Ik was afgelopen vrijdag (4-4) heel op mijn gemakje binnen door naar naar Belgie gereden
Eerst km of 7 op 80km weg (ik rij dan 84). Daarna binnendoor via 60km (64) wegen en stukje 50km
Ik rijd zoveel mogelijk op Adapt.Cruise Control, comfort stand, airco aan en lekker muziekje erbij.
Gewoon lekker rustig de auto laten bollen Op de terugweg dacht ik, ik zal mijn verbruik eens bekijken
Toen ik een verbruik van 11,6 zag begon het pas echt leuk te worden.
Heenweg niet echt ergens rekening mee gehouden, maar op de terug weg mijn best gedaan om het verbruik zo laag mogelijk te houden. Google navigatie af laten remmen bij rotondes en bochten, en optrekken zoals de auto dat vanzelf zou doen (ikzelf zou het iets vlotter doen, maar het was intussen een spelletje aan het worden om te kijken hoe ik thuis aan zou komen.
Uiteindelijk reed ik thuis na 87km de straat in en kwam ik uit op
11,5 kWh/100km...Wow !
Gestopt om de foto's te maken en daarom zie je bij berbruik nu ook --,- staan.
Bij het tot 100% opladen gaf hij al een bereik aan van 438km...leek me wat veel.
Maar ok,,,WLTP is 450, dus zou moeten kunnen, wordt vanzelf snel minder dacht ik nog.
Maar dat viel dus heel erg mee.
Nu, met 82% geeft hij nog 375 aan.
Ik moet wel zeggen dat op die rit naar Belgie er bijna geen verkeer op de weg was en dat er dus niemand last had van mijn toch wat ingehouden rijstijl
Natuurlijk ga ik die score niet volhouden,
Maar zeker na mijn toch wel tegenvallend verbruik in de koude maanden (Brrrr

) was ik blij verrast.
Als ik al een klacht heb over mijn iconic uitvoering, is het dat af en toe mijn linker achter raam soms zomaar een paar cm open staat. Bij het rijden merk ik dan (nog meer) windgeruis.
Want het windgeruis is toch een puntje van kritiek.
Is pas echt vervelend als je hem in de wasstraat wast en te laat ziet dat de hele binnenkant (achterbank en stoelen ) onder de zeepsop is gespoten.

(1 keer gebeurt)
Maar verder helemaal top auto !