How long does your SOT last, guys?
het duurt even voordat hij zich ingesteld heeft. Ik game ook weinig echter bij mijn gebruik kan ik tot 1,5 - 2 dagen halen voordat hij onder de 15% komt. Niet het allerbeste maar prima.xlvg schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:19:
Ik heb sinds kort de S22 Ultra aangeschaft. Geen s23U omdat het prijskaartje echt te ver gaat.
Nu vind ik de batterijduur wel erg matig en overweeg ik toch om m'n toestel terug in te ruilen.
Zijn er toestellen waarvan de batterij echt significant beter is?
Zelf game ik nauwelijk erop. Hoogstens af en toe een simpel spelletje zoals clash of clans en Hogwarts mystery. Maar niks heftigs.
Voornamelijk internetten,youtube, socials, muziek en navigate.
Als ik op een dag hem veel gebruik voor foto’s, navigatie, internet etc danmhaal ik, normaal wel het einde van de dag. Dat is voldoende voor mij.
Ik heb hier sinds 17 september 2022 een Galaxy S22 Ultra 512GB en ik vind de batterij dan erg goed en ga gemiddeld 1 dag mee. Ik ben ook intensieve gebruiker. Maar ik laad vaak onderweg op als ik in de auto zit/rijdt via 12V. Ik gebruik de S22 Ultra als autonavigatie TomTom Go. en met vakantie heb ik altijd een powerbank bij me en af en toe neem ik mijn powerbank mee op straat een Xtorm Rugged XR102 20.000mAh.xlvg schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:19:
Ik heb sinds kort de S22 Ultra aangeschaft. Geen s23U omdat het prijskaartje echt te ver gaat.
Nu vind ik de batterijduur wel erg matig en overweeg ik toch om m'n toestel terug in te ruilen.
Zelf game ik nauwelijk erop. Hoogstens af en toe een simpel spelletje zoals clash of clans en Hogwarts mystery. Maar niks heftigs.
Ik ben bijna hetzelfde wat jij doet op jouw S22 Ultra.
[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 06-05-2023 11:15 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Geef het wat tijd, even terzijde dat het ook aan je apps zelf kan liggen, in het begin zat ik rond de 4 a 5 uur scherm tijd met minder dan 24 uur stand-by.xlvg schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:19:
Naar paar weken werd dit fors beter met mijn S22U

Hoeveel uur iemand eruit perst hangt enorm af van wat je ermee doet, in welk type omgevingslicht (als ik mijn telefoon meer in de avond gebruik ga ik al gauw richting de 9 uur scherm tijd) en welke apps je gebruikt en op je toestel hebt.
Mijn partner speelt veel games (ook een S22U) en haalt gemiddeld net zo veel uur als ik, echter ik heb alle functionaliteiten voor batterij besparing uit, sluimeren van apps vind ik zwaar irritant en vertraagde notificaties ook (soms duurde het ruim 10 minuten voordat een notificatie binnen kwam met scherm uit, dus daarom heb ik batterij besparing uit).
Mijn partner heeft dat wel aan, dus die accuduur zou erger dan de mijne zijn als het uit stond, want games.
AOD is wel uit, vreet te veel stroom viel mij op (hetzelfde met mijn vorige Android telefoon) en ik gebruik het niet, dus scheelt dat ook accu.
Al is het wel zo dat mijn iPhone het nog langer uithoudt dan de Samsung, ook met veel games spelen. Behalve bij gebruik van de camera, bij de iPhone zie je de procenten voor je neus verdwijnen, terwijl de Samsung daar veel minder last van heeft.
Kijk sowieso naar je app gebruik, ik had recent een discussie met iemand die mopperde hoe slecht de accu van de S23+ was en dat hij niet snapt hoe mensen aan goede accu duur komen, bleek dat minder TikTok en Facebook hem meteen een forse boost gaf.
alleen lang hield hij niet vol, dus heeft hij weer slechte accu duur
Het kan dus aan veel verschillende dingen liggen.
waar kan ik de onnodige pictogrammen rechtsboven uitzetten op mijn telefoon? kon het nergens vinden.
de iphone. ik had voorheen een iphone 13 en schrok hoeveel mijn s22 aan batterij verbruikte. dat hadden ze verdorie echt goed in elkaar bij apple.xlvg schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:19:
[ Voor 79% gewijzigd door Farabi op 08-05-2023 15:26 ]
Ik heb sinds kort een S22 Ultra en dat bevalt prima.
Maar nu heb ik een vraag. Als je de telefoon ontgrendeld met een vingerafdruk kom je meteen in het startscherm terecht, prima.
Als je de telefoon ontgrendeld met de gezichtsherkenning moet je altijd het scherm nog opschuiven om in de startpagina te komen. Kan dat ook anders dat zodra de telefoon dan ontgrendeld is meteen het startscherm ervoor komt?
Maar nu heb ik een vraag. Als je de telefoon ontgrendeld met een vingerafdruk kom je meteen in het startscherm terecht, prima.
Als je de telefoon ontgrendeld met de gezichtsherkenning moet je altijd het scherm nog opschuiven om in de startpagina te komen. Kan dat ook anders dat zodra de telefoon dan ontgrendeld is meteen het startscherm ervoor komt?
Zeker! Instellingen > Beveiliging & Privacy > Biometrie > Gezichtsherkenning > vinkje 'op vergr. scherm blijven tot vegen' uitzetten.mike123 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:06:
Ik heb sinds kort een S22 Ultra en dat bevalt prima.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Is maar een kleintje, zal puur de security patch/bug fixing zijn.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Klik je op de changelog, staat de versie er niet eens tussen xD
Ik wil nog steeds weten of de CVE nou al gefixt is....
Ik wil nog steeds weten of de CVE nou al gefixt is....
Wow dat is wel een verschil vergeleken met de mijne.Mizgala28 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 16:48:
[...]
Geef het wat tijd, even terzijde dat het ook aan je apps zelf kan liggen, in het begin zat ik rond de 4 a 5 uur scherm tijd met minder dan 24 uur stand-by.
Naar paar weken werd dit fors beter met mijn S22U
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoeveel uur iemand eruit perst hangt enorm af van wat je ermee doet, in welk type omgevingslicht (als ik mijn telefoon meer in de avond gebruik ga ik al gauw richting de 9 uur scherm tijd) en welke apps je gebruikt en op je toestel hebt.
Mijn partner speelt veel games (ook een S22U) en haalt gemiddeld net zo veel uur als ik, echter ik heb alle functionaliteiten voor batterij besparing uit, sluimeren van apps vind ik zwaar irritant en vertraagde notificaties ook (soms duurde het ruim 10 minuten voordat een notificatie binnen kwam met scherm uit, dus daarom heb ik batterij besparing uit).
Mijn partner heeft dat wel aan, dus die accuduur zou erger dan de mijne zijn als het uit stond, want games.
AOD is wel uit, vreet te veel stroom viel mij op (hetzelfde met mijn vorige Android telefoon) en ik gebruik het niet, dus scheelt dat ook accu.
Al is het wel zo dat mijn iPhone het nog langer uithoudt dan de Samsung, ook met veel games spelen. Behalve bij gebruik van de camera, bij de iPhone zie je de procenten voor je neus verdwijnen, terwijl de Samsung daar veel minder last van heeft.
Kijk sowieso naar je app gebruik, ik had recent een discussie met iemand die mopperde hoe slecht de accu van de S23+ was en dat hij niet snapt hoe mensen aan goede accu duur komen, bleek dat minder TikTok en Facebook hem meteen een forse boost gaf.
alleen lang hield hij niet vol, dus heeft hij weer slechte accu duur
Het kan dus aan veel verschillende dingen liggen.
:strip_exif()/f/image/oNQIeZKmQSxvnKPt4VhWnVNZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Fix aan het downloaden
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Bij mij is het ongeveer hetzelfde. Echt een schandalig slechte batterijduur...xlvg schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:28:
[...]
Wow dat is wel een verschil vergeleken met de mijne.
[Afbeelding]
Hier ook niet veel soeps.Deano0532 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:21:
[...]
Bij mij is het ongeveer hetzelfde. Echt een schandalig slechte batterijduur...
Lijkt na de laatste update wel wat beter. Maar nog steeds niet top 
Edit:
Vandaag is het weer totaal k met peren. Snap er niets van.
Edit:
Vandaag is het weer totaal k met peren. Snap er niets van.
[ Voor 32% gewijzigd door HaterFrame op 12-05-2023 19:58 ]
I am the great Cornholio!
Ik red net 12u batterijduur met misschien max 3u screen on time...
Het moet toch mogelijk zijn een betere accu prestatie te krijgen door Samsung.
Heb de indruk dat ze daar niet echt naar kijken.
Dat is vanwege exynos daarmee dat ik naar de snapdragon s23U ben gegaansatshow schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 07:00:
Het moet toch mogelijk zijn een betere accu prestatie te krijgen door Samsung.
Deze is echt veel beter en efficiënter
Anoniem: 1835258
Ja helaas, de Exynos is best wel de boosdoener. Ben van een S20 FE met Snapdragon naar een S22 met Exynos gegaan en de batterijduur is merkbaar korter bij hetzelfde gebruik. En die S20 was al jaren in gebruik met de bijbehorende slijtage.
Erg zonde, want de S22 is verder in bijna alles beter. Prachtig premium compact toestel. Betere camera, mooiere foto's. Weer jarenlange software updates (de S20 heeft de laatste Android al gehad). Qua performance vind ik ze gevoelsmatig gelijkwaardig, hoewel de Exynos veel nieuwer en op papier veel sneller is. Maar de performance van de S20 was al prima, dus dat vind ik niet zo'n probleem.
Maar de batterijduur... ouch. ''Battery-anxiety" is weer terug van geweest. De powerbank zit weer permanent in mijn tas. Vaak heb ik hem niet nodig, maar wel bijna. En dat alleen geeft al een beetje hoofdpijn. Thuis pak ik wat vaker mijn laptop erbij om te surfen, omdat ik de S22 anders weer aan de oplader moet hangen voordat ik eventueel weg ga. Hij loopt trouwens ook wat sneller leeg in de nacht lijkt het.
Ik heb de S22 begin dit jaar voor een goede prijs gekocht, maar had beter kunnen wachten op de S23. Het is nu wachten op het moment dat ik het zat ben en hem omruil voor een S23.
Erg zonde, want de S22 is verder in bijna alles beter. Prachtig premium compact toestel. Betere camera, mooiere foto's. Weer jarenlange software updates (de S20 heeft de laatste Android al gehad). Qua performance vind ik ze gevoelsmatig gelijkwaardig, hoewel de Exynos veel nieuwer en op papier veel sneller is. Maar de performance van de S20 was al prima, dus dat vind ik niet zo'n probleem.
Maar de batterijduur... ouch. ''Battery-anxiety" is weer terug van geweest. De powerbank zit weer permanent in mijn tas. Vaak heb ik hem niet nodig, maar wel bijna. En dat alleen geeft al een beetje hoofdpijn. Thuis pak ik wat vaker mijn laptop erbij om te surfen, omdat ik de S22 anders weer aan de oplader moet hangen voordat ik eventueel weg ga. Hij loopt trouwens ook wat sneller leeg in de nacht lijkt het.
Ik heb de S22 begin dit jaar voor een goede prijs gekocht, maar had beter kunnen wachten op de S23. Het is nu wachten op het moment dat ik het zat ben en hem omruil voor een S23.
Sinds gisteren staat er een 44 MB Google Play system update beschikbaar.
Maar handmatig updaten wil niet. Krijg steeds:
Updates are temporary unavailable.
Try again later.
Try again later.
Ik kreeg vanmorgen een OTA Update binnen en nu is de WiFi huilen met de pet op.. Constant verbinding weg, soms geeft de telefoon aan dat het wachtwoord verkeerd is, soms gewoon geen internet connectie..
Iemand dezelfde problemen gehad?
Nu wel gelukt. 1 mei 2023.neeecht schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 04:55:
Sinds gisteren staat er een 44 MB Google Play system update beschikbaar.
Try again later.
Ik verwacht dat je eerder naar je router moet gaan kijken dan dat dit gelieerd is aan je telefoon.Giem schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:26:
Ik kreeg vanmorgen een OTA Update binnen en nu is de WiFi huilen met de pet op.. Constant verbinding weg, soms geeft de telefoon aan dat het wachtwoord verkeerd is, soms gewoon geen internet connectie..
Ik heb voor de eerste keer een glazen screenprotector geplakt op mijn S22 Ultra. De eerste screenprotector van glas van Panzerglass dat was gevallen op straat en gebroken. Gelukkig niet mijn originele scherm van mijn S22 Ultra met een hoesje van Otterbox Symmetry case transparante, dat bleef ongedeerd zonder schade gelukkig.
Het was heel makkelijk om te plakken en ben er best blij dat het goed gelukt is
Het was heel makkelijk om te plakken en ben er best blij dat het goed gelukt is
[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 18-05-2023 17:23 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Hoe krijg ik spelling/grammatica controle aan? Dus als ik een verkeerd woord intyp, dat er een rode streepje onder dat woord komt?
Als ik het google, krijg ik antwoorden die ik niet wil.
3 keer ubiquiti unifi, die het allemaal ineens niet meer doen en alle andere draadloze producten wel?Thombias schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:02:
[...]
Ik verwacht dat je eerder naar je router moet gaan kijken dan dat dit gelieerd is aan je telefoon.
Ga vanavond de telefoon eerst eens een hard reset geven
Welke ota heb je dan gekregen? Hier op mijn S22U de laatste dagen geen updates gekregen.Giem schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:36:
[...]
3 keer ubiquiti unifi, die het allemaal ineens niet meer doen en alle andere draadloze producten wel?
Ga vanavond de telefoon eerst eens een hard reset geven
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Bij Settings - Algemeen Beheer - Instellingen Samsung toetsenbord - Tekstcorrecties voorstellenFarabi schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:51:
Hoe krijg ik spelling/grammatica controle aan? Dus als ik een verkeerd woord intyp, dat er een rode streepje onder dat woord komt?
Het probleem is dat ik 'voorspellende tekst' moet aanzetten om dit te kunnen gebruiken. Waardoor elk woord wordt aangevuld met wat ik niet bedoel.Eindhovenk schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:39:
[...]
Bij Settings - Algemeen Beheer - Instellingen Samsung toetsenbord - Tekstcorrecties voorstellen
Kan ik niet alleen de correctie functie aanzetten?
Sinds de mei update is mijn telefoon S22U al zeker 10x spontaan opnieuw opgestart. Meer hier last van?
Geen last hiervan.Nilco schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:26:
Sinds de mei update is mijn telefoon S22U al zeker 10x spontaan opnieuw opgestart. Meer hier last van?
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Nergens last van bij mijn S22 UltraNilco schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:26:
[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 21-05-2023 00:00 ]
Geen last van.Nilco schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:26:
Moet zeggen dat het bij mij juist minder is geworden.Nilco schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:26:
Had eerst soms spontane reboots (paar keer per maand). Maar gelukkig al een tijd geen last meer van.
Bedankt voor de reacties. Ik kan zo 1 2 3 geen andere reden bedenken. Ik heb geen apps geinstaleerd of wijzigingen in de instellingen gedaan. Ik zal alles nog eens nalopen.
Ik merk ook dat na de laatste update mijn wifi ook plotseling wegvalt / zeer langzaam is...Giem schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:26:
Dacht eerst dat het aan mijn router lag, deze een herstart laten uitvoeren, maar dit gaf dus niet het gewenste resultaat.
Op andere draadloze apparaten nergens last van, voor de rest ook niets gewijzigd hier...
Netwerk-instellingen op de telefoon (S22 +) ook gereset, dit hielp dus ook niets.
Bijna zeker dat het aan deze update ligt, voorheen nooit problemen gehad met de wifi van mijn gsm.
Enigste wat ik kan doen om het tijdelijk te fixen is mijn wifi uitzetten en daarna weer aan, dan werkt die tijdelijk goed....
Op mijn samsung op een s22 ultra krijg ik deze steeksleuteltje icoontje wat betekent dat
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0HSDubfPMIKYEpGXHQhZYgxt.jpg?f=user_large)
Waarschijnlijk een update/aanpassing in je Google account.
Kun je niet gewoon de dropdown activeren en zien waar die wrench vandaan komt?
Kun je niet gewoon de dropdown activeren en zien waar die wrench vandaan komt?
Gewoon spullen
Sinds de laatste update op mij S22 speelt YouTube Music nog enkele minuten door als het scherm op zwart gaat, maar stopt dan. Als ik de telefoon dan weer unlock gaat het weer verder of soms moet ik eerst pauze en weer play drukken voordat er iets gebeurt. Ik heb niks gewijzigd aan instellingen en de app staat ook niet in sluimerstand of data besparing. Hebben jullie dit ook?
Wellicht gerelateerd, notificaties van WhatsApp en Telegram verschijnen op het lockscreen met always-on aan. Wanneer ik ze dan lees op WhatsApp web en Telegram web op mijn laptop blijven de meldingen staan op het scherm terwijl ze dus wel al gelezen zijn. Unlock ik de gsm dan pas zijn ze weg. Heeft het een met het ander te maken? Ik heb het nog niet gevonden.
Wellicht gerelateerd, notificaties van WhatsApp en Telegram verschijnen op het lockscreen met always-on aan. Wanneer ik ze dan lees op WhatsApp web en Telegram web op mijn laptop blijven de meldingen staan op het scherm terwijl ze dus wel al gelezen zijn. Unlock ik de gsm dan pas zijn ze weg. Heeft het een met het ander te maken? Ik heb het nog niet gevonden.
En reeds geïnstalleerd
Ik heb de boosdoener te pakken. Ik had na de update de verwerkingssnelheid op hoog gezet. Deze weer op geoptimaliseerd gezet en geen last meer van spontane reboots.Nilco schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:26:
[Update]
Te vroeg gejuicht. Gisteren en vandaag weer 3 spontane reboots. Ik ga deze maar ter reparatie opsturen.
[ Voor 13% gewijzigd door Nilco op 13-06-2023 15:47 ]
Bij mij is de update ook op mijn S22 ultra geinstalleerd.
Geen problemen ondervonden, ook nog geen echt grote verschillen gevonden.
Geen problemen ondervonden, ook nog geen echt grote verschillen gevonden.
Ik mis sinds enkele dagen mijn haptic feedback.. out of the blue. Ook als ik instellingen wijzig (aan of uitzet) geen respons. Is er een functie of manier om te controleren of de trilmotor uberhaupt functioneert? Mijn telefoon is net twee keer op en neer geweest voor reparaties aan de camera, niet veel zin om wéér op te sturen...
In het instellingenmenu; "Batterij en apparaatonderhoud" > "Diagnoses" kun je zulke functies testen, weet even niet of je haptic feedback ook los kunt testen.JimmyNL schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:15:
Ik mis sinds enkele dagen mijn haptic feedback.. out of the blue. Ook als ik instellingen wijzig (aan of uitzet) geen respons. Is er een functie of manier om te controleren of de trilmotor uberhaupt functioneert? Mijn telefoon is net twee keer op en neer geweest voor reparaties aan de camera, niet veel zin om wéér op te sturen...
Thanks, maar ik vind geen diagnostische tests daar?RobNemoo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:40:
[...]
In het instellingenmenu; "Batterij en apparaatonderhoud" > "Diagnoses" kun je zulke functies testen, weet even niet of je haptic feedback ook los kunt testen.
Als je in het bel scherm *#0*# intoetst krijg je een diagnose scherm. Daar is ook een "vibration" menu. Als je er op klikt gaat de telefoon trillen.JimmyNL schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:40:
[...]
Thanks, maar ik vind geen diagnostische tests daar?
Dat werkte, top! Als ik op vibration klik vibreert de telefoon maar extreem zwak, als ik de case tegen mijn oor hou kan ik het horen maar verder niet... dat voorspelt weinig goeds. De telefoon is gerepareerd voor de camera en kwam daarna terug met een stofje in de lens. Weer terug, hele camera vervangen en nu dit.. dat vele open en dicht doet geen goed.mike123 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:02:
[...]
Als je in het bel scherm *#0*# intoetst krijg je een diagnose scherm. Daar is ook een "vibration" menu. Als je er op klikt gaat de telefoon trillen.
Ik had het ook even geprobeerd en bij mijn telefoon trilt de motor volop.
Lijkt dus dat jouw motor nu ook defekt is geraakt.
Lijkt dus dat jouw motor nu ook defekt is geraakt.
Zijn er meer mensen die ipv de traditionele knoppen-navigatiebalk (onderaan de home en back button) de versie met 'veeggebaren' gebruiken? Ik vind het met die standaard knoppenbalk nl. best irritant dat die niet altijd in beeld is en soms moet je een paar keer van beneden naar boven swipen om hem dan tevoorschijn te krijgen. Zoekende naar een instelling om hem altijd aan te laten (die er niet is) kwam ik die veeggebaren-optie tegen. Dat lijkt een beetje op hoe Apple nu ook werkt.
Ik vind het na een paar uurtjes best goed werken eigenlijk. Levert ook weer wat meer schermruimte op. Enige is als je bijv. swipet door een fotogallerij dat je soms per ongeluk aan de rand van het scherm komt en daarmee de 'back'-knop activeert. Ook is er volgens mij geen snelle taakwissel-knop meer (normaal als je tweemaal achter elkaar op die taak-knop drukt switcht ie tussen huidige en vorige open app). Al valt daarmee te leven.
Ik vind het na een paar uurtjes best goed werken eigenlijk. Levert ook weer wat meer schermruimte op. Enige is als je bijv. swipet door een fotogallerij dat je soms per ongeluk aan de rand van het scherm komt en daarmee de 'back'-knop activeert. Ook is er volgens mij geen snelle taakwissel-knop meer (normaal als je tweemaal achter elkaar op die taak-knop drukt switcht ie tussen huidige en vorige open app). Al valt daarmee te leven.
Naar boven vegen en vasthouden opent recente apps. Gebruik de veeggestures al een hele tijd. Wil niet meer terug naar de knoppenPalomar schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:48:
Zijn er meer mensen die ipv de traditionele knoppen-navigatiebalk (onderaan de home en back button) de versie met 'veeggebaren' gebruiken? Ik vind het met die standaard knoppenbalk nl. best irritant dat die niet altijd in beeld is en soms moet je een paar keer van beneden naar boven swipen om hem dan tevoorschijn te krijgen. Zoekende naar een instelling om hem altijd aan te laten (die er niet is) kwam ik die veeggebaren-optie tegen. Dat lijkt een beetje op hoe Apple nu ook werkt.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Klopt, alleen gebruikte ik die recente apps knop in die knoppenbalk ook vaak om 2 keer achter elkaar erop te klikken, zodat je snel tussen 2 apps kunt switchen. Dat kan volgens mij nu niet meer.BillSpaarbank schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:50:
[...]
Naar boven vegen en vasthouden opent recente apps. Gebruik de veeggestures al een hele tijd. Wil niet meer terug naar de knoppen
[edit] alhoewel, wel een beetje. Als je naar boven veegt en vasthoudt als je in een app zit toont ie de vorige app. Valt wel aan te wennen denk ik
[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 21-06-2023 10:03 ]
Onderaan naar links en recht swipen wisselt tussen apps.Palomar schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:01:
[...]
Klopt, alleen gebruikte ik die recente apps knop in die knoppenbalk ook vaak om 2 keer achter elkaar erop te klikken, zodat je snel tussen 2 apps kunt switchen. Dat kan volgens mij nu niet meer.
[edit] alhoewel, wel een beetje. Als je naar boven veegt en vasthoudt als je in een app zit toont ie de vorige app. Valt wel aan te wennen denk ik
niceBillSpaarbank schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 11:05:
[...]
Onderaan naar links en recht swipen wisselt tussen apps.
Ik gebruik ook alleen veeg gebaren en ik wil ook niet terug. Het werkt zoveel makkelijker. Je kunt ook altijd terug gaan links bovenin of onderin het maakt niet uit. Ik gebruik het ook al heel lang.BillSpaarbank schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:50:
[...]
Naar boven vegen en vasthouden opent recente apps. Gebruik de veeggestures al een hele tijd. Wil niet meer terug naar de knoppen
Ik gebruik nu sinds enkele jaren alleen nog de veeg gebaren. Ik wil echt niet anders meer, geweldig.
Als je het eenmaal gewend bent wil je niet anders meer. Gewoon even proberen welke veeg bewegingen voor jou het beste werken. Er zijn veel variaties naast de basis gebaren in te stellen.
Als je het eenmaal gewend bent wil je niet anders meer. Gewoon even proberen welke veeg bewegingen voor jou het beste werken. Er zijn veel variaties naast de basis gebaren in te stellen.
Juli patch druppelt hier binnen. Ze zijn vlot dit keer
Is de juli update merkbaar in de performance?
Vergelijk de Geekbench score (te downloaden als Geekbench 6 in de Play Store) van update juni met update juli:
update juni juli
single core 1138 1144
multi core 3417 3611
De telefoon voelt wat sneller aan. Ik ben geen gamer maar ik denk dat het effect bij gamen ook merkbaar is.

Vergelijk de Geekbench score (te downloaden als Geekbench 6 in de Play Store) van update juni met update juli:
update juni juli
single core 1138 1144
multi core 3417 3611
De telefoon voelt wat sneller aan. Ik ben geen gamer maar ik denk dat het effect bij gamen ook merkbaar is.
S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Ik hoop vooral op betere batterij... Man man man wat ruk. Ik ga snel over op de s23u
Mijn batterij is een stuk beter geworden na deze update. Heb jij deze ervaring ook?HaterFrame schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:59:
Ik hoop vooral op betere batterij... Man man man wat ruk. Ik ga snel over op de s23u
Ja en nee, daar leek t in eerste instantie op. Maar na een dag of 2 gebruik was dat weer op oud niveau.MartNL schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 04:20:
[...]
Mijn batterij is een stuk beter geworden na deze update. Heb jij deze ervaring ook?
Ik heb een eindgebruiker die haar PIN code vergeten is, ik weet hem ook niet meer, en zou graag de GSM nu factory resetten.
Heb echter al enkele keren de methode van Stap 2 hier geprobeerd maar wil maar niet lukken;
https://www.techyloud.com...22-plus-without-password/
Ik heb de eindgebruiker ook de GSM al uit haar Google account laten verwijderne, maar GSM is niet online en dit kan ik ook niet doen (want daarvoor moet je weer de PIN code ingeven)
Zit dus echt vast eigenlijk. Zijn er nog opties? Enige vorm via verbinden met de PC?
Heb echter al enkele keren de methode van Stap 2 hier geprobeerd maar wil maar niet lukken;
https://www.techyloud.com...22-plus-without-password/
Ik heb de eindgebruiker ook de GSM al uit haar Google account laten verwijderne, maar GSM is niet online en dit kan ik ook niet doen (want daarvoor moet je weer de PIN code ingeven)
Zit dus echt vast eigenlijk. Zijn er nog opties? Enige vorm via verbinden met de PC?
Factory resetten via Android Recovery Mode lijkt mij ook de meest aangewezen optie. Deze toelichting is denk ik wat uitgebreider: https://www.wired.com/sto...se-android-recovery-mode/, hier staan ook instructies voor toepassing bij een Samsung. N.B. dit werkt alleen als je de telefoon eerst uitschakelt en via een USB kabel verbindt met een PC.Satangel schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:35:
[...]
Ik gebruik deze mode zelf alleen voor de optie 'Wipe cache partition', na elke software update, dat werkt probleemloos. Maar met de Wipe data/factory reset-optie (dus alles weg uit de telefoon, de optie die je denk ik nodig hebt) heb ik geen ervaring.
Let wel op, in deze toelichting staat bij de 'Wipe data/factory reset'-optie dat deze alleen werkt indien je na de wipe de telefoon weer instelt met het Google account waarmee de telefoon oorspronkelijk was aangemeld; dit is blijkbaar een anti-diefstal maatregel. Dus dat Google account moet wel bekend zijn, anders heb je straks een gewipete telefoon die niet meer te gebruiken is (tenminste dat leid ik daaruit af, zoals gezegd geen ervaring hiermee).
Succes!
[ Voor 9% gewijzigd door harman02 op 13-07-2023 17:34 ]
Perfect, effectief gelukt. Blijkbaar is het kabeltje aan je PC aansluiten dus echt essentieel, dat deed ik niet. Eindelijk gelukt, super.harman02 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:18:
[...]
Factory resetten via Android Recovery Mode lijkt mij ook de meest aangewezen optie. Deze toelichting is denk ik wat uitgebreider: https://www.wired.com/sto...se-android-recovery-mode/, hier staan ook instructies voor toepassing bij een Samsung. N.B. dit werkt alleen als je de telefoon eerst uitschakelt en via een USB kabel verbindt met een PC.
Ik gebruik deze mode zelf alleen voor de optie 'Wipe cache partition', na elke software update, dat werkt probleemloos. Maar met de Wipe data/factory reset-optie (dus alles weg uit de telefoon, de optie die je denk ik nodig hebt) heb ik geen ervaring.
Let wel op, in deze toelichting staat bij de 'Wipe data/factory reset'-optie dat deze alleen werkt indien je na de wipe de telefoon weer instelt met het Google account waarmee de telefoon oorspronkelijk was aangemeld; dit is blijkbaar een anti-diefstal maatregel. Dus dat Google account moet wel bekend zijn, anders heb je straks een gewipete telefoon die niet meer te gebruiken is (tenminste dat leid ik daaruit af, zoals gezegd geen ervaring hiermee).
Succes!
Google account kan idd nodig zijn maar is geen probleem, dat is de eindgebruiker niet vergeten
Weet iemand wellicht ook hoe ik kan achterhalen of een toestel 8 of 12GB en 256GB heeft? Ik heb een tweedehands S22 ultra gekocht en als ik dmv IMEI een check doe, krijg ik dat het een 128GB variant is en als ik de modelcode opzoek dan krijg ik zelfs maar één hit dat het een pools toestel zou zijn (SM-S908BDRGEUX) zonder verdere info.
I'm not as think as you stoned I am
Settings -> Battery and device care -> daar zie je hoeveel ram en storage je toestel heeft.
[ Voor 8% gewijzigd door devilkin op 17-07-2023 16:19 ]
Ah thnx. Ik zat bij "info telefoon" te zoeken en had zelfs een app via samsung store gedownload maar kon t niet achterhalen. Heb t gevonden!devilkin schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:19:
Settings -> Battery and device care -> daar zie je hoeveel ram en storage je toestel heeft.
I'm not as think as you stoned I am
hoe kan ik werken in smartlock? ik krijg oude mailaccounts terug als ik van profiel switch op marktplaats. maar die wil ik verwijderen. deze zitten opgeslagen op mijn smartlock, maar kan nergens vinden waar ik die oude accounts kan verwijderen daar.
Anoniem: 499527
Wie kan mij vertellen wat het 3e icoontje betekent?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Tz5ZN8fvZ2nhr8Ornecplo4E.jpg?f=user_large)
Ik zie regelmatig de telefoonhoorn met een 1 ernaast rechtsboven verschijnen en heb het hier helaas niet kunnen vinden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Tz5ZN8fvZ2nhr8Ornecplo4E.jpg?f=user_large)
Ik zie regelmatig de telefoonhoorn met een 1 ernaast rechtsboven verschijnen en heb het hier helaas niet kunnen vinden.
die komt altijd als je met wifi bent verbonden. ik denk een mogelijkheid bellen over wifi. maar weet niet zeker.Anoniem: 499527 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:57:
[Afbeelding]
VoWiFi den ik.Anoniem: 499527 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:57:
[Afbeelding]
Dat betekend dat het bellen van SIM1 via Wifi gaat, op dat moment wel te verstaan.Anoniem: 499527 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:57:
[Afbeelding]
Als je dual sim gebruikt wordt het zelfs sim afhankelijk weergegeven.
[ Voor 4% gewijzigd door HerZon op 19-07-2023 09:06 ]
Anoniem: 499527
Maar alleen tijdens het bellen, of... ?HerZon schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:03:
[...]
Dat betekent dat het bellen van SIM1 via Wifi gaat, op dat moment wel te verstaan.
Ik zie het namelijk juist als ik niet aan het bellen ben...
Nee op het moment dat je op een WiFi netwerk zit krijg je dat icoon.Anoniem: 499527 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:42:
[...]
Maar alleen tijdens het bellen, of... ?
Het geeft alleen maar aan dat het bellen (in dit geval met SIM1) via de WiFi gaat op dat moment (omdat je op dat moment op een WiFi netwerk zit). Net als je anders een 4G teken bijvoorbeeld bij het icoontje ziet staan als je op het 4G netwerk zit. Je kan het ook uitzetten bij de telefoon instellingen (hoorntje > 3puntje> Bellen via WiFi, dan bel gewoon weer via het G netwerk van je telefoon provider.
[ Voor 49% gewijzigd door DON PAPA op 19-07-2023 09:57 ]
Ik heb mijn S22 sinds afgelopen december. De laatste weken merk ik dat mijn batterijduur echt dramatisch is (of ik het voorheen niet goed gemerkt hebt weet ik niet zeker, maar het lijkt veranderd te zijn).
Ik haal met een volle accu echt maximaal 3 uur schermtijd, vaak korter. Dat kan toch niet kloppen? De batterij tests uit reviews geven aan dat dit 7 of 8 uur zou moeten zijn.
Ik haal met een volle accu echt maximaal 3 uur schermtijd, vaak korter. Dat kan toch niet kloppen? De batterij tests uit reviews geven aan dat dit 7 of 8 uur zou moeten zijn.
@Wouter140785 Batterij van base s22 is altijd slecht geweest. Is een bekend verhaal
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
@Amaze86 Ja nu ik me er beter in ga verdiepen zie ik het terug komen inderdaad, toentertijd helaas niet van op de hoogte. Het is zo erg dat ik echt ga kijken voor een ander toestel, nog geen jaar later..
Hangt ook enorm af hoe je browsed.Wouter140785 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:16:
Overigens zou de S22 het bijna 11 uur moeten volhouden bij webbrowsen volgens de review van Tweakers. Mijne haalt dus nog geen 2,5 uur gemiddeld, dan is er toch iets anders aan de hand zou je vermoeden?
2,5 uur thuis op wifi met normaal licht en eventueel een ad-blocker klinkt als weinig, dan verwacht ik eerder 3,5 uur met dat toestel, misschien iets meer.
Maar 2,5 uur in de volle zon met slechte 5G/4G bereik klinkt ineens meer realistisch.
Probleem met reviews is dat mensen ze te letterlijk nemen, kijk ik naar GSMArena en daar halen mijn S22 Ultra en iPhone 13 Pro beide ruim "16 uur" in browser test.
Dat haal je nooit, mijn S22U haalt met licht gebruik (voor de Juli update) 6 uur SoT met dagelijks laden voordat deze rond de 10% zit (sinds de Juli update is mijn stand-by slecht, ook na een volledige toestel reset)
Mijn iPhone zit met hetzelfde gebruik dan nog boven de 30%, op 4G boven 20% maar 16 uur browsen haal ik er niet mee, hooguit 9 als ik dat ding helemaal leeg trek.
En dat terwijl volgens diezelfde GSMArena (en paar andere reviews) de iPhone slechtere accuduur heeft.
en ik gebruik de iPhone ook veel zwaarder dan de Samsung, dus dan zou de Samsung al helemaal moeten winnen
En het ligt ook niet echt aan mijn toestel, mijn partner met een S22U haalt minder SoT vanwege games.
In ieder geval, je moet een review niet al te letterlijk nemen, als men 11 uur claimt voor de S22 is dat vaak onder hele specifieke omstandigheden.
Plus iedereen gebruikt zijn telefoon anders, dat speelt enorm mee.
[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 22-07-2023 12:08 ]
Ik haal op de normale S22 met deze tweaks 22 uur op accu .
Met 4 a 5 uur screen on time
https://eu.community.sams...laxy-toestel/td-p/5524627 misschien goede tip?
Met 4 a 5 uur screen on time
https://eu.community.sams...laxy-toestel/td-p/5524627 misschien goede tip?
@WhiteHwk Thanks! Ben er doorheen gelopen en zoveel mogelijk toegepast, ben benieuwd of het resultaat heeft
.
Ik ben zeer tevreden met de accuduur op mijn S22 Ultra. Ik laad thuis op via de Samsung 45W adapter en onderweg laad ik hem ook op tijdens autorijden met een 12V stekker van snelladen Samsung adapter.
Ik heb ook een Xtorm Powerbank Rugged XR102 met een capaciteit van 20.000mAh 30W snelladen via USB-C. Powerbank heb ik niet altijd bij mij.
De accuduur is gewoon goed hier bij mij en kom makkelijk de dag door.
Ik zet waar nodig alles uit, GPS Locaties staan uit, NFC Always on-Display staat uit. Als ik fa navigeren dan zet ik pas GPS aan. Bijvoorbeeld bij pinnen zet ik even NFC aan en weer uit. Wi-Fi zet ik ook uit en dat kost ook accuduur, hij gaat namelijk steeds zoeken naar Wi-Fi punten. Time-out scherm staat op 2 minuten bij mij
Ik heb ook een Xtorm Powerbank Rugged XR102 met een capaciteit van 20.000mAh 30W snelladen via USB-C. Powerbank heb ik niet altijd bij mij.
Ik zet waar nodig alles uit, GPS Locaties staan uit, NFC Always on-Display staat uit. Als ik fa navigeren dan zet ik pas GPS aan. Bijvoorbeeld bij pinnen zet ik even NFC aan en weer uit. Wi-Fi zet ik ook uit en dat kost ook accuduur, hij gaat namelijk steeds zoeken naar Wi-Fi punten. Time-out scherm staat op 2 minuten bij mij
[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 23-07-2023 12:07 ]
Je krijgt nog beter accu gebruik als je de Facebook app verwijderd. Ik zelf gebruik de gemodde Facebook app van xda en ervaar nog steeds een goede accu gebruik. En geen reclame tussen FacebookWouter140785 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:08:
@WhiteHwk Thanks! Ben er doorheen gelopen en zoveel mogelijk toegepast, ben benieuwd of het resultaat heeft.
Als je dat ook zou willen. Moet je op de xda pagina lid worden de telegram facebook lcr groep en kan je de apk downloaden
[ Voor 12% gewijzigd door WhiteHwk op 23-07-2023 12:20 ]
Je kan ook wifi automatisch aan uit laten gaan op je telefoon. Instellingen >wifi>3 streepjes>intelligente wifi > wifi automatisch aan uitVan der Berg schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:05:
Ik ben zeer tevreden met de accuduur op mijn S22 Ultra. Ik laad thuis op via de Samsung 45W adapter en onderweg laad ik hem ook op tijdens autorijden met een 12V stekker van snelladen Samsung adapter.
Dat werkt op je locatie. Als je je locatie verlaat zet hij de wifi uit op achtergrond en bespaard batterij. Duurt wel even voordat android dat geleerd heeft
Dat slaat toch helemaal nergens op? Super irritant dat je telkens dingen uit moet zetten en weer aan? Telefoon moet geen dagtaak zijn voor mij. Nfc, GPS etc staan altijd aan. Mij niet gezien om telkens te vergeten om NFC aan te zetten en iedereen moet wachten op mijVan der Berg schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:05:
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Leuk dat XDA nog eens genoemd wordt. 'Vroeger' flashte ik out of the box mijn nieuwe telefoons naar verbeterde en bloatware vrije roms. Maar in de loop der jaren leek de winst steeds minder groot te worden. Leeft dat nog een beetje tegenwoordig? Ik heb nog wel eens overwogen om iets te doen om dan een echt goede addblocker te kunnen gebruiken. Maar met de kans dat mijn nfc dan niet meer goed werkt voor bijvoorbeeld betalen vond ik het niet meer waard. Wel mooie tijden waren dat, er zaten echt goede roms tussen.WhiteHwk schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:18:
[...]
Je krijgt nog beter accu gebruik als je de Facebook app verwijderd. Ik zelf gebruik de gemodde Facebook app van xda...
Adblock doe ik tegenwoordig via de dns van adguard of nextdns, als ik buitenshuis ben. Thuis is dat adguard op het netwerk.
Snap ikJimmyNL schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:46:
[...]
Leuk dat XDA nog eens genoemd wordt. 'Vroeger' flashte ik out of the box mijn nieuwe telefoons naar verbeterde en bloatware vrije roms. Maar in de loop der jaren leek de winst steeds minder groot te worden. Leeft dat nog een beetje tegenwoordig? Ik heb nog wel eens overwogen om iets te doen om dan een echt goede addblocker te kunnen gebruiken. Maar met de kans dat mijn nfc dan niet meer goed werkt voor bijvoorbeeld betalen vond ik het niet meer waard. Wel mooie tijden waren dat, er zaten echt goede roms tussen.
Je haalt wel een redelijk risico op je nek: je gaat er van uit dat die gemodde apk ook veilig is...WhiteHwk schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:18:
[...]
Je krijgt nog beter accu gebruik als je de Facebook app verwijderd. Ik zelf gebruik de gemodde Facebook app van xda en ervaar nog steeds een goede accu gebruik. En geen reclame tussen Facebook
Als je dat ook zou willen. Moet je op de xda pagina lid worden de telegram facebook lcr groep en kan je de apk downloaden
Hm oke . Welke Facebook app gebruiken jullie dan eigenlijk?devilkin schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:25:
[...]
Je haalt wel een redelijk risico op je nek: je gaat er van uit dat die gemodde apk ook veilig is...
Ikzelf gebruik de mobile website voor de paar keer dat ik het nog gebruik. Een tijdlang een aantal 3rd party apps getest, maar uiteindelijk gewoon op de mobile site gesettled.
Om met je S22 je scherm te casten naar je Chromecast of Google tv.
https://www.google.nl/amp...-smart-view%3fhs_amp=true
Cool het werkt met mijn lg web os tv !!patrickt35 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:45:
Om met je S22 je scherm te casten naar je Chromecast of Google tv.
Ik heb op youtube gelezen dat ram plus uitzetten batterij duur kan verbeteren maar of dat waar is geen idee. Wat dat doet weet ik ook niet https://www.reddit.com/r/...lusyour_battery_life_and/
Google heeft vgm de Material You calendar uitgerold, wat verschrikkelijk lelijk.
Weet iemand hoe je het kan veranderen? Eerst was die mooi zwart...
Weet iemand hoe je het kan veranderen? Eerst was die mooi zwart...
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Samsung Galaxy S22-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S22-serie] Levertijd & Prijzen
- Exynos vs Snapdragon discussie mag hier gevoerd worden: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos