Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 88 ... 97 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:25

JanAd

Wind’s howling

Amai, zou men dat via een software update (AAOS12) kunnen uitrollen of ontbreekt bij onze oudere Megane's die sensor compleet?

Ik kan mijn laadklep normaal gezien vandaag of morgen gaan 'ophalen'. Zal zeker een foto posten van de kleur :F

Ik heb zelf al verschillende keren met de laadklep open rondgereden. Die klep rechts vooraan en het ontbreken van een waarschuwing, vind ik momenteel - zeker aangezien ik ze eraf gereden heb - het grootste nadeel van de Megane. :X

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevamo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-09 15:03
jevamo schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:23:
Vandaag bij Carglass geweest om de voorruit te vervangen (zaten 2 sterretjes in). Vooraf netjes op de hoogte gesteld dat het ongeveer 2,5u kan duren incl. kalibreren rijhulpsystemen. ook de toevoeging dat het soms nog wel eens mis kan gaan en dat je dan naar de dealer moet.

Met dat laatste zinnetje werd ik er niet echt gerust op, maar goed. Altijd uitgaan van het goede. De ruit was binnen no time vervangen en toen kwam dus het kalibreren. Dat moest rijdend gebeuren, dus de monteur ging netjes op pad. Bij terugkomst even aan de computer en je raad het al... Kalibreren mislukt, dus weer een rondje rijden. Ook na dat rondje weer mislukt. Er is uiteindelijk ergens met Renault in Engeland contact geweest en die hebben op afstand iets ingeladen/gereset. Poging 3 met het rijdend kalibreren wederom mislukt.

Na dik 3u bij carglass te hebben doorgebracht het advies gekregen om een afspraak te maken bij de dealer en die het euvel te laten verhelpen en de factuur aan carglass te richten. Er stond binnenkort al een onderhoudsafspraak dus even gebeld of ze dit er ook bij konden doen. Werd genoteerd, dus moet goed komen. Onderweg door het menu op het dashboard gebladerd en zag geen storing (wel het indicatie lampje van de auto met soort sterretje vooraan). Lane assist deed zn werk in ieder geval nog wel en ook het detecteren van de afstand tot je voorganger. Alleen verkeersborden (max snelheid) stond niet in het dashboard viel mij op.

Eenmaal thuis gekomen bedacht ik me dat het wellicht zou helpen om de auto op slot te laten gaan. ver genoeg weg te lopen met je sleutel en na 10 a 15 minuten eens te gaan kijken in de auto of de storing (melding camera voor registreerd niet) weg zou zijn. in het verleden wel eens meegemaakt met een natte parkeersensor of met te veel mist dat de voorganger niet gedetecteerd kan worden.

En ja hoor, geen melding meer in het display. Kortweg, de test systeem fase goed doorgekomen. Een stuk gereden en alles lijkt het weer (goed) te doen. Voor de zekerheid toch even naar laten kijken met het onderhoud.

Mochten er hier mensen zijn die ooit de voorruit moeten laten vervangen en hier ook tegenaan lopen. Laat de monteur bij een dergelijke foutmelding tijdens kalibreren eerst even de auto op slot staan (ver genoeg weg met de sleutel) en na een kwartier het opnieuw proberen. Dat kan een paar testritjes schelen (en ook wat wachttijd)
Twee weken geleden van Carglass een belletje gehad of ze de kalibratie mochten afronden (hebben een kalibratierapport nodig t.b.v. facturering naar leasemaatschappij). Na 2,5 uur gepiel met de computer is het niet gelukt om de kalibratie af te kunnen ronden. Kennelijk zit er iets achter een bepaalde firewall waar alleen de dealer bij kan.

Uiteindelijk een afspraak in laten plannen bij de Renault dealer en daar staat de auto vandaag. Hopelijk krijgen zij het wel voor elkaar. Overigens had ik na de 1e keer dat het niet lukte verder geen foutmeldingen meer in het display en de laneassist e.d. werkte verder prima. Bleef netjes tussen de lijnen houden en camera t.b.v. snelheidsborden ook geen afwijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYIXwqN2Gkd1bn-TFBYXvkI_GFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFMY37B049efMn6s6MZcvkWt.jpg?f=fotoalbum_large

Close, maar iets te licht.
De garage gaf direct zelf aan dat ze verder gingen zoeken naar de juiste mix. Mag het plaatje wel even laten zitten, ze laten iets weten als ik langs mag komen om het opnieuw te herspuiten.

Ze zeiden ook dat ze bij ‘gevallen voor de verzekering’ direct de hele zijkant mee spuiten ipv enkel de klep.

In het zonlicht valt het verschil meer op, in een garage is het minder opvallend.

[ Voor 6% gewijzigd door JanAd op 07-11-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtFuji
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12:33
Surfroy01 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:57:
Inderdaad een verbetering, ik heb precies dezelfde versie maar 2 jaar ouder!
Ik kwam er ook achter door de posts hier waarin werd gezegd dat er geen melding kwam.
Direct gecontroleerd en bleek wel te gaan met de nieuwe versie.

Ik vind het een nadeel dat je niet kunt vinden wat nu veranderd is bij de nieuwste versie.
Wat ik nu weet: melding open laadklep en dat ik blijkbaar de "Park/Drive"-pook van de Scenic heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:05
AtFuji schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:02:
[...]

Ik kwam er ook achter door de posts hier waarin werd gezegd dat er geen melding kwam.
Direct gecontroleerd en bleek wel te gaan met de nieuwe versie.

Ik vind het een nadeel dat je niet kunt vinden wat nu veranderd is bij de nieuwste versie.
Wat ik nu weet: melding open laadklep en dat ik blijkbaar de "Park/Drive"-pook van de Scenic heb.
En nog tientallen dingen, andere bumpers, andere spiegels, meer range, dikker glas in de zijruiten, nieuwe look and feel van het OS, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Razer op 08-11-2024 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-08 19:23
In de mobilize charge app staat vanochtend dat er 41 kw is geladen, de batterij op 86% staat. So far so good. Er staat ook “afvoer: -5kw”. Waarom is er 5kw afgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:43

Megalodon86

Enzyme X

Razer schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:27:
[...]

En nog tientallen dingen, andere bumpers, andere spiegels, meer range, dikker glas in de zijruiten, nieuwe look and feel van het OS, etc.
Die meer range is maar paar km toch? En komt door gestroomlijndere spiegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Megalodon86 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:05:
[...]

Die meer range is maar paar km toch? En komt door gestroomlijndere spiegels?
Inderdaad door verbeterde aerodynamica, niet alleen de spiegels, de bumpers zijn ook iets aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-09 09:15
Spurrea schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:37:
In de mobilize charge app staat vanochtend dat er 41 kw is geladen, de batterij op 86% staat. So far so good. Er staat ook “afvoer: -5kw”. Waarom is er 5kw afgevoerd?
blijkbaar heb jij de V2G versie van de Megane :P

ik mag toch hopen dat er geen kw staat maar kWh? Misschien noemt hij het laadverlies? (heb die app al even niet gebruikt dus herken het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:26
JanAd schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:09:
Close, maar iets te licht.
De garage gaf direct zelf aan dat ze verder gingen zoeken naar de juiste mix. Mag het plaatje wel even laten zitten, ze laten iets weten als ik langs mag komen om het opnieuw te herspuiten.

Ze zeiden ook dat ze bij ‘gevallen voor de verzekering’ direct de hele zijkant mee spuiten ipv enkel de klep.
Huh? Het Renault-logo is in dezelfde kleur? :?
Of waren ze te lui om dat af te plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Zjanzjak schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:37:
[...]

Huh? Het Renault-logo is in dezelfde kleur? :?
Of waren ze te lui om dat af te plakken?
Dat hebben ze er nog afgelaten omdat ze niet zeker waren van de kleur. Ze moeten het toch nog herspuiten, dus het logo komt er nadien op. ;)

Dat is een part stukje, dat er blijkbaar inklikt.

[ Voor 7% gewijzigd door JanAd op 09-11-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesst
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-12-2024
Goedemorgen,

Ik dacht dat er een reguliere bug zat in de in Android Automotive geïntegreerde app Waze. Dit lijkt niet het geval.

Waze via Android Auto of Apple Carplay werkt naar behoren. Echter kan ik Waze in de Renault ook gebruiken via Android Automotive.

Als ik dat laatste doe, met werkende internet verbinding, kan ik wel navigeren e.d. maar heb ik geen real-time verkeersinformatie. Dit werkte eerder wel.
Ik heb de app al tweemaal opnieuw geïnstalleerd, iemand een suggestie wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtFuji
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12:33
Woesst schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:56:
Goedemorgen,

Ik dacht dat er een reguliere bug zat in de in Android Automotive geïntegreerde app Waze. Dit lijkt niet het geval.

Waze via Android Auto of Apple Carplay werkt naar behoren. Echter kan ik Waze in de Renault ook gebruiken via Android Automotive.

Als ik dat laatste doe, met werkende internet verbinding, kan ik wel navigeren e.d. maar heb ik geen real-time verkeersinformatie. Dit werkte eerder wel.
Ik heb de app al tweemaal opnieuw geïnstalleerd, iemand een suggestie wat dit zou kunnen zijn?
Kan Waze zelf niet vinden in de Android Store in de Renault zelf, dacht daardoor dat er geen Automotive versie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

hoort in vraag en aanbod

[ Voor 84% gewijzigd door We Are Borg op 13-11-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

reactie op verwijderde reactie

[ Voor 89% gewijzigd door We Are Borg op 13-11-2024 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Megalodon86 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:56:
[...]

Ik ben wel benieuwd waarom je hem wegdoet? Destijds zelf bewust niet erbij gedaan, omdat ik hem niet nodig achtte.
Ik haat rommel in m'n koffer/auto, dus ik had die gekocht omdat ik vroeger voor m'n werk veel (kleiner) materiaal in de auto had liggen.
Ik werkte tot 2022 als ICT-co. voor 5 scholen en moest veel heen en weer rijden. Maar nadat een ICT collega op pensioen ging, heb ik haar uren overgenomen en sinds vorig schooljaar sta ik voltijds als ICT-co in een secundaire school.
Dus plots lag al m'n materiaal gewoon op m'n bureau en niet meer in de auto...
De laaddrempel heeft mij nooit gestoord en de losse laadkabel wordt vrij weinig gebruikt.
Die dubbele bodem is gewoon niet meer zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidoscm
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-03 08:17
Kan Waze zelf niet vinden in de Android Store in de Renault zelf, dacht daardoor dat er geen Automotive versie was.
Die is er wel geweest in ieder geval.
Heb hem een paar keer getest.

Deze kon ook batterij info uitlezen. Dit was echter niet zo nauwkeurig en de app liep vaak vast.

Ben toen weer terug gegaan naar Google maps.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCqPt5EioDFvAnlmjHkdfX-q5Bs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChkdfqBxKbQAnGIiWZvFoep6.jpg?f=fotoalbum_large

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:07
guidoscm schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:07:
[...]

Die is er wel geweest in ieder geval.
Heb hem een paar keer getest.

Deze kon ook batterij info uitlezen. Dit was echter niet zo nauwkeurig en de app liep vaak vast.

Ben toen weer terug gegaan naar Google maps.[Afbeelding]
Je plaatje is ABRP en niet Waze

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:28
Gisteren eerste beurt gehad na +/- 13000km. Onder garantie aangepakt: flippers achter het stuur die moeizaam gingen (smering). Tril in raam (rammel, er zat een onderdee niet lekker vast). En kraken bij insturen (ook smering).

Op naar het volgende jaar. Tot nu toe super tevreden met de auto en de service :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
dkln schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 12:20:
Onder garantie aangepakt: flippers achter het stuur die moeizaam gingen (smering).
Ik had dat al na een maand of 5, beetje teflonspray erop en het ging weer retesoepel daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Zjanzjak schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:02:
[...]

Ik had dat al na een maand of 5, beetje teflonspray erop en het ging weer retesoepel daarna.
zou dat ook helpen tegen een flipper die af en toe weigert? Ze klikken bij mij nog prima maar de rechter reageert soms/vaak niet in één keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
  • Laatst online: 07:28
BVice schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:46:
[...]

zou dat ook helpen tegen een flipper die af en toe weigert? Ze klikken bij mij nog prima maar de rechter reageert soms/vaak niet in één keer
Jep hier wel. Ik had dat de flippers onder prima werkte maar bovenin heel stroef gingen of gewoon niet werkte. Beetje smering heeft het gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
BVice schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:46:
Yup, 100 %, wel beetje gericht sprayen, voordat alles onder de teflonspray zit (zei hij uit ervaring :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
ik dacht zelf nog perslucht te proberen eerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13:02
Grappig, want als er iets het goed doet in mijn auto zijn het de flippers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Surfroy01 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:18:
Grappig, want als er iets het goed doet in mijn auto zijn het de flippers.....
Ik heb tot 2 keer toe hetzelfde euvel gehad wat BVice beschrijft, laatste keer is al wel een heeeeeele poos geleden maar die teflonspray deed toen echt wonderen, het klikte daarna als een malle.
En nu nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Nog meer mensen die de laatste dagen wat moeite hebben met de werking van het media scherm (midden console)? Afgelopen 3 dagen paar keer moeten resetten met de aan/uit knop voor het wilde fatsoenlijk wilde opstarten (maps bleef zwart, Spotify wilde niet starten). En nu net ook weer geen internet verbinding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xijWqb8j6XwEM1tXQZR_1ALH6WQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TExkQoULlrb7buPI42EQQgLu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:19
Nee.
Ervaar deze problemen niet.
Draait als een zonnetje.

Wel is de actieradius stuk minder. Maar dat is volgens verwachting 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Majesty schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:48:
Nog meer mensen die de laatste dagen wat moeite hebben met de werking van het media scherm (midden console)? Afgelopen 3 dagen paar keer moeten resetten met de aan/uit knop voor het wilde fatsoenlijk wilde opstarten (maps bleef zwart, Spotify wilde niet starten). En nu net ook weer geen internet verbinding.

[Afbeelding]
Nope, hier alles prima.
Ik heb Spotify wel buiten gesmeten omdat ik met die app op AAOS teveel problemen had. Nu met YTmusic via AA werkt alles weer uitstekend.

• PhyzX
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-08 15:48

[Afbeelding]
Ja, dit heb ik de afgelopen 3 a 4 weken regelmatig! En dan vooral dat bij het opstarten Google Maps zwart blijft. Ik moet ‘m dan ook resetten door de aan/uit knop ingedrukt te houden; dat is het enige wat helpt.

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:58
Mijn vriendin rijdt de megane (ik pak hem ook graag mee).

We hebben eigenlijk sinds het begin gedoe met bellen over BT. Dikwijls gooit hij de verbinding eruit en bellen we niet meer over de carkit. Dan moet er via het menu opnieuw worden verbonden en blijft het de rest van het gesprek prima. Iemand die dit herkend?

Overigens staat hij nu bij de schade hersteller. Een kind was zo vriendelijk haar deur er door boosheid vol in te slaan. Gelukkig briefje achter gelaten door de ouders, maar wat een gedoe. Hopelijk onherkenbaar herstelt.

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 20:24
PhyzX schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:17:
[...]

Ja, dit heb ik de afgelopen 3 a 4 weken regelmatig! En dan vooral dat bij het opstarten Google Maps zwart blijft. Ik moet ‘m dan ook resetten door de aan/uit knop ingedrukt te houden; dat is het enige wat helpt.
Ik had gisteren dat het scherm helemaal zwart bleef, de reset hielp toen. En later op de dag ook dat ik een route had ingevoerd maar dat de straten en de blauwe lijn niet zichtbaar waren op de kaart, alsof er enkele layers mistten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Nog meer mensen die de laatste dagen wat moeite hebben met de werking van het media scherm (midden console)?
Nope.
Wel 1 keertje (in de 2 jaar dat ik 'em heb) dat rechterscherm zwart bleef, soft reset was de oplossing.
twowheeler schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:53:
Een kind was zo vriendelijk haar deur er door boosheid vol in te slaan. Gelukkig briefje achter gelaten door de ouders, maar wat een gedoe. Hopelijk onherkenbaar herstelt.
De reden van mij om haaks-parkeren te mijden als de pest. Ik parkeer rustig een kwartier lopen verder waar ik kan langsparkeren dan te moeten haaksparkeren. In elke stad waar we wel eens komen weet ik van alle parkeergarages waar de losse, enkele, haaksparkeerplaatsen zijn.
Risico blijft er maar ik verklein het risico dus zo veel mogelijk.

Oh, en thuis in de garage ben ik de enige die langs de wagen mag lopen. :9

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Eigenlijk bijna geen problemen met de software;

- Toevallig gisteren een zwart scherm, nadat mijn telefoon verbonden was via android auto (dat was de eerste keer dat dit voorkwam).
- Soms speelt spotify af zonder geluid (ook via android auto bedoel ik dan).

Oftewel, de weinige bugs die ik heb lijken meer te maken te hebben met android auto (vanaf mn Galaxy S22) dan met android automotive van de megane.

En altijd weer opgelost als de auto even tijdje uitgeweest is.

• twowheeler
Zjanzjak schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:01:
[...]

Nope.
Wel 1 keertje (in de 2 jaar dat ik 'em heb) dat rechterscherm zwart bleef, soft reset was de oplossing.

[...]

De reden van mij om haaks-parkeren te mijden als de pest. Ik parkeer rustig een kwartier lopen verder waar ik kan langsparkeren dan te moeten haaksparkeren. In elke stad waar we wel eens komen weet ik van alle parkeergarages waar de losse, enkele, haaksparkeerplaatsen zijn.
Risico blijft er maar ik verklein het risico dus zo veel mogelijk.

Oh, en thuis in de garage ben ik de enige die langs de wagen mag lopen. :9
Wij ook. Altijd ruimte etc. Nu stonden we gewoon naast elkaar. Toen we aankwamen stond er niks. Terug blijkbaar wel. Bloedhekel aan mensen die er niet normaal mee kunnen omspringen.

Thuis staan beide auto's gelukkig veilig voor de deur.

• Majesty
  • Niet online
LaTiNo156 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:59:
[...]

Ik had gisteren dat het scherm helemaal zwart bleef, de reset hielp toen. En later op de dag ook dat ik een route had ingevoerd maar dat de straten en de blauwe lijn niet zichtbaar waren op de kaart, alsof er enkele layers mistten.
Weird, zelfde verhaal dus lijkt het. Nouja, vandaag werkte alles weer top hier. Zelf ook zeer zelden last van software issues overigens.

• BVice
heb het ook al op de FB pagina gepost, maar ik heb het idee dat de verbruiksmeter bij koude echt flink afwijkt.
En voor zover ik weet laat de verbruiksmeter gewoon AL het verbruik zien, niet dat de verwarming etc. daar geen onderdeel van is (anders zou het verbruik 's winters volgens die monitor niet hoger mogen liggen dan 's zomers.

Ik reed vanmorgen volgens mijn ecomonitor een rit van 128km, met een gemiddeld verbruik van 18.3 kWh/km. Vertrokken met een voorverwarmde EV60.
Een simpele berekening zou dan zijn: 60 kWh / 18.3 = 327km range, 128/327 = 40% SOC verbruikt dus de resterende SOC zou rond de 60% moeten zitten. Als we alles een beetje omlaag afronden en er vanuit gaan dat de 60kWh niet netto is: 58% resterende SOC?

Maar nee, resterende SOC was 52%. Dus om 128km af te leggen met een gemiddeld verbruik van 18.3, verbruik je 48% SOC.
Nogmaals: 's zomers maak ik deze rit met gemiddeld 13-15 kWh/100km. Dus simpelweg zeggen dat de verwarming niet in het verbruik wordt meegenomen is onzin.

Het is geen klacht, 260km range is nog steeds (net) voldoende, maar ik snap de afwijking tussen de verbruiksmonitor en hoeveel % de SOC daalt tijdens een rit niet.

• PWS-Megane
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-09 16:26
BVice schreef op donderdag 21 november 2024 @ 13:12:
heb het ook al op de FB pagina gepost, maar ik heb het idee dat de verbruiksmeter bij koude echt flink afwijkt.
En voor zover ik weet laat de verbruiksmeter gewoon AL het verbruik zien, niet dat de verwarming etc. daar geen onderdeel van is (anders zou het verbruik 's winters volgens die monitor niet hoger mogen liggen dan 's zomers.

Ik reed vanmorgen volgens mijn ecomonitor een rit van 128km, met een gemiddeld verbruik van 18.3 kWh/km. Vertrokken met een voorverwarmde EV60.
Een simpele berekening zou dan zijn: 60 kWh / 18.3 = 327km range, 128/327 = 40% SOC verbruikt dus de resterende SOC zou rond de 60% moeten zitten. Als we alles een beetje omlaag afronden en er vanuit gaan dat de 60kWh niet netto is: 58% resterende SOC?

Maar nee, resterende SOC was 52%. Dus om 128km af te leggen met een gemiddeld verbruik van 18.3, verbruik je 48% SOC.
Nogmaals: 's zomers maak ik deze rit met gemiddeld 13-15 kWh/100km. Dus simpelweg zeggen dat de verwarming niet in het verbruik wordt meegenomen is onzin.

Het is geen klacht, 260km range is nog steeds (net) voldoende, maar ik snap de afwijking tussen de verbruiksmonitor en hoeveel % de SOC daalt tijdens een rit niet.
Ik heb het idee dat het percentage niet lineaire loopt met de afgelegde afstand. Beetje zoals oude benzine meter, om te voorkomen dat je onverwacht 'leeg 'komt te staan.
Wel lastig om exact te meten, je zou de afstand van bv 100 naar 60% moeten vergelijken met afstand 60 naar 20%. Dit met zelfde omstandigheden, zelfde route en zelfde manier van rijden.

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
@BVice , je kan het verbruik aan andere dingen dan de aandrijving zien onder 'Consumptie' in het beeld Elektrisch (of zoiets, even de auto niet thuis om de termen te checken).

Daar staat bij deze kou maar zo 2,8 kWh/100. Daar gaat de range dus inderdaad naar toe. Wat je in je display ziet achter het stuur, of bij verbruik, is inderdaad alles. Die voorverwarming van vanmorgen pakt hij overigens ook uit het accupakket. Niet direct van de laadpaal

• BVice
adinsx schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:43:
@BVice , je kan het verbruik aan andere dingen dan de aandrijving zien onder 'Consumptie' in het beeld Elektrisch (of zoiets, even de auto niet thuis om de termen te checken).

Daar staat bij deze kou maar zo 2,8 kWh/100. Daar gaat de range dus inderdaad naar toe. Wat je in je display ziet achter het stuur, of bij verbruik, is inderdaad alles. Die voorverwarming van vanmorgen pakt hij overigens ook uit het accupakket. Niet direct van de laadpaal
Yes die extra consumptie weet ik, maar die zit er gewoon bij in ja.
Wat betreft voorverwarmen: ik neem aan dat hij die uit de batterij haalt maar tegelijkertijd wel de batterij bij laadt. Want de auto laadt 's nachts tot 100% SOC, gaat dan naar een idle state, maar zodra het voorverwarmen begint trekt hij weer 5-7 kW uit de laadpaal. Het zou kunnen dat de auto meer energie uit de batterij trekt dan dat hij tegelijkertijd bijlaadt, maar dan snap ik niet waarom hij niet egwoon volle bak gaat laden tijdens het voorverwarmen

• jerjer
  • Laatst online: 31-08 11:04
Hi!

Even een vraagje, hebben jullie al de upgrade gehad naar de nieuwe AAOS? Bij mij blijft hij nog hangen op de connectiviteit update

• adinsx
Voorjaar 2025 volgens mij pas, en dan enorm gefaseerd verwacht ik.

Ik mis hier ook nog een OTA volgens mij, die met laadsnelheid. Dacht dat ik hem had, maar hij laat het niet meer zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novareach
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-11-2024
Hi Allemaal,

Ondertussen al bijna een jaar eigenaar van de Renault Megane E-Tech Evolution met de grote accu.

Laatste tijd merk ik heel erg dat de batterij van de auto sneller leeg gaat terwijl deze geparkeerd staat.
Er staat verder geen voorvervarming of wat dan ook geprogrammeerd:

Voorbeeld van de afgelopen dagen:

Middag om 1 uur geparkeerd en om 4 uur ingestapt: Accu van 25% naar 6%
Avond geparkeerd met 10% sochtends 2%
Gisteren met 6% geparkeerd en 5 uurtjes later 0%

Ben ik de enige die hier last van heeft of is dit normaal?

Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
hij zakt bij mij ook wel, zeker met deze koud, maar echt maximaal 5%. Jouw cijfers klinken wel verontrustend. Is het ook na korte ritjes of alleen bij hele lange ritten? En laad je wel eens tot 100%? Ik heb begrepen dat dit af en toe moet voor de kalibratie.

Sowieso zou ik wel adviseren als je aankomt met <10% SOC, hem gewoon op te laden

[ Voor 14% gewijzigd door BVice op 22-11-2024 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
novareach schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:18:
Nee niet normaal.
Zoals BVice zegt, het kan altijd wel een beetje zakken (zelf heb ik daar dan veel minder last van) maar bij jou is het echt abnormaal veel. Volg iig de tips van Bvice even op, nog geen verbetering, dan naar de dealer.

En toch stiekem ook een beetje het gevoel dat er misschien ergens iets 'aan' staat/blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 19:05

The Wizard

Moderator Mobile
Hi Allemaal,

Ondertussen al bijna een jaar eigenaar van de Renault Megane E-Tech Evolution met de grote accu.

Laatste tijd merk ik heel erg dat de batterij van de auto sneller leeg gaat terwijl deze geparkeerd staat.

BVice schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:30:
hij zakt bij mij ook wel, zeker met deze koud, maar echt maximaal 5%. Jouw cijfers klinken wel verontrustend. Is het ook na korte ritjes of alleen bij hele lange ritten? En laad je wel eens tot 100%? Ik heb begrepen dat dit af en toe moet voor de kalibratie.

Sowieso zou ik wel adviseren als je aankomt met <10% SOC, hem gewoon op te laden
Idd, dat zou ik zeker ook aanraden, even tot 100% laden en een nachtje laten staan (kan de BMS zijn werk doen). Hij mag idd max enkele procenten dalen/stijgen (afhankelijk van temperatuur) Zou hem sowieso nooit een nacht stil laten staan met een SOC onder de 20%, een accu houdt ook niet van lage spanningen.

Mocht dit allemaal geen succes zijn (bij een onbalans in de accu kan het zijn dat je enkele keren relatief leeg moet rijden en dan weer tot 100% opladen, dan kan de BMS de cellen beter balanceren, dat wordt bij de meeste EV's alleen gedaan indien aangesloten en opgeladen tot 100%), dan zou ik de dealer de accupack laten doormeten, mogelijk een defecte cel.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Zjanzjak schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:48:
[...]

Nee niet normaal.
Zoals BVice zegt, het kan altijd wel een beetje zakken (zelf heb ik daar dan veel minder last van) maar bij jou is het echt abnormaal veel. Volg iig de tips van Bvice even op, nog geen verbetering, dan naar de dealer.

En toch stiekem ook een beetje het gevoel dat er misschien ergens iets 'aan' staat/blijft staan.
Aan staan is eigenlijk niet mogelijk, het HV circuit wordt afgeschakeld wanneer de auto wordt uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Hi Allemaal,

Heb je als je gaat rijden na stilstand met die bv van 25 - 6% dat hij dan ineens toch weer al rijdend meer range aangeeft? Dat had ik heel soms (maar ik rijd mijn accu nooit leger dan 15%.) maar eigenlijk al een tijd niet meer. Ik laad hem af en toe wel tot 100% aan de laadpaal thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
Verdomd leuk ding die 5 :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7Fy1oSR30TfHF-HurEETRFz3zQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mZ13UjfAeoGRfKflFykWD3d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cB0tNYBeN7fLY6hO70dvUuhBNw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fKdual5Ym82eFn7XrviFTkI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:07
Is dat roland tamelin?

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ja klopt. Ze waren bezig voor de R5december.nl actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik Bossee
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-04 17:28
De laatste tijd kan ik mijn klimaatregeling niet meer aanzetten via de app. Wanneer ik de app open, staat die zogezegd aan, maar is niet het geval. Met als gevolg dat ik 'm dus ook niet kan aanzetten op een koude dag, want hij staat al aan...

Iemand anders met dit probleem? Of iemand die een oplossing kan voorstellen? Hartelijk dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Even een schema instellen (en die later weer uit zetten) helpt meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik Bossee
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-04 17:28
Probeer ik eens, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Megalodon86 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:50:
Even een schema instellen (en die later weer uit zetten) helpt meestal.
Yep, doe ik ook altijd. Met de app is gewoon niks meer aan te vangen.

Edit: Test de app even... Kijk eens aan het werkt vandaag :+ en je kan blijkbaar zien dat de klimatisering op staat met een animatie.

[ Voor 21% gewijzigd door JanAd op 27-11-2024 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Yup, Roland Tameling en daarachter staat Casper Hazebroek.
adinsx schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:12:
Ja klopt. Ze waren bezig voor de R5december.nl actie.
Filmpje voor wat toelichting; YouTube: 5 December wordt dit jaar Renault 5 december!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Zou Renault ooit nog de Elektromotor 2.1.0 update gaan verspreiden naar de mensen die hem nog niet hebben die hier al maanden geleden voorbij kwam. Het update beleid daar is echt ondoorgrondelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Klopt. Binnenkort volgt nog een video met uitreiking van die goodies O-)

• Zjanzjak
Razer schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:17:
Zou Renault ooit nog de Elektromotor 2.1.0 update gaan verspreiden naar de mensen die hem nog niet hebben die hier al maanden geleden voorbij kwam. Het update beleid daar is echt ondoorgrondelijk.
Heb de update ook nog niet maar het boeit me ook niet zo eerlijk gezegd. ;)

Maar zodra jij 'em krijgt zal ik waarschijnlijk spoedig volgen, of andersom. :P
En wie weet hebben we tegen die tijd de Megane helemaal niet meer.

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 14:28
Nou, afgelopen nacht onze Megane geladen tot 71%. Vanochtend na 5 km geeft de auto opeens aan dat de accu leeg is! 0%. En gaat in de schildpad-modus. Auto gestopt, afgesloten. Weggelopen van auto en na circa 20 minuten weer geopend. Dit in de hoop de boordcomputer te herstarten of zo. Maar niks, zelfde resultaat. Naar huis gereden en de Renault route 'service' gebeld. Ik vertelde er bij dat ik geen assleepdienst nodig had, want auto reed nog, maar een servicemonteur. Ik heb route-plus service van Renault. Kwam dus toch een sleepauto. Die man kon enkel slepen. Omdat we nu a hadden gezegd, dan ook maar B. Auto naar dealer laten brengen, 2 km verderop. Dealer had geen tijd om de auto uit te lezen, wellicht morgen en had ook geen vervangend vervoer ("daar kunnen we niet aan beginnen!"). Nu daar sta je dan met je Renault-'service' en een onbetrouwbare auto waarvan de garantie net een maand voorbij is......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andres
  • Laatst online: 10-09 20:52
Heb dit ook al eens meegemaakt. Auto aan de lader leggen. Hij laad dan heel snel naar 80% en is het probleem opgelost. Hierna niet meer gehad. Dealer kon bij uitlezen niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Andres schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:31:
Heb dit ook al eens meegemaakt. Auto aan de lader leggen. Hij laad dan heel snel naar 80% en is het probleem opgelost. Hierna niet meer gehad. Dealer kon bij uitlezen niets vinden.
Helaas staat zijn wagen al bij de dealer. ;)

Maar ben wel benieuwd, aan welke lader refereer je precies? Thuis, op straat, of snellader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
corvankruchten schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:50:
Nou, afgelopen nacht onze Megane geladen tot 71%. Vanochtend na 5 km geeft de auto opeens aan dat de accu leeg is! 0%.
Hoe vaak laadt je hem een keer op tot 100%? Voor de huidige accu-generatie in de Megane mag het eigenlijk niet zo uit maken. Bij de LFP-techniek is het af en toe wel nodig om het BMS te 'resetten'.

Benieuwd wat de dealer gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Net ook in het Scenic topic gepost maar ook even hier;

Ook wat nieuws, gebeurde me gister en vanochtend, Google Maps die ineens de route-informatie kwijt was.
Kreeg een wolkje met een streepje te zien naast het aantal minuten wat je nog van de bestemming af bent.
De routeplanner deed nog wel gewoon zijn werk.
En het percentage liep ook gewoon af maar had geen kleur meer, dus geen groen, oranje of rood.
Geen ramp noch een man overboord maar beetje jammer als je eventueel op een file stuit en er een andere route suggestie wordt gedaan.

Bij beide keren was het zo dat toen ik later weer instapte het weer in orde was.
Benieuwd of anderen het ook hebben gehad gister en/of vandaag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zjanzjak schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:22:
Net ook in het Scenic topic gepost maar ook even hier;

Ook wat nieuws, gebeurde me gister en vanochtend, Google Maps die ineens de route-informatie kwijt was.
Kreeg een wolkje met een streepje te zien naast het aantal minuten wat je nog van de bestemming af bent.
De routeplanner deed nog wel gewoon zijn werk.
En het percentage liep ook gewoon af maar had geen kleur meer, dus geen groen, oranje of rood.
Geen ramp noch een man overboord maar beetje jammer als je eventueel op een file stuit en er een andere route suggestie wordt gedaan.

Bij beide keren was het zo dat toen ik later weer instapte het weer in orde was.
Benieuwd of anderen het ook hebben gehad gister en/of vandaag?
Gisteren en vandaag ook een aantal keren gehad. De Maps app gedwongen stoppen lost hier het probleem tijdelijk op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 05-09 15:22
Zjanzjak schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:22:
Net ook in het Scenic topic gepost maar ook even hier; ...
ndaag?
Ik heb ook zoiets een paar dagen gehad. Ik kon wel plannen maar alleen de route was zonder files doordat deze offline was (wolkje met streep). De achterliggende kaart had wel files en ook "Hey google, wat is het gewicht van een voetbal" werd beantwoord. Probleem ging vanzelf weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 14:28
adinsx schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:30:
[...]

Hoe vaak laadt je hem een keer op tot 100%? Voor de huidige accu-generatie in de Megane mag het eigenlijk niet zo uit maken. Bij de LFP-techniek is het af en toe wel nodig om het BMS te 'resetten'.

Benieuwd wat de dealer gaat vinden.
Niet zo vaak, enkel op langere trips. Ik laad meestal tot 85%.
Overigens nu 24 uur later en de dealer heeft nog geen tijd gevonden om uit te lezen. Ik spreek dan over een grote dealer....... Renault, service?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:57

Japie.G

Colour Classic

ebis schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:34:
[...]

Gisteren en vandaag ook een aantal keren gehad. De Maps app gedwongen stoppen lost hier het probleem tijdelijk op.
same

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Absoluut, hij rijdt ook erg leuk kan ik je zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
twowheeler schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:09:
[...]

Absoluut, hij rijdt ook erg leuk kan ik je zeggen
Ik ga er binnenkort achterkomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

ebis schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:34:
[...]

Hoe stop je een app gedwongen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pbennink
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:56
Megalodon86 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:24:
[...]

Hoe stop je een app gedwongen?
In het scherm waar al je apps staan de app die je geforceerd wil stoppen lang indrukken, dan komt de optie vanzelf in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Aangezien het gevroren had wilde ik de auto vanmorgen voorverwarmen (lees ontdoooien) volgens de app kon er geen contact met de auto gelegd worden, volgens mijn oren en later ogen was het voorverwarmen gewoon gestart :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3ggel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:44
Wij gaan morgen op reis.
Sinds vanmiddag geeft Google navigatie ineens aan dat het offline is zonder verkeersinformatie.
Ook zie ik bij de bestemming een wolkje met een kruisje door.

Verwarmen op afstand werkt wel. Google assistant kan ook info van internet halen (bijv: Wat is de temperatuur in X). En bestemmingen zoeken werkt ook. Er is dus wel wel internet.
Weet iemand hoe ik de Google maps weer "online" kan krijgen?
Of is dit een serverside issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Fr3ggel schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:07:
Wij gaan morgen op reis.
Sinds vanmiddag geeft Google navigatie ineens aan dat het offline is zonder verkeersinformatie.

Verwarmen op afstand werkt wel. Google assistant kan ook info van internet halen (bijv: Wat is de temperatuur in X). En bestemmingen zoeken werkt ook. Er is dus wel wel internet.
Ik zou zeggen lees eens een paar berichten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Surfroy01 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:30:
Aangezien het gevroren had wilde ik de auto vanmorgen voorverwarmen (lees ontdoooien) volgens de app kon er geen contact met de auto gelegd worden, volgens mijn oren en later ogen was het voorverwarmen gewoon gestart :?
Heb ik ook een keer gehad. Vandaag wederom melding dat er geen contact kon worden gelegd, voorverwarmen was deze keer helaas niet gestart. Weinig consequent dus …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 13:05
Fr3ggel schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:07:
Wij gaan morgen op reis.

Systeem gewoon even een soft reset geven. Power knop even ingedrukt houden tot het scherm zwart wordt. Dan is de verbinding terug (in mijn Scenic werkt dit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andres
  • Laatst online: 10-09 20:52
@Zjanzjak gewoon aan de lader op straat. De tijd die hij nodig heeft om normaal van 70% naar 80% te gaan had hij ook nodig nadat hij ineens naar 0% gezakt was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr3ggel
ebis schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:35:
[...]

Ik zou zeggen lees eens een paar berichten terug.
Excuus. Ik lees al maanden bijna dagelijks deze topic, maar dat bericht had ik blijkbaar gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
B R M schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:48:
[...]
Systeem gewoon even een soft reset geven. Power knop even ingedrukt houden tot het scherm zwart wordt. Dan is de verbinding terug (in mijn Scenic werkt dit)
Precies dat had ik gisteren ook en heb ik gisteren tijdens het rijden gedaan.
Draaide daarna weer als een zonnetje

Alleen de app qua locatie was daarna wel wat in de war. Bleef op mijn vertrekpunt in Utrechtstaan, terwijl ik al in Amsterfdam was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• constant14
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 09:29
We hebben nu al voor de tweede keer dat er geen internet is in de auto. Paar maanden geleden een paar dagen en nu dus weer. Heeft Renault het abonnement dan niet betaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Zelfde issue ook weer terug. Reset doet niks meer. Wel verbinding, maar geen internet / verbinding met Renault en/of Google cloud inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
goofer_nieuw schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 11:03:
Zelfde issue ook weer terug. Reset doet niks meer. Wel verbinding, maar geen internet / verbinding met Renault en/of Google cloud inderdaad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSaOD-wGzyiHtSC_WyHBtoa3ZL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d260QZuz8t3Sn7E78QHOsCD0.jpg?f=fotoalbum_large
Hier sinds 27-11 geen verbinding meer met de auto. Ook het probleem van geen verkeersinformatie ondanks de gekleurde lijnen op de wegen. Na een reset deed dat het wel weer. Alleen de verbinding met de app is nog steeds foetsie. De auto geeft aan dat alle verbindingen aanwezig zijn.

Zo net nog een vreemde storing, storing in automatische verlichting. Het grote probleem is dat je dan ook de verlichting niet meer handmatig aan kan doen. De handleiding is waardeloos, totaal geen info welke zekeringen onder de motorkap voor wat zijn, in de deksel staat ook niks. Na alle kleine zekeringen met de zekering tang verwijderd/teruggeplaatst te hebben is de storing gelukkig weg. Ik ga even een sleuteltje 10 in de auto leggen om de 12V los te koppelen voor een harde reset.

Er zit trouwens in het dashboard zekeringskastje een soort van hoofdzekering die je los kan trekken maar niet verwijderen, ik vermoed voor het stroomloos maken van dat zekeringskastje. De schermen gaan in ieder geval dan uit. Dus een tip mochten de schermen helemaal vastslaan en de reset functie werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Storing automatische verlichting is een sporadische bug. Auto even afsluiten en 15 min later werkt alles weer. Ontstaat vaak na het laden heb ik het idee.

Verbinding met de app gaat hier overigens nog altijd prima. Zowel vooraf conditioneren, als laadstatus, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
adinsx schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:26:
Storing automatische verlichting is een sporadische bug. Auto even afsluiten en 15 min later werkt alles weer. Ontstaat vaak na het laden heb ik het idee.

Verbinding met de app gaat hier overigens nog altijd prima. Zowel vooraf conditioneren, als laadstatus, etc.
Auto afsluiten en wachten werkte helaas niet, was ook niet na het laden. Ik zal hem eens compleet van de 12V spanning afhalen, even kijken of dan de communicatie gereset wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ik weet niet of compleet van de 12 volt afhalen de oplossing gaat zijn of dat je juist nog meer over de zeik helpt aan systemen. Maar, het is het proberen waard.

Bij mij hielp het in ieder geval, het afsluiten en afwachten. Al zat er wel dik twee uur tussen qua wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
adinsx schreef op zondag 1 december 2024 @ 11:51:
Ik weet niet of compleet van de 12 volt afhalen de oplossing gaat zijn of dat je juist nog meer over de zeik helpt aan systemen. Maar, het is het proberen waard.

Bij mij hielp het in ieder geval, het afsluiten en afwachten. Al zat er wel dik twee uur tussen qua wachten.
Het koplampen probleem is wel opgelost door de zekeringen eruit te trekken, maar niet de auto/server communicatie terwijl de auto aangeeft dat alle communicatie in orde is. Heeft iemand een directe e-mail adres om zulke problemen te melden? Dealer kan hier toch niks mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr3ggel
The Wizard schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:40:
[...]

Het koplampen probleem is wel opgelost door de zekeringen eruit te trekken, maar niet de auto/server communicatie terwijl de auto aangeeft dat alle communicatie in orde is. Heeft iemand een directe e-mail adres om zulke problemen te melden? Dealer kan hier toch niks mee.
Klantenservice@renault.nl
Of bel naar 088-3035333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurgenKnops
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 21:19
Na ongeveer 2 a 3 dagen geen melding gehad te hebben m.b.t. laadstatus e.d. in de Renault app, doet alles het weer...

Nu ook een paar keer gehad dat Maps in Automotive wel de route plant (kan ook geheugen zijn? Woon-werk...), verkeer laat zien (wegen rondom geven rode of oranje strepen aan) en de route aanbiedt, maar de navigatie zelf is offline (offline-icoontje ook zichtbaar). De route is blauw als zijnde dat er geen verkeer zou zijn terwijl het tegendeel waar was... Spits :9 !
Na de auto weggezet te hebben en een volgende rit aan te vangen is Maps weer online, maar kan dat niet ergens gereset worden zonder de auto te verlaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
JurgenKnops schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:37:
Na ongeveer 2 a 3 dagen geen melding gehad te hebben m.b.t. laadstatus e.d. in de Renault app, doet alles het weer...

Nu ook een paar keer gehad dat Maps in Automotive wel de route plant (kan ook geheugen zijn? Woon-werk...), verkeer laat zien (wegen rondom geven rode of oranje strepen aan) en de route aanbiedt, maar de navigatie zelf is offline (offline-icoontje ook zichtbaar). De route is blauw als zijnde dat er geen verkeer zou zijn terwijl het tegendeel waar was... Spits :9 !
Na de auto weggezet te hebben en een volgende rit aan te vangen is Maps weer online, maar kan dat niet ergens gereset worden zonder de auto te verlaten?
Same here. Gaf vorige week ook al aan de laatste dagen regelmatig last te hebben van wat software/verbinding issues. Afgelopen zaterdag hele dag weer geen internet (ook geen verbindings streepjes bovenin het scherm).
Als er wel internet is maar Maps offline is kun je het media systeem herstarten door de powerknop daarvan (niet de auto) zon 5 seconden ingedrukt te houden. Dat kostte hij mij het Google Maps offline verhaal op gisteren.

Oh en deze week ook voor het eerst in 2 jaar de melding dat automatische verlichting niet werkte inderdaad, maar dat was de volgende dag weer weg. Overigens werkte m'n verlichting op dat moment wel gelukkig.

[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 03-12-2024 07:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BVice
je kunt ook Google Maps zelf handmatig afsluiten door het icoontje in de app-lijst ingedrukt te houden en op 'gedwongen stoppen' te klikken. Dat lost bij mij vaak de offline situatie van Maps op.

Afgelopen dagen inderdaad af en toe gezien dat Google Maps offline was, of dat de app lang deed over updaten van de status. Soms, als mijn partner de auto heeft, check ik even waar hij staat/wat de laatste activiteit is geweest om te weten hoe laat ze ongeveer thuis is. Auto bleef volgens de app uren op dezelfde locatie staan aan de andere kant van het land, terwijl hij inmiddels al voor me op de oprit stond.
En inderdaad de meldingen dat de actieve klimatisering vanuit de app niet gestart kon worden, terwijl de auto wel degelijk begon met voorverwarmen.

Ik verwacht eind deze week de ton te passeren, met los van de instabiele app en een stukgevroren laadklep-slotje, geen problemen. Statistisch gezien (garagebezoeken/gereden km) is de Megane mijn meest betrouwbare auto ooit.

[ Voor 19% gewijzigd door BVice op 03-12-2024 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
BVice schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:44:
Ik verwacht eind deze week de ton te passeren, met los van de instabiele app en een stukgevroren laadklep-slotje, geen problemen. Statistisch gezien (garagebezoeken/gereden km) is de Megane mijn meest betrouwbare auto ooit.
Je hebt de gang er lekker in. Ik sta op 56.000km na 20 maanden. Deze week geheel thuiswerken dus de vrouw heeft de EV mee naar haar werk. Dat schiet qua km's niet op met 2x 17km.

Ook hier (klopt af) nul problemen. Twee keer een beurt gehad nu. Een setje nieuwe voorbanden (all-season) na 52.000km. En ja de app-issues soms. Oh en een keer de 'storing automatische verlichting' en twee weken een Captur tussendoor omdat de dealer de aandrijfas sloopte (per ongeluk) bij vervanging van iets aan de voorveren. Was even afzien en daarna extra genieten van de rust van een EV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
je kunt ook Google Maps zelf handmatig afsluiten door het icoontje in de app-lijst ingedrukt te houden en op 'gedwongen stoppen' te klikken. Dat lost bij mij vaak de offline situatie van Maps op.

Afgelopen dagen inderdaad af en toe gezien dat Google Maps offline was, of dat de app lang deed over updaten van de status. Soms, als mijn partner de auto heeft, check ik even waar hij staat/wat de laatste activiteit is geweest om te weten hoe laat ze ongeveer thuis is. Auto bleef volgens de app uren op dezelfde locatie staan aan de andere kant van het land, terwijl hij inmiddels al voor me op de oprit stond.
En inderdaad de meldingen dat de actieve klimatisering vanuit de app niet gestart kon worden, terwijl de auto wel degelijk begon met voorverwarmen.

Goede tip inderdaad!
En begrijp me niet verkeerd hoor, ik geniet nog steeds meerdere keren per week van het rijden in de auto, echt een genot om in te rijden. Na 53.000km nog steeds :).

Ik gebruik overigens de Kelec app om de auto voor te verwarmen gezien de Renault app mij altijd errors geeft daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Statistisch gezien (garagebezoeken/gereden km) is de Megane mijn meest betrouwbare auto ooit.
adinsx schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:39:
Ook hier (klopt af) nul problemen. Twee keer een beurt gehad nu.
Buiten af en toe een software-bugje niets aan de hand, al bijna 44.000 op de teller, in januari de 2e beurt.
Uitermate tevreden na bijna 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik loop wat achter met m'n 16.800km op 20 maanden :+
Maar ook hier zeer tevreden.

Behalve op de Renault app de laatste maanden, maar de Kelec-app fixt dat grotendeels.
Plus m'n nieuwe laadklep die ze nog steeds niet in de juiste kleur hebben kunnen spuiten... |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mschakel
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-12-2024
The Wizard schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 13:28:
[...]

[Afbeelding]
Hier sinds 27-11 geen verbinding meer met de auto. Ook het probleem van geen verkeersinformatie ondanks de gekleurde lijnen op de wegen. Na een reset deed dat het wel weer. Alleen de verbinding met de app is nog steeds foetsie. De auto geeft aan dat alle verbindingen aanwezig zijn.

Zo net nog een vreemde storing, storing in automatische verlichting. Het grote probleem is dat je dan ook de verlichting niet meer handmatig aan kan doen. De handleiding is waardeloos, totaal geen info welke zekeringen onder de motorkap voor wat zijn, in de deksel staat ook niks. Na alle kleine zekeringen met de zekering tang verwijderd/teruggeplaatst te hebben is de storing gelukkig weg. Ik ga even een sleuteltje 10 in de auto leggen om de 12V los te koppelen voor een harde reset.

Er zit trouwens in het dashboard zekeringskastje een soort van hoofdzekering die je los kan trekken maar niet verwijderen, ik vermoed voor het stroomloos maken van dat zekeringskastje. De schermen gaan in ieder geval dan uit. Dus een tip mochten de schermen helemaal vastslaan en de reset functie werkt niet meer.
Ik ben heel benieuwd of hier al een oplossing voor is. Ik heb hetzelfde probleem sinds 28-11-2024. Heb ook al een reset naar fabrieksinstellingen gedaan in de auto maar zonder resultaat. De auto geeft zelf aan dat er gewoon verbinding is inclusief internet maar vanuit de app kan ik de verbinding niet meer maken. Krijgt voortdurend de melding “Er zijn technische problemen. Probeer het later nog eens”.

Update 04-12-2024:
Gebeld met de dealer. Er schijnt een grote storing te zijn bij Renault waardoor verbinding met de app niet werkt. Remedie: afwachten 🫢

[ Voor 4% gewijzigd door mschakel op 04-12-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visje99
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-06 10:19
Morgen ga ik de 70.000 km over. Sinds februari 2023 rij ik in de Megane. Vrijwel geen enkel probleem bij mijn auto. Heel af en toe wil de Android Auto niet starten, al bedenk ik nu dat dat al weer een half jaar geleden was. De auto rijdt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Visje99 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:14:
Morgen ga ik de 70.000 km over. Sinds februari 2023 rij ik in de Megane. Vrijwel geen enkel probleem bij mijn auto. Heel af en toe wil de Android Auto niet starten, al bedenk ik nu dat dat al weer een half jaar geleden was. De auto rijdt prima!
Banden al wel vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErmeSloeber
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-01 10:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRhk5wiILsLvs5C9W1BLcg1rbQE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EKrCHrjyefwRVdGU3f39YkrT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXxQthMk_LUd408R3CbN_1vvOlw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/94999IgoJqu3jByUYZAEKPZm.jpg?f=user_large

Hallo,

Ik heb sinds een maand een Renault Megane E-Tech ( EV60 Optimum Charge Techno Okt 2022) in mijn bezit.Een heerlijke auto waar ik nu al heel veel plezier aan beleef.
Wat mij sinds vanochtend opvalt is het volgende:
Ik had via de app ingesteld dat de auto vanochtend om 8.00 verwarmt was tot 17 graden.Dat heeft hij ook gedaan.Ik heb dit wel vaker gedaan en telkens als ik op mijn werk uitstapte dan was de rode balk in de app verdwenen.Echter vandaag blijft de rode balk aanwezig en blijft ook de fan draaien in de app.(foto1)
Ik heb in de auto alle instellingen mbt automatisch verwarmen verwijderd en ook in de app zie je deze nu niet meer terug.(foto2)
Toch blijft het balkje rood en blijft de fan in de app draaien.

Iemand een idee hoe dit kan ?

Ps Dit is mijn eerste post dus als ik het anders moet doen dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschakel
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21-12-2024
@ErmeSloeber , zie mijn post. Er zijn problemen bij Renault waardoor de app niet meer verbind met de auto.
Pagina: 1 ... 88 ... 97 Laatste