Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:31
Wat voor mij wel mooi is: betaalde prijs voor dit toestel is enorm laag uitgevallen. Huidige S9 is aan het overlijden. Voor mij kan de S22 alleen maar enorm gaan meevallen en een stap vooruit zijn. Leuk hoor, al die reviews, maar ik weet op voorhand dat deze telefoon op alle manieren aan mijn dagelijks gebruik positief zal gaan bijdragen.

Fijn he, er zo in staan... ;)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 10:45
RustStorm schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:34:
Wat voor mij wel mooi is: betaalde prijs voor dit toestel is enorm laag uitgevallen. Huidige S9 is aan het overlijden. Voor mij kan de S22 alleen maar enorm gaan meevallen en een stap vooruit zijn. Leuk hoor, al die reviews, maar ik weet op voorhand dat deze telefoon op alle manieren aan mijn dagelijks gebruik positief zal gaan bijdragen.

Fijn he, er zo in staan... ;)
Dat had ik vorig jaar toen ik van S9 naar S21 ging, was echt een verschil man ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 16:14
Iemand ook enig idee of de S22 serie USB c naar HDMI ondersteunt met 4K support?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:51
Zou fijn zijn als je met een knop in het snelmenu, of gesture of 2x klikken op bixby knop ofzo snelladen aan/uit zou kunnen zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Jamesl schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:32:
Zou fijn zijn als je met een knop in het snelmenu, of gesture of 2x klikken op bixby knop ofzo snelladen aan/uit zou kunnen zetten :)
Kan je wel voor elkaar krijgen, met bv een app als Tasker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
Exynos 2200 vs Qualcomm 8 gen 1 iets om mij zorgen over te maken met de aanschaf van een S22 Ultra? Komend vanaf een OnePlus 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 31-08 14:18
Iemand die de snapdragon versie gaat importeren via t-dimension of wondamobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Laatst online: 03-10 19:50
change1001 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:02:
Exynos 2200 vs Qualcomm 8 gen 1 iets om mij zorgen over te maken met de aanschaf van een S22 Ultra? Komend vanaf een OnePlus 6.
Niet zozeer, uiteindelijk gaat hem om de gebruikers ervaring, het is niet dat je met een ''slechtere'' chip opeens een continue vastlopende telefoon hebt, of een telefoon die zo traag is dat je dat echt merkt.

waarschijnlijk komt de Snapdragon er wat beter uit in de benchmarks maar als je deze weer naast de chips van Apple houdt is de Snapdragon ook een stuk ''langzamer'' als de Apple chips, dan kan je je ook weer afvragen of je dan wel een telefoon wil met Android ipv IOS want blijkbaar is IOS nog beter en sneller?

vergelijk het met een gloednieuwe skoda, alle opties zijn hetzelfde alleen heb je een model met 130PK of een model met 180PK ja op papier is de 180PK sneller, maar ga je dat merken in de stad of als je netjes 100-140 rijdt op de snelweg? nee waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
Inhumanous schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:08:
[...]

Niet zozeer, uiteindelijk gaat hem om de gebruikers ervaring, het is niet dat je met een ''slechtere'' chip opeens een continue vastlopende telefoon hebt, of een telefoon die zo traag is dat je dat echt merkt.

waarschijnlijk komt de Snapdragon er wat beter uit in de benchmarks maar als je deze weer naast de chips van Apple houdt is de Snapdragon ook een stuk ''langzamer'' als de Apple chips, dan kan je je ook weer afvragen of je dan wel een telefoon wil met Android ipv IOS want blijkbaar is IOS nog beter en sneller?

vergelijk het met een gloednieuwe skoda, alle opties zijn hetzelfde alleen heb je een model met 130PK of een model met 180PK ja op papier is de 180PK sneller, maar ga je dat merken in de stad of als je netjes 100-140 rijdt op de snelweg? nee waarschijnlijk niet.
Helder! Plus, ben toch geen mobile gamer. Dus last van hevige stress op de CPU zal wel meevallen. Een grote upgrade tegenover m'n OP6 zal het hopelijk zeker zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepiesaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:42
Inhumanous schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:08:
[...]

Had dan een Mercedes gepakt, een Samsung is echt geen Skoda :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 11:55
Mijn advies zelf is ook gewoon lekker even afwachten tot we daadwerkelijke goede reviews hebben ipv willekeurige Youtube video's. Want de resultaten (zowel van Exynos en Snapdragon) verschilt wel erg vaak.

Daarnaast hoor je ook weer dat de Exynos drivers van AMD nog niet helemaal lekker zijn, dus geen idee als dit waar is en als daar een fix voor komt, hoeveel invloed dit gaat hebben op de prestaties.
Dus last van hevige stress op de CPU zal wel meevallen.
CPU is helemaal prima, waar de performance verhalen over gaan is puur de GPU.
Als we naar de CPU benchmarks kijken dan doet Snapdragon het iets beter met single thread en Exynos bij multi thread. Opzicht logisch want de X2 core in de Snapdragon is iets hoger geclockt (ik dacht 100mhz).

[ Voor 30% gewijzigd door V-rg op 16-02-2022 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:24

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Pukson schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:18:
Iemand ook enig idee of de S22 serie USB c naar HDMI ondersteunt met 4K support?
Ik kan het niet echt vinden, alleen dat DeX op de S21 niet verder ging dan 1080p.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
V-rg schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:10:
Mijn advies zelf is ook gewoon lekker even afwachten tot we daadwerkelijke goede reviews hebben ipv willekeurige Youtube video's. Want de resultaten (zowel van Exynos en Snapdragon) verschilt wel erg vaak.
Eens en oneens. Het klopt dat de resultaten tot nu toe nogal verschillen, met wel vaker negatieve dan positieve meningen over de batterijduur en de prestaties.

Tegelijkertijd heb ik zelden tot nooit meegemaakt dat de eerste geluiden over bijvoorbeeld batterijduur negatief waren en het toestel opeens een accu-king bleek te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartfloris
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-07 18:45
Batterijduur van exynos lijkt iets beter te zijn dan de snapdragon versie. Vind ik zelf een stuk belangrijker dan de snelheid. Gamen doe ik toch niet op mijn telefoon en dat is het enige waarin je het misschien merkt. Mijn S20+ met de 'slechte' exynos 990 is nog steeds erg snel met dagelijks gebruik. Zolang de fotokwaliteit van de exynos deze keer maar niet slechter is dan de snapdragon.

Wel opvallend dat in AnTuTu de exynos heel hoog scoort en zelfs de iPhone ruim voorbij gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 22:58
Franco10 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:19:
[...]

Eens en oneens. Het klopt dat de resultaten tot nu toe nogal verschillen, met wel vaker negatieve dan positieve meningen over de batterijduur en de prestaties.

Tegelijkertijd heb ik zelden tot nooit meegemaakt dat de eerste geluiden over bijvoorbeeld batterijduur negatief waren en het toestel opeens een accu-king bleek te zijn.
Precies, ik riep dat ook al. Er is geen update in de wereld die een kneus een super Soc maakt. Maar sommige mensen willen geloven in sprookjes.

Opvallend is dat velen roepen om echte reviews maar als je al wat langer mee loopt dan weet je dat in dit tijd bestek dergelijke benchmarks allang gemaakt waren en het lijkt erop dat er toch een soort embargo is op de Exynos 2200 mbt benchmarks en vergelijkingen.
Er is NIET 1 uitgebreide echte review te vinden. Zelfs mrwhosetheBoss doet zijn accu test maar heeft het niet over de Exynos en gaat er ook niet dieper op in.

Alles wat we zien komt op het volgende neer:

-Camera dik in orde
-Accuduur valt tegen in test en in gebruik, oorzaak onbekend
- 0,0 Exynos 2200 diepgang
- 0,0 Exynos VS SD 8gen1 diepgang

Enne laten we stoppen met A15 vergelijkingen want die optie is er niet in Android land. Laten we eerst eens een echte Android flagship hebben die op alle vlakken gewoon goed scoort zonder ieder jaar weer dit gezeik met de Soc.
Wat Apple doet is hun ding. Als je die waardes wilt moet je een iPhone kopen.

Overigens, voor de mensen die het nog niet weten, DXOmark is een betaald keurmerk waarbij je deels je score koopt.
iPhones en Samsung scores duren lang omdat die schijnbaar niet echt betalen terwijl de Chineze merken een review en dikke score hebben liggen nog voor het model vaak officieel gereleased is.
Hecht er 0 waarde aan.
Tests zoals we reeds gezien hebben geven een prima beeld voor de meesten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 20:12

Rio

Ik heb al een boek

You've made your point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 15:23
Ik heb de 22 ultra besteld (gebruik nu 21 ultra) vooral omdat het een betere camera heeft en stiekem hoop ik op een betere accu.

Vandaag 4 uur / 4:30 SOT wat het maximale is dat ik haal geloof ik tegenwoordig.
Vooral chrome gebruikt en geen video/foto dingen anders was m'n batterij allang leeg. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbcoZj-ckBi1JAF2wLyaMiGpbCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpED28tuUEKr61kPW9VWtK49.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:27
Aangezien ik de 22 ultra heb, hier een paar foto's van toen ik in de efteling was. Niks speciaals mee gedaan qua instellingen! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNJ88ghlvJFeHgU8QS8tq2Ajvf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/spJraH6FJ726cOUxnF2aJVKx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6xJ0nYPtTy7-xa0roxihp4wUaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GLz5l7fh28eCobAtO3YtC0k7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qt4123CmzqpkuF8QSJBprKIPbkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eL587qqu5Zsunhe1PSCDOWVJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZeN6qcbTL8snGl5tGry_5lCAZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c34F9LOgiXoOfCrBfRe8Xtgm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Tonkowonko schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:43:
Aangezien ik de 22 ultra heb, hier een paar foto's van toen ik in de efteling was. Niks speciaals mee gedaan qua instellingen! [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er toch wel heel erg mooi uit.
Vooral de kleuren 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:51

Flipm0de

geen

Aangezien ik de 22 ultra heb, hier een paar foto's van toen ik in de efteling was. Niks speciaals mee gedaan qua instellingen! [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De foto van de boom, is dat een portretfoto? Want de zijkanten zien er zo raar uit, beetje vervormd en vaag?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tonkowonko
Flipm0de schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:02:
[...]

De foto van de boom, is dat een portretfoto? Want de zijkanten zien er zo raar uit, beetje vervormd en vaag?
Van de ultrawide, misschien vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18
Ik ben aan het twijfelen of de standaard versie of de ultra. De pen ga ik nooit gebruiken.
Vermoed dat de standaard versie voor mij voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:09
satshow schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:06:
Ik ben aan het twijfelen of de standaard versie of de ultra. De pen ga ik nooit gebruiken.
Vermoed dat de standaard versie voor mij voldoende is.
Met standaard bedoel je dan de plus?
Zo ja zou ik persoonlijk de ultra nemen met de game mania deal is er nauwelijks een peijsverschil.
Indien je de kleine s22 bedoelt moet je gaann kiezen op basis van de grootte.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
Helaas ook de volgende review verre van rooskleurig over de battery drain:

YouTube: Galaxy S22 Ultra Battery Test: vs iPhone 13 Pro Max, Pixel, OnePlus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:49

Oekol

waka waka hey hey

Slecht hoor. Zie op YT helaas alleen maar ultra filmpjes. Ben wel benieuwd hoe het met de batterij van de s22+ is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inhumanous
Oekol schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:33:
[...]

Slecht hoor. Zie op YT helaas alleen maar ultra filmpjes. Ben wel benieuwd hoe het met de batterij van de s22+ is.
Same, atthans ik heb de S22 besteld want de + vind ik al te groot :+

maar inderdaad extreem weinig filmpjes van de S22 (+) de normale s22 lijkt al helemaal niet populair onder ''influencers''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:20

[Afbeelding]
En hoe bevalt de accuduur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonkowonko
Vinny1 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:45:
[...]

En hoe bevalt de accuduur?
Matig, kom de dag zeker wel door alleen heb vooral het idee dat die onder standby gewoon sneller leeg gaat dan zou moeten. Instellingen en dergelijke al nagelopen en alles staat eigenlijk hetzelfde als mijn vorige telefoon (S21U). Dus tja, maar even wachten op een update die het hopelijk wat beter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Inhumanous schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:38:
[...]
maar inderdaad extreem weinig filmpjes van de S22 (+) de normale s22 lijkt al helemaal niet populair onder ''influencers''
Ik vraag me toch af wat de reden hiervoor is. Je zou denken dat het genoeg views (en dus geld) oplevert voor een beperkte extra inspanning (als het alleen om een batterijtest gaat). Is de S22 nou minder goed verkrijgbaar ofzo?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bomberman71
Inhumanous schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:38:
[...]

Same, atthans ik heb de S22 besteld want de + vind ik al te groot :+

Logisch ... Influencers maken geld, veel geld. En het zijn de topmodellen die de hits trekken !!
Dit is altijd al zo geweest, net zoals we dat bij een pro-max zien en video's van een BMW M5 en ga zo maar door.

Vooral de negatieve titels trekken daarna weer extra aandacht:

"why i'm returning my S22 Ultra"
"S22Ultra has a problem ..."

Dit soort titels gaan we 100% zien na de officiele release en de mensen hun toestellen krijgen.
Maandje later zien we "The 5 things i hate about my S22Ultra". (Vaak snel daarna een " The top 5 things i love")

Het is een bewuste cycle die we eigenlijk zien voor vrijwel alle populaire artikelen en waarmee ze veel mensen trekken.
Immers, iemand die heel erg tevreden is zal toch vrijwel zeker kijken waarom iemand dat ding haat of terug gaat sturen.

Vooral de Apple kanalen trekken enorm veel views.
Veel meer views dan wanneer diezelfde vlogger een artikel doet over bijv. een Xiaomi toestel.
Met een Apple artikel heb je gelijk de hele groep liefhebbers, met Android heb je heel veel subgroepen waarbij de meesten totaal niks hebben met andere Android merken.

[ Voor 14% gewijzigd door Bomberman71 op 16-02-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:35

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe nu al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Ja, dit is zorgwekkend. -O-
Mensen kunnen nu net doen alsof dit geen Main channel is en het afdoen met amateurisme maar hun test methode ziet er meer profi uit dan de meesten die we zien waarbij de vlogger met de hand allemaal hetzelfde probeert te draaien op ieder toestel en dat lukt natuurlijk nooit gelijk.
Met name de forse achterstand op een jaar oude S21ultra vind ik niet best.

Zeker als ik hier iemand zie die er al mee rond loopt en het ook al 'matig' noemt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bomberman71 op 16-02-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffia171
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-10 17:09
g0tanks schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:52:
[...]

Ik vraag me toch af wat de reden hiervoor is. Je zou denken dat het genoeg views (en dus geld) oplevert voor een beperkte extra inspanning (als het alleen om een batterijtest gaat). Is de S22 nou minder goed verkrijgbaar ofzo?
Ik zag laatst op Twitter voorbij komen dat een aantal websites wel een S22 hebben gekregen maar bijvoorbeeld bepaalde grote kanalen zoals die van MKBHD en Linus weer niet. Vreemd allemaal.

https://twitter.com/MKBHD/status/1492497746707849216
https://twitter.com/linus...tatus/1492629615898021892

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonkowonko
Werk in de mediamarkt als shop in Shop manager voor Samsung. Vandaar dat ik de toestellen krijg voor release om ze al te testen enzo. Model wat ik heb is officieel ook een pre release model. Geen idee of er bij het "officiële" model dan nog wat dingen worden gefixt.

Mochten er dus mensen zijn met vragen, stel ze gerust!

[ Voor 6% gewijzigd door Tonkowonko op 16-02-2022 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:07
Als je zo graag snelste processor, langste accuduur wil hebben en goede foto's wil maken, ga dan voor iPhone 13 Pro Max.

Vooral als je op beide toestellen hetzelfde zou doen, dus Whatsapp, bellen, navigatie, Social media, browsen.. dan kan je net zo goed voor 13 Pro Max kiezen

Bedenk voor jezelf wat je belangrijk vindt en wat je doet op je telefoon. Als je op beide hetzelfde zou doen, hoef je niet perse voor S22U te gaan ;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd_r
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-06 07:34
Tonkowonko schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:08:
[...]

Werk in de mediamarkt als shop in Shop manager voor Samsung. Vandaar dat ik de toestellen krijg voor release om ze al te testen enzo. Model wat ik heb is officieel ook een pre release model. Geen idee of er bij het "officiële" model dan nog wat dingen worden gefixt.

Mochten er dus mensen zijn met vragen, stel ze gerust!
Al ben je een Samsung advocaat, ik ben benieuwd hoe hij overall bevalt, miss in vergelijk met je vorige telefoon. Gewoon het gebruik de dag door, zou je hem zelf ook kopen als je geen banden had met Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Ik vraag me af wat dan de 'drain' is bij de S22 ultra t.o.v. de S21 ultra, zelfde batterijgrootte, je zou zeggen zuiniger scherm met de LTPO tot 1hz, zuinigere SOC met die 4nm.

Ik had de hoop dat omdat ze de batterij capaciteit van de S22 en S22+ verlagen, de efficiëntie omhoog zou gaan om zo dezelfde levensduur te behouden, maar vraag me af of ze dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:20
SuperVeloce schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:14:
Als je zo graag snelste processor, langste accuduur wil hebben en goede foto's wil maken, ga dan voor iPhone 13 Pro Max.

Vooral als je op beide toestellen hetzelfde zou doen, dus Whatsapp, bellen, navigatie, Social media, browsen.. dan kan je net zo goed voor 13 Pro Max kiezen

Bedenk voor jezelf wat je belangrijk vindt en wat je doet op je telefoon. Als je op beide hetzelfde zou doen, hoef je niet perse voor S22U te gaan ;)
Behalve dan dat je voor een Iphone 13 pro Max al snel 400 euro meer betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:39
Ik begin toch steeds meer te twijfelen of ik de S22 Ultra ga houden na het zien van de reviews. Ik kom van de S10 af dus het zal sowieso een flinke stap vooruit zijn maar voor dit geld verwacht ik ook wel een hele goede telefoon.

Op een of andere manier kan ik maar niet wennen aan ios dus dat valt af voor mij. Dus hoop dat het allemaal mee valt met de S22 Ultra anders blijft mijn S10 mogelijk nog een jaartje langer in gebruik😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
SuperVeloce schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:14:

Makkelijk om te zeggen maar de realiteit is anders.
Ik heb 3 toestellen, waarvan 1x iphone 11.
Moet er NIET aan denken dat mijn Iphone mijn main device is, VEELS te beperkt voor wat ik ermee wil.
Na 1 uur vond ik hem al saai en was het exact hetzelfde als mijn Iphone 8 die ik ervoor had.

Sommigen willen gewoon Android draaien en daar is erg veel keuze, echter er is extreem weinig keuze voor de mensen die alles in 1 willen, en dus alles Top Spec zoals de Oude Note destijds.
Je moet dus keuzes maken en dat brengt ons zeer waarschijnlijk hier.

Ik heb ruim 2 jaar geleden de keuze gemaakt om na een Note 8 voor een ROG2 te gaan.
Was het zat om waardeloze accuduur te hebben (en de Note 8 was ruk op dat vlak) en ik wilde goede stereo speakers hebben, dat in cobinatie met 512GB aan storage en kwam dus uit bij de Rog2.
Ja, leverde in op het ontbreken van wireless charging, mijn always On display was erg beperkt, geen IP rating en de camera unit is ansich best goed maar deed toen al niet mee met de besten.
Gamen doe ik er nooit op, ben een Poweruser en wilde de gehele dag doorstampen zeg maar.
Dual Sim vind ik erg fijn, de Asus software ben ik erg gaan waarderen en het Super snelle laden is ook erg fijn.
Al met al een dijk van een toestel met een paar consessies maar waar ik nog heus wel tot eind 2022 mee zou kunnen doen, MAAR ik wil gewoon wat anders.
Zou makkelijk de Pro Max kunnen doen maar daar wordt ik niet happy van. Ik ga echt niet zonder een always on display zitten, no way.

Mind you naast de Iphone 11 heb ik 3x ipad waarvan 1x een Pro, een M1 Macbook air en een Mac mini. Kortom, ik ken IOS/IpadOS en MacOS vrij goed maar wil mijn main hardcore device niet in IOS hebben, veels te beperkt en saai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Voor degenen die niet kunnen wachten, hier kan je alvast je toestel in 360 graden bekijken: https://www.samsung.com/u...-ultra/models/#see-in-360 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Een zeldzame S22 review:

Wat betreft batterij wordt er gesproken over 3-4 uur SOT, maar wel met relatief veel cameragebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
g0tanks schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:51:
Voor degenen die niet kunnen wachten, hier kan je alvast je toestel in 360 graden bekijken: https://www.samsung.com/u...-ultra/models/#see-in-360 :+
Er zitten stereo speakers op maar zie alleen aan de onderkant een speakergrill. Betekent dat dat je luidspreker bovenaan je scherm (waar je normaal je oor tegenaan houdt tijdens het bellen) ook als 'volwaardige' speaker dient dan?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Maardiweb schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:00:
[...]

Er zitten stereo speakers op maar zie alleen aan de onderkant een speakergrill. Betekent dat dat je luidspreker bovenaan je scherm (waar je normaal je oor tegenaan houdt tijdens het bellen) ook als 'volwaardige' speaker dient dan?
Dat is wel hoe het bij de note 9 werkt, dus zal ook zo zijn bij s22 ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Maardiweb schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:00:
[...]

Meestal werken de 2 stereo speakers in de grille in Media mode. En als je belt dan heb je die mega dunne kier net bovenaan het scherm als luidspreker voor het oor.

Opzich is dat een combi die al een tijdje best goed werkt en we zien het bij meerdere merken.
Alleen de speakers die front firing zijn (en dus bezel boven en onder) zoals in de Asus ROG phones doen het nog beter maar die dienen een ander doel en zien er wel aftandser uit door die bezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Sjoerd611 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:30:
Met het Gorilla Glass van tegenwoordig is een screenprotector wat mij betreft sowieso overbodig geworden. Zowel de S9+ Als de Oneplus 7 Pro ruim 2 jaar dagelijks in mijn broekzak gedragen zonder beschadigingen. De S22 Ultra gaat hier ook absoluut zonder screenprotector door het leven. Uiteraard wel een case!
Niet mee eens.
Heb nooit screenprotectors gehad, altijd eraf gehaald daar waar ze opzaten (ook bij mijn fold 2, binnen en buiten).

Gorilla Glass is best krasvast, 0,0 krassen op mijn ROG2 met 'oude' Gorilla 5
Op mijn Fold 2 zit op de buitenkant (toendertijd) het nieuwste Victus en ik behandel dat ding wel een beetje als een 'Queen'.... Wat denk je ? 2 lelijke krassen op het buitenscherm in de Victus. Binnenkant (die zachte rommel) is nog geheel krasbrij overigens.
Geen idee hoe het kan en heb sinds mijn Galaxy S5 nooit een echte kras gehad tot deze Victus.

Ben niet de enige, heb meerdere klachten gelezen over de Victus en dat die sneller krast.

S22 heeft Victus+ dus mischien is dat beter maar Victus zelf vind ik persoonlijk minder als de oude Gorilla's.
Geeft ook weer aan dat die Jerryrig tests niks zeggen want alles kraste bij een level 6 en deepper grooves bij een Level 7. Kortom, zijn dus allemaal even kras vast zou je zeggen ......
Nou ik zag het, de ROG2 die als werkpaard van alles gezien heeft en over de halve wereld is geweest met 0 krassen en de Queen die niet altijd mee gaat had binnen 6 maanden 2 krassen op het 'harde' glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccave1975
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-02-2022
stin00 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:50:
[...]

Ah die is hier net 2 uurtjes geleden ook bezorgd! Meestal doe ik 1 tot 1,5 jaar met de screen protector die er vanuit de fabriek al op zit, daarna komen er wat luchtbellen onder. Maar toch wel jammer dat Samsung geen meelevert.. kleine moeite en voorkomt kleine ongelukjes. Ik kom van Oneplus en daar leveren ze altijd een echt goede oplader, kabel, transparante case en prima screen protector die er al perfect op zit. Voor de prijs van de S22 Ultra mag dat er toch ook wel bij zitten als totaalpakket vind ik.

Achja eerst maar eens zien of het toestel gaat bevallen, anders gaat hij sowieso weg :D
Precies, kost Samsung eigenlijk niets.
Gewoon minachting van hun gebruikers.
Geeft verder niets, gelukkig zijn er meer fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Bomberman71 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:53:
[...]

Niet mee eens.
Heb nooit screenprotectors gehad, altijd eraf gehaald daar waar ze opzaten (ook bij mijn fold 2, binnen en buiten).

Gorilla Glass is best krasvast, 0,0 krassen op mijn ROG2 met 'oude' Gorilla 5
Op mijn Fold 2 zit op de buitenkant (toendertijd) het nieuwste Victus en ik behandel dat ding wel een beetje als een 'Queen'.... Wat denk je ? 2 lelijke krassen op het buitenscherm in de Victus. Binnenkant (die zachte rommel) is nog geheel krasbrij overigens.
Geen idee hoe het kan en heb sinds mijn Galaxy S5 nooit een echte kras gehad tot deze Victus.

Ben niet de enige, heb meerdere klachten gelezen over de Victus en dat die sneller krast.

S22 heeft Victus+ dus mischien is dat beter maar Victus zelf vind ik persoonlijk minder als de oude Gorilla's.
Geeft ook weer aan dat die Jerryrig tests niks zeggen want alles kraste bij een level 6 en deepper grooves bij een Level 7. Kortom, zijn dus allemaal even kras vast zou je zeggen ......
Nou ik zag het, de ROG2 die als werkpaard van alles gezien heeft en over de halve wereld is geweest met 0 krassen en de Queen die niet altijd mee gaat had binnen 6 maanden 2 krassen op het 'harde' glas.
Hmm dat is vervelend om te horen. Misschien toch maar een screenprotector overwegen in dat geval. Zou mooi zijn als ik dit toestel t.z.t. onbeschadigd kan doorverkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Sjoerd611 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:00:
[...]

Hmm dat is vervelend om te horen. Misschien toch maar een screenprotector overwegen in dat geval. Zou mooi zijn als ik dit toestel t.z.t. onbeschadigd kan doorverkopen!
Voor de beeldvorming. Ik heb nog NOOIT een barst in een scherm gehad. En krassen in het scherm niet meer sinds de Galaxy S5 (en dus een lange tijd geleden).
Nooit screen protectors, en eigenlijk alleen een skin om het toestel om de achterkant te beschermen, en rondom de rand. Liefst met een iets verhoogde rand zodat het display nooit direct het oppervlak raakt.

Kortom, best zuinig op me spullen.
Binnen 6 maanden 2 lelijke krassen in dat Victus en snap niet waar ze vandaan komen. Ik ben extreem zorgvuldig mbt zand in zakken (want dat krast altijd) en een sleutelbos gaat in een andere zak.

Nee, ik sta niet garant voor Victus en het viel me vies tegen.
Beter bestand tegen drops waarschijnlijk maar minder tegen krassen.

Voorbeelden:

https://www.reddit.com/r/...a_glass_victus_is_a_scam/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Bomberman71 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:06:
[...]

Voor de beeldvorming. Ik heb nog NOOIT een barst in een scherm gehad. En krassen in het scherm niet meer sinds de Galaxy S5 (en dus een lange tijd geleden).
Nooit screen protectors, en eigenlijk alleen een skin om het toestel om de achterkant te beschermen, en rondom de rand. Liefst met een iets verhoogde rand zodat het display nooit direct het oppervlak raakt.

Kortom, best zuinig op me spullen.
Binnen 6 maanden 2 lelijke krassen in dat Victus en snap niet waar ze vandaan komen. Ik ben extreem zorgvuldig mbt zand in zakken (want dat krast altijd) en een sleutelbos gaat in een andere zak.

Nee, ik sta niet garant voor Victus en het viel me vies tegen.
Beter bestand tegen drops waarschijnlijk maar minder tegen krassen.

Voorbeelden:

https://www.reddit.com/r/...a_glass_victus_is_a_scam/
Snap niet hoe jullie nooit krassen krijgen, als ik mijn p30 pro tegen het licht hou staat mijn scherm er vol mee :P
Nu moet ik zeggen dat het lichte krasjes zijn en niet zichtbaar met het scherm aan maar ze zijn er wel en het zijn er super veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Sjoerd611 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:00:
[...]

Los van krassen gaat de 'oleophobic coating' (die beschermt tegen vingerafdrukken en zorgt voor een glad gevoel) op den duur ook achteruit. Een screen protector vervangen is iets makkelijker/goedkoper dan die coating proberen te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
izzet3838 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:09:
[...]

Snap niet hoe jullie nooit krassen krijgen, als ik mijn p30 pro tegen het licht hou staat mijn scherm er vol mee :P
Nu moet ik zeggen dat het lichte krasjes zijn en niet zichtbaar met het scherm aan maar ze zijn er wel en het zijn er super veel.
Erg zuinig op mijn spullen en heb ze de meeste tijd in afgesloten borstzakken zitten en dus geen broekzakken vol stof en fijn zand.

Des te vervelender was het moment dat ik de 1e kras zag en helemaal leip werd. Daarna kwam de 2e en toen wist ik dat Victur ronduit Kut was mbt krassen (en dus beter tegen val beschermt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-09 15:18
Bomberman71 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:02:
[...]

Screen On time is gelul.
Werkt alleen als iedereen exact hetzelfde zou doen.
Een dergelijk test is dus alleen leuk om de verschillen te zien tussen toestellen onderling tijdens een moment opname.

Als je vorig jaar de S21 ultra niet geweldig vond qua accuduur voor jouw specifiek gebruik dan is dat dit jaar niet beter. Dat haal je uit deze test.

Pak de Pro Max met zijn 10 uur en ga COD gamen en die 10 uur wordt opeens 3 uur. Logisch
Het vreemde is dat ik die 4 uur haal met alleen wat YouTube, wat Instagram, beetje WhatsApp en wat webbrowsen.... : P
Maar je hebt gelijk, gebruik is per persoon zo verschillend dat het niet te vergelijken is. Maar inmiddels weet ik wel dat als er in een review gezegd wordt "9 uur screen on-time" dat ik het ongeveer door twee kan delen : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Krassen heb ik nooit maar mijn schermen krijgen bijna altijd een barst helaas, vraag me niet hoe :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Theratron schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:22:
[...]

Het vreemde is dat ik die 4 uur haal met alleen wat YouTube, wat Instagram, beetje WhatsApp en wat webbrowsen.... : P
Maar je hebt gelijk, gebruik is per persoon zo verschillend dat het niet te vergelijken is. Maar inmiddels weet ik wel dat als er in een review gezegd wordt "9 uur screen on-time" dat ik het ongeveer door twee kan delen : )
Precies, en nog steeds gebruiken velen het als een hard gegeven.
In weze lijkt het op het verbruik van een auto en de daarbij gegeven fabrieksopgave en de verschillende waardes die mensen zelf ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-rg
Valt me trouwens op dat de S22 Ultra al de testrapport van Tweakers heeft.

(Zie: pricewatch: Samsung Galaxy S22 Ultra, 12GB, 256GB Zwart)

• SuperVeloce
Zijn er die eSim gebruiken op hun toestel? Werkt dat goed?

[ Voor 29% gewijzigd door SuperVeloce op 17-02-2022 00:54 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Franco10
V-rg schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:30:
Valt me trouwens op dat de S22 Ultra al de testrapport van Tweakers heeft.

(Zie: pricewatch: Samsung Galaxy S22 Ultra, 12GB, 256GB Zwart)
Ook hier fors achteruit op het gebied van de accu.

• Inhumanous
SuperVeloce schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 00:48:
Zijn er die eSim gebruiken op hun toestel? Werkt dat goed?
Ik gebruik het nu op mijn iphone incombinatie met KPN, tot nu toe geen klachten, was makkelijk en snel op te zetten.

Ben van plan het ook weer te gebruiken met de S22, esim prive, fysieke simkaart van mijn baas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 15:23
Theratron schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:22:
[...]

Idem hier met s21 ultra. Het is dat ik "maar" een kleine 900 euro heb betaald voor een 256gb s22 ultra en dat ding eventueel makkelijk doorverkoop anders zou ik denk ik annuleren vanwege de slechte accu berichten. :/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbcoZj-ckBi1JAF2wLyaMiGpbCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpED28tuUEKr61kPW9VWtK49.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door cliors op 17-02-2022 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Galaxy S22 Plus review:

YouTube: Samsung Galaxy S22+ Review

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb een grote opruimactie gehouden. Alle berichten over bestellingen, prijzen en aanbiedingen horen thuis in [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen.

Alle berichten over accessoires: Screenprotectors, opladers, oortjes e.d. horen thuis in: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires.

Gelieve ontopic te blijven.

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Karl Conrad heeft het in zijn review (vanaf 8:20) over 7,5 tot 8 uur screen time in zijn day to day use. De berichten verschillen nogal dus.

Denk dat we het gewoon even moeten afwachten wat de productietoestellen in de praktijk gaan doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
VPIPPFR schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:46:
Karl Conrad heeft het in zijn review (vanaf 8:20) over 7,5 tot 8 uur screen time in zijn day to day use. De berichten verschillen nogal dus.

Denk dat we het gewoon even moeten afwachten wat de productietoestellen in de praktijk gaan doen..
Hij woont in Canada, heeft dus wel de Snapdragon

• Inhumanous
SuperVeloce schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Hij woont in Canada, heeft dus wel de Snapdragon
ik heb weer van duitse reviewers gehoord (en volgens mij hebben die allemaal Exynos 2200) dat deze juist zuiniger is als de andere chip (vanuit gaan dat ze de Snapdragon bedoelen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
PCMark for Android battery benchmarks:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/3g6ggg5z8ai81.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door g0tanks op 17-02-2022 09:24 ]

• izzet3838
Hoe doen andere telefoons het in deze tests?
Bijvoorbeeld Xiaomi's of Oneplus?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
izzet3838 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:31:
[...]

Over het algemeen hoger
Bron: https://www.anandtech.com...-performance-efficiency/6

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-09 15:18
Hier een battery drain test (video kijken en browsen, net als bij Tweakers) door Phonearena:
YouTube: Galaxy S22 Ultra Battery Test: vs iPhone 13 Pro Max, Pixel, OnePlus

Ik moet hier wel bij opmerken dat al deze reviewers de telefoon net een week gebruikt hebben. Ik koop eigenlijk ieder jaar een nieuwe Samsung de laatste tijd, en merk iedere keer opnieuw dat de batterij na een aantal weken (zeker vier weken) echt nog een stuk beter wordt. De software gaat zich dan aanpassen aan het gebruik, ongebruikte apps worden in deep sleep gezet, achtergrond gebruik en rechten worden beperkt, etc etc. Dat gaat echt nog wel een verschil maken.

Ook komen er nog updates voor de honderden apps die op het toestel staan en voor de software zelf, wat ook nog een klein verschil kan maken. Ik denk dus dat het pas echt zin heeft deze battery drain tests te doen na een week of vier á zes....

• Baas41
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 19:16
Dit laat wel zien dat de S22 gewoon zeer slecht scoort. Zit er serieus aan te denken om te annuleren.

• Inhumanous
Baas41 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:41:
[...]

Dit laat wel zien dat de S22 gewoon zeer slecht scoort. Zit er serieus aan te denken om te annuleren.
maar als ik het goed zie zat de S21 van vorig jaar er nog 2 uur onder ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
izzet3838 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:31:
[...]

S21 Ultra

The PCMark battery benchmark combined with the adaptive refresh rate showed a usage time of 8 hours and 40 minutes until the remaining charge was only 20 percent. A below-average result for this battery capacity.

Galaxy Z Fold 3

With 4,400 mAh, the Galaxy Z Fold 3 offers almost 100 mAh less capacity than its predecessor, but could compensate for this with better efficiency of the display and processor. In fact, the foldable smartphone achieves a value of 6 hours in the PCMark Battery Test (Work 3.0) with a fixed 300 nits screen brightness, adaptive 120 Hz and activated WLAN and GPS before the remaining charge is 20%.

Samsung S21 FE

In the PCMark battery test (Work 3.0), the Galaxy S21 FE 5G (4500mah) lasted for 7 hours and 3 minutes with a fixed 300 nits screen brightness, 120 Hz and activated WLAN + GPS - before the remaining battery charge reached 20%.

OnePlus 9 Pro

In the PCMark battery test, the OnePlus 9 Pro lasted almost 10 hours at an adaptive 120 Hz (approx. 50% brightness, WLAN + GPS, 10% volume) before the remaining charge was only 20%.

Oppo A54 5G

The battery has a capacity of 5,000 mAh , which could ensure a long runtime. In fact, the Oppo A54 5G achieves a value of 11 hours and 39 minutes in the PCMark Battery Test (Work 3.0) with a fixed 300 nits screen brightness, 90 Hz and activated WLAN and GPS before the remaining charge is 20%.

Pixel 6 (Pro)
"4,600 mAh are now available in the Pixel 6 and a whopping 5,000 mAh in the Pixel 6 Pro . We tested the runtime with the PC Mark Work 3.0 battery benchmark with a fixed screen brightness of 300 nits, 90 or adaptive 120 Hz and activated WLAN and GPS. The Pixel 6 achieved around 9 hours and 51 minutes , while the Pro model reached 20% remaining capacity after 7 hours and 53 minutes ."

Xiaomi 11T Pro

The battery in the Xiaomi 11T Pro is extremely large at 5,000 mAh and therefore suggests a long runtime. In fact, the smartphone can achieve a value of 8 hours and 39 minutes in the PCMark Battery Test (Work 3.0) with a fixed 300 nits screen brightness, adaptive 120 Hz and activated WLAN and GPS (until the remaining charge is 20%).

• Baas41
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 19:16
Inhumanous schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:44:
[...]

maar als ik het goed zie zat de S21 van vorig jaar er nog 2 uur onder ?
Dat was volgens mij ook geen ster in battery life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:10
Hmmm, zit hier te denken om naast de S22 Ultra ook de S22 (regular) te pre-orderen...

Reden, ik HOOP de ultra te willen en gaan gebruiken maar mocht ik niet aan de grootte kunnen wennen zou ik de gewone S22 willen (heb nu de S20). Door de mooie aanbiedingen + cashback zou de S22 me ~650 euro kosten (en dan krijg ik de buds erbij, dus stel er gaat nog max 50 af als ik die verkoop dan kom je op de 600).

Stel dat ik de S22 Ultra wil verkopen denk ik niet dat ik de S22 voor een dergelijke prijs kan krijgen snel, en als ik de S22 ultra wil houden kan ik de S22 vast verkopen voor ten minste het bedrag wat ik heb betaald....

Ugh, even bedenken wat wijsheid is in deze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inhumanous
m0ridin schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:47:
Hmmm, zit hier te denken om naast de S22 Ultra ook de S22 (regular) te pre-orderen...

Reden, ik HOOP de ultra te willen en gaan gebruiken maar mocht ik niet aan de grootte kunnen wennen zou ik de gewone S22 willen (heb nu de S20). Door de mooie aanbiedingen + cashback zou de S22 me ~650 euro kosten (en dan krijg ik de buds erbij, dus stel er gaat nog max 50 af als ik die verkoop dan kom je op de 600).

Stel dat ik de S22 Ultra wil verkopen denk ik niet dat ik de S22 voor een dergelijke prijs kan krijgen snel, en als ik de S22 ultra wil houden kan ik de S22 vast verkopen voor ten minste het bedrag wat ik heb betaald....

ja lastig die keuzes, ik stond ook erg voor het blok ik wil normaal altijd het meest premium model + de S pen leek mij ook wel gaaf werken! Echter weet ik van mezelf dat ik de S22U echt te groot ga vinden en dat zal ook niet snel wennen, sterker nog ik zou me de 1e weken kapot ergeren aan het grote formaat met alle gevolgen (voor mijn partner 8)7 ) van dien. dus ben gelijk safe gegaan en gewoon lekker de S22 besteld.

Toch die premium ervaring van pre-order (+ bonus) en fijn formaat!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter

Misschien wil iemand op Marktplaats of V&A tegen die tijd wel de andere kant op bewegen tegen bijbetaling. :)

• m0ridin
@Inhumanous Nou ja, ik heb een tijd geleden ook de S10+ gehad en die was ook fors... daar toch best even plezier van gehad. En ik DENK de spen (+cameras) echt wel goed te gaan gebruiken dus in die zin echt een enorme voorkeur voor de ultra... maar idd, toch afwachten.

@g0tanks Is ook, maar ik zie gewoon niet snel dat dat voordeliger is dan wat er nu aangeboden wordt. (15% korting, 75 euro extra inruilkorting, bonus korting van ~40 euro oid EN de buds). Even rustig bedenken en goed inventariseren maar...

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08 14:25
Franco10 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 04:36:
[...]

Ook hier fors achteruit op het gebied van de accu.
Ik krijg toch het gevoel dat er aan de driver en/of applicatie kant nog het een en ander misgaat met de nieuwe AMD GPU. 1 test is iets beter, en de twee andere significant slechter, dan denk ik "het kan dus wel". Aan de andere kant is een verschil in video kijken van 18:40 (s22 ultra) naar 23:12 (S21 ultra) wel echt extreem, dat kan ook duiden op hardware inefficiënties die ze niet meer gaan fixen. Twijfel ook om de pre-order te annuleren.

Edit: zelfde geldt voor de benchmarks, toch raar als het verschil van de ene naar de andere test van 10-20% in de min naar 10-20% in de plus gaat.. Ben benieuwd naar het volledige verhaal in de review van Tweakers.

[ Voor 14% gewijzigd door AllesIsVoorbij op 17-02-2022 10:08 ]

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Wederom teleurstellende resultaten t.o.v. de S21 Ultra.. https://youtu.be/mSuikzejDD0

• V-rg
AllesIsVoorbij schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:02:
[...]

Ik krijg toch het gevoel dat er aan de driver en/of applicatie kant nog het een en ander misgaat met de nieuwe AMD GPU. 1 test is iets beter, en de twee andere significant slechter, dan denk ik "het kan dus wel". Aan de andere kant is een verschil in video kijken van 18:40 (s22 ultra) naar 23:12 (S21 ultra) wel echt extreem, dat kan ook duiden op hardware inefficiënties die ze niet meer gaan fixen. Twijfel ook om de pre-order te annuleren.

Edit: zelfde geldt voor de benchmarks, toch raar als het verschil van de ene naar de andere test van 10-20% in de min naar 10-20% in de plus gaat.. Ben benieuwd naar het volledige verhaal in de review van Tweakers.
De OpenGL test dan zie je dat de Exynos het beter doet dan de Snapdragon.
Is de Snapdragon zo slecht geoptimaliseerd voor OpenGL, of is juist de Exynos slecht geoptimaliseerd bij de andere soorten benchmarks?

Maar inderdaad mij viel ook op dat de benchmarks wel erg verschillen bij reviews.

(Wat me ook opviel is dat de S21 Ultra testlab resultaten van Tweakers hoger is dan de resultaten van andere websites die de S21 Ultra resultaten ook meenamen ter vergelijking. Daardoor lijkt de juiste lage resultaten van de S22 Ultra bij Tweakers ter vergelijking erg slecht).

• stin00
  • Niet online
AllesIsVoorbij schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:02:
[...]
De Exynos 2200 met AMD GPU schijnt nog flink wat software optimalisaties nodig te hebben voor betere performance en lager verbruik: https://www.techpowerup.c...th-power-galaxy-s22-ultra

Ik denk persoonlijk dat Samsung echt wel flink wat werk gaat verzetten om middels software updates de prestaties en battery life op te krikken. Mocht het allemaal echt zo tegenvallen kan de boel altijd nog Marktplaats op met de kans dat je er nog wat winst op maakt ook :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Sjoerd611 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:03:
Wederom teleurstellende resultaten t.o.v. de S21 Ultra.. https://youtu.be/mSuikzejDD0
Vind die droptests altijd maar een beetje soso... Ik bedoel, heb een telefoon gehad die 3x naar viel en niks aan het handje. 1x viel van 30cm hoogte op parket en krak...

Neemt niet weg dat een compleet glazen telefoon best breekbaar is ja (kan me ook voorstellen dat het gewicht ook nit meehelpt?)

• Jamesl

Had hetzelfde, maar dan de S21+ en de ultra, ik heb nu de S10 en het hoeft niet groter, maar kan best wat groter hebben en de S21+ sprak me net wat meer aan. Maar de Ultra was gewoon de zoveel betere deal met de inruilkorting.
Ik ga de Ultra lekker uitproberen aangezien ik nooit zo'n premium device neem normaliter, als die niet bevalt gaat die op markplaats en wellicht krijg ik er nog iets meer voor terug dan ik ervoor betaald heb, en anders hoop ik geen verlies te maken :)
En als die wel bevalt heb ik een geweldig toestel voor een mooie prijs

• Tonkowonko
Sjoerd_r schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:15:
[...]

Al ben je een Samsung advocaat, ik ben benieuwd hoe hij overall bevalt, miss in vergelijk met je vorige telefoon. Gewoon het gebruik de dag door, zou je hem zelf ook kopen als je geen banden had met Samsung?
Ik heb een beetje mixed feelings over de ultra op het moment. De instapprijs van samsung is zoals gewoonlijk vrij hoog en zal dan zelf ook niet snel 1249 neerleggen voor deze telefoon. Ben tenslotte ook nog student dus het is niet alsof ik bakken met geld verdien.
Het toestel buiten de accuduur ben ik erg tevreden over, scherm is zoals gewoonlijk het beste op de markt en camera kan menig ander smartphone merk nog wat van leren. Als ik echter realistisch terug kijk op de ervaring met mijn s21 ultra is die toch echt vele malen beter. Het niet vierkante note achtige design vond ik persoonlijk fijner met een 6,8 inch scherm wat toch vrij groot is. De s pen is grappig om te gebruiken maar voegt voor mij persoonlijk niks toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Tonkowonko schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:10:
[...]
Ik heb een beetje mixed feelings over de ultra op het moment. De instapprijs van samsung is zoals gewoonlijk vrij hoog en zal dan zelf ook niet snel 1249 neerleggen voor deze telefoon. Ben tenslotte ook nog student dus het is niet alsof ik bakken met geld verdien.
Het toestel buiten de accuduur ben ik erg tevreden over, scherm is zoals gewoonlijk het beste op de markt en camera kan menig ander smartphone merk nog wat van leren. Als ik echter realistisch terug kijk op de ervaring met mijn s21 ultra is die toch echt vele malen beter. Het niet vierkante note achtige design vond ik persoonlijk fijner met een 6,8 inch scherm wat toch vrij groot is. De s pen is grappig om te gebruiken maar voegt voor mij persoonlijk niks toe.
Je hebt er geen geld voor en vindt zowel het design als de extra features niet mooi/nuttig en hij is te groot. Dan heb je geen mixed feelings maar is het gewoon een afrader voor jou :+

• Tonkowonko
stin00 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:17:
[...]

Je hebt er geen geld voor en vindt zowel het design als de extra features niet mooi/nuttig en hij is te groot. Dan heb je geen mixed feelings maar is het gewoon een afrader voor jou :+
haha om een beetje extra nuance toe te voegen, het design vind ik harstikke mooi alleen dat vierkante is mij net wat te onhandig tov de s21 ultra. Te groot vind ik hem zeker niet, buiten dat blijft het nog elke dag een genot om naar het scherm te kijken en de camera te gebruiken. Vandaar de mixed feelings, als de batterij nou wat beter was geweest had ik andere kleine mindere dingen voor lief genomen. Er zullen vast mensen zijn die minder last zullen hebben van de batterij en de s pen bijvoorbeeld wel gebruiken. Maar men vroeg om mijn ervaring met de ultra die ik nu iets meer dan een week heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Tonkowonko op 17-02-2022 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 10:52
Tonkowonko schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:19:
[...]

haha om een beetje extra nuance toe te voegen, het design vind ik harstikke mooi alleen dat vierkante is mij net wat te onhandig tov de s21 ultra. Te groot vind ik hem zeker niet, buiten dat blijft het nog elke dag een genot om naar het scherm te kijken en de camera te gebruiken. Vandaar de mixed feelings, als de batterij nou wat beter was geweest had ik andere kleine mindere dingen voor lief genomen.
Ik snap echt niet waarom je het zelfs overweegt om na een jaar opnieuw een high end smartphone van €1250 te kopen als je student bent 8)7, zelfs als je wél bakken met geld verdient zou ik het nooit doen, dat is toch €1250 weggegooid geld.
Je geeft zelf al aan dat er 0 of zeer minimale toegevoegde waarde is.

• Tonkowonko
Pap3rclip schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:24:
[...]

Ik snap echt niet waarom je het zelfs overweegt om na een jaar opnieuw een high end smartphone van €1250 te kopen als je student bent 8)7, zelfs als je wél bakken met geld verdient zou ik het nooit doen, dat is toch €1250 weggegooid geld.
Je geeft zelf al aan dat er 0 of zeer minimale toegevoegde waarde is.
Graag eerst even teruglezen voordat je bepaalde conclusies trekt, heb niet voor niks de telefoon al voor release ;) . Heb hiervoor ook de fold en daarvoor dus s21 ultra gehad, ook allemaal weer terug moeten geven na releae van een nieuw toestel :P

[ Voor 7% gewijzigd door Tonkowonko op 17-02-2022 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rikkert.
  • Laatst online: 17-09 22:44
Man, al die berichten over accuduur zijn niet erg hoopvol. Hoop toch minstens een volle dag te redden met mijn gebruik..
Krijg flashbacks naar mijn note 8 :p

Kijk het wel een maand aan, anders gaat die op V&A.

• Flipswix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-10 13:35
Baas41 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:46:
[...]

Dat was volgens mij ook geen ster in battery life.
Als ik de S21 van mijn vriendin vergelijk met mijn S10, dan is de S21 al een wereld van verschil. Waar ik met mijn S10 op een goede dag 20% acculading overhoud rond een uur of 8 s'avonds. Heeft de S21 nog 50% over. Met name de idle drain is bij de S10 hoog. Dus volgens mij, als er al een verbetering is t.o.v. de S21; dan is het voor mij al een goede verbetering.

[ Voor 16% gewijzigd door Flipswix op 17-02-2022 11:33 ]

• stin00
  • Niet online
Rikkert. schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:30:
Man, al die berichten over accuduur zijn niet erg hoopvol. Hoop toch minstens een volle dag te redden met mijn gebruik..
Krijg flashbacks naar mijn note 8 :p

Kijk het wel een maand aan, anders gaat die op V&A.
Mjah alles ligt nu onder een extreem vergrootglas terwijl ik met al m'n vorige Android telefoons het 1e jaar vaak bijna 2 dagen overleefde op één lading. Ik ben er zelf dus niet heel bang voor :) Maargoed ik zat dan ook op maximaal 2,5 uur SOT per dag.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 17-02-2022 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
De eerste review die ik kon vinden van de gewone S22 (met Exynos SOC).

YouTube: Finally perfect? Samsung Galaxy S22 [review]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
;)
g0tanks schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:53:
Een zeldzame S22 review:
[YouTube: Finally perfect? Samsung Galaxy S22 [review]]

Wat betreft batterij wordt er gesproken over 3-4 uur SOT, maar wel met relatief veel cameragebruik.

• Cr1ptkeeper
Had erover gekeken, mijn excuses ;)

• stin00
  • Niet online
Aardig uitgebreide S22 Ultra review: https://www.androidcentra...g-galaxy-s22-ultra-review
(Wel de Snapdragon variant..)

[ Voor 23% gewijzigd door stin00 op 17-02-2022 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Iemand is een batterijtest aan het livestreamen: "After 1 hour and 10 minutes of battery consumption check, the result is Ultra 87%, Plus 86%, Basic model 84%, iPhone 13 Pro 78%, iPhone 13 Pro Max 80%."

• m0ridin
Ze zullen alle review toestellen die de reviewers terug hebben moeten sturen wel opgestuurd hebben nu ;)

• kyunikeon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:17
De S22 Plus review staat ook online

https://www.androidcentra...ng-galaxy-s22-plus-review

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Wat ze zeggen over de batterij:
Don't stress about the S22+'s battery "downgrade" compared to last year. It didn't have any practical, negative impact that I could measure.

Our parent company's S22+ stress test looked a bit less favorably on the battery life, as it lasted slightly less than 10 hours while constantly loading content over 5G on low brightness — a few minutes below the S21+ in total duration. But the S22 Ultra lasted an hour less under the same conditions despite its larger capacity, and my colleague regularly fell into the single digits with regular use by end of the day, while I still had plenty of juice.

In other words, don't stress about the S22+'s battery "downgrade" compared to last year. It didn't have any practical, negative impact that I could measure.

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
Interesting!

Een plusje voor het decent battery life, een minnetje voor het warm worden.
Wel op basis van de SD versie, dus ben benieuwd hoe dat bij Exy is.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Pagina: 1 ... 5 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos