Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 86 ... 97 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:43

Megalodon86

Enzyme X

Oei, ik zou nog eerder voor een zwarte klep gaan op dit punt denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
PWS-Megane schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:38:
[...]

vraagje: Hoe ben je achter de SoH gekomen?
De dealer kan dit uit hun interne systeem (ICM) halen. Gezien de auto continu verbonden is wordt best wel veel vastgelegd, waaronder de SoH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breuk
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 04-09 15:49
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum en draadje en heb niet de volledige lijst doorgelopen:-). \
Rij zelf gedurende 7 maanden een Megane e-tech en ben benieuwd wat nu de actuele versie is van Android Automotive?
Is versie 12 of later beschikbaar? De mijne is nu actief op 10. Van wat ik kan terugvinden is 12 of hoger al enige tijd beschikbaar.

Alvast dank voor een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-09 09:15
Breuk schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:58:
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum en draadje en heb niet de volledige lijst doorgelopen:-). \
Rij zelf gedurende 7 maanden een Megane e-tech en ben benieuwd wat nu de actuele versie is van Android Automotive?
Is versie 12 of later beschikbaar? De mijne is nu actief op 10. Van wat ik kan terugvinden is 12 of hoger al enige tijd beschikbaar.

Alvast dank voor een antwoord.
de meesten zitten op 10, mogelijk zullen de oudere modellen ook niet naar 12 gaan. Of in ieder geval niet de nieuwe interface krijgen.
Sommigen hier hebben al wel de 'voorbereidende update gehad. (Connectiviteit 3.1.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 20:52
Ik heb een twee jaar oude maar wel al update 3.1.0. Denk dus dat wij wel naar versie 12 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-09 16:40
Ook hier een 2 jaar oude met 3.1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:11
Mijn Megane is van Oktober 2022. Geen updates ontvangen vooralsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
Alle Megane's gaan naar Android12. De interface (gelukkig) niet.

Twee redenen:
1 systeem om te onderhouden qua updates

Klanten die de oude interface gewend zijn gaan niet ineens schrikken of verrast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 19:05

The Wizard

Moderator Mobile
Schmoove schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:56:
Die van mij is van november 2022, kreeg gisteren melding in de app dat 3.1.0 eraan komt. Het gaat dus komen. Zou prettig zijn als ze dit ook aanbieden via side-loading, die onvoorspelbaarheid van de Renault updates...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
The Wizard schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:24:
[...]

Die van mij is van november 2022, kreeg gisteren melding in de app dat 3.1.0 eraan komt. Het gaat dus komen. Zou prettig zijn als ze dit ook aanbieden via side-loading, die onvoorspelbaarheid van de Renault updates...
er zit voor zover ik weet geen relatie tussen meldingen over updates in die app en het daadwerkelijk ontvangen van updates in de auto. Als dat zo was was mijn Megane inmiddels geüpdate tot ufo, want ik krijg die meldingen om de zoveel weken. Ook over updates die allang zijn geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
Vreemd, ik kreeg de melding in de app en 2 weken later de update. Ook november 2022.
Verder geen loze meldingen in de app ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
BVice schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:12:
[...]

er zit voor zover ik weet geen relatie tussen meldingen over updates in die app en het daadwerkelijk ontvangen van updates in de auto. Als dat zo was was mijn Megane inmiddels geüpdate tot ufo, want ik krijg die meldingen om de zoveel weken. Ook over updates die allang zijn geïnstalleerd.
Ik wel, laatste update is alweer van begin dit jaar, maar toen kreeg ik hem binnen een week. Voor de rest krijg ik nooit update meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Andres schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:44:
Vreemd, ik kreeg de melding in de app en 2 weken later de update. Ook november 2022.
Verder geen loze meldingen in de app ontvangen.
Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-09 19:20

JanAd

Wind’s howling

Daarnet een camion gespot met R5's op. Ze zijn op weg naar de dealers.

Hier heeft die laatste update geen omschrijving... Mogelijk moet ik nog een deel ontvangen dan?

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansjo
  • Laatst online: 10-09 22:07
Ik heb bericht van mijn garage ontvangen over V2L voor de Megane en de evt generieke adapter:

V2L zit er nog niet op, maar komt er in de loop van 2025 aan, eerste helft van het jaar.
Wat betreft adapter, dat moet ik navragen bij technische dienst, kom er op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Hansjo schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:43:
V2L zit er nog niet op, maar komt er in de loop van 2025 aan, eerste helft van het jaar.
Dat geldt dan voor nieuw geproduceerde Meganes, neem ik aan? Of gaan bestaande Meganes daar middels een software update ook over beschikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansjo
  • Laatst online: 10-09 22:07
deMercer schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:47:
[...]

Dat geldt dan voor nieuw geproduceerde Meganes, neem ik aan? Of gaan bestaande Meganes daar middels een software update ook over beschikken?
Is beetje vaag idd. Garage weet dat ik Megane model 2023 heb - heb om bevestiging gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:26

Wat betreft adapter, dat moet ik navragen bij technische dienst, kom er op terug.
V2L kan bij de 5 (en de Alpine A290), als je die gaat samenstellen kan je ook optioneel een V2L adapter a 200 euro bestellen. Zie ze nog niet in de webshop van Renault maar dat komt vast wel.
Zijn uiteraard goedkoper te verkrijgen, zomaar een voorbeeld Vehicle To Load Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NemesisBE
  • Laatst online: 11-06 21:48
Hallo iedereen,

Enig idee of de auto automatisch sluit als je de key card sleutel in de wagen laat liggen? Of er een bepaalde tijd overgaat? Of dat ie heel de tijd open blijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterTe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:26
NemesisBE schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:23:
Hallo iedereen,

Enig idee of de auto automatisch sluit als je de key card sleutel in de wagen laat liggen? Of er een bepaalde tijd overgaat? Of dat ie heel de tijd open blijft?
Ik had laatst mijn sleutel vergeten uit de auto te halen. De volgende dag was die nog steeds open toen ik terug kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-09 16:40
Ik dacht een keer dat de batterij van mijn afstandsbediening leeg was want hij ging niet automatisch op slot........ handmatig wel met afstandsbediening, toen bedacht ik mij, ohja tas met reserve sleutel erin ligt in de auto. Maar is dus wel op slot te krijgen met sleutel in de auto.

[ Voor 17% gewijzigd door Surfroy01 op 17-10-2024 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Surfroy01 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:43:
Ik dacht een keer dat de batterij van mijn afstandsbediening leeg was want hij ging niet automatisch op slot........ handmatig wel met afstandsbediening, toen bedacht ik mij, ohja tas met reserve sleutel erin ligt in de auto. Maar is dus wel op slot te krijgen met sleutel in de auto.
wat gebeurt er vervolgens als je op het knopje van de achterklep drukt? Dus:

- sleutel 1 in de auto
- sleutel 2 buiten de auto
- gebruik sleutel 2 om auto te vergrendelen
- sleutel 2 buiten bereik van de auto

in principe is sleutel 1 dan binnen bereik, kun je de auto dan met de knop op de kofferklep openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb bericht van mijn garage ontvangen over V2L voor de Megane en de evt generieke adapter:

Ik kan wel eens testen, mijn Kia heeft een V2L adapter, maar ik vermoed dat er software matig wel iets toegevoegd moet worden, bij de Kia heb je ook instellingen wat betreft afslaan bij een bepaalde ondergrens, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice

dit lijkt me echt een heel sterk verhaal tbh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quorton
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 20:06
Vanmorgen mijn megane opgehaald, ik krijg alleen android auto niet aan de praat.
Wel met usb kabel, maar via bluetooth gebeurt er niets, ik maak wel verbinding met bluetooth, maar android auto wordt niet gestart.
Ik heb een motorola moto G8 power met android 11, android auto is ook up to date.

Iemand hier ervaring mee ?

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinRenaers
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-09 16:41
Quorton schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 15:47:
Vanmorgen mijn megane opgehaald, ik krijg alleen android auto niet aan de praat.
Wel met usb kabel, maar via bluetooth gebeurt er niets, ik maak wel verbinding met bluetooth, maar android auto wordt niet gestart.
Ik heb een motorola moto G8 power met android 11, android auto is ook up to date.

Iemand hier ervaring mee ?
Hangt van de gsm af. Bij mijn vorige gsm (oneplus 5) werkte het ook enkel via bluetooth kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
Wellicht ligt het aan de uitvoering? Techno heeft het op zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
kevinRenaers schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:51:
Hangt van de gsm af. Bij mijn vorige gsm (oneplus 5) werkte het ook enkel via bluetooth.
Idem bij de telefoon van mijn vrouw, enkel Android Auto via kabeltje. Draadloos enkel simpele Bluetooth verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quorton
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 20:06
Ik heb het nu ook geprobeerd met een andere phone, android 14, en die werkte wel, dus aan de auto zal het niet liggen.
Ik ga morgen proberen of ik mijn telefoon in een andere auto kan gebruiken.

Update: net specs opgezocht van de telefoon en motorola g8 wifi ondersteund blijkbaar geen 5G, wat wel vereist is voor android auto. Dus of een nieuwe telefoon of zo'n wifi adapter kopen...zucht...

[ Voor 34% gewijzigd door Quorton op 17-10-2024 20:06 ]

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Als we het toch over connecten van een telefoon hebben...

Ik heb via Bluetooth zowel mijn Iphone13 (werk) als Galaxy S22 (privé) gekoppeld. Alleen wil ik de iPhone gekoppeld hebben met voorrang op de Galaxy als beide telefoons in de auto aanwezig zijn (lees: doordeweeks). Hij pakt echter altijd de Galaxy, waar ik vervolgens via de telefoon moet ontkoppelen.

In de avond of het weekend (privé-ritten) blijft de iPhone vaak thuis, en moet hij de Galaxy pakken. Iemand een idee of dat kan? Twee telefoons tegelijk connecten wil sowieso niet...

Ik gebruik niet de Carplay of AndroidAuto functie overigens, zie geen meerwaarde tov Android Automotive van de auto zelf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorikw
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:01
Je kan ze beide gewoon automatisch laten verbinden. Voorrang bestaat alleen niet bij mijn weten. Ik heb hetzelfde, prive een Android, iPhone voor werk.
Maar je kan eenvoudig switchen binnen Android automotive. Ook tijdens rijden kan je wisselen. Zie afbeelding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVg0Yj_Xb9HlNu9w2tp1JvdjnB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDsgE79fIHQkLxMcjZCzHQEC.jpg?f=fotoalbum_large

Jorik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
jorikw schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:19:
Je kan ze beide gewoon automatisch laten verbinden. Voorrang bestaat alleen niet bij mijn weten. Ik heb hetzelfde, prive een Android, iPhone voor werk.
Maar je kan eenvoudig switchen binnen Android automotive. Ook tijdens rijden kan je wisselen. Zie afbeelding.
[Afbeelding]
Allebei een actieve verbinding? Hmm... dat moet ik eens goed uitpluizen dit weekend. Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
  • Laatst online: 08-09 16:26
adinsx schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:19:
[...]

Allebei een actieve verbinding? Hmm... dat moet ik eens goed uitpluizen dit weekend. Thanks _/-\o_
dat kan, maar niet beide voor hetzelfde (bv bellen, afspelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-09 20:59
Heeft iemand een oplossing voor het volgende:
Als ik mijn telefoon via Android Auto verbind en muziek afspeel (bijv. Poweramp of Spotify) en via de hendel achter het stuur naar het volgende liedje wil, hoor ik elke keer 1 of 2 piepjes.

Weet iemand hoe ik dit uitschakel?

Gister had ik opeens geen geluid bij het wisselen. Ik had echter niets anders ingesteld. Op mijn telefoon kon ik toen ook het volume veranderen wat invloed had op de speakers van de auto. Nu heb ik dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:49
znight schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:42:
Heeft iemand een oplossing voor het volgende:
Als ik mijn telefoon via Android Auto verbind en muziek afspeel (bijv. Poweramp of Spotify) en via de hendel achter het stuur naar het volgende liedje wil, hoor ik elke keer 1 of 2 piepjes.
Dat is raar, zou het een melding van spotify kunnen zijn (oftewel check om er zeker van te zijn dat spotify geen meldingen mag maken op android)

[ Voor 20% gewijzigd door als het ware op 18-10-2024 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-09 20:59
als het ware schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:25:
[...]

Dat is raar, zou het een melding van spotify kunnen zijn (oftewel check om er zeker van te zijn dat spotify geen meldingen mag maken op android)
Meldingen etc. staan uit. Rare is ook dat het zowel bij Spotify als Poweramp gebeurd. Begrijp ik het wel goed trouwens dat jij geen piepje hoort bij het volgende nummer? (Via touchscreen hoor ik geen piepje trouwens, alleen via het wieltje achter het stuur zeg maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Update van de dealer. De juiste kleur is gebruikt. Met spuiten heb je altijd beetje kleurverschil, en dat zou nu dan versterkt zijn door het feit dat die klep ander materiaal is als de rest van de carrosserie. Herspuiten heeft volgens hem dan dus ook geen zin ...

Lijkt me flauwekul ? Als die kleur dik genoeg gespoten is, zou het onderliggend materiaal toch geen verschil mogen maken ?

[ Voor 8% gewijzigd door devastator83 op 18-10-2024 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Tja, op jouw foto lijkt het toch echt wel kleurverschil en niet een verschil in lichtval oid. Moeilijk verhaal. Ik zou zeggen dat een goede spuiter er voor zorgt dat je geen verschil ziet. Desnoods dan de lak rondom het klepje ook maar meespuiten wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
adinsx schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:48:
Als we het toch over connecten van een telefoon hebben...

Ik heb via Bluetooth zowel mijn Iphone13 (werk) als Galaxy S22 (privé) gekoppeld. Alleen wil ik de iPhone gekoppeld hebben met voorrang op de Galaxy als beide telefoons in de auto aanwezig zijn (lees: doordeweeks). Hij pakt echter altijd de Galaxy, waar ik vervolgens via de telefoon moet ontkoppelen.

In de avond of het weekend (privé-ritten) blijft de iPhone vaak thuis, en moet hij de Galaxy pakken. Iemand een idee of dat kan? Twee telefoons tegelijk connecten wil sowieso niet...

Ik gebruik niet de Carplay of AndroidAuto functie overigens, zie geen meerwaarde tov Android Automotive van de auto zelf
Je kan ook 2 accounts maken, eentje werk en eentje prive, per account kan je verschillende telefoons pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

devastator83 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 13:49:
[...]

Update van de dealer. De juiste kleur is gebruikt. Met spuiten heb je altijd beetje kleurverschil, en dat zou nu dan versterkt zijn door het feit dat die klep ander materiaal is als de rest van de carrosserie. Herspuiten heeft volgens hem dan dus ook geen zin ...

Lijkt me flauwekul ? Als die kleur dik genoeg gespoten is, zou het onderliggend materiaal toch geen verschil mogen maken ?
Ik zal ook een foto posten als de mijne hersteld is. Als de kleur wel aansluit kan je gaan klagen, als bij mij de kleur ook zo afwijkt... Tja, dan ga ik voor de rest van de levensduur van m'n Megane vloeken op die klep. :X

Bij de R5 en R4 zijn ze slimmer geworden en zit het laadcontact aan de bestuurderskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
JanAd schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:10:

Bij de R5 en R4 zijn ze slimmer geworden en zit het laadcontact aan de bestuurderskant.
waardoor je bij langsparkeren dus nooit meer het linker stopcontact van een laadpaal kan gebruiken. Laadpoort aan de bestuurderskant is voor NL echt geen slimme oplossing, je sluit er zoveel laadlocaties op straat mee uit (of je moet een extreem lange kabel over het dak laten lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
[...]
Met spuiten heb je altijd beetje kleurverschil, en dat zou nu dan versterkt zijn door het feit dat die klep ander materiaal is als de rest van de carrosserie. Herspuiten heeft volgens hem dan dus ook geen zin ...
ik zou er niet mee akkoord gaan. Er zit wel wat kleurverschil bij mijn Bleu Nocturne tussen bumpers en carrosserie, maar de laadklep is echt 100% dezelfde kleur als de rest (en Bleu Nocturne is ook een meerlaagse blauw, moeilijke kleur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

BVice schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:15:
[...]

waardoor je bij langsparkeren dus nooit meer het linker stopcontact van een laadpaal kan gebruiken. Laadpoort aan de bestuurderskant is voor NL echt geen slimme oplossing, je sluit er zoveel laadlocaties op straat mee uit (of je moet een extreem lange kabel over het dak laten lopen).
Klopt, zo had ik het nog niet bekeken (ik laad altijd thuis op).
Mss gewoon een sensor die aangeeft of de klep dicht is of niet. Blijkbaar is dat 'default' bij vele andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
BVice schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:15:
En, dat je bij de Tesla SUC's waar je 'normaal' kon laden geen plek extra innam en dat met de R5, R4 plus de Alpine A290 dat dus nu wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corvankruchten
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 14:28
Schmoove schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:56:
De van ons is ook oktober 22, maar wel de update 3.1.0 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLUHD
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-03 23:14
Jvdr99 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:09:
Ik heb begin april de Megane e-tech evolution besteld. Nu bleek, volgens mij is het hier nog niet eerder over gegaan in dit forum: de evolution heeft een modeljaarupdate gekregen per 2024. het infortainmentscherm wordt 9" ipv 12", geen standaaard google systeem meer de middenconsole vervalt (dus ook geen middenarmsteun meer) en ook de paddle shifters aan het stuurwiel vervallen. De prijs blijft gelijk.

Flink balen dus, want dit voelt echt wel als een downgrade van de bestelde auto (vooral het ontbreken van een middenconsole). Weet iemand of er ook iets verbeterd is? Dat verzacht de pijn misschien wat. En hoe zouden jullie deze aanpassingen waarderen? Ik ben geneigd toch maar op zoek te gaan naar een andere auto.
Is er iemand die dit model reeds in bezit heeft?
Met het verdwijnen van de paddle shifters, is er dan een mogelijkheid om de regeneratie via de software in te stellen of is er totaal geen mogelijkheid meer om de regeneratie in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurgenKnops
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 21:19
KLUHD schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 18:36:
[...]

Is er iemand die dit model reeds in bezit heeft?
Met het verdwijnen van de paddle shifters, is er dan een mogelijkheid om de regeneratie via de software in te stellen of is er totaal geen mogelijkheid meer om de regeneratie in te stellen?
Regeneratie is alleen actief als je de rijstand B actief hebt. Deze is te wisselen met D tijdens het rijden. Zelf rijdt ik altijd in de B stand en bij 'gas' los remt de Megane regeneratief op standje max. Dat is een aanname omdat het niet af te regelen is. Eerdere ervaring met een Niro gehad waar je wel met flippers te werk kon, het standje waar de Megane nu in de B stand mee afremt voelt gelijkend aan de max instelbaarheid van toentertijd met een Niro.

Ik heb overigens een Evolution 130pk ev60 met Pack City, Pack Navigation en Pack Winter, 17 juli 2024 uit de fabriek gerold.

[ Voor 7% gewijzigd door JurgenKnops op 19-10-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:20
Mijn ervaring met die flippers is dat het alleen maar irritant is dat je elke keer wanneer je weer in de auto stapt ze weer naar max moet zetten voor one pedal drive (de laatste instelling wordt namelijk niet bewaard), daarna raak ik die flippers niet meer aan en maakt het het bos aan stuurwielpookjes alleen maar onnodig voller. Dat ze in een redesign die dan weg laten en anders oplossen snap ik dan ook helemaal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 20:25

Sr_Ogel

Klop klop klop

Invisible_man schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:57:
daarna raak ik die flippers niet meer aan en maakt het het bos aan stuurwielpookjes alleen maar onnodig voller. Dat ze in een redesign die dan weg laten en anders oplossen snap ik dan ook helemaal ;)
Grappig, de flippers is het eerste waar ik naar keek toen ik weer een auto mocht uitzoeken. Kom van het eerste model Hyundai ioniq en ik speel er continu mee. One pedal driving zou voor mij op de snelweg niet fijn werken. Rijd de equilibre wat min of meer vergelijkbaar is met de huidige techno uitvoering. Benieuwd wat de markt gaat doen want ik zou het jammer vinden als het verdwijnt. De keuze was al niet reuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Volgens de AD van dit weekend staat de Renault Scenic op nummer 15 als meest gebruikte bejaarden bak. Altijd al gedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Invisible_man schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:57:
Mijn ervaring met die flippers is dat het alleen maar irritant is dat je elke keer wanneer je weer in de auto stapt ze weer naar max moet zetten voor one pedal drive (de laatste instelling wordt namelijk niet bewaard), daarna raak ik die flippers niet meer aan en maakt het het bos aan stuurwielpookjes alleen maar onnodig voller. Dat ze in een redesign die dan weg laten en anders oplossen snap ik dan ook helemaal ;)
One pedal drive met de Megane? Hoe stop je dan? Heb je schuimrubberen blokken op je voorbumper? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Gewoon je voet van de pedaal. Dus als je ineens hard moet remmen alles loslaten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-08 19:23
Hoe zit t nou met die Welkomstverlichting? Bij mijn weten reageert die op de aanwezigheid van de sleutel, net als de ontgrendeling. Voor laatstgenoemde heb ik in de digitale handleiding gezien binnen welke afstand je moet zijn om te ont- of vergrendelen. De Welkomstverlichting daarentegen is een ander verhaal. Ook al zit de auto op slot en ligt de sleutel binnen, op ca. 3 meter van de auto en die staat gewoon op de oprit, dan nog reageert de Welkomstverlichting te pas en te onpas. Welke afstand zit daar aan gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3ggel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44
Spurrea schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:36:
Hoe zit t nou met die Welkomstverlichting? Bij mijn weten reageert die op de aanwezigheid van de sleutel, net als de ontgrendeling. Voor laatstgenoemde heb ik in de digitale handleiding gezien binnen welke afstand je moet zijn om te ont- of vergrendelen. De Welkomstverlichting daarentegen is een ander verhaal. Ook al zit de auto op slot en ligt de sleutel binnen, op ca. 3 meter van de auto en die staat gewoon op de oprit, dan nog reageert de Welkomstverlichting te pas en te onpas. Welke afstand zit daar aan gekoppeld?
Geen idee of er een bepaalde afstand is. Zal wellicht ook liggen aan de hoe goed de rfid signalen door de muren/isolatie komt.
Ik had hetzelfde probleem. Ik ik nu een kleine box welke de rfid signalen blokkeert en heb dus geen probleem meer. Een metalen/blikken doosje met deksel zou ook moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

Ik zit te kijken om een e-tech te gaan leasen

Kwam de volgende tegen
https://www.terwolde.nl/p...20-1at-techno-37615038-64

Door de opties die erop zitten lijkt advanced driving pack aanwezig te zijn.
Want er zit automatic emergency braking system, voetgangers en fietsersdetectie en junction assist op.
Deze opties zijn toch niet op het 2024 model los te bestellen en heeft dit model dus het advanced driving pack?
Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
DefLite schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:46:

Kwam de volgende tegen

Want er zit automatic emergency braking system, voetgangers en fietsersdetectie en junction assist op.
Deze opties zijn toch niet op het 2024 model los te bestellen en heeft dit model dus het advanced driving pack?
Of zie ik dit verkeerd?
De wegen van Renault zijn ondoorgrondelijk, het verandert ook wel eens, dan weer wel in een pakket (pack), dan weer niet. Dan ineens los, of samen met een andere optie, en dan weer niet.
Buiten dat, ziet er naar uit dat ze deze wagen al een tijdje hebben staan maar nog niet op kenteken hadden gezet en dan kan het dus zo maar zijn dat het pakket wat destijds werd aangeboden verschilt met de huidige pakketen. Zou voor jezelf nagaan wat je er echt op wilt hebben en dat navragen bij Terwolde.

[ Voor 3% gewijzigd door Zjanzjak op 22-10-2024 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-09 21:33

Kwam de volgende tegen

Of zie ik dit verkeerd?
Ik denk niet dat deze het Advanced Driving Pack heeft, want dan zouden ze het er wel bij hebben gezet... Ook: "Cruise control met snelheidsbegrenzer" betekent geen automatische afstand houden van voorligger en dat heeft dat pack nou juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Ik zou het gewoon even vragen bij de verkoper, want een aantal dingen uit die pack worden dan weer niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
-edit

[ Voor 98% gewijzigd door BVice op 22-10-2024 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice

Kwam de volgende tegen

Of zie ik dit verkeerd?
Geen advanced drive assist want:
- geen parkeersensoren voorzijde
- geen afstandsinstelling voor ACC zichtbaar op het stuur.

De opties die jij noemt (emergency braking enz) zijn gewoon verplichte functies op elke auto. Dus geen 'opties'. Ook de LDW is verplicht en dus standaard aanwezig. Maar het ziet er leuk uit in de optielijst 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Ik heb een Techno en geen parkeersensoren aan de voorzijde, maar ik heb wel ACC (en afstandsinstellingsknopje op m'n stuur). Dus zoals gezegd, ze hebben bij Renault zitten hobby'en met opties die standaard op de uitvoeringen zitten, en die in de packs zitten. Daarom; checken bij verkoper.

Edit: Er is ook nog een IACC (intelligent adaptive cruise control) optie volgens mij, die doet ook stop&go voor filerijden bijv.

[ Voor 18% gewijzigd door Megalodon86 op 22-10-2024 11:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtFuji
  • Laatst online: 09:05
Vanochtend mijn nieuwe Renault MEGANE E-TECH 100% ELECTRIC techno 220 pk comfort range (gris schiste KQG). Helaas geen keuzemogelijkheden vanuit bedrijf waar ik werk voor opties etc.
Wat mij als eerste opviel was de wijziging vorm keuzepook (P<,R,N,D) vergeleken met wat ik eerder op foto's zag (R,N;P<,D).
En helaas is er al een storing om mijn al eerder gemaakt account van MyRenault te koppelen in de auto. Dealer zij dat er een update komt.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHAqcmHiTzSnqZqJsSa9zbC5fKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZVeH7lOVPMHEpVEXVNyIzUz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Hij zit daardoor ook iets hoger denk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtFuji
Megalodon86 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:25:
Hij zit daardoor ook iets hoger denk?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2J0vSed5bFfJglf9MRu1OWeMMQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbzXFdzWxkSJnDaVho7tDaIk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:32
Je hebt wel al de nieuwere software.

Mijn werkgever levert precies dezelfde. Verbaaste me al over het ontbreken van sensoren voor. Ik rij hem zelf overigens niet, wij hebben weer een andere variant voor de deur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
AtFuji schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:13:
Vanochtend mijn nieuwe Renault MEGANE E-TECH 100% ELECTRIC techno 220 pk comfort range (gris schiste KQG). Helaas geen keuzemogelijkheden vanuit bedrijf waar ik werk voor opties etc.
Wat mij als eerste opviel was de wijziging vorm keuzepook (P<,R,N,D) vergeleken met wat ik eerder op foto's zag (R,N;P<,D).
En helaas is er al een storing om mijn al eerder gemaakt account van MyRenault te koppelen in de auto. Dealer zij dat er een update komt.....
[Afbeelding]
Dat is dezelfde stengel als in de Scenic zit dacht ik.
Ik zie dat ze ook markering op de ventilatie roosters hebben aangebracht (open en dicht). Bij mij moet je maar gokken wat open en dicht is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 20:24
[Afbeelding]
Ik heb nog steeds moeite om onder druk (wasstraat) de auto op neutraal te krijgen 🙊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

Japie.G

Colour Classic

[Afbeelding]
Meestal kwestie van de app kant een keer uitloggen en weer inloggen wanneer de auto zelf wel is ingelogd. Als je de auto zelf niet ingelogd krijgt even een dagje wachten 👍🏼

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

LaTiNo156 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:14:
[...]

Ik heb nog steeds moeite om onder druk (wasstraat) de auto op neutraal te krijgen 🙊
Rem indrukken en een tikje op de pook. Nog nooit fout gegaan hier, zowel met megane als met scenic :-)

Ohja.. Niet je gordel los doen in de wasstraat 🤣🤪

[ Voor 7% gewijzigd door Japie.G op 22-10-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 20:24
Japie.G schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:34:
[...]

Rem indrukken en een tikje op de pook. Nog nooit fout gegaan hier, zowel met megane als met scenic :-)

Ohja.. Niet je gordel los doen in de wasstraat 🤣🤪
Haha ja die had ik gelukkig al gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lajos
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-08 10:35
Vandaag helaas afgesleept. Van huis vertrokken met 76% batterij, 26 km verderop was de batterij helemaal leeg. Gek genoeg deed alles het nog, airco, radio etc. Dus ben ik toch maar gaan rijden omdat ik dacht dat dit een software probleem moest zijn. Ná een paar km toch maar gestopt. SOS Renault gebeld, zij hebben een sleepwagen gestuurd, de jongeman heeft mij naar een laadpaal gebracht en daar opgeladen tot 50 km bereik. Weer de weg op, ná 11 km rijden alweer helemaal leeg, gelukkig stond ik bij een Fastnet laadstation. Weer geladen tot 150 km. Nu met spoed naar de garage gereden ongeveer 11 km verderop. Bij aankomst nog maar 89 km batterij. De Renault gebruikt alleen veel stroom als de auto rijdt, staat hij stil dan loopt hij niet leeg.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j90qK0g34DAoHFMSbfbq-VjPdpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rb5xfj7A2RkQZaZ1EDK57H9Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickN68
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-06 12:26
Lajos schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:25:
Vandaag helaas afgesleept. Van huis vertrokken met 76% batterij, 26 km verderop was de batterij helemaal leeg. Gek genoeg deed alles het nog, airco, radio etc. Dus ben ik toch maar gaan rijden omdat ik dacht dat dit een software probleem moest zijn. Ná een paar km toch maar gestopt. SOS Renault gebeld, zij hebben een sleepwagen gestuurd, de jongeman heeft mij naar een laadpaal gebracht en daar opgeladen tot 50 km bereik. Weer de weg op, ná 11 km rijden alweer helemaal leeg, gelukkig stond ik bij een Fastnet laadstation. Weer geladen tot 150 km. Nu met spoed naar de garage gereden ongeveer 11 km verderop. Bij aankomst nog maar 89 km batterij. De Renault gebruikt alleen veel stroom als de auto rijdt, staat hij stil dan loopt hij niet leeg.[Afbeelding]
Heb ik zoiets ook een keer gehad. Software probleem (vroeger een bug, nu een glitch :)) . Ben gewoon doorgereden, ik zat al ergens op -7% of i.d. omdat ik wist dat de batterij genoeg vol zat. De auto bleef gewoon keurig rijden (hij schiet alleen in de eco-mode).
Na verloop van tijd verliep de indicator naar 0% steeds verder op tijdens het rijden. Toen weer een dipje en daarna weer opklimmend.
Uiteindelijk weggezet en de volgende dag stond het normal percentage weer in het display. Nooit meer meegemaakt erna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
PatrickN68 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:31:
Uiteindelijk weggezet en de volgende dag stond het normal percentage weer in het display. Nooit meer meegemaakt erna.
Vaak de oplossing ook, voor meerdere zaken.
Uitzonderingen daargelaten en je echt de sjaak bent natuurlijk.
Nu met spoed naar de garage gereden ongeveer 11 km verderop. Bij aankomst nog maar 89 km batterij.
Dus benieuwd hoe dit er vandaag uit ziet en of Renault nog iets gedaan heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Vandaag helaas afgesleept. Van huis vertrokken met 76% batterij, 26 km verderop was de batterij helemaal leeg.
Zo extreem als jij heb ik het niet gehad, maar alweer een tijd geleden begon het batterij% onderweg opeens ook enorm snel te dalen. Na een tijdje stabiliseerde dat, en daarna klom het weer omhoog naar een normale waarde. Als ik het me goed herinner, hebben we daar toen een paar dagen last van gehad. Sinds die tijd niet meer ervaren. Dus min of meer identiek aan de ervaring van @PatrickN68.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Helpt het dan om de accu af en toe tot onder de pakweg 20% te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

twowheeler schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:25:
Helpt het dan om de accu af en toe tot onder de pakweg 20% te rijden?
Nee, wat niet verkeerd is, is om af en toe een keer naar 100 te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Dat gebeurt hier elke vrijdag. Bovenstaande probleem nog nooit gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:38
Vergeet niet dat SOC nooit exact is maar altijd een schatting. Welke methode er ook wordt gebruikt.
Dat kan Voltage meting, kalman, coulomb tellen of weerstand spectroscopy.

De fabrikanten zullen een combi gebruiken van die methodes en de BMS moet dan een schatting doen.

Als de auto uitstaat zullen ze waarschijnlijk een OCV (open circuit voltage) meting doen. Omdat er dan geen belasting is komt de voltage beter overheen met de SOC, bij lithium tenminste. Bij een lfp batterij werkt dat weer niet. Daarom moet je die juist tot 100% opladen zodat de BMS snapt wat vol is.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerd.kuiper
  • Laatst online: 07-09 16:50
Hallo,
Ik krijg binnenkort Megane E-Tech. En heb interesse in de Ratio Solar, maar geen zin in problemen. Ik zie dat die er waren en dat dat een sofware update op de Megane zou moeten zijn

Zijn deze problemen opgelost?
Is dit een aparte software update, of is dit nu al in de standaard software van de Megane?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
tjeerd.kuiper schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:49:
Hallo,
Ik krijg binnenkort Megane E-Tech. En heb interesse in de Ratio Solar, maar geen zin in problemen. Ik zie dat die er waren en dat dat een sofware update op de Megane zou moeten zijn

Is dit een aparte software update, of is dit nu al in de standaard software van de Megane?

Bij voorbaat dank.
lastig verhaal, het is niet mogelijk om te zien welke updates er al wel en niet zitten in auto's die nu nieuw uitgeleverd worden. (je zou verwachten dat die al standaard in de software zitten en dus ook niet als update zichtbaar zijn).

Ik zie dat er inderdaad problemen zijn (waren?) met de Ratio. Ik zou eerlijk gezegd het zekere voor het onzekere nemen en een andere wallbox kiezen (Alfen EVE oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoLeaf
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 05-09 15:22
tjeerd.kuiper schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:49:
Hallo,

Bij voorbaat dank.
Ik heb een 1-fase Zappi wallbox, enigsins vergelijkbaar met deze.
De problemen met 1-fase laden zijn opgelost door de software update. Die zal verwerkt zijn in de nieuwe versies
Laden op de zon werkt niet helemaal vlekkeloos. Bij de onderbrekingen in het laden stopt op een gegeven moment de laadsessie. Mijn gok is dat de Megane de sessie beëindigd en niet de wallbox. Bij een weekendje laden zonder veel zon zul je soms even de sessie moeten heractiveren. In de stand waarbij de auto blijft laden met de minimale snelheid heb je dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Krijgen jullie eigenlijk nog meldingen door van laadsessies?
Sinds de nieuwe versie van de app is dat ronduit dramatisch geworden hier. De app werkt 80% van de tijd gewoon niet meer. (op Android 15)

Ahja, m'n nieuwe laadklep is nog steeds niet in orde... Ze zijn precies wel heel veel moeite aan het doen om de kleur juist te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
JanAd schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:29:
Sinds de nieuwe versie van de app is dat ronduit dramatisch geworden hier. De app werkt 80% van de tijd gewoon niet meer. (op Android 15)

Ahja, m'n nieuwe laadklep is nog steeds niet in orde... Ze zijn precies wel heel veel moeite aan het doen om de kleur juist te krijgen.
Nope, sinds de update geen meldingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
Auto net aan de lader gezet en krijg keurig een melding. Heb een Android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
JanAd schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:29:
Nee, was al een weekje voor de nieuwe app op mijn Samsung S22, app an sich werkt gewoon goed verder.
Ik vind 'em wel veel trager geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmoove
Sowieso is die app niet zo heel best. Je kunt er vrij weinig mee.
Ik kijk eigenlijk alleen wat mijn state of charge is. Alle andere functionaliteit gebruik ik werkelijk nooit.
En wat ik dan wel graag via de app zou willen doen, kan dan weer niet...
Namelijk de max charge van 80% naar 100% zetten. Dat kan je dan weer alleen in de auto doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Die kelec app is echt stukken beter. Zou Renault wat mee moeten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik ben tijdelijk Megane rijder, heb een scenic besteld maar omdat de dealer al 2x de aflevering heeft uitgesteld (vaag gedoe) hebben ze ons (mij en een collega) een gratis Megane gegeven als voorloop auto.

Moet zeggen rijd prima, enige jammere is dat het een 160pk 'short range' is. Ik had een Kona met 64kwh en 205pk, dat merk je wel. Ook ondersteund de Kona one pedal driving inclusief tot stilstand komen.

Maar de Megane heeft ook veel voordelen ten opzichte van de Kona.

-Google automotive / Rlink
-Vriendelijker piepjes en bongetjes :+
-Veel betere handen aan het stuur detectie.
-Iets stiller,
-Mooier interieur.
-Echte keyless (ipv knopje op deurgreep)

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 24-10-2024 19:05 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Chaoss schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:43:
Ik ben tijdelijk Megane rijder, heb een scenic besteld maar omdat de dealer al 2x de aflevering heeft uitgesteld (vaag gedoe) hebben ze ons (mij en een collega) een gratis Megane gegeven als voorloop auto.

Moet zeggen rijd prima, enige jammere is dat het een 160pk 'short range' is. Ik had een Kona met 64kwh en 205pk, dat merk je wel. Ook ondersteund de Kona one pedal driving inclusief tot stilstand komen.

Maar de Megane heeft ook veel voordelen ten opzichte van de Kona.

-Google automotive / Rlink
-Vriendelijker piepjes en bongetjes :+
-Veel betere handen aan het stuur detectie.
-Iets stiller,
-Mooier interieur.
-Echte keyless (ipv knopje op deurgreep)
Gewoon in Sport zetten, dan is hij imo vinnig genoeg. Ik heb natuurlijk nooit met een Kona gereden, maar het kan helpen :) Ik heb op secundaire wegen nooit veel impact qua range gemerkt tussen pakweg Comfort en Sport-mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtFuji
Schmoove schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:50:
Sowieso is die app niet zo heel best. Je kunt er vrij weinig mee.
Ik kijk eigenlijk alleen wat mijn state of charge is. Alle andere functionaliteit gebruik ik werkelijk nooit.
En wat ik dan wel graag via de app zou willen doen, kan dan weer niet...
Namelijk de max charge van 80% naar 100% zetten. Dat kan je dan weer alleen in de auto doen.
Net gekeken, maar max charge kan je in de app aanpassen, wordt dan verzonden naar de auto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1LX9ja5BoPU17GnLkAt2XIDFVg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9NMbzLEYmlOSbkr10eIhQvX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

JanAd schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:24:
[...]

Gewoon in Sport zetten, dan is hij imo vinnig genoeg. Ik heb natuurlijk nooit met een Kona gereden, maar het kan helpen :) Ik heb op secundaire wegen nooit veel impact qua range gemerkt tussen pakweg Comfort en Sport-mode.
Waar verander ik dat? :P heb het nergens kunnen vinden. Heb alleen een eco stand die ik aan of uit kan zetten waarbij ook de snelheids begrenzing op 100kmh gaat. Heb ook geen flauw idee welke uitvoering het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Chaoss schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:37:
[...]

Waar verander ik dat? :P heb het nergens kunnen vinden. Heb alleen een eco stand die ik aan of uit kan zetten waarbij ook de snelheids begrenzing op 100kmh gaat. Heb ook geen flauw idee welke uitvoering het is.
Een basis uitvoering als je die knop niet hebt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Wss een Evolution dan. Die hebben die 'multi-sence' niet.
Ik heb een EV40 BC Techno, die heeft dezelfde minder krachtige motor, maar wel alle andere mogelijkheden als z'n EV60 Techno broertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

AtFuji schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:26:
[...]

Net gekeken, maar max charge kan je in de app aanpassen, wordt dan verzonden naar de auto.
[Afbeelding]
Dit kan vooralsnog alleen bij de my25 versies van de megane (en alle scenics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

JanAd schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:14:
Wss een Evolution dan. Die hebben die 'multi-sence' niet.
Ik heb een EV40 BC Techno, die heeft dezelfde minder krachtige motor, maar wel alle andere mogelijkheden als z'n EV60 Techno broertje.
Geen idee, heb wel het grote navi scherm, maar misschien kan dat als optie op de Evolution besteld worden?

Weet ook niet welke accu het is. Ik heb vandaag 240km gereden en had nog 100km range over toen ik thuis kwam. Ging dus uit van de 'short range'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
AtFuji schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:26:
[...]

[Afbeelding]
Zal wel alleen bij de nieuwste modellen werken.
Heb een Megane van 2022, daar heb ik die functie (nog?) Niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redhawk668
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-05 13:04
Chaoss schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 20:23:
[...]

Geen idee, heb wel het grote navi scherm, maar misschien kan dat als optie op de Evolution besteld worden?

Weet ook niet welke accu het is. Ik heb vandaag 240km gereden en had nog 100km range over toen ik thuis kwam. Ging dus uit van de 'short range'
Ik heb ook een Evolution, die van mij is van 2023. Die heeft standaard nog het grote navi scherm en een middenarmsteun. Als je 240 km hebt gereden en nog 100 km over hebt, dan lijkt het mij dat het de 60Kwh accu is. De Evolution heeft wel de wat minder sterke motor van 130pk ipv de 220pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
[...]

Auto moet binnen voor opnieuw te spuiten. Deze keer gaan ze het spatbord ook spuiten om het kleurverschil "uit te nevelen". Ik hoop maar dat dat goed gaat. Weet zelf nog niet goed wat ik er van moet vinden. Vrees een beetje dat ik straks nog meer kleurverschil ga hebben over de hele auto... Het "zwart" spuiten (zelfde als het dak en spiegels) is ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

devastator83 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:24:
[...]

Auto moet binnen voor opnieuw te spuiten. Deze keer gaan ze het spatbord ook spuiten om het kleurverschil "uit te nevelen". Ik hoop maar dat dat goed gaat. Weet zelf nog niet goed wat ik er van moet vinden. Vrees een beetje dat ik straks nog meer kleurverschil ga hebben over de hele auto... Het "zwart" spuiten (zelfde als het dak en spiegels) is ook nog een optie.
Volgens mij is dat wel een normale gang van zaken, het heeft ws. alleen met lichtval te maken?

En zwart kan inderdaad altijd nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kun je in de navi ook instellen dat je met een bepaald percentage resterende lading aan wilt komen?

Pagina: 1 ... 86 ... 97 Laatste