Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skix_Aces
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:12
g0tanks schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:58:
[...]

Goed punt, als fervent dark mode gebruiker stelt me dat weer een beetje gerust. :)

Hoeveel het bespaart hang wel af van de helderheid: https://www.forbes.com/si...e-battery-life-dark-mode/
Alle beetjes helpen. Ik zie ook dat die gebruiker AOD aan heeft staan, iets dat ik persoonlijk nooit gebruik. Als je dat allemaal bij elkaar optelt dan had hij makkelijk nog 15-20% of meer over kunnen hebben op het moment dat die screenshot is genomen.

Het batterij gebruik is sowieso voor iedereen verschillend dus ik zou me daar niet druk om maken totdat je hem daadwerkelijk in je handen hebt. Over de S21 hoorde je ook veel geluiden dat hij een korte batterij duur zou hebben terwijl ik daar zelf in de praktijk maar weinig van heb gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:17
Nu het toch over de accu gaat, laten jullie 1440p aan op de ultraz of doen jullie gewoon 1080p?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
S22 Ultra disassembly

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
Skix_Aces schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:53:
[...]

Ik zie wel dat die gebruiker geen dark mode aan heeft staan. Dat kan zeker met een oled scherm veel schelen.
Plus hij gebruikt het Always on display. Zou niet veel moeten uitmaken zegt men altijd, maar als hij 9+ uur screen off heeft met wel toch weer activiteit op het scherm vanwege het AOD dan scheelt dat ook weer.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:40
Vraagje ik heb nu een iphone 12 pro max en mijn muziek staat in de cloud en sommige nummers op mijn toestel gedownload. Wat is een goede manier om mijn muziek op mijn Galaxy te krijgen? Of kan dit alleen door abbo op apple music te nemen? Omdat ik weet dat apple music ook op Samsung kan. :)

[ Voor 10% gewijzigd door elaho op 15-02-2022 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
5000 mah lijkt me eigenlijk ook te weinig...twijfel daarom ook nog.

Dacht dat we eindelijk de goede kant op gingen, m32 met 6000mah en m52 zelfs 7000. Zelfde formaat toestellen als de s22 ultra.

Om de haverklap bij moeten laden is zo 2015. Kan me Note 8 nog herinneren met 3400 mah
Dat ding hing meer aan de lader dan dat je hem in de hand had.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Daan2020 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:29:
5000 mah lijkt me eigenlijk ook te weinig...twijfel daarom ook nog.

Dacht dat we eindelijk de goede kant op gingen, m32 met 6000mah en m52 zelfs 7000. Zelfde formaat toestellen als de s22 ultra.

Om de haverklap bij moeten laden is zo 2015. Kan me Note 8 nog herinneren met 3400 mah
Dat ding hing meer aan de lader dan dat je hem in de hand had.
Om de haverklap is ook wel een beetje overdreven.

Mijn tip aan een ieder is om bij de huidige/nieuwe telefoon een paar zaken standaard aan te passe om geen onnodige meuk actief te hebben (ik gebruik even een S21U als referentie):

-Instellingen>verbindingen>mobiele netwerken>netwerkmodus: als je liever geen 5G hebt, kan deze uitgevinkt worden.
-Instellingen>verbindingen: NFC en contactloze betalingen uitvinken als je dit niet gebruikt of pas inschakelen als je het gebruikt (tip als je het vaker gebruikt: via Toggles bovenin je scherm).
-Instellingen>verbindingen>meer verbindingsinstellingen: apparaten in de buurt uitvinken.
-Instellingen>Apps: alle apps die je hier ziet langsgaan en controleren op 2 punten: 1) vind je dat deze app achtergrondgegevens mag gebruiken? Zo niet, uitvinken. 2) vind je dat deze app op de achtergrond mag draaien of heb je liever dat de app pas geopend wordt als je erop klikt? In het laatste geval: batterijgebruik beperken.
-Instellingen>display: donkere modus aanvinken als je dit plezierig vindt (handig bij Amoled schermen).
-Instellingen>Privacy>Machtigingsbeheer>Microfoon: uitvinken welke apps niet continue de mic moeten gebruiken. Hoi Google. Idem voor de machtiging voor Locatie.

Always on display, hogere refresh rate helpen uiteraard ook, maar als je dat nuttig vindt, zou ik daar niet op inboeten. Liever via bovenstaande 'het hogere verbruik van een hoge refreshrate compenseren'.

Ik vind het dan ook lastig om SOT van anderen te interpreteren. Via bovenstaande kan je in ieder geval meer juice uit je telefoon halen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ernemmer schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:46:
[...]
5 uur SoT is imo ook niet heel gezond. Bij gezond gebruik gaat de batterij makkelijk een hele dag mee.
Met m'n 2 uur SoT per dag kan ik dus makkelijk 2 dagen doen op één lading oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:10
@wilmundo Tja, het is natuurlijk mooi dat dat allemaal te customizen is maar tegelijk schiet het ook niet op dat je van alles langs moet gaan en uit moet schakelen om je evt gewenste batterijduur te hebben.

Overigens merk ik het wel verder, met mijn S20 red ik het makkelijk 1 dag en soms zelfs 2 dagen maar ik zit dan idd max aan 2-3u SOT per dag. Maar idd, ik debloat en schakel ook dingen (deels) uit die ik niet nodig vind. Zou alleen niet nodig zijn wat mij betreft want je kan niet van iedereen verwachten dat ze dit kunnen of willen.

[ Voor 11% gewijzigd door m0ridin op 15-02-2022 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
stin00 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:56:
[...]

Met m'n 2 uur SoT per dag kan ik dus makkelijk 2 dagen doen op één lading oOo
De computerbild.de test zegt.
https://www.computerbild....-31196893.html#-180651228
In the test laboratory, however, there was a surprising result: All S22 models have a longer battery life than the previous generation.

In the test, the Galaxy S22 achieved a runtime of 8 hours and 13 minutes in typical continuous operation - i.e. it lasted significantly longer than the predecessor S21 with 6:58 hours.

When it comes to the runtime, the S22 Plus and the S22 Ultra perform even better and come to almost 10 hours (9:46 hours for the S22 Plus, 9:53 hours for the S22 Ultra).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
m0ridin schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:14:
@wilmundo Tja, het is natuurlijk mooi dat dat allemaal te customizen is maar tegelijk schiet het ook niet op dat je van alles langs moet gaan en uit moet schakelen om je evt gewenste batterijduur te hebben.

Overigens merk ik het wel verder, met mijn S20 red ik het makkelijk 1 dag en soms zelfs 2 dagen maar ik zit dan idd max aan 2-3u SOT per dag. Maar idd, ik debloat en schakel ook dingen (deels) uit die ik niet nodig vind. Zou alleen niet nodig zijn wat mij betreft want je kan niet van iedereen verwachten dat ze dit kunnen of willen.
Als je apps geen data wil laten toestaan op de achtergrond of batterijverbruik wil beperken, ben je wel even bezig. Ik schrik er serieus van hoe veel rechten Bixby en andere Samsung apps standaard hebben. Een gemiddelde gebruiker zal hier nooit naar kijken. AR Emoji, AR Emoji-stickers, AR-schets, AR-zone, Bixby Routines, Bixby Vision, Bixby Voice, zo maar een greep apps die allerlei rechten hebben.

Ik nodig een Samsung gebruiker uit om te zien welke rechten allemaal actief zijn bij Bixby Routines: apparaten in de buurt, camera, contacten, locatie (altijd toegestaan), opslag en sms. Deze specifieke rechten kan je NIET uitvinken. Andere apps als AR-Emoji, AR Emoji-stickers, (...), Samsung Free, Samsung Global Goals (!) zijn handmatig uit te schakelen.

Ik wil deze shit helemaal niet op m'n telefoon. Dus ik sta zeker open voor suggesties om deze eruit te slopen. Laatste tel die ik heb lopen rooten was geloof ik een S3 of Note 3, dus dat is roestig. Ik moet zeggen dat ik de indruk kreeg dat er minder bloat op Samsung toestellen stond. Qua voorgeïnstalleerde apps is dat iets minder, maar ga je via instellingen>apps kijken, dan is die bloat nog behoorlijk aanwezig. Het is alleen meer sophisticated.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Maardiweb schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:28:
[...]

Plus hij gebruikt het Always on display. Zou niet veel moeten uitmaken zegt men altijd, maar als hij 9+ uur screen off heeft met wel toch weer activiteit op het scherm vanwege het AOD dan scheelt dat ook weer.
Op mijn S21 Ultra (ja, ander topic) doet AOD toch echt wel flink zuipen; ik geloof zo'n 8% van mijn accu-meting van 07:00 tot ongeveer 23:00 op een dag. Dat vind ik eigenlijk best veel; en ik heb/had alleen klokje erop staan en de laagste brightness van AOD.

Na 2 dagen gimmick uitgezet en nu alleen nog bij double-tap even info op het scherm en na 10 seconden weer weg ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
wilmundo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Als je apps geen data wil laten toestaan op de achtergrond of batterijverbruik wil beperken, ben je wel even bezig. Ik schrik er serieus van hoe veel rechten Bixby en andere Samsung apps standaard hebben. Een gemiddelde gebruiker zal hier nooit naar kijken. AR Emoji, AR Emoji-stickers, AR-schets, AR-zone, Bixby Routines, Bixby Vision, Bixby Voice, zo maar een greep apps die allerlei rechten hebben.

Ik nodig een Samsung gebruiker uit om te zien welke rechten allemaal actief zijn bij Bixby Routines: apparaten in de buurt, camera, contacten, locatie (altijd toegestaan), opslag en sms. Deze specifieke rechten kan je NIET uitvinken. Andere apps als AR-Emoji, AR Emoji-stickers, (...), Samsung Free, Samsung Global Goals (!) zijn handmatig uit te schakelen.

Ik wil deze shit helemaal niet op m'n telefoon. Dus ik sta zeker open voor suggesties om deze eruit te slopen. Laatste tel die ik heb lopen rooten was geloof ik een S3 of Note 3, dus dat is roestig. Ik moet zeggen dat ik de indruk kreeg dat er minder bloat op Samsung toestellen stond. Qua voorgeïnstalleerde apps is dat iets minder, maar ga je via instellingen>apps kijken, dan is die bloat nog behoorlijk aanwezig. Het is alleen meer sophisticated.
Over het algemeen mee eens hoor, alleen is mijn ervaring met uitschakelen van services en dingen die ik denk niet nodig te hebben niet altijd alleen maar positief. Soms zijn services/apps afhankelijk van elkaar en kan uitschakelen van 1 gevolg hebben tot (veel) meer verbruik bij de ander door wakelocks ed...

Maar die package disabler is een laagdrempelige en gebruiksvriendelijke manier, er zijn meerdere apps maar veel hebben root nodig. Ik root mijn telefoon eigenlijk nooit meer dus dat is voor mij een minpunt... Volgens mij is die commerciele package disabler 1 die samsung knox gebruikt voor dit alles, in het verleden verschillende versies van die app aangeschaft want werkt prima zolang het werkt... knox keys werden nogal eens disabled en dan deed hij het simpelweg niet meer. Support hield ook niet over, kwam er weer een nieuwe release en kon je weer 2-3 euro betalen. Begon me te irriteren en dus mee gestopt.

Alternatief is zelf via adb een en ander uitschakelen, dat doe ik over het algemeen nog steeds voor zaken waarvan ik zeker weet dat ik ze niet nodig heb en dat het (zo goed als zeker) geen gevolgen heeft. Via xda zijn er aardige lijsten te vinden en ook de manier waarop dit allemaal werkt.

Mijn richtlijn is altijd batterijverbruik in slaapstand, als dit onder de 0.9% zit is het over het algemeen ok wat mij betreft...

Wat betreft de rechten, ook lastig idd maar ook daar enorm veel werk om alles na te lopen en soms lastig inschatten welke rechten echt nodig zijn en niet... over het algemeen blijf ik daar maar vanaf.

[ Voor 3% gewijzigd door m0ridin op 15-02-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:08

oNo

Mijn Huawei P20 PRo was top, de P30 was prettig, de P40 Pro beter (maar ben het gekloot om GMS werkend te krijgen zat) De Mi 11 Ultra die ik nu heb ik wel wat groot, maar ok. Wat me mateloos irriteert aan de Miui skin is dat de Android navigation gestures niet werken met een third party launcher zoals Nova.

De S22 is het formaat met de specs een smartphone die me zeer aanspreekt. Echter, kan iemand aangeven of One UI 4 icm een third party launcher geen invloed heeft op de Android navigation gestures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
oNo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:34:
Mijn Huawei P20 PRo was top, de P30 was prettig, de P40 Pro beter (maar ben het gekloot om GMS werkend te krijgen zat) De Mi 11 Ultra die ik nu heb ik wel wat groot, maar ok. Wat me mateloos irriteert aan de Miui skin is dat de Android navigation gestures niet werken met een third party launcher zoals Nova.

De S22 is het formaat met de specs een smartphone die me zeer aanspreekt. Echter, kan iemand aangeven of One UI 4 icm een third party launcher geen invloed heeft op de Android navigation gestures?
Ook ernstig benieuwd hiernaar. Heb een paar weken een Xiaomi gehad en weer verkocht omdat er meerdere punten waren waar ik niet aan kon wennen, waaronder het gebrek aan gestures.

De Android gestures werken wel prima op Samsung weet ik, maar of het in combinatie met een andere launcher (nova O+ ) ook werkt durf ik nog niet te zeggen. Zou wel een bummer zijn als het niet zo is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Maardiweb schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:43:
[...]

Ook ernstig benieuwd hiernaar. Heb een paar weken een Xiaomi gehad en weer verkocht omdat er meerdere punten waren waar ik niet aan kon wennen, waaronder het gebrek aan gestures.
Met de stock launcher werken de gestures bij Xiaomi naar mijn ervaring gewoon goed hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
Ik heb in het verleden Package Disabler (pro) gebruikt. Die heb ik 3 keer opnieuw moeten kopen. Elke keer dat de installatie op een andere manier ging dan standaard via de store werkte het niet meer. Mailen naar de developer kreeg als repliek: koop gewoon maar opnieuw.

Als het werkt - dan wel een fijne app. Wel goed bekijken wat je precies uitschakelt. Soms schakel je het een uit waardoor iets anders niet meer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
oNo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:34:

Wat zijn specifieke android navigation gestures? Ik gebruik zo lang ik het weet al Nova launcher, maar nooit iets in negatieve zin opgevallen... maar misschien ben ik me uberhaupt nooit bewust geweest van het bestaan ervan en gaat er een wereld voor me open ;)

Btw, als ik rondzoek werkt het niet en zal het nooit werken:
https://twitter.com/nova_launcher/status/1391242630244220929

[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 15-02-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Franco10 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:57:
Ik heb in het verleden Package Disabler (pro) gebruikt. Die heb ik 3 keer opnieuw moeten kopen. Elke keer dat de installatie op een andere manier ging dan standaard via de store werkte het niet meer. Mailen naar de developer kreeg als repliek: koop gewoon maar opnieuw.

Als het werkt - dan wel een fijne app. Wel goed bekijken wat je precies uitschakelt. Soms schakel je het een uit waardoor iets anders niet meer werkt.
Die app is niets meer dan een GUI die onder water packages enabled/disabled... dat kan je allemaal zelf gratis en eenvoudig via ADB doen + een app die packages op je telefoon toont (APK Analyzer bijvoorbeeld). Het kost dan alleen iéts meer tijd omdat je zelf de packages 1 voor 1 gaat verwijderen.

Als je echt graag meuk wilt verwijderen zou ik rooten, daar kies ik altijd voor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartfloris
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-07 18:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
8 uur en 8 minuten SOT, ik ben wel gerust :) Splinternieuwe telefoon/SOC die misschien met een paar patches nog wat meer geoptimaliseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartfloris
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-07 18:45
Het is natuurlijk niet slecht, maar ik verwacht toch wel minstens een kleine verbetering tov de S21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Vind het ook best goed, vergelijkbaar met de s21 ultra en heeft gewonnen van de Xiaomi en de Pixel.
Dat die ging verliezen van de iPhone had iedereen verwacht denk ik... .

Ben wel nog aan het wachten op een goede review van de xiaomi 12 pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Mwah, iets minder dan de S21 ultra... Ok, je zou meer hopen maar vermoed dat dat nog wel met software updates verbeterd zal worden. De iphone blijft gewoon enorm lastig te verslaan doordat apple dat zo perfect kan finetunen allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-09 15:18
Wat betreft de batterij.... blijkbaar heeft Tweakers de S22+ al getest??
Want als je naar deze pagina gaat:
pricewatch: Samsung Galaxy S22+ 256GB Roze

dan staat daar onderaan "Testrapport uit het Tweakers Testlab". Als ik dan even de resultaten van de S21+ erbij pak, hier:
pricewatch: Samsung Galaxy S21+ 5G, 256GB opslag, Zwart

dan zijn de resultaten van de S22+ wel echt dramatisch en veel slechter dan die van de S21+..... accuduur bij webbrowsen over wifi was 15u34m, is nu 12u44m
Accuduur bij webbrowsen over 4G is zelfs van 11u18m naar 6u23m gegaan?!?!?!?!?!
Wow... ik hoop dat het om een foutje gaat. Of wellicht is de test te snel gedaan, mijn ervaring met nieuwe Android toestellen is wel dat ze na een paar dagen beter worden qua batterij als alles is "ingeregeld" en geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
izzet3838 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:52:
[...]

Met de stock launcher werken de gestures bij Xiaomi naar mijn ervaring gewoon goed hoor?
But who wants to use the stock launcher? >:)
m0ridin schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:01:
[...]

Wat zijn specifieke android navigation gestures? Ik gebruik zo lang ik het weet al Nova launcher, maar nooit iets in negatieve zin opgevallen... maar misschien ben ik me uberhaupt nooit bewust geweest van het bestaan ervan en gaat er een wereld voor me open ;)

Btw, als ik rondzoek werkt het niet en zal het nooit werken:
https://twitter.com/nova_launcher/status/1391242630244220929
Dan verberg je de navigatiebalk onderin en kan je met veegbewegingen terug naar home, terug en van recente apps wisselen.

Die tweet snap ik niet, want bij mijn huidige Oneplus 6 (android 11) gebruik ik ook gewoon Nova en werken de gestures prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Btw vandaag de burgundy vast gehad en hij zag er een stuk donkerder uit dan op foto's, vond hem persoonlijk meer bruin dan rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 09:01
Bijna een uur langer dan mijn huidige S10+ *O*
Dus ik ga daar wel blij mee zijn.

En dan waarschijnlijk na een paar updates gaat het wel beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:49
Nu nog tests van de normale S22...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 22:58
Accu stamina wordt nooit beter met updates ...
Dit is mijn persoonlijke ervaring en ook Arun geeft dat aan.
Dit is het, die hoop met updates kan je rustig laten varen.

Slecht ? Nee, zeker niet. Maar wel teleurstellend want de 2200 zou efficiënter moeten zijn als de 2100 en je hebt nu een display dat zelfs terug kan schalen naar 1hz.
Jammer dat we nog geen vergelijk hebben kunnen zien tussen de 8gen1 en de 2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
stimpyrulez schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:43:
[...]

Bijna een uur langer dan mijn huidige S10+ *O*
Dus ik ga daar wel blij mee zijn.
Dat zie je verkeerd !
Die SOT zegt helemaal niks want de test is nooit hetzelfde.
Alles de toestellen die je hier zag deden mee aan dezelfde test, alle andere tests in het verleden waren altijd anders.

Als jij gaat gamen haal je nog niet eens de helft aan SOT dus nogmaals de SOT is alleen in dit gezelschap te vergelijken en een test van een S10 van 2 jaar geleden dus zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:27
Bomberman71 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:48:

Slecht ? Nee, zeker niet. Maar wel teleurstellend want de 2200 zou efficiënter moeten zijn als de 2100 en je hebt nu een display dat zelfs terug kan schalen naar 1hz.
Kan hier je toch geen gelijk in geven ben ik bang, meerdere samsung toestellen gehad waarbij accuduur toch significant beter is geworden na eerste paar updates na release. Kijk eens naar de review van tweakers op release van de s21 en de s21 ultra. Leg dan de s21+ review van een paar maanden erna maar eens ernaast ;)

Trouwens voor de mensen die vragen hebben, ik heb persoonlijk al een weekje een ultra in gebruik dus misschien dat ik je vraag wel kan beantwoorden O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Tonkowonko op 15-02-2022 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Pukson schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:16:
Zijn de S22 en + uitvoering nu echt voorzien van een symmetrische bezel. Like Pixel 5 en iPhones?
SgtElPotato schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:10:
De kin is nog altijd iets breder dan de zijkanten / bovenkant.
Volgens mij echt niet hoor. De S22 en S22+ hebben inderdaad nu een volledig symmetrische bezel, alle randen rondom zijn even smal (ook bevestigd door Friso volgens mij). Ik vind het prachtig, en het was reden voor een versie te gaan met een zilveren rand om het toestel zodat het effect nog geaccentueerd wordt (met de zwarte versie zijn de randen om het scherm optisch groter omdat de telefoon zelf ook zwart is).

De kin van de S22 Ultra daarentegen is inderdaad nog wel breder dan de zij-en bovenkant. Ik denk dat het komt doordat ze de schermbesturingscomponenten van LTPO panelen niet op dezelfde manier kunnen wegwerken als bij de LTPS panelen van de S22 en S22+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
stin00 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:05:
[...]

Die app is niets meer dan een GUI die onder water packages enabled/disabled... dat kan je allemaal zelf gratis en eenvoudig via ADB doen + een app die packages op je telefoon toont (APK Analyzer bijvoorbeeld). Het kost dan alleen iéts meer tijd omdat je zelf de packages 1 voor 1 gaat verwijderen.

Als je echt graag meuk wilt verwijderen zou ik rooten, daar kies ik altijd voor :)
Ah, goeie ouwe tijd met rooten. Daar ben ik bij de S4 mee gestopt :+ Alle bloat er uit met cleane firmware en dan ook nog eens een speedmod? kernel die het nog allemaal wat efficiënter maakte.

Bij de laatste 3 Samsung toestellen vond ik het wel meevallen met de bloat. Ben benieuwd hoe dat straks gaat zijn met de S22 ultra.
Da's inderdaad niet best. Je zou toch verwachten dat met zo'n beperkte update op het gebied van hardware, ze vooral stappen konden maken met efficiëntie. Dat ie het niet red tegen de 13 pro max is geen ramp, maar minder dan vorig jaar is toch echt wel jammer.

Op androidpolice:
With all the powerful hardware, I had some worries about battery life. Without making any major settings changes, the S22 Ultra lasts me a little over 24 hours with around six hours of screen time. That includes messaging, web browsing, light gaming, music streaming, and videos. In the realm of flagship phones, this is about as good as it gets. There are definitely phones that will last longer on a charge, but the majority of them are much less powerful, and therefore also cheaper. If you want a phone that performs like the S22 Ultra with its flagship chipset and 1440p display, there's going to be a hit to battery life.

[ Voor 45% gewijzigd door Franco10 op 15-02-2022 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Theratron schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:01:
[...]

[...]

Volgens mij echt niet hoor. De S22 en S22+ hebben inderdaad nu een volledig symmetrische bezel, alle randen rondom zijn even smal (ook bevestigd door Friso volgens mij). Ik vind het prachtig, en het was reden voor een versie te gaan met een zilveren rand om het toestel zodat het effect nog geaccentueerd wordt (met de zwarte versie zijn de randen om het scherm optisch groter omdat de telefoon zelf ook zwart is).

De kin van de S22 Ultra daarentegen is inderdaad nog wel breder dan de zij-en bovenkant. Ik denk dat het komt doordat ze de schermbesturingscomponenten van LTPO panelen niet op dezelfde manier kunnen wegwerken als bij de LTPS panelen van de S22 en S22+?
Denk dat het eerder is omdat de s22's dikkere randen hebben, bij de ultra hebben ze geprobeerd iedere rand zo dun mogelijk te maken maarr daarom zijn ze minder symetrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Zodra ik de S22 ultra in ontvangst heb genomen, ga ik direct naar de mediamarkt om daar een clearplex screenprotector te laten plaatsen.

Wat een domper van Samsung om er geen screenprotector meer mee op te leveren op de S22 toestellen zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 14:01
038Robijno schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:57:
Zodra ik de S22 ultra in ontvangst heb genomen, ga ik direct naar de mediamarkt om daar een clearplex screenprotector te laten plaatsen.

Wat een domper van Samsung om er geen screenprotector meer mee op te leveren op de S22 toestellen zeg.
Zag toevallig dit voorbij komen vandaag. Schijnbaar zit er wel iets van een screen protector op voor de transport
https://youtu.be/fAhnXW6d4n0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Na 3 jaar met de S10+ gedaan te hebben, zonder screenprotector (dat ding irriteerde me vanaf dag 2) is mijn scherm nog krasvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hetzelfde geldt voor de lader. Hoeveel telefoons denk je dat ze er minder om verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:51
Is dit met hoogste brightness? Want de S22 heeft wel hogere brightness toch? Kan misschien ook daaraan liggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 04:14
Peatsmoke schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:06:
[...]

Na 3 jaar met de S10+ gedaan te hebben, zonder screenprotector (dat ding irriteerde me vanaf dag 2) is mijn scherm nog krasvrij.
Dat schijnt blijkbaar erg lastig te zijn, beetje fatsoenlijk met je spullen omgaan...

Hier ook na 2,5 jaar een absoluut krasvrije Note 10+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18
Ik heb de garmin vivoactive 4 smartwatch. Iemand een idee of de apps van garmin werken op de galaxy s22?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaarEnSappig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-06 23:24
satshow schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:30:
Ik heb de garmin vivoactive 4 smartwatch. Iemand een idee of de apps van garmin werken op de galaxy s22?
Lijkt mij wel toch? Je hebt gewoon de Garmin Connect app voor Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Drukkert schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:23:
[...]

Dat schijnt blijkbaar erg lastig te zijn, beetje fatsoenlijk met je spullen omgaan...

Hier ook na 2,5 jaar een absoluut krasvrije Note 10+.
Het is in veel gevallen meer voor een piece of mind, je hebt het wel maar hoopt het nooit nodig te hebben.
Beetje zoals een omnium verzekering bij een auto, het kan zijn dat je die nooit nodig hebt, maar het is gerustgesteld om te weten dat je één hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18
GaarEnSappig schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:31:
[...]

Lijkt mij wel toch? Je hebt gewoon de Garmin Connect app voor Android?
Klopt, je weet het anders maar nooit. Vandaar dat ik het even vraag aan iemand die deze garmin smartwatch gebruikt in combinatie met Samsung telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Maardiweb schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:13:
[...]

But who wants to use the stock launcher? >:)

[...]

Dan verberg je de navigatiebalk onderin en kan je met veegbewegingen terug naar home, terug en van recente apps wisselen.

Die tweet snap ik niet, want bij mijn huidige Oneplus 6 (android 11) gebruik ik ook gewoon Nova en werken de gestures prima.
Volgens mij is er een verschil tussen de echte android gestures en de nova gestures... weet niet of ze een workaroud hebben of dat het gewoon niet 100% soepel loopt, of dat ze gewoon hun eigen gestures hebben. (Op reddit ook genoeg posts hierover waar mensen er geirriteerd kunnen raken als ze zeggen "Oh, bij mij werkt het wel met nova hoor"... blijkbaar toch iets anders)

Hoe dan ook, geen idee dan verder ook. Enige dat ik weet is dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 19:50
even inhakend op de screenprotector ''discussie'' Samsung heeft tegenwoordig ook zoiets als Samsung Care toch?? beetje het zelfde als Apple Care, 1x per jaar scherm vervangen voor 30 euro? of werkt dit bij Samsung anders?

kom zelf van Apple maar meen iets gelezen te hebben toendertijd de Fold 3 en Flip 3 uitkwamen, volgens mij ook nog is een stuk goedkoper als AppleCare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:24

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Inhumanous schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:28:
even inhakend op de screenprotector ''discussie'' Samsung heeft tegenwoordig ook zoiets als Samsung Care toch?? beetje het zelfde als Apple Care, 1x per jaar scherm vervangen voor 30 euro? of werkt dit bij Samsung anders?

kom zelf van Apple maar meen iets gelezen te hebben toendertijd de Fold 3 en Flip 3 uitkwamen, volgens mij ook nog is een stuk goedkoper als AppleCare
Hier staat alles wat je moet weten: https://www.samsung.com/nl/offer/samsung-care-plus/

Het is alsnog niet heel goedkoop ofzo.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theratron
izzet3838 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:14:
[...]

Denk dat het eerder is omdat de s22's dikkere randen hebben, bij de ultra hebben ze geprobeerd iedere rand zo dun mogelijk te maken maarr daarom zijn ze minder symetrisch.
Hmm, op deze screengrab van Unbox Therapy lijken de randen van de S22+ (in ieder geval de "kin") me toch echt dunner dan van de Ultra (als je tenminste de rondere rand van het toestel zelf niet meerekent). In ieder geval vind ik de S22+ mooier om te zien : )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGE3P-_UJBA_C25lBueBNkkQJpI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1nPbMFrnMb3TqiT07mQwz3fz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Bomberman71 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:48:

Sorry maar wat een onzin, nee... de capaciteit zal niet veranderen maar efficientie het systeem, drivers, etc kan allemaal verder aangepakt worden en ze werken met een nieuwe chip waar nog het een en ander aan doorontwikkeld kan worden met langere accutijd tot gevolg. Het zal niet verdubbelen ofzo, maar kan zeker nog iets verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 10:52
Theratron schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:07:
[...]

Hmm, op deze screengrab van Unbox Therapy lijken de randen van de S22+ (in ieder geval de "kin") me toch echt dunner dan van de Ultra (als je tenminste de rondere rand van het toestel zelf niet meerekent). In ieder geval vind ik de S22+ mooier om te zien : )
[Afbeelding]
Daar ziet het inderdaad wel naar uit.
Op hun eigen renders zien de randen er ook niet symmetrisch uit. (wel handig gebruik gemaakt van het vele zwart op de achtergrondfoto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQ880WvwNdoa-UDyoiHxwjTc2D8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2RJyxEoCGhPrognvVszjJbLA.jpg?f=user_large

Bron: https://www.samsung.com/b...ltra/showroom/#see-in-360

Die rechte hoeken lijken me bovendien niet erg aangenaam in gebruik. Dan verkies ik toch een mooi afgerond geheel. Begrijpelijk wel natuurlijk die hoeken met de S-pen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
Wat is toch de gedachte achter zoveel gedoe van een hoop mensen over wel of niet 'gelijke' bezels?

Is dat een soort collectieve OCD waarbij alles op de millimeter af precies gelijk moet zijn?

Het is een beetje alsof je niet met een knap, rijk supermodel op date wil omdat ze een beetje puntige knieën heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door VPIPPFR op 15-02-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 21:33
VPIPPFR schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:52:
Wat is toch de gedachte achter zoveel gedoe van een hoop mensen over wel of niet 'gelijke' bezels?

Is dat een soort collectieve OCD waarbij alles op de millimeter af precies gelijk moet zijn?

Het is een beetje alsof je niet met een knap, rijk supermodel op date wil omdat ze een beetje puntige knieën heeft.
Hahah inderdaad.
Alle 3 zien er goed uit. En dat Ultra net 1,5mm meer heeft, boeie toch. Alsof je daar continu naar kijkt.
Het is geen iPhone 6 ofzo haha

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31

Moest hier toch wel heel hard om lachen 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Net even in de MM in Duiven geweest om de S22 vast te houden, maar de scherpe randen zijn imo erg irritant. Die van de iPhone vond ik al niet fijn, maar die van de S22 zijn nog een stuk irritanter.
De S21 ligt een stuk lekkerder in de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron

Ik kan het niet verklaren, maar ja... ik vind het inderdaad zoveel mooier als er geen "kin" is... : P
De S21+ links, de S22+ rechts.... die rechter is wat mij betreft (op de camera-punchhole na) absolute perfectie :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUG6vuNyF-w0i8rsYSEk7rR5YiU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6q4pgTrSGukoGTYYcqS4sS48.webp?f=fotoalbum_large
Het zal wel te maken hebben met dat we onbewust symmetrie (ook bijvoorbeeld in gezichten) gewoon het mooist vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door Theratron op 15-02-2022 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Theratron schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:17:
[...]

Ik kan het niet verklaren, maar ja... ik vind het inderdaad zoveel mooier als er geen "kin" is... : P
De S21+ links, de S22+ rechts.... die rechter is wat mij betreft (op de camera-punchhole na) absolute perfectie :9
[Afbeelding]
Bij die rechter vind ik juist de inkepingen in de zilveren rand lelijk. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
g0tanks schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:18:
[...]

Bij die rechter vind ik juist de inkepingen in de zilveren rand lelijk. :p
Bedoel je de antennelijnen? Ja, eens... maar dat kan helaas niet anders : )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Theratron schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:19:
[...]

Bedoel je de antennelijnen? Ja, eens... maar dat kan helaas niet anders : )
Nooit geweten dat die lijnen ook een functie hadden... weer wat geleerd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkert.
  • Laatst online: 17-09 22:44
Ik ben vooral benieuwd naar de batterij.
Je krijgt veel wisselende verhalen, dus zie het zelf wel.

Persoonlijk krijg ik nooit de SOT die "iedereen" heeft, denk dat hele dag unlocken-locken ook zijn tol eist (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online

Snap ik ook weinig van, nog nooit naar de bezels van een telefoon gekeken. Het uiterlijk valt me, op de kleur na, na een week toch niet meer op. Kijk alleen naar het scherm.

Heb het toestel vanavond in de MM even bekeken, ze hadden alleen de Burgundy kleur. Lastig uit te leggen kleur, bij veel licht en reflectie lichtpaars en bij minder licht onder een schuinere hoek meer richting donker paars/bruinig/bordeaux. Vind het zelf een mooie kleur, redelijk unisex. Het vierkante design maakt me verder niks uit, geen last van aangezien ik hem toch nooit bij de hoeken vastpak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Als MM alleen de burgundy heeft, wacht ik nog wel ff met kijken. Twijfel zelf tussen groen en zwart

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theratron
Rikkert. schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:31:

Persoonlijk krijg ik nooit de SOT die "iedereen" heeft, denk dat hele dag unlocken-locken ook zijn tol eist (:
Dat heb ik dus ook! Dan lees ik dat iemand zegt "9 uur screen on time" en dan kom ik met hetzelfde toestel bij normaal gebruik echt niet verder dan 4 uur.....
Gaat al jaren zo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
m0ridin schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:25:
[...]

Sorry maar wat een onzin, nee... de capaciteit zal niet veranderen maar efficientie het systeem, drivers, etc kan allemaal verder aangepakt worden en ze werken met een nieuwe chip waar nog het een en ander aan doorontwikkeld kan worden met langere accutijd tot gevolg. Het zal niet verdubbelen ofzo, maar kan zeker nog iets verbeteren.
Jij mag vinden wat jij ervan vind. Ik heb mijn eigen mening gebaseerd op mijn ervaringen.
Daarbij deel ik de mening van Mr Whosetheboss die meer toestellen langs ziet komen op jaarbasis dan jij in je gehele leven.

Updates hebben in mijn ervaring NOOIT wat gedaan voor accuduur. Tenzij, er een bug was waardoor hij (vaak na een update) snel leeg liep doordat bepaalde services bleven draaien.
Je kent het wel, nieuwe update was nodig, soms moest je dan zelfs het toestel resetten of een cache wissen en dan werd het stukken beter. maar dit was vaak doordat er iets fout was gegaan en hij dus echt bizar snel leeg liep.

Wat je nu ziet is opzich een prima score maar een tegenvaller omdat hij tov vorig jaar minder scoort (ook al is het niet veel), ik zie het NIET gebeuren dan middels een update er opeens een uur bij komt.

Net zoals dat een update een matige camera geen goede camera zal maken, ook dat hebben we al vaak gezien en het lukt nooit. Je ziet dan wat accent verschuivingen en waarbij bepaalde zaken verbeteren maar anderen weer wat minder worden. OnePlus gebruikers kennen dat wel.

Maar he, nogmaals, geloof wat je wilt en doe er zelf mee wat je wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
Theratron schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:49:
[...]

Dat heb ik dus ook! Dan lees ik dat iemand zegt "9 uur screen on time" en dan kom ik met hetzelfde toestel bij normaal gebruik echt niet verder dan 4 uur.....
Haha ik ook, geen idee wat iedereen doet met het scherm aan, bij mij is het vooral web browsen/social media.
Denk dat bv netflix/yt veel minder accu gebruikt, en gamen bv veel meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Theratron schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:49:
[...]

Screen On time is gelul.
Werkt alleen als iedereen exact hetzelfde zou doen.
Een dergelijk test is dus alleen leuk om de verschillen te zien tussen toestellen onderling tijdens een moment opname.

Als je vorig jaar de S21 ultra niet geweldig vond qua accuduur voor jouw specifiek gebruik dan is dat dit jaar niet beter. Dat haal je uit deze test.

Pak de Pro Max met zijn 10 uur en ga COD gamen en die 10 uur wordt opeens 3 uur. Logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Bomberman71 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:59:
[...]

Jij mag vinden wat jij ervan vind. Ik heb mijn eigen mening gebaseerd op mijn ervaringen.
Daarbij deel ik de mening van Mr Whosetheboss die meer toestellen langs ziet komen op jaarbasis dan jij in je gehele leven.

Updates hebben in mijn ervaring NOOIT wat gedaan voor accuduur. Tenzij, er een bug was waardoor hij (vaak na een update) snel leeg liep doordat bepaalde services bleven draaien.
Je kent het wel, nieuwe update was nodig, soms moest je dan zelfs het toestel resetten of een cache wissen en dan werd het stukken beter. maar dit was vaak doordat er iets fout was gegaan en hij dus echt bizar snel leeg liep.

Wat je nu ziet is opzich een prima score maar een tegenvaller omdat hij tov vorig jaar minder scoort (ook al is het niet veel), ik zie het NIET gebeuren dan middels een update er opeens een uur bij komt.

Net zoals dat een update een matige camera geen goede camera zal maken, ook dat hebben we al vaak gezien en het lukt nooit. Je ziet dan wat accent verschuivingen en waarbij bepaalde zaken verbeteren maar anderen weer wat minder worden. OnePlus gebruikers kennen dat wel.

Maar he, nogmaals, geloof wat je wilt en doe er zelf mee wat je wilt.
Inderdaad, misschien dat die na updates s21 zou matchen ofzo, maar tegen de iPhone zal ie nooit komen.
Denk dat als er nog een uur batterij verschuilen zat achter een update Samsung dat ook al wel had gezegd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71

Het is heel logisch.
Een smartphone is een smartphone, en die verschillen onderling steeds minder en minder.
Men gaat nu letten op de kleinste details omdat de rest al uitontwikkeld is en de absolute top is.
Niemand heeft het meer over RGB kleuren, helderheid en contrast aangezien de schermen in dit segment de absolute top zijn.
En dat geld voor meer zaken.

Net zoals dat mensen die een auto van 2 ton kopen echt kijken naar naden tussen plaatdelen en iets anders kijken naar spuitwerk als bij een Polo van 30K.
In het budget segment van smartphones heeft niemand het over dit soort details.

Heel logisch allemaal, en niks menselijks is ons vreemd.
Als je het hier in een topic dat over zo'n toestel gaat het er niet meer over kan hebben dan vraag ik me af wat een forum dan nog voor zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
izzet3838 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:03:
[...]

Inderdaad, misschien dat die na updates s21 zou matchen ofzo, maar tegen de iPhone zal ie nooit komen.
Denk dat als er nog een uur batterij verschuilen zat achter een update Samsung dat ook al wel had gezegd...
Mensen geloven soms graag in sprookjes en illusies ...
Dit soort updates bestaan niet en hebben nooit bestaan, TENZIJ er een mega bug in zat en hij te snel leeg liep. Dat laatste wel we na een update wel vaker gezien omdat het dan opeens klachten regent en het soms zelfs wereldnieuws is. Hebben we ook weleens bij IOS gezien overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Publiekinternet
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-03-2022
Sorry maar die test kan nooit kloppen. De accu’s van Android telefoon zijn veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Publiekinternet schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:20:
Sorry maar die test kan nooit kloppen. De accu’s van Android telefoon zijn veel groter.
Dat zegt helemaal niets. Optimalisatie bij een Iphone is niet te vergelijken met Android. Iedereen weet dat ondertussen wel en de vergelijking op basis van puur de accu grote werkt dus niet.

Android onderling is wel te vergelijken en 5000mah anno 2022 is niets bijzonders meer in het 'ultra premium' segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Batterij en het verbruik ervan door de S22 Ultra lijkt zeer slecht. Weet niet of ik tevreden kan zijn met een on screen tijd van nog geen 3 uur icm licht gebruik..

YouTube: Galaxy S22 Ultra day in the life

[ Voor 12% gewijzigd door NosferatuX op 15-02-2022 23:36 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
@Bomberman71 Niks mis met meningen en ervaringen maar presenteer ze dan niet als de absolute waarheid. Het gaat niet alleen om wat je zegt, maar ook om hoe je het zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
m0ridin schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:47:
@Bomberman71 Niks mis met meningen en ervaringen maar presenteer ze dan niet als de absolute waarheid. Het gaat niet alleen om wat je zegt, maar ook om hoe je het zegt.
Volgens mij zitten we hier met volwassenen die prima in staat zijn zelf een eigen oordeel te vellen. Daarbij zie ik nergens schuttingtaal staan dus zie het probleem niet zo.
Focus je mischien eens wat meer on topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Bomberman71 op 16-02-2022 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
NosferatuX schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:36:
Batterij en het verbruik ervan door de S22 Ultra lijkt zeer slecht. Weet niet of ik tevreden kan zijn met een on screen tijd van nog geen 3 uur icm licht gebruik..

Ja dat is zeker niet bepaald goed, en hij doet in weze niks bijzonders, geen wazige Genshin impact gameplay enzo ...
Ik denk toch echt dat de Exynos 2200 hier de schuldige is.
Valt mij op dat we nu een week later nog steeds geen 8Gen1 Vs Exy 2200 test gezien hebben, iets dat vroeger wel heel snel breed werd uigemeten.
Mind you dat sommige 8+ miljoen sub vloggers hun hand niet omdraaien voor een vluchtje London - NYC en terug in 48 uur.
Het is dus kinderlijk eenvoudig om die test te doen met bevriende Vloggers die elkaar normaliter snel weten te vinden.

Blijf het zeggen, Exynos is en blijft een B klasse soc en alhoewel er een opvallende MEGA vacuum is omtrent exynos 2200 info (echte tests, benchmarks, accutest vs 8gen1). begint het beeld toch wel een beetje te vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaarEnSappig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-06 23:24
Bomberman71 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 00:04:
[...]

Ja dat is zeker niet bepaald goed, en hij doet in weze niks bijzonders, geen wazige Genshin impact gameplay enzo ...
Ik denk toch echt dat de Exynos 2200 hier de schuldige is.
Valt mij op dat we nu een week later nog steeds geen 8Gen1 Vs Exy 2200 test gezien hebben, iets dat vroeger wel heel snel breed werd uigemeten.
Mind you dat sommige 8+ miljoen sub vloggers hun hand niet omdraaien voor een vluchtje London - NYC en terug in 48 uur.
Het is dus kinderlijk eenvoudig om die test te doen met bevriende Vloggers die elkaar normaliter snel weten te vinden.

Blijf het zeggen, Exynos is en blijft een B klasse soc en alhoewel er een opvallende MEGA vacuum is omtrent exynos 2200 info (echte tests, benchmarks, accutest vs 8gen1). begint het beeld toch wel een beetje te vormen.
Eens, op dit moment zijn de geruchten nog niet heel denderend. Na 3 jaar IOS gebruikt te hebben wil ik voor Sideloading weer terug, maar als de batterij nog steeds bedroevend is dan maar weer even uit stellen.

Ik hoop stiekem wel op een laatste grote update van Samsung voor de officiële release van de 25ste. Wellicht verbeterd er wat, maar eerst maar afzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
GaarEnSappig schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 00:07:
[...]

Eens, op dit moment zijn de geruchten nog niet heel denderend. Na 3 jaar IOS gebruikt te hebben wil ik voor Sideloading weer terug, maar als de batterij nog steeds bedroevend is dan maar weer even uit stellen.

Ik hoop stiekem wel op een laatste grote update van Samsung voor de officiële release van de 25ste. Wellicht verbeterd er wat, maar eerst maar afzien.
We gaan het zien. Wat mij opvalt is dat met name met camera gebruik het verbruik erg fors is ! Zo te zien komt het AI verhaal niet uit de verf want als je Samsung mag geloven waren er allemaal speciale kernen die al die grafische processen voor hun rekening zouden nemen teneinde het beste resultaat te behalen en erg efficient te zijn.
Kijkende naar het verbruik gaat de SOC in overdrive als de camera's gebruikt worden. We zagen dat verleden jaar ook waarbij toestellen zelf erg warm werden (en dus zware soc gebruik en veel warmte is dus veel accu verbruik) en het soms zelfs tot een tijdelijke opname stop kwam. Dit laatste had te maken met teveel warmte oa.
Ik vind dat kwalijk want de camera is 1 van de kroonjuwelen van dit toestel.

Wat ik wel bijzonder vind is dat ik niemand anders echt hierover hoor, maar ik moet zeggen dat vrijwel niemand (ook de grote jongens) niet echt een inkijkje geven mbt de accu bij gewoon dagelijks gebruik.
De accutest is leuk en geeft alleen aan dat hij het niet beter doet als vorig jaar (erg jammer voor een 4nm soc) maar het verbruik is dan ook wel extreem en niet representatief voor de gemiddelde gebruiker.

Nu een week later vallen mij de reviews echt tegen op dit vlak.
Qua camera is er veel en genoeg te zien en het is duidelijk dat het wel snor zit. Geen echte teleurstellingen hier en vrijwel iedereen zal er wel happy mee zijn (met de camera setup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-10 18:18
Ben vooral benieuwd hoelang hij de telefoon in gebruik heeft, samsung batterij kan je pas na een week beoordelen....zeggen ze. Al was ik tevreden met mijn s21 batterij, hopelijk is de s22+ niet minder.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
Amaze86 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 01:05:
Ben vooral benieuwd hoelang hij de telefoon in gebruik heeft, samsung batterij kan je pas na een week beoordelen....zeggen ze. Al was ik tevreden met mijn s21 batterij, hopelijk is de s22+ niet minder.
De verhalen zijn heel divers.
Sommigen geloven in een zgn leer-periode en anderen geloven daar helemaal niet in.
Vaak is het zo dat je een honeymoon periode hebt en een device zwaarder gebruikt en je van alles test en daarna ga je meer over tot de orde van de dag en verbruik je onbewust minder omdat de spielerei periode wel een beetje voorbij is.

De tijd zal het leren.

Zie hier wat info mbt de 2200. 1 van de weinigen die met info komt in een periode waarin je juist heel veel informatie verwacht over de 1e soc met AMD gfx.

https://www.techpowerup.c...th-power-galaxy-s22-ultra

[ Voor 4% gewijzigd door Bomberman71 op 16-02-2022 01:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Die zogenaamde "leerperiode" is wat mij betreft dikke onzin. Verzonnen door bepaalde mensen en dus een broodje aap verhaal.

Er zijn geen specs bekend in zowel de hardware en software waaruit dit zou blijken. Dit lijkt mij echt hele grote onzin om eerlijk te zijn.
En zelfs als het wel zo zou zijn, kan dat nooit een heel groot verschil geven. Kan gewoon niet. Wat zou er in zo een "leerperiode" moeten gebeuren dat de batterij opeens langer mee gaat.

Oh deze gebruiker maakt veel fotos dus we geven de camera minder stroom zodat de de bat langer mee gaat?

Wat wel zo is, is dat het een ontlaad en laad cycle van de bat kan duren voordat die optimaal werkt maar ook dat verschil is te verwaarlozen.

Er is gewoon geen "leerproces" feature die aan de hand van een individuele gebruiker de batterij magisch 20% langer mee laat gaan. Als die feature er was, dan zou dat terug te vinden moeten zijn in de informatie over is SoC of het OS want dat zou echt big news zijn en een selling point.

Natuurlijk kan het zo zijn dat de software niet optimaal werkt en voor onnodig meer stroomverbruik zorgt. Dit is dan op te lossen door een update. Maar dat is iets heel anders.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
izzet3838 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:33:
[...]

Het is in veel gevallen meer voor een piece of mind, je hebt het wel maar hoopt het nooit nodig te hebben.
Beetje zoals een omnium verzekering bij een auto, het kan zijn dat je die nooit nodig hebt, maar het is gerustgesteld om te weten dat je één hebt.
Als het als een omnium-verzekering zou zijn, sluit je gewoon een goede verzekering af voor je elektronica-spullen. Een schermbescherming zie ik meer als een nieuwe auto helemaal inpakken met luchtbanden zoals in een botsauto. In veel gevallen wordt het er optisch niet mooier en beter op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:59
NosferatuX schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:36:

4K (en 8K) filmpjes maken valt niet onder licht gebruik. Integendeel, dat is zowat de grootste batterijvreter, zeker buiten in zonnig weer, als het scherm ook nog heel hoge helderheid weergeeft. Daarmee kom je inderdaad niet aan 6-8 uur SOT. Dat werd ook een beetje aangestipt in dit filmpje.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
NosferatuX schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 03:03:
Die zogenaamde "leerperiode" is wat mij betreft dikke onzin. Verzonnen door bepaalde mensen en dus een broodje aap verhaal.

Er zijn geen specs bekend in zowel de hardware en software waaruit dit zou blijken. Dit lijkt mij echt hele grote onzin om eerlijk te zijn.
En zelfs als het wel zo zou zijn, kan dat nooit een heel groot verschil geven. Kan gewoon niet. Wat zou er in zo een "leerperiode" moeten gebeuren dat de batterij opeens langer mee gaat.

Oh deze gebruiker maakt veel fotos dus we geven de camera minder stroom zodat de de bat langer mee gaat?

Wat wel zo is, is dat het een ontlaad en laad cycle van de bat kan duren voordat die optimaal werkt maar ook dat verschil is te verwaarlozen.

Er is gewoon geen "leerproces" feature die aan de hand van een individuele gebruiker de batterij magisch 20% langer mee laat gaan. Als die feature er was, dan zou dat terug te vinden moeten zijn in de informatie over is SoC of het OS want dat zou echt big news zijn en een selling point.

Natuurlijk kan het zo zijn dat de software niet optimaal werkt en voor onnodig meer stroomverbruik zorgt. Dit is dan op te lossen door een update. Maar dat is iets heel anders.
Precies dit. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat bepaalde apps die je erg weinig gebruikt veel sterker worden beperkt als het gaat om processen op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Franco10 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:50:
[...]

Precies dit. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat bepaalde apps die je erg weinig gebruikt veel sterker worden beperkt als het gaat om processen op de achtergrond.
Idd met updates/leerprocess gaat er max 5% bijkomen(en dat is echt max).
Moest het meer zijn geweest dan had Samsung in de presentatie een half uur gepraat over hun nieuwe ai battery tech.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:32

oCe

aka Dookie.

Computerbase Exynos 2200 review: https://www.computerbase....00-rdna-2-gpu-benchmarks/

Prestaties (GPU) lijken toch aardig achter te blijven vergeleken met de Snapdragon. Teleurstellend. Betere drivers en/of andere optimalisaties kunnen mogelijk nog wat helpen, maar zo een verschil van tot 40% overbruggen lijkt me niet realistisch.

[ Voor 52% gewijzigd door oCe op 16-02-2022 08:46 ]

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• izzet3838
oCe schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:40:
Computerbase Exynos 2200 review: https://www.computerbase....00-rdna-2-gpu-benchmarks/

Prestaties (GPU) lijken toch aardig achter te blijven vergeleken met de Snapdragon. Teleurstellend. Betere drivers en/of andere optimalisaties kunnen mogelijk nog wat helpen, maar zo een verschil van tot 40% overbruggen lijkt me niet realistisch.
Zwaar teleurgesteld maar niet verbaasd, het is elk jaar hetzelfde verhaal.
Samsung begint te zeveren dat hun Exynos dit jaar beter zal zijn en de test bewijzen wederom het tegenovergestelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Poeh, vergeleken met de Apple A15 blijft de Exynos nog sterker achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hmmm, idd tegenvallend en ik zie in een geekbench benchmark van s22+ zelfs een singlecore (5-10%) lager dan de exynos in mn s20 en multicore iets hoger... dat lijkt me eigenlijk wel heel sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10

Oei oei oei. Dit snap je toch niet. Heb je al een heel jaar de 2100 kunnen optimaliseren. Van daaruit een minimale upgrade van hardware (zou voor een iPhone een 'S' update kunnen zijn), maar in plaats van doorpakken op die optimalisatie zet je weer een stap naar achteren.

MKBHD grapte dat het leek alsof Samsung zowel een S ultra als een Note heeft ontwikkeld, om uiteindelijk voor de Note te kiezen en deze S te noemen. Het lijkt er eerder op dat ze 'omdat dat zo heurt' een nieuw model hebben uitgebracht. En dat alle R&D naar de Z serie is gegaan.

De meest simpele marketing truc voor het gros van de mensen is bombastisch doen over de camera, da's precies het enige waar verbetering in lijkt te zitten. Zelfs de luidsprekers klinken volgens sommige reviews minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Geheugen van de S22 Ultra is klein en standaard uitbreiding relatief kostbaar. }:|
Uitbreiding met een geheugenstick geeft extra ruimte. Sluit de geheugenstick aan op de USB-C poort van de telefoon. Dit kan een stick zijn met USB-C male aansluiting of een "gewone" stick USB-A met een converter naar USB-C. De telefoon kan nu data op de stick lezen, uitvoeren en schrijven.. Stick alleen verwijderen nadat de telefoon is uitgezet :Y

Heb nog geen S22 Ultra (in pre order) maar dit uitgeprobeerd op een Note 10+ .

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
JeeVee schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:18:
Geheugen van de S22 Ultra is klein en standaard uitbreiding relatief kostbaar. }:|
Uitbreiding met een geheugenstick geeft extra ruimte. Sluit de geheugenstick aan op de USB-C poort van de telefoon. Dit kan een stick zijn met USB-C male aansluiting of een "gewone" stick USB-A met een converter naar USB-C. De telefoon kan nu data op de stick lezen, uitvoeren en schrijven.. Stick alleen verwijderen nadat de telefoon is uitgezet :Y

Heb nog geen S22 Ultra (in pre order) maar dit uitgeprobeerd op een Note 10+ .
Dat kan zo'n beetje elk Android-toestel sinds begin der tijden. ;) Voor mij is het gemak van bestandsbeheer een van de grootste voordelen ten opzichte van iOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08 14:25
Bomberman71 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 00:30:
[...]
Nu een week later vallen mij de reviews echt tegen op dit vlak.
Qua camera is er veel en genoeg te zien en het is duidelijk dat het wel snor zit. Geen echte teleurstellingen hier en vrijwel iedereen zal er wel happy mee zijn (met de camera setup).
Het punt is eigenlijk dat er feitelijk nog geen reviews zijn. Het zijn de meer op het algemene publiek gerichte youtubers die meeliften op de hype cycle en nu elke dag wat informatie uitbrengen. Wat ze doen kan je niet echt gestandaardiseerde tests noemen, in een gecontroleerde omgeving, met geijkte testapparatuur. De serieuzere pers neemt daar de tijd voor, denk een Anandtech voor diepgang over de SoC en technische diepgaande achtergrond, dxomark voor de camera's, maar zelfs een tweakers of MKBHD die als ze gekke dingen zien als 30% prestatieverschil eerst zullen overleggen met Samsung (en de makers van de benches om te zien of die updates "in the works" hebben) of het allemaal wel klopt voordat ze een review publiceren.
Bomberman71 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 01:13:
[...]
Zie hier wat info mbt de 2200. 1 van de weinigen die met info komt in een periode waarin je juist heel veel informatie verwacht over de 1e soc met AMD gfx.

https://www.techpowerup.c...th-power-galaxy-s22-ultra
Op basis van één iemand die gequote wordt op een nieuwssite zou ik me op dit moment dus ook niet teveel zorgen maken. Als het echt zoveel scheelt overweeg ik overigens wel om m'n pre-order van de Ultra te annuleren en import te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
AllesIsVoorbij schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:53:
[...]

Wat ze doen kan je niet echt gestandaardiseerde tests noemen, in een gecontroleerde omgeving, met geijkte testapparatuur.
Niemand gaat zijn S22 Ultra gebruiken in een gecontroleerde ruimte met geijkte testapparatuur. Bijna niemand kan dat wat schelen. Men wilt weten wat zij kunnen verwachten mbt tot real life performance en daar zijn dit soort reviews voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08 14:25
NosferatuX schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:03:
[...]

Niemand gaat zijn S22 Ultra gebruiken in een gecontroleerde ruimte met geijkte testapparatuur. Bijna niemand kan dat wat schelen. Men wilt weten wat zij kunnen verwachten mbt tot real life performance en daar zijn dit soort reviews voor
Dat klopt maar als je subjectieve ervaring belangrijk vindt (het algemene publiek dat ik al noem) dan is discussie over 30% performance verschil van de GPU in een benchmark en een paar procent verschil op een batterijtest irrelevant, dan is de vraag start applicatie x, draait het soepel en kom ik door een gemiddelde dag heen. De discussie ging juist over dit soort hele specifeke details over verschillen tussen apparaten/SoCs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
YouTube: Samsung S22 Ultra vs S21 / iPhone 13 Pro Max / Pixel 6 Pro / Xiaomi ...

Geeft ook aan dat batterij niet echt beter word na paar dagen. Hier doet Ultra het prima vergeleken met de rest.
Heeft waarschijnlijk wel de Exynos, aangezien hij van de UK is

[ Voor 4% gewijzigd door SuperVeloce op 16-02-2022 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:43

Teleurstellend, maar het is niet anders. De belangrijkste vraag in mijn optiek is wat het doet met de batterijduur. Ik vind de eigenlijke 'real-life' ervaring het belangrijkst, ik geloof eigenlijk wel dat zo'n high-end toestel het prima doet en blijft doen qua snelheid en multitasking.

Ik heb nog wel een klein twijfeltje of ik de overstap ga maken vanaf de iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:51
YouTube: Samsung Galaxy S22 Ultra Charging Test 45w vs 25w ft S21 Ultra
Vind dit ook wel raar, die 45W charger gaat niet eens echt sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-10 20:52
NosferatuX schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 03:03:

Wat natuurlijk wel zo is, is dat google services de eerst week nogal eens opspeelt en ongewild je batterij compleet uitzuigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Lijkt er inderdaad op dat Samsung de 45W nauwelijks benut, wel jammer maar 68% op 30 minuten is wel netjes, en snel genoeg voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
WouterL schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:20:
[...]

Wat natuurlijk wel zo is, is dat google services de eerst week nogal eens opspeelt en ongewild je batterij compleet uitzuigt.
Klopt maar dat gaat ook geen 10% schelen, hooguit 5 dus het punt blijft dat een accu daar niet drastisch beter van wordt.
Los daarvan wordt je accu naarmate je hem gebruikt dan weer slechter.
Zo zit mijn p30 pro na 3 jaar rond de 65-70% battery health(naar mijn eigen schatting).
En de accuduur is vior mij persoonlijk nog steeds voldoende.

Pagina: 1 ... 4 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos