Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 93 94 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:25
Fr3ggel schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:34:
Bij mij wordt op dit moment de “OPENR LINK 3.2.0” gedownload. Ik zie niets staan van USB en ik heb ook geen contact met de dealer gehad.
Dus lijkt erop dat 3.2 gewoon vanzelf via OTA binnen komt.
Ik heb een 2024 model.
Kijk dit is nog eens interessante info!
Heb je momenteel de oude of de nieuwe recente interface in de auto?

Edit: Zie in een oudere post van je dat je een 'nieuw interface' model hebt. Deze updates lopen weer anders dan de auto's van voor de nieuwe interface. Jammer... Helaas zegt dit dan nog niet zoveel voor de mensen met de oude interface :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Razer op 06-05-2025 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:31
JanAd schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:40:
Er is precies geen R5-topic, maar de meeste hier zullen dit ook wel eens interessant vinden:

[YouTube: How they Build the New Renault 5 - Full Factory Tour]
Ik heb mijn Megane van mijn vennootschap prive overgenomen en nu, zakelijk, een Renault 5 geleased voor een jaartje. Dus zeker interessant.

[ Voor 56% gewijzigd door Schmoove op 06-05-2025 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:36
Ik ben bezig met een zakelijke lease EV (ID.7) en dan is de Megane prive eigenlijk overbodig, die gaan we mogelijk inruilen op een R5........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:46
Zojuist door de wasstraat gegaan met mijn megane.
Alles ging goed, auto in N en auto-hold uit, geen probleem op de band.
Echter, net voor het einde bleef de auto ineens stil staan.
Wat blijkt, de auto heeft zichzelf uitgezet waardoor de handrem erop getrokken werd.
Moest de rem intrappen, auto starten en kon daarna wel weer verder rijden, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Is dit een bepaalde instelling van de megane dat ie (na een minuut of zo) besluit zichzelf uit te zetten?
En kun je dat eventueel aanpassen of moet ik het er maar mee doen en op zoek naar een iets kortere wasstraat of zo?

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:49
Rensjuh schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:08:
Wat blijkt, de auto heeft zichzelf uitgezet waardoor de handrem erop getrokken werd.
Moest de rem intrappen, auto starten en kon daarna wel weer verder rijden, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Is dit een bepaalde instelling van de megane dat ie (na een minuut of zo) besluit zichzelf uit te zetten?
En kun je dat eventueel aanpassen of moet ik het er maar mee doen en op zoek naar een iets kortere wasstraat of zo?
Had je de gordel los misschien? De motor blijft dat niet lang aan als die los is.

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:26
Rensjuh schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:08:

Nog nooit gehad. Gordels los denk ik? Zolang je gewoon zit blijft hij hier eindeloos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
Centauriprime schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:35:
[...]
Had je de gordel los misschien? De motor blijft dat niet lang aan als die los is.
twowheeler schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:40:
[...]
Nog nooit gehad. Gordels los denk ik? Zolang je gewoon zit blijft hij hier eindeloos aan.
Nope, gewoon gordel (bestuurderskant, ik zat er alleen in) vast.
Kreeg ook geen melding of zo, hij stopte ineens.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Rensjuh schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:15:
[...]

[...]

Nope, gewoon gordel (bestuurderskant, ik zat er alleen in) vast.
Kreeg ook geen melding of zo, hij stopte ineens.
Hier ook nog nooit gehad, gevalletje dikke vingers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
Majesty schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:04:
[...]

Hier ook nog nooit gehad, gevalletje dikke vingers? :P
Dat zal het dan misschien wel zijn...
Zal het de volgende keer eens in de gaten houden.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Nog nooit gehad maar dat komt omdat ik ook nooit door een krasstraat ga. :)
Gewoon met het handje, paar keer per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Hahahaha krasstraat. Ook ik was met de hand hoor. Nouja mijn privé voertuigen, de leaseslet 1 keer per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larskov
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-05 12:14
Ik heb een etech zonder trekhaak, maar wel een fietsenrek nodig voor mijn mountainbike van een bescheiden 11 kg.
Dus optie is of achterklep bevestiging, of 2 dakdragers met daarop een apart rek (veel €€€) Iemand hier ervaring mee?
Renault biedt vrijwel niets aan. Je hebt genoeg universele rekken online, maar daarvan zeggen ze dat de etech 50/50 kans heeft of hij past.
Je klikt hem dan tussen je dak en je achterspoiler en onderaan je achterklep.
Dit wordt dan weer afgeraden als de spoiler van plastic is ( wat ik wel vermoed).
Iemand vergelijkbare situaties hierin?
Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Geen ervaring met de etech, wel met andere auto's en die waren slecht zo'n rek op/aan de achterklep.

Heb je al eens aan seasuckers gedacht? Gebruik(te) ik op mijn Porsche, dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:26
larskov schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 04:03:
Ik heb een etech zonder trekhaak, maar wel een fietsenrek nodig voor mijn mountainbike van een bescheiden 11 kg.
Dus optie is of achterklep bevestiging, of 2 dakdragers met daarop een apart rek (veel €€€) Iemand hier ervaring mee?
Renault biedt vrijwel niets aan. Je hebt genoeg universele rekken online, maar daarvan zeggen ze dat de etech 50/50 kans heeft of hij past.
Dit wordt dan weer afgeraden als de spoiler van plastic is ( wat ik wel vermoed).
Bvd!
Waarom niet gewoon een haak monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12:22
larskov schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 04:03:
Bvd!
de plastic spoiler van de megane is best groot en kraakt al als je er even aan wiebelt, ik wil niet weten wat er gebeurt als je daar een rek aan hangt. Hij is ook hoogglans zwart, wat heel snel krast, zeker als daar wat spanbandjes overheen getrokken worden. Sowieso zul je dan alsnog een extra lichtbalk en kentekenplaathouder moeten monteren, die je nog weer los moet kopen en op de een of andere manier aansluiten op de bestaane verlichting.
Dakdragers zijn een prima optie, die kun je rond de 200 euro wel vinden, en dan nog een fietsendrager voor op je dakdragers. Tweedehands hou je het prima betaalbaar.
Zuignap dragers zoals hierboven genoemd zijn ook een optie.

Maar een trekhaak zou inderdaad het beste zijn, iets duurder maar dan heb je meer mogelijkheden qua fietsendragers. Op elke auto die ik kocht of leaste heb ik een trekhaak gemonteerd of laten monteren, scheelt je zoveel gedoe, en ik heb minimaal 1x per week een fiets achterop de auto staan.

Goedkoopste optie is je fiets in de auto vervoeren, even het voorwiel er uit dan past het prima. Maar als je kinderen hebt moet je eerst die zitjes enz verwijderen, niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larskov
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-05 12:14
BVice schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:45:
[...]

de plastic spoiler van de megane is best groot en kraakt al als je er even aan wiebelt, ik wil niet weten wat er gebeurt als je daar een rek aan hangt. Hij is ook hoogglans zwart, wat heel snel krast, zeker als daar wat spanbandjes overheen getrokken worden. Sowieso zul je dan alsnog een extra lichtbalk en kentekenplaathouder moeten monteren, die je nog weer los moet kopen en op de een of andere manier aansluiten op de bestaane verlichting.
Dakdragers zijn een prima optie, die kun je rond de 200 euro wel vinden, en dan nog een fietsendrager voor op je dakdragers. Tweedehands hou je het prima betaalbaar.
Zuignap dragers zoals hierboven genoemd zijn ook een optie.

Maar een trekhaak zou inderdaad het beste zijn, iets duurder maar dan heb je meer mogelijkheden qua fietsendragers. Op elke auto die ik kocht of leaste heb ik een trekhaak gemonteerd of laten monteren, scheelt je zoveel gedoe, en ik heb minimaal 1x per week een fiets achterop de auto staan.

Goedkoopste optie is je fiets in de auto vervoeren, even het voorwiel er uit dan past het prima. Maar als je kinderen hebt moet je eerst die zitjes enz verwijderen, niet ideaal.
Leasemaatschappij vindt het niet leuk als ik aftermarket een trekhaak laat plaatsen helaas. Renault heeft alleen fietsdragers voor trekhaak en 1 voor op het dak ( moet je ook nog 2 dakdragers aanschaffen eerst.
Die zeggen dat als ze het niet verkopen, ze hun handen niet gaan branden aan een achterklep rek en ik zelf opdraai voor evt schade.

Ik vindt die spoiler overigens vrij robuust hoor. Ik ga morgen vrijblijvend bij een verkoper een rek passen hoe hij zit. Is het niks of tricky dan even goede vrienden. Genoeg kennissen van me zijn erg tevreden over het (thule) systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:37
Binnenkort (nog voor de zomervakantie) krijg ik van de werkgever een E-tech comfort range. Graag zou ik ermee naar Zuid Frankrijk gaan, met erachter een kleine vouwwagen. Het is een Cabanon Manga ongeremd. Ik meen dat hij 300kg weegt. Zou dus moeten lukken.

Zijn er al ervaringen van jullie in de praktijk? Misschien iemand die deze Mei-vakantie een klein karretje o.i.d. getrokken en de ervaring betreft verbruik e.d. kan delen?

Verder kijk ik er wel naar uit om ermee te gaan rijden, mede door dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Djeen84 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:36:

Zijn er al ervaringen van jullie in de praktijk? Misschien iemand die deze Mei-vakantie een klein karretje o.i.d. getrokken en de ervaring betreft verbruik e.d. kan delen?
Boven in dit (elk) topic staat er 'Zoek in het forum' , moet je voor de gein eens 'vouwwagen' invullen.
Of beter, 'aanhanger'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:37
Daar ben ik bekend mee, ik zie een concrete reactie uit 2023 voor "vouwwagen". En het zoekresultaat voor "aanhanger" geeft wat vermeldingen over het trekken van een aanhanger van 600kg in december.

Niet echt referentiemateriaal (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
[b]larskov schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 07:15:[/
Renault heeft alleen fietsdragers voor trekhaak en 1 voor op het dak ( moet je ook nog 2 dakdragers aanschaffen eerst.
Trekhaak-Fietsendragers zijn universeel, elke fietsendrager voor trekhaak past op elke trekhaak. Heeft Renault niks mee te maken.
Ook fietsendragers voor op dakdragers zijn redelijk universeel.
Het enige wat specifiek voor je megane nodig is is een trekhaak of een set dakdragers. Vervolgens kun je daar elke fietsendrager op zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
(vind ik wel)

Er is trouwens ook nog een Nederlandse facebook pagina van Renault Megane E Tech rijders; Renault Megane & Scenic E-tech electric groep, Nederland en België. Daarnaast een stuk of 3, goede, Franse.
Nou is facebook voor mij een stuk minder qua referentie-materiaal, maar toch, wie weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Djeen84 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:36:
Binnenkort (nog voor de zomervakantie) krijg ik van de werkgever een E-tech comfort range. Graag zou ik ermee naar Zuid Frankrijk gaan, met erachter een kleine vouwwagen. Het is een Cabanon Manga ongeremd. Ik meen dat hij 300kg weegt. Zou dus moeten lukken.

Verder kijk ik er wel naar uit om ermee te gaan rijden, mede door dit topic!
Al ervaringen uit de praktijk? De Megane is bijna 3 jaar op de markt, dus ja er zal zat ervaring zijn ;)
een en ander zal flink afhangen van je snelheid. Ik rij die afstanden zonder kar maar met dakkoffer en fietsendrager, verbruik ligt dan ruim boven 25kWh/100km, waardoor je effectieve range iets boven de 200km ligt bij 110km/u.
Op 1100km betekent dat 5 laadstops van 45 minuten.
Ik hoor van andere EV rijders dat een kleine kar minder impact heeft dan een dakkoffer en fietsendrager dus misschien haal jij 250-300km, dat zou misschien net 1 laadstop minder zijn op die afstand.

[ Voor 4% gewijzigd door BVice op 12-05-2025 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3ggel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:40
Er is sinds vandaag een nieuwe update voor de My Renault app op de Apple App store (mogelijk ook in de Google Play store, maar dat weet ik niet.

De beschrijving is als volgt:

6.3.012 mei 2025
With Digital Key, control your vehicle directly from MyRenault app.

You can now lock, unlock, and start your vehicle remotely, as well as activate the lights and horn to locate it more easily.

This feature is available only for compatible and eligible vehicles.

This update also includes several improvements designed to make the app smoother, more intuitive, and even more enjoyable to use.

We continue to work with every release to enhance your experience.

Weet iemand welke Renaults compatible zijn met bovenstaande functionaliteit? Mijn Megane '24 in elk geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhyzX
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 22:07
Fr3ggel schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:40:
Weet iemand welke Renaults compatible zijn met bovenstaande functionaliteit? Mijn Megane '24 in elk geval niet.
Ik zag in een review van de nieuwe Renault 4 dat die die functie heeft (naast de oude vertrouwde Renault key fob). Wellicht dat het nog met een software update komt? Maar ik zou er niet op hopen, gezien de schaarste aan betekenisvolle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Fr3ggel schreef op maandag 12 mei 2025 @ 19:40:
Weet iemand welke Renaults compatible zijn met bovenstaande functionaliteit?
Geen een.
Als er weer eens een update is van de app, komt dit bericht er soms ook wel eens bij, dat je via je mobiele telefoon dit kan doen. En dit nu al dik 2 jaar. Tot op heden 0 resultaat. We gaan het zien bij de Renault 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:43

JanAd

Wind’s howling

Ik zou NOOIT, maar dan ook echt NOOIT op de My Renault app vertrouwen om m'n auto mee te ontgrendelen/vergrendelen. Op dit moment werkt de app al(weer) een dikke week of 2 niet meer bij mij.

Als je daar je auto moet mee ontgrendelen... 8)7
activate the lights and horn to locate it more easily.
Die functie zat er vroeger toch al in dacht ik? (Ik kan het niet controleren want de app werkt niet)

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:32

Japie.G

Colour Classic

JanAd schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:15:
Ik zou NOOIT, maar dan ook echt NOOIT op de My Renault app vertrouwen om m'n auto mee te ontgrendelen/vergrendelen. Op dit moment werkt de app al(weer) een dikke week of 2 niet meer bij mij.

[...]

Die functie zat er vroeger toch al in dacht ik? (Ik kan het niet controleren want de app werkt niet)
Das wel apart, want de app is hier juist al maanden verrassend stabiel :P

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Japie.G schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:17:
[...]

Das wel apart, want de app is hier juist al maanden verrassend stabiel :P
Het heeft hier een tijdje goed gegaan op Android 15, maar nu weer niks.
Het blijft (op Android) veel te wisselvallig en totaal onbetrouwbaar. Gelukkig hebben we KELEC nog.

Edit: Een 1.7 in de Appstore zegt ook wel genoeg... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door JanAd op 13-05-2025 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:36

Megalodon86

Enzyme X

JanAd schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:15:

[...]

De app is dramatisch ja, die doet het meer niet dan wel. Daarmee kan je (als hij het doet ) inderdaad claxoneren en lichten laten knipperen.

De auto ontgrendelen met je telefoon zou ook moeten kunnen zonder Renault app, maar dat gaat er denk niet meer van komen (ooit wel ergens gelezen dat het zou kunnen/komen). Volgens mij laad je dan een digitale sleutel in je google wallet oid.

[ Voor 4% gewijzigd door Megalodon86 op 13-05-2025 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
het claxoneren/lichten aanzetten vanuit de app werkte in 2022 en 2023 maar daarna heeft het nooit meer gewerkt.

Verder lijkt ook hier de app wel stabiel de laatste maanden, alleen de berichten over starten/stoppen met laden zijn begin dit jaar gestopt en nooit meer gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:46
BVice schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:41:
het claxoneren/lichten aanzetten vanuit de app werkte in 2022 en 2023 maar daarna heeft het nooit meer gewerkt.

Verder lijkt ook hier de app wel stabiel de laatste maanden, alleen de berichten over starten/stoppen met laden zijn begin dit jaar gestopt en nooit meer gekomen.
Geen idee of de app het doet, ik gebruik de app zo goed als nooit.

De eerste gedachte die bij mij door mijn hoofd schoot bij jouw 'al maanden stabiel' is dat een app die all maanden niet werkt ook heel stabiel is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

BVice schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:41:

Grappig genoeg werkte die meldingen bij plots weer wel in +/- maart / april, maar sinds ongeveer mei is het weer gedaan.

Ik gebruikte de app vooral om de pre conditioning aan te passen. Ik heb een vast schema in de auto zitten, maar nu ik regelmatig met de fiets ga werken, vergeet ik dat wel eens uit te zetten... en dan staat de auto straks te blazen in de garage. :P
Zonde van de verspilde energie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heeft Renault bezuinigd op het backend ofzo waardoor die app zoveel kuren heeft? Hebben nieuwe modellen als de Scenic en 5 deze problemen ook?

Ik krijg mijn nieuwe Megane ergens in november pas (huidige auto mag niet eerder ingeleverd worden) en dat is dan of een 2025 of 2026 model, in elk geval met one pedal driving maar benieuwd of die digital key daarbij fatsoenlijk werkt.

Zal wel even een stap terug zijn ten opzichte van de Tesla app die intussen best goed is maar daar komen we wel overheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

kazuka schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:24:
Heeft Renault bezuinigd op het backend ofzo waardoor die app zoveel kuren heeft? Hebben nieuwe modellen als de Scenic en 5 deze problemen ook?

Ik krijg mijn nieuwe Megane ergens in november pas (huidige auto mag niet eerder ingeleverd worden) en dat is dan of een 2025 of 2026 model, in elk geval met one pedal driving maar benieuwd of die digital key daarbij fatsoenlijk werkt.

Zal wel even een stap terug zijn ten opzichte van de Tesla app die intussen best goed is maar daar komen we wel overheen :P
Installeer eventueel de Kelec app, daar zie je de laadbeurten (wel geen meldingen), de batterij/range status en je kan pre conditioning opzetten. Daarmee kan je dus grotendeels verder moest My Renault het laten afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
kazuka schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:24:

op zich heeft de app niet veel kuren. Alleen bepaalde functies werken niet en hebben veel mensen moeite om de koppeling tussen app en auto te maken. Ging bij mij beide keren redelijk soepel, keertje extra uitloggen in de auto doet wonderen.
Maar SOC checken en klimatisering activeren werkt 9 van de 10 keer gewoon prima en heel veel meer functies heb je mijns inziens niet nodig.

Wat is je reden niet bij tesla te blijven als ik mag vragen? Kom je van een 3 of Y naar de Megane?

[ Voor 8% gewijzigd door BVice op 14-05-2025 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:34
BVice schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:56:
<knip>
Maar SOC checken en klimatisering activeren werkt 9 van de 10 keer gewoon prima en heel veel meer functies heb je mijns inziens niet nodig.
</knip>
Meer functies zijn inderdaad niet nodig. De locatie van de auto kunnen zien is soms nog wel eens handig... Echter: '9 van de 10 keer' zal spreekwoordelijk bedoeld zijn, maar elke keer dat zoiets als voorverwarmen niet werkt is er één teveel. Als het koud is en de ramen zijn bevroren, dan wil ik gewoon 20-30 minuten voor vertrek op een knopje drukken en erop kunnen vertrouwen dat dit werkt. Een luxeprobleem, ik weet het ;)

ps. Ik ben VAG MEB-rijder van het eerste uur en heb in het begin genoeg app- en platform issues meegemaakt. Soms dagen of zelfs weken dat niets werkte. De laatste +/- 2 jaar is het behoorlijk stabiel. De MyAudi app kan bar weinig, maar wát het moet doen gaat eigenlijk altijd goed... :) Heb zowel de Renault Megane als Scenic op mijn lijstje staan als mogelijke opvolger, vandaar dat ik o.a. dit topic met interesse volg.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

[...]

op zich heeft de app niet veel kuren. Alleen bepaalde functies werken niet en hebben veel mensen moeite om de koppeling tussen app en auto te maken. Ging bij mij beide keren redelijk soepel, keertje extra uitloggen in de auto doet wonderen.

Wat is je reden niet bij tesla te blijven als ik mag vragen? Kom je van een 3 of Y naar de Megane?
Toch oppassen met dat af-en-aanmelden. De laatste keer dat ik dat probeerde heb ik de helpdesk moeten inschakelen om m'n auto terug gekoppeld te krijgen.

Bij mij loopt het aanmelden op de app telkens fout. Kelec ziet alle nodige gegevens, My Renault geeft telkens een server-fout.

Edit: owla, de app doet het weer :o

[ Voor 4% gewijzigd door JanAd op 14-05-2025 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

Een Model 3 ja. Mijn werkgever heeft Tesla niet meer op de lease lijst staan, dus ik moest wel verder kijken. Maar wilde sowieso iets goedkoper en compacter gaan rijden omdat ik maar weinig km's maak. Zelfs nog getwijfeld tussen een Megane en een 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
MetaalMan schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 09:43:
[...]

Meer functies zijn inderdaad niet nodig. De locatie van de auto kunnen zien is soms nog wel eens handig... Echter: '9 van de 10 keer' zal spreekwoordelijk bedoeld zijn, maar elke keer dat zoiets als voorverwarmen niet werkt is er één teveel. Als het koud is en de ramen zijn bevroren, dan wil ik gewoon 20-30 minuten voor vertrek op een knopje drukken en erop kunnen vertrouwen dat dit werkt. Een luxeprobleem, ik weet het ;)
dat voorverwarmen vanuit de app (en in deze dagen: koelen) gebruik ik erg veel en dat werkt meer dan 9 van de 10 keer (kan me oprecht niet herinneren wanneer dit niet werkte).
Voor de routine ritten staat gewoon een planner aan in de auto die er voor zorgt dat hij op werkdagen netjes op temperatuur is voor de heenweg; de terugweg is niet op een vaste tijd dus daar gebruik ik de app voor.
Pagina: 1 ... 93 94 Laatste