Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 63 ... 98 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
JanAd schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:57:
Zijn er hier Belgen die al iets hebben binnen gekregen? Mss is het per regio oid dat ze uitrollen. :?
Dat vermoeden heb ik wel, dat het regio gebonden is. Zo heb ik hier Spanje al lang de inductiemotor / elektromotor update gekregen, maar nog steeds geen R Link v2 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Bij 80 procent opladen heb ik nu een range van 210 km. Het wordt steeds lager en dan vriest geeneens. Misschien rij ik te hard haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helric66
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08-08-2024
Denk ik ook, vanochtend 94% geladen 319 km. Ik rij wel veel Eco temperatuur op 21 stand 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Temperatuur staat bij mij ook op ecostand. Geen airco aan, maar ik was dat getut om tussen de 90 en 100km per uur zat. Dus even 140 km met een snelheid van 125 gereden, wat ik vroeger normaal altijd normaal vond. Nou dan kom je dus niet verder dan 210 met deze wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
De Megane is in de winter dus niet echt een auto voor de Duitse autowegen. Nu Renault gaat samenwerken met Volkswagen kunnen ze daar wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-09 18:16

JanAd

Wind’s howling

Gewoon een keertje meer laden, ik ga in een auto van over de 45K niet besparen op Power en Comfort. :P

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-09 22:16
Gisteren de A beurt gehad. Duurde lang omdat ze twee terugroepactie dingen moesten doen. Een betrof de wielen en nog een andere voor de software. Over dat laatste heb ik nog nooit gehoord, ook geen problemen gehad moet ik zeggen. Verder geen details erover gehad.

Ik was vergeten zelf te zoeken voor een update, hebben zij kennelijk gedaan, want ik heb nu ook OpenR 2.1.1.

Alleen geeft de app nog steeds aan dat de A beurt gedaan moet worden :( Hoop dat dit niet de garantie op de accupakket opheft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-03 21:10
Sinds de laatste update van Google maps zie ik wanneer ik op het knopje ⚡️“oplaadstations” druk niet meer de dichtstbijzijnde oplaadstations.

Ik heb de stekker types en betaalmiddelen al aangepast, maar ik blijf alleen deze locaties zien. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBSA8vN-NimlAnolIKlhTqBpKyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1Xt7uQPuYxiVtEd6tVIui2f.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn er meer die dat probleem ervaren? Of nog beter een goede oplossing weet 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:29
Luke.warm schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:44:
Ik had hetzelfde ik heb toen verschillende filters aan en uitgezet en vervolgens zag ik alle laadpalen bij mij in de omgeving.

Nog een keer proberen met de filters te spelen?

Wellicht ook eens verbinding maken met je hotspot? Wellicht dat die nu alleen vanaf de offline kaart zoekt... Ik probeer even out of the box te denken.

[ Voor 16% gewijzigd door Razer op 16-12-2023 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidoscm
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-03 08:17
Sinds de laatste update van Google maps zie ik wanneer ik op het knopje ⚡️“oplaadstations” druk niet meer de dichtstbijzijnde oplaadstations.

Ik heb de stekker types en betaalmiddelen al aangepast, maar ik blijf alleen deze locaties zien. 🙄
Ik heb volgens mij alleen de betaal passen aangeklikt.
Daarna weer zoeken zoals gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online

Ik heb de stekker types en betaalmiddelen al aangepast, maar ik blijf alleen deze locaties zien.

Zie je in een ander profiel wel alle laadstations? Zelf heb ik lange tijd last gehad van het menuitem om te filteren. Dat bleek uiteindelijk aan het profiel te liggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luke.warm
Veel geprobeerd vanavond, nieuw profiel, laatste update van Google maps verwijderen (via de playstore) en opnieuw installeren, reset van Open R-link. Niets werkte.

Totdat mijn bijdehante dochter aan Google assistant vroeg om de dichtstbijzijnde oplaadpunt.

Toen kreeg ik de locaties in de buurt weer te zien en boven de zoekresultaten ook meer filteropties. Ze sloot af met de woorden… “je wordt oud pap” Dat bevestigde het gevoel dat ik al na een paar dagen prutsen had. Allen dank voor jullie tips 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-09 13:22
JanAd schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:57:
Jullie krijgen tenminste updates binnen 8)7

Zijn er hier Belgen die al iets hebben binnen gekregen? Mss is het per regio oid dat ze uitrollen. :?
Auto van feb/23 en 2 weken terug de Rijhulpsystemen update gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Hoeveel Megane E-Techs zouden er eigenlijk verkocht zijn? Ik zie er nooit rijden op mijn woon-werk route en das toch een 75km (Belgie)...
Geeft wel het gevoel dat ik met iets 'unieks' rondrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 21:56
Voor Nederland zie: https://allecijfers.nl/auto/renault-megane-e-tech/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXi1unY19ZWZ8CBEHWBKkFO9RDM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NnFCXtNTNhzVdy0gen8RROTb.png?f=user_large

[ Voor 57% gewijzigd door Bushie op 18-12-2023 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-09 11:22
TaxiGilbert schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:21:
Hoeveel Megane E-Techs zouden er eigenlijk verkocht zijn? Ik zie er nooit rijden op mijn woon-werk route en das toch een 75km (Belgie)...
Geeft wel het gevoel dat ik met iets 'unieks' rondrij :)
het zijn vrij onopvallende auto's. Er zijn er toch al bijna 5.000 op kenteken gezet. Ik zit veel op de snelweg en zie er elke dag eigenlijk wel meerdere rijden. Maar ik zie eigenlijk elk merk/model van alle auto's die voor/achter/naast me rijden. Het is een tic :)
Dus dat iemand ze nooit ziet betekent niet dat ze gewoon langs je rijden. Het valt je misschien gewoon niet op ;) laatst reed ik een paar minuutjes naast exact dezelfde kleur/uitvoering, expres naast blijven rijden. Bestuurder heeft niet op of om gekeken dus in zijn beleving heeft hij waarschijnlijk geen andere Megane gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door BVice op 18-12-2023 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
BVice schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:25:
[...]

het zijn vrij onopvallende auto's. Er zijn er toch al bijna 5.000 op kenteken gezet. Ik zit veel op de snelweg en zie er elke dag eigenlijk wel meerdere rijden. Maar ik zie eigenlijk elk merk/model van alle auto's die voor/achter/naast me rijden. Het is een tic :)
Dus dat iemand ze nooit ziet betekent niet dat ze gewoon langs je rijden. Het valt je misschien gewoon niet op ;) laatst reed ik een paar minuutjes naast exact dezelfde kleur/uitvoering, expres naast blijven rijden. Bestuurder heeft niet op of om gekeken dus in zijn beleving heeft hij waarschijnlijk geen andere Megane gezien.
Op mijn route (E40 Brugge - Gent) zie ik er toch bitter weinig, niet te zeggen geen. En ik ben een alerte chauffeur en autoliefhebber, dus ik zal ze zeker gezien hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 17:04
Ik denk dat er toch nog flink wat concurrentie is van de Clio, Arkana, Captur en Austral. Die zie je veel vaker rijden, als je kijkt naar prijs en omvang is dat niet gek. (eerst duur, nu goedkoper maar wel volledig EV)

En de massa die in deze prijscategorie kan leasen komt uit bij een Niro, ID3 of Cupra Born of Model 3 . Benieuwd of de Scenic straks wel grotere concurrentie is van een Enyaq en model Y.

Maargoed met alles op een rijtje kwam ik bij de Megane uit haha..
Ik vind het juist opmerkelijk dat deze auto niet in top 3 lijstjes staat.

Range is oke, ruimte is prima, infotainment is top, rij assistentie is top, bouwkwaliteit etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

TaxiGilbert schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:29:
[...]

Op mijn route (E40 Brugge - Gent) zie ik er toch bitter weinig, niet te zeggen geen. En ik ben een alerte chauffeur en autoliefhebber, dus ik zal ze zeker gezien hebben... :)
Ik zie er ook heel weinig rijden en ik let er echt op. Ik zie zowat alle Renaults en EV's direct :+
Ik kom er hier in de Noord-Kempen/Antwerpen regio mss 1tje per week tegen...

De nieuwe Australs zie ik wel veel meer, net als de Arkana's. De nieuwe Clio ben ik op de baan nog maar 1x tegen gekomen.

Ik vind de Megane in zn' prijsklasse ook een no-brainer. Veruit de mooiste wagen vanbinnen en buiten. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 11:13
Tegen wat voor problemen loop je aan? Zelf heb ik ook dual SIM telefoon, maar tot op heden daar nog geen problemen mee ervaren.

Ik heb 'altijd vragen voor welke sim te gebruiken' aangezet, dat snapt android auto en/of android automotive niet.

De laatste tijd heb ik ook moeite met het ophangen als ik in de auto zit.
Vroeger kreeg ik duidelijk een bellen gedeelte over mijn display heen, met daarin een heel duidelijk beeindig gesprek button.
Waar is die button heen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-09 14:53
BVice schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:25:
[...]

Het valt mij op dat ik een paar keer goed moet kijken als ik zo'n instapversie zie rijden, kleinere wielen, geen chrome sierlijst dak, andere achterlichten/antenne. De duurdere versies vallen mij meteen op. Hier in het westen (randstad) kom je ze nu wel gemeengoed tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:57
HenriL schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:46:
[...]

Ik denk dat er toch nog flink wat concurrentie is van de Clio, Arkana, Captur en Austral. Die zie je veel vaker rijden, als je kijkt naar prijs en omvang is dat niet gek. (eerst duur, nu goedkoper maar wel volledig EV)

En de massa die in deze prijscategorie kan leasen komt uit bij een Niro, ID3 of Cupra Born of Model 3 . Benieuwd of de Scenic straks wel grotere concurrentie is van een Enyaq en model Y.

Maargoed met alles op een rijtje kwam ik bij de Megane uit haha..
Ik vind het juist opmerkelijk dat deze auto niet in top 3 lijstjes staat.

Range is oke, ruimte is prima, infotainment is top, rij assistentie is top, bouwkwaliteit etc etc.
Ik vind zelf de Megane afgezien van het ontbreken van achterwielaandrijving de betere auto van allemaal hoor.

Ik zie ze overigens wel veel rijden op m'n lange w-w van Noord naar Zuid Holland. Helpt vast ook dat er eentje op de oprit staat hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim79
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-08 20:36
Sinds kort wil mijn auto geen gebruik meer maken van internet toegang via bt.
Het meest vervelende is dat orange soms happert en dan het hele systeem op zn gat ligt.. geen navi, en muziek tablat doet dan ook niks meer

Okay even verder gekeken dan mn neus lang is.. met android update op de telefoon was de bluetooth tethering uitgeschakeld:/

Desondanks toch erg vervelend dat het syteem compleet onbruikbaar is als er geen internet is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NE3PX8V-8IFkRuFfLvL4-HdOWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBJIVflYBxDhHyOjxZOlGJSw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door tim79 op 18-12-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Je bent niet de enige. Met al die upgrades die ze willen doorvoeren is mijn internetverbinding weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ze hebben bij Renault gewoon te weinig bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
twowheeler schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:40:
[...]

Ik vind zelf de Megane afgezien van het ontbreken van achterwielaandrijving de betere auto van allemaal hoor.
juist door het ontbreken van achterwielaandrijving heeft de Megane veruit de grootste kofferbak tov de ID3 en Cupra. Dus als de Megane die ruimte zou ruilen voor achterwielaandrijving zou hij voor mij juist niet meer de betere auto zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Vanochtend de update voor RLink v2.1.0 binnengekregen. Ik heb idee dat de ECO-stand nu minder de motor afknijpt dan voor de update - of zit dat gewoon tussen de oren wetende dat ze aan de ECO-stand hebben gesleuteld?

Krijg sinds de update de melding dat ik mijn telefoon moet re-pairen om meer functies te ontsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Aha dat zal het zijn mijn iPhone is niet compatibel met de R-link2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Die heb ik ook helemaal niet in mijn Megane. Wel de openRlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Banken eisen soms dat je een nieuwe mobiel moet kopen. Blijkbaar doen de autofabrikanten dat nu ook. Het is toch van de zotte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BVice
Mjaa schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:03:
Banken eisen soms dat je een nieuwe mobiel moet kopen. Blijkbaar doen de autofabrikanten dat nu ook. Het is toch van de zotte.
Waar blijkt dit uit? Hoe verzin je het toch steeds…re-pairen zegt niks over een nieuwe telefoon kopen! Maar als jij een nieuwe telefoon wil kopen omdat je Bluetooth verbinding is weggevallen, be my guest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Gewoon eens proberen in te vullen. Best grappig om te zien dat je met een best nieuwe iPhone je updates niet krijgt. https://www.renault.nl/re...atibiliteit-telefoon.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Laat ik het anders zeggen. Je systeem werkt na update niet meer zo lekker met je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
BVice schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:11:
Waar blijkt dit uit? Hoe verzin je het toch steeds…re-pairen zegt niks over een nieuwe telefoon kopen! Maar als jij een nieuwe telefoon wil kopen omdat je Bluetooth verbinding is weggevallen, be my guest.
Sterker nog, de verbinding is niet eens weggevallen, die werkt nog gewoon. Re-pairen hoeft dus ook niet, maar als je dat doet, dan krijg je meer, nieuwe functies. Daar kan toch niemand op tegen zijn? Ja, het zou fijner zijn als re-pairen daarvoor niet nodig zou zijn, maar dat is toch echt een first world problem als je je daar druk om maakt.

Overigens draait mijn telefoon geen iOS maar Android. En gezien de aard van de nieuwe functies (RCS als ik het goed heb) hebben iPhones hier (nog) geen ‘last’ van volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novareach
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 22-11-2024
Nou wat een ochtend...

Kwartier voor de aflevering hoor ik dat het niet door gaat.
De auto heeft een "Storing in het remsysteem". De dealer kon me nog niet vertellen hoe snel ze dit opgelost krijgen.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

novareach schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:57:
Nou wat een ochtend...

Kwartier voor de aflevering hoor ik dat het niet door gaat.
De auto heeft een "Storing in het remsysteem". De dealer kon me nog niet vertellen hoe snel ze dit opgelost krijgen.

Iemand ervaring mee?
Haha ja, had ik ook bij aflevering. Een andere storing, maar ik herken je gevoel. Moest een herprogrammering worden uitgevoerd. Uiteindelijk aan het einde van de middag de auto alsnog kunnen ophalen _/-\o_

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novareach
Japie.G schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:33:
[...]

Haha ja, had ik ook bij aflevering. Een andere storing, maar ik herken je gevoel. Moest een herprogrammering worden uitgevoerd. Uiteindelijk aan het einde van de middag de auto alsnog kunnen ophalen _/-\o_
Jaa echt heel vervelend... Auto ging niet van de handrem af. Nou ja dat wekt ook niet veel vertrouwen op als je net een auto hebt gekocht van boven de 40k...

Wat voor storing had jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
deMercer schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 09:14:
[...]

Sterker nog, de verbinding is niet eens weggevallen, die werkt nog gewoon. Re-pairen hoeft dus ook niet, maar als je dat doet, dan krijg je meer, nieuwe functies. Daar kan toch niemand op tegen zijn? Ja, het zou fijner zijn als re-pairen daarvoor niet nodig zou zijn, maar dat is toch echt een first world problem als je je daar druk om maakt.

Overigens draait mijn telefoon geen iOS maar Android. En gezien de aard van de nieuwe functies (RCS als ik het goed heb) hebben iPhones hier (nog) geen ‘last’ van volgens mij.
Ja het enige wat functioneert is CarPlay, maar geen internet verbinding. Ik denk dat ik dan maar een nieuwe auto koop ipv een iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkln
  • Laatst online: 17-09 21:00
Ok schiet mij maar lek. Krijg ineens de OpenR Link 2.1 update aangeboden over the air. Dit scheelt weer een ritje naar de dealer en de Renault support desk had het dus bij het verkeerde eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

novareach schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:53:
[...]

Jaa echt heel vervelend... Auto ging niet van de handrem af. Nou ja dat wekt ook niet veel vertrouwen op als je net een auto hebt gekocht van boven de 40k...

Wat voor storing had jij?
Eerlijk gezegd geen idee! Alleen eentje waardoor de auto niet kon rijden en een volledige reprogramming was de oplossing. Aflevering alsnog goed gekomen? Of vandaag nieuwe poging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:26
dkln schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:24:
Ok schiet mij maar lek. Krijg ineens de OpenR Link 2.1 update aangeboden over the air. Dit scheelt weer een ritje naar de dealer en de Renault support desk had het dus bij het verkeerde eind.
Mooi toch :)

Waren al meerdere meldingen van.

Ben zelf nog in afwachting van deze update :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
  • Laatst online: 17-09 21:00
goofer_nieuw schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:40:
[...]

Mooi toch :)

Waren al meerdere meldingen van.

Ben zelf nog in afwachting van deze update :9
Ja precies zoals het hoort. Renault stond er echt op dat upgrade van versie 1 naar 2 met een USB stick moest 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novareach
Japie.G schreef op woensdag 20 december 2023 @ 08:09:
[...]

Eerlijk gezegd geen idee! Alleen eentje waardoor de auto niet kon rijden en een volledige reprogramming was de oplossing. Aflevering alsnog goed gekomen? Of vandaag nieuwe poging?
Gisteren in de middag even gebeld. Ze krijgen hem nog steeds niet van de P-stand af...
Ze waren zelfs bang dat ze Renault Nederland erbij moeten betrekken omdat ze zelf het probleem niet konden vinden...

Beetje teleurstellend dit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQSrm9W5UNoXV5i1FcRf_vmNa9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZpgY21ISX7POFEClGraMK8w.jpg?f=fotoalbum_large

Hier eindelijk ook prijs... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

novareach schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:12:
[...]

Gisteren in de middag even gebeld. Ze krijgen hem nog steeds niet van de P-stand af...
Ze waren zelfs bang dat ze Renault Nederland erbij moeten betrekken omdat ze zelf het probleem niet konden vinden...

Beetje teleurstellend dit...
Was bij mij ook, renaultNL erbij, die moesten bepaalde software config klaarzetten en dat moest er ingezet worden. Ze moesten dus eerst wachten tot RenaultNL dat klaar had staan, en daarna duurde de herconfiguratie ook weer enkele uren. Ik hoop dat je dealer RenaultNL er snel bijhaalt, das de snelste manier. Is al vaker gebleken... die dealers en ev's.... |:( 8)7

Gelukkig had mijn dealer snel in de gaten dat ze het zelf niet af konden en is sindsdien op dat gebied alles in orde.. Hopelijk is dat voor jou straks ook het resultaat!

[ Voor 18% gewijzigd door Japie.G op 20-12-2023 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 21:40
Ik vraag mij altijd af als men hier over een dealer praat, welke dat dan is.
Die van mij is van Mossel (Roosendaal) overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

De mijne Terwolde.

[ Voor 22% gewijzigd door Japie.G op 20-12-2023 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zou die velgen wel willen hebben die je op de Scenic Alpine versie ziet in het samenstellen gedeelte van de Scenic op de Renault-pagina. Zou denk ik wel fraai staan op de Megane (ik heb wit met zwart dak).
Vraag me ook af of dat grijs (gris schichte) nou anders is dan op de Megane, op het (samenstel) plaatje van de Scenic Alpine ziet het er anders (en mooier) uit.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Mooie auto die Scenic, wel opmerkelijk dat je moet bijbetalen voor 22kW AC-laden.
Mij lijkt die render van het Schiste grijs niet te kloppen, het is zo goed als identiek aan het Schalie grijs. Lijkt me een foutje in de site oid.
Edit: bij de Megane is de render ook aangepast precies. Dat lijkt toch niet echt op de kleur van mijn schiste grijs-ster zwarte auto :+
Wel ‘grappig’ dat ik nu voor een goeie 1000 euro minder dan de prijs van m’n EV40 een identieke EV60 had kunnen betalen |:(

[ Voor 38% gewijzigd door JanAd op 21-12-2023 06:36 ]

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
Ik heb sinds gister het probleem dat het draaiwieltje achterop de media stalk geen nummer meer wil skippen of opnieuw wil afspelen via apple carplay. Telefoon al opnieuw ge-paired maar geen succes. Iemand anders bekend met dit probleem?

• novareach
Hallo Allemaal!

Gisteren eindelijk mijn Megane Evolution + full option opgehaald.
Ik heb alleen een tweetal vragen.

- Carplay heeft in het begin gewoon draadloos gewerkt maar doet het nu niet meer. Bluetooth connectie is er wel maar hij doet gewoon niks als ik op het carplay knopje druk in de auto.

- Draadloos laden werkt niet? Hoe ik mijn telefoon ook neerleg hij doet niks. Is hier toevallig een instelling voor?

Verder ben ik erg tevreden over deze auto, beste keuze ever!

• Bushie
Ik heb sinds gister het probleem dat het draaiwieltje achterop de media stalk geen nummer meer wil skippen of opnieuw wil afspelen via apple carplay. Telefoon al opnieuw ge-paired maar geen succes. Iemand anders bekend met dit probleem?
Ja die stick is niet heel betrouwbaar, soms doet ie t, soms doet ie t niet,
bij mij is het momenteel zo dat bij het naar rechts draaien dan gaat ie naar volgende zender,liedje etc
bij het terugdraaien gebeurd er niets.

[ Voor 36% gewijzigd door Bushie op 21-12-2023 09:09 ]

• BVice
novareach schreef op donderdag 21 december 2023 @ 08:54:
Hallo Allemaal!

Gisteren eindelijk mijn Megane Evolution + full option opgehaald.
Ik heb alleen een tweetal vragen.

- Carplay heeft in het begin gewoon draadloos gewerkt maar doet het nu niet meer. Bluetooth connectie is er wel maar hij doet gewoon niks als ik op het carplay knopje druk in de auto.

- Draadloos laden werkt niet? Hoe ik mijn telefoon ook neerleg hij doet niks. Is hier toevallig een instelling voor?

Verder ben ik erg tevreden over deze auto, beste keuze ever!
je zegt 'evolution full options' maar volgens mij is de draadloze lader geen losse optie. De Evolution heeft geen mogelijkheid tot draadloos laden volgens de optielijst. Weet je zeker dat je deze optie los hebt besteld?

• Bushie
Klopt, de Evolution heeft geen draadloos opladen, en de opties laten deze ook niet zien.

Pack winter Evolution (PCV64)
Dit pakket omvat de volgende uitrusting:
Lederen verwarmd stuurwiel
Verwarmbare elektrisch verstelbare stoelen voorin met 2 elektrische verstellingen voor de bestuurder, verwarmbare stoelen voorin voor de passagier

Pack Advanced Drive Assist Evolution
Lane departure waarschuwing
2 inhalen en actieve rijbaan controle
Inhaalsensor
Uitstap alarm
Botsings waarschuwing monitoring van bestuurder

Pack City (PCV98)
Parkeerinformatie voor, achter en zijde dmv radar
Elektrisch inklapbare spiegels
Buitenspiegels voor bestuurder gedeeltelijk in kleur passagierskant en die automatisch omlaag gaan bij het achteruit rijden

• novareach
Bushie schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:18:
Klopt, de Evolution heeft geen draadloos opladen, en de opties laten deze ook niet zien.

Verwarmbare elektrisch verstelbare stoelen voorin met 2 elektrische verstellingen voor de bestuurder, verwarmbare stoelen voorin voor de passagier

Inhaalsensor
Uitstap alarm

Pack City (PCV98)
Buitenspiegels voor bestuurder gedeeltelijk in kleur passagierskant en die automatisch omlaag gaan bij het achteruit rijden
Omg stupid.
Er zit wel een icoontje op voor het laden...
Helaas dan maar bekabeld haha!

Heb je wel ervaring met het Carplay verhaal?

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:09
Bushie schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:18:

Inhaalsensor
Uitstap alarm

Pack City (PCV98)
Ik rij tijdelijk ook een Evolution, maar ik heb wel draadloos opladen. Leg mijn iPhone in het wat onhandige bakje en begint te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke.warm
Ik heb ook een evolution waarin ik een draadloze lader heb. Ik gebruik overigens altijd een kabeltje, omdat ik mijn telefoon nooit op de juiste plek blijft liggen. De equilibre die ik als voorloopauto heb gehad, had geen draadloze lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Dan klopt de website van Renault niet

Iconic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQSN_aBtUT7J-Bwnh0JWCh7dM_8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iXMjPRtpeU3YMlybK7j9fXEL.png?f=fotoalbum_large
Evolution
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wndzWHMd3LTreFBRfl64M-cmI8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jKWdhxhjLeoI1ftv4VWrHG8N.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbekewouter
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 11:51
ik heb ook een evolution ER van halverwege november, en er zijn wel nog specs die niet kloppen.

Ik heb ook een draadloze charger, maar slechts een 9" scherm ipv een 12"
ook de zijspiegels zijn matzwart bij mij ipv koetswerkkleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:09
verbekewouter schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:33:
ik heb ook een evolution ER van halverwege november, en er zijn wel nog specs die niet kloppen.

Ik heb ook een draadloze charger, maar slechts een 9" scherm ipv een 12"
ook de zijspiegels zijn matzwart bij mij ipv koetswerkkleur.
Ik heb dan wel weer 12 en idd matzwarte zijspiegels 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
Pannekoek81 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:20:
[...]

Ik heb dan wel weer 12 en idd matzwarte zijspiegels 8)7
Ik heb dan weer 4 wielen en een stuur, tmoet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg de 2.1 update binnen :) Ging voorspoedig, alleen liep het scherm op een gegeven moment vast, faq Renault: herstart het grote scherm door de aan/uit knop ingedrukt te houden. Dat maar beter niet doen, scherm dood. Word een rondje dealer denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
En hier vandaag de RLink update v2.1.1 binnen gekregen. Het gaat goed momenteel met de updates! :*)

NB De release notes zijn wel erg summier: Stap 2 van 3 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

deMercer schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:54:
En hier vandaag de RLink update v2.1.1 binnen gekregen. Het gaat goed momenteel met de updates! :*)

NB De release notes zijn wel erg summier: Stap 2 van 3 :X
Hier ook, installeren ging heel snel deze keer.

Edit. Hier staat ook stap 2 van 3.

[ Voor 5% gewijzigd door JanAd op 23-12-2023 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 18:42:
Ik kreeg de 2.1 update binnen :) Ging voorspoedig, alleen liep het scherm op een gegeven moment vast, faq Renault: herstart het grote scherm door de aan/uit knop ingedrukt te houden. Dat maar beter niet doen, scherm dood. Word een rondje dealer denk ik :)
Je bent een nerd of niet. De plus en min knoppen op de handel voor de radio plus de aan/uit knop rechts op het grote scherm ingedrukt houden geeft de Android bootloader, dank tweakers.net. Die ken ik, ging bij de telefoons ook altijd goed... Factory reset uitvoeren, reboot en voila.

Werkt weer :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2023 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Hier is vandaag de 60k beurt uitgevoerd, ‘gewoon’ een ZE A en ZE B service.
Daarnaast wilde ik de OpenR 2.0 update door de dealer laten uitvoeren. Dit is helaas niet gebeurd, de dealer geeft aan dat zij geen updates mogen doen tenzij er specifieke klachten zijn, ze moeten die dan melden bij Renault NL en die stelt dan eventueel een update beschikbaar.
Ook die Actis laad-update mocht niet tenzij ik een probleem had.
Ik heb aangegeven dat ik met de huidige OpenR wel degelijk problemen heb (bugs, bijvoorbeeld Maps die niet naar donkere stand gaat). Ze gaan dit melden bij Renault NL, ik ga het zelf ook doen en hopelijk dan alsnog binnenkort OpenR 2.0 en de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

BVice schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:33:
Hier is vandaag de 60k beurt uitgevoerd, ‘gewoon’ een ZE A en ZE B service.
Daarnaast wilde ik de OpenR 2.0 update door de dealer laten uitvoeren. Dit is helaas niet gebeurd, de dealer geeft aan dat zij geen updates mogen doen tenzij er specifieke klachten zijn, ze moeten die dan melden bij Renault NL en die stelt dan eventueel een update beschikbaar.
Ook die Actis laad-update mocht niet tenzij ik een probleem had.
Ik heb aangegeven dat ik met de huidige OpenR wel degelijk problemen heb (bugs, bijvoorbeeld Maps die niet naar donkere stand gaat). Ze gaan dit melden bij Renault NL, ik ga het zelf ook doen en hopelijk dan alsnog binnenkort OpenR 2.0 en de rest.
Bij mij leken de updates snel te komen nadat de app (op Android 14) helemaal bijgewerkt was naar de nieuwste versie - pas toen ook het logo van het icoontje veranderd van zwart naar die multicolor volgde de update even later.
Kan toevallig zijn natuurlijk. Ik kreeg even later ook die meldingen van updates via de app zoals andere hier al veel eerder aangaven.
Die electro motor update heb ik nog niet gehad, maar mogelijk wel ‘onzichtbaar’ via een update van de dealer owv laadproblemen op onze Cenenergy laadpaal (nog steeds niet opgelost trouwens…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
JanAd schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 08:47:
Bij mij leken de updates snel te komen nadat de app (op Android 14) helemaal bijgewerkt was naar de nieuwste versie - pas toen ook het logo van het icoontje veranderd van zwart naar die multicolor volgde de update even later.
Kan toevallig zijn natuurlijk.
Dat. Toeval. Tenminste, dat denk ik.
Heb op mijn Samsung S22 al iets van een goeie anderhalve week de update en dus multicolor Renault app.
De elektromotor-update kreeg ik daarvoor, maar tot op heden geen andere update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 18:19
Yup, ging vol goede moed met de multicolor app zoeken naar een update... Niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
JanAd schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 08:47:
Kan toevallig zijn natuurlijk.
Zeker weten doe ik het niet, maar ik heb het idee dat dit bij mij ook het geval was (en dan Android 13).
Ik kreeg even later ook die meldingen van updates via de app zoals andere hier al veel eerder aangaven.
Die heb ik tot op heden nog niet gekregen. Nu heb ik ook de meldingen mbt laden vanuit de Renault-app uit staan, wellicht heeft dat nog invloed (zou niet moeten, maar dat geldt helaas voor meer zaken).
... owv laadproblemen op onze Cenenergy laadpaal (nog steeds niet opgelost trouwens…)
Hier ook nog steeds het probleem dat de auto niet altijd het laden hervat bij een laadpauze als het overschot aan door de zonnepanelen opgewekte stroom tijdelijk onvoldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
LaTiNo156 schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 17:43:
Yup, ging vol goede moed met de multicolor app zoeken naar een update... Niks...
Is ook toeval, heb die kleurtjes al een tijdje, maar nog geen enkele update te vinden.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
Ik heb wel de multicolor intro animatie maar het plaatje op mn homescreen is nog steeds de oude.

Android 14 Pixel Pro 8, dus daar kan het niet aan liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

vayshen schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:55:
Ik heb wel de multicolor intro animatie maar het plaatje op mn homescreen is nog steeds de oude.

Android 14 Pixel Pro 8, dus daar kan het niet aan liggen denk ik.
Ik had ook eerst de animatie en dan pas wat later het logo op mijn Pixel 8 Pro.

Ze rollen alles duidelijk gefaseerd uit, maar het lijkt compleet willekeurig te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
Dat is het ook, puur willekeur. Wat heeft de app met de uitrol van Open Rlink te maken? De app communiceert alleen met de server om info op te vragen/sturen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• equilibreev60
  • Laatst online: 17-05-2024
Onlangs schreef ik over de audio upgrade welke ik zou laten uitvoeren voor 'mijn' E-Tech Equilibre 60kw/220pk. De 4 standaard speakers zijn, mijns inziens, namelijk niet toereikend voor een fraai audio geluid. Er zitten namelijk standaard 2 speakers in de voorportieren en 2 tweeters bij het raam. Verder niks, dus ook niet in de achterportieren.

Afgelopen dinsdag was het dan zover. De bestaande speakers zijn verwijderd en er zijn 4 nieuwe speakers ingebouwd, alsmede een subwoofer en een DSP versterker. Kosten 1300 euro inclusief inbouw. Het geluid is nu beter en absoluut acceptabel te noemen.

Echter... Sinds de inbouw toch enkele problemen mogen ervaren:

Het geluid van de parkeersensoren achter is compleet weggevallen. Doen het niet meer. De sensoren zelf werken nog wel, want op het display is alles nog te zien. Maar dus geen piepjes. Aan de voorzijde werkt alles nog wel zoals het was.

Bij het starten en uitzetten van de auto flinke plop geluiden van de nieuwe audio. Onprettig...

Sinds het inbouwen wil de auto soms niet meer opladen. Wanneer deze wel oplaadt, dan wordt er in de My Renault app geen laadtijd meer aangegeven. Of dit met de inbouw te maken heeft weet ik niet, maar die problemen zijn wel sindsdien ontstaan.

Het bedrijf dat de audio upgrade heeft uitgevoerd staat hoog aangeschreven en bestaat al meer dan 30 jaar. Het personeel is kundig en vriendelijk. Ik noem geen naam of plaats van het bedrijf, want ze zijn aan het kijken hoe ze de klachten kunnen oplossen. Ze tasten, vooralsnog, in het duister.

Ik heb Renault zelf gebeld, een dealer welteverstaan, maar ook die heeft geen verklaring of denkbare oplossing.

De inbouwspecialist geeft aan erachter te zijn gekomen dat de parkeersensoren aan de achterzijde een aparte unit heeft waar de audio uit zou moeten klinken. Als dat al zo is, weten ze niet waar deze zich bevindt en wat dit te maken heeft met de reeds uitgevoerde audio upgrade.

Ze geven aan niks te hebben geboord of te hebben aangepast. De nieuwe speakers zijn aangesloten op de bestaande kabels. Plug n play dus. Bedrijf gaf aan slechts 2 kabels te hebben losgetrokken en weer in hebben geplugged. Dat waren de kabels in de portieren achter. Dit om de nieuwe kabels erlangs te laten lopen om ze uit het zicht te houden. Hierbij ging het lampje van de 'P' branden, aldus het bedrijf.

Eerlijk is eerlijk, als ik dit van te voren geweten had, dan had ik waarschijnlijk niet gekozen voor een audio upgrade. Het geluid is nu weliswaar beter, maar het ongemak is groter...

Ik adviseer jullie dan ook niet om een audio upgrade uit te voeren wanneer dit niet per se nodig is. De meeste van jullie hebben geen Equilibre. Dit betekent dat jullie 6 speakers hebben of de HK set met nog meer speakers en dus content zijn met hetgeen er al in zit.

Mocht iemand van jullie een idee hebben hoe bovenstaande problemen zijn op te lossen, dan verneem ik dat natuurlijk graag.

Fijne Feestdagen allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Eerst in opbouw uitproberen of alles goed werkt en dan inbouwen. Vooral bij een wagen met een en al elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Met parkeersensors heb ik al slechte ervaringen. Die kan je maar beter zo min mogelijk in je wagen laten zetten, want als er eentje kapot gaat moeten ze de halve wagen slopen om het mankement te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:58
Dus je hoort ook niets als je de geluidsinstellingen aanpast in het menu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sACaBFTjUYJXTH2heg0e0D1iqRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XG1mPqbNVtchEppdEyTodKUM.jpg?f=fotoalbum_large

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equilibreev60
Nope, niks. Aannde voorzijde werkt dat nog wel, maar achter en aan de zijkanten geen geluid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equilibreev60
Mjaa schreef op zondag 24 december 2023 @ 11:52:
Met parkeersensors heb ik al slechte ervaringen. Die kan je maar beter zo min mogelijk in je wagen laten zetten, want als er eentje kapot gaat moeten ze de halve wagen slopen om het mankement te verhelpen.
Die zaten er standaard op en werken prima, maar maken aan de achterzijde geen geluid meer. Waarschijnlijk omdat er dus nieuwe speakers zijn ingebouwd. Vreemde is dat ze aan de voorzijde nog wel netjes piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Als je auto nog onder garantie valt zou ik hem terugbrengen naar de garage en niet praten over nieuwe speakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:32
equilibreev60 schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:48:
Het geluid van de parkeersensoren achter is compleet weggevallen. Doen het niet meer. De sensoren zelf werken nog wel, want op het display is alles nog te zien. Maar dus geen piepjes. Aan de voorzijde werkt alles nog wel zoals het was.
Mijn gok zou zijn dat de originele Renault versterker 4 afzonderlijke kanalen heeft (dus links en rechts voor plus links en rechts achter) het geluid van de parkeersensoren wordt bij het bestaande geluid 'geinjecteerd' en door de juiste luidspreker weergegeven.

Nu hebben ze misschien een stereo (dus 2 kanaals) versterker geplaatst waardoor achter dus per definitie gelijk is aan voor. Kun je de voor/achter balans en de links/rechts balans nog onafhankelijk van elkaar instellen? Als dat niet kan heb je denk ik nog maar 2 van de 4 kanalen die weergegeven worden. De voor-kanalen aangezien je de achter-piepjes mist.
Bij het starten en uitzetten van de auto flinke plop geluiden van de nieuwe audio. Onprettig...
Dit zal het inschakel gedrag van de versterker zijn. Normaliter worden de speakers pas na een paar seconden gekoppeld aan de eindversterker om dit te onderdrukken. Wellicht is dit nog in te stellen in de versterker. Weet je welk merk en type ze hebben gebruikt?
Sinds het inbouwen wil de auto soms niet meer opladen. Wanneer deze wel oplaadt, dan wordt er in de My Renault app geen laadtijd meer aangegeven. Of dit met de inbouw te maken heeft weet ik niet, maar die problemen zijn wel sindsdien ontstaan.
Dit klinkt als stom toeval; maar onwaarschijnlijk is het wel natuurlijk!

[ Voor 4% gewijzigd door jeanpaulh op 24-12-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
The Wizard schreef op zondag 24 december 2023 @ 09:46:
Dat is het ook, puur willekeur. Wat heeft de app met de uitrol van Open Rlink te maken? De app communiceert alleen met de server om info op te vragen/sturen.
Niet, maar wel functionaliteit. Zo heb ik nog nooit een notificatie in de app gehad voor een update. En toch heb ik vlak nadat de kleuren intro kwam de 1.1 motor update gehad, 2 weken daarna weer de OpenR. En geen enkel berichtje op de telefoon dat er iets aankwam zoals sommige anderen.

Wellicht moet ik m'n app gewoon verwijderen en herinstalleren. Eerst maar ff lezen of ik dan de auto eerst moet ontkoppelen om problemen te voorkomen als ik dat doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Doen ze goed. Al de zwakheden van huidige Megane e tech worden onder de goede buitenkant weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ze maken er gewoon een steviger autootje van dat vaster op het wegdek kleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook met de Openr link 2.1 software nog steeds geen controle over SOC in de app of wanneer hij klaar moet staan op een bepaald SOC. Helaas werken de start/stop charging mogelijkheden van de Home Assistant integratie ook niet. Blijft matig, ik wil gewoon in kunnen stellen dat hij op tijdstip X op Y% klaar moet staan al dan niet met airco.

Zelfs de Mii Electric deed dit gewoon netjes, simpelste autootje wat je elektrisch zo ongeveer kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ja softwarematig is het gewoon dikke shit met de Megane. Ikzelf ben al 9 maanden aan het stoeien met dat spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
Mjaa schreef op maandag 25 december 2023 @ 15:23:
Ja softwarematig is het gewoon dikke shit met de Megane. Ikzelf ben al 9 maanden aan het stoeien met dat spul.
Ik had eigenlijk weinig problemen met de software. Ja, er is wel wat aan op te merken.. maar de grootste problemen die hier gepost werden herkende ik niet. Na de laatste softwareupdate is het bij mij echt stukken slechter geworden. met als toppunt dat 5 op de 10 keer het scherm van de auto niet meer aangaat. Scherm is soms aan te zetten met een harde reset (powerbutton aantal seconden indrukken), maar soms gaat het scherm ook helemaal niet aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjAc96d1TccHGwGRAOLrZAKtWxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rUIRri1H6iqUJGTJ4ufZ4zXz.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast merk ik na de laatste update dat mijn DAB-radio soms overslaat. Om de 15 seconden hoor ik in 1 seconden twee keer hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door grote_oever op 25-12-2023 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik vrees ook een beetje dat het niet door de software komt, maar de slechte kwaliteit hardware in de auto. De Bluetooth verbinding is ronduit slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:29
Hier sputtert de Megane ook wat tegen op kerstavond en eerste kerstdag...

Al 2 dagen foutmelding "Parkeersensoren niet beschikbaar" en het gele moersleuteltje in dashboard. Net was het even goed voor 10 minuten daarna weer de melding. Hiervoor kwam het incidenteel wel eens 1 minuut voor maar nu blijft de melding permanent.

Benieuwd of het morgen weer weg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equilibreev60
jeanpaulh schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:54:
[...]

Mijn gok zou zijn dat de originele Renault versterker 4 afzonderlijke kanalen heeft (dus links en rechts voor plus links en rechts achter) het geluid van de parkeersensoren wordt bij het bestaande geluid 'geinjecteerd' en door de juiste luidspreker weergegeven.

Nu hebben ze misschien een stereo (dus 2 kanaals) versterker geplaatst waardoor achter dus per definitie gelijk is aan voor. Kun je de voor/achter balans en de links/rechts balans nog onafhankelijk van elkaar instellen? Als dat niet kan heb je denk ik nog maar 2 van de 4 kanalen die weergegeven worden. De voor-kanalen aangezien je de achter-piepjes mist.

[...]

Dit zal het inschakel gedrag van de versterker zijn. Normaliter worden de speakers pas na een paar seconden gekoppeld aan de eindversterker om dit te onderdrukken. Wellicht is dit nog in te stellen in de versterker. Weet je welk merk en type ze hebben gebruikt?

[...]

Dit klinkt als stom toeval; maar onwaarschijnlijk is het wel natuurlijk!
Ze hebben voorin 2 speakers van Boxmore geplaatst. Deze hebben 2 losse tweeters. Ze hebben de bestaande tweeters bij de vooruit ook vervangen. Daarnaast 2 Boxmore speakers in de achter portieren geplaatst. Daar zaten helemaal geen speakers in. Ze hebben tevens een Boxmore subwoofer in de kofferbak geplaatst én een Mosconi Gladen DSP 4 kanaals versterker, ook achterin de kofferbak.

Volgens een filmje op YouTube komt dit vaker voor. In het voorbeeld speelt hetzelfde euvel als bij mij. Daar was de oplossing door een Focal Ibus 2.1 om te bouwen naar een Focal 2.0. De piepjes van de sensoren werkten daarna weer. Maar goed, ik heb geen focal.

Ik ontdekte vanmiddag ook nog dat ze een krasje hebben gemaakt in het dashboard bij de tweeter rechtsvoor. Kan wel janken... Wordt een welles nietes spelletje. Ben benieuwd of een schadeherstelbedrijf dit nog kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafellaken
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-06 09:20
grote_oever schreef op maandag 25 december 2023 @ 15:29:
[...]

Ik had eigenlijk weinig problemen met de software. Ja, er is wel wat aan op te merken.. maar de grootste problemen die hier gepost werden herkende ik niet. Na de laatste softwareupdate is het bij mij echt stukken slechter geworden. met als toppunt dat 5 op de 10 keer het scherm van de auto niet meer aangaat. Scherm is soms aan te zetten met een harde reset (powerbutton aantal seconden indrukken), maar soms gaat het scherm ook helemaal niet aan.

[Afbeelding]

Daarnaast merk ik na de laatste update dat mijn DAB-radio soms overslaat. Om de 15 seconden hoor ik in 1 seconden twee keer hetzelfde.
Na software update? Heb je alleen de 2.1.0 of ook al de 2.1.1/2.1.2 update er op? Je kunt in ieder geval even een volledige systeemreset proberen door de plus en min knop op de volumepook ingedrukt te houden en tegelijk de powerbutton 10 seconden ingedrukt te houden.

Ik had vergelijkbaar probleem direct na aflevering. Is een nieuwe computer voor geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
Tafellaken schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 07:28:
[...]

Na software update? Heb je alleen de 2.1.0 of ook al de 2.1.1/2.1.2 update er op? Je kunt in ieder geval even een volledige systeemreset proberen door de plus en min knop op de volumepook ingedrukt te houden en tegelijk de powerbutton 10 seconden ingedrukt te houden.

Ik had vergelijkbaar probleem direct na aflevering. Is een nieuwe computer voor geplaatst.
Ik weet al helemaal niet meer welke softwareupdate ik had, maar ik denk 2.1.0. Je suggesties heb ik al gedaan en dat lost probleem helaas niet op. Heb inmiddels afspraak gemaakt bij de garage, want een scherm wat niet aangaat is eigenlijk meer dan vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:32
equilibreev60 schreef op maandag 25 december 2023 @ 21:43:
[...]
Ik ontdekte vanmiddag ook nog dat ze een krasje hebben gemaakt in het dashboard bij de tweeter rechtsvoor. Kan wel janken... Wordt een welles nietes spelletje. Ben benieuwd of een schadeherstelbedrijf dit nog kan oplossen.
Dat is helemaal balen natuurlijk!

Zo te zien is het wel een vier-kanaals versterker dus zou het in principe moeten kunnen werken allemaal. Maar het komt allemaal wel wat rommelig over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• equilibreev60
jeanpaulh schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 08:52:
[...]

Dat is helemaal balen natuurlijk!

Zo te zien is het wel een vier-kanaals versterker dus zou het in principe moeten kunnen werken allemaal. Maar het komt allemaal wel wat rommelig over.
Ja, dat is zeker balen! Met de wetenschap van nu was ik er nooit aan begonnen. Maar eerlijk is eerlijk, het geluid van de muziek is nu echt wel stukken beter. Daar kan ik niks van zeggen. Ik had aan de voorkant geïnformeerd of ze zonder schades (krasjes) de boel konden inbouwen. Dat kon, zeiden ze. Ze doen ook wagens van meer dan een ton voorzien van nieuwe speakers etc. En dan toch een krasje maken. Doet gewoon pijn...

Maar goed, feit blijft dat het geluid van de achterste sensoren moet werken. Ze zijn op dit moment erg druk, dus ik ben benieuwd wanneer en óf ze het gaan oplossen. Ze balen hier zelf ook van. Immers hebben zij hier ook meer werk aan. Ik denk dat ze door alle drukte zich van te voren niet goed genoeg hebben ingelezen, want dit probleem komt dus vaker voor bij de E-Tech.

Ik hoop dat ze met een passende oplossing komen en dat is voor mij niet het laten inbouwen van een nieuwe unit waarmee enkel de piepjes gegenereerd kunnen worden. Ik wil het gewoon, zoals het al was, door de speakers kunnen horen. Mij boeit het niet of dit van voor of achteren komt, al zou het wel fraaier zijn wanneer de achter sensoren over de achterste speakers geluid geven. Aan de andere kant, voor de upgrade zaten er achterin überhaupt geen speakers.

Inzake het krasje. Ik ga binnenkort maar eens langs een schadeherstelbedrijf in Tiel. Kijken of zij iets kunnen betekenen. Mogelijk dat ze met een heatgun de kras kunnen doen laten verdwijnen of verminderen. Het is geen diepe kras. Kost 90 euro, maar goed, dat heb ik wel voor over. Jammere is dat het niet nodig had hoeven zijn als men gewoonweg wat netter had gewerkt.

Ik laat hier nog wel weten of men het audio probleem met de sensoren achter heeft kunnen oplossen en ook hoe, want ik lees steeds vaker dat men niet tevreden is over de standaard speakers van de E-Tech en dus audio upgrades zullen gaan toenemen. Dan kun je maar beter van te voren gewaarschuwd zijn. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KqmoMmfJU6nWe44fP6upr8cYYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4b2TwAEiGxRbw91jXfGGDJ5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door equilibreev60 op 26-12-2023 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

grote_oever schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 08:24:
[...]

Ik weet al helemaal niet meer welke softwareupdate ik had, maar ik denk 2.1.0. Je suggesties heb ik al gedaan en dat lost probleem helaas niet op. Heb inmiddels afspraak gemaakt bij de garage, want een scherm wat niet aangaat is eigenlijk meer dan vervelend.
Ik heb dat kort na de eerste update ook 1x gehad. Daarna niet meer, de 2.1.1 update had ik heel kort daarna…

Met Bluetooth heb ik helemaal geen problemen. De verbinding werkt hier keer op keer uitstekend, al 9 maanden lang. Ik gebruik wel de native apps, dus BT doet bij mij niet zo heel veel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Pagina 117 (van de 415) uit het instructie-boekje;
Resetten van het display na onderhoud volgens het onderhoudsprogramma.

Het onderhoudsinterval mag pas opnieuw gereset worden na een onderhoudsbeurt die in overeenstemming is met het onderhoudsprogramma van uw auto.

Om de afstand tot de servicebeurt te resetten, drukt u op de knoppen omhoog/omlaag om door de boordcomputerinformatie (stuurwielbediening) te bladeren totdat de kilometerstand vóór olieverversing permanent wordt weergegeven.

Bijzonderheid: om het revisie-interval te resetten, drukt u ongeveer 10 seconden zonder onderbreking op een van de toetsen van de nulinstelling van de weergave, tot de afstand tot de volgende onderhoudsbeurt permanent wordt weergegeven.
Olieverversing haha, maar goed, daar kijk ik maar even doorheen voor het gemak, dit begrijp ik even niet;
Bijzonderheid: om het revisie-interval te resetten, drukt u ongeveer 10 seconden zonder onderbreking op een van de toetsen van de nulinstelling van de weergave, tot de afstand tot de volgende onderhoudsbeurt permanent wordt weergegeven.
Wazeggie? :?
10 seconden op 1 van de toetsen van de nulinstelling?
Que?
Wat bedoelen ze hier nu mee? Kan iemand mij in Jip en Janneke taal een betere uitleg geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-08 19:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wymdjHHvw9Sdq2qjx8_liwCPFRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5FJqIKDqiM5AzNaWt05YnmKe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZwc0EBX-pNeXhkar-BqOiIAMUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqOaRujafoQ9OXZeszAq61TM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cUJVwcHMocC5YS3iSYwqMQkkSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EelVWwbZbAihm4rrfrw177Fg.jpg?f=fotoalbum_large

Pfff net tot de vaststelling gekomen dat de speling van de tankklep niet goed zit. Hierdoor is er lak af van het spatbord en tankklep.

Er is niet tegen de klep gestoten of ruw mee omgegaan. De klep maakte sinds begin al een speciaal geluidje. Na 1 maand dus de oorzaak gevonden. Nu is er ondertussen wel een beschadiging.

Hebben jullie dit ook? Fabrieksfout?

Al 1 persoon gevonden met dezelfde schade. Dus fabrieksfout. Versie is evolution 130pk 60kW

[ Voor 7% gewijzigd door DeJos1985 op 27-12-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiac
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-05 23:12
Ik heb een Renault Megane E-Tech Techno en luisterde tot kort regelmatig naar Kink FM op DAB, maar recentelijk is deze zender niet meer terug te vinden in de lijst. Hij staat nog wel tussen mijn favorieten, maar ook deze doet niets meer.

Heeft iemand vergelijkbare problemen met DAB?
Pagina: 1 ... 63 ... 98 Laatste