Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 62 ... 96 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-07 21:00
Dekwoje schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 18:19:
Hoi beste Tweakers,

Ik zit een beetje met een "luxeprobleem". Ik ga mijn 3 jaar oude BMW X1 benzine verkopen (of laten overnemen) en ga terug naar Renault. Heb voordien altijd met Renault gereden. Ben dus even "vreemd" gegaan, maar mag terug! ;-)

Ik ben een particulier uit België van 51. Dus kan niets inbrengen enz..

Nu heb ik een budget van 50K... ik ben aan het twijfelen tussen de Austral OF dus de Megane E-tech..
Austral blijft wel een verbrandingsmotor.. en dat MOET er blijkbaar allemaal uit.

Of wachten op de Scenic?

Heb 2 kinderen die intussen 20 en 23 zijn met hun eigen wagen....
Ik rijd 15000 km op een jaar.

Merci voor het advies!!

Dekwoje
Ik las toch aardig wat klachten over de aandrijflijn van de Austral. Mooie wagen en natuurlijk de fijne infotainment die de Megane ook heeft.
Maar het zijn wel hele andere auto's, vooral kwa ruimte. Dus ten eerste: heb je dat nodig?

Als je thuis kunt laden zou een EV een prima idee zijn. Ik kan dat niet maar ben een beetje de uitzondering.

Als je de ruimte nodig hebt, nog ff kunt wachten en thuis kunt laden zou ik voor de Scenic gaan. Mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Zo is dat. Verder is het natuurlijk smaak. Wil je een lelijk uitziende auto met ouderwetse greepjes dan moet je voor de Austral gaan en wil je een goed uitziende auto dan kies je voor de Megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik moet het eigenlijk op zijn Vlaams zeggen. Zoek je een schone auto dan is dat de Megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
En een rode,kleur want dat past het beste bij jullie kentekenplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:44
Advies vragen in dit topic is natuurlijk een beetje de slager vragen om z'n eigen vlees te keuren. ;)

Denk dat veel zaken persoonlijk zijn.

Kan er weinig van zeggen, maar als de kinderen niet meer mee gaan dan zou ik niet voor een Scenic gaan.
Zelf heb ik de Megane voor 3 (vrouw, dochter en ik) gekocht, maar de volgende wagen zal naar alle waarschijnlijkheid alleen voor 2 zijn dan vind ik (daar heb je 'em weer, de persoonlijke keuze) groter gaan niet zo nodig. Ik zit nu al soms wel eens te dagdromen over de Renault 5 Electric en de Fisker PEAR.

Maar goed, je doelde meer op onderstaande;
Dekwoje schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:32:

Het gaat vooral over;
- volledig elektrisch OF de nieuwste hybride?
Prijs van beide komt ongeveer overeen..
Persoonlijk moet ik niets van hybride hebben dus altijd elektrisch voor mij.

Robert en Jack denken er bijvoorbeeld ook zo over:
YouTube: An Idiot’s Guide to Hybrids: Why you’re better off going Electric!

Kan me wel vinden in hun betoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 20:50
Over de Renault 5 gesproken. Ik vond de prototypes leuk, maar op die gelekte foto's ziet die er niet uit! Leek wel op een hobby auto 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Fisker PEAR de Teslakiller. Best een gaaf autootje met schuiflades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Maarja deze Fisker is niet zo rijk als Musk. Dus als je voor zo’n auto gaat heb je meteen een collectors item, die je in het museum kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Renault en Volkswagen willen gezamenlijk een goedkope EV ontwikkelen. Die moet dan de concurrentiestrijd aan kunnen gaan met Tesla en de Chinese merken.
De verkoop van Volkswagen met EV ‘s valt naar het schijnt dit jaar tegen. Samen met Renault denken ze hier een oplossing voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Hoe zal dat er uit komen te zien. Nog kleiner denk ik en uit 1 vorm geperst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-07 08:18

JanAd

Wind’s howling

Dan hoop ik dat Renault het interieur doet… Dat vind ik bij de IDx ronduit lelijk.
Je ziet de ID’s nochtans best veel rijden hier.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NimmaRoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-06 10:44
Ik krijg zojuist update elektromotor 1.1.0 OTA binnen, die eind november in de app werd aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
JanAd schreef op zondag 10 december 2023 @ 07:52:
Dan hoop ik dat Renault het interieur doet… Dat vind ik bij de IDx ronduit lelijk.
Je ziet de ID’s nochtans best veel rijden hier.
Gewoon de Deen Fisker inhuren en de opgave stellen binnen een bedrag van 25K te blijven. Hij heeft wel meer voor andere automerken gewerkt en ze noemen hem een Tesla-killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
NimmaRoc schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:00:
Ik krijg zojuist update elektromotor 1.1.0 OTA binnen, die eind november in de app werd aangekondigd.
Hedenochtend ook toen ik vanochtend afkoppelde in de garage, daarna met vrouw en hond naart bos gegaan, tijdens het wandelen gebeurde het laatste gedeelte van de update (wagen op slot en voor 25 minuten de wagen verlaten), nuttige met het aangename verenigen! Bij terugkomst was het gedaan.

Vraag me alleen af wat er nu zo bijzonder is aan deze update, zie alleen dat de laad-compabiliteit verbeterd is.
Whatever dat dan precies betekent, maar goed, het zal wel.

Wel heugelijk feit, na 11 maanden mijn eerste update! *O*
Hoor ik er nu ook bij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 19:12
Zjanzjak schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:23:
[...]

Hedenochtend ook toen ik vanochtend afkoppelde in de garage, daarna met vrouw en hond naart bos gegaan, tijdens het wandelen gebeurde het laatste gedeelte van de update (wagen op slot en voor 25 minuten de wagen verlaten), nuttige met het aangename verenigen! Bij terugkomst was het gedaan.

Vraag me alleen af wat er nu zo bijzonder is aan deze update, zie alleen dat de laad-compabiliteit verbeterd is.
Whatever dat dan precies betekent, maar goed, het zal wel.

Wel heugelijk feit, na 11 maanden mijn eerste update! *O*
Hoor ik er nu ook bij? :P
Gefeliciteerd O-) *O* Je hebt van mij gewonnen ;) Misschien ben ik van de week aan de beurt haha.

Ik vermoed dat de update de compatibiliteit met wat laadpalen verbetert. Sommige palen schenen soms moeilijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23:54
LaTiNo156 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:54:
Over de Renault 5 gesproken. Ik vond de prototypes leuk, maar op die gelekte foto's ziet die er niet uit! Leek wel op een hobby auto 🙄
Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobindeRobot
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-06 20:10
Krijg je eindelijk na 10 maanden een keer een update, kun je nergens vinden wat deze nou precies doet, haha echt slecht. 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Stelt ook niks voor. Google maps heeft een update gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Razer schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:08:

Gefeliciteerd O-) *O* Je hebt van mij gewonnen ;) Misschien ben ik van de week aan de beurt haha.

Ik vermoed dat de update de compatibiliteit met wat laadpalen verbetert. Sommige palen schenen soms moeilijk te doen.
Er is maar 1 paal die ik mijd als de pest, die van Shell, daar wordt (maar moet je ook in verhouding zien) in de regel het meest over geklaagd (vastzittende kabel), vraag me af of het ook voor die geldt, deze update.
Niet dat ik veel snellaad (eens in de 2...3 maanden ofzo, en op vakantie) but would be nice to know.
-O-

Nou, valt dat even tegen zeg, maar goed, we gaan het zien maar alstie er int echt ook zo uitziet dan valt dit model af als mogelijke opvolger haha. Gelukkig hebben we de Fisker PEAR nog als optie. 8)
En tegen die tijd zal er vast nog veel meer keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23:54
Dat ziet er niet uit. Terwijl ik de nieuwe Renault's juist zo mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
DeJurist schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:03:
[...]

Ja ik snap er helemaal niets van. Zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

DeJurist schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:03:
[...]

Idd, ik ben ook grote fan van zowat alle recente modellen. Zowel de modellen die er nu uitgaan, als van de nieuwe lijn met de Austral, Espace, Clio, Scenic en natuurlijk de Megane. Maar de R5 lust ik echt niet.

Er zal wel een publiek zijn voor goedkopere EV’s, maar ik weet niet of ze met dit veel kopers gaan lokken.
Ik zou dan nog liever in een 2de hands Zoe rondrijden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zjanzjak schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:48:

Persoonlijk moet ik niets van hybride hebben dus altijd elektrisch voor mij.

Robert en Jack denken er bijvoorbeeld ook zo over:
YouTube: An Idiot’s Guide to Hybrids: Why you’re better off going Electric!

Kan me wel vinden in hun betoog.
Pa en ma hebben voor een Mercedes C300E gekozen vanwege de caravan, dit valt elektrisch praktisch niet op te lossen, maar met de 24kwh accu komen ze in NL praktisch altijd weg. Dat zou voor mij de enige reden zijn om nog voor een hybride te gaan (behoudens als je een miljoen wint en een 918 koopt oid ;) ). Verder elektrisch all the way, als vervoermiddel wil ik niks anders meer.

Ik moet nog wel erg wennen aan de Megane, goed vervoermiddel met goede ingredienten, maar het blijft qua zit en stuurgedrag een halve SUV met echt weinig grip op de voorkant. De vorm zit hem dwars, een rijdersauto kun je het niet noemen. We hebben hem uiteindelijk voor 33k op de stoep staan - techno 60kwh/220pk met 250km op de teller na subsidie en inclusief trekhaak - dat is niet gek: je komt comfortabel van A naar B met weinig kosten en behoorlijk wat ruimte.

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 10-12-2023 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:00
Ook ik heb hem vandaag gekregen op mijn tijdelijke Megane. Update heeft te maken met laadpunten blijkbaar.

De Megane inmiddels ruim een week in bezit als voorloop auto bij mijn nieuwe werkgever. Het is een evolution ev60. Bevalt goed, rijdt prima en het elektrisch rijden was nieuw voor ons, maar bevalt ook zeker.

Hetgeen ik alleen mis is een automatisch dimmende binnen spiegel en dat het zit gedeelte gekanteld en verlengd kan worden. Maar verder meer dan tevreden. Had niet zoveel met Renault maar de Megane verrast mij/ons positief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 16:26
Same here.
Ging zeer soepel. Downloaden, installeren en ff boodschappen doen. Toen ik terugkwam was alles geinstalleerd en kon ik rustig mijn weg vervolgen.
Toch weer wat positiever over Renault en updates. Nu de andere missen updates zoals Rlink nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Mm de update hier gefaald, morgen maar een nieuwe poging wagen...

[ Voor 3% gewijzigd door Razer op 11-12-2023 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13-07 16:04
Ik word wel een beetje triest van de hoeveelheid vocht in de auto. OK de ontwasseming is snel maar toch er zitten gewoon druppels aan de binnenkant ruiten. Ouderwets met een doekje eerst je ruit droog maken. Heb er een dikke vochtvreter ingelegd maar dit is toch niet in orde.

Ook trap ik er steeds in wanneer ik de ACC aanzet en dan de eerste keer op knopje ernaast de snelheidsborden aanklik qua snelheid dat ik de eerste keer na starten altijd 2 keer dat knopje in moet drukken, terwijl erna je met 1 keer steeds klaar bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:22
Surfroy01 schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:32:
Ik word wel een beetje triest van de hoeveelheid vocht in de auto. OK de ontwasseming is snel maar toch er zitten gewoon druppels aan de binnenkant ruiten. Ouderwets met een doekje eerst je ruit droog maken. Heb er een dikke vochtvreter ingelegd maar dit is toch niet in orde.

Ook trap ik er steeds in wanneer ik de ACC aanzet en dan de eerste keer op knopje ernaast de snelheidsborden aanklik qua snelheid dat ik de eerste keer na starten altijd 2 keer dat knopje in moet drukken, terwijl erna je met 1 keer steeds klaar bent.
Bij mij komt er veel water in de auto door de achterklep te openen, geen idee hoe dat met andere auto's werkt, maar bij de Megane valt alles precies in de kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Die herken ik ook. Precies in de kofferbak. Als of dit express zo is gedesigned :)
En het kleine knopje van de kofferbak in het donker met regen en een vieze achterklep is ook (verre van) ideaal!

Maar wat mij betreft wel kleine aandachtspuntjes. Overall na bijna 10 maanden en 19.000 kilometers zeer trevreden. Korte actieradius met lagere temperaturen is ff wennen maar ook prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik heb tegenwoordig altijd een slechte handdoek in de koffer liggen voor al dat water. Dat is idd zeer vervelend. Ik gebruik die ook voor de camera achteraan altijd even proper te maken.

Hier trouwens niks van updates, enkel die van Google Maps vorige week. Maar deze morgen werkte de Dark Mode van Maps plots niet meer. Nog nooit gehad, maar da's wel knap vervelend.
Gelukkig moest ik nergens speciaal heen rijden en heb ik gewoon Spotify fullscreen gezet.

@Surfroy01 Totaal niet, maar de mijne slaapt binnen en op't werk zet ik bijna altijd de klimatisering vooraf aan. De verwarming staat op 21 en volledig op Auto.

[ Voor 14% gewijzigd door JanAd op 11-12-2023 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Maar hebben jullie dan met dit weer niet enorm last van condensvorming tot in de vorm van druppels aan de binnenkant ruiten?

Ik open de achterklep zelden, dus vermoed niet dat het per se daar door komt de hoeveelheid condens in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Wel wat maar minder dan ik in mijn vorige twee auto had (Peugeot 308 Gti en Seat leon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Surfroy01 schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:51:
Maar hebben jullie dan met dit weer niet enorm last van condensvorming tot in de vorm van druppels aan de binnenkant ruiten?

Ik open de achterklep zelden, dus vermoed niet dat het per se daar door komt de hoeveelheid condens in de auto.
Maakt het uit of je bij afsluiten de recirculatiestand aan of uit hebt staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:00

The Wizard

Moderator Mobile
Bushie schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:37:
[...]
Bij mij komt er veel water in de auto door de achterklep te openen, geen idee hoe dat met andere auto's werkt, maar bij de Megane valt alles precies in de kofferbak.
Ik doe hem langzaam open, dan heb je er geen last van :).
JanAd schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:49:
Ik heb tegenwoordig altijd een slechte handdoek in de koffer liggen voor al dat water. Dat is idd zeer vervelend. Ik gebruik die ook voor de camera achteraan altijd even proper te maken.

Hier trouwens niks van updates, enkel die van Google Maps vorige week. Maar deze morgen werkte de Dark Mode van Maps plots niet meer. Nog nooit gehad, maar da's wel knap vervelend.
Gelukkig moest ik nergens speciaal heen rijden en heb ik gewoon Spotify fullscreen gezet.
Er zit een bug in dark mode, soms blijft ie op licht staan. Heb al gemerkt als je van profiel wisselt als de auto nog niet gestart is, dat ie ook niet overschakelt naar dark mode.

Als je het onder het rijden hebt is er maar 1 oplossing en dat is stoppen, auto uit en weglopen van de auto (op slot), even wachten en dan weer verder gaan.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
LaTiNo156 schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:54:
[...]

Maakt het uit of je bij afsluiten de recirculatiestand aan of uit hebt staan?
Ik heb de AC altijd op automatisch staan. Zou toch niet zo moeten zijn dat ik elke keer als ik mijn auto parkeer de circulatie stand aan moet passen? Met nog nooit 1 auto gehad sinds ik AC heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Surfroy01 schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:00:
[...]

Ik heb de AC altijd op automatisch staan. Zou toch niet zo moeten zijn dat ik elke keer als ik mijn auto parkeer de circulatie stand aan moet passen? Met nog nooit 1 auto gehad sinds ik AC heb.
Het zou niet moeten nee, maar wellicht kun je het proberen om te kijken of het verschil maakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• guidoscm
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-03 08:17
Ik heb een stripje op de kofferbak rand geplakt. Sindsdien minimale druppels in de kofferbak of mijn nek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vhPoARo6zbiLv4IGzzOMmEz9rOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzaqNDMxAPkudQibSy6HhbO9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-07 16:45
Surfroy01 schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:51:

Enorm zou ik het niet noemen. Wat beslagen soms. Maar eigenlijk alleen als ik hem op afstand laat verwarmen op een vochtige dag zoals gisteren.

Staat je airco wel op auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-07 12:51
ik heb ook wel last van beslagen ruiten maar nu met een vochtvreter die ik 1 a 2 keer per week in de magnetron gooi is het al een stuk minder.

@Surfroy01 ik houd wel de paravan goed schoon van bladeren enz, dat wil nog wel eens verschil maken. Sowieso de auto schoon houden, en juist zo min mogelijk met doekjes etc. op de ramen.
Je zou eens op zoek kunnen gaan onder de matten en onder de kofferbak bekleding of je misschien ergens een kleine lekkage hebt?

De climate control op 'auto' maakt niet zoveel uit aangezien de Megane geen vochtsensor heeft en dus ook nooit de A/C aanzet als de buitentemperatuur onder de ingestelde binnentemperatuur ligt. Bij mijn vorige auto ging in de winter de A/C ook wel eens aan als het vochtgehalte in de auto te hoog werd, in de Megane moet je dit echt forceren. Zelfs in de voorruit-stand schakelt de A/C niet mee, wat best vreemd is...

[ Voor 31% gewijzigd door BVice op 11-12-2023 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Razer schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:16:
Mm de update hier gefaald, morgen maar een nieuwe poging wagen...
Weet je misschien ook waar het precies niet goed ging?
Of inmiddels al opgelost en gelukt?
Surfroy01 schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:32:
Herkenbaar.
Had dit ook in het begin, wel in de gelukkige omstandigheid dat ik een garage heb, sinds ik dit weet gaat er altijd wel een raam open van de wagen als ik 'em in de garage heb gezet.
Bushie schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:37:

Sowieso zit er daar ergens iets niet helemaal goed, heel soms spuit ik 'em wel eens af bij het tankstation,
als ik dan thuiskom om de wagen verder te wassen en ik open de achterklep..... echt zeikesnat langs die randen enzo. Een paar druppels, of wat nattigheid ok, maar Niagara Falls is er niets bij so to speak.
guidoscm schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:22:
Ik heb een stripje op de kofferbak rand geplakt. Sindsdien minimale druppels in de kofferbak of mijn nek.
Hmm, misschien ook eens proberen, dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

De app laat het hier afweten, iemand nog problemen? Hij vernieuwd de gegevens van de auto niet. Voorverwarmen was mislukt daarnet en nu zie ik m'n laadbeurt aan een openbare paal ook niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Bij mij laat hij einde laad sessie niet zien sinds een week, kan wel met auto connecten. Maar dan krijg ik van mijn laadpaal bericht einde sessie en dan geeft de renault app nog oude % weer. In de auto zie je dat ie gewoon opgeladen is. Voorheen altijd netjes bericht na einde sessie wat het nieuwe % was in de renault app.

Ook krijg ik melding niet meer van nieuwe update in de app, de auto zelf kan geen nieuwe update vinden. Ach wat er niet in zit kun je ook niet missen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
BVice schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:14:
ik heb ook wel last van beslagen ruiten maar nu met een vochtvreter die ik 1 a 2 keer per week in de magnetron gooi is het al een stuk minder.

@Surfroy01 ik houd wel de paravan goed schoon van bladeren enz, dat wil nog wel eens verschil maken. Sowieso de auto schoon houden, en juist zo min mogelijk met doekjes etc. op de ramen.
Je zou eens op zoek kunnen gaan onder de matten en onder de kofferbak bekleding of je misschien ergens een kleine lekkage hebt?

De climate control op 'auto' maakt niet zoveel uit aangezien de Megane geen vochtsensor heeft en dus ook nooit de A/C aanzet als de buitentemperatuur onder de ingestelde binnentemperatuur ligt. Bij mijn vorige auto ging in de winter de A/C ook wel eens aan als het vochtgehalte in de auto te hoog werd, in de Megane moet je dit echt forceren. Zelfs in de voorruit-stand schakelt de A/C niet mee, wat best vreemd is...
1 a 2 keer per week die vochtvreter in de magno? Ik heb er 1 van de ANWB die zegt dat ze 4 maanden mee gaan....... alvoren in de magno te stoppen. Wordt aangeraden ze te wegen, kunnen ongeveer helft eigen gewicht droog aan vocht opnemen.

Ik houd mijn wagen ook schoon maar staat zelden tot nooit onder een boom, dus niet veel bladeren. Heb nog geen zin om tapijt los te gaan halen, knapt auto veelal niet van op.

Maar AC meet toch de temp, in de auto ongeacht de buitentemp? Zie niet wat de toegevoegde waarde is als de buiten temp onder de binnen temp ligt om dat te meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
Zjanzjak schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:40:
[...]

Weet je misschien ook waar het precies niet goed ging?
Of inmiddels al opgelost en gelukt?

[...]
Vanmorgen liep de update door, net vanuit kantoor weer naar huis gereden, kreeg geen melding dat update geslaagd was o.i.d., maar hij staat in de update geschiedenis nu met een groen vinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Ik heb een hele tijd niets gehad (21 april 2023),
7 december een "service update". Iemand enig idee wat dat precies voor update is geweest?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUCzRuR3AOKkyFz8d9uW2GtygEE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HPN4ARmttMIxw5jVnFxCmjK6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Bushie schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:22:
Ik heb een hele tijd niets gehad (21 april 2023),
7 december een "service update". Iemand enig idee wat dat precies voor update is geweest?
[Afbeelding]
Normaal wordt de service update door de dealer gedaan.
Je auto toen toevallig bij de dealer geweest voor onderhoud? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Nee hij is van 21 t/m 29 oktober bij de dealer geweest, update is OTA update geweest.
Wat ik ook niet snap dat de auto bijna 1,5 week bij de Renault dealer heeft gestaan met allerlei software mankementen, en dat er niet één update is geïnstalleerd in die tijd.

[ Voor 51% gewijzigd door Bushie op 11-12-2023 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Wat een neppers. Het vele vocht in de auto komt, doordat ze de rubberafsluitingen van portieren en achterklep aan de binnenzijde hebben geplaatst. Een strip plakken op de kofferbak rand maakt het alleen maar erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larsdedj
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-07 11:26
Zojuist de update Electromotor 1.1.0 gehad op de EV40 Techno. hoewel het volgens het display enkele dagen zou kunnen duren voordat ik de auto kon gebruiken was t binnen 30 minuten gepiept. Kon er overigens gewoon meer rijden :)

Heb wel handmatig op zoeken voor updates gedrukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Ik heb ‘m ook, wel vreemd want OpenR 2 en de rijhulpmiddelen update heb ik nog niet.
NB ik vermoed dat deze ‘elektromotor 1.1.0’ eigenlijk de Actis laadupdate is, maar dan in een FOTA jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Larsdedj schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:33:
Zojuist de update Electromotor 1.1.0 gehad op de EV40 Techno. hoewel het volgens het display enkele dagen zou kunnen duren voordat ik de auto kon gebruiken was t binnen 30 minuten gepiept. Kon er overigens gewoon meer rijden :)

Heb wel handmatig op zoeken voor updates gedrukt
Hier niks... Al zou die 'Actis laadupdate' wel door de garage geïnstalleerd moeten zijn in november. Maar er staat niks bij de updates. :/

Pff, in maart is m'n eerste jaarlijkse onderhoud. Zal er dan nog eens achter vragen.
De winterbanden heb ik trouwens geannuleerd. Ze wisten nog steeds niet wanneer Renault deze kon uitleveren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
IK had met beurt in September ook aan gegeven dat ik er 1 update 2 keer mislukt is en dan dus niet meer aangeboden wordt. Zouden ze naar kijken, vergeten te vragen of die geïnstalleerd is maar zie niets in geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 16:27
BVice schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:29:
Ik heb ‘m ook, wel vreemd want OpenR 2 en de rijhulpmiddelen update heb ik nog niet.
NB ik vermoed dat deze ‘elektromotor 1.1.0’ eigenlijk de Actis laadupdate is, maar dan in een FOTA jasje.
Er staat bij mij vrij weinig in de updates
Iemand die kan vertellen waar ik de huidige versie van rlink / elektromotor ed kan zien als je er nog geen update voor gehad hebt ?

Onderbuik gevoelens als 'dan heb je waarschijnlijk versie' vindt ik niet betrouwbaar.
Ik wil graag kunnen zien wat ik voor software versies heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27

Japie.G

Colour Classic

De laatst bekende versie van OpenRlink heeft security patch niveau Maart 2023 en heeft bij het connectiviteitsicoon (helemaal links bovenin je scherm) niet meer 2 pijltjes maar een driehoek icoontje.

Voor de overige updates en info kun je in je update historie kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Japie.G op 12-12-2023 11:29 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
Japie.G schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:29:
De laatst bekende versie van OpenRlink heeft security patch niveau Maart 2023 en heeft bij het connectiviteitsicoon (helemaal links bovenin je scherm) niet meer 2 pijltjes maar een driehoek icoontje.

Voor de overige updates en info kun je in je update historie kijken.
Ik heb geen idee wat ik me bij die twee pijltjes of het connectiviteitsicoon moet voorstellen.
Heeft er iemand een screen shot van voor en na de betreffende update ?

Bij de update historie staat geen info over openrlink of wat dan ook als je geen updates hebt gehad

Er staat bij update historie ook nauwelijks info als je wel updates hebt gehad.

Ik heb daar een update staan met de volgende inhoudsloze begeleidende tekst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8zVR2R5EkqlDpSx7T6jwHytDd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uR8zdocu5urZGMiJcewiMAbi.jpg?f=fotoalbum_large

Geen idee hoe ik daar de huidige versie van de diverse apps uit kan halen.

ps Als het betrefende icoontje op de foto staat, welke is het dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-07 23:49
Je hebt nog de pijltjes dus de oude versie van open r link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
Andres schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:47:
Je hebt nog de pijltjes dus de oude versie van open r link
Thanks, opa hier moet duidelijk een bril.
(na extreem inzoomen heb ik iets van een half pijltje naar beneden en een half pijltje omhoog kunnen zien)

Maar goed, er staat dus nergens een versie van de huidige apps die nog geen update hebben gehad.

En als je een update gehad hebt van een app kan het zijn dat je een versie ziet van een app, maar de bovenstaande foto laat zien dat dat ook zeer teleurstellend kan zijn.

En dan hoef je ook niet in de installed en system apps van android automotive te gaan zoeken, want daar staan ze niet tussen. (zou te makkelijk wezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
als het ware schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:01:

Thanks, opa hier moet duidelijk een bril.
(na extreem inzoomen heb ik iets van een half pijltje naar beneden en een half pijltje omhoog kunnen zien)
Voor de duidelijkheid, zie de plaatjes die Razer plaatste;
Razer schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:51:

Als je data icoon er uit ziet als op de volgende foto (icoon linksboven) heb je nog V1:
[Afbeelding]

Als je hier een driehoekje ziet staan boven het auto icoontje dan heb je V2.
[Afbeelding]
als het ware schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:01:

Maar goed, er staat dus nergens een versie van de huidige apps die nog geen update hebben gehad.
Inderdaad, zolang je geen updates hebt gehad is het erg lastig inschatten welke software je nu precies hebt.
Erg vervelend voor sommigen (mij zal het een complete biet zijn) maar het is, zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Is dat de 'grote' update die steeds in de app werd aangekondigd............ de kleur van de app is van zwart/wit in paars/rood/blauw verandert........en er staat nu in renault logo my ipv de R...... voor de rest zie ik geen andere functies in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mupENHpxfFyVXvRD19MoiCG1mzM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/msN79ARdSIiaz7eyjk1op2tR.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 15:44
Heeft iemand met een iPhone en Megane uitgevogeld waarom de opdracht voor hotspot niet meer werkt sinds iOS17? ik krijg dit niet meer aan de praat.

Wat het deed: Wanneer Carplay verbind -> zet hotspot aan (zodat je auto hiermee verbind) en omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
HenriL schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:27:
Heeft iemand met een iPhone en Megane uitgevogeld waarom de opdracht voor hotspot niet meer werkt sinds iOS17? ik krijg dit niet meer aan de praat.

Wat het deed: Wanneer Carplay verbind -> zet hotspot aan (zodat je auto hiermee verbind) en omgekeerd.
voor zover ik weet doet hij het bij mij nog gewoon maar ik zal het voor de zekerheid straks even checken. Ik heb dezelfde opdracht actief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

geen problemen hier met dezelfde automation en ios17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhuurne
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:59
Hier werkt dezelfde automation onder ios17 ook nog gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door bhuurne op 13-12-2023 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Surfroy01 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:22:
Is dat de 'grote' update die steeds in de app werd aangekondigd............ de kleur van de app is van zwart/wit in paars/rood/blauw verandert........en er staat nu in renault logo my ipv de R...... voor de rest zie ik geen andere functies in de app.

[Afbeelding]
Klopt, vooralsnog niets veranderd, dat schijnt te gebeuren als de Rlink update helemaal compleet is.
Meen me te herinneren dat ik het ergens op een Frans forum dan wel facebook-pagina heb gelezen,
meen me nog minder te herinneren wat die veranderingen dan waren. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reet Petite
  • Laatst online: 13-07 09:49
HenriL schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:27:

In je menu “Persoonlijke hotspot” ook “Maximaliseer comptabiliteit” aanzetten. Bij mij heeft ‘t gewerkt. Nu draait CarPlay en internetverbinding gelijktijdig. _/-\o_

Renault Megane E-Tech Optimum charge Iconic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 15:44
Reet Petite schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:33:
[...]

In je menu “Persoonlijke hotspot” ook “Maximaliseer comptabiliteit” aanzetten. Bij mij heeft ‘t gewerkt. Nu draait CarPlay en internetverbinding gelijktijdig. _/-\o_
Thanks ik ga dit proberen vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Zjanzjak schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:48:
[...]

Klopt, vooralsnog niets veranderd, dat schijnt te gebeuren als de Rlink update helemaal compleet is.
Meen me te herinneren dat ik het ergens op een Frans forum dan wel facebook-pagina heb gelezen,
meen me nog minder te herinneren wat die veranderingen dan waren. :P
Ach hij draait nog op de oude Rlink versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 14:49
JanAd schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:46:
De app laat het hier afweten, iemand nog problemen? Hij vernieuwd de gegevens van de auto niet. Voorverwarmen was mislukt daarnet en nu zie ik m'n laadbeurt aan een openbare paal ook niet. :/
Hij is toevallig niet met een update bezig op de achtergrond. Nadat de laatste elektromotor update was geïnstalleerd deed hij het weer bij mij. Daar de enkele dagen.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• Mjaa
  • Niet online
Komt er nog meer dan? Driestappenupdate met melding dat alles daarna voorlopig even niet zo fijn meer werkt. Dus succes dan maar is de gedachte bij Renault.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

jschoorl2 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 22:55:
[...]

Hij is toevallig niet met een update bezig op de achtergrond. Nadat de laatste elektromotor update was geïnstalleerd deed hij het weer bij mij. Daar de enkele dagen.
Ik krijg geen updates binnen voor de auto |:( . Wel voor de AAOS apps. Het leek puur aan de Renault app te liggen, de volgende dag werkte alles terug en de laadsessie staat er ook netjes tussen.

• BVice
ik heb weer het issue met de hotspot dat de auto geen stabiele verbinding heeft met de iphone hotspot. Hij 'knippert' steeds langs alle statussen die de Wifi kan hebben (IP adres controleren, verbinding maken, verbonden, etc. en dan weer opnieuw). 'maximaliseer compatibiliteit' heeft geen effect, sterker nog hij lijkt de hotspot dan nog moeilijker te vinden. Ik heb dit eerder gehad, heeft lang geduurd maar is vanzelf over gegaan. Nu helaas weer terug....

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik moet zeggen dat het met Android de laatste dagen ook niet zo vlot loopt. Ik ben zelfs het Orange abo al terug aan het overwegen omdat het zo hapert...

Edit: kan ook aan een recente Android update liggen natuurlijk. Vorige week heeft de Pixel een update uitgevoerd.

@deMercer De Darkmode bug was gelukkig maar eenmalig bij mij. Sindsdien werkt dat terug prima en ik heb in de 9 maanden met de auto die bug ook niet eerder gehad.

[ Voor 50% gewijzigd door JanAd op 14-12-2023 14:40 ]

• Reet Petite
gisteren openRlink 2.1.1 (had dus 2.1.0) binnengekregen. Dag eerder de update elektromotor 1.1.0. Lijkt er nu op dat updates binnenrollen... _/-\o_

• deMercer
  • Niet online
The Wizard schreef op maandag 11 december 2023 @ 08:59:
Er zit een bug in dark mode, soms blijft ie op licht staan. Heb al gemerkt als je van profiel wisselt als de auto nog niet gestart is, dat ie ook niet overschakelt naar dark mode.

Als je het onder het rijden hebt is er maar 1 oplossing en dat is stoppen, auto uit en weglopen van de auto (op slot), even wachten en dan weer verder gaan.
Na ongeveer een half uur werkt de dark mode weer. Wat ik geregeld zie, is dat de instelling voor automatische aanpassing van de helderheid van de schermen aan het omgevingslicht spontaan uit is gezet. Zet je dat dan weer aan, dan schuift de instelling na +- 1 seconde automagisch weer uit. Dat zie je dus gewoon gebeuren op het scherm, de slider schuift van aan naar uit.

Na ongeveer een half uur springen dan de schermen op maximale helderheid, om dan na 2 seconden op de juiste helderheid over te schakelen. Dan staat de instelling voor automatische aanpassing van de helderheid weer aan, en werkt ook weer zoals het hoort.
BVice schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:14:
De climate control ... nooit de A/C aanzet als de buitentemperatuur onder de ingestelde binnentemperatuur ligt.
Dit is niet waar - althans, onze Megane doet dit wel.

Gisteren zowel op de heen- als de terugweg gezien dat bij een buitentemperatuur van 18 graden en een ingestelde temperatuur van 20 graden de AC aanstond. Op de heenweg liep de temperatuur van 13 graden op naar 18, en de AC was eerst uit maar bij (in ieder geval) 18 graden stond 'ie aan. Op de terugweg bij een buitentemperatuur van nog steeds 18 graden stond de AC direct aan, en bij aankomst met een buitentemperatuur van 13 graden was de AC uit.

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-07 20:14
Reet Petite schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:04:
gisteren openRlink 2.1.1 (had dus 2.1.0) binnengekregen. Dag eerder de update elektromotor 1.1.0. Lijkt er nu op dat updates binnenrollen... _/-\o_
Same here! Een auto van januari 2023, en de eerste updates komen binnen.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

jeanpaulh schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:14:
[...]

release notes? En zit er een nieuwe release van het security level in?

[ Voor 11% gewijzigd door Japie.G op 14-12-2023 14:18 ]

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

jeanpaulh schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:14:
[...]

Krijgen jullie eerst een melding in de App of gewoon een melding in de auto zelf? Of dagelijks manueel zoeken? :P

• Reet Petite
Krijgen jullie eerst een melding in de App of gewoon een melding in de auto zelf? Of dagelijks manueel zoeken? :P
[/quote]

de melding in de app spreekt van een update "binnenkort" naar 2.1.2 maar heeft dus geen "ink" :*) met het openR-link systeem in de auto... toevallig dat ik even manueel in de auto zocht vond ie de 2.1.1 en installeerde 'm. Ben dus benieuwd of er echt een 2.1.2 "binnenkort" loskomt...

• Surfroy01
Die update in de app heeft bij mij geresulteerd in een gekleurde app symbool ipv zwart wit :? melding is nu ook weg.

Anyhow ik rij nog steeds met de eerste versie Rlink............ sinds September '22.

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:30
Sorry voor het 'inbreken' maar ik mag binnenkort een nieuwe auto kiezen en de nieuwe Scenic staat, nu de prijzen bekend zijn geworden, hoog op het lijstje (naast bijv. de Nissan Ariya 87kWh).

Nu was ik heel erg benieuwd wat jullie ervaring is met het besturingssysteem, daar deze bij de Megane voor een groot deel hetzelfde lijkt.
Met name snelheid van schakelen tussen 'apps', navigatie en bijvoorbeeld de verbinding draadloos met een iphone. Loopt dit vlekkeloos?
Dat zijn voor mij echt punten waar ik me aan kan irriteren in een auto namelijk (heb hiervoor een poos een iX1 gehad maar door switchen van werk mag ik een nieuwe kiezen, de iX1 laat ik mede daarom nu links liggen).

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Sincere1983 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:11:
Sorry voor het 'inbreken' maar ik mag binnenkort een nieuwe auto kiezen en de nieuwe Scenic staat, nu de prijzen bekend zijn geworden, hoog op het lijstje (naast bijv. de Nissan Ariya 87kWh).

Nu was ik heel erg benieuwd wat jullie ervaring is met het besturingssysteem, daar deze bij de Megane voor een groot deel hetzelfde lijkt.
Met name snelheid van schakelen tussen 'apps', navigatie en bijvoorbeeld de verbinding draadloos met een iphone. Loopt dit vlekkeloos?
Dat zijn voor mij echt punten waar ik me aan kan irriteren in een auto namelijk (heb hiervoor een poos een iX1 gehad maar door switchen van werk mag ik een nieuwe kiezen, de iX1 laat ik mede daarom nu links liggen).
Op wat kleine probleempjes na (toevallig de voorbije week) ben ik wel heel tevreden over Android Automotive. Renault lijkt ook wat wakker geschoten te zijn qua uitrollen van updates.
Bij mij staat Android Auto uitgeschakeld en ik 'werk' met de apps rechtstreeks in AAOS zelf.
Het dashboard blijft gewoon ronduit prachtig en het werkt heel soepel. _/-\o_

• Surfroy01
Hmmm over verbinden met mijn iPhone.......... ik denk dat ik 3-4 van de 10 keer de bleutooth in het systeem moet resetten zodat ie verbind. De andere 5 keren gaan vanzelf. En er is geen regelmaat in te ontdekken. Bijvoorbeeld even uit de auto gestapt om bv boodschap snel te doen, 2 minuten later verbind ie niet zonder reset. Maar andere keren loop ik langs de auto en begint ineens de podcast in auto al voor ik de deur open heb kunnen doen.

• Reet Petite
Surfroy01 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:24:
Hmmm over verbinden met mijn iPhone.......... ik denk dat ik 3-4 van de 10 keer de bleutooth in het systeem moet resetten zodat ie verbind. De andere 5 keren gaan vanzelf. En er is geen regelmaat in te ontdekken. Bijvoorbeeld even uit de auto gestapt om bv boodschap snel te doen, 2 minuten later verbind ie niet zonder reset. Maar andere keren loop ik langs de auto en begint ineens de podcast in auto al voor ik de deur open heb kunnen doen.
ik had dat eerst ook, tot ik dus die comptabiliteitsmodus aanklikte en sindsdien....top!! Ik weet niet of het type iPhone er iets mee te maken heeft, ik heb een 15 pro max... :*)

• helric66
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08-08-2024
Megane en Android Automotive werkt bij mij feilloos, nog nooit problemen gehad met het systeem en iPhone verbinding ook perfect, draadloos opladen geen enkel probleem. Ik ben wellicht wat minder kritisch dan een aantal hier, ik voel mij verwend t.o.v. de Citroën C5 Aircross die ik hiervoor had. Stoelen zijn prima van de Megane maar Citroën was nog wel niveautje hoger.

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-07 23:19
Stap ik mijn auto in en zie ik 3Dgebouwen in google Maps, zo opeens :D

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-07 21:00
TaxiGilbert schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:48:
Stap ik mijn auto in en zie ik 3Dgebouwen in google Maps, zo opeens :D
Yup, dit rollen ze uit. Dit heb ik sinds een week of 2.

Tot mijn verbazing zorgt het ook niet voor lag; daar was ik nog een beetje bang voor.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Vandaag weer de door mij gewraakte elektromotor V2 update aangeboden gekregen, wederom blijft deze hangen op stap2/3. Zal over een paar dagen wel weer een full reset worden ben ik bang. Vreselijk irritant!

• als het ware
Sincere1983 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:11:

Toen ik de auto net had, wilde mijn android 13 mobo niet fatsoenlijk verbinden, maar sinds in de android automotive(de computer in de auto) de android auto app een update heeft gehad loopt alles prima.

Mocht je een toestel met meerdere sims hebben, daar kan android auto niet zo best mee overweg.
Verder niets op aan te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:30
Bedankt voor de reacties, geeft vertrouwen in ieder geval.
Benieuwd wanneer de scenic in de athlon configurator staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Japie.G schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:33:
Vandaag weer de door mij gewraakte elektromotor V2 update aangeboden gekregen, wederom blijft deze hangen op stap2/3. Zal over een paar dagen wel weer een full reset worden ben ik bang. Vreselijk irritant!
hoe bedoel je hangen? Moet je niet meer geduld hebben? Bij sommige updates duurde het bij mij ook wel eens een kwartier voordat je uberhaupt iets van voortgang zag in het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

BVice schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:32:
[...]

hoe bedoel je hangen? Moet je niet meer geduld hebben? Bij sommige updates duurde het bij mij ook wel eens een kwartier voordat je uberhaupt iets van voortgang zag in het scherm...
Was t maar een kwartier🤪 heb het de vorige keer 1,5week aangezien..

Heb vanmorgen de wagen maar weer volledig gereset. Weg update weer..

[ Voor 10% gewijzigd door Japie.G op 15-12-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Japie.G schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 12:06:
[...]

Was t maar een kwartier🤪 heb het de vorige keer 1,5week aangezien..

Heb vanmorgen de wagen maar weer volledig gereset. Weg update weer..
de auto moet aanstaan he, dus je voert de update uit en moet dan zorgen dat de auto een tijd aan blijft. Ik neem aan dat je de vorige keer niet 1,5 week de auto hebt aan laten staan? Wat ik wel eens doe is de update accepteren op de oprit en dan gewoon binnen gaan werken, na een uurtje ga ik weer buiten kijken dan is hij er wel door.
En ja de auto staat gewoon aan in die tijd. Soms doe ik het tijdens het rijden. In de praktijk duurt het 15-30 minuten (AANEENGESLOTEN! dus niet tussendoor stoppen) en daarna nog die stap dat de auto even uit moet.

[ Voor 28% gewijzigd door BVice op 15-12-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:44
Die update bestaat uit 4 stappen.
Je gaat rijden en accepteert de update. Die gaat dan downloaden, uitpakken en verifiëren.
Als die drie klaar zijn komt de vierde.
Die vraag komt als je de auto parkeert. Die stap doet de installatie en daarbij kan je gewoon weglopen en de auto uitzetten en op slot.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
exact maar als je tijdens die eerste 3 stappen de auto telkens uitzet dan kan ik me voorstellen dat hij niet steeds weer verder gaat en daarom vastloopt. Dus zorg dat die eerste 3 stappen gewoon aan een stuk door worden uitgevoerd, danwel tijdens het rijden, danwel tijdens het stilstaan, als je de auto maar aan laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Allemaal gedaan uiteraard. Heb in die 1,5 week elke dag woon werk ritten van 1,5uur gemaakt. Das allemaal het probleem niet. Andere updates allemaal wel goed gelukt. Het gaat om deze specifieke.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MFRH5CtsHG4EzIyyEkLcHETy90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dT0k3XzMf6XzpVC1SR8KahzU.jpg?f=fotoalbum_large

Dit ziet er niet normaal uit toch🤪 Dit was vorige keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-S1gyI8vJUqiJ04MG22Bsq_P-xA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8v5CeAkY7x2cIJ4Cv0GptYe.jpg?f=fotoalbum_large
Zo lijkt t nog normaal, maar niet als dit weken blijft staan. Aan, uit, kort, lang etc… niets.. dan doe je een infotainment reboot en krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vF1NkI-fK0Gr9AafuvB5TuA4J4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RDRsT6GbqPcigNT3XaE0OBR4.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens zit er niets anders op dan een full reset doen omdat dat de enige manier is om de fota partitie te formatteren en dus van die hangende update af te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSFG5R_Q9DeBkxzhC5lHndNTD7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7OAmfJLCQk0c3dp87TX4MfCs.jpg?f=fotoalbum_large

En dan kan ik weer wachten tot renault die update weer een keer pusht. Geeeeeeeeeen idee wanneer dat dan weer zal zijn. Dat vind ik echt het aller vervelendste van alles. Totaal geen invloed op het downloaden van die updates.

[ Voor 58% gewijzigd door Japie.G op 15-12-2023 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-07 08:30
Japie.G schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:09:
Allemaal gedaan uiteraard. Heb in die 1,5 week elke dag woon werk ritten van 1,5uur gemaakt. Das allemaal het probleem niet. Andere updates allemaal wel goed gelukt. Het gaat om deze specifieke.

[Afbeelding]

Dit ziet er niet normaal uit toch🤪 Dit was vorige keer.

[Afbeelding]
Zo lijkt t nog normaal, maar niet als dit weken blijft staan. Aan, uit, kort, lang etc… niets.. dan doe je een infotainment reboot en krijg je dit:

[Afbeelding]

Vervolgens zit er niets anders op dan een full reset doen omdat dat de enige manier is om de fota partitie te formatteren en dus van die hangende update af te komen.

[Afbeelding]

En dan kan ik weer wachten tot renault die update weer een keer pusht. Geeeeeeeeeen idee wanneer dat dan weer zal zijn. Dat vind ik echt het aller vervelendste van alles. Totaal geen invloed op het downloaden van die updates.
Ik had dezelfde soort problemen (updates die altijd mislukte) maar nadat dealer bij jaarlijkse beurt een update van het OTA systeem heeft geïnstalleerd geen mislukking meer gehad. Helaas heeft dat geen invloed gehad op de willekeur van het aanbieden van de updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

PWS-Megane schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:44:
[...]

Ik had dezelfde soort problemen (updates die altijd mislukte) maar nadat dealer bij jaarlijkse beurt een update van het OTA systeem heeft geïnstalleerd geen mislukking meer gehad. Helaas heeft dat geen invloed gehad op de willekeur van het aanbieden van de updates
Ah! Ik had juist de hypothese dat het mislukken van deze update juist te maken had met door de dealer geinstalleerde computerupdate. Deze V2 elektromotor update is al een hele oude. Wellicht is de installatie niet meer compatible met de huisige software stand van de interne computers. Zoiets.. je gaat maar van alles bedenken zonder de echte info te hebben🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Jullie krijgen tenminste updates binnen 8)7

Zijn er hier Belgen die al iets hebben binnen gekregen? Mss is het per regio oid dat ze uitrollen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
als het ware schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:18:
Toen ik de auto net had, wilde mijn android 13 mobo niet fatsoenlijk verbinden, maar sinds in de android automotive(de computer in de auto) de android auto app een update heeft gehad loopt alles prima.
Klopt inderdaad, ik heb de laatste tijd ook geen verbindingsproblemen meer met mijn Android telefoon.
Mocht je een toestel met meerdere sims hebben, daar kan android auto niet zo best mee overweg.
Verder niets op aan te merken.
Tegen wat voor problemen loop je aan? Zelf heb ik ook dual SIM telefoon, maar tot op heden daar nog geen problemen mee ervaren.
Pagina: 1 ... 62 ... 96 Laatste