Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 31-07 16:29
Gisteren genshin impact installeren... 13gb download op de achtergrond terwijl ik clash royale aan het spelen was warmte ontwikkeling na 6gb viel mee.....dus de koeling werkt wel redelijk..
Eerste fingerprint scanner die werkt met natte / vette vinger en gelukkig nog geen scherm problemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:21

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ikbenjelly schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:22:
Gisteren genshin impact installeren... 13gb download op de achtergrond terwijl ik clash royale aan het spelen was warmte ontwikkeling na 6gb viel mee.....dus de koeling werkt wel redelijk..
Eerste fingerprint scanner die werkt met natte / vette vinger en gelukkig nog geen scherm problemen...
Van data downloaden wordt een mobiel toch niet warm, of wel? Nooit opgemerkt in ieder geval.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weet iemand eigenlijk of de amoled schermen bij de S22 toestellen 8 of 10-bit zijn? Ik kan dat nergens terug vinden.

En wat de gemiddelde Delta E kleurfout is van de 3 verschillende modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
edgarf28 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:23:
Zie hier: https://www.phonearena.co...-ultra-differences_id5335

Delta E RGBCMY voor de S22, S22+ en S22 Ultra zijn respectievelijk 1.17, 1.84 en 1.31.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
g0tanks schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:26:
[...]

Zie hier: https://www.phonearena.co...-ultra-differences_id5335

Delta E RGBCMY voor de S22, S22+ en S22 Ultra zijn respectievelijk 1.17, 1.84 en 1.31.
Oke thnx, dus van alle 3 prima, aangezien het onder de 2 zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darobi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-10-2024
Het schijnt blijkbaar beter te zijn voor je batterij om deze zo traag mogelijk op te laden.
Klopt dit of is dit een fabeltje?
En maakt het voor de levensduur van je batterij uit of je deze draadloos of via de usb-c oplaad?

Ik heb zelf nog een 3 jaar oude S10(vandaag weer software update!) en deze heeft nog een SOT van 4.5 uur. In standby loopt hij echter wel wat sneller leeg. ik laad deze s 'nachts super traag op met 7.5 watt, wellicht dat daarom de batterij zich nog zo goed staande houdt.

Vandaag heb ik de groene S22ultra 256gb besteld bij vodafone, hopelijk is dan al de eerste update geweest die de bugs heeft verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Laatst online: 04-08 22:47
Hebben jullie Dolby Atmos aanstaan? Heb het idee dat het geluid op de speakers er eigenlijk alleen maar blikkeriger van wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjberkhof
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-12-2024
Darobi schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:29:
Het schijnt blijkbaar beter te zijn voor je batterij om deze zo traag mogelijk op te laden.
En maakt het voor de levensduur van je batterij uit of je deze draadloos of via de usb-c oplaad?

Ik heb zelf nog een 3 jaar oude S10(vandaag weer software update!) en deze heeft nog een SOT van 4.5 uur. In standby loopt hij echter wel wat sneller leeg. ik laad deze s 'nachts super traag op met 7.5 watt, wellicht dat daarom de batterij zich nog zo goed staande houdt.

Vandaag heb ik de groene S22ultra 256gb besteld bij vodafone, hopelijk is dan al de eerste update geweest die de bugs heeft verholpen.
veel beter, sneller laden = meer vermogenverlies = hogere interne batterijtemperatuur. En hoe hoger de temperatuur hoe minder lang je accu meegaat. Veel elektrische autos hebben super geadvanceerde battery management systems die de batterij kunnen verwarmen en koelen, in combinatie met waterkoeling ed. En zelfs dan is meer dan 4c (1c = laden met de batterijcapaciteit) nog steeds redelijk slecht voor de capaciteit.

Met 80w laden ben je met 5c aan het laden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikbenjelly
g0tanks schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:23:
[...]

Van data downloaden wordt een mobiel toch niet warm, of wel? Nooit opgemerkt in ieder geval.
Data downloaden en wegschrijven genereert juist veel warmte.... zeker als grote bestanden zijn... op je pc merk je dat niet maar een ssd word warm als die lang bezig is en dan heb je groter oppervlak en koeling in je kast...als je 30gb aan foto's /film naar of van je microsd kopieert zou ik dat ook niet in een keer doen ivm overheat... dan locked de sd kaart en kan je alleen nog maar lezen maar niet meer naar toe schrijven... ondanks dat die kaartjes zogenaamd 85c° aankunnen....spreek uit ervaring met 200gb en 512gb microsd... gelukkig heb ik garantie kunnen gebruiken... alleen jammer dat samsung flagship phones geen microsd kaartjes meer kunnen gebruiken... maar hun goedkopere modellen wel 8)7 ze willen gewoon dat je cloud services gebruikt .... apple verdienmodel...en iedereen accepteerd helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:37

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Sjoerd611 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:34:
Hebben jullie Dolby Atmos aanstaan? Heb het idee dat het geluid op de speakers er eigenlijk alleen maar blikkeriger van wordt.
Ik herken dat inderdaad, geluid lijkt 'voller' als Dolby Atmos juist uit staat. De speakers lijken wel echt een flinke stap terug. In mijn geval t.o.v. een S21 Ultra. Ik hoor er ook een gekraak/gezoem doorheen. Bijvoorbeeld aan het begin van 'Motley Crue - Post Malone'. Alsof de onderste speaker opgeblazen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ja, het beste is relatief traag opladen vanaf 20% naar 80 a 85%. Ik ga er zelf niet zo extreem voorzichtig mee om, ik laad op wanneer nodig en gebruik alleen overdag snelladen wanneer ik bijv. snel weer de deur uit moet.
Ja, draadloos laden is relatief inefficient en genereert dus meer warmte. Dus stel je laadt 15w draadloos of 15w bedraad op, dan is de bedrade versie efficiënter = minder verlies naar hitte = levensduur verlengend. Draadloos laden heeft slechts één voordeel: gemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Laatst online: 04-08 22:47
WhateverSuitsU schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:39:
[...]

Ik herken dat inderdaad, geluid lijkt 'voller' als Dolby Atmos juist uit staat. De speakers lijken wel echt een flinke stap terug. In mijn geval t.o.v. een S21 Ultra. Ik hoor er ook een gekraak/gezoem doorheen. Bijvoorbeeld aan het begin van 'Motley Crue - Post Malone'. Alsof de onderste speaker opgeblazen is.
Precies dit! Ik ben afgegaan op reviews van de speakers van de S21 Ultra, deze scoorde in tests hoger dan mijn Oneplus 7 Pro. Maar wanneer ik mijn S22 Ultra naast de Oneplus leg klinkt het geluid echt slap & blikkerig. Baal hier wel van, ik keek thuis altijd graag content zonder oordopjes. Misschien zitten die Buds Pro er niet zonder reden bij.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 20:26
edgarf28 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:23:
Weet iemand eigenlijk of de amoled schermen bij de S22 toestellen 8 of 10-bit zijn? Ik kan dat nergens terug vinden.

Ga je professioneel color graden op je telefoon dan :+ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sjoerd611 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:47:
[...]

Precies dit! Ik ben afgegaan op reviews van de speakers van de S21 Ultra, deze scoorde in tests hoger dan mijn Oneplus 7 Pro. Maar wanneer ik mijn S22 Ultra naast de Oneplus leg klinkt het geluid ontzettend slap & blikkerig. Baal hier wel van, ik keek thuis altijd graag content zonder oordopjes. Misschien zitten die Buds Pro er niet zonder reden bij.. :P
Bedankt voor deze info. Voor mij is dit een reden om nog door te gaan met m'n OP7 Pro -O-
Had voor mezelf besloten dat als accuduur, scherm of de speakers een achteruitgang is t.o.v. wat ik nu heb, het een no-go is. Ook al zouden de andere aspecten wel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-08 17:08

^^0nMe

Got Babana's?

Sjoerd611 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:34:
Had de 1e dag met mijn S22U een dagje geluisterd naar mijn normale spotify playlist en dan was het midden en hoog prima, maar het laag vrij dun/matig. Dat was blijkbaar standaard met Dolby Atmos uit. Met DA lijk je het laag wat te boosten, maar ten koste van wat helderheid/ruimtelijkheid. Niet bepaald mijn smaak qua tuning...
Heb even Motorhead, Ace of Spades opgezet, maar dat nummer mist zowel met als zonder DA alle oomph in de drums. De speakers zijn prima voor het spul wat ik meestal luister tussendoor (jazz, female vocals, chill), maar als ik wat langer onderweg ben of een film opzet, pak ik liever die Buds Pro erbij of mijn DAC + headphone setup.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:37

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

^^0nMe schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:01:
[...]

Had de 1e dag met mijn S22U een dagje geluisterd naar mijn normale spotify playlist en dan was het midden en hoog prima, maar het laag vrij dun/matig. Dat was blijkbaar standaard met Dolby Atmos uit. Met DA lijk je het laag wat te boosten, maar ten koste van wat helderheid/ruimtelijkheid. Niet bepaald mijn smaak qua tuning...
Heb even Motorhead, Ace of Spades opgezet, maar dat nummer mist zowel met als zonder DA alle oomph in de drums. De speakers zijn prima voor het spul wat ik meestal luister tussendoor (jazz, female vocals, chill), maar als ik wat langer onderweg ben of een film opzet, pak ik liever die Buds Pro erbij of mijn DAC + headphone setup.
Jij hebt geen krakend/zoemend geluid als je bijvoorbeeld 'Post Malone - Motley Crew' helemaal aan het begin luistert? Bij mij lijkt het net een mug wat ik er doorheen hoor. Kan niet anders zeggen dan dat het op mij overkomt als een kapotte/opgeblazen speaker. Uitzetten van Dolby Atmos verhelpt het niet, maar het geluid is dan wat minder krakerig. Tem opzichte van mijn S21 Ultra is het een heel groot verschil (te groot).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SILAC.
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-07 18:48
Voor wie last heeft van zwarte schermen tijdens gebruik van Chrome, pas de volgende flag toe:
chrome://flags/#disable-surface-control

In Chrome Dev is deze bug al opgelost, Chrome Beta nog niet.
Wanneer de bug in de reguliere versie van Chrome (en/of de beta) is opgelost, kan je surface control weer met de volgende flag aanzetten:
chrome://flags/#enable-surface-control

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-08 17:08

^^0nMe

Got Babana's?

WhateverSuitsU schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:22:
[...]

Jij hebt geen krakend/zoemend geluid als je bijvoorbeeld 'Post Malone - Motley Crew' helemaal aan het begin luistert? Bij mij lijkt het net een mug wat ik er doorheen hoor. Kan niet anders zeggen dan dat het op mij overkomt als een kapotte/opgeblazen speaker. Uitzetten van Dolby Atmos verhelpt het niet, maar het geluid is dan wat minder krakerig. Tem opzichte van mijn S21 Ultra is het een heel groot verschil (te groot).
Even voor je getest en nope, klinkt normaal (prima zelfs gezien de instrumenten en dat ie geen bromstem heeft ala Lemmy ;)). Ik grapte eerder al dat er een lading S22U hard van de vrachtwagen moet zijn gevallen, maar het moet dat wel zijn geweest of dikke QC issues voor EU aangezien ik het nergens anders heb teruggezien behalve hier.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08 22:56
WhateverSuitsU schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:22:
[...]

Ik heb er zelf ook geen last van als ik dat nummer afluister op Spotify. Heb 2 verschillende resultaten beluisterd van dit nummer.
Ook heb ik met en zonder Dolby Atmos dit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 13:54
S22 vs iPhone 13

[ Voor 35% gewijzigd door Albert020 op 21-02-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:29
Je was niet de eerste ;)
DoubleYouPee schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:32:
MKBHD review S22
YouTube: Galaxy S22 Review: The iPhone of Android!

Vraag me af wanneer Tweakers met de review komt. Of een andere grote tester met Exynos

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 13:54
Ahhh, heb hem al veranderd in S22 vs iPhone 13 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-08 18:24
Knip, voegt niks toe.

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 21-02-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Flipm0de

geen

vanmiddag de telefoons even vastgehad. De Ultra is echt bloedje mooi! Maar wat een bakbeest. Moet er ook nog een hoesje omheen wat hij zit er niet heel robuust uit met zoveel glas. Door het gewicht en formaat totaal niet meer een hand te bedienen (voor mij dan). De normale 22 is daarentegen een verademing! Fijn formaat, kom makkelijk in de hoekjes met 1 hand. licht. Vrees alleen voor de batterij. Even nog wat reviews afwachten.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Koreaanse unboxing video van de speciale Sky Blue S22 Ultra:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42
danjan2411 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:16:
[...]

Veel plezier met jullie haperende en stotterende Samsungs, de “supersnelle” exynos 2200 cpu en zwarte schermen, nee echt een toptelefoon.
Is uiteindelijk toch gewoon software, Samsung gaat vast nog wel met updates komen die de prestaties beter maken.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu valt me pas die zwarte bezels op... :X
wat jammer dat ze dat zo opgelost hebben, want het lijkt op die film bijna glimmend zwart. Waarom niet gewoon blank alu of in dezelfde kleur blauw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
The Verge heeft inmiddels ook een S22 Ultra (Snapdragon) review geplaatst: https://www.theverge.com/...price-screen-specs-stylus

Good Stuff
  • Snappy overall performance
  • Built-in S Pen is a versatile, unique offering
  • Excellent cameras and improved portrait mode
Bad Stuff
  • Lackluster battery performance
  • Stylus features can take a while to master
  • Night selfie portraits don’t look great

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aggressor schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:15:
[...]
heb je toevallig ook 1 van de phantom kleur?
Phantom is toch gewoon Phantom Black?

YouTube: Samsung Galaxy S22 Ultra Phantom Black unboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-07 21:50
Sjoerd611 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:47:
[...]

Precies dit! Ik ben afgegaan op reviews van de speakers van de S21 Ultra, deze scoorde in tests hoger dan mijn Oneplus 7 Pro. Maar wanneer ik mijn S22 Ultra naast de Oneplus leg klinkt het geluid echt slap & blikkerig. Baal hier wel van, ik keek thuis altijd graag content zonder oordopjes. Misschien zitten die Buds Pro er niet zonder reden bij.. :P
Het is toch logisch mensen, je hebt nog steeds die 5000MAh accu, je hebt nu ook een Spen ligplaats met een klein inductie laad systeem voor de pen.
Verder zit alles erin wat de S21U ook heeft en het geheel is slechts 2 mm breder geworden, kortom je zult minder ruimte over houden en dat is funest voor speakers want die hebben toch iets van volume nodig.

Met een teardown zal het me niets verbazen als er kleinere speakers in zitten of dat ze nu minder gunstig geplaatst zijn doordat meer hardware een plekje moest krijgen.

Leuk is het niet want ik vind speakers erg belangerijk op een smartphone, want stiekem consumeer ik toch aardig wat media met dat dingen en zit het merendeel niet met een headphone oid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Interessante test met de 25W en 45W opladers van Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-08 22:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EYq5wo0Mgb5VsjPZ4w_FEKLT0jY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Evu6JMytyDwQKmhkLb12ZaW4.jpg?f=fotoalbum_large
Is het mogelijk om de app drawer aan te passen naar lijst vorm, zodat ik naar onder kan scrollen in een lijst ipv dat ik steeds naar rechts moet scrollen.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-06 19:02
izzet3838 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:49:
[Afbeelding]
Is het mogelijk om de app drawer aan te passen naar lijst vorm, zodat ik naar onder kan scrollen in een lijst ipv dat ik steeds naar rechts moet scrollen.
Denk het niet, aangezien omhoog/omlaag swipen in Android al een ingebakken functie hebben (app drawer / meldingenscherm openen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:01
Ik bedoel de grijze exclusive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffia171
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-07 00:14
[Afbeelding]
Heb mijn telefoon nog niet dus kan het zelf niet testen maar misschien dat zoiets een optie is? Met het gebruik van een Good Lock module.
https://youtu.be/4jV4CbdRy1g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Aggressor schreef op maandag 21 februari 2022 @ 18:05:
[...]

Ik bedoel de grijze exclusive
Hierbij de Graphite:

En de Red (vanaf 10 minuten):

En nog een keer Sky Blue voor de volledigheid:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
[Afbeelding]
Oei gelukkig geen last van met Nova Launcher :+ Gekke beslissing van Samsung voor langwerpige telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:19
[Afbeelding]
Ik heb alles in mapjes staan zodat ik maar één pagina heb, vind dat wel overzichtelijker.
Ook kun je volgens mij op de bolletjes scrollen, maar dat weet ik niet zeker.

Kleine correctie, je kan op een bolletje drukken en dan gaat tie naar die betreffende pagina...

[ Voor 7% gewijzigd door fredhuizinga op 21-02-2022 19:47 ]

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
stin00 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:04:
[...]

Oei gelukkig geen last van met Nova Launcher :+ Gekke beslissing van Samsung voor langwerpige telefoons.
Misschien in de komende dagen maar switchen naar nova, vroeger gingen pagina's best, maar met 100+ apps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Strider schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:31:
[...]

Is uiteindelijk toch gewoon software, Samsung gaat vast nog wel met updates komen die de prestaties beter maken.
Het hangt er vanaf welke benchmark comparisons pakt ...
Bij sommige is het verschil te groot en je gaat met software niet 30-50% verschil pakken, echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
stin00 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:04:
[...]

Ja, dat had gewoon een optie moeten zijn:

App drawer scroll mode. Horizontal - Vertical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-08 21:11
Op de 1 of andere manier krijg ik geen SMS binnen op de ultra. Ik zie ze wel binnenkomen op de oneplus nord 2.

Heb wel de berichten app ingesteld.
Iemand een idee hoe dit werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71

Er zijn veel verhalen.
Je hebt de theorie maar ook de praktijk.
Als we gaan kijken naar de praktijk dan zien we al wat jaartjes bepaalde merken met echt snel laden, en daarmee bedoel ik echt snel en dus minder als een uur.

Wat zien we ? Helemaal geen accu issues nu na 1 of zelfs 2 jaar. Ze degraderen allemaal en met je 5W ladertje werd jouw accu 6 jaar geleden ook echt wel minder na 2 jaar.
Sterker nog, met snelladers zie je mensen vaker even een sprintje trekken van 40% naar de 80% voor ze vertrekken ipv het opladen tot 100 tijdens het slapen en dan de gehele dag ontladen tot de laatste 15% en men weer naar bed gaat. Immers met een trage lader is het even bijladen zinloos en gebeurd dat ook minder.
Je kunt je afvragen wat beter is.

Nogmaals, als het supersnelladen zo slecht was dan hadden we echt wel gelezen dat merken zoals OnePlus, ViVo, Oppo, Huawei en Xiaomi bij bosjes accu drama's hadden, en dat is gewoon niet de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838

3 jaar oude P30 pro altijd opgeladen met 40w(en ben geen lichte gebruiker)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2II_zZg_Xwbe78-MC9Hz8juXEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZZGtAnJblGikI5FAyKCWhab6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
Als ik zo op marktplaats kijk, was het best een lucratieve actie geweest om een (of meerdere) Ultra te pre-orderen en direct op marktplaats te zetten voor 1100+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:51
VPIPPFR schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:46:
Als ik zo op marktplaats kijk, was het best een lucratieve actie geweest om een (of meerdere) Ultra te pre-orderen en direct op marktplaats te zetten voor 1100+ :D
Áls ze daadwerkelijk verkopen voor een dergelijke prijs. Kan mij niet voorstellen dat mensen het voor grote bedragen kopen, als ze nog kunnen pre-orderen... Over het algemeen zijn de mensen die een toestel vanaf dag 1 willen hebben redelijk bij de tijd... althans, dat verwacht ik.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPIPPFR
RustStorm schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:52:
[...]

Áls ze daadwerkelijk verkopen voor een dergelijke prijs. Kan mij niet voorstellen dat mensen het voor grote bedragen kopen, als ze nog kunnen pre-orderen... Over het algemeen zijn de mensen die een toestel vanaf dag 1 willen hebben redelijk bij de tijd... althans, dat verwacht ik.
Zie hier en daar toch wel een aantal biedingen staan voor dat soort prijzen. Het is inderdaad wel de vraag of die er ook daadwerkelijk voor betaald wordt.
Aan de andere kant, ik denk dat een groot deel van het volk niet weet wat uberhaupt een pre-order is, maar alleen ziet dat de prijs lager is dan bij de mediamarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
VPIPPFR schreef op maandag 21 februari 2022 @ 20:57:
[...]

Zie hier en daar toch wel een aantal biedingen staan voor dat soort prijzen.
Als het echte biedingen zijn, dan hebben de verkopers het goed voor elkaar. En ik kan mij zomaar voorstellen dat dergelijker verkopers hier op het forum te vinden zijn (lurkend... ;))

Overigens redelijk offtopic dit. Dus over en sluiten! :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-08 19:26
Volgens mij is die kortingscode van Belsimpel nog steeds geldig. Dus mensen kunnen het toestel nog gewoon met grote korting bij Belsimpel aanschaffen. :)
Dan is het net zo duur cq goedkoper dan marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:51

Rio

Ik heb al een boek

Is de functie director's view overigens weer aanwezig? Kan ik niets specifiek over vinden voor de S22 Ultra

Edit: toch gevonden, is aanwezig

[ Voor 31% gewijzigd door Rio op 21-02-2022 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Rio schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:30:
Is de functie director's view overigens weer aanwezig? Kan ik niets specifiek over vinden voor de S22 Ultra
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
In de avond mijn S22 ultra green 256 gb ontvangen, prachtig telefoon en geen spijt van de kleur.
Alleen zo nu en dan bij het unlocken van mijn scherm heb ik horizontaal een roze streep/artifacts, hebben daar andere ook last van?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:19
[Afbeelding]
Ik zie dat in good lock de app home up dit wel kan...

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:16
Ik zie meerdere posts voorbij komen met plaatjes over accu gebruik en welke apps het meeste gebruiken. Die ken ik ook van mijn vorige telefoon maar kan hem op de s22u niet vinden... Kijk ik nu zo scheel of gebruiken jullie een app?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
An1mA schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:07:
In de avond mijn S22 ultra green 256 gb ontvangen, prachtig telefoon en geen spijt van de kleur.
Alleen zo nu en dan bij het unlocken van mijn scherm heb ik horizontaal een roze streep/artifacts, hebben daar andere ook last van?
Zoiets als op onderstaande foto? Ja daar hebben meer mensen last van. Tijdelijke fix lijkt te zijn om je display settings naar 'vivid' te veranderen.
Afbeeldingslocatie: https://images.frandroid.com/wp-content/uploads/2022/02/20220215-191343-1-scaled.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd_r
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-06 07:34
RoelsRules schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:15:
Ik zie meerdere posts voorbij komen met plaatjes over accu gebruik en welke apps het meeste gebruiken. Die ken ik ook van mijn vorige telefoon maar kan hem op de s22u niet vinden... Kijk ik nu zo scheel of gebruiken jullie een app?
Op de grafiek klikken, dan krijg je de details en de sot te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
fredhuizinga schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:07:
[...]

Ik zie dat in good lock de app home up dit wel kan...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoeBntwkBKbBJmOpyNOrKXdDt50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtzAMl7P3CqJIWZd9LLunsR1.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb good lock gedownload maar krijg het volgende is dit normaal(heb hem via apkmirror gedownload)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:16
Sjoerd_r schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:24:
[...]

Op de grafiek klikken, dan krijg je de details en de sot te zien.
LOL, soms kan het zo makkelijk zijn

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
g0tanks schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:18:
[...]

Zoiets als op onderstaande foto? Ja daar hebben meer mensen last van. Tijdelijke fix lijkt te zijn om je display settings naar 'vivid' te veranderen.
[Afbeelding]
Precies dat ja, alleen bij het unlocken tegen gekomen. Zou vivid eens proberen, hopelijk komt er snel een fix.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SAVAGE3
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik heb zoals velen nu sinds afgelopen Vrijdag mijn S22 Ultra mogen ontvangen. Mijn mening slingert heen en weer van positief naar negatief en weer terug. De eerste paar dagen was de batterijduur belachelijk slecht, nu sinds gisteren wat beter. Ook al zit er een beest van een processor in weet ik niet of ik dit toestel echt een krachtpatser kan en wil noemen. Ik heb via ADB een hele hoop default bloatware eraf moeten gooien om hem ook met lichte taken (zoals de app drawer openen) smooth te krijgen. Ik merk ook dat vooral apps die een camera gebruiken aardig veel voor kopzorgen zorgen. Ik gebruik zelf snapchat aardig wat als communicatiemiddel. Daarbij duurt het een seconde of 2/3 voordat de app bruikbaar is, ookal was de app nog geopend. Daarnaast is zowel bij Snapchat en de native camera de shutter lag enorm (1 1/5 seconde).

Ook had ik vanmiddag last van netwerk wat constant weg viel (Statusbar gaf netjes 4/5g aan maar geen internet). Het enige wat hielp was de telefoon tijdelijk in vliegtuigstand zetten.

Ik wil de S22 Ultra graag een kans geven maar dan ook maar net. Op dit moment doet mijn 1e generatie OnePlus Nord het nog beter en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 30carbonclocks
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-07 12:35
izzet3838 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:31:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb good lock gedownload maar krijg het volgende is dit normaal(heb hem via apkmirror gedownload)?
Good Lock is in Nederland beschikbaar via de Galaxy Store. Ik weet niet of de versie op APKMirror goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
izzet3838 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:31:
[...]

[Afbeelding]
Geen idee wat er mis zou kunnen zijn. Maar kun je het niet gewoon direct vanuit de Galaxy Store installeren?

https://galaxystore.samsu...ndroid.goodlock?langCd=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-08 09:04
Ik zie vaker voorbij komen dat de Google Play Services op nr. 1 staat bij de Battery Usage (bij mij 13,2% en 18uur op achtergrond actief).
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik heb de cache eens gewist maar zonder succes... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAVAGE3
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-12-2022
k---evi-n schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:44:
Ik zie vaker voorbij komen dat de Google Play Services op nr. 1 staat bij de Battery Usage (bij mij 13,2% en 18uur op achtergrond actief).
Bij mij ook 6.8% for some reason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
k---evi-n schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:44:
Je zou deze dingen eens kunnen proberen: https://beebom.com/how-fi...y-services-battery-drain/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-07 17:55
Ook sinds vrijdag eigenaar van de s22 ultra alleen heeft deze tijdens het scrollen door sommige pagina's op google chrome dat het scherm zwart word.. dit doet hij ook alleen op chrome soms scroll ik door het nieuws en word mijn beeldscherm ineens zwart alsof hij uitvalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffia171
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-07 00:14
Xenosync schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 00:52:
Ook sinds vrijdag eigenaar van de s22 ultra alleen heeft deze tijdens het scrollen door sommige pagina's op google chrome dat het scherm zwart word.. dit doet hij ook alleen op chrome soms scroll ik door het nieuws en word mijn beeldscherm ineens zwart alsof hij uitvalt..
Helpt deze post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-08 21:11
Kan ik ergens instellen wat de download snelheid is in de statusbalk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
[...]

Ik heb de mijne te koop gezet op V&A (voor een heel klein beetje meer dan wat ik betaalde incl. inruil), maar er is inderdaad niet veel animo. Dus hij gaat terug naar Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
30carbonclocks schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:56:
[...]

Good Lock is in Nederland beschikbaar via de Galaxy Store. Ik weet niet of de versie op APKMirror goed werkt.
Ik zie het probleem al, ik woon in België en hier is die blijkbaar niet beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
SAVAGE3 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:56:
Ik heb zoals velen nu sinds afgelopen Vrijdag mijn S22 Ultra mogen ontvangen. Mijn mening slingert heen en weer van positief naar negatief en weer terug. De eerste paar dagen was de batterijduur belachelijk slecht, nu sinds gisteren wat beter. Ook al zit er een beest van een processor in weet ik niet of ik dit toestel echt een krachtpatser kan en wil noemen. Ik heb via ADB een hele hoop default bloatware eraf moeten gooien om hem ook met lichte taken (zoals de app drawer openen) smooth te krijgen. Ik merk ook dat vooral apps die een camera gebruiken aardig veel voor kopzorgen zorgen. Ik gebruik zelf snapchat aardig wat als communicatiemiddel. Daarbij duurt het een seconde of 2/3 voordat de app bruikbaar is, ookal was de app nog geopend. Daarnaast is zowel bij Snapchat en de native camera de shutter lag enorm (1 1/5 seconde).

Ook had ik vanmiddag last van netwerk wat constant weg viel (Statusbar gaf netjes 4/5g aan maar geen internet). Het enige wat hielp was de telefoon tijdelijk in vliegtuigstand zetten.

Ik wil de S22 Ultra graag een kans geven maar dan ook maar net. Op dit moment doet mijn 1e generatie OnePlus Nord het nog beter en sneller.
Wat heb je allemaal juist afgezet via adb, moet ik misschien straks ook eens doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42
[...]

Niet iedereen kijkt op Pepper voor de beste deals.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
izzet3838 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 08:10:
[...]

Wat heb je allemaal juist afgezet via adb, moet ik misschien straks ook eens doen?
Je kunt gewoon de wizard volgen (in de pro app) en eventueel terug aanvinken wat je wilt behouden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1EDVdyncEVv2UVD7U7sansZJHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bywq0WCn6t9rsM6evJlDQR55.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Peatsmoke schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:45:
[...]

Je kunt gewoon de wizard volgen (in de pro app) en eventueel terug aanvinken wat je wilt behouden.[Afbeelding]
Dit doet niks met Knox ofzo toch, en als ik safe neem verlies ik dus ook niet direct features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knox gebeurt niets mee, alleen de apps die je eraf gooit, zul je opnieuw moeten installeren uit de samsung appstore of via een ander kanaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 12:07

RMX

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Deze battery usage voor de S22 (Exynos) ziet er dan weer heel goed uit: https://www.reddit.com/r/...2_exynos_regular_usage_2/
Base S22, Exynos model. Day 3. Full day of regular usage on 4G/WiFi.
  • Adaptive refresh rate and brightness
  • Wi-fi 7am-3pm, 4G 3pm-11pm (5G disabled)
  • Darkmode and black wallpaper
  • Always on display OFF
  • Bixby routine set to: If at home/office, NFC off (most of the day). And Location off unless navigation apps or camera is switched on.
  • Apps optimized with Galaxy App Booster (not sure if it helps with battery performance)
Phone was fully setup, no apps download or data transfer, just my typical daily usage.
Battery finished "Learning usage patterns" at some point throughout the day.
I was expecting worse results, considering half of the day phone was on 4G. Quite good imo.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8o7ndtdikbj81.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:14
g0tanks schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:26:
Deze battery usage voor de S22 (Exynos) ziet er dan weer heel goed uit: https://www.reddit.com/r/...2_exynos_regular_usage_2/

[...]

[Afbeelding]
ziet er heel goed uit, ik hoop dat hij in de buurt komt van mijn iphone 13 mini deze gaat om 6:30 van de lader (hierbij heb ik aan het einde vd dag nog meer dan genoeg juice over en hoeft pas aan de lader als ik naar bed ga rond 23:30 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-08 22:48
Ik heb ook sinds gisteren mijn S22 Ultra 256GB in gebruik. Ik vind het echt een toptoestel. Alles werkt en accounts overgooien ging vrij rap. Eén ding was wel flink tobben maar dat lag aan Google Pay. Dat is opnieuw mijn Samsung Smartwatch4 Classic koppelen. Helaas moet de horloge een reset doen. Maar dan opnieuw Google Pay activeren om met je horloge te betalen lukte heel de dag niet. Dag later wel. Schijnbaar moet de cache bij Google geleegd worden. Foutmelding was OR-TAPSH-08
Google support had even snel geholpen en klaar. Beste is dus even een dagje wachten en dan lukt het.

Ik kan maar 1 minpunt op deze S22 ultra vinden. De batterij. Gaat naar mijn zin te snel leeg. Mijn vorige telefoon was een pricewatch: ASUS ROG Phone 3 (16GB ram) Zwart
Ging duidelijk wat langer mee maar dat zal komen vanwege geen bloatware. Niet vergeten heeft de Asus 6.000mAh batterij.

Deze telefoon genomen vanwege de camera en de twee extra opties welke alleen werken met een Samsung telefoon. De Samsung Smartwatch4 heeft dus bloeddruk meten en ECG. Werkt nu ook perfect met de Sansung telefoon.

De batterij is best nog wel een discussiepuntje vind ik. Locatie uitzetten helpt niet. Iets van het systeem slurpt batterij. Bij batterijverbruik zie ik niets geks staan. Opladen gaat trouwens wel retesnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Strider schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Niet iedereen kijkt op Pepper voor de beste deals.
Ik ook niet. En toch heb ik een enorm goede deal gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1358524

SAVAGE3 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 22:56:
Daarnaast is zowel bij Snapchat en de native camera de shutter lag enorm (1 1/5 seconde).
Als dit (shutter-lag) weer het geval is net als bij de S21U gaat die direct retour.
S10+ maakt betere foto's van mijn honden als een S21U. Wat een trage camera.
Ik ga het zien, gelukkig kan je altijd nog retouren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:14
Draconian schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:15:

De batterij is best nog wel een discussiepuntje vind ik. Locatie uitzetten helpt niet. Iets van het systeem slurpt batterij. Bij batterijverbruik zie ik niets geks staan. Opladen gaat trouwens wel retesnel.
ligt aan meerdere factoren, maar ook aan OA de Stylus deze laad ook op in je telefoon, in mijn ogen ook nog is een extra battery drainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
Inhumanous schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:44:
[...]

ligt aan meerdere factoren, maar ook aan OA de Stylus deze laad ook op in je telefoon, in mijn ogen ook nog is een extra battery drainer.
Deze informatie heb ik gemist dat de styles oplaad in de telefoon. Ik had het idee dat het gewoon een simpel stokje is zonder verdere techniek erin :D
Dat verklaard dan een hoop ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:00
Inhumanous schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:44:
[...]

0,5 mah per volledige lading. Dus dat valt reuze mee..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
Rohit schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:49:
[...]

0,5 mah per volledige lading. Dus dat valt reuze mee..
Dan zullen we moeten wachten op een update denk. Overal lees je wel in forums over de slechte batterijduur. Om nu 5G en dergelijke opties uit te zetten gaat te ver. Mijn collega heeft een S21 Ultra en deze gaat twee dagen mee. Maar de screen heeft hij op 10% staan. Dat is te donker voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1358524 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Als dit (shutter-lag) weer het geval is net als bij de S21U gaat die direct retour.
S10+ maakt betere foto's van mijn honden als een S21U. Wat een trage camera.
Ik ga het zien, gelukkig kan je altijd nog retouren.
Duidelijk dus: annuleren die bestelling en gewoon voor een iPhone 13 Pro Max gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t194rHrVW8ZQoCz6btoVH6V0PnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/au5hxnhrWN3aR7n8kBcmNNNQ.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: https://www.dxomark.com/s...ultra-exynos-camera-test/

[ Voor 5% gewijzigd door Peatsmoke op 22-02-2022 12:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rikkert.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-07 22:23
Paar dagen verder.

Tot nu toe tevreden over de Ultra. Gelukkig geen bugs zoals andere hebben.
Batterij gaat goed mee, (firefox/brave grootste drainers).
Camera is goed. Spen is handig / grappig.
Telefoon ligt voor mij goed in mijn hand, wel zwaarder dan mijn rog phone 2, maar niet storend. Vind vierkant wel wat hebben :)
Stoor me niet aan camera in scherm. Ook de bloatware valt mee. Veel kun je disablen / deleten. Overige hide ik gewoon. (Deze twee punten waren de dingen waar ik "een hekel" aan had bij nieuwe (samsung) phones).

Enige downgrade (tov rog phone 2) vind ik de speakers, vergeleken met de rog phone 2 zijn ze echt bagger. Voor videos goed, voor muziek nee. Heb gelukkig goede wireless earbuds en headset die ik veel gebruik :)

Screenprotectoe van Spigen is meh. Als je met je pennetje tekent zie je de "krassen" op de protector. Te zacht materiaal. Het is niet super storend, maar ziet het wel.

Moet voor de rest weer even wennen aan oneUI navigatie / menus etc. Is toch wat anders dan close to stock.

Bedankt voor het lezen van mijn RikTalk over de Ultra. Vergeet vast wel wat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
Weet iemand welke sites het zwarte scherm veroorzaken met chrome?... ik gebruik altijd samsung browser en heb er nu 10uurtjes opzitten zonder zwart scherm. Die paarse lijnen op scherm is 100% een hardware fout en moet terug naar samsung... op mijn s7edge kon ik het laten verdwijnen door druk uit te oefenen op scherm..na paar weken werd erger en toen moest scherm vervangen op galaxy tab s7+ precies hetzelfde gebeurd.
Google play services hoog verbruik heb ik op s22 ultra nog niet gezien gelukkig ondanks dat ik smart switch heb gebruikt om 70gb over te zetten. Op mijn s8+ s9+ en s20ultra heb ik weleens googleplay drain gehad na updates waardoor die continue in de achtergrond bleef draaien maar gelukkig kunnen oplossen door in apps googleplayservices opslag en cache te wissen en evt tijdelijk even stop te zetten en updates te verwijderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QY1M-UdweMDRkjvocIVcDkb9LtU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pR7hiqUcr0SZdOAAlFJFjTVG.jpg?f=fotoalbum_large
Op dit moment heeft 5G
vrijwel geen meerwaarde behalve hoger batterij verbruik om de 5g modem standby.. alle spraak communicatie gaat nog via 4g of 3g dus is alleen upload wat meer bandbreedte... download zelfde 4g+ en met 5g heb je soms last van disconnects tijdens games als die van 5g naar 4g+ overschakeld... dus als je dual sim gebruikt icm 5G is helemaal batterij killer voor standby..
Iphones schakelen automatisch terug naar 4g terwijl er 5g icoontje staat...en oneplus nord 5g battery drain is ook erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-06 15:14
Hebben jullie je scherm ingesteld op WQHD+ of FHD+? Ivm batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heeft iemand met de telefoon al in huis al geprobeerd te laden met de Samsung EP-TA845 45w lader? Gaat dat nu sneller dan 25w?

Deze had ik namelijk al besteld voor ik hier het een en ander las over een lader die het eigenlijk niet haalt door koelproblemen. Is dat deze lader? Ligt dat dan aan de lader of de telefoon?

Ik kan hem nu namelijk nog terugsturen en heb nog genoeg 25w laders liggen....

Ik las namelijk dat er een nieuwe model lader van Samsung gaat komen die het wel kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Skating_vince schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:09:
Heeft iemand met de telefoon al in huis al geprobeerd te laden met de Samsung EP-TA845 45w lader? Gaat dat nu sneller dan 25w?

Deze had ik namelijk al besteld voor ik hier het een en ander las over een lader die het eigenlijk niet haalt door koelproblemen. Is dat deze lader? Ligt dat dan aan de lader of de telefoon?

Ik las namelijk dat er een nieuwe model lader van Samsung gaat komen die het wel kan halen.
Testen van verschillende laders voor s22 ultra: Verschillende laders testen m...
Krijg je de 2.0 te zien als je hem insteekt?
Daarnaast kun je evt de tijd vergelijken met mijn tijden met de Xiaomi lader die gaat op 20 minuten van 10 naar 53% dus als je daar rond zit zul je wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online

Accesoires hier bespreken: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires

Verder wordt de telefoon geknepen op minder dan 25w en haalt maar heel korstondig een piek van 28w. Elke oplader boven de 25w is weggegooid geld bij de S22 Ultra, Samsung adverteert met een waarde die nooit gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly

Je moet een nieuwe 100w usb c kabel gebruiken met e mark..... de kabel die bij de s22ultra in de doos werkt alleen tot 25w..die ep ta845 heeft zelfde kabel... hebben ze sinds s20ultra veranderd na software update want ik gebruikte gewone "60w" kabels en de originele kabel en dan icm usb c pd chargers 45w en meerdere 65w..er stond dan supersnel opladen 2.0...
Nu werkt het alleen met 100w usb c E mark kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
stin00 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:14:
[...]

Verder wordt de telefoon geknepen op minder dan 25w en haalt maar heel korstondig een piek van 28w. Elke oplader boven de 25w is weggegooid geld bij de S22 Ultra, Samsung adverteert met een waarde die nooit gehaald wordt.
Helaas stoppen ze er geen lader meer bij dus moet je er toch 1 kopen 8)7 ...
Apple is meesterlijk kwa marketing... geen oplader ivm milieu...terwijl ze een waardeloze 5watt oplader erbij doen en 1x bij de 11pro een 20w oplader bij doen... daarna niet meer levert gewoon geld op.. helaas weet Samsung dat nu ook ondanks dat je sinds 2014 een 15watt "snellader" oplader erbij kreeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1358524

Peatsmoke schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:56:
[...]

Duidelijk dus: annuleren die bestelling en gewoon voor een iPhone 13 Pro Max gaan.

[Afbeelding]

Bron: https://www.dxomark.com/s...ultra-exynos-camera-test/
Het staat er ja:
Slow autofocus for photos in many lighting conditions.

Dus een trage camera nu heb ik géén S22 Ultra maar de Plus in pre-order.
Ik test het en als die tegenvalt gaat die retour en neem ik een iPhone 13 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als het donker wordt en de straatverlichting aan gaat, moet ik toch naar huis, dus een beetje langzame autofocus bij slecht licht, maakt me niet uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
izzet3838 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Testen van verschillende laders voor s22 ultra: Verschillende laders testen m...
Krijg je de 2.0 te zien als je hem insteekt?
Daarnaast kun je evt de tijd vergelijken met mijn tijden met de Xiaomi lader die gaat op 20 minuten van 10 naar 53% dus als je daar rond zit zul je wel goed zitten.
Thnx, ik heb de telefoon nog niet zelf (krijg vrijdag de S22+ binnen), maar ik vroeg het vast omdat ik de lader nu nog kan terug sturen.
stin00 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:14:
[...]

Je hebt gelijk, maar hier lezen meer mensen met een S22 ;) .
Ikbenjelly schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:33:
[...]

Je moet een nieuwe 100w usb c kabel gebruiken met e mark..... de kabel die bij de s22ultra in de doos werkt alleen tot 25w..die ep ta845 heeft zelfde kabel... hebben ze sinds s20ultra veranderd na software update want ik gebruikte gewone "60w" kabels en de originele kabel en dan icm usb c pd chargers 45w en meerdere 65w..er stond dan supersnel opladen 2.0...
Nu werkt het alleen met 100w usb c E mark kabel
Hopelijk is de kabel die bij de 45w later zit wel goed genoeg...

Maar met de info hier denk ik dat ik deze lader beter terug kan sturen en dan even afwachten of de nieuwe 45w laders het wel goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Skating_vince schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:27:
Maar met de info hier denk ik dat ik deze lader beter terug kan sturen en dan even afwachten of de nieuwe 45w laders het wel goed doen.
Geen enkele oplader gaat sneller dan 25w opladen omdat Samsung het simpelweg niet ondersteunt op de S22 telefoons. Ik heb hier trouwens de oude 45w oplader wel liggen, kan hem altijd voor je testen :) Voor de S22 is het een prima oplader.

[ Voor 13% gewijzigd door stin00 op 22-02-2022 14:31 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos