De warmtepomp was in het begin niet standaard.ChromeFR schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:16:
Ik ben in de markt voor een elektrische auto, de Megane staat bovenaan op het lijstje. Wat ik niet zo snel kan vinden of er aanpassingen gedaan zijn tussen de modellen van 2022 of 2023/2024?
Die tik waar het hier in het topic nogal eens over gaat he... is dat als je je pedaal helemaal intrapt? Dat je als het ware een beetje moet doorduwen?JanAd schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 15:59:
En bij mij is die tik verdwenen of toch een heel pak minder geworden.
Hoewel ik de tik in het begin - enkele maanden lang - goed en heel duidelijk gevoeld heb.
Ik heb van de tik nooit iets gezegd bij dealer.
Hier was het eerste onderhoud na 1 jaar (10.500km) vorige woensdag, ook klaar in een uurtje en moest €100 (+BTW) betalen.
Ze hadden m'n banden bijgepompt, 2.8 vooraan, 2.6 achteraan.
Dat was anders dan voorheen, dus het viel me direct op.
@BVice Blijf je de tik dan zo goed voelen bij elke rit? Als de regeneratie zo ongeveer op 0 staat en dan de voet op de stroompedaal laten rusten?
Zo ja dan heeft mijn Megane het ook. En ik had het ook al in m'n vorige auto (Hyundai i10). Is dat niet bedoeld om zuinig rijden te stimuleren?
Nee. Het is juist als je het pedaal op laat komen. Ik heb de tik ook maar vind het niet storend genoeg eerlijk gezegd.
Voor de mensen die Netflix hebben misschien leuk om even op te zoeken. De Megane E Tech heeft zowaar een rolletje in de serie "Fool me once". Kijk bijvoorbeeld naar Episode 8 vanaf 11 minuten en 30 seconden voor wat leuke actiebeelden.
Klopt, de cop car 😬pbennink schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 22:42:
Voor de mensen die Netflix hebben misschien leuk om even op te zoeken. De Megane E Tech heeft zowaar een rolletje in de serie "Fool me once". Kijk bijvoorbeeld naar Episode 8 vanaf 11 minuten en 30 seconden voor wat leuke actiebeelden.
Ik heb soms als ik ‘s morgens bij mijn Megane kom, dat het raam van mijn rechter achterportier een paar cm openstaat. Iemand hier ook last van?
Ik heb een keer gehad dat mijn raam rechtsvoor één cm open stond, van binnen uit niet zichtbaar, maar hoorde het aan het windgeruis bij het wegrijden. Ik twijfelde of het spontaan was gebeurd of dat ik het zelf de avond ervoor niet goed dicht had gedaan.Guglielmo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:18:
Ik heb soms als ik ‘s morgens bij mijn Megane kom, dat het raam van mijn rechter achterportier een paar cm openstaat. Iemand hier ook last van?
ik heb het ook al een paar keer gehad. Bij het openen van de deur zit ik blijkbaar soms met mijn hand boven op de schakelaar om het venster te openen, waardoor het rechterachter venster inderdaad een paar cm open kan gaan. Iets om extra aandachtig mee te zijn dus bij het uitstappen.
Haha, viel mij ook al op inderdaad. Komt aantal keren wel mooi in aktie. Piepende banden geluid is er mooi onder gemonteerd.pbennink schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 22:42:
Overkomt mijn vrouw ook geregeld. Of dat opeens de blokkering van de achterramen is ingeschakeld.verbekewouter schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:07:
ik heb het ook al een paar keer gehad. Bij het openen van de deur zit ik blijkbaar soms met mijn hand boven op de schakelaar om het venster te openen, waardoor het rechterachter venster inderdaad een paar cm open kan gaan. Iets om extra aandachtig mee te zijn dus bij het uitstappen.
Al 3x keer gehad dat de hele achterklep openstond toen ik ‘s ochtends buitenkwam. Blijkt gelukkig minder te regenen dan we denken in Nederland.Guglielmo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:18:
EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24
Al 3x keer gehad dat de hele achterklep openstond toen ik ‘s ochtends buitenkwam. Blijkt gelukkig minder te regenen dan we denken in Nederland.Guglielmo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:18:
Bij m’n EV6 (de megane heeft geen electrische achterklep)
EV6 Plus RWD - MY23 & Renault Megane E-Tech Optimum Charge Evolution - MY 24
Vraagje: via welke weg neem jij contact op met Renault Nederland? Mijn dealer zegt dat ze niets kunnen doen met alles dat met software te maken heeft en tegelijkertijd dat contact opnemen met Renault Nederland weinig zin heeft. Ik ben benieuwd welke weg jij bewandeld om contact met ze te krijgen. Alvast dank.pbennink schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:40:
[...]
Mocht het dan nog niet werken: klantenservice Renault Nederland is heel hulpvaardig en geven niet op tot het opgelost is.
nee, dat is een kickdown en dat heeft (voor zover ik weet) gewoon elke automaat.Megalodon86 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 22:21:
[...]
Die tik waar het hier in het topic nogal eens over gaat he... is dat als je je pedaal helemaal intrapt? Dat je als het ware een beetje moet doorduwen?
Zo ja dan heeft mijn Megane het ook. En ik had het ook al in m'n vorige auto (Hyundai i10). Is dat niet bedoeld om zuinig rijden te stimuleren?
Wat ik met tikkende pedalen bedoel:
1. Als je met je voet op het stroompedaal rond de 0% power zit, dus wanneer de aandrijving steeds schakelt tussen regenereren en accelereren, merk je dat het pedaal dat niet goed kan volgen en dus soms gaat bibberen. Vooral wanneer de regeneratiestand op z'n zwaarst staat en je langzaam rijdt (15-20km/u).
2. Het rempedaal dat automatisch meebeweegt met regeneren. Dus stel, je rijdt op de cruise control en de auto voor je remt af. Zonder dat jij dan je pedalen aanraakt, zakt je rempedaal omlaag alsof je daadwerkelijk remt. Zeker als je dit in langzaamrijdend verkeer doet op een weg die naar beneden loopt, is je rempedaal continue uit zichzelf aan het meebewegen, en dat hoor je gewoon.
Ahja, dat heb ik ook inderdaad, bij max regenerate en dan met je voet rond 0% gas geven zitten.BVice schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:44:
[...]
nee, dat is een kickdown en dat heeft (voor zover ik weet) gewoon elke automaat.
Wat ik met tikkende pedalen bedoel:
1. Als je met je voet op het stroompedaal rond de 0% power zit, dus wanneer de aandrijving steeds schakelt tussen regenereren en accelereren, merk je dat het pedaal dat niet goed kan volgen en dus soms gaat bibberen. Vooral wanneer de regeneratiestand op z'n zwaarst staat en je langzaam rijdt (15-20km/u).
2. Het rempedaal dat automatisch meebeweegt met regeneren. Dus stel, je rijdt op de cruise control en de auto voor je remt af. Zonder dat jij dan je pedalen aanraakt, zakt je rempedaal omlaag alsof je daadwerkelijk remt. Zeker als je dit in langzaamrijdend verkeer doet op een weg die naar beneden loopt, is je rempedaal continue uit zichzelf aan het meebewegen, en dat hoor je gewoon.
Wel dat de subwoofer zichzelf uitschakelt maar dan op een wat andere (vreemdere) manier. Het is niet iedere keer na het starten maar af en toe. Merkwaardig is dat in het menu de subwoofer ingeschakeld is (zie toggle button in bijgevoegde foto). Ik moet deze uit- en weer inschakelen om de subwoofer te activeren. Wellicht zijn er nog velen die in hun auto naar hun Harman Kardon audio upgrade met uitgeschakelde subwoofer zitten te luisteren. Behoorlijk triest dit.Tom Marivoet schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:26:
Ander eigenaardigheidje. De subwoofer staat altijd uit bij starten. Ook al staat het schuivertje op aan. Ik moet hem is af en aan schakelen om sub te hebben. Nog iemand last van?
[...]
:strip_exif()/f/image/fpkVD6akjbXB3pfZ4Xm94Tbk.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit had ik gisteren ook opeens... inderdaad uit/aan en het werkt weer. Sindsdien niet meer opnieuw gehad.TweakieRR schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:48:
[...]
Wel dat de subwoofer zichzelf uitschakelt maar dan op een wat andere (vreemdere) manier. Het is niet iedere keer na het starten maar af en toe. Merkwaardig is dat in het menu de subwoofer ingeschakeld is (zie toggle button in bijgevoegde foto). Ik moet deze uit en weer inschakelen om de subwoofer te activeren. Wellicht zijn er nog velen die in hun auto naar hun Harman Kardon audio upgrade met uitgeschakelde subwoofer zitten te luisteren. Behoorlijk triest dit.
[Afbeelding]
Uitgeschakelde subwoofer hoor je direct hoor, denk niet dat iemand ongemerkt met uitgeschakelde sub rijdt.
Grappig want bij mij was er een update die sinds vorig jaar 3 keer mislukt was dus in de my Renault app bij help deze vraag gesteld en zeer goed geholpen, via telefoon/emails (Rachid*knip*). Ze hebben met Frankrijk geschakeld, daarna is het nog 2 keer mislukt waardoor ik contact moest opnemen met mijn dealer. Die wist er onderhand van en ook wat er moest gebeuren. Toevallig paar dagen voor afspraak werd voor de 6e keer de betreffende update aangeboden en heeft zich succesvol geïnstalleerd.TweakieRR schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:36:
[...]
Vraagje: via welke weg neem jij contact op met Renault Nederland? Mijn dealer zegt dat ze niets kunnen doen met alles dat met software te maken heeft en tegelijkertijd dat contact opnemen met Renault Nederland weinig zin heeft. Ik ben benieuwd welke weg jij bewandeld om contact met ze te krijgen. Alvast dank.
[ Voor 1% gewijzigd door Touchdomex op 12-03-2024 19:44 . Reden: Hele naam vermelden kan mogelijk voor ongewenste zaken zorgen. ]
Mss is er een verschil voor wie de native apps gebruikt en wie Android Auto of Apple Carplay gebruikt?Megalodon86 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:50:
[...]
Dit had ik gisteren ook opeens... inderdaad uit/aan en het werkt weer. Sindsdien niet meer opnieuw gehad.
Uitgeschakelde subwoofer hoor je direct hoor, denk niet dat iemand ongemerkt met uitgeschakelde sub rijdt.
Ik heb het zelf nog nooit voor gehad en m'n muziek staat doorgaans tussen niveau 12 en 18, dus dan hoor je het wel gok ik
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Kan het zijn dat dit beinvloed wordt ook als je switched tussen Lounge, Submersion etc en terug?TweakieRR schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:48:
[...]
Wel dat de subwoofer zichzelf uitschakelt maar dan op een wat andere (vreemdere) manier. Het is niet iedere keer na het starten maar af en toe. Merkwaardig is dat in het menu de subwoofer ingeschakeld is (zie toggle button in bijgevoegde foto). Ik moet deze uit- en weer inschakelen om de subwoofer te activeren. Wellicht zijn er nog velen die in hun auto naar hun Harman Kardon audio upgrade met uitgeschakelde subwoofer zitten te luisteren. Behoorlijk triest dit.
Zoiets vermoed ik wel ja. In eerste instantie gebruikte ik gewoon Android Auto en dan de spotify via mn telefoon dus eigenlijk.
Omdat ik hem net nieuw heb, was ik allerlei settings aan het bekijken en doen, en zo ook de radio eens geprobeerd, daar kan je diverse preset settings doen zoals Club e.d. Daarna auto uitgehad, weer aan, en toen weer gewoon de Android Auto en geen subwoofer... Dus dacht eerst dat ik het verkeerd had ingesteld, maar hij stond dus wél aan volgens het systeem. Toen uit en aan, en deed hij het weer.
Dus mijn voorzichtige conclusie is inderdaad dat het ergens mis gaat tussen de diverse apps/settings. Maarja, wat exact... en waarom, blijft vooralsnog een raadsel.
Omdat ik hem net nieuw heb, was ik allerlei settings aan het bekijken en doen, en zo ook de radio eens geprobeerd, daar kan je diverse preset settings doen zoals Club e.d. Daarna auto uitgehad, weer aan, en toen weer gewoon de Android Auto en geen subwoofer... Dus dacht eerst dat ik het verkeerd had ingesteld, maar hij stond dus wél aan volgens het systeem. Toen uit en aan, en deed hij het weer.
Dus mijn voorzichtige conclusie is inderdaad dat het ergens mis gaat tussen de diverse apps/settings. Maarja, wat exact... en waarom, blijft vooralsnog een raadsel.
Ik heb ook wanneer ik naar de radio luister ik het geluid aanzienlijk lager moet zetten dan wanneer ik via apple carplay naar itunes luister. Echter nadat ik naar de radio geluisterd heb is die itunes wel ineens veel luider en bassiger, heb het idee dat wanneer de auto uit en weer aan gaat en dan meteen itunes luister dat weer is gereset naar een lager geluidsnivo.
Ik heb ze gebeld op het 088 nummer dat op de website van Renault staat (helemaal onderaan de pagina op https://www.renault.nl/contact.html).TweakieRR schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:36:
[...]
Vraagje: via welke weg neem jij contact op met Renault Nederland? Mijn dealer zegt dat ze niets kunnen doen met alles dat met software te maken heeft en tegelijkertijd dat contact opnemen met Renault Nederland weinig zin heeft. Ik ben benieuwd welke weg jij bewandeld om contact met ze te krijgen. Alvast dank.
Dat heb ik ook ben ik net dit weekend achter gekomen. Hopelijk wordt het een keer met een update gefixedTweakieRR schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:48:
[...]
Wel dat de subwoofer zichzelf uitschakelt maar dan op een wat andere (vreemdere) manier. Het is niet iedere keer na het starten maar af en toe. Merkwaardig is dat in het menu de subwoofer ingeschakeld is (zie toggle button in bijgevoegde foto). Ik moet deze uit- en weer inschakelen om de subwoofer te activeren. Wellicht zijn er nog velen die in hun auto naar hun Harman Kardon audio upgrade met uitgeschakelde subwoofer zitten te luisteren. Behoorlijk triest dit.
[Afbeelding]
Met welk e-mail adres kun je contact opnemen met Renault NL?
Bedankt! Ik zie ook dat er een klachten formulier is.pbennink schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:29:
[...]
Ik heb ze gebeld op het 088 nummer dat op de website van Renault staat (helemaal onderaan de pagina op https://www.renault.nl/contact.html).
Dank voor de suggestie maar daar switch ik nooit tussen.LaTiNo156 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:29:
[...]
Kan het zijn dat dit beinvloed wordt ook als je switched tussen Lounge, Submersion etc en terug?
Het is een instelling van de toonregeling in de software van de auto en gaat buiten dAndroid Auto en Apple Carplay omJanAd schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:28:
[...]
Mss is er een verschil voor wie de native apps gebruikt en wie Android Auto of Apple Carplay gebruikt?
Ik heb het zelf nog nooit voor gehad en m'n muziek staat doorgaans tussen niveau 12 en 18, dus dan hoor je het wel gok ik
De RenaultNL weg heeft ook bij mij voor oplossingen gezorgd. * Japie.G is tevreden!
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Uit de reacties lijkt het precies fout te lopen als je wisselt van 'bronnen'.TweakieRR schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:01:
[...]
Het is een instelling van de toonregeling in de software van de auto en gaat buiten dAndroid Auto en Apple Carplay om
Ik gebruik uitsluitend Spotify native en nooit iets anders, bij mij valt de woofer niet weg. (Android Auto is uitgeschakeld op m'n phone)
Mogelijk iets wat Tweakers met dit probleem kunnen uittesten...
[ Voor 12% gewijzigd door JanAd op 12-03-2024 15:21 ]
Hallo allemaal;
Heb al is in dit topic gesnuffeld maar niet gevonden wat ik zocht.
Ben ik de enige die in het donker het "knopje" van de achterklep niet kan vinden? Het is altijd een getast waar dat ding nou net zit. Had handiger geweest dat je met afstandsbediening de klep kon laten losspringen zodat je ze enkel maar moet opendoen. Maar de knop op de afstandsbediening maakt hem enkel los, niet open. Beetje nutteloze functie denk ik dan want als je nadert is de auto sowieso los.
Zie ik iets over het hoofd of iemand ideeen?
Grtz
Heb al is in dit topic gesnuffeld maar niet gevonden wat ik zocht.
Ben ik de enige die in het donker het "knopje" van de achterklep niet kan vinden? Het is altijd een getast waar dat ding nou net zit. Had handiger geweest dat je met afstandsbediening de klep kon laten losspringen zodat je ze enkel maar moet opendoen. Maar de knop op de afstandsbediening maakt hem enkel los, niet open. Beetje nutteloze functie denk ik dan want als je nadert is de auto sowieso los.
Zie ik iets over het hoofd of iemand ideeen?
Grtz
Ik weet niet of jij de enige bent maar ik heb daar nog nooit 'last' van gehad.Tom Marivoet schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 19:06:
Ben ik de enige die in het donker het "knopje" van de achterklep niet kan vinden?
Wel ooit ergens op een buitenlands Megane E Tech forum gezien dat iemand er een fluoriserend plakkertje/stickertje op had geplakt.
Ik zag gisteren toevallig een review van de Scenic, die heeft verdorie een automatisch opengaande kofferZjanzjak schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:29:
[...]
Ik weet niet of jij de enige bent maar ik heb daar nog nooit 'last' van gehad.
Wel ooit ergens op een buitenlands Megane E Tech forum gezien dat iemand er een fluoriserend plakkertje/stickertje op had geplakt.
Een gemiste kans bij de Megane.
Ja dat is misschien wel het grootste minpunt aan de auto!JanAd schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 06:18:
[...]
Ik zag gisteren toevallig een review van de Scenic, die heeft verdorie een automatisch opengaande koffer![]()
Een gemiste kans bij de Megane.
Gaan ze vast fixen bij de facelift.
Zo donker is het bij mij nooit, in mijn omgeving staat overal straatverlichting.
Een automatisch opengaande kofferbak zou ik niet extra voor willen betalen, maar als optie was mooi geweest ja.
Een automatisch opengaande kofferbak zou ik niet extra voor willen betalen, maar als optie was mooi geweest ja.
Na het kijken van een review van de Alpine versie van de Scenic, ben ik alvast op de markt voor een Alpine Megane (over 3 a 4 jaar).LaTiNo156 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:13:
[...]
Ja dat is misschien wel het grootste minpunt aan de auto!
Gaan ze vast fixen bij de facelift.
Ik heb recentelijk een factory reset gedaan, alle stappen doorlopen en nu kan ik WEL weer de app connecten (yay).
Ik krijg nu alleen elke keer de notificatie dat ik mijn gebruikersprofiel moet afmaken.
Dat is 1 stap die nog open staat, die orange kaart activeren, en dat zou in de app moeten.
Nu wil ik dat helemaal niet (gebruik de telefoon als hotspot) en kan die mogelijkheid uberhaupt niet vinden in de MyRenault app. Maar je kunt die stap ook niet skippen/ignoren.
Hoe krijg ik die melding weg?
Ik krijg nu alleen elke keer de notificatie dat ik mijn gebruikersprofiel moet afmaken.
Dat is 1 stap die nog open staat, die orange kaart activeren, en dat zou in de app moeten.
Nu wil ik dat helemaal niet (gebruik de telefoon als hotspot) en kan die mogelijkheid uberhaupt niet vinden in de MyRenault app. Maar je kunt die stap ook niet skippen/ignoren.
Die gaat naar een paar weken vanzelf weg. Kun je voor nu gewoon negeren.LaTiNo156 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:36:
Ik heb de Orange kaart wel geactiveerd, maar vond ik behoorlijk gedoe.LaTiNo156 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:36:
Ik heb recentelijk een factory reset gedaan, alle stappen doorlopen en nu kan ik WEL weer de app connecten (yay).
Opzich werkt het Orange abo heel goed. De gratis periode kan je eventueel opgebruiken door een account aan te maken.LaTiNo156 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:36:
Op de Orange website is in ieder geval een knop voorzien waarmee je al je gegevens -en de link met je auto- heel eenvoudig weer kan verwijderen.
Ik heb het voorbije jaar een paar keer betaald voor een maandje data. Maar via een Hotspot lukt het evengoed en da's natuurlijk gratis.
Moesten ze een jaar-abo aanbieden met een flinke hoeveelheid data zou ik het evt terug overwegen. Maar 2GB is te weinig en 5GB is dan direct €10/maand en je neemt de overschot van de ene maand niet over naar de volgende maand.
Maarja, even activeren en daarna alles verwijderen is een optie als je snel van die melding af wil.
Hallo allemaal,
Ik ben sinds oktober 2022 in het bezit van een zwarte techno als lease auto van het werk, en heb sindsdien wat meegelezen op dit forum, maar nu toch een account aangemaakt om een ervaring met de Megane met jullie te delen.
Ik ben eigenlijk altijd tevreden geweest met de auto en het was destijds ook een flinke upgrade t.o.v. een Citroen C3 uit 2017. Enige minpuntje vind ik het laden. Ik heb met regelmaat dat de kabel niet loslaat uit de auto. Het knopje om de kabel te ontgrendelen reageert dan niet en dan probeer je wat te rommelen met deuren open en weer dicht, opnieuw ontgrendelen auto etc. Op een gegeven moment geeft die de kabel dan wel vrij, maar het voelt dan toch een beetje als een gevecht met de laadkabel af en toe. Moet wel zeggen dat het bij een aantal laadpalen altijd raak is en bij een aantal gaat het altijd goed.
Nu heb ik sinds vorige week een hele andere negatieve ervaring met de auto. Tijdens het rijden gaf de auto ineens een schok door de aandrijving. Vreemd natuurlijk, maar kon zonder problemen doorrijden daarna dus niet direct aanleiding om naar de garage te gaan. In de dagen daarna gebeurde dat nog twee keer en elke keer is het op een willekeurig moment. Een keer tijdens het accelereren, een keer tijdens het remmen, etc. en daarna gewoon weer zonder problemen doorrijden. Vanochtend was het echter mis, het gebeurde vlak voor aankomst bij mijn bestemming weer, ik parkeerde daarna de auto op mijn bestemming en ik krijg een grote rode storing in beeld "Storing elektrische motor". Auto ging niet meer in een versnelling en wilde niks meer. Een paar uur later is die door een berger opgehaald, en toen deed alles het natuurlijk weer.. Toch maar naar de dealer laten brengen om de boel te controleren, want er is wel een aantal keer een schok door de aandrijving gegaan en ik wil graag weten wat dat dan is.. Hopelijk kunnen ze wat vinden.
Heeft iemand al en vergelijkbare ervaring gehad toevallig?
Ik ben sinds oktober 2022 in het bezit van een zwarte techno als lease auto van het werk, en heb sindsdien wat meegelezen op dit forum, maar nu toch een account aangemaakt om een ervaring met de Megane met jullie te delen.
Ik ben eigenlijk altijd tevreden geweest met de auto en het was destijds ook een flinke upgrade t.o.v. een Citroen C3 uit 2017. Enige minpuntje vind ik het laden. Ik heb met regelmaat dat de kabel niet loslaat uit de auto. Het knopje om de kabel te ontgrendelen reageert dan niet en dan probeer je wat te rommelen met deuren open en weer dicht, opnieuw ontgrendelen auto etc. Op een gegeven moment geeft die de kabel dan wel vrij, maar het voelt dan toch een beetje als een gevecht met de laadkabel af en toe. Moet wel zeggen dat het bij een aantal laadpalen altijd raak is en bij een aantal gaat het altijd goed.
Nu heb ik sinds vorige week een hele andere negatieve ervaring met de auto. Tijdens het rijden gaf de auto ineens een schok door de aandrijving. Vreemd natuurlijk, maar kon zonder problemen doorrijden daarna dus niet direct aanleiding om naar de garage te gaan. In de dagen daarna gebeurde dat nog twee keer en elke keer is het op een willekeurig moment. Een keer tijdens het accelereren, een keer tijdens het remmen, etc. en daarna gewoon weer zonder problemen doorrijden. Vanochtend was het echter mis, het gebeurde vlak voor aankomst bij mijn bestemming weer, ik parkeerde daarna de auto op mijn bestemming en ik krijg een grote rode storing in beeld "Storing elektrische motor". Auto ging niet meer in een versnelling en wilde niks meer. Een paar uur later is die door een berger opgehaald, en toen deed alles het natuurlijk weer.. Toch maar naar de dealer laten brengen om de boel te controleren, want er is wel een aantal keer een schok door de aandrijving gegaan en ik wil graag weten wat dat dan is.. Hopelijk kunnen ze wat vinden.
Ach ja, het is zoals het is.
Buiten dat, dit wisten we al voordat we de auto aankochten, maar eerlijk gezegd boeit het mij ook niet.
Neemt uiteraard niet weg dat dingen wel handiger kunnen.
Tenzij Renault met een Alpine versie van de Megane E Tech komt ga ik, vooralsnog, voor de Rivian R2.JanAd schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:53:
Na het kijken van een review van de Alpine versie van de Scenic, ben ik alvast op de markt voor een Alpine Megane (over 3 a 4 jaar).
Plan is dat bein 2026 de eerste van de band rolt, maar ik geloof niet in sprookjes, dus zal wel tegen 2027 zijn. Dat is zo'n beetje de periode dat ik weer in de markt ben voor een nieuwe EV.
Zijn ze tegen die tijd niet failliet (er zijn nogal wat financiële problemen) en komt er niets leukers op de markt dan is de kans groot dat.....
:strip_exif()/f/image/qnEpgx6j6NpchFlHhimYvDBe.jpg?f=fotoalbum_large)
[--0--------0--]
Maar goed, de Megane bevalt mij nog steeds meer dan genoeg.
Nope, maar ik lees heel af en toe wel eens over vergelijkbare ervaringen op wat (Franse en Engelse) facebook Megane E Tech groepen. Gevalletje botte pech wat jou betreft dus.Martijn345 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:08:
Kan je delen welke laders de problemen geven bij jou?Martijn345 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:08:
Hallo allemaal,
Dat is flink balen... Hoeveel kms heb je erop zitten na anderhalf jaar?Heeft iemand al en vergelijkbare ervaring gehad toevallig?
'Gratis' is de hotspot natuurlijk nietJanAd schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 15:15:
[...]
Opzich werkt het Orange abo heel goed. De gratis periode kan je eventueel opgebruiken door een account aan te maken.
Op de Orange website is in ieder geval een knop voorzien waarmee je al je gegevens -en de link met je auto- heel eenvoudig weer kan verwijderen.
Ik heb het voorbije jaar een paar keer betaald voor een maandje data. Maar via een Hotspot lukt het evengoed en da's natuurlijk gratis.
Moesten ze een jaar-abo aanbieden met een flinke hoeveelheid data zou ik het evt terug overwegen. Maar 2GB is te weinig en 5GB is dan direct €10/maand en je neemt de overschot van de ene maand niet over naar de volgende maand.
Maarja, even activeren en daarna alles verwijderen is een optie als je snel van die melding af wil.
Ik heb er bij mijn werk sowieso altijd last van, maar weet zo even niet wat voor lader dat is. Zal er eens naar kijken. Bij mij in de woonplaats zijn eigenlijk alle openbare laders van Total en daar heb ik gelukkig nooit problemen mee.Megalodon86 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:41:
Kan je delen welke laders de problemen geven bij jou?
Zeker balen. Ik heb er ca. 25.0000 km meegereden, dus dat zijn nog geen standen waar een elektromotor al stuk gaat normaliter.Megalodon86 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:41:
Dat is flink balen... Hoeveel kms heb je erop zitten na anderhalf jaar?
Ik ben benieuwd. Zag ook op youtube zo'n gevalletje langskomen met de Megane inderdaad. Hoopte dat het niet al te veel voor kwam eigenlijk.Martijn345 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:40:
[...]
Ik heb er bij mijn werk sowieso altijd last van, maar weet zo even niet wat voor lader dat is. Zal er eens naar kijken. Bij mij in de woonplaats zijn eigenlijk alle openbare laders van Total en daar heb ik gelukkig nooit problemen mee.
Ja dat is niet normaal. Valt zelfs nog onder garantie neem ik aan? Alsnog wel vervelend natuurlijk.[...]
Zeker balen. Ik heb er ca. 25.0000 km meegereden, dus dat zijn nog geen standen waar een elektromotor al stuk gaat normaliter.
Als mijn etech electric 2022 in mijn garage aan de stekker staat en ik via de app de klimatisering aanzet, wordt dan de accu ook opgewarmd naar de ideale werktemperatuur? Zou dit graag weten!
Trouwens een heerlijke auto na 15000 km.!
Trouwens een heerlijke auto na 15000 km.!
Gisteren mijn voorruit moeten vervangen van mijn Megane. Ging niet van harte. Ze hadden moeite met het softwarematig weer goed krijgen van de rijhulpsystemen. Het was niet hun eerste Megane maar ze hebben er wisselend succes mee.
Uiteindelijk was hij binnen de maximale afgegeven tijd klaar maar had ook een half uur eerder gekund als het na de eerste testrit al goed was geweest.
De leverancier van het apparaat waarmee ze dit moeten inregelen had al gezegd ga maar naar de dealer.
Ben mijn haan op de voorruit nu kwijt. Kennelijk mag alleen Renault zelf die ramen plaatsen. Rij je zonder haan (links voor) is de ruit dus al eens vervangen buiten Renault om. Verder dezelfde ruit overigens.
Uiteindelijk was hij binnen de maximale afgegeven tijd klaar maar had ook een half uur eerder gekund als het na de eerste testrit al goed was geweest.
De leverancier van het apparaat waarmee ze dit moeten inregelen had al gezegd ga maar naar de dealer.
Ben mijn haan op de voorruit nu kwijt. Kennelijk mag alleen Renault zelf die ramen plaatsen. Rij je zonder haan (links voor) is de ruit dus al eens vervangen buiten Renault om. Verder dezelfde ruit overigens.
Is er eigenlijk een manier om de airco lucht van buiten te laten pakken zonder deze te verwarmen? In de winter was 't lekker om de verwarming op 20-21 te zetten, maar dat is de laatste paar dagen niet meer nodig. Maar als 't buiten 14 graden is en je zet de airco op 18, verbruik je ook nog best wat extra stroom (toch?). Dus ik ben benieuwd welke mogelijkheden er zijn voor energiezuinige luchtdoorvoer
Blijkbaar is het mogelijk via APK’s apps zoals Netflix te installeren. Site is in het Frans en heb het zelf nog niet kunnen proberen.
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Daar is hier een paar dagen geleden al het een en ander over voorbij gekomen dacht ik. Heb het zelf ook nog niet geprobeerd. Durf het niet echt aan eigenlijk. Maar Netflix, NLZiet en zo zouden leuk zijn tijdens laadstops.jschoorl2 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:13:
Blijkbaar is het mogelijk via APK’s apps zoals Netflix te installeren. Site is in het Frans en heb het zelf nog niet kunnen proberen.
jschoorl2 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 21:13:
Zie diverse posts, vooral op wat internationale facebook-groepen, dat het werkt.Japie.G schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 08:03:
YouTube: Install Netflix app to Renault OpenR link multimedia infotainment sy...
Is dit for real? Iemand durven proberen al hier?
Of het verstandig is, daar zijn de meningen over verdeeld.
Het installeren zal voor de meeste apps wel goed gaan. Ik heb er een aantal succesvol geïnstalleerd en deze werken prima, waaronder Flitsmeister.
Probleem is alleen dat deze niet werkt tijdens het rijden... Ik heb even zitten pluizen in de instellingen en rechten van auto en app maar volgens mij kan ik dit nergens aan of uitzetten.
Probleem is alleen dat deze niet werkt tijdens het rijden... Ik heb even zitten pluizen in de instellingen en rechten van auto en app maar volgens mij kan ik dit nergens aan of uitzetten.
Jorik
De restrictie aanpassen zou wel lekker zijn. Bij de Rlink2 in mijn andere auto (Megane IV GT205 estate) kon ik via de DevelopersMode de restrictie eraf halen. Dan kon je tenminste muziekvideo's e.d. van een usb afspelen voor de kinderen.
Denk dat OpenR net wat verder dichtgetimmerd is helaas.
Iemand al de update 3.1.0 ontvangen via OTA? Daarin zit een stukje voorbereiding op Android 12
Zie deze foto van een UK-Facebookgroep:
:strip_exif()/f/image/EDxRfo9KVrSjpHyCUOOLPf8z.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de 2.1.2 update was ik de eerste geloof ik, maar helaas deze wil hij nog niet vinden.
Iemand al de update 3.1.0 ontvangen via OTA? Daarin zit een stukje voorbereiding op Android 12
:strip_exif()/f/image/EDxRfo9KVrSjpHyCUOOLPf8z.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de 2.1.2 update was ik de eerste geloof ik, maar helaas deze wil hij nog niet vinden.
Nu gaan er vele weer elke dag op de update knop drukken
Bij mij deed Spotify (native) en de internet verbinding (Pixel 8Pro) weer lastig de voorbije dagen. Veel Playlist die niet willen starten, andere dan weer wel. Ook het verkeer/drukte op Google Maps was plots weg.
Maar zag gisteren dat er een grote update op de Pixel klaar stond, geïnstalleerd en herstart… even later moest ik met de auto weg en alle problemen waren verdwenen.
Op die momenten krijg ik toch telkens veel goesting om Orange gewoon actief te laten staan.
Bij mij deed Spotify (native) en de internet verbinding (Pixel 8Pro) weer lastig de voorbije dagen. Veel Playlist die niet willen starten, andere dan weer wel. Ook het verkeer/drukte op Google Maps was plots weg.
Maar zag gisteren dat er een grote update op de Pixel klaar stond, geïnstalleerd en herstart… even later moest ik met de auto weg en alle problemen waren verdwenen.
Op die momenten krijg ik toch telkens veel goesting om Orange gewoon actief te laten staan.
🫣JanAd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 06:17:
Nu gaan er vele weer elke dag op de update knop drukken![]()
....
Verbeterde connectiviteit bij grensovergangen zou wel erg fijn zijn, regelmatig gehad dat de verbinding lange tijd verdwenen was bij meerdere grensovergangen op een dag.adinsx schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:53:
De restrictie aanpassen zou wel lekker zijn. Bij de Rlink2 in mijn andere auto (Megane IV GT205 estate) kon ik via de DevelopersMode de restrictie eraf halen. Dan kon je tenminste muziekvideo's e.d. van een usb afspelen voor de kinderen.
[Afbeelding]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Update: Ze hebben na een paar dagen onderzoeken gisteren eindelijk een diagnose kunnen stellen en zijn tot de conclusie gekomen dat de elektromotor eruit moet. Vanuit daar kijken ze of ze die kunnen repareren of dat er zelfs een hele nieuwe in moet. Ik (en de dealer ook) ben bang dat het een kwestie van weken gaat worden om het geheel weer te repareren.Martijn345 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 16:08:
Gelukkig is het een lease auto en heb ik er alleen ongemak van en geen kosten, maar dit zou nooit moeten kunnen bij zo'n nieuwe auto zou je zeggen.. hopelijk een uitzondering. Ik verwacht ook dat dit onder de garantie valt.
In de tussentijd heb ik van de dealer een elektrisch Renault Twingo meegekregen. Dan ga je de Megane wel snel missen hoor haha. Naast de ontbrekende luxe heeft de Twingo een actieradius van 120 km en kan ook niet snel laden

Het zou niet moeten idd, maar het verhaal van rotte appels. Je zult ze altijd wel hebben. Is ook niet exclusief een ding met EV's natuurlijk.Martijn345 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:56:
[...]
Update: Ze hebben na een paar dagen onderzoeken gisteren eindelijk een diagnose kunnen stellen en zijn tot de conclusie gekomen dat de elektromotor eruit moet. Vanuit daar kijken ze of ze die kunnen repareren of dat er zelfs een hele nieuwe in moet. Ik (en de dealer ook) ben bang dat het een kwestie van weken gaat worden om het geheel weer te repareren.
Gelukkig is het een lease auto en heb ik er alleen ongemak van en geen kosten, maar dit zou nooit moeten kunnen bij zo'n nieuwe auto zou je zeggen.. hopelijk een uitzondering. Ik verwacht ook dat dit onder de garantie valt.
In de tussentijd heb ik van de dealer een elektrisch Renault Twingo meegekregen. Dan ga je de Megane wel snel missen hoor haha. Naast de ontbrekende luxe heeft de Twingo een actieradius van 120 km en kan ook niet snel laden
Nee, helemaal eens. Wat ik ook al zeg: hopelijk een uitzondering.vayshen schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:39:
[...]
Het zou niet moeten idd, maar het verhaal van rotte appels. Je zult ze altijd wel hebben. Is ook niet exclusief een ding met EV's natuurlijk.
Dat heb ik niet maar wat ik afgelopen weken wel 2 keer heb gehad dat ineens het percentage bij aankomst niet meer zichtbaar was. Navigatie stoppen en dan weer starten en ik zag het percentage weer. Geschatte aankomsttijd bleef trouwens wel zichtbaar.JanAd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 06:17:
Ook het verkeer/drukte op Google Maps was plots weg.
Deze begrijp ik niet echt. Er is weer een nieuwe update?JanAd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 06:17:
Nu gaan er vele weer elke dag op de update knop drukken
Was een reactie op de post van @adinsx net boven de mijne. Bedoelt als grapje
Hoewel ik doorgaans één keer per week even manueel controleer op updates.
Hoewel ik doorgaans één keer per week even manueel controleer op updates.
Ik heb YouTube via een aparte apk geïnstalleerd.
Heb nu wel 2 icoontjes.
De linker is de video , rechter muziek versie.
Tijdens het rijden is de linker grayed out. (Beter ook)
Werkt super.
Mijn hotspot start automatisch als de telefoon BT verbinding maakt met de auto.
Heb nu wel 2 icoontjes.
Werkt super.
Mijn hotspot start automatisch als de telefoon BT verbinding maakt met de auto.
Dinsdag mijn Megane opgehaald. Ben er ontzettend blij mee. Moet nog wel een naam bedenken voor haar 😂
Alleen die orginele sleutel van renault daar word je toch misselijk van. Ik kwam deze post tegen en was meteen geïnspireerd.
uurtje tekenen en we zijn al een eind!
:strip_exif()/f/image/O5lJbnsA19RswekzzSv1K4jF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mkzbnWdswINAFo309NC526zx.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik doe de reserve sleutel gewoon aan mijn sleutelbos met het gaatje wat er in zit. ik weet niet hoe die persoon van de post er voor zorgt dat die er niet een keer af valt.
Het lijkt me ook mogelijk om de knopjes functioneel te maken maar misschien heb ik daar van dat flexibele filament voor nodig.
in de handleiding van de megane hebben ze het ook over een digitale sleutel (blz 43) op je telefoon maar kan het zo niet vinden in de renault app. is dat er niet in NL?
Alleen die orginele sleutel van renault daar word je toch misselijk van. Ik kwam deze post tegen en was meteen geïnspireerd.
:strip_exif()/f/image/O5lJbnsA19RswekzzSv1K4jF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mkzbnWdswINAFo309NC526zx.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik doe de reserve sleutel gewoon aan mijn sleutelbos met het gaatje wat er in zit. ik weet niet hoe die persoon van de post er voor zorgt dat die er niet een keer af valt.
Het lijkt me ook mogelijk om de knopjes functioneel te maken maar misschien heb ik daar van dat flexibele filament voor nodig.
in de handleiding van de megane hebben ze het ook over een digitale sleutel (blz 43) op je telefoon maar kan het zo niet vinden in de renault app. is dat er niet in NL?
[ Voor 9% gewijzigd door Eewokney op 21-03-2024 11:49 ]
Ik verwijs even naar mezelf:Eewokney schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:29:
Dinsdag mijn Megane opgehaald. Ben er ontzettend blij mee. Moet nog wel een naam bedenken voor haar 😂
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74974466
Moest dat nog een optie zijn. Dan toont Meghan haar sleutel toch al een pak beter.
Nog altijd heel tevreden over die 'sleeve'.
Mijn dealer had er twee van die mee gegeven met hun logo er op. Maar mij bevalt dat niet, wil mijn sleutelbos zo ligt en klein mogelijk houden. En me ook niet druk maken welke jas ik pak als je er voor kiest om hem in je jas te houden. Ieder zijn ding 😅 do mij maar een simpele sleutel
[ Voor 5% gewijzigd door Eewokney op 21-03-2024 12:33 ]
Het is en blijft idd een veel te groot onding
Nu met de heisa van Euro ncap dat auto's minder scherm en meer knopjes moeten...
https://www.whatcar.com/n...s-tested-and-rated/n21269
Wie staat er op plaats 2?
https://www.whatcar.com/n...s-tested-and-rated/n21269
Wie staat er op plaats 2?
Vandaag mijn eigen Bjorn Nyland momentje: nine, nine, nine, eight! nine, nine, nine, nine! 1000!! De kop is eraf, de eerste 1000km staan erop. Wat een superfijne auto om in te rijden. Vandaag nog vier 'vriendjes' zien rijden. Voor de eerste keer dat ik zoveel Meganes (E Tech) op 1 dag heb zien rijden eigenlijk.
Deze week (zakelijk) in Geneve gestationeerd maar de Megane Etech is hier echt geen uitzondering. Heb er nog nooit zoveel in paar dagen gezien als in NL de afgelopen 2 jaar. Overigens meeste op frans kenteken, gros van de werknemers hier zijn fransen (is ook maar 5km hier vandaan).
Vandaag van 19.999 naar de 20.000 gegaan.pbennink schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:15:
De kop is eraf, de eerste 1000km staan erop. .
Blijft toch leuk als alle getalletjes verspringen.
Hey sleutelproject is af!
/f/image/AIoY3oLEuoTDypg2YOGu8kD0.webp?f=fotoalbum_large)
Voelt een stuk beter een normale sleutel en de knopjes werken ook nog is. Heel blij mee.
design is hier te vinden.
/f/image/AIoY3oLEuoTDypg2YOGu8kD0.webp?f=fotoalbum_large)
Voelt een stuk beter een normale sleutel en de knopjes werken ook nog is. Heel blij mee.
design is hier te vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door Eewokney op 23-03-2024 14:43 ]
Komt bij mij ook wel eens voor, dan heb ik bij uitstappen per ongeluk op knop in deurgreep gedrukt. Ik probeer er nu telkens aan te denken om te controleren voordat ik weg loop.Guglielmo schreef op zondag 10 maart 2024 @ 09:18:
Bij mij zijn de achterste ramen standaard vergrendeld (soms zit er een kleuter achterin die graag op knopjes drukt). Mss een tip voor wie ze per ongeluk opent.
Ergens in de loop van dit jaar kan ik weer een leaseauto bestellen. Verwacht ergens rond juni dat ik kan bestellen.
Ik hoop dan voor het eind van dit jaar een auto te hebben ivm de nieuwe bijtellingspercentages in 2025.
Een Megane staat op de shortlist. Ik rij nu een Model 3 LR, bevalt prima.
Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden als ik zou overstappen ?
Kan ik bv. met android auto makkelijk routes met voorgestelde oplaadpunten krijgen zoals bij de superchargers in de Tesla navigatie ?
Iemand een punt voor punt review gezien waar deze vergelijking gemaakt wordt ?
Alvast dank!
Ik hoop dan voor het eind van dit jaar een auto te hebben ivm de nieuwe bijtellingspercentages in 2025.
Een Megane staat op de shortlist. Ik rij nu een Model 3 LR, bevalt prima.
Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden als ik zou overstappen ?
Kan ik bv. met android auto makkelijk routes met voorgestelde oplaadpunten krijgen zoals bij de superchargers in de Tesla navigatie ?
Alvast dank!
Ik had hem doorJanAd schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 18:34:
Was een reactie op de post van @adinsx net boven de mijne. Bedoelt als grapje
Ach, we wachten het maar af.
Youtube Music moet je een abonnement voor hebben toch? Ik zoek nog de reguliere YT die wél blijft werken tijdens het rijden, maar dan alleen de muziek / bediening / zoeken van een volgend nummer. Rlink2 in de andere Megane, heb ik die beveiliging eraf gesloopt met de DevelopersMode, maar Google heeft het dichtgetimmerd want nergens is er iets over te vinden.guidoscm schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:59:
Ik heb YouTube via een aparte apk geïnstalleerd.
Heb nu wel 2 icoontjes.
YouTube Music zit bij het Premium abo inbegrepen.
YTM werkt imo niet goed in de Megane. Als je opvolgende drukt op de ‘hengel’ gaat de muziek een paar seconden verder ipv naar het volgende nummer en playlists worden niet geopend. YTM speelt ze wel af, maar je kan niet in de playlist iets kiezen…
Heel vervelend… en dus onbruikbaar.
YTM werkt imo niet goed in de Megane. Als je opvolgende drukt op de ‘hengel’ gaat de muziek een paar seconden verder ipv naar het volgende nummer en playlists worden niet geopend. YTM speelt ze wel af, maar je kan niet in de playlist iets kiezen…
Heel vervelend… en dus onbruikbaar.
zou het mogelijk zijn ReVanced te kunnen sideloaden? heb die app op mijn telefoon en daar werkt het goed.adinsx schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:39:
Ik zoek nog de reguliere YT die wél blijft werken tijdens het rijden, maar dan alleen de muziek / bediening / zoeken van een volgend nummer.
Ik vermoed dat ingebakken is dat alleen goedgekeurde apps mogen werken tijdens het rijden..
Koppelt bij jullie android auto zich direct tijdens het aanzetten van de auto?
Ik moet altijd nog met de hand op de popup drukken als die verschijnt (kan soms wel even duren en de popup verdwijnd wanneer je hem in zijn achteruit zet).
Heb al in de android auto settings gezet dat die altijd direct moet koppelen maar het gebeurt niet.
Je zal rekening moeten houden met meer fysieke knoppen[b]mcetweaker in "Het grote Renault Megane E-Tech electric topic"mcetweaker schreef op zondag 24 maart 2024 @ 18
Alvast dank!
De navigatie geeft zelf aan dat het rijbereik niet voldoende is.
Hij geeft dan zelf voorstellen van laders.
Je kan dit doormiddel van filters nog iets aanpassen naar de gewenste.laders/ merken.
Als hij maar een lader navigeert word ook de accu voorverwarmd om zo efficiënt te kunnen laden.
Met de laatste (bèta) versie van Google maps in de auto en op de telefoon kan je ook routes oversturen naar de auto .
AA koppelt bij mij ook niet altijd gelijk. Denk ook dat het aan de telefoon ligt. De iPhone van mijn zoon koppelt altijd direct.
ik heb wat zitten googlen....en in dit oude artikel staat onderaan dat het in een 'later' stage zou moeten gaan werken. En dat je tot die tijd je sleutel kaart moet gebruiken.[b]Eewokney in "Het grote Renault Megane E-Tech electric topic"in de handleiding van de megane hebben ze het ook over een digitale sleutel (blz 43) op je telefoon maar kan het zo niet vinden in de renault app. is dat er niet in NL?
Iemand enig idee wanneer dat 'later' ongeveer zou moeten zijn ?
[ Voor 7% gewijzigd door als het ware op 26-03-2024 12:58 ]
Ooit.als het ware schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:36:
Iemand enig idee wanneer dat 'later' ongeveer zou moeten zijn ?
Is nooit een datum aan vast gehangen.
Persoonlijk denk ik zelf dat het niet gaat gebeuren.
Hallo Collega Meganerijders;
Ik zit met een eigenaardigheidje dat ik maar niet opgelost krijg, vond er ook nog niets over op het forum.
We hebben op onze Megane 2 profielen ( mijn vrouw en ik), we gebruiken beide carplay. Nu wanneer mijn vrouw er mee gereden heeft kan ik carplay niet meer starten als ik mijn profiel oproep. Mijn Iphone is wel bluetooth verbonden zie ik want ik kan bellen via Android auto en hij ziet hem ook in bluetoothprofielen maar in apparaatbeheer kan het toestel enkel actief staan voor bellen en muziek, het icoon carplay licht niet op. Wanneer ik mijn Iphone via USB insteek is carplay onmiddelijk actief. Als mijn vrouw haar toestel via USB inplugt als ik mijn profiel actief heb werkt mijn carplay draadloos ook weer. Tot dat mijn vrouw haar profiel heeft opgeroepen.
Het lijkt alsof d eauto mijn Iphone niet herkent als Ipone via bluetooth.
Iemand een idee ?
Bedankt alvast.
Ik zit met een eigenaardigheidje dat ik maar niet opgelost krijg, vond er ook nog niets over op het forum.
We hebben op onze Megane 2 profielen ( mijn vrouw en ik), we gebruiken beide carplay. Nu wanneer mijn vrouw er mee gereden heeft kan ik carplay niet meer starten als ik mijn profiel oproep. Mijn Iphone is wel bluetooth verbonden zie ik want ik kan bellen via Android auto en hij ziet hem ook in bluetoothprofielen maar in apparaatbeheer kan het toestel enkel actief staan voor bellen en muziek, het icoon carplay licht niet op. Wanneer ik mijn Iphone via USB insteek is carplay onmiddelijk actief. Als mijn vrouw haar toestel via USB inplugt als ik mijn profiel actief heb werkt mijn carplay draadloos ook weer. Tot dat mijn vrouw haar profiel heeft opgeroepen.
Iemand een idee ?
Bedankt alvast.
Kan alleen delen dat ik dezelfde ervaring heb en nog geen oplossing gevonden heb.Tom Marivoet schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:42:
Hallo Collega Meganerijders;
Iemand een idee ?
Bedankt alvast.
Voor de recente OpenRLink updates ging dit volgens mij wel nog goed.
Heeft er al iemand spatlappen gemonteerd of laten monteren? De kont is iedere keer zo vuil na een bui dat ik iets wil proberen met spatlappen. Ik vind er wel geen op internet die speciaal voor de megane e-tech pasklaar zijn. Iemand die er wel gevonden heeft?
https://shop-renault.com/...facturerId=1&modelId=7021hgeert schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:00:
Heeft er al iemand spatlappen gemonteerd of laten monteren? De kont is iedere keer zo vuil na een bui dat ik iets wil proberen met spatlappen. Ik vind er wel geen op internet die speciaal voor de megane e-tech pasklaar zijn. Iemand die er wel gevonden heeft?
:strip_exif()/f/image/s6VNhb77YtIcYJZFl73OnAKo.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien al eerder voorbij gekomen in een andere vorm maar misschien handig;
YouTube: How to disable the volumetric and anti lift alarms on the Renault Me...
Grote vraag die ik alleen heb..... MAAR HOE ZET JE DE BOEL WEER AAN!?
YouTube: How to disable the volumetric and anti lift alarms on the Renault Me...
na het lezen van deze manual.Zjanzjak schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:15:
Misschien al eerder voorbij gekomen in een andere vorm maar misschien handig;
Hoofdstuk 'alarm arming' (klinkt agressief en gevaarlijk)
Denk ik dat het automatisch gebeurd als je de auto weer eens gebruikt hebt en uitstapt.
Maar echt duidelijk is het niet dus je zal het moeten testen.
Ik zou het alarm voor en na het uitzetten testen.
Iemand die weet hoe je het alarm af kan laten gaan zonder de auto te beschadigen?
Ik denk dat je jezelf kunt laten 'opsluiten' in de auto. Als hij op slot is moet hij op beweging reageren zo te zien.als het ware schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:38:
[...]
Iemand die weet hoe je het alarm af kan laten gaan zonder de auto te beschadigen?
Ik heb dit sinds gisteren ook en vandaag meteen maar een afspraak moeten maken met de dealer.Centauriprime schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 23:05:
Hebben jullie ook dat het beeld van de achteruitrijcamera meedraaid met het stuur sinds 2.1.2?
Super irritant, en krijg het ook niet weg via de instellingen.
[Video]
Het beeld staat niet recht, stuur moet bijna 180 graden om, dus parkeren met de camera is nu onmogelijk geworden helaas.. Die Bird eye view op alleen een achtercamera is vrij zinloos tenzij je een halve centimeter van de muur wilt parkeren.
Wat heeft de dealer gedaan om het op te lossen bij jou?
:strip_exif()/f/image/Ve0kkYWAjub3N5AQaVaxvqQu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y8XcybohwQv3j3SLvocDXcyu.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb dit niet gehad, maar ik was wel een keer mijn rijhulplijnen kwijt.Zorn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:31:
[...]
Ik heb dit sinds gisteren ook en vandaag meteen maar een afspraak moeten maken met de dealer.
Het beeld staat niet recht, stuur moet bijna 180 graden om, dus parkeren met de camera is nu onmogelijk geworden helaas.. Die Bird eye view op alleen een achtercamera is vrij zinloos tenzij je een halve centimeter van de muur wilt parkeren.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ergens in een instellingenmenu kon ik ze weer aanzetten. Misschien is daar ook een mogelijkheid om ze te resetten. Of helpt de standaard IT-truck uit-&aanzetten.
https://nl.e-guide.renaul...search/achteruitrijcamera
Succes!🍀
Ik had daar nog geen actie op ondernomen.Zorn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:31:
[...]
Ik heb dit sinds gisteren ook en vandaag meteen maar een afspraak moeten maken met de dealer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
15x330 SW38
Vraag je het voor jezelf of uit algemene nieuwsgierigheid? Want voor zover ik weet heeft "onze" Megane E Tech alleen maar een startonderbreker. In UK zijn die volumetrische-/tilt- alarmen dacht ik naderhand ingebouwd.Grote vraag die ik alleen heb..... MAAR HOE ZET JE DE BOEL WEER AAN!?
Nieuwsgierigheid.pbennink schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:02:
Vraag je het voor jezelf of uit algemene nieuwsgierigheid? Want voor zover ik weet heeft "onze" Megane E Tech alleen maar een startonderbreker. In UK zijn die volumetrische-/tilt- alarmen dacht ik naderhand ingebouwd.
Ik zie inderdaad vaak zat alarm problemen voorbij komen op de Engelse facebook groep van de Megane.
Zal misschien daar mee te maken hebben.
Maar goed, ik zat met dat filmpje echt te wachten om de boel weer te deactiveren, but none of that.
Renault is Lekker met de beeldbewerking aan de slag geweest. Apple CarPlay is logo van Android Auto en Android auto heeft logo van Waze.
Maar positief dat de Nederlandse uitrol dan nooit heel ver weg kan zijn. Anders adverteert Renault met mockup s die nog lang niet worden uitgerold in Nederland
Maar positief dat de Nederlandse uitrol dan nooit heel ver weg kan zijn. Anders adverteert Renault met mockup s die nog lang niet worden uitgerold in Nederland
In de intro foto’s van de Megane 2 jaar geleden kon je op het scherm van ACC/lane assist zien dat er motoren en vrachtwagens reden, zelfs op de rijstroken naast je. Tot nu toe kun je toch echt alleen maar 1 auto voor je zien met de rijhulpsystemen in de Megane…dus foto’s gebruiken van functies die niet bestaan gebeurt wel degelijkSr_Ogel schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:20:
Renault is Lekker met de beeldbewerking aan de slag geweest. Apple CarPlay is logo van Android Auto en Android auto heeft logo van Waze.
Grappig dat apps zoals voor laadpalen nu bij de auto gegevens kunnen, maar dan staat de soc op 0%

:fill(white):strip_exif()/f/image/x0JqDOTVA6MmYQBnDa6y9jnC.png?f=user_large)
15x330 SW38
Ik ga overstappen van de Megane naar de Scenic. Duurt allemaal nog maanden natuurlijk, maar tzt komt mijn mijn Megane vast voor een hele goede prijs te koop via de dealer gezien de m.i. veel te lage inruilwaarde :-P Dus als je nog op zoek bent naar een megane blauw/zwart 60kwh techno met Advanced Driving en augmented vision die ook nog eens in aanmerking komt voor subsidie.. Er komt er tzt een te koop voor een goede prijs

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output