Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Nog beter (nou ja, beter...stin00 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:28:
[...]
Geen enkele oplader gaat sneller dan 25w opladen omdat Samsung het simpelweg niet ondersteunt op de S22 telefoons. Ik heb hier trouwens de oude 45w oplader wel liggen, kan hem altijd voor je testenVoor de S22 is het een prima oplader.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Het is mij nog niet duidelijk helaas - dat zal ofwel een software beperking ofwel een hardware beperking zijn. Laten we hopen op dat eerste, maar Google Pixel's oplaad debakel voorspelt weinig goeds. Het aantal artikelen hierover groeit met de dag, dus het zal een kwestie van tijd zijn voordat Samsung hierop moet reageren:g0tanks schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:34:
[...]
Waar zit de beperking precies? Is het iets dat met custom ROMs kan worden opgelost bijvoorbeeld?
https://www.techradar.com...-charges-strangely-slowly
https://9to5google.com/20...-charging-45w-comparison/
Wil je rond de 10minuten sneller opladen dan moet je rond de 30€ uitgeven voor een 45w usb c pd oplader... maar wel je moet er een usb c 100w E mark kabel bij gebruiken dus NIET de kabel die bij de s22ultra zit de en de oude ta845 oplader..
Voor 30-35 heb je de Xiaomi 65w lader met kabel.Ikbenjelly schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:31:
Een 25w oplader kost 12€ofzo met usbc kabel bij bol/gsmpunt... daarmee kan je de s22ultra binnen 1,5 uur opladen....
Wil je rond de 10minuten sneller opladen dan moet je rond de 30€ uitgeven voor een 45w usb c pd oplader... maar wel je moet er een usb c 100w E mark kabel bij gebruiken dus NIET de kabel die bij de s22ultra zit de en de oude ta845 oplader..
En je moet het niet bekijken als 0-100 maar eerder een korte laadtijd.
Met 20 minuten laden heb je met een compatibele lader 7-9% extra, daar heb ik wel wat extra centen voor over.
0-100 laden doe ik 's nachts en dan heb ik ook al een Bixby routine gemaakt die dan het snelladen afzet.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Dan gaat er 45W maximaal over de kabel die maximaal 100W aan kan... En als je telefoon 25W support gaat er 25W over de kabel die 100W aan kan vanuit de lader die 45W kan leveren...Peatsmoke schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:48:
Hoe zit het als je die 100w kabel icm met de 45W lader gebruikt?
Lezen.... je bespaart rond 10 minuten als je de supersnel laden selecteerd... en dan alleen icm 45w usb c pd oplader en 100w kabel...verschijnt er op je scherm of notificatie balk supersnel laden 2.0... anders staat er geen 2.0Peatsmoke schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:48:
Hoe zit het als je die 100w kabel icm met de 45W lader gebruikt?
Vorig jaar werkte de originele kabel die in de doos van s20ultra zat ook nog en alle andere 60w usb c kabels van amazon of ali met 45w .... nu alleen nog met 100w kabel die niet word bijgeleverd in de doos van s22 of oude epta845 oplader
[ Voor 16% gewijzigd door Ikbenjelly op 22-02-2022 15:59 ]
KleineAap schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:51:
[...]
Dan gaat er 45W maximaal over de kabel die maximaal 100W aan kan... En als je telefoon 25W support gaat er 25W over de kabel die 100W aan kan vanuit de lader die 45W kan leveren...
Dat is duidelijk, wat mij nog niet duidelijk is dat het puur aan de oude 45W oplader van Samsung ligt, of aan de verkeerde USB-kabel die ze bij het toestel leveren. Als je de hardwarematige beperking wilt uitsluiten, kan die ook daar zitten en bijv. niet in het toestel zelf.
Heel simpel uitgelegd werkt USB PD (Power Delivery) als volgt: De lader vraagt aan de telefoon "Wat voor voltage in combinatie met ampèrage is OK voor jou?", de S22 Ultra zal dan zeggen "15V 3A werkt voor mij (15*3=45W)". Vervolgens zal je lader en de telefoon ook checken of de kabel de benodigde connecties maakt van de lader naar de telefoon voor deze combinatie.Peatsmoke schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:54:
[...]
![]()
Dat is duidelijk, wat mij nog niet duidelijk is dat het puur aan de oude 45W oplader van Samsung ligt, of aan de verkeerde USB-kabel die ze bij het toestel leveren. Als je de hardwarematige beperking wilt uitsluiten, kan die ook daar zitten en bijv. niet in het toestel zelf.
Als al die dingen goed gaan dan krijg je 45W, maar je hebt ook dus 25W of bijvoorbeeld in laptops zie je vaak 65W, dat gebeurt dus allemaal in een soort onderhandeling tussen de lader en het te laden device, die met elkaar praten over wat ze kunnen.
Waarschijnlijk beslist de telefoon dus dat de kabel aan bepaalde eisen moet voldoen wil deze werken met 45W, en die eisen kunnen denk ik anders zijn dan aan de lader kant. Of met PD3 zijn misschien de ampèrages of voltages hoger mogelijk dan PD2, daar ben ik geen expert in.
[ Voor 11% gewijzigd door KleineAap op 22-02-2022 16:04 ]
Je vraag is: kan er meer dan 25W door de kabel die bij de S22 Ultra wordt geleverd? Toch?Peatsmoke schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:54:
[...]
![]()
De S22 Ultra lijkt het wel een stuk beter te doen in een dergelijke situatie met hoog contrast.
Mijn vraag was eigenlijk gewoon: hoe zit het met de laadtijd als je die 100W kabel aan de 45W lader koppelt? Die bleek al beantwoord in de blog van @izzet3838, die had ik dus gemist.g0tanks schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 16:32:
[...]
Je vraag is: kan er meer dan 25W door de kabel die bij de S22 Ultra wordt geleverd? Toch?
Wanneer je op zeker wilt gaan, kun je dus een andere nieuwere USB-kabel aanschaffen en die op de originele oplader (of andere goede 45W-lader) gebruiken.
Zodra je het scherm uitzet dan trekt die meer stroom... heb nu de s22 ultra aan de lader met volt Meter... zit op 60% en 33w scherm uit...na 80% blijft die verder laden op 15w ofzo...dus de tijds winst zit in de eerste helft tot 70%
[ Voor 15% gewijzigd door Ikbenjelly op 22-02-2022 17:24 ]
Review gezien dat die optie er wel moet zijn en Samsung vermeld die toets ook in de handleiding.
Als ik het goed voor heb is is dat niet bij alle gsm's zo. Oneplus laadt volgens mij altijd max op. Zelf met scherm aan.Ikbenjelly schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:05:
Overigens... als je de telefoon scherm aan zal die maar rond de 10w gebruiken .... ivm warmte...geldt voor alle phones.
Zodra je het scherm uitzet dan trekt die meer stroom... heb nu de s22 ultra aan de lader met volt Meter... zit op 60% en 33w scherm uit
Hoe triestig is het trouwens van Samsung dat 1 ding dat wel nog in de doos zit niet eens compatibel is met hun 45W snelladen. Het gaat van kwaad naar erger met die bedrijven.
This is a software (most likely driver related) issue on Exynos phones, it occurs when you are using a built-in live wallpaper lockscreen, colors set to natural (not vivid), are set to WQHD+ and are attempting to unlock using the fingerprint reader. It'll happen on all Exynos devices (including my own) that fit these specific conditions. Hopefully a future software update fixes this.
Bij mij staat 'kleuren' er gewoon tussen. Als je air command oproept, en daarna onderaan op + klikt, dan kun je hem kiezen uit een app drawer lijstje 'S Pen-functies' en slepen naar een positie in de air command balk.destro9704 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:06:
Ik wil kleuren toevoegen aan het s pen air command snel keuze menu maar of ik ben kleurenblind maar ik zie hem er niet bij staan.
Review gezien dat die optie er wel moet zijn en Samsung vermeld die toets ook in de handleiding.
Ik heb mijn toestel in NL staan, misschien heeft ie in het Engels een andere naam. Het icoontje hiervan is een lichtblauw/teal template met een emmer en druppel erin. .
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
En Samsung is schijnbaar op de hoogte en werkt aan een fix:g0tanks schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:34:
Iets meer informatie over wat de grafische bugs veroorzaakt op de Exynos-modellen: https://www.reddit.com/r/...2ultra/hxhtx8w/?context=3
[...]

Kijk het eens een weekje aan en kijk dan of het verbruik verbeterd is.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Performance is matig en men hoopt op optimalisaties in de toekomst.
Werkt hier prima op een S22 Ultra.Rolfie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:19:
Toevallig iemand al ervaring met VoWiFi icm Vodafone op de S22?
Helaas bij mij niet staat ook op NL^^0nMe schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:44:
[...]
Bij mij staat 'kleuren' er gewoon tussen. Als je air command oproept, en daarna onderaan op + klikt, dan kun je hem kiezen uit een app drawer lijstje 'S Pen-functies' en slepen naar een positie in de air command balk.
Ik heb mijn toestel in NL staan, misschien heeft ie in het Engels een andere naam. Het icoontje hiervan is een lichtblauw/teal template met een emmer en druppel erin. .
:strip_exif()/f/image/TCAr4ajHgXKcc7jREpYeIuJ7.jpg?f=fotoalbum_large)
Raar verhaal, het gaat om de kabel en niet de lader zelf?Ikbenjelly schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:13:
45 w oplader usb c pd werkt wel maar je moet een 100w usb c E mark kabel gebruiken..bij de s20ultra zat een 25w oplader en dunne kabel... s22 ultra zit dezelfde kabel...die niet werkt op 45w usbc pd oplader... door een software update hebben ze aangepast omdat de s20 ultra af en toe warm werd.
Daarom werkt de oude 45w samsung oplader ook niet meer omdat daar de oude kabel bijzit.
Op mijn tab s7+ zelfde verhaal..software update en met oude kabel werkte ineens 45w.."supersnel opladen2.0" niet meer...met nieuwe kabel wel weer... weet niet wat triester is ... geen oplader meeleveren of in de tab s7+ een oude 15w oplader erinheb 3 verschillende gan65w chargers liggen en een gewone 45w usb c pd..werken allemaal met 100w emark kabel
Jammer dat samsung het verdienmodel van apple kopieert...samsung had tenminste een 15w snellader sinds 2014... apple een 5w oplader die er bijna 4 uur over deed een iphone 6/7+ xs max...op te laden.... 1x een 20w oplader bij de iphone 11 pro en toen geen oplader
Duurt een uurtje om s22ultra vol te laden met 45w
En kwartiertje langer met 25w
En met de oude 15w oplader iets meer dan 1,5uur ongeveer
Welke 45w lader/kabel raad je aan?
Hmm apart, ik zie dat er bij jou nog meer mist. Bij mij staat Penup er ook standaard tussen en volgens mij zijn deze apps nou typisch dingen die standaard bij de ROM ingebakken zitten. Probeer anders eens in de Samsung Store te kijken of je ze kunt vinden.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Ik gebruik meerdere opladers op de zaak... thuis...de baseus gan65w opladers werken wel aardig ook omdat ze meerdere standaarden ondersteunen... dus Quickcharge en samsung adaptive fast charge...en usb pd 3.0..een macbook en mn lenovo ideapad flex14 kan die ook met 65w opladen..Sak3d schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:44:
[...]
Raar verhaal, het gaat om de kabel en niet de lader zelf?
Welke 45w lader/kabel raad je aan?
Op dit moment hangt mn s22 ultra en de galaxy tab s7+ aan deze lader..en kabel
:strip_exif()/f/image/ZPA11WjJmnWtverQkJqxdkW4.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() |
Uiteraard is kan die niet 65w laptop opladen en 45w phone tegelijk...
Oke bedankt. Hoe lang duurt 0 -> 70% met die McDodo (klinkt trouwens als een hamburgerIkbenjelly schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:01:
[...]
Ik gebruik meerdere opladers op de zaak... thuis...de baseus gan65w opladers werken wel aardig ook omdat ze meerdere standaarden ondersteunen... dus Quickcharge en samsung adaptive fast charge...en usb pd 3.0..een macbook en mn lenovo ideapad flex14 kan die ook met 65w opladen..
Op dit moment hangt mn s22 ultra en de galaxy tab s7+ aan deze lader..en kabel [Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]
Uiteraard is kan die niet 65w laptop opladen en 45w phone tegelijk...
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Is dat niet alleen als het om prijzen en leverbaarheid van gaat?PaT schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:29:
[mbr]Zullen we de goedbedoelde tips over opladers en kabeltjes in het accessoirestopic doen vanaf hier? [/mbr]
I love watercooling
Ook daar is een apart topic voorGarrett schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:44:
[...]
Is dat niet alleen als het om prijzen en leverbaarheid van gaat?
Had ik eerst ook maar na reset zonder backup terug te zetten heb ik het niet meer gehad.jobvermeulen schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:40:
Vraag, hebben meer mensen last van kleine stotteringen door de gehele software? Bijvoorbeeld het sluiten van een app door omhoog te slepen, het scrollen door Reddit maar ook door bijvoorbeeld Facebook. Het is ook tijdens het gebruik van Google apps, bijvoorbeeld met Google maps. Het lijkt een beetje framedrops of dat hij op 30fps loopt. Heb trouwens gewoon de s22 ultra 128gb versie.
Momenteel heb ik een S20+ en na 2 jaar begint het wel te kriebelen om iets nieuws te nemen. Maar als ik naar de specs kijk is, zeker de +, nauwelijks een upgrade. Minder RAM, minder PPI scherm, zwaarder, minder megapixels op de camera en puur afgaande op de gigahertzen een SOC die niet veel sneller lijkt. Mis ik nu iets volledig of is de 22 inderdaad niet echt een upgrade? De Ultra is wel een upgrade maar puur obv wat ik zie lijkt het niet een wereld van verschil t.o.v. 2 jaar geleden.
[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 23-02-2022 09:56 ]
Knip, dit voegt niks toe, maak liever een TR aan..Sjoerd schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:24:
Ik heb eigenlijk geen zin om 42 pagina's door te lezen dus vergeef me.
Momenteel heb ik een S20+ en na 2 jaar begint het wel te kriebelen om iets nieuws te nemen. Maar als ik naar de specs kijk is, zeker de +, nauwelijks een upgrade. Minder RAM, minder PPI scherm, zwaarder, minder megapixels op de camera en puur afgaande op de gigahertzen een SOC die niet veel sneller lijkt. Mis ik nu iets volledig of is de 22 weldegelijk een upgrade. De Ultra is wel een upgrade maar puur obv wat ik zie lijkt het niet een wereld van verschil t.o.v. 2 jaar geleden.
[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 23-02-2022 09:08 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Klopt maar dat horen ze hier liever niet..Sjoerd schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:24:
Momenteel heb ik een S20+ en na 2 jaar begint het wel te kriebelen om iets nieuws te nemen. Maar als ik naar de specs kijk is, zeker de +, nauwelijks een upgrade. Minder RAM, minder PPI scherm, zwaarder, minder megapixels op de camera en puur afgaande op de gigahertzen een SOC die niet veel sneller lijkt. Mis ik nu iets volledig of is de 22 inderdaad niet echt een upgrade? De Ultra is wel een upgrade maar puur obv wat ik zie lijkt het niet een wereld van verschil t.o.v. 2 jaar geleden.
Zou zelf ook nog een jaartje wachten, tegenwoordig is een upgrade termijn van 3 jaar goed(voor mij persoonlijk) heb zelf ook nu pas mijn P30 pro vervangen, zou lekker de 23 nemen, dan heb je waarschijnlijk ook het gevoel dat je er echt op vooruit bent gegaan.ccave1975 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:35:
[...]
Klopt maar dat horen ze hier liever niet.
Hier totaal geen last van...die van mij is rete vloeiend...heb je wel een clean install gedaan? of de smart switch app gebruikt?jobvermeulen schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:40:
Vraag, hebben meer mensen last van kleine stotteringen door de gehele software? Bijvoorbeeld het sluiten van een app door omhoog te slepen, het scrollen door Reddit maar ook door bijvoorbeeld Facebook. Het is ook tijdens het gebruik van Google apps, bijvoorbeeld met Google maps. Het lijkt een beetje framedrops of dat hij op 30fps loopt. Heb trouwens gewoon de s22 ultra 128gb versie.
Gewoon een clean install. Geen smart switch gebruikt.Michel242186 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:01:
[...]
Hier totaal geen last van...die van mij is rete vloeiend...heb je wel een clean install gedaan? of de smart switch app gebruikt?
Ik heb ze tot nu toe allemaal gehad m.u.v. de 5 en 21 omdat ik het niet de moeite vond. Toen de 21 kwam dacht ik over de 22 precies wat jij zegt over de 23. Bon, als ik me niet alsnog bedenk dan stop ik die centjes in het huis.izzet3838 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:40:
[...]
Zou zelf ook nog een jaartje wachten, tegenwoordig is een upgrade termijn van 3 jaar goed(voor mij persoonlijk) heb zelf ook nu pas mijn P30 pro vervangen, zou lekker de 23 nemen, dan heb je waarschijnlijk ook het gevoel dat je er echt op vooruit bent gegaan.
Ik las op reddit ook dat mensen die gestures aan hadden staan hier ook erg veel laat van hadden, zet je hem terug naar de 3 “knoppen” onder op het scherm is hij opeens wel vloeiend en zonder lagjobvermeulen schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:40:
Persoonlijk denk ik dat het wel een upgrade is maar het verschil zal niet heel groot zijn..Sjoerd schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:24:
RAM is wat minder inderdaad afhankelijk van model maar accuduur is beter, camera is beter (praktisch op nivo van de Ultra), display kan stuk helderder en het is gewoon overall sneller omdat je twee generaties verder bent.
Sommigen hebben ook liever een plat scherm dus dat kan ook een voordeel zijn.
De vraag is of het voor jouw een upgrade is. Misschien merk je het niet eens maar je kunt ook naar een mediamarkt orzo gaan en de S22+ eens bekijken.
???ccave1975 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:35:
[...]
Klopt maar dat horen ze hier liever niet.
Ik volg elke dag dit topic en heb volgens mij niemand zien claimen dat de S22-serie een grootse stap vooruit is.
Dit is een heel goede vraag..Sjoerd schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:24:
Ik denk dat het een kleine update zal zijn (S20+ vs S22+) zeker in het dagelijkse gebruik zal de update niet groot zijn. Je krijgt wel een betere camera (inclusief een echte 3x zoom en niet die 1,1x hybride zoom van de S20+) in de S22+.
Mijn S20-5G is nog steeds een prima telefoon. Hij is snel, geen lag, maakt mooie foto's en heeft een redelijk goede batterijduur. Hij krijgt volgens mij ook nog een Android update.
Toch wil ik ook upgraden echter dan naar de S22 Ultra. Ik heb de S22 Ultra in handen gehad, hij was snel echter het verschil met de snelheid van de S20 leek klein. Wel lastig te vergelijken.
Natuurlijk is de S22 Ultra groter en zwaarder dan de S20-5G. Toch lijkt me dit mee te vallen.
Het echte voordeel verwacht ik echter van de uitgebreide en verbeterde camera, het grotere display en de S-pen. Ik zal wel moeten wennen aan het grotere formaat maar dat zal wel lukken.
Nadelen zijn het verlies van de SD-card en kleinere geheugen.
Gedoe over slechtere processor prestaties (snelheid, accu prestatie, warmte) Exynos vs SD is er al meerdere jaren met Samsung. Ik begrijp ook niet dat ze nog steeds twee processor versies gebruiken die verschillende prestaties laten zien. Dit is toch echt slechte reclame is voor hen.
Positief is dat na enkele updates de meeste problemen opgelost zijn en heb je een fijne telefoon.
Wat mij betreft is de S22 een flinke vooruitgang, gezien de giga mogelijkheden die we alleen al hebben met de camera.
Kijk hier maar eens: YouTube: Galaxy S22 Ultra Camera Tips and Tricks - The Ultimate Guide
Dit scheelt een heel gezoek naar alle instellingen en hoe het meeste er uit te halen
Hier nog een hele nuttige leidraad, voor het naar je hand zetten bij de eerste start van het nieuwe praaltje:
YouTube: Samsung Galaxy S22 Ultra - First 10 Things To Do! (Tips and Tricks)
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Hoop toch echt dat samsung snel een fix uitbrengt, anders gaat dit toestel hem niet meer worden voor mij en stuur ik hem terug.
Samsung heeft daar een fix voor klaarstaan, die software update zal hoogstwaarschijnlijk deze week nog uitgebracht worden.Julian schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:52:
Heb paarse flikkerende banden op mijn scherm op Youtube op mijn S22 Ultra. Het is weg als ik de kleur op 'levendig' zet. Heel apart..... ben niet de enige dus we zien wel, ik doe mijn Note 20 Ultra nog maar even niet weg.
Geld dat ook voor schermen die telkens 'zwart' worden en weer aan gaan?stin00 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 00:47:
[...]
Samsung heeft daar een fix voor klaarstaan, die software update zal hoogstwaarschijnlijk deze week nog uitgebracht worden.
[ Voor 8% gewijzigd door 038Robijno op 23-02-2022 00:54 ]
Ik switch gewoon iedere keer van merk, maar waar ik vroeger soms na al 6 maanden van telefoon wisselde heb ik dat de laatste jaren steeds minder, zo was mijn P30 pro 3 jaar oud..Sjoerd schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:13:
[...]
Ik heb ze tot nu toe allemaal gehad m.u.v. de 5 en 21 omdat ik het niet de moeite vond. Toen de 21 kwam dacht ik over de 22 precies wat jij zegt over de 23. Bon, als ik me niet alsnog bedenk dan stop ik die centjes in het huis.
Mijn s8 daarvoor was 2.5 jaar oud...
Kan ik deze hier altijd op laten staan of is het verstandig om de accu af en toe op 100% op te laden?
Heb je dat alleen tijdens het gebruik van Chrome?038Robijno schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 00:53:
[...]
Geld dat ook voor schermen die telkens 'zwart' worden en weer aan gaan?
Bij dit type batterij is het juist verstandig voor de levensduur om nooit verder te gaan dan 85%, dus keertje naar 100% is niet ergens voor nodig, maar kan ook niet gelijk kwaad natuurlijk.satshow schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 06:39:
Ik heb de instelling voor het opladen van de accu op 85% gezet.
Kan ik deze hier altijd op laten staan of is het verstandig om de accu af en toe op 100% op te laden?
Als je helemaal maximaal zuinig wil omspringen met je batterij, dan ook geen fast charging aan zetten (minste warmte ontwikkeling dan).
Overigens is het ook zo dat je prima kunt laden naar de 100%. Zitten genoeg safety measures in om jaren plezier te hebben.
Bedankt voor de tip!^^0nMe schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:52:
[...]
Hmm apart, ik zie dat er bij jou nog meer mist. Bij mij staat Penup er ook standaard tussen en volgens mij zijn deze apps nou typisch dingen die standaard bij de ROM ingebakken zitten. Probeer anders eens in de Samsung Store te kijken of je ze kunt vinden.
Installeren van Penup uit Galaxy Store heeft zowel kleuren als Penup toegevoegd in de s-pen sneltoetsen opties.
Blijft vreemd dat ze er af fabriek bij mij niet tussen stonden.
Misschien omdat ik bij installeren er voor had gekozen geen Samsung opties te selecteren?
Alleen tijdens Chrome ? Want je zou een instelling kunnen aanpassen en dan komt het niet meer voor. Of tijdelijk Firefox gebruiken bijv038Robijno schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 00:53:
[...]
Geld dat ook voor schermen die telkens 'zwart' worden en weer aan gaan?
Voor wie last heeft van zwarte schermen tijdens gebruik van Chrome, pas de volgende flag toe:
chrome://flags/#disable-surface-control
In Chrome Dev is deze bug al opgelost, Chrome Beta nog niet.
Wanneer de bug in de reguliere versie van Chrome (en/of de beta) is opgelost, kan je surface control weer met de volgende flag aanzetten:
chrome://flags/#enable-surface-control
[ Voor 37% gewijzigd door SuperVeloce op 23-02-2022 08:29 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Een smartphone is er om gebruikt te worden. We hebben al jaren supersnelle laadsystemen (>35W) en er is geen enkel bewijs dat die toestellen veel sneller dedraderen dan normaal het geval is.WhateverSuitsU schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 06:54:
[...]
Bij dit type batterij is het juist verstandig voor de levensduur om nooit verder te gaan dan 85%, dus keertje naar 100% is niet ergens voor nodig, maar kan ook niet gelijk kwaad natuurlijk.
Als je helemaal maximaal zuinig wil omspringen met je batterij, dan ook geen fast charging aan zetten (minste warmte ontwikkeling dan).
Overigens is het ook zo dat je prima kunt laden naar de 100%. Zitten genoeg safety measures in om jaren plezier te hebben.
Zeker bij een Ultra waarvan inmiddels wel duidelijk is dat de accuduur niet geweldig is is het voor velen fijn om zoveel mogelijk accu capaciteit te gebruiken.
Als je altijd maar kan bijladen dan is het natuurlijk geen probleem maar de meesten willen liever niet met laad discipline bezig zijn.
Geniet van zo'n toestel en gebruik hem.
Als de accu na 2.5 jaar minder wordt dan laat je hem vervangen voor doorgaans minder als 80 euro, big deal ....
Accu degradatie is zeker wel bewezen maar is afhankelijk van veel factoren waaronder warmte maar de vraag is of je dat verschil gaat merken en wat het je waard is. Ik zou zeggen gebruik het toestel gewoon en met twee drie jaar een nieuwe.Bomberman71 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 07:49:
[...]
Een smartphone is er om gebruikt te worden. We hebben al jaren supersnelle laadsystemen (>35W) en er is geen enkel bewijs dat die toestellen veel sneller dedraderen dan normaal het geval is.
Zeker bij een Ultra waarvan inmiddels wel duidelijk is dat de accuduur niet geweldig is is het voor velen fijn om zoveel mogelijk accu capaciteit te gebruiken.
Als je altijd maar kan bijladen dan is het natuurlijk geen probleem maar de meesten willen liever niet met laad discipline bezig zijn.
Geniet van zo'n toestel en gebruik hem.
Als de accu na 2.5 jaar minder wordt dan laat je hem vervangen voor doorgaans minder als 80 euro, big deal ....
Bij elektrische auto’s kun je tegenwoordig ook de accu laten meten op degradatie en dat is best interessant maar een auto heeft ook een langere levensduur dus daar is het ook wat belangrijker.
Edit: Las het even verkeerd. Ik dacht dat je in het algemeen bedoelde dat degradatie niet bewezen was ipv specifieke toestellen met supersnel laden.
Toch is Apple wel conservatief en wat laden betreft en dat zal vast een reden hebben als je een toestel 5 jaar lang ondersteund.
[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 23-02-2022 08:16 ]
Je kan je afvragen of de Chineese merken die nu naar de 100W fast charging gaan ook een beetje zuinig zijn met de accu's, maar volgens mij werkt het stiekem zo dat ze vaak de accu in losse cellen verdelen (dus bijv eigenlijk 3 mini accu's) waardoor je gewoon 3 keer een accu met 30W kan laden.
Voor mij persoonlijk is fast charging vooral relevant als ik denk "oef dat wordt krap de rest van de dag en ik ga over een half uurtje de deur uit", dan is het handig om even snel een halve dag in de accu te kunnen laden. Verder mag er prima langzaam geladen worden.
Nu je de systeemoptie hebt om hem maar tot 85% te laden is laad-discipline ook niet meer nodig.
Snelladen doe ik overigens wel, als het beter uitkomt. Zelfde geldt voor laden tot 100%, al is dat niet zo vaak nodig bij mij.
Als je bij Samsung accu laat vervangen, eventueel in Samsung winkel. Die maken ook weer waterdicht met certificaatmaartenmk schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:54:
Snelladen en laden tot 100% (en dan op 100% laten voor langere tijd) heeft wel invloed op de accu. Tuurlijk gaat ie alsnog wel 2.5jaar mee, daar is het ontwerp wel op berekend, maar ik doe er liever nog langer mee. Scheelt geld en gedoe, en voor je waterdichtheid is het ook niet goed om de accu te vervangen. Verder vind ik het ook een fijn idee als ie zo goed als nieuw is.
Nu je de systeemoptie hebt om hem maar tot 85% te laden is laad-discipline ook niet meer nodig.
Snelladen doe ik overigens wel, als het beter uitkomt. Zelfde geldt voor laden tot 100%, al is dat niet zo vaak nodig bij mij.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Apple zeg je ... Ok, wat zagen we ook alweer ?Garret1410 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:13:
[...]
Accu degradatie is zeker wel bewezen maar is afhankelijk van veel factoren waaronder warmte maar de vraag is of je dat verschil gaat merken en wat het je waard is. Ik zou zeggen gebruik het toestel gewoon en met twee drie jaar een nieuwe.
Bij elektrische auto’s kun je tegenwoordig ook de accu laten meten op degradatie en dat is best interessant maar een auto heeft ook een langere levensduur dus daar is het ook wat belangrijker.
Edit: Las het even verkeerd. Ik dacht dat je in het algemeen bedoelde dat degradatie niet bewezen was ipv specifieke toestellen met supersnel laden.
Toch is Apple wel conservatief en wat laden betreft en dat zal vast een reden hebben als je een toestel 5 jaar lang ondersteund.
Met 5W laders jarenlang de langzaamste toestellen op de planeet qua laden maar hoe zat het met de accudegradatie ?
Juist ja, na een jaar werden ze al flink minder en na 2 jaar kon je er amper mee werken.
Men had zelfs software om de soc terug te klokken teneinde wat langer de dag door te komen en uitval te voorkomen bij zware belasting.
Kortom, de snelheid zegt heel weinig.
De laad logica is ook zoveel beter geworden en daar is echt wel over nagedacht.
Nogmaals, we zien nergens bewijs van veel uitval of extreme degradatie terwijl we nu al wat jaartjes dit fenomeen kennen.
Ik laad lekker zo snel mogelijk op en als hij in de nacht aan het laden is dan gaat hij automatisch in de langzame stand.
[ Voor 12% gewijzigd door Bomberman71 op 23-02-2022 09:24 ]
Er is niet echt bewijs dat (heel) langzaam opladen zorgt voor batterij degradatie, dus ik denk dat het eerder aan een brakke auto-oplader lag.Franco10 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:27:
De meest heftige vorm van accu degradatie die ik heb gemerkt kwam door de extreem lage laadsnelheid van mijn auto en het gebruik van Android Auto. Na een half jaar de Note 10+ met een kabel gebruikt voor Android Auto en de accu was 'stuk'.
Nee, dat niet.. spontaan soms, maakt niet uit bij wat.Sjoerd_r schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 06:45:
[...]
Heb je dat alleen tijdens het gebruik van Chrome?
Het is een Chrome probleem, niet een S22 probleem. Er gaat in de nabije toekomst een versie uitkomen met een patch hiervoor.038Robijno schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:52:
[...]
Nee, dat niet.. spontaan soms, maakt niet uit wat.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ook als ik Chrome niet gebruik?Koldur schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 09:54:
[...]
Het is een Chrome probleem, niet een S22 probleem. Er gaat in de nabije toekomst een versie uitkomen met een patch hiervoor.
https://forum.xda-develop...l-of-your-galaxy.4376755/
heb bovenstaande guide gevolgd, maar de lijst daar verwijdert super veel apps en ik denk dat die een negatieve invloed kunnen hebben op de werking van het systeem?
Samsung launched the Galaxy S22 series earlier this month, and Russian luxury goods company Caviar also followed up with the latest customized products.
The new collection includes six different designs in a variety of luxurious materials, including 24K gold, lightweight titanium and carbon fiber.

Ja ik heb deze post gevolgd: https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3izzet3838 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:04:
iemand een goede lijst met apps die echt niet nodig zijn voor adb?
https://forum.xda-develop...l-of-your-galaxy.4376755/
heb bovenstaande guide gevolgd, maar de lijst daar verwijdert super veel apps en ik denk dat die een negatieve invloed kunnen hebben op de werking van het systeem?
Ik heb vrijwel alles uninstalled wat er stond plus nog wat extra zaken die ik niet nodig acht
Nee, dan niet nee.
Dan is er bij jou iets anders aan de hand, anderen die het probleem hebben zeggen juist dat het probleem bij de Samsung browser niet voorkomt.
Opgehouden met lezen bij het woord Russian....g0tanks schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:14:
Mocht iemand nog 50k over hebben: https://www.realmicentral...2-ultra-for-nearly-50000/
Samsung launched the Galaxy S22 series earlier this month, and Russian luxury goods company Caviar also followed up with the latest customized products.
The new collection includes six different designs in a variety of luxurious materials, including 24K gold, lightweight titanium and carbon fiber.
[Afbeelding]

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YwDqUcQGAhEt268O6MiftdYd.jpg?f=user_large)
Weet iemand wat deze icon betekent?
Telefoontje met "1" en wifi??
Dat sim 1 wifi calling ondersteunt?
Niet alleen dat, maar ook dat als je nu belt, het via Wi-Fi calling zal verlopen als je geen mobiel bereik hebt of Wi-Fi als preferred hebt staan.Rikkert. schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:18:
[Afbeelding]
Edit:
Hierboven klopt niet, net nog even goed getest met mijn S10. Als je het logo ziet, dan betekent het dat je sowieso belt via Wi-Fi calling.
[ Voor 16% gewijzigd door Koldur op 23-02-2022 11:46 ]
Thanks, tegen de 30 apps verwijderd hopelijk helpt het een beetje met de battery life.stin00 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:15:
[...]
Ja ik heb deze post gevolgd: https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
Ik heb vrijwel alles uninstalled wat er stond plus nog wat extra zaken die ik niet nodig acht
Dacht gelezen te hebben dat er meerdere waren waarop het scherm opeens op zwart sloeg en dan een paar keer achter elkaar. Gewoon puur in de menu zelf enzo. Niet perse bij Chrome.Koldur schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:16:
[...]
Nee, dan niet nee.
Dan is er bij jou iets anders aan de hand, anderen die het probleem hebben zeggen juist dat het probleem bij de Samsung browser niet voorkomt.
Gisteren haalde ik met 48 uur op één lading zo'n 7 uur SOT (en dus 41 uur standby) met nog 8% batterij overizzet3838 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:46:
[...]
Thanks, tegen de 30 apps verwijderd hopelijk helpt het een beetje met de battery life.
:strip_exif()/f/image/Of3xdc78nR2Knk4xUImb4YSR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door stin00 op 23-02-2022 11:07 ]
Dit lijkt wel op een wederopstanding van Vertu, maar dan via een andere fabrikant.g0tanks schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:14:
Mocht iemand nog 50k over hebben: https://www.realmicentral...2-ultra-for-nearly-50000/
[Afbeelding]
https://en.vertuonline.com/collections/ivertu
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Voor zover ik heb gelezen is het altijd alleen in Chrome geweest en ben jij de eerste die het in het algemeen ervaart.038Robijno schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:48:
[...]
Dacht gelezen te hebben dat er meerdere waren waarop het scherm opeens op zwart sloeg en dan een paar keer achter elkaar. Gewoon puur in de menu zelf enzo. Niet perse bij Chrome.
Als ik het zo lees denk ik dat het bij jou om een defect lijkt te gaan.
Enige wat er nog invloed op zou kunnen hebben softwarematig, is als je geen clean install hebt gedaan dit wel te doen.
Ik heb nog niet alles gelezen in dit topic, maar ik wil hier toch even iets over vertellen en wellicht komt dit ook wel bekend voor bij mensen die straks hun S22-serie in gebruik nemen. Onthoud dan wat ik hier vertel en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.NosferatuX schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 03:03:
Die zogenaamde "leerperiode" is wat mij betreft dikke onzin. Verzonnen door bepaalde mensen en dus een broodje aap verhaal.
Er zijn geen specs bekend in zowel de hardware en software waaruit dit zou blijken. Dit lijkt mij echt hele grote onzin om eerlijk te zijn.
En zelfs als het wel zo zou zijn, kan dat nooit een heel groot verschil geven. Kan gewoon niet. Wat zou er in zo een "leerperiode" moeten gebeuren dat de batterij opeens langer mee gaat.
Oh deze gebruiker maakt veel fotos dus we geven de camera minder stroom zodat de de bat langer mee gaat?
Wat wel zo is, is dat het een ontlaad en laad cycle van de bat kan duren voordat die optimaal werkt maar ook dat verschil is te verwaarlozen.
Er is gewoon geen "leerproces" feature die aan de hand van een individuele gebruiker de batterij magisch 20% langer mee laat gaan. Als die feature er was, dan zou dat terug te vinden moeten zijn in de informatie over is SoC of het OS want dat zou echt big news zijn en een selling point.
Natuurlijk kan het zo zijn dat de software niet optimaal werkt en voor onnodig meer stroomverbruik zorgt. Dit is dan op te lossen door een update. Maar dat is iets heel anders.
Bij diverse persoonlijke accu testen is toch wel gebleken dat er een leercurve is voor de accu. Na 2-3 volledige ladingen, is de batterij pas betrouwbaar te noemen. Dit is niet wetenschappelijk door mij bewezen ofzo, maar dit is wel wat ik in de praktijk zie, na mijn ervaring met +- 35 verschillende telefoons die volledig door mij zijn getest in de afgelopen 10 jaar.
Na deze "leercurve" van een aantal volledige ladingen is het percentage van de accu dus een stuk betrouwbaarder.
Ik zag in veel verschillende smartphone topics voorbij komen dat mensen na 2 dagen lopen te klagen dat de accu zo slecht is. Als ik voorstel om nog een weekje te wachten, dan staat die accu percentage bijvoorbeeld niet meer op 20% na 1 dag, maar bleef het op 40-50% steken. Dit is dan vaak wel met nagenoeg dezelfde verbruik van apps e.d.
Uiteraard staat de eerste dag vaak in het teken van alle apps instellen e.d.
Bij mij (als reviewer) staat de eerste week vooral in het teken van benchmarks. Ik begin dan vaak met hardware benchmarks, met tussendoor een accu check die vaak 24 uur of langer duurt. Dit doe ik op een kaal systeem zonder social media apps of andere zaken. De telefoons zijn dan slechts voorzien van benchmark apps.
Inderdaad, mensen vergeten vaak ook dat ze de 1e week zoveel met hun telefoon doen omdat het "nieuw" is. Na 2 weken gebruik je hem gewoon weer zoals je voorheen met je oude ook deed. Dan pas kan je echt testen of je accu goed of slechter is dan je oude telefoon.Kiswum schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:23:
[...]
Ik heb nog niet alles gelezen in dit topic, maar ik wil hier toch even iets over vertellen en wellicht komt dit ook wel bekend voor bij mensen die straks hun S22-serie in gebruik nemen. Onthoud dan wat ik hier vertel en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Bij diverse persoonlijke accu testen is toch wel gebleken dat er een leercurve is voor de accu. Na 2-3 volledige ladingen, is de batterij pas betrouwbaar te noemen. Dit is niet wetenschappelijk door mij bewezen ofzo, maar dit is wel wat ik in de praktijk zie, na mijn ervaring met +- 35 verschillende telefoons die volledig door mij zijn getest in de afgelopen 10 jaar.
Na deze "leercurve" van een aantal volledige ladingen is het percentage van de accu dus een stuk betrouwbaarder.
Ik zag veel verschillende smartphone topics voorbij komen dat mensen na 2 dagen lopen te klagen dat de accu zo slecht is. Als ik voorstel om nog een weekje te wachten, dan staat die accu percentage bijvoorbeeld niet meer op 20% na 1 dag, maar bleef het op 40-50% steken. Dit is dan vaak wel met nagenoeg dezelfde verbruik van apps e.d.
Uiteraard staat de eerste dag vaak in het teken van alle apps instellen e.d.
Bij mij (als reviewer) staat de eerste week vooral in het teken van benchmarks. Ik begin dan vaak met hardware benchmarks, met tussendoor een accu check die vaak 24 uur of langer duurt. Dit doe ik op een kaal systeem zonder social media apps of andere zaken. De telefoons zijn dan slechts voorzien van benchmark apps.
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Bij 2 simkaarten, staat nu ingesteld dat je sim1 gebruikt voor bellenRikkert. schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:18:
[Afbeelding]
Goede toevoeging, daarbij is het dus wel het geval dat Wi-Fi calling aan staat.SuperVeloce schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:26:
[...]
Bij 2 simkaarten, staat nu ingesteld dat je sim1 gebruikt voor bellen
[ Voor 3% gewijzigd door Koldur op 23-02-2022 11:32 ]
Over fast charging gesproken. Het blijkt dat het ene merk de specificaties anders interpreteert dan de ander Zo zou een 100Watt lader uiteindelijk een lagere wattage in de telefoon krijgen:KleineAap schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:30:
Volgens mij maakt het voor je accu niet erg uit of je fast charging gebruikt, dat heeft te maken met dat het echte fast chargen alleen gebeurd wanneer je accu leeg genoeg is, zodra je accu rond de 70% vol is zie je dat het laad wattage inzakt om je accu te beschermen. Dus voor je accu zou het niet veel uit moeten maken. De grootste vijand is warmte, dat is slecht voor je accu, maar volgens mij wordt ook dat meestal wel in de gaten gehouden door fabrikanten.
Je kan je afvragen of de Chineese merken die nu naar de 100W fast charging gaan ook een beetje zuinig zijn met de accu's, maar volgens mij werkt het stiekem zo dat ze vaak de accu in losse cellen verdelen (dus bijv eigenlijk 3 mini accu's) waardoor je gewoon 3 keer een accu met 30W kan laden.
Voor mij persoonlijk is fast charging vooral relevant als ik denk "oef dat wordt krap de rest van de dag en ik ga over een half uurtje de deur uit", dan is het handig om even snel een halve dag in de accu te kunnen laden. Verder mag er prima langzaam geladen worden.
https://www.androidauthor...ings-smartphones-3110772/
Het is erg fijn als het werkt (snelladen), want met de Galaxy Flip 3 en mijn tijdelijke Moto G200, zou snelladen wel een uitkomst zijn geweest. 1 procent per minuut is echt niet meer fijn in deze tijden, vooral als je denkt dat je wel goed kan bijladen in de auto of op je nachtkastje.
Komt daarna wel weer terug.
Hebben meer mensen hier last van?
Ik moet me eens verdiepen in een S22 ultra camera guide haha
Ik heb de ultra nu sinds zaterdag en heb tot nu toe max 5:30 SOT gehaald. Heb jij iets geoptimaliseerd ofzo? (of niets overgezet misschien van een andere telefoon?) Mijn 3 jaar oude huawei P30 pro haalde ook rond 5 uur SOT dus het voelt momenteel een beetje als een downgrade.stin00 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:04:
[...]
Gisteren haalde ik met 48 uur op één lading zo'n 7 uur SOT (en dus 41 uur standby) met nog 8% batterij overBen benieuwd of al m'n optimalisaties van vandaag er nog wat meer uit weten te persen.
[Afbeelding]
Die van mij is momenteel ook vergelijkbaar met mijn P30.cj1181 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:12:
[...]
Ik heb de ultra nu sinds zaterdag en heb tot nu toe max 5:30 SOT gehaald. Heb jij iets geoptimaliseerd ofzo? (of niets overgezet misschien van een andere telefoon?) Mijn 3 jaar oude huawei P30 pro haalde ook rond 5 uur SOT dus het voelt momenteel een beetje als een downgrade.
Misschien dat de ultra het na een weekje beter zal doen, maar laten we eerlijk zijn, Huawei was heel goed met battery management en met veel te halen uit een relatief kleine batterij.
Mijn beperkt ervaring met Huawei is dat ze ook veel winst halen door extreem agressief achtergrond processen te stoppen.izzet3838 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:16:
[...]
Die van mij is momenteel ook vergelijkbaar met mijn P30.
Misschien dat de ultra het na een weekje beter zal doen, maar laten we eerlijk zijn, Huawei was heel goed met battery management en met veel te halen uit een relatief kleine batterij.
Klopt, maar je kan apps die je belangrijk vindt prioriteit geven waardoor ze niet sluiten in de achtergrond.Franco10 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:22:
[...]
Mijn beperkt ervaring met Huawei is dat ze ook veel winst halen door extreem agressief achtergrond processen te stoppen.
Dat deed ik met bv Whatsapp, eufy,...
Het punt was dat ik echt gekke accuzuur had
:strip_exif()/f/image/ZZGtAnJblGikI5FAyKCWhab6.jpg?f=fotoalbum_large)
(Dit is na bijna 3 jaar, altijd opgeladen met de 40w snelladen).
:strip_exif()/f/image/XyP4OwUAEeSOqOWCIXSt7ln0.jpg?f=fotoalbum_large)
had je voor het wipen je google account er wel afgehaald? anders vereist hij die weer als eerste login.Sjoerd611 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:29:
Vraagje, ik heb zojuist mijn Oneplus 7 Pro gewiped om op te sturen voor de Samsung inruil deal. Echter zie ik nu ik het apparaat voor de zekerheid nog een keer opstart linksbovenin de notificatiebalk een slotje staan. Ik neem aan dat 'ie dan toch nog ergens gelocked is ofzo? Ik kom er echt niet uit.. iemand die mij uit de brand kan helpen?![]()
[Afbeelding]
Welke DNS heb je ingesteld?Sjoerd_r schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:21:
[Afbeelding]
Ik krijg er nu ook meer SOT uit dan in het begin, vandaag optimalisaties doorgevoerd ( bloatware eraf, DNS ingesteld en animatiesnelheden aangepast )
Ben benieuwd of dit nog wat extra geeft.
Nope, ik heb het toestel gewoon uitgeschakeld & ben d.m.v. een toetsencombinatie bootloader gekomen om daar vervolgens alles te verwijderen. Dank voor de tip, ik ga het meteen even proberen!golden1988 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:32:
[...]
had je voor het wipen je google account er wel afgehaald? anders vereist hij die weer als eerste login.
Het is gelukt, dankjewel! Was waarschijnlijk een hoop drama geworden als ik 'm zo had opgestuurd..
[ Voor 10% gewijzigd door Sjoerd611 op 23-02-2022 13:46 ]
dan zit inderdaad de lock er nog op, even opnieuw inloggen op het toestel, dan eerst het google account verwijderen voordat je de wipe doet en zou het goed moeten gaan:)Sjoerd611 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:36:
[...]
Nope, ik heb het toestel gewoon uitgeschakeld & ben d.m.v. een toetsencombinatie bootloader gekomen om daar vervolgens alles te verwijderen. Dank voor de tip, ik ga het meteen even proberen!
Ik heb trouwens de verzendbevestiging van mijn s22 ontvangen, maar geen mail over het inruilen, wanneer heb jij daar gegevens over ontvangen?
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos