Is dat alleen tijdens het browsen van internet of in het algemeen?tjberkhof schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:16:
[...]
Ik heb net echt 10 minuten lang menutjes en andere dingen geopened, maar ik kan geen haperingen ontdekken. Alles loopt bij mij super smooth. Zelfs het scrollen door complexe websites is echt goed. Ook downloaden en uploaden is echt retesnel voorgeleken met mijn s10+. Voel de upgrade onwijs. En de camera... wauw de camera. Vriendin heeft de iphone 13 maar vind haar fotos echt niets voorgeleken met de s22 ultra.
Echter... om de paar minuten word tijdens het lezen van random websites(bijvoorbeeld tweakers) het scherm compleet zwart. Niets reageert meer. Enige oplossing is de powerknop indrukken, waarna het scherm kort aan en uit gaat, en daarna nog een keer de power knop indrukken waarna het scherm weer aan gaat. Misschien bug in de software?
Ook is live bij mij echt ruk. Steam link geeft lag (op s10+ werkt het perfect), maar ook andere programatjes droppen continu frames. Ik ben benieuwd of dit aan mijn soc ligt of een eventuele toekomstige software update. 4k 120fps filmpjes zijn in ieder super mooi en goed.
Al met al redelijk blij met de upgrade. Zit nog over na te denken of ik de moeite wil doen om de s22 ultra elders te halen voor de snapdragon versie. Kijk het nog 5 dagen aan.
En dan komen we weer op de service van samsung... die ik subpar vind. Zo mag je het toestel binnen 14 dagen retour sturen, maar moet je het inruiltoestel binnen een week naar hun gestuurd hebben. Mocht je besluiten om je nieuwe samsung na bijvoorbeeld 10 dagen weer terug te sturen, dan kan je je inruiltoestel alleen terug krijgen door de administratie kosten te betalen. Dit is niet het enige wat me dwars zit, maar mijn verhaal word al den heel betoog.
Misschien al beantwoord zo ja excuus, met welke cpu wordt de S22 geleverd in NL?
Samsung bezorgde bij mij met Dynalogic.
Rikkert. schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:35:
Samsung bezorgde bij mij met Dynalogic.

Met potato chip 3.0Sayko schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:35:
Misschien al beantwoord zo ja excuus, met welke cpu wordt de S22 geleverd in NL?
Edit
Exynos dus
[ Voor 5% gewijzigd door NosferatuX op 19-02-2022 12:42 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Dat dacht ik ook van mezelf.tjberkhof schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:40:
[...]
Ja dat scherm wat ineens uitvalt, ik dacht nog doe ik iets verkeerd maar ben dus blijkbaar niet de enige.
Ben over het algemeen wel te spreken over het toestel, al vind ik de speakers behoorlijk slecht. Mijn oude Oneplus 7 Pro klinkt echt veel beter. Dolby atmos maakt weinig/geen verschil. Echt gewoon blikkerig dit, moeten smartphone speakers soms ook inspelen?
Haha dat is idd wat anders.
Exynos 2200.
<verwijderd>
[ Voor 97% gewijzigd door dreester op 19-02-2022 13:24 . Reden: Never mind, niet goed gelezen ]
Op reddit las ik ook al enkele gevallen eerder deze week. Inderdaad zorgwekkend.elaho schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:40:
Dit is al de 3e melding van scherm die ineens zwart wordt. Toch echt niet goed. Ik moet mijne nog uitpakken maar hoop niet dat ik deze issue ook heb.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Zal vast een software issue zijn.g0tanks schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:10:
[...]
Op reddit las ik ook al enkele gevallen eerder deze week. Inderdaad zorgwekkend.
Dus Samsung fixt wel snel ff een update hiervoor.
Ja misschien een driver issue, nieuwe gpu038Robijno schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:17:
[...]
Zal vast een software issue zijn.
Dus Samsung fixt wel snel ff een update hiervoor.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Oh nee..niet de speakers ook!Sjoerd611 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:46:
Ben over het algemeen wel te spreken over het toestel, al vind ik de speakers behoorlijk slecht. Mijn oude Oneplus 7 Pro klinkt echt veel beter. Dolby atmos maakt weinig/geen verschil. Echt gewoon blikkerig dit, moeten smartphone speakers soms ook inspelen?
Als ik dit zo allemaal lees, schijnt de S22 ultra een behoorlijke flop te zijn.
Kan me dat haast niet voorstellen.
Hier alles super smooth, geen scherm problemen.geluid klinkt meer dan prima en camera maakt onwijs mooie foto's.
Echter de batterijduur valt mij echt tegen en het bereik (tmobile) is ook een stuk minder dan mijn LG Thinq G8X.
Echter de batterijduur valt mij echt tegen en het bereik (tmobile) is ook een stuk minder dan mijn LG Thinq G8X.
Wacht even de updates af.. zal niet lang meer duren en misschien dat ze zelfs de optimalisatie van de batterij een boost hebben kunnen geven.pulstar schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:42:
Hier alles super smooth, geen scherm problemen.geluid klinkt meer dan prima en camera maakt onwijs mooie foto's.
Anoniem: 1358524
Wat slecht ja 4 uur SOT maar komt door dat grote scherm en die hoge resolutie waar je weinig aan hebt.cj1181 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:55:
[...]
4 uur SOT? Ik heb haal met mijn 3 jaar oude Huawei p30 pro 5 uur. Als dit echt zo slecht is dan gaat hij bij mij linea recta terug naar samsung😂
Degene die dat postte bedoelde 4 uur SOT bij een batterij van 50%. Niks mis mee dus.Anoniem: 1358524 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:14:
[...]
Wat slecht ja 4 uur SOT maar komt door dat grote scherm en die hoge resolutie waar je weinig aan hebt.
Mmm..hier ook last van tijdens gebruik chrome dat ie ineens zwart wordt...en wat drukken op de side button brengt hem weer tot leven...tjberkhof schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:40:
[...]
Ja dat scherm wat ineens uitvalt, ik dacht nog doe ik iets verkeerd maar ben dus blijkbaar niet de enige.
Lijkt mij software gerelateerd..??
Tja in sommige apps gaat het ook bij mij schokkerig terwijl adaptief aanstaat.
Kortom laaiend enthousiast ben ik nog niet...
Ik kan me het ook niet voorstellen. De bekende youtubers die altijd elke telefoon reviewen zijn eigenlijk ook allemaal positief over de ultra. Volgens mij leggen sommige users hier echt alles onder een vergrootglas of komen van een iPhone 13 pro max of s21 ultra waardoor je eigenlijk geen grote vooruitgang kan verwachten.038Robijno schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:41:
[...]
Als ik dit zo allemaal lees, schijnt de S22 ultra een behoorlijke flop te zijn.
Kan me dat haast niet voorstellen.
Vorig jaar bij de release van de s21 kwamen berichten dat de batterij slecht zou zijn.
Dit probleem werd na de eerste update meteen verholpen. Hopelijk geldt dit ook voor de huidige bugs bij de s22 ultra.
Ik wacht zelf nog even op de recensies van tweakers en gsmarena voordat ik de s22Ultra wel of niet ga aanschaffen.
Andere optie is de lelijke iphone13Pro, vanwege goede accuduur en goede camera en goede speakers.
Jammer van design en geen usb c.
Ik wacht nog even een weekje af, maar het wordt wss toch een S22U
Dit probleem werd na de eerste update meteen verholpen. Hopelijk geldt dit ook voor de huidige bugs bij de s22 ultra.
Ik wacht zelf nog even op de recensies van tweakers en gsmarena voordat ik de s22Ultra wel of niet ga aanschaffen.
Andere optie is de lelijke iphone13Pro, vanwege goede accuduur en goede camera en goede speakers.
Jammer van design en geen usb c.
Ik wacht nog even een weekje af, maar het wordt wss toch een S22U
Dat speelt zeker mee. Ik heb beide toestellen die jij opnoemt en vergelijk het daar ook mee.cj1181 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:39:
[...]
Ik kan me het ook niet voorstellen. De bekende youtubers die altijd elke telefoon reviewen zijn eigenlijk ook allemaal positief over de ultra. Volgens mij leggen sommige users hier echt alles onder een vergrootglas of komen van een iPhone 13 pro max of s21 ultra waardoor je eigenlijk geen grote vooruitgang kan verwachten.
De S22 Ultra is zeker een top toestel maar ik verwacht eerlijk gezegd een verbetering omdat het het nieuwste topmodel is en als het geen verbetering is dan meld ik dat. Dat wil niet zeggen dat het toestel slecht is vooral niet als je van een ouder toestel afkomt.
Als accuduur van de S22 bijvoorbeeld 7uur is en van de S21 is dat 8uur dan is dat een minpunt. Wil niet zeggen dat de accuduur slecht is.
Als ik een telefoon zou beoordelen op 100 punten en de S22 scoort 90 punten goed dan is het een goed toestel. Maar de 10 slechte punten worden meestal besproken. Probleem is dan wel dat elk punt voor iedereen weer anders in zwaarte meeweegt.
Ode aan jou post! Zelf ga ik van iphone overstappen naar de S22 (normale) maar jij relativeert teminste eerlijk!Garret1410 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:09:
[...]
Dat speelt zeker mee. Ik heb beide toestellen die jij opnoemt en vergelijk het daar ook mee.
De S22 Ultra is zeker een top toestel maar ik verwacht eerlijk gezegd een verbetering omdat het het nieuwste topmodel is en als het geen verbetering is dan meld ik dat. Dat wil niet zeggen dat het toestel slecht is vooral niet als je van een ouder toestel afkomt.
Als accuduur van de S22 bijvoorbeeld 7uur is en van de S21 is dat 8uur dan is dat een minpunt. Wil niet zeggen dat de accuduur slecht is.
Als ik een telefoon zou beoordelen op 100 punten en de S22 scoort 90 punten goed dan is het een goed toestel. Maar de 10 slechte punten worden meestal besproken. Probleem is dan wel dat elk punt voor iedereen weer anders in zwaarte meeweegt.
Al die mensen die de S22 afkraken omdat hij weinig verbetering brengt als het vorige top model, dit gaat toch al jaren zo!
[ Voor 5% gewijzigd door Inhumanous op 19-02-2022 15:13 ]
Ik heb het toestel sinds gisteren en ben tevreden over het toestel tot nu toe.
Allereerst het synchroniseren van alles (vanaf mijn S10+) naar de Ultra duurde 4 uurtjes.
Daarna kon ik ermee aan de slag en foto's zijn een stuk beter (maar dit was natuurlijk te verwachten).
Binnen Apps zoals Snapchat en Instagram kunnen we nu inderdaad beter de camera gebruiken (UltraWide Lens etc.) en foto's maken gaat lekker snel zonder haperingen.
Waar ik ook door verast was, is dat de S22 Ultra blijkbaar wel dual sim ondersteund.
Dacht dat dit voorbij was en enkel 1 Fysieke sim + Esim gebruikt kon worden. Echter kan aan beide kanten van de SimTray een simkaart gestoken worden
Verder heb ik 1x gemerkt dat het toestel beetje "raar" deed door niet meteen uit slaapstand te komen.
Na een aantal keren de aan/uit knop in te drukken werd hij wakker en hierna geen haperingen etc. gemerkt.
Batterij kan ik nog niet veel over zeggen helaas, toestel geeft aan sinds laatste keer opladen 12u46m waarvan 5u9m scherm aan en 7u37m scherm uit.
Maar uit ervaring weet ik dat het toestel apps etc in spaarstand gaat zetten en dat het verbruik nog gaat wijzigen.
Allereerst het synchroniseren van alles (vanaf mijn S10+) naar de Ultra duurde 4 uurtjes.
Daarna kon ik ermee aan de slag en foto's zijn een stuk beter (maar dit was natuurlijk te verwachten).
Binnen Apps zoals Snapchat en Instagram kunnen we nu inderdaad beter de camera gebruiken (UltraWide Lens etc.) en foto's maken gaat lekker snel zonder haperingen.
Waar ik ook door verast was, is dat de S22 Ultra blijkbaar wel dual sim ondersteund.
Dacht dat dit voorbij was en enkel 1 Fysieke sim + Esim gebruikt kon worden. Echter kan aan beide kanten van de SimTray een simkaart gestoken worden
Verder heb ik 1x gemerkt dat het toestel beetje "raar" deed door niet meteen uit slaapstand te komen.
Na een aantal keren de aan/uit knop in te drukken werd hij wakker en hierna geen haperingen etc. gemerkt.
Batterij kan ik nog niet veel over zeggen helaas, toestel geeft aan sinds laatste keer opladen 12u46m waarvan 5u9m scherm aan en 7u37m scherm uit.
Maar uit ervaring weet ik dat het toestel apps etc in spaarstand gaat zetten en dat het verbruik nog gaat wijzigen.

Blij verrast lees ik hier dat de bloatware allemaal te verwijderen is. Zojuist bij de mediamarkt geweest en de Ultra eens goed bekeken. Er kunnen een paar bloat apps uitgeschakeld worden, maar lang niet allemaal.Rio schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:02:
[...]
Dat opdringerige zoals dat een paar jaar geleden met al die Samsungmeuk was is wel verleden tijd gelukkig. Ze lijken echt wel te luisteren naar hun klanten over de jaren; bloatware is allemaal te verwijderen of uit te schakelen, met grote updates zijn ze van de langzaamsten naar de snelsten gegaan, de jaren aan ondersteuning hebben ze megasprongen gemaakt, de service is beter geworden...
Verwijderen is echter helemaal niet mogelijk.
Hoe zouden die apps verwijderd kunnen worden?
:strip_exif()/f/image/J77KbbnALFKHEnPTN9lt8d3O.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Aloysxda op 19-02-2022 15:51 ]
Vanop een computer kan je die apps makkelijk verwijderen via ADB appcontrol: https://adbappcontrol.com/en/ (geen root nodig)Aloysxda schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:49:
[...]
Blij verrast lees ik hier dat de bloatware allemaal te verwijderen is. Zojuist bij de mediamarkt geweest en de Ultra eens goed bekeken. Er kunnen een paar bloat apps uitgeschakeld worden, maar lang niet allemaal.
Hoe zouden die apps verwijderd kunnen worden?[Afbeelding]
Sowieso kunnen apps zoals Facebook en Instagram, en een paar Samsung-apps wél verwijderd worden. Uiteraard niet op een demomodel in de Mediamarkt
Is het mogelijk om via ADB, Bigsby er af te halen zonder consequenties?Of-Aaargh schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:13:
Sowieso kunnen apps zoals Facebook en Instagram, en een paar Samsung-apps wél verwijderd worden. Uiteraard niet op een demomodel in de Mediamarkt

Ik kon Facebook gewoon verwijderen via de Play Store. Dus ga vanuit de via de Apps menu het ook kan.
Fijn dat het nu wel mogelijk is.
Fijn dat het nu wel mogelijk is.
Ja, dank je. Da's een goeie. In ieder geval een prachtig toestel en qua formaat alleen iets breder vergeleken met mijn Find X2.Of-Aaargh schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:13:
Hopelijk komt ie volgende week binnen. Er staat een in de bestelling
Hebben jullie nog tips over hoe ik mijn muziek in itunes op mn macbook op mijn Samsung ultra kan zetten? Wel gegoogled maar kom er niet uit.
Nee, die hoeven niet in te spelen. Hoe kleiner een speaker is hoe minder dit nut heeft. Vanaf een serieuze hoofdtelefoon begint dat een rol te spelen.Sjoerd611 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:46:
Is niet mogelijk ... (Op een normale en legale manier).elaho schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:50:
Hebben jullie nog tips over hoe ik mijn muziek in itunes op mn macbook op mijn Samsung ultra kan zetten? Wel gegoogled maar kom er niet uit.
Je zult ze van de bron naar je samsung moeten zetten (als ze ooit als mp3 naar itunes zijn geplaatst bijvoorbeeld).
Als je muziek in Itunes hebt gekocht kan je dat niet van de ene naar de andere device zetten.
Als je nu een Mp3 naar de samsung zet dan staat hij er ook op als mp3 en kan je die altijd en overal copieren naar welke device dan ook.
[ Voor 3% gewijzigd door Bomberman71 op 19-02-2022 16:52 ]
Volgens mij niet. Maar als je hem uitschakeld heb je er helemaal geen last van.pulstar schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:31:
[...]
Is het mogelijk om via ADB, Bigsby er af te halen zonder consequenties?
Dit soort zaken zoals Bixby zitten diep in het geheel vast en dat soort zaken eruit halen of trachten dat te doen kan vaak zorgen voor issues.
Bijvoorbeeld Bixby zit ook verweven in een deel van de camera dus zoiets 100% eruit te 'coden' zou ik nooit doen.
Uitschakelen en je hebt er 0 last van.
[ Voor 34% gewijzigd door Bomberman71 op 19-02-2022 17:07 ]
Nou mijn S22U groen is ook binnen. Gelukkig nog geen last gehad van een zwart scherm of uitval tijdens browsen of normaal gebruik. Eens even goed aankijken hoe dit long term is, maar wel erg zuur dus voor de mensen die er last van hebben. Nogmaals, het zou voor AMD erg pijnlijk zijn als het weer diezelfde kinderziektes van RDNA zijn.
Ik ben al wat jaren een 144hz monitor gewend en je ziet inderdaad een kleine hapering tijdens het browsen als je vanaf stilstand begint. Dit lijkt een software dingetje met die nieuwe variabele refresh rates, want als je eenmaal aan het scrollen bent is alles wel soepel. Idem in android zelf qua overgangen en wanneer door de apps drawer bladert.
Tijdens het restoren van al mijn data en apps even Spotify aangezet om de speakers te testen. Prima midden en hoog, alleen de bass is voor de meesten waarschijnlijk te dun. Ik ben zelf geen bass-head en gebruik voor muziek meestal mijn Mojo + HD600 combi. De meegeleverde Buds Pro staan overigens vrij hoog aangeschreven in audiofiel land wat geluidskwaliteit voor wireless betreft, dus ik zou ze niet zomaar dumpen op marktplaats tenzij je iets aanzienlijk beter (=bedraad) op het oog hebt.
Hetzelfde geldt ook voor sommige Samsung apps: Die Samsung Internet browser is een stuk beter dan Google chrome (betere black modus en wat aanpas opties die ik gebruik), idem voor de Agenda en keyboard maar da's meer persoonlijke voorkeur.
Dingen als Facebook, Insta, LinkedIn staan er ook standaard op maar die kun je inderdaad gewoon verwijderen.
Het signaal lijkt niet veel beter of slechter dan mijn S7 Edge, maar ik kreeg net toevallig een call binnen en die persoon is stukken beter verstaanbaar dan in eerdere calls, waarschijnlijk door de betere speakers dan die ik gewend was.
Overall zijn mijn eerste indrukken wel prima en moet de komende tijd blijken hoeveel drama de rest daadwerkelijk is in de praktijk.
Ik ben al wat jaren een 144hz monitor gewend en je ziet inderdaad een kleine hapering tijdens het browsen als je vanaf stilstand begint. Dit lijkt een software dingetje met die nieuwe variabele refresh rates, want als je eenmaal aan het scrollen bent is alles wel soepel. Idem in android zelf qua overgangen en wanneer door de apps drawer bladert.
Tijdens het restoren van al mijn data en apps even Spotify aangezet om de speakers te testen. Prima midden en hoog, alleen de bass is voor de meesten waarschijnlijk te dun. Ik ben zelf geen bass-head en gebruik voor muziek meestal mijn Mojo + HD600 combi. De meegeleverde Buds Pro staan overigens vrij hoog aangeschreven in audiofiel land wat geluidskwaliteit voor wireless betreft, dus ik zou ze niet zomaar dumpen op marktplaats tenzij je iets aanzienlijk beter (=bedraad) op het oog hebt.
Hetzelfde geldt ook voor sommige Samsung apps: Die Samsung Internet browser is een stuk beter dan Google chrome (betere black modus en wat aanpas opties die ik gebruik), idem voor de Agenda en keyboard maar da's meer persoonlijke voorkeur.
Dingen als Facebook, Insta, LinkedIn staan er ook standaard op maar die kun je inderdaad gewoon verwijderen.
Het signaal lijkt niet veel beter of slechter dan mijn S7 Edge, maar ik kreeg net toevallig een call binnen en die persoon is stukken beter verstaanbaar dan in eerdere calls, waarschijnlijk door de betere speakers dan die ik gewend was.
Overall zijn mijn eerste indrukken wel prima en moet de komende tijd blijken hoeveel drama de rest daadwerkelijk is in de praktijk.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Er worden dus ook al groene uitgeleverd? Iemand al een Burgundy 256 binnen? Mijn vrouw heeft die in order staan.^^0nMe schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:09:
Nou mijn S22U groen is ook binnen. Gelukkig nog geen last gehad van een zwart scherm of uitval tijdens browsen of normaal gebruik. Eens even goed aankijken hoe dit long term is, maar wel erg zuur dus voor de mensen die er last van hebben. Nogmaals, het zou voor AMD erg pijnlijk zijn als het weer diezelfde kinderziektes van RDNA zijn.
Even een toevingkje. Net wat fotos van mijn dochter gemaakt, in het pikkedonker. Ik kom haar zelf dus niet zien. Eentje met nachtmodus uit, eentje met nachtmodus aan.
Im impressed.
Edit
Dus geen licht oid gebruikt. Doet ie puur op zijn sensor en ai.
:strip_exif()/f/image/07YEvFDtUKM9Vj8NXMfwBTN5.jpg?f=fotoalbum_large)
Im impressed.
Edit
:strip_exif()/f/image/07YEvFDtUKM9Vj8NXMfwBTN5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LCiUzfMgDsbjj2rXQWPq0syy.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door tjberkhof op 19-02-2022 18:00 ]
Bij de S21+ kreeg ik bij installatie de keuze of ik Samsung apps wilde installeren of niet. Als je er voor kiest om dit niet te doen scheelt dit al het één en ander aan bloatware. Ik neem aan dat dit voor de S22 niet anders zal zijn.Aloysxda schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:49:
[...]
Blij verrast lees ik hier dat de bloatware allemaal te verwijderen is. Zojuist bij de mediamarkt geweest en de Ultra eens goed bekeken. Er kunnen een paar bloat apps uitgeschakeld worden, maar lang niet allemaal.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Kan me voorstellen dat zo'n demomodel niet representatief is. Je wil niet dat men allerlei dingen gaat (de)ïnstalleren.Aloysxda schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:49:
[...]
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Dat lijkt alleen te zijn als je hem helemaal vanaf 0 installeert. Ik heb met Samsung Smart Switch mijn hele 'inboedel' overgezet en daar had ik de keuze niet. Kan komen doordat ik al een aantal Samsung apps gebruikte en de nieuwe apps er dan maar gratis bijkreeg (incl de Facebook rotzooi die ik eerder ook al niet had).13art schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:59:
[...]
Bij de S21+ kreeg ik bij installatie de keuze of ik Samsung apps wilde installeren of niet. Als je er voor kiest om dit niet te doen scheelt dit al het één en ander aan bloatware. Ik neem aan dat dit voor de S22 niet anders zal zijn.
Overigens werkt dit perfect, tot aan de plaatsing van de iconen op je startscherm aan toe, ware het niet dat al je credentials in de apps weg zijn. Wel toppie qua privacy/security, maar een klote werk omdat ik blijkbaar heel erg veel accounts had voor de tijd dat ik heel gedisciplineerd Keepas gebruikte. Ben heel de tijd passwords aan het resetten en te gokken welk emailadres ik ook alweer had gebruikt...
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
De camera was voor mij de reden om de Ultra te kopen. Mijn outdooractiviteiten deel ik graag online en ik maak graag foto's, zonder altijd met mijn fullframe te moeten sjouwen.tjberkhof schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:58:
Even een toevingkje. Net wat fotos van mijn dochter gemaakt, in het pikkedonker. Ik kom haar zelf dus niet zien. Eentje met nachtmodus uit, eentje met nachtmodus aan.
Im impressed.
Edit
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goede toevoeging. Is inderdaad bij een schone installatie.^^0nMe schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:10:
[...]
Dat lijkt alleen te zijn als je hem helemaal vanaf 0 installeert.
Hier exact dezelfde ervaring met de S22U 256GB Burgundy. Geen rare zwarte schermen of uitval, alles werkt zoals het hoort. Het 6.8" AMOLED scherm is echt een plaatje; goed gekalibreerd en flink formaat. Je moet er wel van houden, want hij is vrij massief door het formaat, het vierkante model en het forse gewicht. Wat ik ook merk is dat de variabele refresh rate bij het schakelen tussen laag en hoog een lichte hapering geeft. Dit is alleen 'vanuit stilstand' en je merkt het niet als je gewoon bezig bent met dingen. Dit moeten ze nog wat beter finetunen.^^0nMe schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 17:09:
Camera's zijn echt rete goed naar mijn idee. Zeer natuurgetrouwe kleuren, goede performance bij zowel veel als weinig licht en het zoomen is bizar.. hij krijgt dingen scherp waarvan ik denk 'heh, dat kán toch niet?'. 30x zoomen en dan allles scherp zien op de foto is bizar. Maargoed ik kom van Oneplus en daar was de camera altijd wat 'mweh'. Heb ook een tijdje de Pixel 6 Pro gehad en de cameras zijn zeer vergelijkbaar qua kwaliteit en mogelijkheden. De beeldstabilisatie (OIS) bij filmen is echt enorm indrukwekkend, bij wat getril zie je er niéts van terug in de beelden.
Bluetooth is stabiel met m'n koptelefoon, signaal bij bellen stabiel en ook de speakers zijn goed voor bellen. Opladen gaat van 0% naar 65% in 30 minuten en in totaal kost het 1 uur van 0 naar 100%. Acceptabel, al had ik met 45w een tijd onder de 1 uur verwacht. Heb het gevoel dat Samsung adverteert met 45w laden terwijl de telefoon dit (nog) niet volledig/goed ondersteunt. Net als dat Google met de Pixel 6 (pro) sneller laden beloofde dan de telefoon daadwerkelijk kon. Ben benieuwd of reviewers hier nog wat echt goede metingen voor gaan doen. De fingerprint scanner werkt snel maar herkent niet altijd m'n vinger, hier moet ik nog wat mee finetunen.
De Android ervaring is.. prima. De bloatware valt mee en het meeste kan er zo van af (alle FB meuk etc.). Via ADB ga ik nog wat extra meuk verwijderen, rooten lijkt voor nu niet nodig. Samsung bouwt wel wat eigenaardigheden in waar ik als 7 jaar Oneplus gebruiker moeilijk aan kan wennen, maar ik geef het een kans. Het OS zit relatief vol met Samsung features, maar het is beter dan merken al Huawei en Xiaomi etc. Ik heb alles overgezet met Samsung Smart Switch en dat werkte.. oké. Met kabel lukte het absoluut niet, wat ik ook probeerde ik kreeg geen verbinding tussen beide telefoons. Draadloos lukte het wel direct en dit duurde 35 minuten ongeveer. Alle apps werken keurig overgezet, maar al m'n app accounts/wachtwoorden niet. Geen idee waarom, hij wil ook alles in Samsung Pass opslaan terwijl dit naar mijn ervaring altijd gewoon een Google feature was. Overal opnieuw inloggen kostte wat werk, maarja.
Samsung gebruikt behoorlijk veel animaties bij transities tussen apps bijvoorbeeld. Als ik snel tussen 2 apps schakel (ik gebruik 3 button navigation.. sorry.) dan gaat dit behoorlijk traag vanwege de animatie. Bij Oneplus gaat dit rete snel, maar bij Samsung moet er per sé een gare tranisite animatie. Ik heb in de developer options transities en animaties al van 1.0x naar 0.5x gezet zoals ik altijd doe, maar de Android ervaring is wel echt minder snappy dan bij Oneplus. Dat is m'n grootste ergernis aan Samsung One UI, er mag wat meer focus op snelheid komen naar mijn mening. Ik heb wel direct Nova launcher weer als standaard launcher ingesteld.
De levering is relatief karig. Geen oplader, geen hoesje, geen bruikbare screen protector vanuit de fabriek. Voor het premium segment toch wel jammer, maar misschien ben ik altijd verwend door Oneplus die dat wél allemaal meeleverde. Ik verwachtte voor dit bedrag toch wel wat extra's. De S-Pen is een toffe gadget, maar ik moet nog even uitvogelen hoe nuttig ik het echt vind en of ik er gebruik van ga maken. Hij werkt goed, de delay is echt vrijwel nihil en het voelt bij tekenen/schrijven als een echt pennetje
De batterij moet ik nog voor langere tijd testen, daar kan ik nog niet echt een ervaring over delen. Ik zat vanochtend op 100% en nu op 69%, denk dat ik rond 0:00 op ~50% uitkom. Over SOT kan ik nog weinig zinnigs zeggen.
Over het algemeen aardig tevreden voor nu, maar ben er nog niet over uit of ik de telefoon ga houden. Wil even wat software patches afwachten om te zien of Samsung de Exynos chip kan optimaliseren en de Android ervaring wat snappier kan maken. Weet alleen niet of dit uberhaupt lukt en/of op de agenda staat. Mag hopen dat ze hun eigen chips flink ondersteunen. Ik ga ook de Oneplus 10 Pro Europa launch in de gaten houden midden maart. Daar mag dan wel halve Oppo software op komen, maar als de prijs goed is ga ik misschien terug naar Oneplus. Dat merk is wat verloedert, maar ik was altijd erg tevreden met de batterij en snelheid van het OS. Ik ben helaas een beetje ene gewoontedier, dat maakt wisselen van merk lastig. We gaan het zien
Hahah, ben niet de enige die hard heeft mogen werken dusstin00 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:15:
[...]
Ik heb alles overgezet met Samsung Smart Switch en dat werkte.. oké. Met kabel lukte het absoluut niet, wat ik ook probeerde ik kreeg geen verbinding tussen beide telefoons. Draadloos lukte het wel direct en dit duurde 35 minuten ongeveer. Alle apps werken keurig overgezet, maar al m'n app accounts/wachtwoorden niet. Geen idee waarom, hij wil ook alles in Samsung Pass opslaan terwijl dit naar mijn ervaring altijd gewoon een Google feature was. Overal opnieuw inloggen kostte wat werk, maarja.
Ik vraag me af waar het beheer van al die in app credentials precies zit, want als die nu inderdaad in Samsung Pass ipv ergens in Google worden opgeslagen zodat ze bij een volgende overstap wel 1-op-1 meekunnen, dan is dat bijna een killer feature te noemen. Zelfs de sortering/volgorde van de apps in mijn app drawer zijn exact overgezet nu, dus dit is het enige overgebleven minpuntje. Ik vermoed dat dit bij Apple wél zo is geregeld en dan snap ik het wel waarom mensen niet meer terug willen. Het is echt een rotklus, zeker als je ieder jaar overstapt op een nieuwe
D3-Monk
Toevallig iemand anders ook last van de mijnkpn app? Die is nodig voor de eSim maar deze app zorgt er voor dat de telefoon naar lock screen gaat bij het opstarten, als je dan eindelijk in de app zit gaat het met eSim installeren fout. Uit de app gaan zorgt ook nog voor een vastloper van de home app.
Factory reset deed helaas niets..
ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput
Weet je toevallig of Google Authenticator ook overgezet wordt inclusief al je codes?^^0nMe schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:48:
[...]
Hahah, ben niet de enige die hard heeft mogen werken dus![]()
Ik vraag me af waar het beheer van al die in app credentials precies zit, want als die nu inderdaad in Samsung Pass ipv ergens in Google worden opgeslagen zodat ze bij een volgende overstap wel 1-op-1 meekunnen, dan is dat bijna een killer feature te noemen. Zelfs de sortering/volgorde van de apps in mijn app drawer zijn exact overgezet nu, dus dit is het enige overgebleven minpuntje. Ik vermoed dat dit bij Apple wél zo is geregeld en dan snap ik het wel waarom mensen niet meer terug willen. Het is echt een rotklus, zeker als je ieder jaar overstapt op een nieuwe
Indien nee, lijkt me dat ook een vervelende klus. Vermoed dat je dan op alle site's moet gaan inloggen en 2FA opnieuw instellen?
Nee, maar gelukkig is er in de GA app zelf een oplossing mits je je oude telefoon nog bij de hand hebt.Pap3rclip schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:59:
[...]
Weet je toevallig of Google Authenticator ook overgezet wordt inclusief al je codes?
Indien nee, lijkt me dat ook een vervelende klus. Vermoed dat je dan op alle site's moet gaan inloggen en 2FA opnieuw instellen?
Je kunt dan namelijk met je nieuwe telefoon een QR code scannen die je kunt laten aanmaken in de app en dan pakt ie in 1x alle accounts over.
D3-Monk
Ah fantastisch!^^0nMe schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:08:
[...]
Nee, maar gelukkig is er in de GA app zelf een oplossing mits je je oude telefoon nog bij de hand hebt.
Je kunt dan namelijk met je nieuwe telefoon een QR code scannen die je kunt laten aanmaken in de app en dan pakt ie in 1x alle accounts over.
Ik heb even voor je gekeken en ik krijg het ook.ThePsycho schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:57:
Toevallig iemand anders ook last van de mijnkpn app? Die is nodig voor de eSim maar deze app zorgt er voor dat de telefoon naar lock screen gaat bij het opstarten, als je dan eindelijk in de app zit gaat het met eSim installeren fout. Uit de app gaan zorgt ook nog voor een vastloper van de home app.
Ik heb wel een workaround gevonden, je moet even de opslag van de app verwijderen en dan inloggen en kiezen voor inloggen met code en niet biometrie.
Het lijkt erop dat de implementatie van MijnKPN app iets geks doet met de vingerafdruk scanner. Want mijn bank app werkt bijvoorbeeld prima met de scanner.
Helaas heeft dat het probleem bij mij niet opgelostV-rg schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:13:
[...]
Ik heb even voor je gekeken en ik krijg het ook.
Ik heb wel een workaround gevonden, je moet even de opslag van de app verwijderen en dan inloggen en kiezen voor inloggen met code en niet biometrie.
Het lijkt erop dat de implementatie van MijnKPN app iets geks doet met de vingerafdruk scanner. Want mijn bank app werkt bijvoorbeeld prima met de scanner.
Was wel te proberen in ieder geval. dat eSIM koppelen niet werkt snap ik ook niet, het zou toch niet heel spannend moeten zijn.
Bij oneplus naar oneplus of oneplus naar Google pixel ging alles mee, ook wachtwoorden. Al m'n accounts en wachtwoorden werden dan automatisch weer ingevuld bij elke app. Samsung Smart switch doet het niet in ieder geval^^0nMe schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:48:
[...]
Hahah, ben niet de enige die hard heeft mogen werken dus![]()
Heb sinds vandaag ook de ultra in huis, komende van een s10 plus merk ik toch een serieuze vooruitgang qua snelheid, 120 hz scherm, camera enzo. Heb ook nog geen last gehad van plots zwart scherm. Batterij kan ik nog niks over zeggen omdat je alles terug moet instellen. Als jullie hem opladen doen jullie dit tot 100 procent of kies je voor de optie dat ie maar tot 85 procent oplaad?
Ik kies voor de 85%, heb dit ook op de Fold 3.Blokkie90 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:26:
Heb sinds vandaag ook de ultra in huis, komende van een s10 plus merk ik toch een serieuze vooruitgang qua snelheid, 120 hz scherm, camera enzo. Heb ook nog geen last gehad van plots zwart scherm. Batterij kan ik nog niks over zeggen omdat je alles terug moet instellen. Als jullie hem opladen doen jullie dit tot 100 procent of kies je voor de optie dat ie maar tot 85 procent oplaad?
Die 85% zie ik alleen als meerwaarde als dat ding (net als bijvoorbeeld sommige laptops) 24/7 aan de lader hangt.Blokkie90 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:26:
Weet je nog waarmee je je Oneplus backup naar Oneplus/Pixel had overgezet? Ik kan me herinneren dat van mijn Oneplus One naar S7 Edge gewoon via Google ging, maar dat was toen een drama omdat ie app voor app opnieuw ging downloaden en installeren. Dan was je een dag verder voordat alles klaar was...stin00 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:23:
[...]
Bij oneplus naar oneplus of oneplus naar Google pixel ging alles mee, ook wachtwoorden. Al m'n accounts en wachtwoorden werden dan automatisch weer ingevuld bij elke app. Samsung Smart switch doet het niet in ieder gevalM'n toetsenbord vult ook niet bepaalde standaard woorden meer aan die ik veel gebruikte, heb het gevoel dat de Google (drive) backup niet wordt aangesproken bij Samsung Smart switch.
D3-Monk
Ik heb de S22 gereset naar fabrieksinstellingen zonder een backup terug te zetten en tot nu toe draait het een stuk soepeler.
Ik had eerst wat haperingen tijdens scrollen of snel wisselen tussen apps en dat heb ik nu niet meer gezien. Maar dat kan nog terugkomen al hoop ik van niet.
Wat betreft de camera ben ik nog niet overtuigd. Voor mij is het filmen het belangrijkst en ik heb het idee dat de electonische stabilisatie nog niet goed werkt. Als ik tijdens het filmen draai naar rechts of links dan gaat dat niet soepel en zie dan een schokje of schokjes.
Ik wilde mijn iPhone 13 juist wegdoen maar ja dat ding is erg smooth en filmt goed.
Ik had eerst wat haperingen tijdens scrollen of snel wisselen tussen apps en dat heb ik nu niet meer gezien. Maar dat kan nog terugkomen al hoop ik van niet.
Wat betreft de camera ben ik nog niet overtuigd. Voor mij is het filmen het belangrijkst en ik heb het idee dat de electonische stabilisatie nog niet goed werkt. Als ik tijdens het filmen draai naar rechts of links dan gaat dat niet soepel en zie dan een schokje of schokjes.
Ik wilde mijn iPhone 13 juist wegdoen maar ja dat ding is erg smooth en filmt goed.
Hier sinds gisteren ook de 22u en gelukkig geen problemen zoals anderen die ervaren.
Wat ik wel raar vind, ik heb hem gekocht met inruil korting maar lees nergens hoe of wat. Ik zie dat andere melden dat je het andere toestel binnen 7 dagen moet opsturen maar moet ik wel weten waar heen... Mis ik wat?
Wat ik wel raar vind, ik heb hem gekocht met inruil korting maar lees nergens hoe of wat. Ik zie dat andere melden dat je het andere toestel binnen 7 dagen moet opsturen maar moet ik wel weten waar heen... Mis ik wat?
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Sinds vandaag is de Ultra binnen en ook ik heb nog geen last van een scherm dat zwart wordt of serieuze haperingen.RoelsRules schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:23:
Hier sinds gisteren ook de 22u en gelukkig geen problemen zoals anderen die ervaren.
Check je e-mail, als het goed is heb je daar een mail over het inruilen, kan je een verzendbon downloaden, etc. Die 7 dagen zou ik niet te veel aan vasthouden. In principe mag je je nieuwe telefoon binnen 30 dagen retourneren en als je je huidige gaat inruilen, dan is het alleen maar lastig voor beide partijen als je tot retournering overgaat, want dan moet dat inruiltoestel ook weer terug.
Ik krijg maandag mijn toestel binnen.
Wat is de beste optie?
Alles via mijn Google account terugzetten, heb nu een oneplus nord 2.
Of vanaf 0 beginnen. Dus alles via de play store downloaden en installeren.
Wat is de beste optie?
Vanaf 0 beginnen in principe, maar je kan de eerste proberen en als je issues hebt alsnog voor 2 gaan. Maar zeer regelmatig toch van issues gehoord waarbij een clean install de oplossing wassatshow schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:56:
Ik krijg maandag mijn toestel binnen.
Wat is de beste optie?
Dan begin ik meteen bij 0. WhatsApp wordt toch bij Google opgeslagen net als de mail.m0ridin schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:04:
[...]
Vanaf 0 beginnen in principe, maar je kan de eerste proberen en als je issues hebt alsnog voor 2 gaan. Maar zeer regelmatig toch van issues gehoord waarbij een clean install de oplossing was
Even een back-up maken van nova launcher. Denk dat ik dan al een stuk op weg ben.
Ik had inderdaad ook eerst alles van een backup gedaan, daarna was het toestel erg traag en een hele maar dan ook een hele slechte benchmark in geekbench. Ook last van een zwart scherm en haperingen.m0ridin schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:04:
[...]
Vanaf 0 beginnen in principe, maar je kan de eerste proberen en als je issues hebt alsnog voor 2 gaan. Maar zeer regelmatig toch van issues gehoord waarbij een clean install de oplossing was
Daarna een clean install gedaan en nu werk het een stuk beter, geen haperingen en of zwarte schermen en een veel betere score in geekbench.
Ds mijn advies is een clean install.
Edit: typo
Via oneplus was Oneplus Switch en naar Google Pixel ging alles inderdaad via Google zelf. Dat werkte allebei veel beter dan Samsungs eigen app.. die ga ik niet meer gebruiken, tenzij het misschien Samsung naar Samsung is.^^0nMe schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:34:
[...]
Weet je nog waarmee je je Oneplus backup naar Oneplus/Pixel had overgezet? Ik kan me herinneren dat van mijn Oneplus One naar S7 Edge gewoon via Google ging, maar dat was toen een drama omdat ie app voor app opnieuw ging downloaden en installeren. Dan was je een dag verder voordat alles klaar was...
Ik vind trouwens de helderheid van het scherm instellen lastig, ding kan absurd fel en staat bijna altijd op 10% ofzo
Ik zie het... Is dus een mail van een andere afzender en was in een mapje terecht gekomen.Koekiemonsterr schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:55:
[...]
Sinds vandaag is de Ultra binnen en ook ik heb nog geen last van een scherm dat zwart wordt of serieuze haperingen.
Check je e-mail, als het goed is heb je daar een mail over het inruilen, kan je een verzendbon downloaden, etc. Die 7 dagen zou ik niet te veel aan vasthouden. In principe mag je je nieuwe telefoon binnen 30 dagen retourneren en als je je huidige gaat inruilen, dan is het alleen maar lastig voor beide partijen als je tot retournering overgaat, want dan moet dat inruiltoestel ook weer terug.
Staat dat de inruil vergoeding 49 is... Ik dacht 149. Dan is het wellicht interessant voor me dat ik de 'administratie boete' betaal, het toestel is 150 zeker waard
Of zie ik het verkeerd en was er in het proces wel 149... Iets te snel op bestellen geklikt maandag
Vandaag de S22U 256 binnen gehad en alles overgezet van m'n S21U. Ik merk toch wel een snelheidsverschil. Van de setup menu's, tap to wake, gewoon surfen en Youtube. M'n bankieren app en Digid laden sneller.
Vooralsnog erg happy met de upgrade. Morgen overdag maar de camera eens uitproberen buiten.
Vooralsnog erg happy met de upgrade. Morgen overdag maar de camera eens uitproberen buiten.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Kun je opnieuw een (nep) bestelling doen en kijken wat je oorspronkelijk kreeg voor je toestel? Het is namelijk direct verrekend, dus als het goed is krijg je niets extra's gestort als je het toestel hebt ingeleverd. Je moet alleen terugbetalen als je niets opstuurt. Maar als ze die 100 of 150 euro in die administratieve boete niet hebben meegerekend, wordt het wel heel interessant om te bestellen en te doen alsof je iets wilt terugsturen.RoelsRules schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:19:
[...]
Ik zie het... Is dus een mail van een andere afzender en was in een mapje terecht gekomen.
Staat dat de inruil vergoeding 49 is... Ik dacht 149. Dan is het wellicht interessant voor me dat ik de 'administratie boete' betaal, het toestel is 150 zeker waard
Of zie ik het verkeerd en was er in het proces wel 149... Iets te snel op bestellen geklikt maandag
Ja, geen problemen mee gehad.ThePsycho schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:57:
De link werkt niet meer dus kan ik dat niet testen.EEE-lover schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:57:
[...]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Kun je opnieuw een (nep) bestelling doen en kijken wat je oorspronkelijk kreeg voor je toestel? Het is namelijk direct verrekend, dus als het goed is krijg je niets extra's gestort als je het toestel hebt ingeleverd. Je moet alleen terugbetalen als je niets opstuurt. Maar als ze die 100 of 150 euro in die administratieve boete niet hebben meegerekend, wordt het wel heel interessant om te bestellen en te doen alsof je iets wilt terugsturen.
Heb 828 euro betaald voor 256 model. In totaal 336 excl btw korting volgens de factuur.
Hi! Met veel belangstelling dit draadje gevolgd 9mdat ik weer mocht upgraden. Ook ik heb vandaag de s22u mogen ontvangen. Naar aanleiding van de eerste berichten online en in dit draadje was ik toch bang om een kat in de zak gekocht te hebben, maar gelukkig vallen de eerste benchmarktestjes me toch wel heel erg mee!
Heb er 3 geprobeerd waarvan ik kon vergelijken met resultaten die bekend waren van de snapdragon, ik plaats ze hieronder voor mensen die er ook evt wat waarde aan hechten;
Geekbench::strip_exif()/f/image/dac3QlvIcmxiqNkSx6cPr7km.jpg?f=fotoalbum_large)
3dmark::strip_exif()/f/image/l5HmzXiC9XI6fbeaCIjFAuOP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j2i96UY4dAS6n34peE1NLiXA.jpg?f=fotoalbum_large)
Antutu::strip_exif()/f/image/l5YrtVyOiPdRbObUJPQVOWGl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gCwMF81VcQ2MSevv8A4uLL85.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gIWlJhpTxadp58FJ1VplGcEI.jpg?f=fotoalbum_large)
Knip, discussie over Exynos vs Snapdragon hoort in het daarvoor bestemde topic, zie de topic waarschuwing.
Verder heb ook ik last van zwarte schermen bij het gebruik van Chrome. Maak me daar niet zo heel veel zorgen om. Chrome en play store geven aan dat er een update beschikbaar is maar die krijg ik niet geïnstalleerd. Zal dus wel een software dingetje zijn.
Heb er 3 geprobeerd waarvan ik kon vergelijken met resultaten die bekend waren van de snapdragon, ik plaats ze hieronder voor mensen die er ook evt wat waarde aan hechten;
Geekbench:
:strip_exif()/f/image/dac3QlvIcmxiqNkSx6cPr7km.jpg?f=fotoalbum_large)
3dmark:
:strip_exif()/f/image/l5HmzXiC9XI6fbeaCIjFAuOP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j2i96UY4dAS6n34peE1NLiXA.jpg?f=fotoalbum_large)
Antutu:
:strip_exif()/f/image/l5YrtVyOiPdRbObUJPQVOWGl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gCwMF81VcQ2MSevv8A4uLL85.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gIWlJhpTxadp58FJ1VplGcEI.jpg?f=fotoalbum_large)
Knip, discussie over Exynos vs Snapdragon hoort in het daarvoor bestemde topic, zie de topic waarschuwing.
Verder heb ook ik last van zwarte schermen bij het gebruik van Chrome. Maak me daar niet zo heel veel zorgen om. Chrome en play store geven aan dat er een update beschikbaar is maar die krijg ik niet geïnstalleerd. Zal dus wel een software dingetje zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 20-02-2022 07:11 ]
Smart switch hoef je inderdaad toch helemaal niet te gebruiken? Als je dat overslaat kan je denk ik gewoon een Google backup terugzetten en dan komen je accounts etc wel mee? Althans dat is mijn ervaring met mn huidige telefoon (oneplus 6). Ben benieuwd of iemand kan testen of dit idd zo is.stin00 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:15:
[...]
Via oneplus was Oneplus Switch en naar Google Pixel ging alles inderdaad via Google zelf. Dat werkte allebei veel beter dan Samsungs eigen app.. die ga ik niet meer gebruiken, tenzij het misschien Samsung naar Samsung is.
Ik vind trouwens de helderheid van het scherm instellen lastig, ding kan absurd fel en staat bijna altijd op 10% ofzomaar tijdens de zomer is het wel top natuurlijk
En wat is het verschil tussen gewoon je tel installeren zoals ie uit de doos komt en een clean install? Als je bij dat laatste ervoor kan kiezen om Samsung apps niet te installeren ga ik dat sowieso doen zodra ik hem binnen heb
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Helaas werken andere eSIM apps ook niet (crashen allemaal). Jammer, maar denk dat dit een garantiekwestie is.
Ja foutje gemaakt door Samsung Smart switch te gebruiken, had andere verwachtingen.. achja, is allemaal goed gekomenMaardiweb schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 23:09:
[...]
Smart switch hoef je inderdaad toch helemaal niet te gebruiken? Als je dat overslaat kan je denk ik gewoon een Google backup terugzetten en dan komen je accounts etc wel mee? Althans dat is mijn ervaring met mn huidige telefoon (oneplus 6). Ben benieuwd of iemand kan testen of dit idd zo is.
En wat is het verschil tussen gewoon je tel installeren zoals ie uit de doos komt en een clean install? Als je bij dat laatste ervoor kan kiezen om Samsung apps niet te installeren ga ik dat sowieso doen zodra ik hem binnen heb
Ik dacht eerst ook smartswitch te gebruiken om mijn gegevens over te zetten van iphone 12 pro max naar de ultra. Maar ik ga morgen toch een clean install doen dat lijkt me beter.
Hier zit ik op 213 korting met alleen de 100 euro inruilkorting op de S22. Dus denk dat die 49 wel klopt dan? 50+49 extra is al 300 en dan nog een beetje extra korting van de ultra zelf.RoelsRules schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:00:
[...]
De link werkt niet meer dus kan ik dat niet testen.
Heb 828 euro betaald voor 256 model. In totaal 336 excl btw korting volgens de factuur.
Mijn S9+ was ook maar 67 waard, dus de kapotte A41 van pa lever ik er maar op in die 0 waard schijnt te zijn
Gamertag: timmie271
Ik heb ook een clean install gedaan bevalt goed..nog niks geen problemen gehad.elaho schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 23:24:
Ik dacht eerst ook smartswitch te gebruiken om mijn gegevens over te zetten van iphone 12 pro max naar de ultra. Maar ik ga morgen toch een clean install doen dat lijkt me beter.
Behalve dan dat mijn fingerprint sensor matig werkt met screenprotector.
Ik kan ook esim gebruiken bij kpn, kan alleen mijn tweede reserve toestel niet gebruiken.
Heb nu een duo simkaart, die werkt dan niet meer heb ik begrepen.
Moet alleen even kijken hoe ik de clean install ga doen om geen apps te vergeten. Denk dat ik van mijn huidige toestel screenscots ga maken en aan aan de hand daarvan de apps ga installeren via de play store.
Of heeft iemand een beter idee hiervoor?
Moet alleen even kijken hoe ik de clean install ga doen om geen apps te vergeten. Denk dat ik van mijn huidige toestel screenscots ga maken en aan aan de hand daarvan de apps ga installeren via de play store.
Kan dat helemaal niet, wanneer je esim gebruikt of alleen bij KPN niet?satshow schreef op zondag 20 februari 2022 @ 07:40:
Ik kan ook esim gebruiken bij kpn, kan alleen mijn tweede reserve toestel niet gebruiken.
In de PlayStore ('manage apps and device') kun je 'not installed' kiezen en dan zie je alle apps, die je ooit geïnstalleerd hebt gehad. Als dat er veel te veel zijn, kun je beter de screenshots methode volgen.satshow schreef op zondag 20 februari 2022 @ 07:40:
Heb dat gevraagd aan kpn die gaf aan dat e-sim en duo simkaart niet beiden geactiveerd kunnen worden. Heb zojuist gevraagd waarom dat niet kan.Peatsmoke schreef op zondag 20 februari 2022 @ 07:42:
[...]
Kan dat helemaal niet, wanneer je esim gebruikt of alleen bij KPN niet?
Hoe het bij andere providers zit weet ik niet.
Ah, oke... Ik dacht even dat een duo-sim gewoon niet mogelijk was met esim. Zou ik neem soms wel eens een back-up toestel mee in mijn rugzak, met een tweede simkaart voor noodgevallen.satshow schreef op zondag 20 februari 2022 @ 07:57:
[...]
Heb dat gevraagd aan kpn die gaf aan dat e-sim en duo simkaart niet beiden geactiveerd kunnen worden. Heb zojuist gevraagd waarom dat niet kan.
Hoe het bij andere providers zit weet ik niet.
Als je hem op de Samsung site hebt besteld dan krijg je 100 euro extra voor je inruil bij de preorder van de S22, maar die 100 euro wordt dan meteen van de prijs afgetrokken. De inruil zelf gebeurt pas achteraf. Dus ik denk dat het hem daar in zit.RoelsRules schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:19:
[...]
Ik zie het... Is dus een mail van een andere afzender en was in een mapje terecht gekomen.
Check, dus dan toch 149. En die 49 + admin kosten ben ik kwijt als ik hem niet inlever (cq krijg ik dan een factuur van).GekkePrutser schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:06:
[...]
Als je hem op de Samsung site hebt besteld dan krijg je 100 euro extra voor je inruil bij de preorder van de S22, maar die 100 euro wordt dan meteen van de prijs afgetrokken. De inruil zelf gebeurt pas achteraf. Dus ik denk dat het hem daar in zit.
Zal de mail eens goed lezen of de originele lader en zo er nu echt bij moet (zou niet weten waar die is) en bedenken wat ik ga doen.
Ja maar die keer dat je de hele dag in vergadering zit met collega's en dan daarna uit eten gaat, zit je dan echt met een probleem. Dus ga je je daarover druk lopen maken. Dat zou ik doen in elk geval.Inhumanous schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:55:
Ik heb zelf de normale S22 besteld en maak me allemaal niet zo druk om batterij, als ik hem om 6-7 uur s'ochtends van de lader haal en om 7 uur s'avonds thuis kom en dan nog 10% so be it dan gaat die of tussentijds aan de lader of lekker als ik thuis ben.
Ik vind het van een telefoon ook heel fijn als die gewoon stevig meer dan een dag meegaat. 's avonds gaat hij altijd wel aan de lader maar hij moet het wel echt met gemak kunnen redden, zodat het ook lukt als ik geen lader bij de hand heb en hem eens wat meer gebruik.
Vergeet ook niet dat het niet echt goed is voor de accu om hem steeds van 100 naar 10% te trekken. Beter om tussen 80 en 20 te blijven dus als je wat reserve hebt om dat te kunnen doen is het nog beter.
Ik denk ook over de S22. Ben vorig jaar van de S8 naar een OnePlus 8 gegaan maar door het oppo verhaal wil ik toch naar weer terug. Ook ben ik na een jaar niet gewend aan het grotere formaat. Vind het nog steeds te groot.. Het S8 formaat was gewoon perfect... Op de een of andere manier maken die past millimeter breedte toch veel uit. De hoogte boeit me niet eens zoveel.
Maar ik ga even afwachten hoe de reviews van de accu gaan zijn. Met name omdat die iets achteruit gegaan is.
[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 20-02-2022 08:35 ]
Na een clean install had ik aanvankelijk geen last meer van zwarte schermen, nu wel weer... scherm gaat even op zwart en weer aan en springt daarna weer uit, hierna moet je hem weer aanzetten.
Ik denk dat dit toestel retour gaat, beetje klote omdat ik 40e heb uitgegeven aan de screenprotector.
Ik denk dat dit toestel retour gaat, beetje klote omdat ik 40e heb uitgegeven aan de screenprotector.
Er zijn altijd mensen die beren op de weg zien.GekkePrutser schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:28:
[...]
Ja maar die keer dat je de hele dag in vergadering zit met collega's en dan daarna uit eten gaat, zit je dan echt met een probleem. Dus ga je je daarover druk lopen maken. Dat zou ik doen in elk geval.
...
Zo'n edge case als deze zou ik me niet druk om maken. Tijdens een koffie moment zo'n dag even 15 bijladen en het probleem is er niet meer.
Verder. Een grotere accu in de S22 kan, maar dan wordt het ding groter en zwaarder en kan je met zo goed de S22+ nemen.
Ai. Dit zijn geen goede berichtenSjoerd_r schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:39:
Na een clean install had ik aanvankelijk geen last meer van zwarte schermen, nu wel weer... scherm gaat even op zwart en weer aan en springt daarna weer uit, hierna moet je hem weer aanzetten.

Ik had gister even last dat de onderste cm van het scherm storing gaf wanneer ik in Whatsapp door icoontjes bladerde. (Echter alleen in WhatsApp, nergens anders opgemerkt, ook niet wanneer ik door berichten scrolde) Nu doet het scherm het goed..
Qua batterij drain in 12 uur tijd in stand-by modus, is slechts 5%.
Vindt dit vrij netjes.
Vindt dit vrij netjes.
Een aantal van jullie doen een clean install. Dit is natuurlijk het beste om zo schoon mogelijk te beginnen, maar je bent effe bezig.
Wellicht een tip voor iedereen. Zelf heb ik backup and restore al een aantal keren gebruikt:
https://play.google.com/s...hl=nl&showAllReviews=true
Bij mij werkt dit super, door de apps op het oude toestel te backuppen. Daarna die map naar je nieuwe toestel kopieren en de app installeren. Zo installeert die in 1x alle apps die je gebackupt hebt. In mijn geval zijn dit er meer dan 100. na installatie moeten de apps nog wel geconfigureerd worden, omdat het dan een schone app is, zonder instellingen en logins ed.
Wellicht een tip voor iedereen. Zelf heb ik backup and restore al een aantal keren gebruikt:
Bij mij werkt dit super, door de apps op het oude toestel te backuppen. Daarna die map naar je nieuwe toestel kopieren en de app installeren. Zo installeert die in 1x alle apps die je gebackupt hebt. In mijn geval zijn dit er meer dan 100. na installatie moeten de apps nog wel geconfigureerd worden, omdat het dan een schone app is, zonder instellingen en logins ed.
WiFi of data?038Robijno schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:41:
Qua batterij drain in 12 uur tijd in stand-by modus, is slechts 5%.
Vindt dit vrij netjes.
Ik heb na een clean install nog geen zwart scherm gehad gelukkig en toestel loopt veel beter.Sjoerd_r schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:39:
Maar ik ga ervan uit dat je nog een paar weekjes hebt om toestel retourneren. Misschien dat Samsung nog met een update komt. Tenminste daar hoop ik op.
Ja, zit bij kpn een retourformulier bij waarbij je kan aangeven dat je hem terugstuurt ivm een defect en dat je een nieuwe wil ontvangen. Moet je wel binnen 7 dagen hebben aangegeven.Garret1410 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:19:
[...]
Ik heb na een clean install nog geen zwart scherm gehad gelukkig en toestel loopt veel beter.
Maar ik ga ervan uit dat je nog een paar weekjes hebt om toestel retourneren. Misschien dat Samsung nog met een update komt. Tenminste daar hoop ik op.
Zonet bij een beetje surfen in Chrome sloeg het toestel vast voor ongeveer 30 seconden, daarna scherm op zwart.
Dank je wel voor de tip. Zal de eens bekijken.Aloysxda schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:56:
Een aantal van jullie doen een clean install. Dit is natuurlijk het beste om zo schoon mogelijk te beginnen, maar je bent effe bezig.
Volgens mij is dit een software probleem, op mijn huidige S10 (ga over naar de normale S22) heb ik dat ook zo nu en dan. Lijkt de telefoon vast te lopen en werkt het vaak pas na de telefoon met power knop in slaap te zetten, uit de slaap te halen en alle apps sluiten.Sjoerd_r schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:27:
[...]
Ja, zit bij kpn een retourformulier bij waarbij je kan aangeven dat je hem terugstuurt ivm een defect en dat je een nieuwe wil ontvangen. Moet je wel binnen 7 dagen hebben aangegeven.
Zonet bij een beetje surfen in Chrome sloeg het toestel vast voor ongeveer 30 seconden, daarna scherm op zwart.
Dit is sinds de upgrade naar Android 12.
Staat los van het toestel op zich. Wel irritant natuurlijk. Maar bij dergelijke bedragen verwacht iedereen een perfect functionerend geheel. Wat niet onlogisch is, maar bugs heb je altijd en zullen opgelost worden.
Heeft dus niets met de S22 op zich te maken.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Is dat zo'n roze lijn over de breedte van het scherm die soprt van knippert? Kom hem al paar keer op reddit tegen. Schijnt een defect zijn, geen software issue.pulstar schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:35:
Ik had gister even last dat de onderste cm van het scherm storing gaf wanneer ik in Whatsapp door icoontjes bladerde. (Echter alleen in WhatsApp, nergens anders opgemerkt, ook niet wanneer ik door berichten scrolde) Nu doet het scherm het goed..
Weet iemand trouwens of de gewone s22 2 simslots heeft of dat het 1 esim en 1 slot gaat zijn? Kan het niet echt vinden
Klinkt als een MEGA bekend probleem bij Samsung dat al dateerd vanaf de S7edge.Daan2020 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:46:
[...]
Is dat zo'n roze lijn over de breedte van het scherm die soprt van knippert? Kom hem al paar keer op reddit tegen. Schijnt een defect zijn, geen software issue.
Toen was het een roze/paarse verticale lijn die weleens kwam en steeds vaker kwam tot op een gegeven moment die lijn permanent was.
Werd bij mij netjes opgelost door het display keurig te vervangen EN een nieuwe accu te plaatsen (dat deden ze automatisch als het display eruit moest).
Keurig gedaan bij een Samsung service center incl. test en waterdichtheid verklaring en alles.
Tja, je plaatst iets op het scherm dat niet af fabriek daar zit en dat kan een sensor beinvloeden.Michel242186 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 02:00:
[...]
Ik heb ook een clean install gedaan bevalt goed..nog niks geen problemen gehad.
Behalve dan dat mijn fingerprint sensor matig werkt met screenprotector.
Deze is utrasoon dus zou er wellicht last van kunnen hebben, maar kan ook te maken hebben met de dikte en exacte materiaal van de protector aangezien niet iedereen dit heeft met een protector.
[Samsung Galaxy S20] eSIM + Dual Sim tegelijk gebruikengolden1988 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:54:
Weet iemand trouwens of de gewone s22 2 simslots heeft of dat het 1 esim en 1 slot gaat zijn? Kan het niet echt vinden
Denk hetzelfde als de S20 en S21.
Dual sim + eSIM (geen idee wat de max van eSIMs is).
sim1 + sim2
of
sim1 + esim(1) kun je gebruiken: http://x264.nl/dump/samsung_s21_sim_settings.jpg
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos