Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Sjoerd611 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:36:
[...]

Nope, ik heb het toestel gewoon uitgeschakeld & ben d.m.v. een toetsencombinatie bootloader gekomen om daar vervolgens alles te verwijderen. Dank voor de tip, ik ga het meteen even proberen!

Het is gelukt, dankjewel! Was waarschijnlijk een hoop drama geworden als ik 'm zo had opgestuurd..
Dit kun je het beste nooit meer doen, tenzij het echt niet anders kan.

Hiermee kun je bij Xiaomi ervoor zorgen dat de volgende eigenaar zichzelf moet aanmelden met jouw Xiaomi account (en die vergeten veel mensen erg snel). Bij alle overige smartphones moet je na de wipe, ook nog inloggen met het Google account die is gekoppeld aan de smartphone, zoals hier het geval was.

Dus telefoon wissen: altijd kiezen voor Factory reset vanuit de telefoon (eventueel kun je je vooraf wel afmelden bij de ingestelde accounts).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Hebben jullie de oplader van het inruiltoestel meegestuurd? Vind het maar onzin, die kan ik nog goed gebruiken voor een ander toestel. Zeker nu je ze er niet meer standaard bij krijgt. Volgens mij hebben de juridisch ook geen poot om op te staan mocht je deze niet meesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:43
Sjoerd611 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:09:
Hebben jullie de oplader van het inruiltoestel meegestuurd? Vind het maar onzin, die kan ik nog goed gebruiken voor een ander toestel. Zeker nu je ze er niet meer standaard bij krijgt. Volgens mij hebben de juridisch ook geen poot om op te staan mocht je deze niet meesturen.
Los van dat ze hun eigen voorwaarden stellen aan hun eigen acties en ik dus zou zeggen dat ze juridisch zat poten zouden hebben om op te staan heb ik wel begrepen dat ze er sowieso niet moeilijk over doen en het dus geen issue zou (moeten) zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:43
golden1988 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:46:
[...]
Ik heb trouwens de verzendbevestiging van mijn s22 ontvangen, maar geen mail over het inruilen, wanneer heb jij daar gegevens over ontvangen?
Wel een leverbevestiging, maar nog niet verzonden. Volgend de link is ie ook alleen maar aangemeld en kan ik niet een eerdere levering dan vrijdag kiezen.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

Rio

Ik heb al een boek

Sjoerd611 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:29:
Vraagje, ik heb zojuist mijn Oneplus 7 Pro gewiped om op te sturen voor de Samsung inruil deal. Echter zie ik nu ik het apparaat voor de zekerheid nog een keer opstart linksbovenin de notificatiebalk een slotje staan. Ik neem aan dat 'ie dan toch nog ergens gelocked is ofzo? Ik kom er echt niet uit.. iemand die mij uit de brand kan helpen? O+
[Afbeelding]
Dat is Factory Reset Protection, dat is geen error, maar een feature 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-09 04:40
Heb vandaag de eerste haperingen gezien... gebruik alleen samsung browser... was nu in de samsung browser film aan het streamen.. pop up video gestart toen multitasken naar chrome om iets te googlen om whatsapp bericht te antwoorden..en toen zwart scherm.. audio liep nog door.... one Ui crash... nadat one ui restart kon ik weer naar homescreen..maar toen ik chrome weer wilde openen liep die weer vast. Toen maar even chrome gestopt en gegevens/cach gewist ..alles werkt weer maar kan de fout ook niet reproduceren... gelukkig nog niet de paarse streep onzin want dat is echt geen software fout.. anders had iedereen die met exynos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:57

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
S22 Ultra review van Marques Brownlee:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:53
Ikbenjelly schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:09:
Heb vandaag de eerste haperingen gezien... gebruik alleen samsung browser... was nu in de samsung browser film aan het streamen.. pop up video gestart toen multitasken naar chrome om iets te googlen om whatsapp bericht te antwoorden..en toen zwart scherm.. audio liep nog door.... one Ui crash... nadat one ui restart kon ik weer naar homescreen..maar toen ik chrome weer wilde openen liep die weer vast. Toen maar even chrome gestopt en gegevens/cach gewist ..alles werkt weer maar kan de fout ook niet reproduceren... gelukkig nog niet de paarse streep onzin want dat is echt geen software fout.. anders had iedereen die met exynos
Heb jij je scherm op Vivid of natural ingesteld?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
Koldur schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:19:
[...]

Heb jij je scherm op Vivid of natural ingesteld?
Heb op Vivid.... qhd 120hz.... natural vivid maakt niet uit.... kan de fout nu niet reproduceren heb 30 tabbladen in samsung browser en 6 in chrome ben heen weer aan het schakelen tijdens typen van dit bericht alles werkt. Die paarse strepen die je online ziet heeft te maken met slechte display of connectie had het met mn s7edge... door te drukken op het scherm ging het soms weg of helderheid te veranderen... na een paar weken viel het scherm helemaal uit... had een tab s7+ met zelfde.. gelijk terug gestuurd en andere gekocht.
Chrome crash leek op software... aliexpress zag ik ook een app foutmelding verschijnen...even opnieuw geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikbenjelly
Dat zou ik ook zeggen als ik samsung was....als je toestel gewoon houdt moet je zelf terugsturen en garantie kwestie van maken .mag hopen dat het geen note 7 debacle word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 22:43
timmie271 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:24:
[...]

Wel een leverbevestiging, maar nog niet verzonden. Volgend de link is ie ook alleen maar aangemeld en kan ik niet een eerdere levering dan vrijdag kiezen.
Hier ook zojuist een leverbevestiging gekregen, dus aangemeld. Twijfel wel of het niet alleen de Buds zijn die ze gaan leveren. Wordt de reguliere S22 ook al verstuurd vanaf 24 feb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyunikeon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:28
Casual_T schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:02:
[...]

Hier ook zojuist een leverbevestiging gekregen, dus aangemeld. Twijfel wel of het niet alleen de Buds zijn die ze gaan leveren. Wordt de reguliere S22 ook al verstuurd vanaf 24 feb?
Ik krijg mijn S22 Plus ook vrijdag. Op de order pagina zie ik mijn IMEI ook al staan. En volgens eerdere berichten krijg je de Buds gelijk bij je bestelling mits je bij Samsung hebt besteld. Anderen moet dit via de promotie pagina aanvragen.

EDIT: Ik zie ook de serienummers van mn Buds nu

[ Voor 4% gewijzigd door kyunikeon op 23-02-2022 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
kyunikeon schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:04:
[...]
Ik krijg mijn S22 Plus ook vrijdag. Op de order pagina zie ik mijn IMEI ook al staan. En volgens eerdere berichten krijg je de Buds gelijk bij je bestelling mits je bij Samsung hebt besteld. Anderen moet dit via de promotie pagina aanvragen.
Serie en IMEI nummer zijn hier ook toegevoegd zie ik nu idd. Dus nu moeten ze alleen de spullen nog even bezorgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:43
Ikbenjelly schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:53:
[...]

Dat zou ik ook zeggen als ik samsung was....als je toestel gewoon houdt moet je zelf terugsturen en garantie kwestie van maken .mag hopen dat het geen note 7 debacle word
Krijg je een andere met hetzelfde probleem aangezien alles 'gewoon' wijst op een software issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1989
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-01 22:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emrYjiKUTOtla6kq3D2zdVUj2Kk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fkr05gv9Ri3abNCfmy65MZD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind dit toch echt niet slecht voor een telefoon die ik volop aan het instellen ben. Heb gekozen voor een clean install en heb daarom iets van 60+ apps moeten installeren.

5G staat uit, AOD aan, scherm op levendig en FHD+ (niet de allerhoogste)

[ Voor 6% gewijzigd door ronald1989 op 23-02-2022 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Ikbenjelly schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:47:
[...]

Heb op Vivid.... qhd 120hz.... natural vivid maakt niet uit.... kan de fout nu niet reproduceren heb 30 tabbladen in samsung browser en 6 in chrome ben heen weer aan het schakelen tijdens typen van dit bericht alles werkt. Die paarse strepen die je online ziet heeft te maken met slechte display of connectie had het met mn s7edge... door te drukken op het scherm ging het soms weg of helderheid te veranderen... na een paar weken viel het scherm helemaal uit... had een tab s7+ met zelfde.. gelijk terug gestuurd en andere gekocht.
Chrome crash leek op software... aliexpress zag ik ook een app foutmelding verschijnen...even opnieuw geïnstalleerd
Misschien speelt er nog een factor mee, maar als vivid het oplost voor die andere mensen, lijkt het juist niet hardware gerelateerd.
De bewijzen die er nu zijn dat zo goed als iedereen, behalve jij, met een Exynos het probleem heeft met alleen de natural mode in specifieke condities, zijn duidelijk.

Heb jij ook een Ultra? Of een normale of de +? Het probleem lijkt alleen bij de Ultra voor te komen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:39
Koldur schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:16:
[...]

Misschien speelt er nog een factor mee, maar als vivid het oplost voor die andere mensen, lijkt het juist niet hardware gerelateerd.
De bewijzen die er nu zijn dat zo goed als iedereen, behalve jij, met een Exynos het probleem heeft met alleen de natural mode in specifieke condities, zijn duidelijk.

Heb jij ook een Ultra? Of een normale of de +? Het probleem lijkt alleen bij de Ultra voor te komen.
ik ook de ultra...en ook op vivid 120hz en nog geen paarse balk gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Michel242186 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:20:
[...]

ik ook de ultra...en ook op vivid 120hz en nog geen paarse balk gezien.
Het probleem komt volgens de berichten alleen voor in natural ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Koldur schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:22:
[...]

Het probleem komt volgens de berichten alleen voor in natural ;)
ah dacht juist vivid mode..haha...dan klopt het dus wel dat ik geen problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Michel242186 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:23:
[...]

ah dacht juist vivid mode..haha...dan klopt het dus wel dat ik geen problemen heb.
Ja en volgens het Tweakers artikel zou het niet bij alle Exynos Ultra's zo zijn. Dat op zich is wel een tikkeltje apart, tenzij er verschillende type schermen gebruikt worden. Maar ook dat is niet heel logisch gezien Samsung zelf de schermen fabriceert.

Er is een kansje dat het een hardware probleem is, maar het is niet erg aannemelijk. Als het probleem alleen bij het ontgrendelen plaatsvinden lijkt het gewoon een aansturingsprobleem.
Als het ook voorkomt bij video afspelen e.d. dan is het een teken dat het een hardware probleem zal zijn. Maar daar heeft nog niemand melding van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Michel242186 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:23:
[...]

ik heb het nog even met de andere modus geprobeerd maar dan ook geen problemen heb waarschijnlijk een goed scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Kijk.. ik ben dus niet de enige die de notifcaties amper nog voelt trillen. Inmiddels een ander vibratie patroon ingesteld en dat helpt gelukkig redelijk. Vreemde keuze van Samsung wel. Wellicht heeft het te maken met ruimtebesparing voor de S-pen? Verder kan ik me aardig vinden in zijn mening, op de speaker na dan. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoerd611 op 23-02-2022 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 08:38
Sjoerd611 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:43:
[...]

Kijk.. ik ben dus niet de enige die de notifcaties amper nog voelt trillen. Inmiddels een ander vibratie patroon ingesteld en dat helpt gelukkig redelijk. Vreemde keuze van Samsung wel. Wellicht heeft het te maken met ruimtebesparing voor de S-pen? Verder kan ik me aardig vinden in zijn mening, op de speaker na dan. :+
Haha bijzonder. Ik heb zaterdag op de ultra juist die vibratie voor notifications op de allerlaagste stand gezet omdat ik iedere keer het gevoel had dat ik gebeld werd. Ik vind het zelfs op die stand nog steeds vrij hard trillen. Het is denk ik net wat je gewend was bij een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjberkhof
  • Laatst online: 22-12-2024
Mijn verbruik s22 ultra... heb uurtje league of legends gespeeld, comfortabel op whatsapp gezeten, pakweg uurtje gebeld en een stuk of 10 fotos gemaakt. 20% verbruikt in totaal. Not bad... not bad at all. Moet zeggen, im impressed.

Als ze steam link werkend maken met deze phone vind ik het verruit de telefoon met de beste functionaliteit. Inclusief de iphone 13 pro max.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6m7R4xmkkvb0Jcs3sOuZkmZexU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W81xgWo01AAhsJqoV2YeWrD9.jpg?f=fotoalbum_large

Edit
Was vergeten dat het uurtje gebeld via mijn tablet was.
Edit2
Vermeld om welke telefoon het gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door tjberkhof op 23-02-2022 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
ronald1989 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:15:
[Afbeelding]

Ik vind dit toch echt niet slecht voor een telefoon die ik volop aan het instellen ben. Heb gekozen voor een clean install en heb daarom iets van 60+ apps moeten installeren.

5G staat uit, AOD aan, scherm op levendig en FHD+ (niet de allerhoogste)
tjberkhof schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:21:
Mijn verbruik... heb uurtje league of legends gespeeld, comfortabel op whatsapp gezeten, pakweg uurtje gebeld en een stuk of 10 fotos gemaakt. 20% verbruikt in totaal. Not bad... not bad at all. Moet zeggen, im impressed.

Als ze steam link werkend maken met deze phone vind ik het verruit de telefoon met de beste functionaliteit. Inclusief de iphone 13 pro max.
[Afbeelding]

Edit
Misschien erbij vermelden om welk model het gaat? Het zal waarschijnlijk om de Ultra gaan, maar sommigen hebben al een Plus in handen en binnenkort wordt het standaardmodel ook geleverd.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 20:39
Ik heb nu elke keer dat als mijn telefoon in mijn broekzak zit die gekke dingen gaat doen op het vergrendelscherm, hij unlockt niet maar het is vooral vervelend als ik muziek afspeelt want dan skipt doe nummers enzo.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhostriderR32
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-10-2024
Op reddit komen steeds meer berichten naar boven dat de xclipse 920 gpu geknepen word kwa performance. Ben benieuwd of dat na de eerste stabiele update nog steeds zo is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:42
tjberkhof schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:21:
Mijn verbruik... heb uurtje league of legends gespeeld, comfortabel op whatsapp gezeten, pakweg uurtje gebeld en een stuk of 10 fotos gemaakt. 20% verbruikt in totaal. Not bad... not bad at all. Moet zeggen, im impressed.

[Afbeelding]

Edit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYwG4YFFF3AyoyzbcasvfeBSazU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9MxNe27jy4HtsykvVbT7phQ2.jpg?f=fotoalbum_large
Ff hier klikken :+

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

S22+ review op gsmarena:

YouTube: Samsung Galaxy S22+ full review

Opvallend in de bijbehorende geschreven review:

Exynos komt er best goed uit.
Batterijduur toch wat minder dan S21+, maar in orde.
'Detail enhancer' werkt goed: 50MP modus voor meer details bij daglicht vooral.
De 70mm camera is echt goed en zeker de video er van.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2022 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:40
Ikbenjelly schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:09:
Ik ben gestopt met de Chrome browser. Lijkt nog niet goed te werken. Was een paar jaar terug ook al een issue dat Chrome haperde tijdens het scrollen en dat moest ook eerst met een update verholpen worden wat trouwens lang heeft geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Misschien een hele stomme vraag, maar wat is nou de beste optie voor de normale point & shoot fotografie. Bovenin de camera app kun je namelijk kiezen tussen 3:4 of 3:4 (108MP). 108MP lijkt mij logischerwijs de beste lens, maar aangezien hij deze niet standaard selecteert neem ik aan dat er een reden voor is. De kleuren zijn ook iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 10:52
Garret1410 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:49:
[...]

Ik ben gestopt met de Chrome browser. Lijkt nog niet goed te werken. Was een paar jaar terug ook al een issue dat Chrome haperde tijdens het scrollen en dat moest ook eerst met een update verholpen worden wat trouwens lang heeft geduurd.
Weet je of dit ook voor Brave browser geldt vermits deze op Chromium gebaseerd is?
Vind ik namelijk wel een heel aangename browser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Laatst online: 23-09 07:45
Sjoerd611 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:59:
Misschien een hele stomme vraag, maar wat is nou de beste optie voor de normale point & shoot fotografie. Bovenin de camera app kun je namelijk kiezen tussen 3:4 of 3:4 (108MP). 108MP lijkt mij logischerwijs de beste lens, maar aangezien hij deze niet standaard selecteert neem ik aan dat er een reden voor is. De kleuren zijn ook iets anders.
108 MP heeft wel de meeste pixels echter o.a. het dynamisch bereik in een foto is beter als je een foto met lagere resolutie als output neemt. In dat geval worden dan groepen van een vast aantal pixels (8?) samengenomen en gecombineerd tot een nieuwe pixel op de foto.
Ik neem aan dat je dit bedoeld met jouw vraag. Verschillen zijn vaak subtiel echter in de reviews van gsmarena.com wordt dit vaak goed uitgelegd en zijn vaak vergelijkbare foto's te zien ter eigen beoordeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
Garret1410 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:49:
[...]

Ik las op reddit de volgende oplossing (ik kan het zelf niet uitvoeren) :
  • Open chrome and write this link:
  • chrome://flags/#disable-surface-control
  • Search for surface control.
  • Disable surface control in Chrome.
  • Please try this and say if you still experience this issue. (I can't test it cuz i don't have S22 ultra delivered)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd_r
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-06 07:34
Fred13 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:16:
[...]

Ik las op reddit de volgende oplossing (ik kan het zelf niet uitvoeren) :
  • Open chrome and write this link:
  • chrome://flags/#disable-surface-control
  • Search for surface control.
  • Disable surface control in Chrome.
  • Please try this and say if you still experience this issue. (I can't test it cuz i don't have S22 ultra delivered)
Ik had dit al eerder gedaan en voor mij was het de oplossing. Geen zwarte schermen meer en ik kan gewoon Chrome gebruiken. Ik hou er niet van om steeds andere browsers te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:42
Sjoerd_r schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:58:
[...]

Ik had dit al eerder gedaan en voor mij was het de oplossing. Geen zwarte schermen meer en ik kan gewoon Chrome gebruiken. Ik hou er niet van om steeds andere browsers te proberen.
Firefox is ook wel goed en fijne is je kan ublock als addon gebruiken

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd_r
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-06 07:34
SuperVeloce schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:59:
[...]

Firefox is ook wel goed en fijne is je kan ublock als addon gebruiken
Been there, done that maar kon niet wennen :Y

Als blocker heb ik nextdns, filtert het aan de voorkant al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
ik heb het liefst de URL balk van Chrome onderaan ivm het grote scherm van de S22 Ultra maar dat is niet meer mogelijk volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Zo, toch maar besteld. Mag dan geen grote upgrade zijn t.o.v. mijn S20+ maar wel als ik die doorschuif naar de zakelijke rol waar ik nu een S10 heb. Dat abonnement maar verlengd met maximaal maandbedrag op toestel. Wordt het maandbedrag wel €57,50 waar ik nu €15 betaal maar ik krijg €50 per maand van de werkgever om een telefoon te verzorgen. Privé houd ik vast aan mijn sim-only abo uit het jaar kruik, die ga ik niet opgeven. :P
Ben benieuwd, hopelijk worden de rozestrepen in de komende dagen opgelost.

[ Voor 38% gewijzigd door .Sjoerd op 23-02-2022 21:32 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Michel242186 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:21:
ik heb het liefst de URL balk van Chrome onderaan ivm het grote scherm van de S22 Ultra maar dat is niet meer mogelijk volgens mij?
Bij Firefox zit het onderaan.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rikkert.
  • Laatst online: 17-09 22:44
Zo, vandaag een hoop verwijderd.
Eens kijken of het nu nog beter kan met die batterij :)

Youtube en Firefox grootste verbruikers, maar heb het dan ook veel open.

Voor geïnteresseerden, heb uit deze post een hoop verwijderd.
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Met adbappcontrol maak je ook meteen backups van de apks en kun je ze dus snel weer installeren, mocht het niet werken.

Mocht je nog verwijder tips hebben, hoor ze graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 20:39
Rikkert. schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:58:

Met adbappcontrol maak je ook meteen backups van de apks en kun je ze dus snel weer installeren, mocht het niet werken.

Laat maar weten of het nut heeft, ben zelf niet zo'n fan van van alles te verwijderen, maar mocht het veel schelen dan is het de moeite waard natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rikkert.
  • Laatst online: 17-09 22:44
Jamesl schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:12:
[...]

Laat maar weten of het nut heeft, ben zelf niet zo'n fan van van alles te verwijderen, maar mocht het veel schelen dan is het de moeite waard natuurlijk :)
Ja snap ik, kijk het komende dagen even aan en laat het van het weekend weten of het echt de moeite waard is.

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Vriend van me heeft met zn nieuwe s22 ultra al 2x het probleem gehad dat je hem niet hoort tijdens normaal bellen..je hoort dan helemaal niks. Na soft reset doet die het wel weer maar het is dus al wel 2x voorgevallen. Via whats app bellen loopt het wel gewoon goed. Hij kijkt het nog even aan en gaat hem anders omruilen.

Anderen die dit ook herkennen?

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 22:58
GhostriderR32 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:40:
Op reddit komen steeds meer berichten naar boven dat de xclipse 920 gpu geknepen word kwa performance. Ben benieuwd of dat na de eerste stabiele update nog steeds zo is..
Lijkt me stug ... Waarom zou Samsung dat doen (het knijpen) en later met een update komen waarbij het opeens allemaal veel beter draait ???

Als hij ongeknepen prima zou kunnen draaien dan hadden ze dan direct wel gedaan want dat doet het model alleen maar goed.
Tot op de dag van vandaag is het beeld van de 2200 op zijn minst vaag te noemen en dat is niet waar je als commercieel bedrijf voor kiest.

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:24
Ik wilde zojuist iets instellen waar ik een pincode voor nodig had. Ik heb echter geen pincode aan gemaakt.
Ik log in via mijn vinger.

Is er toevallig een standaard pincode? Is een manier om de pincode te wijzigen zonder telefoon te resetten?
satshow schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 06:13:
Ik wilde zojuist iets instellen waar ik een pincode voor nodig had. Ik heb echter geen pincode aan gemaakt.
Ik log in via mijn vinger.

Is er toevallig een standaard pincode? Is een manier om de pincode te wijzigen zonder telefoon te resetten?
0000 of 1234

• satshow
Beide geprobeerd werken niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
satshow schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 06:32:
[...]

Beide geprobeerd werken niet.
Dan denk ik dat je weinig anders overblijft dan een reset of de instelling niet te veranderen.
Je zou eens opnieuw kunnen opstarten, dat lost niet zelden vreemde zaken op, als er dan weer om een pincode gevraagd wordt, is er toch een pincode aangemaakt.

• satshow
Peatsmoke schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 06:40:
[...]

Dan denk ik dat je weinig anders overblijft dan een reset of de instelling niet te veranderen.
Je zou eens opnieuw kunnen opstarten, dat lost niet zelden vreemde zaken op, als er dan weer om een pincode gevraagd wordt, is er toch een pincode aangemaakt.
Straks doen als ik thuis ben. Mocht ik een reset moeten doen dan zet ik de gegevens van Google wel terug.
Neem aan dat het geen probleem oplevert, heb van de week een clean install gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikbenjelly
Daan2020 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 00:28:
Vriend van me heeft met zn nieuwe s22 ultra al 2x het probleem gehad dat je hem niet hoort tijdens normaal bellen..je hoort dan helemaal niks. Na soft reset doet die het wel weer maar het is dus al wel 2x voorgevallen. Via whats app bellen loopt het wel gewoon goed. Hij kijkt het nog even aan en gaat hem anders omruilen.

Bellen via wifi misschien uitzetten?
Sinds de introductie van bellen via wifi problemen mee gehad..zowel kpn en vodafone met samsung s8 s9..s10 .Tijdens gesprek ineens niks meer horen of bij het aannemen van gesprek. Zou het alleen gebruiken als je geen dekking hebt met 4g. Had de eerste dag ook 2 "gesprekken" waarbij ik niemand kon horen toen maar even gekeken en stond bellen via wifi aan in s22ultra... nu hopen dat het geen netwerk probleem is zoals vorig jaar met kpn en s20ultra 8)7 ..

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Daan2020 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 00:28:

Mijn vrouw heeft precies hetzelfde gehad met de S21. Het Samsung forum staat er vol mee en er is nog steeds geen oplossing vanuit Samsung. Jammer dat dit nieuwe model het nog steeds heeft.

Ik heb uiteindelijk allerlei van de workarounds geprobeerd die op de forums genoemd worden en eentje heeft uiteindelijk gewerkt (maar ik weet helaas niet meer welke....). Hoop dat ik het niet heb straks met de S22+.

• Ikbenjelly
Net een force reboot moeten doen... scherm touch werkte niet meer. Had de Spen gepakt air command menu kwam....Spen terug in maar air command menu bleef op homescreen. Kon notificatiebalk naar beneden swipen maar niks aan klikken spen kon ook niks selecteren alleen vegen.... :( ...ben al de update knop aan het spammen |:(
Heb trouwens nog niet de paarse strepen gezien... 120hz qhd vivid natural blahblah...jammer dat samsung apple verdienmodel kopieert.. maar moeten we ook samsung sheep worden :'(?

• izzet3838
Inderdaad vowifi afzetten helpt in veel gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hklink
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:29
Kan iemand vertellen/testen of de adaptive refresh rate van de Ultra of de Plus ook correct werkt bij het afspelen van content in 23.967/24fps (films) en 25/50fps (tv-uitzendingen)? Wordt de content dan vloeiend -dus zonder schokken ivm judder-weergegeven?

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Skating_vince schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:14:
[...]

Mijn vrouw heeft precies hetzelfde gehad met de S21. Het Samsung forum staat er vol mee en er is nog steeds geen oplossing vanuit Samsung. Jammer dat dit nieuwe model het nog steeds heeft.

Ik heb uiteindelijk allerlei van de workarounds geprobeerd die op de forums genoemd worden en eentje heeft uiteindelijk gewerkt (maar ik weet helaas niet meer welke....). Hoop dat ik het niet heb straks met de S21+.
Oh wow thanks..zie het idd al..de beerput gaat open. Hoe kan Samsung hier nog geen fix voor hebben uitgebracht? Ongelooflijk, zal die maat in ieder geval adviseren het om te gaan ruilen.

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-10 14:17
Rikkert. schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:58:

Zo dit scheelt enorm in batterij verbruik zeg! Top!

• SuperVeloce
Moet ik me ook in verdiepen, dat adb debloat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartje1983
SuperVeloce schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:59:
Moet ik me ook in verdiepen, dat adb debloat
Ging mij vooral om dit stuk:

Also some more important settings (mostly for battery):

Set Animation scales to 0.5 in developer settings to speed up menu transitions by a lot.

Turn on Wi-Fi Power Saving under Wi-Fi Settings

Turn on Dark Mode and use a browser that supports forcing Dark Mode on all websites (Chrome supports it with a flags workaround, look it up if interested)

Check for apps that use data in the background if you have a significantly limited plan under data usage and restrict them from using data in the background

Turn off S Pen functionality if you don't use a S Pen

Turn on adaptive battery and put all apps to deep sleep that don't need to run in the background and that you only use rarely. Put apps that you need to rely on to run at all times to never sleeping

Turn on Suspend Execution for cached apps in Developer settings (THIS ONE IS VERY IMPORTANT FOR BATTERY!)

• izzet3838
Bartje1983 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:59:
[...]

Turn on Suspend Execution for cached apps in Developer settings (THIS ONE IS VERY IMPORTANT FOR BATTERY!)
Wat doet deze juist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
Lijkt erop dat cached apps (die normaal doordraaien omdat ze in cache zitten) nu tijdelijk stoppen. Dit kan volgens mij wel tot gevolg hebben dat ze iets langzamer beschikbaar zijn (wel sneller dan volledig opnieuw laden) als ze weer actief worden. Of dit in de praktijk merkbaar is weet ik niet. Iemand ervaring mee ?

• izzet3838
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srlgU7AXsq-b5jJ-vsHNRTrw-ck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFEl7GUfmPzkYohrCDYomeTp.jpg?f=fotoalbum_large
Iedere keer dat ik opnieuw opstart krijg ik volgend bericht, kan ik dit ergens uitzetten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
hklink schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:30:
Kan iemand vertellen/testen of de adaptive refresh rate van de Ultra of de Plus ook correct werkt bij het afspelen van content in 23.967/24fps (films) en 25/50fps (tv-uitzendingen)? Wordt de content dan vloeiend -dus zonder schokken ivm judder-weergegeven?
Net even voor je getest met een refresh checker app op een S22 Ultra:

Ziggo GO live TV: 60Hz constant
Netflix film: 24Hz constant
NPO: 24Hz constant
Youtube: 30Hz constant

Weet je zo voldoende? :)

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 13:16
Vanmorgen had mijn S22 alle snelkoppelingen van de Samsung browser verwijderd. Deze gebruik ik vaak omdat het makkelijker is dan overal een App voor.
Hopelijk blijft het bij deze ene keer.

• hklink
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:29
stin00 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:24:
[...]

Bedankt. Jammer van Ziggo GO op 60hz ipv 50hz. NPO op 24hz is vreemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

stin00 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:24:
[...]

Tipje (ik hoop dat het ook werkt op een Samsung), je kunt het ook checken zonder losse (reclame) app.

Activeer de Developer/ontwikkelaars instellingen, ga naar Vernieuwingssnelheid Tonen en schakel die optie in. Hiermee kun je de refreshrate altijd in beeld krijgen (bovenin het hoekje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Kiswum schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:21:
[...]

Tipje (ik hoop dat het ook werkt op een Samsung), je kunt het ook checken zonder losse (reclame) app.

Activeer de Developer/ontwikkelaars instellingen, ga naar Vernieuwingssnelheid Tonen en schakel die optie in. Hiermee kun je de refreshrate altijd in beeld krijgen (bovenin het hoekje)
Reclame heb ik sowieso geen last van gelukkig 8) Maar even gecheckt en je suggestie werkt, stom dat ik daar niet aan had gedacht! Dank

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

stin00 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:24:
[...]

Reclame heb ik sowieso geen last van gelukkig 8) Maar even gecheckt en je suggestie werkt, stom dat ik daar niet aan had gedacht! Dank
Ik kwam er onlangs pas achter dat die optie bestond, het is mogelijk een nieuwe Android 11 feature. :)

• tjberkhof
Franco10 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:41:
[...]

Contractuele afspraken lijkt me sterk. Als dit al het geval is, denk ik dat het met name gaat om efficiëntie. Op max power zou de accuduur nog beroerder zijn.
Ja dat zou het ook zomaar kunnen zijn, dat ze ermee hopen met apple batterijduur te concureren.(en falen)

Edit
Foute quote gequote

[ Voor 38% gewijzigd door tjberkhof op 24-02-2022 12:29 ]

• izzet3838
Ik moet wel zeggen dat het overall navigeren niet echt smooth aanvoelt, ondanks het 120hz scherm.
Mijn P30 pro voelde met zijn 60hz scherm net wat soepeler.
Krijg soms rare artifacten bij het openen en sluiten van apps.
Zijn er nog mensen met een soortgelijke ervaring?
Hopelijk lossen ze het op met software.

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
Gebruiken jullie een specifieke app of routine om het verbruik tijdens idle te drukken? In mijn ervaring met Samsung toestellen is dat soms echt hit or miss met random nachten waarin ie 20% wegsnoept en nachten waar er maar 3% af gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartje1983
izzet3838 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:28:
Ik moet wel zeggen dat het overall navigeren niet echt smooth aanvoelt, ondanks het 120hz scherm.
Mijn P30 pro voelde met zijn 60hz scherm net wat soepeler.
Krijg soms rare artifacten bij het openen en sluiten van apps.
Zijn er nog mensen met een soortgelijke ervaring?
Hopelijk lossen ze het op met software.
Volg de stappen Reddit in de comment van RikkekT.
Onderaan de pagina staat een stuk over animaties. Bij mij voelt dit nu een stukje sneller.

• timmie271
Bartje1983 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:40:
[...]
Onderaan de pagina staat een stuk over animaties. Bij mij voelt dit nu een stukje sneller.
Dat is wat ik ook altijd direct naar 0.5 aanpas sinds de S5, anders lijkt het gewoon traag te gaan. Vind het ook altijd irritant als ik een telefoon moet gebruiken waar het nog op 1.0 staat.

• tjberkhof
Bomberman71 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 13:03:
[...]

Wat dacht je wellicht van een inferieur 4nm procede en waarbij ze dus te weinig chips maken die aan de eisen voldoen.
Door hem lager te klokken halen veel meer de eisen en haal je dus ook veel meer bruikbare SOC's uit een waver.a
Is niks nieuws hoor, en zelfs Apple doet dat met de nieuwe MBP en hun M1 pro en Max chips.
De cpu van de exynos2200 komt prima in de buurt van de snapdragon8gen1, de gpu van de exynos2200 is ontworpen door amd en die hebben inmiddels best wat ervaring.

Om de conclusie te stellen dat samsung een wellicht inferieure chipset verkoopt lijkt mij daarom te voorbarig, maar het zou idd zeker een mogelijkheid kunnen zijn.

Niet heel handig though, want als dit echt de reden blijkt te zijn ben ik voorgoed weg bij samsung.

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
izzet3838 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:31:
Iedere keer dat ik opnieuw opstart krijg ik volgend bericht, kan ik dit ergens uitzetten?
Ik had eigenlijk de stille hoop dat deze melding op de S22 Ultra niet meer zou komen, maar helaas begrijp ik nu (op de S20U heb ik hetzelfde).

Naar wat ik weet kan dit niet uitgezet worden.
Als iemand anders er een oplossing voor heeft, hoor ik het ook graag.

• Vruchtensap
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-02 22:22
De eerste software update voor de S22 serie komt eraan! De update wordt nu uitgerold in Egypte en Afghanistan.

https://www.sammobile.com...security-update-released/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Vruchtensap schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:42:
De eerste software update voor de S22 serie komt eraan! De update wordt nu uitgerold in Egypte en Afghanistan.

Why the hell beginnen in Afghanistan en Egypte?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• izzet3838
MarkHero schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:53:
[...]

Samsung's main markt :D

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:47

Oekol

waka waka hey hey

MarkHero schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:53:
[...]

In some countries, the smartphones might ship with the February 2022 security update pre-installed.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• stin00
  • Niet online
Vruchtensap schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:42:

Wilde hem handmatig flashen maar een download bij Sammobile duurt 12 uur omdat ze je snelheid afknijpen. Heb ook geen VPN die naar Egypte of Afghanistan kan helaas. Dus dan maar even wachten :+ Kan nergens een download vinden.

• Vruchtensap
Kiswum schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:21:
[...]

Kleine toevoeging: deze instelling is niet helemaal accuraat. De S22 Ultra kan naar 1hz, maar de cijfertjes bovenin zullen niet lager dan 24hz gaan.

Bij de S21 Ultra was dit probleem er ook al; de cijfertjes gingen niet lager dan 48hz, maar volgens Andrei F. (werkte bij Anandtech) kan de S21 Ultra wel degelijk naar 10hz.

Daarnaast had iemand op Reddit met de Pixel 6 Pro wat testjes uitgevoerd en hij kwam er ook achter dat die refresh rate instelling niet helemaal klopte. https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Vruchtensap schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:06:
[...]

Kleine toevoeging: deze instelling is niet helemaal accuraat. De S22 Ultra kan naar 1hz, maar de cijfertjes bovenin zullen niet lager dan 24hz gaan.

Bij de S21 Ultra was dit probleem er ook al; de cijfertjes gingen niet lager dan 48hz, maar volgens Andrei F. (werkte bij Anandtech) kan de S21 Ultra wel degelijk naar 10hz.

Daarnaast had iemand op Reddit met de Pixel 6 Pro wat testjes uitgevoerd en hij kwam er ook achter dat die refresh rate instelling niet helemaal klopte. https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
Kan de S22 Ultra echt naar 1 Hz? Aangezien Samsung eerst 10 Hz als laagste claimde en dat daarna naar 48 Hz heeft aangepast: https://www.tomsguide.com...pecs-heres-whats-going-on

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Vruchtensap schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:06:
[...]

Wat ik heb gemerkt bij mijn Motorola, is dat de cijfers 144Hz aangeven als ik het daar vast op zet. Als ik de automatische stand gebruik, dan gaat het scherm van 48 en 120Hz.

Het zou dus ook kunnen dat het scherm het wel aankan, maar dat de automatische instellingen maar een beperkte range kiezen. Je zou namelijk verwachten dat de interne waardes beter zouden kloppen dan losse apps.

Een externe meting kan dan wel weer accurater zijn, dan een benchmark vanuit het toestel.

Aanvulling:
https://nl.hardware.info/...laimde---update-statement

We hebben een reactie ontvangen van Samsung. Hieruit lijkt het dat het display zelf inderdaad minimaal 48 beelden per seconde weergeeft. Echter worden er slechts 10 beelden per seconde gerenderd, wat energie zou besparen.

Het volledige statement vanuit Samsung is als volgt
:
We willen duidelijkheid scheppen over de refresh rate van het scherm voor Galaxy S22 en S22+. Hoewel de weergavecomponent van beide apparaten 48 tot 120 Hz ondersteunt, biedt Samsungs gepatenteerde technologie instelbare refresh rates van het scherm, waarbij gegevensoverdrachtsnelheden van AP naar scherm kunnen worden geminimaliseerd tot 10 Hz om stroomverbruik te besparen. De refresh rate van het scherm werd oorspronkelijk vermeld tussen 10 en 120 Hz (10 tot 120 frames per seconde). Later hebben we ervoor gekozen deze specificatie te communiceren in lijn met de algemeen erkende industriestandaard
.

[ Voor 30% gewijzigd door Kiswum op 24-02-2022 15:20 ]

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 22:58
Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos is de plek voor zo'n reactie.

[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 24-02-2022 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Een nieuwe S22 review:

• Vruchtensap
g0tanks schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:15:
[...]

Kan de S22 Ultra echt naar 1 Hz? Aangezien Samsung eerst 10 Hz als laagste claimde en dat daarna naar 48 Hz heeft aangepast: https://www.tomsguide.com...pecs-heres-whats-going-on
Het is nog niet getest, maar als ik Andrei F. moet geloven over hoe de variable refresh rate werkte op de Note 20 Ultra en de comments die hij maakte over de S21 Ultra, dan lijkt het me aannemelijk dat de S22 Ultra wel gewoon naar 1hz kan.

Waarom het bij de normale S22 en S22+ niet zo is als geadverteerd, weet ik niet. Ik heb me niet verdiept in die kwestie.

• Vruchtensap
Kiswum schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:16:
[...]

Wat ik heb gemerkt bij mijn Motorola, is dat de cijfers 144Hz aangeven als ik het daar vast op zet. Als ik de automatische stand gebruik, dan gaat het scherm van 48 en 120Hz.

Het zou dus ook kunnen dat het scherm het wel aankan, maar dat de automatische instellingen maar een beperkte range kiezen. Je zou namelijk verwachten dat de interne waardes beter zouden kloppen dan losse apps.

Een externe meting kan dan wel weer accurater zijn, dan een benchmark vanuit het toestel.

Aanvulling:
https://nl.hardware.info/...laimde---update-statement

We hebben een reactie ontvangen van Samsung. Hieruit lijkt het dat het display zelf inderdaad minimaal 48 beelden per seconde weergeeft. Echter worden er slechts 10 beelden per seconde gerenderd, wat energie zou besparen.

Het volledige statement vanuit Samsung is als volgt
:

[...]
.
Heel interessant die aanvulling. Naar mijn mening gewoon misleiding van Samsung voor de marketing.

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:16
stin00 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:58:
[...]

Wilde hem handmatig flashen maar een download bij Sammobile duurt 12 uur omdat ze je snelheid afknijpen. Heb ook geen VPN die naar Egypte of Afghanistan kan helaas. Dus dan maar even wachten :+ Kan nergens een download vinden.
Kan ook met Frija (https://forum.xda-develop...wnloader-checker.3910594/) Moet je alleen nog ff uitzoeken wat de CSC is van Egypte. Die weet ik niet.

• stin00
  • Niet online
r_buren schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:05:
[...]

Kan ook met Frija (https://forum.xda-develop...wnloader-checker.3910594/) Moet je alleen nog ff uitzoeken wat de CSC is van Egypte. Die weet ik niet.
Krijg het niet aan de praat.. Lukt me niet in Frija om de juiste software te vinden. Model 'SM-S908B' en CSC 'EGY' werkt niet :P

• izzet3838
Iemand een goede call recorder(of een manier om het built in aan te zetten evt via adb ofzo)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
izzet3838 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:33:
Iemand een goede call recorder(of een manier om het built in aan te zetten evt via adb ofzo)?
Ik gebruik al een hele tijd Cube ACR naar volle tevredenheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:34
Peatsmoke schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:49:
[...]

Maar klinkt "de andere kant" dan niet enorm zacht, haast onverstaanbaar? En met welke Android versie gebruik je het?
Roost schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:21:
[...]

Maar klinkt "de andere kant" dan niet enorm zacht, haast onverstaanbaar? En met welke Android versie gebruik je het?
Nee, beide kanten van het gesprek klinken net zo hard. Ik gebruik het op de S10+ met Android 12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roost
Peatsmoke schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:39:
[...]

Nee, beide kanten van het gesprek klinken net zo hard. Ik gebruik het op de S10+ met Android 12.
Bedankt. Net geinstalleerd en voor het eerst sinds lange tijd een app die werkt van beide kanten. Geluid beetje blikkerig, maar verder prima! Top!

• izzet3838
Peatsmoke schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:49:
[...]

Werkt helaas niet als ik via bluetooth bel, of is daar een setting voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat zijn hier de ervaringen met VoWiFi, specifiek op T-Mobile? Ik las hier iets over iemand die niets kon horen tijdens het bellen en moest herstarten.

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TuIrwIovSxlukWdxJ4uIsx2RBO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zowvl0rY3UUQzc0M9MVzqPPM.jpg?f=fotoalbum_largeZijn er meer mensen die deze foutmelding hebben in chrome?

• Roost
izzet3838 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:07:
[...]

Werkt helaas niet als ik via bluetooth bel, of is daar een setting voor?
Klopt. Ik krijg het ook niet werkend met Bluetooth... Bummer!

• stin00
  • Niet online
wjnieuw schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:25:
[Afbeelding]Zijn er meer mensen die deze foutmelding hebben in chrome?
Kennelijk wel: RoelsRules in "[Samsung Galaxy S22-serie] Ervaringen & Discussie"

Zelf nog nooit gehad, maar gebruik ook geen Chrome.
Pagina: 1 ... 12 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos