Ja ik vind het tegen vallen, en dat op de punten die ik mega belangerijk vind.
Laat ik duidelijk zijn:
- Design is top (maar is natuurlijk subjectief)
- Camera komt in alle tests prima voor de dag ! Perfect ? Nee maar goed genoeg en kan zelfs wat beter worden met updates (hebben we gezien bij de S21U).
- S-pen erin is altijd een voordeel
- Display stelt nooit teleur bij Samsung
- Prijs is niet goedkoop maar geen enkele flagship is dat nog, en als je ziet wat je krijgt is de prijs wellicht te rechtvaardigen.
MAAR uiteindelijk is performance en vooral accuduur belangerijk. Wij krijgen hier de Exynos 2200.
Je kan zoeken wat je wilt maar nergens vind ik iets van goede performance tov de 2100 van vorig jaar. Het vergelijken met de Iphone laat ik even achterwege want die vergelijking is helemaal kansloos.
Tevens vind ik nergens positieve berichten over de accuduur van deze soc.
De ene is wat negatiever als de ander maar als 1 ding duidelijk is dan is het dat we nergens duidelijk positief nieuws vinden op dit vlak.
Overal hetzelfde geklets over de looks, de spen, het scherm, allemaal zaken die we al minimaal een week weten. Het hete hangijzer wordt met name vermeden of er is vrijwel geen diepgang.
Ik geloof persoonlijk niet in het ' in-leren' en updates die zogenaamd een 20% boost zouden moeten geven om het enigzins goed te maken, dat gaat echt niet gebeuren.
Nee, ik zie performance die soms zelfs onder de 2100 zitten en een accuduur die in vele vergelijkingen onder die van de 2100 zit.
Ik heb er dus een hard hoofd in en zie dit niet echt goedkomen omdat het mijn inziens hardware issues/berpekingen zijn.
Opvallend is dat er nauwelijks aandacht aan besteed wordt en ik vermoed dat er een performance/benchmark embargo is.
We gaan het zien, mijn standpunt is duidelijk.
De 21U is zeker een goede deal maar ik vind de prijzen erg tegenvallen. Ik zie nergens koopjes en vind dan wat ze vragen voor een 1 jaar oud toestel dan duidelijk teveel.
[
Voor 4% gewijzigd door
Bomberman71 op 18-02-2022 22:28
]