Hier ook tijdens de zomervakanties de sport om zo lang mogelijk door te rijden, eigenlijk kijk ik via ABRP dat er altijd minimaal 2 laadplekken beschikbaar zijn, vervolgens lekker doorrijden tot 2-3% accu. Maakt de rit zo efficiënt mogelijk, en met de live data kom je eigenlijk nooit in de knoei.
Dat is mij ook te gek hoor, bij 50km wordt het echt wel hoogste tijd om te laden. Als ik ver van huis ben tenminste. Thuis komen met nog 10km durf ik nog wel aan.
waarom bij 50km al?Megalodon86 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:27:
Dat is mij ook te gek hoor, bij 50km wordt het echt wel hoogste tijd om te laden. Als ik ver van huis ben tenminste. Thuis komen met nog 10km durf ik nog wel aan.
En thuis met 10, ga je dan dus ook 20km voordat je thuis bent aan een snellader hangen om met 10km thuis te komen?
Je kunt nog een heel eind rijden daarna, op een gegeven moment zie je niet meer hoeveel km je kan en dan wil je wel in de buurt van een lader zijn.
Als ik met meer dan 5% bij een snellader aankom is er echt iets mis gegaan, dan heb ik te zuinig gereden
Tja, kwestie van zekerheid willen denk ik. Met benzine-auto reed ik ook nooit tot het rode streepje. Zie het meer als een onnodig risico. Stel dat ik om wat voor reden dan ook opeens door moet/wil rijden, wel zo fijn als dat kan.
Wel als ik 20km van huis ben en nog maar 10km kan jaEn thuis met 10, ga je dan dus ook 20km voordat je thuis bent aan een snellader hangen om met 10km thuis te komen?
De discussie deed mij aand dit filmpje denken
Zelf vorig jaar in Frankrijk alles gewoon aan google overgelaten. Wel een paar keer een laad sessie geskipped omdat er nog meer dan genoeg in de batterij zat. Eigenlijk reed de auto super in Frankrijk in de zomer. Winter in Duitsland ander verhaal.
Zelf vorig jaar in Frankrijk alles gewoon aan google overgelaten. Wel een paar keer een laad sessie geskipped omdat er nog meer dan genoeg in de batterij zat. Eigenlijk reed de auto super in Frankrijk in de zomer. Winter in Duitsland ander verhaal.
15x330 SW38
Net even getest en idd werkt nog langs geen kanten…
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Ik heb dan wel een YT abo maar dat heb ik genomen omdat ik de reclame storend vond als ik (voornamelijk) ev-gerelateerde filmpjes zat te kijken. Wat ik overigens dagelijks doe, meerdere per dag.JanAd schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:21:
Net even getest en idd werkt nog langs geen kanten…
De YT music (en dan met name wat playlists van mijzelf) in de auto te kunnen gebruiken vond ik een bonus en gebruikte ik wel eens in de auto maar in 95% van de gevallen vond/vind ik naar de radio luisteren ook gewoon fijn dus ik mis er weinig aan. Heb nog wel overwogen om een Spotify abo te nemen maar de kosten, hoe miniem ook, wegen bij mij niet echt op tegen de baten. Mocht de boel weer werken dan zal ik er zeker weer eens gebruik van maken, dat dan weer wel.
Via Android Auto werkt YT music prima, alleen is dat soms wat vervelend als je een route wil volgen met Maps op het dashboard, dan moet je native met Maps werken ipv met die van AA.
Ik moet AA ook altijd aantikken op het scherm om 'te verbinden', dat gaat om één of andere reden nooit helemaal automatisch. Is dat eigenlijk op te lossen? Dus bij het starten komt er telkens een melding (zo'n zware balk met tekst) "Android auto beschikbaar op Pixel 9 Pro" oid.
Hier ook puur YT Music dankzij YT Premium... Radio gebruik ik in de auto nooit, teveel reclame en gebabbel.
Ik moet AA ook altijd aantikken op het scherm om 'te verbinden', dat gaat om één of andere reden nooit helemaal automatisch. Is dat eigenlijk op te lossen? Dus bij het starten komt er telkens een melding (zo'n zware balk met tekst) "Android auto beschikbaar op Pixel 9 Pro" oid.
Hier ook puur YT Music dankzij YT Premium... Radio gebruik ik in de auto nooit, teveel reclame en gebabbel.
Ik zie geen reden, voor mij, om AA te gebruiken. Radio staat vaak op NPO1 dus veel gebabbel.JanAd schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:33:
Via Android Auto werkt YT music prima, alleen is dat soms wat vervelend als je een route wil volgen met Maps op het dashboard, dan moet je native met Maps werken ipv met die van AA.
Voor de muziek StuBru, voor wat ik wel eens graag wat wil horen vind ik dat de fijnste radiozender.
En ik ben niet eens een Belg.
Mocht de bug ooit eens gefixt zijn dan zal ik vast wel eens YT gaan gebruiken maar ik kan prima leven zonder.
Niet opgelost, er is wel een workaround:JanAd schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 16:02:
Is dat probleem met YTmusic native en Maps eigenlijk al opgelost? Dan blokkeerde het hele multimedia systeem soms (een dik half jaar geleden ofzo).
- Verwijder de YT music app
- Reboot naar non safe mode
- Verwijder de multimedia widget op het center console
- installeer YT music app
Hier de feedback die ik richting renault heb geschreven:
"removing the multimedia widget fixed the lockup issue of the center screen. However the system does not function as intended, here are some of the issues still existing: no artwork is presented in YT-music, artwork does not show (or update) in the cocpit screen, YT-music craches on a regular basis (clearing of data&cache and reboot of the center screen is required), YT-music sometimes creates playback loops of 0.5 sec (reboot required), the google assistant with YT-music integration seems broken. The work around is better then nothing. But far from a acceptable sollution. Thanks for all you efforts thus far."
De huidige stand van de melding is dat het dev team van renault aangeeft dat we moeten wachten op een update vanuit google. Het is niet duidelijk of dit betekend dat er na die update een OTA update nodig is of een dealer update of dat Google een fix pushed via de play store...
Reken nergens op. Ik heb al sinds 2022 YT music bugs doorgegeven. Niks word opgelost. Niet door Google, niet door Renault.
Ik had meer verwacht van Android Automotive, maar vooralsnog is het een grote teleurstelling. Geen noemenswaardige updates, overal kleine bugs.
Volgende auto hoef ik dit systeem niet meer.
Ik had meer verwacht van Android Automotive, maar vooralsnog is het een grote teleurstelling. Geen noemenswaardige updates, overal kleine bugs.
Jammer dat je het zo ervaart. Vind het systeem redelijk goed vooral als ik het vergelijk met de chinese (MG) of VAG software...Schmoove schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:50:
Reken nergens op. Ik heb al sinds 2022 YT music bugs doorgegeven. Niks word opgelost. Niet door Google, niet door Renault.
Ik heb de Alpine A290 (als opvolging van de Renault Megane E Tech) voornamelijk gekocht vanwege het uiterlijk maar het hebben van dit systeem maakte de beslissing nog makkelijker, ik vind het... HEERLIJK! Ik haal zo mijn schouders bij de bugs die ik ervaar, vind ze zo enorm insignificant. En het boeit me nog minder dat er geen updates zijn o.i.d., zo lang de auto rijdt en de dingen die ik nodig acht doet vind ik het allemaal top.Schmoove schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:50:
Tja, als je YT music wilt gebruiken en het werkt niet, kan dat natuurlijk behoorlijk frustreren...
Ik heb vooral problemen met de Teams app, soms gooit die me in de wacht en dan kom ik er onmogelijk meer uit. Overigens ligt dat meer aan de telefoon denk ik, want na een hoop gedoe en mijn telefoon rebooten en opnieuw verbinden met de auto, is dan de oplossing gebleken.
Ik heb vooral problemen met de Teams app, soms gooit die me in de wacht en dan kom ik er onmogelijk meer uit. Overigens ligt dat meer aan de telefoon denk ik, want na een hoop gedoe en mijn telefoon rebooten en opnieuw verbinden met de auto, is dan de oplossing gebleken.
Het zijn verschillende kleine dingen die het systeem frustrerend maken:DeepThought042 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:11:
[...]
Jammer dat je het zo ervaart. Vind het systeem redelijk goed vooral als ik het vergelijk met de chinese (MG) of VAG software...
- Vastlopers, moet dan het hele systeem rebooten. Dit gebeurt zeker 1x per week.
- Soms loopt het systeem vast omdat er even geen 4g/wifi bereik is... dit zou nooit mogen gebeuren, want er is heel vaak even geen 4g/wifi bereik.
- Door de verhouding van het scherm zijn bij sommige apps submenu's niet bruikbaar (YT Music, Pocket Cast). Dit heeft daarmee te maken, want in mijn Renault 5, met andere schermverhouding werkt het wel.
- YT Music al vervangen door Spotify vanwege het niet kunnen switchen van nummers met het mediapookje.
- In Spotify heeft lang een bepaalde playlist niet gewerkt.
- Profiel switchen, moet je altijd 2x doen... 1x keer reageert hij gewoon niet. En waarom schakelt dat profiel niet gewoon op basis van de sleutel die je gebruikt??!
- Omdat we op een oude Android versie blijven hangen zijn er ook apps niet beschikbaar. Google Chrome is bv wel beschikbaar in mijn Renault 5, maar niet in mijn Megane.
App ontwikkelaars zal het ook een zorg zijn als het in een bepaalde auto niet, of niet goed, werkt.
Dus ja... een beetje een impasse waar de klant de dupe van is.
Maar goed, gisteren zag ik de nieuwe Mercedes GLC (EQ) voorbij komen. Denk dat ik al weet wat de volgende auto gaat zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Schmoove op 11-07-2025 10:57 ]
Android Automotive op een Renault, kijk maar eens hoe Polestar netjes hun systeem bijwerkt en up to date houdt. Kan Renault nog wat van leren.Schmoove schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:50:
Tja niet iedereen is een edgelordBVice schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:34:
[...]
waarom bij 50km al?
En thuis met 10, ga je dan dus ook 20km voordat je thuis bent aan een snellader hangen om met 10km thuis te komen?
Je kunt nog een heel eind rijden daarna, op een gegeven moment zie je niet meer hoeveel km je kan en dan wil je wel in de buurt van een lader zijn.
Als ik met meer dan 5% bij een snellader aankom is er echt iets mis gegaan, dan heb ik te zuinig gereden
Ach ja, er zijn ergere dingen int leven, dat het misschien vervelend is ok, maar dan een hele wagen er op af rekenen omdat dat niet werkt....Megalodon86 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:52:
Tja, als je YT music wilt gebruiken en het werkt niet, kan dat natuurlijk behoorlijk frustreren...
Maar goed, ieder zijn ding en komt misschien ook dat muziek voor mij geen eerste levensbehoefte is.
Teams? In de auto? Ik flikker het op kantoor/thuis zelfs wel eens uit.Megalodon86 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:52:
Ze mailen me maar. Maar goed, ik ben dan wel in de gelukkige omstandigheid dat ik zelf kan bepalen hoe mijn agenda en planning er uit ziet, dat is niet voor iedereen weggelegd.
Hallo.
Ik weet niet zeker of dit de juiste plaats is om het te vragen maar is er iemand die weet of het logo op de oplaadklep geplakt zit?
Ik wil dit er namelijk graag af hebben maar als dit met b.v een plastic pin aan de auto vast zit gaat het niet lukken. Of misschien nog een andere optie?
Ik weet niet zeker of dit de juiste plaats is om het te vragen maar is er iemand die weet of het logo op de oplaadklep geplakt zit?
Ik wil dit er namelijk graag af hebben maar als dit met b.v een plastic pin aan de auto vast zit gaat het niet lukken. Of misschien nog een andere optie?
Denk dat je hier we wat aan hebt dan.johndw schreef op zondag 13 juli 2025 @ 16:28:
Hallo.
JanAd schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:55:
Dom geweest daarnet... Na het opladen buiten wou ik de auto binnen zetten, maar vergeten de laadklep dicht te doen. Ik rij in achteruit de garage in, zoveel mogelijk naar de passagierskant en plots hoor ik een knal...
Laadklep lag op de grond, gelukkig lijkt het achterliggen mechanisme onbeschadigd te zijn.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kan de klep er terug opklikken, maar helemaal vast zit ze niet meer.
De klep is vrij ongeschadigd, alleen de 'voetjes' waarmee het ding vastklikt zijn verbogen en gebroken. Aan het zwarte deel is niks te zien, ik heb wss net de kunststof rand geraakt.
Mailtje gestuurd naar de garage, ben benieuwd wat die gaan zeggen.
15x330 SW38
Ja ik kan niet echt zien of dat chrome logo er nou vanaf kan of zie ik het verkeerd?
Dit inderdaad. Het update beleid van Renault is gewoon heel slecht.Razer schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:09:
[...]
Android Automotive op een Renault, kijk maar eens hoe Polestar netjes hun systeem bijwerkt en up to date houdt. Kan Renault nog wat van leren.
Ik weet niet hoe het de refresh van de Megane af gaat overigens, krijgt die wel netjes security updates? Dat vind ik nog het meest kwalijke aan de 'oude' Renault Megane namelijk: de software is zo lek als een mandje, ze houden zich totaal niet aan het updatebeleid van Google. Ben van mening dat als je ervoor kiest de auto met Android Automotive uit te rusten, je ook moet conformeren aan het update beleid.
Los daarvan: laatst (eindelijk) rijhulpmiddelen 1.1.0 aangeboden gekregen, die heeft ervoor gezorgd dat de Eco stand tot 115 km/u kan, da's toch wel erg prettig, om net iets boven de 100 te kunnen rijden
Ben het eens met je mening (conformeren aan het update beleid) met dat verschil dat ik er niet over begin, niet in dit topic noch ergens anders online, wat het draagt zo weinig bij en ik ben er van overtuigd dat Renault hier niet meeleest.Majesty schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:21:
Dit inderdaad. Het update beleid van Renault is gewoon heel slecht.
Ik weet niet hoe het de refresh van de Megane af gaat overigens, krijgt die wel netjes security updates? Dat vind ik nog het meest kwalijke aan de 'oude' Renault Megane namelijk: de software is zo lek als een mandje, ze houden zich totaal niet aan het updatebeleid van Google. Ben van mening dat als je ervoor kiest de auto met Android Automotive uit te rusten, je ook moet conformeren aan het update beleid.
Los daarvan: laatst (eindelijk) rijhulpmiddelen 1.1.0 aangeboden gekregen, die heeft ervoor gezorgd dat de Eco stand tot 115 km/u kan, da's toch wel erg prettig, om net iets boven de 100 te kunnen rijden.
Hoe dan ook, toen ik nog de Megane reed ben ik, vanwege het niet hebben van rijhulpmiddelen 1.1.0, gestopt met de ECO stand te gaan rijden, en ik moet zeggen, verschil was eigenlijk niets. De manier van de rijstijl en het gebruik van je rechtervoet is meer van invloed vind ik. Misschien als je dagelijks flinke afstanden rijdt dat het dan een ander verhaal is.
Ik heb idd een hele tijd zo rondgereden, niet echt een mooi zicht zonder het logoZjanzjak schreef op maandag 14 juli 2025 @ 18:18:
Het logo kan er vanaf maar dan krijg je een lelijk gat.
Zie [afbeelding].
Ik zou dolgraag willen klagen/bitchen bij renault, maar veel verder dan de email-trashcan/spambox van de locale renault dealer kom ik niet.Zjanzjak schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:01:
[...]
Ben het eens met je mening (conformeren aan het update beleid) met dat verschil dat ik er niet over begin, niet in dit topic noch ergens anders online, wat het draagt zo weinig bij en ik ben er van overtuigd dat Renault hier niet meeleest.Zoals ik wel eens tegen vrouw en/of dochter zeg, als je wat te klagen hebt zorg er dan voor dat je dat tegen de juiste persoon/instantie doet en niet tegen personen/instanties die er ook niets aan kunnen doen.
Hoe dan ook, toen ik nog de Megane reed ben ik, vanwege het niet hebben van rijhulpmiddelen 1.1.0, gestopt met de ECO stand te gaan rijden, en ik moet zeggen, verschil was eigenlijk niets. De manier van de rijstijl en het gebruik van je rechtervoet is meer van invloed vind ik. Misschien als je dagelijks flinke afstanden rijdt dat het dan een ander verhaal is.
Heb je ook een plek waar je dit kan doen zonder debiele bot of iemand die als taak heeft beleefde emails terug te sturen maar er verder niets mee doet?
Ik ben door Renault NL een keer zeer netjes geholpen omdat een update er na de 5e keer nog niet doorheen kwam. Nu al een jaar zonder updates, auto doet alles wat ie moet doen, ik vind het wel goed zo.
Ik blijf het onprettig vinden dat er een computer in mijn auto zit die over de snelheid, stuur en remmen gaat en dat deze niet regelmatig van security updates wordt voorzien.Surfroy01 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:50:
Ik ben door Renault NL een keer zeer netjes geholpen omdat een update er na de 5e keer nog niet doorheen kwam. Nu al een jaar zonder updates, auto doet alles wat ie moet doen, ik vind het wel goed zo.
Moderne software is zo complex dat er altijd meerdere gebreken in zitten bij de productie versie, ik zou het fijn vinden als deze wat vaker aandacht krijgen dan 1x per jaar.
Bij moderne software is het niet 'if it ain't broken don't fix it'
maar 'It's always broken so keep fixing it.'
Je kan er ook voor kiezen om dan niet in zo'n auto te rijden. Want hier melden dat je het onprettig vindt gaat er niet voor zorgen dat de benodigde updates er wel gaan komen.als het ware schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:00:
Ik blijf het onprettig vinden dat er een computer in mijn auto zit die over de snelheid, stuur en remmen gaat en dat deze niet regelmatig van security updates wordt voorzien.
Wat doet die computer dan allemaal? In het ergste geval heb je nog altijd een stuur in je handen en een rempedaal onder je voet,,overrule je die computer compleet mee.als het ware schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:00:
[...]
Ik blijf het onprettig vinden dat er een computer in mijn auto zit die over de snelheid, stuur en remmen gaat en dat deze niet regelmatig van security updates wordt voorzien.
Moderne software is zo complex dat er altijd meerdere gebreken in zitten bij de productie versie, ik zou het fijn vinden als deze wat vaker aandacht krijgen dan 1x per jaar.
Bij moderne software is het niet 'if it ain't broken don't fix it'
maar 'It's always broken so keep fixing it.'
En de auto doet nou wat zal ik zeggen 99% van alles goed, misschien zelfs wel 99,8%. Dus wat is de frustratie? Ik heb een 50 jaar oude alfa romeo staan, alles analoog maar die doet het toch niet zo goed als de Megane, wel erg leuk voor erbij natuurlijk.
Ik deel je mening dat het geen klaagtopic moet worden, maar er komen hier regelmatig nieuwe mensen voorbij die geïnteresseerd zijn in het aanschaffen of leasen van de auto en dan is het goed dat het hier niet alleen maar lof voor de auto is, maar dat ook de mindere punten benoemd worden. Als ik had geweten dat er op deze manier met het update beleid om zou worden gegaan had ik er 3,5 jaar geleden (ten tijden van de aankoop /uitzoeken) wel anders naar gekeken.Zjanzjak schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:01:
[...]
Ben het eens met je mening (conformeren aan het update beleid) met dat verschil dat ik er niet over begin, niet in dit topic noch ergens anders online, wat het draagt zo weinig bij en ik ben er van overtuigd dat Renault hier niet meeleest.Zoals ik wel eens tegen vrouw en/of dochter zeg, als je wat te klagen hebt zorg er dan voor dat je dat tegen de juiste persoon/instantie doet en niet tegen personen/instanties die er ook niets aan kunnen doen.
En de opmerking "dan ga je toch wat anders rijden"vind ik wel erg kort door de bocht, voor veel mensen (kopers) is zo'n auto een aardige investering en verkopen dus een flinke desinvestering.
Desalniettemin ben ik er nog steeds erg gelukkig mee hoor
Wat betreft de eco stand: het scheelt voor mij wel, de zwaarte van de voet wordt in de eco stand getemperd namelijk. In de andere standen trek je gemakkelijker sneller op.
Met alle respect, maar dit vind ik wel een beetje een boomer reactie. Dan kan het natuurlijk al lang te laat zijnSurfroy01 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:57:
[...]
Wat doet die computer dan allemaal? In het ergste geval heb je nog altijd een stuur in je handen en een rempedaal onder je voet,,overrule je die computer compleet mee..
Maar ik mag hopen dat het Android Automotive stuk niet met snelheidscontrole en sturen verbonden is, dan zou het nog een flink stuk kwalijker zijn dat ze geen security patches uitbrengen namelijk.
[ Voor 13% gewijzigd door Majesty op 15-07-2025 18:37 ]
Ik ben na 96.000 km toe aan mijn derde setje banden. Tot nu toe de all seasons banden (20" Goodyear, Vector Gen-3) erop gehad. Iemand al ervaring met andere 4 seasons en / of een goede deal kent?
Ik rijdt nu 3 jaar met de auto, nog steeds met heel veel plezier. Naast standaard onderhoud nooit iets mee gehad, behalve dat laadklep motor vervangen moest worden (onder garantie) omdat hij niet meer sloot.
Ik rijdt nu 3 jaar met de auto, nog steeds met heel veel plezier. Naast standaard onderhoud nooit iets mee gehad, behalve dat laadklep motor vervangen moest worden (onder garantie) omdat hij niet meer sloot.
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Ik stap dadelijk over van een Tesla en ben niet anders gewend dan regelmatig software updates met ook nog eens nieuwe functionaliteit een paar keer per jaar. Dus dit zal een kleine cultuurschok worden
Maar ik heb me van tevoren wel ingelezen en weet dat het update beleid niet te vergelijken is dus stel ik mij daar ook op in.
Misschien scheelt het dat ik dadelijk een Megane krijg die een wat nieuwere versie van de software heeft en waar de meeste kinderziektes intussen uit zijn, de Megane is nu immers al 3 jaar op de markt. Maar ik ga er vanuit dat ik hooguit 1 update per jaar krijg en qua nieuwe functionaliteit heb ik echt nul verwachtingen. Maar dat wist ik vantevoren.
Renault heeft hier gewoon nog een inhaalslag te maken, net als veel andere traditionele automerken overigens. Bij een VAG, PSA, Opel en Ford is het allemaal niet veel beter als ik het zo lees. Tesla en veel van de nieuwe Chinese merken hebben hier gewoon een flinke voorsprong.
Misschien scheelt het dat ik dadelijk een Megane krijg die een wat nieuwere versie van de software heeft en waar de meeste kinderziektes intussen uit zijn, de Megane is nu immers al 3 jaar op de markt. Maar ik ga er vanuit dat ik hooguit 1 update per jaar krijg en qua nieuwe functionaliteit heb ik echt nul verwachtingen. Maar dat wist ik vantevoren.
Renault heeft hier gewoon nog een inhaalslag te maken, net als veel andere traditionele automerken overigens. Bij een VAG, PSA, Opel en Ford is het allemaal niet veel beter als ik het zo lees. Tesla en veel van de nieuwe Chinese merken hebben hier gewoon een flinke voorsprong.
Ik heb deze week een Megane E-Tech Iconic uit 2024 gekocht. Onderdeel van de aflevering is een jaarbeurt en dan worden ook alle updates meegenomen, zo is mij door de dealer verzekerd.Ik ben dus benieuwd.
Hier nog iemand die bij de club komt.
Vanmiddag mijn Kona 2022 ingeruild voor een Megane E-tech Esprit Alpine.
Auto was op voorraad, ik krijg hem waarschijnlijk over twee weken, zin in!
Vanmiddag mijn Kona 2022 ingeruild voor een Megane E-tech Esprit Alpine.
Auto was op voorraad, ik krijg hem waarschijnlijk over twee weken, zin in!
Met alle respect, maar wat heeft in vredesnaam leeftijd hier mee te maken? Voor jouw info, ben geen boomer (generatie XMet alle respect, maar dit vind ik wel een beetje een boomer reactie. Dan kan het natuurlijk al lang te laat zijn.
Maar ik mag hopen dat het Android Automotive stuk niet met snelheidscontrole en sturen verbonden is, dan zou het nog een flink stuk kwalijker zijn dat ze geen security patches uitbrengen namelijk.
En nogmaals, ik rij al 3 jaar met een 99,8% functionerende EV rond, die alles doet wat het beloofd. En volgens mij als je op ACC rijd dan werkt snelheid wel degelijk op Android, want het herkent bochten en rotondes en reageert daar op en dat doet ie best goed. Is het een zelfrijdende auto? Nee natuurlijk niet, dus je moet zelf altijd op blijven letten. En af en toe even ingrijpen, niks mis mee, het hele systeem overrule je in 1 handeling.
Ik heb mijn Iconic nu ruim een maand, maar heb dit nog niet gemerkt. Kan het ook niet vinden in de instellingen. Hoe kan je dit instellen?Surfroy01 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:06:
[...]
En volgens mij als je op ACC rijd dan werkt snelheid wel degelijk op Android, want het herkent bochten en rotondes en reageert daar op en dat doet ie best goed……
Renault Megane E-Tech Optimum Charge Iconic
Dag mede Scenic rijders...
Ik zit met een probleempje:
Ik wil graag mijn Scenic opnieuw verbinden met mijn Hotspot.
Nu ga in naar het menu 'Netwerk en internet'.
Daar zie ik mijn Hotspot en andere wifi netwerken staan staan,
maar als ik er op klik dan kan ik geen wachtwoord invullen.
Ik krijg alleen een optie om het Wachtwoord zichtbaar te maken.
Wat doe ik fout?
Voor de goed orde:
Ik heb al een 'factory-reset' uitgevoerd, maar dat heeft niet geholpen.
Wat doe ik fout?
Voor de goed orde:
:strip_exif()/f/image/GgBiHjXmPWQIlz67wfEDalsB.jpg?f=fotoalbum_large)
"Hotspot" Is de hotspot functie van de auto, klik op Wifi daar zie je beschikbare wifi netwerken en daar zou je je hotspot van de telefoon moeten kunnen zien als je die inmiddels actief hebt gemaakt.Rexylian schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 16:08:
Dag mede Scenic rijders...
Wat doe ik fout?
Voor de goed orde:
[Afbeelding]
Beschamend.... maar Thx Antony....
Een keertje tikken boven het lijntje en er verschijnt een cursor...
Een keertje tikken boven het lijntje en er verschijnt een cursor...
Weet je ook of het logo eraf kan (en hoe) zonder iets stuk te maken en op een manier waarop het later terug te plaatsen is op de oplaadklep?Zjanzjak schreef op maandag 14 juli 2025 @ 18:18:
Het logo kan er vanaf maar dan krijg je een lelijk gat.
Zie [afbeelding].
Er zit lijm achter, daarmee dat ze het logo bij mij pas na het spuiten (en zoeken naar de juiste kleur) erop/erin hebben geplakt.Fr3ggel schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:35:
[...]
Weet je ook of het logo eraf kan (en hoe) zonder iets stuk te maken en op een manier waarop het later terug te plaatsen is op de oplaadklep?
Edit
@Fr3ggel Ik dacht er net aan, ik heb m'n oude klep na de herstelling terug gekregen en daar was het logo uitgehaald. Dus het zou wel mogelijk moeten zijn.
:strip_exif()/f/image/8nNfmuz5HPebi76YW5C2X2oJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie niet echt lijmresten, enkel een soort klik systeem.
[ Voor 42% gewijzigd door JanAd op 24-07-2025 08:11 ]
Thanks @JanAd ,JanAd schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:36:
[...]
Er zit lijm achter, daarmee dat ze het logo bij mij pas na het spuiten (en zoeken naar de juiste kleur) erop/erin hebben geplakt.
Edit
@Fr3ggel Ik dacht er net aan, ik heb m'n oude klep na de herstelling terug gekregen en daar was het logo uitgehaald. Dus het zou wel mogelijk moeten zijn.
[Afbeelding]
Ik zie niet echt lijmresten, enkel een soort klik systeem.
Smaken verschillen uiteraard, maar ik ben niet zo dol op het chromen blingbling aan mijn Techno. Ik ga de chromen raamlijsten aan de zijkanten zwart laten wrappen (á la de Alpine Esprit versie). De MEGANE letters aan de achterkant verwijderen of vervangen door zwarte letters.
Het Renault logo op de oplaadklep zou ik het liefst spuiten of plastidippen. Ik zal voorzichtig proberen om deze eraf te klikken.
Zit gaatje/sleufje in de uitsparing aan de onder of bovenkant?
Aan de bovenkant, je ziet het ook aan de binnenzijde van de klep.Fr3ggel schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:19:
[...]
Thanks @JanAd ,
Smaken verschillen uiteraard, maar ik ben niet zo dol op het chromen blingbling aan mijn Techno. Ik ga de chromen raamlijsten aan de zijkanten zwart laten wrappen (á la de Alpine Esprit versie). De MEGANE letters aan de achterkant verwijderen of vervangen door zwarte letters.
Het Renault logo op de oplaadklep zou ik het liefst spuiten of plastidippen. Ik zal voorzichtig proberen om deze eraf te klikken.
Zit gaatje/sleufje in de uitsparing aan de onder of bovenkant?
Ik ben nog niet zover dat ik het aan de binnenkant kan zien 😉.JanAd schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:54:
[...]
Aan de bovenkant, je ziet het ook aan de binnenzijde van de klep.
:strip_exif()/f/image/sRY9P4VAzmjA913STODtnEdG.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar dat is allemaal voor na de vakantie.
Iemnd nog tips qua instellingen van de hulpsystemen? Had laatst echt een mega ingreep qua remmen uit het niets en ook echt om niets. Niemand in de buurt en de megane ging vol in de ankers en REMMEN op mn scherm. Mensen achter me doken alle kanten op. Was echt schrikken.
Betreft een juli 2024 model.
Dat soort dingen lees ik wel eens bij Tesla (phantom braking) door verwarring van het camera systeem, wist niet dat dit ook voorkwam bij de Megane. Vaak door laagstaande zon.Spurrea schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:43:
Iemnd nog tips qua instellingen van de hulpsystemen? Had laatst echt een mega ingreep qua remmen uit het niets en ook echt om niets. Niemand in de buurt en de megane ging vol in de ankers en REMMEN op mn scherm. Mensen achter me doken alle kanten op. Was echt schrikken.
Heeft de Megane iets van lidar? Kon daar weinig over vinden.
Ik ben net terug uit Oostenrijk (2200km gereden) en heb 2x een 'spook' remactie gehad. Niet zo heftig als ji jhet had gelukkig, maar je moet inderdaad altijd blijven opletten (sowieso wel goed advies...).Spurrea schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:43:
Wat me overigens ook opviel, ik heb ze op één hand kunnen tellen; 5 andere Megane Etechs gezien in héél de route (excl. Nederland). Eén Renault 5 gezien, en één Alpine A290. Moet zeggen dat ik op de toeristische parkeerplaatsen zelfs wat bekijks had
Geen tips buiten dat mijn instelling is dat ik om de 5 seconden een ingreep kan krijgen van het systeem.Spurrea schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:43:
Zodoende ben ik altijd voorbereid.
Ik schrok de allereerste keer, nu niet meer/nauwelijks nog. Het gebeurde bij de Megane, en nu met de Alpine heb ik het ook wel eens. Aangezien mijn voet altijd op het stroompedaal 'leunt' en mij gebeurt zoiets, dan druk ik gelijk het pedaal weer in. Mensen die achter je wegdoken reden overduidelijk te dicht op je.
Zelfs bij de minimale afstand met de ACC aan is er tussen mij en mijn voorganger gigantisch veel afstand. Klaarblijkelijk hadden de auto's achter je iig geen ACC aan.
Tis trouwens niet alleen bij Renault/Alpine waarbij ghostbraking voorkomt.
Oh, en ik heb het soms, dus niet om de 5 seconden.