagen last van hebt ofzo...RoelsRules schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:01:
[Afbeelding]
Wat staat er achter die pop-up? Het stuk Chrome venster dat je omhoog zou moeten kunnen swipen om te zoeken op de geselecteerde term, zoals je ziet onderaan het screenshot dat je quote ("unable to access network"). In jouw screenshot is dat precies verborgen door de pop-up.rajackar schreef op zondag 20 februari 2022 @ 14:53:
[...]
[Afbeelding]
Bedoel je dit?
Werkt hier namelijk wel.
[ Voor 7% gewijzigd door AllesIsVoorbij op 20-02-2022 15:17 ]
Excuus, quote mezelf per ongeluk.
[ Voor 90% gewijzigd door AllesIsVoorbij op 20-02-2022 15:16 ]
Oh ik gebruik Edge. Dus dan werkt het anders denk ik.AllesIsVoorbij schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:14:
[...]
Wat staat er achter die pop-up? Het stuk Chrome venster dat je omhoog zou moeten kunnen swipen om te zoeken op de geselecteerde term, zoals je ziet onderaan het screenshot dat je quote ("unable to access network"). In jouw screenshot is dat precies verborgen door de pop-up.
Ik heb de S22 Ultra nu een paar dagen, en ik twijfel of ik hem ga houden.
Ik vind hem mooi, de camera is top, het scherm ook, en ik ben ook erg blij de S-pen weer te hebben.
Accuduur vind ik niet heel belangrijk.
Maar ik game wel graag. En al zijn de benchmarks best een stuk beter dan die van de S20+ snapdragon die ik nu heb, valt dat toch wat tegen. Ik speel veel Tacticool, en dat draait zelfs merkbaar slechter. Lagere framerate, het toestel wordt warmer, en af en toe echt een hapering.
Het spel draait op de Unity engine. Weet iemand of die het minder doet op Exynos? Kan natuurlijk goed zijn dat het na een paar updates beter is, maar dat is natuurlijk nooit zeker.
Ik vind hem mooi, de camera is top, het scherm ook, en ik ben ook erg blij de S-pen weer te hebben.
Maar ik game wel graag. En al zijn de benchmarks best een stuk beter dan die van de S20+ snapdragon die ik nu heb, valt dat toch wat tegen. Ik speel veel Tacticool, en dat draait zelfs merkbaar slechter. Lagere framerate, het toestel wordt warmer, en af en toe echt een hapering.
Het spel draait op de Unity engine. Weet iemand of die het minder doet op Exynos? Kan natuurlijk goed zijn dat het na een paar updates beter is, maar dat is natuurlijk nooit zeker.
Dat zal zeker goed komen, wanneer is dat spel voor het laatst geüpdatet? Je kan de ontwikkelaar een bericht sturen met betrekking tot de performance.maartenmk schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:25:
[ Voor 4% gewijzigd door Nitai op 20-02-2022 16:54 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik heb bijna exact hetzelfde. Toestel voldoet niet aan mijn gamingeisen. Steam link, parsec, moonlight, hebben allemaal problemen. Op mijn s10 en mijn vriendins iphone 12 mini doen ze het perfect. Net ook te horen gekregen van een vriend in de vs dat steam link het op zijn telefoon perfect doet. Het is dus 100% een exynos dingetje. En aangezien exynos een heel laag marktaandeel heeft weet ik niet of de makers van de apps er echt op aan het wachten zijn om hun apps compatible te maken, al helemaal omdat er nog andere dingen ontbreken. Maargoed heb een berichtje naar steam support gestuurd dus ben benieuwd.maartenmk schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:25:
Leuk om proefkonijn te zijn, maar voor 950 euro en nu al gezeik met apps skip ik waarschijnlijk. Tenzij iemand kan vertellen dat samsung druk bezig is om het te fixen. Vind de s22u verder een fantastische telefoon.
De batterij gaat niet eens een dag mee..
Mijn oude Oneplus 7T Pro ging toen hij nieuw was 2 dagen mee als ik de refreshrate naar 60 hertz bracht. Vind dit toch echt een ding hoor. Voor de rest vind ik het formaat echt meevallen en icm met leren hoesje van Samsung ligt hij prima in de hand. Ik volg het topic voor updates..
Mijn oude Oneplus 7T Pro ging toen hij nieuw was 2 dagen mee als ik de refreshrate naar 60 hertz bracht. Vind dit toch echt een ding hoor. Voor de rest vind ik het formaat echt meevallen en icm met leren hoesje van Samsung ligt hij prima in de hand. Ik volg het topic voor updates..
De S10 draait toch ook op Exynos? Als die het daar wel op doet lijkt het me aannemelijk dat dit een optimalisatie dingetje is.tjberkhof schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:58:
[...]
Ik heb bijna exact hetzelfde. Toestel voldoet niet aan mijn gamingeisen. Steam link, parsec, moonlight, hebben allemaal problemen. Op mijn s10 en mijn vriendins iphone 12 mini doen ze het perfect. Net ook te horen gekregen van een vriend in de vs dat steam link het op zijn telefoon perfect doet. Het is dus 100% een exynos dingetje. En aangezien exynos een heel laag marktaandeel heeft weet ik niet of de makers van de apps er echt op aan het wachten zijn om hun apps compatible te maken, al helemaal omdat er nog andere dingen ontbreken. Maargoed heb een berichtje naar steam support gestuurd dus ben benieuwd.
Leuk om proefkonijn te zijn, maar voor 950 euro en nu al gezeik met apps skip ik waarschijnlijk. Tenzij iemand kan vertellen dat samsung druk bezig is om het te fixen. Vind de s22u verder een fantastische telefoon.
Hoe lang gebruik je hem nu? Ik gebruik hem zelf sinds vrijdagochtend en merk nu al dat de batterij langer meegaat. Hij draint veel minder in idle, ik denk dat er de eerste dagen ontzettend veel op de achtergrond gebeurt. Zelf kom ik ook van een 7 Pro, het voelt nu ongeveer vergelijkbaar. Beide op WQHD+ & max refreshrate. Ik heb vannacht tot 85% opgeladen, ik zit nu op 47% met 2:46 SOT.Bartje1983 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:01:
De batterij gaat niet eens een dag mee..
[ Voor 27% gewijzigd door Sjoerd611 op 20-02-2022 17:20 ]
Mijn s10 is in taiwan gekocht dus geen exynos, maar ik doelde eigenlijk op de exynos 2200, zit een nieuwe gpu in die dus blijkbaar nog niet super stabiel is. Voor het gros van applicaties merk je er niets van, maar als het dus aankomt op live streaming is het echt poep. We gaan zien of er optimalisatie updates komen, maar het punt blijft dat telefoons met de snapdragon het nu al doen, het is dus voor mij wss makkelijker/sneller/betrouwbaarder om er nu eentje uit de vs te bestellen, of simpelweg voor een ander merk te gaan.Sjoerd611 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:13:
[...]
De S10 draait toch ook op Exynos? Als die het daar wel op doet lijkt het me aannemelijk dat dit een optimalisatie dingetje is.
Denk dat ik het laatste ga doen.
S22 ultra 512... routines werkten niet... toen maar even goodlock routines+ geïnstalleerd en nu werkt het wel.
Batterij standby drain valt mee.
Iemand ervaring met Eufy security app?
Als ik de livestream open van wifi bewakingscamera dan gebruikt de app 30% per uur...over wifi... youtube streamen kost maar 6%.
Verder nog geen scherm issues gehad gelukkig alleen te hoog verbruik met die ene app..
Batterij standby drain valt mee.
Iemand ervaring met Eufy security app?
Als ik de livestream open van wifi bewakingscamera dan gebruikt de app 30% per uur...over wifi... youtube streamen kost maar 6%.
Verder nog geen scherm issues gehad gelukkig alleen te hoog verbruik met die ene app..
Eens maar het is dus al 2 dagen zom0ridin schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:10:
[...]
Tja, "unable to access network"... dus kan gewoon een tijdeljijke storing (internet/google) zijn toch? Tenzij je er al 2 dagen last van hebt ofzo...
Ander puntje wat me net opvalt, ik browse met chrome en maak altijd groepen van tabbladen aan en geef ze dan een naam. Dat laatste lukt nu niet meer op deze telefoon?
[ Voor 21% gewijzigd door RoelsRules op 20-02-2022 17:33 ]
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
[...]
Hoe lang gebruik je hem nu? Ik gebruik hem zelf sinds vrijdagochtend en merk nu al dat de batterij langer meegaat. Hij draint veel minder in idle, ik denk dat er de eerste dagen ontzettend veel op de achtergrond gebeurt. Zelf kom ik ook van een 7 Pro, het voelt nu ongeveer vergelijkbaar. Beide op WQHD+ & max refreshrate. Ik heb vannacht tot 85% opgeladen, ik zit nu op 47% met 2:46 SOT.
[/quote]
Ja zelfde hier vanaf vrijdag. Ik hoop dat het komende dagen wat beter gaat. Zit nu op 32%..
Hoe lang gebruik je hem nu? Ik gebruik hem zelf sinds vrijdagochtend en merk nu al dat de batterij langer meegaat. Hij draint veel minder in idle, ik denk dat er de eerste dagen ontzettend veel op de achtergrond gebeurt. Zelf kom ik ook van een 7 Pro, het voelt nu ongeveer vergelijkbaar. Beide op WQHD+ & max refreshrate. Ik heb vannacht tot 85% opgeladen, ik zit nu op 47% met 2:46 SOT.
[/quote]
Ja zelfde hier vanaf vrijdag. Ik hoop dat het komende dagen wat beter gaat. Zit nu op 32%..
Ik heb SteamLink ook ff gedownload samen met Tacticool.maartenmk schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:25:
Tacticool ultra 120fps gezet, is bij mij smooth af.
Ook steamlink geen problemen (eventjes fallout gespeeld zonder gedoe).
Lijkt dus echt verschil te zitten in bepaalde 2200 chips
Gvd dat vind ik echt heel ruk om te horen. No matter what i do, zelfs met een volledig clean install heb ik om de 3 seconde frameverlies. Zelfde met moonlight en met parsec. Zoals aangegeven op mijn s10 en mijn vriendins iphone 12 mini doet steam link het perfect.Rikkert. schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:39:
[...]
Ik heb SteamLink ook ff gedownload samen met Tacticool.
Ugh.
Edit
Heb jij nog iets speciaals aangepast in de settings? Max performance etc.
Edit2 om het te kwantificeren:
s22 ultra
:strip_exif()/f/image/9r5ZD3PrAV3eD6qTQx1QSZpD.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan de s10:
:strip_exif()/f/image/visWaxfjOMzVLl4fXU9cd5U4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door tjberkhof op 20-02-2022 18:10 ]
GPU van Snapdragon al lang bekend, drivers niet zo'n issue. Een gpu van pc krijgt ook regelmatig driver updates, zal met je telefoon vast ook geüpdate wordentjberkhof schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:21:
[...]
Mijn s10 is in taiwan gekocht dus geen exynos, maar ik doelde eigenlijk op de exynos 2200, zit een nieuwe gpu in die dus blijkbaar nog niet super stabiel is. Voor het gros van applicaties merk je er niets van, maar als het dus aankomt op live streaming is het echt poep. We gaan zien of er optimalisatie updates komen, maar het punt blijft dat telefoons met de snapdragon het nu al doen, het is dus voor mij wss makkelijker/sneller/betrouwbaarder om er nu eentje uit de vs te bestellen, of simpelweg voor een ander merk te gaan.
Denk dat ik het laatste ga doen.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
OK, dank je voor het proberen. Kun je kijken wat de framerate in tacticool is? Kun je aanzetten bij developer settings (debug info). En welke map speel je? De tutorial is vrij licht, die draait bij mij tussen 60 en 100 fps,op ultra settings.Rikkert. schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:39:
[...]
Ik heb SteamLink ook ff gedownload samen met Tacticool.
Verder wordt het ook langzamer na een tijdje spelen
Edit: op de S20+ zit de fps van de tutorial op 110-120
[ Voor 4% gewijzigd door maartenmk op 20-02-2022 18:26 ]
Ik krijg 65-105fps op ultra, niet de tutorial.maartenmk schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:18:
[...]
OK, dank je voor het proberen. Kun je kijken wat de framerate in tacticool is? Kun je aanzetten bij developer settings (debug info). En welke map speel je? De tutorial is vrij licht, die draait bij mij tussen 60 en 100 fps,op ultra settings.
Verder wordt het ook langzamer na een tijdje spelen
Edit: op de S20+ zit de fps van de tutorial op 110-120
Herkennen de mensen met een S22 Ultra dit? In een poll heeft deze Duitse reviewer 49 stemmen gehad waarbij 81,6% heeft aangegeven last te hebben hiervan.
Reviewers twijfelen om een review te publiceren voordat dit issue is verholpen. Samsung heeft nog geen oorzaak gevonden. Uit het artikel:
Meer info in het Duits: https://www.computerbase....testern-und-computerbase/Does your #GalaxyS22Ultra feel a little bit laggy and does it seem to have trouble recognizing inputs from time to time? I’m noticing it on the European Exynos model with basic tasks. Current firmware is SP1A.210812.016.S908BXXU1AVA7.
— Nicolas La Rocco (@roccetry) 17 februari 2022
Reviewers twijfelen om een review te publiceren voordat dit issue is verholpen. Samsung heeft nog geen oorzaak gevonden. Uit het artikel:
Ik heb nog tot en met donderdag om te bestellen. Preorder FOMO...Nach den Tweets ist Samsung in Form der deutschen PR-Agentur (unter anderem) auf ComputerBase zugekommen, um die Probleme zu besprechen, aktuell kann aber noch keine Aussage dazu getroffen werden, ob und wann das Smartphone noch ein Firmware-Update erhalten wird.

Dit is een paar keer langsgekomen en ook bij mij en de oplossing voor mij was clean install zonder een backup terug te zetten. Vrijdag en zaterdag last van haperingen maar sinds gisteravond en vandaag heb ik geen haperingen meer gehad.dreester schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:08:
Herkennen de mensen met een S22 Ultra dit? In een poll heeft deze Duitse reviewer 49 stemmen gehad waarbij 81,6% heeft aangegeven last te hebben hiervan. [Embed] Meer info in het Duits: https://www.computerbase....testern-und-computerbase/
[...]
Ik heb nog tot en met donderdag om te bestellen. Preorder FOMO...
Dat is wat ik ook ongeveer krijg.tjberkhof schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:32:
[...]
Ik krijg 65-105fps op ultra, niet de tutorial.
Maar net ook geprobeerd op de tab S8+ van mijn vrouw, met SD 8gen 1, en die is ook langzamer dan de S20+!
Ietsje sneller wel dan mijn S22.
Misschien meer een issue met de laatste Generatie cores dan met de GPU. Geeft wel wat meer hoop dat het gefixt kan worden.
Nou ja, elk nadeel heb z'n voordeel...
Dat ik nog even lijk te moeten wachten op m'n groene s22 ultra betekent hopelijk dat tegen die tijd de grootste issues zijn gefixed
(Alsnog had ik hem graag al gehad met de issues)
Dat ik nog even lijk te moeten wachten op m'n groene s22 ultra betekent hopelijk dat tegen die tijd de grootste issues zijn gefixed
(Alsnog had ik hem graag al gehad met de issues)
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Vooral deze glitch is zorgwekkend..hij heeft het toestel al omgeruild maar ook de tweede heeft het..het zou alleen bij exynos voorkomen
Frans artikel erover..via chrome te vertalen.
https://www.frandroid.com...ros-souci-decran#comments
Vooral deze glitch is zorgwekkend..hij heeft het toestel al omgeruild maar ook de tweede heeft het..het zou alleen bij exynos voorkomen

[ Voor 26% gewijzigd door Daan2020 op 20-02-2022 19:58 ]
Daan2020 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:50:
- Try going in display settings and setting it to vivid , and do you have exynos model ?
- Guilty_Income_3721
OP
Exynos unfortunely... - eddymonteezy93
35 min. ago
Did you try changing the setting i told ? - Guilty_Income_3721
OP
30 min. ago
Believe me or not but this works. In vivid theres No problem at all.
Maar als dit het oplost moet het snel te fixen zijn met een update.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Degene die het heeft gepost geeft aan dat het probleem was opgelost door de video instellingen op vivid te zetten. Gewoon een software dingetje dus, zeker omdat het op zijn tweede device weer gebeurde. Overigens heb ik deze optie niet aanstaan & nog geen enkel streepje ontdekt. Dat lag probleempje heb ik ook overigens ook geen last van. Ben dik tevreden met mijn S22 Ultra!Daan2020 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:50:
[ Voor 5% gewijzigd door Sjoerd611 op 20-02-2022 20:04 ]
Yep hier ook een Nova gebruikster op een UltraMast3rWill schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:07:
[...]
Met Nova Launcher werkt het hier in ieder geval wel.
Hoop dat de discovery app goed werkt, want dat is niet het geval bij mijn oneplus nord 2.
Als ik sport kijk dan zie ik een schokkend beeld.
Via de browser werkt het wel goed.
Kijk graag naar het wielrennen als ik in de bus zit onderweg naar huis toe.
Als ik sport kijk dan zie ik een schokkend beeld.
Via de browser werkt het wel goed.
Kijk graag naar het wielrennen als ik in de bus zit onderweg naar huis toe.
https://www.gsmarena.com/...g_is_a_lie-news-53223.phpJamesl schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:24:
[...]
Dit is ook al 10x voorbij gekomen.
Dit is de oude 45W oplader die te snel oververhit en dus terugschakelt naar 25W.
Our review team put the pair through our charging tests using three chargers – original Samsung 45W and 25W chargers as well as a third-party 65W PD charger for good measure.
[ Voor 21% gewijzigd door Sak3d op 20-02-2022 20:28 ]
Ja hier waren we al achter, Samsung adverteert met een 45w laadsnelheid die nooit behaald wordt. Net als wat Google met de Pixel 6 (Pro) deed helaas. Uit m'n eigen oplaadtests blijkt ook dat de snelheid van het laden heel snel inkakt en van 0 naar 100% zo'n 60 minuten duurt. Dit had +- 45 minuten kunnen zijn als Samsung daadwerkelijk de geadverteerde snelheid zou behalen.Sak3d schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:28:
[...]
https://www.gsmarena.com/...g_is_a_lie-news-53223.php
Our review team put the pair through our charging tests using three chargers – original Samsung 45W and 25W chargers as well as a third-party 65W PD charger for good measure.
Wat zegt accubattery over jullie batterij? Ik weet niet of het na 2x opladen betrouwbaar is al maar bij mij zegt die geschatte capaciteit 4612 mAH
Software kan dat niet fatsoenlijk uitlezen, apps als Accubattery en Ampère gebruiken alleen wat interne sensoren en de getallen zijn alleen ter referentie en absoluut niet accuraat.Jamesl schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:45:
Wat zegt accubattery over jullie batterij? Ik weet niet of het na 2x opladen betrouwbaar is al maar bij mij zegt die geschatte capaciteit 4612 mAH
Dat is echt een feature die ze mogen afkijken van Apple, waarbij je een interne accu conditie status hebt.
Na al die jaren is zo'n functie (native !) mijn inziens echt wel een must en erg handig voor jezelf maar ook bij de 2e hands koop/verkoop.
Na al die jaren is zo'n functie (native !) mijn inziens echt wel een must en erg handig voor jezelf maar ook bij de 2e hands koop/verkoop.
En handig als accu capaciteit onder 80% komt, je deze zou kunnen laten vervangenBomberman71 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:00:
Dat is echt een feature die ze mogen afkijken van Apple, waarbij je een interne accu conditie status hebt.
Na al die jaren is zo'n functie (native !) mijn inziens echt wel een must erg handig voor jezelf maar ook bij de 2e hands koop/verkoop.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik heb het niet meer gehad, het was inderdaad een grafische glitch.. ik heb niets veranderd aan de scherm kleuren, deze staan op vivid.Bomberman71 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:56:
[...]
Klinkt als een MEGA bekend probleem bij Samsung dat al dateerd vanaf de S7edge.
Toen was het een roze/paarse verticale lijn die weleens kwam en steeds vaker kwam tot op een gegeven moment die lijn permanent was.
Werd bij mij netjes opgelost door het display keurig te vervangen EN een nieuwe accu te plaatsen (dat deden ze automatisch als het display eruit moest).
Keurig gedaan bij een Samsung service center incl. test en waterdichtheid verklaring en alles.
Ik heb trouwens een oplossing voor al mijn muziek wat nu in iTunes staat. Ik heb Youtube music gevonden en mijn macbook is nu al mijn muziek uit mijn itunes bibliotheek aan het uploaden naar youtube music. Zodat mijn bibliotheek straks daar in staat en ik dan gewoon via de YT music app mijn eigen muziek heb.
Nouja dat is dus iets persoonlijks. Ik zou daar zelf problemen mee hebben. Een beetje zoals "range anxiety" bij een electrische auto. Om altijd een lader of een accu mee te nemen is ook niet echt fijn. In het begin was mijn S8 ruim voldoende maar de laatste jaren niet (door veroudering en zwaardere software) en daar had ik best last van.oNo schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:39:
[...]
Er zijn altijd mensen die beren op de weg zien.
Zo'n edge case als deze zou ik me niet druk om maken. Tijdens een koffie moment zo'n dag even 15 bijladen en het probleem is er niet meer.
Verder. Een grotere accu in de S22 kan, maar dan wordt het ding groter en zwaarder en kan je met zo goed de S22+ nemen.
Ik zou het liefst een S22 zien met hetzelfde formaat maar wat dikker zodat er een 5000 mAh accu in kan

Maar ik verwacht er op zich wel aardig wat van. Mijn OnePlus 8 doet ruim meer dan 1 dag op zijn 4300 mAh. Dan moet de S22 met 3700 en zijn kleinere scherm dat toch ook wel kunnen lijkt me. Maar ik wacht het even af (helaas ben ik dan wel weer de optie voor preorder bonus kwijt).
[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 20-02-2022 21:21 ]
Wat vinden jullie van die overscroll animatie in Android 12? Ik word er persoonlijk aardig dizzy van. Bij bepaalde games heb ik hier ook last van, motion sickness heet het volgensmij. Hopelijk komt er een optie om dit uit te zetten ipv alle animaties uitschakelen in de developer settings. Overigens hoop ik ook dat de volume bediening voor Chromecast weer terugkomt in een toekomstige update. Eigenlijk is Android 12 voor mij het enige nadeel aan deze telefoon.
Is dat dat als je scrollt en dan tegen het einde aan 'stuitert' waarbij hij vrij rap geremd wordt?Sjoerd611 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:20:
Wat vinden jullie van die overscroll animatie in Android 12? Ik word er persoonlijk aardig dizzy van. Bij bepaalde games heb ik hier ook last van, motion sickness heet het volgensmij. Hopelijk komt er een optie om dit uit te zetten ipv alle animaties uitschakelen in de developer settings. Overigens hoop ik ook dat de volume bediening voor Chromecast weer terugkomt in een toekomstige update. Eigenlijk is Android 12 voor mij het enige nadeel aan deze telefoon.
Ik heb een A52s van mijn werk die net Android 12 heeft gehad en dit viel me ook al op. Voelt 'raar' aan. Maar misschien is het wennen, ik heb hem echt net een week. Mijn vorige werktelefoon was een J3 die ik nooit gebruikte omdat het eerlijk gezegd een traag ***ding was. Dus ik deed altijd BYOD net zoals al mijn collega's (Bring Your Own Device).
Wel valt me de soepelheid van 120 Hz tegenover 90 Hz erg op. Mijn prive telefoon heeft maar 90 en ik dacht dat dit een klein verschil zou maken, maar nee het voelt echt veel soepeler aan.
[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 20-02-2022 21:23 ]
Yes, inderdaad die animatie. Hij rekt het scherm een soort van uit. Verschrikkelijk. De upgrade van 90 Hz naar 120 Hz heeft mij inderdaad ook positief verrast, voelt toch net weer wat soepeler aan allemaal.GekkePrutser schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:22:
[...]
Is dat dat als je scrollt en dan tegen het einde aan 'stuitert' waarbij hij vrij rap geremd wordt?
Ik heb een A52s van mijn werk die net Android 12 heeft gehad en dit viel me ook al op. Voelt 'raar' aan. Maar misschien is het wennen, ik heb hem echt net een week.
Wel valt me de soepelheid van 120 Hz tegenover 90 Hz erg op. Mijn prive telefoon heeft maar 90 en ik dacht dat dit een klein verschil zou maken, maar nee het voelt echt veel soepeler aan.
Inderdaad dat uitrekken viel me ook al op! Het geeft me ook een raar gevoel. Niet vreselijk hoor, maar wel een beetje een 'ieuwww' gevoel.Sjoerd611 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:26:
[...]
Yes, inderdaad die animatie. Hij rekt het scherm een soort van uit. Verschrikkelijk. De upgrade van 90 Hz naar 120 Hz heeft mij inderdaad ook positief verrast, voelt toch net weer wat soepeler aan allemaal.
Een beetje als je denkt dat iets een vast object is en dan grijp je het vast en is het opeens een soort gel. Zo'n gevoel. Misschien is het wennen hoor, maar ik begrijp helemaal wat je bedoelt
Dat is zeker zo ...GekkePrutser schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:22:
[...]
Grappige is dat vrijwel iedereen het onzin vond pak hem beet 3 jaar geleden toen gamephones ermee kwamen en "je ziet het toch niet .. "
Nu vind men het geweldig en gaan mensen het ontbreken ervan als nadeel zien.
Alles is onzin tot je het hebt.
Zagen we met grote schermen, stereo speakers, wireless charging, dual sim en ga zo maar door.
Bij mij kwam inderdaad ook 4612 mAH automatisch in Accubattery, ik heb deze daarna zelf aangepast naar 5000 mAH. Ik had dit destijds ook op de S21 Ultra, verder nooit problemen mee gehad en de gezondheid van de batterij altijd alleen maar als indicatie aangehouden.Jamesl schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:45:
Hmm ja en nee, het hangt wel van het ding af.Bomberman71 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:32:
[...]
Dat is zeker zo ...
Grappige is dat vrijwel iedereen het onzin vond pak hem beet 3 jaar geleden toen gamephones ermee kwamen en "je ziet het toch niet .. "
Nu vind men het geweldig en gaan mensen het ontbreken ervan als nadeel zien.
Alles is onzin tot je het hebt.
Zagen we met grote schermen, stereo speakers, wireless charging, dual sim en ga zo maar door.
Grote schermen vind ik af en toe gewoon te groot worden om fijn vast te houden. Voor mij is 6" de sweet spot (bij een bezel-loze telefoon). Ik vind wel iets als de fold super interessant maar dat is me nog te duur.
Wireless charging wel leuk (had het ook op mijn S8) maar zolang het langzamer is prik ik toch liever gewoon in. In de praktijk gebruikte ik het nauwelijks. Stereo en dual sim idd, absoluut FTW

Dingen die ik juist heel erg mis tegenwoodig: De notificatie LED.. Echt, een Always On Display is totaal geen vervanging daarvoor. De LED zie ik nog knipperen vanaf de andere kant van de kamer. Wat er precies op het AOD gefrummeld staat kan ik alleen van dichtbij bekijken.
Het drukgevoelige scherm van de S8, was alleen voor de "home button" maar niettemin zeer fijn. Ff hard drukken onderin en dat was je home gesture. Veel fijner dan de swipe van onderen die het nu is. Deze twee dingen (drukgevoelig scherm en LED) zouden op een S22 zeker niet misstaan vind ik (en beiden zijn gewoon mogelijk in de dunne bezel die er nog zit).
En daar hebben we hem weer... de 3,5mm jack. Ja ik gebruik ook bluetooth headsets. Maar die zijn wel eens leeg en dan is het heel fijn dat ik gewoon een snoertje kan pakken om in te prikken. Bijvoorbeeld de Jabra van mijn werk heeft een losse module met de USB (niet C!) en een 3,5mm jack die daarin prikt naar de headset. Zo handig om ff snel over te prikken als mijn BT accu leeg is.
Wat er op de S8 zat dat ik echt kan missen was de irisscanner. Dat felle licht was heel onprettig en ik maakte me zorgen over het felle licht in de ogen (zeker omdat er allerlei waarschuwingen bij stonden)
Maar de bovenstaande reden zijn ook een beetje de reden dat ik voor de S22 een beetje de kat uit de boom kijk.. Ik zie toch ook wel nadelen (al heeft mijn OnePlus natuurlijk al die nadelen ook!). Maar met de OnePlus ben ik nooit echt tevreden geweest, met de S8 wel
[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 20-02-2022 21:49 ]
De jellyscroll van Android 12 is echt vreselijk, je kan het ook niet uitzetten - alleen als je alle animaties uitzet. Snap niet dat ze hiervoor hebben gekozenSjoerd611 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:20:
Wat vinden jullie van die overscroll animatie in Android 12? Ik word er persoonlijk aardig dizzy van.
Ik heb vanwege de form factor (het comfort in de hand) dit jaar de S22+ besteld maar vroeg me wel serieus af hoeveel je dan inlevert qua camera prestaties. Op de 10x zoomlens na lijkt dat gelukkig heel erg mee te vallen, getuige deze comparison:
YouTube: Galaxy S22 Ultra vs Galaxy S22 Plus Camera Test: Skip the ULTRA?
YouTube: Galaxy S22 Ultra vs Galaxy S22 Plus Camera Test: Skip the ULTRA?
Ik was die notificatie led alweer helemaal vergeten! Idd, je zag hem al vanaf de andere kant van de kamer oplichten, spannende tijden als je een bijzonder berichtje verwachtte. Maar goed, tegenwoordig zit iedereen toch als een soort zombie aan z'n scherm vastgelijmd, dus dat led lampje is daarmee ook weer overbodig geworden.GekkePrutser schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:47:
[...]
Hmm ja en nee, het hangt wel van het ding af.
Grote schermen vind ik af en toe gewoon te groot worden om fijn vast te houden. Voor mij is 6" de sweet spot (bij een bezel-loze telefoon). Ik vind wel iets als de fold super interessant maar dat is me nog te duur.
Wireless charging wel leuk (had het ook op mijn S8) maar zolang het langzamer is prik ik toch liever gewoon in. In de praktijk gebruikte ik het nauwelijks. Stereo en dual sim idd, absoluut FTWVingerafdrukscanner in het scherm ook. Echt super.
Dingen die ik juist heel erg mis tegenwoodig: De notificatie LED.. Echt, een Always On Display is totaal geen vervanging daarvoor. De LED zie ik nog knipperen vanaf de andere kant van de kamer. Wat er precies op het AOD gefrummeld staat kan ik alleen van dichtbij bekijken.
Het drukgevoelige scherm van de S8, was alleen voor de "home button" maar niettemin zeer fijn. Ff hard drukken onderin en dat was je home gesture. Veel fijner dan de swipe van onderen die het nu is. Deze twee dingen (drukgevoelig scherm en LED) zouden op een S22 zeker niet misstaan vind ik (en beiden zijn gewoon mogelijk in de dunne bezel die er nog zit).
En daar hebben we hem weer... de 3,5mm jack. Ja ik gebruik ook bluetooth headsets. Maar die zijn wel eens leeg en dan is het heel fijn dat ik gewoon een snoertje kan pakken om in te prikken. Bijvoorbeeld de Jabra van mijn werk heeft een losse module met de USB (niet C!) en een 3,5mm jack die daarin prikt naar de headset. Zo handig om ff snel over te prikken als mijn BT accu leeg is.
Wat er op de S8 zat dat ik echt kan missen was de irisscanner. Dat felle licht was heel onprettig en ik maakte me zorgen over het felle licht in de ogen (zeker omdat er allerlei waarschuwingen bij stonden)
Maar de bovenstaande reden zijn ook een beetje de reden dat ik voor de S22 een beetje de kat uit de boom kijk.. Ik zie toch ook wel nadelen (al heeft mijn OnePlus natuurlijk al die nadelen ook!). Maar met de OnePlus ben ik nooit echt tevreden geweest, met de S8 wel
De audio jack mis ik eigenlijk totaal niet dankzij de oneplus wireless z oordopjes. Niet meer een kabel hebben lopen is toch wel een vooruitgang. Helemaal met fietsen!
[ Voor 3% gewijzigd door Daan2020 op 20-02-2022 22:38 ]
Vandaag clean install gedaan met google backup s22 ultra 128 gb nadat ik na gebruik van Samsung smartswitch voor setup last had van ineens zwart scherm. Telefoon komt dan weer tot leven na drukken zij button en gebruik vinger afdruk sensor.
Het leek erop dat dit het gefixt had maar nee zojuist weer ineens zwart scherm tijdens gebruik Chrome....
Ik hoop dan maar dit een software probleem is...
Wel lekker veel ruimte nu qua opslag...
Het leek erop dat dit het gefixt had maar nee zojuist weer ineens zwart scherm tijdens gebruik Chrome....
Hier was ik dus naar op zoek, hier heb ik ook last van, scherm wordt soms zwart, en loopt vast tijdens gebruik chrome...destro9704 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:35:
Vandaag clean install gedaan met google backup s22 ultra 128 gb nadat ik na gebruik van Samsung smartswitch voor setup last had van ineens zwart scherm. Telefoon komt dan weer tot leven na drukken zij button en gebruik vinger afdruk sensor.
Is de groene kleur hetzelfde op alle 3 de toestellen? Zwart leek namelijk iets matter op de S22 U
Kan sws niet kiezen tussen groen of rood
...
Kan sws niet kiezen tussen groen of rood
Voor de mensen die klagen over problemen zou ik adviseren om eerst te kijken of je wel de laatste updates hebt draaien, anders even een bug melding doen. Bekend bij Samsung is dat het soms maanden duurt voordat alle bugs eruit zijn.
De dag van introductie is firmware S908BXXU1AVA7 uitgekomen, officieel geen NL-versie, maar daarna zijn er geen nieuwe versies online verschenen, bij mijn weten. Bij de apps mag je de dag na installatie wel erva uitgaan dat je de laatste versie hebt.
Ik denk dat ze in Zuid-Korea druk aan het programmameren zijn om de eerste problemen op te lossen of aan te pakken.
Ik denk dat ze in Zuid-Korea druk aan het programmameren zijn om de eerste problemen op te lossen of aan te pakken.
Worden op dit soort toestellen geen maandenlange gebruikerstesten toegepast? (Geen retorische vraag, ik vraag me dit serieus af)
Je zou toch denken dat, als er hier al een handjevol mensen dezelfde problemen hebben, real life testen deze bugs toch al gevonden zouden moeten kunnen hebben, als het in zoiets basaals als een combi van Chrome/gpu zit...
Je zou toch denken dat, als er hier al een handjevol mensen dezelfde problemen hebben, real life testen deze bugs toch al gevonden zouden moeten kunnen hebben, als het in zoiets basaals als een combi van Chrome/gpu zit...
Maandenlange gebruikstesten kun je niet meer doen, als je elk jaar iets nieuws op de markt wilt zetten.VPIPPFR schreef op maandag 21 februari 2022 @ 06:56:
Worden op dit soort toestellen geen maandenlange gebruikerstesten toegepast? (Geen retorische vraag, ik vraag me dit serieus af)
Maar Samsung (of Android) heeft toch die native functie? Menu 'Info telefoon' - 'Batterijgegevens' - 'Batterijcapaciteit'. Maar ik weet niet hoe betrouwbaar die is. Mijn oude S10+ zegt nog steeds "Batterijcapaciteit 4100 mAh (normaal)".Bomberman71 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:00:
Dat zegt alleen maar wat voor type batterij er in de telefoon zit. Mijn S7 geeft aan 3000mAh.Of-Aaargh schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:26:
[...]
Maar Samsung (of Android) heeft toch die native functie? Menu 'Info telefoon' - 'Batterijgegevens' - 'Batterijcapaciteit'. Maar ik weet niet hoe betrouwbaar die is. Mijn oude S10+ zegt nog steeds "Batterijcapaciteit 4100 mAh (normaal)".
Wellicht omdat Apple het patent op de scroll bounce heeft, die inderdaad veel natuurlijker aanvoelt. Google wilde ook zoiets maar mocht niet de meest natuurlijk aanvoelende animatie gebruiken, en kwam tot deze alternatieve oplossing.stin00 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:19:
[...]
De jellyscroll van Android 12 is echt vreselijk, je kan het ook niet uitzetten - alleen als je alle animaties uitzet. Snap niet dat ze hiervoor hebben gekozen
Ik gebruik als alternatief voor het ontbreken van een led-notificatie al jaren de app aodNotify. Daarmee kun je instellen dat de AOD alleen aangaat als er notificaties zijn (of als je op het scherm tikt). Dan zie je ook van verderaf of er een notificatie is.
Oh, da's jammer. Ik had gehoopt dat naarmate de batterij slijt er op een gegeven moment een lagere capaciteit zou worden aangegeven en iets als "Minder dan normaal". Maar als jouw S7 nog steeds dat aangeeft heb je ofwel een toverbatterij of het werkt inderdaad niet als daadwerkelijke aanduiding van de staat van de batterij. Waarschijnlijk het laatste.Eindhovenk schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:32:
[...]
Dat zegt alleen maar wat voor type batterij er in de telefoon zit. Mijn S7 geeft aan 3000mAh.
[ Voor 19% gewijzigd door Of-Aaargh op 21-02-2022 07:47 ]
Deze bug is niet S22 specifiek, ik heb het ook met mijn S10. Dus ligt niet aan GPU. Chrome of Android 12 bug , want sinds Android 12 is het pas voorgekomen bij mij.VPIPPFR schreef op maandag 21 februari 2022 @ 06:56:
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Je moet nog een keer op de grafiek drukken om te zien wat de apps verbruiken... maar als ik zo zie lijk je rond 4uur screen on time te hebben ...2 sim kaarten erin met slecht ontvangst... en samsung health met evt gps aan?.... en de batterij tot 85% laden gezet...en je hebt nog 20% over...SAVAGE3 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:47:
[Afbeelding]
Heb mijn S20 Ultra sinds vrijdag, hoop dat de batterij wel wat langer prik geeft dan deze dramatisch lage tijd
Vrij weinig telefoons die dat beter kunnen..
Tenzij je phone uitstond
Neen, Apple is de enige die een echte feedback geeft over de status van de accu en dat werkt erg goed.Of-Aaargh schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:26:
[...]
Maar Samsung (of Android) heeft toch die native functie? Menu 'Info telefoon' - 'Batterijgegevens' - 'Batterijcapaciteit'. Maar ik weet niet hoe betrouwbaar die is. Mijn oude S10+ zegt nog steeds "Batterijcapaciteit 4100 mAh (normaal)".
Met Android nooit gezien, ook niet via apps die dat dan echt goed en betrouwbaar doen.
Met Asus wel een laad disipline feedback maar dat zegt nog steeds niks over de 'slijtage' van de accu.
Het rare is dat je met de Ipad dit niet tegen komt, daar heb je deze handige optie weer niet, heel raar.
[ Voor 4% gewijzigd door Bomberman71 op 21-02-2022 09:04 ]
Ik heb inderdaad hetzelfde, kwam pas nadat ik het scherm naar QHD+ gezet had in combinatie met Vivid colors. Probleem treed op tijdens ontgrendelen met de fingerprint. Echter nadat ik een statische achtergrond geselecteerd had op het vergrendelscherm was het weg.Koldur schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:00:
[...]Lijkt dus vrij duidelijk een software probleem. Niet goed, toestel is dus qua software in ieder geval wat gerushed.
- Try going in display settings and setting it to vivid , and do you have exynos model ?
- Guilty_Income_3721
OP
Exynos unfortunely...- eddymonteezy93
35 min. ago
Did you try changing the setting i told ?- Guilty_Income_3721
OP
30 min. ago
Believe me or not but this works. In vivid theres No problem at all.
Maar als dit het oplost moet het snel te fixen zijn met een update.
Lijkt me toch een software issue, wat optreed tijdens het ontgrendelen/activeren van de vingerafdrukscanner.
Op reddit zijn er nu al een aantal die een nieuw toestel hebben, of er 2 hebben en die kunnen bij alle toestellen dit issue reproduceren. Dus, zeg het maar, een nieuwe display gate?
Hoop dat ze snel met een oplossing komen
Ik heb ze niet naast elkaar gezien in het echt, maar als je kijkt naar de productfoto's zouden ze in theorie precies hetzelfde moeten zijn.Sak3d schreef op zondag 20 februari 2022 @ 23:07:
Is de groene kleur hetzelfde op alle 3 de toestellen?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Mooie vergelijking van de zoom op de S22 Ultra: https://www.reddit.com/r/.../s22u_06x_1x_3x_10x_zoom/
0.6x - 1x - 3x - 10x

0.6x - 1x - 3x - 10x

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Eerste indruk van de S22 batterij met Exynos SOC.
https://www.reddit.com/r/...os_battery_regular_usage/
Dat ziet er helemaal niet verkeerd uit !Cr1ptkeeper schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:45:
Eerste indruk van de S22 batterij met Exynos SOC.
Het is wel lastig vergelijken hoor, iedereen heeft andere settings. Heb nu wat getweaked.
Samsung Healt - Location Off
Mobiele netwerken - 4G\3G\2G
Heeft iemand nog extra opties behalve AOD uit, Refresh rate enz. Vind dat dit gewoon aan moet staan..
Heeft iemand nog extra opties behalve AOD uit, Refresh rate enz. Vind dat dit gewoon aan moet staan..
Je zou nog een Bixby routine kunnen maken die zaken zoals locatie, bluetooth, NFC uitschakelt als je 's avonds verbonden bent met je thuisnetwerk.Bartje1983 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:58:
Het is wel lastig vergelijken hoor, iedereen heeft andere settings. Heb nu wat getweaked.
Deze functie zit er bij Samsung nu ook standaard in (vanaf Android 12 geloof ik):Of-Aaargh schreef op maandag 21 februari 2022 @ 07:39:
Ik gebruik als alternatief voor het ontbreken van een led-notificatie al jaren de app aodNotify. Daarmee kun je instellen dat de AOD alleen aangaat als er notificaties zijn (of als je op het scherm tikt). Dan zie je ook van verderaf of er een notificatie is.
Instellingen -> Vergrendelscherm -> Always on Display -> Weergeven voor nieuwe meldingen.
Hier mijn batterijgebruik van +- 2 dagen (45 uur) op één lading met nog 8% resterend op de Samsung S22 Ultra:
:strip_exif()/f/image/LAIxgdtZW5GJeqAtqUYparYt.jpg?f=fotoalbum_large)
5 uur SOT
1 dag + 16 uur stand-by
(= 45 uur op één lading)
- 70% WIFI, 30% 4G
- Lichte modus UI
- FHD+ resolutie & 120Hz adaptive
- Geen AOD (nog nooit gebruikt, zal het eens aanzetten vandaag)
- Snachts altijd airplane modus
Je ziet nog 5.8% verbruik door Google Play Services, waarschijnlijk was de telefoon nog bezig met wat back-up zaken en optimalisaties. Moet ook nog een paar apps wat minder achtergrond batterijverbruik rechten geven. Met zo'n 2.5 uur SOT per dag kan ik dus 2 dagen doen op één lading. Denk dat 6 tot 7 uur SOT er voor één vollle dag wel in zit. Maar ik ben totaal geen power user en vind standby verbruik dus ook belangrijk.
:strip_exif()/f/image/LAIxgdtZW5GJeqAtqUYparYt.jpg?f=fotoalbum_large)
5 uur SOT
1 dag + 16 uur stand-by
(= 45 uur op één lading)
- 70% WIFI, 30% 4G
- Lichte modus UI
Je ziet nog 5.8% verbruik door Google Play Services, waarschijnlijk was de telefoon nog bezig met wat back-up zaken en optimalisaties. Moet ook nog een paar apps wat minder achtergrond batterijverbruik rechten geven. Met zo'n 2.5 uur SOT per dag kan ik dus 2 dagen doen op één lading. Denk dat 6 tot 7 uur SOT er voor één vollle dag wel in zit. Maar ik ben totaal geen power user en vind standby verbruik dus ook belangrijk.
Op een Ultra neem ik aan?stin00 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:11:
Hier mijn batterijgebruik van +- 2 dagen (45 uur) op één lading met nog 8% resterend:
[Afbeelding]
5 uur SOT
1 dag + 16 uur stand-by
(= 45 uur op één lading)
- 70% WIFI, 30% 4G
- Lichte modus UI
Ja, toegevoegd, excuus
Het lijkt dus ook een beperking te zijn van het toestel en niet alleen van de oplader?stin00 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:29:
[...]
Ja, toegevoegd, excuusEn nog een 'leuke' bevinding hier. Ik heb m'n telefoon opgeladen met een Oneplus warp charger (30w) en met een dash charger (65w) van 1% naar 100%. Bij de eerste duurde dit 62 minuten, de andere 60 minuten. Samsung lijkt dus zeker de boel te verneuken met hun 45w opladen claim.
Het is volledig een beperking van het toestel, Samsung adverteert met een verzonnen getal. De maximale oplaadsnelheid ligt waarschijnlijk zeer kortstondig tussen de 25w en 30w (in de lage procenten), maar zal verder altijd fluctureren tussen de 10-25w (hoe voller de accu, hoe trager het laden). Ik moet eigenlijk even een meetapparaatje kopen dat kan loggen hoeveel ampere + voltage de oplader richting de telefoon drukt, maar ik heb al teveel onzinnige gadgets in huisg0tanks schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:31:
[...]
Het lijkt dus ook een beperking te zijn van het toestel en niet alleen van de oplader?
Dit hebben we ook al gezien bij de Pixel 6 Pro die zogenaamd met 30w oplaadt maar eigenlijk korstondig piekt op slechts 22w.
[ Voor 15% gewijzigd door stin00 op 21-02-2022 10:41 ]
Kijkende naar de eerste gebruikers ervaringen lijkt het er op dat de S22 ultra in ieder geval geen stap heeft gezet zoals de iPhone 13 om veel meer accuduur te hebben. In het beste geval vergelijkbaar met de S21 ultra. De SoT getallen die ik zie (bij veelal FHD+ resolutie) komen akelig overeen met mijn eerste weken met de Note 10 plus.
Geen dramatische of onbruikbare cijfers, ook geen stap(je) vooruit. Zeker geen reden om voor de S22 te gaan, maar ook geen belemmering om hem niet te nemen zeg maar
Geen dramatische of onbruikbare cijfers, ook geen stap(je) vooruit. Zeker geen reden om voor de S22 te gaan, maar ook geen belemmering om hem niet te nemen zeg maar
Maakt samsung gebruik van hoger voltage of juist amperage? Bij de dash chargers weet ik dat er een hoger amperage gebruikt wordt en de lader dus alle warmte verwerkt. Met een hoger voltage gebeurt dat in de telefoon waardoor deze de laadsnelheid weer throttelt. Dan is het leuk met 45W te pronken, maar het werkt idd alleen niet dang0tanks schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:31:
[...]
Het lijkt dus ook een beperking te zijn van het toestel en niet alleen van de oplader?
Gamertag: timmie271
Wauw door die matige wattages qua opladen ben ik al helemaal blij dat ik de gewone S22 heb besteld en niet de S22+. Ik zat te twijfelen om toch de + te kopen vanwege de grootte (heb nu een Oneplus 6 en die is even groot, bevalt me wel), de batterijcapaciteit en het snellere laden. Vond de prijs vooral veel te hoog. Nu het snellere laden weg lijkt te vallen ben ik heel bij met mijn keuze voor de normale S22, want die is qua kosten/baten nu veel interessanter vind ik.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Samsung maakt gebruik van de PD 3.0 standaard waar PPS en PDO in zitten. PD 3.0 gaat tot 100w opladen waarbij het ampere en voltage constant wisselen. Dankzij PPS kunnen de oplader en telefoon met elkaar communiceren en constant de oplaadsnelheid aanpassen voor optimale efficiëntie en laadsnelheid. Zie ook: https://www.androidauthority.com/usb-power-delivery-806266/ . De S22U lijkt niet te throttelen met opladen, hij wordt gewoon (softwarematig) geknepen door Samsung.timmie271 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:42:
[...]
Maakt samsung gebruik van hoger voltage of juist amperage? Bij de dash chargers weet ik dat er een hoger amperage gebruikt wordt en de lader dus alle warmte verwerkt. Met een hoger voltage gebeurt dat in de telefoon waardoor deze de laadsnelheid weer throttelt. Dan is het leuk met 45W te pronken, maar het werkt idd alleen niet dan
Onacceptabel, niet alleen de oplader niet met het toestel leveren maar ook nog eens liegen over de oplader die je zou moeten gebruiken voor het maximale laadvermogen.
Wel grappig dat GSMarena de titel van hun artikel hebben aangepast van:
"Samsung Galaxy S22 series 45W charging is a lie"
naar
"Samsung Galaxy S22+ and S22 Ultra's 45W charging doesn't really make a difference"
Ik hoop dat ze alle issues die bekend zijn kunnen fixen met een update.
Wel grappig dat GSMarena de titel van hun artikel hebben aangepast van:
"Samsung Galaxy S22 series 45W charging is a lie"
naar
"Samsung Galaxy S22+ and S22 Ultra's 45W charging doesn't really make a difference"
Ik hoop dat ze alle issues die bekend zijn kunnen fixen met een update.
Met de huidige deals is de plus inderdaad niet echt Interessant je hebt vaak een betere deal met die niet plus of de ultra, ik zou ook verbaasd zijn als de plus populair is.Maardiweb schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:52:
Wauw door die matige wattages qua opladen ben ik al helemaal blij dat ik de gewone S22 heb besteld en niet de S22+. Ik zat te twijfelen om toch de + te kopen vanwege de grootte (heb nu een Oneplus 6 en die is even groot, bevalt me wel), de batterijcapaciteit en het snellere laden. Vond de prijs vooral veel te hoog. Nu het snellere laden weg lijkt te vallen ben ik heel bij met mijn keuze voor de normale S22, want die is qua kosten/baten nu veel interessanter vind ik.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Ik vind het ook bijzonder kwalijk. Dat plus de misinformatie over de refresh rate van de schermen: https://www.androidpolice...refresh-rate-shenanigans/dreester schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:57:
Onacceptabel, niet alleen de oplader niet met het toestel leveren maar ook nog eens liegen over de oplader die je zou moeten gebruiken voor het maximale laadvermogen.
Impressive. Ik haal met 5 uur SoT net over de 24 uur.stin00 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:11:
Hier mijn batterijgebruik van +- 2 dagen (45 uur) op één lading met nog 8% resterend op de Samsung S22 Ultra:
[Afbeelding]
5 uur SOT
1 dag + 16 uur stand-by
(= 45 uur op één lading)
- 70% WIFI, 30% 4G
- Lichte modus UI
Tot 100W zeg je, maar als ik de tabel mag geloven is dat wel op 20V en 5A. Een telefoon zal dat nooit leuk gaan vinden met zo'n kleine accu denk ik.stin00 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:55:
[...]
Samsung maakt gebruik van de PD 3.0 standaard waar PPS en PDO in zitten. PD 3.0 gaat tot 100w opladen waarbij het ampere en voltage constant wisselen. Dankzij PPS kunnen de oplader en telefoon met elkaar communiceren en constant de oplaadsnelheid aanpassen voor optimale efficiëntie en laadsnelheid. Zie ook: https://www.androidauthority.com/usb-power-delivery-806266/ . De S22U lijkt niet te throttelen met opladen, hij wordt gewoon (softwarematig) geknepen door Samsung.
45W zal met 15V en 3.0A zijn waar Oneplus en Huawei met 10V en 4-6.5A aankomen voor 40-65W laden. Iets zegt met dat de hogere voltages ook het continue maximale snelheid laden nekken. Wil natuurlijk niet zeggen dat Samsung zelf de boel wellicht ook ervoor al softwarematig zit af te knijpen, of dat deze waardes daardoor alleen gehaald kunnen worden als het toestel uitstaat?
Zelf een S22 bestelt dus zal nooit boven de 25W snelladen uit kunnen komen
Gamertag: timmie271
Oh wat goed! Dat werkt inderdaad nu vanaf Android 12! Net getest op m'n Fold 3. Fijn dat het nu gewoon in de systeeminstellingen werkt.Gismo1979 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:02:
[...]
Deze functie zit er bij Samsung nu ook standaard in (vanaf Android 12 geloof ik):
Instellingen -> Vergrendelscherm -> Always on Display -> Weergeven voor nieuwe meldingen.
Die 100w wordt maar heel kort bereikt als piekwaarde, het is grotendeels marketing ook. De gemiddelde laadsnelheid van 0 naar 100% zal behoorlijk lager liggen natuurlijktimmie271 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:39:
[...]
Tot 100W zeg je, maar als ik de tabel mag geloven is dat wel op 20V en 5A. Een telefoon zal dat nooit leuk gaan vinden met zo'n kleine accu denk ik.
45W zal met 15V en 3.0A zijn waar Oneplus en Huawei met 10V en 4-6.5A aankomen voor 40-65W laden. Iets zegt met dat de hogere voltages ook het continue maximale snelheid laden nekken. Wil natuurlijk niet zeggen dat Samsung zelf de boel wellicht ook ervoor al softwarematig zit af te knijpen, of dat deze waardes daardoor alleen gehaald kunnen worden als het toestel uitstaat?
Zelf een S22 bestelt dus zal nooit boven de 25W snelladen uit kunnen komen
[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 21-02-2022 12:03 ]
45 w oplader usb c pd werkt wel maar je moet een 100w usb c E mark kabel gebruiken..bij de s20ultra zat een 25w oplader en dunne kabel... s22 ultra zit dezelfde kabel...die niet werkt op 45w usbc pd oplader... door een software update hebben ze aangepast omdat de s20 ultra af en toe warm werd.
Daarom werkt de oude 45w samsung oplader ook niet meer omdat daar de oude kabel bijzit.
Op mijn tab s7+ zelfde verhaal..software update en met oude kabel werkte ineens 45w.."supersnel opladen2.0" niet meer...met nieuwe kabel wel weer... weet niet wat triester is ... geen oplader meeleveren of in de tab s7+ een oude 15w oplader erin
heb 3 verschillende gan65w chargers liggen en een gewone 45w usb c pd..werken allemaal met 100w emark kabel
Jammer dat samsung het verdienmodel van apple kopieert...samsung had tenminste een 15w snellader sinds 2014... apple een 5w oplader die er bijna 4 uur over deed een iphone 6/7+ xs max...op te laden.... 1x een 20w oplader bij de iphone 11 pro en toen geen oplader
Duurt een uurtje om s22ultra vol te laden met 45w
En kwartiertje langer met 25w
En met de oude 15w oplader iets meer dan 1,5uur ongeveer
Daarom werkt de oude 45w samsung oplader ook niet meer omdat daar de oude kabel bijzit.
Op mijn tab s7+ zelfde verhaal..software update en met oude kabel werkte ineens 45w.."supersnel opladen2.0" niet meer...met nieuwe kabel wel weer... weet niet wat triester is ... geen oplader meeleveren of in de tab s7+ een oude 15w oplader erin

Jammer dat samsung het verdienmodel van apple kopieert...samsung had tenminste een 15w snellader sinds 2014... apple een 5w oplader die er bijna 4 uur over deed een iphone 6/7+ xs max...op te laden.... 1x een 20w oplader bij de iphone 11 pro en toen geen oplader

Duurt een uurtje om s22ultra vol te laden met 45w
En kwartiertje langer met 25w
En met de oude 15w oplader iets meer dan 1,5uur ongeveer
[ Voor 6% gewijzigd door Ikbenjelly op 21-02-2022 12:17 ]
My guess: het is echt scheef ruk voor de accu en je gaat gewoon failliet aan garantieclaims... Zo een chinees meukding word echt goed heet van buiten, maar de plaatselijke interne temperaturen zijn nog veel warmer.stin00 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:01:
[...]
Die 100w wordt maar heel kort bereikt als piekwaarde, het is grotendeels marketing ook. De gemiddelde laadsnelheid van 0 naar 100% zal behoorlijk lager liggen natuurlijkMaar ook zo'n hoge oplaad piek produceert flink veel hitte inderdaad. Dit is dan ook de reden dat alle Aziatische merken (Oneplus, Oppo, Xiaomi, Realme etc.) hun batterijen opsplitsen in tweeën: de oplaadsnelheid en hitte kan 'verdeeld' worden over 2 batterijen. Verder gebruiken ze inderdaad een slimmere verdeling tussen A en V. 100w door één enkele smartphone batterij pompen gaat problemen opleveren, je kan de hitte nooit kwijt en dat is funest voor je accu. Maargoed ik heb nooit begrepen waarom grote merken als Samsung en Apple zo gigantisch ver achterlopen in laadtijden.. Niet iedereen wil per sé zo gigantisch snel opladen, maar de optie zou er toch moeten zijn als je zoveel poen neerlegt voor een smartphone.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9ddiWtTqNHiAsZOJnb84nI8y.jpg?f=user_large)
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos