Ik ben vandaag gebeld door Renault over de nieuwste update. Deze komt in oktober of november.
Dus we moeten nog even geduld hebben.
Dus we moeten nog even geduld hebben.
Die interface ga je niet krijgen 😉Mainshooter schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:26:
Ik zag een tijdje terug dat iemand een heel ander interface had in zijn megane e tech. Daarop heb ik een mail gestuurd.
Die ID.7 is dan ook zo'n 10K duurder? Daar koop je vast wel wat voor inderdaadSurfroy01 schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:50:
Vrijdag de opvolger van de Megane in ontvangst genomen. Een ID.7 nog een stap hoger dan de Megane wat een heerlijke auto.
Zaterdag de handtekening gezet op de bestelling van een R5 waarop de Megane en de Fiat 500 van mijn vrouw ingeruild zijn. Deze wordt eind dit jaar geleverd. Tot die tijd rijden we beide auto’s nog.
Was het maar 10K...... maar het is een lease auto via werkgever dus die pijn zie ik nietMegalodon86 schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:58:
[...]
Die ID.7 is dan ook zo'n 10K duurder? Daar koop je vast wel wat voor inderdaad![]()
R5 is echt een leuk karretje
De R5 verkoopt goed in tegenstelling tot de R4 volgens de verkoper.Megalodon86 schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:58:
[...]
Die ID.7 is dan ook zo'n 10K duurder? Daar koop je vast wel wat voor inderdaad![]()
R5 is echt een leuk karretje
pak wat flinke drempels op snelheid en zoek naar gekraak in de achterophanging. Soms kraakt/bonkt dat waar een fix voor is in de vorm van aangepaste bumpstops oid.Louislouislouis schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:33:
Ik neig ernaar om een tweedehands megane e-tech aan te schaffen.
Zijn er, wat jullie betreft, typische kwalen/onderhoud waar ik op moet letten (zoals draagarmen bij M3 Tesla’s)?
Online kan ik niet meteen iets vinden op een tik in het stroompedaal na.
Zie je ook niets staan als je op de service update klikt?Razer schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:57:
Vandaag deze OTA binnen gekregen zonder verdere release notes, auto uit januari 23.
[Afbeelding]
Nope geen verdere release notes...avdwerf schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:47:
[...]
Zie je ook niets staan als je op de service update klikt?
Gister langs de dealer geweest en die connectiviteit 3.1.0. gekregen, daar stond iig bij dat die nodig was voor een latere android update (naar android 12).
Heeft overigens niet mijn bluetooth audio probleem opgelost helaas. Binnenkort een nieuwe afspraak bij de dealer dat ze vanuit Renault Nederland mee komen kijken maar verwacht er niet veel meer van.
nee dat is niet gerelateerd aan android maar aan modeljaar. Is al 100x genoemd hierbovenedtbonep schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:34:
Volgens mij krijg je bij Android 12 ook dat nieuwe dashboard met die schuine vakken. Daar zit ik niet echt op te wachten. Het huidige met de ronde klokken vind ik echt mooier.
En jouw reactie kan toch ook best iets minder lomp?BVice schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:47:
[...]
nee dat is niet gerelateerd aan android maar aan modeljaar. Is al 100x genoemd hierboven
Of de zoekfunctie gebruiken.barnas schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 02:29:
Misschien een linkje geven als voorbeeld?
Denk eerder dat de dealer het pas op gaat lossen als je wagen weer verkocht wordt en de nieuwe bezitter om een oplossing vraagt.Surfroy01 schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:07:
Ik moest eergisteren wel lachen, jaar geen update, net ingeruild op een R5, krijgt ie een OTA update, gelukkig is die niet gelukt, want dat is toch wel de story of this car, Ach mag de dealer in December oplossen als de R5 geleverd wordt.
Renault Megane E-Tech Optimum Charge Iconic
Ik ben een hele tijd geleden gestopt met de native apps te gebruiken. Te vaak problemen mee gehad. Ik ben overgestapt op YouTube Music (o.w.v. gezins premium abo) en YTM native ging al helemaal niet goed. Dus voortaan elke keer Android Auto, niet ideaal want imo tonen de native apps mooier op het scherm, maar sindsdien eigenlijk geen problemen meer gehad.Larsdedj schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:00:
hier de 'service update' ook binnen gekregen (EV40 3-2023). scherm loopt continue vast bij schakelen tussen native spotify en navigatie scherm. volgende week vrijdag bij de dealer
[ Voor 3% gewijzigd door JanAd op 04-10-2025 08:16 ]
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
[ Voor 5% gewijzigd door BVice op 06-10-2025 12:26 ]
Nee, ik heb lange tijd op 3 bar gezeten na de bandenwissel.BVice schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 12:25:
ik zag dat ook beide Service updates geinstalleerd waren, overigens zonder actie of bevestiging van mijn kant, wat volgens mij voor het eerst is. Alle andere updates moest ik actief bevestigen.
Mijn verwachtingen zijn wel overtroffen aangezien ik niet had gedacht dat mijn auto ooit nog updates zou krijgen.
NB ik loop er tegenaan dat de auto steeds meldt 'bandenspanning ligt lager dan het aanbevolen ECO niveau' terwijl er 2.8 bar in zit, voor en achter. Ik zit dus juist iets BOVEN de aanbevolen waarde. Ook nu het wat kouder wordt komt hij 's ochtends niet onder de aanbevolen waarde.
Kan een te hoge bandenspanning ook de melding triggeren? Ik heb al een paar keer de reset uitgevoerd maar mag niet baten.
NB graag geen discussie of 2.8 voor en achter wel of niet verstandig is
15x330 SW38
Heb je hem wel gereset na het oppompen? Als hij een keer te laag is geweest, moet je in het bandenspanningsmenu volgens mij eenmalig aangeven dat je ze opgepompt hebt en dit het nieuwe uitgangspunt is, dan gaat de melding weg.BVice schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 12:25:
ik zag dat ook beide Service updates geinstalleerd waren, overigens zonder actie of bevestiging van mijn kant, wat volgens mij voor het eerst is. Alle andere updates moest ik actief bevestigen.
Mijn verwachtingen zijn wel overtroffen aangezien ik niet had gedacht dat mijn auto ooit nog updates zou krijgen.
NB ik loop er tegenaan dat de auto steeds meldt 'bandenspanning ligt lager dan het aanbevolen ECO niveau' terwijl er 2.8 bar in zit, voor en achter. Ik zit dus juist iets BOVEN de aanbevolen waarde. Ook nu het wat kouder wordt komt hij 's ochtends niet onder de aanbevolen waarde.
Kan een te hoge bandenspanning ook de melding triggeren? Ik heb al een paar keer de reset uitgevoerd maar mag niet baten.
NB graag geen discussie of 2.8 voor en achter wel of niet verstandig is
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
En wat houdt die verbetering in? Staat dat er ook?Razer schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:57:
Ik zie op Franse FB groepen mensen voorbij komen waar de volgende update klaar staat voor de 'oudere' Megane's.
[Afbeelding]
Laadcurve verbeteringen, dat zou een welkome update zijn. Benieuwd wanneer de eerste mensen hem hier gaan ontvangen.
Verbeteringen van de laadcurve aan de snellader.twowheeler schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:14:
[...]
En wat houdt die verbetering in? Staat dat er ook?
Onze megane heeft al tijden geen update meer gehad. Vraag me af of hij daarvoor naar de dealer moet.
Hij gaat langer door op hoge snelheid dus?Razer schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:26:
[...]
Verbeteringen van de laadcurve aan de snellader.
Welke? Benieuwd welke je bedoelt met 'de update'.edtbonep schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:48:
Ik heb vandaag de update ook gekregen.
Sorry. De service update.Razer schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:10:
[...]
Welke? Benieuwd welke je bedoelt met 'de update'.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq