Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 85 ... 97 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 19:05

The Wizard

Moderator Mobile
Japie.G schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:23:
[...]

De Scenic doet dat niet, dus ik ga ervan uit dat de huidige Megane dat ook niet meer doet. Bij de scenic (en dus ook de nieuwe megane lijkt me) laat standaard 45minuten de A/C aan. Tenzij je de deur open doet, dan gaat ie uit. Je kunt dan op contact drukken en gaat de A/C weer aan, en blijft dan ok aan totdat je de auto op slot doet. Als je de auto 'start', dus de rem indrukt en op de knop drukt, dan onderbreekt hij de laadsessie. Als je de rem niet aanraakt blijft het laden gewoon doorgaan.
Als de auto uitgaat bij het laden kan je gewoon de climate control weer aanzetten door op de auto knop te drukken. Alleen de deur niet open doen. Hetzelfde voor het scherm als je een Netflixje wil doen, gewoon op het scherm klikken/schuiven en hij blijft aan.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 07:32:
Als de auto uitgaat bij het laden kan je gewoon de climate control weer aanzetten door op de auto knop te drukken. Alleen de deur niet open doen.
Dat is een goede tip. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-08 11:23
Inmiddels rij ik al bijna 2 jaar met veel plezier in mijn Megane. Vandaag heeft mijn auto een update uitgevoerd, als ik het bekijk staat er elektromotor 2.1.0. Nu doet mijn navigatie vreemd, het hoofd scherm centreert niet/vreemd zie foto (foto onder rijden foeifoei ik weet het).

Iemand anders ook deze ervaring?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTEN_ME9Y5TLwNAsit2K7w2z4B8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X86aewrgvSMGuzKJ5E9nIZ6W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-I2bdYU7mQGGDu48N8L8y1Ia_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKOxq0vdh1qmMtxABhsQnGTy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jap_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Ruud1988 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:47:
Nu doet mijn navigatie vreemd, het hoofd scherm centreert niet/vreemd zie foto
Dat ziet er wel als een typische softwarefout uit - alsof-ie vindt dat je hebt gecentreerd op GPS coördinaat 0,0. Is je google maps app helemaal up-to-date?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:07
Je kan maps geforceerd afsluiten door lang op t icoon te drukken en dan stoppen. Denk dat je effe een glitch had.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
Thanks voor de reacties ik ga t morgen eens proberen. Het icoon linksboven bedoel je dan neem ik aan?
Hoop niet dat er een bug in is geslopen.. Zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:26
Ruud1988 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:43:
Het icoon linksboven bedoel je dan neem ik aan?
Google Maps bij de apps.

• Ruud1988
Centauriprime schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:06:
Je kan maps geforceerd afsluiten door lang op t icoon te drukken en dan stoppen. Denk dat je effe een glitch had.
Het lijkt inderdaad een glitch te zijn, vanmorgen geen problemen meer gehad.

• Zjanzjak
Ruud1988 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 07:49:
Het lijkt inderdaad een glitch te zijn, vanmorgen geen problemen meer gehad.
Zag vanochtend op wat internationale Megane E Tech facebook groepen dat meerderen hier last van hadden.

Hier vandaag, sinds tijden, weer eens geen melding van de app dat het laden begonnen was.
Ook toen het laden klaar was, geen melding. In de app zelf zag ik dan wel netjes het verloop.
Dat dan weer wel.

• Centauriprime
Die nieuwe app is wennen. Waarom met alles zo groot tegenwoordig. Veel meer swipen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4Xeg63yqkwXC7uNcqszzVFiRYM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gDqJFa4hRkaMZUI0vlHjy684.png?f=fotoalbum_large

Ik bedoel, dit is Kelec (hieronder) een app ontwikkeld zonder corporate bemoeienis erachter. Pas veel meer in mijn straatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eWf67ooX730zpi_l6f1b5YfC220=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ixDPhBxdUAwtN3QTVQoyAUhw.png?f=fotoalbum_large

Kelec
https://selme.se/#/electricwidget

[ Voor 37% gewijzigd door Centauriprime op 25-09-2024 14:34 ]

15x330 SW38

• ferjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-09 21:33
Uitrol van de nieuwe app zorgt er kennelijk ook voor dat de Renault back-end het allemaal niet meer aankan... je verwacht het gewoon niet ;-)

• Fr3ggel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44
Centauriprime schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:47:
Ik bedoel, dit is Kelec (hieronder) een app ontwikkeld zonder corporate bemoeienis erachter. Pas veel meer in mijn straatje.

[Afbeelding]
Waar vind je die Kelec app? Lijkt me ook wel wat.

Bij mij is de My Renault app inmiddels ge-update, maar lijkt erop dat de back-end niet meewerkt op het moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
Fr3ggel schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:31:
[...]
Waar vind je die Kelec app? Lijkt me ook wel wat.
Heb de url erbij gezet

15x330 SW38

• Fr3ggel
Thanks 👍

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-09 19:20

JanAd

Wind’s howling

Thx, daar kan Renault nog iets van leren :)

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-09 16:40
Thanks voor de app, gedownload.

Voortgang mbt laadklepje waar slot van kapot is, na 4 weken nog steeds in backorder...........

• Spurrea
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-08 19:23
Heb de nieuwe app inmiddels ook draaiende op iOS. Jammer dat je niks terug kunt vinden van een gemiddeld verbruik. De verbruiksmonitor van bijv. Autoweek werkt namelijk niet als je tot 80% vollaadt. Die gebruikte ik voorheen bij mn benzine-auto’s.

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 22:36
Iemand ervaring met langer stil laten staan van de auto?

Binnenkort ben ik een paar weken naar het buitenland en staat de auto dus lang stil. Weet iemand of het nodig is nog iets in te stellen aan de auto? Bij eerdere generaties Toyota Prius werd bv. aangeraden de 12V accu af te koppelen. Ik zat er bij de Megane aan te denken de sleutel detectie uit te zetten als dat kan.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
frankK800i schreef op donderdag 26 september 2024 @ 23:57:

Binnenkort ben ik een paar weken naar het buitenland en staat de auto dus lang stil. Weet iemand of het nodig is nog iets in te stellen aan de auto? Bij eerdere generaties Toyota Prius werd bv. aangeraden de 12V accu af te koppelen. Ik zat er bij de Megane aan te denken de sleutel detectie uit te zetten als dat kan.
Neuh, normaal gesproken niet nodig. Heb de Megane wel meerdere weken niet gebruikt, geen centje pijn. Zakelijk rij ik een EV6 die berucht is om zijn 12V accu en die heb ik gewoon 3 weken niet gebruikt en geen enkel probleem. Ik zou alleen geen OBD2 adapter aangesloten laten zitten, die kunnen nog wel eens voor sluipverbruik zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Ik zat er bij de Megane aan te denken de sleutel detectie uit te zetten als dat kan.
Dat kan.
Was 1 van de eerste dingen die ik uitschakelde toen ik de auto in bezit kreeg.
Naast het uitzetten van buitenspiegels naar binnen klappen bij afsluiten auto (vind ik SPUUGLELIJK staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
De Mobilize app werkt bij mij al paar dagen niet. Geeft foute status/% door. Ook als ik de megane laadt, laat de app niets zien….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhuurne
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08:42
Spurrea schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:21:
De Mobilize app werkt bij mij al paar dagen niet. Geeft foute status/% door. Ook als ik de megane laadt, laat de app niets zien….
Heb ik ook last van gehad. Maar zag ook dat de Renault app geen actuele informatie liet zien. Toevallig net de auto opnieuw aan de lader gehangen en nu werkt de Mobilize app wel goed en ook de Renault app laat actuele informatie zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 17:59
Hier na 2 maand weer onze rijdende Megane terug.
Er was kennelijk kortsluiting in de elektromotor, deze is dan ook volledig vervangen, binnen garantie uiteraard.
Ik hoop dat hiermee de kous af is!

• Zjanzjak
rutgerdrum123 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 08:27:
Hier na 2 maand weer onze rijdende Megane terug.
Er was kennelijk kortsluiting in de elektromotor, deze is dan ook volledig vervangen, binnen garantie uiteraard.
Ik hoop dat hiermee de kous af is!
Als nou de kous nog niet af is zou je denken, je hebt al genoeg ellende gehad.

Was trouwens wel benieuwd of je kostenloos vervangend vervoer had gekregen?
En zo ja, was dat dan een elektrische wagen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgerdrum123
Zjanzjak schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:10:
[...]

Als nou de kous nog niet af is zou je denken, je hebt al genoeg ellende gehad.

Was trouwens wel benieuwd of je kostenloos vervangend vervoer had gekregen?
En zo ja, was dat dan een elektrische wagen?
Ja, de service vanuit Renault zelf was niet bijster goed (ronduit slecht) al hebben we alle kosten (hotelkosten vanuit de vakantie etc, die niet vergoed werden door de verzekering) na alle ellende wel vergoed gekregen.

vanuit de dealer hebben we een Megane Etech meegekregen als leenauto, dus elektrisch, net iets minder functies, maar dat was verder dikke prima. iets meer communicatie zou fijn geweest zijn over wat er nou precies gedaan werd, maarja, het rijdt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevamo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-09 15:03
Centauriprime schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:47:
Die nieuwe app is wennen. Waarom met alles zo groot tegenwoordig. Veel meer swipen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kelec
https://selme.se/#/electricwidget
Na de update van de MyRenault app, doen de claxon en verlichting knoppen het niet meer. Er komt wel een soort pop up als je er op klikt, maar daar blijft het bij. Voorverwarmen doet het weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhyzX
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-08 15:48
rutgerdrum123 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 15:17:
[...]

Ja, de service vanuit Renault zelf was niet bijster goed (ronduit slecht) al hebben we alle kosten (hotelkosten vanuit de vakantie etc, die niet vergoed werden door de verzekering) na alle ellende wel vergoed gekregen.

vanuit de dealer hebben we een Megane Etech meegekregen als leenauto, dus elektrisch, net iets minder functies, maar dat was verder dikke prima. iets meer communicatie zou fijn geweest zijn over wat er nou precies gedaan werd, maarja, het rijdt weer!
Ik heb precies hetzelfde gehad. Heb anderhalve maand geleden onder garantie een nieuwe motor gekregen. De service was echt belachelijk slecht. Kreeg pas na 3 weken een vervangende auto. Vragen werden niet beantwoord. En volgens mij hebben ze het nog fout gedaan ook want ik hoor (en voel) nu elke keer een harde "klonk" wanneer de auto van acceleratie naar regeneratie gaat (en terug). Alsof er speling zit in de aandrijflijn. Maar het is een leaseauto en wil 'm weer niet weken kwijt zijn, dus rij er maar mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevamo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-09 15:03
Vandaag een issue dat de auto niet meer open ging. Met de sleutelbaard uiteindelijk de bestuurders deur kunnen openen en met de sleutel op het "plankje" onder de middenconsole nog kunnen rijden. Batterij van de sleutel vervangen en alles werkte weer.

Voorafgaande heb ik geen melding op het dashboard gehad (of in de app) dat de batterij van de sleutel bijna leeg is. Weet niet of dat überhaupt wel wordt gemeld, maar je staat op deze manier wel ineens voor een verrassing.
Zijn er misschien meer mensen die hier al mee te maken hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Nee na 2 jaar en 30Kkm nog de originele batterijen in de sleutels. Maar aangezien er ook geen melding komt van ruitenvloeistof niveau te laag denk ik zomaar dat de sleutel batterij ook nergens weer gegeven wordt (iets wat ik beide wel vanuit VAG auto's gewend was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
jevamo schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:23:
Vandaag een issue dat de auto niet meer open ging. Met de sleutelbaard uiteindelijk de bestuurders deur kunnen openen en met de sleutel op het "plankje" onder de middenconsole nog kunnen rijden. Batterij van de sleutel vervangen en alles werkte weer.

Voorafgaande heb ik geen melding op het dashboard gehad (of in de app) dat de batterij van de sleutel bijna leeg is. Weet niet of dat überhaupt wel wordt gemeld, maar je staat op deze manier wel ineens voor een verrassing.
Zijn er misschien meer mensen die hier al mee te maken hebben gehad?
Zo maar een paar quote's;
Bushie schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:26:
ik stond gisteren met een "defecte" sleutel.
Auto ging niet meer open, en wou ook niet meer starten.
deur open gepield met dat metalen dingetje in de sleutelbehuizing, en starten ging door de sleutel op die special plek te leggen in de middenconsole.

Geen idee of de sleutel defect is of dat het alleen de batterij is, batterij zou wel erg snel zijn, auto is van oktober 2022

PS: als t de batterij is, de auto geeft geen enkel voorteken of melding dat de batterij (bijna) leeg is, je staat ineens met een auto die niet meer open/aan wil.
Bushie schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:02:
sleutel werkt weer met een nieuwe batterij, wel slordig dat er geen enkele vorm van notificatie in zit, dat de batterij bijna leeg is.
lampy25 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:22:
Bij een vriend van me 3 weken geleden precies hetzelfde. Sleutel helemaal dood, geen enkele reactie. De volgende dag werkte hij weer zonder batterij te vervangen, nu ook nog steeds. Best onhandig op vakantie...
BVice schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:47:
nee, je krijgt geen melding maar hij wordt periodiek vervangen als je het geplande onderhoud laat uitvoeren. En anders gooi je een batterijtje in het dashboard kastje als je er niet zeker van bent...
Zjanzjak schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:57:
Bij de gevallen die mij bekend zijn, inclusief mijzelf, geen melding gekregen.
Ik heb dik anderhalf jaar met de mijne gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
En iedereen al lekker meldingen maken ala Waze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlVyWmfd8o1j1ZIcaej0DIqZd5s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BhrBuRAA5aMXoXWepzQQwCSV.png?f=user_large

Wat die batterij sleutel betreft. Volgens mij heeft onze clio uit 2019 wel een melding? Zal het eens in de gaten houden

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr3ggel
Centauriprime schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:38:

[Afbeelding]
Ik zag die op FB al voorbij komen. Ik heb het helaas nog niet.
Is die vanzelf bij jou erop gekomen? Of valt die update (?) te forceren?

Weet iemand trouwens of Maps vast te zetten is in de dark-mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 22:03

[Afbeelding]

Wat die batterij sleutel betreft. Volgens mij heeft onze clio uit 2019 wel een melding? Zal het eens in de gaten houden
Zo he, dat zou ik moeten weten. Van het weekend nog een wegafsluiting gehad die niet op Google Maps stond (wel VanANaarBeter, achteraf). Half uur omrijden. Dacht dat er niks aan de hand was voor vertrek, maar helaas. Fijn als ik een wegafsluiting zelf zou kunnen melden.
Fr3ggel schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:14:
[...]

Weet iemand trouwens of Maps vast te zetten is in de dark-mode?
Of überhaupt handmatig te forceren? Regelmatig diep in de avond dat 'ie blijft hangen op de lichte modus.

[ Voor 16% gewijzigd door Sjeefr op 30-09-2024 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:43

Megalodon86

Enzyme X

[Afbeelding]
Ik heb dat icoontje er ook bij gekregen, welke update was dat? Zondagochtend leek mijn auto een factory reset gehad te hebben (settings weg, accounts uitgelogd etc). Daarna viel dat icoontje me op. Nergens een melding over een update gezien echter :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:11
Megalodon86 schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:40:
[...]

Ik heb dat icoontje er ook bij gekregen, welke update was dat? Zondagochtend leek mijn auto een factory reset gehad te hebben (settings weg, accounts uitgelogd etc). Daarna viel dat icoontje me op. Nergens een melding over een update gezien echter :X
Dit wordt door Google server side gepushed. Is geen applicatie update voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Ah.. bijzonder dat dan precies tegelijk mn Renault en Google accounts uitgelogd zijn, overige settings gereset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbennink
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:56

Met de Megane (nog) geen ervaring. Wel met de ZOE. Die heb ik gewoon 3,5 maand stil kunnen laten staan zonder enig probleem. De 12v accu werd vanuit het grote accupakket bijgeladen als dat nodig was en de sleuteldetectie schakelde na een tijdje vanzelf uit vanwege de energiebesparing.

Het zal met de Megane niet anders zijn verwacht ik, zet em gewoon weg met een lading van rond de 60-70 procent en dan zijn die paar weken stilstand geen enkel probleem is mijn verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-09 09:15
je zou ook kunnen overwegen de data connectie van de auto uit te zetten, maar ik neem aan dat die sowieso in standby gaat na een x aantal minuten/uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

[...]

Dit is niet normaal toch; zo maar complete reset? Niemand hier die dit herkent? Ook het auto profiel moest opnieuw gemaakt en nu blijft hij maar zeuren over het profiel afronden (heb 3 vinkjes, maar niet bij orange koppeling). Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak

Ik heb dat icoontje er ook bij gekregen,
Ik ook, vanmiddag tijdens het rijden, wel terwijl mijn GoogleMaps ineens compleet van slag was, ik ergens in de Atlantische oceaan reed volgens GoogleMaps. Gelukkig was ik op weg naar huis en wist ik de weg wel, een een soft reset van het multimedia-systeem bij thuiskomst deed daana zijn wonderen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Af en toe even soft-resetten doet wonderen, ook voor binnenhalen OTA's mocht iemand er nog op zitten te wachten ;-)

Even een bandenvraagje. Na 50.000km (veelal snelweg) zijn de Goodyear Vector4 Gen3 allseasonbanden eindelijk op nog slechts 2,5mm. Volgende week vrijdag staat de jaarlijkse beurt (de tweede) gepland en komen er in ieder geval twee Michelin CrossClimate banden op. Eens zien of dat beter gaat qua grip.

En ja, dat gripverlies ligt grotendeels ook aan de rechtervoet, maar na een rotonde op wat gladder asfalt is het een grote zoekpartij. Voor de lol even ESC uitschakelen en je trekt een streep van honderden meters.

Maar goed, iemand al die op de CrossClimate rijdt en er ervaring over wil delen?

*natuurlijk wist ik dat een allseason een compromis van een compromis is en ben ik verwend na altijd PilotSport's op de vorige leaser/huidige 2e auto (Megane IV GT205 estate), maar toch valt het tegen.
Extra set wielen mocht helaas niet van de baas om zo zomer en winterset te hanteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
adinsx schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:17:
Af en toe even soft-resetten doet wonderen, ook voor binnenhalen OTA's mocht iemand er nog op zitten te wachten ;-)

Even een bandenvraagje. Na 50.000km (veelal snelweg) zijn de Goodyear Vector4 Gen3 allseasonbanden eindelijk op nog slechts 2,5mm. Volgende week vrijdag staat de jaarlijkse beurt (de tweede) gepland en komen er in ieder geval twee Michelin CrossClimate banden op. Eens zien of dat beter gaat qua grip.

En ja, dat gripverlies ligt grotendeels ook aan de rechtervoet, maar na een rotonde op wat gladder asfalt is het een grote zoekpartij. Voor de lol even ESC uitschakelen en je trekt een streep van honderden meters.

Maar goed, iemand al die op de CrossClimate rijdt en er ervaring over wil delen?

*natuurlijk wist ik dat een allseason een compromis van een compromis is en ben ik verwend na altijd PilotSport's op de vorige leaser/huidige 2e auto (Megane IV GT205 estate), maar toch valt het tegen.
Extra set wielen mocht helaas niet van de baas om zo zomer en winterset te hanteren.
Onze Megane staat op Pirelli Cinturato SF 2 All-seasons. Is een prettige band, maar helaas niet de goedkoopste. Die gaan de volgende keer er weer onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
adinsx schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:17:

Ik zou er niet teveel van verwachten., de grip aan de voorkant van de Megane blijft vrij beperkt helaas. Sinds enige tijd heb ik de 3co banden ingeruild voor fatsoenlijk rubber maar het blijft gewoon oppassen in vergelijking met auto’s die ik hiervoor heb gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Grootste nadeel blijft natuurlijk de voorwielaandrijving. De neus gaat omhoog bij accelereren, de druk op de voorbanden wordt minder en daar ga je.

Niet voor niets hebben ze het zo ingeregeld day je bij 70kmu pas 100% vermogen krijgt natuurlijk.

Maar goed. We gaan het wel zien.

Die pirelli's kwam ik ook ergens op een Engelstalige FB-pagina tegen. Die persoo vond ze veel beter grip in nat hebben. De prijs, tja, lease hier dus zolang Athlon / werkgever het prima vindt is het mij best.
Twee nieuwe Michelins zijn in iedergeval goedgekeurd. Nu achter nog een keer want die zijn licht gecup't. Merkte het laatst toen ik eens achterin zat. Wat een afrol-herrie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurgenKnops
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 21:19
Vanavond de Megane aan een Allego paal gehangen, deze paal gebruiken we eigenlijk altijd hier in de wijk. Na een klein 10 procent laden kwam er een andere auto aan de paal hangen. Vorige keren dat dat gebeurde kreeg ik een melding in de Renault app dat de lading was gestopt en na pakweg 2 minuten hervatte de lading uit zichzelf (incl. melding), behalve vanavond. Toch maar even kijken dan, ookal wil de app nog wel eens kuren hebben met updaten... Naar de auto lopende zag ik al dat het lampje bij de aansluiting groen was. De auto ontgrendelde bij aankomst/herkenning van de sleutel en de lading begon spontaan weer ...

Iemand anders dit al eens ervaren? Hoewel het voor nu de eerste keer is (auto nu dik een maand in bezit) ,lijkt het uit zichzelf herpakken toch wat minder betrouwbaar dan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-09 22:16
Op het onderwerp banden, ik ben voor een aanbieding op Continental Eco's gegaan. Keurig 400 voor 2. Volgens de ratings heel iets beter grip voor 1dB meer. Prima, want ik merkte vorig jaar al zelfs met meer profiel en zacht optrekken dat ie bij regenweer flink kon slippen. Kan ook aan het wegdek liggen maar dit zal vast helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
JurgenKnops schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:48:
Iemand anders dit al eens ervaren? Hoewel het voor nu de eerste keer is (auto nu dik een maand in bezit) ,lijkt het uit zichzelf herpakken toch wat minder betrouwbaar dan gedacht.
1 keer ervaren dat mijn lading ook stopte, deze ging alleen niet meer verder.
Was in Domburg bij Agrisnellaad (maar gewoon AC laden) op parkeerplaats de Molen.
Gelukkig was ik niet zo ver dus terug gelopen en zag dat er een auto naast me gekomen was en op het andere laadpunt van dezelfde laadpaal aangesloten was, dat was dus hoogstwaarschijnlijk de oorzaak.
Ik moest wel de boel opnieuw opstarten, daarna probleemloos verder geladen.

Alle andere keren, bij diverse laadpaal-aanbieders geen problemen gehad als een ander naast mij ook op een later tijdstip aansloot op dezelfde laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Gisteravond na de late film naar huis gereden. T was fris buiten, graadje of 9. Het was niet ver naar huis, maar bij het uitstappen hoorde ik de auto nog flink wat geluid maken. Klonk alsof er een ventilator tot stilstand kwam, maar dan vrij luid. Kan dat de warmtepomp zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Spurrea schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:28:
Gisteravond na de late film naar huis gereden. T was fris buiten, graadje of 9. Het was niet ver naar huis, maar bij het uitstappen hoorde ik de auto nog flink wat geluid maken. Klonk alsof er een ventilator tot stilstand kwam, maar dan vrij luid. Kan dat de warmtepomp zijn geweest?
Jazeker, helaas is de warmtepomp van de Megane vrij luidruchtig. Maakt een stuk meer lawaai dan bijvoorbeeld de warmtepomp van onze boiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Nieuw slotje van laadklep staat al 6 weken in backorder............ best irritant want soms bij openen auto springt het klepje ook open..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Surfroy01 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:09:
Nieuw slotje van laadklep staat al 6 weken in backorder............ best irritant want soms bij openen auto springt het klepje ook open..........
ik heb ook een aardig tijdje rondgreden met dat naar binnen geschoten palletje, maar het klepje bleef bij mij op zich wel dicht staan.
Je kunt overwegen het palletje af te knippen of helemaal naar binnen te duwen. Dan blijft de klep redelijk dicht zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Surfroy01 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:09:
Ik zou m'n nieuwe laadklep deze week krijgen... Alles was vorige week binnen, maar moest nog gespoten worden. Dus hopelijk mag ik deze week even langs komen en is dat zwarte gat in m'n auto terug weg.

Heeft toch ook 6 weekjes geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
BVice schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:12:
ik heb ook een aardig tijdje rondgreden met dat naar binnen geschoten palletje, maar het klepje bleef bij mij op zich wel dicht staan.
Je kunt overwegen het palletje af te knippen of helemaal naar binnen te duwen. Dan blijft de klep redelijk dicht zitten.
Jaartje geleden ergens (dacht de Franse Megane E Tech facebook-groep) gelezen dat iemand dit tijdelijke probleem had opgelost door van dat klitteband tape/plakband aan beide zijden te bevestigen.
Soort houtje touwtje oplossing maar het werkte wel voor die persoon.
JanAd schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:00:
Ik zou m'n nieuwe laadklep deze week krijgen...
Dus mocht het langer duren.... maar hopelijk deze week in orde voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
BVice schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:12:
[...]

Klep blijft onder het rijden wel dicht zitten alleen is het slot kapot, dus auto vergrendeld kun je hem gewoon open maken, dat geeft niet maar soms als je de auto vergrendeld schiet hij vanzelf open. Dus telkens even kijken voor ik instap :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Surfroy01 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:01:
[...]

Klep blijft onder het rijden wel dicht zitten alleen is het slot kapot, dus auto vergrendeld kun je hem gewoon open maken, dat geeft niet maar soms als je de auto vergrendeld schiet hij vanzelf open. Dus telkens even kijken voor ik instap :?
ja precies, zo had ik het ook ja, maar heb het idee dat hij soms open schiet omdat dat palletje nog beweegt,. Dus die moet je ff uit de weg helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Waar zijn de “offline kaarten” van je navi eigenlijk goed voor? Hebben jullie die ingesteld, of nooit naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Spurrea schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:13:
Waar zijn de “offline kaarten” van je navi eigenlijk goed voor? Hebben jullie die ingesteld, of nooit naar gekeken?
Als je de navigatie naar een plek aan hebt staan, en je verbinding valt weg, dan blijft Google Maps gewoon zijn ding doen. Eens in de zoveel tijd update Google Maps dat, verder niet naar omkijken en gewoon blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Heb nu voor 5Gb als offline map staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centauriprime
Over maps gesproken, ze blijven continu bezig (server side). Nu kan je de bezetting zien van de laadpalen direct op de kaart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hfKP4bMFUYoP3iwUjGgTtStss0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0RPuoe7raac4IOTEiNz3o6J3.png?f=user_large

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Hoe krijg je dat in beeld? Vind ik nl een groot manco dat je niet kunt zien waar laadstations zijn op de kaart. Maar nu blijkbaar wel?

Volgens mij rijd ik nog steeds op de oude versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:05
Surfroy01 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:59:
Hoe krijg je dat in beeld? Vind ik nl een groot manco dat je niet kunt zien waar laadstations zijn op de kaart. Maar nu blijkbaar wel?

Afwachten...
Is een server side aanpassing van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Surfroy01 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 10:59:

Komt vanzelf, is update van Google zelf trouwens.
Ik heb het ook nog niet, hier vaak een kleine 2 weken later over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Zjanzjak schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:48:
[...]

Komt vanzelf, is update van Google zelf trouwens.
Ik heb het ook nog niet, hier vaak een kleine 2 weken later over het algemeen.
Yep, hier ook nog niet terwijl ik beta tester ben van Maps. Als ik naar mijn vrouws account overschakel dan zie ik ze wel, zij staat hoger op de rang/pikorde bij Google dan ondergetekende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
En laat ie dat dan ook zien als je een “eigen map” hebt gedownload van 5Gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Centauriprime schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:28:
Over maps gesproken, ze blijven continu bezig (server side). Nu kan je de bezetting zien van de laadpalen direct op de kaart.
Inmiddels deze update ook ‘ontvangen’. Erg goede verbetering! Niet alleen dat de bezetting zichtbaar is, de laadpalen zelf zijn nu ook veel duidelijker in beeld.

De nieuwe ‘meld’-knop heb ik welgeteld 3 seconden in beeld gehad, daarna was die weer verdwenen?!? Het design van die knop mag overigens wel wat worden aangepast, die knop is nu wel erg into your face in beeld.

En nu ook de beschikking over de nieuwste versie van de MyRenault app. Het is even wennen, het nieuwe uiterlijk, maar ik vind in ieder geval de startpagina wel duidelijker nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Spurrea schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:52:
En laat ie dat dan ook zien als je een “eigen map” hebt gedownload van 5Gb?
Niet dat ik weet maar zou het logisch vinden dat er ergens een map is waarin de offline kaart is opgeslagen.
deMercer schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:58:
De nieuwe ‘meld’-knop heb ik welgeteld 3 seconden in beeld gehad, daarna was die weer verdwenen?!? Het design van die knop mag overigens wel wat worden aangepast, die knop is nu wel erg into your face in beeld.
Had ik ook, ineens verdwenen, na 2 dagen weer terug en nu gewoon constant aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurgenKnops
Vandaag weer iets aparts tijdens een 'lange' rit naar Duitsland á 230km. Tijdens het gebruik van de CC popt ineens de melding op dat alle rijhulpsystemen uitgeschakeld zijn. Enige wat werkte was de 'treed-niet-buiten-de-lijntjes'-optie. De icoontjes van CC etc. waren compleet weg en ook niet meer in te schakelen. Bij start terugrit (+laden) was alles weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:19
Ook de nieuwe kaart met beschikbaarheid van laadpalen, krijg nu ook hardop snelheidscamera waarschuwingen en kan zelf ook meldingen doen

[ Voor 13% gewijzigd door jschoorl2 op 11-10-2024 18:28 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Zjanzjak schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:31:
Had ik ook, ineens verdwenen, na 2 dagen weer terug en nu gewoon constant aanwezig.
Ok, even afwachten dus of en zo ja wanneer deze weer terugkomt.

Iets anders geks sinds de update van Google Maps: als ik nu in het navigatiescherm op de snelkoppeling "Thuis" direct onder de zoekbox klik, dan is de eindbestemming niet meer het ingevoerde thuisadres maar een ander adres +- 15 km van het huisadres. Selecteer ik de bestemming Thuis via de ingang "Bewaard > Gelabeld" dan navigeert het systeem ons wel naar het thuisadres?!?

Ben ik thuis, dan is Thuis ook geen snelkoppeling onder de zoekbox, dus dan weet het systeem kennelijk wel dat we op het thuisadres zijn. Zonet ook even op de PC gekeken, en daar staat onder Thuis nog steeds het juiste thuisadres.

Iemand een tip hoe dit op te lossen? Ik kan natuurlijk het thuisadres verwijderen en daarma weer instellen, maar het heeft me maanden doorlooptijd gekost om het bevestigende antwoord op de vraag "Laad je hier op?" als ik op het thuisadres aankwam opgeslagen te krijgen dus dat doe ik liever alleen als het echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
JurgenKnops schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:54:
Vandaag weer iets aparts tijdens een 'lange' rit naar Duitsland á 230km. Tijdens het gebruik van de CC popt ineens de melding op dat alle rijhulpsystemen uitgeschakeld zijn. Enige wat werkte was de 'treed-niet-buiten-de-lijntjes'-optie. De icoontjes van CC etc. waren compleet weg en ook niet meer in te schakelen. Bij start terugrit (+laden) was alles weer terug.
Naast soft reset van het systeem is dit de andere remedie voor 90% van de gevallen.
Of auto afsluiten, weg gaan, sleutel buiten bereik, na 30 minuten terugkomen, et voila.
deMercer schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:15:

En nu is het icoontje weer verdwenen. 8)7
Wat mij overigens niet zo boeit. ;)
Iets anders geks sinds de update van Google Maps: als ik nu in het navigatiescherm op de snelkoppeling "Thuis" direct onder de zoekbox klik, dan is de eindbestemming niet meer het ingevoerde thuisadres maar een ander adres +- 15 km van het huisadres. Selecteer ik de bestemming Thuis via de ingang "Bewaard > Gelabeld" dan navigeert het systeem ons wel naar het thuisadres?!?

Iemand een tip hoe dit op te lossen?
Ik struin echt 84.000 (vier en tachtig duizend :P ) fora, nationaal en internationaal, etc af aangaande de Megane E Tech Electric maar deze ben ik nog niet tegengekomen. Heel apart. Helaas geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01

Japie.G

Colour Classic

Maanden doorlooptijd om in te stellen dat je thuis adres een lader heeft?🤪

Anyway, even inloggen op google account op je pc, en daar even kijken wat er bij je thuis en werk adres staat.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Zjanzjak schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 23:55:
Ik struin echt 84.000 (vier en tachtig duizend :P ) fora, nationaal en internationaal, etc af aangaande de Megane E Tech Electric maar deze ben ik nog niet tegengekomen. Heel apart. Helaas geen oplossing.
Het is een Google Automative dingetje, vermoed ik. Hopelijk lost het zich spontaan op, net zoals dat het ook spontaan gekomen is 8)
Japie.G schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:00:
Maanden doorlooptijd om in te stellen dat je thuis adres een lader heeft?🤪
Ja, ik heb maanden gehad dat elke keer dat ik thuis kwam, het systeem de vraag stelde "Laad je hier op?". Als ik dan op "Ja" klikte, dan kreeg ik de foutmelding "Kon niet worden opgeslagen". En opeens lukte het opslaan een keer wel.
Anyway, even inloggen op google account op je pc, en daar even kijken wat er bij je thuis en werk adres staat.
Dat had ik gedaan, en daar staat - net zoals in de auto onder "Bewaard > Gelabeld" - het goede adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten08
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 18:24
[...]

Ben ik thuis, dan is Thuis ook geen snelkoppeling onder de zoekbox, dus dan weet het systeem kennelijk wel dat we op het thuisadres zijn. Zonet ook even op de PC gekeken, en daar staat onder Thuis nog steeds het juiste thuisadres.

Iemand een tip hoe dit op te lossen? Ik kan natuurlijk het thuisadres verwijderen en daarma weer instellen, maar het heeft me maanden doorlooptijd gekost om het bevestigende antwoord op de vraag "Laad je hier op?" als ik op het thuisadres aankwam opgeslagen te krijgen dus dat doe ik liever alleen als het echt nodig is.
Deze week had ik hetzelfde voor, mijn thuisadres was plots op 150km afstand. Ik vermoed een bug, opnieuw instellen van mijn thuisadres heeft het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Vandaag weer eens een lange rit achter de rug; Zeeland - Barneveld en weer terug. Paar dingen vallen me nu op na een paar x een lange rit.

De zitting is inderdaad vrij kort voor lange ritten. Zeker als ik dan de ACC gebruik en mn rechtervoet dus naast het pedaal of wat opgetrokken neerzet, merk ik het verschil behoorlijk goed omdat de batterij onder je zit. Meer mensen hier last van en eventueel tips daarvoor?

De rijhulpsystemen werken voldoende. Toch krijg ik soms een pieptoon/melding zonder enige verklaring op het scherm. Of de auto remt heel kort af, onduidelijk waarom. En de vermoeidheidswaarschuwing lijkt standaard na 1 uur al een signaal te geven. Dat is wel erg kort. Had ik laatst ook al na 1 uur, dus dat lijkt standaard al na een uur te zijn.

De automatisch dimmende binnen binnenspiegel…. ik zou oprecht niet durven zeggen of dat die werkt! In een vorige auto kon ik overduidelijk zien dat de lampen achter mij groenig van kleur waren. Nu heb ik het idee dat het weliswaar wat minder fel is, maar dat is logisch met een getinte achterruit. Hoe check ik of die dimmende binnenspiegel wel echt werkt?

Op de terugweg bij Elon M. bijgeladen bij Meerkerk. Hier was de kabel nét lang genoeg van de V3. Al moest ik wel met mn wielen tot tegen de stoeprand parkeren.

Komende periode nog ritjes naar Eindhoven, Utrecht en Den Bosch voor de boeg. De Megane wordt dus al lekker ingereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Spurrea schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:05:
Op de terugweg bij Elon M. bijgeladen bij Meerkerk. Hier was de kabel nét lang genoeg van de V3. Al moest ik wel met mn wielen tot tegen de stoeprand parkeren.
Ik ga daar altijd gelijk naar rechts (6 laders) ipv links (18 laders), die aan de linkerkant staan namelijk parallel aan de parkeerplaatsen. Laadklepje open, je omdraaien, inpluggen maar en dan naar de Starbucks. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Vandaag weer eens een lange rit achter de rug; Zeeland - Barneveld en weer terug. Paar dingen vallen me nu op na een paar x een lange rit.

De zitting is inderdaad vrij kort voor lange ritten. Zeker als ik dan de ACC gebruik en mn rechtervoet dus naast het pedaal of wat opgetrokken neerzet, merk ik het verschil behoorlijk goed omdat de batterij onder je zit. Meer mensen hier last van en eventueel tips daarvoor?

De rijhulpsystemen werken voldoende. Toch krijg ik soms een pieptoon/melding zonder enige verklaring op het scherm. Of de auto remt heel kort af, onduidelijk waarom. En de vermoeidheidswaarschuwing lijkt standaard na 1 uur al een signaal te geven. Dat is wel erg kort. Had ik laatst ook al na 1 uur, dus dat lijkt standaard al na een uur te zijn.

De automatisch dimmende binnen binnenspiegel…. ik zou oprecht niet durven zeggen of dat die werkt! In een vorige auto kon ik overduidelijk zien dat de lampen achter mij groenig van kleur waren. Nu heb ik het idee dat het weliswaar wat minder fel is, maar dat is logisch met een getinte achterruit. Hoe check ik of die dimmende binnenspiegel wel echt werkt?

Komende periode nog ritjes naar Eindhoven, Utrecht en Den Bosch voor de boeg. De Megane wordt dus al lekker ingereden.
Ghost braking komt idd regelmatig voor bij de Megane. Ervaring is dat het vaker overdag voorkomt dan wanneer het donker is. Vandaag 265 km gereden en geen probleem gehad, andere keren meerdere keren op een rit. Lijkt wel zongevoelig (reflecties?).

Hier staat de digitale achteruitrijcamera standaard aan, veel bredere zichtsveld en geen last van koplampen. De auto dim functie lijkt hier ook slecht te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JurgenKnops
The Wizard schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:18:
[...]

Ghost braking komt idd regelmatig voor bij de Megane. Ervaring is dat het vaker overdag voorkomt dan wanneer het donker is. Vandaag 265 km gereden en geen probleem gehad, andere keren meerdere keren op een rit. Lijkt wel zongevoelig (reflecties?).
Mijn ervaring hiermee is voornamelijk bij/na/onder viaducten of grote wegwijzerborden op de snelweg. Reflectie of spontane verblinding lijkt hier idd aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Lijkt wel zongevoelig (reflecties?).
8 van de 10 gevallen dat in mijn beleving.
Noot; heb niet al te vaak last van ghost-braking maar de keren dat het gebeurt schijnt idd veelal de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
App licht er weeral uit :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 20:52
Bij mij doet de app het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansjo
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10-09 22:07
Dag allen. Ben nieuw op dit forum. Rij sinds maart dit jaar ruim 18k km best tevreden met mijn rouge flame Evolution ev60 130pk met packs Winter, Advanced driver assist en City. Had helaas ook al flinke schade opgelopen aan portieren in parkeergarage en recent nog de laadklep eraf gereden door achteruitrijden op mijn smalle parkeerplaats met boom. Binnenwerk laadklep was wel na 3 dgn snel vervangen.

Na mijn 1e ev DS3 Crossback was ik vooral op zoek naar meer range - daar voldoet de Megane aan - en een auto die V2G biedt. Ik had wel berichten gelezen over dat auto voorbereid is maar nog niet zo ver is. Tot ik gisteren toevallig in de nl.e-guide.renault.com de V2G functie op pag121 beschreven zie. Is dit nieuw? Zijn er op het forum meer geïnteresseerden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
maarten08 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:44:
Deze week had ik hetzelfde voor, mijn thuisadres was plots op 150km afstand. Ik vermoed een bug, opnieuw instellen van mijn thuisadres heeft het opgelost.
Heb jij ook opnieuw moeten aangeven dat je op je thuisadres de auto oplaadt?

Ik kijk het anders nog even een weekje aan. Mocht het probleem dan niet spontaan zijn opgelost, dan zal ik het thuisadres ook weer opnieuw instellen.
Hier staat de digitale achteruitrijcamera standaard aan, veel bredere zichtsveld en geen last van koplampen.
Hier ook. Echt een heel fijne optie in de Megane! Ook handig dat je binnenspiegel niet meer hoeft te verstellen bij wisseling van bestuurder.
De auto dim functie lijkt hier ook slecht te werken.
Zit er dan ook nog een auto dim functie op de binnenspiegel als je de digitale binnenspiegel hebt?
Hansjo schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:56:
Na mijn 1e ev DS3 Crossback was ik vooral op zoek naar meer range - daar voldoet de Megane aan - en een auto die V2G biedt. Ik had wel berichten gelezen over dat auto voorbereid is maar nog niet zo ver is. Tot ik gisteren toevallig in de nl.e-guide.renault.com de V2G functie op pag121 beschreven zie. Is dit nieuw? Zijn er op het forum meer geïnteresseerden?
Interesse zeer zeker. Vooral om de auto als thuisbatterij in te kunnen zetten voor eigen gebruik.
Als ik het goed heb, gaat V2G (in zijn algemeenheid) wel enkel in specifieke situaties werken. Zo heb je een speciale bi-directionele lader nodig, en je dient bij een specifieke aanbieder de elektriciteit af te nemen. Kijk bijvoorbeeld hoe VW dat heeft geregeld. En ook bij de nieuwe Renault 5 is sprake van dit soort restricties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
Het bi-directioneel laden is dat volgens mij niet van toepassing toch op de Megane E tech?
Ik snap je verwijzing niet naar een paginanummer? Ik dacht dat ze bij renault enkel die website met informatieve video's hadden, want het boekje is kennelijk lastiger... ...
Ik dacht dat het bidirectioneel laden met de nieuwe 5 wel kon? als het te activeren is dan houd ik me aanbevolen!

Hier ook een update met de laadpalen gehad in de maps, erg handig! en informatie is ook snelheidafhankelijk. Hebben meer mensen problemen met inloggen in de app? ik moet m'n auto opnieuw invoeren kennelijk?

Tevens een vraag mbt achteruitrijden. de spiegels verstellen automatisch bij het achteruitrijden, kan dit op enige manier uitgezet worden? want ik wordt er aardig tureluurs van omdat ik plots meer van m'n eigen auto zie dan van de omgeving.

[ Voor 53% gewijzigd door rutgerdrum123 op 13-10-2024 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
Ik had een “programma” in de MR-app gezet om het klimaat op 21 graden te krijgen om 10u op zaterdag. Nu wil ik dat verwijderen, maar ik krijg foutmelding, probeer het later nog eens. Dat heb ik al sinds gisteravond.

Iemand ervaring met dergelijke programmas in de ME-app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
rutgerdrum123 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:13:
Ik dacht dat het bidirectioneel laden met de nieuwe 5 wel kon?
Correct, de nieuwe 5 heeft V2G. Maar ook daarvoor geldt enkel icm specifieke laadpaal en elektriciteitsleverancier.
Hebben meer mensen problemen met inloggen in de app? ik moet m'n auto opnieuw invoeren kennelijk?
Nee, geen probleem. App werkt gewoon.
Tevens een vraag mbt achteruitrijden. de spiegels verstellen automatisch bij het achteruitrijden, kan dit op enige manier uitgezet worden?
Als het lampje brandt van de linker- of de rechterspiegel verstelling, dan draait de desbetreffende spiegel naar een andere stand als je naar de achteruit schakelt. Dus altijd één spiegel, nooit twee tegelijkertijd.Oplossing: de spiegelverstelling uitschakelen (dus geen brandend lampje in de knopjes) voordat je naar de achteruit schakelt. Zelf houd ik de spiegelverstelling standaard uit, heb dan nooit last van een verdraaiende spiegel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarten08
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 18:24
deMercer schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 11:45:
[...]

Heb jij ook opnieuw moeten aangeven dat je op je thuisadres de auto oplaadt?

Ik kijk het anders nog even een weekje aan. Mocht het probleem dan niet spontaan zijn opgelost, dan zal ik het thuisadres ook weer opnieuw instellen.
Dat heb ik inderdaad ook opnieuw moeten ingeven. Nu werkt het wel weer naar behoren, sindsdien geen issues meer gehad met het navigeren naar huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BVice
En de vermoeidheidswaarschuwing lijkt standaard na 1 uur al een signaal te geven. Dat is wel erg kort. Had ik laatst ook al na 1 uur, dus dat lijkt standaard al na een uur te zijn.
ik heb in bijna 100.000 km in de Megane werkelijk nog nooit de vermoeidheidswaarschuwing gehad...inclusief onafgebroken stukken sturen van 3+ uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice

https://nl.e-guide.renaul...Megane_5_-_1402-6_NLD.pdf

dit is de link naar het boekje maar op p. 121 staat niks over v2g. Helaas is de Megane daar ook niet voor geschikt. Zoals genoemd zal de Renault 5 de eerste productie wagen van Renault zijn die geschikt is voor V2G (in sommige uitvoeringen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Daarnet eens met de dealer gebeld ivm m'n laadklep. Ze hebben de nieuwe klep al 2x gespoten, maar de kleur is niet goed. Het 'Rafale' grijs is blijkbaar een lastige mix. De verfleverancier gaat nu zelf een mix maken en opsturen... Nog ff geduld hebben dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Hebben er meer last van condens in de achterlichtunit(s)? Viel me toevallig op dit weekend. En opvallend genoeg alleen rechtsachter, niet links. Komt vaker voor natuurlijk met led-verlichting, dus zal het eens in de gaten houden de komende tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7fftSdWFH3ncEx-A9NI4rBdfMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrlqPPlKlOna3BKAlJshjdEX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0u6JwsbVo6o0puIdUktLhQ7dvI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3lG2GSu17G9fK4zpTwkzAssd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zz03n2EFIRbX35wWiWQhnN36hDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAgQuTO69SDWlSbcCwN0ltYC.jpg?f=fotoalbum_large

M.b.t. het laadklepje. Volgens mij is het vooral zaak altijd rustig op de plek van het palletje te drukken op de klep zelf. En natuurlijk dat de auto en daarmee het laadklepje van het slot is. Mijne is van 08-2022 dus in theorie ook het 'probleemgeval'.

Tot slot, afgelopen vrijdag de tweede onderhoudsbeurt. Voor zover je van onderhoud kan spreken... Wel twee nieuwe banden voor. Na 51.000 km waren de Goodyears Vector4 Gen3 op. Nu Michelin CrossClimate2 eens proberen.

En dan nog de SoH. Inmiddels gezakt naar 95% (maart dit jaar nog op 96%). Met hooguit 2x in de maand snelladen nog best gezakt, maar als het goed is gaat ie nu stabiliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08-09 16:26
En dan nog de SoH. Inmiddels gezakt naar 95% (maart dit jaar nog op 96%). Met hooguit 2x in de maand snelladen nog best gezakt, maar als het goed is gaat ie nu stabiliseren.
vraagje: Hoe ben je achter de SoH gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 11:08
Ik krijg morgen de Goodyears Vector4 Gen3 als 'Winterband' aangezien ik verplicht ben vanuit de Lease banden te wisselen. Ik heb nu de Goodyear / Efficientgrip Performance eronder zitten. vanaf de fabriek. Is het verschil in Range groot met All Season? ik heb toch redelijk bewust voor All seasons gevraagd als winterband (contractueel moet ik winter, maar ik wil niet nog meer range inleveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
HenriL schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:02:
Ik krijg morgen de Goodyears Vector4 Gen3 als 'Winterband' aangezien ik verplicht ben vanuit de Lease banden te wisselen. Ik heb nu de Goodyear / Efficientgrip Performance eronder zitten. vanaf de fabriek. Is het verschil in Range groot met All Season? ik heb toch redelijk bewust voor All seasons gevraagd als winterband (contractueel moet ik winter, maar ik wil niet nog meer range inleveren)
ik denk dat het verschil tussen all seasons en zomerbanden qua range meer verschil maakt in de zomer dan het verschil tussen all seasons en winterbanden in de winter. 's Winters wordt de range enorm bepekt door de temperatuur, die winterbanden dragen daar relatief minder aan bij, terwijl de grip wel degelijk beter is.
Dus ik zou absoluut kiezen voor winterbanden ipv all seasons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 11:08
BVice schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:37:
[...]

ik denk dat het verschil tussen all seasons en zomerbanden qua range meer verschil maakt in de zomer dan het verschil tussen all seasons en winterbanden in de winter. 's Winters wordt de range enorm bepekt door de temperatuur, die winterbanden dragen daar relatief minder aan bij, terwijl de grip wel degelijk beter is.
Hmm zo had ik er nog niet naar gekeken.. de banden worden er nu morgen om 9:00 al onder gezet :(

Maargoed, volgens mij is de bedoeling dat de band als winterband fungeert, dus ik laat in maart de zomerbanden er weer onderzetten. Dat zit in het leasecontract, die wordt niet gewijzigd. Het is eerder een meevaller dat de bandentoko gewoon all-seasons voor me klaar zet in dat contract _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
BVice schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:37:

Ja want de winters zijn er hier ook wel naar... ik vind het ietwat achterhaald allemaal.
Tenzij je naar de echt winterse gebieden gaat, of landen waar het verplicht is een bepaalde periode.
In Nederland? Nah, voor die paar dagen dat het echt nodig is? All Season's lijkt mij echt afdoende.
Voor Nederland.
Waar de gemiddelde temperatuur nog maar 3 maanden onder de 7 graden (vanaf dat punt wordt er aangeraden om zomerbanden om te wisselen naar winterbanden, let op ZOMERbanden) zit, en het elk jaar een stukje warmer wordt.

Maar goed, Renault Megane E Tech electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Je argument tegen winterbanden gaat op, maar dat is ook een argument tegen All seasons. All seasons zijn 12 maanden per jaar een compromis van een compromis. Kies dan gewoon voor 12 maanden zomerbanden, dan rij je in jouw argumentatie dus 9 maanden per jaar op de beste banden in plaats van 12 maanden op een compromis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
JanAd schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:10:
Daarnet eens met de dealer gebeld ivm m'n laadklep. Ze hebben de nieuwe klep al 2x gespoten, maar de kleur is niet goed. Het 'Rafale' grijs is blijkbaar een lastige mix. De verfleverancier gaat nu zelf een mix maken en opsturen... Nog ff geduld hebben dus.
Ik heb exact hetzelfde probleem...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6EiwQqOEzfpg3iVV5cbhDRk_gA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fnvPWvooZmKodVJljFnpFsFx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door devastator83 op 14-10-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
:o :'(

Wat een enorm verschil zeg …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Nu krijg ik wel schrik… Ik zou er niet mee kunnen lachen als het verschil zo groot is. :/

[ Voor 14% gewijzigd door JanAd op 15-10-2024 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Ik rij al 2 jaar op zomerbanden, oke ik ga er niet mee op wintersport, dan zou ik wel winterbanden eronder schroeven. Maar voor hier in NL voldoen die prima, hoe deden we dat froegah......... ohja hielden we afstand. Maar met nog net geen 30K zei dealer na 2e beurt, voorbanden in de gaten houden, die zijn bijna op :?

Condens in lampen en interieur is weer helemaal terug (tijd van het jaar ervoor). Rij op het moment niet zo veel (meer) met de auto en gisterenavond zag ik het al, alles van binnen beslagen, gelukkig ontwassend de auto wel erg snel. Wat wel vreemd is, ligt een vochtvreter in maar die doet dus niet zoveel.
Pagina: 1 ... 85 ... 97 Laatste