• luukdr98
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-05 22:56
Retro schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:33:
[...]

Je noemt zelf toch al twee grote verschillen? Camera en snelheid. Verder o.a. de luxe uitstraling, bouwkwaliteit, draadloos laden, 5G, meer RAM, 120Hz, opslag, laadsnelheid, telelens.

Geen idee waarom je het verschil niet merkt tussen een A40 en S22. :?

Het enige wat ik kan bedenken is dat de smartphones een beetje zijn uitontwikkeld. Zo spannend is het allemaal niet meer. Sub 1000 euro zijn het allemaal rechthoekige schermen met een camera en rijen met apps.
Je hebt gelijk. Ik laat het maar voor wat het is. Ty!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Snelheid is natuurlijk nogal bepalend voor de prijs.

Ben zelf van een S10 naar een S22 gegaan. Daarvan heb ik wel een beetje daar het verschil marginaal is. Maar ja, wel weer een verse batterij en krasvrij scherm ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Retro
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:01
Ik ben van een S20 FE naar een S22 gegaan. Beetje impulsief, maar kwam een leuke aanbieding tegen. Ik verwachtte weinig verschil, maar ben toch blij verrast.

De camera is weer een stukje beter. Maar ik ben vooral blij met het formaat en de luxere uitstraling. Ik heb de data overgezet en ben weer verder gegaan met mijn leven. Het is niet meer zoals vroeger een hele nieuwe experience. Maar het is wel veel meer gemak. Was altijd weer veel opnieuw aan het inrichten. Van een Nokia naar een HTC HD2 met Windows Mobile en HTC Sense weer naar een Google Nexus, naar een Galaxy S3, naar iPhone en nu al jaren heerlijk stabiel met een Samsung. Niet spannend, maar doet wel gewoon precies wat ik wil. Dat tweaken met smartphones heb ik wel gehad. :P

[Voor 39% gewijzigd door Retro op 17-03-2023 16:54]

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:26
Volgens mij zit deze security risk in de S22 serie. Tot hij gepatcht wordt kan je het beste VoLTE (search in settings) en calling over WiFi (zie samsung phone app settings) uitzetten

https://arstechnica.com/i...roid-phones-to-be-hacked/

Hm, als ik iets verder zoek zie ik deze:
nieuws: Google waarschuwt voor ongepatchte rce-kwetsbaarheden in Samsung Exyn...
en daar de comments: CyberJohn in 'Google waarschuwt voor ongepatchte rce-kwetsbaarheden in Samsung Exynos-modems'

Al kom ik in de changelog's geen mention van CVE-2023-24033 tegen....

[Voor 48% gewijzigd door Titus op 18-03-2023 19:38]

• PizzaHut
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-06 13:17
Ik heb een Seagate Backup Plus Portable 5TB 2.5-inch.

Ik ga met vakantie naar Amerika. Ik heb een Galaxy S22 Ultra 512GB en hiermee zal ik alles doen, denk aan filmpjes maken foto's maken. Ik doe standaard 4K resolutie opnemen met stabilisatie aan. 8K gebruik ik niet veel.

Ik wil de 5TB aansluiten op mijn S22 Ultra om alles over te zetten. Maar nu zoek ik naar de juiste aansluiting. Welke kabel heb ik nodig en waar vind ik dat? Verkoopt BOL.COM dit?

Ik wil hem graag aansluiten via USB-C

Werkt het dan wel? Want je kan via de USB-C aansluiting bij de S22 Ultra een Micro-SD slotje plaatsen

[Voor 3% gewijzigd door PizzaHut op 18-03-2023 21:57]

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
PizzaHut schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:56:
Ik heb een Seagate Backup Plus Portable 5TB 2.5-inch.

Ik ga met vakantie naar Amerika. Ik heb een Galaxy S22 Ultra 512GB en hiermee zal ik alles doen, denk aan filmpjes maken foto's maken. Ik doe standaard 4K resolutie opnemen met stabilisatie aan. 8K gebruik ik niet veel.

Ik wil de 5TB aansluiten op mijn S22 Ultra om alles over te zetten. Maar nu zoek ik naar de juiste aansluiting. Welke kabel heb ik nodig en waar vind ik dat? Verkoopt BOL.COM dit?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik wil hem graag aansluiten via USB-C

Werkt het dan wel? Want je kan via de USB-C aansluiting bij de S22 Ultra een Micro-SD slotje plaatsen
Als je s22 genoeg stroom levert zou een gewone OTG kabel moeten werken.

Ook heeft die schijf blijkbaar wifi? Dus beide apparaten op dezelfde wifi schijnt de normale manier van backuppen van een mobiel te zijn in dit geval.

Zelf zou ik denk ik een laptopje meenemen, om je leven makkelijker te maken.

Geen idee wat je bedoelt met micro sd?

• luukdr98
Weet iemand hoe je Diagnose Herinneringen meldingen uitzet op de S22? Ik had hem perongluk aangezet, maar ik zit er echt niet op te wachten.

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 09:55
luukdr98 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:30:
Weet iemand hoe je Diagnose Herinneringen meldingen uitzet op de S22? Ik had hem perongluk aangezet, maar ik zit er echt niet op te wachten.
Settings en dan "diagnose" ingeven in het zoek balkje?

• PizzaHut
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-06 13:17
Ik heb de aansluiting binnen USB-C naar USB-A. Mijn 2.5-inch 5TB wordt herkend op mijn S22 Ultra.

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:29
Titus schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:35:
Volgens mij zit deze security risk in de S22 serie. Tot hij gepatcht wordt kan je het beste VoLTE (search in settings) en calling over WiFi (zie samsung phone app settings) uitzetten

https://arstechnica.com/i...roid-phones-to-be-hacked/

Hm, als ik iets verder zoek zie ik deze:
nieuws: Google waarschuwt voor ongepatchte rce-kwetsbaarheden in Samsung Exyn...
en daar de comments: CyberJohn in 'Google waarschuwt voor ongepatchte rce-kwetsbaarheden in Samsung Exynos-modems'

Al kom ik in de changelog's geen mention van CVE-2023-24033 tegen....
Ik vind, nogsteeds, nergens ondubbelzinnig terug of Samsung met die Maart update genoeg patchwerk heeft doorgedrukt om als eindgebruiker niks meer te hoeven doen.
Ik vind dat best wel slecht.

Ik heb binnenshuis best beroerd bereik dus VoLTE en VoWifi zet ik liever niet uit.

[Voor 6% gewijzigd door Polderviking op 22-03-2023 11:41]

• Titus
Polderviking schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:33:
[...]

Ik vind, nogsteeds, nergens ondubbelzinnig terug of Samsung met die Maart update genoeg patchwerk heeft doorgedrukt om als eindgebruiker niks meer te hoeven doen.
Ik vind dat best wel slecht.

Ik heb binnenshuis best beroerd bereik dus VoLTE en VoWifi zet ik liever niet uit.
Ik heb iets beter gekeken en zie hier https://semiconductor.sam...product-security-updates/ bij Jan 2023 indd de desbetreffende update staan. Dus zodoende "zou je er vanuit mogen gaan dat als je security update die van 1 maart 2023 is, die van Jan 2023 er dus in zit"?

• luukdr98
Von Henkel schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:53:
[...]

Settings en dan "diagnose" ingeven in het zoek balkje?
Gelukt! Ik deed dit eerder ook maar zonder het typen in de zoekbalk, dus gewoon door de settings bladeren, maar dan kom je er echt niet. Thanks! Ik was even vergeten dat het zo makkelijk ging. :)

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:16
neeecht schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:09:
Google Play 1 februari update beschikbaar.
OneUi 1 maart update beschikbaar.
Google Play 1 maart update beschikbaar. 26 MB.

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:20
Titus schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:28:
[...]

Ik heb iets beter gekeken en zie hier https://semiconductor.sam...product-security-updates/ bij Jan 2023 indd de desbetreffende update staan. Dus zodoende "zou je er vanuit mogen gaan dat als je security update die van 1 maart 2023 is, die van Jan 2023 er dus in zit"?
Volgens dit artikel zijn nog niet alle kwetsbaarheden verholpen. Pas met de april update zijn alle issues opgelost.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

RIP Sammy 20-12-2021

neeecht schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:32:
[...]

Google Play 1 maart update beschikbaar. 26 MB.
Hier nog niet, 1 februari heeft de telefoon hier.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC Bose (10-2019) met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34

MartNL

aReaRe schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:34:
[...]

Hier nog niet, 1 februari heeft de telefoon hier.
Je kunt hem altijd hier weg halen als je niet wilt wachten.

https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/main-components/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-06 14:47
Dit installeert de volledige update niet. Dit is enkel de basis apk die de datum verandert. De volledige automatische update vereist een herstart om alles te installeren. IPV deze APK te installeren kun je beter een paar keer achterelkaar in de instellingen app (bij beveiliging, updates) handmatig op google play system updates controleren.

• luukdr98
Hai Hai,

Ik heb de S22 nu eventjes intensief gebruikt en ik ben stomverbaasd hoe laggy de software is. Ik vind het werkelijk waar schan-dalig voor een telefoon van 600-800 euro en die 1 trede onder de nieuwste telefoon staat.

Als ik de baas van Samsung was en wist hoe laggy de S22 software zou zijn die op zo'n hoge positie zou staan, dan had ik echt ff de producent tegen z'n schouder getikt en gezegd van: "Hey je gaat eerst even zorgen dat die software lagg eruit gaat, want dit is niet Samsung waardig"

I mean was dit al bekend bij Samsung? Konden ze er simpelweg niets aan doen? Of hadden ze er geen zin in? Mijn S21 FE presteert letterlijk veel beter op software. Bizar!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:58

Oekol

waka waka hey hey

luukdr98 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:14:
Hai Hai,

Ik heb de S22 nu eventjes intensief gebruikt en ik ben stomverbaasd hoe laggy de software is. Ik vind het werkelijk waar schan-dalig voor een telefoon van 600-800 euro en die 1 trede onder de nieuwste telefoon staat.

Als ik de baas van Samsung was en wist hoe laggy de S22 software zou zijn die op zo'n hoge positie zou staan, dan had ik echt ff de producent tegen z'n schouder getikt en gezegd van: "Hey je gaat eerst even zorgen dat die software lagg eruit gaat, want dit is niet Samsung waardig"

I mean was dit al bekend bij Samsung? Konden ze er simpelweg niets aan doen? Of hadden ze er geen zin in? Mijn S21 FE presteert letterlijk veel beter op software. Bizar!
Hai Hai

Waar heb je het over? Kun je iets specifieker zijn waar je lag ervaart? Ik heb de S22+ en ervaar geen lag. Dus wellicht ligt het aan de gebruiker, je apps, geen fabrieks reset (als het een tweedehands is) etc.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• luukdr98
Oekol schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:22:
[...]

Hai Hai

Waar heb je het over? Kun je iets specifieker zijn waar je lag ervaart? Ik heb de S22+ en ervaar geen lag. Dus wellicht ligt het aan de gebruiker, je apps, geen fabrieks reset (als het een tweedehands is) etc.
Hoi hoi! Wat bijzonder fijn dat je actief bent rond dit tijdstip en ook nog is zo snel reageert.

Ten allereerste: hij is gloedje nieuw en het staat echt nog in de kinderschoenen kwa gebruik. Daarbij wist ik van de lagg in de reviews, maar ik heb hem eigenwijs toch gekocht omdat ik een einde wilde maken aan mijn zoektocht naar telefoon. Ik was zovan: "Samsung, i trust you, no matter which phone"

De lagg kun je eigenlijk vergelijken met een soort hele korte trilling in de software die je om de 5 á 10 seconden wel merkt. Als je echt goed swipet dan merk je het het meest. En voornamelijk als je een app uit gaat en weer naar het homescreen gaat.

Dusja soms ga je gewoon met een lagg je telefoon, of met een lagg je app in. Ja dat voelt gewoon heel k*t aan.

Hopenlijk kan je hier wat mee!

Groetjes!

[Voor 23% gewijzigd door luukdr98 op 28-03-2023 21:47]

• dog4life
  • Niet online
luukdr98 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:44:
[...]

Hoi hoi! Wat bijzonder fijn dat je actief bent rond dit tijdstip en ook nog is zo snel reageert.

Ten allereerste: hij is gloedje nieuw en het staat echt nog in de kinderschoenen kwa gebruik. Daarbij wist ik van de lagg in de reviews, maar ik heb hem eigenwijs toch gekocht omdat ik een einde wilde maken aan mijn zoektocht naar telefoon. Ik was zovan: "Samsung, i trust you, no matter which phone"

De lagg kun je eigenlijk vergelijken met een soort hele korte trilling in de software die je om de 5 á 10 seconden wel merkt. Als je echt goed swipet dan merk je het het meest. En voornamelijk als je een app uit gaat en weer naar het homescreen gaat.

Dusja soms ga je gewoon met een lagg je telefoon, of met een lagg je app in. Ja dat voelt gewoon heel k*t aan.

Groetjes!
Lol, ik zou haast denken dat je denkt met de ceo oid van Samsung te praten :7

Anyway, ik herken me absoluut niet in die lag.. S22 hier. Wellicht dat je van iOS komt, en dat wat soepeler aanvoelt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

luukdr98 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:44:
[...]

Groetjes!
Even de ontwikkelaarsoptie aanzetten en de animatieschalen op 0,5 of uit zetten en verder verversingssnelheid op 120hz zetten.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• luukdr98
dog4life schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:50:
[...]

Anyway, ik herken me absoluut niet in die lag.. S22 hier. Wellicht dat je van iOS komt, en dat wat soepeler aanvoelt?
Ik kom niet van iOS.

Bijzonder dat je de lagg niet ervaart. Ik had het kunnen weten bij de aankoop omdat ik al veel reviews had gelezen over de lagg, maar toch heb ik hem gekocht want Samsung heeft altijd vertrouwrt gevoelt. Maar dat de lagg zó erg is is abnormaal zoals ik al zei.

• luukdr98
Oekol schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 22:10:
[...]

Even de ontwikkelaarsoptie aanzetten en de animatieschalen op 0,5 of uit zetten en verder verversingssnelheid op 120hz zetten.
Zojuist animatieschalen op uit gezet. verversingssnelheid stond al op 120hz. Heb hem even terug naar 60hz gezet en weer naar 120hz. Er niks verbeterd en hij is net toevallig nog meer gaan haperen sinds ik aan de ontwikkelaarsmodus heb lopen sleutelen. Echt bizar wat ik allemaal meemaak kwa telefoons. Ik lijk altijd wel tegen dingen aan te lopen..

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:08
dog4life schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:50:
[...]

Als iemand die beide gebruikt (13 Pro en een S22U)

De enige momenten dat ik soms gestotter (lag?) ervaar is op bepaalde websites in Firefox.

Anders is de S22U super soepel, net als de iPhone.

wat wel opvalt is dat mijn oude LG op diezelfde websites niet stottert in FireFox, maar daar blijft het ook bij

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:18
Je hebt een maandagmorgen modelletje misschien? Totaal geen last van wat je beschrijft en mijn. Vrouw met haar S22 ook niet.
Flink scrollen waarbij een Tweakers pagina ineens van beneden naar boven vliegt gaat in een soepele manier zonder enige lag. Ik was er de eerste dag juis van onder de indruk nadat ik van een A42 kwam.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

luukdr98 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:23:
[...]

Zojuist animatieschalen op uit gezet. verversingssnelheid stond al op 120hz. Heb hem even terug naar 60hz gezet en weer naar 120hz. Er niks verbeterd en hij is net toevallig nog meer gaan haperen sinds ik aan de ontwikkelaarsmodus heb lopen sleutelen. Echt bizar wat ik allemaal meemaak kwa telefoons. Ik lijk altijd wel tegen dingen aan te lopen..
Ervaar je het altijd? Elke app of specifiek een bepaalde app? Kun je er anders eens een screen capture van maken, ben wel heel benieuwd... Ervaar totaal niets van wat je zegt. Telefoon is smooth as f...

• luukdr98
RobNemoo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 06:14:
Je hebt een maandagmorgen modelletje misschien? Totaal geen last van wat je beschrijft en mijn. Vrouw met haar S22 ook niet.
Flink scrollen waarbij een Tweakers pagina ineens van beneden naar boven vliegt gaat in een soepele manier zonder enige lag. Ik was er de eerste dag juis van onder de indruk nadat ik van een A42 kwam.
Bi-zar! Je hebt wel een mooie woordkeuze gemaakt met 'maandagmorgen-modeletje' haha. Misschien handig om 'm terug te sturen?

• luukdr98
Oekol schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 06:39:
[...]

Ervaar je het altijd? Elke app of specifiek een bepaalde app? Kun je er anders eens een screen capture van maken, ben wel heel benieuwd... Ervaar totaal niets van wat je zegt. Telefoon is smooth as f...
De lagg zit er echt allround in ja. Heel bizar! Vooral bizar dat jullie hem zó smooth ervaren. Ik heb geen enkel flauw idee hoe ik hier een screencapture verstuur trouwens.
luukdr98 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:09:
[...]

Ik kom niet van iOS.

Bijzonder dat je de lagg niet ervaart. Ik had het kunnen weten bij de aankoop omdat ik al veel reviews had gelezen over de lagg, maar toch heb ik hem gekocht want Samsung heeft altijd vertrouwrt gevoelt. Maar dat de lagg zó erg is is abnormaal zoals ik al zei.
Je moet dit topic even doorzoeken met wat steekwoorden, bijv. 'stroperig': [Samsung Galaxy S22-serie] Ervaringen & Discussie

Er waren toch wel opvallend wat mensen met interface lag en traagheid met scrollen. Dat werd soms opgelost door de telefoon volledig te resetten en opnieuw te beginnen (zonder Samsung Smart Switch). Anderen waren de Exynos SOC spuugzat en zijn overgestapt naar de S23 nu die met Snapdragon is uitgerust (net als je oude S21 FE).

• luukdr98
stin00 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:38:
[...]

Je moet dit topic even doorzoeken met wat steekwoorden, bijv. 'stroperig': [Samsung Galaxy S22-serie] Ervaringen & Discussie

Er waren toch wel opvallend wat mensen met interface lag en traagheid met scrollen. Dat werd soms opgelost door de telefoon volledig te resetten en opnieuw te beginnen (zonder Samsung Smart Switch). Anderen waren de Exynos SOC spuugzat en zijn overgestapt naar de S23 nu die met Snapdragon is uitgerust (net als je oude S21 FE).
Ik wist wel dat ik niet de enige was.. ik blijf het absurd vinden dat de S22 hier mee struggled. Ik heb 4 telefoons gehad en ik dacht eindelijk goed te zitten.. weer niet. Samsung Smart Switch heb ik nooit gebruikt. En ik geloof er niet in en kan nu al voorspellen dat reset niet gaat helpen.

De S21 FE ga ik niet gebruiken omdat ie veel te groot is voor mij en dat ding presteert gewoon belabberd, buiten dat ik er geen lagg ervaar.

Ik klink nu heel negatief en dat weet ik ook. Maarja dat krijg ik ervan als ik 4 telefoons heb gehad en geen enkele niet écht naar mijn zin was. Ik ga nu maar gewoon roeien met de riemen die ik heb.

Jammer dat die snapdragon niet in de S22 zit! En wel in de S21 FE! Ongelooflijk!

Telefoon resetje ga ik maar voor dan. :)

• luukdr98
bigmouth schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:56:
[...]

Gek hoe het kan verschillen. Op mijn S22 Ultra is alles zeer vloeiend.

Wat ik tot zover heb opgemerkt is dat bij het opladen het toestel met een Xiaomi 65 Watt lader geen "Supersnel opladen 2.0" meer zegt, maar gelukkig wel nog gewoon met 45 watt oplaadt.

In GoodLock werkt Lockstar niet meer. Bij Vergrendelscherm in de settings kan ik de klok alleen groter of kleiner maken, maar niet op een totaal andere plek op het vergrendelscherm plaatsen. Hoop dat dit nog veranderd gaat worden. Heb nu maar een andere wallpaper voor m'n vergrendelingsscherm genomen.
Lijkt mij niet gek dat je met een "Ultra" versie veel kan verschillen.. Maargoed: snapchat laggt, nieuwsfeed laggt, door de app-gallerie gaan laggt. En ga zo maar door. De lagg zit er bij mij van top tot teen in. Wat kan ik het beste doen?

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
luukdr98 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:29:
[...]

Lijkt mij niet gek dat je met een "Ultra" versie veel kan verschillen.. Maargoed: snapchat laggt, nieuwsfeed laggt, door de app-gallerie gaan laggt. En ga zo maar door. De lagg zit er bij mij van top tot teen in. Wat kan ik het beste doen?
Bij mij hielp het om RAM plus volledig uit te schakelen. Heb je die verhoogd toevallig?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:45
@luukdr98
Zet je verwerkingssnelheid eens op hoog. Heb ik ook gedaan en nagenoeg geen lag meer.

• luukdr98
BillSpaarbank schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:01:
[...]

Bij mij hielp het om RAM plus volledig uit te schakelen. Heb je die verhoogd toevallig?
Ik had deze op wel 4 GB staan, deze nu volledig uitgeschakeld. Het lijkt alsof hij weer meer de oude is bij app-gallerie en home -en vergrendelsscherm swiping. Af en toe een korte haper.

HIj heeft wel echt veel moeite als er veel dingen op het scherm komen; zoals de newsfeed, snapchat & de playstore.

• luukdr98
Nilco schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:44:
@luukdr98
Zet je verwerkingssnelheid eens op hoog. Heb ik ook gedaan en nagenoeg geen lag meer.
Hoi Nilco,

Deze stond al op 120HZ met haperingen, dus dat maakt het verschil helaas niet meer. Wel absurd, met 60HD heb ik het gevoel dat ik een oude A40 in mijn handen heb omdat hij natuurlijk al haperingen maakt.

Zie meer details over mijn ervaring bij mijn andere citaat hierboven op BillSpaarBank

We zijn er nog steeds niet, en anders moet ik overwegen voor de 5e keer van telefoon te gaan switchen.

Groetjes.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:45
Ik heb het over de verwerkingsnelheid niet de verversingsnelheid. Zet de verwerkingsnelheid eens op hoog en kijk dan eens of je nog zoveel lag hebt.

• luukdr98
Nilco schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:44:
@luukdr98
Sorry! Ik zat bij 60hz & 120hz te kijken maar dat was verkeerd.

Verwerkingssnelheid geeft opnieuw geen mega-verschil.

What about Aanpasbare batterij uitzetten? (adaptive battery)? Ik zal het eens proberen.

Groetjes.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
luukdr98 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:36:
[...]

Ik had deze op wel 4 GB staan, deze nu volledig uitgeschakeld. Het lijkt alsof hij weer meer de oude is bij app-gallerie en home -en vergrendelsscherm swiping. Af en toe een korte haper.

HIj heeft wel echt veel moeite als er veel dingen op het scherm komen; zoals de newsfeed, snapchat & de playstore.
Dat klinkt als apps die op dat moment constant veel data binnen harken. Dat kan ook een oorzaak zijn van haperingen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• luukdr98
BillSpaarbank schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 21:53:
[...]

Dat klinkt als apps die op dat moment constant veel data binnen harken. Dat kan ook een oorzaak zijn van haperingen.
Oké, ik heb het een beetje door en ik zeg het maar op deze manier, want ik ben er een beetje klaar mee:

Ten eerste geloof ik niet achtergrond apps die deze haperingen zouden kunnen veroorzaken. Ik ga Samsung hier gewoon voor blamen dat ze geen goed functionerende software kunnen aanleveren.

Ik weet dat er op de S22 geen snapdragon chip zit en dat grotendeels de oorzaak kan zijn. Wat ik wil echt ongelooflijk vind voor een S22 toestel als dat daadwerkelijk feitelijk invloed zou hebben.

Ik krijg het gevoel dat mensen zeggen dat ik dus mijn hele toestel maar moet omgooien en er aan moet blijven sleutelen totdat ik een fatsoenlijke telefoon heb, vind ik belachelijk. De S22 moet gewoon goed genoeg uit zichzelf zijn.

Ik ga gewoon weer opzoek naar een andere telefoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
luukdr98 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:54:
[...]
Ik ga gewoon weer opzoek naar een andere telefoon.
Misschien is het een idee om in de winkel wat telefoons uit te proberen? (Dan kun je evt. ook zien of het aan jouw S22 lag, pun sort of intended)

• luukdr98
dog4life schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:21:
[...]

Misschien is het een idee om in de winkel wat telefoons uit te proberen? (Dan kun je evt. ook zien of het aan jouw S22 lag, pun sort of intended)
Ja dat zou een goede optie kunnen zijn, maar ik ben al 80x winkel in winkel uit geweest. En ik heb wel is vaker vragen gesteld aan medewerkers in telefoonwinkels maar die lui willen je nooit helpen. Het enige wat ze willen is je een abonnement aansmeren.

Ik heb mijn S22 al retour aangemeld en gelukkig heb ik nog een S21 FE om op terug te vallen.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

luukdr98 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:54:
[...]
.....
Ten eerste geloof ik niet achtergrond apps die deze haperingen zouden kunnen veroorzaken. Ik ga Samsung hier gewoon voor blamen dat ze geen goed functionerende software kunnen aanleveren.....
Want dat heb je nooit onder Windows, Mac OS of wat voor OS dan ook, dat taken flink wat CPU, geheugen of diskbelasting veroorzaken waardoor alles even wat minder reageert? Denk dat ieder OS wat dat betreft wel op zijn knieën te krijgen is.

Heb zelf een S22U en heus af en toe wel eens een hapering, maar niet contant. Denk dat bij mij die haperingen liggen aan achtergrond taken met de nodige notificatie rechten.

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1250 GS Adventure 2022, Samsung S22 Ultra

• luukdr98
Stormtrooper schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:44:
[...]

Want dat heb je nooit onder Windows, Mac OS of wat voor OS dan ook, dat taken flink wat CPU, geheugen of diskbelasting veroorzaken waardoor alles even wat minder reageert? Denk dat ieder OS wat dat betreft wel op zijn knieën te krijgen is.

Heb zelf een S22U en heus af en toe wel eens een hapering, maar niet contant. Denk dat bij mij die haperingen liggen aan achtergrond taken met de nodige notificatie rechten.
Ik denk dat er een verschil is in constante systematische hapering van een telefoon en af en toe een bewuste, maar geen onlogische hapering in een CPU. Ik blijf erbij dat ik dit Samsung blame en S22 onwaardig vind.

En ik begin er in te geloven dat het aan de chipset ligt, want ik heb ook de S21 FE met de Snapdragon en die presteert helemaal vloeiend en zonder enige irritatie.

Dus dat zal het waarschijnlijk zijn. En dat is tevens al genoemd in deze discussie.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MartNL

MartNL

luukdr98 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:57:
[...]

Ik denk dat er een verschil is in constante systematische hapering van een telefoon en af en toe een bewuste, maar geen onlogische hapering in een CPU. Ik blijf erbij dat ik dit Samsung blame en S22 onwaardig vind.

En ik begin er in te geloven dat het aan de chipset ligt, want ik heb ook de S21 FE met de Snapdragon en die presteert helemaal vloeiend en zonder enige irritatie.

Dus dat zal het waarschijnlijk zijn. En dat is tevens al genoemd in deze discussie.
Je weet toch wel dat je telefoon zich even moet settelen. Hij gaat dan apps in slaap stand zetten. Bij mij was hij beduidend snellen na een week of 2.

Je klaagt namelijk wel erg veel.
Ik snap niet waarom je dan niet gelijk een s23 ultra of een iPhone 14 pro koopt. Dan weet je zeker dat je het beste van het beste hebt. En als het dan niet goed is kun je weer verder klagen.

• luukdr98
MartNL schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 21:25:
[...]

Je weet toch wel dat je telefoon zich even moet settelen. Hij gaat dan apps in slaap stand zetten. Bij mij was hij beduidend snellen na een week of 2.

Je klaagt namelijk wel erg veel.
Ik snap niet waarom je dan niet gelijk een s23 ultra of een iPhone 14 pro koopt. Dan weet je zeker dat je het beste van het beste hebt. En als het dan niet goed is kun je weer verder klagen.
Ja nee daar geef ik je helemaal gelijk in, dat geef ik toe. ik loop er op het moment erg mee te struggelen, is iets met mijn tevredenheid en het ligt wat gevoelig ofzo.

Ik zou dan eerder voor een S23 gaan, want i.p.v de Ultra kun je beter een tablet kopen + de prijs en dat lelijke pennetje bevalt mij niet.

Ik ga het uizoeken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mizgala28
luukdr98 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:33:
[...]

Ja nee daar geef ik je helemaal gelijk in, dat geef ik toe. ik loop er op het moment erg mee te struggelen, is iets met mijn tevredenheid en het ligt wat gevoelig ofzo.

Ik zou dan eerder voor een S23 gaan, want i.p.v de Ultra kun je beter een tablet kopen + de prijs en dat lelijke pennetje bevalt mij niet.

Ik ga het uizoeken.
Even terzijde of het een maandag ochtend model was.

Heb je een format geprobeerd toen je het toestel nog had?

zo niet, goede tip voor iedereen die dit leest, altijd proberen als al het andere niet lukt

• luukdr98
Mizgala28 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:10:
[...]

Even terzijde of het een maandag ochtend model was.

Heb je een format geprobeerd toen je het toestel nog had?

zo niet, goede tip voor iedereen die dit leest, altijd proberen als al het andere niet lukt
Wat bedoel je precies met een format?

En ik heb de S22 nog steeds in gebruik. Ik sta wel op het punt om hem te retourneren, en dan heb ik het vangnet van de S21 FE gelukkig. Die dan wél overal moeiteloos doorheen swipet met snapdragon(wel allround wat cheap is, maar dat terzijde, dat is niet de discussie).

[Voor 10% gewijzigd door luukdr98 op 01-04-2023 18:10]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mizgala28
luukdr98 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:07:
[...]

Wat bedoel je precies met een format?
https://www.samsung.com/n...ijn-smartphone-of-tablet/

En niet meteen je data overzetten naar de S22U of Smart Switch gebruiken, eerst gewoon kijken of het toestel zich nog steeds zo raar gedraagt.

Mocht dit niet helpen blijft toestel omruilen of retourneren over, al zou ik dat laatste hebben gedaan als omruilen niet had geholpen.

puur mijn mening, ik heb weleens hardware gekocht die het niet helemaal goed deed en waarbij omruilen het had opgelost, het is best wel zonde om een heel product negatief af te schrijven als het puur aan dat ene apparaat ligt.

[Voor 48% gewijzigd door Mizgala28 op 01-04-2023 20:42]

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:26
Is er een soort van onderwater modus op de S22 Ultra? Toestel net aangeschaft, maar kan dit niet vinden. Het scherm hoort dan niet te reageren op het water.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Cxxxx71 schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:33:
Is er een soort van onderwater modus op de S22 Ultra? Toestel net aangeschaft, maar kan dit niet vinden. Het scherm hoort dan niet te reageren op het water.
Galaxy S22 Ultra IP68-certificaat

Langer dan 30 minuten tot een diepte van maximaal 1,5 meter

Mocht je dieper willen zal je een waterdichte hoesje moeten kopen.

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:26
MartNL schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:00:
[...]

Galaxy S22 Ultra IP68-certificaat

Langer dan 30 minuten tot een diepte van maximaal 1,5 meter

Mocht je dieper willen zal je een waterdichte hoesje moeten kopen.
Bedankt voor je antwoord, maar dat is niet wat ik bedoel.
Stel dat ik wil filmen of een foto wil maken onder water of van de waterglijbaan. Is er dan een bepaalde modus zodat het scherm niet reageert op de waterdruppels? Anders wordt het lastig filmen.
Een aantal jaar geleden had ik dit op mijn Huawei mate 20 pro. De functie zit ook op de Galaxy watch 5 pro zodat ik ermee kan zwemmen zonder dat het scherm reageert op het water.

• dog4life
  • Niet online
S22 update beschikbaar!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Cxxxx71 schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:45:
[...]

Stel dat ik wil filmen of een foto wil maken onder water of van de waterglijbaan. Is er dan een bepaalde modus zodat het scherm niet reageert op de waterdruppels? Anders wordt het lastig filmen.
Een aantal jaar geleden had ik dit op mijn Huawei mate 20 pro. De functie zit ook op de Galaxy watch 5 pro zodat ik ermee kan zwemmen zonder dat het scherm reageert op het water.
Toestel is IP68 gecertificeerd, maar de test zijn gedaan in stilstaand zoet water. Niet in een zwembad met chemicaliën erin.
Ik zou je toch aanbevelen een waterdicht hoesje te gebruiken als je perse onderwater wilt filmen.

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:17
Ik zie de fix voor CVE-2023-24033 (het beruchte VoLTE/VoWiFi lek) er niet bij staan...
(https://security.samsungmobile.com/securityUpdate.smsb)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:52
Gismo1979 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 22:58:
[...]

Toestel is IP68 gecertificeerd, maar de test zijn gedaan in stilstaand zoet water. Niet in een zwembad met chemicaliën erin.
Ik zou je toch aanbevelen een waterdicht hoesje te gebruiken als je perse onderwater wilt filmen.
Nog steeds echt totaal niet wat die vraagt.

Hij wil een modus waarin hij kan filmen, het scherm dus 'aan' staat, maar het scherm niet reageert op touch screen, dus niet reageert op waterdruppels. Ik had dit euvel ook op my Sony Xperia z3 toentertijd, ik heb toen een andere app gedownload die dit wel voor elkaar kreeg zodat ik fotos kon maken met de knoppen op de telefoon en het touch screen uitgeschakeld was.

Ik heb nog nooit met de ultra onder water gefilmd maar ik kan me wel de irritaties voorstellen als je op filmen klikt en de waterdruppels ervoor zorgen dat je stopt met filmen halverwege .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Cxxxx71 schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:45:
[...]

Ik denk dat dit wel werkt.
https://www.youtube.com/watch?v=jtBRe_BF0cE

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47
Ondertussen ook hier binnengelopen (s22 ultra)

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

janbrede schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 00:17:
[...]

Ik zie de fix voor CVE-2023-24033 (het beruchte VoLTE/VoWiFi lek) er niet bij staan...
(https://security.samsungmobile.com/securityUpdate.smsb)
Communicatie van Samsung is erg vaag rond CVE-2023-24033.
Op de site van Nationaal Cyber Security Centrum staat bij de update van 23 maart dat niet van toepassing zou zijn op Samsung devices. Maar dat heb ik verder nergens kunnen terug vinden.
https://advisories.ncsc.nl/advisory?id=NCSC-2023-0141

Volgens deze pagina zou Samsung alles nu gepatcht hebben:
https://www.sammyfans.com/2023/03/17/severe-samsung-exynos-modem-flaw-found/

Maar onduidelijk waarom ze dat niet in hun eigen updates publiceren.

[Voor 19% gewijzigd door L_Jinx op 11-04-2023 10:04]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mizgala28
Er viel mij iets op met mijn S22U, en ik kom er maar niet uit hoe ik dit wijzig.

Long story shorter, op mijn vorige Android telefoons kon ik gewoon direct op een Whatsapp bericht reageren vanaf mijn lock screen zonder dat ik het toestel eerst moest unlocken.

Bericht kwam binnen, ik klik erop en kon meteen reageren, toestel bleef erna gewoon gelockt omdat ik deze nooit hoefde te unlocken ervoor.

Maar op de S22U moet ik eerst het toestel unlocken, ik kan er niet omheen (hij eist dat ik dat doe voor ik op de notificatie kan reageren)

Zie ik iets over het hoofd? Of is dit iets vanaf Android 12/13? (vorige telefoon was een LG op Android 11, maar zelfs andere merken ervoor stonden dit wel toe)

Ik zie namelijk weinig nut in om dan via de notificatie op het lock screen te reageren, als ik het toestel eerst moet unlocken, kan dan beter meteen de app in duiken na unlocken, is net zo snel dan.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:26
nog meer mensen waarbij de videos niet meer gedownload kunnen worden via whatsapp? Ik vermoed sinds de nieuwe android update die ik gisteren kreeg. Ik heb dalvik cache al verwijderd en de cache uit de playstore. Zo maar even whatsapp verwijderen en kijken of dat helpt. Whatsapp verwijderen heeft ook geen nut gehad. Iemand nog tips? via de web whatsapp kan ik ze wel zien

[Voor 16% gewijzigd door harrybeuker op 16-04-2023 13:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:23
harrybeuker schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:54:
nog meer mensen waarbij de videos niet meer gedownload kunnen worden via whatsapp? Ik vermoed sinds de nieuwe android update die ik gisteren kreeg. Ik heb dalvik cache al verwijderd en de cache uit de playstore. Zo maar even whatsapp verwijderen en kijken of dat helpt. Whatsapp verwijderen heeft ook geen nut gehad. Iemand nog tips? via de web whatsapp kan ik ze wel zien
Hier exact hetzelfde. Zowel in WhatsApp als in WhatsApp Business.

• harrybeuker
patrickt35 schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:38:
[...]

Hier exact hetzelfde. Zowel in WhatsApp als in WhatsApp Business.
vreemde is dat mijn vrouw er geen last van heeft. We hebben beide een S22 en de nieuwste update.
Ben jij ook betatester van whatsapp?

• patrickt35
harrybeuker schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:26:
[...]

vreemde is dat mijn vrouw er geen last van heeft. We hebben beide een S22 en de nieuwste update.
Ben jij ook betatester van whatsapp?
Mijn vrouw heeft ook een S22 Ultra, en zij kan ook geen filmpjes bekijken.
Beide zijn we betatester.

• harrybeuker
patrickt35 schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:30:
[...]

Mijn vrouw heeft ook een S22 Ultra, en zij kan ook geen filmpjes bekijken.
Beide zijn we betatester.
wat een ellende :(. Het is denk ik een beta user issue.
op reddit loopt er ook een draadje over

[Voor 13% gewijzigd door harrybeuker op 16-04-2023 14:37]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• patrickt35
harrybeuker schreef op zondag 16 april 2023 @ 14:36:
[...]

wat een ellende :(. Het is denk ik een beta user issue.
op reddit loopt er ook een draadje over
Ik had er inderdaad niet aan gedacht. Loop nu met de hond te wandelen, maar eenmaal thuis ga ik wa verwijderen en het beta programma verlaten.
Ik laat je het weten.

UPDATE:
De app WhatsApp is niet te verwijderen.
Via instellingen-apps cache geleegd en gegevens verwijderd. Hierna proberen te verwijderen. Dan krijg ik een foutmelding dat het verwijderen is gestopt.
Wachten op een update dus.

UPDATE 2:

WhatsApp was wel te verwijderen via de Playstore.
Na het installeren van de normale app(geen beta tester) is het weer mogelijk om videos te kijken.

[Voor 34% gewijzigd door patrickt35 op 17-04-2023 09:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• patrickt35
Er is een update beschikbaar welke het probleem met WhatsApp oplost

• harrybeuker
patrickt35 schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:19:
Er is een update beschikbaar welke het probleem met WhatsApp oplost
thx hij doet het weer!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• patrickt35
Nu ben ik wel geen beta tester meer. En het zit vol.
Ga ik het missen..... Nee

• luukdr98
Nog meer mensen die de laggy-software van de S22 normale versie onmenselijk vinden?

Ik heb letterlijk bij áankomst van het toestel(toen de levering plaatsvond) gemerkt hoe laggy het was. Dat zegt wel iets toch? Dat je daardoor al niet meer opzoek hoeft te gaan naar oplossingen.

Nou, voor de S22 betaal je dus €500-700 en dan krijg je een telefoon met een laggy software, schijnt dat die snapdragon chip er niet in zit. Dat hij niet de snelste is, dat begrijp ik, maar dit is echt absurd.

- Snapchat laggt
- De nieuwsfeed laggt
- En overig swipen door de menu's

Het bewijs dat de S22 echt een laggy software probleem blijft hebben(ook na updates) is dat als ik mijn S21 FE aanzet, die volledig soepel loopt op de snelle Snapdragon chip.

Wat zijn jullie gedachten hierover? Is het normaal dat de S22 normale versie ondermaatse software aanlevert?

• dog4life
  • Niet online
luukdr98 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:33:
[...]

Ik ga het uizoeken.
Had je dit al geprobeerd?

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

"onmenselijk' :+

[Voor 13% gewijzigd door Stormtrooper op 19-04-2023 00:30]

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1250 GS Adventure 2022, Samsung S22 Ultra

• luukdr98
De S23? Nee, ik ga geen €900 voor een telefoon uitgeven.

• RobNemoo
Volgens mij hebben anderen hier geen last van, je bent de enige die het er zo over heeft in dit topic. Dus het ligt toch aan het toestel of aan de instellingen. Te veel of zware apps die op de achtergrond blijven verversen wellicht? Ik roep maar wat, want ik heb er zelf dus geen last van. Snapdragon is niet heilig, de Exynos is ook prima. Andere benchmarks, maar geen wereld van verschil.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
luukdr98 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:07:
[...]

En ik heb de S22 nog steeds in gebruik. Ik sta wel op het punt om hem te retourneren, [...]
Je hebt 'm toch geretourneerd? Waar maak je je dan nog druk om?

You save everyone, but who saves you?

• luukdr98
RobNemoo schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:29:
Volgens mij hebben anderen hier geen last van, je bent de enige die het er zo over heeft in dit topic. Dus het ligt toch aan het toestel of aan de instellingen. Te veel of zware apps die op de achtergrond blijven verversen wellicht? Ik roep maar wat, want ik heb er zelf dus geen last van. Snapdragon is niet heilig, de Exynos is ook prima. Andere benchmarks, maar geen wereld van verschil.
Ja, dat is dus het vreemde.. ik ga hem denk ik ter reparatie opsturen.

• luukdr98
S_Chief schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:17:
[...]

Je hebt 'm toch geretourneerd? Waar maak je je dan nog druk om?
Nee, want dan blijf ik maar bezig met nieuwe telefoons uitproberen en blijf het uitzichtloos. Ik heb er al 5 gehad. Ik accepteer nu met wat ik heb.

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

luukdr98 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:20:
[...]

Ja, dat is dus het vreemde.. ik ga hem denk ik ter reparatie opsturen.
Ik zou m echt ter reparatie opsturen.
S22 nu bijna een jaar in bezit en herken dit probleem totaal niet.

• luukdr98
RobNemoo schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:29:
Mijn excuses dat ik dit topic zo loop te verstieren! Dit komt omdat ik dit gewoon niet rustig op de juiste manier aanpak. Dus ik wil sorry tegen iedereen zeggen die dit als onprettig heeft ervaren :) Maar ik had(heb) letterlijk geen idee wattheheck er gaande is. Ik ga de telefoon nu voor reparatie opsturen. Dit zie ik als allerlaatste redmiddel :)

• luukdr98
L_Jinx schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:08:
[...]

Ik zou m echt ter reparatie opsturen.
S22 nu bijna een jaar in bezit en herken dit probleem totaal niet.
Ga ik doen! :)

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

luukdr98 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:22:
[...]

Nee, want dan blijf ik maar bezig met nieuwe telefoons uitproberen en blijf het uitzichtloos. Ik heb er al 5 gehad. Ik accepteer nu met wat ik heb.
Als je er al 5 hebt gehad ben ik bang dat het niet aan de telefoons ligt. Wellicht niet het antwoord wat je wilt horen, maar 5 die allemaal niet goed zijn lijkt me nogal een kleine kans. Sterkte met het verwerken dat het aan jou ligt.

• luukdr98
Oekol schreef op woensdag 19 april 2023 @ 19:35:
[...]

Als je er al 5 hebt gehad ben ik bang dat het niet aan de telefoons ligt. Wellicht niet het antwoord wat je wilt horen, maar 5 die allemaal niet goed zijn lijkt me nogal een kleine kans. Sterkte met het verwerken dat het aan jou ligt.
Thanks! :) (nou ze hadden niet allemaal software problemen, ook gewoon niet mij type telefoon, dat had ik niet vermeld). Maar je hebt wel gelijk dat het ook persoonlijk ligt.

• patrickt35
luukdr98 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:46:
Nog meer mensen die de laggy-software van de S22 normale versie onmenselijk vinden?

Ik heb letterlijk bij áankomst van het toestel(toen de levering plaatsvond) gemerkt hoe laggy het was. Dat zegt wel iets toch? Dat je daardoor al niet meer opzoek hoeft te gaan naar oplossingen.

Nou, voor de S22 betaal je dus €500-700 en dan krijg je een telefoon met een laggy software, schijnt dat die snapdragon chip er niet in zit. Dat hij niet de snelste is, dat begrijp ik, maar dit is echt absurd.

- Snapchat laggt
- De nieuwsfeed laggt
- En overig swipen door de menu's

Het bewijs dat de S22 echt een laggy software probleem blijft hebben(ook na updates) is dat als ik mijn S21 FE aanzet, die volledig soepel loopt op de snelle Snapdragon chip.

Wat zijn jullie gedachten hierover? Is het normaal dat de S22 normale versie ondermaatse software aanlevert?
Mijn S22 Ultra was ook niet heel snel, totdat ik hem afgelopen week meenam in de Ferrari van mijn baas. Zonder blikken of blozen ging ie 200 km/h

• luukdr98
patrickt35 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 23:03:
[...]

Mijn S22 Ultra was ook niet heel snel, totdat ik hem afgelopen week meenam in de Ferrari van mijn baas. Zonder blikken of blozen ging ie 200 km/h
Ik kan alleen maar zeggen dat dit een lekker grapje voor tussendoor is. Mooie. Scherp.

• Koen31
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-06 19:13
luukdr98 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:21:
[...]

Ik wist wel dat ik niet de enige was.. ik blijf het absurd vinden dat de S22 hier mee struggled. Ik heb 4 telefoons gehad en ik dacht eindelijk goed te zitten.. weer niet. Samsung Smart Switch heb ik nooit gebruikt. En ik geloof er niet in en kan nu al voorspellen dat reset niet gaat helpen.

De S21 FE ga ik niet gebruiken omdat ie veel te groot is voor mij en dat ding presteert gewoon belabberd, buiten dat ik er geen lagg ervaar.

Ik klink nu heel negatief en dat weet ik ook. Maarja dat krijg ik ervan als ik 4 telefoons heb gehad en geen enkele niet écht naar mijn zin was. Ik ga nu maar gewoon roeien met de riemen die ik heb.

Jammer dat die snapdragon niet in de S22 zit! En wel in de S21 FE! Ongelooflijk!

Telefoon resetje ga ik maar voor dan. :)
Je zegt dat je de s21 fe niet wilt gebruiken omdat die belabbert presteerd,en daarna zeg je het jammer te vinden dat die snapdragon niet in de s22 zit....

Ik heb eerst de s21 fe gehad en nu de s22 beide zijn gewoon supersnel zonder lag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:52
S22 is prima qua snelheid, nooit haperingen gehad of gemerkt.
Misschien als je 2 telefoons naar elkaar legt en je gaat er echt op letten.

Enige waar ik beetje jaloers op ben is de batterijduur van de S23 i.c.m. Snapdragon.

• RobNemoo
Jamesl schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:37:

Enige waar ik beetje jaloers op ben is de batterijduur van de S23 i.c.m. Snapdragon.
Ook dat ligt vooral aan hoe je hem gebruikt. Mijn batterij prognose is meestal rond de 1 dag en 20 uur. Voor mij helemaal prima.

• luukdr98
Koen31 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 02:41:
[...]

Je zegt dat je de s21 fe niet wilt gebruiken omdat die belabbert presteerd,en daarna zeg je het jammer te vinden dat die snapdragon niet in de s22 zit....

Ik heb eerst de s21 fe gehad en nu de s22 beide zijn gewoon supersnel zonder lag.
Zoals ik al zei heb ik teveel nonsens gereoepen, de s22 heb ik reparatie gestuurd omdat de software echt niet 100% was bij mij. Nu is het afwachten. S21 FE is nu gewoon veel sneller daardoor bij mij, bizar. Ik zie het verschil heel duidelijk hier. Maargoed, dit topic was al afgerond :) maar ik dacht ik antwoord je nog even.

• luukdr98
Jamesl schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:37:

Zie mijn reactie op Koen :) persoonlijke ervaringen kunnen wel degelijk wisselen, al lijkt dat soms niet mogelijk. Mijn discussie is afgesloten.

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:59
Drie weken na April update deze coole optie ontdekt : Image Clipper.
YouTube: Massive Samsung Update brings Powerful S23 Ultra Features to Galaxy ...

• mike123
  • Nu online
In mijn update met de beveiligingsupdates van 1 April zit de Image Clipper ook in.
Als ik in een foto mijn vinger op een onderwerp hou dan kan ik dat onderwerp kopiëren en delen en plakken.
Dit is de CWCG EN CWCH update. 1505,82 MB

• brouwerchris
  • Laatst online: 17:59
mike123 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:55:
[...]

In mijn update met de beveiligingsupdates van 1 April zit de Image Clipper ook in.
Als ik in een foto mijn vinger op een onderwerp hou dan kan ik dat onderwerp kopiëren en delen en plakken.
Dit is de CWCG EN CWCH update. 1505,82 MB
Ik heb vanaf 11 April CWCG , in USA met Snapdragon komen de updates 2 tot 3 weken later.
Ik wist niet van het bestaan van Image Clipper tot ik de gelinkte video van Snapdragon zag.

• mike123
  • Nu online
brouwerchris schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:23:
[...]

Ik heb vanaf 11 April CWCG , in USA met Snapdragon komen de updates 2 tot 3 weken later.
Ik wist niet van het bestaan van Image Clipper tot ik de gelinkte video van Snapdragon zag.
Ik kende het ook niet. Dacht eigenlijk dat het weer een nieuwere versie was dan dat ik heb. In dit YT filmpje is het de CWCE versie.en 1,7GB.
Had gekeken zonder geluid dus had ook gemist dat de beveiligingsupdate ook van 1 April was.
Wel een leuke, handige optie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 20:26
Hebben er meer mensen zoveel last met smartlock? De functie valt heel vaak uit.
En is dan ook "leeg" in het instellingen menu. (Dus zonder kiesbare opties, en greyed-out.)
Soms werkt een Google systeem update, maar vaak ook niet.

(Cache wissen van Google playstore app werkt ook merk ik nu)

[Voor 12% gewijzigd door teake op 30-04-2023 15:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Ik had 3 Google systeem updates.
Hij staat nu op 1 april.

Maar ik heb dat handmatig moeten doen. Eigenlijk al zolang ik de telefoon heb. Dus mischien is het handig voor de mensen die dat nog niet hebben gedaan. Om het ook eens zelf te doen.

• Titus
MartNL schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:53:
Ik had 3 Google systeem updates.
Hij staat nu op 1 april.

Maar ik heb dat handmatig moeten doen. Eigenlijk al zolang ik de telefoon heb. Dus mischien is het handig voor de mensen die dat nog niet hebben gedaan. Om het ook eens zelf te doen. [Afbeelding]
Ik vraag me eigenlijk af waarom het handmatig moet eigenlijk (en of dat wel het geval is). Tot nu toe heb ik ze ook altijd handmatig gedaan door af en toe even te kijken of er een update is :thinking:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 20:21
Sinds de laatste update (die met sec patch april) heb ik bij elke herstart na het normale splashscreen, dat One UI er opkomt met draaiend symbool dat hij optimalisatie of dergelijke doet.
Lijkt dat hij update doet, dan gewoon scherm met pincode

Hebben jullie dat ook ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

abusimbal schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:25:
Sinds de laatste update (die met sec patch april) heb ik bij elke herstart na het normale splashscreen, dat One UI er opkomt met draaiend symbool dat hij optimalisatie of dergelijke doet.
Lijkt dat hij update doet, dan gewoon scherm met pincode

Hebben jullie dat ook ?
Ja, dat heb ik ook. Wordt blijkbaar iedere keer geoptimaliseerd. Duurt gelukkig maar ff..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xlvg
  • Laatst online: 16-05 20:33
Ik heb sinds kort de S22 Ultra aangeschaft. Geen s23U omdat het prijskaartje echt te ver gaat.

Nu vind ik de batterijduur wel erg matig en overweeg ik toch om m'n toestel terug in te ruilen.

Zijn er toestellen waarvan de batterij echt significant beter is?

Zelf game ik nauwelijk erop. Hoogstens af en toe een simpel spelletje zoals clash of clans en Hogwarts mystery. Maar niks heftigs.

Voornamelijk internetten,youtube, socials, muziek en navigate.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47
Hoe lang heb je'm al? Het duurt even...

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee