Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 96 97 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-08 02:21
Ik kom van een opel corsa e. Deze heeft in 3 jaar tijd misschien 1 update gehad en de app werkt bijna nooit.

Nu een 2019 model Tesla en die krijgt inderdaad nog gemiddeld 1x per maand een update binnen met (navigatie) updates. En ja in die update zitten ook dingen zoals AI die alleen toepasbaar zijn op de nieuwe modellen maar eigenlijk komen er altijd wel nieuwe dingen bij. De Europese merken lopen op dat gebied gewoon heel erg achter. De app en updates lijken allemaal geen prio. Als ze die auto maar verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:26
En dan zeg je dat de app altijd wel werkt en ineens.... niet meer! _O-
Nou ja, soort van dan. Trouwens allebei de apps, de Renault en de Kelec app.
Heb het sinds gisteren blijkbaar.

Ik kan wel vanuit de app bijvoorbeeld mijn lichten aan en uit laten gaan, maar wil ik bijvoorbeeld het maximaal laden verhogen van 80% naar 85% dan krijg ik een 'er ging iets fout, probeer opnieuw' melding.

Wat de huidige stand van de accu is kan ik dus ook niet zien, laatst bijgewerkt gisteren rond 3 uur.
Dit lees ik ook terug in de Kelec app.

Dacht dat het dus een rechten dingetje was, maar net nog even gecontroleerd en het staat op 'Alles accepteren'. Heb een soft reset gegeven maar dat biedt ook geen soelaas.

Edit: Aha, druppelen links en rechts berichten online binnen dat meerderen er last van hebben, lees het op wat internationale Renault 5 facebook-groepen. Zal wel weer iets met bepaalde servers zijn. :Y

[ Voor 12% gewijzigd door Zjanzjak op 17-08-2025 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enricorm
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 18-08 15:59
Fr3ggel schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:07:
Bij mij (Megane ‘24) staat ie er wel in, maar helaas deze melding:
[Afbeelding]
🙁

Maar ik las dat er USB opslag benodigd is. Dus ik ga nog een usb-c stick zoeken en nogmaals proberen.
Were you able to get the app to work? It worked for me until the last update, and now it doesn't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-08 15:11
Zjanzjak schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:27:
Ik kan wel vanuit de app bijvoorbeeld mijn lichten aan en uit laten gaan, maar wil ik bijvoorbeeld het maximaal laden verhogen van 80% naar 85% dan krijg ik een 'er ging iets fout, probeer opnieuw' melding.
Los van de problemen welke je ervaart met de apps, had je mogelijkheid om de max. laadcapaciteit te verhogen via de app? Deze optie mis ik namelijk maar zou me best handig lijken soms :D Voor zover ik zie kan ik alleen een laad-schema programmeren, de Kelec app kan bij mij alleen de klimaatregeling bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-08 13:32

JanAd

Wind’s howling

edtbonep schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 21:58:
[...]

Mijn exemplaar is van mei 2024. Er zit nog driekwart jaar fabrieksgarantie op.Ik zou het normaal vinden dat je gedurende de garantieperiode gewoon alle updates krijgt.
Dat lijkt me recent genoeg om de update nog te krijgen, maar de mijne uit maart 2023 zou al te oud zijn. Nuja, persoonlijk vind ik de ‘oude’ look mooier, dus ik ga er niet wakker van liggen.

De app werkt hier de laatste maanden terug vrij goed. :)

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
ReX_NL schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:57:
Los van de problemen welke je ervaart met de apps, had je mogelijkheid om de max. laadcapaciteit te verhogen via de app? Deze optie mis ik namelijk maar zou me best handig lijken soms :D Voor zover ik zie kan ik alleen een laad-schema programmeren, de Kelec app kan bij mij alleen de klimaatregeling bedienen.
Ach, 'problemen' is eigenlijk een te groot woord, eigenlijk is het even vervelend, niet meer dan dat.
Maar goed, als de boel gewoon werkt, kan je inderdaad de laadcapaciteit verhogen via de app. Gister lukte mij dat ook, naast de lichten even aan doen, maar toen klapte wel de app er helemaal uit. -O- Nu werkt de boel weer alleen met een halve dag vertraging ofzo. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barnas
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:51
ReX_NL schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:57:
[...]

Bij mij kan het wel in de app (Kan zo snel niet vinden welke versie van de app dit is):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTfvDZJmHBf3MvMV71-NuN0bR_E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/24kuly0w4VK3EaIIIzyGYzuL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hier na 80.000 op de orginele Goodyear EfficientGrip Performance banden zijn ze wel aan vervanging toe. Niet slecht vind ik. Deze keer wil ik graag all seaons zodat ze ook mee op wintersport mogen, heb geen zin om met twee sets te gaan werken.
adinsx schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:57:
Voorbanden zijn hier al eens vervangen, bij ik denk 55k. Op wens Michelin CrossClimate voorop liggen. Gaat beter dan de Goodyears.
Achter liggen ze er nog wel op (67k), maar maken meer en meer herrie doordat ze gecupd zijn. Zo snel mogelijk onder de 4mm zien te krijgen in de herfst en eraf met die rommel.
Hoe bevallen de CrossClimate 2 banden? Na wat onderzoek ben ik namelijk ook bij die uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurgenKnops
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-08 22:35
edtbonep schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 18:44:
Hee. Je hebt een ander dash layout dan mijn Megane uit mei 2024. Ik neem aan dat je een nieuwere softwareversie hebt?
Augustus 2024 idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:06
JanAd schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:49:
[...]

Dat lijkt me recent genoeg om de update nog te krijgen, maar de mijne uit maart 2023 zou al te oud zijn. Nuja, persoonlijk vind ik de ‘oude’ look mooier, dus ik ga er niet wakker van liggen.

De app werkt hier de laatste maanden terug vrij goed. :)
Om eerlijk te zijn lijkt mij de oude look ook mooier.
Hier werkt de Renault app ook prima. Het enig wat niet wil lukken is de Mobilize charge pass. Als ik 'bekijk de charge pass-aanbiedingen' aanklik, dan krijg ik op het volgende scherm de melding 'Oeps! Er zijn technische problemen. Probeer het later nog eens'.
Ik heb het al heel vaak geprobeerd, maar wil echt niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
barnas schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:12:
[...]

Bij mij kan het wel in de app (Kan zo snel niet vinden welke versie van de app dit is):

[Afbeelding]
Ik kan het ook niet instellen in de app. Het ligt volgens mij niet aan de app. Ik heb ook de laatste versie volgens de app store. Ik denk dat het aan de software in de auto ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barnas
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:51
edtbonep schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:49:

Ik kan het ook niet instellen in de app. Het ligt volgens mij niet aan de app. Ik heb ook de laatste versie volgens de app store. Ik denk dat het aan de software in de auto ligt.
Dat zou inderdaad de reden kunnen zijn, mijn auto is twee weken geleden op kenteken gezet, ik heb het nieuwe dashboard en ik kan ook de mobilize pas activeren als ik dat zou willen.
Koppelen van MyRenault met de auto heeft overigens flink wat voeten in aarde gehad, moest via Renault Nederland naar Frankrijk geëscaleerd worden, maar nu werkt het uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-08 13:45
JanAd schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:49:
[...]

met de update verandert de look ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-08 13:32

JanAd

Wind’s howling

BVice schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 08:28:
[...]

met de update verandert de look ook niet
I know, het ging vooral over de cosmetische update.
Het zou mij wel verbazen moesten de oudere 2022/23 Megane's toch nog de achterliggende AAOS 12(?) update krijgen. Maar een Megane uit mid 2024 zou toch compatibel moeten zijn met de nieuwe 'look' niet?

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
edtbonep schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:49:
Er zijn toch wel wat problemen met de app hoor sinds afgelopen vrijdag.
Gisteren werkte de boel dan weer wel maar zat er een flinke vertraging op.

Maar sinds vanochtend is de app weer uit de lucht, ik lees dat ook terug op andere internationale fora en facebook-groepen. Dacht eerst dat het alleen Renault 5 en Alpine A290 betrof maar nu ook voor sommige Megane- en Scenic-eigenaren. De Kelec app werkt nu wel maar daar zit nog wel steeds die vertraging op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-08 09:21
Ik maakte mij in het begin ook druk over de updates, maar nu heb ik al een jaar geen update meer gekregen en ach de auto doet wat ie moet doen. De enige die het echt goed doen met updates zijn Tesla en een paar chinezen maar voor de rest, zoals de auto het bij aflevering doet ga er maar vanuit dat daar niet veel nieuws meer bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Gezien het onderwerp weer terug komt, toch nog een reactie op je vorige bericht:
Surfroy01 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:06:
[...]

Met alle respect, maar wat heeft in vredesnaam leeftijd hier mee te maken? Voor jouw info, ben geen boomer (generatie X :) )

En nogmaals, ik rij al 3 jaar met een 99,8% functionerende EV rond, die alles doet wat het beloofd. En volgens mij als je op ACC rijd dan werkt snelheid wel degelijk op Android, want het herkent bochten en rotondes en reageert daar op en dat doet ie best goed. Is het een zelfrijdende auto? Nee natuurlijk niet, dus je moet zelf altijd op blijven letten. En af en toe even ingrijpen, niks mis mee, het hele systeem overrule je in 1 handeling.
Haha, dan kun je nog steeds een boomer opmerking maken >:) . Het ging me er meer om dat ik de gedachte 'alles werkt toch, waarom zou ik updates nodig hebben' een vrij naïeve gedachte vindt. Sure, dat geloof ik ook wel, dat alle functionaliteiten blijven werken zoals ze werken. En de auto werkt in dat opzicht ook echt prima vind ik, weinig mis mee. Zou het prima vinden als die zo blijft de rest van zijn levensduur. Maar het feit dat de laatste Android beveiligingspatch van 5 maart 2023 is, is echt niet oké. Dat heeft niets met nieuwe functionaliteiten te maken, maar met de veiligheid van het systeem. Android heeft niet voor niets een beleid waarin ze iedere maand security patches uitbrengen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtgLMP-3hqeloiE94lXP8eXLxfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tTwDLfE2kAyUZRrF8ePoBPf.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vertrouwen in Renault wat betreft software update beleid is wel weg in ieder geval en een volgende auto denk ik wel 2x na voor ik nog een keer een Renault koop. Maar goed, zo ver ben ik nog lang niet en ik geniet nog volop van deze auto :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Surfroy01 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:03:
Ik maakte mij in het begin ook druk over de updateds, maar nu heb ik al een jaar geen update meer gekregen en ach de auto doet wat ie moet doen.
Nooit druk gemaakt over update's e.d., want wat je zegt, zolang de auto rijdt vind ik het best. ;)
Uiteraard zou het wel fijn zijn, daar niet van.
Surfroy01 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:03:
De enige die het echt goed doen met updates zijn Tesla en een paar chinezen maar voor de rest, zoals de auto het bij aflevering doet ga er maar vanuit dat daar niet veel nieuws meer bijkomt.
Rivian! Update ook veel, zowel de app als de auto.
Maar helaas (nog) niet leverbaar in Europa.
Ik verwacht de R2 in 2026/2027 en later de R3 en R3X.
Wie weet wordt de R3X tegen die tijd de opvolger van mijn Alpine A290. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Majesty schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:31:
Maar het feit dat de laatste Android beveiligingspatch van 5 maart 2023 is, is echt niet oké. Dat heeft niets met nieuwe functionaliteiten te maken, maar met de veiligheid van het systeem. Android heeft niet voor niets een beleid waarin ze iedere maand security patches uitbrengen.
oprechte vraag, want dit is idd ook mijn enige 'zorg' bij het uitblijven van de updates: kun je wat vertellen over de risico's? En als die risico's de veiligheid van het rijden betreffen, is een massa-claim dan denkbaar?

Ik zit er voornamelijk net zo in als @Surfroy01 : de bugs zijn bij mij in 2022 opgelost met zeer veel updates in een paar maanden, maar nu draait alles stabiel en heb ik in augustus '24 de laatste update gehad. Ik lig er niet wakker van.
Enige waar ik soms wat mis (denk ik) is de verkeersbordherkenning, met name de wisseltijden in NL.

Maar als het uitblijven van updates betekent dat de auto nu gevaarlijker is (worst case scenario: hackers doen iets met hulpsystemen bij een rijdende auto?) dan is dat wel iets om serieus te nemen. Waar zitten die risico's precies @Majesty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-08 15:51

Megalodon86

Enzyme X

Ik heb nog nooit een update gehad (auto van maart 2024) en vraag me af of de dealer dat niet gewoon uitgezet heeft oid... Er staan volgens de auto ook geen updates klaar. Toch eens achteraan gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Zjanzjak schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:33:
[...]

Nooit druk gemaakt over update's e.d., want wat je zegt, zolang de auto rijdt vind ik het best. ;)
Uiteraard zou het wel fijn zijn, daar niet van.

[...]

Rivian! Update ook veel, zowel de app als de auto.
Maar helaas (nog) niet leverbaar in Europa.
Ik verwacht de R2 in 2026/2027 en later de R3 en R3X.
Wie weet wordt de R3X tegen die tijd de opvolger van mijn Alpine A290. 8)
Als Rivian dan nog bestaat.............

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
BVice schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:47:
[...]

oprechte vraag, want dit is idd ook mijn enige 'zorg' bij het uitblijven van de updates: kun je wat vertellen over de risico's? En als die risico's de veiligheid van het rijden betreffen, is een massa-claim dan denkbaar?

Ik zit er voornamelijk net zo in als @Surfroy01 : de bugs zijn bij mij in 2022 opgelost met zeer veel updates in een paar maanden, maar nu draait alles stabiel en heb ik in augustus '24 de laatste update gehad. Ik lig er niet wakker van.
Enige waar ik soms wat mis (denk ik) is de verkeersbordherkenning, met name de wisseltijden in NL.

Maar als het uitblijven van updates betekent dat de auto nu gevaarlijker is (worst case scenario: hackers doen iets met hulpsystemen bij een rijdende auto?) dan is dat wel iets om serieus te nemen. Waar zitten die risico's precies @Majesty
Het is niet zo dat de auto direct onveilig wordt zonder updates, de rijhulpsystemen draaien los van Android voor zo ver ik weet. Dus dingen als remmen of sturen hacken via Android is praktisch uitgesloten lijkt me.

Maar het infotainmentsysteem hangt wél aan internet en verwerkt je Google-account, locatie, bluetooth, wifi etc. Zonder security patches blijven kwetsbaarheden gewoon openstaan. De laatste patch is van 5 maart 2023, dus we zitten nu al op 2,5 jaar achterstand. In software-termen is dat echt een eeuwigheid.

Een massa-claim verwacht ik niet snel zolang er geen incident is. Maar waar het mij vooral om gaat: Renault kiest bewust voor Android Automotive (waar Google maandelijks security patches voor uitbrengt), en levert die vervolgens niet door. Dat geeft weinig vertrouwen in hun softwarebeleid en doet me afvragen hoe stabiel hun eigen softwareontwikkeling op de lange termijn zal zijn, ook bij toekomstige modellen.

En vraag jezelf ook af: waarom brengen Microsoft (Windows), Apple (iOS/macOS) en Google (Android) elke maand weer nieuwe security patches uit? Dat doen ze niet voor de lol, maar omdat er voortdurend nieuwe kwetsbaarheden worden ontdekt. Een auto is inmiddels gewoon een halve computer op wielen, en zou dus ook de bijbehorende aandacht voor updates moeten krijgen.

Nogmaals: de auto zelf rijdt top, maar op dit punt laat Renault het gewoon flink liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Ik kom van een Opel Astra, en daarin had ik continue een verkeersbordweergave in mijn scherm. Vond ik erg handig omdat je dan vrij zeker wist wat de toegestane snelheid was op de betreffende weg.
In de Megane zie ik dat helaas niet. Je krijgt even een melding als er een verkeersbord wordt gezien, maar dat verdwijnt vrij snel.Ook laat Google Maps geen verkeersborden zien. Vind ik toch wel een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
edtbonep schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:30:
Ik kom van een Opel Astra, en daarin had ik continue een verkeersbordweergave in mijn scherm. Vond ik erg handig omdat je dan vrij zeker wist wat de toegestane snelheid was op de betreffende weg.
In de Megane zie ik dat helaas niet. Je krijgt even een melding als er een verkeersbord wordt gezien, maar dat verdwijnt vrij snel.Ook laat Google Maps geen verkeersborden zien. Vind ik toch wel een gemis.
Als er een verkeersbord is gezien, blijft het bij mij altijd in beeld staan, tot de situatie verandert.
Bedoel je op het scherm achter het stuur of op het grote scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Surfroy01 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:00:
Als Rivian dan nog bestaat.............
Werd 2 jaar geleden ook al gezegd. ;)
Vooralsnog bestaan ze nog en zijn ze ook nog eens bezig een extra fabriek te bouwen.
Ik heb er dus wel vertrouwen in.
edtbonep schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:30:
Je ziet nu constant een snelheidsbord in het dashboard, maar ja, als er wegwerkzaamheden zijn en de heren vergeten borden neer te zetten dat het einde 30 of 50 is, terwijl je bijvoorbeeld op een 80 weg rijdt dan blijft dat dus wel de hele tijd in je dashboard staan. Ik vertrouw eigenlijk nog het meest op wat ik geleerd heb tijdens het verkrijgen van mijn rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Dat is nu juist het punt. Rechts van de snelheidsmeter geeft hij het snelheidsbord aan als ik er voorbij rij, maar dat bord blijft maar 1 minuut of zo in beeld waarna het weer blanco wordt. Om dat bord continu te blijven zien, is dat een instelling of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
barnas schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:12:
[...]

[Afbeelding]
Oh typisch, die optie zit er bij mij gewoon niet in. Alleen 'Laadbeheer' heb ik erbij staan. Wel draait mijn auto nog op een redelijk oude software versie (moet deze bij de dealer nog een keer laten updaten). Misschien komt het daarna beschikbaar in de app. Zou het anders gek vinden als hier verschil in zitten tussen uitvoeringen / bouwjaren. In de auto kan ik het uiteraard wel instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Niet dat ik weet.
Uiteraard is het 'uiterlijk' van je dashboard in een paar opties aan te passen maar volgens mij zie je dat bord in alle varianten wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik_O
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-08 13:50
edtbonep schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:43:
Dat is nu juist het punt. Rechts van de snelheidsmeter geeft hij het snelheidsbord aan als ik er voorbij rij, maar dat bord blijft maar 1 minuut of zo in beeld waarna het weer blanco wordt. Om dat bord continu te blijven zien, is dat een instelling of zo?
Ik heb dit ook gehad, van de aflevering in maart 2023 tot ergens in de lente van 2024. Op een dag werkte het ineens en gelukkig is het sindsdien blijven werken. Ik heb het in de periode dat het niet werkte ook twee keer bij mijn dealer gemeld, maar zonder resultaat. Tenzij de dealer ervoor heeft gezorgd dat het nu werkt, maar daar heeft dan wel zeker 2 maanden tussen gezeten. Ik heb een Iconic-uitvoering zonder pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
Erik_O schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:57:
[...]

Ik heb dit ook gehad, van de aflevering in maart 2023 tot ergens in de lente van 2024. Op een dag werkte het ineens en gelukkig is het sindsdien blijven werken. Ik heb het in de periode dat het niet werkte ook twee keer bij mijn dealer gemeld, maar zonder resultaat. Tenzij de dealer ervoor heeft gezorgd dat het nu werkt, maar daar heeft dan wel zeker 2 maanden tussen gezeten. Ik heb een Iconic-uitvoering zonder pakketten.
Ik heb ook een Iconic met alles er op en er aan van mei 2024. Wellicht is er nog hoop. Wat ik mij afvraag, laat hij bij jou dan ook de actuele toegestane snelheid zien zonder dat er een bord voorbij is gekomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-08 08:21
Weet iemand een forum/chatroom waar de renault mensen ook in zitten, ik zou namelijk graag feedback willen geven aan renault over hun software beleid, maar tot nu toe is dit alleen mogelijk bij de dealer zelf.
En daar krijg ik niet het gevoel van dat het veel verder komt dan de vriendelijk lachende balimedewerker/verkoper.

• Zjanzjak
als het ware schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:01:
Weet iemand een forum/chatroom waar de renault mensen ook in zitten, ik zou namelijk graag feedback willen geven aan renault over hun software beleid, maar tot nu toe is dit alleen mogelijk bij de dealer zelf.
En daar krijg ik niet het gevoel van dat het veel verder komt dan de vriendelijk lachende balimedewerker/verkoper.
Ze zullen vast eens meekijken (ook hier kijkt een medewerker van een Renault dealer wel eens mee maar zijn kennis en/of invloed op software beleid zal vast heel beperkt zijn) hier en daar maar tot nu toe ben ik niet echt een platform tegengekomen waarbij ze nadrukkelijk aanwezig zijn. Ik volg vrij veel als het op elektrisch rijden aankomt en zie alleen op Twitter/X wel wat Rivian mensen zitten die af en toe wel eens ingaan op vragen.

• angelina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 17:02
als het ware schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:01:
Om gelijk te zeggen dat ik je weinig kans geef is ook zo'n dooddoener. Dus, Renault heeft een klantenservice waarmee je kunt chatten of bellen. Zoek even op Renault Klantenservice. Ik hoop echt dat je klacht door komt en dat je gehoord wordt!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-08 08:21
angelina schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:03:
[...]

Om gelijk te zeggen dat ik je weinig kans geef is ook zo'n dooddoener. Dus, Renault heeft een klantenservice waarmee je kunt chatten of bellen. Zoek even op Renault Klantenservice. Ik hoop echt dat je klacht door komt en dat je gehoord wordt!
Ik ben terughoudend met klantenservice van welk bedrijf dan ook, klantenservice is tegenwoordig meestal een team van mensen die zo vriendelijk en beleefd mogelijk met zo min mogelijk kosten je afpoeieren.
En dan mag je al blij zijn als je niet eerst zo'n debiele AI krijgt. (Artificial Idiot)

De klantenservice is een email form, dat is niet heel anders dan de balie medewerken van de locale renault dealer en ik heb er dus ook niet een heel goed gevoel bij en daardoor ook geen motivatie voor het opstellen van een email.

Ik hoopte eigenlijk een forum waar daadwerkelijk devs zitten of mensen met een technische insteek die invloed kunnen uitoefenen.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

als het ware schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:27:
[...]

Ik hoopte eigenlijk een forum waar daadwerkelijk devs zitten of mensen met een technische insteek die invloed kunnen uitoefenen.
Ik denk dat dit voor veel traditionele Europese autobouwers nog een brug te ver is. Software development is daar een stuk minder vooruitstrevend ten opzichte van een Tesla, Rivian of Chinese EV bouwers. Heb ook het idee dat ze gewoon weinig mensen in dienst hebben die puur op software development zitten, zeker vergeleken met bovengenoemde merken. Ze doen echt het bare minimum. Denk dat dit nog een inhaalslag is die veel autobouwers moeten maken.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:52
Op mijn Iconic uit 2023 werkt sinds kort de ambient verlichting in de passagiersdeur niet meer :(
Stuk donkerder nu in de auto tijdens de avondritten. Binnenkort maar eens service afspraak maken, hopelijk gewoon los contactje in de deur ergens, want de auto is net uit garantie.

• Surfroy01
Ik ben toch door een service medewerker goed geholpen ivm een OTA update die tig keer mislukte. Die ruste niet eerder dan dat die update er wel goed OTA doorheen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Surfroy01 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:10:
Ik ben toch door een service medewerker goed geholpen ivm een OTA update die tig keer mislukte. Die ruste niet eerder dan dat die update er wel goed OTA doorheen was.
was dat via klantenservice/helpdesk of via de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Klantenservice Renault NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik1672
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 25-08 20:16
Hallo allemaal,

Ik rijd sinds kort in een nieuwe Mégane E-Tech en ik twijfel over de werking van de lichtsensor.
Als ik bij Voertuig de automatische helderheid aanzet, verandert de lichtsterkte van het scherm voortdurend – soms wel één à twee keer per minuut.

Daarnaast schakelt het scherm tijdens de avondschemer steeds heen en weer tussen dag- en nachtstand. Bij mijn vorige Mégane had ik dit probleem niet.

Mijn vragen:
• Is dit normaal gedrag van de lichtsensor in de Mégane E-Tech?
• Of kan dit wijzen op een defect of verkeerde instelling?
• Zijn er instellingen/tips om dit te verminderen?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groet,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReX_NL
erik1672 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 11:46:
Hallo allemaal,

Ik rijd sinds kort in een nieuwe Mégane E-Tech en ik twijfel over de werking van de lichtsensor.
Als ik bij Voertuig de automatische helderheid aanzet, verandert de lichtsterkte van het scherm voortdurend – soms wel één à twee keer per minuut.

Daarnaast schakelt het scherm tijdens de avondschemer steeds heen en weer tussen dag- en nachtstand. Bij mijn vorige Mégane had ik dit probleem niet.

Mijn vragen:
• Is dit normaal gedrag van de lichtsensor in de Mégane E-Tech?
• Of kan dit wijzen op een defect of verkeerde instelling?
• Zijn er instellingen/tips om dit te verminderen?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groet,
Erik
Dat voortdurend aanpassen ervaar ik ook, meen dat al vaker gelezen te hebben in dit topic ook. Heb het nu uitgezet met een vaste helderheid instelling. Dit was ik in de vorige Megane IV ook niet gewend.

In de avondschemer merk ik wel dat hij sneller op de nachtstand springt dan ik gewend was maar het heen en weer schakelen ervaar ik (nog) niet zo.
Pagina: 1 ... 96 97 Laatste