Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 59 ... 95 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 19:30
Pietervs schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:01:
...maar ik zit toch ook met een schuin oog naar de Cupra Born te kijken. Met andere woorden: alle opties liggen weer op tafel ;)
Ik zou bij een proefrit eens extra aandacht geven aan het scherm en de knopjes op het stuur.
Sowieso de algemene besturing met minder knoppen. Mijn vrouw en collega's kennen dat systeem van in de ID3 en vinden het een verschrikking!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

LaTiNo156 schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:53:
[...]

Ik zou bij een proefrit eens extra aandacht geven aan het scherm en de knopjes op het stuur.
Sowieso de algemene besturing met minder knoppen. Mijn vrouw en collega's kennen dat systeem van in de ID3 en vinden het een verschrikking!
Dat is inderdaad iets om in de gaten te houden.

Ik heb eerder een proefrit gemaakt in de Born, voor ik uiteindelijk de Megane koos. Die koos ik omdat ik de bediening intuitiever vond als in de Born. Maar we zijn sinds die proefrit een jaar verder, vandaar dat alle opties weer op tafel liggen. :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:10
als je kijkt naar het type auto en batterij zal de range van de Megane vs de Cupra elkaar weinig ontlopen. NB altijd 250 is wel echt apart, ik snap dat dat met flink doorrijden in de winter zo is maar bij alles boven de 22 graden moet je echt je best doen om hem binnen 300-350km leeg te rijden.

Grootste nadeel (en voor mij echt onoverkomelijk) is dat de Cupra geen trekhaak mag hebben. Echt bizar, maakt voor mij een auto echt nutteloos. Maar daar zal iedereen anders in zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03

nog ff kijken of ik de bakjes van de middenconsole ergens kan verkopen: op Tweakers V&A lukt dat niet en ik heb een hekel aan Marktplaats :o
Welke bakjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Ik vind het raar dat mensen hun auto’s niet verslijten. Door dat niet te doen ben je weinig duurzaam en milieubewust bezig voor een paar duizend euro besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:31
LaTiNo156 schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:53:
[...]

Rij 38 maanden ID.3 met de laatste software update 3.2. Alle systemen is even wennen, ook voor ID-serie maar al heel snel weet je niet beter, bevalt me uitstekend.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

BVice schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:34:

Grootste nadeel (en voor mij echt onoverkomelijk) is dat de Cupra geen trekhaak mag hebben. Echt bizar, maakt voor mij een auto echt nutteloos. Maar daar zal iedereen anders in zitten :)
Trekhaak is voor mij geen “must have”, dus ik zit daar inderdaad anders in :)
Bijvoorbeeld: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o06_s00?ie=UTF8&psc=1
Mjaa schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:35:
Ik vind het raar dat mensen hun auto’s niet verslijten. Door dat niet te doen ben je weinig duurzaam en milieubewust bezig voor een paar duizend euro besparing.
Tja, dat kan. Je kan het ook zien als dat er nu eerder een tweedehands elektrische auto op de markt komt waardoor die markt weer gevoed wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
Het is nou niet dat die auto's direct naar de schroothoop gaan. Die komen terecht bij mensen die niet nieuw kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
... ik zit toch ook met een schuin oog naar de Cupra Born te kijken. Met andere woorden: alle opties liggen weer op tafel ;)
Wij hebben laatst 1,5 week een VW ID.3 gehuurd in het buitenland. Is ons erg goed bevallen. Misschien heb je wat aan onze bevindingen.

Pluspunten tov de Megane:
+ rijcomfort, rijdt als een grotere auto
+ overzicht auto dankzij het extra ruitje direct achter de A-stijl
+ navigatie is beter voor in de auto, geeft namelijk duidelijker weer wanneer je wat precies moet doen (à la TomTom)
+ instappen en rijden zonder startknop

Minpunten tov de Megane:
- uiterlijk
- de knoppen op het stuur, vooral van de + en - knoppen kun je beter afblijven wil je je bloeddruk op een gezond nivea houden
- navigatie is minder up-to-date

Van de veel genoemde klachten over de software en het interieur hebben wij weinig gemerkt. Dat heeft VW duidelijk aangepakt de afgelopen periode. En een Born is in diverse opzichten een betere VW ID.3 te noemen, dus wordt alleen maar positiever in de vergelijking.

Succes met het maken van de keuze. En wat je ook kiest: beide zijn erg fijne auto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

deMercer schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:20:
[...]

Wij hebben laatst 1,5 week een VW ID.3 gehuurd in het buitenland. Is ons erg goed bevallen. Misschien heb je wat aan onze bevindingen.

+ navigatie is beter voor in de auto, geeft namelijk duidelijker weer wanneer je wat precies moet doen (à la TomTom)

Minpunten tov de Megane:
- uiterlijk
- de knoppen op het stuur, vooral van de + en - knoppen kun je beter afblijven wil je je bloeddruk op een gezond nivea houden

Van de veel genoemde klachten over de software en het interieur hebben wij weinig gemerkt. Dat heeft VW duidelijk aangepakt de afgelopen periode. En een Born is in diverse opzichten een betere VW ID.3 te noemen, dus wordt alleen maar positiever in de vergelijking.

Succes met het maken van de keuze. En wat je ook kiest: beide zijn erg fijne auto's!
Dank je voor je input!

De Megane is zeker geen slechte auto. Daarmee heb ik een “standaard” waar een nieuwe auto zeker aan zal moeten voldoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 16:44
deMercer schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:20:
[...]

Minpunten tov de Megane:
- uiterlijk

Ik herken me helemaal niet in je pluspunten. Enige echte grote voordeel ten aanzien van de e-tech is dat de ID.3 in sommige versies een headsupdisplay heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
In de meeste gevallen van huidige EV rijders (zakelijk lease) hebben die allemaal geen keuze…nieuwe baan = nieuwe auto van de zaak. Ook al zou je je auto graag willen blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Als ze je graag willen hebben leg je dat meteen vast in het contract. Zo moeilijk is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Lubbers kwam vroeger ook met een oud Renaultje het binnenhof oprijden. Toont juist iemand met een eigen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Mjaa schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 06:24:
Als ze je graag willen hebben leg je dat meteen vast in het contract. Zo moeilijk is dat niet.
Je moet niet dingen makkelijker laten lijken dan hoe ze zijn, alleen maar omdat je graag wilt dat het zo moet zijn 😉

Er zijn talloze redenen te verzinnen waarom het niet kan, en zoals eerder gezegd, de auto komt niet op een schroothoop terecht maar vindt een gelukkige nieuwe eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafellaken
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-08-2024
grote_oever schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:30:
[...]

Ik herken me helemaal niet in je pluspunten. Enige echte grote voordeel ten aanzien van de e-tech is dat de ID.3 in sommige versies een headsupdisplay heeft.
Ik herken me er wel degelijk in. HUD is wel leuk, maar geen effectief pluspunt. Het rijcomfort daarentegen vind ik wel degelijk beter bij de ID3. Je hebt echt het gevoel in een grotere auto te zitten. Navigatie is inderdaad ook standaard beter, maar dat is in de Megane ook prima op te lossen door tomtom te gebruiken via bijvoorbeeld CarPlay. Google moet nog wel een slagje maken qua rijstrookassistentie.

Zo'n keuze zal zeer persoonlijk zijn. Ik vind de megane veel mooier dan de ID3, en kan een trekhaak voeren. Ook het gebruik van fysieke knoppen kan me bekoren. De ID3 is als je dat niet belangrijk vindt misschien wel de betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
LaTiNo156 schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:58:
[...]

Het is nou niet dat die auto's direct naar de schroothoop gaan. Die komen terecht bij mensen die niet nieuw kunnen kopen.
Of in een pool. De pool is nu vaak nog de laatste kans om ice te rijden. Hierna wordt dit de plek waar ook ev's terecht gaan komen. Alleen hebben we hier nu een slecht moment voor ivm lagere prijzen van de nieuwe modellen.

Overigens is de vergelijking born/Megane wel interessant voor mij. Het zal voor mij mogelijk uit een van beide gaan, waar we nu al een Megane voor de deur hebben staan. Ik vindt juist de navigatie van die auto, zeker icm file informatie echt fantastisch werken. Lange ritten: de Megane regelt alle laadstops.

Hoe de Cupra navigatie met meerdere stops bevalt weet ik nog niet. Waar halen deze überhaupt de info vandaan? Heeft ook deze info of er laadplekken bezet zijn etc? Ik heb een proefrit met een nieuwe id3 gehad, en reed daarbij op een nieuw stukje industrieterrein al niet meer op de weg volgens de navigatie waar de Megane daar geen enkel probleem heeft. En gewoon knoppen heeft voor dingen als auto hold.

[ Voor 43% gewijzigd door twowheeler op 21-11-2023 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
BVice schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:27:
Daarnaast krijg ik nu ook de melding 'profiel niet voltooid', en hij vraagt om het data abo te activeren. Dit heb ik vorig jaar al gedaan, die Orange data is inmiddels op. De auto heeft daar nooit over geklaagd, ik gebruikte gewoon een hotspot sindsdien.
Sinds het afgelopen weekend zit ik ook met deze situatie, maar vanuit een andere route. Omdat ik de menu-optie "EV-betalingsfilters" miste in de navigatie, heb ik mijn profiel verwijderd en een nieuw profiel aangemaakt. De menu-optie "EV-betalingsfilters" heb ik nu weer terug in mijn profiel (yeah!), maar ook ik krijg nu elke keer de melding "Profiel niet voltooid". Reden is ook de activatie van het data abonnement, ondanks dat ik dat ruim een jaar geleden heb gedaan voor mijn oude profiel.

De MyRenault-app - nog steeds gekoppeld want geen factory reset - geeft trouwens de melding "Infotainment-pakket - Er zijn technische problemen. Wij kunnen de informatie met betrekking tot je pakket niet tonen"
Zjanzjak schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:06:
Kan me heugen dat ik dit in het begin had, bewust Orange niet genomen en had het idee dattie daarom juist bleef 'zeuren' om dat onvoltooide profiel. Na een maand ofzo verdween de melding echter en daarna nooit meer gezien.
Hopelijk verdwijnt hier ook de melding na +- een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Gisteren de auto naar de dealer gebracht om het probleem dat we de mate van regeneratie niet meer in kunnen stellen te verhelpen. Toen ook maar gelijk de vraag gesteld waarom de app al geruime tijd aangeeft dat we het benodigde onderhoud zo snel mogelijk moeten uitvoeren, terwijl dat gewoon is gebeurd en de auto zelf hier ook niets over aangeeft.

Ik kwam er toen achter dat het onderhoudsschema in de MyRenault-app gewijzigd is en niet overkomt met het onderhoudsschema dat de dealer / Renault hanteert.

Zijn er meer mensen met deze situatie, dus dat de app aangeeft dat er onderhoud moet worden uitgevoerd terwijl dat netjes volgens schema is uitgevoerd?

De dealer hanteert het schema nieuw interieurfilter + A-service in jaar 1, 3, 5 en een B-service in jaar 2, 4, 6 (bijzonderheden als vervangen remvloeistof en 12V-accu buiten beschouwing gelaten). Hij heeft me ook laten zien dat dat volgens 'het systeem' het schema is. En dat is ook het schema dat de app aanvankelijk (i.e., vorig jaar) aangaf.

De app geeft nu een ander schema aan: een nieuw interieurfilter, een A-service, en een B-service in jaar 1, 3, 5, en in de jaren 2, 4, 6 geen regulier onderhoud (wederom zaken als vervangen remvloeistof en 12V-accu buiten beschouwing gelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-06 08:23
BVice schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:34:
als je kijkt naar het type auto en batterij zal de range van de Megane vs de Cupra elkaar weinig ontlopen. NB altijd 250 is wel echt apart, ik snap dat dat met flink doorrijden in de winter zo is maar bij alles boven de 22 graden moet je echt je best doen om hem binnen 300-350km leeg te rijden.

Krijg je met die mountainbikers :) was voor mij ook een dealbreker. Reden van geen trekhaak mogelijk, is ie niet voor gekeurd, op de ID3 kan ie nl. wel. Maar uiteindelijk ben ik blij dat ik de Megane gekozen heb, vind het toch een mooiere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 19:18

Sr_Ogel

Klop klop klop

deMercer schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:35:

Ik kwam er toen achter dat het onderhoudsschema in de MyRenault-app gewijzigd is en niet overkomt met het onderhoudsschema dat de dealer / Renault hanteert.

Zijn er meer mensen met deze situatie, dus dat de app aangeeft dat er onderhoud moet worden uitgevoerd terwijl dat netjes volgens schema is uitgevoerd?
Bij mij gaf de app aan dat de zeA service uitgevoerd moest worden en het interieur filter in november (op basis van 30 k) 6 weken van te voren afspraak gemaakt en op 331 kilometer na goed ingeschat.

De beurt staat netjes bij geschiedenis maar het verzoek tot onderhoud blijft staan inderdaad. Moet wel zeggen dat bij de geschiedenis ze-B niet staat en bij de ionderhoudsplanning wel.

De auto gaf overigens ook bij -1500 aan dat ik onderhoud nodig had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
  • Laatst online: 09-06 19:17
Inmiddels paar honderd kilometer met de nieuwe Megane erop zitten. Komend van een Peugeot e208 is dit wel echt een verademing op zo'n beetje alle vlakken.

Ik lees veel over de z.g.n. Open R-Link update 2.x nogwat. Hoe weet ik op welke versie ik zit? Ik zie dat er geen updates beschikbaar zijn en dat de laatste update een "service update" was van vlak voor de aflevering. Ik kan wel een build nummer vinden in het systeem maar niet ergens de exacte versie van Open R-Link? Weet iemand hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevamo
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-05 16:46
BVice schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:30:
[...]

ik hoope dmv de reset ook o.a. die nieuwe OpenR binnen te krijgen, aangezien ik de andere updates meestal op de dag van de release binnenhad (te merken aan het feit dat meerdere mensen dan ineens riepen dat er een update klaar stond).
Dus ik heb al veel updates gehad, maar de laatste 2 (OpenR en Rijhulp) blijven nu achterwege. En na de reset helaas nog steeds.
Bovendien is ook de OpenHaard app verdwenen uit de appstore, en na de reset ben je al je apps kwijt dus die kan ik niet meer terug krijgen. Dus nu geen vuur meer op het scherm. Wat een gemis ;)
Heb zelf ook factory reset gedaan. Op zich ging alles goed, alleen inderdaad nog geen nieuwe updates en een aantal apps die niet meer in de play store staan. Flitsmeister, open haard bijv,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-06 22:24
Ik heb nog geen factory reset gedaan maar ook geen updates sinds 24 april. Wacht het nog even af of jullie ze nu wel binnen krijgen na de reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvdijk23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 22:11
Ik heb ingesteld staan (in de auto) dat hij 's nachts om 1:00 moet gaan laden. Maximaal vermogen van mijn Alfen laadpaal is 11KW. Echter toen ik vanochtend bij de auto aan kwam was deze nog niet klaar met laden. Hij bleek dus met 3,8 KW aan het laden te zijn. Geen idee waarom. Als ik de auto instel op direct laden, dan gaat hij wel gelijk met 11KW laden. Dit was de tweede keer dat dit op trad. Tot deze maand nooit problemen hiermee gehad. Iemand dit ook al meegemaakt? Ik weet niet waar ik moet zoeken: de auto of de laadpaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark146
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-06 08:08
Ik krijg de melding revision Z.E.A. Weet iemand wat dat betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:35
Mark146 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:01:
Ik krijg de melding revision Z.E.A. Weet iemand wat dat betekent.
Is dit niet gewoon je eerste jaar / 30k beurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
dkln schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:59:
Inmiddels paar honderd kilometer met de nieuwe Megane erop zitten. Komend van een Peugeot e208 is dit wel echt een verademing op zo'n beetje alle vlakken.

Ik lees veel over de z.g.n. Open R-Link update 2.x nogwat. Hoe weet ik op welke versie ik zit? Ik zie dat er geen updates beschikbaar zijn en dat de laatste update een "service update" was van vlak voor de aflevering. Ik kan wel een build nummer vinden in het systeem maar niet ergens de exacte versie van Open R-Link? Weet iemand hoe?
Als je data icoon er uit ziet als op de volgende foto (icoon linksboven) heb je nog V1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVjQr6N7abH212H5jcwdZg-VflE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yKNJLiuAoHMRj42LhxW86Flo.jpg?f=user_large

Als je hier een driehoekje ziet staan boven het auto icoontje dan heb je V2.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDZwdwuoFztEUNzAQ0Zeql-sNvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwrqH49yWEHXYvoFeBL4DYiD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Razer op 21-11-2023 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:39
gvdijk23 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:49:
Ik heb ingesteld staan (in de auto) dat hij 's nachts om 1:00 moet gaan laden. Maximaal vermogen van mijn Alfen laadpaal is 11KW. Echter toen ik vanochtend bij de auto aan kwam was deze nog niet klaar met laden. Hij bleek dus met 3,8 KW aan het laden te zijn. Geen idee waarom. Als ik de auto instel op direct laden, dan gaat hij wel gelijk met 11KW laden. Dit was de tweede keer dat dit op trad. Tot deze maand nooit problemen hiermee gehad. Iemand dit ook al meegemaakt? Ik weet niet waar ik moet zoeken: de auto of de laadpaal...
Heb je de firmware van de alfen op 6.4.0 of 6.5.0 staan toevallig. Ik vermoed van wel.
Beste doe je een downgrade terug naar 6.3.0

Er zit echt een mayor bug in alles boven de 6.3.0 die dit gedrag veroorzaakt. De paal claimed dat de auto om 1 fase vraagt.

[ Voor 3% gewijzigd door Centauriprime op 22-11-2023 07:38 ]

15x330 SW38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Sr_Ogel schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:55:
De beurt staat netjes bij geschiedenis maar het verzoek tot onderhoud blijft staan inderdaad. Moet wel zeggen dat bij de geschiedenis ze-B niet staat en bij de ionderhoudsplanning wel.
Da's een goede, zojuist ook eens bij de geschiedenis gekeken. Daar staan inderdaad diverse uitgevoerde werkzaamheden vermeld waaronder het vervangen van het interieurfilter, maar niet de uitgevoerde service-A.

Inmiddels kunnen we de mate van regeneratie middels de flippers achter het stuur weer instellen. Er bleek een instelling in de auto - waar je als gebruiker niet bij kunt - verkeerd te staan na de vervanging van de laadkabelconnector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Razer schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:51:
[...]

Als je data icoon er uit ziet als op de volgende foto (icoon linksboven) heb je nog V1:
[Afbeelding]

Als je hier een driehoekje ziet staan boven het auto icoontje dan heb je V2.
[Afbeelding]
Oh dan heb ik dus nog de oude versie :P Thanks voor de info _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvdijk23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 22:11
Centauriprime schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:03:
[...]

Heb je de firmware van de alfen op 6.4.0 of 6.5.0 staan toevallig. Ik vermoed van wel.
Beste doe je een downgrade terug naar 6.3.0

Er zit echt een mayor bug in alles boven de 6.3.0 die dit gedrag veroorzaakt. De paal claimed dat de auto om 1 fase vraagt.
Oke, das een goede. Ik zal eens kijken of ik ergens een versienummer kan vinden. Dank!

En gevonden: versie 6.5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Van een Frans forum begreep ik dat OpenR Link 2.x alleen te verkrijgen is via een dealer update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Ik heb hierboven toch echt een plaatje voorbij zien komen waarbij v2 via fota kwam.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Centauriprime schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:35:
Ik heb hierboven toch echt een plaatje voorbij zien komen waarbij v2 via fota kwam.
Hm right, ok. Dat scheelt wel een ritje naar de dealer :P Ik had met een hagelnieuwe auto toch wel verwacht dat er op z'n minst versie 2.x op zou draaien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:30
dkln schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:54:
Van een Frans forum begreep ik dat OpenR Link 2.x alleen te verkrijgen is via een dealer update?
Op de Franse facebook pagina van de Renault Megane E-Tech groep zag ik toch wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvrnd
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2024
Na afgelopen zomer drie weken met de Megane naar Italië te zijn geweest, dachten we dan moet Kopenhagen elektrisch ook wel lukken.

Dat valt dan toch even tegen. In de zomer 430km waarbij je op de navigatie meestal kilometers in loopt. Nu 280 kilometer bij een volle accu. Winterbanden en de kou (is hier 3 graden) is echt niet goed..

In de zomer in Duitsland had ik gekeken bij welke snelheid de navigatie net zo snel af loopt als de accu: 124km/h. Is nu nog maar 111 km/h. Gemiddelde verbruik gaat van ca 14 kW/100km naar ca 19 kW/100km.

Vaker laden is het gevolg. Laden bij een snellader is wel bijna dezelfde prijs als op een 11kW paal op straat, 4 tot 5 kroon (54 - 67 ct). We hebben zelfs een snellader gevonden die voor 2 kroon kon laden. 27 cent, dat is goedkoper dan in Nederland op straat!

• Martijn198106
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-12-2023
Ik rij nu bijna een jaar in de megane ETECH. Ik heb hem destijds gekozen 'vanaf yotube'. De showroom modellen waren nog niet beschikbaar. Ik vond het design, het rijbereik , de schermen van het dashboard en de bijbehorende infotainment erg mooi.Daarop heb ik hem gekozen.

Na een jaar de volgende opmerkingen :

ten eerste : Auto's boeien mij niet vreselijk veel. Waar ik wel veel mee heb is muziek. Dus dat vind ik meestal het belangrijkste item in een auto.

Het open R-link systeem en de ingebouwde google navigatie werkt voor mij helemaal top. Als spotify het doet dan roep je gewoon een nummer en het wordt afgespeeld. ideaal.
- Ik heb echter best wel vaak een 'bug' dat 'spotify tijdelijk niet bereikbaar is- BEHOORLIJK IRRITANT.
Is dat herkenbaar voor anderen? Na een half uur of na ene uur kan het zomaar weer vanzelf opgelost zijn. Het ligt iig niet aan het wel of niet hebben van een data verbinding. Die heb ik gewoon.

- Daarnaast is er een 'agenda-app' aanwezig in R-link , maar die werkt niet. Ik heb hier over gemaild met de klanten service maar die schijnt ook niet te gaan werken. (als iemand hier andere info over heeft hoor ik het graag.)

- En wat ik echt mis : Whats app en flitsmeister.

Deze zaken zijn op te lossen door apple car play te gebruiken. Daar is wel een agenda , daar is wel flitsmeiser en ook is daar whatsapp die dmv siri behoorlijk goed met je stem te bedienen zijn. (al vind ik het in de spotify app altijd wel wat armoedig.) via apple car play heb je namelijk niet de hele afspeellijst beschikbaar i\\op het scherm. na 3x naar beneden scrollen houdt het op. Dat is dus echt een beperking.

Daarnaast kan je ook niet meer roepen : ' Hey google bel JAN/KEES/PIET' want je telefoon is nu verbonden met 'siri' en apple carplay staat het niet toe dat google dan ook toegang heeft.

Ook kan je de navigatie niet meer op het scherm tpv het stuur weergeven (iets dat ik altijd doe). het komt alleen nog op het scherm in het midden terecht.

Kortom : het overschakelen naar carplay geeft je toegang tot whatsapp en de agenda maar het levert ook beperkingen op. Bovendien is het behoorlijk nutteloos om android automotive in te bouwen en dan alles via apple car play te doen. Iedereen heeft apple carplay. Wat voegt open Rlink dan nog toe?

Kortom : Ik vind dit echt een hele mooie auto , maar het ontbreken van whats app en een agenda app in Rlink is voor mij een nadeel.

Ik begrijp ook niet waarom WA dat niet gewoon ontwikkeld.

Daarnaast een tip : De navigatie van google maps staat (natuurlijk) in verbinding met het internet. Die data wordt echter niet afgerekend via orange / je data bundel. Ook als je google podcasts of google nieuws luistert dan kun je je data bundel uit laten staan. Je kunt wel gewoon luisteren. het enige waar je dan nog een data bundel voor nodig hebt is spotify en andere apps.

[ Voor 10% gewijzigd door Martijn198106 op 23-11-2023 09:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:59
Je kunt toch google maps van Android automotive naast Apple carplay gebruiken?
Zowel op je entertainment scherm als je scherm achter je stuur?
Combi Android Automotive en Android Auto werkt dit prima. gebruik het dagelijks voor precies Flistmeister en Whatsapp. Agenda in de auto boeit me persoonlijk weinig.

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:01

JanAd

Wind’s howling

@Martijn198106 Ik gebruikt de native versie van Spotify dagelijks, nooit problemen mee.
Behalve dat de playlist 'Nummers die je leuk vindt' niet meer werkt sinds juni ongeveer...

Bij mij staat Android Auto volledig uitgeschakeld, dus ook geen Whatsapp. Maar dat vind ik sowieso veiliger achter het stuur. Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat WA wel naar Android Automotive ging komen - ooit - en dan is het nog wachten tot onze Megane's een update ontvangen :X

Ik weet niet hoe het met Carplay zit, maar ik vind de native interface via Android Automotive veel mooier en scherper. De wat onscherpe 'schaling' van Android Auto stoorde mij vanaf de eerste seconde...

Verder is het gebruik van 'Hey Google' bij mij beperkt tot Bel X of Y, voor al de rest gebruik ik dat niet.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• Woesst
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-12-2024
Allo, allo,

Ik ben vast niet de enige die tegen onderstaande aanloopt.
Wel ben ik benieuwd hoe anderen hier mee omgaan:
Wanneer de weg nat/vies is, komt het (rij)water via mijn banden op mijn achterbumper, achteruitrijdcamera en mijn achterruit terecht.

t.b.v. de camera heb ik standaard een doekje bij mijn laadkabel liggen, zodat ik snel een doekje over de camera kan halen. Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Heeft iemand een passende, eenvoudige oplossing? Ik heb in dit topic gezocht, maar kon niet iets terugvinden.
Iets van een passtukje op het bestaande spatbord o.i.d. Een doekje over de camera is niet zo erg, maar de auto wordt ook verschrikkelijk vuil.

[ Voor 11% gewijzigd door Woesst op 23-11-2023 15:25 ]

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-06 12:06
Ja dit is al wel ter sprake gekomen en wordt mede veroorzaakt omdat de achterbanden zover naar achter staan (bijna op de hoeken). Goeie oplossing is er niet echt volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Surfroy01
Dat hadden ze van VAG af moeten kijken, daar zit ie onder het logo waar je tevens de achterklep mee opent, in zijn achteruit klapt die stukje open waardoor camera tevoorschijn komt, goede oplossing.

Nu haal ik zodra ie vuil is een vinger er langs en je hebt weer zicht maar met regen is dat onbegonnen werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
Woesst schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:39:
Heeft iemand een passende, eenvoudige oplossing? Ik heb in dit topic gezocht, maar kon niet iets terugvinden.
Iets van een passtukje op het bestaande spatbord o.i.d. Een doekje over de camera is niet zo erg, maar de auto wordt ook verschrikkelijk vuil.
Ik heb DE oplossing hiervoor!
Doe als ik, zowat elke dag de auto schoonmaken. :)
Ja, serieus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
Martijn198106 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:37:
Het open R-link systeem en de ingebouwde google navigatie werkt voor mij helemaal top.
Vooral blijven gebruiken.
Deze zaken zijn op te lossen door apple car play te gebruiken. Daar is wel een agenda , daar is wel flitsmeiser en ook is daar whatsapp die dmv siri behoorlijk goed met je stem te bedienen zijn. (al vind ik het in de spotify app altijd wel wat armoedig.)
Je kunt gewoon Apple Carplay gebruiken naast het ingebouwde Google Maps (dus van Android Automotive). Dan heb je dus het beste van beide werelden. Zelf maak ik altijd gebruik van Android Automotive voor de navigatie en Android Auto voor de entertainment. Ideaal!
Daarnaast kan je ook niet meer roepen : ' Hey google bel JAN/KEES/PIET' want je telefoon is nu verbonden met 'siri' en apple carplay staat het niet toe dat google dan ook toegang heeft.
Als het goed is, kun je door de Spraakassistent-knop op het stuur even ingedrukt te houden de spraakassistent van de gekoppelde telefoon aanzetten. Is misschien wat lastiger dan dan "Hey Siri" / "Hey Google" roepen, maar volgens mij niet onoverkomelijk.
Iedereen heeft apple carplay.
Niet iedereen: wel iedereen die een iPhone heeft ;) Zelf heb ik, met een Android-telefoon, geen Apple Carplay maar wel Android Auto.

• deMercer
  • Niet online
Bushie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:42:
Ja dit is al wel ter sprake gekomen en wordt mede veroorzaakt omdat de achterbanden zover naar achter staan (bijna op de hoeken). Goeie oplossing is er niet echt volgens mij.
Klopt helemaal. Elke auto met een korte overhang achter heeft last van een erg snel vies wordende achterkant, niet alleen de Megane e-tech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:58

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:33:
[...]

Ik heb DE oplossing hiervoor!
Ja, serieus.
Bij ons zijn ze al weken en weken met de straat bezig. Een grote gore bende. Ik laat de auto ook maar gewoon net zo goor. Camera's inderdaad compleet onbruikbaar als het regent en al helemaal in combinatie met drek op de straat. Gelukkig blijven de radars prima werken dus heb er niet te veel last van. Ik kijk gewoon eigenlijk niet meer op de camera's... ook een oplossing 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/en69mJ2XoIurCPHDIu0F9J_ya78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ov9PvdG4UHmPFh9bUVfaqUdI.png?f=fotoalbum_large

Overigens zie ik inmiddels in mijn 'gemiddelde range @100pct accu grafiekje' het haalbare bereik nu wel echt afnemen. Gemiddeld gezien rij ik 60% snelweg op 106km/h acc en en 40% 80km/h weg op 86km/h acc. Ik preheat de auto morgens aan de laadpaal.

(De dip in augustus is mijn oostenrijk vakantie rit waar ik zo'n 140/150km/h reed op de Duitse autobahn in prachtig weer zonder wind.)

[ Voor 36% gewijzigd door Japie.G op 23-11-2023 15:47 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• deMercer
  • Niet online
Zjanzjak schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:33:
Dat is wel een oplossing, maar zou ik geen eenvoudige oplossing willen noemen :)

• Andres
Vandaag iets bijzonders gehad. Vanochtend in de auto gestapt met 50%, na 5 minuten rijden een kwartier stil gestaan en nadat ik weer startte zie ik de percentages binnen 5 seconden teruglopen van 48 naar 0%. Toch maar naar huis gereden en aan de laadpaal gelegd. Na een half uur gaf hij aan dat de accu leeg was en begon met laden. Dit is gelukt en de testrit hierna was ook normaal. Zit nu bij de dealer waar ze proberen het probleem te achterhalen.

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Andres schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:47:
Vandaag iets bijzonders gehad. Vanochtend in de auto gestapt met 50%, na 5 minuten rijden een kwartier stil gestaan en nadat ik weer startte zie ik de percentages binnen 5 seconden teruglopen van 48 naar 0%. Toch maar naar huis gereden en aan de laadpaal gelegd. Na een half uur gaf hij aan dat de accu leeg was en begon met laden. Dit is gelukt en de testrit hierna was ook normaal. Zit nu bij de dealer waar ze proberen het probleem te achterhalen.
Heb dit vaker voorbij zien komen. Wanneer is de laatste keer dat je tot 100pct hebt geladen aan een AC laadpaal?

• Andres
Zaterdag 100% en zondag nog even de snellader gebruikt. Ma - wo mee gereden en geen probleem gehad.

• PVDBO
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-05 20:59
Andres schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:47:
Dit heb ik van de zomer ook gehad. Dealer heeft destijds niets kunnen vinden en na volledig opladen was het probleem ook weg.

• Mjaa
  • Niet online
Mijn buitenspiegels blijven lang beslagen. Ik vroeg me af of er ook verwarmingselementen zitten in de spiegels. Zo niet dan moet ik nog gaan krabben in de winter.

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-06 22:17
Mjaa schreef op donderdag 23 november 2023 @ 23:22:
Mijn buitenspiegels blijven lang beslagen. Ik vroeg me af of er ook verwarmingselementen zitten in de spiegels. Zo niet dan moet ik nog gaan krabben in de winter.
Welke uitvoering heb je? Mijn Techno heeft geeoon verwarmde buitenspiegels. Gaan mee op de schakelaar voor achterruitverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik heb dezelfde. Dan weet ik dat ik de achterruitverwarming moet aanzetten. Alleen duurt dat even. En als je de klimatisering een kwartier eerder aanzet, verwarm ik dan ook de buitenspiegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Volgens mij wel. Maar ik doe dat hooguit 5 min van te voren. Kan me niet herinneren dat de spiegels dan nog beslagen waren.

Merk wel dat er dan soms veel vocht aan de binnenkant van de auto zit. De warme ruitem trekken vocht aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
adinsx schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:32:

Merk wel dat er dan soms veel vocht aan de binnenkant van de auto zit. De warme ruitem trekken vocht aan
Dit was me ook een keer opgevallen toen bij een hotelbezoek de auto de hele tijd buiten stond, voor de rest geen last van omdatie hier thuis in de garage staat en er altijd wel een raam open staat van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Mjaa schreef op donderdag 23 november 2023 @ 23:22:
Mijn ook al opgevallen. Na een preheat nog steeds beslagen spiegels. Had ik bij mijn vorige auto (captur2 phev) totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
Ook jammer dat er niet enkel een spiegelverwaring mogelijkheid op zit, vaak is de achterrruit ok.

Merkte het vorig jaar al en nu weer, vanaf deze week/lees temperaturen veel vocht in de auto. Zelfs dat je het beter even met een doekje af kan nemen zo erg. Als je met 4 personen in de winter in de auto zit beslaat ie bijna continu wel ergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
Heb je je klimatisering op eco staan? Zet 'm dan eens op auto of fast als de auto dreigt te beslaan.
Ik heb 'm altijd op auto en beslaat nooit echt tijdens rijden.

Ander ding wat ik ervaar met de klimatisering.
Je stapt in en drukt op start.
Je moet van profiel wisselen want iemand anders had in de auto gereden, dat doe je dan.

De klimatisering gaat dan uit en gaat niet meer aan.

Doe je eerst profielwissel voor druk op start gaat 't goed.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafellaken
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-08-2024
Klimatisering op ECO is geen goed idee was ik al achter gekomen. Hele auto zeiknat. Klimatisering op normaal en je hebt daar een stuk minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Meer mensen problemen met de app?
Hele auto is niet meer zichtbaar.
Cache geleegd en telefoon opnieuw opgestart zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

goofer_nieuw schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:38:
jep hartstikke down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Dank voor de bevestiging!
Nu geduld hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09:25
Mijn eerste update sinds feb/23, rijhulpsystemen. Maar weet iemand wat er exact in deze update zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
goofer_nieuw schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:38:
Hier ook vanaf 07:00 problemen. Eerst werkte er helemaal niets, inmiddels werkt het een klein beetje (autogegevens en -planning), maar de echte relevante zaken (live gegevens + klimatisering starten) nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

TaxiGilbert schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:11:
Mijn eerste update sinds feb/23, rijhulpsystemen. Maar weet iemand wat er exact in deze update zit?
Iets speciaal gedaan (manueel gecontrolleerd) of kwam de melding gewoon plots tevoorschijn?

Ik was nog vanplan om eens te testen met een VPN naar Frankrijk op m'n Smartphone/Hotspot :+

[ Voor 13% gewijzigd door JanAd op 24-11-2023 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
JanAd schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:36:
[...]

Iets speciaal gedaan (manueel gecontrolleerd) of kwam de melding gewoon plots tevoorschijn?

Ik was nog vanplan om eens te testen met een VPN naar Frankrijk op m'n Smartphone/Hotspot :+
Manueel gezocht idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
TaxiGilbert schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:11:
Hey.... Hadden wij niet de auto in dezelfde week ontvangen? :+
In de week van 13 februari, vanavond ook maar eens checken als ik de auto weer nodig heb haha.

Update:
Kon het niet laten om toch eens snel te controleren, maar helaas nog niks ☹️

[ Voor 11% gewijzigd door Razer op 24-11-2023 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
deMercer schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:29:
[...]

Hier ook vanaf 07:00 problemen. Eerst werkte er helemaal niets, inmiddels werkt het een klein beetje (autogegevens en -planning), maar de echte relevante zaken (live gegevens + klimatisering starten) nog niet.
Ik zie op diverse Megane E Tech groepen dat iedereen in Europa er wel zo'n beetje last van heeft.
Gisteravond deed de app ook al een beetje raar maar later leek alles weer normaal, nu dus niet, zal wel in de loop van de middag weer in orde zijn schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Razer schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:45:
[...]

In de week van 13 februari, vanavond ook maar eens checken als ik de auto weer nodig heb haha.

Update:
Ik heb bij Renault zelf even nagevraagd hoe dat nou zit met die nieuwe update(s). Update wordt nog steeds uitgerold over alle voertuigen (kan ff duren blijkbaar). Ik begreep dat ze mensen een bump kunnen geven voor de update :-P (wat ze bij mij zouden doen begreep ik uit haar verhaal)

[ Voor 3% gewijzigd door dkln op 24-11-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
dkln schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:21:
[...]

Ik heb bij Renault zelf even nagevraagd hoe dat nou zit met die nieuwe update(s). Update wordt nog steeds uitgerold over alle voertuigen (kan ff duren blijkbaar). Ik begreep dat ze mensen een bump kunnen geven voor de update :-P (wat ze bij mij zouden doen begreep ik uit haar verhaal)
Ben benieuwd, als het succesvol is ben ik wel geïnteresseerd in welk kanaal ik daar voor kan gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
dkln schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:21:
[...]

waar vraag je dit precies na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
App doet het hier weer.
Moest wel nog de cache legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Razer schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:45:
[...]

Klopt :)

Update:
Er is niet echt een patroon in te vinden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Razer schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:31:
[...]

Ben benieuwd, als het succesvol is ben ik wel geïnteresseerd in welk kanaal ik daar voor kan gebruiken. ;)
Je kan bij Renault zelf even een mailtje sturen naar de multimedia support (er is een contactformulier op de website hiervoor). Ik werd vrij snel gebeld en keurig geholpen.

Maar goed. Eerst zien, dan geloven haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
goofer_nieuw schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:21:
App doet het hier weer.
Moest wel nog de cache legen.
Hier doet de app het nu ook. Cache heb ik niet hoeven legen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De DNS van idconnect.renaultgroup.com is ook fucked. Net nieuwe Megane opgehaald, jammer dat de app het niet doet, maar zal wel goedkomen binnenkort. Renault NL's interne systemen lagen ook plat trouwens, kon niks voor elkaar krijgen in de ochtend :)

Maar nette auto verder, rustig naar huis gereden, omgerekend een 350km bereik met deze temperaturen. Best prima :) Comfortabel, ook stuurverwarming, stoelverwarming en genoeg ruimte. Qua rijden ook competente wagen, alleen grip op de voorwielen is niet fantastisch en dat hij onder de 60kmh het vermogen knijpt is een beetje jammer. In de sportstand zou het gewoon aan mij moeten zijn :P Maar al met al hele nette wagen voor het geld :)

Zat alleen nog te kijken, alle hardware zit erin voor adaptive cruise control incl afstandsindicatie tot de voorganger maar automatisch afstand houden doet hij volgens mij niet. Valt dit nog te activeren zoals met een VAG-com kabel bij de Volkswagens/Audi's?

[ Voor 59% gewijzigd door neographikal op 24-11-2023 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
neographikal schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:51:
Zat alleen nog te kijken, alle hardware zit erin voor adaptive cruise control incl afstandsindicatie tot de voorganger maar automatisch afstand houden doet hij volgens mij niet. Valt dit nog te activeren zoals met een VAG-com kabel bij de Volkswagens/Audi's?
Ligt er aan wel pakket er op je Megane zit. Ik moest het de eerste keer wel instellen in het menu (voertuig icoontje -> rijhulp assistentie). Het stond standaard uit bij mij. Daarna cruisecontrol instellen (knop rechtsonder linkerkant), snelheid zetten (knopje naar beneden/boven). Voila. Daarna kun je met de middelste knop links op het stuur de afstand instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Thanks! Zal morgen eens een foto maken, wat me wel opviel is op de knop aan de linkerkant van het stuur in het midden van de vier functies hier geen pictogram staat. Vermoed dat daar normaal de functie zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Klopt, als daar geen afstandsinstelling zit heb je helaas geen Adaptive CC. Heb je de auto niet zelf besteld/samengesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Import model, 250km op de teller, dus moet het doen met de configuratie die er stond idd. Verwarrende is wel dat er twee afstands instellingen in de menu's zitten, 1 voor de afstandswaarschuwing en 1 voor weergave op de display. Hij geeft dan ook netjes de afstand in secondes weer.

Hardware zit er dus in zou je zeggen, maar weet niet of het bitje om is te zetten (of misschien is het alleen de schakelaar op het stuur vervangen, was bij mijn z4 ook zo).

Jammer, de app is wel erg matig zo te zien. De Seat app was ook zeker niet bugvrij maar ze snapten het beter; je wilt voor het laden gewoon een percentage en een eindtijd instellen zodat de auto op tijd klaar staat, al dan niet met klimatiseren en het kunnen knijpen van het amperage. Weinig mogelijkheden bij de Renault zo te zien.

Maar dit is dan wel weer erg handig: https://www.home-assistant.io/integrations/renault/ icm smartevse ben ik thuis gedekt.

[ Voor 39% gewijzigd door neographikal op 24-11-2023 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
Ik denk niet dat het achteraf te wijzigen is. In onze Clio zit ook alleen CC en daar geeft hij ook alleen de afstand in seconden aan. Dit is niet te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
  • Laatst online: 31-12-2024
E-guide Renault: stop and go adaptieve snelheidsregelaar

https://www.youtube.com/w...Uj6oTjL0gOYpf3umF&index=2

https://www.youtube.com/w...j6oTjL0gOYpf3umF&index=16

[ Voor 24% gewijzigd door GT-stoel op 25-11-2023 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinceub1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Sinds vanochtend is de laadsnelheid supertraag geworden (17kw paal)! Volgens de gegevens doet ie nu over 40% 23 uur!!! Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben ondervonden. Aan de paal ligt het in ieder geval niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhuurne
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10:23
Vinceub1972 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:10:
Sinds vanochtend is de laadsnelheid supertraag geworden (17kw paal)! Volgens de gegevens doet ie nu over 40% 23 uur!!! Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben ondervonden. Aan de paal ligt het in ieder geval niet!
Nee. Hier heeft de auto vannacht/vanmorgen aan een 11 kW paal opgeladen. Laadsnelheid was keurig 11 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim79
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 20:13
neographikal schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:32:
Thanks! Zal morgen eens een foto maken, wat me wel opviel is op de knop aan de linkerkant van het stuur in het midden van de vier functies hier geen pictogram staat. Vermoed dat daar normaal de functie zit?
Zeker een techno versie? De dealer vertelde mij dat deze versie vanaf september 2023 pas adaptive cruise control heeft. Mijn techno is dus van voor september en heeft ook de knopjes op het stuur niet.. beetje jammer want de auto is in november geleverd.
De afstand regelaar staat wel in het menu inderdaad maar dat is volgens mij voor de afstandswaarschuwing die wel op de techno voor september zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Vinceub1972 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 12:10:
Openbare laadpaal? Sta je er alleen?
Zou gelijk afkoppelen en ander laadpunt zoeken, of gewoon opnieuw even beginnen, wil ook wel eens helpen.
tim79 schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 13:17:

Zeker een techno versie? De dealer vertelde mij dat deze versie vanaf september 2023 pas adaptive cruise control heeft. Mijn techno is dus van voor september en heeft ook de knopjes op het stuur niet.. beetje jammer want de auto is in november geleverd.
De afstand regelaar staat wel in het menu inderdaad maar dat is volgens mij voor de afstandswaarschuwing die wel op de techno voor september zit.
Weet niet wat jouw dealer gedronken heeft maar ik heb een Techno van januari 2023, daar zit toch echt acc op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Techno juni 2022, met ACC :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GT-stoel
  • Laatst online: 31-12-2024
Woesst schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:39:
Wanneer de weg nat/vies is, komt het (rij)water via mijn banden op mijn achterbumper, achteruitrijdcamera en mijn achterruit terecht.

Heeft iemand een passende, eenvoudige oplossing? Ik heb in dit topic gezocht, maar kon niet iets terugvinden. Iets van een passtukje op het bestaande spatbord o.i.d.
Wellicht een oude oplossing? Spatlappen?
Onderstaande foto is van een Austral maar deze accessoire wordt ook getoond als je filtert op Megane E-tech

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnygP6eY6sdPNJfZXZMIhq7Cf94=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1mDtyTaZBHD0ZrATagqqpQ5H.png?f=user_large
https://shop-renault.com/...facturerId=1&modelId=7021

[ Voor 5% gewijzigd door GT-stoel op 25-11-2023 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-05 12:01
Heb donderdagavond eindelijk een OpenR Link update gehad: 2.1.0.

Eindelijk is "afvegen" beter vertaald ;)

edit: Dat is dus 2 updates in 2 weken! Toevallig een kleine 3 weken voor de kleine beurt maar wel heel fijn, hoef ik daar niets over te zeggen.

[ Voor 40% gewijzigd door vayshen op 26-11-2023 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim79
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 20:13
Zjanzjak schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:50:
[...]

Openbare laadpaal? Sta je er alleen?
Zou gelijk afkoppelen en ander laadpunt zoeken, of gewoon opnieuw even beginnen, wil ook wel eens helpen.

[...]

Weet niet wat jouw dealer gedronken heeft maar ik heb een Techno van januari 2023, daar zit toch echt acc op.
Dit is de exacte reactie van de dealer:

" Klopt anno prijslijst 6 September 2023 hoort het bij de standaard uitvoering.

Volgens de prijslijst van 2022 had de optie Pack Advanced Drive Assist bij besteld moeten worden. "

/ dit mijn eerste niet duitse auto en ondanks dat de auto verder prima functioneert is de aflevering en after sales niet bepaald soepel tot nu toe.
8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vayshen
Ik vermoed dat we steeds vaker ACC en/of lane assist als standaard uitrusting gaan zien op auto's; ik dacht dat het meetelt voor de NCAP score.

Persoonlijk vind ik het wel een grote toegevoegde waarde wat veiligheid betreft. Je kunt altijd stellen dat bestuurders gewoon goed moeten opletten, en dat moeten we nooit loslaten, maar er gebeuren nog altijd dagelijks veel botsingen die een auto met radar en AEB en/of ACC had kunnen voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaTiNo156
vayshen schreef op zondag 26 november 2023 @ 18:48:
Ik vermoed dat we steeds vaker ACC en/of lane assist als standaard uitrusting gaan zien op auto's; ik dacht dat het meetelt voor de NCAP score.

Persoonlijk vind ik het wel een grote toegevoegde waarde wat veiligheid betreft. Je kunt altijd stellen dat bestuurders gewoon goed moeten opletten, en dat moeten we nooit loslaten, maar er gebeuren nog altijd dagelijks veel botsingen die een auto met radar en AEB en/of ACC had kunnen voorkomen.
Yup, je zou zeggen dat als alle auto's nu ACC en Active City Stop zouden hebben dat er veel minder kop-staart botsingen en dus ook files zouden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andres
ACC is binnenkort verplicht op alle nieuwe auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik heb die optie heel bewust laten vallen, ik gebruik CC werkelijk nooit. Ik stel enkel de ‘limiter’ regelmatig in… Zelfs al zat ACC er standaard in, zou ik het wss nog niet gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door JanAd op 26-11-2023 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
JanAd schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:44:
Ik heb die optie heel bewust laten vallen, ik gebruik CC werkelijk nooit. Ik stel enkel de ‘limiter’ regelmatig in… Zelfs al zat ACC er standaard in, zou ik het wss nog niet gebruiken.
Grappig, bij mij is het totaal anders, ik quote mijzelf nog even, jongstleden mei;
Zjanzjak schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:42:
Hier nog een groot voorstander, sterker nog, geen ACC mogelijkheid was een dealbreaker voor mij geweest.
Wat een genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ik heb ACC bewust op mijn vorige leaser (Mégane IV GT205 Estate - 2018, en begin 2023 privé overgenomen), niet genomen omdat het niet goed genoeg werkte én de normale CC niet boven de 160 kan. In DL (5km van de grens hier) wil ik wel een beetje door kunnen kachelen.

Op mijn Techno zit zowel Drive Assist als dat andere pakket (samen 2000,- optie geloof ik met 360* camera, digitale binnenspiegel, etc) en wat een genot is de ACC in combinatie met LKS. Ik rij geregeld zowel in als buiten de spits lange stukken snelweg. Héérlijk. Knietje lichtjes tegen het stuur, voeten vlak. Ideaal hoor.

De digitale binnenspiegel zou ik overigens ook niet meer willen missen haha. Enige lastige nu met het slechte weer is dat de achterruit binnen no-time vol zit met regendruppels en vuil. Maar goed, ook met een normale binnenspiegel zit je dan weinig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
JanAd schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:44:
En dat is helemaal prima. Maar al zou iemand nooit ACC gebruiken, is er dan wel een radar die meekijkt als het erop zit. Shit happens, en die kan ervoor zorgen dat de auto eerder begint met remmen in een noodsituatie.
En voor een (potentieel) ongeluk is dat fijn voor zowel jezelf als de anderen op de weg <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
vayshen schreef op zondag 26 november 2023 @ 23:00:
[...]

En dat is helemaal prima. Maar al zou iemand nooit ACC gebruiken, is er dan wel een radar die meekijkt als het erop zit. Shit happens, en die kan ervoor zorgen dat de auto eerder begint met remmen in een noodsituatie.
En voor een (potentieel) ongeluk is dat fijn voor zowel jezelf als de anderen op de weg <3
Zover mij bekend doet acc niet aan noodremmen. Dat is het Autonomous Emergency Braking System (AEB).
Een ander systeem.

15x330 SW38

Pagina: 1 ... 59 ... 95 Laatste