NemesisBE schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:42:
Probleem met het laden aan een publieke laadpaal van Totalenergies (Alfen 22kwh paal):
Vorige week al eens voorgehad en nu weer: als ik m'n auto inplug aan de publieke laadpaal, begint die niet automatisch te laden, maar blijft het zandlopertje op de paal branden. Auto staat niet ingesteld op uitgesteld laden ofzo. Heb gisteren nog aan een snellader gehangen en paar dagen geleden aan dezelfde laadpaal zonder problemen. Iemand een pasklaar antwoord?
Dit kan zoveel oorzaken hebben lastig om een pasklaar antwoord te fabriceren.
Het probleem kan zijn;
1.) de auto (vaak niet het geval)
2.) de pas/app i.c.m. het laadpunt
3.) het laadpunt
4.) de aanbieder van het laadpunt
5.) locatie laadpunt (sommige blijken dan toch niet openbaar te zijn maar 'privé' (been there, done that))
6.) de kabel
7.) de handelswijze (eerst auto aansluiten, dan laadpunt, andersom, of eerst pas aan paal en dan de boel aansluiten en daar ook weer de keuze om het andersom te doen)
als het ware schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:21:
beetje raar, mijn vrouw stond afgelopen zaterdag nacht om een uur of 1 bij fastnet bij echt op te laden, normaal gesproken is dat met 10 minuten meer dan genoeg om thuis te komen.
Maar deze keer wilde het niet en duurde het ruim een half uur om er 20% bij te krijgen.
Er stond verder maar 1 auto op te laden, en deze vertrok halverwege.
Geen idee waarom het zo langzaam ging.
Met hoeveel procent kwam ze aan?
Was er voorverwarmd?
Hoe lang had ze er voor gereden voordat ze bij FastNed was?
Was ze geswitcht naar een ander laadpunt (doe ik soms bij Tesla SUC's als ik vind dat het te langzaam gaat)?
[
Voor 25% gewijzigd door
Zjanzjak op 09-12-2024 11:01
]