Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 89 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:59
ErmeSloeber schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:16:
Toch blijft het balkje rood en blijft de fan in de app draaien.
mschakel schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:34:
Er zijn problemen bij Renault waardoor de app niet meer verbind met de auto.
Naast dat er al een goede week problemen zijn met de app an sich staat dit er toch los van.

Het is een bekende bug, oplossing is om in de auto te gaan, daarin via het multimedia systeem een (kort) programma voor verwarming in te stellen, dit programma helemaal te laten draaien, tot het dus klaar is.
Als het dan goed is, normaliseert daarna de boel weer in je app (vergeet uiteraard niet je app te verversen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Precies wat @Zjanzjak zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErmeSloeber
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-01 10:11
Dank @Zjanzjak voor je reactie.
Ik zal in het weekend jouw oplossing uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenriL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 17:04
Voor de mensen die issues hebben met Google Maps. Ik kreeg door om 3 apps gedwongen te stoppen en cache te legen.

‘Google Assistant’
‘Google Automotive App Host’
‘Google Maps’

Of

Het scherm aan uit knopje 10sec ingedrukthouden, forceert een respring zoals op je telefoon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2az9D4-5UqVYIWulHHZykq6-c_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bph7lsvAvoiewEA9orqNiiXr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Wat betreft de communicatie problemen met de app, via Kelec kan ik de auto weer benaderen (gisteren) en sinds vandaag ook weer via de Renault app.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
The Wizard schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:11:
Wat betreft de communicatie problemen met de app, via Kelec kan ik de auto weer benaderen (gisteren) en sinds vandaag ook weer via de Renault app.
Was bij mij ook in orde rond de tijd dat jij deze post plaatste maar nu is het weer mis. _O-

Ach ja, we overleven het wel, de auto rijdt er niet minder lekker door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErmeSloeber
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-01 10:11
@Zjanzjak Ik heb vanmiddag in de auto een kort programma verwarming ingesteld. Nadien was het euvel verdwenen op de app.
Dank,weer wat geleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
adinsx schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:05:
Klopt. Binnenkort volgt nog een video met uitreiking van die goodies O-)
adinsx schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:09:
Ik ga er binnenkort achterkomen :+
Aha, nu snap ik dit beter !

YouTube: VERRASSING! - Roadtrip per RENAULT 5 door Nederland - RENAULT 5 DECE...

Vanaf 06:40 zie ik een hele bekende Megane. ;)

Feli man!
Wel jaloers hoor. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
Haha, ja ik kon niet wat verklappen natuurlijk. Nu is het wel zo dat de R5 niet in overdaad aanwezig is in Nederland (eerder een tekort) dus ik moet even afwachten wanneer het ingepland wordt. Of zal ik meteen maar voorstellen een A290 in te plannen als de R5 lastig is ;)

Dezelfde aandrijflijn in een sportievere verpakking lijkt me ook wel wat en doet vast mijn oude Clio II RS182 en Megane II RS230 F1-R26 tijden herleven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
adinsx schreef op donderdag 5 december 2024 @ 18:59:
Of zal ik meteen maar voorstellen een A290 in te plannen als de R5 lastig is ;)
Niet geschoten is altijd mis zeg ik altijd, wie weet. :P

De A290 zou deze maand bij de Alpine dealer (Stam te Soest, ook Renault dus) staan voor testritten is de bedoeling. Ik ben dan ook van de partij als dat zo is.
Alleen zal ik em helaas niet 5 dagen mogen houden denk ik zo haha.

Maar dat kom later vast in orde. 8)

Ander 'nieuws', sluit vanochtend de Megane aan, krijg ik sinds tijden ineens weer de pushmelding te zien!
Wonderbaarlijk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visje99
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-06 10:19
Nee, dat nog niet. Behalve dan dat ik net weer op winterbanden ben gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerjer
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-08 11:04
mschakel schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:34:
@ErmeSloeber , zie mijn post. Er zijn problemen bij Renault waardoor de app niet meer verbind met de auto.
Dat verklaart wel een hoop haha, had ook al dagen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemesisBE
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11-06 21:48
Probleem met het laden aan een publieke laadpaal van Totalenergies (Alfen 22kwh paal):

Vorige week al eens voorgehad en nu weer: als ik m'n auto inplug aan de publieke laadpaal, begint die niet automatisch te laden, maar blijft het zandlopertje op de paal branden. Auto staat niet ingesteld op uitgesteld laden ofzo. Heb gisteren nog aan een snellader gehangen en paar dagen geleden aan dezelfde laadpaal zonder problemen. Iemand een pasklaar antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:47
Oke een flauw pasklaar antwoord, niet meer bij die laadpaal laden.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 08:41
beetje raar, mijn vrouw stond afgelopen zaterdag nacht om een uur of 1 bij fastnet bij echt op te laden, normaal gesproken is dat met 10 minuten meer dan genoeg om thuis te komen.
Maar deze keer wilde het niet en duurde het ruim een half uur om er 20% bij te krijgen.
Er stond verder maar 1 auto op te laden, en deze vertrok halverwege.

Geen idee waarom het zo langzaam ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
NemesisBE schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:42:
Probleem met het laden aan een publieke laadpaal van Totalenergies (Alfen 22kwh paal):

Vorige week al eens voorgehad en nu weer: als ik m'n auto inplug aan de publieke laadpaal, begint die niet automatisch te laden, maar blijft het zandlopertje op de paal branden. Auto staat niet ingesteld op uitgesteld laden ofzo. Heb gisteren nog aan een snellader gehangen en paar dagen geleden aan dezelfde laadpaal zonder problemen. Iemand een pasklaar antwoord?
Dit kan zoveel oorzaken hebben lastig om een pasklaar antwoord te fabriceren.

Het probleem kan zijn;

1.) de auto (vaak niet het geval)
2.) de pas/app i.c.m. het laadpunt
3.) het laadpunt
4.) de aanbieder van het laadpunt
5.) locatie laadpunt (sommige blijken dan toch niet openbaar te zijn maar 'privé' (been there, done that))
6.) de kabel
7.) de handelswijze (eerst auto aansluiten, dan laadpunt, andersom, of eerst pas aan paal en dan de boel aansluiten en daar ook weer de keuze om het andersom te doen)
als het ware schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:21:
beetje raar, mijn vrouw stond afgelopen zaterdag nacht om een uur of 1 bij fastnet bij echt op te laden, normaal gesproken is dat met 10 minuten meer dan genoeg om thuis te komen.
Maar deze keer wilde het niet en duurde het ruim een half uur om er 20% bij te krijgen.
Er stond verder maar 1 auto op te laden, en deze vertrok halverwege.

Geen idee waarom het zo langzaam ging.
Met hoeveel procent kwam ze aan?
Was er voorverwarmd?
Hoe lang had ze er voor gereden voordat ze bij FastNed was?
Was ze geswitcht naar een ander laadpunt (doe ik soms bij Tesla SUC's als ik vind dat het te langzaam gaat)?

[ Voor 25% gewijzigd door Zjanzjak op 09-12-2024 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Ik heb ook wel eens bij een Tesla laadstation gestaan en dat druppelde erin, van plek verwisseld idem dito, stonden maar een paar Tesla's te laden van de 20 stations. Naar een niet Tesla laadpaal gereden op zelfde terrein en de stroom vloog er in.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemesisBE
  • Laatst online: 11-06 21:48
Zjanzjak schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:55:
[...]

Dit kan zoveel oorzaken hebben lastig om een pasklaar antwoord te fabriceren.

Het probleem kan zijn;

1.) de auto (vaak niet het geval)
2.) de pas/app i.c.m. het laadpunt
3.) het laadpunt
4.) de aanbieder van het laadpunt
5.) locatie laadpunt (sommige blijken dan toch niet openbaar te zijn maar 'privé' (been there, done that))
6.) de kabel
7.) de handelswijze (eerst auto aansluiten, dan laadpunt, andersom, of eerst pas aan paal en dan de boel aansluiten en daar ook weer de keuze om het andersom te doen)
De openbare paal van TotalEnergies om de hoek waar ik em altijd aan oplaad. Altijd dezelfde werkwijze: kabel in auto, laadpas tegen paal, kabel in laadpaal. Dan hoor ik de laadpaal schakelen en start ie (meestal).
Ochtend erna ben ik dus gaan kijken. Auto was nog niks opgeladen, stond nog altijd op zandloper. Heb em unplugged en terug ingestoken en begon vlot te laden...
Heel gek. Had ook wel lastig geweest, had ik moeten gaan werken op locatie. Gelukkig thuiswerk gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Surfroy01 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:42:
Ik heb ook wel eens bij een Tesla laadstation gestaan en dat druppelde erin, van plek verwisseld idem dito, stonden maar een paar Tesla's te laden van de 20 stations. Naar een niet Tesla laadpaal gereden op zelfde terrein en de stroom vloog er in.............
Domme pech vermoed ik, heb al 50+ keer geladen bij een Tesla (v2, v3, v4), en maar 1x gehad dat de laadpaal een storing gaf, andere paal en het werkt weer. Als de koeling niet goed werkt van de SuC dan zal je ongeveer 30/35 kW max kunnen halen. Ook bij niet (voldoende) voorverwarmd heb je uiteraard hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
NemesisBE schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:11:
Altijd dezelfde werkwijze: kabel in auto, laadpas tegen paal, kabel in laadpaal. Dan hoor ik de laadpaal schakelen en start ie (meestal).
Ochtend erna ben ik dus gaan kijken.
Ik loop echt niet eerder weg voordat ik 100% zeker weet dat er ook daadwerkelijk geladen wordt.
En na een tiental minuten kijk ik in de 'MY RENAULT' app om te zien hoe het verloopt.

Maar goed, je initiële vraag was;
Antwoord: nee. ;)
Surfroy01 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:42:
Ik heb ook wel eens bij een Tesla laadstation gestaan en dat druppelde erin, van plek verwisseld idem dito, stonden maar een paar Tesla's te laden van de 20 stations.
Ook wel eens meegemaakt, niet naast een Tesla, wel naast een Tesla, het maakte niet uit, bleef onder de 40, pas bij de 4de keer wisselen (de 3de keer kreeg ik de boel niet eens aan de praat) schoot de boel over de 100, en stond naast een Enyaq die al aant laden was. Was bij Tesla Ridderkerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 08:41
Zjanzjak schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:55:
[...]

Met hoeveel procent kwam ze aan?
Was er voorverwarmd?
Hoe lang had ze er voor gereden voordat ze bij FastNed was?
Was ze geswitcht naar een ander laadpunt (doe ik soms bij Tesla SUC's als ik vind dat het te langzaam gaat)?
Ik denk een procent of 20 (te weinig om naar huis te komen), geen idee of er voorverwarmt was en het was een kleins stukje van de locatie waar ze vertrok naar fastnet.
Ik denk niet dat ze geswitched was van laadpunt.

Zou kunnen dat de batterij niet goed op temperatuur was geen idee hoe lang je moet rijden om je batterij op temperatuur te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
als het ware schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:45:
Zou kunnen dat de batterij niet goed op temperatuur was geen idee hoe lang je moet rijden om je batterij op temperatuur te krijgen.
Dat weet ik wel zeker. ;)

20 a 30 minuten rijtijd wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:29

Japie.G

Colour Classic

Aangaande google maps offline probleem

Japie.G in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
MESSAGE FROM RENAULT:
Restoring Google Maps connection
We have received numerous reports indicating a malfunction in Google Maps. We have worked closely with Google to address this issue, and we are pleased to inform you that the situation has been rectified. A new update has been deployed, which will allow you to restore Google Maps connection. If you have not yet received this update, please follow the steps below to update Google Maps to the latest version:
On your multimedia screen, open the embedded Google Maps application.
Go to "Settings".
Select "About/Help".
Click on "Version XX.XX.XXXXXX".
Choose "Update".
Once the update is completed, the connection with Google Maps should be restored. If this is not the case, please ensure that you have the following version of Google Maps: VERSION 24.11.110002.E.
We appreciate your patience and understanding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerd.kuiper
  • Laatst online: 14-09 21:58
Wat is beste laadstrategie?

Hallo,
Ik ben inmiddels ook in gelukkige bezit van een een Renault Megane E-Tech.
Ik heb al verschillende weetjes uit dit forum kunnen halen. Heel blij mee!

Misschien heb ik deze gemist, maar wat is de beste laadstrategie om de accu's zo lang mogelijk mee te laten gaan?
Er wordt al geadviseerd om auto meestal niet 100% te laden,
maar wat is dan beter:
- elke dag weer tot 80% laden
- wachten tot <20 % en dan laden tot 80%?

We gebruiken de auto in NL meestal voor woon/werk verkeer 75km retour. Korte ritten in stad doen we nog 'gewoon' op de (elektrische) fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

tjeerd.kuiper schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 14:28:
Wat is beste laadstrategie?

Hallo,
Ik ben inmiddels ook in gelukkige bezit van een een Renault Megane E-Tech.
Ik heb al verschillende weetjes uit dit forum kunnen halen. Heel blij mee!

Misschien heb ik deze gemist, maar wat is de beste laadstrategie om de accu's zo lang mogelijk mee te laten gaan?
Er wordt al geadviseerd om auto meestal niet 100% te laden,
maar wat is dan beter:
- elke dag weer tot 80% laden
- wachten tot <20 % en dan laden tot 80%?

We gebruiken de auto in NL meestal voor woon/werk verkeer 75km retour. Korte ritten in stad doen we nog 'gewoon' op de (elektrische) fiets.
YouTube: How To Ruin Your Electric Car's Battery - NMC Edition!

Zeer interessant filmpje.

Prima strategie is: Zo vaak mogelijk inpluggen, 80pct default max en 100pct als je het nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:18
maar bij de Megane is het wel nodig om af en toe naar 100% te laden ivm de kalibratie. Maar wat 'af en toe' is...?

Misschien ligt het aan het feit dat ik 'm zakelijk rij, maar ik maak me er niet zo druk om eigenlijk. Zeker met deze koude dagen en mijn bijna 1.000km per week ga ik geen risico nemen en laad ik hem altijd naar 100%.
Als het echt warm is zet ik 'm op 80%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
BVice schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:37:
maar bij de Megane is het wel nodig om af en toe naar 100% te laden ivm de kalibratie. Maar wat 'af en toe' is...?

Misschien ligt het aan het feit dat ik 'm zakelijk rij, maar ik maak me er niet zo druk om eigenlijk. Zeker met deze koude dagen en mijn bijna 1.000km per week ga ik geen risico nemen en laad ik hem altijd naar 100%.
Als het echt warm is zet ik 'm op 80%.
Bij elke EV is het raadzaam om minstens 1x per maand tot 100% te laden voor de BMS calibratie. Dan speel je wel op safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Ik bracht net mijn dochter naar station en wilde lekker stoel en stuur verwarming aan zetten, ging niet, de icoontjes waren ook (als enige in het rijtje) zwak verlicht en reageerde niet op aantikken. Auto even aan en uit gezet bij station en jawel alles werkte weer als vanouds, deze kende ik nog niet 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:08
Surfroy01 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 08:19:
Ik bracht net mijn dochter naar station en wilde lekker stoel en stuur verwarming aan zetten, ging niet, de icoontjes waren ook (als enige in het rijtje) zwak verlicht en reageerde niet op aantikken. Auto even aan en uit gezet bij station en jawel alles werkte weer als vanouds, deze kende ik nog niet 😂
Ik zette van de week de bijrijdersstoelverwarming aan voor mijn vader, maar toen die even ging verzitten ging die ook meteen weer uit als hij niemand detecteert, zelfde systeem als waar de airbag mee aan en uitgezet wordt. Voor mijn stuurverwarming moet ik soms drie keer drukken voordat die rood wordt alsof hij even niet update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurgenKnops
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 21:19
Stuurverwarming hier ook, van begin af aan al, meer regel dan uitzondering pas actief na 3 of 4x tikken. Stoelverwarming geen problemen mee gehad. Wat opvalt bij de stuurverwarming is dat het vooral is wanneer je de auto net gestart hebt. Zet je de stuurverwarming later in lijkt het wel gelijk te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:15
Ik heb de stuurverwarming als favoriet op het stuur ingesteld. Hierbij nooit een probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Andres schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:31:
Ik heb de stuurverwarming als favoriet op het stuur ingesteld. Hierbij nooit een probleem mee gehad.
Dan nog moet ik drie keer drukken om deze te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:08
JurgenKnops schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:02:
Stuurverwarming hier ook, van begin af aan al, meer regel dan uitzondering pas actief na 3 of 4x tikken. Stoelverwarming geen problemen mee gehad. Wat opvalt bij de stuurverwarming is dat het vooral is wanneer je de auto net gestart hebt. Zet je de stuurverwarming later in lijkt het wel gelijk te werken.
Klopt ja, is altijd bij het net starten dat het niet werkt, later werkt het dan wel goed.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BVice
zelfs als je Google de opdracht geeft om de stuurverwarming aan te zetten, antwoord ze netjes dat ze 'm aanzet maar het gebeurt toch niet. Heeft ook tot 3x zeggen nodig voor hij daadwerkelijk inschakelt.

Gelukkig ben ik het gewend van thuis om iets minstens 3x te zeggen voor het daadwerkelijk wordt uitgevoerd 7(8)7

[ Voor 22% gewijzigd door BVice op 16-12-2024 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Surfroy01 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 08:19:
gebeurt bij mij ook eens in de zoveel maanden ja. Alsof ie vergeet dat die opties er op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Ja precies dat! Maar ik had in de ruim 2 jaar dit nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
JurgenKnops schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:02:
Ik moet soms ook drie of vier keer drukken voordat stuurverwarming aangaat. Stoelverwarming gaat inderdaad altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Alleen in de eerste paar minuten na starten auto. Doe je het later is 1 tik altijd voldoende.

15x330 SW38

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:30

Sr_Ogel

Klop klop klop

Even een check. Ondervinden we allemaal nog steeds connectiviteit problemen met de my Renault app? Smart charge app kan al wel bij mijn auto komen namelijk. Dus benieuwd of ik de enige ben.

• JanAd
  • Laatst online: 12:21

JanAd

Wind’s howling

Sr_Ogel schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:44:
Even een check. Ondervinden we allemaal nog steeds connectiviteit problemen met de my Renault app? Smart charge app kan al wel bij mijn auto komen namelijk. Dus benieuwd of ik de enige ben.
Hier werkt de app bizar genoeg wel (vandaag). Maar ik gebruik bijna uitsluitend de planning in de auto zelf of ik pre-heat via Kelec.
De My Renault app staat nog enkel voor de schone schijn op m'n gsm. |:(

Meldingen van het laden krijg ik al weken (maanden?) niet meer.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepernootje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:41
Ik had ook connectiviteits problemen in de my Renault app. Ik heb het uiteindelijk gemeld in de app, en ben teruggebeld. Ze hebben “servers gesynchroniseerd “ waarna ik de auto uit de app moest halen, de app verwijderen, in de auto de boel moest resetten naar fabrieksinstellingen, en opnieuw activeren. Daarna de app weer installeren en toen werkte het. Eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Nee sinds een tijdje werkt de app weer foutloos bij mij.
JanAd schreef op donderdag 19 december 2024 @ 19:30:
[Meldingen van het laden krijg ik al weken (maanden?) niet meer.
Dus zelfs dat werkt gewoon weer.

Had mij wel opnieuw aangemeld, sindsdien van al de eerdere problemen geen last meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Zjanzjak schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:14:
[...]

Nee sinds een tijdje werkt de app weer foutloos bij mij.

[...]

Dus zelfs dat werkt gewoon weer.

Had mij wel opnieuw aangemeld, sindsdien van al de eerdere problemen geen last meer.
Vandaag werkt de app hier nog steeds. Ik kan mij al bijna niet meer herinneren wanneer dat nog eens is gebeurd 2 dagen op een rij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
ik heb ook even uit- en ingelogd in de auto en op die 'handmatige synchronisatie' knop gedrukt in het MyRenault account in de auto, en sindsdien werkt het weer inclusief laadmeldingen.

Wat niet werkt is de remote claxon en verlichting, dat levert een foutmelding op. Klimatisering via de app werkt ook en gebruik ik regelmatig naast de planner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Laatst online: 22:15
Ik krijg de laadmeldingen gewoon binnen, is ook altijd zo geweest. Echter gaat het klimatiseren bij mij juist fout. App geeft aan geen verbinding maar auto warmt wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:19
Andres schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:14:
Ik krijg de laadmeldingen gewoon binnen, is ook altijd zo geweest. Echter gaat het klimatiseren bij mij juist fout. App geeft aan geen verbinding maar auto warmt wel op.
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Daarnet nog eens langs de dealer geweest voor m’n laadklep. (Dateert van eind augustus)

Deze keer was de kleur veel te donker, we hebben ze er zelfs niet op geklikt. Op naar poging 4… :X

Edit: en de app doet het ook niet meer. (Android 15/Pixel 9pro). In de vakantie de tip van @BVice eens proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door JanAd op 20-12-2024 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:30

Sr_Ogel

Klop klop klop

Pepernootje schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:42:
[...]

Ik had ook connectiviteits problemen in de my Renault app. Ik heb het uiteindelijk gemeld in de app, en ben teruggebeld. Ze hebben “servers gesynchroniseerd “ waarna ik de auto uit de app moest halen, de app verwijderen, in de auto de boel moest resetten naar fabrieksinstellingen, en opnieuw activeren. Daarna de app weer installeren en toen werkte het. Eindelijk.
Klinkt goed, ga het proberen. Al vaak aan de auto zijde de boel opnieuw ingesteld. Bovenstaande maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Het heeft hier voorlopig nog niet veel geholpen. De app vraagt als ‘laatste stap’ om de MyRenault account activatie te controleren… In de auto gelukt maar de app geeft (natuurlijk) een fout.

Ook de volledige auto al gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepernootje
JanAd schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 14:48:
Het heeft hier voorlopig nog niet veel geholpen. De app vraagt als ‘laatste stap’ om de MyRenault account activatie te controleren… In de auto gelukt maar de app geeft (natuurlijk) een fout.

Ook de volledige auto al gereset.
Even een melding doen bij Renault klantenservice dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Pepernootje schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:02:
[...]

Yep, ondertussen gedaan. Ik ben benieuwd :9
Als het daarmee opgelost is, zou ik alvast erg gelukkig zijn. De app heeft vroeger altijd prima gewerkt.

Ik krijg in de app nu wel weer een update melding, ookal is de auto niet (correct) verbonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansjo
  • Laatst online: 14-09 17:56
In mijn ‘My Renault’ app blijft de fan van het voorverwarmen maar doordraaien en in ‘starten’ stand nadat deze goed gefunctioneerd had. Wie weet hoe te stoppen of resetten?

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Hansjo schreef op woensdag 25 december 2024 @ 15:31:
In mijn ‘My Renault’ app blijft de fan van het voorverwarmen maar doordraaien en in ‘starten’ stand nadat deze goed gefunctioneerd had. Wie weet hoe te stoppen of resetten?
Japie.G in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 13:43
Ik merk dat bij de passagier het raam niet in 1x dicht gaat. Open gaat hij normaal, maar als je wil dat hij van open naar gesloten gaat, gaat hij elke keer maar een stukje. (5 cm ofzo) druk je weer ok de knop, weer 5 cm. Dit totdat het raam gesloten is. Bij de bestuurder en beide kanten achter werkt het wel goed.

Iemand hier ervaring / problemen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
znight schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:14:
Ik merk dat bij de passagier het raam niet in 1x dicht gaat. Open gaat hij normaal, maar als je wil dat hij van open naar gesloten gaat, gaat hij elke keer maar een stukje. (5 cm ofzo) druk je weer ok de knop, weer 5 cm. Dit totdat het raam gesloten is. Bij de bestuurder en beide kanten achter werkt het wel goed.

Iemand hier ervaring / problemen mee?
Nee, en ik kan me ook niet heugen dit ergens ooit als probleem gelezen te hebben (ik volg een aantal fora en facebook-pagina's , nationaal en internationaal, aangaande de Megane), klinkt als gevalletje langs de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
Ach zo had ik gisteren dat ik zag, huh is mijn auto niet op slot want spiegel aan bestuurderszijde is niet ingeklapt. Maar de auto was wel op slot. Op de opslotknop op de afstandsbediening gedrukt en spiegel ging alsnog naar binnen.......... ach franse charme.

Overigens dat van die raam herken ik niet van mijn huidige Megane, wel van een vorige VAG auto, en wat lees ik nu over de nieuwe id.7........ precies dit zelfde probleem. Passagiers raam dat in stukjes van 5cm omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Pepernootje schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:02:
[...]

Hoelang duurde het bij jouw voordat je reactie kreeg van Renault?

De auto stuurt geen gegevens meer door sinds 18/12, ook in Kelec worden de gegevens niet bijgewerkt.
Ookal lijkt in de auto zelf alles in orde te zijn… Heel frusterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 13:43
@Zjanzjak @Surfroy01 thnx voor de antwoorden. Zal de garage is bellen of ik langs kan komen. Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepernootje
JanAd schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 07:33:
[...]

Hoelang duurde het bij jouw voordat je reactie kreeg van Renault?
Ik denk een kleine week. Meer in elk geval niet. Ik werd eerst gebeld met een Amsterdams nummer, maar kon niet opnemen. Tijdens deze feestdagen zal Renault klantenservice ook wel geen bezetting hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
Ik heb eerder begin januari kontakt met de service desk gehad vanwege een update die tig keer bleef hangen. Maar snelle reactie, zeer hulpvaardig en ruste niet voordat het opgelost was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-08 19:04
JanAd schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:24:
Daarnet nog eens langs de dealer geweest voor m’n laadklep. (Dateert van eind augustus)

Deze keer was de kleur veel te donker, we hebben ze er zelfs niet op geklikt. Op naar poging 4… :X

Edit: en de app doet het ook niet meer. (Android 15/Pixel 9pro). In de vakantie de tip van @BVice eens proberen.
Hier mijn rakende laadklep gemeld aan de leasing. Voor mij mag het zo blijven maar zal na 4 jaar wel een groot stuk lak af zijn. Zou me niet verbazen moest de klep opnieuw afbreken.

Raakt jou klep nog?

Ik heb dezelfde kleur als jou en als ik er inderdaad naar kijk is de kleur ook bij mij niet ok. Deze is donkerder...maja niet mijn probleem na 4 jaar. Wel jammer dat ze niet echt hoge kwaliteitstandaarden navolgen.

Na 13 maanden nog steeds geen zicht op meebestelde lakstift. Zeer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-09 22:16
Hier ook nog steeds app problemen, al lijkt Kalec vaker en iig sneller te werken mbt voorverwarming.

Al een tijd heb ik ook het probleem dat Google Maps gewoon niet wil starten tenzij ik m'n telefoon's wifi deel. Dat doe ik meestal sowieso wel voor Spotify maar toch vervelend voor de kortere ritjes. Het is me ook onduidelijk of de auto wel of niet naar de garage moet want volgens het dashboard moest ie in december maar de app zegt al heel lang, en nog steeds, pas in december 2025 een A & B beurt.
Vorige bezoek was rond de 22k en heb er nu 47k op de teller. Misschien toch maar na de jaarwisseling naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

DeJos1985 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:17:
[...]

Hier mijn rakende laadklep gemeld aan de leasing. Voor mij mag het zo blijven maar zal na 4 jaar wel een groot stuk lak af zijn. Zou me niet verbazen moest de klep opnieuw afbreken.

Raakt jou klep nog?

Ik heb dezelfde kleur als jou en als ik er inderdaad naar kijk is de kleur ook bij mij niet ok. Deze is donkerder...maja niet mijn probleem na 4 jaar. Wel jammer dat ze niet echt hoge kwaliteitstandaarden navolgen.

Na 13 maanden nog steeds geen zicht op meebestelde lakstift. Zeer vreemd.
Zowel de oude afgebroken klep, als de nieuwe (die nu voor de 4de keer herspoten wordt) raken de zijkant niet.
1x was de kleur vrij ‘close’, ik had beter die poging gehouden… Maarja, dat is nu te laat.

Nu doet de garage hier zelf totaal niet moeilijk over en ze blijven proberen. Al duurt het wel meer dan een maand per poging en rij ik ondertussen weer rond met zonder klep en dat is geen mooi zicht… :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Is toch een vreemd verhaal. Ze kunnen toch de kleur met een scanner inlezen en dan heb je hem 1:1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Surfroy01 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:17:
Is toch een vreemd verhaal. Ze kunnen toch de kleur met een scanner inlezen en dan heb je hem 1:1.
Dat zou je idd denken, maar zo simpel lijkt het niet te zijn.

Ik denk dat het probleem vooral zit in de kleine hoeveelheid die ze nodig hebben voor zo'n klein onderdeel. Ze hebben ookal eens aangegeven (zoals bij een andere Tweaker) dat ze bij schade/ongeval gewoon het hele zijpaneel mee hadden gespoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Nou dan is dat toch de oplossing, hele scherm meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Surfroy01 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:57:
Nou dan is dat toch de oplossing, hele scherm meenemen?
Aangezien die zijkant niet beschadigd is, gaat de verzekering dat niet betalen (en ik ook niet). >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
vayshen schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:41:
Het is me ook onduidelijk of de auto wel of niet naar de garage moet want volgens het dashboard moest ie in december maar de app zegt al heel lang, en nog steeds, pas in december 2025 een A & B beurt.
Vorige bezoek was rond de 22k en heb er nu 47k op de teller. Misschien toch maar na de jaarwisseling naar de garage.
De melding in je dashboard wordt gereset door de garage tijdens de jaarlijkse 'beurt', dus na een jaar krijg je de melding weer. Weet alleen niet of je de melding eerder krijgt als je er meer dan 30 k mee gereden hebt.
Maar december 2025 lijkt mij zeer onwaarschijnlijk want het is sowieso jaarlijks.

Ik sta iig 9 januari weer bij de Renault garage. Heb ik overigens een maand of 2 geleden ingepland want ze zitten zo vol is mijn ervaring al een aantal jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
JanAd schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:07:
[...]

Aangezien die zijkant niet beschadigd is, gaat de verzekering dat niet betalen (en ik ook niet). >:)
Nou als ze het na 4 keer nog niet opgelost krijgen zou je er eens over moeten praten. Waarschijnlijk kunnen zij dat prima op iets anders wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Onze Megane is nu twee jaar, tijd voor een beurt. Maar ik denk niet dat ik er trek in heb. Interieur filter vervangen en verder is er geen bal aan de wagen te doen. Enige wat we me de moeite waard lijkt is de mobiliteitsservice. Maar ik neig ernaar om met 3 jaar gewoon de remolie te wisselen en mochten we hem na 6 jaar nog hebben de koelvloeistof te laten wisselen.

Of hebben jullie andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
neographikal schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:57:
Onze Megane is nu twee jaar, tijd voor een beurt. Maar ik denk niet dat ik er trek in heb. Interieur filter vervangen en verder is er geen bal aan de wagen te doen. Enige wat we me de moeite waard lijkt is de mobiliteitsservice. Maar ik neig ernaar om met 3 jaar gewoon de remolie te wisselen en mochten we hem na 6 jaar nog hebben de koelvloeistof te laten wisselen.

Dat ga ik ook doen, laatste beurt heeft ie gehad voordat de garantie verstreken is, alle volgende beurten doe ik zelf wel (dwz, interieurfilter), voor de rest zal ik het boekje aanhouden en naar de lokale garage gaan voor de remmerij, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Om de 3 jaar de 12v accu vervangen toch? Denk dat ik die beurt ook nog bij de dealer doe en dan zie ik wel verder. Ws gaat ie er aan het einde volgend jaar toch uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Surfroy01 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:38:
Om de 3 jaar de 12v accu vervangen toch? Denk dat ik die beurt ook nog bij de dealer doe en dan zie ik wel verder. Ws gaat ie er aan het einde volgend jaar toch uit.
Nou, dat doe ik wel als ie kapot is, ga niet preventief de 12V vervangen. Is wel heel snel trouwens, 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Mwaa met mijn ICE auto’s gaan ze gemiddeld 3 jaar mee. En ik denk dat ze het niet voor niets om de 3 jaar zetten. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het een auto die het niet doet vanwege een 12v accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Pepernootje schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:47:
[...]

Ik denk een kleine week. Meer in elk geval niet. Ik werd eerst gebeld met een Amsterdams nummer, maar kon niet opnemen. Tijdens deze feestdagen zal Renault klantenservice ook wel geen bezetting hebben.
Vandaag gecontacteerd. Account bij Renault verwijderd/gereset. Ik hier ook alles gereset en nu werkt het weer!

Dus bij problemen, sneller de helpdesk inschakelen _/-\o_

Nu die laadklep nog >:)
Edit: Ze hebben net gebeld, morgen poging nr. 4. En de kleur zou goed overeenkomen met de originele klep. Dus hopelijk is dan alles afgerond. Dat zou een mooi einde zijn voor 2024. :9B

[ Voor 14% gewijzigd door JanAd op 30-12-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
The Wizard schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:34:
Nou, dat doe ik wel als ie kapot is, ga niet preventief de 12V vervangen. Is wel heel snel trouwens, 3 jaar.
Volgens mij is het vervangingsschema 1x per 4 jaar. Is toch weer 33% langer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
JanAd schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:32:
Nu die laadklep nog >:)
Edit: Ze hebben net gebeld, morgen poging nr. 4. En de kleur zou goed overeenkomen met de originele klep. Dus hopelijk is dan alles afgerond. Dat zou een mooi einde zijn voor 2024. :9B
Fingers crossed …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

[b]JanAd schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:32

Dus bij problemen, sneller de helpdesk inschakelen _/-\o_
Haha ja he. Ben er ook al achter dat je veel beter naar renault NL direct kunt bellen. Die kunnen vrij veel vanaf daar, en als de dealer iets moet doen heb ik het idee dat het veel sneller kan als de opdracht vanuit hun komt!

Duimen voor je laadklep…

[ Voor 3% gewijzigd door Japie.G op 31-12-2024 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds begin december een Megane binnen de lease, maar wat een fijne auto om te rijden zeg! Zelfs met mijn 2 meter een prima rijpositie, wat geen gegeven is in het type auto's wat ik kan kiezen heb ik gemerkt.

Voor mij de eerste elektrische auto en ook de eerste automaat, dus meteen genoeg om aan te wennen.

Het enige waar ik tegenaan loop is dat de smartphone lader erg slecht werkt, hebben andere mensen hier ook last van? (ik heb al gezocht, maar of er staat niks in dit topic of mijn zoektermen zijn heel slecht).

Mijn Pixel 8 Pro heeft erg slecht contact of laadt helemaal niet lijkt het.
Zonder hoesje:
- De telefoon laadt bij stilstand
- Bij de kleinste beweging van de auto (optrekken door de rem langzaam los te laten, niet eens met gas er bij) stopt het laden en geeft de auto een telefoontje met een rood kruis, waarmee het laden stopt totdat de telefoon weer opnieuw wordt geplaatst.

Met hoesje:
- De telefoon en auto geven allebei aan te laden, maar de telefoon laadt vrijwel niet en wordt echt extreem heet (heter dan ik ook heb gevoeld met zowel bedrade als draadloze snelladers).

De telefoon draait Flitsmeister op de achtergrond wat natuurlijk iets invloed heeft, maar geen Android Auto oid. waarbij ik eerder zou verwachten dat de telefoon oververhit/niet laadt.
Iemand die dit herkent, en wellicht heeft opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:41

Megalodon86

Enzyme X

Enige dat ik kan toevoegen is dat mijn telefoon (met hoesje) inderdaad best warm wordt op de lader. In de zomer stopte hij soms met laden ivm oververhitting.Met deze temperaturen geen last meer van. Ik dacht overigens dat het vooral aan mn telefoon zelf lag (Android Auto was niet al te best met de cpu/warmte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:00:
Ik heb sinds begin december een Megane binnen de lease, maar wat een fijne auto om te rijden zeg! Zelfs met mijn 2 meter een prima rijpositie, wat geen gegeven is in het type auto's wat ik kan kiezen heb ik gemerkt.

Voor mij de eerste elektrische auto en ook de eerste automaat, dus meteen genoeg om aan te wennen.

Het enige waar ik tegenaan loop is dat de smartphone lader erg slecht werkt, hebben andere mensen hier ook last van? (ik heb al gezocht, maar of er staat niks in dit topic of mijn zoektermen zijn heel slecht).

Mijn Pixel 8 Pro heeft erg slecht contact of laadt helemaal niet lijkt het.
Zonder hoesje:
- De telefoon laadt bij stilstand
- Bij de kleinste beweging van de auto (optrekken door de rem langzaam los te laten, niet eens met gas er bij) stopt het laden en geeft de auto een telefoontje met een rood kruis, waarmee het laden stopt totdat de telefoon weer opnieuw wordt geplaatst.

Met hoesje:
- De telefoon en auto geven allebei aan te laden, maar de telefoon laadt vrijwel niet en wordt echt extreem heet (heter dan ik ook heb gevoeld met zowel bedrade als draadloze snelladers).

De telefoon draait Flitsmeister op de achtergrond wat natuurlijk iets invloed heeft, maar geen Android Auto oid. waarbij ik eerder zou verwachten dat de telefoon oververhit/niet laadt.
Iemand die dit herkent, en wellicht heeft opgelost?
Ik heb de 8Pro gehad, nu de 9Pro. Laden ging doorgaans prima, maar je moet de juiste positie vinden. Ik heb altijd een Spigen Air case gebruikt en dat werkte toch 90% van de tijd als je eenmaal de sweet-spot hebt gevonden.

De Pixels worden imo altijd wel warm tijdens het draadloze opladen. Ik maak me daar eigenlijk geen zorgen over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FX2oDk3RISXYbEQD3IHRg8nao_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMQRYv6TKnfY3x1cNLTzpXfD.jpg?f=fotoalbum_large

De klep zit er hier terug op, de kleur is niet perfect. Maar het was dit of de hele zijkant spuiten.
Ik ben vooral blij dat ik terug een klep heb 😅 De factuur volgt nog, dus die onaangename verrassing is pas voor 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanAd schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:03:
[...]

Ik heb de 8Pro gehad, nu de 9Pro. Laden ging doorgaans prima, maar je moet de juiste positie vinden. Ik heb altijd een Spigen Air case gebruikt en dat werkte toch 90% van de tijd als je eenmaal de sweet-spot hebt gevonden.

De Pixels worden imo altijd wel warm tijdens het draadloze opladen. Ik maak me daar eigenlijk geen zorgen over.
Het warm worden ansich zit ik niet zo over in hoor, maar het feit dat hij eigenlijk helemaal niet oplaadt (en zelfs ontlaad) vind ik toch wel bijzonder, zeker in combinatie met die warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Een beetje schuiner leggen was bij mijn vorige Pixels de oplossing. Ik heb in mijn Megane de Pixel 7, 8Pro en nu de 9Pro gebruikt zonder al teveel problemen. Altijd met Spigen Air cases of een Caseology Athlex.

[ Voor 14% gewijzigd door JanAd op 31-12-2024 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:05:
maar het feit dat hij eigenlijk helemaal niet oplaadt (en zelfs ontlaad) vind ik toch wel bijzonder,
Toch een veel gehoord 'probleem', ik heb het hier gelezen maar ook op diverse internationale fora en nationale/internationale facebook groepen (specifiek voor de Megane E Tech). Zelf niet zo'n last van met mijn Samsung S22 maar mijn dochter moet haar iPhone 14 van het hoesje ontdoen om überhaupt te kunnen laden.

Komt trouwens bij meerdere automerken voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
Hier inmiddels al ruim vijf maanden van een nagelnieuwe Megane in de Techno uitvoering aan het genieten. Was een groot feest maar ineens was vorige week Spotify 'weg' hij kon hem niet meer laden. Ook werd er ineens een symbooltje getoond van een Wifi signaal met een vraagteken. Volgens de handleiding betekent dit dat er wel verbinding is met Wifi maar met een beperkte verbinding.

Was vanmiddag nog steeds zo maar tot mijn stomme verbazing werkt Google an zich gewoon prima. Ik zou verwachten dat die dan ook niet bruikbaar is. Heb uiteraard al geprobeerd om Wifi aan en uit te zetten maar dat lost niets op. Iemand de gouden tip om Spotify weer aan de gang te krijgen?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Surfroy01 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:38:
Ik heb ze 8 jaar mee zien gaan (dagelijks rijden) - om de drie jaar is echt onnodig.
Ergste geval even starthulp of ANWB en wat tijdverlies. En hoewel ze redelijk goed te recycleren (vind dat een leuk woord) zijn is het duurzamer ze te gebruiken tot ze echt (bijna) op zijn.
Accu is overigens ook geld waard vanwege het lood, wellicht dat er iemand dubbel verdient?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
DePaul schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:04:
Ook werd er ineens een symbooltje getoond van een Wifi signaal met een vraagteken. Volgens de handleiding betekent dit dat er wel verbinding is met Wifi maar met een beperkte verbinding.

Was vanmiddag nog steeds zo maar tot mijn stomme verbazing werkt Google an zich gewoon prima. Ik zou verwachten dat die dan ook niet bruikbaar is.
Google (Maps) werkt via de eigen mobiele verbinding van de auto, niet via WiFi. Ik rijd altijd met WiFi uitgeschakeld, en Google (Maps) werkt gewoon - mits de auto zich in het dekkingsgebied van Orange bevindt uiteraard.
Heb uiteraard al geprobeerd om Wifi aan en uit te zetten maar dat lost niets op. Iemand de gouden tip om Spotify weer aan de gang te krijgen?
Helpt het geforceerd afsluiten en opnieuw opstarten van de Spotify app wellicht? Of het geforceerd rebooten van het infotainmentsysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
The Wizard schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:23:
[...]

Dat ga ik ook doen, laatste beurt heeft ie gehad voordat de garantie verstreken is, alle volgende beurten doe ik zelf wel (dwz, interieurfilter), voor de rest zal ik het boekje aanhouden en naar de lokale garage gaan voor de remmerij, etc.
Nouja dat dus, maar ook de remmerij is nauwelijks interessant. Het is niet dat de blokken snel slijten door het regeneratieve remmen, maar hij gebruikt ze genoeg om niet vast te gaan zitten. Dit wordt straks een probleem voor de garages, maar d'r is werkelijk geen bal aan zo'n wagen te doen de eerste 100dkm (remolie, koelvloeistof, daarna misschien een keer blokken/schijven/wiellager/etc: de normale slijtagedelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak

Was vanmiddag nog steeds zo maar tot mijn stomme verbazing werkt Google an zich gewoon prima. Ik zou verwachten dat die dan ook niet bruikbaar is. Heb uiteraard al geprobeerd om Wifi aan en uit te zetten maar dat lost niets op. Iemand de gouden tip om Spotify weer aan de gang te krijgen?
Voor Spotify heb je een 'eigen' internetverbinding nodig. Renault geeft je 6 maanden gratis internet via Orange daarna kan je kiezen om dat om te zetten in een abonnement van Orange (duur) of zelf je eigen abonnement te gebruiken en je telefoon te laten dienen als hotspot om zodoende weer gebruik te maken van o.a. Spotify.

Misschien is dat voor jou van toepassing?

Zo niet, kan je ook nog een soft reset proberen, of, wat rigoreuzer, een fabriek reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Zucht, mijn laadklep ontgrendeld zich af en toe weer bij ontgrendelen van de deuren. Nu al weer 2 keer met open laadklep gereden, kom je pas achter als je geparkeerd bent en toevallig langs de andere kant van de auto loopt. 1 keer hoorde ik het bij ontgrendelen van de deuren dat ie open klikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:47
Surfroy01 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:24:
Zucht, mijn laadklep ontgrendeld zich af en toe weer bij ontgrendelen van de deuren. Nu al weer 2 keer met open laadklep gereden, kom je pas achter als je geparkeerd bent en toevallig langs de andere kant van de auto loopt. 1 keer hoorde ik het bij ontgrendelen van de deuren dat ie open klikte.
Is dat nieuw? Wij moeten hem zelf open drukken en dichtdoen. Werkt prima, ben daar toch om in te pluggen.

Ik verbaas me overigens wel over de laadberichten in de andere topics. Wij halen met de megane eigenlijk steevast de beloofde laadsnelheden.

[ Voor 12% gewijzigd door twowheeler op 03-01-2025 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
  • Laatst online: 12-09 08:16
Hier inmiddels al ruim vijf maanden van een nagelnieuwe Megane in de Techno uitvoering aan het genieten. Was een groot feest maar ineens was vorige week Spotify 'weg' hij kon hem niet meer laden. Ook werd er ineens een symbooltje getoond van een Wifi signaal met een vraagteken. Volgens de handleiding betekent dit dat er wel verbinding is met Wifi maar met een beperkte verbinding.

Volgens mij betekent het vraagteken dat de hotsport verbinding wel werkt, maar er geen internet over is. Heb dit in het verleden ook gehad, probleem is de telefoon met de hotspot, niet de auto. Meestal helpt het om je telefoon te rebooten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
twowheeler schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:07:
[...]

Is dat nieuw? Wij moeten hem zelf open drukken en dichtdoen. Werkt prima, ben daar toch om in te pluggen.

Ik verbaas me overigens wel over de laadberichten in de andere topics. Wij halen met de megane eigenlijk steevast de beloofde laadsnelheden.
Klopt zo moet het ook, maar als de auto op slot is kun je als het goed is het klepje niet openen. Zodra je de auto van slot haalt wordt het slot van klepje ook ontgrendelt, bij mij gebeurt dat nu dus soms zodanig dat ie dan vanzelf open springt. Ik heb al een nieuw slot met mechanisme omdat deze eerder defect was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Wifi tekentje met vraagteken betekent dat de auto (onbekende) wifi netwerken heeft gevonden maar er niet mee verbonden is.
Wifi met uitroepteken betekent beperkte / geen verbinding met een bekend netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BVice
neographikal schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:57:

ivm lease doe ik het netjes elke 30.000km. Bij oudere occasions deed ik het zelf. Maar als ik prive een nieuwe EV gekocht zou hebben, waarvan de restwaarde nogal variabel is en de leken tegenwoordig veel waarde hechten aan dealer-stempeltjes, zou ik heb ook gewoon netjes jaarlijks langsbrengen. Gaat om weinig kosten, maar staat wel weer netjes in het boekje.
En het is ook een algehele 'controle'. Stelt in de praktijk weinig voor maargoed, de tijd dat ik zelf eens in de zoveel tijd onder de auto lag is wel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:16
PWS-Megane schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:55:
[...]

Volgens mij betekent het vraagteken dat de hotsport verbinding wel werkt, maar er geen internet over is. Heb dit in het verleden ook gehad, probleem is de telefoon met de hotspot, niet de auto. Meestal helpt het om je telefoon te rebooten.
Thanks, ga ik dat even proberen :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Pagina: 1 ... 89 ... 98 Laatste