Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 97 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mainshooter
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:16
Ik ben vandaag gebeld door Renault over de nieuwste update. Deze komt in oktober of november.
Dus we moeten nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3ggel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 19:47
Mooi.
Over wat voor update hebben we het eigenlijk?
Wordt er iets gefixt? En wat?
Of gaat het om nieuwe functionaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mainshooter
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:16
Ik zag een tijdje terug dat iemand een heel ander interface had in zijn megane e tech. Daarop heb ik een mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
Mainshooter schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:26:
Ik zag een tijdje terug dat iemand een heel ander interface had in zijn megane e tech. Daarop heb ik een mail gestuurd.
Die interface ga je niet krijgen 😉
Er komt als het goed is een upgrade naar Android 12 maar goed... Renault je weet het maaar nooit met updates 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:13
Vrijdag de opvolger van de Megane in ontvangst genomen. Een ID.7 nog een stap hoger dan de Megane wat een heerlijke auto.

Zaterdag de handtekening gezet op de bestelling van een R5 waarop de Megane en de Fiat 500 van mijn vrouw ingeruild zijn. Deze wordt eind dit jaar geleverd. Tot die tijd rijden we beide auto’s nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:08

Megalodon86

Enzyme X

Surfroy01 schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:50:
Vrijdag de opvolger van de Megane in ontvangst genomen. Een ID.7 nog een stap hoger dan de Megane wat een heerlijke auto.

Zaterdag de handtekening gezet op de bestelling van een R5 waarop de Megane en de Fiat 500 van mijn vrouw ingeruild zijn. Deze wordt eind dit jaar geleverd. Tot die tijd rijden we beide auto’s nog.
Die ID.7 is dan ook zo'n 10K duurder? Daar koop je vast wel wat voor inderdaad :o

R5 is echt een leuk karretje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Megalodon86 schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:58:
[...]

Die ID.7 is dan ook zo'n 10K duurder? Daar koop je vast wel wat voor inderdaad :o

Was het maar 10K...... maar het is een lease auto via werkgever dus die pijn zie ik niet :? En ik bedoel niets ten nadele van de Megane, ook een hele erge fijne reisauto, alleen andere prijsklasse met dito impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Megalodon86 schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:58:
[...]

De R5 verkoopt goed in tegenstelling tot de R4 volgens de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:51
Ik neig ernaar om een tweedehands megane e-tech aan te schaffen.

Zijn er, wat jullie betreft, typische kwalen/onderhoud waar ik op moet letten (zoals draagarmen bij M3 Tesla’s)?

Online kan ik niet meteen iets vinden op een tik in het stroompedaal na.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:42
Louislouislouis schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 14:33:
Ik neig ernaar om een tweedehands megane e-tech aan te schaffen.

Zijn er, wat jullie betreft, typische kwalen/onderhoud waar ik op moet letten (zoals draagarmen bij M3 Tesla’s)?

Online kan ik niet meteen iets vinden op een tik in het stroompedaal na.
pak wat flinke drempels op snelheid en zoek naar gekraak in de achterophanging. Soms kraakt/bonkt dat waar een fix voor is in de vorm van aangepaste bumpstops oid.

De tik in het stroompedaal is een kwaaltje van de oudere meganes maar is niet op te lossen.

e megane is erg betrouwbaar en heeft niet echt van die standaard issues.
Als we gaan mierenn*ken: check het klepje en vergrendeling van de laadpoort of dat allemaal goed werkt, en check of de hoedenplank nog goed vast zit :) dat is het wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

En check of alle opties er inzitten die je verwacht, er zijn veel verschillende versies geweest in de loop der tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:04
Ik vind wel dat wanneer ik met mijn Megane over een drempel ga met de daar toegestane snelheid, dat hij dan vaak op de bumpstops terecht komt. Aangepaste bumpstops lijken volgens mij niet te werken. Wellicht maar eens hulpveren overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidoscm
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-10 10:09
Over 2 weken moet mijn auto naar de garage.
Hij krijgt dan zijn 90K beurt , ben er al iets overheen.

Bij het plannen kon ik gelijk een einde garantie controle laten uitvoeren.
De auto loopt 2 weken later uit zijn 2 jaar garantie.

Heb melding gemaakt dat er afgelopen maanden geen updates zijn geweest en veel verkeersborden niet worden herkend.
Hopelijk is er een update beschikbaar via de dealer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razer
Vandaag deze OTA binnen gekregen zonder verdere release notes, auto uit januari 23.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSW7sXfIt60DwrXs1w6r2HHd7as=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16m9BWjBFy6z70bqh0g3tHcd.jpg?f=fotoalbum_large

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Blijf het bijzonder vinden dat ik daar helemaal niks comma nul heb staan. Maarja, vergeet steeds langs de dealer te gaan (dus eigen schuld)

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:14
Razer schreef op woensdag 24 september 2025 @ 21:57:
Vandaag deze OTA binnen gekregen zonder verdere release notes, auto uit januari 23.

[Afbeelding]
Zie je ook niets staan als je op de service update klikt?
Gister langs de dealer geweest en die connectiviteit 3.1.0. gekregen, daar stond iig bij dat die nodig was voor een latere android update (naar android 12).
Heeft overigens niet mijn bluetooth audio probleem opgelost helaas. Binnenkort een nieuwe afspraak bij de dealer dat ze vanuit Renault Nederland mee komen kijken maar verwacht er niet veel meer van.

• Razer
avdwerf schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:47:
[...]

Zie je ook niets staan als je op de service update klikt?
Gister langs de dealer geweest en die connectiviteit 3.1.0. gekregen, daar stond iig bij dat die nodig was voor een latere android update (naar android 12).
Heeft overigens niet mijn bluetooth audio probleem opgelost helaas. Binnenkort een nieuwe afspraak bij de dealer dat ze vanuit Renault Nederland mee komen kijken maar verwacht er niet veel meer van.
Nope geen verdere release notes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 20:58
Had m ook idd, geen idee verder wat deze heeft geupdated.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9d5lWnbiBQbS-kU4T1_pVUXe_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtAkRopfxSDnOalbqmiq25oh.jpg?f=fotoalbum_large

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Ik heb mijn Megane tweedehands in juli gekocht. Bij de aankoop nog gevraagd naar updates, maar na 21 oktober 2024 is er niets meer gebeurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UE1tOUsrwhdCrlDyo8xLH_LAMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKmhVusuaIAJDbHTm4ufRuki.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
hierboven kwam de info naar voren dat de update naar Android 12 voor de oudere Meganes NIET remote kan gebeuren. Dus dan gaat het inderdaad blijven bij 3.1.0 totdat de dealer je naar Android 12 gaat updaten, als hij vindt dat het nodig is / er storingen zijn / de wind goed staat. Maar de dealers zijn druk zat dus ik heb er geen hoop op, tenzij je problemen ervaart met je huidige android versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Volgens mij krijg je bij Android 12 ook dat nieuwe dashboard met die schuine vakken. Daar zit ik niet echt op te wachten. Het huidige met de ronde klokken vind ik echt mooier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BVice
edtbonep schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:34:
Volgens mij krijg je bij Android 12 ook dat nieuwe dashboard met die schuine vakken. Daar zit ik niet echt op te wachten. Het huidige met de ronde klokken vind ik echt mooier.
nee dat is niet gerelateerd aan android maar aan modeljaar. Is al 100x genoemd hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barnas
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:15
BVice schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:47:
[...]

nee dat is niet gerelateerd aan android maar aan modeljaar. Is al 100x genoemd hierboven
En jouw reactie kan toch ook best iets minder lomp?
Zo jaag je mensen weg uit deze reeks.
Misschien een linkje geven als voorbeeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:43
barnas schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 02:29:
Misschien een linkje geven als voorbeeld?
Of de zoekfunctie gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Ik moest eergisteren wel lachen, jaar geen update, net ingeruild op een R5, krijgt ie een OTA update, gelukkig is die niet gelukt, want dat is toch wel de story of this car, Ach mag de dealer in December oplossen als de R5 geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:43
Surfroy01 schreef op zondag 28 september 2025 @ 17:07:
Ik moest eergisteren wel lachen, jaar geen update, net ingeruild op een R5, krijgt ie een OTA update, gelukkig is die niet gelukt, want dat is toch wel de story of this car, Ach mag de dealer in December oplossen als de R5 geleverd wordt.
Denk eerder dat de dealer het pas op gaat lossen als je wagen weer verkocht wordt en de nieuwe bezitter om een oplossing vraagt. ;) Hoe dan ook, om welke update ging/gaat het dan eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
Die service update die hier al eerder vermeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransDvntr
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19:44
Die service update is bij mij 2x geinstalleerd. Afgelopen vrijdag en zaterdag nog een keer (volgens update geschiedenis)

Renault Megane E-Tech Optimum Charge Iconic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elparia
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Bij mij ook. Jammer dat we nog niet horen wat er aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:09
Hier ook. Geen verschil gemerkt ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Overigens nu ook ineens weer meldingen via de app dat de auto opgeladen is, dat deed ie ook al een tijd niet meer..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsdedj
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-10 21:10
hier de 'service update' ook binnen gekregen (EV40 3-2023). scherm loopt continue vast bij schakelen tussen native spotify en navigatie scherm. volgende week vrijdag bij de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:02

JanAd

Wind’s howling

Larsdedj schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:00:
hier de 'service update' ook binnen gekregen (EV40 3-2023). scherm loopt continue vast bij schakelen tussen native spotify en navigatie scherm. volgende week vrijdag bij de dealer
Ik ben een hele tijd geleden gestopt met de native apps te gebruiken. Te vaak problemen mee gehad. Ik ben overgestapt op YouTube Music (o.w.v. gezins premium abo) en YTM native ging al helemaal niet goed. Dus voortaan elke keer Android Auto, niet ideaal want imo tonen de native apps mooier op het scherm, maar sindsdien eigenlijk geen problemen meer gehad.

Ik heb eind september ook een update zonder uitleg gehad, die hulpmiddelen update is hier 2x mislukt en sindsdien niet meer terug gekomen. Ook een EV40 3-2023 btw.

Edit: de app en de melding zijn de laatste tijd in orde hier.

[ Voor 3% gewijzigd door JanAd op 04-10-2025 08:16 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
ik zag dat ook beide Service updates geinstalleerd waren, overigens zonder actie of bevestiging van mijn kant, wat volgens mij voor het eerst is. Alle andere updates moest ik actief bevestigen.
Mijn verwachtingen zijn wel overtroffen aangezien ik niet had gedacht dat mijn auto ooit nog updates zou krijgen.

NB ik loop er tegenaan dat de auto steeds meldt 'bandenspanning ligt lager dan het aanbevolen ECO niveau' terwijl er 2.8 bar in zit, voor en achter. Ik zit dus juist iets BOVEN de aanbevolen waarde. Ook nu het wat kouder wordt komt hij 's ochtends niet onder de aanbevolen waarde.

Kan een te hoge bandenspanning ook de melding triggeren? Ik heb al een paar keer de reset uitgevoerd maar mag niet baten.

NB graag geen discussie of 2.8 voor en achter wel of niet verstandig is ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BVice op 06-10-2025 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 20:58
BVice schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 12:25:
ik zag dat ook beide Service updates geinstalleerd waren, overigens zonder actie of bevestiging van mijn kant, wat volgens mij voor het eerst is. Alle andere updates moest ik actief bevestigen.
Mijn verwachtingen zijn wel overtroffen aangezien ik niet had gedacht dat mijn auto ooit nog updates zou krijgen.

NB ik loop er tegenaan dat de auto steeds meldt 'bandenspanning ligt lager dan het aanbevolen ECO niveau' terwijl er 2.8 bar in zit, voor en achter. Ik zit dus juist iets BOVEN de aanbevolen waarde. Ook nu het wat kouder wordt komt hij 's ochtends niet onder de aanbevolen waarde.

Kan een te hoge bandenspanning ook de melding triggeren? Ik heb al een paar keer de reset uitgevoerd maar mag niet baten.

Nee, ik heb lange tijd op 3 bar gezeten na de bandenwissel.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:14
BVice schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 12:25:

Heb je hem wel gereset na het oppompen? Als hij een keer te laag is geweest, moet je in het bandenspanningsmenu volgens mij eenmalig aangeven dat je ze opgepompt hebt en dit het nieuwe uitgangspunt is, dan gaat de melding weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:02

JanAd

Wind’s howling

Het viel me daarnet op dat het lampje voor de passagiersairbag bleef branden.
https://be.e-guide.renaul...assagierdetectiesysteem-0

Dus waarschuwing 1 (de passagiersairbag is uitgeschakeld) het licht oranje op en blijft branden, terwijl de stoel leeg is. Iemand dat nogal voor gehad?
Ik dacht eerst dat ik bij het poetsen vorig weekend iets per ongeluk op/af gezet had, maar volgens de info van Renault werkt dat normaal gezien automatisch.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
Ik zie op Franse FB groepen mensen voorbij komen waar de volgende update klaar staat voor de 'oudere' Megane's.

Afbeeldingslocatie: https://forums.automobile-propre.com/uploads/monthly_2025_10/PXL_20251003_055253990_MP.jpg.73a7866f20dc89a98555213cb4c5861b.jpg

Laadcurve verbeteringen, dat zou een welkome update zijn. Benieuwd wanneer de eerste mensen hem hier gaan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:54
Razer schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:57:
Ik zie op Franse FB groepen mensen voorbij komen waar de volgende update klaar staat voor de 'oudere' Megane's.

[Afbeelding]

Laadcurve verbeteringen, dat zou een welkome update zijn. Benieuwd wanneer de eerste mensen hem hier gaan ontvangen.
En wat houdt die verbetering in? Staat dat er ook?

Onze megane heeft al tijden geen update meer gehad. Vraag me af of hij daarvoor naar de dealer moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
twowheeler schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:14:
[...]

En wat houdt die verbetering in? Staat dat er ook?

Onze megane heeft al tijden geen update meer gehad. Vraag me af of hij daarvoor naar de dealer moet.
Verbeteringen van de laadcurve aan de snellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Razer schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:26:
[...]

Verbeteringen van de laadcurve aan de snellader.
Hij gaat langer door op hoge snelheid dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
@Megalodon86 @twowheeler
Even Google translate uit de Franse FB groep:
Door de 2 curves te vergelijken zie je dat de verbetering niet te verwaarlozen is. 50%: 70kW => 87KW,
60%: 60Kw => 74Kw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Dat is de moeite ja, fijn zeg. Tenminste, als ik ooit aan die update geraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Ik heb vandaag de update ook gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
edtbonep schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:48:
Ik heb vandaag de update ook gekregen.
Welke? Benieuwd welke je bedoelt met 'de update'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Razer schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:10:
[...]

Welke? Benieuwd welke je bedoelt met 'de update'.
Sorry. De service update.
Pagina: 1 ... 97 98 Laatste