Thanks @
BVice !
Tja, het is niet alleen de Megane, maar vele auto’s draaien op dit systeem inmiddels. Andere ontwikkelaars hebben die boot gemist (of helemaal niet zien aankomen) ben ik bang.
Ik zit ook dagelijks op de weg, veelal naar vaste of langdurige projectlocaties. Navigeren is dan geen noodzaak, maar de verkeersinformatie en eventuele snellere routes wel. Spraak assistent gebruik ik niet.
Het klopt wat je zegt dat de kaartweergave achter het stuur alleen kan met Google navigatie, niet met andere apps. In de auto waar ik even mee proef reed had dat aan staan en was op zich mooi! Maar het stond ook op het scherm in het midden, dat was een beetje overkill. Had geen tijd om uit te zoeken hoe ik dat moest aanpassen, dat komt nog wel. Wat heb jij op het scherm in het midden staan als je de kaartweergave achter het stuur hebt?
Ik vind het persoonlijk gewoon niet zo prettig om een datafabriek te zijn voor de grote tech bedrijven. Daarom heb ik ook geen accounts bij de bekende sociaal media platforms, en wilde ik zeker geen Chinees automerk.
Google/Meta is daar niet de enige in, maar spant wel de kroon. Je moet zoveel prijsgeven om van dit soort diensten gebruik te kunnen maken, en die voorwaarden worden steeds aangepast. Weigeren is nagenoeg geen optie, want dan werkt een hoop functionaliteit niet meer. Dat is wat mij tegen staat, de keuze ligt niet meer bij mij. (Tenzij ik de auto weiger, gebruik maak van het mobiliteitsbudget van de baas en met een oude benzine- of diesel auto ga rijden

)
Maar ik kijk zeker uit naar de komst van de Megane, die weerstand zal ook wel slijten op den duur