• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:01
Vanmorgen Google Play system jan 2023 update
ontvangen.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:57
Dat doet me inderdaad denken aan Exynos... Ik zie de verhalen over matige batterijduur en oververhitte S23's al voor me. Waarom doen ze dat, dat overklokken? Alleen om te kunnen zeggen dat de S23 in benchmarks meer punten scoort dan andere telefoons met de Snapdragon 8 gen 2? Met een niet-overklokte SD8 gen2 processor zou de S23 ook echt wel snel genoeg zijn.

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22
brouwerchris schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 05:36:
Vanmorgen Google Play system jan 2023 update
ontvangen.[Afbeelding]
Hier ook. Eerst een update van 54mb, dan een update van 700kb (+-)

Bizar dat ik wel frequenter die update in stukjes krijg ipv in 1...

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

• k---evi-n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-06 20:07
Laatste maand ervaar ik behoorlijke problemen met mijn S22 Ultra..
Data werkt voor geen meter (4G/5G/H+ switch continue, wel goed bereik) maar geeft geen netwerk..
Pagina's laden duurt soms minuten, Youtube/Spotify geven vaak aan "Geen netwerk".

Ook VoLTE werkt niet op mijn S22 i.c.m. Tele2 Sim en KPN E-sim.
Een gesprek opzetten kan een tijdje duren en vervolgens hoort de andere kant mij opeens niet meer en begint het gesprek te "Kraken/weg te vallen"..

Factory reset is uitgevoerd, ook een manuele flash via ODIN gedaan echter nog altijd...
Samsung zegt opsturen, maar ik verwacht eerder een Firmware Issue..

Heeft iemand dezelfde ervaring? :?

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik merk dat mijn videoopname wat haperend is geworden, bij de fotomode heb ik dit niet.

Ligt dit aan een instelling? ik betwijfel of het met de laatste update te maken heeft?

Update: na restart werkt het weer.

[Voor 9% gewijzigd door Farabi op 31-01-2023 19:33]

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
k---evi-n schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:39:
Laatste maand ervaar ik behoorlijke problemen met mijn S22 Ultra..
Data werkt voor geen meter (4G/5G/H+ switch continue, wel goed bereik) maar geeft geen netwerk..
Pagina's laden duurt soms minuten, Youtube/Spotify geven vaak aan "Geen netwerk".

Ook VoLTE werkt niet op mijn S22 i.c.m. Tele2 Sim en KPN E-sim.
Een gesprek opzetten kan een tijdje duren en vervolgens hoort de andere kant mij opeens niet meer en begint het gesprek te "Kraken/weg te vallen"..

Factory reset is uitgevoerd, ook een manuele flash via ODIN gedaan echter nog altijd...
Samsung zegt opsturen, maar ik verwacht eerder een Firmware Issue..

Heeft iemand dezelfde ervaring? :?
Geen ervaring qua data, wel met gesprekken. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit aan het belabberde netwerk van KPN ligt. Ik had met de iPhone 13 Pro max exact hetzelfde. Fysieke sim geprobeerd, Esim gebruik ik nu. Maakt geen verschil en gesprekken komen de eerste keer vaker niet tot stand dan wel.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:35

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Goedemorgen allen, zojuist een hele lading aan berichten verplaatst naar het prijzen en levertijden topic. Discussie over wat de S22 nu nog waard is hoort niet thuis in het ervaringen topic, zoals ook te lezen is on de topic waarschuwing. En wanneer het gaat over voor welke prijs de S23 is te krijgen dan hoort dat in het prijzen en levertijden topic thuis van de S23 en niet hier. Ik heb nu geen tijd om daar onderscheid in te maken dus voor nu alles verplaatst naar het s22 prijzen en levertijden topic.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:33
Het lensglaasje van mijn S22 ULTRA groothoeklens (bovenste) is gebroken, heeft iemand hier ervaring met dit zelf vervangen?

Lijkt me niet heel moeilijk, maar ik vind niet echt een goede plek waar je deze kunt kopen.

[Voor 5% gewijzigd door Luapper op 03-02-2023 13:36]

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:17
ik heb een vraag over de s23U

hoe zit het met de updates ? vroeger kregen de oudere modellen allemaal aparte updates vanwege exynos in europa en snapdragon in de US

zouden deze nu sneller komen omdat ze allemaal een snapdragon hebben ?

edit ; verkeerd topic

exuses

[Voor 6% gewijzigd door Vincent91 op 03-02-2023 11:41]

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:32
Ik ben niet echt tevreden met mijn accu. Apps zijn gesluimerd die ik niet gebruik.
Moet op het moment iedere dag de telefoon opladen, laad deze vol tot 100%.
Echter met minimaal gebruik is de telefoon voor een 20% vol.

Heb diverse tips gelezen en uitgevoerd maar wil niet echt helpen.

Lees dat de nieuwe Samsung Galaxy S23 een betere accu heeft, gaat me wat ver om daarvoor een nieuwe telefoon aan te schaffen.

Iemand nog tips om dit beter te krijgen?

• Vincent91
satshow schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:30:
Ik ben niet echt tevreden met mijn accu. Apps zijn gesluimerd die ik niet gebruik.

Lees dat de nieuwe Samsung Galaxy S23 een betere accu heeft, gaat me wat ver om daarvoor een nieuwe telefoon aan te schaffen.

Het systeem moet uw gebruik eerst aanleren en dit duurt omgeveer een week Anders is contact opnemen met Samsung support via de members app en een foutrapport indienen en kunnen zij zien wat er scheelt

Sinds een aantal updates is de batterij wel verbeterd

Heb nu wel de overstap gemaakt en je merkt toch een groot verschil

• satshow
Vincent91 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:41:
[...]

Het systeem moet uw gebruik eerst aanleren en dit duurt omgeveer een week Anders is contact opnemen met Samsung support via de members app en een foutrapport indienen en kunnen zij zien wat er scheelt

Sinds een aantal updates is de batterij wel verbeterd

Heb nu wel de overstap gemaakt en je merkt toch een groot verschil
Heb mijn Samsung Galaxy s22 ultra vanaf het begin. Heb net via recovery de cache geleegd.
Ik heb overigens de indruk dat de Facebook app aardig wat accu gebruikt.
Ga deze verwijderen en de Facebook lite versie proberen.

• Vincent91
satshow schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:52:
[...]

Heb mijn Samsung Galaxy s22 ultra vanaf het begin. Heb net via recovery de cache geleegd.
Ik heb overigens de indruk dat de Facebook app aardig wat accu gebruikt.
Ga deze verwijderen en de Facebook lite versie proberen.
Fb is zoiezo accu vreter en neemt wat ram in beslag

Heb ook de lite app geïnstalleerd en merk wel een verschil
satshow schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:30:

Tip: niet een telefoon kopen met een exynos soc (S22, Google Pixel). De accu van de S23 is overigens identiek, alleen de SOC is veel beter geoptimaliseerd.

Verder is er geen magische truc helaas. Je kan wat finetunen, maar het zal nooit geweldig worden. Na 1 week zet je telefoon automatisch wat apps in deep sleep, maar ook dat is geen spectaculaire vooruitgang. Helaas degradeert de accu na elke oplaadbeurt, het zal dus steeds slechter worden :+

[Voor 16% gewijzigd door stin00 op 05-02-2023 10:48]

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:17
Is opladen tot 85 % aan te raden of maakt dat niet veel uit?

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:57
stin00 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:42:
[...]

Tip: niet een telefoon kopen met een exynos soc (S22, Google Pixel). De accu van de S23 is overigens identiek, alleen de SOC is veel beter geoptimaliseerd.
De accu's van de S23 en S23+ zijn wel degelijk groter dan de S22 en S22+, van 3700 naar 3900 mAh, en 4500 naar 4700 mAh respectievelijk. Alleen de batterijcapaciteit van de de S23 Ultra is gelijk gebleven.
Samen met de zuinigere Snapdragon SOC leidt dit tot een nog veel betere batterijduur van de S23 en S23+ vergeleken met de voorganger.

• satshow
stin00 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:42:
[...]

Verder is er geen magische truc helaas. Je kan wat finetunen, maar het zal nooit geweldig worden. Na 1 week zet je telefoon automatisch wat apps in deep sleep, maar ook dat is geen spectaculaire vooruitgang. Helaas degradeert de accu na elke oplaadbeurt, het zal dus steeds slechter worden :+
Gaat me te ver om mijn huidige telefoon in te ruilen, zoveel krijg ik er niet voor terug. Heb de samsung galaxy S22 ultra. Maar waarom optimaliseren ze de SOC niet die er nu in zit.
Is lang geleden dat ik mijn telefoon geroot heb, weet niet of er custom roms zijn met goede aangepaste kernels erin.

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-06 09:25
satshow schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:46:
[...]

Gaat me te ver om mijn huidige telefoon in te ruilen, zoveel krijg ik er niet voor terug. Heb de samsung galaxy S22 ultra. Maar waarom optimaliseren ze de SOC niet die er nu in zit.
Is lang geleden dat ik mijn telefoon geroot heb, weet niet of er custom roms zijn met goede aangepaste kernels erin.
Samsung heeft de s22Ultra wel geoptimaliseerd naar de processor, er zijn een aantal updates geweest die of de accu-duur verbeterden of de soepelheid verbeterden. Het is natuurlijk moeilijk te zeggen of er nog veel verbeteringen mogelijk zijn. Kijkend naar ervaringen van de S21 en S20 serie lees ik dat in het eerste jaar de meeste verbeteringen terug te zien zijn en in het tweede jaar nog een aantal updates met verbeteringen te verwachten zijn. Daarna zijn het security updates of een update van het OS naar een volgende versie.

Persoonlijk vind ik de batterij wel ok. Ik haal altijd wel 1 dag en vaak zelfs 2 dagen. 'sOchtends laad ik mijn telefoon bij tot plm 90% (en soms 100%). Ik laat hem nooit onder de 10-15% komen.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:43

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Kunnen we hier ontopic blijven over het toestel zelf? Alles over prijzen en levertijden etc in [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen

Dank:)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:39
One UI 5.1 Update beschikbaar.

Update s22u:

[Voor 86% gewijzigd door neeecht op 13-02-2023 08:44]

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 20:21
WhiteHwk schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:50:
Is opladen tot 85 % aan te raden of maakt dat niet veel uit?
Het zal altijd beter zijn dan telkens tot 100% te laden.
https://eu.community.sams...t-battery-85/td-p/5026010
Ik heb het aan staan.
Gebruik ook accubattery app, Daar heb ik limiet van 70% ingesteld.
Ik krijg dan een waarschuwing en koppel mijn S22 Ulta dan los.
Maar hij stopt niet met laden.
Dat is het voordeel van de 85% optie van Samsung zelf, die stopt wel zelf met laden op 85%.

[Voor 30% gewijzigd door abusimbal op 13-02-2023 08:45]

• WhiteHwk
Oke dankje, ik moet hem elke dag opladen . Kan het kwaad als ik het even uit probeer of die oplaad optie mij bevalt?
Ik vind dit een hele fijne telefoon, als ik met deze tip er langer mee doe dan is dat fijn
abusimbal schreef op maandag 13 februari 2023 @ 08:43:
[...]

Het zal altijd beter zijn dan telkens tot 100% te laden.
https://eu.community.sams...t-battery-85/td-p/5026010
Ik heb het aan staan.
Gebruik ook accubattery app, Daar heb ik limiet van 70% ingesteld.
Ik krijg dan een waarschuwing en koppel mijn S22 Ulta dan los.
Maar hij stopt niet met laden.
Dat is het voordeel van de 85% optie van Samsung zelf, die stopt wel zelf met laden op 85%.

[Voor 6% gewijzigd door WhiteHwk op 13-02-2023 10:02]

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:58
neeecht schreef op maandag 13 februari 2023 @ 08:28:
One UI 5.1 Update beschikbaar.

Update s22u:
[Afbeelding]
Zie niet echt een verschil......, lijkt wel iets sneller te zijn ;)

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
https://tweakers.net/i/R5oj9_deGed46WTx8Bc9ghViMl0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywo0nCHI5t7ZsoNBAyQwZivy.jpg?f=fotoalbum_large

You save everyone, but who saves you?

• satshow
Ik wil morgen de bloatware verwijderen van de galaxy s22 ultra. Is er ergens een lijst wat veilig verwijderd kan worden?

Is er ergens een duidelijke handleiding hoe dit in zijn werk gaat?

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:08
satshow schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:58:
Ik wil morgen de bloatware verwijderen van de galaxy s22 ultra. Is er ergens een lijst wat veilig verwijderd kan worden?

lijst: https://www.minitool.com/...tware-safe-to-remove.html (eerste hit in google)

ow en hit 3 in google: https://www.getdroidtips....g-s22-plus-and-s22-ultra/

Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was

[Voor 15% gewijzigd door bvbal79 op 13-02-2023 22:06]

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:08
satshow schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:58:

Deze zou je eens naar kunnen kijken.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45

• satshow
bvbal79 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:05:
[...]

lijst: https://www.minitool.com/...tware-safe-to-remove.html (eerste hit in google)

ow en hit 3 in google: https://www.getdroidtips....g-s22-plus-and-s22-ultra/

Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was
Waarom niet?

• bvbal79
Als het zoeken naar links op internet al moeilijk is zou ik hier zeker niet aan beginnen.

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-05 19:47
bvbal79 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:13:
[...]

Als het zoeken naar links op internet al moeilijk is zou ik hier zeker niet aan beginnen.
Of zou je ook gewoon kunnen denken dat het hier gevraagd word vanwege ervaring van medetweakers ipv een random link van google ;) het blijft wel een community he.

Ontopic: gisteren naar oneui 5.1 zonder problemen. Merk dat de batterij wat sneller leeg is, maar zal waarschijnlijk wel goedkomen als ik een keer de volledige cache leeg.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 13:26
Accuduur is zeer merkbaar beter met One UI 5.1

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik wou graag plaatsnamen weergeven in mijn foto album en nu krijg ik de prompt dat ik akkoord moet gaan met de voorwaarden van Foursquare. En dan de GPS data en info over mijn telefoon naar hun worden gestuurd. Ze kunnen geen foto's inzien.

Ik weet niet zo goed hoe blij ik hiermee ben en of ik hiermee akkoord wil gaan. Weet iemand wat de gevolgen verder zijn en weet iemand hier meer van ?

• jpkalff
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-04 15:49
Goedemiddag,

In het algemeen ben ik tevreden over mijn S22U. Echter, eind verleden jaar kreeg de GPS kuren. Tijdens navigatie geen GPS ontvangst meer en dat is toch wat lastig. Lag niet aan de auto of de software, mijn S20FE die ik ook in gebruik heb, doet het wat dat betreft prima.

Ik heb de S22U laten repareren en binnen drie dagen had ik 'm weer terug. GPS gefixt. Het moederbord is door de reparateur vervangen, zo geeft Samsung aan. Vanmiddag viel de GPS weer uit tijdens navigeren. Nu heb ik de S20FE altijd bij me maar ik vind het wat verdrietig dat een peperdure smartphone van nog geen jaar oud (gekocht april '22) me zo laat zitten.

Vraag 1: is dit een bekend probleem? Ik heb gezocht in dit topic maar zag eigenlijk niets relevants.
Vraag 2: hoe nu? Weer repareren? Ben een halve dag bezig met herinstalleren (bankieren apps, DigID enzovoort)

Ik hoor graag jullie mening.

Groet,
Jan Paul

• WhiteHwk
Ik zit erover na te denken om mijn telefoon ( S22) in te leveren voor reparatie. Hij laad bijna niet op. Heb al nieuwe kabel en adapter gekocht om ervanaf te zijn.. In de phonehouse doet hij het zonder problemen. Dus het moet in mijn huis het stopcontact zijn die niet genoeg wattage leverd. Of het oplaad poortje wat niet goed werkt.

Wat denken jullie?

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:03

Steeffoon

Android-nerd

WhiteHwk schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:55:
Ik zit erover na te denken om mijn telefoon ( S22) in te leveren voor reparatie. Hij laad bijna niet op. Heb al nieuwe kabel en adapter gekocht om ervanaf te zijn.. In de phonehouse doet hij het zonder problemen. Dus het moet in mijn huis het stopcontact zijn die niet genoeg wattage leverd. Of het oplaad poortje wat niet goed werkt.

Wat denken jullie?
Heb je de poort al eens schoongemaakt? Merk bij mijn S22+ dat er ook een hoop stop of dergelijke is ingekomen in het afgelopen jaar. Dat kan mogelijk ook veel schelen.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Wat denken jullie?
Hij laadt bijna niet op alsin gewoon soms geen goed contact? Of gaat het langzaam?

Bij mijn S22U moest ik na 1 jaar vaak de usbc kabel wat heen en weer bewegen voor contact.. dan weet je dat er stof in zit. Even telefoon uitzetten en met een tandenstoker wat pulken in de usbc aansluiting. Je ziet het stof niet zitten, maar er komt flink veel pluis uit. Daarna werkte hij weer perfect.

• WhiteHwk
stin00 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:08:
[...]

Hij laadt bijna niet op alsin gewoon soms geen goed contact? Of gaat het langzaam?

Bij mijn S22U moest ik na 1 jaar vaak de usbc kabel wat heen en weer bewegen voor contact.. dan weet je dat er stof in zit. Even telefoon uitzetten en met een tandenstoker wat pulken in de usbc aansluiting. Je ziet het stof niet zitten, maar er komt flink veel pluis uit. Daarna werkte hij weer perfect.
Nou het lijkt er meer op dat hij de kabel niet goed ziet. En dan stopt hij met laden
Als je de kabel erin doet . Staat er niet gelijk bezig met opladen. En bij de phonehouse staat het er wel gelijk. Op mijn computer doet hij het opladen ook gelijk . Volgens de telecom winkel was er niet veel vuil ofzo.

Dus voor mij een raadsel

[Voor 40% gewijzigd door WhiteHwk op 15-02-2023 20:17]

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Wat denken jullie?
Probeer je altijd hetzelfde stopcontact? Aangezien je schrijft dat het stopcontact te weinig wattage levert.

Wat doet de telefoon als je een ander stopcontact (op een andere groep) uitprobeert? Laad hij dan nog zo moeilijk op?

Als de telefoon het bij Phonehouse wel gewoon doet lijkt me de kans groot dat wanneer je de telefoon inlevert voor reparatie, er niets gevonden wordt om te repareren.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:22:
Ik wou graag plaatsnamen weergeven in mijn foto album en nu krijg ik de prompt dat ik akkoord moet gaan met de voorwaarden van Foursquare. En dan de GPS data en info over mijn telefoon naar hun worden gestuurd. Ze kunnen geen foto's inzien.

Ik weet niet zo goed hoe blij ik hiermee ben en of ik hiermee akkoord wil gaan. Weet iemand wat de gevolgen verder zijn en weet iemand hier meer van ?
Dan moet je de privacy policy doornemen, link staat in je scherm als je het aan probeert te zetten.
Liep hier zelf ook tegenaan, heb het maar aangezet. Maar echt handig is het niet, je krijgt een lijst met plaatsen waar je bent geweest ('catalunya','amsterdam', etc). Niet een kaart met pinnetjes zoals Apple bvb heeft (of in iig had op mijn iPhone 6).

• WhiteHwk
Gismo1979 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:57:
[...]

Probeer je altijd hetzelfde stopcontact? Aangezien je schrijft dat het stopcontact te weinig wattage levert.

Wat doet de telefoon als je een ander stopcontact (op een andere groep) uitprobeert? Laad hij dan nog zo moeilijk op?

Als de telefoon het bij Phonehouse wel gewoon doet lijkt me de kans groot dat wanneer je de telefoon inlevert voor reparatie, er niets gevonden wordt om te repareren.
Ja ik woon in een oud appartement complex. Vanavond ga ik naar mijn ouders toe. Als hij het daar wel goed doet is het mijn stopcontact thuis. En moet ik eentje vinden die het wel goed doet.

Zoja dan had ik ook geen nieuwe kabel/lader hoeven kopen..

[Voor 4% gewijzigd door WhiteHwk op 16-02-2023 06:09. Reden: Kleine toevoeging]

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 15:45
jpkalff schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:27:
Goedemiddag,

In het algemeen ben ik tevreden over mijn S22U. Echter, eind verleden jaar kreeg de GPS kuren. Tijdens navigatie geen GPS ontvangst meer en dat is toch wat lastig. Lag niet aan de auto of de software, mijn S20FE die ik ook in gebruik heb, doet het wat dat betreft prima.

Ik heb de S22U laten repareren en binnen drie dagen had ik 'm weer terug. GPS gefixt. Het moederbord is door de reparateur vervangen, zo geeft Samsung aan. Vanmiddag viel de GPS weer uit tijdens navigeren. Nu heb ik de S20FE altijd bij me maar ik vind het wat verdrietig dat een peperdure smartphone van nog geen jaar oud (gekocht april '22) me zo laat zitten.

Vraag 1: is dit een bekend probleem? Ik heb gezocht in dit topic maar zag eigenlijk niets relevants.
Vraag 2: hoe nu? Weer repareren? Ben een halve dag bezig met herinstalleren (bankieren apps, DigID enzovoort)

Groet,
Jan Paul
Ik heb dit ook gehad met mijn gewone S22. Ook moederbord vervangen en daarna werkte alles weer als een zonnetje. Als je nu wéér issues hebt zou ik hem weer terugbrengen, helaas heb je pech denk ik.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Goedemiddag,

Groet,
Jan Paul
Navigeer je toevallig middels Andriod Auto? Dan kan het zijn dat het niet aan je telefoon ligt maar aan Google: https://androidworld.nl/a...ps-dit-zijn-3-oplossingen

• bvbal79
batumulia schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:18:
[...]

Of zou je ook gewoon kunnen denken dat het hier gevraagd word vanwege ervaring van medetweakers ipv een random link van google ;) het blijft wel een community he.

Ontopic: gisteren naar oneui 5.1 zonder problemen. Merk dat de batterij wat sneller leeg is, maar zal waarschijnlijk wel goedkomen als ik een keer de volledige cache leeg.
hij vraagt toch letterlijk is er een lijst? Ja die is er in de link van google...

• WhiteHwk
stin00 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:08:
[...]

Dank voor de gouden tip! Het lijkt nu weer te werken er kwam stof uit

• jpkalff
Maardiweb schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:18:
[...]

Ik heb dit ook gehad met mijn gewone S22. Ook moederbord vervangen en daarna werkte alles weer als een zonnetje. Als je nu wéér issues hebt zou ik hem weer terugbrengen, helaas heb je pech denk ik.
Ik heb ondertussen wijzigingen aangebracht in de locatierechten en accubeheer, misschien helpt dat. Zo niet , moet ik er nog eens over denken.

• jpkalff
Gismo1979 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:59:
[...]

Navigeer je toevallig middels Andriod Auto? Dan kan het zijn dat het niet aan je telefoon ligt maar aan Google: https://androidworld.nl/a...ps-dit-zijn-3-oplossingen
Navigeer niet met Android Auto maar heb een paar tips uit het artikel opgevolgd en ga kijken wat het oplevert. Dank!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 17:39
WhiteHwk schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:46:
[...]

Dank voor de gouden tip! Het lijkt nu weer te werken er kwam stof uit
Of je koopt usb c stofkapjes die je usb c poort beschermen tegen stof en vuil :)
Ik heb hetzelfde ook met de audio jack op mijn S9 gehad, dat er stof en pluis in zat wat ik er ook moest uithalen. Voor mijn S23 ga ik zulke stofkapjes wel halen.

• satshow
Wat kan ik doen aan de hoge play services bij het batterij verbruik?

• BillSpaarbank
  • Niet online
satshow schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:02:
Wat kan ik doen aan de hoge play services bij het batterij verbruik? [Afbeelding]
Play services handmatig updaten.

Instellingen -> info telefoon -> softwaregegevens -> google play service

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• rajunl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-06 10:33
Goedemiddag,

Groet,
Jan Paul
De gps calibrereren via Google maps had mij geholpen !

• satshow
BillSpaarbank schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:07:
[...]

Play services handmatig updaten.

Instellingen -> info telefoon -> softwaregegevens -> google play service
Ik zie daar Google play store updaten staan.

• van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:06
Goedemiddag,

Groet,
Jan Paul
Hier nergens last van op mijn Galaxy S22 Ultra GPS werkt goed via TomTom GO app

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - GeForce RTX 4090 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:31
satshow schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:02:
Wat kan ik doen aan de hoge play services bij het batterij verbruik? [Afbeelding]
Is dat niet gewoon het proces van updates binnenhalen en installeren? Bij mij staat er ook af en toe 3-6% in vrijwel geen tijd (1-3 minuten). Ik update vaak apps handmatig, lijkt samen te vallen.

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:42
Na de recente update lukt het mij niet meer om in mijn "veilige map" te komen. Bij openen crashed deze (m)ap(p) steeds. Hebben jullie een soortgelijke ervaring en/of oplossing. Cache van de app reeds gewist en telefoon enkele malen herstart.

Opgelost. Er stond een update klaar voor "Veilige Map"...

[Voor 11% gewijzigd door Roost op 21-02-2023 18:04]

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:47
Iemand ervaring met onderstaande probleem?

Mijn S22 Ultra is gisteren gevallen, geen schade te zien alles lijkt in orde. Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat mobiele data niet meer werkt, via WiFi werkt internet wel.

Toestel geeft aan dat er 4G/5G verbinding is maar laad geen websites meer en krijg vervolgens de melding, geen verbinding.

Toestel gereset
Andere simkaart van andere provider geprobeerd
Nieuwe simkaart van huidige provider
Vliegtuigstoel aan/uit
Instellingen gereset.

Niks helpt, kan het zijn dat intern de data ontvanger defect is oid?

[Voor 41% gewijzigd door DM89 op 23-02-2023 15:32]

• Vagax
  • Laatst online: 04-06 10:50

Vagax

Hehe

Ik deel het hier ook even, vandaag worden er S23's weg gegeven door Samsung op bepaalde locaties in Nederland voor als mensen willen upgraden naar de S23, als je toevalig in de buurt woont zou je misschien wel de S23 kunnen oppikken.
Hier mijn originele bericht

Hoe heet de man die naast Superman woont? ... Buurman

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:42
DM89 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:05:

Mijn S22 Ultra is gisteren gevallen, geen schade te zien alles lijkt in orde. Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat mobiele data niet meer werkt, via WiFi werkt internet wel.

Toestel geeft aan dat er 4G/5G verbinding is maar laad geen websites meer en krijg vervolgens de melding, geen verbinding.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toestel gereset
Vliegtuigstoel aan/uit
Instellingen gereset.

Ook eens gehad (S22 Ultra) na intercontinentale reis (dus niet laten vallen). Uiteindelijk hielp dit bij mij: Instellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus > (wijzigen van 5G/4G/3G/2G naar 4G/3G/2G). Toen werkte het bij mij weer. Daarna kon ik de setting weer terugzetten en bleef het werken :)

Intel 12600K@5Ghz | RTX3080 | 32Gb DDR4@3400Mhz

• DM89
Marcus73 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:09:
[...]

Ook eens gehad (S22 Ultra) na intercontinentale reis (dus niet laten vallen). Uiteindelijk hielp dit bij mij: Instellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus > (wijzigen van 5G/4G/3G/2G naar 4G/3G/2G). Toen werkte het bij mij weer. Daarna kon ik de setting weer terugzetten en bleef het werken :)
Werkt helaas ook niet :(

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 10:33
DM89 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:05:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toestel gereset
Vliegtuigstoel aan/uit
Instellingen gereset.

Kijk eens even onder je APN settings. Toevallig ook bij een collega gehad. Op zijn telefoon dingen diverse vreemde toegangspunten geïnstalleerd.

• DM89
patrickt35 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:46:
[...]

Kijk eens even onder je APN settings. Toevallig ook bij een collega gehad. Op zijn telefoon dingen diverse vreemde toegangspunten geïnstalleerd.
Helaas is dat het ook niet.

Ben bang dat het een los contact is.

Inmiddels nog andere sim(provider) geprobeerd en dat werkt ook niet.

• WhiteHwk
Hebben jullie ook dat de one ui skin veel stroom gebruikt? Ik heb dat wel.. batterij op mijn S22 gaat snel leeg.

Heb de cache al geleegd

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:59
Bij: instellingen - verbindingen - gegevensverbruik- mobiele gegevens aanstaan?

• WhiteHwk
Ja heb ik . One ui staat bij mij boven aan batterij gebruik. Heb ook wifi uitgezet als ik het niet nodig heb .

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-06 09:25
WhiteHwk schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:49:
Hebben jullie ook dat de one ui skin veel stroom gebruikt? Ik heb dat wel.. batterij op mijn S22 gaat snel leeg.

Heb de cache al geleegd
Mijn S22 ultra heeft het system-IU process over de laatste 2 dagen plm 2% gebruikt, staat dus op plaats 8 of 9. Lijkt me redelijk normaal. Het ONE-UI Home process staat met 1,5% nog lager.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 19:41
Net m'n S22 uit de kast getrokken en dacht de One UI 5.1 update te installeren maar... Ik krijg dat mijn software up to date is? Is de update teruggetrokken of iets?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
edit: al gevonden.

[Voor 88% gewijzigd door Farabi op 02-03-2023 21:01]

• Retro
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21:48
Paar dagen geleden de S22 gekocht. Direct na opstarten kon ik upgraden van Android 12 naar Android 13 met OneUI 5.0. De beveiligingspatch is van 1 oktober 2022. Nu blijft mijn toestel aangeven dat de software up-to-date is. Als ik online zoek dan zie ik dat OneUI 5.1 beschikbaar is en natuurlijk ook een veel recentere patch. Moet ik geduld hebben of gaat er iets niet helemaal goed?

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:04
Dit had ik nog niet zien passeren denk ik: nu is het mogelijk om via de camera assistent settings (in de camera settings) de shutter te sluiten op het moment van het aanraken van de sluiterknop ipv het moment van loslaten. Dit kan enkele milliseconden wist geven ;-)

https://techpulse.be/nieuws/357115/samsung-trage-camera/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhiteHwk
https://androidworld.nl/n...batterijproblemen-en-bugs

Volgens mij is hij terug getrokken die update

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-06 13:40
Retro schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:54:
Paar dagen geleden de S22 gekocht. Direct na opstarten kon ik upgraden van Android 12 naar Android 13 met OneUI 5.0. De beveiligingspatch is van 1 oktober 2022. Nu blijft mijn toestel aangeven dat de software up-to-date is. Als ik online zoek dan zie ik dat OneUI 5.1 beschikbaar is en natuurlijk ook een veel recentere patch. Moet ik geduld hebben of gaat er iets niet helemaal goed?
Heb jij een grijze import toestel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Retro
Dank voor het meedenken. :)

Lijkt mij niet? Heb het toestel "gewoon" bij de MediaMarkt gekocht. Heb even gekeken en de CSC-code is EUX. Als ik de info lees op de website dan wordt EUX o.a. gebruikt voor de Nederlandse markt?

Draai inmiddels wel de laatste patch. Ik heb de telefoon even aan mijn laptop gekoppeld en via de Samsung Smart Switch software kreeg ik wel direct de laatste update aangeboden. Nu even afwachten of de volgende patch wel OTA wordt aangeboden.

[Voor 20% gewijzigd door Retro op 05-03-2023 18:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Peer_76
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-06 13:40
Mogelijk is die update weer weggehaald door Samsung vanwege de bugs in OneUI 3.1. Zelf heb ik die update helaas wel geïnstalleerd (Note 20 Ultra).

• codegro
  • Laatst online: 23:26
Ik heb sinds een tijdje het probleem dat in de niet storen stand het alarm van third party app nightclock niet meer doorkomt, terwijl de One UI alarmen wel doorkomen.

Kan dat ook met de update naar 5.1 te maken hebben? Kan ik ook eventueel downgraden?

• cowboyhenkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 13:43
Hoi allen!

Op verschillende laptops en met verschillende USB(-C) kabels lukt het me niet om mijn S22 met mijn pc te koppelen voor het kopiëren van foto's. Hebben meer mensen hier last van?

Het betreft nogal wat foto's en video's van verschillende vakanties dus het is te veel om via Google Drive te doen.

Ben benieuwd!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:30

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

cowboyhenkie schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:58:
Hoi allen!

Op verschillende laptops en met verschillende USB(-C) kabels lukt het me niet om mijn S22 met mijn pc te koppelen voor het kopiëren van foto's. Hebben meer mensen hier last van?

Het betreft nogal wat foto's en video's van verschillende vakanties dus het is te veel om via Google Drive te doen.

Ben benieuwd!
Nooit geprobeerd. Ik doe dat zelf met Mixplorer of Total Commander over wifi naar een smb share.

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1250 GS Adventure 2022, Samsung S22 Ultra

• Mizgala28
  • Laatst online: 19:26
cowboyhenkie schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:58:
Hoi allen!

Ben benieuwd!
Gebruik je de kabel die Samsung mee leverde?

Mij lukt het sowieso daarmee en paar andere kabels, moet alleen wel iedere keer aangeven bij koppelen (op de toestel zelf) dat ik bestanden wil overzetten en niet alleen puur wil laden via de pc.

• satshow
Na de update naar 5.1 hebben alle notificaties dezelfde kleur. Voorheen was dat niet.
Hoe krijg ik dat weer zoals het was?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:39
Google Play 1 februari update beschikbaar.
OneUi 1 maart update beschikbaar.

• cowboyhenkie
  • Laatst online: 29-05 13:43
Mizgala28 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 00:32:
[...]

Gebruik je de kabel die Samsung mee leverde?

Mij lukt het sowieso daarmee en paar andere kabels, moet alleen wel iedere keer aangeven bij koppelen (op de toestel zelf) dat ik bestanden wil overzetten en niet alleen puur wil laden via de pc.
Na twee keer opnieuw opstarten werkte het even. Net lang genoeg om de foto's eraf te halen. Nu herkent hij hem weer niet, dus over een paar maanden maar weer eens kijken }:O

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

neeecht schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:09:
Gedownload en geïnstalleerd, komende dagen kijken wat er veranderd is.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC Bose (10-2019) met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390

• luukdr98
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-05 22:56
Hallo iedereen,

Ik zit te denken om de S22 aan te schaffen. Graag jullie mening of dit de juiste keuze voor mij is over mijn volgende ervaring(en):

Ik kom van grote schermen af: de Huawei P30 Pro, Samsung S21 FE en de Oppo Find X5. Toen ik afscheid moest nemen van mijn Huawei heb ik voordat ik die Samsung kon krijgen tijdelijk de hele kleine en compacte Samsung A40 in mijn handen gehad, en sinds die aanraking was ik bijna verliefd geworden op compacte kleine telefoons. Alles was wel crappy en sloom, maar ik genoot zo enorm van het formaat en de ligging van de telefoon in mijn hand. Ik was blij met een kleine crappy telefoon, heel bizar.

Ik heb nu met grote schermen dat ik het heel vervelend vind als ik moet klimmen met mijn vingers en het gewoon fitness is. Ik word er gewoon zenuwachtig van. Misschien ben ik de tijd voorbij dat alles zo groot en enorm flex moet zijn.

Waar ik nu vooral opzoek naar ben is een vertrouwd merk, een compacte, kleine en fijn liggende telefoon, en gewoon een hele goede camera. Want daar leef ik gewoon in. Ik ben voornamelijk erg fan van zoom(tele)-lenzen waarbij als ik ver inzoom, de achtergrond wazig word. Beetje het spiegelreflex camera gevoel. Ik had dat heel erg met de Huawei. Beste telefoon ooit die ik heb gehad. Maar ik heb dus vernomen dat Samsung Cameras heel anders zijn dan Huawei camera's. (Waarom is dat bij de meeste camera's niet zo eigenlijk? Ik zie het altijd heel er pixelig worden, of zoom je dan te ver in?)

Ik geef daarbij echt niks om beveilging, updates, wat voor chip erin zit, verdere specificaties. Ben ik allemaal niet mee bezig zolang ik aan het hobbyen ben. Zolang ik een niet haperende telefoon heb, die lekker klein en compact in de hand ligt, hele goeie camera heeft, een mooi interface, met social media, dan ben ik tevreden.

Als laatste wil ik zeggen dat ik meemaakte dat de telefoons die ik opnoemde op een gegeven moment met scrollen heel traag werden, terwijl mijn geheugen elke keer nog bijna leeg was, ik geen malware had en er niks op de achetergrond draaide. Iets onverklaarbaars wat elke keer terug kwam. Trage telefoons. Misschien hebben jullie daar ook een antwoord op :)

Ik hoop nu echt op duidelijkheid, want ik word echt moe van de zoektocht naar "mijn telefoon". Ik ben gewoon aan het zoeken waar het is.

Ik zie jullie reacties heel graag tegemoet! Need it.

Groetjes! Thanks!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:46
luukdr98 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:35:
Ik ben voornamelijk erg fan van zoom(tele)-lenzen waarbij als ik ver inzoom, de achtergrond wazig word. Beetje het spiegelreflex camera gevoel. Ik had dat heel erg met de Huawei. Beste telefoon ooit die ik heb gehad. Maar ik heb dus vernomen dat Samsung Cameras heel anders zijn dan Huawei camera's. (Waarom is dat bij de meeste camera's niet zo eigenlijk? Ik zie het altijd heel er pixelig worden, of zoom je dan te ver in?)
Belangrijk om je te realiseren is dat de cameralenzen in mobiele telefoons helemaal niet kunnen zoomen. Als je maar één camera hebt en je zoomt (zogenaamd) in, dan snijden ze simpelweg aan alle kanten wat van het beeld weg en vergroten ze dat wat je ziet. Dat heet dan digitale zoom. Tegenwoordig heb je vaak meerdere camera's met verschillende vergrotingen. Als je bijvoorbeeld (zoals de S22) een 0,6x, 1x en 3x samen hebt en je zoomt van 1x naar 3,3x, dan gebruik je van 1,1x tot 2,9x deze digitale zoom en vanaf 3,0x schakelt software dan naar de andere lens, waarna de digitale zoom doorgaat tot 3,3x.
Een wazige achtergrond heet in de fotografie scherptediepte en ontstaat bij een afstand tussen onderwerp en achtergrond in combinatie met een groot diafragma van de lens. Dat kun je met die kleine lensjes op je camera meestal wel vergeten. Daarom bouwen ze dat softwarematig in. De software herkent je onderwerp en maakt de rest dan onscherp. Best knap dat ze dan hebben kunnen bouwen overigens, maar heeft weinig te maken met de hardware van de camera in je telefoon, maar alles met de software. De S22 doet dat in de portretmodus bijvoorbeeld ook.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• luukdr98
Patrick_6369 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:21:
[...]

Belangrijk om je te realiseren is dat de cameralenzen in mobiele telefoons helemaal niet kunnen zoomen. Als je maar één camera hebt en je zoomt (zogenaamd) in, dan snijden ze simpelweg aan alle kanten wat van het beeld weg en vergroten ze dat wat je ziet. Dat heet dan digitale zoom. Tegenwoordig heb je vaak meerdere camera's met verschillende vergrotingen. Als je bijvoorbeeld (zoals de S22) een 0,6x, 1x en 3x samen hebt en je zoomt van 1x naar 3,3x, dan gebruik je van 1,1x tot 2,9x deze digitale zoom en vanaf 3,0x schakelt software dan naar de andere lens, waarna de digitale zoom doorgaat tot 3,3x.
Een wazige achtergrond heet in de fotografie scherptediepte en ontstaat bij een afstand tussen onderwerp en achtergrond in combinatie met een groot diafragma van de lens. Dat kun je met die kleine lensjes op je camera meestal wel vergeten. Daarom bouwen ze dat softwarematig in. De software herkent je onderwerp en maakt de rest dan onscherp. Best knap dat ze dan hebben kunnen bouwen overigens, maar heeft weinig te maken met de hardware van de camera in je telefoon, maar alles met de software. De S22 doet dat in de portretmodus bijvoorbeeld ook.
Hoi Patrick,

Bedankt voor je gedetaileerde en technische uitleg. Ik kan dus uit jouw reactie opmaken dat de S22 niet geschikt is voor mijn wensen kwa fotografie? Dan word ik zeker gedwongen minimaal naar de Plus versie te gaan? Het probleem is dan meteen dat ik het geld niet heb en de telefoon te groot word.

Maar misschien heb ik te fantasierijk over de camera's gedacht en is de S22 wel gewoon goed genoeg..

Ik zie je reactie weer graag tegemoet.

• van der Berg
luukdr98 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:36:
[...]

Hoi Patrick,

Bedankt voor je gedetaileerde en technische uitleg. Ik kan dus uit jouw reactie opmaken dat de S22 niet geschikt is voor mijn wensen kwa fotografie? Dan word ik zeker gedwongen minimaal naar de Plus versie te gaan? Het probleem is dan meteen dat ik het geld niet heb en de telefoon te groot word.

Maar misschien heb ik te fantasierijk over de camera's gedacht en is de S22 wel gewoon goed genoeg..

De S22 Ultra heeft de beste camera systeem. Natuurlijk is de S23 Ultra weer iets beter op geworden. Ik heb de S22 Ultra 512GB en wat maakt hij mooie foto's. De S22 en de S22+ is qua camera bijna hetzelfde, alleen de Ultra maakt hierbij het verschil

[Voor 10% gewijzigd door van der Berg op 11-03-2023 16:04]

Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz C16 (2x16) - GeForce RTX 4090 - Samsung 980 Pro 1TB - M32U 4K/144Hz - 55 inch OLED - Watch 5 Pro - S22 Ultra 512GB - Tab S5e 128/6GB - Buds 2 Pro

• luukdr98
van der Berg schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:02:
[...]

De S22 Ultra heeft de beste camera systeem. Natuurlijk is de S23 Ultra weer iets beter op geworden. Ik heb de S22 Ultra 512GB en wat maakt hij natuur mooie foto's. De S22 en de S22+ is qua camera bijna hetzelfde, alleen de Ultra maakt hierbij het verschil
Ik heb inderdaad verhalen gehoord dat de S22 Ultra het beste camers systeem heeft. Ik heb daar in principe zelf niets aan omdat de telefoon dan te groot en te duur word. S23 (ultra) word hem dan helemaal niet.

Ik kan best geloven dat de S22 voor mij goed genoeg is.

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:46
luukdr98 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:36:
[...]
Hoi Patrick,

Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat als je graag kwalitatief betere foto's wilt maken dan familiekiekjes en dergelijke je beter een fatsoenlijke camera kunt kopen. :X

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• van der Berg
De update uitgevoerd op mijn S22 Ultra naar 5.1

• luukdr98
Patrick_6369 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:34:
[...]

Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat als je graag kwalitatief betere foto's wilt maken dan familiekiekjes en dergelijke je beter een fatsoenlijke camera kunt kopen. :X
Ja logisch! Maar terugkijkende heb ik genoeg aan de camera van de S22, telefoons uberhaupt, want ik heb al een heel portfolio van prachtige foto's met mijn Huawei P30 Pro gemaaktt :)

Ik ga voor de S22!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:07

Oekol

waka waka hey hey

Patrick_6369 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:34:
[...]

De beste foto maak je met de camera die je bij je hebt. Dat is 9/10 keer je telefoon.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

Koekstra schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:41:
[...]

In andere auto's werkt AA wel perfect gekgenoeg. Desalniettemin heb ik het toch even geprobeerd, maar zonder resultaat helaas.

De telefoon zegt dat AA is verbonden (bediening op apparaat, niet extern!) , bij USB instellingen staat ook netjes bestandsoverdracht/Android auto, en de auto geeft een melding dat er niet verbonden kan worden.

Bedankt voor het mee denken! Wordt absoluut gewaardeerd _/-\o_
https://www.autoevolution...id-auto-users-211698.html

Het probleem lijkt toch eindelijk erkend te worden door de VWgroup.

I am the great Cornholio!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:39

Yonix

RJ Gaming 🎮

Dit al voorbijgekomen hier? Samsung laat AI delen van foto's die door gebruikers zijn gemaakt, specifiek foto's van de maan, vervangen door afbeeldingen van het internet: Post op Reddit.

[Voor 11% gewijzigd door Yonix op 12-03-2023 13:12]

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Steam Deck

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
HaterFrame schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:58:
[...]

https://www.autoevolution...id-auto-users-211698.html

Het probleem lijkt toch eindelijk erkend te worden door de VWgroup.
Finally!
Ik volg dit met zeer veel interesse, ben echt nog steeds heel droevig over het dagelijka gemis van AA in de caddy :'(
nog iemand met het probleem dat als die iets te koop wilt zetten op fb marketplace de foto's niet laden?
Heb dit ook id 2dehands.be app.

11400 - RX 6800 | S22 Ultra

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het valt me op dat ik bij een wat langer telefoongesprek (> 20 minuten) regelmatig mijn gesprekspartner als een soort robot ga horen, dusdanig dat ik deze nauwelijks meer kan verstaan. In alle gevallen blijkt mijn gesprekspartner daar geen last van te hebben. Het geluidje dat je hoort wanneer je een gesprek beëindigd, klinkt in dat geval ook zo. Beëindig ik het besprek en bel ik opnieuw, dan is het altijd opgelost. Herkent iemand dit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:07

Oekol

waka waka hey hey

JBS schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:08:
Het valt me op dat ik bij een wat langer telefoongesprek (> 20 minuten) regelmatig mijn gesprekspartner als een soort robot ga horen, dusdanig dat ik deze nauwelijks meer kan verstaan. In alle gevallen blijkt mijn gesprekspartner daar geen last van te hebben. Het geluidje dat je hoort wanneer je een gesprek beëindigd, klinkt in dat geval ook zo. Beëindig ik het besprek en bel ik opnieuw, dan is het altijd opgelost. Herkent iemand dit?
Ja meerdere mensen last van gehad in verleden. Soms moest ik rebooten om het weer op te lossen. Is niet echt een oplossing voor volgens mij. Al gaat het bij mij wat beter de laatste tijd.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:20
neeecht schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:09:
Iemand de TNL al ontvangen?

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-06 14:21
Nilco schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:15:
[...]

Iemand de TNL al ontvangen?
Nope, net nog gecheckt.

Maar heb sinds deze week een iPhone 14 Pro Max.
Even kijken of het wat is, S22 Ultra ga ik verkopen. Mocht de iPhone mij niet bevallen, verkoop ik die en dan ga ik voor S23 Ultra (EUX csc en niet TNL)

[Voor 38% gewijzigd door SuperVeloce op 16-03-2023 16:59]

• luukdr98
-

[Voor 99% gewijzigd door luukdr98 op 17-03-2023 19:08]

• Retro
luukdr98 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:26:
Hallo-hallo,

Ik was Samsung fan, en ik heb nu het gevoel alsof ik alleen maar teleurgesteld word. Zijn jullie het met mij eens?:

Ik heb nu een paar dagen de S22(nog niet intensief gebruikt maar dat hoeft niet tegen te houden om te schrijven, je merkt het - of je merkt het niet) en ik vraag mij toch echt af wat er feitelijk in het concept van de S22 staat wat het een topklasse telefoon maakt. Ik ben verbaasd hoe matig de S22 is in de praktijk.

Ik heb eerder een Samsung A40 in mijn handen gehad en ik durf uit te spreken dat ik niet eens zoveel verschil merk met de S22. Oke de S22 heeft natuurlijk een veel veel betere camera en de A40 is gewoon megatraag natuurlijk, met een camera die aanvoelt en eruit ziet alsof hij een tijd in de sloot heeft gelegen. Zo slecht.

Maar ik heb oprecht voor mijn gevoel niet de S22 experience die ik zou verwachten. Ik vind het gewoon jammer dat je al zoveel geld voor een goede telefoon moet neerleggen en dan alsnog een matige ervaring krijgt (voor Samsung). Als ik 20x scroll of een switch beweging maak, dan hapert de software zeker 5x. De wow-factor is er gewoon helemaal niet als ik in de S22 zit. Ik word niet warm van het interface. En het compact geeft mij ook weer beperkingen ofzo die ik niet kan uitleggen. En een te groot scherm laat mij weer klimmen met mijn vingers.

Is er iemand die ook deze gedachten heeft en het vreemd vind voor een telefoon die 1 trede onder de top-top klasse telefoons zit?

Moet ik voor de 5e keer van telefoon gaan switchen?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Je noemt zelf toch al twee grote verschillen? Camera en snelheid. Verder o.a. de luxe uitstraling, bouwkwaliteit, draadloos laden, 5G, meer RAM, 120Hz, opslag, laadsnelheid, telelens.

Geen idee waarom je het verschil niet merkt tussen een A40 en S22. :?

Het enige wat ik kan bedenken is dat de smartphones een beetje zijn uitontwikkeld. Zo spannend is het allemaal niet meer. Sub 1000 euro zijn het allemaal rechthoekige schermen met een camera en rijen met apps.
Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee