Ok, eerste week zit erop met de Megane (EV60 Techno).
Toch een beetje mixed emotions.
Aan de ene kant: het rijdt geweldig. Het kind in mij wil af en toe toch even een sprintje trekken, de auto is lekker stil.
Aan de andere kant zitten er nog wat dingetjes waarvan ik me afvraag of ze echt bij de auto horen, of het toch een gevalletje PEBCAK is (of in dit geval: Problem Exists Between Chair And Steeringwheel

).
Zo kan ik met geen mogelijkheid in beeld krijgen hoeveel ik gereden heb met de huidige lading. Er is wel voortdurend te zien hoeveel er nog over is, maar hoeveel ik al afgelegd heb? Geen idee. Zelfde geldt voor hoeveel ik totaal gereden heb: dat komt wel in beeld als je de motor uitzet, overigens.
Radio: ik schakel nogal eens tussen diverse stations. Het wieltje onderaan de rechter pook is daarvoor bedoeld, maar de halve tijd werkt die niet of slecht: sommige stations worden overgeslagen, soms verandert hij helemaal niet van station, kan alleen maar “naar beneden” scrollen met dat wieltje… Lijkt mij een gevalletje PEBCAS, of hebben meer mensen daar last van?
Verder zou het handig zijn dat als je op de muzieknoot drukt, je meteen de radiostations te zien krijgt in plaats van de diverse mogelijkheden (radio, Spotify, Podcast, etcetera). Maar ik heb nog niet gevonden hoe je dat voor elkaar krijgt.
Verschillen tussen de diverse modi (Sport/Eco/Comfort/Perso) zijn minimaal met mijn rijstijl. Tenminste, dat idee heb ik. Dus laat ik hem lekker op Comfort staan, voorlopig.
Laden is even wennen, maar ik heb nu 1x aan de straat en 1x bij een snellader gestaan. Werkt prima, wat mij betreft. Alleen bij de snellader moet je vooraf eigenlijk wel er voor zorgen dat je wat te doen hebt, anders duurt een half uur toch best lang
Gisteren klapte de spiegel aan de bestuurderskant niet meer in bij het parkeren. Auto gewoon gebruikt (boodschappen gedaan, naar mijn moeder toe), toen hij aan de snellader hing werkte het ineens weer.
Als ik mijn telefoon als hotspot gebruik werkt Android Auto niet. Dat verraste me en moet ik nog eens bekijken want het kan ook zijn dat mijn VPN op dat moment aanstond.
Ik kom tot de ontdekking dat ik geen “sigarettenaansteker” heb. Dus ik moet kijken of ik de electrische koelbox nog wel kan gebruiken als we op vakantie gaan
Nog een vraagje over die bak voor de armsteun @
ETphonehome : heb je die bij ome Ali besteld?