Ik gok € 69,=g0tanks schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:18:
nieuws: Teardown toont dat accu Samsung Galaxy S22 lastig te vervangen is
Niet onverwachts, maar toch wel jammer. Hoeveel zou een officiële batterijvervanging gaan kosten? €50-100?
Denk inderdaad rond de 70-80, meestal vervang ik het toestel wel al voor het zover komtg0tanks schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:18:
nieuws: Teardown toont dat accu Samsung Galaxy S22 lastig te vervangen is
Niet onverwachts, maar toch wel jammer. Hoeveel zou een officiële batterijvervanging gaan kosten? €50-100?

Mijn p30 pro is net geen 3 jaar oud en ik ben nu op het punt dat ik de accu zou willen vervangen.
Is btw altijd opgeladen met 40w snellader dus die horror verhalen dat je accu snel de geest laat als je altijd snel opldaad kunnen we ook achterwegen laten...
11400 - RX 6800 | S22 Ultra
Nouja, eigenlijk wil je gewoon een telefoon die zo is ontworpen dat de onderdelen relatief makkelijk zelf te vervangen zijn. We zijn het ondertussen misschien gewend, maar het zou het niet zo duur moeten zijn...izzet3838 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:26:
[...]
Galaxy S21 Ultra
Display/Scherm:
€309
Camera achterzijde:
€259
Camera voorzijde:
€79
USB connector:
€65
Batterij:
€69
Back cover:
€75
Valt eigenlijk nog mee
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik vind het inderdaad opvallend positief dat de S22's het qua batterij in die video's vrijwel net zo goed doen als de Iphone 13 Pro Max. Die wordt over het algemeen gezien als het ultieme monster qua batterijduur.
Paar weekjes wachten op de kanalen met wat meer reputatie zou ik zeggen...Of-Aaargh schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:32:
Ik vind het inderdaad opvallend positief dat de S22's het qua batterij in die video's vrijwel net zo goed doen als de Iphone 13 Pro Max. Die wordt over het algemeen gezien als het ultieme monster qua batterijduur.
Los daarvan is er ook nog het hele exynos/snapdragon verhaal, ze zullen het waarschijnlijk niet even goed doen, de vraag is welke is beter, normaal was dat altijd snapdragon, maar dit jaar lijkt Exynos het wat beter voor elkaar te hebben.
Helemaal juist !!izzet3838 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:44:
[...]
Paar weekjes wachten op de kanalen met wat meer reputatie zou ik zeggen...
Los daarvan is er ook nog het hele exynos/snapdragon verhaal, ze zullen het waarschijnlijk niet even goed doen, de vraag is welke is beter, normaal was dat altijd snapdragon, maar dit jaar lijkt Exynos het wat beter voor elkaar te hebben.
resume:
- aardig wat foto reviews waarbij die van Danny Winget, Techchap en SuperSAF mij het meeste zeggen.
Prima camera, beter als vorig jaar. Opvallende verbetering is de portrait mode en de superzoom is nog steeds erg goed. Eigenlijk alles net wast beter geworden en met komende updates wellicht nog net iets beter.
Zou me daar geen zorgen om maken.
- Exynos VS SD. 0,0 vergelijking, best wel apart en erg stil op dit vlak. Heel bijzonder
- Accuduur, eigenlijk nergens een fatsoenlijke gezien en wederom erg bijzonder.
- Speedtests zijn er ook nauwelijks en degene die ik zie zeggen weinig.
Een paar dingen zijn zeker:
- Camera hoef je je niet druk om te maken
- Mooi toestel en iedereen vind dat, dus niet druk om maken
- SD en Exy2200 zullen elkaar niet veel ontlopen. Geen van beiden zal echt speciaal zijn want anders wisten we het inmiddels al. Die spook benchmarks van een exy2200 die 50% sneller hoor je opeens niks meer van terwijl een benchmark niet een halve dag kost en toch aardig wat views kan opleveren.
- Accuduur zal niks speciaals zijn, vergelijkbaar met vorig jaar wellicht. Extra efficientie door nieuwe Soc zal opgaan aan display, S-pen en wellicht wat extra trucjes.
Al met al zal het wel goed zitten en koop je in weze het beste wat Android NU te bieden heeft.
Ik geloof ook niet dat Samsung een kleine(re) accu in een telefoon stopt als dat niet zomaar kan om een voldoende batterijduur te halen. Dat zou echt een domme move zijn.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Is idd de grootste bullshit ... Komt niet eens in de buurt.Of-Aaargh schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:32:
Let maar op straks.
Heeft Samsung wel eerder gedaan hoor ... Zie Note 8. waardeloze (kleine) accu.Maardiweb schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:06:
Ik geloof ook niet dat Samsung een kleine(re) accu in een telefoon stopt als dat niet zomaar kan om een voldoende batterijduur te halen. Dat zou echt een domme move zijn.
Zijn verhalen van mensen die nog in de jaren 90 leven en zelf nooit zoiets gehad hebben.izzet3838 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:23:
[...]
altijd opgeladen met 40w snellader dus die horror verhalen dat je accu snel de geest laat als je altijd snel opldaad kunnen we ook achterwegen laten...
Vooral uit het Apple kamp hoor je dat, totdat ze straks zelf 60W chargers hebben en dan opeens kan het wel en geeft net niks.
Veels te veel mensen die maar wat roepen en er de ballen verstand van hebben.
Nu met die inruil actie plus buds wel erg aantrekkelijk deze nieuwe Samsung S22.. Zit te twijfelen tussen een Pixel 6 of een Samsung S22..? Iemand die me over de streep kan trekken, heb nu een Samsung S8 en erger me wel aan die Bixby en andere samsung meuk.. Is dat met die nieuwe lijn nog zo aanwezig?
Dat opdringerige zoals dat een paar jaar geleden met al die Samsungmeuk was is wel verleden tijd gelukkig. Ze lijken echt wel te luisteren naar hun klanten over de jaren; bloatware is allemaal te verwijderen of uit te schakelen, met grote updates zijn ze van de langzaamsten naar de snelsten gegaan, de jaren aan ondersteuning hebben ze megasprongen gemaakt, de service is beter geworden...jasper2603 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:48:
Nu met die inruil actie plus buds wel erg aantrekkelijk deze nieuwe Samsung S22.. Zit te twijfelen tussen een Pixel 6 of een Samsung S22..? Iemand die me over de streep kan trekken, heb nu een Samsung S8 en erger me wel aan die Bixby en andere samsung meuk.. Is dat met die nieuwe lijn nog zo aanwezig?
Mij lijkt het een hele simpele keuze.jasper2603 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:48:
Pixel heeft steeds issues, en Google lijkt maar niet normaal te willen coden. Ze gaan van de ene fail de andere in en dan heb je een update en dan heb je issues met wifi, en dan is er weer dit ...
Om maar te zwijgen over de waardeloze fingerprint sensor.
Nee, de tijd dat Google heer en meester in software was is toch echt wel voorbij, tenminste ze laten het niet zien de laatste tijd met hun hardware.
S22 all day ....
De Pixel 6 zit op dit moment vol met bugs dus die zou ik sowieso vermijden, maar of de S22 het beter gaat doen is natuurlijk ook niet gegarandeerd.jasper2603 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:48:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Dat, en je stelt deze vraag in een Samsung topic. Sowieso niet de beste plek voor hele neutrale antwoorden wellicht 😂
De reden daarvoor is volgens mij dat reviewers hun regionaal model al enkele dagen op voorhand hadden maar de andere variant zullen moeten importeren na de release, dus die vergelijkingen zullen nog een maandje op zich laten wachten denk ik.Bomberman71 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:03:
[...]
- Exynos VS SD. 0,0 vergelijking, best wel apart en erg stil op dit vlak. Heel bijzonder
Tot die tijd hebben we enkel de benchmarks waarbij ze idd zeer dicht bij elkaar zitten.
Qua power lijkt het vrij dicht bij elkaar, wat ik me vooral afvraag zijn de camera en accu verschillen.
Het lijkt erop dat de Exynos chip hitte een stuk beter onder controle heeft; wat al een super winst is tov de gen 1 SD. Raw power is maar het halve verhaal natuurlijk.izzet3838 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:18:
[...]
De reden daarvoor is volgens mij dat reviewers hun regionaal model al enkele dagen op voorhand hadden maar de andere variant zullen moeten importeren na de release, dus die vergelijkingen zullen nog een maandje op zich laten wachten denk ik.
Tot die tijd hebben we enkel de benchmarks waarbij ze idd zeer dicht bij elkaar zitten.
Qua power lijkt het vrij dicht bij elkaar, wat ik me vooral afvraag zijn de camera en accu verschillen.
Veel mensen houden daar geen rekening mee, zeker de wat minder technische mensen maar denk zelf ook wel dat het mee zal vallen, maar je moet nmgeen accuduur zoals op de ultra verwachten...Maardiweb schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:06:
En een accuduur heeft toch ook echt wel te maken met hoe intensief je een telefoon gebruikt. Als je er 24/7 mee bezig bent, de hele dag belt, spelletjes er op speelt, filmpjes maakt en kijkt, etc etc dan gaat een accu natuurlijk een stuk harder leeg dan wanneer je meer casual met een telefoon bezig bent: af en toe even een telefoontje. internetten, chatten, af en toe een foto / filmpje...
Mijn manier van telefoongebruik zorgt er sowieso voor dat de accu het een hele dag volhoudt. Ik maak mij daar dan ook echt op geen enkele manier zorgen om. En anders: lekker even aan de lader.
NB. Open deur? Jazeker, maar soms wel eens handig om het eens op deze manier te benaderen.
Mijn manier van telefoongebruik zorgt er sowieso voor dat de accu het een hele dag volhoudt. Ik maak mij daar dan ook echt op geen enkele manier zorgen om. En anders: lekker even aan de lader.

NB. Open deur? Jazeker, maar soms wel eens handig om het eens op deze manier te benaderen.
[Voor 7% gewijzigd door RustStorm op 14-02-2022 12:36]
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Iemand al ervaring met Pixel 6 Pro Gcam port op een S21 Ultra? Ben benieuwd of dat iets goeds doet op S22 Ultra straks
Snap wel dat op YouTube nog niet echt een Snapdragon vs Exynos is.. Amerikaanse reviewers krijgen een Snapdragon opgestuurd en bijv UK de Exynos.. Samsung heeft er geen baat bij om ze beide te sturen, zodat reviewers gaan vergelijken. Uit eindelijk is er altijd wel iemand die uit buitenland de andere versie besteld en dan gaat vergelijken.
Snap wel dat op YouTube nog niet echt een Snapdragon vs Exynos is.. Amerikaanse reviewers krijgen een Snapdragon opgestuurd en bijv UK de Exynos.. Samsung heeft er geen baat bij om ze beide te sturen, zodat reviewers gaan vergelijken. Uit eindelijk is er altijd wel iemand die uit buitenland de andere versie besteld en dan gaat vergelijken.
Jarenlang Gcam op devices gehad en gestopt met gebruiken.SuperVeloce schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:35:
Iemand al ervaring met Pixel 6 Pro Gcam port op een S21 Ultra? Ben benieuwd of dat iets goeds doet op S22 Ultra straks
Resultaten waren vaak niet atijd beter en er is altijd wel iets dat niet helemaal werkt, dus bijv. de Wideangle, dan de zoom die niet lekker werkt, etc etc etc.
Vastlopen deed het ook weleens en je was meer bezig met nieuwe versies te installen, settings aan te passen dan dat je gewoon lekker kon fotograveren.
Net als met Stock Android zie ik Gcam iets uit het verleden dat vandaag de dag 0 voordelen meer heeft op een modern toestel dat van huis uit al goede camera software heeft.
Klopt, maar middels koerier werden in 1 weekend een toestel van NYC naar Londen gestuurd en terug en dat was voldoende voor een test. Sommigen vlogen zelf heen en weer en deden de tests samen met hun USA counterpart.izzet3838 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:18:
[...]
De reden daarvoor is volgens mij dat reviewers hun regionaal model al enkele dagen op voorhand hadden maar de andere variant zullen moeten importeren na de release, dus die vergelijkingen zullen nog een maandje op zich laten wachten denk ik.
Mind you wat deze 5+ million sub Youtubers oper maand binnen harken ... Die malen niet om een bussinessclass ticket en 2 nachten in een hotel !
En ook een Fedex overnight shipping drukt niet op hun kosten.
We gaan het zien.
Ik heb zelf m'n Pixel 6 Pro verkocht vanwege aanhoudende bugs (random reboots, camera haperingen, wegvallend GSM signaal, trage vingerafdrukscanner, traag opladen). De voordelen van snelle updates, stock android en goede camera waren niet voldoende om me te behouden.jasper2603 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:48:
Ben nu terug bij de Oneplus 8T maar ga over naar de S22 Ultra. Welke samsung meuk heb je moeite mee? Ik root meestal m'n telefoon en/of gebruik ADB om zoveel mogelijk troep eraf te halen. Maar ik vernam juist dat het vandaag de dag wel meevalt met Samsung's bloatware.
Als met de S22 dezelfde ervaring als de andere Samsung toestellen wordt... Je koopt een toestel van dik 800 euro en afhankelijk van wanneer je hem koopt heb je maar beperkt updates (iets van 2 jaar + af en toe jaarlijks nog een beveiligingsupdate).
Zo`n toestel moet een stuk langer mee kunnen (ik kan gemiddeld 4 tot 5 jaar prima met een toestel). Dan doet Apple dat toch een stuk beter (al heb ik zelf niks met Apple). Collega's krijgen gewoon nog serieuze updates e.d. voor hun oudere toestellen.
Zo`n toestel moet een stuk langer mee kunnen (ik kan gemiddeld 4 tot 5 jaar prima met een toestel). Dan doet Apple dat toch een stuk beter (al heb ik zelf niks met Apple). Collega's krijgen gewoon nog serieuze updates e.d. voor hun oudere toestellen.
Ik denk dat je niet helemaal up-to-date bent: nieuws: Samsung gaat Galaxy S21, Fold3 en Flip3 vijf jaar updates gevenNo_Identity schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:19:
Als met de S22 dezelfde ervaring als de andere Samsung toestellen wordt... Je koopt een toestel van dik 800 euro en afhankelijk van wanneer je hem koopt heb je maar beperkt updates (iets van 2 jaar + af en toe jaarlijks nog een beveiligingsupdate).
Lijkt me een prima updatebeleid, na 4 à 5 jaar begint een telefoon toch vaak wel echt trager te worden en is de accu al zeker 1 keer vervangen.
ja leuk maar zegt NIETS inhoudelijks van de S22U. Allemaal gelul over een S20U en S21U.
Hij heeft daar wel punten maar niets waar iemand die interesse heeft in een S22U wat aan heeft.
En ja, audiojack, SD card, MST betaling, lader .... JA, allemaal weg en wen er maar aan.
Muv Sony bouwt niemand meer een All Option flagship smartphone en Sony zal snel volgend, let op mijn woorden.
Ik had even bij Samsung op de productpagina gekeken, maar je verwacht daar dan ook dat het ergens overduidelijk en met een groter lettertype staat. Ware het niet dat het trager worden veelal vervuiling is en je met een fabrieksreset en een "schone" backup snel weer up en running kan zijn.stin00 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:21:
[...]
Ik denk dat je niet helemaal up-to-date bent: nieuws: Samsung gaat Galaxy S21, Fold3 en Flip3 vijf jaar updates geven
Lijkt me een prima updatebeleid, na 4 à 5 jaar begint een telefoon toch vaak wel echt trager te worden en is de accu al zeker 1 keer vervangen.
Overigens heb ik in al die jaren nog nooit (en mijn familie ook niet, die ik dezelfde toestellen regel) een accu hoeven vervangen. Van de s3 tot de s8, gewoon meer dan prima.
Wanneer een accu 69 euro kost inclusief vervanging, is dat nog altijd fors goedkoper dan een nieuw toestel van ruim 800 euro.
Bijna alle updates tot nu zijn heul erg oppervlakkig. Ik ben met name benieuwd naar wat de accuduur gaat doen met de nieuwe Exynos.
oke oke, ik zie het nog nergens voorbij komen en wellicht maken wij een fout. Maar als we via de ING puntenwinkel de S22 Ultra proberen te bestellen staat er elke keer bij dat je het toestel leased. Nu hebben we ook gechat met een Samsung medewerker en die bevestigde dit.
Heeft iedereen in dit topic die via de ING besteld heeft dus ook een telefoon op lease basis besteld? Het scheelt super veel geld maar als je dan aan een lease vast zit is het natuurlijk totaal niet waard.
Heeft iedereen in dit topic die via de ING besteld heeft dus ook een telefoon op lease basis besteld? Het scheelt super veel geld maar als je dan aan een lease vast zit is het natuurlijk totaal niet waard.
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Qua updates doet niemand het zoals Apple dat doet. Is al jaren duidelijk. Samsung loopt nu vrij rap in en de laatste tijd zijn ze erg goed bezig.No_Identity schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:19:
Maar ......
Als jij een nieuwe Apple Iphone koopt dan koop je eigenlijk een 3 jaar oud toestel. Tenminste zo oogt het.
Pro Max of een Mini, maakt niks uit want je ziet hetzelfde op het display en de experience blijft hetzelfde.
Dus, extreem lange support, nieuwste snelle soc en alles maar je kunt er nog steeds hetzelfde mee als op het toestel van vorig jaar of het jaar ervoor.
Je kunt niet eens accu percentage zien zonder te swipen en je kunt niet exact bepalen hoe je pages eruit zien door de dwangmatige opvulling van de icons.
Nee, doe mij maar een jaar minder support op de Samsung en het gebruik van Dex of een S-pen ..
Doe mij maar echte multitasking en zelf bepalen wat ik erop draai en wat niet.
Mijn s10plus krijgt nog steeds updates. Die 1000 euro 3 jaar geleden inclusief de buds heb ik er wel uitgehaald. Ik twijfel om voor de s23 ultra te wachten of toch die s22ultra512gb.
Van werk heb ik ook al een iphone dus ik heb beide werelden, maar prefereer privé toch android.
Van werk heb ik ook al een iphone dus ik heb beide werelden, maar prefereer privé toch android.
Ik denk dat dat gewoon fout op de site staat. Dat stond er bij mij ook bij, maar heb gewoon het toestel in 1 keer kunnen afrekenen.hollandnick schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:28:
oke oke, ik zie het nog nergens voorbij komen en wellicht maken wij een fout. Maar als we via de ING puntenwinkel de S22 Ultra proberen te bestellen staat er elke keer bij dat je het toestel leased. Nu hebben we ook gechat met een Samsung medewerker en die bevestigde dit.
Ik heb nog geen info gevonden over de haptics van de gewone S22. Zouden die deze van de iPhone benaderen?
Ik las ergens -maar weet niet meer waar- dat dit sinds de OneUI4.0 (lees: Android12) update al sterk verbeterd is op eerdere toestellenCr1ptkeeper schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:42:
Ik heb nog geen info gevonden over de haptics van de gewone S22. Zouden die deze van de iPhone benaderen?
edit: gevonden!
[Voor 16% gewijzigd door Rio op 14-02-2022 15:04]
De zoom ziet er goed uit!Bomberman71 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:38:
Zaten we eindelijk op te wachten !
YouTube: Samsung S22 Ultra vs iPhone 13 Pro Max Camera Test
Dat betekent wel dat jullie dan hele lichte gebruikers zijn. Een smartphone batterij gaat effectief zo'n 500 volledige oplaadcycles mee, je hebt dan nog 75 tot 80% capaciteit over. 4 tot 5 jaar doen met een smartphone komt neer op gemiddeld 1642 dagen. Als je éénmaal per 2 dagen oplaadt zit je al op 700 tot 800 cycles in 4.5 jaar tijd. De accu capaciteit neemt dan zeer snel af richting de 50 tot 60% en gaat het echt begeven. Dat betekent dat je alleen als hele lichte gebruiker nog de dag kan doorkomen. Persoonlijk vind ik accus die boven de 600 cycli uitkomen niet heel veilig meer in gebruik.No_Identity schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:26:
Overigens heb ik in al die jaren nog nooit (en mijn familie ook niet, die ik dezelfde toestellen regel) een accu hoeven vervangen. Van de s3 tot de s8, gewoon meer dan prima.
Dat is absoluut waar. Nieuwe accu erin, telefoon even factory resetten en hij is weer zo goed als nieuw.Wanneer een accu 69 euro kost inclusief vervanging, is dat nog altijd fors goedkoper dan een nieuw toestel van ruim 800 euro.
Je geeft het zelf al aan.PacinoAllstars schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:37:
Mijn s10plus krijgt nog steeds updates. Die 1000 euro 3 jaar geleden inclusief de buds heb ik er wel uitgehaald. Ik twijfel om voor de s23 ultra te wachten of toch die s22ultra512gb.
Je krijgt nog updates.
Je hebt ook al een iphone
Kortom, er is geen noodzaak om te switchen nu, dus wacht tot de 23 ultra is het devies !
Geen idee maar zie het haptics verhaal niet zo goed.Cr1ptkeeper schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:42:
Heb zelf een iphone 11, een Asus Rog 2 en een Fold 2 die dagelijks gebruik. Zie geen major voordeel mbt de Iphone haptics.
Had ergens anders gelezen dat het een OPTIE is om het toestel te leasen. Via de 'gewone' samsung website kan je ook een telefoon bestellen met abbo en daarbij de tel op afbetaling kopen of via een leaseconstructie. Via het ING/GMX portal lijkt dat niet zo te zijn en is de lease knop dus ook misplaatst.hollandnick schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:28:
Ga er na het afrekenen van 624,- niet vanuit dat ik voor dat bedrag een telefoon lease in ieder geval

Twijfel, twijfel, twijfel.
De S22 ultra oppikken voor 800 of de S22+ voor 750, ik twijfel of ik de grootte vna het appraat aan kan, ik heb namelijk niet zulke grote handen.
Nu heb ik een S10 en alhoewel een groter formaat niet op het wensenlijstje staat vind ik het wel erg jammer dat de reguliere S22 niet kan snelladen met 45W, en ook nog wat concessies doet op het scherm en connectiviteit.
Niet voor de S22 ultra gaan lijkt dom met zo'n klein prijsverschil.
Iemand die ook van een kleine naar een grote telefoon is gegaan en daar ervaring mee heeft?
De S22 ultra oppikken voor 800 of de S22+ voor 750, ik twijfel of ik de grootte vna het appraat aan kan, ik heb namelijk niet zulke grote handen.
Nu heb ik een S10 en alhoewel een groter formaat niet op het wensenlijstje staat vind ik het wel erg jammer dat de reguliere S22 niet kan snelladen met 45W, en ook nog wat concessies doet op het scherm en connectiviteit.
Iemand die ook van een kleine naar een grote telefoon is gegaan en daar ervaring mee heeft?
Dat blijft een heel persoonlijk iets, maar ik lees vaak berichten in de trant van 'het went snel'. Ben je al in de winkel geweest om de Ultra in de hand te houden?Jamesl schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:10:
Ja precies dat denk ik dus ook, twijfel om het ook gewoon te bestellen en als het niet bevalt terug te sturen of te verkopen, voor die prijs maak je er volgens mij nog winst op ook..g0tanks schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:14:
[...]
Dat blijft een heel persoonlijk iets, maar ik lees vaak berichten in de trant van 'het went snel'. Ben je al in de winkel geweest om de Ultra in de hand te houden?
En nee helaas zit ik in quarantaine en ben bang dat de actie voorbij is als ik er weer uit mag..

Ik zit in hetzelfde schuitje, inclusief quarantaineJamesl schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:15:
[...]
Ja precies dat denk ik dus ook, twijfel om het ook gewoon te bestellen en als het niet bevalt terug te sturen of te verkopen, voor die prijs maak je er volgens mij nog winst op ook..
En nee helaas zit ik in quarantaine en ben bang dat de actie voorbij is als ik er weer uit mag..

Ik heb de Ultra besteld omdat ik de telefoon op veel vlakken beter vind. Maar het blijft een gok. Ik heb nu de iPhone 11 pro. Dat is wel een prettig formaat.
Ik heb ook geen grote handen. Van S9 naar Note10+ gegaan, beste beslissing ever. Went idd snel en je wilt nooit meer terug!Jamesl schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:10:
Twijfel, twijfel, twijfel.
Viel mij ook op! Ik heb hier via een link op tweakers besteld met 2 acties codes (geen idee of die van de ING afkomstig zijn)hollandnick schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:28:
Maar bij mij stond er ook Lease, maar mag idd verwachten dat ik niet voor €680 euro een S22 lease maar hem gewoon gekocht heb.
Op de factuur staat voor de rest ook niks vermeld over lease of dergelijke
Een groot voordeel van Samsung is dat je, in tegenstelling tot een Iphone, de intensiteit van de haptics zelf kunt aanpassen. Dus vind je de trillingen te hard of juist te subtiel, dan kun je zelf de intensiteit naar wens instellen.Bomberman71 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:24:
[...]
Geen idee maar zie het haptics verhaal niet zo goed.
Heb zelf een iphone 11, een Asus Rog 2 en een Fold 2 die dagelijks gebruik. Zie geen major voordeel mbt de Iphone haptics.
Bij mij heeft haptic 0 prio ...Of-Aaargh schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:43:
[...]
Een groot voordeel van Samsung is dat je, in tegenstelling tot een Iphone, de intensiteit van de haptics zelf kunt aanpassen. Dus vind je de trillingen te hard of juist te subtiel, dan kun je zelf de intensiteit naar wens instellen.
3 totaal verschillende toestellen en ik geloof het wel vwb haptic.
Doe er niks speciaals mee en mis dus ook niet snel iets op dat vlak.
Inhumanous schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:28:
[...]
Viel mij ook op! Ik heb hier via een link op tweakers besteld met 2 acties codes (geen idee of die van de ING afkomstig zijn)
Maar bij mij stond er ook Lease, maar mag idd verwachten dat ik niet voor €680 euro een S22 lease maar hem gewoon gekocht heb.
Op de factuur staat voor de rest ook niks vermeld over lease of dergelijke
Bovenaan de product pagina op Samsung website staat inderdaad lease, heb 'lease' na het in één keer afrekenen van het aankoopbedrag nergens terug kunnen vinden. Weet iemand hoe dit precies zit?
Als je de haptics wilt voelen kun je het beste naar de winkel gaan en het daar voelen.Cr1ptkeeper schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:42:
Voor mij persoonlijk zijn haptics best belangrijk. goede haptics zorgen voor mij voor een premium ervaring.
De S21 FE bijvoorbeeld heeft echt hele slechte haptics naar mijn mening.
De Fold 3 die ik nu heb is daarentegen best goed, beter dan de S21 Ultra. De Fold 2 vond ik zelfs nog beter.
Is wss een foutje op de sitesk0o schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:59:
[...]
[Afbeelding]
Bovenaan de product pagina op Samsung website staat inderdaad lease, heb 'lease' na het in één keer afrekenen van het aankoopbedrag nergens terug kunnen vinden. Weet iemand hoe dit precies zit?
WARNING voor de mensen die niet tegen schoolbord + krijt kunnen
Ik kreeg er als toekomstige eigenaar om andere redenen helaas ook een enorme cringe van. 
YouTube: Samsung Galaxy S22 Ultra Durability Test (Water, Scratch, Bend, Crush)
Ik was al niet van plan om een case te halen voor mijn S22 Ultra, maar dit geeft me weer iets meer vertrouwen.
Twijfel wel nog steeds over een screenprotector, die komt iets minder goed uit de test.
Op mijn S7Edge heb ik echter alleen 1 krasje na meerdere keren laten vallen en die had ook maar Gorilla Glas gen 4...

Ik was al niet van plan om een case te halen voor mijn S22 Ultra, maar dit geeft me weer iets meer vertrouwen.
Twijfel wel nog steeds over een screenprotector, die komt iets minder goed uit de test.
Op mijn S7Edge heb ik echter alleen 1 krasje na meerdere keren laten vallen en die had ook maar Gorilla Glas gen 4...
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Ga het denk ik toch maar doen, de ultra proberen, desnoods gaat die terug of op marktplaats.
Nu nog: 128GB of 256GB? Ik heb nu ook maar 128GB en nog nooit te weinig opslag gehad, nu ook nog 70GB beschikbaar.
En 12GB RAM, daar merk je volgens mij helemaal niks van, of is dat nu veranderd? (ik heb ooit weleens vergelijkingen bekeken toen ik nog Oneplus telefoon had).
Nu nog: 128GB of 256GB? Ik heb nu ook maar 128GB en nog nooit te weinig opslag gehad, nu ook nog 70GB beschikbaar.
En 12GB RAM, daar merk je volgens mij helemaal niks van, of is dat nu veranderd? (ik heb ooit weleens vergelijkingen bekeken toen ik nog Oneplus telefoon had).
128GB is budget opslag ... Zeker met de toekomst op 4 a 5 jaar support dan is 128GB gewoon een domme keuze.Jamesl schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:59:
Ga het denk ik toch maar doen, de ultra proberen, desnoods gaat die terug of op marktplaats.
Opslag heb je steeds meer nodig want data groeit gewoon en inmiddels weten we dat de Cloud leuk is maar snel is het niet (ook niet anno 2022) en je hebt er niks aan op vakantie en als je elders bent.
256GB is mijn inziens de instap voor een premium device.
Ik doe niks onder de 512GB als het gaat om een nieuwe device.
Voor evt. verkoop ben ik het wel met je eens.Bomberman71 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:12:
[...]
128GB is budget opslag ... Zeker met de toekomst op 4 a 5 jaar support dan is 128GB gewoon een domme keuze.
Opslag heb je steeds meer nodig want data groeit gewoon en inmiddels weten we dat de Cloud leuk is maar snel is het niet (ook niet anno 2022) en je hebt er niks aan op vakantie en als je elders bent.
256GB is mijn inziens de instap voor een premium device.
Ik doe niks onder de 512GB als het gaat om een nieuwe device.
Maar verder zou ik niet weten waar ik het vol mee moet maken, apps die ik niet gebruik verwijder ik ook weer.
Ik heb niet het idee dat ik fors meer opslag nodig heb dan 4 jaar terug.
Weet niet of elke foto die de ultra maakt ook groter is, dan gaat het wel wat rapper ja.
[Voor 4% gewijzigd door Jamesl op 14-02-2022 19:19]
Als je het niet vol krijgt heb je in weze zo'n device ook niet nodig.Jamesl schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:19:
[...]
Voor evt. verkoop ben ik het wel met je eens.
Maar verder zou ik niet weten waar ik het vol mee moet maken, apps die ik niet gebruik verwijder ik ook weer.
Ik heb niet het idee dat ik fors meer opslag nodig heb dan 4 jaar terug.
Weet niet of elke foto die de ultra maakt ook groter is, dan gaat het wel wat rapper ja.
Vooral met het oogpunt op de toekomst en daadwerkelijk gebruik zal je zien dat tegen die tijd de kansloze 8GB Ram parten gaat spelen. Zijn tegen die tijd dan 4x een Android versie verder en dan kan RAM een issue zijn.
Maar goed, ik snap nooit zo goed waarom mensen het aan anderen vragen als je zelf al aangeeft dat je nu al meer dan genoeg hebt ...... Soort van een retorische vraag.
Zelfde hier... heb nu een Oneplus 6t zonder hoesje die een 20-tal keer hard tegen de grond (tegels, kasseien, ...) gekletterd is en nu begint de achterkant het in de hoeken wel eindelijk te begeven. Op het scherm zat een tempered glass protector die ook gebarsten is maar twijfel nu toch om die S22 lekker kaal te laten...^^0nMe schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:25:
WARNING voor de mensen die niet tegen schoolbord + krijt kunnenIk kreeg er als toekomstige eigenaar om andere redenen helaas ook een enorme cringe van.
Is dat Gorilla glas tegenwoordig niet aardig voldoende voor een aantal drops? Als de achterkant daarna barst kan je hem toch nog in een hoesje steken (voorkant is minder zonder tempered glass natuurlijk

Omdat ik de waarheid vertel ?
Je praat over de Ultra hier.
Dit is geen instapper en dit soort dingen koop je omdat je het beste van het beste wilt.
Je wilt dan de beste camera setup, het beste scherm, alles top.
Sorry hoor, maar als je 128GB dan niet vol krijgt dan doe je iets verkeerd en heb je het verkeerde toestel.
Ik niks anders als een Porsche 911 Turbo kopen en nooit sneller als 100 rijden op de snelweg.
In de avond mag je 120Bomberman71 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:37:
[...]
Ik niks anders als een Porsche 911 Turbo kopen en nooit sneller als 100 rijden op de snelweg.

Je vergelijking gaat echt werkelijk waar op elk vlak mank. Maar ik ga de discussie verder niet aan, je woorden spreken voor zich :-)Bomberman71 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:37:
[...]
Omdat ik de waarheid vertel ?
Je praat over de Ultra hier.
Dit is geen instapper en dit soort dingen koop je omdat je het beste van het beste wilt.
Je wilt dan de beste camera setup, het beste scherm, alles top.
Sorry hoor, maar als je 128GB dan niet vol krijgt dan doe je iets verkeerd en heb je het verkeerde toestel.
Dit hangt toch sterk van de gebruiker af? Laat men lekker hun telefoon gebruiken op de manier die zij willen.Bomberman71 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:26:
[...]
Als je het niet vol krijgt heb je in weze zo'n device ook niet nodig.
Ik heb een dure systeemcamera waar ik grote raw-bestanden mee maak en toch heb ik genoeg aan een geheugenkaartje van 64 GB...
Doe normaal!g0tanks schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:43:
[...]
Dit hangt toch sterk van de gebruiker af? Laat men lekker hun telefoon gebruiken op de manier die zij willen.
Ik heb een dure systeemcamera waar ik grote raw-bestanden mee maak en toch heb ik genoeg aan een geheugenkaartje van 64 GB...

Ach, voor die 100e verschil (of iets minder afhankelijk van kortingen) zou ik wel minstens voor de 256+12 gaan (en ben ik ook gegaan)... 512 vind ik overkill. Idd mbt verkoopwaarde en toekomstig bestendigheid.
Maar dat alles minder dan dat onzin is ben ik t ook zeker niet mee eens. Helemaal als je niet veel video schiet, of niet alles op 50mp raw opslaat oid kan je het prima redden met minder.
Persoonlijk vind ik 8gb in de top range ook wel wat teleurstellend, maar wil niet zeggen dat het niet genoeg kan zijn...
Maar dat alles minder dan dat onzin is ben ik t ook zeker niet mee eens. Helemaal als je niet veel video schiet, of niet alles op 50mp raw opslaat oid kan je het prima redden met minder.
Persoonlijk vind ik 8gb in de top range ook wel wat teleurstellend, maar wil niet zeggen dat het niet genoeg kan zijn...
En, waarom zou je voor 512 gaan als 128 ook genoeg is (op basis van huidig gebruik) én je ook ngo eens de mogelijkheid hebt gewoon je bestanden (foto's, filmpjes, whatsoever) op je pc te droppen als ie vol zit? O_o
Gelukkig kan iedereen voor zichzelf de juiste keuze maken uiteindelijk.
En eerlijk is eerlijk: als de een iets doet wat je zelf nooit zou doen, wil dat niet zeggen dat het een domme / stomme keuze is.
Gelukkig kan iedereen voor zichzelf de juiste keuze maken uiteindelijk.

[Voor 32% gewijzigd door RustStorm op 14-02-2022 20:00]
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Oh god ik heb een beerput open getrokken zie ik haha.
Reden dat ik nu vor de Ultra kijk en niet voor de normale S22 is vooral:
- Accu
- Snelladen
- Fotokwaliteit/opties
De S22+ voldoet ook prima maa de Ultra is gewoon de veel betere deal met deze Samsung actie.
128GB voldoet voor mijn S10 prima en ik verwacht niet ineens extreem veel ander gebruik te gaan maken van mijn Ultra, ik zet idd eens in de zoveel tijd foto's over of ik verwijder ze, video's schiet ik nauwelijk en Whatsapp/Snapchat foto's en video's nemen niet zoveel ruimte in.
RAM heb ik nooit begrepen op een telefoon,volgens mij houdt de use-case op na 6 of 8GB.
Ik kan me wel vinden in de 'wat-als' toekomst scenario's waarbij dingen meer vereisen, net als het doorverkoop argument.
Ik vroeg het meer om te weten of er nog dingen zijn waar ik nog nooit aan heb gedacht, wie weet unlockt er een mooie feature bij 12GB RAM die je anders niet zou hebben waar ik niks van af weet
Het feit dat ik voor een Porsche Boxter keek en zag dat ik voor marginaal geld meer een 911 kan halen, betekent nog niet dat ik ook per se degene met de grootse motor wil natuurlijk

Reden dat ik nu vor de Ultra kijk en niet voor de normale S22 is vooral:
- Accu
- Snelladen
- Fotokwaliteit/opties
De S22+ voldoet ook prima maa de Ultra is gewoon de veel betere deal met deze Samsung actie.
128GB voldoet voor mijn S10 prima en ik verwacht niet ineens extreem veel ander gebruik te gaan maken van mijn Ultra, ik zet idd eens in de zoveel tijd foto's over of ik verwijder ze, video's schiet ik nauwelijk en Whatsapp/Snapchat foto's en video's nemen niet zoveel ruimte in.
RAM heb ik nooit begrepen op een telefoon,volgens mij houdt de use-case op na 6 of 8GB.
Ik kan me wel vinden in de 'wat-als' toekomst scenario's waarbij dingen meer vereisen, net als het doorverkoop argument.
Ik vroeg het meer om te weten of er nog dingen zijn waar ik nog nooit aan heb gedacht, wie weet unlockt er een mooie feature bij 12GB RAM die je anders niet zou hebben waar ik niks van af weet

Het feit dat ik voor een Porsche Boxter keek en zag dat ik voor marginaal geld meer een 911 kan halen, betekent nog niet dat ik ook per se degene met de grootse motor wil natuurlijk

S22 besteld, maar twijfel wel enorm of ik niet beter de S22 + had kunnen nemen.
ik hou niet van te grote telefoons dus daarom viel de + in eerste instantie af, maar puur vanwege het snel laden en wifi 6 E ? is het het waard om 100 euro meer te betalen als je geen interesse hebt in het grotere scherm?
ik hou niet van te grote telefoons dus daarom viel de + in eerste instantie af, maar puur vanwege het snel laden en wifi 6 E ? is het het waard om 100 euro meer te betalen als je geen interesse hebt in het grotere scherm?
Ik hou ook niet van te grote telefoons en heb dus ook de S22 besteld.Inhumanous schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:44:
YouTube: Samsung Galaxy S22 - 72 Hours Later! op 6:52 stelt me gerust m.b.t. het fast-chargen.
20 minuten van 0% tot 42% en 40 minuten van 0% tot 73% is meer dan voldoende voor mij. Heb dan wel ook een Samsung 25W blokje meebesteld.
Over de WiFi 6E heb ik geen kennis of mening, op mijn huidige OP 6T heb ik nooit ook maar iets van snelheid gemist qua WiFi, dus geen idee wat voor soort meerwaarde het zou kunnen bieden.
Ach, snelladen maar grotere batterij (dus duurt weer iets langer)... Scheelt uiteindelijk niet enorm qua laadtijden volgens mij. Wifi6e zou ik me al helemaal geen zorgen om maken.Inhumanous schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:44:
Als je liever een kleiner toestel wel gewoon lekker voor de s22 gaan zou ik zeggen.
Duidelijk! geeft mijn keuze weer een gerechtvaardigd gevoel!m0ridin schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:00:
[...]
Ach, snelladen maar grotere batterij (dus duurt weer iets langer)... Scheelt uiteindelijk niet enorm qua laadtijden volgens mij. Wifi6e zou ik me al helemaal geen zorgen om maken.
Als je liever een kleiner toestel wel gewoon lekker voor de s22 gaan zou ik zeggen.

Overstag gegaan en de ultra besteld, misschien is het totale overkill voor mij, misschien vind ik hem veel te groot. Maar voor deze prijs kon ik hem niet laten liggen, anders had ik er nooit een seconde over nagedacht.
De buds verkoop ik direct weer, en als ik daar nog zo'n 75-100 euro voor vang ben ik tevreden.
Mocht de ultra dan niks zijn dan gaat die marktplaats op, als deze pre-order actie voorbij is dan kan je hem echt niet goedkoper krijgen het komende half jaar denk ik zelfs tweede hands niet.
Zou er niet eens winst op willen maken maar volgens mij kan dat makkelijk.
Ben wel heel erg benieuwd nu, ga eens meemaken wat het beste van het beste is
De buds verkoop ik direct weer, en als ik daar nog zo'n 75-100 euro voor vang ben ik tevreden.
Mocht de ultra dan niks zijn dan gaat die marktplaats op, als deze pre-order actie voorbij is dan kan je hem echt niet goedkoper krijgen het komende half jaar denk ik zelfs tweede hands niet.
Zou er niet eens winst op willen maken maar volgens mij kan dat makkelijk.
Ben wel heel erg benieuwd nu, ga eens meemaken wat het beste van het beste is

Ben bang dat je die verwachting een beetje bij mag stellen, dat gaan ze niet meer opleveren.Jamesl schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:10:
Leuk, dat Samsung ze neerzet met een verkoopprijs van €200+, maar heb ze zelf een half jaar terug nieuw voor €99 aangeschaft. Zie ook pricewatch.
Laat staan wat er dadelijk met de tweedehands prijs gebeurt, als iedereen z'n gratis gekregen buds op marktplaats kwijt wil

Fanboy much? Je hebt niet echt het nieuws gelezen? 4 jaar grote updates nu en 5 jaar beveiligingsupdates.No_Identity schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:19:
Zeer zeer netjes.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ja, dat is bij deze anders.No_Identity schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:19:
Iemand al betrouwbare reviews van de camera van de s22 gezien? Wil geen ultra maar camera is belangrijk tbv upgrade. Overal Ultra reviews maar geen s22(+)
Heel YouTube staat er vol meebramberk15 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:38:
Iemand al betrouwbare reviews van de camera van de s22 gezien? Wil geen ultra maar camera is belangrijk tbv upgrade. Overal Ultra reviews maar geen s22(+)
Dit is een gamechanger voor mij en een van de redenen dat ik hem besteld heb.
Enige waar ik schijt aan heb is de eventuele/waarschijnlijke Samsung bloatware.
Zit er zelf aan te denken een clean install te doen, daarna alle Samsung rotzooi te verwijderen en dan handmatig alle apps met handmatige instellingen te installeren i.p.v. full copy van m'n vorige Android toestel (OP 6T).
Zou uiteraard een hoop tijd kosten, en weet niet of dit het waard is in vergelijking met een simpele Android full copy om dan overbodige apps etc. te verwijderen.
Iemand die hier ideeën over heeft? Wil het uiteindelijk op de Samsung launcher/OS houden, maar liefst zo clean en strak mogelijk.
Hoe bedoel je clean install? Hij is toch clean als je hem uit de doos haalt? Elke factory reset brengt je toch weer terug naar een stadium met bloatware.Pap3rclip schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:49:
[...]
Zit er zelf aan te denken een clean install te doen, daarna alle Samsung rotzooi te verwijderen en dan handmatig alle apps met handmatige instellingen te installeren i.p.v. full copy van m'n vorige Android toestel (OP 6T).
Zou uiteraard een hoop tijd kosten, en weet niet of dit het waard is in vergelijking met een simpele Android full copy om dan overbodige apps etc. te verwijderen.
Iemand die hier ideeën over heeft? Wil het uiteindelijk op de Samsung launcher/OS houden, maar liefst zo clean en strak mogelijk.
Ik kom ook van een oneplus (6) en zit met zelfde struggle, maar denk dat ik met disablen en een andere launcher al een heel eind ga komen. Snap eigenlijk niet dat je de launcher van Samsung wil gebruiken.
Daarnaast lijkt het me prima in een backup van m'n OP6 terug te zetten (qua apps en instellingen dan). Handmatig doen levert niets op in mijn beeld?
https://www.packagedisabler.com/Pap3rclip schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:49:
[...]
(z'n geld waard. De losse app van weleer werkt niet meer, is vanuit Samsung dichtgezet)
Ik heb nergens drop-tests voorbij zien komen, maar ik vermoed dat niemand het doet omdat het onwijs veel op geluk gebaseerd is of je veel schade hebt aan het scherm. Het blijft altijd een compromis tussen krasbestendigheid (bv saffierglas) en hoe stevig het materiaal is bij vallen en schokken (plastic).Pap3rclip schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:28:
[...]
Zelfde hier... heb nu een Oneplus 6t zonder hoesje die een 20-tal keer hard tegen de grond (tegels, kasseien, ...) gekletterd is en nu begint de achterkant het in de hoeken wel eindelijk te begeven. Op het scherm zat een tempered glass protector die ook gebarsten is maar twijfel nu toch om die S22 lekker kaal te laten...
Is dat Gorilla glas tegenwoordig niet aardig voldoende voor een aantal drops? Als de achterkant daarna barst kan je hem toch nog in een hoesje steken (voorkant is minder zonder tempered glass natuurlijk)
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Ja tuurlijk maar 75 moet nog wel lukken onaangeraakt in een doos denk ikVPIPPFR schreef op maandag 14 februari 2022 @ 21:29:
[...]
Ben bang dat je die verwachting een beetje bij mag stellen, dat gaan ze niet meer opleveren.
Leuk, dat Samsung ze neerzet met een verkoopprijs van €200+, maar heb ze zelf een half jaar terug nieuw voor €99 aangeschaft. Zie ook pricewatch.
Laat staan wat er dadelijk met de tweedehands prijs gebeurt, als iedereen z'n gratis gekregen buds op marktplaats kwijt wil

Die oordopjes krijg je zeker pas na 2 a 3 maanden?
Zoiets iddSuperVeloce schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:52:
Volgens mij als ik het goed begreep als je bij Samsung heb besteld direct met de telefoonSuperVeloce schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:52:
Ik zou daar niet te veel op gaan zitten hopen, je mag dan ook gewoon registreren, barcode opsturen en wachten vermoed ik.Inhumanous schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 00:17:
[...]
Volgens mij als ik het goed begreep als je bij Samsung heb besteld direct met de telefoon
Dat is verschillend. Samsung werkt met diverse omgevingen (wat hierboven ook al werd opgemerkt) om te bestellen. Op de 'reguliere' Samsung site worden de buds ook getoond in je winkelwagen voor 0,- als je een pre-order doet.Inhumanous schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 00:17:
[...]
Volgens mij als ik het goed begreep als je bij Samsung heb besteld direct met de telefoon
Bestel je via bijvoorbeeld de VIP omgeving, dan staat er weliswaar dat de buds ook in je winkelwagen terecht moeten komen, maar dat is niet het geval. Ik heb die vraag gesteld aan een van de Samsung medewerkers, maar na 5 dagen nog geen sluitend antwoord gekregen.
Ik ben werkzaam in de IT en bijna verkleeft met de telefoon. Wat voornamelijk uitmaakt is hoe je oplaad. Een kennis van mij legt hem te pas en te onpas aan de lader, die accu is na 2 / 3 jaar niet zo best meer. Daarnaast speel ik geen spellen op de telefoon, verder wordt deze voor van alles en nog wat gebruikt.stin00 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:48:
[...]
Dat betekent wel dat jullie dan hele lichte gebruikers zijn. Een smartphone batterij gaat effectief zo'n 500 volledige oplaadcycles mee, je hebt dan nog 75 tot 80% capaciteit over. 4 tot 5 jaar doen met een smartphone komt neer op gemiddeld 1642 dagen. Als je éénmaal per 2 dagen oplaadt zit je al op 700 tot 800 cycles in 4.5 jaar tijd. De accu capaciteit neemt dan zeer snel af richting de 50 tot 60% en gaat het echt begeven. Dat betekent dat je alleen als hele lichte gebruiker nog de dag kan doorkomen. Persoonlijk vind ik accus die boven de 600 cycli uitkomen niet heel veilig meer in gebruik.
[...]
Dat is absoluut waar. Nieuwe accu erin, telefoon even factory resetten en hij is weer zo goed als nieuw.
We gaan het snel genoeg merken en anders inderdaad enkele weken wachten:Rio schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 00:23:
[...]
Ik zou daar niet te veel op gaan zitten hopen, je mag dan ook gewoon registreren, barcode opsturen en wachten vermoed ik.
- (Pre-)order van 09-02-2022 t/m 10-03-2022 een deelnemend product bij een deelnemend verkooppunt
- Registreer je product van 25-2-2022 t/m 21-04-2022
- Ontvang je Galaxy Buds Pro Black binnen negen weken na goedkeuring van je registratie
Er zijn toch wel meer debloater apps? Wat doet dit beter dan die apps? Ik vermoed dat dit onderhuids ook via ADB bepaalde apps uitschakelt/verwijdert?Rio schreef op maandag 14 februari 2022 @ 23:15:
[...]
https://www.packagedisabler.com/
(z'n geld waard. De losse app van weleer werkt niet meer, is vanuit Samsung dichtgezet)
Van dit soort tweets krijg ik toch pre-order twijfels:
So I've been using the small Galaxy S22 since Thursday and it hasn't made it past 11pm once. 4.5 hours SoT yesterday, just over 5 hours today. Not Pixel 4 bad but still not encouraging. pic.twitter.com/9f6o8DEm9y
— Daniel Bader (@journeydan) 14 februari 2022
Dat is inderdaad niet echt hoopgevend, alhoewel dat natuurlijk wel over de 'kleinere' variant gaat.g0tanks schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:16:
[Twitter]
[Afbeelding]
Ik zat te twijfelen over een pre-order voor de Ultra , maar ga toch een paar weken / maanden wachten tot er reviews zijn met real life usage.
Met mijn huidige telefoon (poco X3) heb ik bij normaal gebruik nog 30-50% over, dus dit zou wel een flinke stap achteruit zijn.
[Voor 9% gewijzigd door VPIPPFR op 15-02-2022 09:38]
Zal me niks verbazen als ze nog het één en ander moet optimaliseren met de nieuwe chip etc.g0tanks schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:16:
[Twitter]
[Afbeelding]
Als het goed is zou de SOC wel zuiniger moeten zijn dan die van vorig jaar, en hopelijk compenseert dat de kleinere batterij een beetje.
Met de zuinigere SOC hoop ik dat de Ultra juist langer mee gaat dan de S21 ultra.
Softwarematig bedoel je? Laten we het hopen.Jamesl schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:42:
[...]
Zal me niks verbazen als ze nog het één en ander moet optimaliseren met de nieuwe chip etc.

Ik heb er ook geen haast mee, wel hebben mijn galaxy buds gewoon een track & trace en staan er dezelfde stappen die bij de telefoon staan: order verwerkt, ingepakt, verzondenRio schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 00:23:
[...]
Ik zou daar niet te veel op gaan zitten hopen, je mag dan ook gewoon registreren, barcode opsturen en wachten vermoed ik.
5 uur SoT is imo ook niet heel gezond. Bij gezond gebruik gaat de batterij makkelijk een hele dag mee.Jamesl schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:42:
[...]
Zal me niks verbazen als ze nog het één en ander moet optimaliseren met de nieuwe chip etc.
Als het goed is zou de SOC wel zuiniger moeten zijn dan die van vorig jaar, en hopelijk compenseert dat de kleinere batterij een beetje.
Met de zuinigere SOC hoop ik dat de Ultra juist langer mee gaat dan de S21 ultra.
Ja precies. Hoop het echt! Batterij van mijn S10 was altijd drama dus hoop op een grote verbetering hahag0tanks schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:45:
[...]
Softwarematig bedoel je? Laten we het hopen.
Ik zie wel dat die gebruiker geen dark mode aan heeft staan. Dat kan zeker met een oled scherm veel schelen.g0tanks schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:16:
[Twitter]
[Afbeelding]
Goed punt, als fervent dark mode gebruiker stelt me dat weer een beetje gerust.Skix_Aces schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:53:
[...]
Ik zie wel dat die gebruiker geen dark mode aan heeft staan. Dat kan zeker met een oled scherm veel schelen.

Hoeveel het bespaart hang wel af van de helderheid: https://www.forbes.com/si...e-battery-life-dark-mode/
The central question Dash and Hu wanted to answer was "How much battery does dark mode save?"
According to the results, an OLED display draws between 44% and 73% of a phone's total power (averaged across the apps and devices) while in light mode at maximum brightness.
Many people don't put their screen on full brightness, however, so the study also measured the impact of brightness on energy drain. That gave a surprising figure for battery life.
At 100% screen brightness, the switch from light to dark mode reduced a phone's power consumption by an average of 42% overall.
But at a 50% brightness level, switching only saved 8.5% battery, and at 30% brightness that saving was less than 5%.
So unless you need the display at high brightness, like on a sunny day, 'dark mode' will only save a small percentage of battery life — so little that you might not even notice.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos