Het grote Renault Megane E-Tech electric topic

Pagina: 1 ... 44 ... 94 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 18:05

Sr_Ogel

Klop klop klop

Mjaa schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 07:17:
En voor de shampoo liefhebbers hier, in Nederland mag ........je auto niet meer op de vrolijk insoppen op de openbare weg.
Hangt af van je gemeente. Hier in Zwolle mag dat gewoon.

Maar dat het bij de Megane lifestyle hoort is wel ver gezocht. Meer een autoliefhebber van welk merk dan ook die er gelukkig van wordt dat hij of zij alleen zichzelf de schuld kan geven van kleine schoonmaak krasjes dan dat hij of zij naar een wasbox of wasstraat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-05 10:59
Pietervs schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:33:
Maar als er een terugroepactie is zou dat natuurlijk kunnen verklaren waarom het ineens een maand later wordt.
nee. Ze checken wat bouten enz bij de dealer. Dat kost je geen maandje, maar een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 08:47
Iemand een idee?

Sinds gisteren werkt internet via hotspot niet meer. Megane maakt wel verbinding via hotspot maar heeft geen internet.

Andere apparaten via hotspot verbinden op het zelfde moment hebben we internet. Dus het probleem is niet de hotspot of mijn telefoon maar de megane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08:59
goofer_nieuw schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:51:
Iemand een idee?

Sinds gisteren werkt internet via hotspot niet meer. Megane maakt wel verbinding via hotspot maar heeft geen internet.

Andere apparaten via hotspot verbinden op het zelfde moment hebben we internet. Dus het probleem is niet de hotspot of mijn telefoon maar de megane
Staat er een uitroepteken bij het wifi symbool?
Ik moet af en toe de wifi van Megane uit en aan zetten en het is opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Nee verbinding met wifi is er en dus geen rood uitroepteken bij de wifi.

WIFI uit en aan op de megane. Telefoon uit en aan. Veranderen wifi naam en wachtwoord leveren helaas geen oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door goofer_nieuw op 09-06-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
hoe merk je dat er geen internet is, welke apps werken niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goofer_nieuw
Kleine correctie en aanvulling
Rood uitroepteken bij wifi is wel degelijk zichtbaar

Ook test met hotspot andere telefoon gedaan en dat werkt wel. Is iets tussen megane en specifiek mijn telefoon zo lijkt het.

Qua applicaties merk je het aan spotify wat klaagt over geen internet en ook het niet laten zien van thumbnails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWS-Megane
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-05 08:41
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Lijkt een android probleem, update van telefoon en reboot telefoon hebben het probleem verholpen. Android heeft een soort ' ping' check of internet beschikbaar is, het connect met een of andere google service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Laatste 2 dagen wil de airco niet meer opstarten via de app.
Nochtans krijg ik een bericht dat de 'Comfortmodus' verstuurd is naar de auto en dan een 2e bericht dat het geactiveerd is. Echter bij aankomst bij de wagen is het nog altijd broeiend heet :)
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Lijkt me ook niet zo’n goed idee. Om je auto in de hete zon te zetten en dan de accu nog verder te belasten in stilstand door de airco te laten loeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Die AI in je auto zegt gewoon dat gaan we niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mjaa schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 07:56:
Lijkt me ook niet zo’n goed idee. Om je auto in de hete zon te zetten en dan de accu nog verder te belasten in stilstand door de airco te laten loeien.
Het hele nut van een airco is om een hete ruimte of auto af te koelen.

Ik zie niet waarom de airco gebruiken een slecht idee zou zijn.

Edit: aanvulling, ik rij zelf een elektrische Kona, airco gebruiken neemt in die auto +/- 1% per uur van de accu.

[ Voor 12% gewijzigd door Diederik op 10-06-2023 08:42 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 00:25
Mjaa schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 07:56:
Het lijkt me de ENIGE reden om überhaupt die functie te willen gebruiken... 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

BVice schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:06:
[...]

nee. Ze checken wat bouten enz bij de dealer. Dat kost je geen maandje, maar een uurtje.
Voor 1 auto wel. Maar een terugroepactie gaat over alle Meganes. En dan ben je wel wat meer tijd kwijt als een uurtje.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:44
ik stond gisteren met een "defecte" sleutel.
Auto ging niet meer open, en wou ook niet meer starten.
deur open gepield met dat metalen dingetje in de sleutelbehuizing, en starten ging door de sleutel op die special plek te leggen in de middenconsole.

Geen idee of de sleutel defect is of dat het alleen de batterij is, batterij zou wel erg snel zijn, auto is van oktober 2022

PS: als t de batterij is, de auto geeft geen enkel voorteken of melding dat de batterij (bijna) leeg is, je staat ineens met een auto die niet meer open/aan wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Hoelang heb je auto stil laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
De wagen is je na drie dagen vergeten en moet je boel opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Mjaa schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:38:
Hoelang heb je auto stil laten staan?
bijna niet, ik rij dagelijks met de auto. Moment dat de sleutel het begaf was na bezoek aan supermarkt.
- auto werkt correct
- auto parkeren bij supermarkt
- ca 10 minuten later bij auto, sleutel doet niets meer, sta je met je boodschappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ja dat is raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
op jacht naar een CR2032H
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rj-Isw9BI6q0XefX44RfpU-wFyY=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/H8GPaqy1qTjjIKYNc0T32J08.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik neem aan dat je nog een reserve sleutel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Bij mij ging hij vanmorgen ook niet automatisch meer open. Maar dan kan je nog altijd handmatig op de afstandbediening drukken. Ik denk dat het komt omdat je dan verschillende keren langs de wagen bent gelopen zonder in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Mjaa schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:31:
Bij mij ging hij vanmorgen ook niet automatisch meer open. Maar dan kan je nog altijd handmatig op de afstandbediening drukken. Ik denk dat het komt omdat je dan verschillende keren langs de wagen bent gelopen zonder in te stappen.
nee sleutel is zo dood as een pier, geen automatische opening en knoppen doen ook niets meer, zo even batterij halen kijken of er weer wat leven in komt.
Ja reserve sleutel heb ik maar die lag thuis, heb je weinig aan als je bij Albert Heijn staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 09:42

Zorn

save a tree, eat beaver!

goofer_nieuw schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:04:
Kleine correctie en aanvulling
Rood uitroepteken bij wifi is wel degelijk zichtbaar

Ook test met hotspot andere telefoon gedaan en dat werkt wel. Is iets tussen megane en specifiek mijn telefoon zo lijkt het.

Qua applicaties merk je het aan spotify wat klaagt over geen internet en ook het niet laten zien van thumbnails
Misschien iets om te proberen...
Ik heb met mijn telefoon iets vergelijkbaars gehad. De telefoon in recovery mode gezet en de cache gewiped. Daarna een herstart en het werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
En wat betreft de airco laten loeien op de warmtepomp om het koud te krijgen. is natuurlijk niet goed. Anders hadden ze het wel koudepomp genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
sleutel werkt weer met een nieuwe batterij, wel slordig dat er geen enkele vorm van notificatie in zit, dat de batterij bijna leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andres
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07:38
Bijzonder dat je geen melding krijgt. Rijd al enige tijd Renault en in diverse modellen en heb altijd een melding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Mjaa schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:55:
En wat betreft de airco laten loeien op de warmtepomp om het koud te krijgen. is natuurlijk niet goed. Anders hadden ze het wel koudepomp genoemd.
Verplaatsen van warmte is het enige nut/de enige functie van een warmtepomp. De ene kant uit verplaatsen dan krijg je het warm, de andere kant uit krijg je het koud.

Edit: net als een koelkast, dat is ook een soort warmtepomp en die zet je ook niet uit als het buiten warm is.

Edit 2: Link met uitleg https://www.consumentenbo.../hoe-werkt-een-warmtepomp

[ Voor 19% gewijzigd door Diederik op 10-06-2023 13:04 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Haha ja het is goed, maar je kan beter zo weinig mogelijk de airco gebruiken. Energie verspilling en waterverspilling is momenteel uit de boze, krijg je alleen maar stront van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Mjaa schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:26:
Haha ja het is goed, maar je kan beter zo weinig mogelijk de airco gebruiken. Energie verspilling en waterverspilling is momenteel uit de boze, krijg je alleen maar stront van.
Zo weinig mogelijk ben ik met je eens, ik probeer ook zuinig te zijn. Maar eerder stelde je dat het niet goed is.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampy25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-05 08:27
Bushie schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:02:
sleutel werkt weer met een nieuwe batterij, wel slordig dat er geen enkele vorm van notificatie in zit, dat de batterij bijna leeg is.
Bij een vriend van me 3 weken geleden precies hetzelfde. Sleutel helemaal dood, geen enkele reactie. De volgende dag werkte hij weer zonder batterij te vervangen, nu ook nog steeds. Best onhandig op vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simiak
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-05 19:18
Maandagmiddag mijn EV60 220hp Techno Super Charge (lease) ontvangen met volle batterij. Daarnet voor de eerste keer een snellader gebruikt. Nu start mijn infotainment scherm niet meer op en heb ik waarschuwingslichtjes voor:
- automatische lichten niet beschikbaar
- storing extern geluid voor voetgangers
- geavanceerde veiligheidsfuncties niet beschikbaar
- moersleutel (ga naar de verdeler)

Wat de neuk? Help? :'( Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CecIjahn51oMpo4jlrWeQL-c6YI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djf45yPD5OiC4STe2mWnnEY1.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: na wat gerommel in de zekeringkast werkt alles terug. Geeft me wel niet heel veel vertrouwen...

[ Voor 37% gewijzigd door Simiak op 10-06-2023 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:50
lampy25 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:22:

Bij een vriend van me 3 weken geleden precies hetzelfde. Sleutel helemaal dood, geen enkele reactie. De volgende dag werkte hij weer zonder batterij te vervangen, nu ook nog steeds. Best onhandig op vakantie...
Hmm, door deze berichten denk ik dat ik eventjes een reserve-batterijtje ga scoren, you never know.
Simiak schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:18:
Maandagmiddag mijn EV60 220hp Techno Super Charge (lease) ontvangen met volle batterij. Daarnet voor de eerste keer een snellader gebruikt. Nu start mijn infotainment scherm niet meer op en heb ik waarschuwingslichtjes voor:
- automatische lichten niet beschikbaar
- storing extern geluid voor voetgangers
- geavanceerde veiligheidsfuncties niet beschikbaar
- moersleutel (ga naar de verdeler)

Wat de neuk? Help? :'( [

EDIT: na wat gerommel in de zekeringkast werkt alles terug. Geeft me wel niet heel veel vertrouwen...
Ach ja, rijdende telefoons zijn het hè, af en toe een glitch, ik kijk er niet meer van op.
Vaak (in 95% van de gevallen) een kwestie van auto uitzetten, op slot doen, 10 minuten later terug en alles is weer back to normal. Vanochtend stond er bij mij ineens dat een ritje kantoor (staat vooringesteld) mij op -20% zou doen uitkomen terwijl ik 78% had, ritje kantoor in de zomer is rond de 10 a 11% dus er zou iets moeten staan van 67% a 68%. Auto uit, op slot, paar minuten later er in en idd, 67% gaf het aan.
Schouders ophalen, 'het zal wel' mompelen en weer door.

Ben trouwens wel benieuwd aan welke snellader je hebt gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simiak
Zjanzjak schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:26:

[...]

Ach ja, rijdende telefoons zijn het hè, af en toe een glitch, ik kijk er niet meer van op.
Vaak (in 95% van de gevallen) een kwestie van auto uitzetten, op slot doen, 10 minuten later terug en alles is weer back to normal. Vanochtend stond er bij mij ineens dat een ritje kantoor (staat vooringesteld) mij op -20% zou doen uitkomen terwijl ik 78% had, ritje kantoor in de zomer is rond de 10 a 11% dus er zou iets moeten staan van 67% a 68%. Auto uit, op slot, paar minuten later er in en idd, 67% gaf het aan.
Schouders ophalen, 'het zal wel' mompelen en weer door.

Ben trouwens wel benieuwd aan welke snellader je hebt gestaan?
Dit had zichzelf na vier uur toch nog niet opgelost. Verrassend genoeg verwees de quick start guide wel rechtstreeks van het infotainment naar de zekeringkast...

Het was een Allego 150kW lader in België. Die 150kW is blijkbaar verdeeld over de twee kabels. Toen ik aankwam stond er iemand zijn BMW te laden, hij vertelde me toen hij vertrok dat ik even moest stoppen met laden en opnieuw beginnen om de volledige snelheid te krijgen. Nadat ik dat heb gedaan heb ik de infotainment niet meer zien werken, en kreeg ik waarschuwingslichtjes ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Simiak schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:45:
[...]

Dit had zichzelf na vier uur toch nog niet opgelost. Verrassend genoeg verwees de quick start guide wel rechtstreeks van het infotainment naar de zekeringkast...

Het was een Allego 150kW lader in België. Die 150kW is blijkbaar verdeeld over de twee kabels. Toen ik aankwam stond er iemand zijn BMW te laden, hij vertelde me toen hij vertrok dat ik even moest stoppen met laden en opnieuw beginnen om de volledige snelheid te krijgen. Nadat ik dat heb gedaan heb ik de infotainment niet meer zien werken, en kreeg ik waarschuwingslichtjes ;(
4 uur is idd geen 10 minuten. :X

Welke handelingen heb je dan gedaan in de zekeringskast?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simiak
Zjanzjak schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:19:
[...]

4 uur is idd geen 10 minuten. :X

Welke handelingen heb je dan gedaan in de zekeringskast?
Als je het handschoenkastje demonteert vind je een schema van de zekeringen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdKwqXE41lB0TdYTmuZKoYArCOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IHgzrA5P8ya1bUz9NSJ4LZig.jpg?f=fotoalbum_large

Er zijn er twee die gerelateerd zouden zijn aan het infotainmentsysteem, aangegeven door de muzieknoot. Die twee zekeringen wilde ik trekken en doormeten. De zekeringenplaat zelf ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2Ame1FCf5LjznTOsUwVQjE0FMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SagGqRDxQ18N1XmY1hBQgZvZ.jpg?f=fotoalbum_large

Links onderaan kan je een tangetje uit het paneel trekken om zekeringen mee te trekken. Ik wilde de gele zekering van 20A rechtsboven die grote witte als eerste trekken, maar die witte zat in de weg. Toen ik die er met de hand uit trok en terug induwde kwam het infotainmentscherm terug tot leven.

Ik zal in de komende weken nog wel leren of deze situatie zich herhaalt, want de snellader in kwestie is degene die het dichtst bij huis staat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik zou dan de groene en rode proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NimmaRoc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-05 19:07
https://www.autoweek.nl/a...ruggeven/#comments-854576

Ik lees hier dat de Megane E-tech Electric ook V2G krijgt. Weet iemand of dat ook voor het huidige model geldt/beschikbaar wordt, of alleen voor toekomstig te produceren Meganes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32

Japie.G

Colour Classic

Schuift bij jullie de middenconsole ook zo makkelijk? Ik had ergens een klikstand ofzo verwacht. Ik vind het behoorlijk irritant zoals het nu zit. Als ik mijn (blote) arm er op heb liggen en je trekt op of remt wat harder dan normaal schuift de 'deksel' onder de druk van mijn arm mee.

Mis ik een klikstandje en moet ik naar de dealer? Of is het standaard zo en moet ik er mee leren leven ;-)

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
is bij mij ook, in de winter ging dit veel stroever, misschien dat het na de zomer met zakkende temperaturen wel weer minder soepel gaat.
Wat is trouwens het nut dat dat ding kan schuiven?

PS: ik vraag me nog steeds af of het geluid van het pre-conditioneren (koelen) wel normaal is, klinkt echt niet lekker

[ Voor 26% gewijzigd door Bushie op 12-06-2023 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
NimmaRoc schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:32:

Ik lees hier dat de Megane E-tech Electric ook V2G krijgt. Weet iemand of dat ook voor het huidige model geldt/beschikbaar wordt, of alleen voor toekomstig te produceren Meganes?
Oeh dank voor het delen! Dat geeft me weer een beetje hoop dat V2G toch nog naar de Megane komt. Heb momenteel nog geen zonnepanelen (woon in een appartement), maar zou het bij verhuizen toch wel erg fijn vinden om m'n auto als thuisaccu te kunnen gebruiken.
Japie.G schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:00:
Schuift bij jullie de middenconsole ook zo makkelijk? Ik had ergens een klikstand ofzo verwacht. Ik vind het behoorlijk irritant zoals het nu zit. Als ik mijn (blote) arm er op heb liggen en je trekt op of remt wat harder dan normaal schuift de 'deksel' onder de druk van mijn arm mee.

Mis ik een klikstandje en moet ik naar de dealer? Of is het standaard zo en moet ik er mee leren leven ;-)
Toevallig merkte ik gisteren voor het eerst dat dit bij mij ook gebeurde bij het optrekken, inderdaad alleen bij (in mijn geval flink) optrekken. Heb er de afgelopen 8 maanden nog niet eerder last van gehad.

[ Voor 35% gewijzigd door Majesty op 12-06-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
V2G zal wel met een dikker en zwaarder accupakket terugkomen, anders heeft het nauwelijks zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
V2G laadpalen kan ik ook niet heel veel info over vinden v.w.b. de prijs,
de V2G laadpalen die er zijn, zijn flink aan de prijs
https://www.laadpaal-informatie.nl/v2g#prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
NimmaRoc schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:32:

Nope, is een 'heel nieuwe architectuur', dus enkel voor de toekomstige modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ja we rijden alweer in een oude bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NimmaRoc
  • Laatst online: 21-05 19:07
Dat is jammer, voor mij zou 60kwh 'thuisaccu' echt een uitkomst zijn wanneer de salderingsregeling is afgebouwd. Ah well..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jan01
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-10-2023
Wij rijden momenteel met onze Megane e-tech in Noorwegen rond. We zijn zeer tevreden tot op heden, het rijdt zó relaxed 👍.
Met name de acc is ideaal. Ook de grote navigatiekaart op het middenscherm is erg fijn.
Doordat de gemiddelde snelheid in dit land niet heel hoog ligt is het verbruik (zeer) goed, we halen een gemiddelde van 13,7 kwh.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-E7awHFiAg0dO_DwRC0oEpaMfG4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qqjWxoLt85Lcr8THhgMnjKdQ.png?f=fotoalbum_large

Laadpunten zijn er in overvloed en heel vaak is er ook plek.
Voor degenen die ook een reis plannen naar Noorwegen: zorg voor laadpassen van MER, Fortum en Chargemap. Ook een tesla app is handig omdat je als niet tesla-rijder vaak wel bij tesla laadstations terecht kunt.

Wat ons opvalt is dat de richtingaanwijzer niet altijd automatisch teruggaat, ook niet bij afslagen van 90 graden. Meer mensen hier hinder van? Verder moeten we soms na het starten opnieuw de usb stick inpluggen voordat we weer muziek hebben. Niet onoverkomelijk maar zou anders moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Japie.G schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:00:

Ik heb ook nog nooit begrepen waarom ik de sleutel in dat bakje moet doen. Die vervolgens niet helemaal dicht kan, omdat er nog draden uit kunnen hangen, die dan weer volledig klem komen te zitten in het onnozel schuifmechaniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:06

JanAd

Wind’s howling

Mjaa schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:18:
[...]

Ik heb ook nog nooit begrepen waarom ik de sleutel in dat bakje moet doen. Die vervolgens niet helemaal dicht kan, omdat er nog draden uit kunnen hangen, die dan weer volledig klem komen te zitten in het onnozel schuifmechaniek.
Je moet de sleutel daar helemaal niet leggen, het vak voor de sleutel zit onder de midden console.
Dat vlakke stuk, net achter de vaste bekerhouder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R73508SOJC7swpwHduupV7pS_bU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUluLBRWIyogdTopxaOuscIT.jpg?f=fotoalbum_large

Daar staat ook een klein logo van een sleutel op...

[ Voor 47% gewijzigd door JanAd op 14-06-2023 08:17 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch007m
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 09-12-2023
iemand een idee waarom ik maar een rijbereik heb van maar 409 kilometer ik heb alles gereset rittenteller etc.
Het is 25 graden dus je zou zeggen juiste temperatuur.
Het is een megane ev60 iconic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0WfDrLT9oc3yVWkYTSCxAW2fTh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EaNS0fAXLl1O8Pk6UMrzJr7w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfroy01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 30-05 09:24
Misschien gaat het oplopen als je eenmaal rijdt. Dat zie ik bij mijn EV60 ook regelmatig gebeuren, dan ben je 25km verder met dezelfde range. Moet je in huevels/bergen gaan rijden dan wordt het helemaal leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BVice
Mitch007m schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:41:
iemand een idee waarom ik maar een rijbereik heb van maar 409 kilometer ik heb alles gereset rittenteller etc.

[Afbeelding]
maar 409? Dat is toch mega veel? Je zit bijna op de fabrieks opgave...heb jij ooit een auto gereden die het fabrieks verbruik haalde?

Als je alles hebt gereset heeft hij nog steeds ergens info waarop hij je range baseert. Pas als je ook je pedalen gebruikt bij de reset wordt het een echte fabrieksreset van het verbruik. Maar 409 is echt heel erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
BVice schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:07:
[...]

maar 409? Dat is toch mega veel? Je zit bijna op de fabrieks opgave...heb jij ooit een auto gereden die het fabrieks verbruik haalde?

Als je alles hebt gereset heeft hij nog steeds ergens info waarop hij je range baseert. Pas als je ook je pedalen gebruikt bij de reset wordt het een echte fabrieksreset van het verbruik. Maar 409 is echt heel erg netjes.
Pedalen bij reset? Ik reset enkel via stuurknop, leg uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-04 17:51
Mitch007m schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:41:

[Afbeelding]
Ik laad iedere dag tot 80%, als ik wat de auto aangeeft omreken naar 100% kom ik nu ook rond de 400km totaal bereik, denk best netjes voor normaal gebruik en beter dan de verwachting die ik had na raadplegen van whattherange wanneer je daar op de Etech 60kw zoekt (334 zomer en 288 winter).

De extreem lage verbruiken die soms voorbijkomen kan je halen als je (denk ik) de hele lading constant 80km/h kan rijden oid, maar is imho niet representatief voor "normaal" gebruik in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Bushie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:52:
V2G laadpalen kan ik ook niet heel veel info over vinden v.w.b. de prijs,
de V2G laadpalen die er zijn, zijn flink aan de prijs
https://www.laadpaal-informatie.nl/v2g#prijs
De Cube charger gaat het dit jaar ondersteunen. Als je er al eentje hebt kun je een upgradepakket kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danois55
  • Laatst online: 14:12
TaxiGilbert schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:52:
[...]

Pedalen bij reset? Ik reset enkel via stuurknop, leg uit :)
Als je het rempedaal en "gaspedaal" intrapt samen met de knop aan het stuur, reset hij naar de WLTP

EV3 Adv+ LR 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Surfroy01 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:45:
Misschien gaat het oplopen als je eenmaal rijdt. Dat zie ik bij mijn EV60 ook regelmatig gebeuren, dan ben je 25km verder met dezelfde range. Moet je in huevels/bergen gaan rijden dan wordt het helemaal leuk.
Dat laatste kan ik beamen. Als ik van huis (in de Zuidspaanse bergen) naar de supermarkt rijd (+- 15 km), dan kan het 100% rijbereik zomaar stijgen naar bijna 500 km. Kom ik dan weer thuis, dan is het gedaald naar net boven de 300 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Ruud1988 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:55:
De extreem lage verbruiken die soms voorbijkomen kan je halen als je (denk ik) de hele lading constant 80km/h kan rijden oid, maar is imho niet representatief voor "normaal" gebruik in NL.
Imho is het WEL representatief. :)
Of in ieder geval om en nabij het gemiddelde dus zeker enigszins.

Zit toch echt aan de 100 km per uur op de snelweg en niet 80:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSz0jIryZHZd4137wl99X6NeQg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8WsHWECJ8aogjGPUp7K02Dm.jpg?f=fotoalbum_large

De echte rijksweg kilometervreters zullen dit wel niet halen maar wat ik links (nederlandse fora en nederlandse facebook-groep) en rechts (franse en duitse fora, franse en engelse facebook pagina) lees zijn er toch aardig wat die nu wel tegen de WLTP aan zitten.

Van mij zit wel tegen het extreme aan maar boven de 420 killometers halen uit een volle accu kan toch echt.
Dat extreme komt meer omdat ik in een dorp woon en met de slingerende 60 en 80 km weggetjes zakt het verbruik maar naar kantoor gaat via de snelweg. Toch kan je ook daar een leuk gemiddelde halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud1988
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-04 17:51
Zjanzjak schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 16:20:
[...]

Imho is het WEL representatief. :)
Of in ieder geval om en nabij het gemiddelde dus zeker enigszins.

Zit toch echt aan de 100 km per uur op de snelweg en niet 80:
[Afbeelding]

De echte rijksweg kilometervreters zullen dit wel niet halen maar wat ik links (nederlandse fora en nederlandse facebook-groep) en rechts (franse en duitse fora, franse en engelse facebook pagina) lees zijn er toch aardig wat die nu wel tegen de WLTP aan zitten.

Van mij zit wel tegen het extreme aan maar boven de 420 killometers halen uit een volle accu kan toch echt.
Dat extreme komt meer omdat ik in een dorp woon en met de slingerende 60 en 80 km weggetjes zakt het verbruik maar naar kantoor gaat via de snelweg. Toch kan je ook daar een leuk gemiddelde halen.
Ik ben zo'n rijksweg rijder, vandaag heb ik op de terugweg naar huis dan toch die 400+ gezien op basis van wat de auto aangaf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ho-90w9zv0T36mA0VfAdWQXlfbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAthvVj8NbuC9vMYUP6oT7E8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Ruud1988 op 14-06-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ik ben de snellaadstations van Shell aan het uitproberen. Om de accu van 45 naar 80 procent op te laden, sta ik nog een halfuur te lanterfanten. Kan dat niet wat sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-05 12:01
Mjaa schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:25:
Ik ben de snellaadstations van Shell aan het uitproberen. Om de accu van 45 naar 80 procent op te laden, sta ik nog een halfuur te lanterfanten. Kan dat niet wat sneller?
Nope. Je bent efficienter uit (kwa tijd) om pas onder 20% te snelladen. Je zult nooit 100kW+ zien bij 45% of meer bij een Megane. Maakt ook niet uit welke chargers je gebruikt, Fastned, Shell, Tesla of wie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ja dat is best wel slecht. Een ID 4 zakt van 100 naar 65 kW voor het laden van 45 naar 80 procent en de Megane van 65 naar 45 kW.
Het maakt het haast niet interessant om je wagen aan de snellaadstations te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik heb kennelijk nog bepaalde settings niet gevonden. Google maps op het scherm achter het stuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Sr_Ogel schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:51:
[...]

Ik heb kennelijk nog bepaalde settings niet gevonden. Google maps op het scherm achter het stuur?
Even op de ‘view’ knop op het stuur drukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVice
Mjaa schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:47:
Ja dat is best wel slecht. Een ID 4 zakt van 100 naar 65 kW voor het laden van 45 naar 80 procent en de Megane van 65 naar 45 kW.
Het maakt het haast niet interessant om je wagen aan de snellaadstations te zetten.
Je hebt het hier over de ID4 met 77kWh, het is niet fair om die te vergelijken met de Megane. Kijk je naar de ID4 met 52kWh, die haalt überhaupt maar maximaal 100kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
De Renault 5 gaat wel V2X kunnen en Mobilize integreert met TheMobilityHouse: https://www.mobilityhouse...or-first-v2g-service.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
LaTiNo156 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 12:57:
[...]

De Cube charger gaat het dit jaar ondersteunen. Als je er al eentje hebt kun je een upgradepakket kopen.
Heb je met je Megane alsnog niks aan helaas…er zijn overigens wel meer fabrikanten die de hardware alvast in de laadpaal hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
BVice schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:00:
[...]

Heb je met je Megane alsnog niks aan helaas…er zijn overigens wel meer fabrikanten die de hardware alvast in de laadpaal hebben zitten.
Nee klopt, maar je kunt alvast voorbereid zijn voor gebruik met de volgende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ja eentje waar je in 20 minuten de accu kan opladen van 20 naar 80 procent. Nou duurt het voor alles te lang, tenzij je de tijd hebt en gepensioneerd bent.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Mjaa schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 06:39:
Ja eentje waar je in 20 minuten de accu kan opladen van 20 naar 80 procent. Nou duurt het voor alles te lang, tenzij je de tijd hebt en gepensioneerd bent.
Zit je posts een beetje terug te lezen, maar kun je niet beter een andere auto halen? Volgens mij ben je niet zo blij met je megane haha 8)7 Er is wel meer op de markt dan deze megane ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Japie.G op 15-06-2023 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scratch1972
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20-01-2024
Ik vind het laden best oké gaan, van 20 naar 80 procent duurt ongeveer een half uur.
Begint bij een 120kwh en op laatst zo een 50, zal gemiddeld ongeveer een 70 zijn naar mijn idee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56
Ik vorige week ook aan snellaadstation van 3% accu naar 50% in minuut of 12, och weer 200km range er bij in 12 minuten. Tegelijk naar toilet gegaan en door... Niks mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:18
Hoe zoeken jullie snellaadpalen of oplaadpunten met je megane? Ik zit regelmatig op onbekend terrein en zou iets handigs willen vinden. Google maps op smartphone is ook niet alles....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56
DeJos1985 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:23:
Hoe zoeken jullie snellaadpalen of oplaadpunten met je megane? Ik zit regelmatig op onbekend terrein en zou iets handigs willen vinden. Google maps op smartphone is ook niet alles....
Ik gebruik gewoon het ingebouwde scherm, nog nooit in de problemen gekomen.
Alle snellaadstations staan gewoon in Google Maps, in Maps kun je op je scherm ook nog filteren tussen snel laden en super snel laden, die laatste wil je dan natuurlijk ;) Tevens geeft die aan hoeveel plekken er vrij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
ik gebruik meestal chargemap, of inderdaad gewoon Maps in de auto. Maar Google kent nog niet alle snelladers of doet soms een hele rare suggestie (laatst adviseerde hij een snellaadstop die ongeveer 100km buiten bereik lag en me 200km extra zou opleveren terwijl ik gewoon op de A1 reed), terwijl in chargemap je echt een compleet overzicht hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door BVice op 15-06-2023 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayshen
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-05 12:01
Vandebron app gebruik ik meestal en anders de ingebouwde

In others news, connectiviteit update 1.1.0 vandaag binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

BVice schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:52:
[...]

Even op de ‘view’ knop op het stuur drukken
Als ik tussen views wissel heb ik twee opties. Met auto en cirkels voor de "klokken" of zonder auto met een zwarte achtergrond en de snelheid alleen weergegeven als cijfers. Geen kaartmateriaal zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Sr_Ogel schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:40:
[...]

Als ik tussen views wissel heb ik twee opties. Met auto en cirkels voor de "klokken" of zonder auto met een zwarte achtergrond en de snelheid alleen weergegeven als cijfers. Geen kaartmateriaal zichtbaar
ik denk dat dit enkel vanaf de Techno versie zo is ( Google Integratie ). Welke versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

TaxiGilbert schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:03:
[...]

ik denk dat dit enkel vanaf de Techno versie zo is ( Google Integratie ). Welke versie heb je?
Dan is dat het probleem. Vanwege beperkt leasebudget en de wens voor warmtepomp en trekhaak moest ik voor de budget uitvoering kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVice
Sr_Ogel schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:36:
[...]

Dan is dat het probleem. Vanwege beperkt leasebudget en de wens voor warmtepomp en trekhaak moest ik voor de budget uitvoering kiezen.
Heb je dan überhaupt wel Google maps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
OK de truc is zoveel mogelijk leeg rijden en dan weer tot 45 procent laden. Dan heb je het gevoel dat de accu snel kan het laden voor kleine stukjes van 200 km. Het wordt zo wel een boodschappenwagen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Mjaa schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 21:06:
OK de truc is zoveel mogelijk leeg rijden en dan weer tot 45 procent laden. Dan heb je het gevoel dat de accu snel kan het laden voor kleine stukjes van 200 km. Het wordt zo wel een boodschappenwagen.
Ik gebruik snelladen alleen als ik mijn bestemming niet ga halen. Dus 400 km rijden en dan bijladen om de bestemming te halen.

In de praktijk dus voornamelijk bij vakantie ritten naar buitenland en in Nederland alleen als ik meer dan 400km in op 1 dag ga rijden en thuis wil komen.

Opladen doe ik altijd aan een straat paal terwijl ik aan het slapen ben, dat kost helemaal geen tijd.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Ja zo moet het ook denk ik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jeanpaulh
  • Laatst online: 19:38
Iets met glas half vol of half leeg.

De doemdenker ziet slechts 300km bereik en 6 uur laden voordat je weer verder kunt rijden. De optimist ziet elke ochtend een volle accu en nooit meer bij de pomp staan om te tanken.

Persoonlijk ervaar ik het ook nooit als een probleem. We hebben de auto sinds februari en zo'n 9000km gereden. In totaal al 2x 5 minuten bij de snellader gestaan om er zeker van te zijn dat we de bestemming konden halen zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

BVice schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:33:
[...]

Heb je dan überhaupt wel Google maps?
Naast maps wat als app in android auto zit? Nee dan niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blueberry00
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-05 13:38
jeanpaulh schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:38:
Iets met glas half vol of half leeg.

De doemdenker ziet slechts 300km bereik en 6 uur laden voordat je weer verder kunt rijden. De optimist ziet elke ochtend een volle accu en nooit meer bij de pomp staan om te tanken.

Persoonlijk ervaar ik het ook nooit als een probleem. We hebben de auto sinds februari en zo'n 9000km gereden. In totaal al 2x 5 minuten bij de snellader gestaan om er zeker van te zijn dat we de bestemming konden halen zonder problemen.
100% akkoord hiermee.

Uiteraard kan je niet ontkennen dat voor langeafstandsritten een voertuig met verbrandingsmotor met 800+ km rijbereik sneller kan gaan dan een EV. Ook voor verkopers die voortdurend lange afstanden doen, is een EV vaak nog een "meh" optie.

Men weet dit echter bij aankoop, en je kan er ook de positieve dingen in zien. Ik beschreef eerder al een reis naar Zwitserland: 3 keer snelladen enkele rit, maar gewoon steeds koffietje en WC-pauze. Ik vind het heerlijk dat die pauzes er dan zijn zonder steeds de "laten we nog maar even uur doorrijden."

Voor binnenlands verkeer zie ik geen probleem; wij rijden vanuit regio Gent naar de diepe Ardennen zonder dat laden noodzakelijk is.

Btw: de vraag is of het verschil bij nieuwe modellen binnen 5 jaar nog groot zal zijn, als er 80kwh batterijen en 300kw laadmogelijkheden zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Grappige discussie. Ik reed sinds eind 2018 met een werkelijke range schommelend rond de 180 kilometer. Heb ik ruim 4 jaar volgehouden. Ik mocht hem met de 4% bijtelling verlengen maar toch gekozen voor de Megane. Reden 180 kilometer is prima voor een kantoorbaan echter moet er dan wel iets geregeld zijn dat er laad mogelijkheden zijn. Dus voldoende palen, voldoende vermogen en beleid om kleven te voorkomen. Helaas ontbreekt het aan dat alles terwijl de volledige elektrificatie van het wagenpark door slechte leverbaarheid nu pas echt op gang komt.

Eigenlijk hoop ik niet dat autos met 60 kWh de ondergrens gaan worden. Het drukt enorm de kosten, de grondstoffen, de prijs en de last op het energienet als er ook kleinere accu's blijven bijvoorbeeld voor een tweede auto / kantoor auto.

De snelladen discussie begrijp ik dus niet echt en dat in combinatie met "boodschappenauto" wat gezegd wordt over de Megane. Ik moet heel hard nadenken of ik überhaupt al langer dan 5 minuten bij een snellader heb gestaan. Anders dan de dag dat mijn auto geleverd werd met 60km range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 23:40
Sr_Ogel schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:13:
Eigenlijk hoop ik niet dat autos met 60 kWh de ondergrens gaan worden (...) en de last op het energienet als er ook kleinere accu's blijven
Heeft een kleinere accu minder last op het energienet? Ik betwijfel of het eigenlijk uitmaakt. Mijn 60kW Megane doet er ongeveer 3,5u over om met 3-fase tot 90% te laden. Een 25-40kW accu zal op diezelfde aansluiting de helft van diezelfde tijd het energienet tot last zijn. Stel dat we massaal enkel om 0:00 's nachts zouden gaan laden. Na anderhalf uur stopt de helft van alle auto's met laden (kleine accu's) en de 60-100kW auto's gaan nog een paar uur door. Dat is inderdaad een lange tijd een flinke druk. Echter, die Renault Zoe's en andere 'boodschappenauto's' met (in theorie) een 60kW accu zullen waarschijnlijk minder vaak hoeven laden (als voor die personen/huishoudens een 25kW accu ook zou volstaan). Dus mensen die geen grote accu nodig hebben, maar wel een grote accu kopen laden dan minder vaak.

Iets zegt mij dat minder vaak laden (omdat de grotere accu nog niet leeg is) meer positieve impact heeft, dan al die boodschappenkarretjes die 3 uur moeten laden om vol te raken, omdat ze zo'n grote accu hebben.

Interessante discussie, dus vandaar mijn reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:06

JanAd

Wind’s howling

Ik kom hier met mijn 40kW boodschappenkarretje perfect toe. 2x per week aan de Granny-charger terwijl de zon schijnt. Ideaal.
Ik heb de Megane nu iets meer dan 3 maanden (3500km) en ik heb nog maar 1x DC geladen en dat enkel maar als 'test' toen ik de wagen net had. Verder nog nooit in de problemen gekomen met de range.

Er zullen vast nog wel meer mensen zijn die gewoon niet zoveel kilometers rijden, weinig snelweg moeten doen maar toch een leuke EV willen. Dan is 40kW zelfs meer dan genoeg.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danois55
Hoe is jullie ervaring met ontvangst van DAB+ ? Voor de deur van ons huis (gewone woonwijk) weinig tot geen ontvangst. Zodra ik weg rijd, gaat het beter. Met onze vorige auto, een Renault Capture is dat nooit een probleem geweest.
Ik heb nu sinds 26 mei een Techno 60kW (zonder HK maar dat lijkt me niet aan de orde).

EV3 Adv+ LR 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Sjeefr schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:25:
[...]

Heeft een kleinere accu minder last op het energienet? Ik betwijfel of het eigenlijk uitmaakt. Mijn 60kW Megane doet er ongeveer 3,5u over om met 3-fase tot 90% te laden. Een 25-40kW accu zal op diezelfde aansluiting de helft van diezelfde tijd het energienet tot last zijn. Stel dat we massaal enkel om 0:00 's nachts zouden gaan laden. Na anderhalf uur stopt de helft van alle auto's met laden (kleine accu's) en de 60-100kW auto's gaan nog een paar uur door. Dat is inderdaad een lange tijd een flinke druk. Echter, die Renault Zoe's en andere 'boodschappenauto's' met (in theorie) een 60kW accu zullen waarschijnlijk minder vaak hoeven laden (als voor die personen/huishoudens een 25kW accu ook zou volstaan). Dus mensen die geen grote accu nodig hebben, maar wel een grote accu kopen laden dan minder vaak.

Iets zegt mij dat minder vaak laden (omdat de grotere accu nog niet leeg is) meer positieve impact heeft, dan al die boodschappenkarretjes die 3 uur moeten laden om vol te raken, omdat ze zo'n grote accu hebben.

Interessante discussie, dus vandaar mijn reactie.
Hmm ja zo had ik het nog niet bekeken. Ik redeneerde een 100kWh auto moet jn een nacht vol zijn dus heeft die 11kW volledig nodig. Terwijl een 40kWh auto met 5kW in 8 uur ook vol zit. Echter gaat straks een hele wijk op wisselende uren / dagen aan de paal dus dat middeld wel uit.

Hoop alleen dat het Belgische capaciteits tarief in Nederland nog even weg blijft (ondanks dat het al benoemd is door de netbeheerders) ik kan zelf helaas niet instellen met welk vermogen hij laadt. Ik laat hem nu starten met laden om 0:10 en is ver voor 6:30 klaar dus vermogen kan nog wel omlaag en dan nog red kk het met alleen nachtstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Danois55 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:54:
Hoe is jullie ervaring met ontvangst van DAB+ ? Voor de deur van ons huis (gewone woonwijk) weinig tot geen ontvangst. Zodra ik weg rijd, gaat het beter. Met onze vorige auto, een Renault Capture is dat nooit een probleem geweest.
Ik heb nu sinds 26 mei een Techno 60kW (zonder HK maar dat lijkt me niet aan de orde).
gelijk aan de captur bij mij. Even checken of je antenneplugje goed is aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-02 09:25
Deze week de auto (Iconic) even gestald bij de Renault dealer. Laden aan de snellader komt nooit boven de 35 kW. Als voorbeeld een screenshot bijgevoegd van week geleden (buitentemperatuur was toen +25 C). Accu zat toen op 43%, aangesloten op snellader (van Shell) van 150 kW. Toch niet meer dan 35 kW. Kreeg alleen antwoord in algemene termen, dat laadsnelheid door lage temperatuur kan verminderen, bij vollere accu de laadsnelheid afneemt, etc. Open deuren, die op deze situatie niet van toepassing zijn. Adverteren met 130 kW en nooit meer dan 35 kW halen is niet OK. Renault (Fr) zou nog wel kijken of er nog issues zijn, maar dat gelooft niemand. Zeer teleurstellend dus. Ga maar eens contact opnemen met de leasemaatschappij, want dit is niet de auto die ik besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danois55
Japie.G schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:33:
[...]

gelijk aan de captur bij mij. Even checken of je antenneplugje goed is aangesloten?
Hoe en waar kan ik dat zien?

EV3 Adv+ LR 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Frank S schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:10:
Deze week de auto (Iconic) even gestald bij de Renault dealer. Laden aan de snellader komt nooit boven de 35 kW. Als voorbeeld een screenshot bijgevoegd van week geleden (buitentemperatuur was toen +25 C). Accu zat toen op 43%, aangesloten op snellader (van Shell) van 150 kW. Toch niet meer dan 35 kW. Kreeg alleen antwoord in algemene termen, dat laadsnelheid door lage temperatuur kan verminderen, bij vollere accu de laadsnelheid afneemt, etc. Open deuren, die op deze situatie niet van toepassing zijn. Adverteren met 130 kW en nooit meer dan 35 kW halen is niet OK. Renault (Fr) zou nog wel kijken of er nog issues zijn, maar dat gelooft niemand. Zeer teleurstellend dus. Ga maar eens contact opnemen met de leasemaatschappij, want dit is niet de auto die ik besteld heb.
Tot 80% zou hij boven de 50 kW moeten zitten. Temperatuur ken ik alleen als invloed als het lage temperaturen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampy25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-05 08:27
Volgens mij hier nog geen 500km op de GOM tegen gekomen?
Is van een vriend, moet het doen met een eNIRO.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ysTVYCktzy0sXAmrKQxslt7jiY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqfyEpjLFAiEwiNXzQbo4AY3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdonker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-07-2024
lampy25 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:55:

[Afbeelding]
lampy25 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:55:

[Afbeelding]
Bij 20 % kon ik nog 104 km,is dus 520. Ik laadnopit 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJos1985
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:18
Frank S schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:10:
Welke leasing zit je? (BE of NL?) Ben benieuwd naar hun antwoord want ik ga wel regelmatig moeten snelladen. En aan 35kW is dat niet echt OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70mB6woMVQsGqtLzj-__skVoli8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h2gaovBXhMC4CbdvttftCKzf.jpg?f=fotoalbum_large

Het begint bij 110 en eindigt met 40 als het goed is bij een snellaadstations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjaa
  • Niet online
Bij 43 procent acculading krijg je volgens de grafiek een laadsnelheid van 65 KWh.
Pagina: 1 ... 44 ... 94 Laatste