Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 84 ... 97 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:26
adinsx schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 16:55:
Heb ik voor een tripje Frankfurt maandag/dinsdag genoeg aan mijn TNM MultiTankcard of is het verstandig nog een app te downloaden? (Naast Fastned).

Eerste trip Duitsland in met de Electric. In theorie moet de Shell recharge (The New Motion) voldoen lijkt me? Of zijn de ervaringen anders?
Zal wel goed gaan maar de Tesla-app erbij kan geen kwaad. Vaak ook goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Eens met @Zjanzjak
Ik rij vrijwel uitsluitend tesla en ionity in het buitenland met app (en een maandabbo als je meer dan 1x laden nodig hebt). Veel goedkoper.

[ Voor 10% gewijzigd door Japie.G op 07-09-2024 18:32 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Tesla-app is alleen creditcard aan te koppelen toch? Niet de zakelijke laadpas zoals bij Fastned?

Goede tip niettemin, ga het zo even instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 20:52
Tesla app heb ik inderdaad gekoppeld aan mijn creditcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
adinsx schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:11:
Tesla-app is alleen creditcard aan te koppelen toch? Niet de zakelijke laadpas zoals bij Fastned?

En als je laadsnelheid onder de 40 kW blijft, gelijk afkoppelen en naar andere paal rijden.
Geef wel even de app de tijd, hij wil altijd gelijk het rekening-overzicht laten zien, ook als je het laden snel afbreekt en niets hoeft te betalen (onder de 1 kWh is het gratis ;)).

Vandaag had ik 'pech', druk bij Tesla Ridderkerk, eerste lader bleef hangen op 36 kW, afkoppelen, te snel naar ander laadpunt, kreeg em niet aan de praat 'laden mislukt', tot 4 keer toe, naar andere lader, even app tot 'rust' laten komen (zijn rekening-overzicht de kans geven om weer te geven, want die uiteindelijk niet doet want je laadt niet meer dan 1 kWh) en hoppa, daar vloog de laadsnelheid omhoog, en gaan!

Ik heb em aan de creditcard gekoppeld ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:58

Het kan wel, maar is omslachtig. Bij ons is hij gekoppeld aan mijn zakelijke pas. Maar dat heb ik via mijn werkgever laten doen. Het kon (toen in ieder geval) niet door de berijder gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Het is ook mogelijk om een Sepa in te stellen, of Apple Pay. En ik vermoed dat ook de moderne betaalpassen gekoppeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13:02
Slordig, auto 2 weken geleden voor jaarlijkse beurt weg gebracht, nu dashboard melding onderhoud uit laten voeren, niet gereset dus. Nouja moet nog terug om laadklep te laten repareren.

Wel connectiviteit 3.1.0 update gekregen, ok eerste keer was mislukt dus gisteren 'handmatig' door gedrukt en zowaar geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Vraagje: gaat bij jullie het uitklappen van de spiegel in een vloeiende beweging ? Hier gaat het nogal 'stotter-achtig'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3ggel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:44
devastator83 schreef op maandag 9 september 2024 @ 10:05:
Vraagje: gaat bij jullie het uitklappen van de spiegel in een vloeiende beweging ? Hier gaat het nogal 'stotter-achtig'
Bij mij gaat dat vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 19:05

The Wizard

Moderator Mobile
Yep, hier ook niet soepel.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:43
Ik heb nu een goede maand de auto en hij bevalt heel erg goed. Nu heb ik een paar vraagjes:

1) Zijn er meer mensen die android auto gebruiken en als je bijv. Spotify opent, het beeld in 2 gedeeltes gesplitst wordt? (Boven Google Maps, onder Spotify) Als je dan naar een ander tabblad gaat en weer terug, opent Spotify wel op het gehele beeld.

Ik rij voornamelijk in Comfort mode en die bevalt me prima. Bij het stoplicht een sprintje trekken blijft leuk.
2) Zit er een PK verschil tussen de Comfort mode en Sport mode?
3) Wat doet de dynamische voertuig instellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeepThought042
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07:53
znight schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:51:
Wat doet de dynamische voertuig instellingen?
Dit is een instelling die gebruikt wordt door de ESP in de categorie "torque vectoring"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-08 19:23
Kan het zijn dat de Megane bij het selecteren van de P-stand op een heuvel de ene keer wél en de andere niet “schokt”? Heb het nu nog maar 2x gehad, beide keren bij het parkeren op een lichte helling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Spurrea schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:16:
Kan het zijn dat de Megane bij het selecteren van de P-stand op een heuvel de ene keer wél en de andere niet “schokt”? Heb het nu nog maar 2x gehad, beide keren bij het parkeren op een lichte helling.
In veel motoren/reductiebak is de P stand een fysieke blokkade (pen in een gat), dus dat kan het verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevamo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-09 15:03
adinsx schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:09:
[...]

Klopt, ik heb deze binnen sinds gisterochtend. (hier ook gepost)
[Afbeelding]
Ik heb al een week de melding in de app dat ik een Elektromotor 1.1.0 update krijg binnenkort. Alleen die update heb ik afgelopen jaar al gehad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:43

Megalodon86

Enzyme X

Bij mij stotteren ze ook zag ik vandaag (nav je vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-09 21:33
jevamo schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:58:
[...]

Ik heb al een week de melding in de app dat ik een Elektromotor 1.1.0 update krijg binnenkort. Alleen die update heb ik afgelopen jaar al gehad 8)7
Die mededeling zag ik in de app toen ik de auto (bijna) nieuw kreeg en registreerde, maar in het overzicht in de auto stond dat deze update al een paar maanden eerder geinstalleerd was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jap_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:14
JanAd schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:02:
[...]
Zijn er hier al met oudere (+1 jaar) Megane’s die de update ontvangen?
Onze Megane uit januari 2023 kreeg de connectivity update afgelopen weekend. Nog geen verdere updates helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Surfroy01 schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:53:
Slordig, auto 2 weken geleden voor jaarlijkse beurt weg gebracht, nu dashboard melding onderhoud uit laten voeren, niet gereset dus. Nouja moet nog terug om laadklep te laten repareren.

Wel connectiviteit 3.1.0 update gekregen, ok eerste keer was mislukt dus gisteren 'handmatig' door gedrukt en zowaar geïnstalleerd.
Zelfde hier, ik had ze gevraagd of ik de melding zelf mocht resetten, nee moest echt terug naar de garage komen. 40 minuten van m'n dag verspild voor 20 seconden werk. Voet op de rem, contact aan, naar onderhoudsmelding en linker +/- knop ingedrukt houden tot je de timer terug zet naar 12 maanden. Zoiets was het volgens mij.

Jullie deze email ook gekregen van Renault trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Majesty schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:30:

Yup. Eind van de middag om precies te zijn. Opgedirkt verhaal erbij maar goed, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zjanzjak schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:57:
[...]

Yup. Eind van de middag om precies te zijn. Opgedirkt verhaal erbij maar goed, we gaan het zien.
Inderdaad, vraag me ook af wat dit nu precies zo anders gaat maken. Ze kunnen beter hun update beleid verbeteren :).

Meer mensen die last hebben van random pauzes van de geïntegreerde Spotify app trouwens? Soms 5x in 20 minuten, daarna 2 uur niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Zelfde hier, ik had ze gevraagd of ik de melding zelf mocht resetten, nee moest echt terug naar de garage komen. 40 minuten van m'n dag verspild voor 20 seconden werk.
En wat het nog gekker maakt, is dat Renault een dynamisch onderhoudsschema toepast, toegesneden op het gebruik van elke individuele auto. Dat schema - te zien in de app - is het afgelopen jaar voor onze Megane twee veranderd: na het onderhoud in oktober 2023 was het eerstvolgende onderhoud in oktober 2024. Dat wijzigde in augustus 2025, en toen ik zonet weer keek is het nu maart 2025. En dat terwijl in de Megane zelf nu een melding is verschenen dat 'ie binnen 4 weken onderhoud nodig heeft 8)7 8)7 8)7 Wat is het nu?!?

• ferjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-09 21:33
[...]

Zelfde hier, ik had ze gevraagd of ik de melding zelf mocht resetten, nee moest echt terug naar de garage komen. 40 minuten van m'n dag verspild voor 20 seconden werk. Voet op de rem, contact aan, naar onderhoudsmelding en linker +/- knop ingedrukt houden tot je de timer terug zet naar 12 maanden. Zoiets was het volgens mij.

nope, niet gekregen

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:25

JanAd

Wind’s howling

Wel een andere look zo 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMTIvkq2xQp9JMfovDA-_8ypIYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIlv8VNKIKTK3EUeAIFkfMu6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de klep moeten inleveren zodat ze de nieuwe in de juiste kleur kunnen spuiten. Ze moesten "de staal fysiek meten"...

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Maandag mijn nieuwe Renault Mégane opgehaald (Optimum Charge Equilibre).
Redelijk kale auto, maar ik rijd hem alleen zakelijk en wilde zo min mogelijk (niks) betalen, dus meer zat er niet in.

Nu heb ik 2 USB-C poorten en een plateau onder het scherm waar (volgens mij) een telefoontje op staat.
Als ik mijn telefoon er op leg of aansluit aan de USB-C poorten gebeurd er niks.
Moet er nog ergens iets geactiveerd worden of werkt het gewoon niet op deze uitvoering?

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:12
Rensjuh schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:39:
Redelijk kale auto, maar ik rijd hem alleen zakelijk en wilde zo min mogelijk (niks) betalen, dus meer zat er niet in.

Nu heb ik 2 USB-C poorten en een plateau onder het scherm waar (volgens mij) een telefoontje op staat.
Als ik mijn telefoon er op leg of aansluit aan de USB-C poorten gebeurd er niks.
Moet er nog ergens iets geactiveerd worden of werkt het gewoon niet op deze uitvoering?
Dat plateautje is een draadloze oplader voor je telefoon. Voorwaarde is daarbij natuurlijk wel dat je een telefoon hebt die dat ondersteund. Als je in het (midden)scherm van de auto een icoontje van een telefoon met een rood puntje ziet verschijnen, werkt het en is hij aan het opladen. Het verbinden van je telefoon aan de auto staat in de handleiding wel beschreven. Deze auto kan zowel bekabeld als draadloos Android auto toepassen.

• Rensjuh
  • Nu online
Invisible_man schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:49:
[...]

Dat plateautje is een draadloze oplader voor je telefoon. Voorwaarde is daarbij natuurlijk wel dat je een telefoon hebt die dat ondersteund. Als je in het (midden)scherm van de auto een icoontje van een telefoon met een rood puntje ziet verschijnen, werkt het en is hij aan het opladen. Het verbinden van je telefoon aan de auto staat in de handleiding wel beschreven. Deze auto kan zowel bekabeld als draadloos Android auto toepassen.
De vorige auto had ook zo'n plateau, daar deed ie het wel op (Samsung S23).
Maar in deze werkt het dus niet, net als het opladen via de USB-C kabel.

Verbinden met de auto was zo gelukt, Android Auto werkt gewoon, draadloos.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Rensjuh schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:56:
[...]

De vorige auto had ook zo'n plateau, daar deed ie het wel op (Samsung S23).
Maar in deze werkt het dus niet, net als het opladen via de USB-C kabel.

Verbinden met de auto was zo gelukt, Android Auto werkt gewoon, draadloos.
Nu is die draadloze oplader wel een optie meen ik, dus wellicht dat daar nog het verschil inzit. Soms moet ik wel wat met de telefoon schuiven voordat hij hem pakt, maar in het algemeen gaat dat in één keer (zowel eerst met een S21 en nu een S24+) en daar hoef ik niets voor in te schakelen ofzo.

• Rensjuh
  • Nu online
Invisible_man schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:58:
[...]

Nu is die draadloze oplader wel een optie meen ik, dus wellicht dat daar nog het verschil inzit. Soms moet ik wel wat met de telefoon schuiven voordat hij hem pakt, maar in het algemeen gaat dat in één keer (zowel eerst met een S21 en nu een S24+) en daar hoef ik niets voor in te schakelen ofzo.
Ok, bedankt.
Optie, ja, zou inderdaad kunnen, maar wel vreemd dat er dan een telefoontje opstaat als het er niet op zit lijkt mij?

Ach, laat ik het nog maar een keer proberen en anders naar de Renault dealer toe.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Invisible_man
Rensjuh schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:00:
[...]

Ok, bedankt.
Optie, ja, zou inderdaad kunnen, maar wel vreemd dat er dan een telefoontje opstaat als het er niet op zit lijkt mij?

Ach, laat ik het nog maar een keer proberen en anders naar de Renault dealer toe.
Heb je je auto ook in de My Renault app gezet? Daar kan je "Eigenschappen over mijn Renault" onder het kopje multimedia de optie "draadloze lader voor smartphone" vinden als je deze ook daadwerkelijk hebt.

• Rensjuh
  • Nu online
Invisible_man schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:03:
[...]

Heb je je auto ook in de My Renault app gezet? Daar kan je "Eigenschappen over mijn Renault" onder het kopje multimedia de optie "draadloze lader voor smartphone" vinden als je deze ook daadwerkelijk hebt.
Daar staat ie inderdaad niet bij, dus dan zal die optie er inderdaad niet opzitten.
Vind ik het wel raar dat het telefoontje wel op het plateautje staat, maar goed, is dan niet anders.

Blijft het wel vreemd dat het via de USB-C kabel ook niet werkt.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Rensjuh schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:05:
[...]

Daar staat ie inderdaad niet bij, dus dan zal die optie er inderdaad niet opzitten.
Vind ik het wel raar dat het telefoontje wel op het plateautje staat, maar goed, is dan niet anders.

Blijft het wel vreemd dat het via de USB-C kabel ook niet werkt.
Het is ook een gewone opbergplekje voor de telefoon, vermoedelijk wordt er dat mee bedoeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:43

Megalodon86

Enzyme X

Rensjuh schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:39:

Volgens mij heeft de Equilibre inderdaad geen draadloos laden. Maar de USB poorten zouden toch moeten werken :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-09 09:15
USB moet uiteraard gewoon werken ja. Zit de kabel er ver genoeg in?

• DeepThought042
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07:53
BVice schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:24:
USB moet uiteraard gewoon werken ja. Zit de kabel er ver genoeg in?
Ok, but are you sure that it's plugged in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
Het verbruik etc. kun je in het energieverbruik scherm zien (en kun je resetten) van de huidige rit en van je totale verbruik sinds de laatste reset, maar kun je ook ergens zien hoeveel km je hebt gereden en wat je verbruik is sinds dat de auto voor de laatste keer opgeladen is? (Kan het wel uitrekenen a.d.h.v. KW/100KM maar dat is wat omslachtig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
znight schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:34:
Het verbruik etc. kun je in het energieverbruik scherm zien (en kun je resetten) van de huidige rit en van je totale verbruik sinds de laatste reset, maar kun je ook ergens zien hoeveel km je hebt gereden en wat je verbruik is sinds dat de auto voor de laatste keer opgeladen is? (Kan het wel uitrekenen a.d.h.v. KW/100KM maar dat is wat omslachtig)
voor zover ik weet niet, het is idd de dagteller OF de 'rit' ECO teller. Maar die laatste reset zichzelf op onverklaarbare momenten.

Enige optie is dus na volladen de dagteller resetten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
Vandaag ook de Connectiviteit 3.1.0 zonder problemen binnen gekregen, 2/2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Hier nog niks.
‘Native’ Spotify had wel wat kuren deze week.

Edit: Hier is de update ook begonnen vandaag. Kon nog wel niet zien welke precies.
Deel 1 en 2 zijn doorlopen, zou klaar zijn bij de volgende start van de wagen.

[ Voor 57% gewijzigd door JanAd op 14-09-2024 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:05
Zjanzjak schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:15:
Vandaag ook de Connectiviteit 3.1.0 zonder problemen binnen gekregen, 2/2.
High five, wij zitten altijd in dezelfde batch. Hier ook vandaag de update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
  • Laatst online: 07:28
Hier ook vandaag. Connectiviteit 3.1

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Een week of drie / vier heb ik de 3.1 nu hier, maar helaas nog geen volgende OTA binnen tot nu toe (zoek handmatig enkel keren in de week).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-08 11:17
Eind januari van dit jaar was ik bij de renault dealer geweest om onze megane e-tech in te ruilen voor de nieuwe senic e-tech. Wij kwamen toen totaal niet tot een vergelijk, niet in de overname prijs en ook niet tot een eventuele kortingsprijs op de nieuwe senic. Dit weekend op de opendeurdagen terug een offerte gevraagd en tot mijn verbazing vlug tot een vergelijk gekomen. De overnameprijs nu was beter dan deze van eind januari (toch 9 maanden verschil) en ook de korting op de nieuwe scenic was behoorlijk. Deal gesloten dus. Nog meer geluk : Destijds bestond de "esprit alpine" versie in het senic gamma nog niet. Deze versie hebben we nu gekozen omwille van de prachtige afwerking. Dus eind goed, al goed.
Bij deze bedank ik iedereen voor de hulp, informatie en het delen van ervaringen op dit megane forum.
Allen veel plezier met het ev rijden.
Groeten Lucantiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
adinsx schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 22:51:
Een week of drie / vier heb ik de 3.1 nu hier, maar helaas nog geen volgende OTA binnen tot nu toe (zoek handmatig enkel keren in de week).
Sinds ik nu deze update heb hobbelt de Renault app erachter aan, al 2 keer deze melding gehad;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VkOYBv3n1xI_AVpRbKQkfeFFXzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8W7mHUq380ZkhF43NnuiwM9.jpg?f=fotoalbum_large

:*)

Dinsdag de Alpine A290 in het echie bekijken, ben benieuwd, op 'papier' zijn vrouwlief en ik er wel weg van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEsyNQwM7YPbSiV7VmJuEFqxgYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Q63pbye8NWR89gs7253V8CD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Komen de R5's dan ook eindelijk in de showrooms te staan?

Post zeker wat foto's hier hé :)
Edit: Dju, wel een prijzig ding. Ik kom bij een vrij brave GT config al direct tegen de 43K aan. Daar heb je terug een Megane voor.
Maar wel een pak meer 'mijn ding' dan de gewone R5. :9~

[ Voor 49% gewijzigd door JanAd op 15-09-2024 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevamo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-09 15:03
Razer schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 18:33:
[...]

High five, wij zitten altijd in dezelfde batch. Hier ook vandaag de update binnen.
Wanneer hadden jullie de megane gekregen? Ik heb hem sinds okt '22 maar lijk wel steeds in de laatste batch te zitten mbt software updates :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:11
jevamo schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:12:
[...]

Wanneer hadden jullie de megane gekregen? Ik heb hem sinds okt '22 maar lijk wel steeds in de laatste batch te zitten mbt software updates :X
Hier ook oktober 2022. Krijg ook de updates als laatste lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13:02
De 3.1.0 update? Sep '22 versie die heeft vorige week de update gekregen. Heb je al handmatig laten zoeken?

Mbt laadklep mechanisme, na 2 weken staat het missende onderdeel nog steeds in backorder. Klep kan wel dicht maar schiet geregeld vanzelf open omdat hij niet goed blokkeert, erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Surfroy01 schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:03:
Mbt laadklep mechanisme, na 2 weken staat het missende onderdeel nog steeds in backorder. Klep kan wel dicht maar schiet geregeld vanzelf open omdat hij niet goed geblokkeerd, erg irritant.
Dat is balen idd.

Renault heeft de voorraad reserve onderdelen voor de Megane nog steeds niet op orde, zo hebben wij vorig jaar en dit jaar ook ruim anderhalve maand op nieuwe onderdelen moeten wachten. Iemand een idee waarom? Komt dat nu omdat de verkoop van de auto’s de verwachtingen overtreffen waardoor ze alle onderdelen nodig hebben voor de productie, of omdat er meer stuk gaat dan verwacht? En is dit specifiek voor de Megane, Renault of branche-breed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
Surfroy01 schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:03:
De 3.1.0 update? Sep '22 versie die heeft vorige week de update gekregen. Heb je al handmatig laten zoeken?
Dagelijks :) We zien het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
JanAd schreef op zondag 15 september 2024 @ 20:55:
Komen de R5's dan ook eindelijk in de showrooms te staan?
December werd mij verteld door een medewerker van Renault.
Edit: Dju, wel een prijzig ding. Ik kom bij een vrij brave GT config al direct tegen de 43K aan. Daar heb je terug een Megane voor.
Goedkoop istie niet nee. Daarnaast istie 21 cm korter dan de Megane en een heel klein stukje breder (4 cm) en hoger (2 cm) dan de Megane. Qua bagage-inhoud heeft de A290 een goede 60 liter minder.
Ook een kleinere actieradius en mindere snelheid opladen (ac en dc).

Best wel wat nadelen, en praktisch gezien overtreft de (mijn) Megane 'em, maar ja, ik vind 'em zo mooi. O+

Gelukkig gaat mijn vrouw mee, ondanks dat ze wagen ook mooi vind laat ze haar emotie voor iets moois een stuk minder meewegen i.r.t. de financiën die er tegenover staan. Dit in tegenstelling tot mij. :9
Januari 2023, vrijdag de 13e om precies te zijn haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Zjanzjak schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:43:
[...]

December werd mij verteld door een medewerker van Renault.

[...]

Goedkoop istie niet nee. Daarnaast istie 21 cm korter dan de Megane en een heel klein stukje breder (4 cm) en hoger (2 cm) dan de Megane. Qua bagage-inhoud heeft de A290 een goede 60 liter minder.
Ook een kleinere actieradius en mindere snelheid opladen (ac en dc).

Best wel wat nadelen, en praktisch gezien overtreft de (mijn) Megane 'em, maar ja, ik vind 'em zo mooi. O+

Gelukkig gaat mijn vrouw mee, ondanks dat ze wagen ook mooi vind laat ze haar emotie voor iets moois een stuk minder meewegen i.r.t. de financiën die er tegenover staan. Dit in tegenstelling tot mij. :9

[...]

Januari 2023, vrijdag de 13e om precies te zijn haha.
Komende van de EV40 zijn de range en de motor wel beter. :)
Achja, de mijne moet nog meegaan tot 2028. Wie weet wat Renault tegen dan allemaal op de markt heeft.

Ik ben momenteel terug aan het kijken voor winterbanden. Vorig jaar heb ik die bestelling geannuleerd omdat Renault niet tijdig kon leveren. Nu overweeg ik evt 18" velgen via een bandencentrale in de buurt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYjRxQ30i9iRPG4Y6WhzFbN4V-o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hPLXU6WPjCoyX4eHAFzY4wfJ.png?f=user_large

Met Goodyear banden eronder was de offerte vorig jaar rond de €1600...
Bij Renault zitten de winterbanden op de 20" Enos velgen en kosten €2300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Hier van nov 22 maar ook altijd laatste met updates, de laatste grote update (2.1) maar via de garage laten installeren (2.2 USB versie, is gelijk aan de 2.1 OTA). De overige kleine updates komen idd errug laat binnen, geen pijl op te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• viggen60
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-09 13:13
Vandaag "electric engine 2.1.0" update gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxTfYWWNzS0yN2zDD8h4SF0aWP0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRveGO8mVFSwJ4d0QslZ7Ppj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
viggen60 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 11:56:

[Afbeelding]
Wanneer had jij de recente Connectiviteit update binnen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Razer schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:05:
4 juni blijkbaar:
viggen60 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:18:
Hier wel al de updates gehad voor "voorbereiding" android 12

Megane is van november 2023

[Afbeelding]
Logischerwijs zouden wij dan nog 3 maandjes moeten wachten.

Maar je weet, bij Renault is niets logisch. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Zjanzjak schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:26:
[...]

4 juni blijkbaar:

[...]

Logischerwijs zouden wij dan nog 3 maandjes moeten wachten.

Maar je weet, bij Renault is niets logisch. :9
Haha nee inderdaad, las op wat Franse fora dat er soms maand tussen zat, bij sommigen een week. We gaan het zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
Ik heb een probleem met de lane assist. Voordat ik de garage bel, wil ik even weten of ik wellicht iets mis. De lane assist blijft grijs ongeacht welke instellingen etc. Zie ik iets over het hoofd?:

- In mijn Perso heb ik lane assist standaard uitstaan. Na het inschakelen, wordt het teken van de lane assist niet wit. (Herkend dus geen lijnen) Ook niet als de auto uitstaat en vervolgens weer aangezet wordt.
- Op Comfort hetzelfde probleem.
- Links langs het stuur heb ik geen knop voor de lane assist. Ik heb 1 knop die mijn Perso inlaadt. Zowel Perso als de standaard instellingen werken niet.
- De ISA (Snelheidsmelding als je te hard rijdt) en ACC werken wel.
- Het is nu 1x voorgekomen dat het 0,5 sec wel wit was aan beide kanten, hierna direct weer grijs.
- Er lijkt niets voor de camera te zitten.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

znight schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:13:
Ik heb een probleem met de lane assist. Voordat ik de garage bel, wil ik even weten of ik wellicht iets mis. De lane assist blijft grijs ongeacht welke instellingen etc. Zie ik iets over het hoofd?:

- In mijn Perso heb ik lane assist standaard uitstaan. Na het inschakelen, wordt het teken van de lane assist niet wit. (Herkend dus geen lijnen) Ook niet als de auto uitstaat en vervolgens weer aangezet wordt.
- Op Comfort hetzelfde probleem.
- Links langs het stuur heb ik geen knop voor de lane assist. Ik heb 1 knop die mijn Perso inlaadt. Zowel Perso als de standaard instellingen werken niet.
- De ISA (Snelheidsmelding als je te hard rijdt) en ACC werken wel.
- Het is nu 1x voorgekomen dat het 0,5 sec wel wit was aan beide kanten, hierna direct weer grijs.
- Er lijkt niets voor de camera te zitten.

Iemand nog een idee?
Als je de view selecteert op je dashboard waar je ook de andere auto's om je heen in beeld ziet, zie je dan wel de belijning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hc Baco
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-09 13:05
deMercer schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:25:
[...]

En wat het nog gekker maakt, is dat Renault een dynamisch onderhoudsschema toepast, toegesneden op het gebruik van elke individuele auto. Dat schema - te zien in de app - is het afgelopen jaar voor onze Megane twee veranderd: na het onderhoud in oktober 2023 was het eerstvolgende onderhoud in oktober 2024. Dat wijzigde in augustus 2025, en toen ik zonet weer keek is het nu maart 2025. En dat terwijl in de Megane zelf nu een melding is verschenen dat 'ie binnen 4 weken onderhoud nodig heeft 8)7 8)7 8)7 Wat is het nu?!?
Inderdaad zéééér verwarrend. Heb dit ook bij de hand. Auto volgende maand okt. 2 jaar oud met al
7.500 km op de teller :) . Na 1 jaar (okt. 2023) heeft ie een A.beurt gehad.
In de app. staat nu : oktober 2025 A.B.beurt dit gecheckt bij Renault NL zegt ja dat klopt die kunt u aanhouden want geen terugroepacties oid. !
Bij dealer nagevraagd, die zegt nee hoor elk jaar ongeacht kilometrage; of eerder bij 30.000km/jaar

Wie vertelt nu de waarheid ??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• viggen60

[Afbeelding]
Dus nu kan je het laadvermogen ook zien met deze update 😁
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwwXKOuvycw9oYrv3eFjqZajNTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmW9WsUr7DotyNdx6dg6Pz4d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viggen60
Razer schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:05:
[...]

Hier een klein overzicht van al de updates die de afgelopen maanden binnen zijn gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJoyLfnWfraYbmYMJ9C49XCBSjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZSdTUfv2CALcBXOYD8ev35n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
Japie.G schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:49:
[...]

Als je de view selecteert op je dashboard waar je ook de andere auto's om je heen in beeld ziet, zie je dan wel de belijning?
Nee zie dan geen andere auto's. Nu moet ik zeggen dat ik dat volgens mij vanaf dag 1 niet heb gehad. (Heb de techno versie zonder pakketten verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Hc Baco schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:28:
Inderdaad zéééér verwarrend. Heb dit ook bij de hand. Auto volgende maand okt. 2 jaar oud met al
7.500 km op de teller :) . Na 1 jaar (okt. 2023) heeft ie een A.beurt gehad.
In de app. staat nu : oktober 2025 A.B.beurt dit gecheckt bij Renault NL zegt ja dat klopt die kunt u aanhouden want geen terugroepacties oid. !
Bij dealer nagevraagd, die zegt nee hoor elk jaar ongeacht kilometrage; of eerder bij 30.000km/jaar

Wie vertelt nu de waarheid ??
Onze Megane is van augustus 2022 met nu 22.000 km op de teller. Oktober 2023 de A-beurt gehad, en de app geeft nu het volgende weer:
- maart 2025: interieurfilter vervangen
- augustus 2025: remvloeistof vervangen
- oktober 2025: onderhoudsbeurt A & B

Bij de dealer nagevraagd, en die zegt hetzelfde als jouw dealer: gewoon elk jaar onderhoud. Aangezien de problemen die we in het verleden hebben gehad met de auto (auto heeft in de afgelopen 2 jaar 4,5 maand bij de dealer gestaan, 1x ivm kapotte laadpoort en 1x ivm de melding "Kan niet laden" wat is opgelost door vervangning van de elektromotor) en we nog 1 jaar garantie hebben, gaat de Megane binnenkort toch maar naar de dealer voor een onderhoudsbeurt. Kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat we ons niet aan het onderhoudsschema hebben gehouden mochten we het komende jaar wederom een akkefietje krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
znight schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:09:
Nee zie dan geen andere auto's. Nu moet ik zeggen dat ik dat volgens mij vanaf dag 1 niet heb gehad. (Heb de techno versie zonder pakketten verder)
Heeft je auto dan wel Lane Keeping Assist? Als ik het mij goed herinner, was dat bij onze auto onderdeel van een pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
viggen60 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:44:
Dus nu kan je het laadvermogen ook zien met deze update 😁
Da's een mooie update!

Schakelt de auto de ACC-stand nog steeds uit na een paar minuten, of blijft die nu langer actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
deMercer schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:40:
[...]

Heeft je auto dan wel Lane Keeping Assist? Als ik het mij goed herinner, was dat bij onze auto onderdeel van een pakket.
Wat ik in de prijslijst (maart 2024, mijn auto is van juli) zie, zou dit bij elke auto erop moeten zitten.
• Lane Departure Warning met Lane Keep Assist
• Active Lane Keep Assist

Rare is ook dat hij het 0,5 sec ofzo even deed vanmiddag. (links en rechts werd wit) Dus lijkt wel alsof het systeem de weg niet goed ziet ofzo. Zal morgen nog eens even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Interessant, dat er tot nu toe kennelijk false positives voor de melding "laden niet mogelijk" verschenen. Ik mag hopen dat ze bij onze Megane niet domweg de elektromotor hebben vervangen, maar dat het een echte foutmelding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
znight schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:44:
Wat ik in de prijslijst (maart 2024, mijn auto is van juli) zie, zou dit bij elke auto erop moeten zitten.
Dat zal dan wel een wijziging in de specificaties zijn (de onze is van augustus 2022).
Rare is ook dat hij het 0,5 sec ofzo even deed vanmiddag. (links en rechts werd wit) Dus lijkt wel alsof het systeem de weg niet goed ziet ofzo. Zal morgen nog eens even testen.
De Lane Keep Assist werkt trouwens pas boven een bepaalde snelheid (ik meen boven de 30 km/u).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• znight
deMercer schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:47:
[...]

Dat zal dan wel een wijziging in de specificaties zijn (de onze is van augustus 2022).

[...]

De Lane Keep Assist werkt trouwens pas boven een bepaalde snelheid (ik meen boven de 30 km/u).
Zal morgen eens de dealer bellen, kijken of zij het weten. Hou jullie wel op de hoogte mocht iemand anders dit ook hebben / krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
znight schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:44:
[...]

Als ik nu kijk dan zie ik het er niet bij staan, bij samenstellen, de techno kiezen en dan onderaan klikken op
'De hele uitrusting bekijken' en dan de tab 'Alles'.

Want wat je beschrijft doet mij wel erg denken aan dat je het gewoon niet hebt.
Destijds zat het ook in een apart pakket kan ik mij nog heugen.

FYI, als het werkt dan zie je links en recht 3 groene strepen.
Maar ik moet er ook bij zeggen dat het heel soms niet werkt, maar dat is meer bij lokale wegen en wie weet heb jij dan misschien net zo'n stukje weg te pakken. Op de snelweg werkt het iig voor 99% wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• znight
Zjanzjak schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 21:50:
[...]

Als ik nu kijk dan zie ik het er niet bij staan, bij samenstellen, de techno kiezen en dan onderaan klikken op
'De hele uitrusting bekijken' en dan de tab 'Alles'.

Want wat je beschrijft doet mij wel erg denken aan dat je het gewoon niet hebt.
Destijds zat het ook in een apart pakket kan ik mij nog heugen.

FYI, als het werkt dan zie je links en recht 3 groene strepen.
Maar ik moet er ook bij zeggen dat het heel soms niet werkt, maar dat is meer bij lokale wegen en wie weet heb jij dan misschien net zo'n stukje weg te pakken. Op de snelweg werkt het iig voor 99% wel.
Ben net even naar Duitsland geweest voor wat boodschappen en daar werkt het gewoon. Ik denk dat ik dan inderdaad net een paar wegen heb waar het niet werkt. Raar, maar goed, grotendeels werkt het dus dat is prima.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
znight schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:17:
[...]

Ben net even naar Duitsland geweest voor wat boodschappen en daar werkt het gewoon. Ik denk dat ik dan inderdaad net een paar wegen heb waar het niet werkt. Raar, maar goed, grotendeels werkt het dus dat is prima.
Ik heb hier een paar (normale) wegen in de buurt waar het standaard niet werkt, geen idee waarom niet. De andere kant op wel, maar 1 specifieke richting niet. Ook niet eens af en toe maar altijd niet werkend. Ik hou het maar op Renault...

• Zjanzjak
The Wizard schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:51:
Ik heb hier een paar (normale) wegen in de buurt waar het standaard niet werkt, geen idee waarom niet. De andere kant op wel, maar 1 specifieke richting niet. Ook niet eens af en toe maar altijd niet werkend. Ik hou het maar op Renault...
Nah, ik hou het meer op dat de belijning wat minder zichtbaar is (wat in mijn geval waar het voor mij niet werkt ook zo is), of dat de wagen het soms niet zo snapt met de belijning door diverse oorzaken.

• znight
The Wizard schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:51:
[...]

Dat maakt het er alleen maar vager op inderdaad. Geen idee waar het dan aan ligt. De belijning verwacht ik niet, want die is prima op deze wegen. (beter dan op de wegen in DU waar het wel werkte)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
znight schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:23:
[...]

Dat maakt het er alleen maar vager op inderdaad. Geen idee waar het dan aan ligt. De belijning verwacht ik niet, want die is prima op deze wegen. (beter dan op de wegen in DU waar het wel werkte)
Ja, is echt vreemd.

Dit is de weg waar het bij mij nooit werkt: https://www.google.nl/map...xMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Alleen deze richting op, de andere kant op geen enkel probleem. Gewoon duidelijke lijnen zonder poespas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• znight
The Wizard schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:25:
[...]

Ja, is echt vreemd.

Dit is de weg waar het bij mij nooit werkt: https://www.google.nl/map...xMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Alleen deze richting op, de andere kant op geen enkel probleem. Gewoon duidelijke lijnen zonder poespas.
Haha veel beter dan deze weg ga je het niet krijgen. Moet ook zeggen dat ik het verder geen probleem vind, maar het viel me gewoon op. (Heb het zelf standaard uit staan, maar de vrouw aan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkln
  • Laatst online: 07:28
The Wizard schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:25:
[...]

Ja, is echt vreemd.

Oh dat is grappig. Ik heb hetzelfde op een N weg hier in de buurt. De ene kant op gaat prima. De andere kant op geen herkenning van de belijning.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Zijn er deze week weer problemen met de app? Vorige week overgestapt op een nieuwe phone en hoewel de auto erin staat gebeurt er voor de rest niks.
Ik zie geen batterij info, laadhistoriek of kilometerstand, geen klimatisering .
Melding van het laden komt precies wel door met veel vertraging. Ik zie in de melding historiek toch het starten met laden staan met de correcte batterijstand, het laden is ondertussen gestopt, daar heb ik nog niks van ontvangen.

Voertuig verwijderen durf ik precies niet zo goed… Iemand hier al eens van gsm gewisseld en de app overgezet?

• Zjanzjak
JanAd schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:17:
Zijn er deze week weer problemen met de app?
Hier geen problemen.

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

JanAd schreef op woensdag 18 september 2024 @ 19:17:
Zijn er deze week weer problemen met de app? Vorige week overgestapt op een nieuwe phone en hoewel de auto erin staat gebeurt er voor de rest niks.
Ik zie geen batterij info, laadhistoriek of kilometerstand, geen klimatisering .
Melding van het laden komt precies wel door met veel vertraging. Ik zie in de melding historiek toch het starten met laden staan met de correcte batterijstand, het laden is ondertussen gestopt, daar heb ik nog niks van ontvangen.

Voertuig verwijderen durf ik precies niet zo goed… Iemand hier al eens van gsm gewisseld en de app overgezet?
Voertuig verwijderen is geen probleem hoor, kunt hem gewoon weer toevoegen. Even helemaal uitloggen van de app en weer inloggen wil ook nog wel eens helpen na een telefoonwissel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Tnx, ik probeer wat verder te experimenteren vandaag.

Ik moet binnenkort wel langs de garage voor m'n nieuwe laadklep, maar ik vertrouw meer op de expertise hier, dan op die van de dealer. :)

Edit: Herinstallatie was voldoende. Alles werkt weer _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door JanAd op 19-09-2024 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jap_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:14
_jap_ schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 18:02:
[...]
Onze Megane uit januari 2023 kreeg de connectivity update afgelopen weekend. Nog geen verdere updates helaas.
Net handmatig een check geïnitieerd terwijl ik stond te wachten voor de weegbrug van de lokale milieustraat, en nu is-ie ELEKTROMOTOR 2.1.0 aan het installeren. Gelukkig moet je deze expliciet accorderen want de auto is er 25 minuten mee bezig en je kan er dan niet mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:08
_jap_ schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:33:
[...]

Net handmatig een check geïnitieerd terwijl ik stond te wachten voor de weegbrug van de lokale milieustraat, en nu is-ie ELEKTROMOTOR 2.1.0 aan het installeren. Gelukkig moet je deze expliciet accorderen want de auto is er 25 minuten mee bezig en je kan er dan niet mee rijden.
Deze hier ook gehad. Iemand een idee wat deze update doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• viggen60
twowheeler schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:04:
[...]

Deze hier ook gehad. Iemand een idee wat deze update doet?
Ja hoor dan zie je hoeveel vermogen de laadpaal levert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
En compatibiliteit met laadpalen is verbeterd en de DC laden niet beschikbaar melding zou verholpen moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
Post zeker wat foto's hier hé :)
Afgelopen dinsdag dus gezien, ik ben echt geen ster in foto's maken maar goed hier een paar,
de laatste foto is ook op dezelfde locatie genomen maar door iemand anders, wat later op de dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFGRuyIWYB2rNPhwzz0WRx2KzJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4C4O2kB5OBXPgjzOGrptVNa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsyyEbw-beqQP6xQ9Xg4VQlHBvg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBNJNCypi2r4ifzbp2zXlQqn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dclW5ZKLigfPA1pXFosRLEc2_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jK3Jcq9MlZlYzBRz9B5eSVio.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUYX5pXKYSnACqLs0FQnZZH5dho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFlLVEfbKyfVQJKyNIQ7mNmI.jpg?f=fotoalbum_large

Dat hele lichtblauwe aan de onderkant/op de grond waren trouwens blauwe tl-balken.

Probeerde bij de 2de foto de 'sideskirts' in beeld te brengen.

Hij oogt nu wel heel klein maar tis een flinke jongen.
Uiteraard wel kleiner dan de Megane, achterin zitten is voor sommigen in de Megane al een beetje een probleem, hier nog iets meer, maar goed, ik zit niet achterin. :P
Kofferbakruimte is ook een slag kleiner maar dat viel mij dan weer iets mee.
Het zit perfect en het is allemaal net wat luxer, je zit wel in een soort van cockpit.

Maar man man, vanuit elk oogpunt is het echt een schitterende wagen, in het echt nog veeeeel mooier dan op plaatjes en deze foto's.

Als het goed is schijntie in december in de showroom te staan, dan ga ik een testritje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Nice, bij de Alpine-versie zijn de kleuropties wel een pak beter dan bij de gewone R5.

Ik ga wss pas in 2028 weer wisselen van wagen, tegen dan kan er nog veel veranderen. Maar deze is er zeker eentje die ik mee in het oog ga houden.

De winterbanden op velg uiteindelijk dan toch besteld, 18” Brock B32 velgen met Goodyears op.
Plaatsing al vast gelegd eind oktober.

edit:
Andere vraag

Met de aangekondigde prijsverhoging van YouTube Premium wil ik eens opnieuw bekijken of YT Music geen deftig alternatief is voor Spotify. Zodat we Spotify kunnen stopzetten - wij hebben family abo’s voor beide en ik ben de enige die primair Spotify gebruik.
Maar dan wordt de audio dongle in de auto onbruikbaar om te zappen tussen nummers.
Is er een manier om dat werkend te krijgen met YT Music?
Edit: Net wat aan het prutsen geweest in de auto zelf, in Android Auto werkt het normale zappen met YTmusic blijkbaar wel…

[ Voor 66% gewijzigd door JanAd op 21-09-2024 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schmoove
JanAd schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 20:17:
Nice, bij de Alpine-versie zijn de kleuropties wel een pak beter dan bij de gewone R5.

Ik ga wss pas in 2028 weer wisselen van wagen, tegen dan kan er nog veel veranderen. Maar deze is er zeker eentje die ik mee in het oog ga houden.

De winterbanden op velg uiteindelijk dan toch besteld, 18” Brock B32 velgen met Goodyears op.
Plaatsing al vast gelegd eind oktober.

edit:
Andere vraag

Met de aangekondigde prijsverhoging van YouTube Premium wil ik eens opnieuw bekijken of YT Music geen deftig alternatief is voor Spotify. Zodat we Spotify kunnen stopzetten - wij hebben family abo’s voor beide en ik ben de enige die primair Spotify gebruik.
Maar dan wordt de audio dongle in de auto onbruikbaar om te zappen tussen nummers.
Is er een manier om dat werkend te krijgen met YT Music?
Edit: Net wat aan het prutsen geweest in de auto zelf, in Android Auto werkt het normale zappen met YTmusic blijkbaar wel…
Klopt in Android Auto werkt het, native niet.
Dan 'scrollt' hij door het nummer. Heeft nooit goed gewerkt en zal ook nooit goed werken. Na meerdere malen dit bij Renault en Google aangegeven te hebben doet niemand er iets aan.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Als ik de muziek afspeel via AA kan ik nog gewoon wisselen naar het gewone AAOS scherm. Dus in principe lost dat het probleem voldoende op.

Dan moet ik Macrodroid ook niet kopen (je moet nu blijkbaar reclame kijken om het gratis te gebruiken)

Haalt je auto nog OTA updates binnen als je AA gebruikt en je dus geen hotspot meer opzet?

• Mark146
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07-09 09:24
Het is allang behandeld maar ik kan het niet meer terug vinden. Is er een manier om de radio niet uit te laten gaan tijdens het laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
JanAd schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:27:
Haalt je auto nog OTA updates binnen als je AA gebruikt en je dus geen hotspot meer opzet?
OTA updates voor de auto zelf lopen enkel via de ingebouwde 3G/4G-verbinding, niet via WiFi (hotspot).

Updates voor apps lopen wel via WiFi (hotspot), dus die zullen wellicht/waarschijnlijk niet meer updaten.

• Zjanzjak
Mark146 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:47:
Het is allang behandeld maar ik kan het niet meer terug vinden. Is er een manier om de radio niet uit te laten gaan tijdens het laden.
Startknop indrukken zonder de rem aan te raken.

• deMercer
  • Niet online
Zjanzjak schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:37:
Startknop indrukken zonder de rem aan te raken.
Yep, de ACC-stand. Schakelt de Megane die - tijdens het laden - nog steeds uit na een paar minuten? (Ik laad zelf zo weinig aan een snellader dat ik eventuele verbeteringen op dit vlak zeer waarschijnlijk niet heb meegekregen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
deMercer schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:00:
[...]

Yep, de ACC-stand. Schakelt de Megane die - tijdens het laden - nog steeds uit na een paar minuten? (Ik laad zelf zo weinig aan een snellader dat ik eventuele verbeteringen op dit vlak zeer waarschijnlijk niet heb meegekregen.)
ja die gaat nog steeds helaas uit, ook als je hem 'op contact' zet. En nog steeds stoppen sommige snelladers ermee als je tijdens het laden op de startknop in de auto drukt, en sluit hij gewoon de transactie af.

Af en toe de deur open doen help ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:08
viggen60 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:39:
[...]

Ja hoor dan zie je hoeveel vermogen de laadpaal levert
in de app of het scherm van de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
deMercer schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 15:00:
Ja dus, en zoals BVice al stelt, de Renault heeft zo soms zijn nukken. 8)7
twowheeler schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:09:
in de app of het scherm van de auto?
Scherm van de auto, voor je neus/stuur, normaal zag je links van de animatie van de wagen een icoon dat je aan het laden bent, nu is er een klein icoontje tussen gekomen en zie je in dat icoontje de laadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

BVice schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:27:
[...]

ja die gaat nog steeds helaas uit, ook als je hem 'op contact' zet. En nog steeds stoppen sommige snelladers ermee als je tijdens het laden op de startknop in de auto drukt, en sluit hij gewoon de transactie af.

Af en toe de deur open doen help ook.
De Scenic doet dat niet, dus ik ga ervan uit dat de huidige Megane dat ook niet meer doet. Bij de scenic (en dus ook de nieuwe megane lijkt me) laat standaard 45minuten de A/C aan. Tenzij je de deur open doet, dan gaat ie uit. Je kunt dan op contact drukken en gaat de A/C weer aan, en blijft dan ok aan totdat je de auto op slot doet. Als je de auto 'start', dus de rem indrukt en op de knop drukt, dan onderbreekt hij de laadsessie. Als je de rem niet aanraakt blijft het laden gewoon doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
BVice schreef op maandag 23 september 2024 @ 09:27:
ja die gaat nog steeds helaas uit, ook als je hem 'op contact' zet.
Jammer, dat vond ik een echte tegenvaller toen ik daar achter kwam 2 jaar geleden. Als je aan het opladen bent in de volle zon met 30+ graden, is het toch wel erg fijn als de AC aan blijft.
En nog steeds stoppen sommige snelladers ermee als je tijdens het laden op de startknop in de auto drukt, en sluit hij gewoon de transactie af.
Dat heb ik nog niet meegemaakt. Wel als je ook de rem gebruikt, bij enkel de startknop indrukken niet.
Japie.G schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:23:
De Scenic doet dat niet, dus ik ga ervan uit dat de huidige Megane dat ook niet meer doet. Bij de scenic (en dus ook de nieuwe megane lijkt me) laat standaard 45minuten de A/C aan.
Dat klinkt nog enigszins hoopvol: wellicht verbetert dit bij de Megane ook bij een (aanstaande) update. Zou wel erg fijn zijn.
Pagina: 1 ... 84 ... 97 Laatste