Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 10 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-09 09:58
VBmaster1986 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 00:39:
Ik rijd momenteel een E-Golf, maar ben op zoek naar een vervanger. Afgelopen week heb ik proefgereden in de Megane E-Tech. Kort daarvoor ook in een ID3 Max.
Als ik ze vergelijk:
- ID3 is veel ruimer van binnen. Ik had daar wel een "wow" gevoel, zeker ook achterin en i.c.m. panoramadak.
- Bij de Megane E-tech vond ik de beenruimte voorin ook erg beperkt. Het lijkt wel alsof de motor heel dicht tegen het interieur aan zit, waardoor je de benen niet goed kan strekken (zowel als bestuurder, alsook als passagier). Hebben meer mensen hier last van? Ik ben zelf 1.93m lang, dus misschien dat dit ook meespeelt.
- Megane E-tech is wel veel beter qua software. Alles werkt heel soepel en snel. Bij de ID3 vond ik het scherm niet altijd even vlot reageren.

Al met al vind ik de Megane E-tech een erg mooie auto, maar ik vind hem wel erg compact.
ik rijd momenteel ook een e-Golf en hoop deze ergens in de komende dagen/weken te ruilen voor de Megane E Tech.
Ik heb ook proefgereden in de ID3. Die is qua interieur ruimer, maar mijns inziens veel te minimalistisch. Ik wil niet alles via een scherm regelen. En ook dat alles open is van binnen vind ik hem juist minder prettig zitten. De Cupra Born is dan al wat meer aangekleed en wat donkerder (gezelliger?), maar omdat daar geen trekhaak onder kan viel hij voor mij af.
Het is inderdaad jammer dat de Megane niet met panoramadak geleverd kan worden. Ook de zwarte hemel maakt hem voor het gevoel kleiner. Ik vind dat een prettige sfeer geven maar hij wordt er niet ruimer van.
VW is altijd erg goed met zithoudingen. Met jouw lengte en als je gevoelig bent voor goed zitten zou ik dan echt meerdere of langere proefritten gaan maken.

Ik heb nog maar kort gereden met de Megane, maar als ik hem vergelijk met de e-Golf vond ik de Golf wat meer solide in bijvoorbeeld de pedalen en knoppen. Er zit gewoon geen speling op bij VW. Bij de Megane was het allemaal wat losser. Maar toch lijkt het me een flinke upgrade.

je zou ook nog naar een e-Niro kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
JanAd schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:29:
[...]

Ik ben benieuwd hoe Renault zijn elektrisch gamma verder gaat uitbouwen de komende jaren. :)
Er komt een elektrische versie van de Scenic (7 zitter) en al wellicht al bekend bij de meeste de opvolger van de 5 GT Turbo ergens in 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pringo
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-01 09:21
Benieuwd of iemand al foto’s heeft van een gris schiste variant, buiten de reclame foto’s om. Benieuwd hoe deze kleur in het ‘echt’ is. kom er bij foto's niet altijd uit welke kleur het nou precies is als het er niet bij staat…

Groet Jop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baaz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-08 15:53
Pringo schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:58:
Benieuwd of iemand al foto’s heeft van een gris schiste variant, buiten de reclame foto’s om. Benieuwd hoe deze kleur in het ‘echt’ is. kom er bij foto's niet altijd uit welke kleur het nou precies is als het er niet bij staat…

Groet Jop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSZuranyU5R6bnywY-TWCYG-Dg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzcKZue9WM7pFOwWnEl4hqTO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JnE99CTvjmKwnqy_trN9UtuQogg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LejHBxcorPSTtlNrq09nfKzz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pringo
  • Laatst online: 13-01 09:21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Bij Bochane in Arnhem hebben ze ook een Techno in Gris Schiste als showroomauto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:08
Stuit ik nu op iets dat moeilijk te vinden is, of kijk ik gewoon niet goed?

Thuis hebben we (Vlaanderen 👋) een meerfasige aansluiting met 3x240V zonder N. Nu lees ik dat de Megane meerfasig kan opladen, maar nergens bij hoeveel V dat werkt... Meerfasig wordt vaak aangenomen als 400V, maar dat hebben ze/we hier dus niet.

Heeft iemand meer info over hoe dat bij de Megane zou werken?

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
230 x 16A x 3 fasen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
Dankjwel, denk ik... :P

Bedoel je hiermee te zeggen dat het dus kan? Uit eigen ervaring? Of ergens gelezen? Ik kan zelf online allemaal niet zoveel vinden hierover.

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 14:28
Ik hoop in oktober mijn Megane te krijgen (als het volgens planning gaat). Ik heb de gebruiksaanwijzingen gelezen. Je zou me bijna kunnen overhoren, maar vraag me toch nog zo een en ander af. Bv:

Onder het laadklepje zit een ontgrendel-knopje. Wanneer gebruik je dat? Wordt de kabel normaliter vergrendeld tijdens het laden? Kunnen vreemden de kabel dan wel loskoppelen als ze op dat knopje drukken? Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 05-09 15:22
Thuis hebben we (Vlaanderen 👋) een meerfasige aansluiting met 3x240V zonder N.
Voor het aansluiten van een 1, 2 of 3 fase lader heb je aarde, nul (N) en 1, 2 of 3 fases nodig (L1, L2, L3). Zonder N gaat het niet. Zie b.v. Frank.be
Bij 230V is het voltage tussen twee verschillende fases 400V. Dat heb je dus ook alleen in de vorm van een driehoek schakeling (zonder N) i.p.v. een ster schakeling (met N), zie wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
RoLeaf schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:35:
[...]

Zonder N gaat het niet. Zie b.v. Frank.be
Was het maar zo simpel... Ik lees op veel plekken weer dat het wel lukt. Weliswaar met minder snelheid dan 3x400+N, maar wel sneller dan 1x230+N. https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/3420026/

Maar vermoed dat ik met deze vraag beter naar dit topic kan: Snyper in "Thuisladen van je EV deel 2"

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-08 11:17
@corvankruchten
"Kunnen vreemden de kabel dan wel loskoppelen als ze op dat knopje drukken? Hoe zit dat?

Dit werkt ook gewoon met de kaart. Je kaart moet dus in de onmiddellijke omgeving zijn om dit te kunnen ontgrendelen (identiek zoals aan de deuren)

[ Voor 26% gewijzigd door Lucantiek op 20-07-2022 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
corvankruchten schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:20:
Ik hoop in oktober mijn Megane te krijgen (als het volgens planning gaat). Ik heb de gebruiksaanwijzingen gelezen. Je zou me bijna kunnen overhoren, maar vraag me toch nog zo een en ander af. Bv:

Onder het laadklepje zit een ontgrendel-knopje. Wanneer gebruik je dat? Wordt de kabel normaliter vergrendeld tijdens het laden? Kunnen vreemden de kabel dan wel loskoppelen als ze op dat knopje drukken? Hoe zit dat?
Dat knopje werkt alleen als de auto zelf ook ontgrendeld is. Dus nee, vreemden kunnen niet je kabel los koppelen.
Als je je laadsessie stopt op een laadpaal wordt de stekker aan de autozijde ook vrijgegeven, dus eigenlijk is die knop overbodig. Maar bij mijn thuislader met vaste kabel kun je met zo’n knop ook de laadsessie stoppen en de kabel terug hangen. Of waarschijnlijk een DC laadsessie makkelijk stoppen zonder je pas te hoeven scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
BVice schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:55:
[...]

Dat knopje werkt alleen als de auto zelf ook ontgrendeld is. Dus nee, vreemden kunnen niet je kabel los koppelen.
Als je je laadsessie stopt op een laadpaal wordt de stekker aan de autozijde ook vrijgegeven, dus eigenlijk is die knop overbodig. Maar bij mijn thuislader met vaste kabel kun je met zo’n knop ook de laadsessie stoppen en de kabel terug hangen. Of waarschijnlijk een DC laadsessie makkelijk stoppen zonder je pas te hoeven scannen.
Dank je, duidelijk (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Dubbele laadbodem toepassing;

YouTube: Renault MeganE Electric E-Tech EV 100 % Elektrisch Doppelter Ladebod...

Ben alleen benieuwd hoe het er dan uitziet als de achterbanken neergeklapt zijn maar los daarvan, lijkt me handig voor de wekelijkse boodschappen.
Voor gebruik tijdens vakantie dan weer niet omdat je toch wel wat ruimte 'kwijt' bent.

Iemand nog een reactie op onderstaande vraag?
Zjanzjak schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:49:
Benieuwd of de nieuwe eigenaren gebruik maken van een nieuw google account of hun eigen, bestaande, account gebruiken?
Zelf een beetje huiverig omdat er inmiddels zoveel zaken via mijn huidige account gaan namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:54
@Zjanzjak

Is niet anders voor Polestar en Volvo eigenaren, daar ga je meer ervaringen vinden. Ik lig er niet wakker van en gebruik al bijna 2 jaar mijn eigen account, heeft gewoon voordelen. Als ik op mijn pc of telefoon iets opzoek in maps, staat de bestemming direct in het lijstje in de navigatie in de auto. Verder gebruik ik ook Youtube Music, dus Google weet alles van me.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Nu online
Zjanzjak schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:31:
Dubbele laadbodem toepassing;

YouTube: Renault MeganE Electric E-Tech EV 100 % Elektrisch Doppelter Ladebod...

Ben alleen benieuwd hoe het er dan uitziet als de achterbanken neergeklapt zijn maar los daarvan, lijkt me handig voor de wekelijkse boodschappen.
Voor gebruik tijdens vakantie dan weer niet omdat je toch wel wat ruimte 'kwijt' bent.

Iemand nog een reactie op onderstaande vraag?

[...]
Ik zou een apart account aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb begrepen dat vanaf deze week de warmtepomp in Duitsland standaard word meegeleverd! Weet iemand of dat dit ook het geval in Nederland gaat zijn? Het betreft het dan ook reeds bestelde auto’s die nog niet uitgeleverd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emvee72
  • Laatst online: 11-09 11:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ihgky6QsYYdJ-RlKbc2eS0SQUaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rjBNnohDKHHKbd7kqqbwLgh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3Wgn0Y3S9cQeGqWzOxgawbJj-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZ6jfMmyjqahqmajFqTMTUMv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMmEfQblDFBIRibpbTD7RB3u3XI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dHRRhLbU3N564WMw7pO5ZLG.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag wederom een tweetal storingen. Bij afsluiten klapte de linkerbuitenspiegel niet in. En ik kreeg onder het rijden een storingsmelding over de parkeersensoren. Maar even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Nu online
Vinceub1972 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:13:
Ik heb begrepen dat vanaf deze week de warmtepomp in Duitsland standaard word meegeleverd! Weet iemand of dat dit ook het geval in Nederland gaat zijn? Het betreft het dan ook reeds bestelde auto’s die nog niet uitgeleverd zijn?
Dat lijkt mij niet. Enige dat ik weet is dat vanaf productieweek 43 als ik het goed zeg de ACC standaard wordt op alle Meganes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-06-2024
AnthonyR schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:00:
[...]

Dat lijkt mij niet. Enige dat ik weet is dat vanaf productieweek 43 als ik het goed zeg de ACC standaard wordt op alle Meganes.
ACC? Wat is dat dan haha!?
Evt link van het warmtepomp verhaal iemand? Dure grap om ze standaard “gratis” erbij te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:39
Adaptive Cruise Control gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno.stolk
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-08 09:46
Vandaag wederom een tweetal storingen. Bij afsluiten klapte de linkerbuitenspiegel niet in. En ik kreeg onder het rijden een storingsmelding over de parkeersensoren. Maar even in de gaten houden.
Die storing van de parkeersensoren heb ik nu ook een aantal keer gehad.
Daarnaast heeft "OK Google" het een paar dagen niet gedaan, en nu doet ie het opeens weer.
En van de week liet google maps geen wegen zien, wel de route maar geen kaart info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
AnthonyR schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:00:
[...]

Wordt het pack advanced drive assist pakket (parkeersensoren voor, zij en achter, blind spot warning en lane departure prevention (bij inhalen), adaptive cruise control, active driver assist, occupant safety exit) dan goedlkoper?
Is nu 1000 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno.stolk
Zjanzjak schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:40:
[...]

Wordt het pack advanced drive assist pakket (parkeersensoren voor, zij en achter, blind spot warning en lane departure prevention (bij inhalen), adaptive cruise control, active driver assist, occupant safety exit) dan goedlkoper?
Is nu 1000 euro extra.
Volgens mij herverdelen ze de opties over de uitvoeringen omdat ze nu beter weten waar kopers voor kiezen, maar hoofdzakelijk om de prijsverhogingen minder transparant te maken. Je kunt de uitvoeringen minder makkelijk 1 op 1 vergelijken en zien wat er bovenop komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
arno.stolk schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:03:
[...]
En van de week liet google maps geen wegen zien, wel de route maar geen kaart info.
ik denk dat dat een dingetje van Maps was want in m'n e-Golfje via Carplay en ook los op m'n telefoon had ik hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Scheeringa
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09-2022
Als je de on/off knop naast het scherm ingedrukt houdt reset het scherm zich.
emvee72 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 06:52:
Vanochtend eerste probleem: onder het rijden verhoogde radio langzaam vanzelf tot volume max. (en dat is echt hard). Volume bediening aan stuur of scherm reageerde niet meer; ook de multisense reageerde niet meer. Ben moeten stoppen en heb auto uitgezet, maar zonder resultaat. Uiteindelijk maar verder gerreden en dat was geen pretje. Na een tijdje ging het volume weer vanzelf zachter (en weer luider). Ik vermoed een software probleem. Zijn er al meer mensen die dit is overkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentB
  • Laatst online: 13-08-2022
Heeft iemand ook problemen met het downloaden van apps van Google Play? Het downloaden begint wel, maar blijft oneindig in behandeling staan. Google en My Renault (met Orange Business 4G abonnement) accounts staan goed ingesteld/gekoppeld aan auto. Zelfde resultaat wanneer ik de Wifi van thuis probeer.
Opnieuw Google account koppelen aan auto en cache Google Play verwijderen heeft helaas ook niet geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myagi82
  • Laatst online: 03-08-2022
Mooi om te zien dat iedereen zo bevlogen is met zijn / haar auto. Ik heb de mijne 3e week maart 2022, Iconic met beide pakketten, warmtepomp en bekleding besteld. Ondertussen zie ik links en rechts mensen hun auto al ophalen etc. Recent was een maat van me ook een proefrit bij de Renault dealer en begon over mij. Ze wisten wie ik was en deed een uitspraak waar ik niet zo blij mee was, maar goed. Ik weet dat een aantal in Gouda hun Iconic intussen al hebben en ik nog niet, wat ik best raar vind. Helaas is de dealer mij het antwoord schuldig. Anyway, iedereen veilige kilometers alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Myagi82 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:06:
Mooi om te zien dat iedereen zo bevlogen is met zijn / haar auto. Ik heb de mijne 3e week maart 2022, Iconic met beide pakketten, warmtepomp en bekleding besteld. Ondertussen zie ik links en rechts mensen hun auto al ophalen etc. Recent was een maat van me ook een proefrit bij de Renault dealer en begon over mij. Ze wisten wie ik was en deed een uitspraak waar ik niet zo blij mee was, maar goed. Ik weet dat een aantal in Gouda hun Iconic intussen al hebben en ik nog niet, wat ik best raar vind. Helaas is de dealer mij het antwoord schuldig. Anyway, iedereen veilige kilometers alvast!
Volgens Luciano Biondo (grote baas bij Renault) zal het na oktober harder gaan met de productie (630 per dag) en zal er sneller geleverd kunnen worden maar neem aan dat jij dan al een tijdje in je nieuwe wagen rondrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hebben jullie voor het bestellen van de Megane ook de Peugeot e2008 overwogen? Zo ja, waarom is het de Megane geworden?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentinoa88
zonoskar schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:46:
Hebben jullie voor het bestellen van de Megane ook de Peugeot e2008 overwogen? Zo ja, waarom is het de Megane geworden?
Zeker Overwogen. Viel meteen af ivm de beperkte range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:31

Dennis1812

Amateur prutser

Myagi82 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 20:06:
Recent was een maat van me ook een proefrit bij de Renault dealer en begon over mij. Ze wisten wie ik was en deed een uitspraak waar ik niet zo blij mee was, maar goed.
Iets met betrekking tot je levertijd of?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:39
VincentB schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:33:
Heeft iemand ook problemen met het downloaden van apps van Google Play? Het downloaden begint wel, maar blijft oneindig in behandeling staan. Google en My Renault (met Orange Business 4G abonnement) accounts staan goed ingesteld/gekoppeld aan auto. Zelfde resultaat wanneer ik de Wifi van thuis probeer.
Opnieuw Google account koppelen aan auto en cache Google Play verwijderen heeft helaas ook niet geholpen.
Niet alle apps zijn toegestaan, naar ik begrijp. Zie oa de discussie over de Vivaldi browser. Welke wel/niet mogen is mij iig niet bekend. Ik moet 'm nog bestellen (maar zeer enthousiast, na een eerste proefrit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
zonoskar schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:46:
Ik zit zelf nog in dubio tussen de E2008 en de equilibre EV40. De range lijkt elkaar niet al te veel te ontlopen en neig zelf meer naar de Megane omdat deze standaard meer opties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Pagman schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:43:
[...]

Ik zit zelf nog in dubio tussen de E2008 en de equilibre EV40. De range lijkt elkaar niet al te veel te ontlopen en neig zelf meer naar de Megane omdat deze standaard meer opties heeft.
Het scheelt 12 kWh. Dat is toch (met de verbruiken die ik hier hoor) 75 kilometer...
of kijk je naar de 40kWh equilibre?

[ Voor 4% gewijzigd door BVice op 22-07-2022 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Valentinoa88 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:48:
[...]

Zeker Overwogen. Viel meteen af ivm de beperkte range.
De range is 1 punt. Het verschilt niet zo heel veel, Volgens WLTP is het 350 tegen 450 Km, dat vind ik niet echt een beperkte range (ik rij nu een Hyundai Ioniq 28kWh, range realistisch 180Km). Maar het ligt aan je use-case. Als je vaker 300-400 Km op een dag rijdt, dan is de Megane handiger omdat je dat je dan niet hoeft te snelladen. Maar ik denk dat de e2008 sneller 1000 Km aflegt dan de Megane. De e2008 laadt in 27 min van 0-80%, de Megane doet daar 42 minuten over. Dus als je incidenteel langere ritten doet (bijv vakantie) en wekelijks onder de 300 Km per dag blijft, denk ik dat de Peugeot een goede keuze is, puur op basis van range en laden. De Megane biedt natuurlijk meer Pk en wellicht beter rijgedrag/comfort/specs/etc.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
BVice schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:49:
[...]

Het scheelt 12 kWh. Dat is toch (met de verbruiken die ik hier hoor) 75 kilometer...
of kijk je naar de 40kWh equilibre?
Ik kijk naar de 40kWh equilibre, ik zit helaas vast aan een vaste lijst aan auto's waaruit ik uit kan kiezen vanuit de werkgever. Waar ik alleen mee zit is dat de megane ongeveer 300KM range heeft tegenover de circa 350KM van de e2008.

[ Voor 12% gewijzigd door Pagman op 22-07-2022 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 14:54
ArnieNFW schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:05:
[...]

Niet alle apps zijn toegestaan, naar ik begrijp. Zie oa de discussie over de Vivaldi browser. Welke wel/niet mogen is mij iig niet bekend. Ik moet 'm nog bestellen (maar zeer enthousiast, na een eerste proefrit).
Je ziet alleen apps die geschikt zijn, dus dit is het zeker niet.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 15:49

JanAd

Wind’s howling

Ik kwam deze vandaag tegen, zeer informatief en volledig imo.
Ze vermelden oa ook dat de warmtepomp standaard wordt (in Duitsland dan toch) en dat de EV40 Standard charge niet meer verkocht wordt (was in België eerst wel het geval). Ze melden hier ook die trilling in het gaspedaal die sommige hier al eerder opmerkte.

[ Voor 10% gewijzigd door JanAd op 22-07-2022 10:29 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno.stolk
Pagman schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:43:
[...]

De twee auto's zijn wel uit verschillende klassen. Daardoor zitten de stoelen in de e2008 een paar cm dichter bij elkaar en is het afwerkingsniveau iets anders (bijv. Blowers voor de passagiers achterin). Persoonlijk vond ik de hogere zitpositie in de e2008 fijner maar rest van de cockpit onhandiger. En wat range betreft, ik ben van plan om er toch zeker 8 jaar mee te doen. Ervan uitgaande dat de batterij capaciteit dan op 80% zit, wil ik nog steeds voldoende range hebben, dus viel de e2008 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

arno.stolk schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:03:
Ervan uitgaande dat de batterij capaciteit dan op 80% zit, wil ik nog steeds voldoende range hebben, dus viel de e2008 af.
De 40kWh versie van de Megane heeft al minder range dan de e2008, dus dit begrijp ik niet helemaal. Of je had zelf de keuze tussen de e2008 en de 60kWh Megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NimmaRoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08 11:45
Heeft iemand een Megane zonder de Harman & Kardon speakers? Of daarin gezeten? Lees overal dat de H&K speakers mooi geluid geven, maar ben juist erg benieuwd naar het geluid van de "standaardspeakers", zoals in de Techno (geloof met 6 speakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinoa88
zonoskar schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:53:
[...]

De range is 1 punt. Het verschilt niet zo heel veel, Volgens WLTP is het 350 tegen 450 Km, dat vind ik niet echt een beperkte range (ik rij nu een Hyundai Ioniq 28kWh, range realistisch 180Km). Maar het ligt aan je use-case. Als je vaker 300-400 Km op een dag rijdt, dan is de Megane handiger omdat je dat je dan niet hoeft te snelladen. Maar ik denk dat de e2008 sneller 1000 Km aflegt dan de Megane. De e2008 laadt in 27 min van 0-80%, de Megane doet daar 42 minuten over. Dus als je incidenteel langere ritten doet (bijv vakantie) en wekelijks onder de 300 Km per dag blijft, denk ik dat de Peugeot een goede keuze is, puur op basis van range en laden. De Megane biedt natuurlijk meer Pk en wellicht beter rijgedrag/comfort/specs/etc.
Ik heb de 470 wltp versie van de megane besteld. Ik rij zeker 60.000 km per jaar. Voorkeur werkgever gaat naar huis huis laden (hele dag op pad met 1 accu. Dus dan heb ik die aantal kilometers zeker wel nodig aan range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
NimmaRoc schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:44:
Heeft iemand een Megane zonder de Harman & Kardon speakers? Of daarin gezeten? Lees overal dat de H&K speakers mooi geluid geven, maar ben juist erg benieuwd naar het geluid van de "standaardspeakers", zoals in de Techno (geloof met 6 speakers).
Ook erg benieuwd naar, heb er al een paar keer naar gezocht maar krijg er weinig over gevonden. Het betreft inderdaad de 6 speakers van Arkamis. Het gaat allicht beter worden dan de koekblikjes in mijn Toyota Aygo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Fastned heeft ook de laadcurve van de Megane in beeld gebracht, vanaf ongeveer 2% SOC

https://twitter.com/lucbr...98887352321widget%3DTweet

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FYMP779XgAcnWwc?format=jpg&name=medium

[ Voor 10% gewijzigd door BVice op 22-07-2022 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Vandaag voor de eerste keer gereden in onze toekomstige “Iconic”. Teveel om uit te zoeken in de tijd die we hadden gekregen, maar de adaptieve CC werkte werkelijk perfect! Helaas is de leverdatum weer opgeschroefd van half september naar half oktober… dus de vakantie met de Mégane (1 september vertrekken) gaat hem zeker niet worden ☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myagi82
  • Laatst online: 03-08-2022
Dennis1812 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:53:
[...]

Iets met betrekking tot je levertijd of?
Onder andere ja. De manier waarop het gezegd werd, was niet zo leuk om te horen. Maar kreeg vanmorgen te horen dat ik mijn Iconic met enig geluk eind september heb of iets eerder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lucantiek
Wij rijden nu sinds een week met onze megane ev60 220pk tecno. De radio werkt uitstekend, de muziek via dab+ is uitstekend. Natuurlijk zal het H&K systeem beter zijn maar voor ons is het "gewone" systeem meer dan voldoende.
Voor de rest is het een plezier om in deze wagen te rijden. Gelukkig hebben we geen last van de trillende stroom pedaal zoals door sommige beschreven.
Kortom deze wagen is een aanrader, ik rijd zelf met een i-pace en kan de megane dus uitstekend inschatten.
Een topcreatie van renault in deze klasse.
Wij hebben er enkele cosmetische zaken aan veranderd, door het cromé rond de ramen, op de gril en op het laadklepje zwart te laten maken en wij hebben de chromé letters achteraan verwijderd.
Voor vragen mag je ons steeds contacteren, wij hebben al een 800 km gereden.
Hier enkele foto's van de aanpassingen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uryBYLkpc6q_pQIpybGRrLmQ92w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2tJEKz8JBALvJnd94Xt5ybp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5P-rRIELTKgmP4lJPuGV4LZjYqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hifk8uRwEAYtPFVOcVnDFUlE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ECTP0IkykmIAnStreSolZFC3Q-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7FCpoZPHZYFPeuqZ6GS4Hbe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLjMLDqK6L1gBXydqFrb2UZhDjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFS90UztszB1Owg1Dv4hf5Di.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDOIhSFiW7rNRqyxyjVl0peZlOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xK9BBQzbxtbWifJaJNa44qz7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkhD_Q5hI_FWSOkpJ0KerBxWj1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKVkoiwJWsDKydTkBPVrze71.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdHjbtfrmcTRLtqiaWttsPFR4Eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgBCBcFd8OICbrozoXqfh7DR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62jzAqu7SrGpF913HJuu6PPalAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIrVThgzIIOZPZesVLO3kwz4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7i93hdGADYqo823v4siDUYSobYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3eMXzX93ncyG4HgJiy8vnE7B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Mooie bak!
Hoe heb je de chromen lijsten zwart laten maken?
Spuiten, wrappen of op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
Zjanzjak schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:40:
Mooie bak!
Hoe heb je de chromen lijsten zwart laten maken?
Spuiten, wrappen of op een andere manier?
Dit was een afspraak met de dealer om de chromé weg te werken en deze heeft voor wrappen gekozen. Is zeer goed gelukt en met garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno.stolk
zonoskar schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:19:
[...]

De 40kWh versie van de Megane heeft al minder range dan de e2008, dus dit begrijp ik niet helemaal. Of je had zelf de keuze tussen de e2008 en de 60kWh Megane.
Klopt. De 40kWh was voor mij zowiezo geen optie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:59
Er net een 2 daagse reis van 1450 km naar noord Spanje (Bilbao) opzitten met 2 volwassenen en 2 kids van 16 en 18. Het was een heerlijk relaxte reis. Auto rijdt heerlijk rustig en op de lange afstanden is de lane keeping samen met de adaptive cruise control super ook bij langzaam verkeer. Borden herkenning heb ik wel uitstaan en bij wegwerkzaamheden en afslagen zet ik het ook even op pauze.

Reden tussen de 100-130 km/h en het verbruik was 17.6kwh/100km. Vooral opgeladen bij Ionity en Tesla. Vooral omdat daar vaak meerdere snelladers stonden. Alle palen die we tegen kwamen werkten prima samen met de auto. Soms wel lage snelheid 30kwh bij een snellader. Dan even van paal wisselen en dan wel 60-80 kwh. We laden meestal tussen de 20-85% om iets marge te hebben

De laadstops gepland met ABRP en vervolgens de locatie in google maps ingegeven. Maps kent namelijk niet de tesla chargers als laadpunt en kan ook bijvoorbeeld niet filteren op locaties met meer dan 2 palen.

Met ons 4 genoeg ruimte, ook voor bagage.

Wat niet werkt of ik weet niet hoe is de fm en DAB zenders verversen. Iemand enig idee hoe dit moet?

Komende weken noord Spanje verkennen. Wel wat minder opladers maar gaan nu niet meer zo grote afstanden afleggen. Wordt vervolgd …

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arno.stolk
Ik vind de standaard speakers in de Techno echt niet fantastisch. Het klinkt al snel blikkerig en de bas bonkt al heel snel als je hem niet terug hebt geschroefd. Maar ach, het is wel volledig acceptabel en had liever de andere opties dan een betere geluidsinstallatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
jschoorl2 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:11:

De laadstops gepland met ABRP en vervolgens de locatie in google maps ingegeven. Maps kent namelijk niet de tesla chargers als laadpunt en kan ook bijvoorbeeld niet filteren op locaties met meer dan 2 palen.
Herkent Google de bestemming dan als laadstop en doet ook de batterij voorbereiding / conditionering? Of kan dat alleen als je de volledige route via maps inplant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
BVice schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:55:
[...]

Herkent Google de bestemming dan als laadstop en doet ook de batterij voorbereiding / conditionering? Of kan dat alleen als je de volledige route via maps inplant?
Het laatste

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dylan98
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21-07 19:22
Majesty schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:47:
[...]

Ook erg benieuwd naar, heb er al een paar keer naar gezocht maar krijg er weinig over gevonden. Het betreft inderdaad de 6 speakers van Arkamis. Het gaat allicht beter worden dan de koekblikjes in mijn Toyota Aygo :).
Ik heb ook een tijdje in een Aygo (bouwjaar 2012) gereden en heb ondertussen de Arkamis als de H&K’s beluisterd in de Megane. Als muziekliefhebber kan ik je wel een indicatie geven.

Aygo speakers: 3/10 (bijna niet te horen op de snelweg, geen bass aanwezig, geen hoge kwaliteit audio, weinig definitie laag/midden/hoog, gewoon brak)

Arkamis speakers: 5,8 (heldere midden en redelijke ok hoge tonen, en een zeer duidelijk merkbaar tekort aan bass. Bij het opendraaien van het volume en toevoegen van de bass met de equalizer gaan de boksen erg compenseren en knijpen waardoor de algehele geluidskwaliteit erg afneemt, ook vond ik persoonlijk de afstelling verschrikkelijk. Een beetje wat je veel op de Indiase automotive markt tegenkomt. Wat daar een 8 is, is hier dus een 5,8)

H&K: een mooie 8,7 (prima speakers, lekkere bass, weinig vibratie vanuit de auto, op alle volumeniveaus blijft de kwaliteit behouden van laag/midden/hoge tonen. In mijn ogen superieur ten op zichte van de Arkamis speakers)

Ik ben zelf uiteraard voor de H&K’s gegaan. Was erg teleurgesteld na het beluisteren van de Arkamis. Was echt een dikke bummer dus de keuze was een no-brainer :).

Succes met jouw keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvrnd
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2024
jschoorl2 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:11:
Er net een 2 daagse reis van 1450 km naar noord Spanje (Bilbao) opzitten met 2 volwassenen en 2 kids van 16 en 18. Het was een heerlijk relaxte reis. Auto rijdt heerlijk rustig en op de lange afstanden is de lane keeping samen met de adaptive cruise control super ook bij langzaam verkeer. Borden herkenning heb ik wel uitstaan en bij wegwerkzaamheden en afslagen zet ik het ook even op pauze.

Reden tussen de 100-130 km/h en het verbruik was 17.6kwh/100km. Vooral opgeladen bij Ionity en Tesla. Vooral omdat daar vaak meerdere snelladers stonden. Alle palen die we tegen kwamen werkten prima samen met de auto. Soms wel lage snelheid 30kwh bij een snellader. Dan even van paal wisselen en dan wel 60-80 kwh. We laden meestal tussen de 20-85% om iets marge te hebben

Met ons 4 genoeg ruimte, ook voor bagage.

Wat niet werkt of ik weet niet hoe is de fm en DAB zenders verversen. Iemand enig idee hoe dit moet?

Komende weken noord Spanje verkennen. Wel wat minder opladers maar gaan nu niet meer zo grote afstanden afleggen. Wordt vervolgd …
Leuk om te lezen! Ben benieuwd naar de rest van je trip! Heb je ook een foto van je volle achterbak met vakantie tassen en spullen?

En heeft iemand een foto van een kinderwagen in de auto. Ben wel benieuwd of dat past zonder dat de wielen er af moeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:31

Dennis1812

Amateur prutser

cvrnd schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:43:
[...]

Leuk om te lezen! Ben benieuwd naar de rest van je trip! Heb je ook een foto van je volle achterbak met vakantie tassen en spullen?

En heeft iemand een foto van een kinderwagen in de auto. Ben wel benieuwd of dat past zonder dat de wielen er af moeten..
Dat zal enorm afhankelijk zijn van welke wagen je hebt denk ik.

Sommige vouwen gewoon kleiner dan anderen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
  • Laatst online: 06:16
cvrnd schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:43:
[...]

Bij mij past het zonder demontage van wielen.
Zoals hiervoor gezegd ligt het wel aan het type.
Wij hebben een Easywalker Harvey 2 met babywieg, afmetingen frame ingeklapt:90 x 59 x 40 cm.

En tevens een cube peuterfiets 16 inch zonder zijwielen past erbij. Wel stuur omklappen.

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
Vraagje over het middendisplay: Als je googlemaps voor hebt staan, blijft fat 's nachts ook zo'n groot wit helder vlak? Of is er ook een nachtmodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Zit net een bijzonder verhaal te lezen op de facebook groep van de Megane (Renault Megane e-tech electric groep Nederland) waarbij het zeer aannemelijk klinkt dat er een accu in zit van een EV40-versie ipv de bestelde EV60-versie.
Kan je dat niet ergens gewoon af-/uitlezen?
Net als bijvoorbeeld je telefoon, in een paar stappen zien wat er 'onder de motorkap' zit van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je kan hem vrij leeg rijden en dan opladen bij een snellader, die geven aan hoeveel kWh erin gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucantiek
corvankruchten schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:44:
Vraagje over het middendisplay: Als je googlemaps voor hebt staan, blijft fat 's nachts ook zo'n groot wit helder vlak? Of is er ook een nachtmodus?
Er is een nachtmodus waardoor het scherm mooi donkerder word

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucantiek
Zjanzjak schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:13:
Zit net een bijzonder verhaal te lezen op de facebook groep van de Megane (Renault Megane e-tech electric groep Nederland) waarbij het zeer aannemelijk klinkt dat er een accu in zit van een EV40-versie ipv de bestelde EV60-versie.
Kan je dat niet ergens gewoon af-/uitlezen?
Net als bijvoorbeeld je telefoon, in een paar stappen zien wat er 'onder de motorkap' zit van de telefoon.
Daar geloof ik niet veel van. Als je hem thuis laad of gewoon vertrekt bij de dealer zie je dit al. Als je op 100% geladen zit en er staat maar 300km range of 462 (zoals bij mij) is dit al duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Lucantiek schreef op zondag 24 juli 2022 @ 08:46:
[...]

Daar geloof ik niet veel van. Als je hem thuis laad of gewoon vertrekt bij de dealer zie je dit al. Als je op 100% geladen zit en er staat maar 300km range of 462 (zoals bij mij) is dit al duidelijk.
En dat is juist de reden waarom die eigenaar twijfelt. Als die tot 100% laadt dan staat er een range van 245km.... Betreffende auto staat al een week bij de dealer dus er blijkt toch wel iets niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Edje040 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:24:
[...]

En dat is juist de reden waarom die eigenaar twijfelt. Als die tot 100% laadt dan staat er een range van 245km.... Betreffende auto staat al een week bij de dealer dus er blijkt toch wel iets niet te kloppen.
Dit gedrag kan ook komen door een defecte cel of fout gebalanceerd accupakket. Het lijkt me zeer sterk dat ze er een foute accu insteken, dit zou de dealer direct kunnen zien als ze de auto uitlezen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Rene schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:26:
[...]

Dit gedrag kan ook komen door een defecte cel of fout gebalanceerd accupakket. Het lijkt me zeer sterk dat ze er een foute accu insteken, dit zou de dealer direct kunnen zien als ze de auto uitlezen.
Dat is ook weer waar. Je zou alleen denken dat de dealer de twijfel over een verkeerd accupakket snel weg kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
De dealer (of handige mensen die de benodigde apparatuur in huis hebben) zullen vast de boel kunnen uitlezen.
Even daargelaten of er nu wel of niet een foute accu in zit oid, ik was/ben gewoon benieuwd of dit ook voor de 'gewone' man te zien is.

Voor zover de reacties zo lezend begrijp ik dus van niet. ;)

Instellingen - over dit apparaat - info :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Laatst online: 12-09 20:42
Volgens mijn dealer worden de EV40 versies nog helemaal niet geproduceerd, die volgen later dit jaar. Lijkt me sterk dat er dan een EV40 accu in terecht gekomen is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

Hallo Renault Megane e-tech eigenaren,
Zouden jullie wat voor mij kunnen doen:
Zodra er een software update komt voor de Renault Megane e-tech; of een update voor de app "App Host" of "App Template Host" van Google; Even mij laten weten. Alvast bedankt!!

Ik ben Frank en werk aan de Flitsmeister app voor Android Automotive;
( Zie ook: https://blog.flitsmeister...egane-e-tech-24bb88a19f48 )

En ik wacht nog op een software update vanuit Google voordat Flitsmeister op de Renault zelf kan draaien. (Dus echt op de auto zelf niet via Android auto of Apple CarPlay)

Zelf heb ik geen Renault helaas, dus ik kan niet zelf even elke dag controleren of er een update binnen is. (En Google heeft er een handje van om mij niet te hoogte te houden van updates.)

Alvast bedankt!

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucantiek
frankkie12345 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 19:12:
Hallo Renault Megane e-tech eigenaren,
Zouden jullie wat voor mij kunnen doen:
Zodra er een software update komt voor de Renault Megane e-tech; of een update voor de app "App Host" of "App Template Host" van Google; Even mij laten weten. Alvast bedankt!!

Ik ben Frank en werk aan de Flitsmeister app voor Android Automotive;
( Zie ook: https://blog.flitsmeister...egane-e-tech-24bb88a19f48 )

En ik wacht nog op een software update vanuit Google voordat Flitsmeister op de Renault zelf kan draaien. (Dus echt op de auto zelf niet via Android auto of Apple CarPlay)

Zelf heb ik geen Renault helaas, dus ik kan niet zelf even elke dag controleren of er een update binnen is. (En Google heeft er een handje van om mij niet te hoogte te houden van updates.)

Alvast bedankt!
Zal ik zeker doen. De google maps in de renault werk goed maar heeft geen meldingen van flitspalen, mobiele controles en traject controles. Deze staan op de kaart maar kunnen geen signaal melding geven. Flitsmeister zou hier perfect bij passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 05-09 15:22
Reden tussen de 100-130 km/h en het verbruik was 17.6kwh/100km.
Interresant om de ervaringen te horen. Is bovenstaand verbruik netto (vanaf accu, op display auto) of bruto (vanaf lader)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Dylan98 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 01:16:
[...]

Ik heb ook een tijdje in een Aygo (bouwjaar 2012) gereden en heb ondertussen de Arkamis als de H&K’s beluisterd in de Megane. Als muziekliefhebber kan ik je wel een indicatie geven.

Aygo speakers: 3/10 (bijna niet te horen op de snelweg, geen bass aanwezig, geen hoge kwaliteit audio, weinig definitie laag/midden/hoog, gewoon brak)

Arkamis speakers: 5,8 (heldere midden en redelijke ok hoge tonen, en een zeer duidelijk merkbaar tekort aan bass. Bij het opendraaien van het volume en toevoegen van de bass met de equalizer gaan de boksen erg compenseren en knijpen waardoor de algehele geluidskwaliteit erg afneemt, ook vond ik persoonlijk de afstelling verschrikkelijk. Een beetje wat je veel op de Indiase automotive markt tegenkomt. Wat daar een 8 is, is hier dus een 5,8)

H&K: een mooie 8,7 (prima speakers, lekkere bass, weinig vibratie vanuit de auto, op alle volumeniveaus blijft de kwaliteit behouden van laag/midden/hoge tonen. In mijn ogen superieur ten op zichte van de Arkamis speakers)

Ik ben zelf uiteraard voor de H&K’s gegaan. Was erg teleurgesteld na het beluisteren van de Arkamis. Was echt een dikke bummer dus de keuze was een no-brainer :).

Succes met jouw keuze ;)
Dank voor je uitgebreide reactie! De keuze was een paar maanden terug al (blind) gemaakt en m'n proefrit heb ik in een H&K auto gedaan, dus het was puur interesse. Goed om te horen dat het in ieder geval een upgrade tov m'n Aygo (uit 2009 hier, die ik maximaal een 2/10 zou geven overigens) is, maar ik had niet anders verwacht.
De H&K versie was ik zelf ook voor gegaan, maar door de (voor mij belangrijkere) opties kwam ik al precies op 45k uit, dus die ging er helaas niet meer bij (model dat ik nu heb gekocht, kost inmiddels al 47k overigens). Hopelijk valt er nog wat te tweaken met de equalizer dan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc Baco
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-09 13:05
Is er al iemand die een dongel heeft geplaatst in de OBD2-poort vd Megane ?

Zo ja, kun je dan svp. doorgeven waar deze OBD2 aansluiting zit en of er voldoende ruimte is voor de dongel zelf of een verlengkabeltje ? Is een eventueel afdekklepje dan nog te plaatsen ?

Auto is bij mij nog niet geleverd (sept./oktober) maar ga dongel plaatsen tbv Ohra km-verzekering.

Alvast bedankt voor het delen van deze info. (is nl. nog niet te vinden in techn.documentatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
emvee72 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:20:

Nog steeds? Of inmiddels weer verdwenen/verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
Is er iemand die weet waarom er een haan op het raam staat? Ik kan hier niets over vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9N5WIURf5JNheoEW34Al2Rmrf8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2An3atUyCmht548U55TOxQQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Laatst online: 10-09 20:34
Baaz schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:08:
Is er iemand die weet waarom er een haan op het raam staat? Ik kan hier niets over vinden.
[Afbeelding]
Lijkt verdacht veel op het logo van de Franse voetbalbond, wellicht wat Franse trots verwerkt in het design?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lucantiek
De haan is het symbool van Frankrijk en staat voor waakzaamheid en trots. Frans chauvinisme noemt men dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Lucantiek schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:33:
De haan is het symbool van Frankrijk en staat voor waakzaamheid en trots. Frans chauvinisme noemt men dat.
Dat, en omdat de auto ook in Frankrijk (Douai) wordt gefabriceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariebombari_Jet
  • Laatst online: 10-09 21:36
Zo, de auto sinds vrijdag in bezit. Bevalt erg goed. Rijdt geweldig, geen trillend pedaal. Ben bezig alle instellingen te leren kennen. Ik ben op zoek naar de dode hoek detectie en indicatie (in de spiegels). Ik heb wel in de handleiding gevonden hoe aan te zetten, maar die optie zie ik op mijn scherm niet.

Zou dat soms een optie uit een pakket zijn? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYmeGjhnOsS0GSqNYcoe2ChbaZw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/92weXVmiDbtiETvRB9W5bi6z.png?f=user_large.

Ik heb een Techno met verder geen extra opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
Ariebombari_Jet schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:01:
Zo, de auto sinds vrijdag in bezit. Bevalt erg goed. Rijdt geweldig, geen trillend pedaal. Ben bezig alle instellingen te leren kennen. Ik ben op zoek naar de dode hoek detectie en indicatie (in de spiegels). Ik heb wel in de handleiding gevonden hoe aan te zetten, maar die optie zie ik op mijn scherm niet.

Zou dat soms een optie uit een pakket zijn? [Afbeelding].

Volgens mij is dat inderdaad onderdeel van een pakket, maar ik kan me vergissen. Kan je nakijken in de configurator natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Nu online
Onderdeel van Pack Advanced Drive Assist. Niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariebombari_Jet
  • Laatst online: 10-09 21:36
Oh, dat had ik niet verwacht. Er zitten allerlei opties standaard op en deze belangrijke dus niet.
Er zit een behoorlijke dode hoek tussen achteruitkijk spiegel en de zijkant heb ik gemerkt.
Deze functie zat al standaard op mijn Seat Ibiza van 2011. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
RoLeaf schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:04:
[...]

Interresant om de ervaringen te horen. Is bovenstaand verbruik netto (vanaf accu, op display auto) of bruto (vanaf lader)?
Display auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Ariebombari_Jet schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:26:
Oh, dat had ik niet verwacht. Er zitten allerlei opties standaard op en deze belangrijke dus niet.
Er zit een behoorlijke dode hoek tussen achteruitkijk spiegel en de zijkant heb ik gemerkt.
Deze functie zat al standaard op mijn Seat Ibiza van 2011. 8)7
Eens dat het standaard zou moeten zijn maar goed, is het dus niet, ik vond/vind het wel vrij duidelijk dat het niet standaard is.
Vraag me alleen af of het achteraf nog te 'installeren' is (en uiteraard dmv bijbetaling)?

Als je nu een Techno koopt zou je namelijk op die manier nog onder de 45k kunnen blijven (en 'em dan uiteraard pas in 2023 kopen want nu is de subsidie op) want bij de dealer rekenen ze 44,200 voor een Techno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan98
Zjanzjak schreef op maandag 25 juli 2022 @ 23:17:
[...]

Eens dat het standaard zou moeten zijn maar goed, is het dus niet, ik vond/vind het wel vrij duidelijk dat het niet standaard is.
Vraag me alleen af of het achteraf nog te 'installeren' is (en uiteraard dmv bijbetaling)?

Als je nu een Techno koopt zou je namelijk op die manier nog onder de 45k kunnen blijven (en 'em dan uiteraard pas in 2023 kopen want nu is de subsidie op) want bij de dealer rekenen ze 44,200 voor een Techno.
Staat inderdaad duidelijk niet in de lijst met de standaarduitrustingen voor geen enkel model. Eigenlijk zou dat stap 1 van je checklist moeten zijn wanneer je een auto wilt gaan aanschaffen, check de standaardopties voor de verschillende modellen :).

Op dit moment kun je een dodehoeksensor nog niet achteraf laten installeren in de Megane. Wie weet wordt dit later wel mogelijk gemaakt. Dan verschijnt deze vaak in de accessoire lijst, maar het staat je natuurlijk altijd vrij dit even na te checken bij de betreffende dealer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan98
Ariebombari_Jet schreef op maandag 25 juli 2022 @ 22:01:

Zou dat soms een optie uit een pakket zijn? [Afbeelding].

Oeh ontbreken van trillende pedaal klinkt goed! Misschien dat ze dit “stiekem” al hebben verholpen in de modellen die komende weken nog geleverd moeten worden. Mijn Techno wordt maandag thuis afgeleverd! Ben benieuwd of het trillende pedaal dan ook op een mysterieuze wijze is verdwenen, vond het zelf bij de proefrit bijzonder storend aanwezig. Ik kon het tikken zelfs horen en dacht in eerste instantie dat de persoon achter mij van enthousiasme over de geluidskwaliteit op de vloer aan het tikken was. Een van de weinige bummers die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken, samen met het harde windgeruis op het dak + spiegelkappen.

Time will tell en also, het mag de pret niet drukken, mega hyped voor komende maandag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Frank S schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:49:
Wat ik gezien heb in een Duitse review, geldt priority lane ook voor opties; als je een hogere prijs betaalt voor dezelfde optie, krijg je het eerder geleverd.
Reactie op wat oudere post want zie nu pas de bedragen die je moet bijbetalen voor deze 'Priority Lane'.
Voor zover ik weet geldt dit alleen in Duitsland trouwens.

- Warmtepomp 1950 euro
- Pack augmented vision & advanced driving assist 2600 euro

Dus in totaal 1550 euro meer maar dan hebben ze de auto nog wel dit jaar (wel uiterlijk nog in juli bestellen).
4 tot 6 maanden eerder dan normaal dan?
Klinkt best interessant.
Mag Renault ook best hier introduceren haha.

Filmpje waar ik de bedragen zag (vanaf 2.36);

YouTube: Renault Megane E-Tech! Top Alternative zum ID.3 Ioniq5 EQA usw. #ele...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Etech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01-08-2023
Afgelopen dagen op vakantie geweest in Frankrijk voorbij Bordeaux bij het plaatsje Barbaste.
De nieuwe Megane had ik net een week in mijn bezit en meteen 1265 KM heen zonder laad ervaring. Voorgenomen om geen stres te hebben en relax op vakantie te gaan zonder gedoe. Nou dat is aardig gelukt behalve als je tot twee keer bij laadpalen komt die het niet doen en nog maar weinig batterij capaciteit over is.

Google maps werk echt fantastisch, files ontwijken omdat Google een snellere route aangeeft. Dwars door Parijs gereden, dat zou vroeger met moeder de vrouw een echtscheiding hebben opgeleverd nu is dit geen enkel probleem. Ongeveer zes keer aan de snel oplader gestaan, hierbij wel opletten want sommige snel laders zijn minder snel en werker ook soms minder dan soortgelijke aanwezigen laders.

Iets wat in Frankrijk ook kan is gratis laden bij Lidl supermarkten, toevallig in het plaatsje Barbaste een nieuwe Lidl. Mogelijk is dat ook niet overal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etech
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkI46b3cAh5nhgh_zCdr5vxGclA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zn1KEs13oqGcsqbA7hvG3UO8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Etech
Het is wel speciaal als je ECO of in sportmodus stand rijd. ECO niet sneller als 105 KM en de camera’s letten constant op de KM borden en past de snelheid aan als je in adaptive cruise control stand rijd. Wel opletten in de adaptive stand, je blijft lekker door tuffen achter een langzame auto direct inhalen is volgens mij het beste. De sport stand is ongelofelijk wat een PK, kost je wel veel batterij capaciteit. Kan niks anders zeggen wat een auto. :)

Bijna 3000 KM gereden en geen trillend pedaal, wel ruitenwisser geluid. Lijkt op dat het blad aan de linkerkant aan de onderkant vanaf de binnenkant bekeken tegen het raamrubber loopt.

[ Voor 18% gewijzigd door Etech op 26-07-2022 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baaz
hansgrave schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:48:
Volgens mijn dealer worden de EV40 versies nog helemaal niet geproduceerd, die volgen later dit jaar. Lijkt me sterk dat er dan een EV40 accu in terecht gekomen is.
Het is, helaas voor deze eigenaar, toch gebeurd dat er een 40 kw accu in is gezet:

Toch maar even vertellen, drie weken geleden auto geleverd gekregen, prachtig, Techno EV 60 charge.maar zelfde avond meteen probleem met opladen, kon maar 245km rijden bij 100% lading. 's morgens meteen dealer gebeld, wist het ook niet.
Eerst maar even vakantie vieren
Auto niet gebruikt.
Bij terugkomst meteen dealer gebeld voor afspraak garage. Moest week wachten, was niemand die technische genoeg was om auto uit te lezen.
Week later blijkt dat verkeerd accupakket onder auto zit.
40 ipv 60 kw.
Auto moet naar Arnhem , wanneer was nog niet bekend.
Vanmorgen vroeg 06.30 naar werk, maar auto start niet meer, controlelamp rood geeft stroomstoring aan in motor.
Kon niet meer starten.
Accu stond op 55%..Half acht Garage gebeld, en dit doorgegeven. Was zeer boos.
Hele dag gewacht , auto is nu opgehaald met auto ambulance.
Wordt Donderdagmorgen naar Arnhem gebracht. Ben zeer teleurgesteld in Garage en Auto.
Slechte Controle. Nu afwachten hoe lang dit gaat duren.....
Ook doorgegeven dat bij de deuren veel geluid naar binnenkomt...suizen...weet niet of jullie dat ook hebben
..al met al geen goede start...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Jee, wat een deceptie zeg.
Denk dat ik naast boos ook onwijs teleurgesteld zou zijn.
Een nieuwe wagen moet in de regel een feestje zijn die een lange poos duurt.

Zelf alleen nog maar flink wat testritten gedaan, gemiddeld half uur en mij toen niet opgevallen aangaande dat geluid.
Enige wat mij echt stoort is de keiharde plastic afwerking bij de deurstijlen (want daar leunt al mijn autoleven lang mijn elleboog op) maar goed, verwaarloosbaar en valt totaal in het niet met de ellende die jij nu meemaakt.

Hoop dat er snel wat duidelijkheid voor je komt.
En uiteraard een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je zou verwachten dat die persoon een nieuwe auto krijgt? Als je een EV60 besteld en je krijgt een EV40, wat is er verder nog mis gegaan met de productie zou ik afvragen. Is alleen wel jammer dat dit gebeuren moest en dat de persoon nog langer moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-09 14:22
Hallo Megane eigenaren!

Ik mag binnenkort een lease auto gaan uitzoeken, en mijn oog is gevallen op de Renault Megane e-tech.
Heb echter een vraagje, wat ik niet helemaal terugvind op 't internet;

Wat voor een spiegel zit er nou in de Techno versie, zonder augmented vision pack?
En, heeft deze Techno mét assisted driving nou daadwerkelijk auto lane keeping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
K-4U schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:23:
Hallo Megane eigenaren!

Ik mag binnenkort een lease auto gaan uitzoeken, en mijn oog is gevallen op de Renault Megane e-tech.
Heb echter een vraagje, wat ik niet helemaal terugvind op 't internet;

Wat voor een spiegel zit er nou in de Techno versie, zonder augmented vision pack?
En, heeft deze Techno mét assisted driving nou daadwerkelijk auto lane keeping?
In de techno zit een normale auto achteruitkijk spiegel. Heb zelf ook het advanced drive assist pack en hierbij zit autolane keeping en adaptive cruise control.

Werkt samen erg releaxed op snelwegen. Hij kleurt netjes binnen de lijntjes, past zijn snelheid aan als er iemand voor je rijdt, stopt tot stilstand bij file rijden en trekt zelf weer op. Past bij scherpere bochten op de snelweg (zoals hier in de pyrieneen) zelf aan. Op het midden display kun je de auto voor je zien en ook of lane keeping actief is.

Alleen in de regen werkt autolane keeping minder en schakelt het uit.

Er schijnt ook een update van de reality view aan te komen.

[ Voor 18% gewijzigd door jschoorl2 op 28-07-2022 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mootje86
  • Laatst online: 05-07-2023
zonoskar schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:33:
Je zou verwachten dat die persoon een nieuwe auto krijgt? Als je een EV60 besteld en je krijgt een EV40, wat is er verder nog mis gegaan met de productie zou ik afvragen. Is alleen wel jammer dat dit gebeuren moest en dat de persoon nog langer moet wachten.
Ik hou mijn hart vast, sinds 25 Januari wachten wij ook op ons E tech Techno, en kreeg niks anders dan commercieel blokkade te horen via de dealer.

afgelopen weken heb ik besloten de importeur zelf te bellen en te vragen wat er allemaal aan de hand is. Aangezien er meerdere mensen zijn die met dit probleem zitten. Na 5 werkdagen belde zij mij terug omdat ik een case had geopend en hun verplicht moesten uitleggen wat er gaande was.

De meneer aan de telefoon van Renault Nederland melde dat vanuit Frankrijk een commercieel blokkade is ingesteld op de auto's voor extra controle op alles. (vond het een vage redenen) Er zou geen technische problemen zijn geweest met de levering etc. Dat is het enige wat wij te horen krijgen. Nu wachten wij nog steeds op ons auto maar blijkbaar moeten ze voor 1 September op kenteken worden gezet anders vallen ze in een andere prijs klasse.
Maar als ik die verhalen zo lees over verkeerde accu's etc. hou ik mijn hart vast!

Het gaat bij ons om de EV60 Optimum Charge Techno uitvoering met WP, Gouden bumpers (kon tijdelijk nu krijg je dat alleen bij de duurste uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gersmolders
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-08 11:31
Klopt, ik heb de dezelfde uitvoering besteld op 28 december 2021 Levering stond gepland in Juli toen Augustus en nu wordt het waarschijnlijk Oktober, zal wel kerst worden! Ik hoop toch enige compensatie te krijgen ivm die belachelijk lange levertijd !
Pagina: 1 ... 10 ... 98 Laatste