Daan2020 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:29:
5000 mah lijkt me eigenlijk ook te weinig...twijfel daarom ook nog.
Dacht dat we eindelijk de goede kant op gingen, m32 met 6000mah en m52 zelfs 7000. Zelfde formaat toestellen als de s22 ultra.
Om de haverklap bij moeten laden is zo 2015. Kan me Note 8 nog herinneren met 3400 mah
Dat ding hing meer aan de lader dan dat je hem in de hand had.
Om de haverklap is ook wel een beetje overdreven.
Mijn tip aan een ieder is om bij de huidige/nieuwe telefoon een paar zaken standaard aan te passe om geen onnodige meuk actief te hebben (ik gebruik even een S21U als referentie):
-Instellingen>verbindingen>mobiele netwerken>netwerkmodus: als je liever geen 5G hebt, kan deze uitgevinkt worden.
-Instellingen>verbindingen: NFC en contactloze betalingen uitvinken als je dit niet gebruikt of pas inschakelen als je het gebruikt (tip als je het vaker gebruikt: via Toggles bovenin je scherm).
-Instellingen>verbindingen>meer verbindingsinstellingen: apparaten in de buurt uitvinken.
-Instellingen>Apps: alle apps die je hier ziet langsgaan en controleren op 2 punten: 1) vind je dat deze app achtergrondgegevens mag gebruiken? Zo niet, uitvinken. 2) vind je dat deze app op de achtergrond mag draaien of heb je liever dat de app pas geopend wordt als je erop klikt? In het laatste geval: batterijgebruik beperken.
-Instellingen>display: donkere modus aanvinken als je dit plezierig vindt (handig bij Amoled schermen).
-Instellingen>Privacy>Machtigingsbeheer>Microfoon: uitvinken welke apps niet continue de mic moeten gebruiken. Hoi Google. Idem voor de machtiging voor Locatie.
Always on display, hogere refresh rate helpen uiteraard ook, maar als je dat nuttig vindt, zou ik daar niet op inboeten. Liever via bovenstaande 'het hogere verbruik van een hoge refreshrate compenseren'.
Ik vind het dan ook lastig om SOT van anderen te interpreteren. Via bovenstaande kan je in ieder geval meer juice uit je telefoon halen.