Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 11 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-09 14:22
jschoorl2 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:07:
[...]

In de techno zit een normale auto achteruitkijk spiegel. Heb zelf ook het advanced drive assist pack en hierbij zit autolane keeping en adaptive cruise control.

Werkt samen erg releaxed op snelwegen. Hij kleurt netjes binnen de lijntjes, past zijn snelheid aan als er iemand voor je rijdt, stopt tot stilstand bij file rijden en trekt zelf weer op. Past bij scherpere bochten op de snelweg (zoals hier in de pyrieneen) zelf aan. Op het midden display kun je de auto voor je zien en ook of lane keeping actief is.

Alleen in de regen werkt autolane keeping minder en schakelt het uit.

Er schijnt ook een update van de reality view aan te komen.
Ah top, dankjewel voor je antwoord! Ik zag dat Leaseplan namelijk exact die configuratie aanbied, en was me af aan't vragen of de spiegel 'acceptabel' was zonder camera, omdat je toch iedereen wel hoort over die kleine achterruit.

Wat is de reality view?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mootje86
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-07-2023
gersmolders schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:14:
Klopt, ik heb de dezelfde uitvoering besteld op 28 december 2021 Levering stond gepland in Juli toen Augustus en nu wordt het waarschijnlijk Oktober, zal wel kerst worden! Ik hoop toch enige compensatie te krijgen ivm die belachelijk lange levertijd !
Als hij niet geleverd word in September ga ik kijken of ze dan tijdelijk een Renault Zoe kunnen regelen. Want dit kan echt niet, constant uitstellen. Het rare is dat er klanten zijn die veel later hebben besteld en nu wel hun Megane hebben gekregen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariebombari_Jet
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-09 21:36
Zo, net terug van een 3 daagse stedetrip met de nieuwe Megane met 4 personen en bagage. Na vandaag 270 km gereden te hebben, had ik nog 28% capaciteit over (nog 130 km range). Dat moet dan wel de 60 KWh accu zijn. Er staat trouwens een sticker in de linker deur sponning met de geadviseerde banden spanning en daar staat (bij mij) ook EV60 en een QR code op. Ben benieuwd wat er dan bij die auto staat met dat verkeerde accu pakket?
Geen suizend geluid bij de deuren gehoord, auto is aangenaam stil, stuk beter dan mijn vorige auto (Mazda CX-5). Enige probleem was op de terugweg dat het (bekend probleem) volume van de radio naar max ging en niet meer terug te regelen was. Daar wordt je niet vrolijk van zeg! :( Uiteindelijk weer onder controle gekregen door op de de - toets te drukken die onder de stby toets van het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Klopt, ik heb de dezelfde uitvoering besteld op 28 december 2021 Levering stond gepland in Juli toen Augustus en nu wordt het waarschijnlijk Oktober, zal wel kerst worden! Ik hoop toch enige compensatie te krijgen ivm die belachelijk lange levertijd !
Zal wel niemand echt overwegen maar vraag me gewoon af, ondanks dat er geen levertijd is afgesproken, zou je zelf het koopcontract kunnen ontbinden? Omdat je vindt dat het echt te lang duurt bijvoorbeeld.
Ariebombari_Jet schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:41:
Enige probleem was op de terugweg dat het (bekend probleem) volume van de radio naar max ging en niet meer terug te regelen was. Daar wordt je niet vrolijk van zeg! :( Uiteindelijk weer onder controle gekregen door op de de - toets te drukken die onder de stby toets van het scherm zit.
Aha dus dat is ook een mogelijkheid om het volume weer te temperen.

Ik las deze oplossing al eerder;
D.Scheeringa schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:08:
Als je de on/off knop naast het scherm ingedrukt houdt reset het scherm zich.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyco
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02-09 12:47
K-4U schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:44:
[...]

Ah top, dankjewel voor je antwoord! Ik zag dat Leaseplan namelijk exact die configuratie aanbied, en was me af aan't vragen of de spiegel 'acceptabel' was zonder camera, omdat je toch iedereen wel hoort over die kleine achterruit.

Wat is de reality view?
Ik heb een Iconic versie, met de "reguliere" kleine achterruit. In principe zie je alles prima, de grote buitenspiegels compenseren ook een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Laatst online: 22-08 11:17
Vraagje aan de rijdende: hebben jullie bij stilstand ook een redelijk luid geluid aan de buitenkant van de wagen als je de airco aanzet ? het geluid zit in de linkerzijde van de motor ruimte. Is niet het blazend geluid maar een soort geluid van een niet goed werkende lager of ventilator.
Ook als je de wagen voor koeld is dit geluid sterk aanwezig.
Ook bij jullie ?
Ben naar de dealer gegaan en daar was net een showroom model binnengekomen en ook deze had dit geluid. Zal misschien wel normaal zijn maar toch eens vragen dat dit algemeen is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 19:24
Overmacht, dus daar ga je geen compensatie voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
BliXem schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:39:
[...]

Overmacht, dus daar ga je geen compensatie voor krijgen.
En dan toch deze vraag die in mijn hoofd blijft rondzingen:
Zjanzjak schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:30:

Zal wel niemand echt overwegen maar vraag me gewoon af, ondanks dat er geen levertijd is afgesproken, zou je zelf het koopcontract kunnen ontbinden? Omdat je vindt dat het echt te lang duurt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariebombari_Jet
  • Laatst online: 10-09 21:36
Lucantiek schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:14:
Vraagje aan de rijdende: hebben jullie bij stilstand ook een redelijk luid geluid aan de buitenkant van de wagen als je de airco aanzet ? het geluid zit in de linkerzijde van de motor ruimte. Is niet het blazend geluid maar een soort geluid van een niet goed werkende lager of ventilator.
Ook bij jullie ?
Ben naar de dealer gegaan en daar was net een showroom model binnengekomen en ook deze had dit geluid. Zal misschien wel normaal zijn maar toch eens vragen dat dit algemeen is of niet.
Is mij nog niet opgevallen (een week in bezit). Zal er eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc Baco
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-09 13:05
Hc Baco schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:16:
Is er al iemand die een dongel heeft geplaatst in de OBD2-poort vd Megane ?

Zo ja, kun je dan svp. doorgeven waar deze OBD2 aansluiting zit en of er voldoende ruimte is voor de dongel zelf of een verlengkabeltje ? Is een eventueel afdekklepje dan nog te plaatsen ?

Auto is bij mij nog niet geleverd (sept./oktober) maar ga dongel plaatsen tbv Ohra km-verzekering.

Alvast bedankt voor het delen van deze info. (is nl. nog niet te vinden in techn.documentatie)
Nog niemand informatie hierover ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Zjanzjak schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:04:
[...]

En dan toch deze vraag die in mijn hoofd blijft rondzingen:

[...]
Zolang het overmacht is kan dat volgens mij niet eens. Ik heb in mijn contract laten opnemen dat als de proefrit niet bevalt ik er gewoon van af kan. Bij mijn garage wachten ze nog steeds op een exemplaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emvee72
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-09 11:10
Lucantiek schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:14:
Ook bij jullie ?
Ja hier ook! Wordt wel na een minuutje minder… is dit de airco of de warmtepomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
Heb vandaag proef gereden bij Bochane in Arnhem.
Mooie bak, rijdt fijn, spiegel zit soms in de weg maar niet super storend.
Android automotive werkt, wat ik heb gezien in de korte periode, super! De google assistant verstond mij perfect en ook de navigatie was duidelijk.

Wat mij wel stoorde was de vaak genoemde tik in het 'gas' pedaal.
In dagelijks gebruik, hoeveel hebben jullie hier last van gehad? Ik meende zelfs te lezen dat een aantal mensen die de auto ná een bepaalde tijd hebben gekregen hier geen last van hadden?
Toen ik de verkoper ernaar vroeg was het antwoord 'dit is een producteigenschap'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
emvee72 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:42:
[...]

Ja hier ook! Wordt wel na een minuutje minder… is dit de airco of de warmtepomp?
Het is de airco volgens mij. Heeft het ook als je de wagen koelt als hij stilstaat. Heb ook een filmpje gevonden op youtube waar je het ook duidelijk hoort en daar denken ze dat het de warmtepomp is. Zal wel normaal zijn denk ik. Maar is soms luid en irritant .

[ Voor 6% gewijzigd door Lucantiek op 30-07-2022 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
YouTube: Renault Megane E-Tech - Reichweitentest (130 km/h) | autofilou [2160p]
Dit is het youtube filmpje, op minuut 3 en 28 seconden heeft men het hierover en die persoon heeft het over de warmtepomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emvee72
K-4U schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:37:
Heb vandaag proef gereden bij Bochane in Arnhem.
Mooie bak, rijdt fijn, spiegel zit soms in de weg maar niet super storend.
Android automotive werkt, wat ik heb gezien in de korte periode, super! De google assistant verstond mij perfect en ook de navigatie was duidelijk.

Wat mij wel stoorde was de vaak genoemde tik in het 'gas' pedaal.
In dagelijks gebruik, hoeveel hebben jullie hier last van gehad? Ik meende zelfs te lezen dat een aantal mensen die de auto ná een bepaalde tijd hebben gekregen hier geen last van hadden?
Toen ik de verkoper ernaar vroeg was het antwoord 'dit is een producteigenschap'...
Tikkend ‘gaspedaal’ went op den duur. Vind de hoogste regeneratiestand sowieso niet prettig.
Wat wel leuk is de ‘jongeman-met-petje-in-golfje’ bij een stoplichtsprint het nakijken geven! Meestal een duimpje omhoog tot gevolg😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
BliXem schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:35:
[...]

Ik heb in mijn contract laten opnemen dat als de proefrit niet bevalt ik er gewoon van af kan. Bij mijn garage wachten ze nog steeds op een exemplaar...
Nog steeds?
Dacht dat elke dealer nu wel een demo ter beschikking had.
Zijn sinds vandaag180 megane's op kenteken in Nederland, gisteren nog 164, wie weet zit de demo daar tussen voor je garage.
emvee72 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:16:
[...]

Wat wel leuk is de ‘jongeman-met-petje-in-golfje’ bij een stoplichtsprint het nakijken geven! Meestal een duimpje omhoog tot gevolg😁
Haha, ja accelereren kan de Megane wel. >:)

Hoe is het trouwens met je linkerbuitenspiegel afgelopen?
En die storingsmelding over de parkeersensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Ik sta op het punt om een EV60 Techno te bestellen (zakelijke lease). Op dit moment zit ik nog wel in dubio. Het liefst zou ik een trekhaak willen maar een afneembare kost een schrikbarende €1250. Als ik 2-tone metaallak neem kom ik boven de leasenorm uit en wordt mijn bijdrage hoger. Een witte met zwart dak kan wel.

Dikke twijfel dus. Zowel Gris Schiste als Blanc Glacier zijn beide met zwart dak mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
emvee72 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:16:
[...]
Vind de hoogste regeneratiestand sowieso niet prettig.
Is dit alleen bij de hoogste regeneratiestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emvee72
K-4U schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 21:26:
[...]

Is dit alleen bij de hoogste regeneratiestand?
Nee ook bij lagere standen, maar dan is het minder voelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emvee72
Zjanzjak schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:53:
[...]

Nog steeds?
Dacht dat elke dealer nu wel een demo ter beschikking had.
Zijn sinds vandaag180 megane's op kenteken in Nederland, gisteren nog 164, wie weet zit de demo daar tussen voor je garage.

[...]

Haha, ja accelereren kan de Megane wel. >:)

Hoe is het trouwens met je linkerbuitenspiegel afgelopen?
En die storingsmelding over de parkeersensoren?
Met linkerbuitenspiegel geen probleem meer gehad. Storingsmelding parkeersensor ook niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:14
Edje040 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 21:03:
Ik sta op het punt om een EV60 Techno te bestellen (zakelijke lease). Op dit moment zit ik nog wel in dubio. Het liefst zou ik een trekhaak willen maar een afneembare kost een schrikbarende €1250. Als ik 2-tone metaallak neem kom ik boven de leasenorm uit en wordt mijn bijdrage hoger. Een witte met zwart dak kan wel.

Dikke twijfel dus. Zowel Gris Schiste als Blanc Glacier zijn beide met zwart dak mooi om te zien.
Toen ik nog lease reed kon je op eigen kosten accessoires op eigen kosten laten monteren. Je zou dus de trekhaak achteraf kunnen laten monteren.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Edje040 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 21:03:

Grijs is de meest populaire kleur zie ik in de database van RDW terug, veruit de meeste zijn grijs.
RDW maakt alleen geen onderscheid in welke kleur grijs dat dan is, ook kan je niet zien welke kleur het dak is.

48% van alle Megane's die nu in Nederland op kenteken staan, zijn grijs, gevolgd door blauw (18%), wit (16%), zwart (13%) en als laatste rood, zo'n 5%.

Heb er pas 1 in het 'wild' gezien trouwens, een blauwe, omgeving Steenbergen (Noord-Brabant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvrnd
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2024
Vandaag voor het eerst écht in de auto gereden! Hele mooie wagen en een veel luxer gevoel dan in een ID3.
Achteruit rijden nog wel wennen door het beperkte zicht en de hoge snelheid die de auto heeft zelfs zonder gas in te drukken. Je moet echt volle bak remmen. Is dit aan te passen? Wel heel blij met de achteruitrijd camera, die zit niet in onze huidige autootje. Daardoor wordt het zicht naar achter een stuk beter.
Ben achterin een paar keer in en uit gestapt en weinig problemen met mijn 1,90m. Wel benieuwd hoe een lange rit is omdat m’n benen weinig ondersteuning van de stoelen krijgen.
Eerste half uurtje rijden was in ieder geval een positieve ervaring! De auto (Techno versie met pack advanced drive assist en warmtepomp) is besteld in april en de verwachte levering in Nederland is nu oktober 🤞, via Leaseplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiba
  • Laatst online: 11-05-2023
Ik vraag me af of er meerdere zijn waarbij het ventilatie rooster links naast het stuur minder hard blaast dan die rechts van het stuur zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emvee72
Wiba schreef op zondag 31 juli 2022 @ 00:37:
Ik vraag me af of er meerdere zijn waarbij het ventilatie rooster links naast het stuur minder hard blaast dan die rechts van het stuur zit?
Even het schuifje voor open en dicht proberen te verstellen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22

Hij had nog wel wat aan te merken op de assistentie systemen. Dat is gelukkig wel iets wat met een update verholpen zou kunnen worden. Maar samen met de knik in het stuur en het volume dat spontaan naar max gaat klinkt het wel alsof er nog wel wat met de Franse slag gewerkt is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiba
emvee72 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:08:
[...]

Even het schuifje voor open en dicht proberen te verstellen….
Had ik al geprobeerd maar blijft hetzelfde.
Is dat bij jullie niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiba
Heeft iemand van jullie eens gekeken met hoeveel kwh de auto Max oplaad. Bij mij komt hij niet hoger dan 45kwh bij een tesla supercharge punt met een Max van 250kw kan je daar laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Wiba schreef op zondag 31 juli 2022 @ 15:42:
Heeft iemand van jullie eens gekeken met hoeveel kwh de auto Max oplaad. Bij mij komt hij niet hoger dan 45kwh bij een tesla supercharge punt met een Max van 250kw kan je daar laden.
Ligt eraan hoeveel er nog over is.
Hoe lager het percentage, hoe harder het gaat.

YouTube: Renault Megane E-TECH 60kWh - Ladeleistung von 1-100%🔋📉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:29
Dit weekend ook test rit gedaan met megane e-tech en "gas" perdaal trilte ook met regeneratie stand en ging het erg irritant vinden, mischien als ik er nooit over had gelezen zou het niet opvallen maar eenmaal gevoeld erg hinderlijk :(
Hoop dat het en software ding is want dat het hardware gereleteerd is lijkt me raar maar iig regeneratie met pedals bevalt me super goed.

Geen idee of het met alle auto's is maar dealer had meer klachten cq opmerkingen hierover gehoord ....

[ Voor 6% gewijzigd door Petertje750 op 01-08-2022 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Petertje750 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:31:
Geen idee of het met alle auto's is maar dealer had meer klachten cq opmerkingen hierover gehoord ....
Als je wat terugleest hier, en wat andere fora, lees je dat het alleen voorkomt bij de demo-modellen.

Voor zover ik mij kan heugen van wat ik allemaal gelezen heb op diverse plekken (en dat is best veel) is dat er, tot nu toe, nog niemand hier over klaagt bij een eenmaal aangeschaft model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyco
Dat zou goed kunnen! Ik heb in de +- 1500 km die ik heb gereden in ieder geval geen last gehad van een trillend pedaal, volume die op max gaat o.i.d.
Ik heb wel een keer de melding “parkeersensoren controleren” gehad tijdens het rijden, maar deze melding verdween en is niet meer teruggekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
tyco schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:03:

Ik heb wel een keer de melding “parkeersensoren controleren” gehad tijdens het rijden, maar deze melding verdween en is niet meer teruggekomen.
Precies hetzelfde bij emvee72, hij had het ook 1 keer, daarna niet meer gebeurd.
Vreemd, maar hé, als het niet meer gebeurt ist alleen maar mooi haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
buzzbuzz68 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:03:
[YouTube: Met de Renault Mégane e-Tech Electric kan het merk eindelijk oogsten]
Hij had nog wel wat aan te merken op de assistentie systemen. Dat is gelukkig wel iets wat met een update verholpen zou kunnen worden. Maar samen met de knik in het stuur en het volume dat spontaan naar max gaat klinkt het wel alsof er nog wel wat met de Franse slag gewerkt is :+
Zijn er meer mensen die een negatieve ervaring hebben met de assistentie systemen? Ik vind het plots remmen op de snelweg toch wel een serieus dingetje..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dylan98
  • Laatst online: 21-07 19:22
Hehe, gisteren eindelijk de Megane in ontvangst mogen nemen. Wat een klasbak is het geworden!

Eerste 200km staan erop en hij bevalt super. Je moet in het begin wel door een hoop menu’s en instellingen heen om de auto op smaak af te stellen, maar dan heb je wel wat.

Rijdt super, degelijk, met prachtig geluid uit de h&k speakers (na afstelling!) en de auto verovert nu al de harten van alle buurtjes in de straat, echter wél i.c.m. de welbekende kinderziektes, trillend pedaal, bizar lawaai van de koeling bij thuisladen met 16kw tot 17kw (ik heb geen warmtepomp ;)), het lijkt dan alsof de auto om 5 minuten wilt opstijgen voor 15 seconden, wat een kabaal! Net een Ford Mustang Electric, waarschijnlijk voor het afkoelen van de accu.

Helaas dus wel degelijk last van trillend pedaal, vooral bij snel optrekken vanuit stilstand en het pedaal intrappen bij hoge snelheden (130-150 km/u). Het lijkt dan of de Megane ineens mijn rem indrukt, hij is zoekende “moet ik wel of niet remmen” en “hoe flink moet ik nu regeneratief remmen” en dus het rempedaal indrukken. Het is niet dat de Megane vol in de ankers duikt, maar je voelt het rempedaal wel degelijk werken (omhoog en omlaag bewegen). Ik rijd in de hoogste regeneratieve mode, dit komt mijn sportieve rijstijl met name ten goede. Dit maakt het mogelijk om vooral met 1 pedaal lekker strak door bochtjes heen te rijden.

In lagere regeneratieve modes merk je het duidelijk minder, de Megane eigenaren die aangeven dat het niet in hun productiemodel zit hebben waarschijnlijk geen sportieve rijstijl en/of geen gevoel in hun rechtervoet over omdat ze te druk zijn met het verwerken van alle andere signalen in het verkeer :).
Ik heb nu in 4 Meganes gereden, in elke was dit trillende pedaal aanwezig, ook de dealer geeft aan, het zit in alle Meganes.

Overweeg je het dus nog om een Megane te kopen, houdt hier dan serieus rekening mee.

Overigens, voor de cententijgers, mijn verbruik bij een sportieve rijstijl betreft tot nu toe 17kwh/100km met een eco score van een 6,4/10. Best wel netjes moet ik eerlijk toegeven!

En dit is ‘m dan geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-xLLng_3ve5ZcowZ9CJMF_ph0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QWoU2nXTkScUw4yNQINmx7s.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: de app werkt ondertussen ook, al zie ik de tabbladen in een ontwikkelaars modus, dus er is nog wel wat ruimte voor verbetering. En ja, met 77% schat de auto, op basis van mijn eco score, dat ik 247km ver kan komen. Dat is nou niet zo schrikbarend ver, 320km bij 100% om even wat makkelijker te vergelijken. Iets lager dan ik gedacht had maar ach… ik rij zulke afstanden in de praktijk nauwelijks. Thuis laad ik met 16 tot 17,5kw, dus het laden en het bereik is niet echt een probleem :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Q4SxKXSbuHdVrok5bg_PkQ2sB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kji5RIEMHXgi6eqiiVx9DnLu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Dylan98 op 02-08-2022 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babtvt
  • Laatst online: 06:16
Inderdaad, ik heb exact dezelfde ervaring. Inmiddels met meerdere verschillende meganes gereden, bij verschillende dealers en allemaal hebben ze hetzelfde gedrag.
Het lijkt alsof het rempedaal gekoppeld is aan het gaspedaal, en dit feedback terug geeft. Tevens zie je (en voel je) het rempedaal werken tijdens verandering van voetdruk bij regenereren.

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
@Dylan98

De cijfers van laden verbeteren nog hoor. Dat kan je na de eerste 200 km nog niet juist inschatten. De wagen berekend de range op de laatste gereden 70km. Uit ervaring weet ik dat de eerste week een vertekend beeld geeft omdat je dan wat sneller rijd en alles probeert. En als je een gemiddeld verbruik hebt van 17 kwh per 100 km zou je dus 352 km moeten kunnen doen met een volle batterij, in theorie natuurlijk.

Wat betreft het tikken van de pedaal, daar heb ik dus totaal geen last van of zelfs nog maar een tik gehoord. Raar maar waar.

Het lawaai bij het opladen (koeling) heb ik ook en dat is soms zeer luid en storend. Ik dacht dat het de warmtepomp zou kunnen zijn maar vermits uw wagen geen warmtepomp heeft is het dus duidelijk de koeling. Hopelijk vind men hier nog een oplossing voor.

Voor de rest zoals je zei, een klasbak in zijn klasse.

[ Voor 9% gewijzigd door Lucantiek op 02-08-2022 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiba
Dylan98 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:12:
Hehe, gisteren eindelijk de Megane in ontvangst mogen nemen. Wat een klasbak is het geworden!

Eerste 200km staan erop en hij bevalt super. Je moet in het begin wel door een hoop menu’s en instellingen heen om de auto op smaak af te stellen, maar dan heb je wel wat.

Rijdt super, degelijk, met prachtig geluid uit de h&k speakers (na afstelling!) en de auto verovert nu al de harten van alle buurtjes in de straat, echter wél i.c.m. de welbekende kinderziektes, trillend pedaal, bizar lawaai van de koeling bij thuisladen met 16kw tot 17kw (ik heb geen warmtepomp ;)), het lijkt dan alsof de auto om 5 minuten wilt opstijgen voor 15 seconden, wat een kabaal! Net een Ford Mustang Electric, waarschijnlijk voor het afkoelen van de accu.

Helaas dus wel degelijk last van trillend pedaal, vooral bij snel optrekken vanuit stilstand en het pedaal intrappen bij hoge snelheden (130-150 km/u). Het lijkt dan of de Megane ineens mijn rem indrukt, hij is zoekende “moet ik wel of niet remmen” en “hoe flink moet ik nu regeneratief remmen” en dus het rempedaal indrukken. Het is niet dat de Megane vol in de ankers duikt, maar je voelt het rempedaal wel degelijk werken (omhoog en omlaag bewegen). Ik rijd in de hoogste regeneratieve mode, dit komt mijn sportieve rijstijl met name ten goede. Dit maakt het mogelijk om vooral met 1 pedaal lekker strak door bochtjes heen te rijden.

In lagere regeneratieve modes merk je het duidelijk minder, de Megane eigenaren die aangeven dat het niet in hun productiemodel zit hebben waarschijnlijk geen sportieve rijstijl en/of geen gevoel in hun rechtervoet over omdat ze te druk zijn met het verwerken van alle andere signalen in het verkeer :).
Ik heb nu in 4 Meganes gereden, in elke was dit trillende pedaal aanwezig, ook de dealer geeft aan, het zit in alle Meganes.

Overweeg je het dus nog om een Megane te kopen, houdt hier dan serieus rekening mee.

Overigens, voor de cententijgers, mijn verbruik bij een sportieve rijstijl betreft tot nu toe 17kwh/100km met een eco score van een 6,4/10. Best wel netjes moet ik eerlijk toegeven!

En dit is ‘m dan geworden:
[Afbeelding]

EDIT: de app werkt ondertussen ook, al zie ik de tabbladen in een ontwikkelaars modus, dus er is nog wel wat ruimte voor verbetering. En ja, met 77% schat de auto, op basis van mijn eco score, dat ik 247km ver kan komen. Dat is nou niet zo schrikbarend ver, 320km bij 100% om even wat makkelijker te vergelijken. Iets lager dan ik gedacht had maar ach… ik rij zulke afstanden in de praktijk nauwelijks. Thuis laad ik met 16 tot 17,5kw, dus het laden en het bereik is niet echt een probleem :)
[Afbeelding]
Wat een super mooi bak en vooral die kleur. Ik heb namelijk precies dezelfde Haha.
Je moet eens als hij 100% geladen is kijken wat hij aangeeft hoeveel km je kan rijden en dan moet je al je kilometer standen op nul zetten en kijken wat er dan gelijk gebeurd met de totale afstand aan km die je kan rijden. Bij mij steeg hij gelijk van 335 km naar 452 km.
Ben benieuwd wat het bij jou doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Lucantiek schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:17:
@Dylan98

De cijfers van laden verbeteren nog hoor. Dat kan je na de eerste 200 km nog niet juist inschatten. De wagen berekend de range op de laatste gereden 70km. Uit ervaring weet ik dat de eerste week een vertekend beeld geeft omdat je dan wat sneller rijd en alles probeert. En als je een gemiddeld verbruik hebt van 17 kwh per 100 km zou je dus 352 km moeten kunnen doen met een volle batterij, in theorie natuurlijk.

Wat betreft het tikken van de pedaal, daar heb ik dus totaal geen last van of zelfs nog maar een tik gehoord. Raar maar waar.

Het lawaai bij het opladen (koeling) heb ik ook en dat is soms zeer luid en storend. Ik dacht dat het de warmtepomp zou kunnen zijn maar vermits uw wagen geen warmtepomp heeft is het dus duidelijk de koeling. Hopelijk vind men hier nog een oplossing voor.

Voor de rest zoals je zei, een klasbak in zijn klasse.
Waar is dat geluid tijdens het opladen mee te vergelijken? De auto komt bij mij achter het huis onder de carport te staan (in een woonwijk) maar heb liever geen gedoe met de buren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucantiek
Het is het geluid van een lager die stuk is of een ventilator die niet goed uitgelijnd is. Is tijdens het laden soms erg luid. Is alleen als de koeling van de batterij opspringt of als je de airco opzet als de wagen stilstaat. Ik hoorde het de eerste maal tot in mijn huis. Ik ben direct naar de dealer gereden maar ook het showroom model dat in de garage stond had hetzelfde geluid. Is soms kortstondig, tot de koeling oké is, maar toch.
Ik weet dat bij de mustang electric ook dat geluid was toen die uitkwam. Was ook niet normaal maar is toen opgelost met een update OTA. Hopelijk gebeurt dit ook bij renault. Is voor mij het enige minpunt aan mijn wagen.
Was in het weekend aan het laden aan een snellader, en toen de koeling opsprong was er een e-tron rijder die vroeg of dat geluid normaal was.....
Op dit you tube filmpje na 3minuten en 28 seconden hoor je het geluid.

[ Voor 33% gewijzigd door Lucantiek op 02-08-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Lucantiek schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:44:
[...]

Het is het geluid van een lager die stuk is of een ventilator die niet goed uitgelijnd is. Is tijdens het laden soms erg luid. Is alleen als de koeling van de batterij opspringt of als je de airco opzet als de wagen stilstaat. Ik hoorde het de eerste maal tot in mijn huis. Ik ben direct naar de dealer gereden maar ook het showroom model dat in de garage stond had hetzelfde geluid. Is soms kortstondig, tot de koeling oké is, maar toch.
Ik weet dat bij de mustang electric ook dat geluid was toen die uitkwam. Was ook niet normaal maar is toen opgelost met een update OTA. Hopelijk gebeurt dit ook bij renault. Is voor mij het enige minpunt aan mijn wagen.
Was in het weekend aan het laden aan een snellader, en toen de koeling opsprong was er een e-tron rijder die vroeg of dat geluid normaal was.....
Op dit you tube filmpje na 3minuten en 28 seconden hoor je het geluid.
Das nogal een geluidje... hopelijk wordt het met een update inderdaad verholpen. Denk je dat het met een 2-fase lader niet of minder zal zijn? De temperatuur zal immers minder hoog oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
Voor de mensen die de auto hebben gekocht met arkamys (dus zonder Harman Kardon).. Hoe is het geluid? Zit er eigenlijk wel een subwoofer in?

Ik zit op dit moment te twijfelen tussen 4 opties:

Either de Techno met alleen de advanced driving assist en warmtepomp, die snel geleverd kan worden.
Of de techno met advanced driving assist + augmented vision (ik denk dat die spiegel toch wel handig kan zijn omdat het zicht achteruit zo beperkt is, zeker met inparkeren zie ik hier voordeel in)

en dan uiteindelijk bovengenoemde modellen, maar dan mét harman kardon.

Wie kan mij hun mening/ervaringen vertellen over Harman Kardon en de augmented vision pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
Edje040 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:13:
[...]

Das nogal een geluidje... hopelijk wordt het met een update inderdaad verholpen. Denk je dat het met een 2-fase lader niet of minder zal zijn? De temperatuur zal immers minder hoog oplopen.
Zou kunnen maar ik vrees er voor.
Alleen al de airco opzetten als de wagen stilstaat, heb je dit geluid al.

[ Voor 9% gewijzigd door Lucantiek op 02-08-2022 18:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baaz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-08 15:53
K-4U schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:14:
Voor de mensen die de auto hebben gekocht met arkamys (dus zonder Harman Kardon).. Hoe is het geluid? Zit er eigenlijk wel een subwoofer in?

Either de Techno met alleen de advanced driving assist en warmtepomp, die snel geleverd kan worden.
Of de techno met advanced driving assist + augmented vision (ik denk dat die spiegel toch wel handig kan zijn omdat het zicht achteruit zo beperkt is, zeker met inparkeren zie ik hier voordeel in)

Wie kan mij hun mening/ervaringen vertellen over Harman Kardon en de augmented vision pack?
Een paar pagina’s terug heeft iemand hier al een mooi verslag van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan98
Ik krijg mijn data-abonnement maar niet geactiveerd. Ik heb wel al een “mijn Orange account” en heb daar al mijn auto via het VIN toegevoegd.

Alles in het Orange portaal is groen en ready to go, maar zoals je ziet blijft er 1 stap in mijn auto opgelicht, het activeren van het data-abonnement. Volgens de auto kan dit via My Renault, maar daar kan ik slechts een link naar het Orange portaal vinden, waar dus zoals in afbeelding hieronder volgens mij alles juist is ingesteld.

Iemand die dit wel voorelkaar heeft gekregen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jyc4CGjesnx0qX2AHlv6RTS-HWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWFLm2P6yuqVV0sPsHctOssI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wVMIQNvV2d2IuNmqoNchAGeRG7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uzd3PBEw6K0LeohjUodjT3NR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Dylan98 op 02-08-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Lucantiek schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:08:
[...]

Zou kunnen maar ik vrees er voor.
Alleen al de airco opzetten als de wagen stilstaat, heb je dit geluid al.
We wachten het dan maar af. Vandaag is de bestelling gedaan voor de Techno. Even geduld tot november en dan ga ik het ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-08 15:53
Edje040 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:06:
[...]

We wachten het dan maar af. Vandaag is de bestelling gedaan voor de Techno. Even geduld tot november en dan ga ik het ervaren.
Goedgelovig of heeft de dealer die datum al vastgesteld? Ik heb de mijne in maart besteld en die komt (als het goed is) pas in september. Dan zou jij na een veel latere besteltijd maar de helft van de tijd moeten wachten? 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emvee72

Ik heb geen digitale spiegel en mis het niet. Met de middelste hoofdsteun omlaag is het zicht voldoende, gelijk aan mijn vorige 3-serie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyco
Dylan98 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:01:
Ik krijg mijn data-abonnement maar niet geactiveerd. Ik heb wel al een “mijn Orange account” en heb daar al mijn auto via het VIN toegevoegd.

Alles in het Orange portaal is groen en ready to go, maar zoals je ziet blijft er 1 stap in mijn auto opgelicht, het activeren van het data-abonnement. Volgens de auto kan dit via My Renault, maar daar kan ik slechts een link naar het Orange portaal vinden, waar dus zoals in afbeelding hieronder volgens mij alles juist is ingesteld.

Iemand die dit wel voorelkaar heeft gekregen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, mij is het gelukt. Ik hoefde in de auto zelf niets aan te passen. Het duurde overigens wel even (een uur o.i.d.) voordat de auto de data had overgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyco
Zojuist ook slachtoffer geworden van een puberale linkerbuitenspiegel. Klapte bij het starten niet naar buiten en verstelde ook niet naar beneden bij het achteruitrijden. Uiteindelijk na een paar keer starten in ieder geval het uitklappen weer werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan98
tyco schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:29:
[...]

Ja, mij is het gelukt. Ik hoefde in de auto zelf niets aan te passen. Het duurde overigens wel even (een uur o.i.d.) voordat de auto de data had overgenomen
Hoe is het je gelukt, iets anders gedaan dan ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
Edje040 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:06:
[...]

Dat klinkt positief, weet je zeker dat hij al in november geleverd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvrnd
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2024
Dylan98 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:01:

Alles in het Orange portaal is groen en ready to go, maar zoals je ziet blijft er 1 stap in mijn auto opgelicht, het activeren van het data-abonnement.
Hoe zit dat eigenlijk met het abonnement? Voor hoeveel jaar is dat inclusief? En voor hoeveel GB?

Op de website van een dealer lees ik gratis data abonnement voor vijf jaar, maar de dealer zei van het weekend 1 jaar (wist die ook niet zeker): https://www.terwolderenau...s/megane-e-tech-electric/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyco
Dylan98 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:42:
[...]

Hoe is het je gelukt, iets anders gedaan dan ik?
Nee, exact hetzelfde. Account aangemaakt op de site (die ik vond op dit forum) en VIN-nummer ingevuld. Daarna afgewacht en uiteindelijk werkte het. Het werkte alleen niet binnen 5 minuten, ging best wat tijd overheen. Ik kan je alleen niet vertellen hoeveel, want ik deed het tussen de bedrijven door op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyco
cvrnd schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 23:16:
[...]

Hoe zit dat eigenlijk met het abonnement? Voor hoeveel jaar is dat inclusief? En voor hoeveel GB?

Op de website van een dealer lees ik gratis data abonnement voor vijf jaar, maar de dealer zei van het weekend 1 jaar (wist die ook niet zeker): https://www.terwolderenau...s/megane-e-tech-electric/
Volgens mij krijg je de eerste 3gb voor de eerste 6 maanden gratis. Althans, dat is wat je aan de auto kan toevoegen als je een account aanmaakt op Orange. Of die hoeveelheid overeenkomt met waar je recht op hebt, weet ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylan98
cvrnd schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 23:16:
[...]

Beetje scrollen door de websites van de Megane en de Orange pagina op Renault kom je al snel tegen. Volgens mij krijg je:

- Iets van 5 jaar Google services (live maps data etc.)

- Iets van 5 jaar Renault Connected Services (de app waarin je de auto live kan tracken en tweaken zoals laadtijden instellen, verlichting of airconditioning activeren enzo.)

- En je krijgt 3gb Orange Pre-Paid data die 6 maanden geldig is, wanneer je dit dus niet gebruikt binnen 6 maanden dan ben je het kwijt.

Raar concept, maar helaas werkt het zo.

Of je koopt veel gb’s tegen een lager tarief per gb, waar een grote kans in zit dat je ze niet op krijgt en dan dus alles kwijt bent na 6 maanden. Goedkoop wordt duurkoop concept.

Of je betaald heel veel voor steeds een beetje data, met als nadeel dat je om de maand steeds de creditcard kan trekken omdat je data handmatig moet kopen in de Orange portal, dikke bummer! (En ja… je kan alleen met creditcard betalen)

Oja of je gebruikt gewoon je ordinaire hotspot, maar ik moet daarvoor elke keer bij het instappen naar de instellingen van mijn telefoon en vervolgens naar persoonlijke hotspot. Ook al staat deze standaard altijd aan, pas op het moment dat ik deze instelling in duik krijgt de Megane verbinding met mijn iPhone. Werkt gewoon niet echt lekker.

Ik wil zelf een beetje testen wat dat Spotify onderweg verbruikt met Orange Data. Moet het wel even gaan werken…

Als dat meevalt dan weet ik in ieder geval hoe ik mijn data onderweg ga regelen :).

Conclusie: het blijft vooralsnog kiezen tussen irritant en irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylan98
tyco schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:31:
Zojuist ook slachtoffer geworden van een puberale linkerbuitenspiegel. Klapte bij het starten niet naar buiten en verstelde ook niet naar beneden bij het achteruitrijden. Uiteindelijk na een paar keer starten in ieder geval het uitklappen weer werkend gekregen.
Ik vraag mij af, rijd je een techno of een iconic en met of zonder augmented vision? Ik heb een Techno met advanced drive assist, maar mijn spiegels kantelen sinds moment 1 niet naar beneden. Volgens mij een functie voor enkel Augmented Vision vermoed ik.

Leuk voor de heb, maar uiteindelijk ros je hem toch in 1 haal het vak in haha. Althans, ik wel :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
Spotify op de hoogste bitrate is 2,4mb per minuut. Oftewel 21 uur spotify. Die databundel houdt dus niet over. (Kan je nagaan wat een uurtje YouTube op HD doet).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan98
Rene schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 00:14:
Spotify op de hoogste bitrate is 2,4mb per minuut. Oftewel 21 uur spotify. Die databundel houdt dus niet over. (Kan je nagaan wat een uurtje YouTube op HD doet).
Wel handig als ik dan tijdens het rijden nog even zoek naar mijn hotspot terwijl spotify al direct afspeelt zonder irritante storingsmeldingen haha :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arbo
  • Laatst online: 12-10-2022
Dylan98 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 23:53:
[...]

Beetje scrollen door de websites van de Megane en de Orange pagina op Renault kom je al snel tegen. Volgens mij krijg je:

- Iets van 5 jaar Google services (live maps data etc.)

- Iets van 5 jaar Renault Connected Services (de app waarin je de auto live kan tracken en tweaken zoals laadtijden instellen, verlichting of airconditioning activeren enzo.)

- En je krijgt 3gb Orange Pre-Paid data die 6 maanden geldig is, wanneer je dit dus niet gebruikt binnen 6 maanden dan ben je het kwijt.

Raar concept, maar helaas werkt het zo.

Of je koopt veel gb’s tegen een lager tarief per gb, waar een grote kans in zit dat je ze niet op krijgt en dan dus alles kwijt bent na 6 maanden. Goedkoop wordt duurkoop concept.

Of je betaald heel veel voor steeds een beetje data, met als nadeel dat je om de maand steeds de creditcard kan trekken omdat je data handmatig moet kopen in de Orange portal, dikke bummer! (En ja… je kan alleen met creditcard betalen)

Oja of je gebruikt gewoon je ordinaire hotspot, maar ik moet daarvoor elke keer bij het instappen naar de instellingen van mijn telefoon en vervolgens naar persoonlijke hotspot. Ook al staat deze standaard altijd aan, pas op het moment dat ik deze instelling in duik krijgt de Megane verbinding met mijn iPhone. Werkt gewoon niet echt lekker.

Ik wil zelf een beetje testen wat dat Spotify onderweg verbruikt met Orange Data. Moet het wel even gaan werken…

Als dat meevalt dan weet ik in ieder geval hoe ik mijn data onderweg ga regelen :).

Conclusie: het blijft vooralsnog kiezen tussen irritant en irritant.
Waar heb je de data eigenlijk voor nodig als Google Maps 5 jaar lang ge-update blijft en de live verkeers situatie meeneemt in de routes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyco
Dylan98 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 23:56:
[...]

Ik vraag mij af, rijd je een techno of een iconic en met of zonder augmented vision? Ik heb een Techno met advanced drive assist, maar mijn spiegels kantelen sinds moment 1 niet naar beneden. Volgens mij een functie voor enkel Augmented Vision vermoed ik.

Leuk voor de heb, maar uiteindelijk ros je hem toch in 1 haal het vak in haha. Althans, ik wel :p.
Iconic zonder augmented vision.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
Baaz schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:58:
[...]

Goedgelovig of heeft de dealer die datum al vastgesteld? Ik heb de mijne in maart besteld en die komt (als het goed is) pas in september. Dan zou jij na een veel latere besteltijd maar de helft van de tijd moeten wachten? 7(8)7
De dealer had er meerdere in bestelling staan (sinds een langere tijd). Daar heb ik er eentje van uitgekozen. Het is dus niet zo dat de bestelling voor de productie nu pas gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
K-4U schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:50:
[...]

Dat klinkt positief, weet je zeker dat hij al in november geleverd kan worden?
Ja, de auto die ik gekozen heb stond al in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Wat is snel?

Lees dat veel dealers op voorhand beloven dat hun pre-bestellingen in oktober geleverd zullen worden (was eerst september maar dat terzijde) maar als ik zo om me heen lees op andere (ook buitenlandse) fora zie je dat er geen touw aan vast te knopen is qua levertijden.

Welke dealer is het trouwens?
Edje040 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:27:
[...]

De dealer had er meerdere in bestelling staan (sinds een langere tijd). Daar heb ik er eentje van uitgekozen. Het is dus niet zo dat de bestelling voor de productie nu pas gedaan is.
Ben ook hier benieuwd naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
Zjanzjak schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:26:
[...]

Wat is snel?

[...]

Snel being "Q4"

Dealer is onbekend, het is via leaseplan.
Maar het is in ieder geval een levertijd indicatie.
Ik heb bij Bochane Arnhem ook een offerte laten opstellen voor het duurdere model, daar heb ik gisteren nog even een mailtje achteraan gestuurd wat een indicatie zou zijn voor levertijden bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-4U
Edje040 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:30:
[...]

Ja, de auto die ik gekozen heb stond al in bestelling.
Ahhh dat klinkt logisch. Ik probeer enige indicatie te krijgen over levertijden om mij te laten helpen kiezen tussen een aantal edities.

Leaseplan bied een Techno met alleen advanced driving assist (en warmtepomp) aan voor levering in "q4".
Dat is in ieder geval een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Zjanzjak schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:26:
[...]

Wat is snel?

Lees dat veel dealers op voorhand beloven dat hun pre-bestellingen in oktober geleverd zullen worden (was eerst september maar dat terzijde) maar als ik zo om me heen lees op andere (ook buitenlandse) fora zie je dat er geen touw aan vast te knopen is qua levertijden.

[...]

Ben ook hier benieuwd naar de dealer.
In mijn geval is de dealer Stern. Zij hebben er meerdere in bestellingen staan. Ik heb de leasemaatschappij gevraagd contact op te nemen met Stern. Dat hebben ze gedaan en de auto is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:08
Arbo schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 02:36:
[...]

Waar heb je de data eigenlijk voor nodig als Google Maps 5 jaar lang ge-update blijft en de live verkeers situatie meeneemt in de routes?
Hoe denk je dat die updates en verkeersinfo in je auto komen? Juist, ja, via die dataverbinding.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myagi82
  • Laatst online: 03-08-2022
Mootje86 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:02:
[...]

Als hij niet geleverd word in September ga ik kijken of ze dan tijdelijk een Renault Zoe kunnen regelen. Want dit kan echt niet, constant uitstellen. Het rare is dat er klanten zijn die veel later hebben besteld en nu wel hun Megane hebben gekregen. 8)7
Vanmorgen ben ik gebeld door Renault Nederland, die blijven zich verschuilen achter de tekorten aan onderdelen etc. Ik heb zelf de Megane Iconic met beide pakketten, all seasons en warmtepomp besteld. Ik ken wat mensen die dezelfde specs hebben op hun Megane hebben besteld. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je dit vreemd vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BliXem
Nou, eindelijk goed nieuws beste mensen! Ik heb een full option (iconic) besteld eind februari en ik ontvang zojuist een melding vanuit mijn dealer dat de auto geproduceerd is. Binnen een paar weken zou die dan ook bij de garage moeten staan.
En verdomd, ik kan de wagen toevoegen in de Renault app.

Hopelijk zijn de mensen die de wagen in en voor februari hebben besteld dan ook aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gersmolders
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-08 11:31
Hoop doet leven, zoals eerder vermeld heb ik de techno 28 december 2020 besteld, gisteren bericht gehad dat hij misschien in oktober geleverd wordt, met de nadruk op MISSCHIEN! wat een zooitje bij Renault!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gersmolders
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-08 11:31
Foutje,bestelling was in de Dec 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_oost
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Wiba schreef op zondag 3 juli 2022 @ 22:21:
[...]

Heb je die dubbele bodem gelijk mee besteld of elders aangekocht?
Sorry voor de late reactie...

Week voor levering besteld bij de dealer als losse accessoire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinus_oost
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Majesty schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:40:
[...]

Dank voor je uitgebreide reactie! De keuze was een paar maanden terug al (blind) gemaakt en m'n proefrit heb ik in een H&K auto gedaan, dus het was puur interesse. Goed om te horen dat het in ieder geval een upgrade tov m'n Aygo (uit 2009 hier, die ik maximaal een 2/10 zou geven overigens) is, maar ik had niet anders verwacht.
De H&K versie was ik zelf ook voor gegaan, maar door de (voor mij belangrijkere) opties kwam ik al precies op 45k uit, dus die ging er helaas niet meer bij (model dat ik nu heb gekocht, kost inmiddels al 47k overigens). Hopelijk valt er nog wat te tweaken met de equalizer dan :).
Of je gaat naar een goede auto audiospecialist en laat er een subwoofer inzetten van b.v. Pioneer.
Dat had ik in mijn vorige auto ook laten doen. en was een verademing..

Overigens hier wel voor de HK gekozen omdat audiosysteem in de auto voor mij een heeel belangrijk punt is. en ik ben zeer tevreden met het Harman Kardon systeem in de Megane. 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddet22
  • Laatst online: 04-01-2023
27 mei besteld en de voorlopige productiedatum van nu is 3 november met levering op 8 november. Hopelijk blijft het zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronald1963
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-08-2023
Rene schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 00:14:
Bitrate is geen byterate, instinkertje van in theorie een factor 8
“ With the default setting on Spotify, you will be using about 2MB+ of data per every three minute song, amounting to around 40MB per hour. The amount of data you use is dependent on the quality of the music you are streaming, with higher quality eating away more data.”
Wat dan 150 uur zou zijn.
Mormaal gaat Spotify op mobiel verder omlaag en je zou t ook kunnen instellen. Maar of dat op de Megane kan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald1963
guido66 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:39:
[...]

Hoe denk je dat die updates en verkeersinfo in je auto komen? Juist, ja, via die dataverbinding.
😅🤣😂🙃🫢🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronald1963
Edje040 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 00:15:
[...]

Zijn er meer mensen die een negatieve ervaring hebben met de assistentie systemen? Ik vind het plots remmen op de snelweg toch wel een serieus dingetje..
Tja, is niet zozeer een Renault dingetje dan wel dan dat uberhaupt dat zelfrijdend gewoon nog niet goed kan. Gelukkig kan mn BMW alleen signaleren en niet ingrijpen, anders had die t ook. Zie t als een extraatje waar je de controle aan overgeeft maar niet perfect is. Je kunt ook gewoon has bijgeven als je t er niet mee eens bent.
Maar…
Dankzij overtheairupdates zou t gefinetuned kunnen worden
En opties om dingen niet steeda bij starten uit te hoeven zetten zolang t niet perfect is, zou ook niet verkeerd zijn
Nou maar hopen dat Renault dat gaat dóen🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-09 15:49

JanAd

Wind’s howling

ronald1963 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:34:
[...]

Tja, is niet zozeer een Renault dingetje dan wel dan dat uberhaupt dat zelfrijdend gewoon nog niet goed kan. Gelukkig kan mn BMW alleen signaleren en niet ingrijpen, anders had die t ook. Zie t als een extraatje waar je de controle aan overgeeft maar niet perfect is. Je kunt ook gewoon has bijgeven als je t er niet mee eens bent.
Maar…
Dankzij overtheairupdates zou t gefinetuned kunnen worden
En opties om dingen niet steeda bij starten uit te hoeven zetten zolang t niet perfect is, zou ook niet verkeerd zijn
Nou maar hopen dat Renault dat gaat dóen🙏🏻
Is dat een onderdeel van de Active Driver Assist? Ik heb bv de Techno besteld met oa Parking pack 2 (in NL de pack augmented vision). Daar staat ADA niet vermeld.

Nuja, ik gebruik op de (snel)weg enkel de Limiter, nooit de Cruisecontrol. Heb je dan ook last van dat plotse remmen? Ik vermoed van niet. :)

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Ik lees zojuist op de NL Facebook pagina van de Mégane e-tech dat alle leveringen zijn geblokkeerd. Blijkbaar geven snelladers problemen met auto's zonder warmtepomp. Blijkbaar serieus genoeg om dus alles te blokkeren..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrianV
  • Laatst online: 10-09 20:34
Edje040 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:58:
Ik lees zojuist op de NL Facebook pagina van de Mégane e-tech dat alle leveringen zijn geblokkeerd. Blijkbaar geven snelladers problemen met auto's zonder warmtepomp. Blijkbaar serieus genoeg om dus alles te blokkeren..
Facebook is in mijn ogen niet een betrouwbare bron als het gaat om informatie. Zolang er niks gecommuniceerd wordt vanuit Renault en Renault Nederland neem ik zulke berichten met een gezonde dosis korrels zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:25
ronald1963 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:22:
[...]

Bitrate is geen byterate, instinkertje van in theorie een factor 8
“ With the default setting on Spotify, you will be using about 2MB+ of data per every three minute song, amounting to around 40MB per hour. The amount of data you use is dependent on the quality of the music you are streaming, with higher quality eating away more data.”
Wat dan 150 uur zou zijn.
Mormaal gaat Spotify op mobiel verder omlaag en je zou t ook kunnen instellen. Maar of dat op de Megane kan????
Volgens mij stink jij in het rekensommetje ;)

High quality Spotify= 320kbit/s = 0,04mb/s (320/8)
0,04*60 = 2,4 mb/minuut

Jouw voorbeeld gaat uit van normale kwaliteit (96kbit/s) welke inderdaad ca 2,1 mb per 3 minuten is.

We hebben dus allebei gelijk! Maar ik kan je niet voorstellen dat je de kwaliteit op normaal zet ipv hoge kwaliteit.

Voor wat betreft je andere vraag: je kan geen offline playlisten opslaan op AAOS. Wellicht dat dit later komt.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
BrianV schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:39:
[...]

Facebook is in mijn ogen niet een betrouwbare bron als het gaat om informatie. Zolang er niks gecommuniceerd wordt vanuit Renault en Renault Nederland neem ik zulke berichten met een gezonde dosis korrels zout.
Waar de melder het vandaan heeft weet ik ook niet. Hopelijk valt het mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrianV
Edje040 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:15:
[...]

Waar de melder het vandaan heeft weet ik ook niet. Hopelijk valt het mee.
Als je niet zeker ben van de bron dan heeft het verspreiden van nep informatie geen enkele nut. Hier op Tweakers verwachten de meesten onderbouwde informatie bronnen die gebaseerd zijn op de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Niemand die even op het forum dan vraagt om de bron van het verhaal? :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dylan98
Ik ben er sinds gisteren eigenlijk al uit hoe het trillende pedaal tot stand komt, en het is eigenlijk super makkelijk te triggeren / forceren. Ik heb ondertussen met meerdere “Megane vrienden” ingecheckt. Het geluid en getik is echt bizar en niet te missen wanneer je onderstaande uitvoert in de Megane. Ook de bijrijder en passagiers op de achterbank kunnen het horen / voelen.

Je hebt 3 dingen nodig om het tikkende / trillende pedaal luid en fors aanwezig te forceren:

1. De regeneratie mode moet maximaal worden ingesteld om het geluid en getik maximaal te voelen / horen.
2. Probeer de auto zo stil mogelijk te krijgen, geen airco, ramen dicht, speakers op stil, partner op stil :p.
3. Tik op de “view” knop op het stuurwiel totdat je het scherm te pakken hebt met twee meters / indicatoren. Namelijk de view met een indicator voor jouw huidige snelheid en een indicator van jouw huidige vermogen / regeneratie niveau (in %). Dat is dat metertje dat rood kleurt wanneer je flink gas geeft, of blauw uitslaat wanneer je het “gaspedaal” loslaat en de regeneratieve remmen laat werken.

Als bovenstaande allemaal check is, dan kun je het volgende uitvoeren:

- Probeer stapvoets (tussen de 10-17 km/u) met de Megane te rijden.
- Probeer tijdens het stapvoets rijden met de Megane het vermogen / regeneratie metertje rond de 0 waarde te houden.

Wanneer je dit doet zul je telkens merken dat het pedaal tikt op het moment dat je de 0 waarde kruist (van opwekken naar verbruiken van energie en de andere kant op), tot wel 20 tikken in 5 seconden.

Wanneer je echt goed op de 0 waarde blijft rijden dan hoef je niet eens je best te doen om het tikken te horen / voelen.

Et voìla, het tikken is vanaf nu dus ook visueel te herkennen ;).

Ondertussen ook bevestiging gehad van Renault dat dit klopt en dat ze hier wat aan gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babtvt
  • Laatst online: 06:16
Inderdaad precies rond het omslagpunt ontstaat het. Het viel mij bij meerdere verkeerssituaties op.

File rijden (inderdaad de snelheid die je hierboven vermeld.)
Op de dijk rijden met veel bochten waar je steeds rijd op het randje van versnellen en afremmen.
Stadsverkeer met veel optrekken en remmen.
In drukte richting rotondes waarbij je ook rond een korte periode op het omslagpunt rijd.

En daarbij kun je het ook visueel zien aan het rempedaal. Je ziet het rempedaal bewegen, en het lijkt of die beweging wordt doorgegeven, wat het tikken tot gevolg heeft.

Volvo C40 Recharge Single motor Plus MY23, 19" all seasons, warmtepomp, getint glas, trekhaak, Silver Dawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
BrianV schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:12:
[...]

Als je niet zeker ben van de bron dan heeft het verspreiden van nep informatie geen enkele nut. Hier op Tweakers verwachten de meesten onderbouwde informatie bronnen die gebaseerd zijn op de waarheid.
Het blijkt gemeld te zijn door een dealer in Frankrijk. Nu je zin? Ik benoem wat ik gelezen heb. Wat jij er mee doet moet je zelf weten maar hou op met zo'n toontje tegen mij alsjeblief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emvee72
Zjanzjak schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:55:
Niemand die even op het forum dan vraagt om de bron van het verhaal? :D
https://forums.automobile...percharge-45777/#comments
en
https://www.frandroid.com...t-apres-une-charge-rapide

[ Voor 20% gewijzigd door emvee72 op 06-08-2022 08:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrianV
Edje040 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:02:
[...]

Het blijkt gemeld te zijn door een dealer in Frankrijk. Nu je zin? Ik benoem wat ik gelezen heb. Wat jij er mee doet moet je zelf weten maar hou op met zo'n toontje tegen mij alsjeblief.
Het gaat er niet om of ik mijn zin krijg of niet. Het is belangrijk dat je het verschil begrijpt tussen een kwalitatieve forum als tweakers niet vervuild met ‘Facebook nieuws’.

Laten we vanaf nu weer praten over de Megane e-tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Dank!

Het is (voor mij iig) wat waardevoller om de zaken vanaf, of dichtbij, de bron te lezen dan via via.

Voor zover ik gelezen heb via deze links gaat het dus om een handjevol gevallen, ook lees ik dat mensen met dezelfde setting Megane, en zijn wezen snelladen, geen problemen hebben ondervonden.

Lees niets officieels vanuit Renault, dus aangaande een blokkade hou ik persoonlijk een slag om de arm.

Wel lees ik links en rechts dat de fabriek in Douai vanwege vakantie 3 weken gesloten is, wat aannemelijk klinkt (maar persoonlijk denk ik het er het mijne van) maar ook dat kan ik nergens officieel vanuit Renault vinden.
Maar misschien dat daar een causaal verband tussen zit.

Hoe dan ook, wel interessant om dit in de gaten te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Dylan98 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 01:13:
Ik ben er sinds gisteren eigenlijk al uit hoe het trillende pedaal tot stand komt, en het is eigenlijk super makkelijk te triggeren / forceren. Ik heb ondertussen met meerdere “Megane vrienden” ingecheckt. Het geluid en getik is echt bizar en niet te missen wanneer je onderstaande uitvoert in de Megane. Ook de bijrijder en passagiers op de achterbank kunnen het horen / voelen.

Je hebt 3 dingen nodig om het tikkende / trillende pedaal luid en fors aanwezig te forceren:

1. De regeneratie mode moet maximaal worden ingesteld om het geluid en getik maximaal te voelen / horen.
2. Probeer de auto zo stil mogelijk te krijgen, geen airco, ramen dicht, speakers op stil, partner op stil :p.
3. Tik op de “view” knop op het stuurwiel totdat je het scherm te pakken hebt met twee meters / indicatoren. Namelijk de view met een indicator voor jouw huidige snelheid en een indicator van jouw huidige vermogen / regeneratie niveau (in %). Dat is dat metertje dat rood kleurt wanneer je flink gas geeft, of blauw uitslaat wanneer je het “gaspedaal” loslaat en de regeneratieve remmen laat werken.

- Probeer tijdens het stapvoets rijden met de Megane het vermogen / regeneratie metertje rond de 0 waarde te houden.

Wanneer je dit doet zul je telkens merken dat het pedaal tikt op het moment dat je de 0 waarde kruist (van opwekken naar verbruiken van energie en de andere kant op), tot wel 20 tikken in 5 seconden.

Wanneer je echt goed op de 0 waarde blijft rijden dan hoef je niet eens je best te doen om het tikken te horen / voelen.

Ondertussen ook bevestiging gehad van Renault dat dit klopt en dat ze hier wat aan gaan doen!
Ik had deze voormiddag nog een testrit tegoed. Ik heb dit even op een grote parking geprobeerd maar ik heb niks gevoeld. Ook tijdens de rit van een dik half uurtje (secundaire wegen en een paar dorpskernen) geen enkel tikje gevoeld in de pedalen.

Verder zeer tevreden over de auto.
Ik had precies wel het gevoel dat je met hogere regeneratie ook harder op het gaspedaal moest duwen in Comfort mode, dat voelde wat vreemd aan. (ik ben wel helemaal geen EV gewoon).

De achteruitkijkspiegel in camera modus is wennen, ik betwijfel of ik dat veel ga opzetten. Je ogen moeten telkens even opnieuw ‘focussen’ als je tussen de spiegels heen en weer kijkt.

Het rijden op die regeneratie paddels vond ik wel erg leuk, je stopt niet helemaal maar toch echt bijna. Het ‘kruipen’ van de auto als je alle pedalen gewoon los laat lijkt af te hangen van hoe de regeneratie staat. Op Max kruipt de auto niet, op minimum een beetje. Maar lang niet zoveel als de Mini Cooper PHEV van mijn vriendin.

Geluid van de HK speakers is echt fantastisch, komende van Focal Audio nu in m’n Clio. _/-\o_

Nuja, ik heb totaal geen ervaring met EV’s en ik heb in m’n half uurtje vooral genoten van de rit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michie
  • Laatst online: 12-01-2024
Dylan98 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 01:13:

Dus zolang je de flippers alleen aan doet als je wilt gaan remmen is er niks aan hand begrijp ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan98
michie schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:28:
[...]

Dus zolang je de flippers alleen aan doet als je wilt gaan remmen is er niks aan hand begrijp ik ?
Dat klopt, alleen zal dit je eco-stand niet ten goede komen als je bijvoorbeeld lichtelijk helling afwaarts rijdt. Dan rem je niet, maar dan mis je dus wel een stukje regeneratie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan98
JanAd schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:25:
[...]

Ik had deze voormiddag nog een testrit tegoed. Ik heb dit even op een grote parking geprobeerd maar ik heb niks gevoeld. Ook tijdens de rit van een dik half uurtje (secundaire wegen en een paar dorpskernen) geen enkel tikje gevoeld in de pedalen.

Verder zeer tevreden over de auto.
Ik had precies wel het gevoel dat je met hogere regeneratie ook harder op het gaspedaal moest duwen in Comfort mode, dat voelde wat vreemd aan. (ik ben wel helemaal geen EV gewoon).

De achteruitkijkspiegel in camera modus is wennen, ik betwijfel of ik dat veel ga opzetten. Je ogen moeten telkens even opnieuw ‘focussen’ als je tussen de spiegels heen en weer kijkt.

Het rijden op die regeneratie paddels vond ik wel erg leuk, je stopt niet helemaal maar toch echt bijna. Het ‘kruipen’ van de auto als je alle pedalen gewoon los laat lijkt af te hangen van hoe de regeneratie staat. Op Max kruipt de auto niet, op minimum een beetje. Maar lang niet zoveel als de Mini Cooper PHEV van mijn vriendin.

Geluid van de HK speakers is echt fantastisch, komende van Focal Audio nu in m’n Clio. _/-\o_

Nuja, ik heb totaal geen ervaring met EV’s en ik heb in m’n half uurtje vooral genoten van de rit ;)
Bij welke dealer en in welke uitvoering, kleur en eventueel kenteken heb je de proefrit gemaakt?

Dan rijd ik van de week even langs samen met een maatje van mij van Renault, dan gaan we het ook even testen, dat kan weer nieuwe inzichten geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Dylan98 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:41:
[...]

Bij welke dealer en in welke uitvoering, kleur en eventueel kenteken heb je de proefrit gemaakt?

Dan rijd ik van de week even langs samen met een maatje van mij van Renault, dan gaan we het ook even testen, dat kan weer nieuwe inzichten geven :).
Bij Van Trier, Sint Job In’t Goor, België.
Het was een rafale grijze EV60 Techno.

Ze hebben er maar eentje voor testritten daar en er staat een identieke demo Megane in de toonzaal.
Weet wel niet of je zonder afspraak daar gewoon mee mag komen rijden ;)
Ik heb de mijne daar besteld voordat ze de platen hadden voor de testwagen. Ik had dus een ritje tegoed, ik ben dat vandaag pas gaan verzilveren (op afspraak).

Ik heb het maar vluchtig getest omdat ik uw post gelezen had. Ik heb vooral een route gedaan die ik dagelijks voor m’n werk doe en ik heb verder helemaal niks gemerkt aan de pedalen.
Muziek stond wel luid, maar da’s bij mij altijd >:)

Edit: ik heb wel veel met de flippers gespeeld onderweg, maar ik heb ze nooit in de zwaarste stand laten staan omdat je dan precies meer druk moest zetten op het gaspedaal. Mss speelt dat tijdens het rijden mee? Ik had meestal de lichtste stand op staan, maar zeker niet ‘af’.

[ Voor 11% gewijzigd door JanAd op 06-08-2022 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyco
De zwaarste regeneratiestand gebruik ik alleen als ik moet afremmen voor een stoplicht o.i.d. (scheelt me een rempedaal, ik ben lui). Ik vind de zwaarste stand namelijk oncomfortabel om te gebruiken in andere verkeerssituaties. De tweede (middelste) stand is voor mij tot nu toe de sweet-spot. De regeneratie remt je af tot ca. 10 km/h. Voor het laatste stukje moet je toch echt zelf aan de bak 🥱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Nu online
Zjanzjak schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:18:
[...]

Dank!

Het is (voor mij iig) wat waardevoller om de zaken vanaf, of dichtbij, de bron te lezen dan via via.

Voor zover ik gelezen heb via deze links gaat het dus om een handjevol gevallen, ook lees ik dat mensen met dezelfde setting Megane, en zijn wezen snelladen, geen problemen hebben ondervonden.

Lees niets officieels vanuit Renault, dus aangaande een blokkade hou ik persoonlijk een slag om de arm.

Wel lees ik links en rechts dat de fabriek in Douai vanwege vakantie 3 weken gesloten is, wat aannemelijk klinkt (maar persoonlijk denk ik het er het mijne van) maar ook dat kan ik nergens officieel vanuit Renault vinden.
Maar misschien dat daar een causaal verband tussen zit.

Hoe dan ook, wel interessant om dit in de gaten te houden.
Hier een soort van opsomming van alles maar voor de rest nog steeds niets bekend;

https://california18.com/...a-fast-charge/6089652022/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arbo
  • Laatst online: 12-10-2022
guido66 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:39:
[...]

Nee, dat is dus niet zo.
De data voor Google maps etc zit standaard 5 jaar bij een nieuwe Mégane. Dat gaat via de SIM card die al in de auto zit voor oa de SOS functie.
Wil je internet aan boord voor bv de vivaldi browser dan moet je een “extra” data verbinding regelen via bv hotspot van je telefoon.
Pagina: 1 ... 11 ... 98 Laatste