ik rijd momenteel ook een e-Golf en hoop deze ergens in de komende dagen/weken te ruilen voor de Megane E Tech.VBmaster1986 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 00:39:
Ik rijd momenteel een E-Golf, maar ben op zoek naar een vervanger. Afgelopen week heb ik proefgereden in de Megane E-Tech. Kort daarvoor ook in een ID3 Max.
Als ik ze vergelijk:
- ID3 is veel ruimer van binnen. Ik had daar wel een "wow" gevoel, zeker ook achterin en i.c.m. panoramadak.
- Bij de Megane E-tech vond ik de beenruimte voorin ook erg beperkt. Het lijkt wel alsof de motor heel dicht tegen het interieur aan zit, waardoor je de benen niet goed kan strekken (zowel als bestuurder, alsook als passagier). Hebben meer mensen hier last van? Ik ben zelf 1.93m lang, dus misschien dat dit ook meespeelt.
- Megane E-tech is wel veel beter qua software. Alles werkt heel soepel en snel. Bij de ID3 vond ik het scherm niet altijd even vlot reageren.
Al met al vind ik de Megane E-tech een erg mooie auto, maar ik vind hem wel erg compact.
Ik heb ook proefgereden in de ID3. Die is qua interieur ruimer, maar mijns inziens veel te minimalistisch. Ik wil niet alles via een scherm regelen. En ook dat alles open is van binnen vind ik hem juist minder prettig zitten. De Cupra Born is dan al wat meer aangekleed en wat donkerder (gezelliger?), maar omdat daar geen trekhaak onder kan viel hij voor mij af.
Het is inderdaad jammer dat de Megane niet met panoramadak geleverd kan worden. Ook de zwarte hemel maakt hem voor het gevoel kleiner. Ik vind dat een prettige sfeer geven maar hij wordt er niet ruimer van.
VW is altijd erg goed met zithoudingen. Met jouw lengte en als je gevoelig bent voor goed zitten zou ik dan echt meerdere of langere proefritten gaan maken.
Ik heb nog maar kort gereden met de Megane, maar als ik hem vergelijk met de e-Golf vond ik de Golf wat meer solide in bijvoorbeeld de pedalen en knoppen. Er zit gewoon geen speling op bij VW. Bij de Megane was het allemaal wat losser. Maar toch lijkt het me een flinke upgrade.
je zou ook nog naar een e-Niro kunnen kijken?