Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 60 ... 94 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-05 19:15

Sr_Ogel

Klop klop klop

JanAd schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:44:
Ik heb die optie heel bewust laten vallen, ik gebruik CC werkelijk nooit. Ik stel enkel de ‘limiter’ regelmatig in… Zelfs al zat ACC er standaard in, zou ik het wss nog niet gebruiken.
Hier dezelfde mening. Kan helaas geen oordeel geven over de acc van de Megane. Maar de eerste ACC die goed omgaat met de ochtendspits A28 Zwolle Utrecht moet ik nog meemaken.

Als ik kijk naar de afstanddetectie in de Megane die bij 2 sec afstand pas groen wordt wat in de praktijk een mega afstand is, gok ik dat de Megane ook te veel afstand houdt. Maar dat is voor mij nog niet de vervelendste eigenschap van ACC. Het anticiperen op vrachtwagens. De meeste ACC is zich alleen bewust van de auto voor zich en niet dat er nog een volledige vrije rijstrook er naast ligt. De ACC remt veel te vroeg af.

Toegegeven op een 1x2 gebiedsontsluitingsweg is ACC wel prettig, maar daarop rijd ik vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:50

JanAd

Wind’s howling

vayshen schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:00:
[...]

En dat is helemaal prima. Maar al zou iemand nooit ACC gebruiken, is er dan wel een radar die meekijkt als het erop zit. Shit happens, en die kan ervoor zorgen dat de auto eerder begint met remmen in een noodsituatie.
En voor een (potentieel) ongeluk is dat fijn voor zowel jezelf als de anderen op de weg <3
Dat systeem zit er wel in dacht ik, los van de ACC. Ik heb toch al een paar keer fel rode waarschuwingen gekregen toen de auto dacht dat ik ging botsen. (Gelukkig in beide gevallen een foutieve melding).
Dus ik vermoed dat de auto effectief ingrijpt als het nodig is door een noodstop uit te voeren.
Nog niet getest natuurlijk.

Zoals iemand hier al aanhaalde, mijn Techno heeft alle technologie voor ACC aanboord, ik heb alleen niet betaald voor de software en het knopje op het stuur. :+

Edit: ik doe ook te weinig wegen waarop CC of ACC handig kan zijn. Ik rij bijna altijd op secundaire wegen of op drukke stukken snelweg.

Over de digitale achteruitkijkspiegel ben ik ook heel tevreden :)

[ Voor 9% gewijzigd door JanAd op 27-11-2023 06:36 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• als het ware
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 19:05
tim79 schreef op zondag 26 november 2023 @ 00:46:
[...]

Dit is de exacte reactie van de dealer:

" Klopt anno prijslijst 6 September 2023 hoort het bij de standaard uitvoering.

Volgens de prijslijst van 2022 had de optie Pack Advanced Drive Assist bij besteld moeten worden. "

/ dit mijn eerste niet duitse auto en ondanks dat de auto verder prima functioneert is de aflevering en after sales niet bepaald soepel tot nu toe.
8)7
Ik heb tot nu toe vrij goede ervaring met de dealer, alleen de support van Renault op de software van de computer (android automotive updates) laat te wensen over.

Mijn auto werd ook niet conform de bestelling geleverd, er zat stoel en stuurverwarming in.
Die had ik niet besteld, maar aangezien ik ze niet hoefde te betalen ben ik er best blij mee. ( dat was toch echt een pack winter dat ik er gratis bij kreeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 15:44
als het ware schreef op maandag 27 november 2023 @ 07:18:
[...]

Ik heb tot nu toe vrij goede ervaring met de dealer, alleen de support van Renault op de software van de computer (android automotive updates) laat te wensen over.

Mijn auto werd ook niet conform de bestelling geleverd, er zat stoel en stuurverwarming in.
Die had ik niet besteld, maar aangezien ik ze niet hoefde te betalen ben ik er best blij mee. ( dat was toch echt een pack winter dat ik er gratis bij kreeg)
Same, auto’s besteld begin 2023 hadden deze optie standaard ipv ACC. Nu is ACC en Warmtepomp standard en het winterpack een optie. Toen ik de auto kreeg heb ik prijslijst nov. 2022 en sept 2023 vergeleken, pas toen wist ik dit. Het was niet bekend vanuit de leasemaatschappij, aangezien het een productie slot was.

Ik mis ACC ook geen seconde op de snelweg, zelf anticiperen rijd veel relaxer dan het ingrijpen van ACC bij invoegend verkeer. Maar dat is subjectief valt te lezen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door HenriL op 27-11-2023 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:29
@JanAd, auto grijpt niet in als je het rode vlak 'remmen' op je dashboard krijgt. Het is alleen een waarschuwing en je zal dus zelf moeten remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:44
Zoveel mensen zoveel wensen, ik vind de ACC ook een verschrikking, en die digitale binnenspiegel vind ik ook maar vermoeiend, gebruik deze alleen als het zicht naar achter is geblokkeerd. Inmiddels rij ik al een week in een Renault Clio E-tech Alpine, aangezien de Mégane een tijdje in de werkplaats staat (iets met computers/modules vervangen).
Met die Clio laat Renault gelukkig zien dat ze wel in staat zijn om fatsoenlijke auto's te bouwen, wat een genot om in te rijden in vergelijking met de Mégane E-tech, ik zou 'm zo ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 14:26
Wat bevalt je beter aan de clio dan aan de megane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
Inderdaad, zoveel mensen zoveel wensen. Wij hebben beide auto's voor de deur staan en ben toch altijd weer blij als ik in de Megane rijd, niets ten nadele van de Clio maar vind het elektronische en interieur toch veel fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik kom ook van een Clio en zou toch echt niet terug willen gaan naar dat model (versie 5)
Maar ik denk dat @Bushie de nieuwste uitvoering bedoeld. Die is idd echt wel knap.
Moest daar een elektrische versie van komen, zou ik op termijn wel wisselen. Maar zolang er benzine in moet ga ik niet terug naar de Clio ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bushie
goofer_nieuw schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:52:
Wat bevalt je beter aan de clio dan aan de megane?
Bedieningsgemak door alle fysieke knoppen (op de tast stuur- en stoelverwarimg aanzetten), achterklep heeft een openingsknop die je met de ogen dicht kan vinden, keyless entry werk veel beter dan op (mijn) Megane. Kofferbak is minimaal net zo groot als in de Mégane maar veel toegankelijker. Stoelen zijn veel beter. Passagiers kunnen achterin normaal hun voeten onder de stoelen schuiven. Auto heeft tot nu toe nog geen software-bug getoond. "Normale" ruitensproeiers die op de ruit sproeien zoals het hoort.
Fysieke/mechanische "pook" voor de automatische versnellingsbak, die als ik 'm in de "D" zet, ook echt in de "D" staat, en niet zoals bij de Mégane nogal eens een "identiteitscrisis" heeft bij het bedienen.
Verder heeft de Clio nagenoeg geen onderstuur, terwijl voorkant van de Mégane alle kanten opschuift, met name in het huidige herfstweer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0U4RV8qIfAui-Ek_cPAx7AKkTg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zIxkDzXeH8hg3L7TUBP1Yb5h.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Bushie op 27-11-2023 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Maar wel nog met de 'oude' layout als dashboard... Jammer dat ze dat niet hebben aangepast zoals bij de Megane, Espace ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59

Japie.G

Colour Classic

Zo hee, ik heb als leenauto ook zo'n Clio gehad maar ik was heeeeeeeeel blij met de megane daarna weer :-) (heb ook genoeg negatieve punten over de megane hoor ;-). Stoelen en ruimte achterin geef ik je zeker gelijk in.

[ Voor 35% gewijzigd door Japie.G op 27-11-2023 09:49 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bushie
Japie.G schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:46:
Zo hee, ik heb als leenauto ook zo'n Clio gehad maar ik was heeeeeeeeel blij met de megane daarna weer :-) (heb ook genoeg negatieve punten over de megane hoor ;-) )
Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel wensen. Ik heb de dealer aangegeven dat ze zolang over de reparatie mochten doen als ze zelf willen, een jaar of 4 vind ik geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Bushie schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:49:
[...]

Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel wensen. Ik heb de dealer aangegeven dat ze zolang over de reparatie mochten doen als ze zelf willen, een jaar of 4 vind ik geen probleem ;)
Als ik die dealer was had ik dat aangegrepen om een mooie deal met je te sluiten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
App werkte voor de zoveelste keer half. Cache legen en dan gaatie weer. Ik weet niet wat ze aan het rotzooien zijn met die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Hebben jullie ook niet als je aan die hendel trekt achter het stuur om in zijn voor of achteruit te zetten, dat al die andere hendels een beetje mee bewegen. Het lijkt allemaal een beetje los te zitten bij de Megane net als de voorremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-05 15:43
Mjaa schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:00:
Hebben jullie ook niet als je aan die hendel trekt achter het stuur om in zijn voor of achteruit te zetten, dat al die andere hendels een beetje mee bewegen. Het lijkt allemaal een beetje los te zitten bij de Megane net als de voorremmen.
Exact hetzelfde. Is een 'eigenschap' van de Megane. Ook de remmen idd, wiegen en piepende veren bij remmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Vroeger kon je met je hele hand zo’n versnellingspook vastpakken. Nu moet je het doen met twee vingers. Dat zal wel om de teerheid van de Franse wagen te benadrukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-05 15:02
Geen ACC zou voor mij ook een dealbreaker zijn. Juist enorm geschikt voor de drukke spits op de snelwegen. Maar soms inderdaad heel kort uitzetten als je wat verder wil anticiperen dan het systeem zelf doet.
Ik rij vaak met kennissen etc mee die geen cruise control gebruiken en erger me kapot als iemand geen snelheid kan vasthouden. Of wel CC gebruiken maar wel eeuwige inhaaldrang hebben ('er rijdt iets voor me wat 2 km/u langzamer gaat dan mijn CC staat ingesteld dus ik moet diegene inhalen').
ACC zorgt voor veel relaxter rijgedrag.

Ik merk wel dat achterliggers heel zenuwachtig worden als je iets meer afstand houdt (of eigenlijk: als je gewoon een veilige en comfortabele afstand aanhoudt, dus gewoon de kortste afstand in de megane). Laatst ben ik daardoor rechts ingehaald, met een ongeluk tot gevolg (ACC anticipeert op voorliggers, niet op mensen die vanaf rechts naast je invoegen op de plek waar jij rijdt ;) ). 3k schade die 100% op de tegenpartij is verhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik zou hem dan maar snel uitzetten, want er komen steeds meer van die zotten op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Mjaa schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:24:
Ik zou hem dan maar snel uitzetten, want er komen steeds meer van die zotten op de weg.
ik ben er van overtuigd dat oplossingen als ACC de weg een heel stuk veiliger maken, dus degenen die niet kunnen omgaan met afstand houden zijn degenen die mogen aanpassen :) die leren het vanzelf na de zoveelste kop-staart botsing waarbij de achterste ook gewoon mag betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ja en dat andere dingetje over moeilijk snelheid houden is een kenmerk van EV. Bij een brandstof auto kan je namelijk ook horen of je harder of zachter gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Mjaa schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:31:
Ja en dat andere dingetje over moeilijk snelheid houden is een kenmerk van EV. Bij een brandstof auto kan je namelijk ook horen of je harder of zachter gaat.
dit is onjuist, bij snelheden boven de +/- 80 km/u hoor je voornamelijk windgeruis en afrolgeluiden en kan een premium brandstofauto zomaar stiller zijn dan een Megane E Tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik zou er niet zo pertinent zeker van zijn, omdat ik er zelf ook last van heb. Als ik zo om me heen op de snelweg naar lelijke gebouwen kijk, bespeur ik dat ik zomaar vijf kilometer per uur sneller ben ga rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:00
Deze hele nette deal is hier volgens mij nog niet gedeeld: https://autoleasecollecti...ault-megane-e-tech-techno

Techno editie vanaf 457€ (ex subsidie) / 60mnd / 5000km (normaal €609)

[ Voor 7% gewijzigd door new_born89 op 27-11-2023 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
De link werkt niet meer.
Maar 457 euro per maand om 416 kilometer te mogen rijden. Dat is 1x laden. Voor 457 euro. En dat 60 maanden lang, elke maand 1 laadbeurt mogen doen en 457 euro aftikken. Wat een grap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
new_born89 schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:01:
Deze hele nette deal is hier volgens mij nog niet gedeeld: https://autoleasecollecti...ault-megane-e-tech-techno

Techno editie vanaf 457€ (ex subsidie) / 60mnd / 5000km (normaal €609)
5000km per jaar kan op de fiets, beetje zonde om daar een auto voor te leasen.
Zonde voor je portemonnee als qua duurzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:00
Uiteraard kan je ook voor 10/15/20k km kiezen, nog steeds voordeliger tov de concurrentie….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-05 12:01
Centauriprime schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:38:
[...]

Zover mij bekend doet acc niet aan noodremmen. Dat is het Autonomous Emergency Braking System (AEB).
Een ander systeem.
Dat klopt. Maar ik weet niet of een auto zonder ACC ook zonder radar gebouwd wordt en dus AEB of niet heeft of alleen met de voorruitcamera, indien aanwezig, werkt. Sorry, was ik niet duidelijk over.

iig We gaan het merken over een paar jaar. Hopelijk na verloop van tijd minder kop staart botsingen dankzij die verplichting.

Ben trouwens erg blij dat de Megane nog zonder al die recente piepjes is die ook volgens de regels moeten mbt max snelheid. Of die van ons dan. Zou me niet verbazen als dat ertoe leidt auto's van 2022/2023 net ietsje meer waard zijn dan 2024 waar dat kennelijk op moet zitten xD

ff Iets anders: Ik merk steeds meer kleine veranderingen post OpenR Link 2.1.0 update. Nu wordt mijn muziek van Spotify geregeld gepauzeerd om de verkeers nieuws van een radiozender te laten horen. Moet binnenkort eens in de instellingen gaan neuzen.
En rotondes worden anders aangegeven in het dashboard: Cirkel met pijl voor de afslag en een getalletje in het midden voor de hoeveelste afslag. Erg welkom in ons rotondeland!

Geen idee of dit echt nieuw is maar ik had dus hiervoor nooit een update aan OpenR Link gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb geen ACC maar zeker wel een radar, hij geeft de afstand tot de voorligger in seconden keurig weer.
tim79 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 13:17:
[...]

Zeker een techno versie? De dealer vertelde mij dat deze versie vanaf september 2023 pas adaptive cruise control heeft. Mijn techno is dus van voor september en heeft ook de knopjes op het stuur niet.. beetje jammer want de auto is in november geleverd.
De afstand regelaar staat wel in het menu inderdaad maar dat is volgens mij voor de afstandswaarschuwing die wel op de techno voor september zit.
Yup en hij is van tromgeroffel, augustus. Net pech ghehe. Jammer dat ze het niet gewoon activeren, het kan vermoedelijk gewoon.

[ Voor 75% gewijzigd door neographikal op 27-11-2023 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 07:41
Ik heb eveneens geen ACC maar wel 1x een rem ingreep mogen meemaken. In een "rijdende" file die ineens op de rem ging greep de Megane een fractie eerder in dan ik zelf reageerde. Zonder ingreep was ik overigens ook op tijd geweest maar het werkt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-05 22:13
Gebruikt de ACC ook niet een camera naast radar? Ik weet niet of je die hebt aan de voorkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:14
(jarig!)
Nog steeds zeer tevreden en inruilen ga ik denk ik pas doen over 4 a 5 jaar (tenzij zeer mooie deal eerder) maar nee, daar zie ik mij de Megane later dan niet voor inruilen;

https://www.autocar.co.uk...B-49ph_EInQIItdxQCAiFmXLI

Vind het net een Peugeot aan de voorkant.

Tegen die tijd zullen we denk ik ook niet zo veel ruimte meer nodig hebben dus kan het ook een stukje kleiner.
Renault 5 en Fisker Pear zijn, voor mij, dan mogelijke opties.
Net als de Megane vind ik dat mooie wagens, en daar baseer ik altijd de koop op. ;)

Maar goed, offtopic, on topic;
Lees op wat Engelse en Franse fora/facebook-groepen dat de ramen ongemerkt geopend zijn wat bij sommigen resulteerden dat ze een aqaurium aantroffen...
Uiteraard weten we dat het komt omdat het knopje op de key-fob een poosje ingedrukt wordt maar lijkt wel of het tijdens deze natte periode ineens wat meer voorkomt.
Of meer een geval dat het nu wat duidelijker is omdat de boel zeiknat wordt?

Zelf nog niet meegemaakt en ben er ook ietwat alert op, buiten dat, auto staat bijna altijd in de garage (thuis of op kantoor) maar hier personen die er laatst toch ook last van hadden?
Raam dan wel ramen geopend aantreffen bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19:53
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Zjanzjak schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:42:
Nog steeds zeer tevreden en inruilen ga ik denk ik pas doen over 4 a 5 jaar (tenzij zeer mooie deal eerder) maar nee, daar zie ik mij de Megane later dan niet voor inruilen;

https://www.autocar.co.uk...B-49ph_EInQIItdxQCAiFmXLI

Vind het net een Peugeot aan de voorkant.

Tegen die tijd zullen we denk ik ook niet zo veel ruimte meer nodig hebben dus kan het ook een stukje kleiner.
Renault 5 en Fisker Pear zijn, voor mij, dan mogelijke opties.
Net als de Megane vind ik dat mooie wagens, en daar baseer ik altijd de koop op. ;)
Ik heb deze foto hier al eens gepost, je ziet dat dezelfde designer eraan gewerkt heeft.

Ik ga persoonlijk ook zeker nog 4 jaar wachten en dan zal het opnieuw een Megane worden of een model kleiner (zeker niet groter zoals de Scenic). Hoewel de R5 mij totaal niet aanspreekt. Ik zit meer te wachten op een elektrische Clio.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6RXJA16hIDX95PULKG_If7NSX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WgKeJuSSRc33OvCZLThSvfpq.jpg?f=fotoalbum_large

En ik heb het even opgezocht:
Actief noodremhulpsysteem AEBS met voetgangersdetectie
Is standaard bij de Techno - staat bij de specs van je auto bij My Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46
Lees dat mensen met een iPhone de app kunnen updaten en daarna ook het accu percentage grens voor laden via de app kunnen instellen.

Deze optie is overigens alleen beschikbaar voor mensen met OpenRLink 2.1.0. Dus voor mij zelf zal dat nog wel ff duren....

(En het app icon is aangepast)

[ Voor 6% gewijzigd door Razer op 28-11-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Ik heb 2.1.2 en zit as we speak die functie te zoeken. Maar ik vind hem niet hoor! Zeker alleen voor mensen met de nieuwere AAOS versies. (niet de megane dus...). Als ik er overheen kijk... wie vertelt me waar ik moet zoeken. Die functie is namelijk welkom hier.

[ Voor 23% gewijzigd door Japie.G op 28-11-2023 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesst
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-12-2024
Zjanzjak schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:42:

Maar goed, offtopic, on topic;
Lees op wat Engelse en Franse fora/facebook-groepen dat de ramen ongemerkt geopend zijn wat bij sommigen resulteerden dat ze een aqaurium aantroffen...
Uiteraard weten we dat het komt omdat het knopje op de key-fob een poosje ingedrukt wordt maar lijkt wel of het tijdens deze natte periode ineens wat meer voorkomt.
Of meer een geval dat het nu wat duidelijker is omdat de boel zeiknat wordt?

Zelf nog niet meegemaakt en ben er ook ietwat alert op, buiten dat, auto staat bijna altijd in de garage (thuis of op kantoor) maar hier personen die er laatst toch ook last van hadden?
Raam dan wel ramen geopend aantreffen bedoel ik dan.
Ik heb wel al een paar keer gemerkt dat het raam openstond, gelukkig nog geen aquarium aangetroffen. Ik heb altijd gedacht dat dit komt door de voor mij niet logische plek van de raambediening. Dat bij het uitstappen per ongeluk langs het knopje wordt gegaan. 8)7

Resultaat: regelmatige check tijdens het rijden dat de vier ramen omhoog staan. Ik controleer het dan nog extra voor het uitstappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Japie.G schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:09:
Ik heb 2.1.2 en zit as we speak die functie te zoeken. Maar ik vind hem niet hoor! Zeker alleen voor mensen met de nieuwere AAOS versies. (niet de megane dus...). Als ik er overheen kijk... wie vertelt me waar ik moet zoeken. Die functie is namelijk welkom hier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiLUTZxhIDo1g_SU_U6qCAFp2hY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3JSd31UvCMFgs9Ih5loESbMp.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht pas als de recente patches nog worden uitgebracht? OpenRLink 2 bestaat namelijk uit 3 patches als ik het goed gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 16:33
Doe dat via de mobilizesmart charge app. Werkt prima daarmee.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Centauriprime schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:24:
Doe dat via de mobilizesmart charge app. Werkt prima daarmee.
Kun jij je maximale laadniveau via die app aanpassen van bijvoorbeeld 80% naar 100%?
Volgens mij kon dat tot op heden alleen via de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Nog even een geintje met mijn Megane.

Sinds vorige week (de 19e, om precies te zijn) heb ik geen verbinding meer met de auto via de app. Prima, ga hem toch inleveren. Maar ik heb ingesteld dat de auto op zaterdagochtend om 8.55 uur op moet warmen.

Fabrieksinstellingen herstellen verwijderd dat wel, toch? Niet dus. Fabrieksinstellingen hersteld, auto geeft nog steeds aan dat deze instelling nog steeds actief is.
Nu kun je in de instellingen handmatig de planning aanpassen. Dus daar gekeken: inderdaad, er staat een programma voor zaterdagochtend 8.55 uur. Dus die verwijderd en het is opgelost, toch?

Nope. Als ik nu instap geeft de auto nog steeds aan dat er een programma is voor zaterdagochtend 8.55 uur.

Ik ga hem donderdag inleveren. Nog een keer de fabrieksinstellingen terugzetten, maar als dat het niet is mag de leasemaatschappij/garage er iets van vinden. :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Razer schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:34:
[...]

Kun jij je maximale laadniveau via die app aanpassen van bijvoorbeeld 80% naar 100%?
Volgens mij kon dat tot op heden alleen via de auto zelf.
Ja, je zet m in de auto op 100%. Daarna kan je elke waarde zetten die je wilt.

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
Pietervs schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 18:54:

Ik ga hem donderdag inleveren. Nog een keer de fabrieksinstellingen terugzetten, maar als dat het niet is mag de leasemaatschappij/garage er iets van vinden. :)
Inderdaad, gewoon lekker laten.

Benieuwd naar je volgende keus wagen bij je nieuwe werkgever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-05 22:49
Probleem?

Ik heb al 2 openbare laadpalen geprobeerd van 22kW met 3 fase optionele laadkabel. Standaard is een 1 fase meegeleverd. Raar.

Ik kan niet sneller laden dan 7kW.

Ik heb een optimum charge besteld 130pk 60kW.

Is er iets mis met de wagen?
Waar kan ik zien in de software of de wagen correct is geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:32
DeJos1985 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:26:
Ik heb al 2 openbare laadpalen geprobeerd van 22kW met 3 fase optionele laadkabel. Standaard is een 1 fase meegeleverd. Raar.

Ik kan niet sneller laden dan 7kW.

Ik heb een optimum charge besteld 130pk 60kW.

Is er iets mis met de wagen?
Waar kan ik zien in de software of de wagen correct is geleverd?
Hoe bedoel je dit exact?
Kun je de wagen nooit sneller laden dan 7kW, of kun je met de meegeleverde kabel slechts met 7kW laden maar met een andere kabel wel met 22kW?

Als je maar met maximaal 7kW kan laden is er iets niet goed met de wagen lijkt me. Dan zou je 32A over 1 fase vermogen trekken.
Overigens hebben wij 'gewoon' een 3-fase 22kW kabel meegeleverd gekregen wat volgens mij ook zo bedoeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJos1985
Potverdikke ik heb het al gevonden. Ze hebben de verkeerde wagen geleverd!

Ik heb een super charge gekregen ipv een optimum charge. Ik vond al dat de standaard laadkabel zo licht was.

Op de offerte staat duidelijk optimum charge aan 22kW....

Teruggevonden in de renault app waar staat welke wagen dit is adhv het VIN nummer.

Pfffff. Morgen maar weer dealer bellen en leasing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Voor mensen die in de sneeuw gaan rijden. De rijhulpsystemen gingen vrij snel uit vanavond in een sneeuwbui. Op een geven moment ook de parkeersensoren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruaqBHaHI3-8NVGcuTxGjgm1viw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7QKgsQCHwezvmdRNxjjbzCZo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Dat ze daar geen ruitenwissertje op hebben gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 18:47

The Wizard

Moderator Mobile
Sr_Ogel schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 22:36:
Voor mensen die in de sneeuw gaan rijden. De rijhulpsystemen gingen vrij snel uit vanavond in een sneeuwbui. Op een geven moment ook de parkeersensoren.
[Afbeelding]
Helaas het geval bij bijna alle auto’s met radar. Er zijn een paar merken die er een verwarming in hebben zitten, ze moeten daar gewoon een optie van maken.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
ja heftige sneeuwval zal altijd wel een probleem blijven voor dit soort sensoren.
Toch maar terugvallen op de aloude "sensor", heanig an :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
Enkele vragen:
Tijdens DC laden start het thermisch comfort voor het interieur. Bij het AC laden precies niet. Hoe doen jullie dat?

De hoedenplank lijkt niet 100% uit zichzelf naar beneden te zakken. De rubbertjes waar her koordje aan hangt verhinderen dit. De achterklep zal dus de hoedenplank naar beneden duwen. Is dat bij jullie ook zo?

Nu nog aan het snelladen bij een 300kW charger. Van 40% tot 90%. Bij 40% begon de wagen 15min te laden aan 30kW. Dat vakt tegen. Koude batterij? Ik ben niet boven 50kW uit gekomen. Raar.

Helaas ondersteunt mijn gsm geen draadloos laden. Dan maar via 12V eens proberen.

Straks bellen omdat mijn wagen optimum charge bestel is maar super charge geleverd. Stond al 3 maanden in de showroom. Hoe kan dat toch.

Ook kleine afleverschade gezien. Krasjes....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Wat bedoel je met thermisch comfort tijdens DC laden? De pre-conditionering van de auto op basis van een ingestelde tijd? Die werkt ook met AC. Tijdens DC laden heb ik het eigenlijk nog niet geprobeerd.

Hoedenplank wordt inderdaad aangedrukt door de achterklep maar dit slijt wel een beetje in.

30-50kW bij 40-90% SOC in deze temperaturen vind ik niet heel vreemd. Wat doe je bij een snellader van 40-90%? Veel beter van 10% - 60% gaan! DC laden is eigenlijk alleen interessant tussen de 5% en 50%. Of als het echt moet naar 70-80%. Hoger gaan is zonde van je tijd, dan had je beter in eerste instantie al door kunnen rijden en later gaan laden.

[ Voor 15% gewijzigd door BVice op 29-11-2023 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

The Wizard schreef op woensdag 29 november 2023 @ 06:22:
[...]

Helaas het geval bij bijna alle auto’s met radar. Er zijn een paar merken die er een verwarming in hebben zitten, ze moeten daar gewoon een optie van maken.
Bij de megane is het wel erg vervelend dat je dan ook geen non adaptieve cruise control meer hebt. Het is adaptieve cruise control of helemaal niks. Vind ik toch een gemiste kans. Verwarming logo-radar niet als optie aanbieden is inderdaad ook een gemiste kans

[ Voor 7% gewijzigd door Japie.G op 29-11-2023 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Japie.G schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:09:
[...]

Bij de megane is het wel erg vervelend dat je dan ook geen non adaptieve cruise control meer hebt. Het is adaptieve cruise control of helemaal niks. Vind ik toch een gemiste kans. Verwarming logo-radar niet als optie aanbieden is inderdaad ook een gemiste kans
Yep, dat is zeker jammer. Bij Toyota kan je de normale CC activeren door de ACC knop langer ingedrukt te houden, maar veel andere fabrikanten bieden deze optie niet. De limiter kan je wel gebruiken alleen dan moet je je voet op het gas houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Je kan automatisch afstandhouden / rijbaancorrectie toch uitschakelen in het menu? Sterker nog: voor die laatste is toch een knopje? (links van het stuur)

[ Voor 30% gewijzigd door dkln op 29-11-2023 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19:53
Lijkt mij juiste keuze wanneer radar geblokkeerd wordt door sneeuw je niet meer enig vorm van cruise control hebt, beter om zelf de snelheid te reguleren naar gelang staat van het wegdek. Dat ziet de (A)CC niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

The Wizard schreef op woensdag 29 november 2023 @ 06:22:
[...]

Oke. Bij de Hyundai Ionic alleen bij heel erg hevige regenval de melding gehad dat het niet beschikbaar was.

Moeten we toch maar met gezond boerenverstand rijden en zoals @Bushie al zei heanig an.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Voor die paar dagen per jaar is dat nu ook niet echt een drama. Ik zou alvast niet bijbetalen voor een optie 'verwarming van sensoren' oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
BVice schreef op woensdag 29 november 2023 @ 08:14:
Wat bedoel je met thermisch comfort tijdens DC laden? De pre-conditionering van de auto op basis van een ingestelde tijd? Die werkt ook met AC. Tijdens DC laden heb ik het eigenlijk nog niet geprobeerd.

Hoedenplank wordt inderdaad aangedrukt door de achterklep maar dit slijt wel een beetje in.

30-50kW bij 40-90% SOC in deze temperaturen vind ik niet heel vreemd. Wat doe je bij een snellader van 40-90%? Veel beter van 10% - 60% gaan! DC laden is eigenlijk alleen interessant tussen de 5% en 50%. Of als het echt moet naar 70-80%. Hoger gaan is zonde van je tijd, dan had je beter in eerste instantie al door kunnen rijden en later gaan laden.
Neen het verwarmen van het interieur als je in de wagen zit te wachten. Bij DC laden kan ik dit opzetten. Bij AC laden precies niet. Dan valt de wagen uit.

Het probleem is, en dat is bevestigd. Mijn wagen is verkeerd geleverd. Ik heb een super charge 7kW gekregen ipv een optimum 22kW. Vandaar dat ik naar een laadpaal in de buurt moest. En er zijn er niet zo veel dus ik dacht, doe hem maar vol.

Ik had nu wel gedacht dat er ik tegen de 80kW zou kunnen laden. Valt vies tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Mail van Renault: OpenR Link versie 1 naar 2 gaat niet over-the-air en zal bij de dealer gedaan moeten worden begreep ik net. Dat wordt dus weer een ritje naar de dealer :P (geen haast... wel irritant :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
dkln schreef op woensdag 29 november 2023 @ 15:50:
Mail van Renault: OpenR Link versie 1 naar 2 gaat niet over-the-air en zal bij de dealer gedaan moeten worden begreep ik net. Dat wordt dus weer een ritje naar de dealer :P (geen haast... wel irritant :P)
Waarom krijgen mensen met auto's uit 2022 dan updates van 1 naar 2?

Deze info lijkt dus niet te kloppen.

Mensen met oudere OpenRLink versies van vorig jaar hebben al een update aangeboden gekregen. Mensen met auto's van dit jaar nog niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Razer op 29-11-2023 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Razer schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:07:
[...]

Mensen met oudere OpenRLink versies van vorig jaar hebben al een update aangeboden gekregen. Mensen met auto's van dit jaar nog niet.
Ik heb hem ook nog niet, auto van nov 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
Mijne ook van november 2022 en heb hem ook niet. 2 weken geleden bij de dealer voor onderhoud geweest en deze gaf aan dat er geen update voor mijn auto klaar stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik vroeg me al een tijdje af waarom er hier zoveel mensen zijn die zich druk maken over een paar updates. Maar nou weet ik het. Meer dan helft van Megane leasers hebben een IT achtergrond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dkln
Mjaa schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:08:
Ik vroeg me al een tijdje af waarom er hier zoveel mensen zijn die zich druk maken over een paar updates. Maar nou weet ik het. Meer dan helft van Megane leasers hebben een IT achtergrond.
Jup! Daarnaast zijn er een aantal features die ik nu oprecht mis zoals de Eco stand op 110 kunnen zetten met de ACC

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-05 12:01
dkln schreef op woensdag 29 november 2023 @ 23:43:
[...]

Jup! Daarnaast zijn er een aantal features die ik nu oprecht mis zoals de Eco stand op 110 kunnen zetten met de ACC
Klopt, de auto is naar mijn mening beter geworden na de update.

Overigens: bouwjaar juni 2022. Import uit duitsland, als dat wat uitmaakt. Heb de OpenR Link 2.1.0 twee weken geleden OTA gehad. Moest er wel handmatig naar zoeken.
En twee weken daarvoor v 1.1.0 van Rijhulpsystemen gehad, die heeft de Eco stand getweaked zodat de cruise control op 115 gezet kan worden.

• Bushie
Inmiddels ook mijn Megane weer terug. Ik zie dat de app op de telefoon vernieuwd is, ik kan in de app het plannen van de klimatisering niet meer vinden. Kijk ik ergens overheen of is deze uit de app verwijderd?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hansgrave
Het was weer genieten vanochtend, klimatisering gestart,in een warme ontdooide auto gestapt met verwarmde stoelen en stuur. Briljante functie _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Mjaa schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:08:
grappig, hoe heb je dat onderzocht? Ik hoor in ieder geval bij de 50% die geen IT achtergrond heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door BVice op 30-11-2023 09:16 ]

• BVice
mijn auto is geleverd in augustus '22 en heb ook nog niet de OpenR 2.x en de laatste rijhulpsystemen update. Ik zoek dagelijks handmatig naar updates.
Tot aan juli dit jaar meer dan 10 OTA updates gekregen maar sindsdien helaas niks.
Komt vast wel, binnenkort voor de 60k beurt en dan vraag ik ook of ze het willen doen.

• Centauriprime
Voor de gene die het bijhoudt
Auto van Juni 2023

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pI7D8Kx_i88fSmgR4MHF0A91has=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5tQ2f0iS23JAgHYPjBQ8SEOD.jpg?f=fotoalbum_large

15x330 SW38

• goofer_nieuw
Deze message heb ik ook net ontvangen.
Auto van feb 2023

• dkln
Razer schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:07:
[...]

Dit is wat een support medewerker van Renault mij schreef:
De update voor het OpenR-link systeem in uw Megane E-TECH is helaas niet mogelijk om over-the-air te doen. Dit komt omdat het van een een '1' versie naar een '2' versie zal worden geüpdatet. Dit is een grotere update waardoor dit niet mogelijk is. Bij overige updates binnen dezelfde software serie is dat wel mogelijk en zal dat dan ook automatisch worden geüpdatet.

• goofer_nieuw
hansgrave schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:45:
Het was weer genieten vanochtend, klimatisering gestart,in een warme ontdooide auto gestapt met verwarmde stoelen en stuur. Briljante functie _/-\o_
Zelfde hier. Geen noodzaak voor ijs te krabben. En was het vergeten, dus klimatisering aangezet terwijl ik naast de auto stond. Binnen minuut voorruit ijsvrij!

• jeanpaulh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:32
Centauriprime schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:26:
Voor de gene die het bijhoudt
Auto van Juni 2023

[Afbeelding]
Waar in de app zie je deze informatie? Of komt het direct als popup wanneer de app geopend wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Popup als je de app opent

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

heb die popup 2 weken geleden voor de rijhulpsystemen update gehad, echter is de update nooit gekomen.

• goofer_nieuw
Mooi perspectief.....

• hansgrave
As we speak, ik open de ios app en er is een melding over een update die komende dagen beschikbaar is via FOTA: elektromotor 1.1.0

Dit is mijn eerste update sinds levering februari 2023.

• BVice
dkln schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:35:
[...]

Dit is wat een support medewerker van Renault mij schreef:

[...]
dat is echt onzin, lees dit topic even terug. OpenR 2.x wordt massaal OTA uitgerold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkln
BVice schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:30:
[...]

dat is echt onzin, lees dit topic even terug. OpenR 2.x wordt massaal OTA uitgerold.
Ik quote alleen maar wat Renault zegt. Je hoeft me niet te vertellen dit topic terug te lezen. Ik had het hele topic uitgebreid gelezen voordat ik de auto uberhaupt kocht. Daarnaast: dit was als reactie op mijn vraag (aan Renault) waarom ik naar de dealer zou moeten gaan en dit niet OTA kon.

• jevamo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-05 16:46
hansgrave schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:21:
As we speak, ik open de ios app en er is een melding over een update die komende dagen beschikbaar is via FOTA: elektromotor 1.1.0

Dit is mijn eerste update sinds levering februari 2023.
Zojuist ook deze melding gekregen. Heb de megane sinds november 2022 en al een paar updates gehad, maar de laatste was van april 2023.

Zou mooi zijn als de elektromotor update tuning zou betreffen _O-

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Zojuist is onze tijdelijke auto geleverd. Een Megane e tech Optimum Charge Evolution. Voor ons een voorloop auto van mijn nieuwe werkgever, omdat ik nog een definitieve auto moet bestellen en geen auto van de vorige heb meegenomen.

Ik ben positief verrast door de Megane. Zit prima en rijdt goed. Degene die de auto bracht zei zelf dat hij deze lekkerder vind rijden dan de id3.

Nog wel wat uitzoeken hoe bepaalde zaken werken. Maar de app doet het in ieder geval. CarPlay werkt dus gaat de goede kant op.

Hopelijk vandaag of morgen wel de laadpas anders wordt het nog lastig over 180 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helric66
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08-08-2024
Ik kan de laatste dagen met het wisselende weer gewoon 330 km halen bij 100% batterij.
Valt me niks tegen. Wel een storing met de laadpaal, die begint te knetteren zodra ik de kabel aansluit op de auto en de pas er langs haal. Gelukkig nog een paal in de buurt die bijna nooit bezet is. Inmiddels auto maand in mijn bezit. Hier spreekt een heel tevreden gebruiker.

• goofer_nieuw
Zelfde ervaring. 330km bij 100% op de teller. Bij veel snelweg zakt het wel sneller in dan normaal.
Laden duurt bij huidige 1/0 graden wel veel langer. Normaal 3 a 3-4 uur voor opladen 15-100% bij reguliere straatpaal. Nu bijna 6 uur..

• dkln
Jep. Hier ook zo rond de 300-330km met dit weer ook op de snelweg. Valt inderdaad niet tegen :-)

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

ga morgen een rit van ongeveer 320km maken, vrieskou en vrijwel alleen snelweg..... Denk dat ik toch even 10 minuten fastned ga pakken voor het gevoel >:)

Ik heb inmiddels wel flink vertrouwen in de auto, maar met 3 procent thuis komen krijg ik toch wel een beetje stress van denk ik. Dan beter even een bakkie koffie en 10 min aan de lader halverwege.

Overigens,, even mezelf quoten:
Japie.G schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:03:
[Afbeelding]

Zucht. Al 2 dagen dit. Dealer maar weer contacteren. Ik ben de software en update perikelen wel aardig zat zo🤣
Dit heb ik toen 'opgelost' door een volledige systeemreset te doen. Daarmee was de update in ieder geval voor het zicht weg en kon ik weer handmatig zoeken naar nieuwe updates. Inmiddels heb ik in de app al wel aankondigingen van nieuwe updates gehad maar zijn ze nooit in de auto terecht gekomen.

Gedachtengangetje.. Zou het zo kunnen zijn dat de hangende update stiekem nog steeds hangt ergens in de ECU? En dat dus bij Renault nog een status staat 'update bezig'. En dat daarom er uberhaupt geen nieuwe update binnenkomt? Ik zoek naar verklaringen waarom er helemaal niks meer binnenkomt, net zoals bij sommige andere mensen... Ik denk dat als het nog een paar maanden updateloos blijft ik de auto een keer volledige laat herprogrammeren bij de dealer (duurt zomaar een uur of 12 weet ik van de vorige keer..). Dat zorgde er toen ineens voor dat er wel weer updates binnen kwamen, tot nu die hangende update dus..

[ Voor 106% gewijzigd door Japie.G op 30-11-2023 15:49 ]

• gvdijk23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:56
Ik kreeg vandaag een berichtje in de Renault app dat er binnenkort een software update aan komt voor de auto. Tot nu toe nog geen enkele update gehad, auto is van maart. Meer mensen die zo'n bericht hebben gehad?

• MartijnEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 25-05 17:16
Het 1:43 schaalmodel is al te koop voor € 30,00 en direct leverbaar!

https://theoriginals-stor...2023-1-43-blanc-1-43.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQbHuwX-0FM7G0bxaf8MizL3Dro=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nB7Lj8IzY6E2h9LYpVFZ4vGN.jpg?f=user_large

Ook is er een kleiner 1:64 schaalmodel te koop voor € 6,00.

MY25 | Volvo EX40 Plus | Single Motor | Silver Dawn | Connect Microtech/Nubuck/Fjord Blue | Donkergetinte achterruiten | Trekhaak | geproduceerd: 4 juni 2024,| afgeleverd: 1 juli 2024 | software 3.3.16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
Schrok me rot vanochtend!
Dacht ook dat ik misschien in een aflevering van Bananasplit zat. _/-\o_

Maar....:
gvdijk23 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:06:
Ik kreeg vandaag een berichtje in de Renault app dat er binnenkort een software update aan komt voor de auto. Tot nu toe nog geen enkele update gehad, auto is van maart. Meer mensen die zo'n bericht hebben gehad?
Ik dus ook. En een handvol mensen hier boven dus ook.
Wilde even kijken hoe ver de auto geladen was en toen kreeg ik die melding.
Auto van begin januari dit jaar, ga ik het dan eindelijk meemaken, een OTA update!?
Ik denk dat ik de popcorn erbij pak als het zover is, en een feesthoedje opdoe tijdens de update, heugelijk feit.
Toch haha.

Maar goed, we gaan het zien, Elektromotor 1.1.0 oid, wat de update precies inhoudt weet ik alleen niet.

Zoals gezegd, wat ik niet heb kan ik ook niet missen, auto is in huidige staat zonder 1 enkele update al meer dan goed genoeg voor mij. Dikke prima was het al. ;)
Pannekoek81 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:36:
Hopelijk vandaag of morgen wel de laadpas anders wordt het nog lastig over 180 km.
FastNed en/of Tesla account aanmaken, zo gepiept, geen pas nodig dan, er zal vast wel 1 van deze stations in je buurt zijn. Kan je kiezen uit beide ga dan voor laden bij Tesla, is wat goedkoper.

Succes!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 00:25
BVice schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:59:
[...]

1. in de auto na de reset ingelogd op MyRenault
2. ik heb de app op mijn mobiel NIET uninstalled (zie daar het nut niet van). Wel heb ik in de app onderin het hoofdscherm op 'deze auto verwijderen' geklikt en 'overige' als reden opgegeven.
3. Vervolgens heb ik auto opnieuw toegevoegd in de app met behulp van de VIN (weer verwijderd en weer toegevoegd en in- en uitgelogd enz enz en dit een paar dagen achter elkaar)

toen gebeurde er niks en ben ik hier gaan klagen 8)

4. Vervolgens even online op myrenault.nl gecheckt of het profiel idd nog bestond, dat bleek zo te zijn
4. Vervolgens in de auto het MyRenault account weer weggegooid en opnieuw toegevoegd en alle machtigingen enz gegeven. En echt direct kwam de auto online in de app.
Ik dacht vandaag, laat ik het weer eens proberen. MyRenault account weggegooid. Opnieuw toevoegen ->
"Er is een fout opgetreden".

Zucht, morgen nog maar eens proberen en hopen dat het een netwerk hiccup was ofzo.

Wie heeft er trouwens goede update-ervaringen bij een dealer in de regio Rijnmond?
Sommigen lijken er nul verstand van te hebben, en anderen weten wel wat ze moeten doen, maar ze worden nooit bij naam genoemd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Zjanzjak schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:13:
[...]

Inderdaad, gewoon lekker laten.

Benieuwd naar je volgende keus wagen bij je nieuwe werkgever!
Vanmiddag met enige weemoed afscheid genomen. Dat Rouge Flambé is toch een mooie kleur, zelfs als je het anders schrijft of uitspreekt :+

Er is net een Volkswagen T-Roc afgeleverd, daar mag ik voorlopig mee rijden. Helaas niks elektrisch maar toch leuk.

Ik neem dus (voorlopig) afscheid van het forum.

Iedereen dank voor de tips, ideeën en input.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• DeJos1985
Ik ben ak 2x gaan snelladen met mijn megane evolution super charge 60kw 130pk. 1x gestart bij 40% en, 1x bij 23%. Ik kom niet boven de 60kW uit, ook niet bij de start van het laden.

Deze wagen kan toch volgens fastned curve 130kW laden bij opstart? Als het nu 100kW is ipv 130kW ok maar 60kW vind ik dan weer erg laag?

Fout of hebben jullie deze ervaring ook?

• DeJos1985
Ik ben al 2x gaan snelladen met mijn megane evolution super charge 60kw 130pk. 1x gestart bij 40% en, 1x bij 23%. Ik kom niet boven de 60kW uit, ook niet bij de start van het laden.

Deze wagen kan toch volgens fastned curve 130kW laden bij opstart? Als het nu 100kW is ipv 130kW ok maar 60kW vind ik dan weer erg laag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
DeJos1985 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:27:
Ik ben al 2x gaan snelladen met mijn megane evolution super charge 60kw 130pk. 1x gestart bij 40% en, 1x bij 23%. Ik kom niet boven de 60kW uit, ook niet bij de start van het laden.

Heeft alles met de temperatuur te maken. Kijk maar eens op https://support.fastned.n...st-can-my-vehicle-charge- wat de invloed van de temperatuur op de laadsnelheid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-05 19:08
LaTiNo156 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:13:
[...]

Ik dacht vandaag, laat ik het weer eens proberen. MyRenault account weggegooid. Opnieuw toevoegen ->
"Er is een fout opgetreden".

Zucht, morgen nog maar eens proberen en hopen dat het een netwerk hiccup was ofzo.

Wie heeft er trouwens goede update-ervaringen bij een dealer in de regio Rijnmond?
Sommigen lijken er nul verstand van te hebben, en anderen weten wel wat ze moeten doen, maar ze worden nooit bij naam genoemd :)
Ik heb met updates van mijn Zoe ( geen megane dus) goede ervaringen met Van Mossel Alexandrium (Koperstraat)

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
DeJos1985 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 19:23:
Ik ben ak 2x gaan snelladen met mijn megane evolution super charge 60kw 130pk. 1x gestart bij 40% en, 1x bij 23%. Ik kom niet boven de 60kW uit, ook niet bij de start van het laden.

Als je een beetje zoekt in dit topic dan zie je dat er een paar factoren zijn die er voor zorgen dat de laadsnelheid aan de lage kant is.
Temperatuur batterij, beinvloedbaar door bijv. voorverwarmen batterij, of naar snellaadpunt gaan via navi (reistijd moet wel 20 minuten of meer zijn). Buitentemperatuur ook van invloed. En met hoeveel percentage je aankomt, hou er wel rekening mee dat in de meest ideale situatie je de 130 kW laadsnelheid maar even aanhoudt, het zakt al vrij snel in.

Bijvoorbeeld:
BVice schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:54:
Fastned heeft ook de laadcurve van de Megane in beeld gebracht, vanaf ongeveer 2% SOC

https://twitter.com/lucbr...98887352321widget%3DTweet

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevamo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-05 16:46
Weet iemand misschien wat de weblink is waar de auto de software update op zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
  • Laatst online: 27-05 13:09
jevamo schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:04:
Weet iemand misschien wat de weblink is waar de auto de software update op zoekt?
Dat zal geen weblink zijn. De auto (via ingebouwd sim) connect naar een private VPN waar je geen toegang tot hebt
Pagina: 1 ... 60 ... 94 Laatste