• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
stin00 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:13:
[...]

De Exynos 2200 met AMD GPU schijnt nog flink wat software optimalisaties nodig te hebben voor betere performance en lager verbruik: https://www.techpowerup.c...th-power-galaxy-s22-ultra

Ik denk persoonlijk dat Samsung echt wel flink wat werk gaat verzetten om middels software updates de prestaties en battery life op te krikken. Mocht het allemaal echt zo tegenvallen kan de boel altijd nog Marktplaats op met de kans dat je er nog wat winst op maakt ook :+
Naast het opvallende verschil tussen de Exynos en Snapdragon variant, maakt de review dude in kwestie ook een opmerking over de verregaande gelijkenissen in scores tussen de Exynos 2200 en Exynos 2100.

Glas is half vol: er moest haast wel een grote update aankomen met optimalisatie voor de 2200
Glas is half leeg: 2200 = 2100

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 22:58
Franco10 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:48:
[...]
Glas is half vol: er moest haast wel een grote update aankomen met optimalisatie voor de 2200
En maar blijven denken dat dit soort optimalisaties bestaan ... Nog nooit gezien in al die jaren maar mensen blijven de hoop houden. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:09
Bomberman71 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:04:
[...]

En maar blijven denken dat dit soort optimalisaties bestaan ... Nog nooit gezien in al die jaren maar mensen blijven de hoop houden. ;w
Als die zouden komen was Samsung dat nu al lang van de daken aan het schreeuwen...

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

• izzet3838
YouTube: Samsung Galaxy S22 Ultra vs S21 Ultra - Should you Upgrade?
"Similair battery life to s21 ultra"
Denk dat het dus ongeveer hetzelfde is, nu was de s21U niet slecht ofzo dus deze zal ook wel voldoen.
Enige is dat de iPhone zeer goed is dit jaar, maar das een ander verhaal.

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 14:59

^^0nMe

Got Babana's?

Voor de kleine groep mensen die net als ik mede hebben gekozen voor de S22 Ultra omdat deze dual sim met 2x nano sim optie zou hebben:

Op reddit was er een post van iemand die zijn S22 Ultra (Exynos, dus EU versie) nu al uitgeleverd had gekregen. Die gaf aan dat zijn phone, verkregen via een winkel van zijn lokale provider (carrier edition ala USA?) GEEN 2x nano sim had, alleen e-sim + 1x nano sim. Deze configuratie wordt normaliter alleen uitgeleverd in de USA nu maar wie weet...

Op onderstaande filmpje is wel te zien dat er een 2x nano sim versie bestaat:

YouTube: How to INSERT / REMOVE SIM Card in Samsung Galaxy S22 / S22+ / S22 U...

Wat voor mij nieuw is is dat dit een simtray is waar je aan BEIDE KANTEN 1 nano-sim kunt plaatsen. Ik kende hiervoor alleen de variant met 2x simsloten naast elkaar, dus mogelijk heeft deze reddit user dit ook over het hoofd gezien.

Ik weet dat hier wat mensen zijn die hun toestel ook eerder hebben ontvangen. Kunnen jullie bevestigen of jullie inderdaad een toestel met 2x nano sim hebben en of dit via Samsung.com is of via KPN oid?

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:40

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
CNET heeft ook een S22+ review geplaatst:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
izzet3838 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:08:
[...]

Als die zouden komen was Samsung dat nu al lang van de daken aan het schreeuwen...
Precies, dat gaat echt niet gebeuren. Kan je rustig op je buik schrijven alhoewel sommigen hoop houden en zich in de Efteling wanen.

Verbaas me over het gebrek aan Logica bij veel mensen ... Zal ook deels te maken hebben dat het zogenaamde ' gelegenheids' liefhebbers zijn die rond release ermee bezig zijn en daarna 2 a 3 jaar op UIT staan mbt de techniek, releases, etc etc.

- Kijk eens naar de geschiedenis van Exynos ...
- Kijk eens naar de Hype van de merge met AMD en daarna de nachtkaars die uitging. Vanaf April vorig jaar 0 stoere berichten meer over het het AMD gebeuren.
- We zagen ook geen steken onderwater, want Samsung houd van plagen en pochen naar anderen toe, vaak later ten nadelen van zichzelf en verwijderen dan schaamteloos hun eerdere publicaties ........
- Voor release werd de Exynos hype party opeens gecancelled.
- Overal zagen we leaks van maar 0,0 mbt de exynos 2200 prestaties !!
- Zie het gebrek aan Exynos en eigenlijk ook 8Gen1 prestaties en vooral battery test aandacht ... Daar waar de grote jongens normaal heel Youtube plat bombarderen over een slechte autofocus of waardeloze Exy 990 hoor je nu nagenoeg niemand. De wat kleinere jongens en onbekende sources voeren nu het woord.
Mr whosetheBoss is een big boy maar wat heeft hij conreet verteld ?? 2200 iets minder als de 2100 maar toch best goede SOT .... Niet heel bevredigend want we weten dat SOT onzin is aangezien die voor eenieder anders is en alleen maar nut heeft als je andere modellen mee test tijdens die ene test.

Tel alles eens bij elkaar op en ga eens logisch nadenken.
Dan kom je tot de conclusie dat het niet drastisch beter gaat worden en net als met de S20 serie en de Note20 serie moet je het er maar mee doen. Volgend jaar komen ze echt met wat nieuws :+

Nog voor je hem in je handen hebt moet je nu al in de marge gaan zitten en over 1 jaar schreeuwen de mensen moord en brand en willen de S23 want met de S22 halen ze dan sowieso de dag niet meer.
Laat staan die 4 jaar OS support en 5 jaar security want over 3 jaar red je de lunch niet meer.

Het is gewoon vreselijk jammer dat men het momentum van vorig jaar niet kan voortzetten, waarbij men eigenlijk op alle punten vooruit was gegaan met de S21Ultra (2100 duidelijk beter als de 990, focus was top, camerazoom was top, design beviel goed, etc etc etc.
En dit jaar ziet het voor de consumenten release er al matig uit voor de meest belangerijke onderdelen:

- performance
- (en het belangerijkste) accuduur !!!

Je kan zo'n goede specs, camera en display hebben maar het is allemaal niks waard als je accu leeg is.
Battery anxiety is niet iets dat thuis hoort in het Ultra segment mijn inziens maar mischien zie ik het wel allemaal wel verkeerd en zijn er mensen die graag minstens 2x per dag willen laden.

Nu kan je me een zeikerd vinden maar als verschillende testen aantonen dat je op 2100 niveau of zelfs minder presteerd dan heb je gewoon een serieus probleem en dat los je niet even op met een fix.
Volgens mij hebben we nog nooit gezien dat prestaties achteruit zijn gegaan ...

Exynos, Playtime is over

Hopelijk is het Exynos tijdperk snel voorbij want ieder jaar dit geklooi en die tweestrijd is gewoon NIET goed voor je imago en merk.

[ Voor 4% gewijzigd door Bomberman71 op 17-02-2022 16:55 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
^^0nMe schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:20:
Voor de kleine groep mensen die net als ik mede hebben gekozen voor de S22 Ultra omdat deze dual sim met 2x nano sim optie zou hebben:

Op reddit was er een post van iemand die zijn S22 Ultra (Exynos, dus EU versie) nu al uitgeleverd had gekregen. Die gaf aan dat zijn phone, verkregen via een winkel van zijn lokale provider (carrier edition ala USA?) GEEN 2x nano sim had, alleen e-sim + 1x nano sim. Deze configuratie wordt normaliter alleen uitgeleverd in de USA nu maar wie weet...

Op onderstaande filmpje is wel te zien dat er een 2x nano sim versie bestaat:

YouTube: How to INSERT / REMOVE SIM Card in Samsung Galaxy S22 / S22+ / S22 U...

Wat voor mij nieuw is is dat dit een simtray is waar je aan BEIDE KANTEN 1 nano-sim kunt plaatsen. Ik kende hiervoor alleen de variant met 2x simsloten naast elkaar, dus mogelijk heeft deze reddit user dit ook over het hoofd gezien.

Ik weet dat hier wat mensen zijn die hun toestel ook eerder hebben ontvangen. Kunnen jullie bevestigen of jullie inderdaad een toestel met 2x nano sim hebben en of dit via Samsung.com is of via KPN oid?
M'n huidige OnePlus 8t heeft ook dual sim met een simtray waarbij aan beide kanten een simkaart gaat, dat werkt prima hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Komende van een S10 met 3400mAh accu, kan ik de eenvoudige aanname doen dat de accu(duur) van de S22 met 3700mAh beter is?

• izzet3838
JBS schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:55:
Komende van een S10 met 3400mAh accu, kan ik de eenvoudige aanname doen dat de accu(duur) van de S22 met 3700mAh beter is?
Als je de slijtage meeneemt wel denk ik, anders gaat het mogelijk omgeveer gelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
stin00 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:53:
[...]

M'n huidige OnePlus 8t heeft ook dual sim met een simtray waarbij aan beide kanten een simkaart gaat, dat werkt prima hoor :)
Tja, dat is het gekloot met bijna Alle Android toestellen ... Dit soort specificaties wisselen echt per regio en pas als iemand er hier 1 heeft via de normale kanalen dan weet je zeker wat je gaat krijgen.
Zie je ook bij Xiaomi en andere merken, heel veel verschil op dit vlak net als frequencies en banden.

NOOT: er is hier iemand van de Mediamarkt die al dagen met een ultra loopt, neem aan dat hij 100% kan aangeven wat voor Sim configuratie we hier hebben ???

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Weet iemand of de S pen die geschikt is voor de Fold 3 (niet de pro, maar de Fold editie), ook te gebruiken is op de S22 Ultra?

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

izzet3838 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:58:
[...]

Als je de slijtage meeneemt wel denk ik, anders gaat het mogelijk omgeveer gelijk zijn.
De slijtage van de S10?

• Bomberman71
Er is hier iemand die al een S22Ultra heeft (Mediamarkt medewerker) ...

Vraag, hoe zit het nu met de simcards ? 2x nano sim of slechts 1x nano sim en de andere is E-sim ?

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 14:59

^^0nMe

Got Babana's?

stin00 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:53:
[...]

Ja, dat is dus min of meer het 'nieuwe' probleem. Sinds de opkomst van e-sim wordt de dual sim feature bij flagship phones vaker aangeboden via de configuratie 1x nano sim 1x e-sim: Zie Iphone 13 en Pixel 6.

Kan kostenbesparing zijn of toch weer een zekere zin lobby van carriers aangezien e-sim support ook vast centen kosten en budget carriers dit nu vaak nog niet ondersteunen...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• izzet3838
Van de accu van de s10 ja.
Ik denk dat die ongeveer gelijk zal zijn aan een nieuwe s10, maar dit is uiteraard mijn schatting.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bomberman71 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:05:

Vraag, hoe zit het nu met de simcards ? 2x nano sim of slechts 1x nano sim en de andere is E-sim ?
@Tonkowonko heeft de S22 ultra en kan hier vast wel iets over zeggen :)

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:04
Bomberman71 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:31:
[...]

Precies, dat gaat echt niet gebeuren. Kan je rustig op je buik schrijven alhoewel sommigen hoop houden en zich in de Efteling wanen.

Verbaas me over het gebrek aan Logica bij veel mensen ... Zal ook deels te maken hebben dat het zogenaamde ' gelegenheids' liefhebbers zijn die rond release ermee bezig zijn en daarna 2 a 3 jaar op UIT staan mbt de techniek, releases, etc etc.

- Kijk eens naar de Hype van de merge met AMD en daarna de nachtkaars die uitging. Vanaf April vorig jaar 0 stoere berichten meer over het het AMD gebeuren.
- We zagen ook geen steken onderwater, want Samsung houd van plagen en pochen naar anderen toe, vaak later ten nadelen van zichzelf en verwijderen dan schaamteloos hun eerdere publicaties ........
- Zie het gebrek aan Exynos en eigenlijk ook 8Gen1 prestaties en vooral battery test aandacht ... Daar waar de grote jongens normaal heel Youtube plat bombarderen over een slechte autofocus of waardeloze Exy 990 hoor je nu nagenoeg niemand. De wat kleinere jongens en onbekende sources voeren nu het woord.
Mr whosetheBoss is een big boy maar wat heeft hij conreet verteld ?? 2200 iets minder als de 2100 maar toch best goede SOT .... Niet heel bevredigend want we weten dat SOT onzin is aangezien die voor eenieder anders is en alleen maar nut heeft als je andere modellen mee test tijdens die ene test.

Dan kom je tot de conclusie dat het niet drastisch beter gaat worden en net als met de S20 serie en de Note20 serie moet je het er maar mee doen. Volgend jaar komen ze echt met wat nieuws :+

Nog voor je hem in je handen hebt moet je nu al in de marge gaan zitten en over 1 jaar schreeuwen de mensen moord en brand en willen de S23 want met de S22 halen ze dan sowieso de dag niet meer.
Laat staan die 4 jaar OS support en 5 jaar security want over 3 jaar red je de lunch niet meer.

Het is gewoon vreselijk jammer dat men het momentum van vorig jaar niet kan voortzetten, waarbij men eigenlijk op alle punten vooruit was gegaan met de S21Ultra (2100 duidelijk beter als de 990, focus was top, camerazoom was top, design beviel goed, etc etc etc.
En dit jaar ziet het voor de consumenten release er al matig uit voor de meest belangerijke onderdelen:

- performance

Je kan zo'n goede specs, camera en display hebben maar het is allemaal niks waard als je accu leeg is.
Battery anxiety is niet iets dat thuis hoort in het Ultra segment mijn inziens maar mischien zie ik het wel allemaal wel verkeerd en zijn er mensen die graag minstens 2x per dag willen laden.

Nu kan je me een zeikerd vinden maar als verschillende testen aantonen dat je op 2100 niveau of zelfs minder presteerd dan heb je gewoon een serieus probleem en dat los je niet even op met een fix.

Exynos, Playtime is over

Hopelijk is het Exynos tijdperk snel voorbij want ieder jaar dit geklooi en die tweestrijd is gewoon NIET goed voor je imago en merk.
Los van je exynos rant, zijn er geen aanwijzingen dat de snapdragon variant het nou zo grandioos doet. Maar goed los van de teleurstellende vooruitgang (of zelfs achteruitgang op sommige gebieden), is het nu ook weer niet zo dat het apparaat onbruikbaar is of echt matige accuduur heeft. Maar een argument om te upgraden vanaf een s21 ultra ontbreekt over de linie.

[ Voor 3% gewijzigd door WouterL op 17-02-2022 17:10 ]

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 19:52
Bomberman71 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:05:

De hele serie heeft volgens mij gewoon dual sim (aan elke zijde van de tray 1tje, net zoals bij de S21 serie.

• izzet3838
WouterL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:08:
[...]

Los van je exynos rant, zijn er geen aanwijzingen dat de snapdragon variant het nou zo grandioos doet. Maar goed los van de teleurstellende vooruitgang (of zelfs achteruitgang op sommige gebieden), is het nu ook weer niet zo dat het apparaat onbruikbaar is of echt matige accuduur heeft. Maar een argument om te upgraden vanaf een s21 ultra ontbreekt over de linie.
Nope, ivm Apple is Snapdragon ook gewoon slecht bezig, ik net niet dat de exynos het zoveel slechter doet hoor, over enkele weken zullen de vergelijkingen wel komen.

Veel mensen zijn verbaasd dat sommige youtubers geen gekke vlucht nemen maar ze hebben andere prioriteiten zo zijn de echte reviews van de telefoon nog niet uit.
Mrwhosteboss heeft daarnaast al een Xiaomi 12 pro maar nog niet de tijd gehad een video daarover te maken...

Het zou me serieus verbazen als de exynos overduidelijk slechter is als de snapdragon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WouterL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:08:
[...]

Eigenlijk niets anders dan we al jaren zien. Tot de S20 waren de even nummers uit de Galaxy-reeks telkens een grotere stap vooruit dan de oneven nummers. Door na de 10 met de 20 te komen, hebben ze dat nu omgedraaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
izzet3838 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:17:
[...]

Nope, ivm Apple is Snapdragon ook gewoon slecht bezig, ik net niet dat de exynos het zoveel slechter doet hoor, over enkele weken zullen de vergelijkingen wel komen.

Veel mensen zijn verbaasd dat sommige youtubers geen gekke vlucht nemen maar ze hebben andere prioriteiten zo zijn de echte reviews van de telefoon nog niet uit.
Mrwhosteboss heeft daarnaast al een Xiaomi 12 pro maar nog niet de tijd gehad een video daarover te maken...

Het zou me serieus verbazen als de exynos overduidelijk slechter is als de snapdragon.
Snapdragon boeit nu allemaal wat minder.
Waarom ? Omdat we die hier toch niet krijgen en degene die hem zullen importeren kan je op 1 hand tellen.

Normaliter zagen we altijd dat de Exy minder performance gains had als de SD. Maar over de linie gingen beiden versies er op vooruit. En dan is er ook ruimte voor rivaliteit.
Wat we nu zien is dat de Exy het niet beter en soms duidelijk slechter doet als de 2100 !!
Met dat soort issues is het verschil met de SD een stuk minder boeiend in een regio waar je toch de Exy2200 krijgt. We maken ons al druk om gewoon regulier gebruik en redden van de dag. Op dat moment is rivaliteit niet echt een prioriteit meer want we hebben issues.
Nogmaals, ik kan me niet herinneren dat we ooit mindere prestaties kregen, en dat met een nieuwe Soc die ook nog op het 4nm procede is gemaakt. In en in triest 8)7

En ja, de SD8gen1 zal het over het algemeen beter doen maar kan ook tegen vallen gezien de hoge verwachtingen en de hype. Tot nu toe presteerd die wel beter als de 888 alhoewel de verschillen niet bizar te noemen zijn, maar een verbetering is altijd beter te slikken als duidelijk achteruitgang.
Nu zijn de mensen al opgelucht als de nieuwe exy2200 het ook maar iets beter doet als vorig jaar, geeft al duidelijk aan hoe snel mensen hun verwachtingen bijstellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bomberman71 op 17-02-2022 18:30 ]

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:49
Als de batterij van de S22 het zelfde als die van een iPhone 13 presteert ben ik al tevreden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Albert020 op 17-02-2022 18:35 ]

• WouterL
Bomberman71 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:50:
[...]

Snapdragon boeit nu allemaal wat minder.
Waarom ? Omdat we die hier toch niet krijgen en degene die hem zullen importeren kan je op 1 hand tellen.

Normaliter zagen we altijd dat de Exy minder performance gains had als de SD. Maar over de linie gingen beiden versies er op vooruit. En dan is er ook ruimte voor rivaliteit.
Wat we nu zien is dat de Exy het niet beter en soms duidelijk slechter doet als de 2100 !!
Met dat soort issues is het verschil met de SD een stuk minder boeiend in een regio waar je toch de Exy2200 krijgt. We maken ons al druk om gewoon regulier gebruik en redden van de dag. Op dat moment is rivaliteit niet echt een prioriteit meer want we hebben issues.
Nogmaals, ik kan me niet herinneren dat we ooit mindere prestaties kregen, en dat met een nieuwe Soc die ook nog op het 4nm procede is gemaakt. In en in triest 8)7

En ja, de SD8gen1 zal het over het algemeen beter doen maar kan ook tegen vallen gezien de hoge verwachtingen en de hype. Tot nu toe presteerd die wel beter als de 888 alhoewel de verschillen niet bizar te noemen zijn, maar een verbetering is altijd beter te slikken als duidelijk achteruitgang.
Nu zijn de mensen al opgelucht als de nieuwe exy2200 het ook maar iets beter doet als vorig jaar, geeft al duidelijk aan hoe snel mensen hun verwachtingen bijstellen.
Waar blijkt die overduidelijke achteruit gang uit dan? De resultaten zijn wisselend namelijk

• Bomberman71
WouterL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:36:
[...]

Waar blijkt die overduidelijke achteruit gang uit dan? De resultaten zijn wisselend namelijk
Laat ik het anders zeggen, laat mij dan wisselende resultaten zien van een duidelijke verbetering op performance en accu gebied !

Sorry hoor, maar er zijn inmiddels een dozijn links hier voorbij gekomen en geen van allen laten iets positiefs zien. De ene negatiever als de andere maar de eerste die afwijkt de totaal andere kant op moet ik nog zien.

Zelfs degene hier die er al 1 heeft en antwoord op de vraag " hoe is de accu" en dan zegt `matig' zegt mij genoeg.

Als jij het tot nu toe goed genoeg vind dan is dat ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-07 02:42
YouTube: Samsung Galaxy S22 Ultra vs iPhone 13 Pro Max AnTuTu Benchmark Test!

Dit ziet er dan toch wel weer goed uit, qua prestaties?

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 10:52
Samsung Galaxy S22 Ultra Drop Test. Gorilla Glass Victus Plus?
Dit is wel zeer teleurstellend om te zien moet ik zeggen.
Zou dat door het gebogen scherm van de ultra zijn?
Mijn Oneplus 6t heeft meerdere van dit soort drops doorstaan zonder veel schade, en dat met een veel "ouder" soort Gorilla Glass...

• WouterL
Bomberman71 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:56:
[...]

Laat ik het anders zeggen, laat mij dan wisselende resultaten zien van een duidelijke verbetering op performance en accu gebied !

Sorry hoor, maar er zijn inmiddels een dozijn links hier voorbij gekomen en geen van allen laten iets positiefs zien. De ene negatiever als de andere maar de eerste die afwijkt de totaal andere kant op moet ik nog zien.

Zelfs degene hier die er al 1 heeft en antwoord op de vraag " hoe is de accu" en dan zegt `matig' zegt mij genoeg.

Het lijkt wel een beetje een hetze. We gaan het wel zien hoe/wat het toestel uiteindelijk gaat presteren. Maar stel met je portemonnee zou ik zeggen! Een tegengeluid van een iPhone 13 pro max gebruiker: ik vind het een mooi toestel voor een nog aantrekkelijkere pre order prijs.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 20:12

Rio

Ik heb al een boek

Bomberman71 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:56:
[...]

Nogmaals: you made your point.
Je gelooft er niet in. We snappen 'm.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:43
Albert020 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:34:
Als de batterij van de S22 het zelfde als die van een iPhone 13 presteert ben ik al tevreden ;)
De iPhone 13 heeft echt een bizar goede batterij, ik hoop het ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Pap3rclip schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:39:
Samsung Galaxy S22 Ultra Drop Test. Gorilla Glass Victus Plus?
Dit is wel zeer teleurstellend om te zien moet ik zeggen.
Zou dat door het gebogen scherm van de ultra zijn?
Mijn Oneplus 6t heeft meerdere van dit soort drops doorstaan zonder veel schade, en dat met een veel "ouder" soort Gorilla Glass...
Die testen zeggen helemaal niks.
Er is nog nooit een normaal (niet ruggedized) toestel geweest dat geen gebarsten scherm had.
En dat terwijl sommige testen lieten zien dat het toestel de sterkste was tot dan toe en hij moest van echt grote hoogte vallen enzo.
En wat zagen we ? hij viel ongelukkig, ergens in een dorpje in NL en boem hij was kapot. Hoe dat dat in Hemelsnaam ?? Maar dat kan toch niet ??

Je hebt niks aan dit soort tests want als je pech hebt dan gaat hij gewoon stuk ook al kost het testers 6x vallen van grote hoogte.

Hetzelfde met die onzinnige Jerry Rig tests met krassen enzo. " light sctaches at lvl 6 and deeper grooves at lvl 7"
Een scherp stanley mes deed helemaal niks !
En toen ging de sleutelbos er langs en men had krassen .... Terwijl dat volgens die hardheidtest helemaal niet kan.

Ik had dezelfde ervaring met Victus waar vrij snel 2 diepe krassen in zaten terwijl mijn 2+ jaar oude Asus 0 krassen heeft met zijn oude Gorilla V5 en die de halve wereld heeft gezien.

Als je pech hebt heb je pech en aan die tests kan je geen rechten ontlenen.

• 038Robijno
Bomberman71 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:07:
[...]

Die testen zeggen helemaal niks.
Er is nog nooit een normaal (niet ruggedized) toestel geweest dat geen gebarsten scherm had.
En dat terwijl sommige testen lieten zien dat het toestel de sterkste was tot dan toe en hij moest van echt grote hoogte vallen enzo.
En wat zagen we ? hij viel ongelukkig, ergens in een dorpje in NL en boem hij was kapot. Hoe dat dat in Hemelsnaam ?? Maar dat kan toch niet ??

Je hebt niks aan dit soort tests want als je pech hebt dan gaat hij gewoon stuk ook al kost het testers 6x vallen van grote hoogte.

Hetzelfde met die onzinnige Jerry Rig tests met krassen enzo. " light sctaches at lvl 6 and deeper grooves at lvl 7"
Een scherp stanley mes deed helemaal niks !
En toen ging de sleutelbos er langs en men had krassen .... Terwijl dat volgens die hardheidtest helemaal niet kan.

Ik had dezelfde ervaring met Victus waar vrij snel 2 diepe krassen in zaten terwijl mijn 2+ jaar oude Asus 0 krassen heeft met zijn oude Gorilla V5 en die de halve wereld heeft gezien.

Als je pech hebt heb je pech en aan die tests kan je geen rechten ontlenen.
Zodra ik het de S22 ultra in ontvangst neem (verwacht morgen).. Dan gaat er bij mij sowieso meteen een 'clearplex' screenprotector op bij de mediamarkt. Wil het toestel wel zo mooi mogelijk houden icm de leren originele case.

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:39
038Robijno schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:10:
[...]

Zodra ik het de S22 ultra in ontvangst neem (verwacht morgen).. Dan gaat er bij mij sowieso meteen een 'clearplex' screenprotector op bij de mediamarkt. Wil het toestel wel zo mooi mogelijk houden icm de leren originele case.
Blijft die screenprotector wel goed zitten ivm aflopende randen van het scherm?

• 038Robijno
Verkeerde topic haha

[ Voor 96% gewijzigd door 038Robijno op 17-02-2022 20:13 ]

• Bomberman71
038Robijno schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:10:
[...]

Verstandig !
Ik geloofde er niet in, nog nooit nodig gehad en dus ook niet op het buitenscherm van de Fold 2. Had Victus erop en dat was het nieuwste van het nieuwste.
Krasvast net zoals de rest volgens de testen dus pure onzin die screenprotector.
Nog geen 6 maanden 2x een DIKKE kras ! Geen krasje maar echt flink en geen idee waar die vandaan kwam.
Altijd zuinig mee om gegaan en ht kwetsbare binnenscherm heeft 0 krasjes ... Niks geen sleutels in de buurt, niks geen broekzak met zand .... Geen idee maar heb ze wel :(
Victus had meteen bij mij afgedaan.

• 038Robijno
elaho schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:12:
[...]

Blijft die screenprotector wel goed zitten ivm aflopende randen van het scherm?
Ik verwissel vaak van nieuwe telefoons, ongeveer 4x per jaar (telkens wat anders proberen).
Nog nooit heeft er 1 losgelaten of iets.

Ik vind het zijn geld zeker waard.

• 038Robijno
Bomberman71 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:14:
[...]

Verstandig !
Ik geloofde er niet in, nog nooit nodig gehad en dus ook niet op het buitenscherm van de Fold 2. Had Victus erop en dat was het nieuwste van het nieuwste.
Krasvast net zoals de rest volgens de testen dus pure onzin die screenprotector.
Nog geen 6 maanden 2x een DIKKE kras ! Geen krasje maar echt flink en geen idee waar die vandaan kwam.
Altijd zuinig mee om gegaan en ht kwetsbare binnenscherm heeft 0 krasjes ... Niks geen sleutels in de buurt, niks geen broekzak met zand .... Geen idee maar heb ze wel :(
Victus had meteen bij mij afgedaan.
De fold 3 die ik ook heb, zit nog een origineel screenprotector op, zowel buiten als de binnenkant.. als die er ook niet op had gezeten, had ik er ook 1 op laten zetten.
Fijne screenprotector's zijn het die ze aanbieden bij de mediamarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
038Robijno schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:15:
[...]

Ik verwissel vaak van nieuwe telefoons, ongeveer 4x per jaar (telkens wat anders proberen).
Nog nooit heeft er 1 losgelaten of iets.

Ik vind het zijn geld zeker waard.
4x per jaar een nieuwe... Bij mij is er ook nog nooit eentje los gekomen in 3 maanden... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pap3rclip
Bomberman71 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:07:
[...]

...
...
Wijst dit er dan niet op dat het nieuwe Victus glass nogal waardeloos is in vergelijking met oud Gorilla glass?

Toch ook triest dan, die achteruitgang... Ik gebruik mijn telefoons zonder hoes en heb nu een S22 met Graphite kleur besteld. Dan heb ik helemaal niets aan die kleur als je quasi-verplicht wordt er een hoes rond te doen.

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Pap3rclip schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:18:
[...]

Dan heb ik helemaal niets aan die kleur als je quasi-verplicht wordt er een hoes rond te doen.
Er zijn ook (deels) transparante hoesjes :)

• Bomberman71
Pap3rclip schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:18:
[...]

Wijst dit er dan niet op dat het nieuwe Victus glass nogal waardeloos is in vergelijking met oud Gorilla glass?

Toch ook triest dan, die achteruitgang... Ik gebruik mijn telefoons zonder hoes en heb nu een S22 met Graphite kleur besteld. Dan heb ik helemaal niets aan die kleur als je quasi-verplicht wordt er een hoes rond te doen.
De details kennen de meesten niet maar ik vermoed dat ze zoekende zijn naar een goede balans.
Glas is glas en glas breekt, simpel zat ! Dat was zo en dat is over 10 jaar nog zo.
Bij Victus hebben ze het glas wat flexibeler gemaakt waardoor deze minder snel zou moeten breken maar de kras hardheid is daarmee duidelijk omlaag gegaan.
Voor de ene dus een zegen (de dagelijkse valler) en voor de ander een vloek (zoals ik, die niet snel iets laat vallen maar geen screen protctor plaatst enzo.

Je hebt dus altijd voor en nadelen. In mijn geval werkt Victus een stuk minder dan de oude Gorilla 3,4,5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pap3rclip
Bomberman71 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:47:
[...]

De details kennen de meesten niet maar ik vermoed dat ze zoekende zijn naar een goede balans.
Glas is glas en glas breekt, simpel zat ! Dat was zo en dat is over 10 jaar nog zo.
Bij Victus hebben ze het glas wat flexibeler gemaakt waardoor deze minder snel zou moeten breken maar de kras hardheid is daarmee duidelijk omlaag gegaan.
Voor de ene dus een zegen (de dagelijkse valler) en voor de ander een vloek (zoals ik, die niet snel iets laat vallen maar geen screen protctor plaatst enzo.

Je hebt dus altijd voor en nadelen. In mijn geval werkt Victus een stuk minder dan de oude Gorilla 3,4,5
Op het Youtube filmpje is toch duidelijk te zien dat bij die nieuwe S22 ultra na 1 drop van heuphoogte de camera/achterkant praktisch vernield is? Over welke bijkomende valprotectie je het hebt is mij dus een raadsel. Ik heb de smartphone markt meer dan 3 jaar niet gevolgd gezien de mijne het prima deed, maar oude glazen Gorilla Glass smartphones hadden hier veelal geen probleem mee bij mijn weten. Zie ook niet in hoe dit filmpje te kwader trouw opgenomen zou zijn.

Dit is wat mij betreft gewoon (bewuste) achteruitgang om de kassa te doen rinkelen. Erg jammer, maar niks aan te doen zeker.
VPIPPFR schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:32:
[...]

Er zijn ook (deels) transparante hoesjes :)
Klopt, maar dat is zo spuuglelijk dat ik het niet over mijn hart krijg om het er aan te hangen :P

[ Voor 0% gewijzigd door Pap3rclip op 17-02-2022 21:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WouterL
Bomberman71 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:47:
[...]

Je presenteert een hoop “feiten” door een persoonlijke n=1 argumentatie, maar Victus schijnt wel degelijk krasbestendiger te zijn dan zijn voorganger. Niet alleen harder.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:43
Is het niet zo dat je uiteindelijk een scherm nooit geheel krasbestendig krijgt? Ik dacht dat een zandkorrel áltijd harder is dan glas, hoe krasbestendig je het ook maakt.

[ Voor 60% gewijzigd door Belecthor op 17-02-2022 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 18:43
Bomberman71 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:31:
[...]

- performance

Exynos, Playtime is over

Heel betoog maar wat dacht je van eerst afwachten. Accuduur is bij iedereen weer anders.

Accuduur schijnt minder goed te zijn dan S21 Ultra. Dat vind ik ook tegenvallen maar aan de andere kant is het verschil klein voor zover ik gezien heb en de S21 Ultra heeft een goede accuduur dus dat kleine beetje kan ik wel lijden maar dat wil ik eerst zelf ondervinden.

Dat de performance minder is ben ik niet van overtuigd. Dat deze niet een stuk beter is dan 2100 wil ik wel geloven en jammer van al die hype omtrent AMD.

Uiteindelijk gaat het om de ervaring en benchmarks zeggen niets en elke benchmark geeft andere resultaten. Veel Performance en veel lag heb ik niets aan en heb liever minder performance en dat alles smooth werkt.

Performance en accuduur zijn belangrijke onderdelen maar zolang die niet veel slechter zijn dan is het beeldscherm, camera en de features doorslaggevend.

Ik krijg morgen de S22 Ultra en kijk wel hoe het bevalt. Persoonlijk ben ik bang dat deze te lomp is maar misschien valt het mee. De camera is voor mij belangrijk en zal deze dan ook vergelijken met S21U en iPhone 13 Pro.
Accuduur zal ik zeker testen maar daar kun je vaak na een week pas iets zinnigs over zeggen.
Vergeet ook niet dat de helderheid van het scherm hoger kan en dat is vaak een energie slurper.

• WouterL
Belecthor schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:51:
Is het niet zo dat je uiteindelijk een scherm nooit geheel krasbestendig krijgt? Ik dacht dat een zandkorrel áltijd harder is dan glas, hoe krasbestendig je het ook maakt.
Ja, zand zal een scherm altijd ongelukkig kunnen krassen. Elk jaar weer, bij alle telefoon series opnieuw, elke keer weer anekdotische verhalen over hoe veel deze telefoon X veel sneller krast dan de vorige serie. Om moe van te worden. Glas kan krassen, ook als je er zorgvuldig mee omgaat. Een zandkorrel zit in een klein hoekje. :+

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 16:14
Garret1410 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:59:
[...]

Heel betoog maar wat dacht je van eerst afwachten. Accuduur is bij iedereen weer anders.

Accuduur schijnt minder goed te zijn dan S21 Ultra. Dat vind ik ook tegenvallen maar aan de andere kant is het verschil klein voor zover ik gezien heb en de S21 Ultra heeft een goede accuduur dus dat kleine beetje kan ik wel lijden maar dat wil ik eerst zelf ondervinden.

Dat de performance minder is ben ik niet van overtuigd. Dat deze niet een stuk beter is dan 2100 wil ik wel geloven en jammer van al die hype omtrent AMD.

Uiteindelijk gaat het om de ervaring en benchmarks zeggen niets en elke benchmark geeft andere resultaten. Veel Performance en veel lag heb ik niets aan en heb liever minder performance en dat alles smooth werkt.

Performance en accuduur zijn belangrijke onderdelen maar zolang die niet veel slechter zijn dan is het beeldscherm, camera en de features doorslaggevend.

Ik krijg morgen de S22 Ultra en kijk wel hoe het bevalt. Persoonlijk ben ik bang dat deze te lomp is maar misschien valt het mee. De camera is voor mij belangrijk en zal deze dan ook vergelijken met S21U en iPhone 13 Pro.
Accuduur zal ik zeker testen maar daar kun je vaak na een week pas iets zinnigs over zeggen.
Vergeet ook niet dat de helderheid van het scherm hoger kan en dat is vaak een energie slurper.
Qua benchmarks verschilt het gewoon enorm, de video van TheTechChap laat juist betere performance zien in vergelijking met de voorgaande Exynos.

5:40
YouTube: Samsung Galaxy S22 Ultra - 24 Hour Review! (camera test & benchmark)

Add me op Stadia: Gloogle

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 15:23
[...]

Met mijn 21 ultra haal ik max 4:30 SOT, met minimaal gebruik van de camera en zonder gaming. Denk aan chrome, Facebook etc. Nog slechter dan dit en ik stuur de 22 ultra terug.

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 10:45
cliors schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:33:
[...]

Met mijn 21 ultra haal ik max 4:30 SOT, met minimaal gebruik van de camera en zonder gaming. Denk aan chrome, Facebook etc. Nog slechter dan dit en ik stuur de 22 ultra terug.
Waar zie ik dat SOT eigenlijk ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
r_buren schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:38:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2II_zZg_Xwbe78-MC9Hz8juXEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZZGtAnJblGikI5FAyKCWhab6.jpg?f=fotoalbum_large
P30 pro, ga dit missen denk ik :'(

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 10:45
Aha, gevonden op S21. Max SOT deze week was 3.55 minuten. Of dat goed of slecht is voor een S21 weet ik niet. Maar goed dit is het S22 topic :)

• Bomberman71
WouterL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:28:
[...]

Je presenteert een hoop “feiten” door een persoonlijke n=1 argumentatie, maar Victus schijnt wel degelijk krasbestendiger te zijn dan zijn voorganger. Niet alleen harder.
Ik presenteer helemaal niks maar ik praat over mijn eigen ervaringen (de praktijk !) en wat ik lees.
Heb jij een toestel met Victus ??? Juist ja, dat dacht ik wel.

Lees hier eens wat door:

https://forum.xda-develop...micro-scratching.4173801/

https://www.reddit.com/r/...a_glass_victus_is_a_scam/

https://www.royalsblue.co...cratch-than-standard-s22/

En met Google vind je 10 miljard andere reacties van mensen die dat ook mee maken.
Als je verder kijkt dan lijkt het erop dat het flexibeler is en dus betere val protectie bied en meer last van krassen heeft.

Apart dat je mij probeert te flamen en praat over feiten en presenteren maar zelf heb jij nooit je huiswerk gedaan op dit vlak ..... :+

[ Voor 17% gewijzigd door Bomberman71 op 17-02-2022 23:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:11
Tja het is maar waar je vandaan komt.
Dit is mijn S9.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffM-GusFBky594Kr4x5l1TCjqHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/baOTAbgw5G1CXaSChDw8EGAU.jpg?f=fotoalbum_large

En dat is met 30min radio en voor de rest alleen maar licht gebruik. Geen games/camera/navigatie.
S22 met waarschijnlijk 4+ uur bij licht gebruik is al een verdubbeling voor mij.

[ Voor 7% gewijzigd door DoubleYouPee op 17-02-2022 23:12 ]

• Bomberman71
Pap3rclip schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:03:
[...]

Op het Youtube filmpje is toch duidelijk te zien dat bij die nieuwe S22 ultra na 1 drop van heuphoogte de camera/achterkant praktisch vernield is? Over welke bijkomende valprotectie je het hebt is mij dus een raadsel. Ik heb de smartphone markt meer dan 3 jaar niet gevolgd gezien de mijne het prima deed, maar oude glazen Gorilla Glass smartphones hadden hier veelal geen probleem mee bij mijn weten. Zie ook niet in hoe dit filmpje te kwader trouw opgenomen zou zijn.

Dit is wat mij betreft gewoon (bewuste) achteruitgang om de kassa te doen rinkelen. Erg jammer, maar niks aan te doen zeker.
Op Youtube heb ik filmpjes gezien waarbij de Fold 2 behoorlijk veel kon hebben qua val op het buitenscherm.
Iphones hadden ook zoiets maar dan heet het Ceramic nog wat en ook die konden extreem veel hebben in tests.
Maar zoals we weten kan je een andere test bekijken en dan gaat het opeens veel sneller stuk.

Mind you dat de S22 Victus+ heeft en dus weer een andere itteratie en wellicht betere eigenschappen heeft.

Echt saffierglas is extreem krasbestendig maar omdat het zo extreem hard is breekt het weer supersnel.
Kortom, men is al jaren opzoek naar een mooi gemiddelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Wat is in dit topic anders dan in alle andere topics over de introductie en ervaringen van een nieuw "vlaggenschip"?
Vóór en kort na de introductie wordt er altijd gespeculeerd met verhalen van "horen zeggen", "gelezen", filmpjes op internet of testen door influencers met commerciële belangen.
Ik volg dit topic nu al een paar dagen en zie zeker parallellen met de introductie van eerdere smartphones.
Bomberman71 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:13:
[...]

Op Youtube heb ik filmpjes gezien waarbij de Fold 2 behoorlijk veel kon hebben qua val op het buitenscherm.
Iphones hadden ook zoiets maar dan heet het Ceramic nog wat en ook die konden extreem veel hebben in tests.
Maar zoals we weten kan je een andere test bekijken en dan gaat het opeens veel sneller stuk.

Mind you dat de S22 Victus+ heeft en dus weer een andere itteratie en wellicht betere eigenschappen heeft.

Echt saffierglas is extreem krasbestendig maar omdat het zo extreem hard is breekt het weer supersnel.
Kortom, men is al jaren opzoek naar een mooi gemiddelde.
Gisteren eens even een blik geworpen op de website vd fabrikant vh glas, maar daar staat nog niets over de plus-versie. Jouw ervaring is ook maar een ervaring en je zult nooit weten wat die krassen nu veroorzaakt heeft. Misschien wel toen je partner met een diamantring om haar of zijn vinger, in je broekzak greep. ;)
Omdat je niet weet wat de krassen veroorzaakt heeft, zul je ook niet weten wat de uitwerking van die kracht, op Gorillaglas was geweest.

[ Voor 24% gewijzigd door Peatsmoke op 18-02-2022 07:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik heb mijn bestelling van de S22 geannuleerd. Het was een beetje een impulsaankoop door de goede pre-order aanbiedingen, maar ik vind de eerste reviews niet overtuigend genoeg. Ga het dus nog maar een jaartje met mijn OnePlus8 doen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• WouterL
Bomberman71 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:09:
[...]

Ik presenteer helemaal niks maar ik praat over mijn eigen ervaringen (de praktijk !) en wat ik lees.
Heb jij een toestel met Victus ??? Juist ja, dat dacht ik wel.

Lees hier eens wat door:

https://forum.xda-develop...micro-scratching.4173801/

https://www.reddit.com/r/...a_glass_victus_is_a_scam/

https://www.royalsblue.co...cratch-than-standard-s22/

En met Google vind je 10 miljard andere reacties van mensen die dat ook mee maken.
Als je verder kijkt dan lijkt het erop dat het flexibeler is en dus betere val protectie bied en meer last van krassen heeft.

Apart dat je mij probeert te flamen en praat over feiten en presenteren maar zelf heb jij nooit je huiswerk gedaan op dit vlak ..... :+
Poeh hé! Je googled op je mening en je vindt ondersteunend “bewijsmateriaal”. Het lijkt wel confirmation bias joh! Ja dan heb je echt je onderzoek gedaan joh :o :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 15:23
r_buren schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:38:
[...]

Instellingen - Batterij en dan klikken op het vak/schema onder "gebruik na laatste volledige lading"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:43
038Robijno schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:00:
Weet iemand of de S pen die geschikt is voor de Fold 3 (niet de pro, maar de Fold editie), ook te gebruiken is op de S22 Ultra?
Nee, dat gaat niet werken. De S-pen Fold editie werkt op een andere frequentie dan alle andere S-pennen, om te voorkomen dat je met een gewone S-pen het scherm van de Fold beschadigt. Je kunt een 'gewone' S-pen niet gebruiken op de Fold, en de Fold pen niet op enig ander model.
De S pen Pro ondervangt dat met een knopje waarmee je kunt schakelen tussen de frequentie voor de Fold 3 en de frequentie voor alle andere Samsungs met pen-ondersteuning (Note, Tab, S22 Ultra).

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Of-Aaargh schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:24:
[...]

Nee, dat gaat niet werken. De S-pen Fold editie werkt op een andere frequentie dan alle andere S-pennen, om te voorkomen dat je met een gewone S-pen het scherm van de Fold beschadigt. Je kunt een 'gewone' S-pen niet gebruiken op de Fold, en de Fold pen niet op enig ander model.
De S pen Pro ondervangt dat met een knopje waarmee je kunt schakelen tussen de frequentie voor de Fold 3 en de frequentie voor alle andere Samsungs met pen-ondersteuning (Note, Tab, S22 Ultra).
Top, bedankt voor de heldere uitleg hiervan. Ik kon dit niet terug vinden namelijk.

Klopt, de S pen van de Fold editie zit aan het schrijf gedeelte een veertje in, dat als je te hard drukt dat ie dan in veert om zo geen schade te krijgen aan het zachte display.
Daarom hoopte ik stiekem dat hij wel te gebruiken was op de normale S22U model ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
De meeste geschreven reviews vanuit de VS zijn met de Snapdragon overall gematigd positief over de accuduur. In ieder geval niet heel negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Lees ook veel over een soort Whitestone Dome als vervanging voor de screenprotector. Meeste mensen zijn wel positief gestemd erover.

Inmiddels zijn er ook third party's met zelfde soort idee, welke ook goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Pukson schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:43:
Lees ook veel over een soort Whitestone Dome als vervanging voor de screenprotector. Meeste mensen zijn wel positief gestemd erover.

Inmiddels zijn er ook third party's met zelfde soort idee, welke ook goedkoper zijn.
Ik lees vaak over amFilm als (goedkoper) alternatief voor Whitestone.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 18:16
Franco10 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:34:
De meeste geschreven reviews vanuit de VS zijn met de Snapdragon overall gematigd positief over de accuduur. In ieder geval niet heel negatief.
Engadget review Snapdragon S22Ultra :
On our video rundown battery test, the S22 Ultra’s result of 17 hours and 16 minutes beat the Pixel 6 Pro by just three minutes, but was hours behind the S21 Ultra, which lasted 21 hours and 42 minutes. It’s possible that the Snapdragon 8 Gen 1 is not as power efficient as its predecessor, and Samsung also confirmed to Engadget that the S Pen draws power from the S22 Ultra while inside its slot, which might be why the S21 Ultra has a longer runtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:07
brouwerchris schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:18:
[...]

On our video rundown battery test, the S22 Ultra’s result of 17 hours and 16 minutes beat the Pixel 6 Pro by just three minutes, but was hours behind the S21 Ultra, which lasted 21 hours and 42 minutes. It’s possible that the Snapdragon 8 Gen 1 is not as power efficient as its predecessor, and Samsung also confirmed to Engadget that the S Pen draws power from the S22 Ultra while inside its slot, which might be why the S21 Ultra has a longer runtime.
Dus diegene die de pen niet gebruiken, dit eruit laten.
Moet je wel iets voor het gat doen ivm vuil

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
brouwerchris schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:18:
[...]

Wisselend inderdaad.

9to5Google:
Battery life and charging
No charger included
To get right to the point, battery life on the Galaxy S22 Ultra is solid overall. I’ve averaged between four to six hours of screen time from 8:00 a.m. to 11:00 p.m. to midnight on a daily basis since I started using the phone, with numbers slowing trickling upwards as the phone has learned my usage. That use is primarily on Wi-Fi and consists primarily of messaging, social media apps, and web browsing. Throwing games into the mix, results aren’t drastically different.

I’m personally quite happy with these results, and they’ve mostly beaten comparable phones. Endurance definitely beats my Pixel 6 Pro, which more often than not needs a boost by 7:00 p.m. if it’s going to survive the remainder of the night. The same is often true of the Galaxy Z Fold 3 in my use. So, in comparison to other phones, I’ll call the Galaxy S22 Ultra’s battery life an overall win, even if it may not be the most impressive endurance out there. Notably, it is a downgrade compared to the Galaxy S21 Ultra, which was more likely to be over 30% by the end of the night in my testing, where the S22 Ultra is usually down to the low 20s or even the teens by that time. It feels better, though, than I remember the Note 20 Ultra being, but it’s been too long to properly make a call either way there.
AndrodAuthority:
With the out-of-the-box settings, the Galaxy S22 Ultra pushed through a full day quite easily and had some room to spare. Typically, the phone closed the day with 25% to 35% still left in the tank, depending on how I used it throughout the day. On days when I really pushed it hard, the battery was closer to the 20% mark. That included about 6.5 hours of screen-on time. While that is in the ballpark for an Android flagship phone, it’s well behind the gains we’ve seen made by Apple, and specifically with this phone’s immediate rival, the iPhone 13 Pro Max.
Maar dit is dus allemaal Snapdragon. Exynos is echt veelal negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
g0tanks schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:09:
[...]

Ik lees vaak over amFilm als (goedkoper) alternatief voor Whitestone.
https://a.aliexpress.com/_mrS2LUM
Heb deze binnenz overall altijd goede ervaringen mee gehad alleen zou de vingerafdrukscanner mogelijk iets trager worden(dat ga ik nog bekijken).

Het is wel een beetje oefenen met het plakken, maar de laatste 5-6 keer heb ik altijd vrij veel succes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
izzet3838 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:30:
[...]

https://a.aliexpress.com/_mrS2LUM
Heb deze binnenz overall altijd goede ervaringen mee gehad alleen zou de vingerafdrukscanner mogelijk iets trager worden(dat ga ik nog bekijken).

Het is wel een beetje oefenen met het plakken, maar de laatste 5-6 keer heb ik altijd vrij veel succes gehad.
Ik heb het niet zo op glazen screenprotector's op gebogen schermen.. gaat op de een of andere manier toch altijd los laten aan de zijkanten. Ook al heb je er een originele case eromheen.
Dus vandaar dat ik altijd een folie film laten plakken :)

De iphone heeft een vlak scherm, daar is een glazen protector wel weer fijn en bied een betere bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:39
Ben benieuwd wat dan batterij verbruik is zonder die S-pen als die veel opslurpt, of dat je dat chargen uit kan zetten softwarematig ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Jamesl schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:21:
Ben benieuwd wat dan batterij verbruik is zonder die S-pen als die veel opslurpt, of dat je dat chargen uit kan zetten softwarematig ofzo.
In idle denk ik max 1-2%/dag hoor.
One ui was nooit goed met battery management.
Android cpu's snapdragon en exynos(en mediatek) lopen al jaren hopeloos achter op apple chips.
Samsung probeert gewoon smoesjes te verzinnen.

"Zet aod/nfc/spen uit dan heb je betere batterij"
Als ik al die functies niet ga gebruiken waarom koop ik dan een telefoon van €1400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
cliors schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 22:33:
[...]

Ik zit op 6-7uur SOT. Op Android 11 haalde ik iets meer maar dit zegt niks natuurlijk zonder referentie. Dus waar vergelijk je het mee. Ik heb ook een iPhone 13 Pro en die is ongeveer gelijkwaardig qua accuduur maar heb het nooit heel precies gemeten.

Ik type dit nu op een S22U en ga van het weekend even spelen en het zal me benieuwen. Camera is in mijn eerste test al iets beter. Wel is het toestel erg breed en lijkt veel groter dan de S21U

[ Voor 15% gewijzigd door Garret1410 op 18-02-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 11:55
Het valt me wel op dat de camera's beter (S22U) zijn dan van m'n S20+.
Vooral de selfie camera ziet er veel beter uit, niet dat ik daar veel gebruik van maak.

Ook het gewicht moet ik even aan wennen, is toch wel iets zwaarder dan de S20+

[ Voor 6% gewijzigd door V-rg op 18-02-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Hier nu ook voor het eerst aan het spelen met de ultra, komende van een S10 is het vooral wennen aan het formaat. De S22+ voelde toch iets handzamer (met name door de ronde randen).
De camera is op eerste blik wel echt fenomenaal, had niks anders verwacht maar toch wel leuk om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jamesl schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:02:
Hier nu ook voor het eerst aan het spelen met de ultra, komende van een S10 is het vooral wennen aan het formaat. De S22+ voelde toch iets handzamer (met name door de ronde randen).
De camera is op eerste blik wel echt fenomenaal, had niks anders verwacht maar toch wel leuk om te zien :)
Hier nog één - het formaat is wel wennen. Ik wacht nog even met hem écht gebruiken tot mn (Nillkin) hoesje binnen is.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
izzet3838 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:38:
[...]

In idle denk ik max 1-2%/dag hoor.
One ui was nooit goed met battery management.
Android cpu's snapdragon en exynos(en mediatek) lopen al jaren hopeloos achter op apple chips.

Als ik al die functies niet ga gebruiken waarom koop ik dan een telefoon van €1400?
Mee eens. De S-pen heeft een condensator als spanningsbron en dat ding verbruikt heel weinig.
Maar stel dat het wel zo zou zijn dan programeer je hem zo dat de gebruiker kan selecteren om hem op te laden op het moment dat het toestel laad en je dus 0 verbruikt van de accu zelf.

Het feit dat Samsung nu naar de S-pen wijst is echt geen goed teken.
Maar een Software update en wat langer gebruiken dan een week (kan hij je routines leren) zal alles vast oplossen o<:)

En je hebt gelijk, je koopt een Ultra niet om te sms'en en email te checken.
Ze presenteren hem zelf als een productief toestel en dan moet je er ook wat mee kunnen zonder vanaf dag 1 al te moeten 'knijpen' .... Daar betaal je idd niet de hoofdprijs voor.

[ Voor 11% gewijzigd door Bomberman71 op 18-02-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Fyi, scherm staat standaard op FHD, als je de volledige resoultie wilt gebruiken moet je dat instellen.

Wat gaan jullie doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:07
Jamesl schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:52:
Fyi, scherm staat standaard op FHD, als je de volledige resoultie wilt gebruiken moet je dat instellen.

Maximale resolutie met 120hz doe ik

[ Voor 3% gewijzigd door SuperVeloce op 18-02-2022 15:53 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
SuperVeloce schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:20:
[...]

Dus diegene die de pen niet gebruiken, dit eruit laten.
Moet je wel iets voor het gat doen ivm vuil
Dat gaat denk ik 0 verschil maken anders dat het er niet uit ziet en je wellicht de S-pen kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Jamesl schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:52:

120hz sowieso, resolutie zie ik normaal niet, zeker aangezien het scherm qhd blijft maar gewoon upscaled.
Ga na een week of 2 beide eens uitproberen en kijken hieveel verschil er nu eigenlijk tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
izzet3838 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:38:
[...]

Bomberman71 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:50:
[...]
Het feit dat Samsung nu naar de S-pen wijst is echt geen goed teken.
Waar zegt Samsung dat? Ik kon op Google niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
g0tanks schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:07:
[...]

[...]

Waar zegt Samsung dat? Ik kon op Google niets vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Bomberman71 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:11:
[...]

Maar Samsung gebruikt dat toch niet als excuus zoals eerder werd gesuggereerd? Het is Engadget die er 'which might be why the S21 Ultra has a longer runtime' aan verbindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
Als de reactie van Samsung niet is optimalisatie maar "de drain komt door de USP waarom je dit toestel zou moeten kiezen" dan kunnen we een verbetering wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Franco10 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:13:
Als de reactie van Samsung niet is optimalisatie maar "de drain komt door de USP waarom je dit toestel zou moeten kiezen" dan kunnen we een verbetering wel vergeten.
BINGO ! Jij snapt het.

Het 4nm Procede van Samsung zou mischien ook kunnen zorgen voor de resultaten.

https://www.notebookcheck...performance.599758.0.html

[ Voor 34% gewijzigd door Bomberman71 op 18-02-2022 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Waarom hebben we het opeens over een 'drain'. Is het niet te voorbarig om daar al een oordeel over te kunnen vellen. En Samsung zegt nergens dat de S-Pen voor de tegenvallende accuprestaties zorgt.

Als het zo is dan geef ik dat ook toe maar dat wil ik eerst zelf een weekje ervaren.

Ik begrijp dat de eerste reviews niet geweldig zijn maar ik weet ook dat het gebruik bij iedereen anders is en de uitkomst dus ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 18-02-2022 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darobi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-10-2024
Recensie android authority

https://www.androidauthor...s22-ultra-review-3103571/

Zelf kijk zelf vooral naar wat ze zeggen over de batterijduur.
6.5 uur sot is voor mij prima

Ik haal nu mijn 3 jaar oude S10 nog 4.5 uur sot, dus 6.5 is wel een flinke verbetering.
Ben alleen een beetje bang dat de s22 ultra iets te groot gaat zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pukson
Even wat benchmarks gedaan tot nu scoort alles significant boven de S21 Ultra uit. Ziet er goed uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1G8cRIKDnrmAAZ-jRdHzp11Yb4k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eiYr8qz7EUmy8ab6HYKdvCSs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DxP2e83Bq3NhfOV8RouBolJhRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzYMCOHePXJndG7peKgk1SEp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPDifdIdxHHL-xLJFA7KMsH5Lhw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBs8939LOOMz56fYjdO1baIr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Darobi schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:23:

Ik haal nu mijn 3 jaar oude S10 nog 4.5 uur sot, dus 6.5 is wel een flinke verbetering.
Is de snapdragon versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Darobi schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:23:

SOT zegt niets want dat is bij iedereen anders. Het zegt alleen iets als je het kunt vergelijken dus een referentie hebt. Dus SOT in een review/test wordt vergeleken met andere toestellen in diezelfde test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Zijn er al heat issues gesignaleerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Een review gericht op de S Pen, ook voor mensen die niet zo goed weten wat ze ermee moeten:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
Franco10 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:13:
En opnieuw, dat zegt samsung toch helemaal niet?! Ze zeggen dat de spen oplaadt als deze in het toestel zit, net als de spen op mijn tabs6 vanaf de tab oplaadt.

Engadget verbindt daar vervolgens conclusies aan, net als dat ze zeggen dat de nieuwe snapdragon misschien niet zo energie efficient is.

Overigens ook verdomd eenvoudig de testen of en hoeveel die spen uitmaakt trouwens dus dat kan of snel geverifieerd of juist onderuit gehaald worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Sak3d schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 17:36:
Zijn er al heat issues gesignaleerd?
Niet wat ik gezien heb, en heb al heel wat reviews, vergelijkingen en diverse webpages bekeken. Ze hebben echt hun best gedaan met het cooling systeem en zowel 8Gen1 als 2200 zijn bij metingen relatief cool. Stuk koeler zelfs als een Pro Max die dezelfde periode Genshin Impact speelde en dat is zo'n beetje het zwaarste wat ja qua gaming tegen een toestel kan gooien.

Kortom, ik denk dat het qua heat management wel snor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
DxOMark heeft een uitgebreide cameratest gedaan met de Ultra: https://www.dxomark.com/s...ultra-exynos-camera-test/

Test summary
With a DXOMARK Camera score of 131, the Samsung Galaxy S22 Ultra (Exynos) does not quite make it into the top flight in our smartphone camera ranking but performs overall well and delivers some improvements over its predecessor, the S21 Ultra, for example in video and zoom. But it cannot quite keep up with the best in class in areas such as texture/noise or night photography.

In photo mode, the camera does well, especially for color and exposure. Images show nice colors and a wide dynamic range. However, some luminance noise is usually noticeable, and the level of detail is not quite up with the best. Our testers also observed strong ringing artifacts in all conditions, and a ghosting effect can often be seen when capturing high-contrast scenes.

The ultra-wide camera produces similar results to the S21 Ultra in some ways but has been improved in low light, thanks to more effective noise reduction. When using the tele zoom, target exposure is accurate and white balance neutral in bright light and indoors at all tele settings. At close range, the level of captured detail is a little lower, when compared with competitors such as the Huawei P50 Pro or Xiaomi Mi11 Ultra, but at medium and long range, the S22 Ultra is on par, despite some artifacts. At very long tele settings, the S22 Ultra does well, thanks to its dedicated 10x tele camera.

In video mode, the S22 Ultra does well in bright light and under typical indoor conditions. The camera generally exposes well, and dynamic range is impressive, particularly in the highlights. Skin tones, color in general and white balance are nice, but tone mapping can result in too strong saturation in some HDR scenes. The autofocus works swiftly and smoothly, precisely tracking the subjects in a video scene. Video stabilization is generally effective when walking while recording, but a jello effect can become noticeable when panning quickly. Low-light video clips leave a little room for improvement. Our testers observed some shadow clipping and suboptimal white balance adaptation. There are also differences in sharpness between frames when walking in low light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
g0tanks schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:48:
DxOMark heeft een uitgebreide cameratest gedaan met de Ultra: https://www.dxomark.com/s...ultra-exynos-camera-test/

Test summary
With a DXOMARK Camera score of 131, the Samsung Galaxy S22 Ultra (Exynos) does not quite make it into the top flight in our smartphone camera ranking but performs overall well and delivers some improvements over its predecessor, the S21 Ultra, for example in video and zoom. But it cannot quite keep up with the best in class in areas such as texture/noise or night photography.

In photo mode, the camera does well, especially for color and exposure. Images show nice colors and a wide dynamic range. However, some luminance noise is usually noticeable, and the level of detail is not quite up with the best. Our testers also observed strong ringing artifacts in all conditions, and a ghosting effect can often be seen when capturing high-contrast scenes.

The ultra-wide camera produces similar results to the S21 Ultra in some ways but has been improved in low light, thanks to more effective noise reduction. When using the tele zoom, target exposure is accurate and white balance neutral in bright light and indoors at all tele settings. At close range, the level of captured detail is a little lower, when compared with competitors such as the Huawei P50 Pro or Xiaomi Mi11 Ultra, but at medium and long range, the S22 Ultra is on par, despite some artifacts. At very long tele settings, the S22 Ultra does well, thanks to its dedicated 10x tele camera.

In video mode, the S22 Ultra does well in bright light and under typical indoor conditions. The camera generally exposes well, and dynamic range is impressive, particularly in the highlights. Skin tones, color in general and white balance are nice, but tone mapping can result in too strong saturation in some HDR scenes. The autofocus works swiftly and smoothly, precisely tracking the subjects in a video scene. Video stabilization is generally effective when walking while recording, but a jello effect can become noticeable when panning quickly. Low-light video clips leave a little room for improvement. Our testers observed some shadow clipping and suboptimal white balance adaptation. There are also differences in sharpness between frames when walking in low light.
Knip, wat minder bot mag wel.
We hebben al meer als een dozijn verschillende camera Reviews gezien en de S22 Ultra zit absoluut bij de top en is op de meeste vlakken zelf de top. Je kunt spreken van smaak maar zelden heb ik zoveel verschillende bronnen min of meer hetzelfde zien melden.
Als je dan ziet dat hij bij DXOmark op een 13e plaats staat dan vraag ik me af waar hun naar kijken.

[ Voor 1% gewijzigd door 13art op 18-02-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18
Ben benieuwd of Gcam werkt. Heb altijd wel een paar versies op mijn toestel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
satshow schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:55:
Ben benieuwd of Gcam werkt. Heb altijd wel een paar versies op mijn toestel staan.
ik verwacht niet dat er veel effort in gestoken gaat worden gezien de dijk van een camera app die standaard erop zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
satshow schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:55:
Ja: https://www.reddit.com/r/...series_might_be_the_most/
Quickly testing it on a demo unit, I can confirm that all cameras front and back of the S22+ and S22 Ultra work with GCam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Bomberman71 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:27:
[...]

Niet wat ik gezien heb, en heb al heel wat reviews, vergelijkingen en diverse webpages bekeken. Ze hebben echt hun best gedaan met het cooling systeem en zowel 8Gen1 als 2200 zijn bij metingen relatief cool. Stuk koeler zelfs als een Pro Max die dezelfde periode Genshin Impact speelde en dat is zo'n beetje het zwaarste wat ja qua gaming tegen een toestel kan gooien.

Kortom, ik denk dat het qua heat management wel snor zit.
Mooi zo. Wat is de algemene indruk van de reviews die je hebt gelezen? Gematigd positief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18
Dit is wel de snapdragon versie. Die hebben wij hier niet toch.
Pagina: 1 ... 6 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos