Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 19:48

RMX

Kom zelf van een S21 Ultra af, en vandaag de S22 Ultra binnen gehad.

Even side by side getest, en word er niet heel warm van eerlijk gezegd.

Ik ga er vanuit dat software updates het sea wel kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 22:58
Sak3d schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:07:
[...]

Mooi zo. Wat is de algemene indruk van de reviews die je hebt gelezen? Gematigd positief?
Het koelsysteem komt erg positief over op basis van wat ik gezien heb.
Hitte is steeds meer een strijd en ook de Iphone soc's ontkomen er niet aan. Je kunt nu niet meer top prestaties neer zetten zonder fatsoenlijke koeling want dan gaat de boel throttlen en bereik je nog weinig.
Samsung heeft op dit punt stappen gemaakt. _/-\o_

Over de algemene performance en vooral batterijduur ben ik totaal niet onder de indruk. -O-
Mocht het je intereseren wil ik dat wel toelichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
satshow schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:12:
[...]

Dit is wel de snapdragon versie. Die hebben wij hier niet toch.
Correct, dat is Best Buy en dus de USA. En hier in de EU ga je geen SD8Gen1 vinden.
Gcam hangt heel erg van de soc af. vandaar dat je voor sommige toestellen moet wachten tot iemand hem aanpast en werkbaar maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
RMX schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:39:

Niet warm van, want ? Wat valt je dan tegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:39

Heb je dat normaal wel? Als je na 1 jaar een toestel ruilt? Heb dat al jaren niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkert.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 22:44
Nou telefoon is binnen.
Eerste indruk vergeleken met Rog phone 2 is goed. Gaat mij vooral om updatebeleid, goede features en lekker goede batterij.

Ben vooral benieuwd naar hoe de batterij het doet de komende twee weken. Anders mag die naar de volgende..

Meteen wel hoes eromheen met protector :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10 19:55
Rikkert. schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:50:
Nou telefoon is binnen.
Eerste indruk vergeleken met Rog phone 2 is goed. Gaat mij vooral om updatebeleid, goede features en lekker goede batterij.

Ben vooral benieuwd naar hoe de batterij het doet de komende twee weken. Anders mag die naar de volgende..

Duurt sowieso wel 1-2 weken voor de telefoon batterij jouw patronen heeft geleerd. Dus ja beetje heel snel om dan al te wisselen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 19:50
wat maakt iedereen zich toch zo ''Extreem'' druk over die batterij, tuurlijk het is fijn dat een batterij lekker lang mee gaat, maar we leven in 2022 overal zijn tegenwoordig stopcontacten/opladers.

8 uur per dag blijft die het ook wel doen, tegen de tijd dat de batterij rond de 10-20% komt ben je allang ergens geweest waar je even 15-20min bij kan laden.

Ik heb zelf de normale S22 besteld en maak me allemaal niet zo druk om batterij, als ik hem om 6-7 uur s'ochtends van de lader haal en om 7 uur s'avonds thuis kom en dan nog 10% so be it dan gaat die of tussentijds aan de lader of lekker als ik thuis ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 15:23
Goed verhaal man. 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rikkert.
Inhumanous schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:55:
wat maakt iedereen zich toch zo ''Extreem'' druk over die batterij, tuurlijk het is fijn dat een batterij lekker lang mee gaat, maar we leven in 2022 overal zijn tegenwoordig stopcontacten/opladers.

8 uur per dag blijft die het ook wel doen, tegen de tijd dat de batterij rond de 10-20% komt ben je allang ergens geweest waar je even 15-20min bij kan laden.

Ik heb zelf de normale S22 besteld en maak me allemaal niet zo druk om batterij, als ik hem om 6-7 uur s'ochtends van de lader haal en om 7 uur s'avonds thuis kom en dan nog 10% so be it dan gaat die of tussentijds aan de lader of lekker als ik thuis ben.
Het is 2022, we mogen er ook vanuit gaan dat een smartphone easy 1-2 dagen haalt, zelfs met veel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Ben nog steeds bezig met alles instellen.
Wat ik wel meteen mis is dat je in het edge schermpje niet meer met mappen naast elkaar kan zetten,dus 2 aan 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:29
Worden die S22U toestellen al pre-launch geshipped of iets? Ik dacht dat de leverdatum eind volgende week was.

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Las laatst wel ergens dat het verhaal dat de batterij de eerste paar dagen moet 'leren' een fabel is en dat het verschil nagenoeg verwaarloosbaar is.

Hopelijk vallen de eerste ervaringen wel mee, anders belooft het niet veel goeds.

Snap Samsung niet, dan breng je zo'n toestel uit met zo'n scherm en allerlei andere batterijvretende toeters en bellen erop en dan plaats je maar 5000 mah in de telefoon terwijl je in je midrangers 6000 of 7000 stopt. De telefoon is toch al zwaar en groot, paar mm en gram extra had echt niks uitgemaakt. Echt zonde weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Rikkert. schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:50:
Nou telefoon is binnen.

Erg benieuwd .. Ben zelf ook een ROG 2 user en zocht ook wat nieuws na ruim 2 jaar.
Ben erg verwend qua accuduur en vind ook ROG UI nog steeds erg fijn.
Maar goed, keek naar wat anders en de S22U keek ik erg naar uit maar de laatste dagen steeds minder vanwege de accuduur die nergens er positief uitspringt.

Hoor graag hoe jij hem ervaart als ROG 2 gebruiker.

Mijn ROG pro's:
- de accu natuurlijk
- mega snelle faceunlock
- Speakers
- auto gespreks recording
- alles werkt naar behoren
- snelle Hyper charge mits gebruikt met de bijbehorende lader, beetje picky met andere laders
- Camera verrast me soms aangenaam

Mijn Negatives:
- Geen wireless charge
- Geen IP rating
- Always on display erg beperkt
- Camera is soms echt beperkt
- update beleid Asus niet echt meer van deze tijd
- Oogt gedateerd

Erg moeilijk vond ik het om een opvolger te vinden ... Hoop gevestigd op de S22U en straks wellicht anders de Xiaomi 12 Ultra maar die komen vaak niet deze kant op en dan heb je soms uitgeklede versies.
Mischien anders dan maar de Rog6 van de zomer.

Naar de Rog5S gekeken maar vind ze duur en een hoop minpunten blijven, en update beleid is tot en met Android 13 ! Dat kan echt niet meer ... Mischien heb je mazzel dat ze je 14 gunnen maar daar gok ik niet op.

Overigens, heb er nooit echt serieus op gegamed, boeit me niet zo. Ben een poweruser en de ROG2 leende zich daar prima voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Ben benieuwd wanneer de eerste update komt, omdat we ook nog o beveiligingspatch van januari zitten en mijn S10 al die van februari had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
Tjona100 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:05:
Worden die S22U toestellen al pre-launch geshipped of iets? Ik dacht dat de leverdatum eind volgende week was.
Klopt.
Sommige zoals ik 😁 hebben hem al geleverd gekregen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Laatst online: 19:07
Rikkert. schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:02:
[...]

Het is 2022, we mogen er ook vanuit gaan dat een smartphone easy 1-2 dagen haalt, zelfs met veel gebruik.
Dat van we leven 2022 dus mogen vanuit gaan dat... Is meer wat jij graag zou willen... Maar accu's zijn nog steeds niet speciaal en hebben steeds meer ons scherm aan, meer apps op achtergrond etc..

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:09

Waar loop je niet heel warm van, is er iets dat slechter is?
Het is sowieso geen baanbrekend verschil maar eerder een evolutie op de s21

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
SuperVeloce schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:15:
[...]

Dat van we leven 2022 dus mogen vanuit gaan dat... Is meer wat jij graag zou willen... Maar accu's zijn nog steeds niet speciaal en hebben steeds meer ons scherm aan, meer apps op achtergrond etc..
Niet zijn mening maar iets wat de massa graag wilt. Lange accuduur was jarenlang de #1 op de diverse polls wereldwijd.
Het is ook niet vreemd dat men veel lof gaf aan Apple die eindelijk leverde met de 11 Pro Max, iets dat ervoor alleen voorbehouden was aan de Gamephones (oa ROG phone 1 en 2).
De reacties waren erg positief en steeds meer mensen in het Android domein vroegen er ook om.
Ook in dit topic zie je de wens regelmatig voorbij komen dus laten we aub niet net doen alsof het een gimmick is .......

Sterker nog, de Iphone was 10 jaar het pispaaltje als het kwam op accuduur want dat was nooit gewedig en vaak onder de maat. Iphone gebruikers kregen de bijnaam 'Wall Huggers' (was zelfs een Samsung campagne om Apple belachelijk te maken) omdat ze overal naar een stopcontact opzoek waren.
De laatste 2 jaren is de Iphone steeds meer de benchmark als het aankomt op accuduur. Dit gebeurd niet als zoiets onbelangerijk is en vrijwel niemand boeit.

[ Voor 20% gewijzigd door Bomberman71 op 18-02-2022 20:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RMX

RMX

izzet3838 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:17:
[...]

Waar loop je niet heel warm van, is er iets dat slechter is?
Het is sowieso geen baanbrekend verschil maar eerder een evolutie op de s21
Foto's zijn een stuk fletser qua kleur. Als ik zoom word het best korrelig bij low light.

Verder is de grip, de puntige hoeken, best wel heel irritant.
Als ik de S21 pak voelt dat zoveel fijner.

Ik ga morgen de camera eens uitgebreider testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:09
RMX schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 20:47:
[...]

Foto's zijn een stuk fletser qua kleur. Als ik zoom word het best korrelig bij low light.

Verder is de grip, de puntige hoeken, best wel heel irritant.
Als ik de S21 pak voelt dat zoveel fijner.

Ik ga morgen de camera eens uitgebreider testen.
Ik kijk alvast uit naar je bevindingen, de fellere hoeken vind ik persoonlijk fijn, aangezien ik hou van de note toestellen, je ervaringen met de camera en de accu ben ik wel nieuwsgierig naar.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:08

oNo

g0tanks schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:48:
DxOMark heeft een uitgebreide cameratest gedaan met de Ultra: https://www.dxomark.com/s...ultra-exynos-camera-test/

Test summary
With a DXOMARK Camera score of 131, the Samsung Galaxy S22 Ultra (Exynos) does not quite make it into the top flight in our smartphone camera ranking but performs overall well and delivers some improvements over its predecessor, the S21 Ultra, for example in video and zoom. But it cannot quite keep up with the best in class in areas such as texture/noise or night photography.

In photo mode, the camera does well, especially for color and exposure. Images show nice colors and a wide dynamic range. However, some luminance noise is usually noticeable, and the level of detail is not quite up with the best. Our testers also observed strong ringing artifacts in all conditions, and a ghosting effect can often be seen when capturing high-contrast scenes.

The ultra-wide camera produces similar results to the S21 Ultra in some ways but has been improved in low light, thanks to more effective noise reduction. When using the tele zoom, target exposure is accurate and white balance neutral in bright light and indoors at all tele settings. At close range, the level of captured detail is a little lower, when compared with competitors such as the Huawei P50 Pro or Xiaomi Mi11 Ultra, but at medium and long range, the S22 Ultra is on par, despite some artifacts. At very long tele settings, the S22 Ultra does well, thanks to its dedicated 10x tele camera.

In video mode, the S22 Ultra does well in bright light and under typical indoor conditions. The camera generally exposes well, and dynamic range is impressive, particularly in the highlights. Skin tones, color in general and white balance are nice, but tone mapping can result in too strong saturation in some HDR scenes. The autofocus works swiftly and smoothly, precisely tracking the subjects in a video scene. Video stabilization is generally effective when walking while recording, but a jello effect can become noticeable when panning quickly. Low-light video clips leave a little room for improvement. Our testers observed some shadow clipping and suboptimal white balance adaptation. There are also differences in sharpness between frames when walking in low light.
DXOMark vind ik best wel zwaar wegen bij het kiezen van een smartphone. Ik had een P30, daarna een P40 Pro. De P40 Pro is niet echt bruikbaar meer en nu heb ik een Mi 11 Ultra en Zenfone 8.
Als ik dan kijk naar de foto's, als simpele just click gebruiker, is mijn voorkeur P40, Mi 11, P30 en Zenfone 8. Anders dan volgens DXOMark.

De Mi 11 is te groot en de Miui launcher is ruk, die mag weg.
De Zenfone 8, met heerlijk formaat, verliest het van de oude P30, die ik nu weer gebruik. De S22 is hetzelfde formaat, dus ik hoop dat dat een verbetering is. Het lijkt er wel op!

In de toekomst gaat DXOMark bij mij minder zwaar wegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
oNo schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 21:10:
[...]

DXOMark vind ik best wel zwaar wegen bij het kiezen van een smartphone. Ik had een P30, daarna een P40 Pro. De P40 Pro is niet echt bruikbaar meer en nu heb ik een Mi 11 Ultra en Zenfone 8.
Als ik dan kijk naar de foto's, als simpele just click gebruiker, is mijn voorkeur P40, Mi 11, P30 en Zenfone 8. Anders dan volgens DXOMark.

De Mi 11 is te groot en de Miui launcher is ruk, die mag weg.
De Zenfone 8, met heerlijk formaat, verliest het van de oude P30, die ik nu weer gebruik. De S22 is hetzelfde formaat, dus ik hoop dat dat een verbetering is. Het lijkt er wel op!

In de toekomst gaat DXOMark bij mij minder zwaar wegen.
Het is al jaren bekend dat merken min of meer een keuring kopen. Net zoals dat voor een IP rating ook wordt betaald.
Omdat mensen er ooit waarde aan hechte was het een ideaal advertentiemiddel omdat Flagship consumenten nou eenmaal veel geven om de camera.
Jaren geleden viel het op dat toestellen die beduidend minder waren een hogere score hadden dan beduidend betere toestellen in allerlei reviews en blind tests.
Beetje bij beetje werden steeds meer gebruikers wakker maar ook nu nog zijn er mensen die het als leidraad hanteren.

Opvallend is dat de Chineze merken graag inkopen en de review er supersnel is, vaak sneller als dat de consument het heeft, terwijl het bij andere bekende merken soms weken tot maanden duurt.
Sommige toestellen zie je niet eens terug in de tests wat ansich weer vreemd is.
Kortom, een pak zout nemen bij de resultaten.

https://www.androidauthor...nking-troublesome-805633/

[ Voor 4% gewijzigd door Bomberman71 op 18-02-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Bomberman71 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 19:40:
[...]

Het koelsysteem komt erg positief over op basis van wat ik gezien heb.
Hitte is steeds meer een strijd en ook de Iphone soc's ontkomen er niet aan. Je kunt nu niet meer top prestaties neer zetten zonder fatsoenlijke koeling want dan gaat de boel throttlen en bereik je nog weinig.
Samsung heeft op dit punt stappen gemaakt. _/-\o_

Over de algemene performance en vooral batterijduur ben ik totaal niet onder de indruk. -O-
Mocht het je intereseren wil ik dat wel toelichten.
Yes, valt tegen?

ik twijfel sws nog. De s21 Ultra zal binnenkort wel goedkoper worden dus misschien is dat een betere deal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Sak3d schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:10:
[...]

Yes, valt tegen?

ik twijfel sws nog. De s21 Ultra zal binnenkort wel goedkoper worden dus misschien is dat een betere deal..
Ja ik vind het tegen vallen, en dat op de punten die ik mega belangerijk vind.

Laat ik duidelijk zijn:

- Design is top (maar is natuurlijk subjectief)
- Camera komt in alle tests prima voor de dag ! Perfect ? Nee maar goed genoeg en kan zelfs wat beter worden met updates (hebben we gezien bij de S21U).
- S-pen erin is altijd een voordeel
- Display stelt nooit teleur bij Samsung
- Prijs is niet goedkoop maar geen enkele flagship is dat nog, en als je ziet wat je krijgt is de prijs wellicht te rechtvaardigen.

MAAR uiteindelijk is performance en vooral accuduur belangerijk. Wij krijgen hier de Exynos 2200.
Je kan zoeken wat je wilt maar nergens vind ik iets van goede performance tov de 2100 van vorig jaar. Het vergelijken met de Iphone laat ik even achterwege want die vergelijking is helemaal kansloos.
Tevens vind ik nergens positieve berichten over de accuduur van deze soc.
De ene is wat negatiever als de ander maar als 1 ding duidelijk is dan is het dat we nergens duidelijk positief nieuws vinden op dit vlak.
Overal hetzelfde geklets over de looks, de spen, het scherm, allemaal zaken die we al minimaal een week weten. Het hete hangijzer wordt met name vermeden of er is vrijwel geen diepgang.

Ik geloof persoonlijk niet in het ' in-leren' en updates die zogenaamd een 20% boost zouden moeten geven om het enigzins goed te maken, dat gaat echt niet gebeuren.
Nee, ik zie performance die soms zelfs onder de 2100 zitten en een accuduur die in vele vergelijkingen onder die van de 2100 zit.
Ik heb er dus een hard hoofd in en zie dit niet echt goedkomen omdat het mijn inziens hardware issues/berpekingen zijn.

Opvallend is dat er nauwelijks aandacht aan besteed wordt en ik vermoed dat er een performance/benchmark embargo is.

We gaan het zien, mijn standpunt is duidelijk.

De 21U is zeker een goede deal maar ik vind de prijzen erg tegenvallen. Ik zie nergens koopjes en vind dan wat ze vragen voor een 1 jaar oud toestel dan duidelijk teveel.

[ Voor 4% gewijzigd door Bomberman71 op 18-02-2022 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:11
MKBHD review S22
YouTube: Galaxy S22 Review: The iPhone of Android!

Vraag me af wanneer Tweakers met de review komt. Of een andere grote tester met Exynos

[ Voor 26% gewijzigd door DoubleYouPee op 18-02-2022 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 08:38
Bomberman71 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:27:
[...]

Ja ik vind het tegen vallen, en dat op de punten die ik mega belangerijk vind.

Laat ik duidelijk zijn:

- Design is top (maar is natuurlijk subjectief)
- Camera komt in alle tests prima voor de dag ! Perfect ? Nee maar goed genoeg en kan zelfs wat beter worden met updates (hebben we gezien bij de S21U).
- S-pen erin is altijd een voordeel
- Display stelt nooit teleur bij Samsung
- Prijs is niet goedkoop maar geen enkele flagship is dat nog, en als je ziet wat je krijgt is de prijs wellicht te rechtvaardigen.

MAAR uiteindelijk is performance en vooral accuduur belangerijk. Wij krijgen hier de Exynos 2200.
Je kan zoeken wat je wilt maar nergens vind ik iets van goede performance tov de 2100 van vorig jaar. Het vergelijken met de Iphone laat ik even achterwege want die vergelijking is helemaal kansloos.
Tevens vind ik nergens positieve berichten over de accuduur van deze soc.
De ene is wat negatiever als de ander maar als 1 ding duidelijk is dan is het dat we nergens duidelijk positief nieuws vinden op dit vlak.
Overal hetzelfde geklets over de looks, de spen, het scherm, allemaal zaken die we al minimaal een week weten. Het hete hangijzer wordt met name vermeden of er is vrijwel geen diepgang.

Ik geloof persoonlijk niet in het ' in-leren' en updates die zogenaamd een 20% boost zouden moeten geven om het enigzins goed te maken, dat gaat echt niet gebeuren.
Nee, ik zie performance die soms zelfs onder de 2100 zitten en een accuduur die in vele vergelijkingen onder die van de 2100 zit.
Ik heb er dus een hard hoofd in en zie dit niet echt goedkomen omdat het mijn inziens hardware issues/berpekingen zijn.

Opvallend is dat er nauwelijks aandacht aan besteed wordt en ik vermoed dat er een performance/benchmark embargo is.

We gaan het zien, mijn standpunt is duidelijk.

De 21U is zeker een goede deal maar ik vind de prijzen erg tegenvallen. Ik zie nergens koopjes en vind dan wat ze vragen voor een 1 jaar oud toestel dan duidelijk teveel.
Tech chap op YouTube was niet negatief over de batterijduur vorige week (eu versie). Hij had het over meer dan 1 dag op 1 lading. Je kunt de s21 ultra momenteel niet goedkoper vinden dan de pre-order deals van de s22 ultra (zonder inruilkorting 1090 euro voor de 256gb versie inclusief gratis buds) dus ik zie niet in hoe dat überhaupt nu nog een betere deal kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Iemand een idee hoe je je pre-order van de Samsung-store kan annuleren?

Er staat geen order in mijn Samsung-account. Mail als reply op de orderbevesteging komt niet aan en via whatsapp reageren ze niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaarEnSappig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-06 23:24
Ojjorz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:41:
Iemand een idee hoe je je pre-order van de Samsung-store kan annuleren?

Er staat geen order in mijn Samsung-account. Mail als reply op de orderbevesteging komt niet aan en via whatsapp reageren ze niet...
Heb je een mail gekregen van Samsung? Als het goed is staat daar een link dat je je order kan zien. Dan vervolgens bekijken en annuleren. Controleer je ongewenste mail voor de zekerheid als je hem niet hebt gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door GaarEnSappig op 18-02-2022 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

GaarEnSappig schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:42:
[...]

Heb je een mail gekregen van Samsung? Als het goed is staat daar een link dat je je order kan zien. Dan vervolgens bekijken en annuleren. Controleer je ongewenste mail voor de zekerheid als je hem niet hebt gehad.
Die mail heb ik gehad maar die verwijst alleen naar een account. In dat account staat geen order?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaarEnSappig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-06 23:24
Ojjorz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:43:
[...]

Die mail heb ik gehad maar die verwijst alleen naar een account. In dat account staat geen order?
Hmm, heb je de telefoon besteld via de samsung portal met de speciale code? Dan kan je hier kijken:

https://shop.samsung.com/...artnerportal3/track-order

Boven aan even van tab veranderen naar "Volg je bestelling" en de benodigde info invullen.

Dit heb ik van de levertijden forum vandaan gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

GaarEnSappig schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:45:
[...]

Hmm, heb je de telefoon besteld via de samsung portal met de speciale code? Dan kan je hier kijken:

https://shop.samsung.com/...artnerportal3/track-order

Boven aan even van tab veranderen naar "Volg je bestelling" en de benodigde info invullen.

Dit heb ik van de levertijden forum vandaan gehaald.
Hmm, wel via zon code besteld maar ook hier geen orders in mijn account... Misschien issie al geannuleerd? Stelt niet echt gerust dit proces, zeker omdat persoonlijk contact onmogelijk lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:40

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ojjorz schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:55:
[...]

Hmm, wel via zon code besteld maar ook hier geen orders in mijn account... Misschien issie al geannuleerd? Stelt niet echt gerust dit proces, zeker omdat persoonlijk contact onmogelijk lijkt.
Je moet dus niet in je account kijken. Je moet niet inloggen en alleen de code invullen in het tabblad 'volg je bestelling'.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

g0tanks schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:07:
[...]

Je moet dus niet in je account kijken. Je moet niet inloggen en alleen de code invullen in het tabblad 'volg je bestelling'.
Ah, das was hem inderdaad. Moest dan eerst uitloggen. Nu lijkt het gelukt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd_r
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-06 07:34
Toestel ( S22 ultra, 512gb ) vandaag binnen gekregen, eerst alles netjes terug gezet vanuit mijn Google backups en een Geekbench benchmark gedaan, tezamen met mijn OnePlus 7pro

Resultaat om te janken.... Ik denk dat ik mijn vrouw dit toestel cadeau doe vanwege de grote opslag, niet voor de snelheid iig.

Vanaf het eerste gebruik vond ik hem al niet zo snappy als mijn OP 7PRO, maar goed ik geef het nog een paar dagen voordat hij naar mijn wederhelft gaat.

OnePlus 7pro:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNpEJMnOYBAUZPBZCQ9OX5ZgdLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ChCbgKnezeo6tOvt4oSan5J.jpg?f=fotoalbum_large

S22 ultra 512 GB:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PexqDJBEsE2i92ZcXO0Pm_NWObo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKkL2BnYvDEOA1n3SZN9eAxS.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: typo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuperVeloce
Sjoerd_r schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 23:43:
Toestel ( S22 ultra, 512gb ) vandaag binnen gekregen, eerst alles netjes terug gezet vanuit mijn Google backups en een Geekbench benchmark gedaan, tezamen met mijn OnePlus 7pro

Resultaat om te janken.... Ik denk dat ik mijn vrouw dit toestel cadeau doe vanwege de grote opslag, niet voor de snelheid iig.

Vanaf het eerste gebruik vond ik hem al niet zo snappy als mijn OP 7PRO, maar goed ik geef het nog een paar dagen voordat hij naar mijn wederhelft gaat.

OnePlus 7pro:[Afbeelding]

S22 ultra 512 GB:
[Afbeelding]

Misschien nog eens proberen met vollere accu?

"Samsung Galaxy S22 Ultra: Exynos 2200 multi-core beats Snapdragon 8 Gen 1 on GeekBench. ... The Exynos 2200 single-core score is 1168 while its multi-core score is 3508. In comparison, the Snapdragon 8 Gen1 single-core score of the Snapdragon 8 is 1226 while its multi-core score is 3462 "

[ Voor 10% gewijzigd door SuperVeloce op 18-02-2022 23:48 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 10:52
DoubleYouPee schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:32:
MKBHD review S22
YouTube: Galaxy S22 Review: The iPhone of Android!

Vraag me af wanneer Tweakers met de review komt. Of een andere grote tester met Exynos
Bedankt hiervoor. Deze man heeft grote handen in vergelijking met de mijne en het formaat blijft er alsnog perfect uitzien qua gebruiksvriendelijkheid, zeker in combinatie met die mooie afgeronde hoeken. Ik wacht alvast geduldig af op mijn Graphite kleur, ook al staat het order nog steeds helaas slechts op "order ontvangen".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
SD 8 gen 1 vs Exynos 2200

De GPU van de 8 gen 1 laat werkelijk geen spaan heel van de exynos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmlqCfpRaML-IsLAbU6UzHgsOeg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H9J69qFBc8wmy0uawlJ6KrW9.jpg?f=fotoalbum_large

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

NosferatuX schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 01:31:
SD 8 gen 1 vs Exynos 2200

De GPU van de 8 gen 1 laat werkelijk geen spaan heel van de exynos.

[Afbeelding]
Jezus wat een verschil, wij krijgen dus gewoon het b toestel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Sak3d schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 01:33:
[...]

Zoals altijd eigenlijk maar dit is wel schrikbarend.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjberkhof
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-12-2024
Hebben mensen de s22 series all geprobeerd met steam link?

Bij mij is de streaming heel slecht(heb een high end setup die 4k 90fps met 100 mbps kan streamen naar quest 2 vr met 28ms latency).

Om de 4 seconde dropped de telefoon een aantal frames. Mijn oude s10 kan steamlink gewoon prima draaien.

Ben benieuwd of mensen het wel aan de praat hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Publiekinternet
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-03-2022
Sak3d schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 01:33:
[...]

Eerder het C toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 18:16
Voor iets meer nuance in de uitgebreide testen van exynos 2200 :
https://www.computerbase....00-rdna-2-gpu-benchmarks/
Hier komt de cpu er minder slecht uit,gpu is ook hier minder goed dan qualcom 8gen1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

YouTube: Samsung Galaxy S22 Ultra Charging Test 45w vs 25w ft S21 Ultra

45w vs 25w laden is amper merkbaar, slechts 3 a 5% verschil :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:47

S22 ultra 512 GB:
[Afbeelding]

Ik heb Geekbech ook eens laten draaien maar kom toch een stuk hoger uit (S22 ultra 256gb):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkEMVsMAhPGnVxXPztdqwyCF7dI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M89oT2Cv37qvv6NzP3zNJVan.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iF-IGVlL7ayGpf8KERmUbisuofM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOfq5650PV5EFOKLhQdhQY6D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 18:16
Geekbench 1100-1200 / 3400-3500 in meeste
tests van exynos 2200 op internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06

Oekol

waka waka hey hey

S22 ultra 512 GB:
[Afbeelding]

Doe de test eens met een volle batterij. Of in ieder geval niet 1 die in het 'rood' staat. Jouw testen komen niet overeen met andere testen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18
Op androidplanet is een review te lezen https://www.androidplanet...-galaxy-s22-ultra-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Ik roep het al weken... Ik doe dit al een tijdje en waarschuwde 11 maanden geleden al.
Ik zit er bovenop en houd me niet enkel bezig na release maar ben continue bezig met de nieuwste Soc's, geheugen en eigenlijk alles wat met smartphones en tablets te maken heeft.

Alle grote jongens op YT houden wijs de mond Ivm een embargo en laten bewust de consument naar kopen.
Let op mijn woorden, over een aantal dagen komen ze allemaal opeens online en spreken ze 'opeens' van de tegenvallende resultaten. Al die video's hebben ze al klaar staan en wachten tot na het embargo.
Let op mijn woorden .....

Ze kunnen op deze manier een product een aantal keren melken. Vooral probleem video's doen het traditioneel goed.

[ Voor 35% gewijzigd door Bomberman71 op 19-02-2022 07:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Het is natuurlijk ook wat je vertrekpunt is.
Net even een geekbench met mijn Oneplus Nord gedaan en de single score is 587 en multi 1748. De stap naar de exynos 2200 zal voor mij sowieso positief uitpakken.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Oekol schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 07:50:
Het is natuurlijk ook wat je vertrekpunt is.
Net even een geekbench met mijn Oneplus Nord gedaan en de single score is 587 en multi 1748. De stap naar de exynos 2200 zal voor mij sowieso positief uitpakken.
Tja, zo kan je alles in perspectief plaatsen.
Als je Amerikaanse Flodder cabrio 1 op 3 rijd dan is opeens 1 op 7 super 'zuinig' ....
Een beetje cognitieve dissonantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Bomberman71 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 07:54:
[...]

Als je Amerikaanse Flodder cabrio 1 op 3 rijd dan is opeens 1 op 7 super 'zuinig' ....
Maar je gaat het bij beide merken, de vooruitgang. Dat is wat je wilt met een nieuwe telefoon of iets nieuws wat je aanschaft lijkt me? Daarbij om je dood te staren op cijfertjes lijkt me ook geen fijn leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Geekbench resultaten voor de Exynos vs Snapdragon:
https://t.co/zHKYCy37ss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Oekol schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 07:57:
[...]

Maar je gaat het bij beide merken, de vooruitgang. Dat is wat je wilt met een nieuwe telefoon of iets nieuws wat je aanschaft lijkt me? Daarbij om je dood te staren op cijfertjes lijkt me ook geen fijn leven.
Nou sorry hoor, maar je ziet duidelijk dat mensen het ook al teleurstellend ervaren.
Het voelt niet direct snel, niet snappy, terwijl het in wezen het meest geavanceerde Android op de planeet moet zijn.
Cijfers onderbouwen dat steeds weer, de ene keer wat meer dan de andere keer maar onder de streep kan je het geen succes noemen met een strak gezicht.
Volgens mij zijn ze ook niet bepaald gratis ..... Maar misschien zie ik het wel verkeerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 07:54:
[...]

Dat scheelt, met jouw conformation bias en schurfthekel aan alles wat Samsung is (ik heb je reacties en forumposts eens even doorgelezen), komen jullie ooit op een lijn. Discussie heeft dus geen enkel nut. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Bomberman71 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:03:
[...]

Nou sorry hoor, maar je ziet duidelijk dat mensen het ook al teleurstellend ervaren.
Het voelt niet direct snel, niet snappy, terwijl het in wezen het meest geavanceerde Android op de planeet moet zijn.
Cijfers onderbouwen dat steeds weer, de ene keer wat meer dan de andere keer maar onder de streep kan je het geen succes noemen met een strak gezicht.
Volgens mij zijn ze ook niet bepaald gratis ..... Maar misschien zie ik het wel verkeerd.
Ik zei het als persoonlijke stap vooruit, zoals ik al benoemde dus dasalniettemin dat het een mindere stal naar voren is / kan zijn zal die voor mij wel een enorme stap zijn.

Echter de test hierboven in
deze link geeft een prima score tov de snapdragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Peatsmoke schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:04:
[...]

Dat scheelt, met jouw conformation bias en schurfthekel aan alles wat Samsung is (ik heb je reacties en forumposts eens even doorgelezen), komen jullie ooit op een lijn. Discussie heeft dus geen enkel nut. |:(
Schurfthekel ?
1 van mijn toestellen is een Fold 2 die ik al ruim een jaar heb. Je koopt een nieuwe Fold 2 niet als je de hekel aan Samsung hebt.
Heb wel een hekel aan fanboyism en onzin praat en vertel al tijden hoe het zit.

Als je mijn berichten daadwerkelijk hebt gelezen dan zal je zien dat ik hiervoor waarschuwde ver ver van te voren.
Samsung levert al jaren gewoon niet dat ze beloven in het ultra premium segment en ik steek dat niet onder stoelen of banken. Als jij dat wilt bedekken met de mantel der liefde dan moet je dat zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Peatsmoke schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 07:59:
Geekbench resultaten voor de Exynos vs Snapdragon:
https://t.co/zHKYCy37ss
Misschien is het grootste probleem wel de consistentie van de Exynos chips. Misschien dat er wel verschrikkelijk veel spreiding op zit... Hele slechte, en minder slechte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Dit is ook al 10x voorbij gekomen.
Dit is de oude 45W oplader die te snel oververhit en dus terugschakelt naar 25W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
tjanssen schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:12:
[...]

Misschien is het grootste probleem wel de consistentie van de Exynos chips. Misschien dat er wel verschrikkelijk veel spreiding op zit... Hele slechte, en minder slechte...
Nou, sommigen wijzen IDD naar het 4nm procedé van Samsung dat niet optimaal zou zijn.
En dat de Soc's niet de yield halen die ze zouden moeten hebben en derhalve underclocked worden om stabiel te blijven.
Men zat op het 5nm procede al op de grens en nu met 4nm luistert het nog nauwer.
Niet iedere Soc zal dus per definitie dezelfde kwaliteit hebben, er kan verschil in zitten.

Zelfs Apple heeft dat en hun verkopen zogenaamde ' binned' Soc's binnen hun MacBook pro Line up.
De Soc's met Cores die alle specs halen verkopen ze als de 32 core Max, de wat mindere als 24 core en de middenmoot als de reguliere 16 core.
De instapper krijgt de kneus 14 core Gpu versie waarbij de Cpu 8 IPV 10 cores heeft.
Is heel normaal bij de fabricage van chips en efficiënt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Bomberman71 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:25:
[...]

Nou, sommigen wijzen IDD naar het 4nm procedé van Samsung dat niet optimaal zou zijn.
En dat de Soc's niet de yield halen die ze zouden moeten hebben en derhalve underclocked worden om stabiel te blijven.
Men zat op het 5nm procede al op de grens en nu met 4nm luistert het nog nauwer.
Niet iedere Soc zal dus per definitie dezelfde kwaliteit hebben, er kan verschil in zitten.

Zelfs Apple heeft dat en hun verkopen zogenaamde ' binned' Soc's binnen hun MacBook pro Line up.
De Soc's met Cores die alle specs halen verkopen ze als de 32 core Max, de wat mindere als 24 core en de middenmoot als de reguliere 16 core.
De instapper krijgt de kneus 14 core Gpu versie waarbij de Cpu 8 IPV 10 cores heeft.
Is heel normaal bij de fabricage van chips en efficiënt.
Dat was ook mijn punt. Maar het lijkt erop alsof alle topnotch SOCs dus niet allemaal goed genoeg zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
tjanssen schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:12:
[...]

Je ziet bij ieder vlaggenschip van Samsung telkens weer dezelfde discussie terugkomen: accu en prestaties van Exynos vs Snapdragon. Zeker zoals nu, wanneer er nog geen of nauwelijks toestellen in Nederland geleverd zijn, zijn er altijd mensen die van de hoed en rand schijnen te weten, zelfs zonder ook maar een seconde het toestel in handen te hebben gehad.
Bomberman71 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:10:
[...]

Schurfthekel ?
1 van mijn toestellen is een Fold 2 die ik al ruim een jaar heb. Je koopt een nieuwe Fold 2 niet als je de hekel aan Samsung hebt.
Heb wel een hekel aan fanboyism en onzin praat en vertel al tijden hoe het zit.

Als je mijn berichten daadwerkelijk hebt gelezen dan zal je zien dat ik hiervoor waarschuwde ver ver van te voren.
Samsung levert al jaren gewoon niet dat ze beloven in het ultra premium segment en ik steek dat niet onder stoelen of banken. Als jij dat wilt bedekken met de mantel der liefde dan moet je dat zelf weten.
Je roept het al tijden en dat moet dus bevestigd worden. Een mooier voorbeeld van een conformation bias kun je nauwelijks noemen.
Als Samsung, in jouw overtuiging, al jaren geen "ultra premium" meer levert, is het nog lachwekkender dat je "ondanks die overtuiging" toch een Fold 2 kocht.

[ Voor 8% gewijzigd door Peatsmoke op 19-02-2022 08:35 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
Bomberman71 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:10:
[...]

Sorry maar jouw 'I told you so' instelling levert niet echt een constructieve bijdrage aan het gesprek. Je hebt je punt inmiddels gemaakt, daar heb je genoeg soortgelijke berichten voor geplaatst. Prima dat je teleurgesteld bent in de benchmarks en eerste berichten, dan koop je het toestel toch niet? Je hoeft niet steeds je mening te herhalen om anderen te overtuigen van je gelijk.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 06:31
En voor mij geldt nog steeds:

Ik kom van een S9, die aan het overlijden is. Dan heb ik de keuze om
1. Een S20 FE te nemen voor ongeveer 500 euro afgerond
2. Een S21 FE te nemen voor ruim 600 euro
3. Een S22 te nemen voor ongeveer 600 euro (vanwege het hele pre-sale kortingen festijn)

Waarom zou ik dan voor een ouder model gaan, wanneer ik het toestel kan nemen met daarin de nieuwste hardware en de komende 5 jaar updates?

Ik ga er, per definitie, op vooruit. Of het toestel nou goed of slecht uit alle tests komt...

Een dergelijke discussie, waar ik niet veel over lees omdat ik er moe van word, is vooral interessant als je een kleine stap vooruit gaat zetten (van S21 naar S22). En dán moet je je afvragen of dat het je überhaupt wel waard is; een telefoon ligt niet per se gratis voor het oprapen.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 15:23
Peatsmoke schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:34:
[...]
.
Als Samsung, in jouw overtuiging, al jaren geen "ultra premium" meer levert, is het nog lachwekkender dat je "ondanks die overtuiging" toch een Fold 2 kocht.
Wat mij betreft was de Fold 2 absoluut geen premium, de camera was zelfs op dat moment niet de beste die samsung in zijn toestellen propte. Ik heb hem toen toch gekocht vanwege het design en de wow factor in het algemeen. Uitgeklapt was het genieten geblazen, dus ik begrijp wel dat iemand toch zo'n toestel wil.

Wat betreft de 22ultra. Ik heb hem besteld omdat ik een betere camera wil en betere accu (heb nu 21 ultra), maar begin dus nu wel weer te twijfelen vanwege de batterij. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Peatsmoke schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:34:
[...]

Je ziet bij ieder vlaggenschip van Samsung telkens weer dezelfde discussie terugkomen: accu en prestaties van Exynos vs Snapdragon. Zeker zoals nu, wanneer er nog geen of nauwelijks toestellen in Nederland geleverd zijn, zijn er altijd mensen die van de hoed en rand schijnen te weten, zelfs zonder ook maar een seconde het toestel in handen te hebben gehad.

[...]

Je roept het al tijden en dat moet dus bevestigd worden. Een mooier voorbeeld van een conformation bias kun je nauwelijks noemen.
Beste man, de Fold is een niche product en bied iets dat geen enkel ander merk toen aanbood.
Is het perfect ? Nee, maar het is wel een fijn toestel waar ik (afgezien van het zachte victus glas) geen enkele issue mee heb.
Het geeft aan dat ik niet biased ben want ik heb ook een iphone 11 en een ROG2 op zak.
Ik heb 3x ipad in huis waarvan 1x een Pro, heb 2x macbook air, 1x Lenovo Yoga, Mac mini en in de auto heb ik een Galaxy Tab S6.

Ik heb geen directe voorkeur en ben niet Pro dit en anti dat. Ben wel tegen B categorie hardware dat voor de volle pond verkocht wordt en dat we ieder jaar dezelfde teleurstellingen zien.
Door die tweespalt met soc's zie je zelfs een divisie binnen het Samsung kamp, SD versus Exynos en dat kan nooit goed zijn voor je merk.
Opvallend genoeg zien we dat niet bij de Fold serie (iedereen krijgt een SD) en ook bij de luxe Tab Series (S7, S8, S8 ultra) zien we dat niet. Daar hebben we die discussies ook niet want iedereen krijgt hetzelfde product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
RustStorm schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:41:

3. Een S22 te nemen voor ongeveer 600 euro (vanwege het hele pre-sale kortingen festijn)

Waarom zou ik dan voor een ouder model gaan, wanneer ik het toestel kan nemen met daarin de nieuwste hardware en de komende 5 jaar updates?

Ik ga er, per definitie, op vooruit. Of het toestel nou goed of slecht uit alle tests komt...

Een dergelijke discussie, waar ik niet veel over lees omdat ik er moe van word, is vooral interessant als je een kleine stap vooruit gaat zetten (van S21 naar S22). En dán moet je je afvragen of dat het je überhaupt wel waard is; een telefoon ligt niet per se gratis voor het oprapen.
Same here. Ik zit op een oneplus 6 en ben al een half jaar bezig met vervanging. Na lancering een Xiaomi 11T pro geprobeerd: geen succes dus weer verkocht. Er is helaas niet zoveel op de markt wat aan al m'n wensen voldoet, en de S22 lijkt nu de eerste (na de FE's die jij noemt maar ik steeds over twijfelde). Ik ga er sowieso op vooruit :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:48
Gisteren de S22 Ultra ontvangen. Ik twijfel heel erg of ik 'm hou. De camera is echt een flink stuk beter dan de Fold3 bij zoomen. En de ingebouwde S-pen voelt weer fijn en vertrouwd. Maar wat me vooral opvalt is dat de S22 Ultra eigenlijk niet echt handzamer is dan de Fold3. Het zijn allebei forse blokken glas en armor aluminium. Ik blijf het ook veel geld vinden (ook met de bijna 500 euro korting plus gratis Buds Pro), voor iets dat in essentie niet veel anders voelt dan de Note 10 die ik vroeger had. Ook knaagt het een beetje dat wij hier in Europa wel de hoofdprijs betalen, maar niet de Snapdragon-versie krijgen. Ik heb de S22 Ultra maar even gebruikt, maar in alles voelt de Fold3 met de Snapdragon 888 net zo snel als de S22 Ultra met de Exynos 2200. Over batterijduur kan ik niks zeggen, behalve dat het niet opvallend veel beter of slechter is dan de Fold3.
Ik neig er toe om 'm weer terug te sturen en te wachten op de Fold 4, en me zolang maar te behelpen met de onhandige losse S-pen van de Fold, en de armzalige 2x camerazoom. Want echt, de camera van de S22 Ultra is baas (behalve de selfiecamera; omdat je met de Fold3 selfies kunt nemen met de hoofdcamera's levert dat echt veel betere resultaten op, ook in portretmodus).

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
tjanssen schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:31:
[...]

Dat was ook mijn punt. Maar het lijkt erop alsof alle topnotch SOCs dus niet allemaal goed genoeg zijn.
Nou, dit is niks nieuws. Dit is al decennia lang zo.
Zeker als het chip proces steeds kleiner en kleiner wordt ga je ook zien dat de marges steeds kleiner worden.
We zagen vroeger (eind jaren 90) al gfx cards verkocht worden met chipset variaties waarbij de duurdere variant op de hoogste snelheid kon draaien en de goedkopere dat af fabriek niet deden.
Het overclocken kwam toen op en men kon met trucs die goedkopere card ook die snelheden laten halen maar dat lukte niet bij iedereen (stabiel).
We zagen het ook met cpu's en het is eigenlijk nooit gestopt.
De batches die alle tests doorstonden werden duurder verkocht en waren dan de Turbo/Ultra/Max/Jet/ etc variant en gaven de consument dat wat ze verwachten. De rest werd goedkoper verkocht voor een ander segment. De rest die bepaalde criteria niet haalde werd langs de achterdeur soms verkocht of belande in de kliko.

Nu met extreem kleine soc's is het veel kritischer geworden en kan je niet 70% van je wafer weg donderden.
Dus je ziet soms dat ze achteraf de eisen bijstellen door de soc's anders te clocken en dus minder ervan vragen.
Is heel normaal en geen issue, todat je op een punt beland waarbij men tests gaat doen en het merendeel niet de resultaten haalt die men claimde, en met name dat er mega veel verschil in zit ( de ene haalt dit, de aner haalt dat ...) Dit geeft de onrust die je nu ziet.
Natuurlijk ga je dat voor gewone taken niet direct merken maar mensen die een Ultra kopen willen toch echt een bepaalde performance, zeker ook op de langere termijn want die extra kracht die je nu niet dagelijks gebruikt zal je met Android 14, 15 mischien wel kunnen gebruiken. Men blijft met updates komen en vooral de camera sectie gebruikt graag wat computer kracht, en het zou maar zo kunnen zijn dat je over 2 jaar geen updates meer krijgt omdat men tegen de grenzen aanloopt.

Mensen met tablets thuis herkennen het vast wel, prima tablet die het prima doet en toch geen updates meer krijgt. Nog lang niet op, zelfs de accu is nog prima maar uiteindelijk beland hij in de lade want er komen geen updates meer. Zonde want hij zou nog rustig jaren dienst kunnen doen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Hierbij de oproep om niet te discussiëren over zaken die niet met de S22 te maken hebben. De topicreports waren voldoende.

Een standpunt hoeft niet tot in den treure herhaald te worden en zeker niet op zo'n manier dat het lijkt alsof een mening als feit gepresenteerd wordt. Merken we dat dat gedrag toch voortgezet wordt, dan zullen die berichten verwijderd worden.
We merken namelijk dat dit gedrag het plezier om aan dit topic deel te nemen voor veel mensen wegneemt. En dat kan nooit de bedoeling zijn.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:53:
Ook knaagt het een beetje dat wij hier in Europa wel de hoofdprijs betalen, maar niet de Snapdragon-versie krijgen.
Dat wist je bij order toch? Dat is hetzelfde als klagen dat je een auto met x aandrijving wilt hebben, maar er een met y aandrijving koopt. Als je een S22 met Snapdragon wilt hebben, kun je er zelf eentje importeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jamesl
Of-Aaargh schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:53:
Gisteren de S22 Ultra ontvangen. Ik twijfel heel erg of ik 'm hou. De camera is echt een flink stuk beter dan de Fold3 bij zoomen. En de ingebouwde S-pen voelt weer fijn en vertrouwd. Maar wat me vooral opvalt is dat de S22 Ultra eigenlijk niet echt handzamer is dan de Fold3. Het zijn allebei forse blokken glas en armor aluminium. Ik blijf het ook veel geld vinden (ook met de bijna 500 euro korting plus gratis Buds Pro), voor iets dat in essentie niet veel anders voelt dan de Note 10 die ik vroeger had. Ook knaagt het een beetje dat wij hier in Europa wel de hoofdprijs betalen, maar niet de Snapdragon-versie krijgen. Ik heb de S22 Ultra maar even gebruikt, maar in alles voelt de Fold3 met de Snapdragon 888 net zo snel als de S22 Ultra met de Exynos 2200. Over batterijduur kan ik niks zeggen, behalve dat het niet opvallend veel beter of slechter is dan de Fold3.
Ik neig er toe om 'm weer terug te sturen en te wachten op de Fold 4, en me zolang maar te behelpen met de onhandige losse S-pen van de Fold, en de armzalige 2x camerazoom. Want echt, de camera van de S22 Ultra is baas (behalve de selfiecamera; omdat je met de Fold3 selfies kunt nemen met de hoofdcamera's levert dat echt veel betere resultaten op, ook in portretmodus).
Maar maar, de fold3 is nog geen jaar oud ook. Had je verwacht dat deze telefoon iets heel anders kon dan de fold3 dan?
Mijn S10 was ook nog snel genoeg qua processor met zijn 3 jaar oude exynos, er haperde nooit een spel of app.

Niks ten opzichte van jou want ieder zijn mening en ik zou als ik jou was zeker terugsturen als je folder je bevalt en het bespaart je zoveel geld, maar ik merk zoveel negativiteit en vooral van mensen die van een S21 ultra of andere high-end phone van een jaar oud naar de S22 ultra overstappen en verwachten dat deze opeens kan vliegen ofzo. Althans zo komt het op mijn over, dan denk ik misschien moet men wat aan het verwachtingspatroon doen, of valt iedereen zo erg in de marketing hype van de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Snap ook niet zo goed prestatie verschil tussen Snapdragon en Exynos.

Beide 4nm, beide door Samsung gemaakt.. dan zou Samsung toch beetje kunnen afkijken van Snapdragon?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31

13art

Moderator Mobile
SuperVeloce schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:14:
Snap ook niet zo goed prestatie verschil tussen Snapdragon en Exynos.

Beide 4nm, beide door Samsung gemaakt.. dan zou Samsung toch beetje kunnen afkijken van Snapdragon?
Modbreak:Voor allen, dit is een discussie die steeds terug komt. Daarvoor is een speciaal topic geopend (zal hem in de TW zetten). Snapdragon vs exynos discussie graag daar voort zetten, niet hier.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Peatsmoke schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:06:
[...]

Dat wist je bij order toch? Dat is hetzelfde als klagen dat je een auto met x aandrijving wilt hebben, maar er een met y aandrijving koopt. Als je een S22 met Snapdragon wilt hebben, kun je er zelf eentje importeren.
Tuurlijk wist ik dat. Maar ik heb me een beetje in de luren laten leggen door de marketing van Samsung.
En de rest hoort in Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos

[ Voor 30% gewijzigd door PaT op 19-02-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Offtopic, dus weg

[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 19-02-2022 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xandoortje
Ik heb ook even een testje gedaan.
Is niet zo slecht toch ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRth5aIBtyfVlPQa2LJZetTuY40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylVSmDOI1XdZprawWUJ30KXW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31

13art

Moderator Mobile
RustStorm schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:41:

Ik stond zelf ook voor die keuze en ben uiteindelijk gegaan voor de s21+. Kon een 3 maanden oud toestel 256gb inclusief 3 hoesjes overkopen voor een leuk bedrag. Reden om voor de s21 reeks te gaan kan zijn oa groter scherm, grotere accu en de prijs kan (zeker voor een 256gb model) toch een stukje gunstiger zijn dan die van de s22. En veel verschillen de toestellen verder niet echt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic, dus weg

[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 19-02-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
offtopic, dus weg

[ Voor 89% gewijzigd door PaT op 19-02-2022 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Laatst online: 04-10 07:47
Ik heb de S22 Ultra nu 24 uur. Het is hardwarematig een top telefoon, maar.....

Het voelt niet aan als een premium telefoon. De interface hapert, het voelt niet vloeiend, alsof de processor het niet aan kan. De batterij gaat ook snel leeg. Foto's zien er prima uit, maar niet beter dan de vorige generatie. Ik ben wel blij met de s-pen.

Ik had hiervoor een Pixel Pro en dat loopt veel soepeler. Ook mij huidige 13 pro max is een stuk meer premium (heel vloeiend en een top batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
wjnieuw schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:34:

Het voelt niet aan als een premium telefoon. De interface hapert, het voelt niet vloeiend, alsof de processor het niet aan kan. De batterij gaat ook snel leeg. Foto's zien er prima uit, maar niet beter dan de vorige generatie. Ik ben wel blij met de s-pen.

Ik had hiervoor een Pixel Pro en dat loopt veel soepeler. Ook mij huidige 13 pro max is een stuk meer premium (heel vloeiend en een top batterij).
Waar hapert jouw telefoon?
Ik herken het nog niet, al heb ik de batterij nog niet heel erg kunnen uittesten.
Wellicht even reset doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
wjnieuw schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:34:

Oei. Da's wat anders dan 'benchmarks zeggen niets'. Ik meen me een eerdere generatie S toestellen te herkennen die ook moeite hadden met daily dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Laatst online: 04-10 07:47
De interface hapert. Gewoon naar het hoofdscherm gaan is niet 100% vloeiend. Alle bewegingen in de interface haperen een beetje. Een restart helpt wel maar na gebruik voelt de interface weer stroperig aan.
Jamesl schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:45:
[...]

Waar hapert jouw telefoon?
Ik herken het nog niet, al heb ik de batterij nog niet heel erg kunnen uittesten.
Wellicht even reset doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rikkert.
Heb nu ook een dag de S22u 256gb.

Toestel is huge, vind ik persoonlijk top.
Cameras weet ik niet veel van, gebruik ze niet veel. Maar zien er goed uit. Het zoomen is wel echt geweldig.
Ik ervaar op mijn telefoon gelukkig geen "bugs" zoals happeringen oid, alles voelt snappy aan.

Batterij tot nu toe best oke. 3-4% drain in de nacht, 4 uur SOT bij 50%.

Wel jammer van de vele samsung meuk, maar dat wist ik van te voren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjberkhof
wjnieuw schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 09:53:
De interface hapert. Gewoon naar het hoofdscherm gaan is niet 100% vloeiend. Alle bewegingen in de interface haperen een beetje. Een restart helpt wel maar na gebruik voelt de interface weer stroperig aan.
[...]
Ik heb net echt 10 minuten lang menutjes en andere dingen geopened, maar ik kan geen haperingen ontdekken. Alles loopt bij mij super smooth. Zelfs het scrollen door complexe websites is echt goed. Ook downloaden en uploaden is echt retesnel voorgeleken met mijn s10+. Voel de upgrade onwijs. En de camera... wauw de camera. Vriendin heeft de iphone 13 maar vind haar fotos echt niets voorgeleken met de s22 ultra.

Echter... om de paar minuten word tijdens het lezen van random websites(bijvoorbeeld tweakers) het scherm compleet zwart. Niets reageert meer. Enige oplossing is de powerknop indrukken, waarna het scherm kort aan en uit gaat, en daarna nog een keer de power knop indrukken waarna het scherm weer aan gaat. Misschien bug in de software?

Ook is live bij mij echt ruk. Steam link geeft lag (op s10+ werkt het perfect), maar ook andere programatjes droppen continu frames. Ik ben benieuwd of dit aan mijn soc ligt of een eventuele toekomstige software update. 4k 120fps filmpjes zijn in ieder super mooi en goed.

Al met al redelijk blij met de upgrade. Zit nog over na te denken of ik de moeite wil doen om de s22 ultra elders te halen voor de snapdragon versie. Kijk het nog 5 dagen aan.

En dan komen we weer op de service van samsung... die ik subpar vind. Zo mag je het toestel binnen 14 dagen retour sturen, maar moet je het inruiltoestel binnen een week naar hun gestuurd hebben. Mocht je besluiten om je nieuwe samsung na bijvoorbeeld 10 dagen weer terug te sturen, dan kan je je inruiltoestel alleen terug krijgen door de administratie kosten te betalen. Dit is niet het enige wat me dwars zit, maar mijn verhaal word al den heel betoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RMX

RMX

[...]
Ik heb hetzelfde.
Ook sporadisch dat het scherm ineens uitvalt.
Helemaal zwart.

Denk dat deze zo terug gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:47
[...]
Ik ervaar dit ook totaal niet, geen hapering oid. Ik vind hem juist ontzettend snel en smooth aanvoelen.

Batterij valt me ook niks tegen. Ben er sinds gisteren veel mee aan het spelen inclusief alles synchroniseren vanaf mijn oude toestel. Nu nog 35% accu over. Nu kom ik ook wel van een s10 af die het einde van de dag niet of nauwelijks haalde dus heb geen vergelijking met een ander toestel ;)

Voordat ik hem had twijfelde ik nog om hem terug te sturen ivm de slechte reviews maar ik ben zeer positief verrast. Moet alleen nog wennen aan de grootte van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
RMX schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:23:
[...]

Ik heb hetzelfde.
Helemaal zwart.

Heb ik tot nu toe ook geen last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:40

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Deze video heeft een preview van de exclusieve kleuren:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjberkhof
RMX schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:23:
[...]

Ik heb hetzelfde.
Helemaal zwart.

Ja dat scherm wat ineens uitvalt, ik dacht nog doe ik iets verkeerd maar ben dus blijkbaar niet de enige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cj1181
Rikkert. schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:05:
Heb nu ook een dag de S22u 256gb.

Toestel is huge, vind ik persoonlijk top.
Cameras weet ik niet veel van, gebruik ze niet veel. Maar zien er goed uit. Het zoomen is wel echt geweldig.
Ik ervaar op mijn telefoon gelukkig geen "bugs" zoals happeringen oid, alles voelt snappy aan.

Batterij tot nu toe best oke. 3-4% drain in de nacht, 4 uur SOT bij 50%.

Wel jammer van de vele samsung meuk, maar dat wist ik van te voren..
4 uur SOT? Ik heb haal met mijn 3 jaar oude Huawei p30 pro 5 uur. Als dit echt zo slecht is dan gaat hij bij mij linea recta terug naar samsung😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 14:59

^^0nMe

Got Babana's?

Hmmm, zwart/uitvallend scherm. Nog niemand hierover gehoord zelfs niet van andere gewone klanten die hun S22 eerder uitgeleverd hebben gekregen en hier nu al 3 gevalletjes?! Ik hoop dat het komt doordat er een lading hier in NL hard van de vrachtwagen is gevallen gisteren... :D (Ik lach nu wel, maar die van mij komt straks ook aan :'()

Maar even serieus, een zwart scherm tijdens browsen icm RDNA (gen 1 weliswaar) en scherm met hoge refreshrates/adaptive sync, dan gaan alle alarmbellen rinkelen en komen alle PTSS herinneringen weer naar boven met het grote AMD Radeon 57xx probleem en een hele grote groep mensen die WEL of juist geen last hiervan hadden. Het hele Exynos vs Snap kan me gestolen worden, maar dit zou wel heel pijnlijk zijn als het weer aan het grafische gedeelte zou liggen.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
cj1181 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:55:
[...]

4 uur SOT? Ik heb haal met mijn 3 jaar oude Huawei p30 pro 5 uur. Als dit echt zo slecht is dan gaat hij bij mij linea recta terug naar samsung😂
Jouw 3 jaar oud Huawei haalt 5 uur SOT met 50%, dus in totaal 10 uur? Wat is dat voor magisch apparaat. Een SOT van 7 tot 8 uur lijkt me echt meer dan prima voor de S22 Ultra, daar haalt zelfs een poweruser het einde van de dag mee. Over 2 jaar houd je dan ook nog wel minimaal 5 tot 6 uur SOT over om de dag door te komen. Ik zou me niet te druk maken over de batterij.

[ Voor 22% gewijzigd door stin00 op 19-02-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkert.
cj1181 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:55:
[...]

4 uur SOT toen batterij op 50% stond, niet in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 08:16

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

tjberkhof schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 10:16:
[...]

Ik heb net echt 10 minuten lang menutjes en andere dingen geopened, maar ik kan geen haperingen ontdekken. Alles loopt bij mij super smooth. Zelfs het scrollen door complexe websites is echt goed. Ook downloaden en uploaden is echt retesnel voorgeleken met mijn s10+. Voel de upgrade onwijs. En de camera... wauw de camera. Vriendin heeft de iphone 13 maar vind haar fotos echt niets voorgeleken met de s22 ultra.

Echter... om de paar minuten word tijdens het lezen van random websites(bijvoorbeeld tweakers) het scherm compleet zwart. Niets reageert meer. Enige oplossing is de powerknop indrukken, waarna het scherm kort aan en uit gaat, en daarna nog een keer de power knop indrukken waarna het scherm weer aan gaat. Misschien bug in de software?

Ook is live bij mij echt ruk. Steam link geeft lag (op s10+ werkt het perfect), maar ook andere programatjes droppen continu frames. Ik ben benieuwd of dit aan mijn soc ligt of een eventuele toekomstige software update. 4k 120fps filmpjes zijn in ieder super mooi en goed.

Al met al redelijk blij met de upgrade. Zit nog over na te denken of ik de moeite wil doen om de s22 ultra elders te halen voor de snapdragon versie. Kijk het nog 5 dagen aan.

En dan komen we weer op de service van samsung... die ik subpar vind. Zo mag je het toestel binnen 14 dagen retour sturen, maar moet je het inruiltoestel binnen een week naar hun gestuurd hebben. Mocht je besluiten om je nieuwe samsung na bijvoorbeeld 10 dagen weer terug te sturen, dan kan je je inruiltoestel alleen terug krijgen door de administratie kosten te betalen. Dit is niet het enige wat me dwars zit, maar mijn verhaal word al den heel betoog.
Zal eens kijken of dat issue van haperingen en vooral dat random zwart worden van het scherm ook bij mij voorkomt. Als goed is, arriveert de Ultra vandaag.

Wat betreft service ergerde ik me op voorhand ook al licht aan die gestelde 7 dagen voor het inruilen. Volgens mij hanteert Samsung zelfs een retourtermijn van 30 ipv 14 dagen. Stel ik heb ook dat issue met zwarte scherm of wil hem om andere reden terugsturen op dag 28, en heb keurig mijn huidige toestel binnen 7 dagen teruggestuurd, dan moet Samsung of dat bedrijf dat het inruilen afhandelt de inruiltelefoon strikt genomen zo'n drie weken onaangeraakt laten liggen. Want de aankoop kan nog geretourneerd worden en het inruiltoestel kan dus na drie weken alsnog weer terug moeten. Wat heeft die 7 dagentermijn dan voor nut? Ik snap vanuit hen wel dat ze inruildingen met een beetje tempo willen ontvangen, maar dit is niet heel handig zo. Zeker als je dan kennelijk administratiekosten moet betalen, ook bedenkelijk vanuit juridisch oogpunt. Zal supportafdeling daar eens over bevragen, al levert dat waarschijnlijk weinig op. Ik zag zo snel niet in de inruilvoorwaarden iets van een sanctie staan op eventueel geval dat je pas na 7 dagen het oude toestel inlever. Kan me niet voorstellen dat ze daar echt wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1181
Rikkert. schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:09:
[...]

4 uur SOT toen batterij op 50% stond, niet in totaal.
Ah ik dacht dat je met 50% screen brightness bedoelde 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 18:43
Als echte Galaxy fan ben ik helaas nog niet heel enthousiast over de S22U.

Camera is beter maar ik merk wat haperingen bij het filmen als het donker is en dat stoort me best wel.
Toestel voelt niet sneller aan dan S21U en soms juist minder soepel zoals het scrollen door een webpagina of Twitter.
Scherm wordt af en toe zwart. Aan/uit doen helpt dan.
Accuduur kan ik nog te weinig van zeggen maar lijkt wel goed.

Scherm is hartstikke mooi maar dat is die van de S21 ook.

Dit is nog een voorlopige indruk en ik weet dat een upgrade van S21U naar S22U niet groot zal zijn maar wilde het toch proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:37
Dit is al de 3e melding van scherm die ineens zwart wordt. Toch echt niet goed. Ik moet mijne nog uitpakken maar hoop niet dat ik deze issue ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Dat klinkt toch niet echt goed, schermen die plots zwart worden en haperingen.. klinkt een beetje als faulty graphics afhandeling?
Pagina: 1 ... 7 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos