Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 87 ... 97 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-09 22:16
Chaoss schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:02:
Kun je in de navi ook instellen dat je met een bepaald percentage resterende lading aan wilt komen?
Helaas. Dat, en nog andere voorkeuren die je in ABRP wel hebt missen nog in AAOS's Google Maps. Bijv. aangeven dat je over het algemeen minder vaak, maar lange stops (of vaak, korte laadstops) wilt of dat er per se bepaalde facilitieten in de buurt zijn zoals toilet of restaurant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:51

JanAd

Wind’s howling

devastator83 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:24:
[...]

Auto moet binnen voor opnieuw te spuiten. Deze keer gaan ze het spatbord ook spuiten om het kleurverschil "uit te nevelen". Ik hoop maar dat dat goed gaat. Weet zelf nog niet goed wat ik er van moet vinden. Vrees een beetje dat ik straks nog meer kleurverschil ga hebben over de hele auto... Het "zwart" spuiten (zelfde als het dak en spiegels) is ook nog een optie.
Ik begin dat zwart spuiten ook te overwegen. Zeker als de kleur teveel afwijkt.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliffhanger1970
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-09 21:47
Chaoss schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:02:
Kun je in de navi ook instellen dat je met een bepaald percentage resterende lading aan wilt komen?
Dat kan, ik heb dat afgelopen zomer nog gebruikt. Je kan instellen met welke percentage je wil aankomen op je eindbestemming. Maps past dan de laadstations aan en hoeveel je daar moet laden.

Renault Megane e-tech evolution-er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

cliffhanger1970 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:05:
[...]

Dat kan, ik heb dat afgelopen zomer nog gebruikt. Je kan instellen met welke percentage je wil aankomen op je eindbestemming. Maps past dan de laadstations aan en hoeveel je daar moet laden.
Weet je nog waar die optie zit? Ik ben voor mijn gevoel alle menu's door geweest.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:55

Japie.G

Colour Classic

Chaoss schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:24:
[...]

Weet je nog waar die optie zit? Ik ben voor mijn gevoel alle menu's door geweest.
Zo uit mijn hoofd moet je een route plannen met laadstops, dan verschijnt die optie.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 19:05

The Wizard

Moderator Mobile
Japie.G schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:49:
[...]

Zo uit mijn hoofd moet je een route plannen met laadstops, dan verschijnt die optie.
Klopt, zonder laadtussenstops krijg je deze optie niet.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-08 19:04
JanAd schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:29:
Krijgen jullie eigenlijk nog meldingen door van laadsessies?
Sinds de nieuwe versie van de app is dat ronduit dramatisch geworden hier. De app werkt 80% van de tijd gewoon niet meer. (op Android 15)

Ahja, m'n nieuwe laadklep is nog steeds niet in orde... Ze zijn precies wel heel veel moeite aan het doen om de kleur juist te krijgen.
Wat heb je aan je laadklep?

Mijn is afgebroken omdat deze het spatbord raakte. Morgen krijg ik na 3 maand een nieuwe gemonteerd....maar ik gok erop dat deze ook gaat raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Ai ik heb dezelfde kleur en morgen krijg ik ook een nieuwe laadklep.
Kleur bij mij is schaliegrijs.

Waarom moest de klep bij jullie vervangen?

Bij mij is deze afgebroken, ik vermoed door het raken aan het spatbord waardoor er kracht op het klemmechanisme kwam. Ondertussen al 1 jaar lopende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:55
DeJos1985 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:31:

Wat heb je aan je laadklep?

Mijn is afgebroken omdat deze het spatbord raakte. Morgen krijg ik na 3 maand een nieuwe gemonteerd....maar ik gok erop dat deze ook gaat raken...
Zoek op gebruiker in dit topic, et voila:
JanAd schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:55:
Dom geweest daarnet... Na het opladen buiten wou ik de auto binnen zetten, maar vergeten de laadklep dicht te doen. Ik rij in achteruit de garage in, zoveel mogelijk naar de passagierskant en plots hoor ik een knal...

Laadklep lag op de grond, gelukkig lijkt het achterliggen mechanisme onbeschadigd te zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik kan de klep er terug opklikken, maar helemaal vast zit ze niet meer.
De klep is vrij ongeschadigd, alleen de 'voetjes' waarmee het ding vastklikt zijn verbogen en gebroken. Aan het zwarte deel is niks te zien, ik heb wss net de kunststof rand geraakt.

Mailtje gestuurd naar de garage, ben benieuwd wat die gaan zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJos1985
PhyzX schreef op zondag 29 september 2024 @ 23:35:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad. Heb anderhalve maand geleden onder garantie een nieuwe motor gekregen. De service was echt belachelijk slecht. Kreeg pas na 3 weken een vervangende auto. Vragen werden niet beantwoord. En volgens mij hebben ze het nog fout gedaan ook want ik hoor (en voel) nu elke keer een harde "klonk" wanneer de auto van acceleratie naar regeneratie gaat (en terug). Alsof er speling zit in de aandrijflijn. Maar het is een leaseauto en wil 'm weer niet weken kwijt zijn, dus rij er maar mee door.
Die klonk heb ik ook. In juni zijn de bouten van de cardanas vervangen. 3 maanden goed gegaan maar nu heb ik het opnieuw. Morgen op onderhoud nog maar eens melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Japie.G schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:49:
[...]

The Wizard schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:28:
[...]

Klopt, zonder laadtussenstops krijg je deze optie niet.
Nog maar eens zoeken dan, ik had een route gepland, maar kon het zou niet vinden!

Inmiddels al 350km met de auto gereden, rijd verder wel prima. Alleen de ruimte op de achterbank is met kinderen wat minder.

RLink is ook top, 1 minpuntje is dat je met de stuurwiel bediening geen nummers kunt skippen in YouTube music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3ggel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:12
Ik heb sinds eind augustus een Techno EV60. Mijn eerste EV.
Inmiddels staan er 2200km op de teller en ik heb zo'n beetje alles onder de knie (denk ik).

Ik heb wel nog 2 praktische vragen.
  1. Komende week wil ik eens voor het eerst door de wasstraat rijden.
    Het betreft zo'n wasstraat waar de auto door heen getrokken wordt. Remmen is verboden in de wasstraat.
    Hoe werkt dat in de praktijk? Auto met motor aan in de neutraal zetten? En hoe zit het met de radar/sensoren die voorwerpen in de buurt detecteren?
  2. In december ga ik voor ruim 3 weken naar het buitenland. Ik moet 170km (enkel snelweg) naar het vliegveld rijden en daar blijft de auto daar ruim 3 weken op een parkeerplaats staan. Het is december dus het kan koud zijn. Als ik de accu voor vertrek helemaal vol laad dan verwacht ik dat deze ongeveer half vol is bij aankomst op het vliegveld.
    Ik neem aan dat ik de auto daarmee gerust ruim 3 weken kan achterlaten (in weer/kou en wind). En dat ik indien nodig alvorens de terugreis de warmtepomp nog kan inschakelen (via de app). Klopt dat?
    Op weg naar huis kom ik weer voldoende fastchargers tegen, dus dan bijladen is geen probleem.
Ik zie jullie adviezen of aandachtspunten graag tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:28:
RLink is ook top, 1 minpuntje is dat je met de stuurwiel bediening geen nummers kunt skippen in YouTube music.
Het scrollwieltje achterop de onderste handel rechts achter het stuur al geprobeerd? Daarmee skip ik nummers in YT music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

deMercer schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:23:
[...]

Het scrollwieltje achterop de onderste handel rechts achter het stuur al geprobeerd? Daarmee skip ik nummers in YT music.
Oh, heb ik geprobeerd maar dan ging hij spoelen in het nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Fr3ggel schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:15:
Het betreft zo'n wasstraat waar de auto door heen getrokken wordt. Remmen is verboden in de wasstraat.
Hoe werkt dat in de praktijk? Auto met motor aan in de neutraal zetten? En hoe zit het met de radar/sensoren die voorwerpen in de buurt detecteren?
Yep, in N en van de parkeerrem af. Zelf schakel ik ook de Auto Hill Hold uit. En niet de gordel losmaken, dan schakelt de auto naar de P.
In december ga ik voor ruim 3 weken naar het buitenland. Ik moet 170km (enkel snelweg) naar het vliegveld rijden en daar blijft de auto daar ruim 3 weken op een parkeerplaats staan. Het is december dus het kan koud zijn. Als ik de accu voor vertrek helemaal vol laad dan verwacht ik dat deze ongeveer half vol is bij aankomst op het vliegveld.
Ik neem aan dat ik de auto daarmee gerust ruim 3 weken kan achterlaten (in weer/kou en wind). En dat ik indien nodig alvorens de terugreis de warmtepomp nog kan inschakelen (via de app). Klopt dat?
Heb zelf geen ervaring met zo’n scenario, maar zelf zou ik met een gerust hart deze strategie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Chaoss schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:26:
Vreemd. Ik draai 1 klikje, en dan begint het volgende nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Morgen nog eens proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 12:28
Chaoss schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:26:
[...]

Klopt werkt niet.
Echter als je YT Music via Android Auto gebruikt dan werkt het wel correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Schmoove schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:58:
[...]

Klopt werkt niet.
Yep, na anderhalf jaar met Spotify native in AAOS, ook recent overgestapt naar YTmusic via AA omwille van die ‘bug’(?). Hopelijk passen ze dat ooit nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09:15
iemand een goede methode om het lichtgrijze Techno interieur weer netjes te maken? Na bijna 2,5 jaar is de bestuurdersstoel toch wel flink verkleurd tov de rest van de stoelen...
Zit te twijfelen om een waszuiger te gebruiken, iemand dat al eens gedaan op deze stoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Schmoove schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:58:
Klopt werkt niet.
Oeps … had niet door dat de vraag over de Android Automotive app ging. Gebruik zelf totaal geen Android Automotive apps, muv Google Maps.

Mijn ervaring is met YT Music via Apple Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Update:

Onderhoud 30000km

-Tankklep vervangen raakt nog tegen spatbord. Blijkbaar niets aan te doen.
-Mechanische klik bij acceleren en remmen waarvoor in juni bouten zijn vervangen in cardanas heeft men geen oorzaak gevonden. Blijft dus klikken.
-achteruitrijcamera die blur is, is binnen spec.
-lakstift al meer dan 1 jaar in backorder...

Soms heb ik het idee dat men mij niet geloofd :)

[ Voor 11% gewijzigd door DeJos1985 op 28-10-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
BVice schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 20:09:
iemand een goede methode om het lichtgrijze Techno interieur weer netjes te maken? Na bijna 2,5 jaar is de bestuurdersstoel toch wel flink verkleurd tov de rest van de stoelen...
Zit te twijfelen om een waszuiger te gebruiken, iemand dat al eens gedaan op deze stoelen?
Heb ze gewoon schoongemaakt met een bekledingreiniger (ik neem dat je dat bedoeld, zo'n stofzuiger voor bekleding?). Ze werden in ieder geval goed schoon en de stoelverwarming werkt ook nog gewoon :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
DeJos1985 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:57:
Update:

Onderhoud 30000km

-Mechanische klik bij acceleren en remmen waarvoor in juni bouten zijn vervangen in cardanas heeft men geen oorzaak gevonden. Blijft dus klikken.
-achteruitrijcamera die blur is, is binnen spec.
-lakstift al meer dan 1 jaar in backorder...

Soms heb ik het idee dat men mij niet geloofd :)
Er zit helemaal geen cardan as in de Megane, alles zit op de voorwielen. De aandrijfassen gaan gelijk van de reductiebak naar de wielen. Eigenlijk geen enkele (pure) EV heeft een cardanas, altijd de motor(en) tussen de wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
DeJos1985 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:57:

Was bij mij ook na het vervangen. Daarom dat de "technische dienst" van Renault voorstelde om een stuk van de klep af te schuren en opnieuw te spuiten. En sindsdien zit ik met kleurverschil.

Ik snap niet dat men zo een fouten kan maken bij een nieuwe wagen. Rijdt eeg fijn, maar qua kwaliteit en service staat het wel erg onder de duitse merken die ik voorheen heb gereden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Sinds ik de app laatst een keer uitgelogd en ingelogd heb (Android 15), krijg ik deze melding (Virtual Key) telkens permanent in mijn notificaties. Zag dat dit vorig jaar ook al door andere topic leden opgemerkt was.
Ik kan ook niet met de melding interacteren. Iemand hier die er meer over weet? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5-TimKOQfKw9Dmw3ziVYcdqVBI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Aqx8Mp76yAcSBP8YTRwzdFYD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
The Wizard schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:34:
[...]

Er zit helemaal geen cardan as in de Megane, alles zit op de voorwielen. De aandrijfassen gaan gelijk van de reductiebak naar de wielen. Eigenlijk geen enkele (pure) EV heeft een cardanas, altijd de motor(en) tussen de wielen.
haha ik was al aan het wachten tot iemand ermee zou komen.

Neem aan dat het om de aandrijfas(sen) gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Majesty schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:54:
Sinds ik de app laatst een keer uitgelogd en ingelogd heb (Android 15), krijg ik deze melding (Virtual Key) telkens permanent in mijn notificaties. Zag dat dit vorig jaar ook al door andere topic leden opgemerkt was.
Ik kan ook niet met de melding interacteren. Iemand hier die er meer over weet? :)
Scenic eigenaars (te lezen in het Scenic-topic) krijgen de melding ook, maar kunnen er vooralsnog niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
devastator83 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 13:37:
[...]

Was bij mij ook na het vervangen. Daarom dat de "technische dienst" van Renault voorstelde om een stuk van de klep af te schuren en opnieuw te spuiten. En sindsdien zit ik met kleurverschil.

Ik snap niet dat men zo een fouten kan maken bij een nieuwe wagen. Rijdt eeg fijn, maar qua kwaliteit en service staat het wel erg onder de duitse merken die ik voorheen heb gereden
Ja. Een nog betere oplossing is om het klemmechanisme wat spel te geven. Dan zie je er niets van.

Leasingwagen dus ik ga de leasing verwittigen maar van mij mag het zo blijven. Al vermoed ik dat de klep om ieuw gaat falen door de druk.die er opkomt bij openen en sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
BVice schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:38:
[...]

haha ik was al aan het wachten tot iemand ermee zou komen.

Neem aan dat het om de aandrijfas(sen) gaat.
Ja aandrijfas bedoel ik natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Iemand die op wat hogere snelheid (tussen 145 en 155 km/u) ook last heeft van een trilling uit de voortrein? Ik dacht dat het aan de Goodyear banden lag, maar inmiddels een week onderweg met CrossClimate2 en de trilling blijft.

tot 120 a 130 niet merkbaar, net iets harder dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
adinsx schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:34:
Iemand die op wat hogere snelheid (tussen 145 en 155 km/u) ook last heeft van een trilling uit de voortrein?
Nee, en ik rij dagelijks 160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Hofman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12:13
adinsx schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:34:
Iemand die op wat hogere snelheid (tussen 145 en 155 km/u) ook last heeft van een trilling uit de voortrein? Ik dacht dat het aan de Goodyear banden lag, maar inmiddels een week onderweg met CrossClimate2 en de trilling blijft.

tot 120 a 130 niet merkbaar, net iets harder dus wel...
Geen idee of het uit de voortrein komt, maar hier ook bij hogere snelheid last van (heb er een uit mei 24, dus ik denk MY25). Nu met winterbanden lijkt het erger te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier nooit opgevallen, maar dan rij ik bijna nooit 130+ met deze auto. Moet zeggen dat hij bij zulke snelheden behoorlijk luidruchtig is en niet echt prettig rijdt, gelukkig is ie begrenst op 160 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
En toen was ineens de verbinding weg toen ik net wegreed om nog even wat boodschappen te doen.
Gebeurde echt letterlijk een paar minuten nadat ik onderweg was.
Mijn teamleider morgen maar bellen dat ik niet kan komen werken want geen navigatie! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Collega van mij heeft een Megane die niet harder wil dan 116kmh. Is er ergens een limiter ingesteld die permanent is dus ook na uit/inschakelen van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:19
Chaoss schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:50:
Collega van mij heeft een Megane die niet harder wil dan 116kmh. Is er ergens een limiter ingesteld die permanent is dus ook na uit/inschakelen van de auto?
Eco mode?

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nope, en bij eco mode is de begrenzer 100kmh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reet Petite
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-08 08:20
Chaoss schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:57:
[...]

Nope, en bij eco mode is de begrenzer 100kmh.
Eco-mode gaat tegenwoordig tot 115kmh… ;)

Renault Megane E-Tech Optimum charge Iconic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reet Petite
  • Laatst online: 28-08 08:20
Reet Petite schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:14:
[...]

en zelfs als je de kick-down gebruikt (dus even door het gevoelsmatig einde van het energiepedaal heentrappen) schiet ie door naar veeel harder… >:)

Renault Megane E-Tech Optimum charge Iconic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Reet Petite schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:14:
[...]

Die van mij niet, oude software zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-09 21:33
Chaoss schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:50:
[...]

Bij mij net zo... benieuwd welke update dan voor de 115km/u heeft gezorgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Nieuwe tankklep geïnstalleerd en zoals verwacht raakt deze nog steeds het spatbord. Niets aan te doen zegt de dealer. Daar sta je dan.

Het mechanisch klikken hoort de dealer niet maar er is blijkbaar niets te zien. Ik ben er zeker van dat er ergens speling zit op de aandrijving .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

DeJos1985 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 07:31:
Nieuwe tankklep geïnstalleerd en zoals verwacht raakt deze nog steeds het spatbord. Niets aan te doen zegt de dealer. Daar sta je dan.

Het mechanisch klikken hoort de dealer niet maar er is blijkbaar niets te zien. Ik ben er zeker van dat er ergens speling zit op de aandrijving .
Maar ze hebben de kleur toch juist gekregen? Hier nog steeds geen nieuws... Ondertussen al meer dan 2 maanden om een klep te spuiten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
JanAd schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 07:52:
[...]

Maar ze hebben de kleur toch juist gekregen? Hier nog steeds geen nieuws... Ondertussen al meer dan 2 maanden om een klep te spuiten :X
Die lijkt me wel ok ja op het eerste zicht. Nog niet 100% bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:20
The Wizard schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:27:
Hier nooit opgevallen, maar dan rij ik bijna nooit 130+ met deze auto. Moet zeggen dat hij bij zulke snelheden behoorlijk luidruchtig is en niet echt prettig rijdt, gelukkig is ie begrenst op 160 :P.
Ik gebruik het zelden, maar deze auto hadden ze prima 180 kunnen laten lopen wat mij betreft.

Gisteren bij een Renault 5 event geweest.Ook een rondje in gereden. Wat een raket, je merkt het gewicht verschil met de megane.

Verder is het heel herkenbaar als je een megane rijdt. Je stapt in en rijdt weg. Paar dingetjes zijn veranderd met die wijziging voor de veiligheidssystemen. Wat me wel opviel: De stoel kan lekker laag, dit is wat mij betreft vrij uniek voor een EV. Je zit meer in dan op de auto, iets wat ik bij de megane nog een beetje hebt. De 5 gaf hetzelfde gevoel als mijn Focus.

Dit gaat echt een mega succes worden. Auto is speels en comfortabel. Bereik meer dan voldoende. Zit goed in elkaar en alle retro elementen zijn erg smaakvol gedaan.

De update van infotainment moeten wij nog krijgen, ben er niet over uit of ik dat hoekige mooi vindt. De megane is vrij klassiek (mooi).

[ Voor 51% gewijzigd door twowheeler op 31-10-2024 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Chaoss schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:50:
ferjan schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:59:
Bij mij net zo... benieuwd welke update dan voor de 115km/u heeft gezorgd!
Dat is 'rijhulpmiddelen 1.1.0', sommigen hebben die OTA gekregen en daarvan werkte het bij sommigen nog steeds niet (dat je 115 km/u kan in Eco-modus), en sommigen hebben die update bij de dealer laten doen waar het daarna dus wel instelbaar was tot 115 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Zjanzjak schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:34:
[...]

[...]

Dat is 'rijhulpmiddelen 1.1.0', sommigen hebben die OTA gekregen en daarvan werkte het bij sommigen nog steeds niet (dat je 115 km/u kan in Eco-modus), en sommigen hebben die update bij de dealer laten doen waar het daarna dus wel instelbaar was tot 115 km/u.
ik heb de update niet, en ook de dealer heeft niet de update gedaan. De dealer heeft het gewoon ingesteld dat je 115 kan in ECO. (tenzij de dealer een 'onzichtbare' update heeft gedaan, maar volgens henzelf was het gewoon een instelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Heel raar probleem hier vandaag.

Net m’n winterbanden laten plaatsen (after market + sensors) en nu werkt m’n geluid niet meer.
Ik heb de auto nu ff afgesloten voor 15-minuten-laten-staan truckje. Maar wel heel bizar.
De sensors van de banden werken wel en worden netjes weergegeven.

Voor de rest kan een bandenwissel toch geen kwaad :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JR19zIxETSG3WvkU9i4UZo5836Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ufYlJygMXgYDSApROpUQrOo.jpg?f=fotoalbum_large

Wel een heel ander zicht, ik ga er toch eventjes aan moeten wennen die 18” bandjes.

Edit: het truckje werkt, geluid terug in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
twowheeler schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:02:
[...]
De update van infotainment moeten wij nog krijgen, ben er niet over uit of ik dat hoekige mooi vindt. De megane is vrij klassiek (mooi).
De Android 10 versies krijgen wel Android 12 onderhuids, maar niet die nieuwe skin in het display.
The Wizard schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:27:
164 :P En daar zit ie razendsnel op. Sneller dan de IV GT205 Estate hier. Laatst stoplichtsprintje tegen de vrouw gedaan O-) . 0-100 is aardig gelijk (7,3), tussenacceleraties is de Electric sneller. Op de (lege) A18 knalde ze me natuurlijk ruimschoots voorbij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
ik klokte gister 166. In de sportstand, maar ik denkd at er geen verschil in de max zit tussen de standen.
Overigens geen last van trillingen oid, het is gewoon niet een hele stabiele auto op die snelheden + windgeruis is niet grappig meer.

Gister trouwens iets geks, ik plugde met 10% SOC in bij een 50kW ABB lader, maar alleen de AC stekker was vrij. De 50kW CCS plug was in gebruik. De lader meldt dan 'laden uitgesteld tot er vermogen beschikbaar is' (blijkbaar heeft de CCS prioriteit over de 22kW AC plug), dat is prima, ik had geen haast en maar een paar procentjes nodig. Half uurtje later kwam ik terug, was hij wel begonnen met laden, maar de SOC was 9%... dus een procentje verloren.

[ Voor 4% gewijzigd door BVice op 01-11-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
BVice schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:57:
ik klokte gister 166. In de sportstand, maar ik denkd at er geen verschil in de max zit tussen de standen.
Overigens geen last van trillingen oid, het is gewoon niet een hele stabiele auto op die snelheden + windgeruis is niet grappig meer.

Gister trouwens iets geks, ik plugde met 10% SOC in bij een 50kW ABB lader, maar alleen de AC stekker was vrij. De 50kW CCS plug was in gebruik. De lader meldt dan 'laden uitgesteld tot er vermogen beschikbaar is' (blijkbaar heeft de CCS prioriteit over de 22kW AC plug), dat is prima, ik had geen haast en maar een paar procentjes nodig. Half uurtje later kwam ik terug, was hij wel begonnen met laden, maar de SOC was 9%... dus een procentje verloren.
Idd rijdt ie niet fijn op die snelheden. Mijn Kia EV6 tikt de 190 aan (ook begrenst), maar dan is nog steeds stiller en stabieler dan de Megane op 160.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Dat windgeruis is mij ook opgevallen op snelheden boven 130 inderdaad. Schoonvader zei laatst: Zit een portier niet goed dicht / raam iets op een kier ofzo? De ICE-megane GT205 is duidelijk stiller op hogere snelheden.

Maar goed. Verder bevalt ie meer dan prima. De volgende (nog een jaar of twee met deze) wordt een maatje meer, bijvoorbeeld de Scénic, maar ik hoop wel op een nog iets krachtigere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:20
adinsx schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:57:
Dat windgeruis is mij ook opgevallen op snelheden boven 130 inderdaad. Schoonvader zei laatst: Zit een portier niet goed dicht / raam iets op een kier ofzo? De ICE-megane GT205 is duidelijk stiller op hogere snelheden.

Maar goed. Verder bevalt ie meer dan prima. De volgende (nog een jaar of twee met deze) wordt een maatje meer, bijvoorbeeld de Scénic, maar ik hoop wel op een nog iets krachtigere versie.
Van mij mag de aandrijving ook best naar de achterwielen gaan hoor. Hoewel die bak wel lekker ruim is nu. Laadpoort achterin zou nog prettiger zijn (wij parkeren altijd achteruit in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice

Scenic staat ook op mijn verlanglijstje. Ik geloof dat ik max 5 jaar of tot 160.000km met deze moet doen.

Laatst proefgereden in de Alfa Junior, mooi interieur maar echt duidelijk geen echt Alfa DNA. Het is een opel Mokka/Peugeot e-3008 met een Alfa logo en bovendien minder vermogen, minder range en langzamer snelladen :?

De Ford Explorer ga ik binnenkort proberen. Ik hoop ergens ook dat de i5 touring of A4 Avant e-tron binnen bereik gaan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Grappig dat velen hier een maatje groter willen, nu dochterlief amper nog mee gaat gaan wij voor wat kleiners.
BVice schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:21:
Scenic staat ook op mijn verlanglijstje. Ik geloof dat ik max 5 jaar of tot 160.000km met deze moet doen.
En als privérijder hoef ik mijn geduld dan niet te beproeven. :P
Hier staat de Alpine A290 trouwens op het lijstje.
twowheeler schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:01:
Laadpoort achterin zou nog prettiger zijn (wij parkeren altijd achteruit in)
Ligt er aan welke kant, zoals het nu aan de voorkant zit komt dit heel mooi uit in mijn garage, de parkeergarage bij kantoor en vele Tesla SUC's. Thuis parkeer ik trouwens ook achteruit de garage in, op kantoor kan dat ook, alleen bij Tesla dus vooruit maar daar kom ik niet meer dan een paar keer per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
twowheeler schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:01:
[...]

Van mij mag de aandrijving ook best naar de achterwielen gaan hoor. Hoewel die bak wel lekker ruim is nu. Laadpoort achterin zou nog prettiger zijn (wij parkeren altijd achteruit in)
Eens, scheelt een hoop geglibber, aandrijving naar achteren. En de laadpoort mag ook verkassen. Ik heb nu een 8m lang vast snoer aan mijn wallbox, kan prima (achter de auto langs naar het rechter voorscherm. De Scénic kan er ook staan qua lengte, maar het moet niet veel emer dan dat worden, dan moet ik de wallbox verhuizen naar de zijkant van de garage (voorbereiding zit er). Laadpoort links zou dan weer handig zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VspRt5OoC8KmYWMfyPotG_gmBPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCVVe5KJHq5j6pNDdCN1bTCy.jpg?f=fotoalbum_large
Zjanzjak schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:50:
[...]

Grappig dat velen hier een maatje groter willen, nu dochterlief amper nog mee gaat gaan wij voor wat kleiners.
Je loopt op mij (en anderen wellicht) voor qua leeftijd kids. Hier twee meiden van 8 en 10. Gaat méér dan prima in de Mégane. Al moet ik binnenkort wel even andere dakdragers halen met gewone voetjes. Dan kan de dakkoffer (nu op de GT205 op de dakrails), erop. Die drie vrouwen weten aardig wat mee te nemen voor 1 overnachting, laat staan een week op pad komend voorjaar naar Oostenrijk 8)7

A290 is heel gaaf trouwens. Zou hier sowieso wel de R5 erbij willen zodat de GT205 nog wat minder korte stukjes hoeft te doen en vooral voor caravan-kilometers gebruikt kan worden. Dan wel graag de R5 incl. bi-directioneel en dan loopt het al snel in de papieren als 2e ehh 3e auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmoove
Je kunt de auto toch andersom parkeren? Dan heb je geen 8 meter kabel nodig... of mis ik nu iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Kan, maar dan moet ik de auto verder van de muur afhouden, gaat het klepje verkeerdom open en kan de passagier / kind niet voorin instappen. We gebruiken de Electric natuurlijk het meest. Nu kan iedereen instappen via rechts, en ik loop er omheen en stap daar in. Neusje naar voren staat ook het mooist op de oprit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quorton
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 20:06
Op het beeld van mijn camera (topview en achteruit) staat een rood kruis in het midden van het beeld.
De dealer heeft het gemeld bij renault en we zitten nog steeds op een antwoord te wachten, maar misschien dat anderen dit ook hebben (gehad) en weten wat het probleem is ?

Ik heb erop gegoogled maar het is blijkbaar geen common problem want ik kan er niets over vinden.

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zojuist een uitgebreide proefrit met de nieuwe 5 gemaakt en zou er mijn Megane zo voor inruilen. Het is werkelijk een snoepje om te zien en ik vind het rijden leuker dan de Megane. Je zit lekker laag en het is echt een leuk gooi en smijt bakje. Denk dat Renault er flink wat van gaat verkopen.

Helaas ontkomt de Megane ook niet aan de extreme afschrijving waar elektrische auto’s last van hebben dus voorlopig blijft de Megane nog wel even. Over een paar jaar maar eens kijken of de 5 ook lekker is afgeschreven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaDC1LWYsKOV8QOgjfr_0NQvuU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXitvauJcaDTnVGwqhkoXzyN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KElIhlafxbGTCJyxtewl7Y3OnQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ak4yEJjTSz3feSWnBWmVCEhU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
adinsx schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:21:
Die drie vrouwen weten aardig wat mee te nemen voor 1 overnachting, laat staan een week op pad komend voorjaar naar Oostenrijk 8)7
Dan snap ik dat je groter zou willen. Zeker met 3 vrouwen, ik had al moeite met een weekendje weg met de 2 dames. :9 Toen ik nog de VW CC reed moest er zelfs een aanhanger aan te pas komen met vakanties.
adinsx schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:21:
Zou hier sowieso wel de R5 erbij willen zodat de GT205 nog wat minder korte stukjes hoeft te doen en vooral voor caravan-kilometers gebruikt kan worden. Dan wel graag de R5 incl. bi-directioneel en dan loopt het al snel in de papieren als 2e ehh 3e auto.
De goedkopere versie van de R5 laat nog even op zich wachten, maar kost nog wel €24.990 en dat heeft ook niet iedereen op de plank liggen, ze zijn wel allemaal al V2L, en V2G-voorbereid.
adinsx schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 22:44:
Neusje naar voren staat ook het mooist op de oprit ;)
Een must! :P
ebis schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 13:55:
Zojuist een uitgebreide proefrit met de nieuwe 5 gemaakt en zou er mijn Megane zo voor inruilen. Het is werkelijk een snoepje om te zien en ik vind het rijden leuker dan de Megane. Je zit lekker laag en het is echt een leuk gooi en smijt bakje. Denk dat Renault er flink wat van gaat verkopen.

Helaas ontkomt de Megane ook niet aan de extreme afschrijving waar elektrische auto’s last van hebben dus voorlopig blijft de Megane nog wel even. Over een paar jaar maar eens kijken of de 5 ook lekker is afgeschreven.
Ja dat gaat echt een succes worden, en een paar honderd kilometer zuidelijker helemaal. 100%
Kek wagentje, denk dat we veel gele en groene exemplaren zullen zien.

Maar goed, wat is jouw definitie van extreme afschrijving? Procentueel.
Heeft de dealer waar jij de proefrit hebt gereden je dan een aanbod gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Niet online
Zjanzjak schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:42:
[...]
Maar goed, wat is jouw definitie van extreme afschrijving? Procentueel.
Heeft de dealer waar jij de proefrit hebt gereden je dan een aanbod gedaan?
Net geen 50% afschrijving na iets meer dan 2 jaar en bijna 40.000 km. Krijg 26000 euro terug voor een full option Iconic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
ebis schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:07:
[...]

Net geen 50% afschrijving na iets meer dan 2 jaar en bijna 40.000 km. Krijg 26000 euro terug voor een full option Iconic.
:-( Attenooien, da's wel erg veel maar ik durf wel te stellen dat bij rondvraag bij wat andere dealers je toch wat beter uit zult komen. Eerste bod is eigenlijk altijd belachelijk te laag, maar goed, eerlijk is eerlijk, de afschrijving is sowieso flink. Vaak ook zit het omslagpunt (waar de waardevermindering flink afneemt) zo rond de 3 jaar, dan is de kop er echt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Niet online
Kreeg niet de indruk dat er nog heel veel mogelijk is bij deze dealer. Wellicht dat er elders in het land wat mogelijk is maar denk niet dat het in de buurt komt van een voor mij acceptabel bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Zjanzjak schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:42:
[...]

Dan snap ik dat je groter zou willen. Zeker met 3 vrouwen, ik had al moeite met een weekendje weg met de 2 dames. :9 Toen ik nog de VW CC reed moest er zelfs een aanhanger aan te pas komen met vakanties.
Afgelopen zomer met 3 vrouwen (een grote en 2 kleinere varianten van 12 en 14) + een hond(je) op vakantie geweest naar Zweden. Ik had een trekhaakkoffer mee, geen herrie en kan bijna net zoveel in als de dakkoffer en een stuk lager verbruik. Alleen bij hobbels wel dat je de einduitslag van de schokdempers aantikt, das wat minder.

Iedereen mocht gewoon 1 weekendtas vullen, je moet ze gewoon goed opvoeden :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ben de laatste 4 jaar op vakantie geweest met een Kona zonder dakkoffer of trekhaak koffer en 3 dames, beat that :P

Maar eerlijk, nu wel bewust voor een Scenic gekozen, veel meer achterbank en kofferbak ruimte.

[ Voor 29% gewijzigd door Chaoss op 02-11-2024 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
The Wizard schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:24:
[...]

Iedereen mocht gewoon 1 weekendtas vullen, je moet ze gewoon goed opvoeden :P.
Ze zijn gewend een 7,5m lange caravan mee te hebben waar alle meuk gewoon in kan. Maar die gaat niet mee met een weekje Oostenrijk _O- Althans, ik wil met de Electric gaan (buitenland laadpas). De IV GT205 Estate meenemen (eventueel incl. dakkoffer) kan ook nog, maar EV avonturieren is veel leuker. En inderdaad, ik geef ze een tas die ze mogen vullen. Goed plan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
het is aardig afhankelijk van je accommodatie terplekke en eventuele hobby's + benodigd materiaal wat ruimte kost. Een weekje kleding voor 4 personen ga je prima kwijt kunnen in de Megane. Bij mij wil iedereen z'n eigen kussen mee. Niet elke accommodatie heeft beddengoed. En als je dan ook nog wil hiken, biken, klimmen en trailen, dan wordt het wat krap kan ik uit ervaring zeggen ;) beide kids zitten ook nop op een kinderzitje dus met 2 van die dingen naast elkaar is de achterbank ook al redelijk vol.
Ik knikker altijd wel een dakkoffer er op, kleine moeite, groot plezier. En op zo'n ritje naar Oostenrijk vraag ik me af hoeveel extra reis/laadtijd zo'n dakkoffer nou echt doet.

[ Voor 9% gewijzigd door BVice op 04-11-2024 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:03
Kan iemand eens zijn Megane in kruipen en kijken of de afwerkingen bij de binnenspiegel (zo een grote naden tussen de delen) ook bij jullie aanwezig is? Ik heb een nieuwe voorruit gekregen bij een glasboer, en sinds die tijd alleen maar problemen (rijhulpsystemen werken niet meer in de ochtend, allemaal vocht in de camera behuizing, als ze wel werken zwabbert auto tussen de lijnen etc).

Benieuwd of ook de afwerking aan binnenkant nu waardeloos is geworden, dan kan ik dit allemaal meenemen in formele klacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgoprP3EqkgT4cmGx55PWUVP-oQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0TJWEZfcPAuNwgWWZCsqeTfS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10
Kan je in de nieuwe Renault app nog je huidige kilometerstand zien? Ik moet maandelijks mijn kilometerstand doorgeven en het is wel handig dit vanuit de app op te kunnen vragen. In de auto vergeet ik het altijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:03
Sjeefr schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:01:
Kan je in de nieuwe Renault app nog je huidige kilometerstand zien? Ik moet maandelijks mijn kilometerstand doorgeven en het is wel handig dit vanuit de app op te kunnen vragen. In de auto vergeet ik het altijd :)
Hoofdscherm --> "Eigenschappen" (onderin)
Vervolgens staat bovenin de KM-stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-09 16:26
Sinds de update van de APP (android) heb ik problemen met het plannen van de charges.
Bij het ophalen van de charge planning gaat mis, daardoor vaak geen planning of maar 1 te zien. Als je dan op save drukt worden de bestaande planningen overschreven (bij leeg dus alles weg). Ik zie ook geen button om een nieuwe planning toe te voegen, je kan alleen bestaande aanpassen. Als de lijst leeg is, kun je geen planning toevoegen. Clearen cache van de app helpt niet. Zijn er meer die daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

@Sjeefr De Renault app in z'n huidige staat is zo goed als onbruikbaar op Android 15.
Download gewoon Kelec, die toont alles prima en je ziet onmiddellijk de km-stand.

De planning (enkel pre-heating bij mij) regel ik in de wagen zelf atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-09 16:26
JanAd schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:39:
@Sjeefr De Renault app in z'n huidige staat is zo goed als onbruikbaar op Android 15.
Download gewoon Kelec, die toont alles prima en je ziet onmiddellijk de km-stand.

Helaas heeft Kelec geen planning.
Met dynamisch ELC contract is het juist zo handig om de planning vanuit de APP te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Razer schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:14:
Kan iemand eens zijn Megane in kruipen en kijken of de afwerkingen bij de binnenspiegel (zo een grote naden tussen de delen) ook bij jullie aanwezig is? Ik heb een nieuwe voorruit gekregen bij een glasboer, en sinds die tijd alleen maar problemen (rijhulpsystemen werken niet meer in de ochtend, allemaal vocht in de camera behuizing, als ze wel werken zwabbert auto tussen de lijnen etc).

Benieuwd of ook de afwerking aan binnenkant nu waardeloos is geworden, dan kan ik dit allemaal meenemen in formele klacht.
Lijkt hetzelfde (ruit nooit vervangen overigens);
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwzfMb_vz7tacuTVcLKcPaxwlQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bh6cBQAM029Tumn7QPAVHCiv.jpg?f=fotoalbum_large

Jij hebt de foto iets meer naar achter genomen zie ik, wellicht dat die ene 'naad' daardoor iets groter lijkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Zjanzjak op 04-11-2024 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10
JanAd schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:39:

Gelukkig heb ik dan iOS en werkt het daar allemaal verder uitstekend. Het was enkel dat ik de data niet meer terug kon vinden. Voor die paar keer dat ik het gebruik, gebruik ik liever de fabrikant-eigen app. Alsnog bedankt voor de suggestie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjeefr op 04-11-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Laatst online: 11:59
Als ik de auto op wil laden zegt thuis lader, sluit auto aan. Uhhh duhuh dat heb ik gedaan. Vervolgens zie ik oranje lampje knipperen naast laadkabel aan auto. Dashboard blijft vast staan in controle bezig??? Iemand dit al eens gehad en evt oplossing anders dan naar de dealer rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Niet online
Surfroy01 schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:48:
Als ik de auto op wil laden zegt thuis lader, sluit auto aan. Uhhh duhuh dat heb ik gedaan. Vervolgens zie ik oranje lampje knipperen naast laadkabel aan auto. Dashboard blijft vast staan in controle bezig??? Iemand dit al eens gehad en evt oplossing anders dan naar de dealer rijden?
Zou eerst een andere laadpaal proberen, bij mij was mijn eigen laadpaal overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Nope maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Surfroy01 schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:48:
Andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 14:10

Megalodon86

Enzyme X

Ik heb dit ook eens gehad, toen bleek het aan de laadpaal te liggen. Als je dat al geprobeerd hebt, is de kabel de volgende om te testen. En anders inderdaad even naar de garage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Heb het met laadkabel van mijn eigen laadpaal en de losse kabel van de auto bij een openbare laadpaal geprobeerd, beide zelfde effect, knipperend oranje licht bij laadcontact aan auto en in dashboard melding, controle bezig.

Wordt inderdaad ritje dealer (gelukkig nog genoeg prik aan boord). Die gaan hem uitlezen.

Ik zag op de mijn renault app einde middag dat de dealer in ieder geval oplaad contact met de auto had, maar verder nog niets gehoord.

[ Voor 20% gewijzigd door Surfroy01 op 06-11-2024 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Surfroy01 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:25:
Heb het met laadkabel van mijn eigen laadpaal en de losse kabel van de auto bij een openbare laadpaal geprobeerd, beide zelfde effect, knipperend oranje licht bij laadcontact aan auto en in dashboard melding, controle bezig.

Wordt inderdaad ritje dealer (gelukkig nog genoeg prik aan boord). Die gaan hem uitlezen.

Ik zag op de mijn renault app einde middag dat de dealer in ieder geval oplaad contact met de auto had, maar verder nog niets gehoord.
zit de stekker aan de auto kant er goed in? Heeel soms blijft het vergrendel pinnetje naar beneden waardoor de stekker niet meer helemaal er in past.
Ff op dat ontgrendel knopje ernaast drukken, of met een stuk gereedschap het pinnetje weer omhoog drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Inderdaad daar zat ik ook aan te denken. Iets wat ik een paar weken geleden voorhad.
Ik had de auto aan een fast-charger gehangen en naderhand die rubber dop weer erin gestoken.
Echter die dop verkeerom erin gestoken. Past prima, je hebt het bijna niet door.
Maar toen ik hem thuis weer aan de lader hing, ging mijn stekker er niet helemaal lekker in en het laden werd niet gestart.
Bleek dus dat die rubber dop op zijn kop zat en de rand van de stekker blokkeerde, daarom ging de stekker er net niet helemaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Dochter heeft auto opgehaald, software matig zat er iets fout, raar want na ruim 2 jaar nog nooit probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Nog even met dealer gesproken. Reden van software herstel, laadklep slotje was kapot, dat wist ik, maar dochter heeft met klepje open gereden toen ze ons van vliegveld kwam halen (150km heen en terug) dat heeft een storing veroorzaakt wat gereset moest worden. Overigens is slot klepje nu vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurgenKnops
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 21:19
Surfroy01 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 20:47:
Nog even met dealer gesproken. Reden van software herstel, laadklep slotje was kapot, dat wist ik, maar dochter heeft met klepje open gereden toen ze ons van vliegveld kwam halen (150km heen en terug) dat heeft een storing veroorzaakt wat gereset moest worden. Overigens is slot klepje nu vervangen.
Bijzonder, dit gebeuren deed me even in het boekje kijken, denkende dat er toch een melding zou moeten komen als je met de laadklep open rijdt... Blijkt toch anders te zitten en afhankelijk te zijn van het model: Afhankelijk van het voertuig, wanneer de laadklep open of niet goed gesloten is, wordt de “Laadklep open” verschijnt op het instrumentenpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jap_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09 12:28
Vraag tussendoor: weet iemand of het mogelijk is om bij Ionity (gekoppeld aan een mobiliize abo) iets als plug & charge / autocharge / hoe het ook mag heten aan te slingeren? Ik moest afgelopen weekend een halve minuut zoeken naar het pasje dat zich in de middenconsole verstopt had en dat voelde wat suf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
JurgenKnops schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:31:
[...]

Bijzonder, dit gebeuren deed me even in het boekje kijken, denkende dat er toch een melding zou moeten komen als je met de laadklep open rijdt... Blijkt toch anders te zitten en afhankelijk te zijn van het model: Afhankelijk van het voertuig, wanneer de laadklep open of niet goed gesloten is, wordt de “Laadklep open” verschijnt op het instrumentenpaneel.
Volgens mij heeft geen enkele uitvoering in NL dit. Zou wel erg handig zijn, ook voor vele Audi/VW rijders, hoeveel er rond rijden met (half) open laadklep... :p.

Mijn Kia EV6 heeft een elektrische klep die automatisch dichtgaat als je hem in D zet, veel mooiere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:55

Japie.G

Colour Classic

The Wizard schreef op woensdag 6 november 2024 @ 22:10:
[...]

Volgens mij heeft geen enkele uitvoering in NL dit. Zou wel erg handig zijn, ook voor vele Audi/VW rijders, hoeveel er rond rijden met (half) open laadklep... :p.

Mijn Kia EV6 heeft een elektrische klep die automatisch dichtgaat als je hem in D zet, veel mooiere oplossing.
de my25 versies denk ik. De scenic heeft het iig wel!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb ook al eens een dag rondgereden met het klepje niet helemaal dicht. Bij de Kona kreeg ik inderdaad bij het wegrijden een melding, dat gebeurde nogal eens :P ik vind het klepje van de Megane ook niet geel handig open en dicht gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
Ik heb ook een aatal maal met klepje open gereden in het verleden maar dat gaf geen probleem, Ik denk dat het in combinatie met slot wat defect was. Overigens sprong het klepje soms spontaan open wanneer je de deuren ontgrendelde en kon je met auto op slot het klepje open klikken. Dat is nu weer hersteld.

Ik geloof ook niet dat er een versie van de megane is met melding klepje open in dashboard. Zelfde als laag ruitenvloeistof nivo wat ontbreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtFuji
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11:26
Surfroy01 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:02:
Ik heb ook een aatal maal met klepje open gereden in het verleden maar dat gaf geen probleem, Ik denk dat het in combinatie met slot wat defect was. Overigens sprong het klepje soms spontaan open wanneer je de deuren ontgrendelde en kon je met auto op slot het klepje open klikken. Dat is nu weer hersteld.

Ik geloof ook niet dat er een versie van de megane is met melding klepje open in dashboard. Zelfde als laag ruitenvloeistof nivo wat ontbreekt.
Net gekeken, geeft bij mij een melding. Zie foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwnnFTOKEqxCeDGu5KUUzuKuCcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XxiwMbkROFg5yPynxDPLPueC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Welke uitvoering van wanneer heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtFuji
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11:26
Surfroy01 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:40:
Welke uitvoering van wanneer heb je?
Renault MEGANE E-TECH 100% ELECTRIC techno 220 pk comfort range, afgeleverd 22-10-2024. MY25 editie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
dat is wel een flinke verbetering dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
_jap_ schreef op woensdag 6 november 2024 @ 22:06:
Vraag tussendoor: weet iemand of het mogelijk is om bij Ionity (gekoppeld aan een mobiliize abo) iets als plug & charge / autocharge / hoe het ook mag heten aan te slingeren? Ik moest afgelopen weekend een halve minuut zoeken naar het pasje dat zich in de middenconsole verstopt had en dat voelde wat suf ;)
ja dat kan, Fastned biedt het ook aan. Beperking zit vaak in de auto (VAG modellen kunnen dit niet vanwege een afgeschermd of wisselend MAC adres maar de Megane moet dit kunnen).

Google even op de IT security van AutoCharge, misschien wil je het dan niet meer (want het gaat om Autocharge. Plug and Charge wordt nog niet ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Inderdaad een verbetering, ik heb precies dezelfde versie maar 2 jaar ouder!

[ Voor 12% gewijzigd door Surfroy01 op 07-11-2024 08:58 ]

Pagina: 1 ... 87 ... 97 Laatste