Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:19
Deathchant schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:42:
Nou, de media is zogezegd weer eens erg mild; waar BIJ1, PvdD en Groenlinks best wat terrein gewonnen hebben en FvD toch best naar beneden gekelderd is, blijven ze erg mild over de best goeie groei van links....Typical :(
Was ook verbaasd ja. Artikel op nu.nl dat in ging op waarom het kan dat alle partijen feest vieren en dat onlogisch is gaat vervolgens alleen maar de linkse partijen afkraken en doen alsof die zwaar verloren hebben.

Zo goed als geen woord over CDA& VVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
@Philip Ross in Rotterdam heeft VVD extra zetel gewonnen en profiteren langzaam ervan dat hun achterban hier groter worden omdat ze allen dure woningen bouwen en goedkope woningen slopen.
Oude bron uit 2019, https://www.trouw.nl/econ...men-de-stad-uit~baa69256/ Armen stemmen hier ook minder en kwestie van tijd tot hun woningen ook gesloopt zullen worden.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
New Yorker schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:17:
@Philip Ross in Rotterdam heeft VVD extra zetel gewonnen en profiteren langzaam ervan dat hun achterban hier groter worden omdat ze allen dure woningen bouwen en goedkope woningen slopen.
Oude bron uit 2019, https://www.trouw.nl/econ...men-de-stad-uit~baa69256/ Armen stemmen hier ook minder en kwestie van tijd tot hun woningen ook gesloopt zullen worden.
In Eindhoven zijn ze hun plek van grootste partij aan GL kwijt geraakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:44
htca schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:09:
[...]

Bijna, de 14 stappen van het proces....

[...]

Er zijn regionale woningbouwafspraken, selchts 25% van de (sociale huur)woningen mogen exclusief aan mensen van de eigen woonplaats worden aangeboden. Praktijk is dat 60 tot 70% van de woningen aan mensen uit de eigen woonplaats worden toegewezen (omdat er geen anderen reageren). Er gaan wel stemmen op om dit percentage te verhogen.
Ik kom uit Barendrecht. Wat ik gemerkt heb in mijn omgeving is het volgende: veel mensen in Barendrecht zijn boos geweest over de toestand bij de vorige verkiezingen. Ze voelden zich niet gehoord.
Daarnaast zijn er de afgelopen jaren veel besluiten genomen die discutabel zijn:
Een nieuw afvalsysteem wat zo slecht is ingevoerd en wordt uitgevoerd dat men zich hier echt voor moet schamen.
Steeds een zweem van vriendjespolitiek rondom belangrijke beslissingen, zoals aanleg van een nieuw industrieterrein, windmolens met een bevriend adviesbureau en datzelfde afvalbeleid...
Daarbij is te merken dat veel van de andere partijen een stadse aanpak willen, terwijl er nog veel dorpse Barendrechters wonen, die nog veel verbondenheid hebben.
Die verbondenheid is door evb goed ingezet door actief rondjes in de wijken te lopen, in gesprek te gaan met bewoners, verenigingen en veel van die punten op te nemen in het programma.
Daarbij komt dat ze een vrij stabiele partij zijn, de afgelopen jaren is praktisch niemand gestopt, terwijl bij de andere partijen wel regelmatig gewisseld is.

Ik woon zelf ook mijn hele leven al Barendrecht en moet zeggen dat ik bij evb dit jaar voor het eerst het gevoel had, dat zij nog de enige zijn die echt luisteren naar bewoners.
Veel van de andere partijen lijken vooral bezig met het upgraden van Barendrecht naar een soort yuppen walhalla, sorry voor het ongenuanceerde woord, maar kom even geen alternatief bedenken 🤣.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:04
New Yorker schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:46:
Die oude PVV lijstrekker van Rotterdam die ook van lage niveau is zit op facebook te spammen omdat hij nauwelijks stemmen gehaald heeft.
Don't feed the troll. En dat bedoel ik vrij letterlijk, als je kijkt welke voorstellen deze Wilders-trekpop zoal in stemming gebracht heeft zakt je de broek sowieso op de knieën (vaak ook geen enkele relatie met Rotterdam). Ondertussen wel gewoon vrolijk meestemmen met de VVD voor de meeste dingen natuurlijk. Daar komt letterlijk niets nuttigs uit, dit soort stoorzenders ben je liever kwijt dan rijk. Hij moet vooral blijven roepen dat stemmen geen zin heeft, dan blijft het volk dat op iemand als hem stemt hopelijk ook thuis. Ondertussen lekker negeren.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Rotterdam krijgt waarschijnlijk een coalitie van D66 VVD DENK en leefbaar Rotterdam.
https://www.ad.nl/rotterd...ie-in-rotterdam~a9bb5af6/
Een coalitie tussen de vier partijen zou een meerderheid van 25 zetels (van de 45) in de raad hebben. Leefbaar Rotterdam werd op 16 maart de grootste met tien zetels, de VVD tweede met zes. D66 haalde vijf zetels en Denk vier. Als deze coalitie er komt, betekent dat ook dat Rotterdam - in tegenstelling tot de afgelopen vier jaar - een stevige linkse oppositie krijgt: met GroenLinks (5) en PvdA (4), maar ook onder meer BIJ1, Partij voor de Dieren en SP.
Ik vraag me af wat D66 doet met sociaal conservatief DENK en rechts populistisch leefbaar?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:48
New Yorker schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:54:
Rotterdam krijgt waarschijnlijk een coalitie van D66 VVD DENK en leefbaar Rotterdam.
https://www.ad.nl/rotterd...ie-in-rotterdam~a9bb5af6/

[...]

Ik vraag me af wat D66 doet met sociaal conservatief DENK en rechts populistisch leefbaar?
De schaapskleding afgooien en hun ware aard laten zien? ;)

Anders kan ik het ook niet verklaren.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:16
Nu de meeste coalitie onderhandeling op hun eind lopen, zijn er hier nu mensen die de komende 4 jaar hun lokale politiek actiever gaan volgen dan ze al deden om de keuze in 2026 makkelijker te maken? Of misschien zelfs mee doen?

Persoonlijk word ik schaduw-raadslid in onze gemeente, dus ik ga actief mee doen. Ik stond overigens ook op de kieslijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Ik ben wel van plan om het de komende tijd actiever te gaan volgen. Ik speel al langere tijd met het idee om zelf politiek actief te worden, maar hik erg aan tegen het vinden van een partij waar ik me aan wil verbinden. Dus door de lokale partijen wat nader te volgen hoop ik degene te vinden die het beste aansluit.

Het volgende probleem is dan wat ik precies wil doen. Het gaat me niet om verkiesbaar zijn, maar flyeren op de markt ben ik niet geschikt voor. Inhoudelijk meedenken weer wel, maar dat is misschien wat hoog gegrepen als je net binnen komt. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:31
ll roel j schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 11:12:
Nu de meeste coalitie onderhandeling op hun eind lopen, zijn er hier nu mensen die de komende 4 jaar hun lokale politiek actiever gaan volgen dan ze al deden om de keuze in 2026 makkelijker te maken? Of misschien zelfs mee doen?

Persoonlijk word ik schaduw-raadslid in onze gemeente, dus ik ga actief mee doen. Ik stond overigens ook op de kieslijst.
Veel succes! Ik zwaai af na 12 jaar en ga een tandje minder volgen. De meeste coalitie onderhandelingen beginnen nu pas, maar in de meeste gemeenten is wel duidelijk wie er aan tafel zitten voor een nieuwe coalitie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
In den haag is De Mos uigesloten omdat er nog steeds een zaak tegen hem loopt. https://nos.nl/index.php/...met-partij-richard-de-mos

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
New Yorker schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:16:
In den haag is De Mos uigesloten omdat er nog steeds een zaak tegen hem loopt. https://nos.nl/index.php/...met-partij-richard-de-mos
Na de al gegeven garantie dat ze vanwege het lopende onderzoek geen wethouder zouden worden vind ik dit een ontzettende naaistreek van de overige partijen. Volgens mij heeft die partij het de afgelopen jaren niet heel slecht gedaan. Je gaat bijna geloven in een partijkartel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Malfunctions schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:13:
[...]

Na de al gegeven garantie dat ze vanwege het lopende onderzoek geen wethouder zouden worden vind ik dit een ontzettende naaistreek van de overige partijen. Volgens mij heeft die partij het de afgelopen jaren niet heel slecht gedaan. Je gaat bijna geloven in een partijkartel..
Stel je voor zeg, iemand die voor corruptie onderzocht wordt buitensluiten, dat is het einde van de democratie /s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:06
Philip Ross schreef op woensdag 13 april 2022 @ 23:30:
[...]

Stel je voor zeg, iemand die voor corruptie onderzocht wordt buitensluiten, dat is het einde van de democratie /s
Tsja, zo lang als de beschuldigingen jegens De Mos maar niet concreet gemaakt worden, blijft dat onderzoek hem eerder stemmen opleveren dan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
migchiell schreef op woensdag 13 april 2022 @ 23:40:
[...]

Tsja, zo lang als de beschuldigingen jegens De Mos maar niet concreet gemaakt worden, blijft dat onderzoek hem eerder stemmen opleveren dan kosten.
Er zijn al genoeg bewijzen openbaar. Maar een gedegen onderzoek waar je alles boven water wil halen kost gewoon tijd.

Dat heeft niets met een partijkartel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Philip Ross schreef op woensdag 13 april 2022 @ 23:41:
[...]

Er zijn al genoeg bewijzen openbaar. Maar een gedegen onderzoek waar je alles boven water wil halen kost gewoon tijd.

Dat heeft niets met een partijkartel te maken.
Vertel dat maar tegen die kiezers die hem een extra zetel hebben bezorgd tov. 2018 :)

Maar goed, bekijk het van de zonnige kant: hij houdt wel een boel stemmen weg bij PVV en FvD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Was de mos geen pvv'er?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:00

drooger

Falen is ook een kunst.

migchiell schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:51:
[...]

Vertel dat maar tegen die kiezers die hem een extra zetel hebben bezorgd tov. 2018 :)

Maar goed, bekijk het van de zonnige kant: hij houdt wel een boel stemmen weg bij PVV en FvD.
Die mogen dan blij zijn dat ze er een vertegenwoordiger bij hebben. :)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
migchiell schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:51:
[...]

Dat mensen ergens op stemmen maakt nog niet dat het moreel verantwoord is met iemand samen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Philip Ross schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:03:
[...]

Dat mensen ergens op stemmen maakt nog niet dat het moreel verantwoord is met iemand samen te werken.
İn Rotterdam hebben ze ook leefbaar uitgesloten maar dit keer pakken ze terug door zelfs met DENK te praten. GroenLinks wilde wanhopig in collega zitten met PvdA door DENK een VVD buiten te sluiten maar dat ging niet door omdat leefbaar meer overeenkomsten met DENK en VVD heeft dan links.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Philip Ross schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:03:
[...]

Ik ben het met je eens hoor, ik geef alleen aan dat populariteit van De Mos eerder groter is geworden dan kleiner, door de manier waarop dat corruptieonderzoek nu al jarenlang voortsleept zonder concreet te worden.

Dat versterkt zijn narratief dat "de elite" erop uit is om de "gewone burger" te pakken. Dat sentiment wordt door veel van zijn kiezers ook beleefd, en als er dan een politicus is die wél aandacht heeft voor de gewone burger, continu en niet eens in de vier jaar in de week voor de verkiezingen, ja dat trekt dus stemmen.

Dat je dan als grootste partij wordt buitengesloten door de elitepartijen versterkt dat beeld alleen maar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
migchiell schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:13:
[...]

Ik ben het met je eens hoor, ik geef alleen aan dat populariteit van De Mos eerder groter is geworden dan kleiner, door de manier waarop dat corruptieonderzoek nu al jarenlang voortsleept zonder concreet te worden.

Dat versterkt zijn narratief dat "de elite" erop uit is om de "gewone burger" te pakken. Dat sentiment wordt door veel van zijn kiezers ook beleefd, en als er dan een politicus is die wél aandacht heeft voor de gewone burger, continu en niet eens in de vier jaar in de week voor de verkiezingen, ja dat trekt dus stemmen.

Dat je dan als grootste partij wordt buitengesloten door de elitepartijen versterkt dat beeld alleen maar verder.
Je lijkt nu zelf zijn narratief wel te geloven en herhalen.
Zowel het idee dat andere partijen niet op komen voor de burgers als dat ze elite partijen zijn.

Probeer dat eens los te koppelen want je zegt het er niet mee eens te zijn maar toch herhaal je het ook.
Op die manier is heel onduidelijk of je nu wel of niet er in gelooft en dat maakt een discussie er over erg lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
New Yorker schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:11:
[...]

İn Rotterdam hebben ze ook leefbaar uitgesloten maar dit keer pakken ze terug door zelfs met DENK te praten. GroenLinks wilde wanhopig in collega zitten met PvdA door DENK een VVD buiten te sluiten maar dat ging niet door omdat leefbaar meer overeenkomsten met DENK en VVD heeft dan links.
Geen idee wat je hier precies wil zeggen of op welke manier dit ook maar iets met mijn bericht te maken heeft.
Lijkt nu gewoon ordinair links bashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Philip Ross schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:31:
[...]

Zowel het idee dat andere partijen niet op komen voor de burgers als dat ze elite partijen zijn.

Probeer dat eens los te koppelen want je zegt het er niet mee eens te zijn maar toch herhaal je het ook.
Op die manier is heel onduidelijk of je nu wel of niet er in gelooft en dat maakt een discussie er over erg lastig.
Elite partijen hadden grootste lokale partij in 2018 uigesloten die ruim 2x groter waren dan 2e partij.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Philip Ross schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:31:
[...]

Dat ik het narratief begrijp, en ook begrijp waarom het voor veel mensen ook gewoon waar is, maakt nog niet dat ik er zelf in geloof :)

Maar goed, de uitslagen liegen niet: De Mos is hier een populaire politicus, en die verdenking van corruptie heeft zijn populariteit niet minder gemaakt. Dat kunnen we gewoon objectief vaststellen.

Ook het uitsluiten van zijn partij, hoe terecht ook en hoezeer ik het daar principieel ook mee eens ben, zal zijn populariteit eerder vergroten dan verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
migchiell schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:16:
[...]

Dat ik het narratief begrijp, en ook begrijp waarom het voor veel mensen ook gewoon waar is, maakt nog niet dat ik er zelf in geloof :)
Maar waarom praat je dan zelf ook in termen als elite partijen en herhaal je dat andere partijen alleen eens in de 4 jaar aandacht voor kiezers hebben alsof dat feiten zijn en niet alleen het narratief van de Mos?
Maar goed, de uitslagen liegen niet: De Mos is hier een populaire politicus, en die verdenking van corruptie heeft zijn populariteit niet minder gemaakt. Dat kunnen we gewoon objectief vaststellen.

Ook het uitsluiten van zijn partij, hoe terecht ook en hoezeer ik het daar principieel ook mee eens ben, zal zijn populariteit eerder vergroten dan verkleinen.
Maar dat is niet wat ter discussie stond hier. Het leidt af van de vraag of het terecht is dat hij uitgesloten wordt.

Ik ging puur in op de claim dat het schandalig is dat hij uitgesloten wordt.

Probeer aub die twee zaken gescheiden te houden. Of het uitsluiten wel of niet goed.is voor zijn populariteit heeft geen enkele invloed op of het het juiste is om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:18
(jarig!)
Ik kan me prima voorstellen dat je niet samen wilt werken met iemand waar het zeer waarschijnlijk van is dat hij corrupt is.

Ik snap ook niet dat hij zoveel stemmen trekt, hij doet juist waar andere partijen van beschuldigd worden. Juist vriendjes voortrekken/ omkoopbaar zijn is kartelvorming.

edit: en wat is er ondemocratisch aan het buiten de coalitie laten van de grootste partij? Als alle linkse partijen in de Den Haag fuseren tot "Haags Links", dan hebben ze 12 zetels en zijn ze duidelijk de grootste. Dan is 't wel prima als Hart voor Den Haag uitsluiten? Puur omdat ze zich tot een grotere groep hebben samengevoegd? Of als de huidige coalitie groeit in zetels, dan moet er persé een andere coalitie komen, ook al krijgen ze blijkbaar de goedkeuring van de kiezer?

[ Voor 44% gewijzigd door rik86 op 14-04-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Ik geef toe dat ik daar ook niet altijd rechtlijnig in ben, maar volgens mij ben je in Nederland nog altijd onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Zeker het feit dat deze zaak zich nu al jaren voortsleept zonder dat er overtuigend bewijs is geleverd geeft hem in mijn ogen het voordeel van de twijfel. En daarmee vind ik het niet kies om die partij uit te sluiten nadat je er de afgelopen jaren wel een coalitie mee hebt gevormd. Zeker als ze al de knieval maken om de verdachte personen uit te sluiten van het wethouderschap.

Maargoed ieder zijn eigen mening enzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Malfunctions schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:58:
Ik geef toe dat ik daar ook niet altijd rechtlijnig in ben, maar volgens mij ben je in Nederland nog altijd onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Zeker het feit dat deze zaak zich nu al jaren voortsleept zonder dat er overtuigend bewijs is geleverd geeft hem in mijn ogen het voordeel van de twijfel. En daarmee vind ik het niet kies om die partij uit te sluiten nadat je er de afgelopen jaren wel een coalitie mee hebt gevormd. Zeker als ze al de knieval maken om de verdachte personen uit te sluiten van het wethouderschap.

Maargoed ieder zijn eigen mening enzo. ;)
Maar is er geen bewijs of duurt de procedure gewoon lang?

Want ik heb filmpjes gezien waarop hij gewoon corruptie open toegaf.

Punt is dat de beschuldigingen veel verder gaan dan alleen dat en er dus ook meer tijd nodig is.

Maar die partijen hebben echt zelf wel zicht op wat er aan bewijs al geleverd is. Dus hoewel voor de rechtbank onschuldig tot tegendeel bewezen is is dat voor de positie van iemand in de maatschappij heel anders.

Je gaat ook niet Ridouan Taghi nu in je partij opnemen onder hem mom van onschuldig tot na de uitspraak van de rechter.

Het is gewoon prima dat partijen daar al rekening mee houden en het laten meewegen in hun besluit.

PS. Geloof jij oprecht dat hij geheel onschuldig is aan alle aanklachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migchiell
Philip Ross schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:29:
[...]

Maar waarom praat je dan zelf ook in termen als elite partijen en herhaal je dat andere partijen alleen eens in de 4 jaar aandacht voor kiezers hebben alsof dat feiten zijn en niet alleen het narratief van de Mos?
Dat is hoe zijn kiezers het ervaren. En dat hij veel zichtbaarder is in de wijken (waar zijn kiezers zitten, hier (Bloemenbuurt, voor de locals) heb ik hem bv nog nooit gezien, buiten de verkiezingen), en veel meer aandacht heeft voor hun klachten, dat is gewoon een feit.

Rond de verkiezingen stond een mooi stuk hierover in de Volkskrant:
‘Als wij een klacht indienen, dan gaan ze dat bij Hart voor Den Haag meteen regelen. Terwijl de gemeente veel moeilijker in beweging komt.’

‘Ombudspolitiek’ noemen ze dat bij Hart voor Den Haag. In de woorden van De Mos: ‘Het opkomen voor de belangen van burgers en kleine ondernemers, die worden platgewalst door de gemeentelijke regeltjesbulldozer.’ Een afvalcontainer die altijd vol is, een scheefzittende stoeptegel, een onhandige invalideparkeerplaats – niets is te klein voor De Mos.

Gevraagd naar Hart voor Den Haag zegt iedereen een variant op hetzelfde in Laak: de enige zichtbare partij hier. ‘De Mos komt onder de mensen', zegt Jarno Boutkan. ‘Ik heb hier nog nooit een andere politicus gezien.’
Dit is wat zijn kiezers zien: De Mos is er wél voor hen, waar de andere politici het laten afweten. Voor hen zijn alle politici corrupt (en daar zijn, laten we eerlijk zijn, ook meer dan genoeg voorbeelden van) maar aan De Mos hebben ze tenminste wat. Dus voor hen is de keuze: corrupte politici die niks voor je doen, of een corrupte politicus die wel wat voor je doet.
Philip Ross schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:29:

[...]

Maar dat is niet wat ter discussie stond hier. Het leidt af van de vraag of het terecht is dat hij uitgesloten wordt.

Ik ging puur in op de claim dat het schandalig is dat hij uitgesloten wordt.

Probeer aub die twee zaken gescheiden te houden. Of het uitsluiten wel of niet goed.is voor zijn populariteit heeft geen enkele invloed op of het het juiste is om te doen.
Ja, het is terecht dat hij wordt uitgesloten; hij is immers verdacht van corruptie. Maar ook: er mag best iets meer vaart worden gezet achter een formele aanklacht. Ruim 2,5 jaar nadat hij moest opstappen als wethouder (en ook dat was zeer terecht) is er nog niets vernomen. Dat is veel tijd om onderzoek te doen, zeker als de verdenking destijds al zo ernstig was dat hij weg moest als wethouder. Dat wekt de schijn dat het ook wel goed uitkomt dat hij nog altijd geen wethouder kan worden, terwijl hij dat op grond van zijn stemmen wel zou (kunnen) zijn. Terwijl het juist in ieders belang is, voor- of tegenstander van De Mos, om gewoon zo snel mogelijk duidelijkheid te krijgen over deze zaak.

Die twee dingen zijn allebei waar, en hoezeer je ze ook gescheiden wilt houden, voor zijn kiezers zijn ze niet gescheiden. Dat is alles wat ik aangeef, en ik ben zeker niet zijn kiezer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
@migchiell kan je dan proberen wat zijn kiezers zien en wat jij ziet beter uit elkaar te halen.

Dus als het vanuit hun perspectief is dat actief aangeven.

Nu schrijf je met enige regelmaat vanuit de eerste persoon het standpunt van zijn kiezers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Philip Ross schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:57:
@migchiell kan je dan proberen wat zijn kiezers zien en wat jij ziet beter uit elkaar te halen.

Dus als het vanuit hun perspectief is dat actief aangeven.

Nu schrijf je met enige regelmaat vanuit de eerste persoon het standpunt van zijn kiezers.
Nou tot op zekere hoogte zien zijn kiezers en ik hetzelfde. Ook ik zie dat veel politici (ik ben beter ingevoerd in de landelijke politiek dan de lokale, maar ik ga er gemakshalve even vanuit dat er meer overeenkomsten zijn dan verschillen tussen die twee) liegen dat het gedrukt staat, en daarmee wegkomen. Ik zie dat veel politici geld aannemen terwijl dat niet mag. Ik zie dat ze daarover dan ook weer liegen. Ik zie dat veel problemen niet, of niet voortvarend, worden aangepakt. Kortom: mijn indruk is dat het veel politici ontbreekt aan een moreel kompas, en aan nut (voor de maatschappij).

Waarin ik verschil met De Mos (en zijn kiezers) is dat ik denk dat ze dat niet expres doen, dat ze er niet op uit zijn om mij/de gewone burger te grazen te nemen, maar dat ze dat op zich meestal met de beste bedoelingen doen.

Een tweede ding waarin ik verschil is dat ik niet denk dat de oplossing erin zit om rechtser te worden als maatschappij, maar juist (veel!) linkser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Philip Ross schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:05:
[...]

Maar is er geen bewijs of duurt de procedure gewoon lang?

Want ik heb filmpjes gezien waarop hij gewoon corruptie open toegaf.

Punt is dat de beschuldigingen veel verder gaan dan alleen dat en er dus ook meer tijd nodig is.

Maar die partijen hebben echt zelf wel zicht op wat er aan bewijs al geleverd is. Dus hoewel voor de rechtbank onschuldig tot tegendeel bewezen is is dat voor de positie van iemand in de maatschappij heel anders.

Je gaat ook niet Ridouan Taghi nu in je partij opnemen onder hem mom van onschuldig tot na de uitspraak van de rechter.

Het is gewoon prima dat partijen daar al rekening mee houden en het laten meewegen in hun besluit.

PS. Geloof jij oprecht dat hij geheel onschuldig is aan alle aanklachten?
Ik geloof meteen dat hij dingen heeft gedaan die niet toegestaan zijn. Wat ik persoonlijk dan niet denk is dat hij bewust corrupt is. Beetje moeilijk onderscheid, dat besef ik maar wat ik ermee bedoel is als volgt. Ik denk niet dat hij direct geld heeft aangenomen om ondernemer X project Y toe te spelen. Wat ik wel geloof is dat hij ondernemer X zijn partij heeft laten sponsoren om zijn invloed aan te wenden de gemeente meer budget uit te laten trekken voor de sector waarin ondernemer X actief is. Zal naar de letter van de wet vast ook corruptie zijn, maar voelt anders.

Zoals eerder gezegd is 2,5 jaar gewoon te lang om onderzoek te doen. Zeker omdat hij halsoverkop af moest treden als wethouder (terecht bij zulke verdenkingen), maar we in feite nog geen stap verder zijn in de waarheidsvinding. Dat lijkt inmiddels op moedwillig beschadigen.

De vergelijking met Taghi gaat mank. Alles wat die uitvoert duidt op een leven als crimineel buiten de maatschappij. De enige die daar doet alsof ze in zijn onschuld gelooft is zijn advocate omdat zij daar vorstelijk voor wordt betaald. De rest van de maatschappij weet dat het niet in de haak is. Voor zover ik weet doet de Mos verder gewoon netjes zijn werk in de gemeenteraad.

Als er echt aanleiding zou zijn om hem te weren bij de (soms) gevoelige informatie die daar voorbij komt zou dat inmiddels wel gebeurd zijn. Dat dat niet zo is, is ook wel een indicatie dat de zaak tegen hem misschien niet zo waterdicht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
@Malfunctions Je bent wel erg subjectief aan het beoordelen. Of je gaat uit van het principe onschuldig tot tegendeel bewezen (en dus ook Taghi) of je staat toe dat men een eigen afweging maakt.

En ik heb genoeg voorbeelden voorbij zien komen die een integer politicus niet zou doen.

Wat betreft je 2 voorbeelden, voor mij is het allebei 100% corruptie en verwerpelijk. En beide zou reden zijn om zo iemand te weren uit een coalitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
In Rotterdam is DENK opgeschoven naar de rechts en stemmen ze inmiddels met VVD mee, die college gaat echt komen. Ze geven alsnog geen energietoeslag voor mensen met een inkomen van 100% en 130% boven minimumloon https://dagblad010.nl/Pol...g-geen-energietoeslag-uit
De PvdA en de SP staan hierin niet alleen. Vrijwel de voltallige ‘ nieuwe oppositie’ heeft alarm geslagen en de humanitar brandbrief van Balwantsingh ondertekend: SP, Volt, Bij1, GroenLinks, Partij voor de Dieren, Christenunie, 50Plus, en CDA

Weg

Pagina: 1 2 3 4 Laatste